
Tadaaa daar zijn we weer, declaratieschandaaltje numero zoveel uit het altijd pittoreske Noord Holland. U dacht het wel zo'n beetje gehad te hebben na het Icesave debacle ( 78 miljoen), de Hermitage Party van ex-gedeputeerde
Hooijmaijers ( 10.000) en diverse bonloze declaraties mede mogelijk gemaakt door dhr.
H. Borghouts? Dan hebt u het mis. Want nog vlak voor zijn aftreden heeft integere Harry nog even snel toestemming verleend aan mevrouw
Sascha Baggerman (PvdA) voor een opleiding van 50.000, uiteraard geheel betaald door de
belastingbetaler. Sascha Baggerman, wie kent haar niet, is al jaren gedeputeerde in Noord Holland. Huh, maar die hele club was toch afgetreden na de Icesave ramp, als 'signaal naar de samenleving toe'? Klopt, maar inmiddels zit Baggerman weer gewoon op haar plekkie. Toch geen hond die het merkt en ze moet toch zeker wel 'haar klus afmaken'? Die klus bestaat dus onder meer uit een studie Master of Public Administration bij de Nederlandse
School voor Openbaar Bestuur. Een zeer boeiende opleiding, niet in de laatste plaats vanwege de twee maanden durende stages in de Verenigde Staten, Australië en India. Ja, die Sacha amuseert zich wel. Helaas voor haar is het hoofdstuk 'Hoe houd ik als salonsocialistische uitvreter mijn wangedrag uit de media' nog niet behandeld...
Reaguursels
InloggenGod gloeiende cholera! Excusez les mots! Dit slaat toch helemaal nergens op. Revolutie! Zet de regerende kliek tegen de muur! Krijgt Ayn Rand dan toch gelijk? Als de maatschappij instort, zoek mij dan met mijn vriendjes op in onze schuilplaats in de Zwitserse Alpen...
Doet snel lid worden van de PvdA en vangt aan met harken in publieke functies...
mag ik a.u.b mee op 1 van de reisjes naar het buitenland,om te kijken hoe slecht de kindjes het daar hebben? kan ik in ieder geval begrijpen dat het een groot voorrecht is dat mijn zoon gebruik moet maken van een aangepast dieet{sondevoeding} en daar de kraan dood leuk voor wordt dichtgedraaid volgens haar opvattingen. toch leuk dat het mij zo moeilijk wordt gemaakt om te blijven werken laat staan een opleiding te volgen,vanwege bezuinigingen in de zorg door beleid van mevr. baggerman maar ja ik heb natuurlijk ook geen MBA!
Laatste toevoeging: 10 tegen 1 dat ze die opleiding niet haalt. Dus gewoon 50.000 down the drain.
Ik wil mezelf verder ontwikkelen en verrijken!
Baggerman trad medio juni dit jaar af als gedeputeerde om een signaal aan de samenleving te geven. Twee weken later wordt ze weer geïnstalleerd als gedeputeerde om volgens haar de klus af te maken. Direct na de zomervakantie begon ze aan een volledige masteropleiding.
Het is tekend voor de manier van carriere maken van Mevr. Baggerman. Er waren vele dossiers waaronder de dieetvoeding van de Albert Schweitzerschool waarbij haar bestuurlijke onkunde duidelijk naar voren is gekomen. Ik vind dit totaal onbegrijpelijk en twijfel zeer aan de integriteit van de PVDA.
Mevr. Baggerman is vele malen uitnodigd om ter plaatste komen te zien wat in haar aandachtsgebied speelt, hiervoor was geen tijd.... Duidelijk is aangetoond dat ze haar dossiers niet op orde heeft, kan niet begrijpen wat een MBA hier aan moet veranderen. Een MBA wordt ingezet bij absolute talenten, dit is zij duidelijk niet. Wetenschappelijk is aangetoond dat het "leren" voor 80% wordt bepaald door de omgeving en het zelfinitiatief vanuit de praktijk. Aangezien ik uit persoonlijke ervaring kan spreken dat mevr. Baggerman dit niet heeft opgepakt kan ik niet anders concluderen dat we wederom ons belasting geld verspillen.
O ja, die bestuurskunde faculteit aan de EUR werd door ons als het kneuzenparadijs gezien. Allemaal alphaatjes met duits/engels/frans/geschiedenis/aardrijkskunde en met mazzel wiskunde A in het pakket. HAHAHAHA. M-gebouw was dat in 1992. PvdA weg ermee. Linkse uitvreters.
Mooi. Kan die linkse trut ff uitleggen waarom ik zo'n studie gewoon zonder staatssteun heb moeten bekostigen? Alleen omdat zij een ambtenaar is en ik een eigen bedrijf heb zou dus betekenen dat die übermenschen gratis geld van de staat krijgen? Nou dat is volgens mij dus gewoon loon in natura, dus willen onze blauwe vrienden op het binnenhof even een naheffing IB naar haar sturen? Bedankt. En laat de FIOD er ook nog even naar kijken. Die PvdA-ers zijn erg goed in declareren, maar slechter met bonnetjes. Raar hé, dat ik als ondernemer NL steeds meer op de USSR vind lijken. Socialistische heilstaat ala DDR is het hier.
50000 Uries is nog niets vergeleken met de declaraties die gaan komen n.a.v. die buitenlandse reisjes.
Gewoon een werkkamp in Lunteren voor dit PVDA tuig inrichten; zeer leerzame ervaring. Of achter de rode lampen en lekker ons verspilde belastingeld tot de laaste cent terugverdienen.
Van fouten leer je. Baggermans heeft al tientallen van die mooie leersituaties gecreeerd; kindjes hun dieetvergoeding afgepakt en andere locale initiatieven in de grond geboord.
Kan ik nog asiel aanvragen op Paaseiland???
Kunnen jullie Rutger niet even met camera & microfoon in haar volgevreten bek even verhaal gaan laten halen? Vogelaar-taferelen gegarandeerd!
Mevrouw Baggerman heeft zichzelf verrijkt over de ruggetjes van de zieke kinderen van de Albert Schweitzerschool te Haarlem,daar trok ze zonder pardon de subsidie in van de dieet keuken van deze school. Dan hebben we het over zeer ernstig zieke kindjes dit is slechts een bedrag van enkele duizende euro"s.Nu snap ik ook dat ze dat geld nodig had voor zichzelf en kunnen jullie ook begrijpen dat mijn haren over eind gaan staan als moeder van 1 van deze ernstig zieke kindjes! Mevrouw Baggerman heeft in het verleden dus al vaak erge fouten gemaakt vraag me af of een cursus wel nut heeft als je als PVDA lid niet het sociale belang behartigt.
De SP moet zich nodig bezig blijven houden met commentaar geven op nuttige onderwerpen binnen de economische crisis zoals het tegengaan van excessieve bonussen, want dit is te belachelijk voor woorden! Hoe kun je nu kritiek hebben op het feit dat de grootste werkgever van Nederland investeert in talent binnen hun organisatie. Juist door nu te investeren in mensen komt Nederland als kenniseconomie weer de crisis te boven. Commerciele bedrijven investeren met zulke dure opleidingen constant in hun mensen, de overheid is hier al heel voorzichtig mee, dus als ze het doen: chapeau, geef het goede voorbeeld. Vooral het buitenland aspect is voor onze open economie in dit kikkerlandje belangrijk, dus ga ervoor zou ik zeggen. Hopelijk dat de SP vanaf nu werkend NL met nuttige discussies gaat bezig houden.
De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten..
@ BarneyBoner | 26-09-09 | 12:43
Het is nog veel erger.
Iedereen die wel eens iemand spreekt of werkt in een overheidsinstantie/gemeente/provincie etc. kan een lied zingen over incompetentie, hobbyisme of Raspoetin gedrag wat uiteindelijk uitmondt in talloze miljoenen Euri die zinloos verplemperd worden door deze Überlutsers.
.
Iets als zelfreflectie of zoiets als realiteitszin, rationeel gedrag zijn vieze woorden die ze ver van zich werpen.
En dan praten we niet eens over HSL/Noord-Zuid lijnen etc. maar ook simpele dingen op gemeenteniveau.
Een kennis had het toevallig een paar dagen geleden nog over iets simpels als het aanschaffen van werkkleding.
Men heeft dan de keuze tussen dingen van zeg 5 Euri en iets van 15/20 Euri waar dan wel een labeltje aanhangt dat het zékers niet "milieuonvriendelijk" of door kinderarbeid vervaardigd was.
Men betaalt simpelweg het viervoudige omdat er een labeltje aanhangt.
Het is toch maar gemeenschapsgeld en mijn idealen mogen best wel wat kosten, niewaar ?
Het is allemaal van een dergelijke stompzinnigheid dat je de adem wegblijft en dezelfde Überlutsers hangen meteen in de gordijnen als iemand van het klootjesvolk de respectloze vraag stelt of deze waanzin nu echt nodig is.
antizanic | 25-09-09 | 19:20
Jaa, tuurlijk, zolang je een bij de gevestigde partijen behorende management doos bent wordt je opleiding en stage dik betaald door de overheid. Tenslotte moeten de partijen zoveel mogelijk investeren in "talent" om de politiek strategisch belangrijke sleutelposities te bezetten, want denk maar niet dat u gewone burger ook maar een schijn van kans op een dergelijke positie maakt. Tenzij u lid wordt van een van de halfcorrupte gevestigde politieke partijen natuurlijk.
Jullie van het overheidsmanagement zijn een een stel over het paard getilde, halfcorrupte, overbetaalde graaiers.
We staan het gewoon allemaal toe, we laten ze het doen... Salonsocialisten zijn de ergsten. Ze weten precies hoe ze veel poen van de gemeenschap kunnen "jatten" en vinden zelf dat ze er recht op hebben...
PS: Hoe word je gedeputeerde?
Besturen vraagt om ervaring en wijsheid. Dat die bij carrieretijgers zoals zij niet aanwezig is, is al reden genoeg om af te treden. Dat ze tijdens haar "werkzame leven" alsnog scholing nodig heeft, is des te genanter. Dat daar trouwens een school voor is, ook....
Aftreden is aftreden. Zo zit er nog een ex-afgetrede minister in het Balkellende kabinet.
Zozo, ik vraag mij toch af wat ik verkeerd doe, ik lijkt de laatste van NL te zijn die alles zelf betaalt, van lunch tot studie...
Het wordt écht met dag gekker in Nederland,een grof schandaal!
Eventjes terug betalen sascha
Wedden dat, deze week weer PveedeeA -2 zetels, PeeVeeVee + zetels.
Lekker op reis gaan en niet meer terugkomen uitvreter.
Typisch PVDA.
Nog nooit een spat uitgevoerd en met dom lullen de belastingbetalers oplichten.
PvdA lid worden: een carrièrekeus. Want voor de ideologie van die partij doet men het niet, die heeft de partij namelijk niet. Ja behalve dan: zakkenvullen op kosten van de domme tokkie Nederlanders die niet weten hoe arrogant en elitair de PvdA wel niet is.
Ik zeg uithuwlijken aan Saban Balzak, die linkslullende socialistische raamprostituée.
Siliconen der in, even die kop verbouwen met een honkbalknuppel, tatoage dr op en aan het werk !
Telegraaf en GS hebben niet goed gekeken. Ome Harry heeft in totaal 3 mensen van de provincie een mooi cadeautje gegeven, dus niet alleen mevr. Baggermans. Ja, Noord-Holland needs public administration. U mag aftikken als inwoner van die mooie provincie; 150.000 euro.
Maar ik begrijp de drukte niet. In de gehele rijks-, provinciale en gemeentelijke overheid zijn dergelijke door de werkgever betaalde opleidingen schering en inslag. Het complete management van mijn overheidsdienstje mag al zo'n titeltje dragen. Wij waren allang blij dat ze er een paar dagen niet waren. Na behalen van diploma, krijgen ze meestal een mooi betaalde baan ergens anders, dus we zijn ze ook mooi kwijt. Prima oplossing, in alle opzichten, en het kost mij geen cent. Anderen -belastingbetalers- wel, natuurlijk, maar daar zit ik niet mee...
tja opeens weet je het, je word een linkse zakkenvuller
Ben verbijsterd.
Hoe hááááál je het in je hoofd om 50k belastinggeld te gebruiken voor de opleiding van die muts !!!!
We zeggen het vaak gekscherend, maar die Borghouts en consorten sporen echt niet!
En dit houdt geen "hand en spreiddiensten" in bewaakte fietsenhokken in ?
Ik denk dan meer in de richting van den goeden ouden USSR waar Pjotr er nog secretaresses op na kon houden die niet konden typen maar wiens vaardigheden op een ander vlak lagen. (met name de horizontale) en nog een verzetje konden bieden vóór de koffie en het begin van de dag.
de pvda staat voor gelijke kansen, iedereen onderwijs etcetra.....
Hieruit blijkt dat ik Nederland niet begrijp.
hij zal haar wel eerst vol geplemt hebben voor wat hoort wat
dit is koeltoer
hahaha Citaat van de website Provincie Noord Holland:
"Sascha houdt van verre reizen en van lezen " Nou, komt dat even mooi uit met deze nieuwe opleiding waarbij ze nogal wat stage moet verrichten in het verre oosten en westen! Kan ze mooi weer studieboekjes lezen...
Laten we haar een mailtje sturen om haar succes te wensen!
baggerman@noord-holland.nl
Suc6 Baggertje!
Allen die zelfvoldane kop is al verschrikkelijk om naar te kijken
Laat me raduh, Harry is gastdocent.... Hij geeft de colleges "Publiek-fonds-naar-private-binnenzak transacties"...
*mompelt iets over rot en mispel, dat spul..."
@antizanic | 25-09-09 | 19:20
In de private sector is dat inderdaad soms gebruikelijk. In de publieke sector gelukkig niet.
Partij Van De Asocialen
Flikker toch op, wat een onzin. In 1996 van het VWO komen in in 2001 SENIOR beleidsmedewerker zijn... Dacht het niet he.. graaidoos!
@antizanic | 25-09-09 | 19:20, hangt er toch een beetje vanaf wie de werkgever is, deze werkgever is een tussenstation van de rijksoverheid, en dit stationnetje heeft de laatste tijd iets te veel over de balk gegooid.
Als ze nou van lik clit houdt wil ik nog wel even mijn agenda raaplegen en kijken of ik nog wat voor haar kan doen, maar wel onder voorwaareden.
"Als gedeputeerde spant ze zich in voor de jeugd, wonen en cultuur. Ook mediabeleid, emancipatie en kwalitatieve volkshuisvesting zitten in haar portefeuille."
Als ze niet studeert, natuurlijk.
Of in het buitenland is.
Het zet de verhoging van AOW leeftijd en schrappen van de partneruitkering voor AOW'ers wel in een tamelijk schraal licht dit. 2 Jaar geleden was het toverwoord nog "vergrijzing". Thans mag uitgeven massaal nav de crisis. Duurzaam investeren is het toverwoord. Sas snapt dat, want een diploma van zo duur (de kwaliteit van de studie daargelaten) + een partijlidmaatschap van de Partij vd Afbraak = goedbetaalde carriere met veel nietsdoen op ongelimiteerde kosten is een feit.
Chapeau heur meid, maar neem het me niet kwalijk dat als je op één van je stagereisjes verschrikkelijk wordt uitgewoond door een stel rabiate locals die wel raad weten met zo'n lekkere roomblanke donkerblonde dutch beauty, ík dáár dan weer niet van wakker lig.
Oh, en dat je maar net zo mooi oud mag worden als je idool, mevrouw Herfkens.
We noemen het heel treffend de elite , het volk wat zich zelf verheft , regels in stand houd en verzint incl kosten daarvan voor de burger , bij niet opvolgen boete's die dezelfde kas spekt en dat omhooggevallen tuig die daar weer uit graait en zichzelf financiert.
Het volk dat tomeloos veel vrije dagen en momenten heeft ,buitensprorige salarissen en declaratie's en dat klaagt tijdens de feestdagen op de ober of de kok in een restaurant of als ze een bonnetje wegens fout parkeren hebben.. maar immers ene belastingaanslag vd gemeente dus met 1 telefoontje wel te regelen...
Ik wordt hier echt scheit en scheit ziek van .
50000 euro voor een opleiding .. weet je waarom zo duur ? die cursuslui hebben het door hoe het werkt bij die lui en vreten schaamteloos mee zonder verantwoording af te leggen.. het diploma is geen drol waard.. die koop je gewwon voor dat bedrag.
@antizanic | 25-09-09 | 19:20
Precies. Hier is werkelijk niks mis mee. Zeuren om het zeuren
Zanikstukje. Het is heel normaal als 30-er om een MBA studie van je werkgever betaald te krijgen. Ook met verlof erbij. De meesten zijn hier te dom om hun kont te krabben en kunnen geen zin fatsoenlijk Nederlands uit hun toetsenbordje krijgen dus de ophef zullen we maar als gemor van de paupers archiveren.
Wat moet ik hier nou mee als burger kun je zeggen dit is niet okee maar dan zegt die harry nac, dit is in het belang van de samenleving bla bla bla bla
Afschieten die hap en net als vroegah vierendellen.
Ze voelen zich ver boven de samenleving staan vooral de pvda.
Maar let op de pvv komt eraan!!!! en dan moeten ze allemaal hopenlijk in de hoek staan met van die ezelsoren.
Volgende week staan we hiet weer te ouwehoeren want dan zal er wel weer wat uit de beerput komen, dus tot volgende week !!!!
Na haar opleiding gaat het grote graaien beginnen, want dan is ze zo bekwaam. En zo graait het tuig door.
Toch weet ik zeker dat al dit smerige gedrag op een dag afgelopen is.
Iets met kruik en water, ofzo.
PvdA-erts en GL-erts op een grote pot met gemeenschapsgeld, natuurlijk graaien die, dat zit in hun DNA, 20% van de schatkist graaien we leeg, 50% gaat naar uitvreters en gespuis en 30% gaat naar vrindjes in commissies, en de normale uitgaven en investeringen, die financieren ze via een oplopend tekort. CDA-erts en VVD-erts doen dat toch anders, die zitten op de knip en stoppen alleen vrindjes wat toe, met die verstandhouding dat ze daar later dan weer een mooi baantje aan overhouden....
De partij van het volk! *proest
Wat moet je hier nog over zeggen... PvdA'ers stelen schaamteloos door...
Ow helemaal top, op haar site vindt je een link naar een zipfile met hr beelden van haar. Ik heb ze al uitgeprint en ben nu bezig de derde vol te fappen!
Japannert | 25-09-09 | 15:02
Nee
Zeddegeizot | 25-09-09 | 14:36
Juist, zo simpel is het. Nederland is het laatste echt communistische land ter wereld.
Ha heerlijk op vakantie!
Ik zou haar doen of is dit de verkeerde topic?
je weet wel effe checken: oh u heeft al eens een tunnel gebouwd nou vertel eens.
en oh u had een 7.5 voor rekenen
en oh u zegt dat als het dan niet klaar is ik korting krijg.
gaat helemaal goed komen job
en daarmee bedoel ik : ze zal niet met open mond (pluspunt) bij een of andere fantasiemaquette een blancocheque tekenen zoals nu gebeurd is, maar dit op haalbaarheid laten controleren door vakbekwame mensen.
@rolf
inderdaad waar de staat vruchten van plukt zou voorop moeten staan.
is het voor persoonlijke ontwikkeling betaal het dan ook zelf!
och als er maar een clausule van je vertrekt niet meteen met rokende bandjes zodra de opleiding voltooid is want dan kost het je geld en is de opleiding essentieel voor het verbeteren van haar functioneren voor de staat waarom niet.
misschien handig
1 bouwkunde
2 economie
3 human resources
hallo job, als deze klaar is heb een toppertje voor de noord zuidlijn.
ik wil met je wedden dat ze het beter doet als die gasten nu.
Staat wel altijd leuk op je cv als je werkgever je opzoekt op internet.
Sacha Baggeman grootgraaister. Ik denk dat dit haar nog jaren zal achtervolgen.
Waarom je het als vertegenwoordiger van een partij die toch (naar verluidt) zijn roots heeft in het opkomen voor de gewone man, je het blijkbaar volstrekt normaal vindt om de belastingbetaler te laten opdraaien voor een opleiding die bijna 2 x een modaal jaarsalaris kost (en waarvan je voornamelijk zelf de vruchten plukt), gaat aan mij geheel voorbij. En het gekke is dat ik er niet eens meer verbaasd of kwaad van kan worden.
Mag het? Ma het? Ik doe het toch.
Teringsocialiste.
Zo. Dat lucht op.
Hertog van Alfa | 25-09-09 | 17:19
Hoe kom je daar nou weer bij. Een gedeputeerde wordt helemaal niet door het klootjesvolk gekozen. Nederland is ueberhaupt de enige 'democratie' ter wereld waar geen enkele, nee niet 1, openbare bestuurder wordt gekozen. Tot op de laatste worden ze allemaal benoemd, vaak nog door een Staatshoofd dat hier wegens 'erfrecht' op de troon zit. Daarom kunnen dit soort gezwellen, met hun peperdure 'opleidingen' alsmaar doorgroeien.
fap fap fap fap
RisdeK | 25-09-09 | 14:22
en ook
DeLex | 25-09-09 | 16:23
Effe dimmen.
Het is normaal dat een werkgever investeert in zijn personeel, de meeste mensen op die lijst zijn domweg mensen die carriere maken bij de overheid. Niks mee mis lijkt me, je wilt toch behoorlijk bestuurd worden, neem ik aan.
Met mevrouw Baggerman ligt het natuurlijk anders, zij is een gekozen funtionaris. Ze is geen werknemer. Waarom zij 'Master of Public FInance' wil worden weet ik niet, volgens mij weet ze al aardig haar weg te vinden.
En dan je maar afvragen waarom de PvdA zoveel keizers verliest. Een ernstig geval van het niet onderscheiden van mijn en dijn. Of nee, da's natuurlijk niet geod gezegd. Ze heeft een ander idee van mijn en dijn dan ik.
Bah, zo word ik nog boos oook.
Ze is al bijna advisor bij de VN in de kielzog van Herfkens. In de sociale sector is iedereen altijd op cursus.
Als rooie rakker zeg ik dit twee letter greep woord: SCHAND-ALIG!
Wat een gezeur, ze houdt van verre reizen. Logisch toch dat de belastingbetaler dat dokt. Zo zijn wij sosjalisten opgevoed.
-weggejorist-
@ Jaap de Paap | 25-09-09 | 16:07
op cursus...
Als iemand nog zo stom is om PvdA te stemmen moeten ze het zelf maar weten als het land naar de tering gaat en iedereen op die rare malloot uit het zuiden gaat stemmen.
Wat een tuig is het toch die politici. Zeiken als iemand iets fouts doet in hun ogen maar vervolgens zichzelf op stupide shit trakteren voor bedragen die eerder op jaarinkomens lijken dan een normale rekening. Wat een smerig volkje.
Let op die wordt later nog
<A href="http://webwereld.nl/column/63780/ik-wil-ict-ambassadeur-worden--column-.html#source=last_item">Ov-ambassadeur</A>.
Voor dat bedrag je veel voedselbanken lang draaiende houden. Maar ja, vaak is Links niet wat het lijkt. Voeg deze maar toe aan een lange lijst. PVDA en GL, kost een paar centen maar dan heb je ook niets. Mensen in de bijstand: deze 50,000 E gaat niet naar U toe. Toedeledokie.
DeLex | 25-09-09 | 16:23
De vraag stellen is hem beantwoorden. Dit zijn zichzelf en elkaar in stand houdende circuits van lieden die in een bovenwereld leven en daar snel aan gewend zijn. In die bovenwereld gelden andere normen en waarden dan in de onderwereld waarin wij overeind proberen te blijven.
-edit | 25-09-09 | 16:42
Als jouw werknemer opstapt, ga je dan nog dokken voor een opleiding?
@John Muts 16:33
Ik ben werkgever die ook wel eens het nodige betaald voor opleidingen van mijn werknemers. Zo schokkend vind ik dit verhaal echt niet. Graaien zou ik dit niet willen noemen.
met zo,n kudt kop MOET je wel de grens over.MIsschien kan iemand coke in haar bagage frommelen en de douane tippen? krijgt ze 1.50 per dag. Ach ja pvdaf crimineel tot in het graf.
Ik vind het inderdaad niet te verkopen dat je als regeringspartij gaat korten op het onderwijs, maar vervolgens wel een van je eigen mensen, die al een master heeft, wel effe voor 50k een opleiding wil geven op onze kosten! En dit ook nog terwijl ze al een master heeft en dus zeker wel d'r eigen studiekosten moet kunnen betalen!
Ik zeg: nieuwe verkiezingen, de linkse zakkenvullers het land uit schoppen (bij voorkeur naar de naar hun zo geliefde islamitische landen) en opnieuw beginnen!
Ik zou der nog best een sausje op kunnen spritzen :)
maarre, voor dat bedrag heb ik mn heule studie kunnen doen inclusief wonen, zuipen en neuqen (voor de maagden, een vriendin is duuuur!)
Ze zal wel wijdbeens hebben gelegen op bureau van Borgie
-edit | 25-09-09 | 16:12
Graaien is een lifestyle.
Degenen die dit soort pina colada-opleidingen declareren en degenen die 20K etentjes declareren, zijn gewoonlijk dezelfden.
-edit | 25-09-09 | 16:12
Stroopdoos | 25-09-09 | 16:20
U zit in een CAO? Als werknemer word je gewoon keihard genaaid met zo'n opleiding, zoals ik al uiteengezet heb. U kunt beter gewoon meer harde cash bedingen, waarmee u vervolgens zelf besluit of u het uitgeeft aan cv-poetserij of een leuke vakantie.
markm | 25-09-09 | 16:16
Tu tu tu. In het bedrijfsleven krijg je hooguit een opleiding vergoed als de werkgever, die alles uit eigen zak moet betalen, het goed vindt. Bij 'ons' openbaar bestuur zijn de belastingbetalers de werkgever, maar die hebben helemaal niets te vertellen over het personeelsbeleid. Alles is geheim en gebeurt in het geniep in achterkamertjes. Het ergste dat een ambtenaar kan overkomen is het wegens 'verraad' aan de eigen soort op non actief te worden gesteld. Uiteraard met volledige doorbetaling van het salaris, tot aan het riante prepensioen.
markm | 25-09-09 | 16:16
Betalen WIJ de opleidingen voor mensen uit het bedrijfsleven?
Wacht ik zie het al, er hangt een verdwaalde peer in die appelboom tututu...
Even op de site van het NSOB gekeken en de lijst met stdiegenoten van de dame gevonden, er staan intotaal 23 personen op, alle in overheidsdienst, de vraag is dus: betalen wij met z'n 1.150.000,- aan de opleiding van deze mensen ?Hier het lijstje: MPA-groep 2009-2011: Sascha Baggerman, provincie Noord-HollandJob van Beekhoven, ministerie van justitieAndrea Connell, Algemene RekenkamerGeorge Cremers, gemeente AmstelveenOlivier Dutilh, politie Amsterdam-AmstellandMichiel de Graef, provincie Noord-HollandNienke Grimmius, provincie UtrechtGelinde Groeneveld, gemeente ZeistSander de Haas, OM, parket AmsterdamAnnelies van 't Hof, provincie Noord-HollandErik Jungerius, provincie OverijsselRonald Leushuis, gemeente NijmegenYolande van der Meulen, RijkswaterstaatAlwin Nijhuis, RijkswaterstaatMonique van Oers, NMAMarcel de Prieëlle, provincie Zuid-HollandMarcel van der Priem, gemeente DordrechtAli Rabarison – van der Laan, ministerie van VROMStefan Scheeringa, ministerie van justitieErik Schreijen, programma vernieuwing rijksdienstRonald Smit, ministerie van justitieAnil Soerdjbalie, politie Rotterdam RijnmondIlse Verkerk, OM, parket Zwolle
markm | 25-09-09 | 16:16
De meeste paupers hier betalen hun opleidingen zelf ...
tututu .. als we goede bestuurders willen, dan is een opleidingsbudget van 50K echt niet hoog vergeleken met het bedrijfsleven..
Misschien dat de meeste paupers hierzo daar anders over denken ...
@Superior Bastard
Alsof ik die wiki heb veranderd.. eikel.
Ik zie eerlijk gezegd hier het probleem niet zo. Op het eerste gezicht lijkt het om een relevante opleiding te gaan. Ik mag aannemen dat opleidingen declareren bij de baas nou niet bepaald iets totaal vreemd is. Sterker: het lijkt mij zelfs voor de hand liggen dat de meerderheid van dergelijke studenten door de baas betaald wordt. Ik heb veel meer moeite met luiden die ettelijke ruggen per jaar aan etentjes declareren.
@bodo
Ik ben bang dat je de spreekwoordelijke spijker op zijn spreekwoordelijke kop slaat.
John Muts | 25-09-09 | 15:57
Zeggen dat het niet uitmaakt, maar er nog drie keer op terugkomen...
Perseverance if I ever seen one.
Echt zo'n opleiding waarvan je je afvraagt wat je er in godsnaam leert en waar je het later allemaal voor kunt gebruiken. Lees de brochure er maar op na. Helemaal niets dus. Ja, ok 'buiten de kadertjes denken'. Dat kan ik ook wel leren zonder die opleiding te doen.. Wat zou dat YouTube-filmpje met die hippe animaties eigenlijk hebben gekost??
Lijkt me toch knap kut, als gedeputeerde zijnde. Het is zo'n beetje usance daar. En dat moet ons opvoeden: tssss.
Miretra, Nonnes... waar zijn ze eigenlijk?
@disclaimer
Lekker bezig die PVDA, eerst bezuinigen op hoger onderwijs maar dan aan hun eigen leden lekker dure studies verschaffen. Mevrouw heeft al een master gedaan (kijk naar haar CV), ze heeft schouders sterk genoeg om zo een last zelf te dragen!
Eigenlijk kan ik alleen maar Prutsert3368 | 25-09-09 | 14:21 bijvallen, meer niet, alleen zingt steeds dat mantr door m'n hoofd "sterkste SCHOUDERS, zwaarste LASTEN" en "we laten elkaar niet IN DE KOU STAAN" en andere deuntjes die je niet uit je hoofd krijgt. Voeg daar het "we gaan er SAMEN tegen aan" van het CDA en m'n weekend is weer vergald. Helaas is de enige remedie tegen een fout deuntje in je hoofd een nóg fouter deuntje in je hoofd.
@Merlot
Goeie vraag! Zit volgens mij al lang op 100 + posts maargoed....
al wat ik op haar wiki wil toevoegen is:
"Ze kwam onlang in opspraak toen de overwegend rechtse weblog geenstijl.nl haar declaratie gedrag openbaarde, waar ze 50 duizend euro (dan wel niet onterecht ) declareerde voor een master studie bij de Nederlandse School voor Openbaar Bestuur"
Nu is de pagina beveiligd.
schuco | 25-09-09 | 15:51
Spatie voor uitroepteken = bewijs van laag IQ.
Writhen | 25-09-09 | 15:35
Waarom heb jij nog steeds zo'n zwitsalhoofdje, kronkeltje?
Jij lijkt me royaal ingeburgerd hiero.
@KingLear | 25-09-09 | 15:41
En mij n lutser noemen maakt mij niet uit hoor !
Ben ambtenaar en heb dikke huid.
Ik hoop dat JIJ WEL hard moet werken om mijn salaris te kunnen voldoen !
"ministerie van VROM Ali Rabarison van der Laan"
Geïntegreerd! Dat dan weer wel....
@KingLear | 25-09-09 | 15:41
Ach, het was toch in de baas zijn tijd. Dus wat maakt eeen uurtje hobbyen nu uit. De taxbetaler betaald mijn loontje toch wel.
Writhen | 25-09-09 | 15:45
Als dat wat netter wordt omschreven, dan zal dat wel niet worden weggehaald.
@KingLear | 25-09-09 | 15:41
Ik heb bijne een uur hier zitten ploeteren om die sortering anders te krijgen als Riskdek. Maar dan heb je ook wat !
@KingLear | 25-09-09 | 15:41
Ik ben ook ambtenaar ! vandaar !
* Solliciteren gaat op vacature in NH *
MyCatIsDoingThis | 25-09-09 | 15:33
Snap ik ook niet.
Dat verlaart hele bevolkingsgroepen op basis van ras en/of geloof tot tot "zwakkere", en dan zijn anderen nog de racisten.
Dat heeft hele knokploegen die andersdenkenden aftuigen en desnoods vermoorden, en dan zijn anderen nog "intolerant".
Dat heeft alles waar er weinig gewerkt en veel gegraaid kan worden gekoloniseerd, en dan zijn anderen nog de asocialen en uitbuiters.
Ik laat me hangen als ik weet hoe ze er mee toch weg *blijven* komen,massale propaganda via media en onderwijs of niet.
Mooie toevoeging aan haar wiki van een reaguurder (helaas weg gehaald):
nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Sas...
Het lijken wel masochisten bij die PvdA.
Geen dag zonder negatief in het nieuws is een verloren dag.
Of zijn het een gedegenereerde soort van lemmingen ?
weet iemand ook haar echte achternaam.
@schuco | 25-09-09 | 15:38
Check RisdeK | 25-09-09 | 14:22
Je bent ruim een uur te laat LUTSER
Writhen....
Wat had u toegevoegd?
@ StijlVoorover | 25-09-09 | 15:35
Mooi omschreven.
WTF, 23 dudes van de overheid "studeren" daar. Tikt wel hard aan op deze manier: www.nsob.nl/pagina/Nieuws/6/Start%20ni...
22 * 50k = Ruim 1 miljoen binnenslurpen van taxbetalend NL.
Raar dat er geen mensen uit het bedrijfleven inschrijven.
Gezien de aanmeldingen is het nivo blijkbaar speciaal op ambtenaren aangepast. Want echt hard studeren zal wel net zo moeilijk zijn voor een ambtenaar als echt hard werken :
Algemene Rekenkamer Andrea Connell
gemeente Amstelveen George Cremers
gemeente Dordrecht Marcel van der Priem
gemeente Nijmegen Ronald Leushuis
gemeente Zeist Gelinde Groeneveld
ministerie van justitie Job van Beekhoven
ministerie van justitie Stefan Scheeringa
ministerie van justitie Ronald Smit
ministerie van VROM Ali Rabarison van der Laan
NMA Monique van Oers
OM, parket Amsterdam Sander de Haas
OM, parket Zwolle Ilse Verkerk
politie Amsterdam-Amstelland Olivier Dutilh
politie Rotterdam Rijnmond Anil Soerdjbalie
programma vernieuwing rijksdienst Erik Schreijen
provincie Noord-Holland Sascha Baggerman
provincie Noord-Holland Michiel de Graef
provincie Noord-Holland Annelies van 't Hof
provincie Overijssel Erik Jungerius
provincie Utrecht Nienke Grimmius
provincie Zuid-Holland Marcel de Prieëlle
Rijkswaterstaat Yolande van der Meulen
Rijkswaterstaat Alwin Nijhuis
Het begint langzaam een beetje eentonig te worden, maar ook meteen steeds meer het motto van de politiek:
'Betalen en je smoel houden!'
Again: OPiuM (Other People's Money), je wilt er steeds meer van en het is verslavend, vooral en met name voor socialisten.
'
Vooral en met name voor socialisten?
'
Ja, idd, bij socialisten heerst namelijk de hardnekkige overtuiging dat een belangrijke eigenschap van dit fijne goedje is, dat het nooit op raakt en je er altijd NOG meer van kunt grijpen.
Iemand haal constant mijn journalistieke objectieve toevoegingen aan haar wiki pagina weg schandalig!!!!!!!
Zou ze het zelf doen :-)
nl.wikipedia.org/wiki/Sascha_Baggerman...
Oerkoendoe | 25-09-09 | 15:31
Inderdaad, kom op GS! Een top-10 politieke graaiers en uitvreters standaard in de recht kolom. Opdat wij nooit vergeten...
En het lachwekkende is:
Zeg je er GCD wat van ben JIJ de racist!
Eén woord: n-e-p-o-t-i-s-m-e.
En flikkerstraal allemaal gauw op met je gezeik over integriteit! Ondankbare honden!
Heb je een cursus a raison 50kEur nodig om je klus af te maken? Dan heb je, profit company gezegd, daar geen zak te zoeken. Ga lekker parachute springen, kinderen baren of koken ofzo, van je eigen centen.
Is dit normaal?!!?
Simon_GS | 25-09-09 | 15:28
Van zo'n opleiding leer je niks dat je niet ook in een bibliotheekboek kunt lezen. Het is pure cv-oppoetserij.
Napeauleon | 25-09-09 | 15:31
Binnenkort Zero Drinkman, of Hero Dronkman.
Napeauleon | 25-09-09 | 15:31
Geef nou toe, je zou toch ook een drankprobleem krijgen van die corrupte boevenbende.
www.dekrantvangouda.nl/Nieuws-van-de-d...
MyCatIsDoingThis | 25-09-09 | 15:26
Time is ticking... tik-tok-tik-tok-tik... in our advantage that is...
Vluggejaapie | 25-09-09 | 15:28
Best vlug Japie, scuzi
Nou Baggerman, succes met je verdere leven met GS achter je aan tot je huilend op de knietjes terugbetaald én heeeeeel snelweg weest!
'pek en veren opwarmt'
MyCatIsDoingThis | 25-09-09 | 15:28
Kermis? Gouda? Marokkaan?
*Hoofd schudt*
Vluggejaapie | 25-09-09 | 15:27
U bedoelt Hero Drankman
Dat er nog íemand rondloopt die PvdA gestemd heeft
en grootschalige subsidie-diefstal op het geweten heeft...
Leunstoel | 25-09-09 | 15:16
Inderdaad. Hoe houden we dit soort politici in de belangstelling van de kiezen. Een lijst maken en ieder keer als er iemand bij komt bijzetten en opnieuw de lijst serveren. Wie doet het even?
Hier is helemaal geen sprake meer van democratie. Dit is dictatuur, corruptie, bedrog en verlakkerij. *boos kat te vreten geeft*
Frelis Inna | 25-09-09 | 15:27
Daarna graag het dopje eruit trekken, haar leeg laten lopen, terug in de verpakking doen en retourneren aan www.pabo.nl/product/overview/12-linger... .
Anders gaat ze gewoon op de oude voet door, de PvdA kennende.
Baggerman, baggerman,
weet jij wel dat je met die naam in de Westerschelde doen kan??
En toch zijn er nog PVDA-stemmerts, al dunt het aardig uit.
Maar goed, verkiezngen is één, maar dan nog. Om al de verlakkertjes uit provincies, de burgemeesters, woningcorporaties, zorginstanties, onderwijs, omroep, ambtenarij, uitkeringsbureau's etc. etc. weg te krijgen zijn we zo 20 jaar verder. Dat gaat nog aardig wat schade opleveren.
Een post-academische opleiding in burgertje-uitvreten, poe poe....
@raket | 25-09-09 | 15:19
Je moet niet te licht denken over deze fantastische opleiding:
"De majeure doelstelling van de NSOB is mensen te leren om met diepgang en een
zekere bezonkenheid te kijken naar de rol van de overheid, naar de bijdrage van de
organisatie waarin zijzelf acteren en naar hun persoonlijk functioneren."
Wauw! Vet gaaf! Van die school kan alleen maar kwaliteit komen, ontegenzeglijk!
Waar leer je vandaag de dag nog om met een zekere bezonkenheid te kijken? Toch nergens? Soms kon ik die blikken in die ogen niet thuisbrengen, maar nu weet ik het. Dat is bezonkenheid.
Ik hoop dat de mensen hier aan denken als ze weer moeten gaan stemmen.
Fuck de pvda!
Baggerman ;')
-
Maareh, wat gaan we hieraan doen? Wat is het nut voor het land cq. de belastingbetaler dat dat wijf een opleiding die 50k aan het volgen is? Kan iemand mij dat even uitleggen. Of misschien kan zij dat zelf even uitleggen, want dit vind ik niet echt normaal.
Uhm... Hero Brinkman natuurlijk... hehehe
Sorry.
Moest even stoom afblazen.
Net een aanvaring gehad met een Marokkaan die van mening was mij te mogen bedreigen op de kermis in het altijd pitoreske Gouda.
Als hetgeen ze leert de gemeenschap ten goede komt is het vrij normaal lijkt mij. Ik heb meer moeite met ambtenaren die zo'n dure opleiding doen en daarna ontslag nemen en voor zichzelf beginnen.
Deze Baggerman, ze is inderdaad bagger, is voor mij moreel veel verwerpelijker, dan een of andere tokkie-volksvertegenwoordiger, die amok maakt in een kroeg.
SCHANDALIG!!!
Eelco Brinkman zou zeggen corrupte boevenbende..... hips... burp....!!
Maar even serieus; Net als het gevalletje Saban zal dit ook met de mantel der liefde worden bedekt! Hoe bedoel je geen vertrouwen in de politiek!
Trustuh!
Emigreert nu definitief naar België...
Voor straf iedere reaguurder pijpen.
.
* heb ik dat echt gezegd? oh oh oh... *
Leuk!
Jeugd. Wonen. Cultoer!
Kom toch naar Gouda!
Muts.
Kan je eens zien hoe de multikankerflauwekulti in de praktijk werkt.
Wat? Geschrokken van mijn reactie?
Goh! Errug!
Tja... Ik zal wel racistisch zijn. Grof he?
Dat foute internet, wat doe je eraan?
Had verboden moeten worden!
Strookt wellicht niet geheel met jouw wereldbeeld.
Texel is wat dat betreft een heerlijk geisoleerd eiland.
Weet je wat?
Geef mij maar de schuld dat ik het niet begrepen heb.
Wacht ik ondertussen tot de eerstvolgende Tweede Kamer verkiezingen.
Groetjes!
En dan ben ik nog netjes. Geen knokploeg. Nog niet.
Jjozzeff | 25-09-09 | 15:23
FaScist en raCist. Nu leren, maandag overhoring.
Jjozzeff | 25-09-09 | 15:23
Grappig, zit mevrouw nu dus zelf met klotsende oksels te F5-en?
Wat Superior Bastard | 25-09-09 | 15:18 zegt. Hebben we ook wel weer verdiend zeg.
Het zal helaas geen uitzondering zijn.
Ik heb vandaag alle rekeningen naar GS Noord Holland gestuurd voor de opleidingen die ik in het verleden heb gevold. Ze zijn zo goed met bonnetjes? Nou dan kunnen ze die van mij best antedateren. Graag overmaken op rek......... en betalen binnen 8 dagen anders juridisch incasso.
Dit meidje gaat nog minister worden of zelfs premier. Ze weet blijkbaar prima hoe ze in die kringen vooruit kan komen
@John Muts
Wel dus maar dit was 5 minten daarna al weer weggehaald.
Portefeuille
* Zorg, Welzijn, Cultuur en Sport
* Onderwijs en Arbeidsmarkt
* Volkshuisvesting kwalitatief (regionale woonvisies, doelgroepen)
* Mediabeleid
* Emancipatie
* uitbuiter
* belastingeldverslinder
* facist
Jjozzeff | 25-09-09 | 14:49
Bodde | 25-09-09 | 15:16
O ja, die hebben we vaker gehoord.
Vraag: als het allemaal onzin is wat Peter Siebelt schrijft, waarom is hij dan nog nooit voor de rechter gedaagd?
Is toch een specialiteit van de linkse klieken; mensen die hun mening niet delen bestoken met processen, soms om dingetjes van niks.
Een Volkert van der Graaf en zijn vrienden leven er bijvoorbeeld van.
moet je in deze tijd in het bedrijfsleven vragen: "mag ik even 4 dagen per week gaan werken om die 50k opleiding te gaan volgen die jullie gaan betalen..." onder het mom "dienstbaar zijn aan de maatschappij" heeft ze in haar werkzame leven nog niet zoveel ervaring met het werken in de niet-publieke sector... tja echte talenten werken bij de overheid...
Wat netjes dat nog niemand iets lelijks in haar wiki heeft gezet!
nl.wikipedia.org/wiki/Sascha_Baggerman...
@Merlot | 25-09-09 | 15:11
Lezen is niet je sterkste kant wel! Ik heb het er over dat als je in zo`n dure opleiding investeert (jouw renderen) dat dat wel ten goede moet komen aan het bedrijf. In dit geval is het waarschijnlijker dat het ten goede komt aan haar, omdat ze zo weer weg kan zijn (gekozen = dus over een bepaalde tijd opgetyft)
En ik maar denken dat daar al mensen zitten die competent genoeg zijn om een Provincie te besturen. Maar nee, daar gaan ze dan vervolgens een vierjarige studie volgen om daarna niet meer herkozeen te worden.
Weer het zoveelste voorbeeld van de PvdA uitvreters. Het linkse uitschot wat ozo goed weet te vertellen wat ik aan belasting en 'solidariteit' moet afdragen.
Ik heb ook een MBA gedaan. Alleen godverdomme wel zelf betaald! 50k, uit eigen zak en daarna twee jaar van je gezinsleven op een zijspoor zetten. Nee, dan dit soort linkse uitvreters, het schorem. Godverdomme wijf, als ik je ooit hoor met je kut ideeen, je gezeik over de zielige medemens, je gelul over solidariteit, je gezwam over de armen. Je bent lid van een hypocriete club met corrupte praktijken gebaseerd op een gefaalde ideologie. En jij, muts, bent er het levend voorbeeld van.
Zo.
veel geld voor een cursus declareren
Wat een bagger... man...
Kom maar door met een tietentopic.
Ze heeft haar naam mee in ieder geval.
Graaf Tel 1978 | 25-09-09 | 15:13
Dat kun je haar wel aanrekenen. Dat iets kan en mag, betekent niet dat het fatsoenlijk is om het te doen. Deze ordinaire pakken-wat-je-pakken-kan mentaliteit leeft dus ook bij de "idealistische" jongere PvdA-generatie.
koerbagh ® | 25-09-09 | 15:11
Dat het getrapte verkiezingen heten weet ik ook.
Hoe de aanstellingen formeel-staatsrechtelijk in elkaar zitten intresseert me echter geen hol.
Want in Nederland wordt, net zoals in iedere andere dictatuur, de wetgevende macht misbruikt om de wandaden van de machthebbers te legaliseren.
Daarmee stellen ze zichzelf diametraal t.o.v. de burgerij op.
En van die laatsten, daar maak ik dus deel van uit.
Allons enfants de la Patrië....
@Peter Siebelt | 25-09-09 | 15:09
Peter Siebelt maakt Broddelwerkjes met een hoog alu-hoedje gehalte. Niet serieus te nemen dus.
Ha ha, de NSOB ? Ik neem aan dat SNOB al geregistreerd was ? Ja lieve Sascha, ik heb echt bewondering voor jou en meer van die Linksch menschen zoals jij. Een beetje de socialist uithangen,... solidariteit,... medemenselijkheid en dergelijke uitbraken en dan ondertussen van ons geld een opleiding volgen met stages over de hele wereld a raison van 50.000 euro.... Het is echt briljant. Chappeau. Je moet me toch maar eens vertellen, 1 hoe je dat toch in vredesnaam voor elkaar krijgt en 2 hoe je dat kan doen met droge ogen, er even van uitgaande dat je ook nog een geweten hebt. Maargoed, je bent een echte socialist dus ik neem aan dat het woord geweten je volledig vreemd is. Ik wens je nog veel succes met je politieke carrière. Ik hoop dat we de komende jaren nog vaak kunnen genieten van je streken hier op Geenstijl. Je toegenegen,
@altijdeenmening 14.34
Baggermans zal nog wel meer kosten gaan maken, verrekenen we wel op haar 67 e als ze met pensioen gaat.
Tsja..... we roepen vandaag met 178 reaguurders boe en schade, misschien reageren er morgen ook nog 6 en daarna verdwijnt het topic langzaam weer in het archief. En gaan Sacha en haar vriendjes gewoon door met hun graaigedrag..... wordt er een beetje moedeloos van....
-weggejorist-
@ Prutsert3368 | 25-09-09 | 15:08
Goh en dat zag je er niet aan af alvorens je em erin hing?
heej. verkeerde login
Jullie begrijpen het niet he? Wij zijn de heerschers van Nederland. Wij bepalen wat hier gebeurt.
Jullie zijn lijfeigenen, slaven, vee.
Wij bepalen en jullie betalen.
Ik voel me steeds dommer en dommer dat ik nog gewoon WERK VOOR MIJN GELD.
De PvdA is niets meer of minder dan de oostduitse SED was. Overal rondschreeuwen over sociale gelijkheid maar ondertussen zelf de duurste privileges hebben.
Je kunt het mevrouw Baggerman nauwelijks kwalijk nemen dat ze gebruik maakt van de opleidingsmogelijkheden die haar geboden worden. De fout ligt dan ook bij verantwoordelijken die hier hun toestemming aan hebben gegeven. Een opleiding van 50K is natuurlijk een goede investering als dit geld weer op een bepaalde manier wordt terugverdiend, in het bedrijfsleven bijvoorbeeld. Hoe een gedeputeerde een prestatie ter waarde van dit bedrag moet gaan terugleveren aan de maatschappij is me volkomen onduidelijk. Wederom een bewijs dat de PvdA voor een groot deel uit salonsocialisten bestaat.
Japannert | 25-09-09 | 15:02
Overdrijven om een punt te maken heb ik van Al Gore geleerd.
Maar serieus: Je moet de Nederlandse "Cost of Government" niet vergelijken met omringende landen, omdat door toenemend gebrek aan belastingconcurrentie die steeds meer naar elkaar toe kruipen. Je kunt wel kijken naar wat de burger terugkrijgt voor vergelijkbare CoG's. En dat is kleaute: Slechter onderwijs, slechtere zorg en belabberde wegen. Helemaal als je nog eens bedenkt dat NL wél aardgasbaten heeft.
Daarom is er ook echt een onderklasse en een bovenklasse. Ambtenaren vormen de bovenklasse: Mooie, fluwelen en beschermde baantjes, en een politieke factor van formaat. Ze nemen geld, en geven regels en diensten terug. De onderklasse zijn de belastingbetalers: Steeds minder politieke invloed, en door toenemende regelgeving en stijgende belastingen murw gebeukt.
@Klukkluk 25/9 14.20u.
Geloof me, deze "partij" zal dan wel minder zetels halen als er snel verkiezingen komen, maar ze blijven genoeg zetels scoren bij hun "vaste" kiezers.
Misschien is het net even anders, maar dit geldt ook voor het CDA. Het is net als roken.......
Merlot | 25-09-09 | 15:07:
"Getrapte verkiezing" noemen ze dat. Gedeputeerden worden door de Staten gekozen. Het klootjesvolk (wij dus) kiest de Staten die vervolgens de gedeputeerden kiezen. Doet niks af aan het feit dat ze geen werknemer in dienstverband bij de provincie is.
Verder heb je natuurlijk gelijk.
azijnseikerT | 25-09-09 | 15:08
Een opleiding binnen een bedrijf gaat over "renderen".
Een opleiding à la Baggerman gaat over "spenderen".
Maar als je zelf lid bent van het staatsruifestablishment, zul je het verschil wel niet weten.
@ alle investering-huilers:
Als bedrijf betaal je voor een opleiding, als dat goedkoper is dan iemand aannemen die het al kan. Vervolgens leg je die opleiding uit als waardering en beloning (proest) zodat je geen opslag hoeft te geven. Trapt de janlul in kwestie daarin, dan verdien je jarenlang dik geld aan hem. Want hij mag niet weg zonder terug te betalen. Een goede investering dus!
Het lijkt me nogal stug dat de provincie die 50.000 ooit gaat terugverdienen. Geen investering dus, maar weggegooid (belasting)geld.
links lullen, rechts... ach, zo gaat dat al jaren en de meerderheid maar vrolijk op dit cluppie blijven stemmen.
De Noord Hollandse corruptie duurt al jaren en staat uitgebreid omschreven in het boek "Sinistra: Politieke maffioso op Haags, provinciaal en gemeentelijk niveau."
www.bruna.nl/boeken/sinistra-978905911...
Men kan ze afvragen waarom deze politieke vuiligheid nu pas aan de kaak wordt gesteld en waarom de bestuurders niet aansprakelijk worden gesteld.
www.bol.com/nl/p/boeken/sinistra/10010...
Mmmm, Zoetermeer 1976.....
heb ik nog geneuqt.. was niks.
@koerbagh ® | 25-09-09 | 14:55
Inderdaad een wat rare vergelijking. Zeker als kijkt naar constructies waarbij de werkgever de studiekosten betaalt, maar de werknemer dan verplicht om de kosten op zich te nemen als degene binnen een vastgestelde periode het bedrijf verlaat. Zodat deze kosten ook daadwerkelijk een investering in het bedrijf zijn!
koerbagh ® | 25-09-09 | 14:55
Wethouders en gedeputeerden noem ik niet gekozen hoor.
Ik noem zelfs de Kamerleden niet eens écht gekozen.
De kiezers hebben hen tenslotte niet op die lijsten gezet.
Het kiessysteem in Nederland komt neer op "wat wil je: tering, pest of Ebola?".
Indien de Noord-Hollanders nu nog niet met de harken en fakkels over straat lopen snap ik van de hele handel geen moer meer en blijf voorlopig in bed.
nou zeg, het was weer weg gehaald op de wiki.... Heb ik even hersteld, het zat toch nog in mn Ctrl-V
koerbagh ® | 25-09-09 | 14:55
Als opgetekend binnen het rooiemanifest.
Definitie 'gedeputeerde':
Natuurlijk persoon, die zorg draagt voor een slagveld aan gedupeerden.
Partij Van De Aasgieren?
Jullie begrijpen het niet he? WIJ zijn de regenten. WIJ bepalen wat hier gebeurt. Jullie zijn gewoon lijfeigenen. Slaven. Vee.
<p> </p>
Jullie moeten betalen, WIJ bepalen.
RepubliekNederland | 25-09-09 | 14:56
Bij de overheid weten ze heel goed hoe je i-n-t-e-g-r-i-t-e-i-t spelt.
Namelijk: n-i-e-t-v-o-o-r-o-n-s-s-o-o-r-t-m-e-n-s-e-n-.
HAHAH @ haar Wiki pagina! "Daarnaast greep ze schaamteloos in de subsidiepot om voor 50 mille, 2 jaar nix te doen. Haar toekomstplannen? 'Ik hoop zo snel mogelijk veel te graaien, waarna ik een doe-nix, geen verantwoordelijkheid baan van 10 - 3 wil. Uiteraard tegen 3x de Balkenende norm'."
Laat ze maar zeiken hoor Sascha .. Doe je Herfkens de groetjes daar in New York
@Zeddegeizot | 25-09-09 | 14:36
Met dat nummer van 1.000.000 ambtenaren neem je de definitie wel heel erg ruim, inclusief werknemers van semi-overheid, docenten, leger etc. Wij hebben in vergelijking met veel andere Europese landen een redelijk efficiente en effectieve overheid. Het kan veel erger, nuttelozer en bureaucratischer.
Smerige linkse tuig. Ik word gvd zo langzamerhand helemaal onpasselijk van de overheid die we hebben. Roven, stelen, liegen en al het kwaad wat je maar kunt verzinnen komt van dat gajus. Ik kan er gewoon geen respect voor opbrengen. Eigenlijk zouden we als massaal protest helemaal niet meer naar de stembus gaan.
Synecdoche | 25-09-09 | 14:45 Meen je dit nou?
Dat zou helemaal de focking limit zijn, vertel verder.. ik lig met mijn tong over m'n toetsenbord geboeid te wachten op meer achtergrondinformatie, vertel, vertel. die vieze vuile linksche h...
Ze mag voortaan met Transavia haar verre reizen maken, samen met alle zakkenvullers (van o.a. PvdA).
En dan moet je weten dat juffrouw Bagger en haar PvdA de eersten zijn om een ander "asociaal" te noemen, en voortdurtend luidkeels te hoop lopen tegen "graaien".
-Ophouden met belasting betalen doet-
Het is natuurlijk idioot dat de provincie dat betaalt. Ze is politica, geen ambtenaar. Dat de overheid opleiding betaalt voor talentvolle ambtenaren vind ik geen probleem, dit gebeurt in het bedrijfsleven ook, maar zij is politica en werkt dus in eerste instantie voor haar partij. Opleidingen zullen dan ook door haar partij moeten worden betaald uit ledeninkomsten en niet door de overheid.
Ik denk dat iedereen die bij de overheid werkt het woord i-n-t-e-g-r-i-t-e-i-t eens moet leren spellen.
Jackanders | 25-09-09 | 14:32
Mijn dank is groot!
Even voor alle zeikerds die menen dat mevrouw een werknemer is van de provincie en dat het dus investeren in personeel is: Een gedeputeerde is een verkozen volksvertegenwoordiger (zoals een wethouder) en geen gewone werknemer van de provincie. De vergelijking gaat volkomen mank.
Mevrouw moet haar opleiding maar mooi zelf betalen, ze krijgt meer dan genoeg betaald voor de functie van gedeputeerde.
Het bewijst maar weer eens: van belastinggeld kun je alles kopen, behalve fatsoen.
Ik heb liever die andere Sascha, maar ze mag best over 2 weken bij mij komen uithuilen.
Erg
Fantastisch dat zo'n jonge idealistische vrouw ook nog de tijd vindt om een zware studie met haar verantwoordelijke werk te combineren. Dat geld van de provincie dat kwijt is valt natuurlijk niet onder haar verantwoordelijkheid. Misschien leuk als ze in NY ook nog even gaat lunchen met die aardige afrikaanse kindjes die er dan ook zijn voor de milieuconferentie. O is dat een andere week? Maar je vindt het zo belangrijk dat je bereid bent dan nog een derde keer naar NY te gaan? O en je vindt het dan ook belangrijk dat je eigen kinderen ook meegaan? Natuurlijk. En je partner vindt het ook belangrijk en wil graag op de kinderen passen als jij met Maxima over microkredieten praat? Natuurlijk moet hij dan ook mee. Wij zijn zo dankbaar dat je dat voor ons wilt doen.
@Eikenhout | 25-09-09 | 14:24
Dus jij valt alleen op heaufden ?
"Sascha houdt van verre reizen" zegt de link"
F5 teen | 25-09-09 | 14:35
Mooi, dan krijgt ze nog één keer subsidie: voor een enkele reis Noord-Korea.
Op het aanmeldingsformulier staat
De deelnamekosten voor de MPA-opleiding bedragen 41.500,- exclusief de kosten voor het buitenlands verblijf.
Als we nu eens zeggen dat de helft van het overheidsapparaat ontslagen moet worden (niet/zo min mogelijk in de zorg en onderwijs).
Wie is er voor?
Napeauleon | 25-09-09 | 14:39
A-Burgers zijn Ambtenaren.
B-Burgers zijn Belastingbetalers.
Goed lezen en 3x raden wie mijn mededogen heeft, en wie mijn zuurspuit.
PvdA => Partij van de Asociale om het maar zo te zeggen.
En het zal inderdaad de weer op niets uitlopen, de belastingbetaler betaald.
Dat Kudtwijf moet gewoon oprotten en alles maar lekker zelf betalen als ze zo nodig Master in iets wil worden kan ze ook als,Trottoirmadam onder een kapotte lantaarnpaal gaan staan in West of zoiets.
Verdient ze lekker bij en ze is van de straat............................... niet te geloven.
LOL@
Portefeuille
* Zorg, Welzijn, Cultuur en Sport
* Onderwijs en Arbeidsmarkt
* Volkshuisvesting kwalitatief (regionale woonvisies, doelgroepen)
* Mediabeleid
* Emancipatie
* uitbuiter
* belastingeldverslinder
* facist
Ik denk dat de gasveer uit d'r bureaustoel het flink te voorduren krijgt. Ik kan namelijk aan die kop al zien dat ze een enorme dikke ganzereedt heeft.
23.59 | 25-09-09 | 14:38
*suddenly realizes the limitless possibilities*
*moral values in de vrieskist gooit en tot actie overgaat*
Cheers !
En wat zal het PvdA-schandaal van morgen zijn?
Corruptie, graaien, machtsmisbruik of fraude?
Tien jaar geleden hoorde je er nog niks over.
Daarna kwamen ze maandelijks, vervolgens wekelijks en nu dagelijks.
En dan dat kittige YouTube filmpje op haar profiel : HUUUUU !
Normaal bedrag, dat kost het nu eenmaal. Waarom ze die studie moet volgen is wat anders.
Zeg, allemaal leuk lief en aardig dat al dit soort subsidie zaken aangepakt wordt, maar hoe gaan straks al die salonsocialisten grachtenpanden kopen in Amsterdam of een mooie vila in het Gooi?
Sascha Baggerman.
What's in a name.
Sovjet blubber.
@plaklul, RisdeK en anderen: als ze in dienst was van de provincie was het inderdaad een investering in een veelbelovende medewerker. Maar ze is geen ambtenaar, ze is gedeputeerde, een politica die daar zit namens een partij. En misbruik maakt van een regeling die voor personeel geldt. Diefstal dus.
Als mevrouw Baggerman zo graag een extra opleiding volgt - prima streven - dan klopt ze maar bij haar opdrachtgever aan: de PvdA.
23:59 Nijenrode?, Please!, dat is voor aandachtshoeren en zelfverheerlijkers. Lui met geld (van anderen) die voor zo'n studie betalen omdat het imago! van exclusiviteit hun hoogste doel is. Verder leer je op zo'n pretentieuze klotenschool niks en is het niveau alleen hoog op de pompeusheid-schaal...
Die kan gelijk inpakken dus... latuurrrrr :W
Godverdomme! Weer zo'n PVDA uitvreter! Wat is er toch aan de hand in Nederland? Word zo langzamerhand kotsmisselijk van dit land
@Schoorsteenveger | 25-09-09 | 14:42
dank voor de snelle reactie.
QED
Absurd dure opleiding,
zeker een door de PvdA opgerichte sgool?
Sascha heeft Harry waarschijnlijk heel erg vaak en lekker genomen. Ter waarde van 50k. De rekening betaalt Dirty Harry, zoals het een linkse regent betaamt, rechtstreeks uit de zakken van de belastingbetalerts.
Dat spreekt vanzelf voor Sacha, als PvdA-baggerwijf zijnde met vele 'goede' voorbeelden binnen haar partij.
Ik lees dat Roel in 't Veld die school heeft opgericht. Je weet wel, die moets als staatssecretaris na 8 dagen aftreden vanwege het niet opgeven van allerlei nevenfuncties. Natuurlijk PvdA. Old boys network.
www.trouw.nl/krantenarchief/1993/06/18...
Beetje aan de dure kant, maar opzich niks mis mee: een werkgever die investeert in z'n medewerkers. Dat zouden er meer moeten doen.
Veel erger:
www.provincie-utrecht.nl/prvutr/intern...
Ze kijkt wel geyl uit d'r ogen, maakt dat nog wat goed?
Ali Rabarison van der Laan, ministerie van VROM das vast de pompdoos van Eberhardt.
Zij die de weg wijzen weten de weg zoveel is intussen duidelijk.
Zeddegeizot | 25-09-09 | 14:36
Wie noem jij daar een B-Burger?
Hij/zij die liever een knappe baan zoekt/creëert en vandaaruit simpelweg z'n penningen betaalt (om er vanaf te wezen) en verder z'n eigen gang gaat?
Wie is meer een dief te noemen?
De dief of hij die de dief geeft wat zij wil?
Wat een VMBO kop. Maargoed we weten allemaal dat als je het als IQ-loze, talentloze, meerjarig studerende pretstudent in de private-sector niet haalt, je ook nog wel bij de overheid aan de slag kan. Voor een nog hoger salaris en 1/4 van de werkdruk (raamstaren), 13e maand (wist niet eens dat gemeenten en provincies ook winst maakten) überpensioenregeling, kinderopvang, etc.
Op gemeentehuizen (heb er ervaring mee) en dergelijke vind je dan ook altijd de grootste groep snel overspannen, talentloze wousige softies die je maar in 1 gebouw samen kan vinden. Ook leuk hoe het er altijd aan toe gaat daar om 17:00, of eerder 16:45, net een schoolklas de de klas uitvlucht...
*Teneergeslagen het zout van Napeauleon aanpakken doet.
Onmetelijk dom wijf, die scholing heeft ze meer dan nodig.
Kwoel, ik ga ook daar zitten. Lekker naar Neyenrode, Cambridge doen. Daarna nog een andere studie aan, mwoah, Yale lijkt me wel leuk.
En met al die door de staat bestaalde studie ga ik dan lekker het bedrijfsleven en om aldaar door te gaan met mijn zakken te vullen. Deze keer niet met opleidingen, maar met echt geld!
Nou, daar heeft dat guitige mondje van d'r flink voor moeten werken
hee niks mis met salonsocialistische uitvreters he!!
een chickklit ???
Overigens zijn er 1 miljoen ambtenaren in NL, op 10 miljoen stemmers. De stem van de ambtenaar is goed voor maar liefst 15 zetels in de TK.
---> Is het dan gek dat ambtenaren de meeste vakantiedagen, de beste kinderopvang, het sterkste ontslagrecht, de lichtste werkdruk, en de meest riante arbeidsvoorwaarden hebben? En dat er alleen maar ambtenaren bij komen?
----> B-Burgers liggen krom om deze 1 miljoen salarissen te betalen. Er zijn 5 miljoen VT-banen. Dus iedere 5 volle belastingbetaler moeten 1 ambtenaar betalen. Unreal...
ik wil op reis maar heb geen geld en geen tijd
hmmmmmm*wickie de viking*
ik doe gewoon een cursusje aanvragen
Sascha houdt van verre reizen en van lezen (van chicklit tot Nederlandse literatuur en van detectives tot Statenstukken). Het mooiste plekje van Noord-Holland volgens Sascha Baggerman? Texel. En vooral vanuit de lucht!. Inmiddels heeft ze 11 keer een tandemsprong met een parachute gemaakt.
Ik zal die Sasha Baggermans eens hard in d'r Baggerkanaal nemen. Smerig linksch jat wijf!
PrivateHead | 25-09-09 | 14:32
De leergang MPA is 10 september van start gegaan.
Ghehe, mag ik je het zout aanreiken?
"Sascha houdt van verre reizen" zegt de link, dus dat klopt..
Ik zou mn edele lid voor nog geen 50K voor d'r scheve leugenachtige baggerbakkes houden. Schrijlings swaffelen.. hooguit voor 100K. Wat een vieze mensen zijn het toch in ons land's bestuur.
Kom op hier kunnen we toch wat mee!
nl.wikipedia.org/wiki/Sascha_Baggerman...
Gewoon beetje updaten die Wiki!!!!
of niet?
nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Sas...
Ik lees hier en daar "ik zou er doen" hebben jullie haar wel eens goed bekeken ? Dan moet je wel erg wanhopig zijn... maar afgezien daarvan, het zal de pvda eens niet zijn, die op kosten van de belastingbetalert zichzelf aan het verrijken is.
@Uw Verzekeringsadvis | 25-09-09 | 14:32 Je maar dan wel met rente en inflatie.. die 50k is over 30 jaar flikker meer waard
NSOB= NukedeSonsofBitches
of
NuStelenOflaterBalen
of
NuSlaatOnzeBelastingbetalerophol
overigens, met zo'n naam heeft ze vast wat educatie nodig her en der
TANGible proof yet again...
Ik zou haar volbaggeren.
-weggejorist-
Wat is er mooier dan strooien met geld dat niet van jou is? Dat is toch heerlijk.
Ik zou haar doen, nu helemaal.
PjottervanK | 25-09-09 | 14:22 keuze genoeg.
www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/...
www.gooieneemlander.nl/article5131345....
Fijn hoor, Napeauleon. Bedankt.
Als studieschuld zien,ze is 31 heeft nog 34 jaar om terug te betalen, 100 euro per maand l*llen we nergens meer over.
O
Ah de NSB, daar heb ik ook nog bij gezeten.
PrivateHead | 25-09-09 | 14:28
Nou, smakelijk eten dan.
PrivateHead | 25-09-09 | 14:28
Staat genoteerd, hier krijg je spijt van.
@Service | 25-09-09 | 14:27 met 16mio belasting betalers wordt dan dat een pijpbeurt van 50K/16 mio = 0,003125 euro per beurt.. dat zal niet echt van hoge kwaliteit zijn.
Kloppen de geruchten dat zij in de VS stage heeft gelopen bij ACORN?
www.youtube.com/watch?v=qxUI44O3LgI
Ik heb sterk het vermoeden dat deze cursus niet doorgaat. Anders eet ik mijn schoen op.
@Maddus | 25-09-09 | 14:21 Investering? In wat? Ze was toch opgestapt? Nou, dan ga je toch ook geen opleiding van 50K betalen "om haar klus af te maken"...
Dat is pas een onzinnige investering.
@Bos Hout
nee ik d'r nogsteeds doen
Als ze alle belastingbetalers eerst een pijpbeurt geeft, heeft ze mijn zegen. Het is tenslotte mijn geld.
Volgende keer éérst naar school, dán pas werken. Had zomaar 78kk kunnen schelen.
Ik geloof dat ik m'n klabanus wel boven die speknek durf te stoppen...
-weggejorist-
Belastingbetalers kom in opstand....
Ook leuk dat er op de site van die School voor Openbaar Bestuur geen enkel prijslijstje te vinden is. Niet belangrijk, maakt niet uit.... stel je voor dat het plebs er achter komt...
@Eikenhout
Jij ookal!??
... zou zo graag dat arme ding vrijpleiten en t kanon op Borghoudts richten. Misschien is ze stiekem wel talentvol en is de opleiding helemaal terecht.
Maar t is vrijdagmiddag. Dusssss.......
Ik zou d'r doen.
@ Eikenhout | 25-09-09 | 14:24
kijk eerst nog even goed www.youtube.com/watch?v=4OekEA9SVg8
Te triest voor woorden dit land!!
PvdA ga zo door!!
*Snieleuk gaat zich ook maar eens ergens verkiesbaar voor stellen..
Oehoeeee.... Wat zal De Partij boos zijn op een rasechte Graaister in hun midden! Zoiets hebben ze nog nooit meegemaakt natuurlijk.
De tweedeling in de samenleving is die tussen Ambtenaren en Belastingbetalers. Ambtenaren hebben macht, Belastingbetalers hebben geld. De PvdA begrijpt als geen ander dat daarmee de basis is gelegd voor het Grote Rondpompen.
Hier is haar Wiki:
nl.wikipedia.org/wiki/Sascha_Baggerman...
Wat gaan we eraan doen, hier mag wel wat bijgeschreven worden. Allemaal zehr objectief natuurlijk :-)
Edit: ik zou haar wel doen overigens.
@RisdeK: Je bent me net voor
maar goed dat ze van verre reizen houdt..
Ook deze mevrouw heeft net als ieder andere op GS geeerde politicus nog nooit een klap commercieel werk gedaan .. ..
Typisch de PvdA. Zeggen dat ze pal staan voor de belangen van de gewone man maar in werkelijkheid bezig met graaien, zakkenvullen en vriendendiensten.
getverdegetver! Hoe lang zullen mensen dit bolwerk van kleffe vriendjes nog steunen?
Trouwens, Baggermans? What's in a name..
Sascha Baggerman, provincie Noord-Holland
Job van Beekhoven, ministerie van justitie
Andrea Connell, Algemene Rekenkamer
George Cremers, gemeente Amstelveen
Olivier Dutilh, politie Amsterdam-Amstelland
Michiel de Graef, provincie Noord-Holland
Nienke Grimmius, provincie Utrecht
Gelinde Groeneveld, gemeente Zeist
Sander de Haas, OM, parket Amsterdam
Annelies van 't Hof, provincie Noord-Holland
Erik Jungerius, provincie Overijssel
Ronald Leushuis, gemeente Nijmegen
Yolande van der Meulen, Rijkswaterstaat
Alwin Nijhuis, Rijkswaterstaat
Monique van Oers, NMA
Marcel de Prieëlle, provincie Zuid-Holland
Marcel van der Priem, gemeente Dordrecht
Ali Rabarison van der Laan, ministerie van VROM
Stefan Scheeringa, ministerie van justitie
Erik Schreijen, programma vernieuwing rijksdienst
Ronald Smit, ministerie van justitie
Anil Soerdjbalie, politie Rotterdam Rijnmond
Ilse Verkerk, OM, parket Zwolle
23x50.000,- = 1.150.000,- voor studiegroep 2009 - 2011. Belastinggeld goed besteed...
Ik zou dir doen...
Jackanders | 25-09-09 | 14:20
Geniaal! Heb je een bron ergens?
Sascha Baggerman wie kent haar niet.
Nou ik ken haar niet,en wil die bagger ook niet kennen.
@redactie
Bij criminelen wordt tegenwoordig expliciet vermeld als het niet om Marokkanen gaat. Staat er niets dan weten we dat het weer eentje uit de 'doelgroep' was.
.
U kunt hier hetzelfde doen met corrupte politici en PvdA. Zet het er maar bij als ze van een andere partij zijn. Staat er niets dan weten we genoeg.
Neem gelijk Metz mee op stage in verweggistan.
De financiele schandalen zijn niet alleen bij de banken?
En als ze haar degree heeft maakt ze een PvdCarriere-move naar een of ander vaag semi-staatsinstituut voor 3 x de JPB-norm. Zo voorspelbaar allemaal.
Ask what your country can do for you, you'll be surprised!
Zit niet zo te zaneken. Opleidingen voor personeel wordt gewoon geamortiseerd. Zie het als een investering. Niets mis mee,..
Dat ze op haar buitenlandse afstudeerfeestje maar keihard uitgewoond mag worden voor onze 50.000 euri, vuile slet. Verplicht filmen en online gooien. wat denkt ze wel niet!
@James Lastig | 25-09-09 | 14:18
Lukt niet meer naar jarenlange bezuinigingen op defensie.
" mediabeleid, emancipatie en kwalitatieve volkshuisvesting"
Tuurlijk, dan valt er in India veel te leren. *kuch*
Oeh, alweer een PvdA fail? Gaat lekker met dat cluppie. Verkiezingen? Ik zeg: doen!
PjottervanK | 25-09-09 | 14:18
Per 1 December.
Zijn zij nou zo slim of wij zo dom? Ik weet ik in m'n volgende leven ga worden..
Koopje, als je goede salonsocialisten wil moet je er ook wat voor over hebben.
Goed zo, gaat zo door. Het volk snapt het steeds beter door dit soort aanschouwelijke voorbeelden.
Generaal van Uhm ... Staatsgreep alstublieft !
Wat moeten we hier nog over zeggen? Uitvreters.
Is Harry afgetreden?
Wie zei dat politiek niet boeiend kan zijn?
Haha Baggerman
Haha, uit haar profiel: Sascha houdt van verre reizen en van lezen (van chicklit tot Nederlandse literatuur en van detectives tot Statenstukken).
REAGEER OOK