Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Koos Flits zegt: dat kan harder!

Next pleaseHierbij een mededeling van struikrover Koos Spee. Of u even gas wilt geven bij de zogenaamde trajectcontroles rondom de grote steden. U veroorzaakt onnodige opstoppingen en niet onbelangrijk: u levert de schatkist te weinig op. Want door op zijn heilige boontjes met 80 kilometer door te sukkelen, winnen we de oorlog niet. Het kan allemaal best harder. Neen, dat zijn niet onze woorden, het komt rechtstreeks uit de mond van de landelijk flitsofficier. Gas, godverdomme, geef nou eens gas! De trajectcontroleboetemachine werkt namelijk pas als u gemiddeld 90 kilometer per uur rijdt. Doet u het even controleren? Want wij weten niet zeker of Koos zijn kerstbonus nog moet verdienen, of juist al binnen heeft voor dit jaar. Tot zover de verkeersinformatie...

Reaguursels

Inloggen

@ Repperdeklepklepklep: wat een prachtige historische terugblik op een roemruchte periode! Je zou er een boek over moeten schrijven: de opkomst en ondergang van de TTC. Ik koop het!

Bad Pritt | 04-10-06 | 14:50

-weggejorist-

Summer Sky | 04-10-06 | 13:54

Nee hoor, de trajectcontrolemachine doet het met aanhangwagen al prima bij een gemiddelde van 86 Km/u!

Chiant | 04-10-06 | 13:27

Koos Spee is een anti-gasser een omgekeerde SS-er dus,heeft een leuke verdiensten met het exploteren van flitspalen,een soort malefide bovenwereld,waar Holleeder met zijn vriendjes nog niet waren binnen gekomen om de boel af te persen,nee deze zorgden wel voor wat kogelgaatjes in Koos zijn dure speeltjes!
Koos Spee is de moraalridder van de nederlandse automobilisten,kijk uit houdt je aan de snelheid dat zijn de bijbelteksten van onze Koos!
Hij zal nooit zeggen;Rij rustig denk aan uw banksaldo ofzo,nee Koos moet omzet genereren van zijn bazen!

googledaddy | 04-10-06 | 09:50

Mensen als Spee hebben amper macht. Spee is wetshandhaver, moet rapporteren aan zijn bazen die de targets bepalen en luisteren naar de wetgever die de normen bepaalt. Daarnaast lijkt ie nog iets van een voorlichtingsfunctie te bekleden. Al met al een vrij ondankbare functie. Verder is/was hij actief in een lokale politieke partij in zijn woonplaats, ook niet echt iets wat zoden aan de dijk zet.
'
Hopelijk gaat na deze -voorheen- starre wetshandhaver ook de wetgever inzien dat krampachtig op de teller rijden doorstroming en verkeersveiligheid niet ten goede komt. Kneuterboetes voor een paar km te hard maaien maatschappelijk draagvlak weg, ik geloof dat minister Peijs al eens die conclusie heeft getrokken.

Repperdeklepklepklep | 04-10-06 | 00:00

@Stang65 03-10-06 @ 20:29
Koos Spee heeft veel macht, veel te veel macht voor een druiloor zoals hij is. Die man liegt en bedriegt met een stalen blik op zijn rattensmoel. Als hij bij "wegmisbruikers" weer ten tonele komt gaan we altijd even naar buiten, sigaretje roken.

Mexicano | 03-10-06 | 21:09

Zou je dat ook kunnen doortrekken? 130 waar je 120 mag, 60 waar je 50 mag, 40 waar je 30 mag, etc... Heb nog wel een stapeltje boetes waar ik bezwaar aan ga tekenen...

Het is toch ook te gek voor woorden dat hier (in Den Haag) op de A12 in 6 maanden tijd de trajectcontrole is doorgevoerd, maar het vervolgens 2 jaar (!!) moet duren voordat er maar mag worden begonnen met het terugdraaien van deze beslissing!!! Terwijl iedereen ziet dat de filedruk is toegenomen en dus ook het milieu zwaarder wordt belast!

Stelletje idioten! Vanaf nu gaat elke boete retour afzender met als bijlage een printje van deze quote door onze "grote vriend"!

Stang65 | 03-10-06 | 20:29

Ik rij al sinds het begin van die trajectcontroles met de cruisecontrol op 90 door die trajectcontroles, nog nooit een boete gekregen....

schaep | 03-10-06 | 20:18

@nl0raf 03-10-06 @ 16:41

Het was een trieste vertoning, een mug die een mamoet werd. Persoonlijk vond ik bepaalde foto's en filmpjes van vernielingen op de frontpage ook niet handig, los van mijn persoonlijke afkeuring van dit soort dingen die m.i. veel te veel aandacht kregen. Er kwamen steeds meer bezoekers en de toonzetting werd onder de oppervlakte steeds serieuzer. Te serieus om je als klein 'rebellenclubje' met grote bek neer te blijven zetten, alhoewel toevallige bezoekers 2 klikjes verder snel konden begrijpen dat er iets heel anders achter TTC schuil ging dan een groep asociale vandalen.
'
Jacobs zelf vond het allemaal geen probleem, hij zag de frontpage als een soort filter waarbij mensen met een vooroordeel zichzelf helemaal bevestigd zouden zien. Hij vond het ironisch hoe er soms gehapt werd, en gehapt werd er zeker. Verder vond hij bepaald materiaal illustratief, het maakte volgens hem duidelijk hoe er over dingen werd gedacht in de maatschappij. Het was verder natuurlijk gewoon zijn privesite. Niks tegenin te brengen en hij hield zich aan de wet. Zijn morele motivatie met dat materiaal was dat kranten ook niet verantwoordelijk waren voor ellende waarvan op de voorpagina verslag werd gedaan. Tja. Het was zijn feestje. De frontpage bekeek ik als zovelen eigenlijk nooit, ik volgde liever de interessantere discussies op het forum.
'
Sommige bezoekers waren echt niet rouwig om vernielde flitspalen hoor, maar lang niet iedereen kon dergelijke vernielingen waarderen. Ook het plaatsen van beeldmateriaal niet. Omdat de site in een verkeerd daglicht werd gesteld, omdat veiligheid op sommige plaatsen in het geding kwam, omdat het het straatbeeld verloederde, omdat het de belastingbetaler handen vol geld kostte, omdat beleid op die manier niet aan de kaak moest worden gesteld, en omdat kwajongens misschien op ideeen zouden worden gebracht om zelf te gaan vernielen in de hoop op een plekje op de intussen zeer populaire site. Dat was ook mijn visie, je hebt gewoon een stukje verantwoordelijkheid in die dingen als je wat groter wordt.
'
Hevige discussies hierover soms waarbij meningen hoe dan ook werden gerespecteerd. Maar nooit is er tot zulke dingen opgeroepen en openlijk werden vernielingen e.d. afgekeurd. Newbies die stoer dingen aankondigden kregen -10 op rekest en werden weggebonjourd door het leeuwendeel van de bezoekers. Een handvol ludieke acties dat wél ondernomen werd door sommige vaste bezoekers bestond uit filmpjes van slapende of aggressieve BOA's, 'paaldansen' waarbij een dame en heer in galatenue rond een flitspaal dansten, een actie rond 5 December waarbij een verklede sint en piet een flitskast ingepakt hadden in pakpapier, en er waren wat overduidelijk in scene gezette dingen. En ach, zulke grapjes kan ik op z'n tijd ook wel waarderen. Ingezonden beeldmateriaal van het daadwerkelijk plegen van vernielingen had Jacobs pertinent achterwege moeten laten, juist die suggestie is hem voor mijn gevoel tegen gaan werken.
'
De site was zogezegd een prive initiatief met een gastenboek dat uit de kluiten gegroeid was. Ieder had gewoon z'n eigen verantwoordelijkheid met wat ie plaatste in de comments, desondanks bleef het zonder gejoris en geban meestal binnen acceptabele grenzen. Jacobs is nooit aangeklaagd wegens vernielingen of 'aanzet tot', terwijl in de media intussen verhalen opdoken als 'TTC is een site voor mensen die in hun vrije tijd flitspalen opblazen'. De aanklachten die Jacobs aan z'n broek kreeg betroffen laster en smaad. 5 dagvaardingen als het er niet meer waren. Een meneer Spee die 'struikrover' werd genoemd. Een foto van een poster met een bewerkte foto, langs de openbare weg. De benaming 'landverraders' voor BOA's die na verdekte controle op hetzelfde wegstuk als waar ze hadden staan te controleren met topsnelheid voorbijraasden, zich onbespied wanend. Of ronduit aggressieve controleurs. Zelfs slapende terwijl de kastjes hun nobele werk deden.
'
Scheldwoorden? Jazeker. Gepast was het m.i. ook beslist niet altijd, maar het was overduidelijk om met een korrel zout te nemen. Vergeleken met het huidige GS stelde het weinig voor. En ach. Voormalig minister Netelenbos kreeg af en toe ook wat 'koosnaampjes' om haar oren, maar schroomde niet om met Jacobs te poseren en op TV een discussie aan te gaan. Bleken het allemaal volwassen mensen en zo diep zat die haat allemaal echt niet. Spee weigerde daarentegen meerdere malen ieder contact terwijl hij zeer welkom was om uitleg te komen geven over zijn beleid. Diverse RTV redacties zagen een discussie tussen de twee kemphanen ook wel zitten. Meneer Spee dankte ervoor.
'
Een aantal politiemensen, BOA's, hulpverleners en ambtenaren uit het hele land waren vaste bezoeker op de site. Die kwamen met adviezen, hoe je dingen aan kon pakken als je vond dat een bon onterecht was, informeerden over de gang van zaken bij wetshandhaving, maar waren ook niet vies van ongezouten repliek om mensen op hun plaats te zetten of te informeren over ronduit gevaarlijke zaken in het verkeer. Er werd uitgelegd waarom er zo streng gecontroleerd werd op sommige dingen. De sfeer was prima, je zag dat door de discussies wederzijds respect en begrip ontstond, zelfs bij mensen met in eerste instantie een enorme plaat voor hun kop. Dat gold voor mensen van beide 'partijen', persoonlijk ben ik dankzij discussies het nut van gordeldragen acherin gaan inzien, maar dat terzijde. Verder werden er bijv. wel eens informatieve fotosessies georganiseerd waarbij technische dingen m.b.t. controles werden uitgelegd. Tot slot gingen contacten onder de oppervlakte soms heel wat verder dan gekeuvel over verkeerszaken. Denk bijv. aan 'tipgeving' inzake zware criminaliteit of bedreigende situaties.
'
TTC was een vrij bijzondere site, in bepaalde opzichten misschien een wat meer volkse tegenhanger van het brave ANWB forum. Een site met bezoekers uit echt alle hoeken van de samenleving die getorpedeerd werd uit kennelijk puur persoonlijke frustratie en motieven. Mensen bleken het niet helemaal eens te zijn met regenteske meningen van regenteske mensen en dat moet hier en daar pijn hebben gedaan. TTC werd de das omgedaan met ellenlange procedures op kosten van de belastingbetaler. Even zwartwit gezien, zoals ik het op een afstandje heb gevolgd, ik ken de details ook niet. Er waren m.i. in ieder geval geen criminele masterminds aan het werk om euvele plannen te verzinnen om schade te veroorzaken. Dat bleek ook nergens uit. De standpunten en 'doelstelling' waren vrij duidelijk en alles wat je voorbij zag komen paste ook exact in dat plaatje.
'
Zelfs meneer Spee blijkt zich tegenwoordig wat realistischer op te stellen als ie zegt dat er soms best mag worden doorgereden. Dat was toch jarenlang een enorm taboe. Helaas voor hem, hij bepaalt de norm niet en hij kan beter z'n ideeen deponeren bij de wetgever. Wie weet verandert er dan daadwerkelijk wat, ten goede van de weggebruiker die zich onderhand een melkkoe voelt.
'
Nu echt to slot, misschien wel aardig. Bij TTC werd ooit een plan geopperd m.b.t. de snelheidshandhaving, te vergelijken met de kleuren van een stoplicht. Handhaving van snelheidslimieten indelen in zones. De groene zone ligt onder de geldende snelheidslimiet. Geen boete natuurlijk. Dan een oranje zone, een marge van X km/h, afhankelijk van tijd/plaats/omstandigheden en/of inzicht van een plaatselijke handhaver. Hier ook in principe geen boete, maar eventueel wel een waarschuwing op de mat. Verder is zo'n 'zone' ook geen vrijgeleide om nooit een bon te kunnen krijgen, de max is de max, net zoals je voor een oranje licht eigenlijk dient te stoppen en je voor doorrijden beboet kunt worden. Dan de rode zone, hier geen kneuterboetes maar als overheid laten zien dat snelheidshandhaving bittere ernst is. Als het tenminste inderdaad bittere ernst is, iets dat tot op heden te betwijfelen valt. Flinke sancties in plaats van tientjeswerk dat hooguit een keer kriebelt of wordt ingecalculeerd. In de BBK zou zo'n oranje zone tussen de 50 en 60km/h kunnen liggen, op een buitensnelweg tussen de 120 en 140. Bijvoorbeeld. Veel mensen konden met een dergelijk idee best instemmen, ook al was men zelf niet vies van een keer stevig doorrijden. Maar ja, aangezien bijna 70% van de bonnen wordt uitgeschreven voor 1-10km/h te hard zou een dergelijk beleid teveel geld kosten. En uit grovere overtredingen val amper een cent te harken als er torenhoge boetes in het vooruitzicht moeten worden gesteld.
'
Enfin, aardig om te zien dat zelfs meneer Spee een standpuntje van die vermaledijde TTC lijkt te hebben overgenomen. Het lijkt verdorie wel een mens.
'
Genoeg over TTC nu.

Repperdeklepklepklep | 03-10-06 | 19:24

@repperdeklep,
wow dat zijn nog eens posts.

Tray Hornay | 03-10-06 | 17:13

Die files moeten van den haag naar utrecht en terug. Domme ideeen moeten afgestraft worden. Ik rij zo ie zo altijd 69 daar, geen risico. Lummels.

Frotklob | 03-10-06 | 16:49

Nouja zeg, “terroristische organisatie “ dat betekend dat ze bang voor hem zijn geweest. 1-0 voor TTC :-) En nu staat het dus 1-1 in de zaak TTC vs Blauwe Boeven Bende.
Maar onze tijd komt nog wel. De frustratie en irritatie groeit onder de bevolking en de tolerantiegrens bij de beroepsgroep die van de weg moet leven is zo goed als bereikt. Ik wacht dan ook rustig op de eerste vonk die het vuur zal doen ontbranden. Mijn steun en deelname is gegarandeerd. Als is het alleen maar om die jarenlange frustie uit het lijf te krijgen. En dat is mijn visie.

nl0raf | 03-10-06 | 16:41

@kruT 03-10-06 @ 14:22
GS zal als 'organisatie' sowieso financieel sterker staan bij een lawine aan dagvaardingen dan een enkele privepersoon. Spee wist heel goed waar ie mee bezig was, TTC begon uit te groeien tot een van de grootste sites van Nederland, werd betrokken bij publieke debatten en kreeg spin-offs in het buitenland. Er waren plannen voor een serieuze politieke denktank, in eerste instantie m.b.t. verkeershandhaving en het kritisch bekijken van argumenten/rapporten die door beleidsmakers werden aangedragen. Dat was niet zelden tegen het verkeerde been. Juist daar moest een stokje voor worden gestoken, en niet omdat iemand 'zomaar' voor klojo werd uitgemaakt in een pissig berichtje. Je zou anders heel internet kunnen opdoeken. Verder is het ongenuanceerd meningen verkondigen een understatement van deze site (GS) en geen enkele kennis of collega van redactiemedewerkers zal van een provocatie of negatieve media-aandacht opkijken.
'
Met Jacobs liep het anders omdat ie er eigenlijk alleen voor stond, ondanks bijv. spontane collectes om de advocaatkosten te kunnen voldoen. Die liepen al snel enorm op. Jacobs provoceerde heus wel eens op z'n site, op persoonlijke titel, maar het was niet zijn doel. Hij wilde vooral een gezellige webstek voor weggebruikers. Met brede debatten, niet te flauw, en met een gezonde dosis humor. Niemand hoefde ook een blad voor de mond te nemen en ook Jacobs lag een paar keer enorm onder vuur. Zonder dat er werd gejorist of gebanned. Nou ja, het was in feite niets anders dan een uit de kluiten gewassen prive website met een drukbezocht gastenboekje. Wel eentje met potentie en bloedserieuze ondertoon.
'
Enfin, toen de media het verhaal van Spee versus TTC oppikten kwam de werkgever van Jacobs, het blad Autovisie, op de proppen. Die hadden geen zin in de negatieve berichtgeving en vreesden imagoschade. TTC werd intussen neergezet als een site met hufterige straatracers en vandalen die zelfs bedreigingen en bomaanslagen niet zouden schuwen. Geweld en overtredingen zouden gepromoot worden. Een Belgische initiatiefnemer werd in die dagen door een zwaarbewapend arrestatieteam van z'n bed gelicht. Door Nederlandse en Belgische politici werd TTC een criminele en zelfs terroristische organisatie genoemd en men zou zich beraden op maatregelen tegen een ieder die betrokken was. Het waren plotseling een paar enge weken kan ik je vertellen, krijg je ineens het predikaat 'terrorist' opgeplakt omdat je een site bezoekt. Er klopte niets van de claims. Geen haar op m'n hoofd zou er ooit over peinzen om vaste bezoeker van een dergelijke website te worden of om tussen criminelen/vandalen rond te hangen. En dat gold voor veel andere bezoekers, niet in de laatste plaats de verschillende politiemensen, ambtenaren, advocaten en mensen van justitie die op de site meediscussieerden. Af en toe kwamen er wel eens wat newbies voorbij met stoere verhalen en plannetjes hoor, maar die vertrokken weer net zo hard als ze gekomen waren. Met een virtuele trap onder hun reet om U tegen te zeggen. Er waren wel eens plannen voor acties hoor, maar die hadden een ludiek karakter. Niets dat verkeersveiligheid in het geding zou brengen en niets dat met vernieling te maken zou hebben.
'
Autovisie kwam dus met een standpunt. Jacobs kon kiezen tussen aanblijven als redacteur en zich verre van TTC houden, of een andere baan zoeken. Het werd op 'conflicterende belangen' gegooid, op zich heel logisch. Verder, Suske en Wiske hadden stomtoevallig op hetzelfde moment een claim neergelegd over de domeinnaam tuftufclub, ook daarover plofte een dagvaarding op de mat, bovenop het stapeltje andere papiertjes. Het werd onhoudbaar en plotseling ging de site op zwart. Spee had gewonnen. De meeste aanklachten werden later door een geirriteerde rechter verworpen, er bleef uiteindelijk iets van een paar scheldwoordjes overeind waarvoor een boete werd opgelegd. Verder heb ik het niet meer gevolgd.
'
Het is alweer een paar jaar geleden. Diverse bezoekers van toen zijn met eigen initiatieven gekomen zoals degeinigekoe, onzinboetes, scheurders e.d., maar die sites zijn in de verste verte niet wat TTC ooit was. Kortom, dit is zo'n beetje het verhaal achter die Tuftufclub.
'
'
Wat betreft je tweede stukje, Spee is wetshandhaver. Geen wetgever. Weinig kans dat je met zulke argumenten onder een boete uitkomt. Het is nog sterker: zijn teams controleren ook plekken waar plaatselijke overheden beperkingen hebben ingesteld en dat heeft wel eens grappige dingen opgeleverd. Zoals burgemeesters die een bon kregen en hiertegen publiekelijk protesteerden, terwijl ze zelf de snelheidsbeperking hadden ingesteld. Overigens zijn de meeste agenten heel wat genuanceerder dan een geijkte flitskast en zullen je niet voor een paar km te hard op de bon gooien.
'
Wat Spee betreft, misschien is ie aan een lange welverdiende vakantie toe.

Repperdeklepklepklep | 03-10-06 | 15:49

Ik zeg: wanneer steken we weer die regelkasten van de trajectcontroles in de fik? Zoals een tijdje geleden op de A2? Mijn helden !!!

Khomeini | 03-10-06 | 15:10

@Repperdeklepklepklep 03-10-06 @ 13:34

Denk niet dat Fleischbaum en consorten zich druk maken om bedreigingen van zo een kansloze mediahoer als Spee. Spee moet zelf oppassen dat ie niet te hoog van de toren gaat blazen. Eerst een of andere kudtprogramma met die ubernazi die de GS wegverkiezing heeft gewonnen, infiltreren en indoctrineren. Op het ene moment a roepen en het andere moment b, over precies hetzelfde onderwerp (je mag van hem geen kilometer te hard rijden, maar eigenlijk toch wel).

Zou je nu, als je wordt aangehouden door een politie-agent voor iets te hard rijden kunnen zeggen dat het mag van Spee? En dan dat stukje waarin hij wordt gequote uitprinten en bij je houden? Wie probeert het als eerste.

kruT | 03-10-06 | 14:22

Koos SpeeD hopeloos geval. Hij zeau is z`n smoel op een uitlaat moeten zetten....

LassieAkka | 03-10-06 | 14:14

Waarom niet gewoon in elke auto een soort cruisecontrol inbouwen, die wordt ingeschakeld nadat men de snelweg oprijd en ook automatisch in kan grijpen wanneer er calamiteiten zijn? (mercedes heeft zoiets al ontwikkeld).. wanneer we die techniek in elke auto verplichten dan zijn de files opgelost... zo simpel is het.

JustMe27 | 03-10-06 | 14:12

Deze uitspraken komen van een van de toppers van justitie, zogezegd een van de knappe koppen. Eentje die er voor doorgeleerd heeft. Gezien het niveau van Spee moet bij het voetvolk van justitie wel een vacuum heersen in de loze ruimte boven hun schouders.

Bugsy Siegel | 03-10-06 | 14:02

QB (ja die.....) 03-10-06 @ 11:06

Ik rijd nu ook standaard 70 daar, in zijn 3e versnelling!

Khomeini | 03-10-06 | 13:54

Vergeet niet dat dhr. Spee indertijd met belastingcenten ellenlange flutprocedures begon om Tuftufclub.com het zwijgen op te leggen. En nee, dat was geen vandalistische doodrijderssite, maar niets anders dan een maatschappijkritisch forum met een breed bont gezelschap aan bezoekers waar geen blad voor de mond werd genomen. Een dwarsdoorsnede van de samenleving en een sterk groeiend bezoekersaantal toen de media er steeds meer lucht van kreeg. Mensen werden uitgenodigd door RTV om commentar te leveren en in discussie te gaan met beleidsmakers.
'
Wat een rare man is het toch. Eén van de speerpunten voor een realistischer verkeershandhavingsbeleid op TTC was nota bene dat het niet handig is als iedereen zich krampachtig aan de max moet houd. Tot in een marge boven de max zou er volgens 'ons' niet beboet moeten worden, daarboven juist zwaarder, desnoods bracht men de max op sommige plekken terug om zelf invloed te hebben op de marge. Politiemensen en BOA's op het forum onderstreepten die visie. Dhr.Spee had hier echter zijn eigen mening over: 'we zijn een land van kruideniers, mag het ietsjes meer zijn, maar regels zijn regels'. Eén kilometer te hard betekent een X aantal extra doden, dat we dat maar heel goed beseften.
'
Pas op met dhr.Spee een struikrover noemen. Voor je het weet rollen de dagvaardingen ook bij GS op de deurmat. Wordt je misschien aangehaald als terroristische organisatie zelfs, zoals TTC werd bestempeld door enkele politici destijds, iets wat op zich al mensen de stuipen op het lijf jaagde. Plaats vooral geen foto's van posters langs de openbare weg waarop Spee is afgebeeld met een Charly Chaplin snor. Zoiets is goed voor een extragratis dagvaarding. Fotofucks door bezoekers zijn helemaal uit den boze.
'
Ga eens kletsen met Frank Jacobs.

Repperdeklepklepklep | 03-10-06 | 13:34

@Woestijnvos: sinds wanneer betaal jij Leeuwardense boetes aan Apeldoorn?

Breinstein | 03-10-06 | 13:17

Ook altijd leuk:

9,9 kg aan rotzooi in een envelop, groeten aan Spee erbij en portovrij opsturen naar:
Centraal Justitieel Incassobureau
Antwoordnummer 7075
8900 WC Leeuwarden
Als we dat massaal doen, jagen we het geteisem lekker op kosten.

Bad Pritt | 03-10-06 | 12:59

Ik heb gewoon een kopie van het kenteken-nummer van Koos Spee himself op mijn auto gemonteerd.
Lachen man, altijd gas kunnen geven, en Koos betaald wel.
Zouden meer mensen moeten doen.

Korrelig Oorsmeer | 03-10-06 | 12:35

Ze moesten die vent godverdomme vastbinden voor zo'n flitsapparaat en dan een paar duizend keer in z'n ogen flitsen. Uiteraard met de ogen open dmv het afsnijden van de oogleden. Als hij dan harder dan 1 decibel schreeuwt krijgt hij er nog een bekeuring voor eauk!

gigi gorgonzola | 03-10-06 | 12:07

Wat ook helpt om de machine vast te laten lopen: betaal uiteindelijk in 2 keer. 1 x het bedrag minus 1 cent, en maak die 1 cent dan apart over. Dat moet apart verwerkt worden bij Apeldoorn.

woestijnvos | 03-10-06 | 11:45

Tip van een vriend: Je moet een bureaucratische organisatie treffen waar het pijn doet: Elke week 1 eurocent overmaken naar het CJIB. Zet willekeurige cijfers voor en achter het beschikkingsnummer zodat de computer het niet kan lezen. Deze overmakingen komen op een bureau van een overwerkte ambtenaar. (Lachen). Vlak voor de vervaldatum maak je gewoon op dezelfde manier het hele bedrag over.
Don't get mad, get even. En als we dit met z'n allen doen dan raakt de pijplijn verstopt waardoor de kraan aan het begin (de flitspalen) dicht moet.

BASinnic | 03-10-06 | 11:44

Mogen we hem geen struikrover noemen? Hoe dan? Bermfascist? Oberfeldzwiebel Graf Spee? Of gewoon een heel eng mannetje, die vroeger altijd gepest werd en dat nu botviert op de belastingbetaler? Welk alternatief is bovendien veilig genoeg om in deze politiestaat-voor-hardwerkende-belastingbetalers waar vrijheid van meningsuiting al jaren geleden is afgeschaft, niet voor de rechter te worden gesleept? We kunnen dit "sorry-excuse-for-a-policeman" toch onmogelijk serieus nemen!

Brouhaha | 03-10-06 | 11:40

Ik stel voor dat we met zijn allen gaan protesteren tegen deze groteske verschijning die onze verkeersstaat te bieden heeft onder de naam Koos S. Die man moet per direct zijn functie verliezen met dit soort uitspraken. Harder rijden inde 80km zones, maar de 80km zones niet afschaffen, waar mevrouw Peijs al mee bezig was. Wat een eikel. Weg met dit soort bureaucratische idioten.

G-RaX | 03-10-06 | 11:31

beam him up Scotty enne "FLITS"

fouroaks | 03-10-06 | 11:29

Is er nu niemand meer te vinden in dit kudtland met een hoog Volkert gehalte die Koos Spee de mond kan snoeren? Opstellen s.v.p. in rotten van vier!

aldi | 03-10-06 | 11:26

Ritje woon-werk; Verlaat huis (30 km/u) rij richting N weg. binnen bebouwde kom (50 km/u), verlaat bebouwde kom (60km/u), nader stoplichten voor N weg (50km/h) rij N weg op richting rijksweg, eerste stuk (60km/u) daarna stukje (80km/u) tot verkeerslichten verbinding rijksweg (50km/u), draai rijksweg op (geen snelheidsbeperking zichtbaar dus 120km/u), eerste wegwerkzaamheden, (eerst 90km/u, vervolgens 70km/u) dan weer verder (120 km/u) maar na vier kilometer rijksweg (100 km/u) waar hij notabene breder wordt, daarna parallelbaan (80km/u), vervolgens in de ankers voor de afrit bebouwde kom (50km/u). Wellicht heb ik ergens een stukje weg overgeslagen, meestal het stukje waar Veldwebel Spee op mijn kosten de voyeur uithangt.

Lekker Belangrijk© | 03-10-06 | 11:25

Ik ben vanochtend nog door em geflitst door een aanhangwagen :S die sneaky opgesteld staat in Amsterdam ZO (afrit a9 en afrit a2, bij de mac donalds).

Vertrouw em voor geen meter. Ik denk niet dat je een goed bezwaar hebt als je aangeeft dat je best wat harder mocht rijden van Koosie.

standaard antwoord officier van just: Uw bezwaar in acht te hebben genomen zie ik geen reden het besluit te herzien.

Rowdey | 03-10-06 | 11:15

@Tray Hornay. Ik ben Platinum Elite lid en een telefoontje naar mijn helpdesk en ze komen die 7,50 persoonlijk brengen

BASinnic | 03-10-06 | 11:15

Onze rasstruikrover is natuurlijk verkeerd begrepen. Er staat heel duidelijk "als je teller op 90 staat" Hij bedoelt dus dat iedereen strak 90 op de teller van zijn Astra kan rijden want zoals we weten is de teller van een Opel notoir onnauwkeurig.
Goed staaltje markting!

Zo heb je ook die radarborden met snelheid en een smiley erin. :) als je 50 of langzamer rijdt, :( als je harder rijdt.
Ik rij er langs met 60 op de teller (55 op de GPS), geeft dat ding gewoon 62 aan natuurlijk. En sta je voor de hele buurt te boek als asociale razer.
En zo wordt de leugen in stand gehouden. Kunnen we een enkeltje Irak aanvragen voor Spee?

Martentje | 03-10-06 | 11:09

koos spee : de staatspooier van NL, sterf vuile nsb-er samen met je aangeef-clown andre v/d toorn.

vanaf nu ga ik helemaal 65 km/u midden op die trajecten tuffen.

QB (ja die.....) | 03-10-06 | 11:06

Geachte heer Hirsch Ballin,

Zou u zo vriendelijk willen zijn uw medewerker de heer Spee te bedanken voor de bewezen diensten? De man zet u namelijk op slechte voet met uw directe collega Peijs en de rest van de Nederlandse bevolking.

Doet u het niet voor de Nederlandse bevolking, doe het dan voor uzelf

Bij voorbaat dank

Een GeenStijllert

Das Ende | 03-10-06 | 11:03

@koyt 03-10-06 @ 10:47
Wat mij betreft mag je dan nog wat harder rijden. Een boete kan je daar best voor over hebben. En natuurlijk een videootje er van maken voor dump-geenstijl. Wat genieten we dan allemaal.

Mexicano | 03-10-06 | 10:57

Dagelijks rij ik de trajectcontrole Den Haag, zowel in- als uitgaand. Laatst kreeg ik een bekeuring binnen van 16 eurie (!) .... Hou hem altijd net onder de 90 km/u... Dus ik heb m'n twijfels! Wat wel erg hinderlijk en gevaarlijk is, zijn die figuren die als ze precies onder het eerste 'poortje' doorrijden met daarop 80, vollop in de ho-ijzers gaan hangen!! En dan het liefst nog op het uiterst linkerbaantje ook!! Rot lekker naar rechts en laat mij 140 rijden tot waar de trajectcontrole daawerkelijk begint! Moraalridders.... muhahaha

Srad | 03-10-06 | 10:53

@Tray Hornay 03-10-06 @ 10:48 Ga es naar radar.nl of zeau en stop hier met het volblaffen van alles met je spam

empe04 | 03-10-06 | 10:52

Wat een gore kwal is die Spee. Het is algeeen bekend dat men bij trajectcontroles gas terugneemt omdat de pakkans groot is. Nu houden we ons aan de regels en ontstaat er fileleed. Kortom die snelheid van van 80 kan naar 90, rijden we allemaal netjes 89, ontstaat er geen fileleed. Maar natuurlijk gaat dit niet door. Het probleem is voor kwal Spee, dat trajectcontroles niet de gewenste inkomsten opleveren.

Mexicano | 03-10-06 | 10:50

-weggejorist-

Tray Hornay | 03-10-06 | 10:48

*sluit zijn ogen en sleept in gedachten Koos, aan de trekhaak vastgebonden met zijn snikkel, over de A13 heen. 79 km/h rijdend.*
Zo, dat lucht op.

koyt | 03-10-06 | 10:47

@tray:
graag gedaan. kijk, als je er meer bij verzint, wordt t alleen maar moeilijker om sneller antwoord te geven, dus leef je creatief uit.

en ow ja, vergeet niet een uitstel van betaling te vragen. anders krijg je alsnog een extra boete (verhoging).
-> als we dit allemaal doen, moet het systeem een keer volstrekt overbelast worden. eens zien wat er dan gebeurt.... *evil grin*

mvg | 03-10-06 | 10:44

Wat ben je toch een mallerd, Koosje. En dat noemt zich OvJ. Is dit een uitnodiging om de wet te overtreden? Hoe ga je dat handhaven Koos?

Ridge Forrester | 03-10-06 | 10:41

@Tray Hornay 03-10-06 @ 10:29

Ik heb wel eens een brief naar Koos geschreven van dezelfde strekking, en ik kreeg na een maand of twee ook melding dat de boel was geseponeerd ivm art. 6. Dus altijd de moeite waard...

VonBinsbergen | 03-10-06 | 10:37

Oh, dan doe ik copy, paste in word and save in my documents.

Tray Hornay | 03-10-06 | 10:37

@Breinstein @10:02, moraal van het verhaal; De overheid is er heel goed in om de burgert centjes afhandig te maken voor allerlei bullshit vergunningen, peperdure identiteitsbewijzen, vage leges en belastingen en een skala aan onzinboetes waarbij ze voor het gemak de bewijslast maar hebben omgedraaid, zij leggen op en de burgert moet z'n onschuld maar bewijzen.
Moeten ze daarintegen zelf uitkeren dan strooien ze burgert zand in de ogen met ingewikkelde procedures, bossen formuliertjes, domme formaliteiten en een heeeele lange termijn van betalen. M.a.w. De overheid is er voor zichzelf.

Lekker Belangrijk© | 03-10-06 | 10:35

@OoO:
wat denk je zelf?
sinds wanneer kun je zelf niet crea bea een leuke reden bedenken waarom er iets mis is gegaan met het uitschrijven van de boetes? bij fout parkeren (je bonnetje was niet lang genoeg geldig) moet je simpelweg een ander geldig bonnetje opsturen (even overkopen van iemand die wel een geldig bonnetje had). plus de uitleg: jullie hadden het waarschijnlijk niet gezien...
easy peasy.
jemig, zijn jullie nog nooit creatief met bezwaarschriften omgegaan?

mvg | 03-10-06 | 10:34

@tray:
ja.

mvg | 03-10-06 | 10:32

@mvg
ijkingsrapporten bij verkeerd parkeren... ik neem aan dat je die alinea dan weg laat..?

OoO | 03-10-06 | 10:31

mvg 03-10-06 @ 10:25
Waarschijnlijk heb je nog gelijk ook... Het behandelen van dat bezwaarschrift kost geld en het afboeken van de boete als gevolg van dit niet tijdig doen ook. Jammer dat dit verlies dan waarschijnlijk weer gecompenseerd moet worden door het uitschrijven van extra boetes.

Howlin' Mad | 03-10-06 | 10:30

[..]"Als er 90 staat, rijd je eigenlijk 87. Bovendien hanteren we een marge van drie kilometer; zo kom je uit op 84 en daar ligt de lat voor een bekeuring.’’[...]

Ik snap z'n uitleg echt niet. Zal wel weer de dindagochtend zijn.

OoO | 03-10-06 | 10:29

@mvg
Heb jij wel eens zo'n brief gestuurd en is die boete toen geseponeerd?

Tray Hornay | 03-10-06 | 10:29

Voorstel:
Voortaan schrijf je op iedere bon die binnenkomt het navolgende bezwaar:

Geachte heer.
Met deze brief wil ik bezwaar aantekenen tegen beschikking XXX d.d. XXX zaaknummer XXX (en wat er allemaal nog meer voor nummers en data op staan).
Reden voor mijn bezwaar is gelegen in het feit dat ik zeker weet dat ik daar nooit te hard rij, aangezien ik mij altijd aan de maximumsnelheid hou en die dag voor mij geen uitzondering was.
Graag zie ik bewijsmateriaal tegemoet waaruit zou blijken dat ik daadwerkelijk te hard zou hebben gereden, bij gebreke waarvan ik voorstel dat u de aan mij opgelegde boete kwijtscheldt aangezien u niet in het bezit bent van voldoende bewijs voor het door u tenlastegelegde feit.
Daarnaast zie ik graag een recent ijkingsrapport van de door u gebruikte metingsapparatuur tegemoet, bij gebreke waarvan ik voorstel dat u de aan mij opgelegde boete kwijtscheldt aangezien u niet in het bezit bent van voldoende deugdelijk bewijs voor het door u tenlastegelegde feit.
Bij voorbaat dank voor de moeite.
mvg,

ps: het duurt eeuwig voordat ze hieraan voldoen, waarna de OvJ de boete zal seponeren vanwege een overschrijding van art. 6 evrm (redelijke termijn waarbinnen een zaak wordt afgehandeld).
pps2: is makkelijk aan te passen voor
- boetes voor verkeerd parkeren
- boetes voor door rood licht rijden

mvg | 03-10-06 | 10:25

@ OpaWizzkid 03-10-06 @ 10:05
Inderdaad een raar stukje weg. Staan er borden van 70. Even later - einde 70, schrijven ze op de weg in grote letter 80. Zet er dan een bord neer van 80 ipv einde 70!!!

Days-Of-Wild | 03-10-06 | 10:24

Extra gas geven om iemand in te halen, hoeft dan ook geen probleem te zijn, aldus Spee. ,,Integendeel. Zeker als je daarna weer wat zachter rijdt, is er niks aan de hand.’’...... Kan natuurlijk aan mij liggen he, maar ik zie het nut van inhalen niet echt als je daarna langzamer moet gaan rijden om maar op een gemiddelde van <90 uit te komen. Dan komt iedereen die je net inhaalde je weer voorbij karren. Of is dat ook goeie voor de doorstroming?

BLOWww_NL | 03-10-06 | 10:22

Sweep 03-10-06 @ 10:13
Volgens mij heb je deels gelijk; lijkt me sterk dat je met een voertuig dat de 60 niet haalt de snelweg op mag, maar met die file's heb je een goed punt. Maar misschien worden er geen boetes uitgedeeld voor te langzaam rijden vanwege onvoldoende controlemogelijkheden.... ideetje om onze geliefde trajectcontrole ook hier voor in te zetten? Files genoeg iig op de ring.

Howlin' Mad | 03-10-06 | 10:22

Koos Spee ciale aanbieding................

Tising | 03-10-06 | 10:20

Als we die fokking pleurislijer van een tyfushond Spee, ja Spee, dat ie flink de kk in zijn ballen mag krijgen, het hoofd op hol wilen brengen, gaan we lekker met zijn allen 50 rijden op de 80 wegen. Gevolg, nog meer luchtvervuiling, lawaai en files. Dan moeten ze die snelheid wel verhogen. Just my 2 cents

kruT | 03-10-06 | 10:19

Denk dat we maar weer een 3VO'tje moeten uithalen bij dhr Koos S. .. kijken of dit ubermensch zich, voor wat betreft veilig rijden, altijd netjes aan de regeltjes houdt.

DeDerdeKamer | 03-10-06 | 10:15

Koos krijgt duidelijk te weinig geld binnen en of we daar even verandering in willen brengen

Tobi | 03-10-06 | 10:15

Howlin' Mad 03-10-06 @ 10:10:
Was het niet zo dat je voertuig sneller kan en mag rijden dan 60?
In files is de snelheid ook lager dan 60 toch?

Sweep | 03-10-06 | 10:13

90km/h is niet waar, het is 84km/h. De struikrover is weer op geld uit!

Rommie | 03-10-06 | 10:12

@Breinstein 03-10-06 @ 10:02
Inderdaad, wat een kudtland, ik ben ook aan het kijken of ik kan emigreren.
Laat Nederland maar in z'n sop gaarkoken met al die onnodige kutregeltjes en belastingen die je moet betalen als je een scheet laat.

-=PyP=- | 03-10-06 | 10:11

Hahahah, grote klasse Koos! Breng die lutsers eerst in verwarring en dan uitzuigen die krengen!

sjaakdeslinksesul | 03-10-06 | 10:11

magic mike 03-10-06 @ 10:01
Ja sorry gast, minimaal 60 in 't uur op de snelweg (62 in z'n achteruit)

Howlin' Mad | 03-10-06 | 10:10

@Quacka,
idd. Spee ziet zichzelf als opperheerser. Als hij zegt dat er harder gereden mag worden dan 80 ondermijnt hij hiermee de wet: zijn woord is dus hoger dan dat van de Nederlandse wetgeving.
.
Die 80 kilometerzones zijn het tastbare bewijs van het onvermogen van onze ambtenaren en politici. Om maar iets te doen aan het fileleed komen ze met een plan op basis van veel onderzoek (tel uit hoeveel miljoenen dit kost) dat met logisch denken volledig zou zijn afgeschoten. En nu blijkt dat het niet werkt is het apparaat te stroef om het terug te draaien. En nu geeft Spee de automoblist ook nog eens een "standje" dat hij zo stroef is om zich aan de wet te houden.

Tray Hornay | 03-10-06 | 10:08

Leuk die 80km/h zone op de A10west, maar sinds die zone is ingesteld haal ik vervolgens de verloren tijd in door 169 (pas op voor het rijbewijs) op de A7 te gaan kachelen.

-=PyP=- | 03-10-06 | 10:08

Ik wil Koos wel een kuub gas geven............ flitsnazi

cecotto | 03-10-06 | 10:06

@camman
u rijdt citroen zeker?

CoJoNes | 03-10-06 | 10:05

Je moet eens proberen om je aan de max. snelheden te houden op het stukje Goes-Zeelandbrug. Om knetter van te worden van de verschillende borden/snelheden/belijningen enz. enz. , heb al 45 jaar me'n rijbewijs maar dit stuk lijkt er op gemaakt om je volledig in de war te brengen. In de paar jaar dat ik dat stuk regelmatig moet rijden heeft me dat meer bonnen opgeleverd dan de 40 jaar daarvoor elders in 031.

OpaWizzkid | 03-10-06 | 10:05

Wat een ontzettende hufter is die kerel.
Zoiets uit de bek van iemand ie ons jarenlang voorhoudt dat ook 3 km. te hard gevaarlijk is voor de samenleving en dat juist dat bestraft dient te worden. Volgens mij is een GS fatwa vrij reeel voor deze F*ck!

Beau | 03-10-06 | 10:04

Woehaha, te weinig inkomsten. Dat zal hem pijn doen in de winstuitkering.

Gripzz | 03-10-06 | 10:04

Geen probleem 88 km/u op cruise controle en gaan....

camman | 03-10-06 | 10:02

Flikkert toch op man, kudtKoos! Gereformeerde NSB'er. Wat een gezeik. 87 kilometer, 83 kilometer, 84 kilometer, 82 kilometer... Wat maakt dat toch allemaal in godesnaam uit. Het is amper een naalddikte van je teller. Je moet toch godverdoemme tegenwoordig met een vergrootglas je tellernaald in de gaten zitten houden. Op het verkeer letten is er niet meer bij. Het gaspedaal 1,2 micrometer te diep intrappen en je hangt alweer. En wel degelijk word je voor enkele kilometertjes te hard op de bon geslingerd alsof je een halsmisdrijf hebt gepleegd. Dit soort overheidsbeleid wekt zo ongelofelijk veel wrevel, irritatie en weerstand op, dat dit 1 van de redenen is dat ik emigreren steeds vaker overweeg. Natuurlijk, wegpiraterij moet hard worden aangepakt en wetshandhaving moet. Maar dat laatste dan ook graag over de hele linie. Nu doen ze geen ene fuck als er bij je is ingebroken, maar weten ze je wel te vinden als je zelf eens een keer 3 kilometer te hard rijdt. Kudtland.

Breinstein | 03-10-06 | 10:02

Woehahahahaha,
rij zachter, rij zachter, nee nog zachter is goed voor het voor het groen.. nee rij toch maar harder.. Niet bang zijn voor die boetes waar je bang voor moet wezen...

Gewelig kost een paar centen maar dit is toch de grap van de eeuw... hard rijden was toch z'n groot probleem, 80 is de sjit, rij je netjes 80 waar het moet, is het nog niet goed..

Tja, dat krijg je met z'n kudt beleid, de burger is weer eens de lul die niet mee werkt in de stupide oplossingen van andere.
Wel mooi, zo kunnen ze gelijk enkele extra boetes invoeren, u rijdt te zacht/krampachtig, d’s dan 500 eu.. wahahaha..

szol2001 | 03-10-06 | 10:02

-weggejorist-

RedScorpion | 03-10-06 | 10:01

Ze moeten niet zeure Die klote Regering van Nederland.
Als je ergens maximaal 80 mag rijden
mag je er ook 40 rijden!!
Doe ik altijd dat is mijn vorm van stil protest !!
Of is er soms ook een minumum snelheids grens?
Worden we daar op bekeurd.

magic mike | 03-10-06 | 10:01

Adormin 03-10-06 @ 09:48
En ik maar denken dat NL voor Nur Links stond...

Howlin' Mad | 03-10-06 | 10:00

ik rij er ook altijd precies 80 want die kankerhond is wel zo vuil om op de a13 vanuit delft richting rotterdam een flitskast te hangen in de traject controle op de afslag.... Deaud aan dei kloodtzak...

Zuid Holland Rotterdam A13 A13 16.1 Rotterdam 80 Achter Verkeersbord Voor Afslag 11-Rotterdam Airport/N209, boven middelste baan Details

[G]eenstijl | 03-10-06 | 09:59

"De parallelbaan bij Utrecht" het begrotingstekort is omgebogen in een -overschot. enig causaal verband?

style.councillor | 03-10-06 | 09:59

Jaren roept iedereen dat 80 km/u files veroorzaakt in plaats van oplost.
Al die tijd zegt de overheid dat dat niet zo is...
Ineens, nadat ze miljarden van automobilisten hebben gestolen via onzinnige boetes, gaan ze ook het licht zien.
-
Zijn er binnenkort verkiezingen of zo ?.....

Moi | 03-10-06 | 09:58

Ik ga echt niet harder rijden daar, 70 in z'n 3, liever wat meer file leed en smog voor de omwonenden dan een bon voor 1 km te hard rijden.

Sweep | 03-10-06 | 09:57

Mag ik hier de "heer" (en die term gebruik ik hier heeeeeel ruim) ongezien de tyfus en het graf in wensen. Laat ie de vliegende tering krijgen en die verrotte 80 km zones opheffen. We moeten 80 rijden omdat het goed is voor het milieu (kots braak, zo even een drogreden uitgekotst). En dan komt Thijs vlugopdekut met de mededeling, joh harder rijden. Achterlijke mongool!!!! Volslagen debiel. Ga in een Chinese bus zitten en zeg tegen de chauffeur, mooie dag om eens door de bergen te rijden he. Ga in ene belgische vrachtwagen zitten. Ga in Amish gebied een school bezoeken, maar sodemieter hier op met je domme gelul en je betweterige smoelwerk.

*Days-Of-Wild die weer rustig ademhaalt en 80 km zones precies 80 rijdt en vervolgens keihard en verkwistend optrekt zodat de gemaakte milieu winst binnen 500 meter weer verloren is gegaan *

Days-Of-Wild | 03-10-06 | 09:57

Quote flitsservice.nl :Ga in beroep!!! Vraag bijvoorbeeld de foto op, claim dat u er nooit geweest bent. U zult niet de eerste zijn die niet hoeft te betalen door capaciteitsgebrek bij Justitie. Het kost u maar 1 postzegel. Als u beroep aantekent hoeft u de boete niet te betalen, totdat de beslissing van de Officier van Justitie komt. Deze moet u volgens de Algemene Wet Bestuursrecht binnen 16 weken een beslissing sturen (niet 4 maanden). U hoeft niet akkoord te gaan met een verlenging van deze termijn. Het OM stapt echter makkelijk over de rechten van burgers heen.

Schijnheilig boontje | 03-10-06 | 09:57

VUILE LEUGENAAR.

Heb net vorige week een prent gekregen voor de parallelbaan bij Utrecht voor 89 km per uur VOOR correctie.

Die rat wil ons gewoon allemaal € 20 per keer laten betalen.

MadeGo | 03-10-06 | 09:56

Spee, ouwe struikrover, kruip eens terug onder die steen waar je vandaankomt en ga vooral eens deaud, je naam beitelen wij er wel in.

Achtertuyn | 03-10-06 | 09:55

Koos: doe is aan het GASSSSSSSSS hangen met je uitspraken!! Ik heb hier 2 bonnen van 86 KM... struikrovert!

geouwehoer | 03-10-06 | 09:55

Zo ie zo is het volledig belachelijk dat tweederde van alle bekeuringen voor tot en met 10 km/h zijn of simpel fout parkeren.

Tjop Tjong | 03-10-06 | 09:52

Wellicht dat in wij navolging van de Engelschen (Gambon corner) ook een bocht of weggedeelte kunnen vernoemen. Nominées genoeg zou ik zeggen.

style.councillor | 03-10-06 | 09:52

Hij vergeet ook nog even dat die 3 km/h correctie geen coulance is, maar een noodzakelijke correctie aangezien hij met goedkope zooi werkt.
.
Met andere woorden: Als u met 87,0 km/h geflitst wordt is er 48% kans dat u harder reed en 48% kans dat u langzamer reed. Slechts 2% kans dat u tussen de 86,95 en de 87,05 km/h reed. Echter als je daar 3 km/h vanaf haalt mag koos spee gaan zeggen dat er 99% kans is dat u harder reed als 84 km/h.

Tjop Tjong | 03-10-06 | 09:49

Is het dan zo moelijk? Dit was toch al bekend? Het is een trajactcontrole, dus over een langere AFSTAND. Om in te voegen geef ik ook altijd gas bij als dat het invoegen bevordert. Dat het bij velen niet bekent is, zie je terug in die lutsers die er op het laatste moment achterkomen dat het invoegen niet gaat en dan maar op de rem gaan hangen. Tatatata, begin van een file. Laat men eerst maar wat doen aan de conflicterende borden en aanwijzingen. En een groene pijl boven de weg houdt in dat je op die weghelft mag rijden, ook als dat normaal de vluchtstrook is. En de rechterbaan is niet alleen voor vrachtverkeer. En de richtingaanwijzer zit niet voor niks op de auto, maar als je hem gebruikt wil dat nog niet zeggen dat je dan blind in mag voegen en of voorrang hebt. Koos verzint het allemaal leuk, maar het werkt allemaal niet en het is een leuke manier om de zak te vullen. Doe het goed en haal eerst een ieder van de weg die niks in de spits te zoeken heeft, lees bejaarden en vakantiegangers en iedereen zonder ruimtelijk inzicht en anticipatievermogen, lees vrouwen :)

Adormin | 03-10-06 | 09:48

Wat een ongelofelijke tyfus mongool zeg.

Schijnheilig boontje | 03-10-06 | 09:48

We moeten de auto laten staan en meer gebruik maken van het openbaar vervoer. Openbaar Vervoer is namelijk goedkoop, comfortabel en niet te vergeten... betrouwbaar. We steunen niet langer terroristen bij de benzinepomp. We hoeven niet langer als een kudde koeien in de rij naar het werk. Ik zie en autoloze toekomst, Ik zie Wouter Bos en Femke Halsema. Ik zie een schone en gelukkige wereld. Ik zie....

Sociopaat. | 03-10-06 | 09:47

Go, don't stay!!!!!!!!!!!!!!!!

RazendeBode | 03-10-06 | 09:45

baflap

Aars | 03-10-06 | 09:44

De meest effectieve snelheidscontrolesysteem zit nog altijd naast me. GGGRRRMMBL RIJ JIJ OF RIJ IK!!!!

tiswat | 03-10-06 | 09:43

Richard Hammond is even verhinderd

style.councillor | 03-10-06 | 09:43

Extra gas geven om iemand in te halen, hoeft dan ook geen probleem te zijn, aldus Spee. "Integendeel. Zeker als je daarna wat zachter rijdt, is er niks aan de hand."
Daar heb ik zooooo'n ontzettende tiefushekel aan. Van die mongolen die je inhalen en vervolgens op je voorbumper gaan kleven.

..zapper | 03-10-06 | 09:43

@sjakie snel.
beetje off topic eh.
Probeer je Koos zijn bandietenzaken te verdoezelen?

Aars | 03-10-06 | 09:43

Als de KLPD achter mij zit wil mijn auto opeens niet harder dan 79, zo gek...

Lekker Belangrijk© | 03-10-06 | 09:43

deze oberstormbaanführer is een pure oplichter!

zlogg | 03-10-06 | 09:41

Keaus Spay....

Maaghond | 03-10-06 | 09:41

Ik heb gewoon geen zin meer hier een nuttig woord aan te besteden, vanaf dit bericht zou ik Spee graag alleen nog maar uitgekafferd zien.

Aars | 03-10-06 | 09:40

Trajectcontrole terreur!!!

witte kip | 03-10-06 | 09:39

Dit bericht is gvd nog veel erger:
www.ad.nl/binnenland/article678530.ece...

Ik citeer:
Verkeersofficier van justitie Koos Spee weigert te stoppen met de trajectcontrole op de 80 kilometer-zone, zoals minister Peijs (Verkeer) had voorgesteld. ,,Er is er maar een die daar over gaat, en dat ben ik,&#8217;&#8217; zegt officier Spee.

Lulletje spee is een medewerker van justitie. Een medewerker. Zijn baas is minister van verkeer, dan wel de minister van justitie. Uiteindelijk zijn het die ministers die beslissen, bij meerderheid in de 2e kamer.
Dus als de kamer zegt dat de 80km-zone op moet rotten, dan gaat die zone weg. Of meneertje spee dit wil of niet.
Dit soort uitspraken vind ik direct noden tot ontslag van Spee. Reden: het niet accepteren van democratie en een poging tot staatsgreep door dhr Spee.
Dus ook het gevang in.

Quacka | 03-10-06 | 09:38

Wat willen die stinkhonden uit Den Haag en die oplichter van een Koos Spee nu? Er moet eerst zachter worden gereden vanwege de luchtvervuiling. En nu moet er weer harder worden gereden!
En wie zei nu dat de kans op een ongeluk bij elke km die je harder rijdt, met 3% toeneemt? Dat was Koos Spee himself. Dus Koos Spee promoot verkeersonveilig gedrag!

R@lf | 03-10-06 | 09:38

Matennaaier Koos S! Ik heb ook eens een bon gehad omdat ik 53 reed. En ik weet ZEKER dat ik daar vijftig reed omdat ik ZEKER wist dat er op dat traject gecontroleerd werd. En dus stond mijn kilometerteller NIET lager afgesteld. LUL.

Grasgriezel | 03-10-06 | 09:38

Wat een ontzettende hufter.
Hoe haalt ie het in zn hoofd om te zeggen dat 80 eigenlijk 90 betekent?
80 betekent 80, die afwijking zit express in je auto.

Aars | 03-10-06 | 09:37

ook best leuk om te weten dat dat foking auto programma met die domme jood op RTL5 eigenlijk van Koosje is. hoezo manipuleren.

-edit: spamhoer reaguurdernaam- | 03-10-06 | 09:37

Malle Koosje, harder rijden en dan flits, betalen! Nou bedankt, gewoon aan de snelheid houden met mijn zes-cilinder............

kwoot | 03-10-06 | 09:37

Kan die Spee zijn bek is houden en echte boeven vangen. Afgelopen twee maand voor 200 Euro over 4 bonnen aan boetes ontvangen, waarvan twee kleine in Amsterdam West bij traject controles. Hij voelt zich wel helemaal leip. Voordat je het weet, en je geen Cruise Control hebt, geef je net een dot teveel gas en zit je al boven de grens (bewust of onbewust).

Ik doe de laatste tijd helemaal geen moeite meer om sneller te rijden. Als ik maar 70 haal, ben ik al blij genoeg ondanks dat ik er 80 mag rijden. Krijg ik in ieder geval geen bon. Vorig jaar reed ik nog 110 à 120 op dat zelfde traject.. Hij kan van mij de kanker krijgen. (Sorrie, maar dat moet er even uit. Mijn mening momenteel is helemaal veranderd ten aanzien van de politie t.o.v. drie jaar geleden. )

Atlantis-95 | 03-10-06 | 09:36

Volgens het rekensommetje en de woorden van Spee moeten we waar 80 staat aangegeven dus eigenlijk niet moeilijk doen over 96 km per uur op de teller. Prima.

private vices | 03-10-06 | 09:36

Zucht, als we nou eens uniform gaan beborden in plaats van al die verschillende snelheden. In Frankrijk hebben ze 130, 110 op de snelweg en 90 op provinciale wegen en 50 binnen de bebouwde kom. That's it. In Nederland is het 1 grote regelzucht met al die verschillende borden. Lekker makkelijk voor de weggebruiker.

-=PyP=- | 03-10-06 | 09:35

gemiddeld 86 km over gehele traject
20 euro boete

IN DE FUCKING FILE ?

wu wei | 03-10-06 | 09:34

Wat een gek zeg! Ik rij zelf altijd gewoon 80 (precies) om boetes te voorkomen en dat blijf ik doen ook! daaaaag!

De Grote Oebiedoebie | 03-10-06 | 09:33

Wat een ontzettende hufter ....

Professor Plons | 03-10-06 | 09:33

Ongezien de tyfus Spee, mij maak je niet gek, ik blijf geweaun 79 km rijden.

kneuterzak | 03-10-06 | 09:32

ik beloof harder te rijden als koos belooft af entoe een 80km strook te voet over te steken

BoerKoekoek | 03-10-06 | 09:31

de minister van Verkeer moet gewoon de metalen borden met 80 vervangen door borden met 90, 100, of 70. En het liefst de borden in de middenberm 'vergeten'. Dan kunnen we massaal te hard rijden door te wijzen op een foute bebording... Van binnenuit oprollen dus...

Bart218 | 03-10-06 | 09:30

Het zoveelste bewijs dat die snelheidscontroles niets met veligheid/milieu enz te maken hebben maar gewoon een melkkoe zijn. ga s deaud!!

DutchXTC | 03-10-06 | 09:30

Wat een debiel. Als ie zelf zegt,dat je best een paar kilometer te hard kunt rijden, heb je volgens mij een goede kans om die 6 km niet te hoeven betalen.

CoJoNes | 03-10-06 | 09:29

Nu vraagt de politie zich af waarom we op de traject-controle gebieden precies de aangegeven snelheid gaan rijden... Misschien omdat we geen boete willen lappen? autorijden is al duur genoeg...

Ook was er laatst het bericht dat er 4000 flitspalen verwijderd zouden worden omdat de mensen op die plaatsen zich weer netjes aan de snelheid hielden... Misschien wel omdat iedereen inmiddels weet waar die kuhtdingen staan?

Crisis, ik had toch wat meer niveau van de politie verwacht....

DeArmeStudent | 03-10-06 | 09:28

Gas geven als je Koos ziet..... ruitewisser aan.... koekje erbij :P

PiaH | 03-10-06 | 09:27

Lust u nog peultjes?

wingload | 03-10-06 | 09:25

massaal gas bijgeven daar!!

BladeSC44 | 03-10-06 | 09:22

Net een binnen 3 km te hard Lekker Koosie

puist | 03-10-06 | 09:22

Kan ik dan ook mijn bonnen voor 4 en 6 kilometer te hard (Ja echt waar!!) terugkrijgen? Wie heeft z'n email? Ga ik het ff vragen!!!!

severaar | 03-10-06 | 09:21

Net gehoord op de radio idd. Wat een mongool zeg. Executeren op Iraanse wijze! Dat zal hem leren!

Traag | 03-10-06 | 09:21

Dan zet je toch gewoon 89 op die ELECTRONISCHE borden?

Iko Nal | 03-10-06 | 09:21

Slim Koos. Dat betekent dus dat ik mijn boete voor 4 km te hard op de traject zonde ring west weer vergoed krijg?

Aars | 03-10-06 | 09:21

zeker te weinig Rijksambtenaren die de vluchtstrook nemen de laatste tijd.

DFT | 03-10-06 | 09:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken