Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NPS staat voor kwaliteit

De echte doehetzelevert...Deze week in de Ultra Politiek Correcte Week: de NPS. Onze door publieke middelen betaalde hoogstaande culturele zender (bekend van Sesamstraat) heeft namelijk de cabaretier en programmamaker Martin van Waardenberg gebanned. Mister Gamma wilde een absurde en humoristische show, genaamd Camping Pernis, maken met veel harde grappen en tendentieuze humor. Zo worden onder anderen moslims, Duitsers, Christenen, Limburgers, homo's, vrouwen en NPS-kijkers over de kling gejaagd. Een soort GS-tv zeg maar. En dat MAG dus niet van de NPS. De NPS heeft namelijk een multiculturele programmaleider en die wenst geen kritiek op onze prachtige samenleving. Wij beschouwen de multiculturele samenleving als iets positiefs. Komt nog bij dat de NPS-intellectuelen nog nooit van onze jeugdheld Martin Waardenberg hadden gehoord. Waren te druk met het lezen van kwaliteitskranten en essays van Peter Sloterdijk. Televisie kijken is immers voor paupers. Enfin, klussen doen we voortaan bij de commerciëlen, want ook een echte multicultifetisjist ken niet zonder vrijheid van meningsuiting. Dat zeg ik, Gamma.

Reaguursels

Inloggen

De NPS moe4t deaud en heel snel! Het kaartenhuis van de polikorsekte dondert almaar sneller in mekaar. Nog even duwen, dudes, en we hebben common sense weer als primaire leidraad!

bottehond | 03-10-06 | 23:39

Koekhoofd

Srad | 03-10-06 | 20:12

Sitostick heet ook heel toepasselijk Turkistick... :-)

Onderbuik | 03-10-06 | 19:30

"Vertel me godverdomme dan 1!!!!!!!!!!! positief punt van die multiculturele samenleving!'

de republiek 03-10-06 @ 16:56

Bamihap, nasischrijf, sitostickie, is dat kipsaté?, kipsaté, mexicano, taugehburgert, zwarma meh zla, Vietnamese loempia...

Murdockyoufool | 03-10-06 | 19:10

@mezelf @ 18:39
autochtoon moet allochtoon zijn

Onderbuik | 03-10-06 | 19:09

@LJBrinkhorst 03-10-06 @ 16:54
Hahaha, die sketch is idd het toppunt van humor.

Murdockyoufool | 03-10-06 | 18:56

o ja Schnitzel, je hebt inderdaad ook nog: amerikanen, chinezen, japanners, duitsers, tamils, noem maar op, maar die gedragen zich meestal dus voor de linkse NPS niet interessant.

Onderbuik | 03-10-06 | 18:42

@schnitzel 03-10-06 @ 16:55
waar dit nps voor is opgericht weten ze zélf ook niet. De huidige realiteit is inderdaad dat er uitsluitend voor mosselmannen en een verdwaalde antilliaan wordt geluisterd. Een goede documantaire over Staphorst, Urk, Putten zie je niet, over die dorpen heersen nog steeds de dogmatische meningen van de multicultikul. Dán is het ineens wél geoorloofd dat er allerlei vooroordelen uitgebraakt worden. Gaat het échter over autochtone mensen dan mag dat natuurlijk niet, sterker nog dan is dit ten strengste verboden op straffe van een stigmatisering tot racist.
@sjaakdeslinksesul 03-10-06 @ 14:20
bedankt voor de foto, niet mijn type, het ras is mij ook niet helemaal duidelijk, maar ja dat mag je niet hardop zeggen.

Onderbuik | 03-10-06 | 18:39

-weggejorist-

jenna jameson | 03-10-06 | 18:39

@Repperdeklepklepklep: Dat verbranden van die mohammedpoppen was om te vieren dat de spanjaarden de moren hadden weggejaagd. Spanjaarden hadden toen namelijk genoeg van het intolerante gedrag van de moezelmannen.

Ironisch dat men dan nu uit tolerantie niet zo uitbundig viert dat men zich toen heeft verlost van intolerantie.

Generaal Pardon | 03-10-06 | 17:19

"maar nu is het ramadan, geen tijd voor satire" aldus een of ander multikulti kutje van de NPS.
Daar wordt je toch sprakeloos van, opheffen die club enwel direkt.

capo | 03-10-06 | 17:15

@Generaal Pardon 03-10-06 @ 11:27

Met carnaval houden wij zuiderlingen ook niet van satire. Bloedserieus trekken we dan onze kiel aan en drinken rustig en gepast een versnapering. Wee de gebeente die grappen durft te maken.
'
Doorgeslagen nonsens. Ik hoop dat het productieteam overweegt de programma's online te gooien. Omroepen graven hun eigen graf met die uberpolitieke correctheid. Wat gaat er straks gebeuren? Teeuwen van het scherm? Heeft ook wel eens harde satire gemaakt. Verders, die van Waardenberg staat bekend om z'n prachtige genuanceerde vorm van humor en is onderhand de politiek correctheid zelve als het daarom gaat.
'
Ach ja, men gaat hun gang maar. Over een jaar of 5 is online TV kijken helemaal ingeburgerd en kijk je met evenveel gemak naar 'verboden' programma's als de voorgekauwde toegestane rommel. Zolang de kabelboeren i.s.m. de overheid geen protocollen gaan afknijpen, leges eisen of zelfs kanalen strafbaar stellen natuurlijk die kans zit er namelijk ook in. Internet zelf kwam al als een volslagen verrassing en moet dik 10 jaar na de grote introductie alsnog aan banden worden gelegd. Voor ons eigen bestwil, weetuwel.
'
En wat carnaval betreft, misschien moeten ook wij stoppen met het verbranden van poppen. Net als in Spanje. Stel je voor dat iemand aanstoot neemt.

Repperdeklepklepklep | 03-10-06 | 17:08

Daisy Bouterse 03-10-06 @ 16:58

Nadenken. En waarom mag dat dan niet van de NPS

LibertasSimplex | 03-10-06 | 17:00

[quote]
De NPS maakt programma's voor mensen die kunnen nadenken, dat is een kleine minderheid in dit land. De rest is dom, lalt met Fransje Bauer mee en kijkt naar SBS6.

De NPS is een kwaliteitsomroep!
[/quote]

Het grootste gedeelte van dit land denkt helemaal niet na en lult idd gewoon datgene na waarvan ze zich hebben laten wijs maken dat het goed voor hun is.
Het is allemaal zoveel beter geworden nadat Fortuyn bepaalde zaken bespreekbaar heeft gemaakt!

Daisy Bouterse | 03-10-06 | 16:58

En, andere scheldkezen,
ik zal de uitslag hier melden,
tevreden?

schnitzel | 03-10-06 | 16:56

Vertel me godverdomme dan 1!!!!!!!!!!! positief punt van die multiculturele samenleving!

de republiek | 03-10-06 | 16:56

@generale shit
Man, je weet er niks van.
Mijn god. Ga naar een ander schelden, met je generale pardon.

Maar ter jouwer informatie, goedkope scheldfiguur, zal ik opnieuw
nagaan waar de NPS voor is opgericht. Mafkees.

schnitzel | 03-10-06 | 16:55

Ook hilarisch: sketch van Waardenberg en De Jong met twee muzelmannen op van die hoge badmeesterstoelen. De een laat iets vallen (een handdoek of zo) waarop ze de hele tijd naar mekaar 'gahallah' en 'ganiehallah' gaan roepen. Zullen ze bij de NPS ook wel niet de humor van inzien.

LJBrinkhorst | 03-10-06 | 16:54

Blijft een kwestie van het ventieltje vinden.

Generaal Pardon | 03-10-06 | 16:44

koerbagh 03-10-06 @ 16:10

Ja.. maar... heb er ook geen neger over horen klagen he? Het is niet negers, koerbagh, waarom het allemaal niet MAG. Negers eten gewoon, en hebben gevoel voor humor. Bovendien is er nog nooit een neger geweest die zichzelf opblies. Behalve wellicht per ongeluk.

LibertasSimplex | 03-10-06 | 16:36

Ja... maar... negers en andere allochtonen kijken tochj helemaal niet naar de NPS? Die hebben toch allemaal een schotel om te kijken naar de zenders uit hun eigen Takkie-Takkie-thuisland? Die die kun je toch helemaal niet beledigen met een uitzending op de NPS? Dat zien ze toch niet. Ik heb nog nooit een neger gehoord die kijkt naar "Raymann is laat". Het is een programma met negers, door negers, met heel veel negers in de zaal, maar het is vooral VOOR blanke Nederlanders die moeten leren dat negers ook best wel grappig kunnen zijn, en je echt niet ALTIJD bang hoeft te zijn voor een zwevend gebit in een donker steegje.

koerbagh | 03-10-06 | 16:10

Fijn. Dus ze vreten niet dus mogen er geen grappen worden gemaakt.

LibertasSimplex | 03-10-06 | 15:48

@schnitzel: tijd om eens om vakantie te gaan, als je dat kunt bekostigen van je uitkering tenminste. F*cking heethoofd, heb je het zo moeilijk? Ontspan!

De NPS is opgericht voor culturele- en etnische minderheden. Daklozen en invaliden vallen daar buiten.

Generaal Pardon | 03-10-06 | 15:36

gdv-de-gloeiende! Waardenberg rouleert!! Bij deze trek ik mijn virtuele handtekening voor behoud van de NPS in!

crisis? what crisis? | 03-10-06 | 15:35

@schnitzel
Hoe wil je minderheden dan precies definiëren? Zijn Limburgers ook een minderheid? En Friezen?
Op deze manier zijn er wel erg veel minderheden.

Gekke Gerritje | 03-10-06 | 15:22

schnitzel 03-10-06 @ 15:16

ze doen toch ook Knoop in je zakdoek of heb ik te lang geen tv gekeken?

Maaier | 03-10-06 | 15:21

@ Generaal Pardon

Leer eens lezen.

Ik zeg dat de NPS BETAALD wordt voor het bedienen van ALLE MINDERHEDEN,
en als zodanig vindt ik dat prima.

Wat doen ze echter: ze bedienen ALLEEN ALLOCHTONE MINDERHEDEN.

En daar krijgen ze dus geen belastinggeld voor.
Om het helemaal superduidelijk te maken ook als je niet kan lezen:
Een minderheid is dus ook:
- groepen invaliden van welke kleur ook
- verstandelijk gehadicapten van welke afkomst ook
- daklozen
etc. etc.
Daar is de NPS dus voor ingesteld.Niet ALLEEN MAAR VOOR ALLOCHTONEN.gvd
Snap je het .

schnitzel | 03-10-06 | 15:16

JudgeJuly 03-10-06 @ 14:59

Vinallesbest, als we maar niet op de tribune hoeven mee te klappen

LibertasSimplex | 03-10-06 | 15:06

Volgens mij kijken de mensen die aan rammedan doen geen Waardenberg & de Jong en andersom kijken mensen die niet aan rammedan doen ook niet steeds naar Arabische zenders...

Attila23 | 03-10-06 | 15:03

Verrek, hadden we het gister nog over GS-tv voor het vullen van het Talpa-gat op de vrijdagavond; immers, Cheque Spijkerpeop houdt het natuurlijk niet lang meer vol. Komt de volgende dag meteen held van het absurdisme meneer waardenberg met een dergelijke insteek. Ik zou zeggen: GS, grijp uw kans. Fok de NPS (en Fok) en stuur uw format door naar Sjon, het Ondergrondse gordeldiertje... Succes gegarandeerd en net even iets meer reclame-inkomsten. Nou, dat moet de anonieme lafbekjes club toch wel aanspreken?!

Indien u aanwezig wilt zijn bij de uitzending, bel dan 0900-Geenstijl

JudgeJuly | 03-10-06 | 14:59

"Maar nu is het Ramadan, ook niet de tijd voor een satire." Wat ik weet van de islam is er geen verbod op humor in bepaalde tijden.. heel vreemde uitspraak.. kennel;ijk is de NPS rascistisch, want denken ze dat moslims standaard kelen gaan doorsnijden als er en grap wordt gemaakt.

Bloedhoest | 03-10-06 | 14:55

Jammer,.. de oudere tv sketches van W & de Jong waren geniaal. Ben benieuwd welke andere omroep er met die prijs gaat strijken. Als ze bij de nps angsthazen niet willen moet het toch wel ergens anders kunnen? Veel tv van de nps vond ik goed, maar dit is echt zwaar triest van ze. Waar is de nederlandse humor op tv? Jiskefet is dood, Spijkerman was al nooit humor en om Rayman lach ik gemiddeld 0.5 seconden.
Dat wordt weer bbc kijken als je wilt lachen.

Dikr | 03-10-06 | 14:46

Misschien moet NPS even aan een keuring worden onderworpen, uitgevoerd door Meneer Waardenberg natuurlijk. Termen gebruikt bij laatste keuring:

"Ja, ga d'r als een kromme homo bijstaan!"
"Heb zeker een wijf aan gezeten!"
"Opgeschoren tondeusehersens, de hele dag de opzij zitten te lezen"
"Waar druk je nou? Ik ruik toch dat je zit te drukken"
"Niet op slaan, NOOIT op slaan"

Ik kijk in ieder geval uit naar voorjaar 2007..

VonBinsbergen | 03-10-06 | 14:38

Ik ben ook een minderheidsgroepering, en ik wil gewoon Waardenberg op tv. Ook vanwege mn geloof natuurlijk.
Maar ik begrijp het wel hoor, vd NPS. Omdat dat soort humor helemaal niet MAG. Het KAN gewoon niet. En het is SMAkeloos.

LibertasSimplex | 03-10-06 | 14:34

Sesamstraat en het Uur van de wolf verkopen aan Talpa en de NPS opdoeken lijkt me wel gepast.

knutsel | 03-10-06 | 14:23

Wat is eigenlijk het doel van tolerantie.? Waarop is het 'tolerantie denken' gefundeerd.? Men gaat er van uit dat de grote massa in een achterlijke toestand leeft en daarom onder controle moet worden gehouden door kleine, politiek-correcte groepjes. Deze groepjes bepalen wat wel of niet getolereerd kan worden. In welke richting moet de maatschappij zich bewegen.? Door middel van repressieve tolerantie, wat niets anders omhelst dan bepaalde meningen op een intolerante wijze te bejegenen en dood te zwijgen, kan men de ontwikkeling van de samenleving in een bepaalde richting sturen.

Ach, die arme Waardenberg toch, volgens de N.P.S. net iets te subversief om op televisie te verschijnen. En dat nog wel tijdens de ramadan. Laat het een inspiratie voor hem zijn.

Hannalore | 03-10-06 | 14:18

"Maar nu is het Ramadan, ook niet de tijd voor een satire."

Als ik honger heb, ben ik ook altijd chagrijnig. Ze heeft dus v-o-l-k-o-m-e-n gelijk.

donald_fuck | 03-10-06 | 13:58

@Don Quichote 03-10-06 @ 13:13
Yep. Het is ook vergelijkbaar met de discussie van een tijd geleden. Plotseling was het belachelijk maken van het koningshuis volgens een aantal politici niet meer toelaatbaar. Terecht wezen caberetiers en programmamakers er toen op dat zaken als koningshuis, religie en politiek al eeuwen onderwerp van satire zijn. 'k Vind het een enge trend om humor aan banden te willen leggen. In dit geval gaat het om 'zelfcensuur' van de NPS, maar dat maakt het er niet minder gevaarlijk om.
Gelovigen moeten die stok uit hun reet halen en kunnen lachen om zichzelf. The world would be a better place.

@Gekke Gerritje 03-10-06 @ 13:07
Ben niet boos, maar wel heeeeeel teleurgesteld. Nee, geintje. 'k Vind dat je van politiek correctheid kan spreken als je begint over de ramadan.

Murdockyoufool | 03-10-06 | 13:55

@bottehond 03-10-06 @ 13:44
gewoon mee door gaan Bottehond, we hebben 20-30 jaar het linkse gereutel aan moeten horen, dus je mag nog wel ff hoor...
:-)

Onderbuik | 03-10-06 | 13:54

@Botte, amila Gylstra is niet eens de baas bij de nps..(programmalijdster)..
Misschien kan Willem van Beusekom (dikke deur van de nps) zijn werknemers wat minder stukken gevierd touw geven...

Attila23 | 03-10-06 | 13:53

ik kan geen foto vinden van die Amila Gylstra maar haar naam klinkt niet als die van een blozende blanke nederlandse met gevoel voor humor...
Als ik Waardenberg was zou ik nog veel meer sterke grappen maken en als het niet bij die vervloekte on-nederlandse NPS kan dan maar bij TALPA, heb ik die zender tenminste niet voor niks ingeprogrammeerd...

Onderbuik | 03-10-06 | 13:52

nu wil er iemand een multiculti programma maken is het ook weer niet goed.

anchorman | 03-10-06 | 13:47

"Ik heb het idee dat de omroep bang is voor negatieve reacties uit de moslimwereld, aldus van Waardenburg."

Dit vermoeden van van Waardenburg wordt in feite bevestigd door het citaat van de vleeschgeworden dhimmi, NPS- bazin Yltra:

" Maar nu is het Ramadan, ook niet de tijd voor een satire."

Laat iedereen dit maar eens tot zich doordringen. Ik wijs keer op keer op het stapvoorstap- dhimmificeren van Nederland. Dat ergert sommigen en wordt ontkend door anderen. Ik daag die reaguurderTs, stuk voor stuk uit om te reaguren op deze post. Wie durft zijn harsens in de strop te steken??

bottehond | 03-10-06 | 13:44

@schnitzel: er is niks mis met het bedienen van minderheden, wel met het censureren van satire omdat het ramadan is...

Generaal Pardon | 03-10-06 | 13:40

Als ik het goed begrijp, filtert mevrouw Amila Gylstra eruit wat wij volgens haar mening nu niet mogen zien, niet om de grofheid maar de toon en het tempo van de grappen... (Wat zij leuk vindt, mogen wij zeker wel zien)?

Attila23 | 03-10-06 | 13:37

Ik bedoel; de NPS wordt betaald om MINDERHEIDSGROEPERINGEN te bedienen; in het algemeen, dus...
Niet alleen maar ALLOCHTONE MINDERHEDEN.

schnitzel | 03-10-06 | 13:29

De NPS is een multi-culti nazistische oostblok-instelling die onmiddelijk moet worden gestopt d.m.v. geld-verschaffing-terugtrekken.

En : uit is het met de 'NPS'

Reden: NPS is er niet voor ons, niet voor Nederland, maar uitsluitend voor alle allochtone kutgroepen.

schnitzel | 03-10-06 | 13:28

anvankelijk zou de serie al deze zomer worden uitgezonden, maar als het aan de NPS ligt, wordt dat dus komend voorjaar. Ylstra: We wilden de serie bewaren voor het nieuwe Nederland 3 omdat het daar veel beter zou passen. Maar nu is het Ramadan, ook niet de tijd voor een satire. (Volkskrant/Medialog)

Volgens mij is het dus nooit tijd voor satire... humorloos hoor die NPS en dat ze nooit van Waardenberg & de jong gehoord hebben is ongehoord, wat een sukkels.

OuweHoer Hackbar | 03-10-06 | 13:20

@GP, wij lunzen eauk hoor...

Don Quichote | 03-10-06 | 13:19

@Spongebabe: Natuurlijk heeft ze wel alle recht op vrije meningsuiting, en geen enkele keuze in dit leven is zonder gevolg. Het recht hebben we allemaal. Maar een recht om je niet uit te spreken is belachelijk, en ongefundeerd, en niet-bestaand. Ik heb daar nooit van gehoord. Daarbij leeft een Nederlands kamerlid niet in een moslimwereld.

Nog meer gehakt van je standpunten (if any): het drinken van alcohol is geen mening. en het feit dat mensen haar om een mening vragen lijkt me alleen maar positief. Belangstelling heet dat.

@Murdockyoufool: Ben geen ambtenaar meer. Maar ik moest wel ff lunchen. Tof dat de meesten hebben gewacht tot ik weer terug was.

Generaal Pardon | 03-10-06 | 13:17

Ylstra: "We wilden de serie bewaren voor het nieuwe Nederland 3 omdat het daar veel beter zou passen. Maar nu is het Ramadan, ook niet de tijd voor een satire".
Het moet niet gekker worden! Geen satire tijdens de Ramadan! Dat mens durft!

exhxv666 | 03-10-06 | 13:17

@Murdockyoufool 03-10-06 @ 12:33
Spitting image was dan natuurlijk weer Brits en dus heerlijk politiek incorrect.
Het 'klimaat' schijnt veranderd door 1 of meerdere recente gebeurtenissen. Wat 'vroeger' als satire werd gezien is tegenwoordig onnodig kwetsend. De beledigende strekking is het product van de kijker, niet van de satiricus. Daarom zit de NPS hier helemaal fout (al jaren) Religieuse satire werd door iedere, zichzelf respecterende cabaretier gebezigd en werd ook als zodanig beschouwd, daar ligt het verschil.

Don Quichote | 03-10-06 | 13:13

@Murdockyoufool 03-10-06 @ 12:29
Niet meteen boos worden.
We zijn het inhoudelijk duidelijk met elkaar eens. Alleen vind ik de term 'politiek correct' klinken als een excuus. Dat ben je als je iemand niet voor het hoofd wilt stoten. Dit is erger dan dat.

Gekke Gerritje | 03-10-06 | 13:07

@Tommygunner 03-10-06 @ 12:55
klopt, en verder is de NPS een eng kliekje waar alleen de heilige multikul mag worden verkondigt... Heeft verder weinig meer met enigzins scherpe humor te maken.
Ik hoop dat er in het nieuwe kabinet VVD-CDA een krachtige minister/staatssecretaris is die het hele linkse zooitje opdoekt, het heeft nu wel lang genoeg geduurt!

Onderbuik | 03-10-06 | 13:02

van Maerlant 03-10-06 @ 12:45

dat is een aardige site met soms goede inzichten. Ik zal m eens goed gaan bekijken. Incorrect links ben ik in ieder geval, omdat ik voor het koningshuis ben en tegen alle staatsrechterlijke vernieuwing (behalve iq-test voor kiesrecht). Maar daar doelde je niet op. Ik zal voorlpoig nog wel in het cultuurrelativitische kamp blijven ben ik bang..

Maaier | 03-10-06 | 13:01

@Generaal Pardon: 'het recht in de moslimwereld om zich daar niet over uit te spreken'.
Nebahat Albayrak, dochter van gastarbeider uit Turkije. Zij staat te boek als moslim-kamerlid. Ik citeer Albayrak: „Ook bij collega’s. Mensen met wie ik al lang samenwerk vragen opeens of ik wel alcohol drink, of willen weten wat ik als moslim ergens van vind. Ik krijg het gevoel dat ik mij permanent moet verantwoorden, alsof de rest van mijn identiteit niet meer telt.”
Dus volgens jou heeft ze alle recht op vrije meningsuiting net zoals Ayaan destijds, zonder enige gevolg...!???

By the way ik zie jouw standpunt niet, ik blijf me niet verdedigen.

Spongebabe | 03-10-06 | 12:56

sommige komieken zijn te groot voor een simpel NPS-je

Tommygunner | 03-10-06 | 12:55

LOL
"Er zijn sketches met dronken Polen, een verwesterde moslim die de VS verheerlijkt en een Duitser die prikkeldraad om zijn tent spant met het bord 'mijn kamp'."
Kan niet wachten.

r@face | 03-10-06 | 12:52

buh de NPS werken voornamelijk nsb-ers: Kees Driehuis (verrader van AHA), Prem Rarakassie, (domme schreeuwlijk).
De NPS is een politiek gekleurde omroep en heeft dus geen enkel bestaansrecht.
Opheffen die kliek en van het geld dat je overhoud, écht mooie programma's maken, en wat mij betreft ook mét Waardenburg...

Onderbuik | 03-10-06 | 12:52

Maaier 03-10-06 @ 12:35

Ik weet dat het moeilijk is het veilige warme nest te verlaten en doelde dan ook daar niet op. Hoop op 'incorrect links' was ongeveer waar ik naartoe wou. Zie de link. Vind ik je daar, ben ik al best tevreden.

van Maerlant | 03-10-06 | 12:45

waar zijn toch die snelle, scherpe, cynische caberetiers gebleven?

Attila23 | 03-10-06 | 12:36

van Maerlant 03-10-06 @ 12:25

niet als het om m'n ideeën gaat hoor, daar voor ben ik al veel te veel verpest door alle linkse propaganda (mn Sesamstraat!) en de multiculturele samenleving. Dus nee, geen hoop voor mij, ik blij voorlopig dom en onwetend en naief. ;-)

Maarja, ik ben (bijna) altijd voor vrije meningsuiting geweest dus, optiefen met de nps-er die dit verboden heeft.

Maaier | 03-10-06 | 12:35

@Generaal Pardon 03-10-06 @ 12:34
Ambtenaar!

Murdockyoufool | 03-10-06 | 12:35

Jammer, ik moet even lunchen. Even niet reaguren, ik ben om 13.00 uur weer terug. Groetjes.

Generaal Pardon | 03-10-06 | 12:34

@Don Quichote 03-10-06 @ 12:22
Ben net te jong om het me volledig te herinneren, vandaar de vraag of bijv. Spitting Image wegkwam met het beledigen van religieuze leiders. Waren er poppen van Khomeini en paus JPII? En stonden de geloofsgestoorden toen ook op hun achterste benen?

Murdockyoufool | 03-10-06 | 12:33

@kloodtviool: whoehahaha asjeblieft.

Spongebabe | 03-10-06 | 12:32

Spotten kan leuk zijn, frustraties laten afvloeien, onmachtgevoelens omzetten in hernieuwde energie.
.
hahaha, thanx babe, mijn dag is weer goed, mijn chakra's staan weer wagenwijd open.

kloodtviool | 03-10-06 | 12:31

@Spongebabe: Denk je nu echt de Ahmadinejads te beïnvloeden of tegen te houden met het censureren van humor?

Generaal Pardon | 03-10-06 | 12:29

Jammer !! Had hem graag weer eens zien "cabaretten"

"Ga ém Halah, Ga ém Halah!!"

"Ga ém zelf Halah !!"

KABAAL | 03-10-06 | 12:29

@Gekke Gerritje 03-10-06 @ 12:19
Dude, je zegt het zelf, het publieke bestel is een groot links propaganda-bolwerk. Aan die opvattingen moet je je als programmamaker conformeren. Dat doet vrijwel iederen, waardoor de boel lekker links blijft. Dit gedrag kun je als politiek correctheid omschrijven. Maar ach, what's in a name. Lekker belangijk trouwens, Gekke. Leid ons niet af van de werkelijke discussie: NPS weigert programa omwille van een groep gelovigen (gezien de 'ramadanopmerking' moet dat een belangrijke beweegreden zijn).

Murdockyoufool | 03-10-06 | 12:29

Lukas, was je Chinese vrijwilliger voor dit stukje of zit je gewoon om cash verlegen?

van Maerlant | 03-10-06 | 12:28

Maaier 03-10-06 @ 12:17

Is er dan toch nog hoop? ;)

Heb denk ik een leuke website voor je:

dezwijger.blogspot.com/

van Maerlant | 03-10-06 | 12:25

Volgens jou kan Albayrak zich beroepen op - en ik citeer - 'het recht in de moslimwereld om zich daar niet over uit te spreken'. Wat een onzin! Ze leeft niet in een moslimwereld, wij ook niet. Vervolgens willen volgens jou 'christenvrouwen ... toch zelf achter het aanrecht staan'. Waar baseer je dat nou weer op? En wat heeft dit te maken met voorgaand punt? Daarna beweer je dat een in Rotterdam geboren cabaretier geen Nederlandse cabaretier is. Daarna verklaar je dat cabaretiers er zijn 'om je te vermaken met positieve humor'. Ook al niet waar.

Misschien dat door bepaalde chemische substanties in jouw hoofd dit wel een kloppend verhaal is. Ik vrees echter dat je volgende argument iets gaat zijn in de trant van 'huizen kunnen best vliegen'.

Generaal Pardon | 03-10-06 | 12:25

Sorry 1 keer ook teveel.

Zure prak | 03-10-06 | 12:23

@JJJJ & GP: *Cabaretiers zijn er om je te vermaken met positieve humor* cynisch neergezet het had ook kunnen zijn cabaretiers zijn er voor positieve klanken en hartverscheurende teksten. Niet te hard!

Binnen de vrije meningsuiting kan je misschien scoren met cartoons, cabaret, humor en kolder. Maar dan wel bij een beperkte groep die vatbaar is voor humor. Wat wil de NPS bereiken?
Denk je nu echt de Ahmadinejads te beïnvloeden of tegen te houden met humor? Spotten kan leuk zijn, frustraties laten afvloeien, onmachtgevoelens omzetten in hernieuwde energie.

Spongebabe | 03-10-06 | 12:23

@Murdockyoufool
Volkomen gelijk. 1 Grote baggerzooi is het. Afgezien van de politieke correctheid is er op geen enkel vlak echte satire meer mogelijk, de massa wil reality, opzienbarende geindoctrineerde onthullingen zonder ook maar 1 kijker te 'kwetsen'. Verlangen we niet allemaal terug naar de jaren 80.

Don Quichote | 03-10-06 | 12:22

Als je dus echt zou geloven,dan kan je dus ook 't ook wel hebben,als iemand zegt dat je een mongeaulen geleauf hebt.Maar dat is dus niet zo.. Zucht.
Buurman Baasje regeert.

Zure prak | 03-10-06 | 12:22

Stop er nou eens mee dit 'politiek correct' te noemen. Het heeft daar niets mee te maken. Men gedraagt zich 'politiek correct' als men bang is iets verkeerd te doen in ogen van de heersende opvatting.

Maar dit alles heeft niets met angst te maken. Het totale publieke bestel is één groot links propaganda-bolwerk en de NPS is daar zo ongeveer het ergst van. Deze beslissingen zijn simpelweg een vertaling van de politieke opvattingen van de machthebbers binnen die NPS. Het is doelbewust bepaalde televisie maken om de Nederlandse publieke opinie te bespelen. Niets 'politiek correct'. Gewoon propaganda.

Gekke Gerritje | 03-10-06 | 12:19

Waardenburg is wat mijn betreft de Brienenoojdbruggenbouwejt tussen de cultujen. Als iemand iedejeen zondej aanziens des pejsoons afzeikt, is hij het wel. Kojtom: alles even kudt.

waajvan akte

Sytze Vliegen | 03-10-06 | 12:17

van Maerlant 03-10-06 @ 12:08

Ik ben links, maar dit is natuurlijk heel vreemd. Ook ik vind het belachelijk.

Maaier | 03-10-06 | 12:17

Het enige dat die zgn moslimextremisten in NL hebben geflikt is zwaarbewapend dikke Theo van 120 kilo vloeren. Een vreselijk laffe daad natuurlijk, maar mijn neefje van zes had het ook gekund. Verder spelen ze een beetje jihad zoals wij vroeger cowboy en indiaan. Te gek voor woorden dat hele omroepen daarvoor op de knieën gaan.

borderlijntje | 03-10-06 | 12:17

@Spongebabe: Ik citeer jou! Waar ben ik dan niet correct? Ik mis wat verbanden in je verhaal.

Generaal Pardon | 03-10-06 | 12:14

@Generaal Pardon: gezien je kritiek snap je niet helemaal de strekking van mijn reactie op het artikel.

Spongebabe | 03-10-06 | 12:12

@JJJJ: Inderdaad. Ik vond het zelfs te dom om te herhalen.

Generaal Pardon | 03-10-06 | 12:12

@Don Quichote 03-10-06 @ 12:00
'hij schrijft/schreef de scripts voor Loenatik'

Inderdaad, dat vergat ik even in mijn woede. Maar goed, momenteel is het zo dat politici minder politiek correct zijn dan de media. De NPS is -hoewel ik moet erkennen dat die omroep ook wel eens bekijkenswaardige programma's biedt- daar een schoolvoorbeeld van. Maar de commerciëlen zijn niet veel beter. Noem eens een humoristisch programma op RTL 4,5,7, NET 5, Veronica, SBS6, Talpa dat geen rekening houdt met de teennageltjes van bevolkingsgroepen en gelovigen? Bestaat niet. De commerciëlen komen niet verder dan Jack Spijkerman en homevideo's. Het hele tv- en radiolandschap in Nederland is vergiftigd met politiek correctheid.

Murdockyoufool | 03-10-06 | 12:12

@Generaal Pardon: verwarrend he? Wel correct blijven aub.

Spongebabe | 03-10-06 | 12:11

@bijtertje 03-10-06 @ 11:32 Nee, als we allemaal moslim zijn komt er geen rust, maar burgeroorlog. Want het ene merk moslim is veel beter dan het andere merk, en er kan natuurlijk maar één merk zijn, dus... je raad het al, dat wordt zoals gewoonlijk bij deze "religie van de vrede" met veel geweld opgelost. En trouwens, terwijl zij ons nog druk maken over satire tijdens de ramadan en tere moslimzieltjes, hebben moslims in Pakistan een fatwa uitgeroepen over de Paus. Onze tere zieltjes zijn van generlei belang, maar dat wist je vast al wel. www.saag.org/papers20/paper1974.html

Shani | 03-10-06 | 12:10

@ Generaal Pardon @ 12:03
Maar het toppunt van onnozelheid in Spongbabe's betoog is volgens mij toch wel: *Cabaretiers zijn er om je te vermaken met positieve humor*

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-10-06 | 12:10

Erg bezield is dat schotschriftje hierboven niet geschreven. Ik vraag me af waar LLL staat in deze kwestie. Staat hij achter de NPS? Staat hij achter de kritiek op de censuur van de NPS? Of staat hij gewoon wat achter?

van Maerlant | 03-10-06 | 12:08

@Attila23 03-10-06 @ 11:59
Ik zapte er langs, maar Prem én de Brey in één programma na de warme maaltijd, dat geeft van die vlekken in het tapijt.

CoJoNes | 03-10-06 | 12:06

@Jan Boel: Archie Bunker noemde zijn schoonzoon 'meatball'. Ik hoop dat hij daar niet een half-om-half bal mee bedoelde, anders issie mooi de sigaar!

Generaal Pardon | 03-10-06 | 12:05

Ylstra was in haar filmtijd best een verstandige dame. Er zal dus wel meer achter zitten dan Waardenburg nu kakelt.

agent 327 | 03-10-06 | 12:05

@Spongebabe: tijd voor je pilletje? Je raaskalt nogal. 'je hoeft helemaal niet te kotsen of die 2 af te zeiken'- 'christenvrouwen willen toch zelf achter het aanrecht staan' - 'Martin van Waardenberg is toch geen Nederlands cabaretier' -

Generaal Pardon | 03-10-06 | 12:03

''Maar nu is het Ramadan, ook niet de tijd voor een satire'''
Ik dacht al wat een zoutloze periode, maar zou nu ook per terugwerkende kracht ''All in the family'' verboden zijn? Where's Archie when you need him:
''Entertainment is a thing of the past, today we've got television'' en ''I'm not racist! I'll be the first to say it, it's not their fault they're colored!'' - Archie Bunker.

Jan Boel | 03-10-06 | 12:01

Aaargh Prem, Bos, Halsema, Rosenmoller, van Dam, Spijkerman, Albayrak, Ali B. verschrikkelijke mensen op een rij... wie vult aan?

Spongebabe | 03-10-06 | 12:01

@Murdockyoufool
Sterker nog, hij schrijft/schreef de scripts voor Loenatik.

Don Quichote | 03-10-06 | 12:00

Leuk van de NPS, ze maken zich wel druk over de moslimgrappn maar dat er eens duitser in die show zit met een tent die hij mijn kamp noemt is dan weer niet zo erg. Ik hoop niet dat hieruit te concluderen valt dat grappen over moslims niet ok zijn maar grappen over de oorlog wel... Alsof ze niet van te voren de format hebben goedgekeurd: wat is dit voor achterafgeneuzel?
Kom op zeg, volgen die lui het nieuws niet? Het is niet omdat het ramadan is dat moslims (onderling) stoppen met vechten, dat vinnik dan weer je reinst de satire...

De Siamesekolibri | 03-10-06 | 11:59

Prem heeft gisteren bij Claudia gezegd dat Waardenberg maar naar Tapla moet verhuizen...
..
Prem, rot lekker zelf op naar Tapla met je flauwe grappen en te hoge bloeddruk!!

Attila23 | 03-10-06 | 11:59

Van Waardenberg is fokking fantastisch. Zelfs zijn rol in de kinderserie Loenatik was om te smullen. De Nationale Politiekcorrecte Stichting kan het natuurlijk alleen waarderen als belanda's te kakken worden gezet. Stelletje klootzakken. Hoe kun je nu, als NPS zijnde, nog nooit iets van Van Waardenberg & De Jong hebben gezien? Ga je dan godverdomme heel erg schamen! 't Is alsof een kapper nog nooit zelf zijn haar heeft laten knippen of een timmerman nog nooit in zijn eigen woning heeft geklust. Nu is het kijke, kijke, afkeure, en nie kope. Ongelooflijke teringlutsers. En die opmerking over de ramadan kan echt niet. We houden zo langzamerhand continu rekening met de lange tenen van een stel geloofsgestoorden. Hoe zit het met mijn lange tenen? Ben namelijk diep verontwaardigd over de weigering van Van Waardenbergs serie. Wie heeft er een NPS-vlag te leen...

Murdockyoufool | 03-10-06 | 11:55

@Iko Nal 03-10-06 @ 11:53

Jij weet dus duidelijk niet hoe de omroepen werken. De facilitaire dienst is de NOS, niet de NPS.

donnerwetter | 03-10-06 | 11:54

De NPS heb ik altijd een goeie "omroep" gevonden. Ik vond het dan ook jammer toen ik hoorde dat deze "omroep" ermee op moet houden. En ja ook al heeft het een Ultra Politiek Correcte getinte programmering ik mag er toch graag naar kijken.

We hoeven toch niet altijd moslims, homo's e.d. in de zeik te nemen. Wat is er nu leuk aan om een homo tekeer zien gaan in BB, je hoeft helemaal niet te kotsen of die 2 af te zeiken dat dit allemaal niet kan. En de socialistische troetelturkse PvdA vice-lijsttrekker Nebahat Albayrak kan het toch ook niet helpen dat ze wel/niet/wel/niet/wel/niet/wel/niet (Windvaan Bos stop die vrouw! Windvaan Bos: ja/nee/ja/nee/ja/nee/ja/nee) die hele Armeense Holocaust ontkent.... ze is een vrouw. Vrouwen hebben eenmaal het recht in de moslimwereld om zich daar niet over uit te spreken. Bekijk het positief, christenvrouwen willen toch zelf achter het aanrecht staan. Martin van Waardenberg (1956, Rotterdam) is toch geen Nederlands cabaretier? Cabaretiers zijn er om je te vermaken met positieve humor. Nee deze oud buurman uit Sesamstraat moet zich niet overal mee bemoeien.

Kijk dus vooral naar de NPS en ziehier de mooiste culturele programma's zonder enig gezeik over moslims, Duitsers, Christenen, Limburgers, homo's, vrouwen e.d. dat laten we wel over aan........ NPS dat zeg ik!

Spongebabe | 03-10-06 | 11:53

NPS hoort camera´s en decor te leveren en moet verder ´z´n smoel houden anders moeten ze maar lekker zelf een echte omroep oprichten waar mijn belastinggeld niet naar toe hoeft.

Iko Nal | 03-10-06 | 11:53

Martin Rules!

Toont maar weer eens aan hoe ingeslapen ze bij de StaatsTV zijn en wat de macht van 020 in 035 is! Stelletje kudtviolen!

Ik ga een eigen zender beginnen... Martin, doe je mee?

ZwartGat | 03-10-06 | 11:51

@Iko Nal

???

donnerwetter | 03-10-06 | 11:50

Gelukkig voor de gemiddelde GS bezoekert is er nog steeds SBS6 en haar diepgang programma's

de Botte Bijl | 03-10-06 | 11:50

@Donnerwetter: Nog zeker geen koffie gehad vandaag of je ben je echt nog maar 8 jaartjes oud?

Iko Nal | 03-10-06 | 11:49

VAN Waardenberg? Dat zei Claudia de B. gisteren ook al... Niet naar de vara luisteren joh!

P.T.Wyler | 03-10-06 | 11:48

De NPS maakt programma's voor mensen die kunnen nadenken, dat is een kleine minderheid in dit land. De rest is dom, lalt met Fransje Bauer mee en kijkt naar SBS6.

De NPS is een kwaliteitsomroep!

donnerwetter | 03-10-06 | 11:47

'Raymann is laat' is niet politiek, wel getint, en ook leuk (vind ik dan).

Generaal Pardon | 03-10-06 | 11:45

Buurmans nu ook verwijdert uit Sesamstraat? Hoe ver gaat de Sicherheitsdienst?

bahbos | 03-10-06 | 11:44

Pannie 03-10-06 @ 11:40
Hè, gatver.

Boze Buur | 03-10-06 | 11:43

@Dol op Post
kwaliteitsprogramma's als Rayman, Zembla *proest*
het is Ramadan jongen, niet echt de tijd voor satire.

CoJoNes | 03-10-06 | 11:41

"Maar nu is het Ramadan, ook niet de tijd voor een satire."

Ja, ik moest hem ook twee keer lezen. Godallemachtig, moge het hemelse gericht mild over deze malloten oordelen. Prachtig toch, al die censuur omdat ze bang voor reacties uit islamitische hoek --- en dan met dezelfde adem de islamcritici voor "islamofoob" uit durven maken. Wie schijt er hier nou peentjes voor Allah?

Lagonda | 03-10-06 | 11:41

Boze Buur 03-10-06 @ 11:36

Erger nog, ik werk tegenwoordig weer.

Pannie | 03-10-06 | 11:40

De NPS, is dat niet die club neutrale lui die zonder leden een heleboel belastinggeld krijgen om televisie te maken?
Die dan neutrale programma's zoals Nova en Buitenhof en Premtime en Raymann is laat ondersteunen?
Met andere woorden, de kern van de linkse staatspropaganda?

Gekke Gerritje | 03-10-06 | 11:40

lol @ Lash

De Jong: " Nou, ga je nu een klein beetje kort door de bo.. "
Waardenberg: "D'R HEP GEWOON EEN WIJF ANGEZETEN!!!"

viktor kanzyani | 03-10-06 | 11:40

overigens is volgens Sloterdijk ook de multi-culti samenleving alleen maar 'Schuim'.

matjak | 03-10-06 | 11:40

Majoor Breederoo geeeeeft acht!

Lekker Belangrijk© | 03-10-06 | 11:38

Correctie, in satan geloven is natuurlijk ook achterlijk...

Generaal Pardon | 03-10-06 | 11:38

De NPS zou toch worden opgeheven? Kan dat niet een beetje sneller dan?

Klukkluk | 03-10-06 | 11:37

viktor kanzyani 03-10-06 @ 11:26
"een lesbie, met een sigaar en een broekpak! Met van die opgeschoren tondeuze harses, die de hele dag een beetje de Opzij zit te lezen. Ja, dan gaat ie kapot!"

Weergaloos.

Lash | 03-10-06 | 11:37

Tja... Voor de mensen die geen TV kijken: NPS heeft wel de kwaliteitsprogramma's waar je eens je zappert voor neerlegt. Het uur van de Wolf, Raymann, korte films, klokhuis, Zembla.... Radio4... Het is zoiets als Emiel Ratelband laten adverteren op GeenStijl... past niet, kan niet... De boel afzeiken is zeau 2006.

Dol op Post | 03-10-06 | 11:37

Ik denk dat ze satan en satire met elkaar verwarren. Zo niet dan is het goed achterlijk, als je iets niet wilt zien dan zap je toch verder, of zet de TV uit.

Generaal Pardon | 03-10-06 | 11:37

@NPS:
WAT doe je nou NIET???

BulletTooth | 03-10-06 | 11:36

Pannie 03-10-06 @ 11:33
Pannie!!!! Jij bent dus helemaal niet dood? IK hoorde al verhalen over ravijnen, hartziekte, HIV-besmetting en liquidatie, allemaal gelogen dus...

Boze Buur | 03-10-06 | 11:36

".... maar wij beschouwen de multiculturele samenleving uiteindelijk als iets positiefs."

Volgens mij bescheiden mening hééft de NPS helemaal niks te vinden. Of zit ik er nou naast en is het een ideologische club?

CoJoNes | 03-10-06 | 11:34

Die Waardenberg maakt altijd van die inhoudsloze kudtprogramma's. Laat die maar opkrassen naar de commersjelen, die zijn gewend om inhoudsloze kudtprogramma's te maken.

donnerwetter | 03-10-06 | 11:34

Als het aan de linkse kerk zou liggen wordt GS ook platgelegd tijdens de ramadan.

Pannie | 03-10-06 | 11:33

Wie kent "Big Terminal" nog ? Onderdeel van een halfuurtje W & J op de zondagavond, jaartje of 4,5 geleden... Prachtige satire.

Boze Buur | 03-10-06 | 11:33

quote: 'maar nu is het ramadan ook niet de tijd voor satire'
Dan kijken ze toch niet? Er zit niet voor niets een afstandsbediening op zo een ding. Ik maak zelf wel uit of ik het tijd voor satire vind of niet.

Lucifer | 03-10-06 | 11:33

"Maar nu is het Ramadan, ook niet de tijd voor een satire."
Dag vrije meningsuiting, we zijn al gecapituleerd.

BroodenSpelen | 03-10-06 | 11:32

Moslimzieltjes zijn zo teer, en aangezien zij zo langzamerhand de meerderheid van de opninies uitmaken van ons land moeten we oppassen dat we ze niet beschadigen. In wat voor land leven we eigenlijk, komt er echt pas rust als we allemaal moslim worden ??

bijtertje | 03-10-06 | 11:32

De kans dat men Martin van Waardenberg niet kent is wel heel klein. Hij werkt namelijk voor ze: Sesamstraat!

Isnatuurlijkookzo | 03-10-06 | 11:30

Ze zijn bang voor de slager!!! De koning van de uppercut, de keizer van de dwarsleasi!

DutchXTC | 03-10-06 | 11:29

Censuur, goh, daar hebben ze bij de NPS nog noooit van gehoord, censuur hoort immers thuis in dictaturen en / of rechts-georienteerde samenlevingen en is bah.
.
Dusch: NPS, ga eens in de spiegel kijken!

Cloggy3 | 03-10-06 | 11:29

"BROODJUH HAMBURGERT!"

Biff Eagleburger | 03-10-06 | 11:28

Woot?! Dit citaat al gezien?

"Maar nu is het Ramadan, ook niet de tijd voor een satire."

WTF?

Generaal Pardon | 03-10-06 | 11:27

Die zelfcensuur die de politieke correcten opleggen is veel erger dan de bedreigingen door moslims, die er meestal helemaal niet komen. Welke moslim kijkt er nu naar de NPS? Eigenlijk zegt men: "moslims zijn anders dan wij, die kunnen niet om zichzelf lachen en daarom moeten ze ontzien worden". Maw, moslims zijn net kleine kinderen, cryptoracisme uit linkse hoek dus. Joehoe Femke, doe eens kamervragen stellen.

sjaakdeslinksesul | 03-10-06 | 11:27

Jep, waardenberg is vet.

Aars | 03-10-06 | 11:26

NPS daar kijk ik nooit naar, veels te links...

Rommie | 03-10-06 | 11:26

Martin Waardeberg heerrrrst!!!

"D'r hep gewoon een wijf an gezeten!!!"

viktor kanzyani | 03-10-06 | 11:26

Onzin volgens Prem de schreeuwneger (die ook bij de NPS zit). Het programma is gewon te slecht.

Traag | 03-10-06 | 11:23

dus?

Jack Daniels | 03-10-06 | 11:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken