
En dan schakelen we over naar de Tweede Kamer waar de Algemene Politieke Beschouwingen weer op het punt staan om te beginnen. Vandaag is het de beurt aan vak K. Na gisteren twaalf uur lang
onafgebroken beschimpt, uitgelachen, afgefakkeld en verbaal in elkaar geschopt te zijn geweest door de oppositie gaat Jan Peter Balkenende vandaag uitleggen dat Grijs 1 desondanks een fantastisch kabinet is. Niet dat de regering veel heeft te vrezen van de oppositie. Deze is namelijk hopeloos verdeeld. Sinds Geert Wilders het even hilarische als onuitvoerbare voorstel deed om hoofddoekjes fiscaal te belasten zit de hele Kamer (plus alle kwaliteitspers) weer bovenop de kast. Uitstekend plan overigens. Maar dan gaarne ook
zo'n constructie voor birkenstockdragers, bakfietsers en rollatorbejaarden. Of nog liever een aanmoedigingspremie voor iedereen die deze nonsens niet nodig acht. Ook in het rijtje voorstellen die het niet gaan halen: Het korten van ons Koninklijk huis. Snotpaling Van Geel (CDA) weigerde gisteren pertinent over dit door de PVV bedachte populistische plan te debatteren, ondanks een inmiddels Kamerbrede steun. Oh en mochten er nog politici zijn die munitie zoeken om Geert Wilders aan te pakken. Barry Madlener schijnt de
eerste stemming in het EP te hebben geskipped, maar niet zonder de presentatielijst te tekenen om zo alsnog de royale reiskostenvergoeding te kunnen toucheren. Misschien leuk voor die chagrijnige VU-koppen om aan te stippen.
HIERRR de livestream.
UPDATE: Ow, stemkastjes in EP bleken niet te werken. De PVV maakt ook alles stuk.
Reaguursels
InloggenVolgens Bak Ellende zou alles bespreekbaar zijn. Dus het korten van de koninklijke familie behoort daar dan ook toe.
Agnes Kant heeft een wijntje genuttigd bij het diner, lijkt het wel
SyntaxError | 17-09-09 | 18:53
Aan louter het bezit van een aansluiting op het elektriciteitsnet kunnen ook te weinig conclusies getrokken worden over het al dan niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de kosten die gemoeid zijn met de milieutechnische implicaties van energiegebruik in het algemeen.
Maar daarom betáál je die ecotax nog wel.
Kortom.
Als ze willen kan alles, en negeren ze hun regeltjes.
Als ze niet willen kan niks, en hebben ze hun regeltjes om zich achter te verschuilen.
Gaan we hier verder?
@Tricephalus | 17-09-09 | 18:33
Het is mischien wel uitvoerbaar maar het lijkt me een weinig elegante oplossing.
@Tricephalus | 17-09-09 | 18:33
Aan louter het dragen van een kopvod kunnen te weinig conclusies getrokken worden over het al dan niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de kosten die gemoeid zijn met een (mischien nog niet ) bepaalde bevolkingsgroep?
Legt u ook eens even uit WAAROM het voorstel voor kopvoddentaks onuitvoerbaar is? Uit angst voor de reacties?
Zelfs Halsema vond ik dit keer terecht klagen.
Wat een zwakke Balkenende!
Vooral zijn verdediging t.a.v. de subsidiering van de jacht van het Koningshuis was bespottelijk.
Typisch een likker van de Oranjes, durft niks aan te pakken op dat gebied.
Dat voorstel van Wilders is niet veel gekker dan precariobelasting vragen omdat je als middenstander een vlag hebt uithangen.
Of aan Brein betalen omdat je als winkeier de radio aan hebt.
Zo lust ik nog wel een paar peultjes.
Overigens heeft Wilders die kopvodden tax helemaal niet in z'n tegenbegroting staan dus denk ik ook dat hij met een stalen gezicht gewoon een aardige grap verkocht.
Alleen humorloze figuren die ook hier rondzwerven en lid zijn van de linkse kerk plus nog wat beroepsquerulanten nemen zijn voorstel serieus.
@iter
ik zeg niet dat de plannen en visie inhoudelijk helemaal tiptop in orde zijn, als je überhaupt over plannen en visie kan spreken, maar het viel me gewoon op dat men hier minder geïnteresseerd in lijkt.
@syntax error
Is idd erg langdradig en soms vraag ik me af of er überhaupt iets inhoudelijks gezegd wordt. Daarnaast lijkt de MP zich niet goed voorbereidt te hebben en alles wat ook maar niet in zijn straatje ligt een beetje weg te wuiven. Wat betreft het koningshuis, echt fris zit het daar ook niet echt heb ik het idee...
De lauwe reactie op de verzorgingtehuis / gevangenis vergelijking van wilders vond ik ook zeer onpasselijk. En natuurlijk krijg je de indruk dat er nog steeds het liefst alles naar de toekomst word geschoven.
Nu even "luchten", straks weer verder.
@datgezeik | 17-09-09 | 16:43
Ik heb proberen te volgen wat er allemaal gezegd is ... viel niet mee ... langdradig.
Wat mij opviel is dat bij de vragen over het koningshuis er eigenlijk echt geen zinnig woord meer uit Balkenende kwam en dat hij daarna ook wel wat aangeslagen leek. Volgens mij is het nog steeds de bedoeling det men zo weinig mogelijk over Beatrix en fam. weet en te weten komt.
@iter | 17-09-09 | 16:53
heb jij ze wel alle 17 op een rij? Plukken die handel!!! De ziekenhuizen storten in, studeren kan niet zonder pappa met geld, 's avonds over straat kan niet zonder wapen, werkeloosheidcijfers zijn verdubbeld en de Koninklijke Familie Twix krijgt geweaun nog een beetje er bij???
discussie zonder Taboe hahaha,
blijf van het koningshuis af !
de regering regeert een fantasiewereld met fantasiemaatregelen en scoort fantastische fantasieresultaten.
Deze mensen zijn volkomen van de werkelijkheid en de pot gerukt.
verdedigt ??
in welke wereld leef jij lol.
Alles wordt vooruitgeschoven.
toch wel opvallend dat er veel minder gereaguurd wordt nu het kabinet zijn plannen verdedigt, dan gister toen er vooral vanuit de opositie gezeken werd. Sensatie trekt meer mensen aan?
Rutte: dit is geen manier van regeren
+1 Rutte
Het is vandaag met die Balk aan het woord en uitermate beschamende vertoning aan het worden ! Welke idioot zal er in de toekomst ooit nog op die CDA zooi stemmen ? Ook die zijn rijp voor een terdege onderzoek naar de verstandelijke (on) vermogens.
Dat stuk BalkEllende blijft maar doorratelen en het rechtstreeks en openhartig beantwoorden van kritische vragen ontwijken. Het is om te kotsen inmiddels ! Dat Wilders met zijn rare voorstellen de lachers op zijn hand krijgt .. : volkomen logisch en dat was ook zijn bedoeling...
Rutte aan Balk : hebt U enig idee wat U nou hebt opgelezen ?
Terechte vraag !
Oh jee, crimineeltjes doen het in hun broek.. Balkie komt eraan!
Laat dat koningshuis gaan werken voor hun geld
Het wordt wel beschamend... Misschien moeten we dit niet uitzenden...
Lol, birkenstockdragers in dezelfde zin genoemd als rollatorbejaarden das natuurlijk een beetje overdreven he Brusselmans. 4 van de 5 vrouwen op birkenstocks zijn chicks (niet dat die krengen mooi zijn maartoch)
Haha, Balkie weet niks van 'plezierjacht'.
Over het koningshuis mag hij niets zeggen!
Het gaat niet eens om een boot :)
de koningin moet aanzet geven voor solidariteitsgevoel, zij wimpie en maxima moeten hun verhoging weigeren, danwel elders in de publieke sector te investeren.. in de zorg ofzo.. voelen de bejaarden zich ook nog gewaardeerd door de betrokkenheid van de koninklijk huis leden...
Ik wil ook een boot!
Zow lekker hoor. *stream weer terug aan zetten doet*
Ah, De dierenterroriste!
@JankenMetdePetOp | 17-09-09 | 16:00
Nee, ze is gewoon (weer) een beetje brak
is die chick achter balkenende gewoon aan het slapen?!?!?
heeeey lekker, gebak.
*De stream even uitzetten doet*
Dubblefris ekskoezee mwah
Jezus hee harry potter, je brabbelt veel te snel man idioot! Ik versta er geen bal van!
Hamer:"Volgens mij doet iedereen hier dommer dan ie is."
Nee kudt, dat is in jouw werkomgeving niet mogelijk.
Hamer:"Volgens mij doet iedereen hier dommer dan ie is."
Nee kudt, dat is in jouw werkomgeving niet mogelijk.
He femke, je mantelpakkie is gekreukt.
Kant: "ik weet het niet meer".
Hou je bek dan!
Rot op met je vleesch vermindering. Ik vreet dank zij die lutskudt steeds meer en meer vleesch. Damn.
Vleestax??? Waarom valt niet iedereen over dat stupiede idee en wel over de kopvodden tax? Dan vind ik dat idee van de vleestax toch de debielste ooit.
Vleestax? Net zoiets als kinderbijslag?
Partijen uit vak K: gelieve elkaars aarsspleet uit te likken in uw eigen tijd en niet tijdens de algemene beschouwingen. Namens de reaguurderTs, bedankt.
"We hebben te maken met Marokkaans tuig!"
Hahaha zelfs dat krijgt JP niet overtuigend uit z'n Christelijke strot.
Zozo Balkie: "we hebben te maken met Marokkaans TUIG".
Henk9574 | 17-09-09 | 14:05
Een tax op islamitische uitingen is in feite geheel in de lijn van de islam, maar dan omgekeerd. De islam legt in principe namelijk een extra belasting op voor andersgelovigen (Dhimmies), naast gedwongen bekering of de doodstraf voor ongelovigen.
Belasting op hoofddoekjes is in feite niets anders dan een koekje van eigen deeg.
Overigens wel een bespottelijke maatregel, maar Allah, Mohammed, Koran en de gehele islam is in feite totaal bespottelijk, dus dat past dan wel weer goed bij elkaar.
seven | 17-09-09 | 13:12
Nope, Rutte valt Balkenende 3 keer aan omdat hij te weinig persoonlijk betriokken zou zijn bij innovatie. Dat was drie keer mis Rutte want hoewel ik niets met Balkenende heb kun je hem dat niet verwijten.
Maar wat veel erger is is dat de VVD op dat gebied schittert door afwezigheid. Die zijnalleen nog maar stoute mocro\'s aan het vangen net als de rest van het land.
Pechtold trapte daar (na Rutte) nog een keer overheen. Een luchtschop, hufterig en zijn doel geheel missend.
En ondertussen zit EB grijnzend op de achtergrond. =/
*langzaam stoom uit oren komen ziet*
Verdonk says it like it is... the Shizzle... +1
een minister president van het volk? Soms lijkt het erop dat ie minister president is voor ieder volk, behalve de Nederlandse. Ik snap ook wel dat cijfertjes belangrijk zijn, maar hij komt echt een beetje koud over. Het komt wel uit zijn mond dat ie er voor iedereen is, ook voor degene uit marokko, turkije etc die hier iets willen bijdragen, maar om expliciet te noemen dat hij er ook is voor de ouderen, gehandicapten etc. Ik weet niet hoeveel dat nu iets zegt, maar het voelt gewoon niet ok. Maarja, ik ben dan ook een gevoelsmens
Wilders heeft voor wat betreft de zorg gelijk, het is te gek voor woorden dat oude mensen een tena luier omkrijgen en daar maar in moeten pissen omdat er niemand is die ze naar de plee kan brengen.
Ook in die vergelijking van de aandacht voor gevangenen vergeleken met de bejaarden is Wilders een gevoelsmens, en Balk een koude robot.
LOL!! @ Bloodzone | 17-09-09 | 14:57
Kant snapt er anders ook wel veel van.
Het principe "inverdieneffect" kent ze blijkbaar niet.
Des te meer een argument om iets aan de scholen te doen.
Pfff ... Geert heeft hierin helemaal gelijk.
-weggejorist-
Nou wil ik dolgraag de politiek heel consciëntieus volgen hoor... maar als je Balkenende, Hamer en Kant elkaar ziet afwisselen word je
a) doodziek van het absoluut ontbreken van enig redenaarstalent
b) het gedraai en gelul meer dan zat. Saaie politici zijn niet erg, maar saaie geitenbreiers zonder enig vorm van inspiratie, dat is niet te harden.
JP; ''ik ben een minister voor alle nederlanders'',, maar hij houdt absoluut geen rekening met alles wat dhr wilders zegt. het maakt niet uit wat wilders zegt jp stopt het allemaal in de doofpot.
-
ik kan niet wachten tot het 11 mei 2011 is.
Zou het trouwens allemaal niet goedkoper worden door de marktwerking?
Ik ben alleen maar meer gaan betalen volgens mij.
Zoals Wilders net was, zo zie ik hem liever dan met zijn geschreeuw en geblaat, al vond ik hem gister ook wel lollig met zijn beeldspraak in de introductie. Maar waarom blijft ie zo hangen op hoofddoekjes en een populaire naam. Er zijn toch veel zorgelijker dingen te noemen?
Ok, we hebben dus met een MP te maken die ontwikkelingslanden en asielzoekers belangrijker vind als de Nederlanders zelf. En dat in een tijd van financiele crisis, een tijd waarin het tekort oploopt met 1 miljoen per dag. Wat moet je met zo'n vent!
Haduco | 17-09-09 | 14:39
Exact. Zo proberen de policors altijd het beeld te verdraaien.
Ik vind het nogsteeds belachelijk dat immigranten die geen gevaar lopen in eigen land hier zo makkelijk een uitkering en een huis kunnen krijgen ...
Wij zijn toch geen soort sinterklaas zeker?
En dan heb ik het dus helemaal niet over godsdienst en cultuur maar gewoon over cijfers. En de bejaarden en de zieken krijgen het alleen maar slechter.
Denk ik nu zo simpel dan?
Geert is weer ijzersterk !!!
Geert +1
Wilders bleef netjes..... chapeau! Maar die Balk zou je toch van z'n catheder trekken!
Het is btw wel een traditie om je eersgeboren zoon Mohammed te noemen.
Als autochtonen hun eerstgeboren zoon Jan zouden noemen zou het wel een ander beeld geven ...
-weggejorist-
Balkie praat lekker met hoog opgeleide jongeren van allerlei komaf.... Ja hoor, lekker representatief. Jan met de pet wordt met de laag opgeleide groep geconfronteerd....
Gut, wat een moralistisch geleuter van Balkie...... *gaaaaaap*
Hoppa! Hoezo de PVV heeft geen economische oplossingen? Balk durft niet toe tegeven dat de begroting van de PVV wel goed is en deugd! Waarom schiet hij zo in een reflex als het op ontwikkelings hulp aankomt. Ondanks de crisis blijven wij betalen voor corrupte regimes en dik betaalde directeuren van hulp organisaties en stichtingen.
wahahaaa Balkenende geeft toe dattie gehandicapt is whahahahahaa
Kan Bakellende niet verplicht worden tot een spoedcursus ar-ti-cu-le-ren???
Hij is amper te verstaan :S
Dit is toch te triest voor woorden.. hoewel iemand die weet dat hij liegt, en ontwijkt wil natuurlijk snel zijn zegje gedaan hebben.. maar dit toneelstuk van hem is dus in principe een bevestiging van het oneerlijke en egoistische gedrag van ons huidige kabinet!
Zo alle tekens geplaatst nu blij Booka, anders kan ik vannacht vast niet slapen!!!!!!!!!!!!!!
".. een minister-president onwaardig", klap-klap-klap
Hij heeft iets toe gegeven ...
Booka
Ik moet al genoeg bezuinigen, maar niet hierop op hoor?
Waarvoor al die moeite, !@#$%^&*()_+}{|":?><~ `=-[];'\./\|, zo alle tekens geplaatst voel mij meteen opgelucht. Denk je dan misschien dat het meer gelezen zal gaan worden daardoor.
Het viel in ieder geval op bij je. Bravo!!!!!!!!
Greetings.
Wat een stugge hark, die Balk, bah!
Eigenlijk kan de gehele oppositie naar de kroeg gaan.
heeft ie zich nou eruit geslijmt?
FijneFerry | 17-09-09 | 14:07
Laat Neelie maar commissaris blijven. Als zij weg gaat, komt er een CDA commissaris. Bij voorkeur EHB op justitie.
Kan je het voorstellen? EHB op justitie?
Nu kan Nederland nog op de vingers worden getikt door Europa als de mensenrechten hier te ver onderdrukt worden.
Met EHB op justitie krijgen we in Europa ook een soort Patriot Act die alle rechten van de burgers afschaft. EHB en vrijheid gaan nu eenmaal niet samen.
Bovendien, Neelie doet goed werk.
Liever iemand die goed werkt, dan iemand die de juiste politieke kleur heeft.
Bak ellende wordt keihard gespanked op dit moment
Ferry, ik dacht dat nog niet zo al te lang geleden ergens te hebben gezien dat Kroes zo'n aanbieding wel leuk vind, maar er geen interesse in heeft.
De 'kopvoddentax' die Wilders gister voorstelde is wel degelijk uitvoerbaar. Het is alleen wel een tikkeltje belachelijk. Het is ongeveer net zo bizar als het idee om de AOW-leeftijd op 65 te houden. Toch twijfel ik tussen de PVV (te anti-Islam en te socialistisch) en de VVD (te soft, te socialistisch & pro-Europees), omdat de rest van de politieke partijen nog dommer, idioter en kapitaalvernietigender zijn.
*doet verder werken aan emigratieplannen*
Nederland staat stil. De algemene beschouwingen hebben niet meer opgeleverd dan een twintigtal ambtelijke commissies die een halfjaar uittrekken voor een 'studie sabbatical' naar bezuinigingsmaatregelen.
Niemand weet hoe Nederland er over twintig jaar uitziet, maar wat we wél weten is de verkiezingen in 2011 cruciaal zijn. We staan op een kruispunt: kiezen we voor internationaal staatsmanschap of verschansen we ons achter de dijken? Maken we onze dromen van vandaag tot de ambities van morgen? Geloven we in onze eigen kracht, of verliezen we onszelf in angst voor de ander?
Ga naar www.premierkroes.hyves.nl en doe mee aan de oproep voor Neelie Kroes om zich beschikbaar te stellen als kandidaat-premier voor de verkiezingen van 2011. Nederland moet fundamentele keuzes maken en het geneuzel achter zich laten: It's time for grand politics, it's time for a Grand Lady!
Er is al een ander wet voor de "kopvoddentax" namelijk "reclamebelasting
We zien het overal: reclameborden die het winkelend publiek moeten verleiden tot aankopen. Of het nu gaat om een levensgroot naambord op het dak of om lichtreclame van aan de binnenkant van de etalage, zolang de uiting zichtbaar is, is sprake van een belastbaar feit.
Ik zie niet in waarom een hoofdoek in die zin geen reclame is voor de islam :-).
Trouwens nu ik er even verder ove nadenk, zou je je ook af kunnen vragen wat het de maatschappij kost al die geloofskwesties.
Dus als we nu een Geloofstax gaan invoeren , kan ik stoppen met 65
@lombardies | 17-09-09 | 13:24
Jij bezuinigd zeker op hoofdletters en leestekens.
Ontopic:
Balkie zit nog steeds in de ontkenningsfase (Nee hoor, wij hebben niks verkeerds gedaan, wij hebben daadkrachtig opgetreden.).
The show must go on...
*vrragt zich af of Femke linkshandig is*
@seven | 17-09-09 | 13:31
Het is pauze ... en het ging over een lollie. En bovendien ben ik er helemaal melig van geworden. Maar ik begrijp je punt.
@lombardies | 17-09-09 | 13:24
lol@ broodtrommeltjes.
Zou wel een erg leuk gezicht zijn al die boxjes daar op de bureau's. LOL!
En dan de PvdA allemaal met een plastick zakje. Die PVDD terroriste gelijk freaken dat er veel kamerleden ham tussen de bammetjes heeft. LOL!
@stoomloc | 17-09-09 | 13:24
Ik blijf erbij (plempsel 11:32) dat de belangrijkste taxatie van Wilders is geweest het 'terugclaimen' van de associatie met het onderwerp 'hoofddoek' tov Femke Halsema.
_
Als je het zo bekijkt is het ook helemaal niet zo'n debiele actie.. (je moet gewoon een beetje scherp blijven als kiezer anno 2009).
ethan_joy at hetemeel
goed gegokt dus
Ik moet nu weg, maar reply eventueel vanavond
SyntaxError | 17-09-09 | 13:27
Does not compile..
PS niet te vaak een youtube linkje posten, en neem af en toe een reaguurpauze ;) relax.. Veel youtubemuziek is zeker overdag niet gebruikelijk (itt de nacht als iedereen uitgepraat is.)
@ethan_joy | 17-09-09 | 13:26
Ja ik weet je email adres ook niet ... gokte op je nick hierzo + hotmail, maar dat zal dan wel niet zo zijn. Bij mij is dat ook niet het geval.
Lollie iemand?
www.youtube.com/watch?v=6O3c9jea6FU&am...
SyntaxError | 17-09-09 | 13:20
Nee ik bedoel; je bent waarschijnlijk tussen de spam terecht gekomen die ik had weggegooid.
Grappig, de commotie over de kopvoddentax. Ik denk dat het taxatievermogen van Wilders wat betreft het effect van zijn woorden uitstijgt boven alle commentatoren, zowel voor- als tegenstanders.
Voor mij is het weinig anders dan een spitsvondig quasi-ludiek statement waarbij hij zowel het verrotte multikul-ideaal als de niet te stuiten belastinggraaizucht van deze regering in één klap aan de kaak stelt.
En zo niet, dan nog zou het me weinig kunnen schelen omdat de rest van de meute allemaal pas echt beroerde ideeen hebben.
Ten aanzien van de update: die zeepbel van Pechtold was toch gisteren al doorgeprikt. Ik heb overigens ook de vaste overtuiging dat Pechtold en Halsema, ondanks hun grote "woorden" jegens het kabinet, het vastgelopen autootje van Bos en Balkenende met vereende krachten uit het moeras zullen duwen.
ze twitteren meer dan dat ze erbij zijn.
hebben ze daar geen spaarlampen trouwens veel te gezellig licht
en wat drinken we een koffie en thee zelfs speciale koffie foei foei bezuig eens
zal wel weer heel wat hebben gekost
ze gaan straks lunchen
ik heb geen broodtrommeltje gezien
jullie wel
Merlot | 17-09-09 | 13:21
Dat punt vind ik altijd zo apart. Zeker omdat ze zelf (en alle ambtenaren) de grootste aandeelhouders zijn via het pensioenfonds ABP.
Lalala:
www.youtube.com/watch?v=j34EBBo-chQ&am...
seven | 17-09-09 | 13:13
Macht der gewoonte.
Socialisten weten meer van graaiende bestuurders, dan van graaiende aandeelhouders.
@ethan_joy | 17-09-09 | 13:17
Nee nog niet ... maar jij de mijne dus wel ... had ik het goed geraden :)
Soow wat een verrassende en vernieuwende uitspraken van onze MP. Ze kunnen beter gaan lunchen tot 16:00u ofzo.
SyntaxError | 17-09-09 | 10:33
mailtje niet ontvangen?
@Lying Dutchman | 17-09-09 | 13:14
Ja sorry ... m'n batterij was leeg en mijn beltegoed was op en ik had ook nog eens mijn telefoon thuis laten liggen :(
Pauze muziekje:
www.youtube.com/watch?v=oLwT5BobCrs&am...
Over wie heeft Huub het vandaag?
SyntaxError | 17-09-09 | 12:50
Was je al kwijt. Wil je voortaan even bellen anders maak ik me zo ongerust?
*zwaait terug*
@Kant Graaiende bestuurders =! aandeelhouders
Zo, bijna lunchpauze :)
Einde van de Domheid | 17-09-09 | 13:07
Dat de opmerking gisteren van Wilders ver ging, dat punt kan je makkelijk maken. Maar Rutte (en Pechtold) spreken gewoon over feitelijkheden en gezien de omstandigheden (zie RvS advies @12:23) nog redelijk netjes ook.
@ethan_joy | 17-09-09 | 13:10
Volgens JP zijn die berichten onzin en lariekoek ...
Jee, Ouzo van 5,6%... La maar, ik heb ze liever van 40%...
CDA speculeert over opvolging Balkenende
www.fd.nl/artikel/13064418/cda-specule...
Ah, ze hebben het over Ouzo... Guusje is weer wakker...
Einde van de Domheid als bondgenoot van de Balk. Dit land is dus echt verloren.
Hé, Ter Horst veert ineens op.
Pechtold heeft het over het OUZO-gemiddelde.....
Algemene beschouwingen. Rutter en Pechtold zijn zeer hufterig. Wilders is nog erger. Met zo' vijanden heb je geen vrienden nodig. De oppositie diskwalificeert zich volledig.
Pff pegtoldt en Harry potter... wordt moeilijk de lunch binnen te houden. *burp*
Feestneus erbij?
Hou vol Guusje!
Gas en olie + innovatie ?
Fossiele brandstof is toch ouderwets geloof ik?
k=g
Hey Rutte, daarvoor hebben wij het koninkshuis.
Zow. terug van lunch. Hebbik iets gemist?
*hollandse nieuwe eten gaat*
blegh oppositie doet te stoer
nog nieuws, rutte?
@Vrij_Onverveerd
Zo te zien heeft ze een fikse kater.
Nog even wachten Guusje dan mag je weer van zuipestein.
Ter Dorst valt bijna in slaap.......
Rob van Roos | 17-09-09 | 12:25
Mijn punt? Ik heb geen punt, ik denk dat wilders een punt wil maken.
Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
spanarchist | 17-09-09 | 12:42
Eens, maarr beter datüberhaupt iemand het punt maakt dan dat niemand het doet. Misschien is Rutte (met volgens het cpb het beste programmah ttp://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/09/begroting_vvd_beste_voor_overh.html) de volgende keer sneller, dit verhaal past ook het beste bij zijn partij, en misschien kan Wilders het kabinet ook met harde financiële argumenten aanvallen, maar hij schuift hier en daar flink naar economisch links lijkt het wel. (vandaar dat hij niet beter scoort op financiële haalbaarheid. (PS RvS verhaal gisteren ook al in het avondtopic geplempt..)
*zwaait naar LD* Hoi
drugspanden niets te maken met de economische crisis? dat soort mensen zijn juist een van de oorzaken van de economische crisis mevrouwtje halsefap!
Werken moeten die mensen en niet gratis voorzien worden van drugs!
Oh, dus hier zitten jullie allemaal?
Heb erg genoten van Wilders, maar nu is het ook tijd voor een moslim partij. Dat zou een mooi beeld scheppen. Ten eerste verwacht ik daar veel vuurwerk van, sjiiten, soeniten, salafisten en wat niet meer met elkaar aan het rollenbollen. Krijg je ook wat meer inzicht in hun boodschappenlijstje/agenda. Alleen een Wilders die zegt wat ie denkt is gewoon niet genoeg, dit moet allemaal veel harder gespeeld worden! (sinds Christenen Dienen Allah, niet meer zo gelachen)
oh ja, en had die crisiswet niet allang door de kamer MOETEN ZIJN?
De 'kopvoddentax' is gewoon een antwoord op de Jizya in de islamitische wereld
en.wikipedia.org/wiki/Jizya
en iedereen schreeuwt maar moord en brand .. lol
versnelling van procedures, haal de milieulobby uit die procedures en kijk eens wat je krijgt?
seven | 17-09-09 | 12:39
Je verdient een betere woordvoerder.
Ok, WhiCo dan maar ipv Champagne...
ps op seven @12:23
Dank je seven.
-geen dank Pechtold .
He??? Heb ik wat gemist? Balkie wil tempo maken??? Het duurt allemaal te lang in Nederland??? Sorry, ben nog niet wakker...
Die doos achter balkenende zit al de hele tijd met haar ogen dicht en die soskikkerT aan de linker kant knippert al 3 minuten niet...
@doskabouter:
Zou je haar niet even willen helpen dan?
wakkere_nederlander | 17-09-09 | 10:08
De radio en de krant brengen de leugens in het land.
@brtnsnwbrd:
Inderdaad!
Nee balkie! je wilt met niemand ruzie! daarom sta je daar nu, omdat je met niemand ruzie wil. had je dat nu maar wel gedaan...
van kant heeft toch een punt, 55 + en werkzoeken is een feit
BarneyBoner | 17-09-09 | 12:25
Ze staat in meerdere opzichten droog.
2Funky | 17-09-09 | 12:26
Ja, draadkracht..
"Daadkracht"... zegt agnes kant ook nog iets anders?
ethan_joy | 17-09-09 | 12:22
Maar we wonen hier in Nederland dus je punt is?
Je ziet dat Guusje uitgedroogd is...
Simpele vergelijking Verdonk. En reden waarom Bos zo hard zit te lachen. Shell heeft al meer dan 100 jaar de tijd gehad om beleid uit te stippelen, ze weten dat NIEMAND om ze heen kan net zo min zoals de banken. De Jeroen vd Veers en Rothschilds van de wereld lachen de lul uit hun broek.
BarneyBoner | 17-09-09 | 12:22
Inderdaad, ook haar veronderstelling dat Bos nog nooit een groot bedrijf geleid zou hebben stoelt op onwetendheid.
Was hij niet finanieel manager bij Shell?
Raad van State : "Het kabinet wacht veel te lang met ingrijpende maatregelen om de overheidsfinanciën op orde te brengen." (..) de raad laten nauwelijks een spaan heel van het twintigtal onderzoeken dat het kabinet in gang zet om in de uitgaven van alle ministeries te snijden.
Belangrijke besluiten worden doorgeschoven naar het voorjaar van 2010 en het is nog volstrekt onduidelijk wat het kabinet dan met de uitkomsten van de onderzoeken gaat doen: echt knopen doorhakken over bezuinigingen of alleen vaststellen wat oplossingen kunnen zijn. „Dit bevordert niet het besef van urgentie van de ingrijpende en ook pijnlijke aanpassingen die moeten plaatsvinden”, aldus het adviescollege. (..)
De Raad adviseert Balkenende en Bos in het verkiezingsjaar 2011 daadwerkelijk te beginnen met grootscheepse bezuinigingen en niet te wachten tot de economie er weer bovenop is, omdat de staatsschuld en bijbehorende rentelasten de pan al uitrijzen.
De Raad stelt verder dat óók dit kabinet begrotingstekorten met het grootste gemak aanvaardt, maar net als eerdere kabinetten veel te weinig buffers heeft aangelegd.
Ook vakbonden en werkgeversorganisaties een veeg uit de pan. (..) De staat heeft door de knip te trekken en banken te redden grote financiële risico’s genomen; de volle omvang van de risico’s en de kans dat het misgaat waardoor het uitgeleende geld niet terugkomt zijn volgens de Raad van State nauwelijks te overzien.
tRaad van State : "Het kabinet wacht veel te lang met ingrijpende maatregelen om de overheidsfinanciën op orde te brengen." (..) de raad laten nauwelijks een spaan heel van het twintigtal onderzoeken dat het kabinet in gang zet om in de uitgaven van alle ministeries te snijden.
Belangrijke besluiten worden doorgeschoven naar het voorjaar van 2010 en het is nog volstrekt onduidelijk wat het kabinet dan met de uitkomsten van de onderzoeken gaat doen: echt knopen doorhakken over bezuinigingen of alleen vaststellen wat oplossingen kunnen zijn. „Dit bevordert niet het besef van urgentie van de ingrijpende en ook pijnlijke aanpassingen die moeten plaatsvinden”, aldus het adviescollege. (..)
De Raad adviseert Balkenende en Bos in het verkiezingsjaar 2011 daadwerkelijk te beginnen met grootscheepse bezuinigingen en niet te wachten tot de economie er weer bovenop is, omdat de staatsschuld en bijbehorende rentelasten de pan al uitrijzen.
De Raad stelt verder dat óók dit kabinet begrotingstekorten met het grootste gemak aanvaardt, maar net als eerdere kabinetten veel te weinig buffers heeft aangelegd.
Ook vakbonden en werkgeversorganisaties een veeg uit de pan. (..) De staat heeft door de knip te trekken en banken te redden grote financiële risico’s genomen; de volle omvang van de risico’s en de kans dat het misgaat waardoor het uitgeleende geld niet terugkomt zijn volgens de Raad van State nauwelijks te overzien. telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2009/9/... advies www.raadvanstate.nl/adviezen/zoeken_in...
Bos de ex-Shellman
Bos lacht Verdonk in haar gezicht uit!
Idd! die schijnheilge Bos... gatverdamme! Quasimodo...! Huigelaar!
Jammer Verdonk... Nooit met een "stel" komen, dat kun je altijd weerleggen...
Slechte/ lege bijdrage...
Bigi Bana Boy | 17-09-09 | 10:42
Jij snapt toch ook wel dat hij op de dhimmi belastingen (jizya nl.wikipedia.org/wiki/Jizya) doelt.
Voor diegene die de vleestax een nuttig verhaal lijken te vinden, hier een deeplink naar de laatste reaguursels in dit vorige topic met een paar goede punten die Thieme niet wil zien.. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/09/... (seven 20:01 en 20:02 en 20:03
Lol. De lolie van Rutte en het autootje van Wilders :)
disclaimer | 17-09-09 | 12:19
En D66 en Verdonk..
@Die Geert toch?
Ik zou Fleur ook doen...
Ik begin serieus te geloven dat die Motie van Wilders godverdomme nog bijval gaat krijgen van de VVD en de SP
@ blaster | 17-09-09 | 12:08
Met niet deelnemen kom je zeker nergens en als je dit allemaal niks vindt, wat ik overigens met je eens ben, begin dan wat om jouw geluid wel vertegenwoordigd te zien. Met aan de zijlijn staan heeft nog nooit iemand iets veranderd.
iter | 17-09-09 | 12:12
Politiek correctie prutser. Vreselijk introverte griffo. Ik walg van die man en verbaas me echt dat hij alleen al de kans heeft gekregen om 1x MP te worden.
Het is 5 voor twaalf.
@tasmaniandevil | 17-09-09 | 12:14
LOL ... wie heeft die er op gezet??
Koning!
"terwijl de "oudjes" ons zonder vragen hebben laten betalen voor hun leningen voor hun weelderige verzorgingsstaat die jongeren systematisch benadeelt, en terwijl ze geen cent hebben gespaard voor de echt grote problemen die we al jaren zien aankomen – zoals het betalen van de vergrijzing en het beperken van de opwarming van de aarde, eisen ze op luide toon extra bijdragen van ons om de AOW betaalbaar te houden, tekorten in de pensioenfondsen te dichten en luxe vroegpensioen-regelingen in ieder geval voor hen te laten gelden. Bij vraagtekens over deze gang van zaken beginnen ze luid te schreeuwen: ‘intergenerationele solidariteit!’ www.elsevier.nl/web/Opinie/Sturm-und-D...
Body-taal, echt geweldig gevonden, Kant ..
Ik hoop dat Jaap het niet gehoord heeft.
HOER KANT: De hoogste inkomens GEVEN al de hoogste bijdrage, wat nou bijdrage vragen van de hoogste inkomens? De hoogste inkomens volgens Kant zijn trouwens allles boven bijstands niveau, ze noemt die hele balkenende norm om d'r nog een verhaal van te maken....
@photto | 17-09-09 | 12:12
Het moet uiteindelijk over Fabke heen geloof ik ... maak niet uit denk ik dus :)
Wilders had beter een schip als metafoor aan kunnen halen. Dan had er al lang muiterij plaats gevonden en was de kapitein gekielhaald.
de mens is een omnivoor en geen herbivoor!
wat volgt? zuurstoftax.. wegenbelasting voor fietsers..
OT: wie biedt?
www.marktplaats.nl/index.php?url=http%...
Femke namens de babyboomers : "intergenerationele solidariteit! "
Toevallig staat die woorden ook aan het eind van dit zeer goede verhaal.. www.elsevier.nl/web/Opinie/Sturm-und-D...
*burp* Best te vreten die sushie van Appie Heyn.
Nog wat leuks gebeurd?
+ voor Femke..
@ SyntaxError | 17-09-09 | 12:11
links of rechts gedraaid?
disclaimer | 17-09-09 | 12:05
Neen, want daar gaat 0.8% van de begroting naar toe. En 0.8% is geen opbrengst van 2 jaar doorwerken. Dat is meer.
@ baatsta, Balkende zei "IK" wil de arme landen de ogen in kunnen kijken.
volgens mij snapt hij er niks van , het volk of hemzelf
Ha, de zorg.. Eindelijk!
Yoghurt iemand?
komtdatschot | 17-09-09 | 12:03
Dat schrijf ik helemaal niet. Dom stropopargument. Ik schrijf dat de jeauden zelf begonnen zijn. En niet alleen met christenvervolging; ook volgelingen van Johannes de Doper werden vervolgd, de Essenen, de volgelingen van landbouwgod Baal enz. Religieuze vervolging is géén Europese uitvinding. Want in een polytheistische samenleving is altijd plaats voor een nieuwe god. In een monotheistische daarentegen... Sla de Tenach er maar op na.
Alles wat een koe uitstoot heeft hij kort daarvoor opgenomen via het gras wat hij oa eet. Het is een natuurlijke cyclus. Het is pure anti landbouwpropaganda om alleen naar de uitstoot te kijken zonder mee te nemen wat een koe zelf via zijn voedsel opneemt. www.foodlog.nl/vandaag/bericht/de_koei... (Daarbij verdwijnt methaan vanzelf binnen 10 jaar uit de atmosfeer. Methaan heeft dus een levensduur van slechts rond de 10 jaar in de atmosfeer..
“De levensduur van methaan in de atmosfeer is om en nabij de tien jaar, wat wel beduidend minder is dan de meeste schadelijke gassen.” nl.wikipedia.org/wiki/Methaan
@ spanarchist | 17-09-09 | 12:07
Dat is dan tax óp tax zoals bij de energienota
Vanaf de zijkant gezien is Hamer nog veul lelijker dan ik dacht.
@disclaimer | 17-09-09 | 12:05
Wat Balk bedoelt is: wij zijn verantwoordelijk voor de inwoners van dictaturen in de Derde Wereld. Daarom laten we bijvoorbeeld de regering van Soedan haar inwoners uitmoorden en geven we wat grijpstuivers om de nog levende slachtoffers in kampen op te vangen. Solidariteit uit de mond van het CDA/PvdA heeft 0,0 waarde.
Ik kan 't woordje solidariteit niet meer horen luchten of zien, dat wijf neemt onomstoten aan dat we nu al niet lang en breed solidair zijn. Pooier van de werkende klasse.
Wat een serieuze reacties hier. Ik ben na mijn twaalfde, toen ik zelfstandig begon na te denken over dingen, verbanden begon te zien en dingen mij duidelijk werden, helemaal opgehouden deze politieke clownscircus, deze bananenmonarchie, de bananenmonarchiefamilie en de complete Efteling eromheen nog langer serieus te nemen.
Ik stemn nog alleen maar als de Republikeinse Partij Nederland aan de verkiezingen gaat deelnemen. Want een stem op een van de andere bedriegersgroeperingen betekent alleen maar of je nu door de ezel, door het paard, door de stier of door de kameel keihard in je achterste wordt genomen.
En aangezien ik door niemand in mijn achterste wil worden genomen, neem ik het vlooiencircus en volksvijandig amateurtoneel geen seconde meer serieus.
Leve de Republiek, Leve de Bastille en Leve de Revolutie..!!
dom van Wilders dat hij een inkijkje geeft er heel weinig van blijkt te snappen.
Verplichting is verplichting,daar kan geen land onderuit.
Bij hem is het ikke ikke ikke
Een vleesbelasting. Heel de kamer valt over een kopvodtaks, maar een belasting op voedsel is blijkbaar wel een zinvol voorstel.
Vleesindustrie is wel een smerige bedoeling ...
Vleestax, daar zal Mariëtte met haar dikke kondT blij mee zijn.
Kardinaal Meier | 17-09-09 | 11:59
... en vleeschtax...
Wat Geert bedoelt is dat mensen hier 2 jaar moeten doorwerken om de opbrengsten daarvan rechtsreeks door te storten naar de derde wereld.
huh? Vleestax? Wat heb ik nu weer gemist?
geert +1
Kardinaal Meier | 17-09-09 | 11:31
Als je kardinaal mag geloven wordt het christendom al 2000 jaar vervolgd door het Joodse Volk te europa.Maar goed,de kardinalen van het vaticaan zijn niet vies van geschiedsvervalsing als het om de Joodse mens gaat.Zit namelijk in hun genen.Staan ze mee op en gaan ze mee naar bed.
Ramses Sappie | 17-09-09 | 11:58
ik blijf minstens 48 uur op het kelderluik zitten. zuuk6.
De kans dat de kopvodtax in wordt gevoerd is groter dan dat JPB op de Europese bijdrage van Nederland gaat bezuinigen, Geert. Zijn politieke Europese toekomst mag tenslotte wel wat kosten.
necrosis | 17-09-09 | 11:58
lol.
fuckje | 17-09-09 | 11:58
Troost je, ook op hoofddoekjes zit een btwheffing ;)
*Jazeker, wat WIlders wil, gebeurt al onder dit CDA / PvdA / CU kabinet ;)*
Capt. Iglo | 17-09-09 | 11:43
.
Yep. Ben het met je eens. Dan ook geen kruisjes of keppeltjes.
De 'keppeltjes', maar ook 'kruisjes' hebben imo weliswaar, in dezelfde tijdspanne van de afgelopen veetig jaar, laten zien hun 'levensstijl' niet op te willen dringen aan de samenleving... hoewel dat m.i., politiek gezien, met het cda de laatste jaren weer de verkeerde kant opgaat.
.
Of het 't ware gezicht van Wilders is? Wellicht ondoordacht... of met de woorden van maxima: een beetje dom misschien?
wlodek | 17-09-09 | 11:54
Uithangbordenbelasting vind ik nog steeds de meest absurde.
ShakeTA | 17-09-09 | 11:55
Dus omdat ik het er niet mee eens ben, snap ik het niet. Dat stelt u nu al twee keer. Prima manier van discussiëren, ahum.
Ik ga lunchen, tot over een uur. >:)
@wlodek |11:54
Onze waternota:
Drinkwater : 17,33
Drinkwaterbelasting : 2,08
BTW : 1,16
Watersysteemheffing ingezetenen: 8,73
.
Alles in Euri.
.
Ik stop, ben het zat!
@Sarkaasticus 11:46
Thee met jenever, that is.
Guusje zit trouwens rare trekjes met haar mond te maken, zit ze te eten of oefent ze op pijpen?
@geurtje | 17-09-09 | 11:56
ja, dat is wel te merken aan al het oeverloze gelul in de ruimte dat daar plaatsvindt... veel geblaat en weinig actie...
*in schuilkelder duikt voor offensief van reaguurderinnen...
@Zeeschuimer | 17-09-09 | 11:55
Nu vernieuwd met out of de box over de over de schaduwspringende sssss kracht.
Verdonk = FAIL. Tweede dag d'r cijfers niet op orde. Exit!
Oei daar heeft Rita weer punten gescoord. Geen kerst vakantie! LOL!
Bakellende wil dus investeren in de kwaliteit van leven voor de toekomst van de jongeren maar bezuinigt nu alvast op de zorg... als jongeren in de toekomst de zorg niet meer kunnen betalen dan zie ik de kwaliteit van hun leven op dat punt dus verdwenen.. en bakellende wil geen toezeggingen doen over de inhoudelijke kant van de gebieden die de werkgroepen gaan onderzoeken.. die krijgen dus 'carte blanche'geven om maar wat aan te rotzooien om geld bijelkaar te sprokkelen... dit vindt ik wederom een achteruitgang van de kwaliteit van onze samenleving in zijn geheel... want wie zijn die mensen die dit gaan doen.. en wat zouden ze ermee verdienen.. dikke bonussen waarschijnlijk.. maar dat betalen wij dan wel weer even..
eens met rector reflector:
verkiezingen (NU!)
Zeeschuimer | 17-09-09 | 11:46
Ik sprak Balkenende aan, niet u!
Ik reageerde op uw ba-co plempsel.
Overigens Bootz is ook goede rum. (en euro's goedkoper dan Bacardi..)
Dus ik hoop dat dat glas gevuld is met Bori.
Wilders aan de interrupt..
Poor Yorick | 17-09-09 | 11:52
een combi wordt het sowieso.
wat is die tweede kamer toch gezellig vol met vrouwen!
@SyntaxError (11:53)
Robijn intensief?
@Rob van Roos | 17-09-09 | 11:43
Ik heb al gepoogd uit te leggen dat dat voorstel symboliseerde dat hij op een andere manier niets kan doen tegen de symptomen van de Islamisering door het cordon sanitaire dat de kamer om hem heen lijkt te willen leggen. Maar je snapt het niet, dus ja, laat maar dan. Jij stemt op jouw partij, ik op de mijne. Mooi hé de democratie. Zorg dat ie niet door de Islamtsunamie verdwijnt.
Mooi beeld: Hamer stelt vragen en ondertussen is in de gehele ministerraad met van alles bezig behalve met het luisteren naar haar vraag. Zelfs partijleider Bos is druk in de weer met zijn blackberry. Dit filmpje kan mooi gebruikt worden voor de volgende campagne van "onbewust asociaal".
is de hoofddoekkiesbelasting nou echt zo veel vreemder dan bijvoorbeeld de BTW ? Iemand doet een klusje voor mij en dan moet ik de staat 19% daarvan geven. Hoezoo, wat heeft de staat hiervoor gedaan? Of parkeerbelasting, accijnzen op alcohol & tabak ? En de bij links zo geliefde vettax, welke maniak verzint zoiets. Er is niet 1 belasting te bedenken die wel ergens op slaat, dus waarom geen kopvodtax ?
Visioen? Visie zul je bedoelen mutsch!
Die balk komt op mij wel over als een was middel ... dat is ook 3 keer per jaar vernieuwd en beter.
@geurtje
Doe maar een combi. Mijn exacte keuze zat er niet bij.
Ik snap het niet meer... Nu is zo'n Hamer zogenaamd "kritische" vragen aan het stellen maar ze zitten in het fokking Kabinet! Zo'n fractie is toch niets meer dan een slager die z'n eigen vlees keurt?
"dit kabinet wil zijn nek uitsteken" (Balk)
Prima, maar wel onder de quillotine graag.
En Hamer is een zeurpiet.
Poor Yorick | 17-09-09 | 11:47
ik: moet je nou invullen wat je wílt dat er kom of wat je dénkt dat er komt?
@blaster | 17-09-09 | 11:42
Voila politiek in een notendop. Zo werkt het.
wat een kein kind die Agnes..
(tabblad speler)
iemand de poll nog niet gedaan?
ps op 11:45 Eventueel nog via het menu extra / opties / weergeven op de voorgrond.
@Rector Reflector (11:36)
Op cola bezuinigen? Ik dacht het niet. Ik volg gaarne Bea met haar oproep, geld moet rollen.
het meest noemensaardige element uit dit debat is dat Guusje thee drinkt
@Neon | 17-09-09 | 11:43
Bammetje met pindakaas?
Voor de te ver van een tv of tv loze, kijken in een losse speler is zoveel makkelijker bij het reaguren www.omroep.nl/live/thema/nos_politiek2...
Plesant om Balkenende zo te aanschouwen.
En die raaskal van een Agnes Kant is dus de leider van de grootste oppositiepartij. Geen verstandige opmerking of vraag komt uit haar hysterische bek, het enige wat ze met haar optreden bewerkstelligt is dat JPB gemakkelijk punten kan scoren. Te triest voor woorden.
ik krijg ondanks alles wel meer respect voor jp dan menig andern politicus
@shaketa
dat is een van die mooie dingen van het leven
hoop dat je er plezier in hebt
@ Bertus Betonsloper | 17-09-09 | 11:34
Het gaat al mis bij de vraag die wilders naar aanleiding van zijn idee kreeg of kepeltjes daar dan ook onder vallen waar zijn antwoord op was: Nee.
Jouw betoog is verder prima maar het punt is dat het dan of voor iedereen zou moeten gelden, dus kepeltjes en andere geloofuitingen moeten er dan ook onder vallen want die vallen dan ook onder een "gekozen" levensstijl en die kunnen ook door mensen zonder religie of met een andere religie als "vervuilend" worden aangemerkt. Door onderscheidt te maken, laat Wilders zijn ware gezicht zien.
Verder is het onmogelijk te controleren en/ of te handhaven...
Snotverdikkeme, ik heb mijn lunch thuis laten liggen. Dát is erg!
"Wij maken geen keuze, wij geven geen antwoord", Dat zegt eigenlijk alles.
-
Dit kabinet is intellectueel volslagen failliet, weinig tot geen kennis op het gebied van economie, achterhaalde kennis op het gebied van sociologische ontwikkelingen, het compleet ontbreken aan leiderschap visie en koers. Een schande voor Nederland.
veel geblaat, weinig wol..
ShakeTA | 17-09-09 | 11:07 ShakeTA | 17-09-09 | 11:23
Sorry niet gelezen. De draad was nogal vervuild.
Dit is het meest idiote voorstel ooit in de Kamer gedaan. U gaat ervan uit dat Wilders groot gelijk heeft, wat moet ik daar dan tegenin brengen. Ik en heel veel met mij vinden namelijk dat hij ongelijk heeft en een grens gepasseerd is.
Hoofddoekjes uit de publieke sector, prima. Ben ik voorstander van hoewel ik ermee kan leven dat dit niet zo is. Maar om voor te stellen om een zeer selectieve tax in te voeren is die uberhaupt niet te handhaven is om alle hoofddoekjes van straat te krijgen dat kan in mijn ogen gewoon niet. En Geert wil wel zo een tax, waarom stelt hij het anders voor? Kunnen we hem dan niet meer serieus nemen als hij wat voorstelt?
spanarchist | 17-09-09 | 11:25
Ik zal eerlijk toegeven geen idee meer te hebben wat ik moet gaan stemmen de volgende verkiezingen. Het zal wel weer het advies van zo'n stemwijzer volgen worden of anders maar een keer blanco stemmen.
Kant raakt Kant... noch wal.
Het hele clownszooitje zit alleen maar een rookgordijn op te werpen, waar de gehele Japanse slagvloot uit WOll spoorloos in zou verdwijnen. De enige drie zaken waar de heren en dames zakkenvullers, liegers en bedriegers werkelijk in geinteresseerd zijn, zijn de volgende:
a korte termijn Zijn mijn declaraties wel hoog genoeg en geloofwaardig?
b middellange termijn Kan ik hier blijven zitten, niet opvallen en gewoon doorgaan met mijn luizebaantje van bijna twee ton in het jaar?
c middelllange tot lange termijn Kruip ik genoeg in aantal, diepte en de juiste reten om over een paar jaar, als ik weggetrapt wordt wegens verregaande incompetentie of stuitende onzichtbaarheid een leuk baantje door hen toegeschoven te krijgen?
In alle drie de gevallen is het motto: Niet te hard opvallen, niet te hard het kabiniet aanvallen en niet te hard oordelen. Want straks heb je voor alledrie de doelen ze keihard nodig. Net zo hard als ZIJ jou nu nodig hebben om je bek te houden en alleen maar schijngevechten met de mond te belijden.
Als het om cijfertjes gaat geeft blonde Geert niet thuis. Nog geen enkele interruptie van zijn zijde. Tekenend voor zijn zeer beperkte inbreng die uitsluitend nog bestaat uit het bashen van de islam.
Guusje zit potverdrie al te pitten!
Alles vooruitschuiven naar 2011, het nieuwe kabinet dus.
Daarom: Verkiezingen. Nu.
Door het artikel over blauw licht op spitsnieuws begrijp ik waarom de stoeltjes in de kamer zo mooi blauw zijn.
@kolonel klootoog
Ze overwegen een lelijke mensentax, ik maak me voorlopig geen zorgen.
Werkgroepen, werkgroepen en nog eens werkgroepen. Het lijkt wel een Universiteit. Ik ga zo maar eens naar mijn eigen werkgroep.
Het was me een waar genoegen Lewis.
Gegroet.
kolonel klootoog | 17-09-09 | 11:02 Hulde!
Alle reli rotzooi zou daaronder moeten vallen. Tenslotte is een elke fundamentalistische religieuze weerzinwekkend.
SyntaxError | 17-09-09 | 11:30
Ik denk dat een ontplofte mol er niets bij is.
;)
Zo, ik heb mijn portie Beschouwingen wel weer gehad.
Vermaakt u verder, beste mensen, ik ben er weer van tussen.
"Wat ik uitermate zwak van Gheert vind is dat hij wél de hoofddoekjes, maar NIET de keppeltjes en andere religieuze symbolen."
kolonel klootoog | 17-09-09 | 11:02
Dat vind ik nu juist uitermate sterk, keuzes maken heet dat.
Zeeschuimer | 17-09-09 | 11:34
Het is toch wel River Cola mag ik hopen?
A-merken zijn te duur.
Wilt u bezuinigen? Begin bij uzelf.
(En bedruk uw betoog op beide zijden van het A4-tje)
@WDWK | 17-09-09 | 11:33
Het bontje van Marianne ... of zou ze een naaktkatje hebben?
@WDWK | 17-09-09 | 11:33
Ze heeft een heerlijke spekreedt, qua tieterij is het maar behelpn.
De kopvodden-tax
.
Volkomen belachelijk, te absurd voor woorden? Op het eerste gezicht wellicht, maar vergeleken met bijvoorbeeld deze islamitische belasting, 'jizya', vastgelegd in soera 9:29 in de koran valt zo'n 'kopvodden-tax' imo alleszins mee:
.
9:29: ''Bestrijdt diegenen onder de mensen van het boek, die in allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de jizya met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.''
.
Het 'grappige' is, dat die 200 miljard die we de afgelopen veertig jaar aan de immigratie hebben besteed en waarvan een groot deel ten goede is gekomen aan de islamitische immigrant, door de gelovige mohammedaan als een voorloper op de 'jizya' wordt gezien. We betalen de belasting (via de 'onderdanige' overheid) immers al 'met eigen hand' en met die 'persoonlijke onderdanigheid' aan de islam komt het ook uiteindelijk ook wel goed [...]
.
Een aantal punten waarom zoiets als de 'kopvodden-tax' van Wilders niet eens zo'n absurd idee hoeft te zijn:
.
Het dragen van de islamitische hoofdoek kan door het invoeren van een dergelijke belasting impliciet tot een 'levensstijl' worden gerekend; een 'levensstijl' die de overheid eigenlijk zou moeten ontmoedigen, omdat een dergelijke 'levensstijl' op vele vlakken indruist tegen onze vrije, westerse manier van samenleven. Roken behoort bijvoorbeeld ook bij een bepaalde 'levensstijl' die door velen als onacceptabel in de publieke ruimte wordt ervaren, is ook belast en inmiddels verboden in de openbare ruimte. Er is imo geen 'principieel' verschil.
.
Elke politicus die verontwaardigd reageert op de tax erkent hiermee impliciet dat hij of zij vindt dat het dragen van een hoofddoek NIET zou moeten worden ontmoedigd door de overheid en neemt dus stelling in dit debat.
.
Een tax is nog geen verbod. De keus voor het dragen van een hoofddoek in het openbaar wordt wél een keuze met financiële consequenties. Het is aan de individuele moslim om voor zijn vrouw te bepalen of de uiterlijkheden van zijn geloof, het symbool van de onderdrukking van de vrouw, belangrijker voor hem is dan zijn portemonnee... of de via ons belastingstelsel ontvangen 'jizya'. Het gratis alternatief is zijn vrouw zonder hoofddoek achter hem aan te laten lopen.
.
Mochten er, na eventuele invoering van deze belasting, veel minder moslimas met hoofddoek rondlopen, dan is dat een indicatie in hoeverre de individuele moslim of moslima in Nederland bereid is zich aan te passen aan onze maatschappij en in hoeverre er sprake zou zijn van een maatschappelijk probleem als de islamisering van ons land.
@weetnie | 17-09-09 | 11:28
Ik zit iets nuttigs te doen achter de computer: Mijn werk.
Wanneer is het pauze?
Word er een beetje ibbelig van.
Voor wie is de cola-tik? (rechtsachter Guusje)
Kunnen we Marianne Thieme niet een keer als nachtmuts krijgen? Ik ben toch best benieuwd naar dat lichaam.
@Lewis | 17-09-09 | 11:16
Ik denk dat je het wat te ver zoekt. Er is een documentaire over een groot politiek communicatiebureau uit de VS ("Our Brand is Crisis"), waarin haarfijn wordt uitgelegd hoe je stemmers trekt volgens een bepaalde doctrine.
Het gaat erom dat je een onderwerp 'claimt' als een soort merk. Toen hij dit debat aan het voorbereiden was, heeft ie vast Femke's opmerkingen over die hoofddoek gadegeslagen en ook de +2 van GL in de peilingen.
Wat hij dus vermoedelijk als goed populist heeft willen doen is het onderwerp 'terugclaimen' van GL door er iets over te zeggen dat nog sterker het voetlicht zou halen en dus uiteindelijk blijven hangen bij de mensen (alhoewel ik denk dat Halsema's opmerkingen uit geloofwaardiger motieven voortkwamen dan het louter willen claimen van een onderwerp).
Gelukkig zien veel mensen hier de idioterie, nu deze praktijk waarschijnlijk wat slordig door Wilders is toegepast. Hopelijk scoort hij geen rebound doordat veel van die moslima's zich extra gaan profileren met die dingen om een statement tegen Wilders te maken - dan zouden nog meer mensen zich vervreemd kunnen gaan voelen en krijgt Wilders alsnog meer stemmen tegen de tijd dat er verkiezingen zijn...
@Teun van het Tuinpad | 17-09-09 | 11:28
Of geeft ze iets anders bloot met die "mardi grass" ketting?
komtdatschot | 17-09-09 | 11:24
Christenvervolging is toch echt een Jeaudse uitvinding. En waarom is het eigenlijk "joodse mensen"? Om uit te sluiten dat je het over snuitkevers hebt?
Balkiebalkiebalkie, hij leert het wel..
"nou nee, laat ik maar eens geen antwoord geven"
Achgerrum, Marianne..
Kom maar hier, ik zal u troosten..
"Nou nee, laat ik maar eens geen antwoord geven."
Gadverdamme wat is het toch een aanmatigend arrogant maar oh-zo incompetent klootzakje.
@Teun van het Tuinpad | 17-09-09 | 11:28
Dat zou ik wel eens willen zien ja :)
@Ramses Sappie | 17-09-09 | 11:27
Blauw licht doet mij denken aan the chicks with dicks. *Terug zapped naar de Algemene Beschouwingen*
Het is moeilijk woorden te vinden voor Balkenende. Maar dit braaksel van een krolse poes wordt gefileerd, ik ben geen fan van Pechtold, maar kereltje fileert Balkenende. Och de voorzitter voelt zich genoodzaakt de messen wat botter maken, anti climax.
zou de vries het nieuws uit kabul volgen?
VOORZITTER GA VERDOMME MET PERMANENTE VAKANTIE. Laat ze nou toch goednoendeju eens knokken! Al dat politiek correcte, zogenaamd beschaafde gelul!!
Ik geloof er trouwens geen zak van dat "ze" deze crisis niet al jaaaren aan heben zien komen ... maar dat tezijde.
mensen mensen, gaat wat doen met je leven, of doe iets tegen die poppenkast, maar hier oefenloos gaan zitten discuseren over de propaganda die op u af wordt gevuurd heeft weinig zin, als het echt anders moet, en dat kan...... moeten jullie achter je computertje vandaan komen, of het vanachter diezelfde computer eens organiseren. het zitttende kabinet is niets meer dan een poppenkast bestuurd door de zelfde figuren die al sinds het jaar 0 aan de macht zijn, en dat ook nog wel even zullen blijven.
pfffffff, denk maar lekker aan jezelf en geniet van de mooie dingen in het leven.
Even gaan zitten voor ons dagelijkse portie kippetjes, miertjes en wat al niet meer zij.
Mevr Thieme gaat zo met de billetjes bloot.
Voor reaguurderTs die het niet meer aankunnen om naar dit toneelstuk te kijken/luisteren:
www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2009/...
@ lijn5
Uh, misschien heb ik meer koffie nodig, maar ik snap niets van uw redenering.
He Camiel, grijp Guusje eens in haar kruis, dan wordt ze misschien wakker.
Of douw er een Tarzan in!
Ja, stel 't maar lekker uit tot in mei / juni... Als ze iets geleerd moeten hebben van deze crisis, is het wel dat omstandigheden zeer snel en zeer drastisch kunnen veranderen. Begin nu met regeren en knopen doorhakken en laat niet die commissies onderzoek doen terwijl er tijdens die periode weer van alles kan veranderen.
misschien kan jp de boot van bea lenen voor zijn voc-trucjes? Dat ie dan ook gelijk weg blijft...
En wanneer komen er eens Kamervragen over die continu rokende serverTs van GS/NN?
Ik krijg een enorm dreaug scrotum van die SGP-er....
@ Bigi Bana Boy
Wilders overspeelt zijn hand met zijn kopvodtax. Het is schreeuwen voor de bühne en weer aandacht vragen van en rekenen op de steun van het volk dat de huidige politiek spuugzat is. Je moet er niet aan denken dat zo iemand daadwerkelijk politieke macht krijgt. Aan de andere kant, mensen als Rouvoet, die elke wetenschappelijke ontwikkeling tegen wil houden, en JPB, die al vanaf het begin alleen maar bezig is met zijn eigen internationale politieke carrière over de rug van de Nederlandse bevolking, hebben nu ook politieke macht. M.a.w., de lat is niet al te hoog gelegd, veel slechter kan het niet worden.
@Rob van Roos 11:!8
Onzin, kijk alleen maar naar de plannen van de PVV om van alle zondagen koopzondag te maken. En zo kan ik nog wel meer PVV-standpunten noemen waar niets Joods of christelijks aan is. HIj heeft het over de grondslagen van onze cultuur, niet over het aan de hand van bepaalde theologieën invulling geven aan de actuele politiek. Da's een wezenlijk verschil met wat jij zegt.
Er zitten wat mij naast goede aspecten veel haken en ogen aan Wilders' opvattingen en aan zijn persoonlijkheid, maar laten we de discussie wel zuiver houden.
Teun van het Tuinpad | 17-09-09 | 11:24
Ja, goh, u is weer scherp vandaag!
Ik weet nog niet wat vervelender is als je richting vak K kijkt: minister "ik kijk vooral NIET in de camera" Eurlings of minister "hoe zet ik dat T9 van mijn Blackberry uit" Nadorst?
Even over dat afwezig zijn van de pvv in het eu: volgens parlementariers van andere partijen was de pvv gewoon wel aanwezig
lourilex | 17-09-09 | 11:17
Het was dus die achterbakse gluiperige slang pechtold te doen om wat Geert erop zou zeggen.
Lewis | 17-09-09 | 11:16
Over welke christelijke-Joodse samenleving heb je het nu?
Bij mij weten worden de Joodse mensen al 2000 jaar vervolgd door het christendom in europa.
kijk, Guusje heeft haar koffie met een scheutje te pakken.
Il_Padrino | 17-09-09 | 11:17
Misschien Radio 1 of BNR-radio?
Die lullige komplimentjes van de Balk beginnen echt te irriteren.
@Rob van Roos
Auskeloelt?
@Lewis | 17-09-09 | 11:16 Rare opmerking vvan jou. Er is wel hondenbelasting, maar geen katten- of paardenbelasting. Is dat discriminatie van katten op paarden? Dus als je kopvodden wil belasten kan dat zonder ook laarsbelasting in te voeren.
LOL ... de dirigent van het orkestje!
Waarom mag de koningin geen boot voor zichzelf hebben. Het kost een beetje 320.000,00 per jaar maar dan heb je ook een mooie boot. Verder krijgt zij en zij alleen maar 100.000,00 per jaar extra. Dan WA met zijn villa in Afrika dat gaat ons pas geld kosten, permanent een oorlogsbodem voor de kust.
Een algemene sprookjesbelasting is ook goed. De Efteling is ook niet bepaald gratis. Ook een (laag)IQ-belasting zou goed werken, al wordt dezelfde doelgroep dan dubbel getroffen.
@Joris
Je bent OhhYeahBaby 11:00, 11:03 en 11:07 vergeten uit te gummen.
(dit ivm scriptfouten)
Camiel weet dat JP poep praat.
Hij is 't gewoon eens met Mark.
Kijk maar naar zijn gelaatsuitdrukking.
Ambtenaren die "out of the box" denken. Je moet het maar durven zeggen.
ik stel voor een belasting te heffen op gelul. 100 euro per uitgesproken zin. Dan heeft de tweede kamer ons zo uit de crisis geholpen.
oh sorry, nu gaat ie uit de boks!
@Il_Padrino | 17-09-09 | 11:17
www.tweedekamer.nl/vergaderingen/plena...
Is er ook een radio-stream beschikbaar ergens? De internetverbinding hier op m'n werk is iets te instabiel voor tv-stream op politiek24 :(
balkenende regeert zoals ie praat: inslikken maar!
Lewis | 17-09-09 | 11:16
Wilders staat een Christelijke/Joodse samenleving voor. Hij is net zo fout als de andere partijen op religieuze inslag. Staat/kerk moeten gescheiden zijn.
Zo hebben de 141 bankroffelaars het het liefste.Gezellig met hun premier wat staan de mutsen op de vierkante millimeter.Ze zijn niet bij de interuptiefoon weg te slaan.
@Lewis | 17-09-09 | 11:16
Goed geformuleerd... was er niet een van die lutserTs uit vak K die kort geleden zei dat we naar Christelijk-Joods-Islamistische cultuur toe gingen...? Not if I can help it...
Is er ook een radio-stream beschikbaar op internet? Internetverbinding hier op werk is iets te instabiel voor TV-stream :(
Even over dat afwezig zijn van de pvv in het eu: volgens parlementariers van andere partijen was de pvv gewoon wel aanwezig
Jaap de Paap | 17-09-09 | 11:14
op jouw steen komt nog te staan:
'zijn leven was dienen'
geen minne broeder!
Guusje knipoogt naar de bode dat ze nu wel een borrel hebben kan.
"Niets doen is geen optie"
Juist ja.
Geweaun [!] drukken, verder geen aandacht geven ..
Krijgen we nu wel inhoud?
Wat ik uitermate zwak van Gheert vind is dat hij wél de hoofddoekjes, maar NIET de keppeltjes en andere religieuze symbolen.
kolonel klootoog | 17-09-09 | 11:02
Wilders zal aanvoeren dat ándere religieuze symbolen al heel lang deel uitmaken van het Nederlandse landschap, om het zo maar te zeggen. Een van zijn belangrijkste bezwaren tegen de komst van veel moslims (en hun religieuze symbolen) is dat zij te veel afwijken van de Nederlandse/Westerse cultuur en dat het om zulke grote aantallen gaat dat diezelfde cultuur erdoor wordt veranderd en zelfs aangetast. Daar hoef je het natuurlijk niet mee eens te zijn, maar 'zwak' of inconsequent is het niet.
@ SyntaxError | 17-09-09 | 11:00
Ja ik vind het zelf ook erg vreemd! Misschien dat ze daardoor eens d'r waffel houdt?
ShakeTA | 17-09-09 | 11:11 T'is een mocro die niet schrijven kan. Het polaire schrijven van de kortzichtige moslim is altijd makkelijk te weerleggen omdat ze zelf alleen maar een stoffig en dood boekje omhoog kunnen houden. Er zit niets meer aan eigen inzicht in die mensen. Redetwisten is alles wat ze kunnen.
@Bigi Bana Boy | 17-09-09 | 11:13
Volgens mij ligt Joris geweaun te Fappen op Fapke...
strakke actie trouwens...
*gaat eauk fappen op Fapke....
Ik kan het niet laten.
Vulcano:
www.youtube.com/watch?v=WPSQF_IgFN4&am...
geurtje | 17-09-09 | 11:11
Ik heb 'r vastgebonden. Nodig tijd dat ze een keer goed uitslaapt.
Mevr Spaarlamp wordt er ook knapper op, daar in vak K.
CoJoNes | 17-09-09 | 11:06
Rustig CoJo. Misschien heb je wel gelijk.Je weet nooit wie er zit te trollen idd.
En nu je het zegt herinner ik mij die OhhYeahBaby wel geloof ik.
Het zou wel prettig zijn als Joris eens een keer ophoudt met hem door zijn vuistje te halen en eens iets gaat doen.
Roosevelt, Obama, Balkenende. Wie hoort er niet thuis in het rijtje.
OhhYeahBaby | 17-09-09 | 11:09
Flikker nau toch op man. Slaat nergens op.
alweer dat ouzo-gehalte...
*net als gisteren sirtaki dansen doet en verder gaat met het opknappen van de Acropolis
rzer0 (11:08)
Ik krijg steeds meer bewondering voor Femke.
ouzo gemiddelde?
waar is biep?
Die belasting is een heel legitieme belasting, die kent de Islam ook voor andersgelovigen. Het is stuitend hoe slecht GS onderzoek doet, stuitend zeg ik.
Zit er niemand mee te lezen, of is dit weer een grapje van de redactie?
Mooie vuilniszak heeft Femke aan.
weer dreigementen, balkenende kan niets anders dan dreigen.
@Iedereen:
OhhYeahBaby is waarschijnlijk zo'n links actievoer terroristje dat op deze manier de irritatie jegens de pvv en wilders probeert te vergroten. Zielig. Jammer. Hopelijk snappen jullie dat, en zijn niet allemaal zo dom als Klootoog.
Euh, Joris ?
Femke Femke, straks gaat JP nog denken dat tie belangrijk is.
Hou Oebama even thuis, wil je.
Nou femke, vooruit dat was een interessant betoog.
-weggejorist en opgerot-
Heeft ie Joris gehacked ofzo?
Herr Wilders heeft het voor mij sinds gisteren finaal afgedaan. Dat wordt (helaas) op Rutte stemmen.
Ik ben benieuwd hoe de PVV er voor staat in de nieuwe peilingen.
@OhhYeahBaby | 17-09-09 | 11:07
Zoveel keus... ik weet niet 't niet meer...
Jammerlijke troll poging trouwens.
He wat jammer Femke, hooggesloten dingetje aan vandaag.
@OhhYeahBaby
Ga eens deaud spamhoer
*wacht op G-unite met permaban voor "baby"*
@Bigi Bana Boy | 17-09-09 | 11:01: Dat ben ik ook niet, maar om zijn beleid nu direct op te hangen aan z' n geestestoestand. Betwijfel of dat wel zo fair is. Het voorstel van de tax is, als je erover nadenkt, niet zo slecht. De PVV wil zo duidelijk mogelijk maken dat de Islam hier in woord en daad niet welkom is. Hoe doe je dat beter door er geld voor te vragen? Misschien gaan ze dan -los van rot lamsvlees met spermasaus in een pannekoekje verkopen- ondernemen, om zo aan de benodigde 1000 te komen.
De islam wordt door niemand geliefd, de enige reden waarom rooie landverraders als Groenteman, Halsema en Pechtold er zo vurig voor pleitten, is omdat ze hun multiculturele semi-fascistische denkbeelden niet kunnen loslaten. Nogmaals, de islam kan niet stevig genoeg bestreden worden. Sterker nog, het idee dat hij eigenlijk zegt dat je voor 1000 euro's een hoofddoek mag dragen, maakt hem in mijn optiek een beetje te progressief.
Joris, grijp eens in...
OhhYeahBaby | 17-09-09 | 11:03
kolonel klootoog | 17-09-09 | 11:06
Deze malloten zijn overal, helaas.
@Rob van Roos | 17-09-09 | 10:53
Schei nou eens uit met het downplayen van de slechte performance van dit kabinet en de noodzaak van verkiezingen.
En die kopvoddentax is eigenlijk helemaal zo imbeciel niet. Niet meer of minder dan de vettax of de tax op shag en sigaretten. Je moet ook begrijpen dat Geert zo'n kopvodden tax helemaal niet wil. Hij wil geen kopvodden meer. Die kopvodden zijn een symptoom, een signaal, van de groei van de Moslims in Nederland. Daar wil hij iets aan doen, en als een verbod op de kopvodden niet mogelijk is dan moet er een andere manier gevonden worden. DAT is wat Geert aan probeert te geven. Dat hij wel met zo'n ludiek voorstel MOET komen, omdat hem geen serieuze mogelijkheden rest. DAT is nou het doel van zijn voorstel.
(zo inhoudelijk genoeg? Begrijp je zijn voorstel nu in de juiste context of moet ik jip en janneke taal gebruiken?)
Soooooow, Pechtold bitcht hard! Maar tenminste wel op een inhoudelijke intelligente manier. Mag Wilders wat van leren.
Zie je wel.. zo erg ben ik dus niet.. Kan de mislukte versie van Austin Powers effe gejorist worden misschien?
-weggejorist en opgerot-
@OhhYeahBaby - Ga deaud, knøs.
Pechtold +100. Nu al. Schoffelen! Go!
Sint Joris, red uw reaguurderskudde van de draak die OhYeahBaby heet.
OhhYeahBaby | 17-09-09 | 11:03
Nâh. Als mensen nú geen PVV gaan stemmen weet ik het ook niet meer hoor.
Gheert-fanaten, Vaandeldragers, PVV-Jugend,
Kijken jullie even goed naar "OhhYeahBaby | 17-09-09 | 11:00" en ervaar de wilde frisheid van een lege schedel en een angstig xenofobe blik op de wereld. Dit is jullie vrind. Jullie makker. Jullie kameraad in de strijd tegen het kwaad. Ik wens jullie heel veel succes samen.
Onjuist, onzorgvuldig en onvolledig. Pechtold, niet mijn favo, heeft een punt.
Waar de neuk is joris als je hem nodig hebt ... sjeesus wat een megool :)(ohhYeahBaby that is)
@Bigi Bana Boy | 17-09-09 | 11:03
Vuile hitser. Jij weet dondersgoed dat dit kutjong juist een enorme tegenstander van de pvv is, hij is hier al veel vaker aan kloten geweest.
Erg slapjes, Bigi, zelfs van jou.
Ligt Joris nog te snurken?
Ventje brengt het vrij bronchiaal.
@OhhYeahBaby | 17-09-09 | 11:00
U is de gemiddelde pvv stemmmer?
@ OhhYeahBaby | 17-09-09 | 11:0
Ik neem het U niet kwalijk, beperkte verstandelijke vermogens krijgen vaak deze ingevingen.
Houdoe en bedankt.
@OhhYeahBaby
Moet dat?
OhhNOBaby......... sneu.
@gozahtje | 17-09-09 | 10:58
U bent een vrouw neem ik aan?
En natuurlijk de manco's van dit soort mongeaulen die helaas ook onder de PVV aanhang zitten : OhhYeahBaby | 17-09-09 | 11:00
@OhhYeahBaby:
rot is op ofzo!
OhhYeahBaby | 17-09-09 | 11:00
U bedoelt?
-weggejorist-
@ Bigi Bana Boy | 17-09-09 | 10:42
Yep. Gheert is een waanzinnige. Iemand die zo gefocust is op wat hij als Het Kwaad percipieert dat hij alle richting en rede kwijt is. Jammerlijk sleept hij in zijn schuimbekkende woede heel wat mensen mee. Volgens mij wordt het 3 maanden dik lachen met Gheert W als premier en dan kunnen we weer lekker stemmen. Gheert heeft geen makkers nodig om zijn eigen LPF toestanden te creëren.
@ illuvatar | 17-09-09 | 10:41
Persoonlijk heb ik er geen probleem mee. Als mensen, uit vrije wil, welk deel van het lichaam dan ook willen bedekken vind ik dat helemaal prima. Die tentninja's moeten gewoon lekker in die klamme lappen blijven lopen mits ze daar heel blij van worden. Wat ik uitermate zwak van Gheert vind is dat hij wél de hoofddoekjes, maar NIET de keppeltjes en andere religieuze symbolen.
OhhYeahBaby heeft er zin in zo te zien...
@OhhYeahBaby | 17-09-09 | 11:00
Doeiiiiiiii
Toch heb ik met Balkie te doen. Ik doe het hem niet na.
.
G'morguh
Oh, krijgen we dit weer.....
@Rob van Roos :
liegen? inderdaad! maar zijn we dat nu ondetussen niet gewend? na 40 jaar lang te zijn voorgelogen door elk partij die 'gezeten' heeft?
OhhYeahBaby | 17-09-09 | 11:00
Houdoe!
Fleauxe | 17-09-09 | 10:54
Te makkelijk Fleauxe. Je weet best dat ik een punt heb. Ik ken je ideeën en weet dat je daarom hoog inzet op de PVV en daar gaat het ook niet om. Je moet alleen niet omwille van alles blind zijn voor de maco's van je partijleider.
Nou, dacht je alles gehad te hebben vandaag....*zucht*
OhhYeahBaby | 17-09-09 | 11:00
Lutser
Gussje valt bijna in slaap...
@gozahtje | 17-09-09 | 10:58
Dus jij ziet Femke en en denkt aan liters yoghurt ??
LOL
Hamer - Halsema: 1-0
En Kaakklem lijkt met de dag grotere tieten te krijgen.
En Nadorst knippert wel erg vaak met haar ogen, je ziet haar gewoon denken "mijn ministerschap voor een fles jenever"
Het enige zicht wat JP op de toekomst heeft is een baantje in Europa.
De rest zal 'm worst zijn.
-weggejorist-
@kapotte_stofzuiger | 17-09-09 | 10:56
He zo'n artikel kan ik ook schrijven over Femke, of Kant, of de Balk of Bos... zegt helemaal niets. En al was het zo dan veranderd dat niets aan de boodschap van de PVV. De inhoud, het gene waar het om gaat, veranderd niet ongeacht wie wie neuqt.
brtnsnwbrd | 17-09-09 | 10:54
Misschien heeft W. dan toch een greintje gezond verstand.
Hij weet natuurlijk dat zijn voorstel er nooit doorheen zou komen, wat niet wil zeggen dat hij het voorstel niet serieus bedoelde.
En al zou zijn voorstel erdoorheen komen, dan nog duurt het een hele tijd voordat het uitvoerbaar is.
En de begroting cq. tegenbegroting is toch een begroting voor het komende jaar?
brtnsnwbrd | 17-09-09 | 10:54
Dus zijn inval van de tax was dus een impulsieve opmerking? Die hij alsnog even toe wou voegen nadat hij zijn begroting al ingediend had? Maar diverse malen bevestigen dat het serieus is? Hij blijft gewoon liegen in beide gevallen.
ShakeTA | 17-09-09 | 10:55
Wat een originele antwoord. Geen antwoord meer dus maar op de man.
@winterpeen:
eens!
ik zag de oppertrol Femke gister en tot m'n verbazing kreeg ik ineens zin in een bukkake!
illuvatar | 17-09-09 | 10:46
Paniek is een groot woord en doorgaans kan ik Wilders op zich goed hebben maar zo af en toe slaat de angst wel eens om mijn hart ja, zoals gisteren. Hij hanteert on-parlementaire en on-democratische methoden die mij niet bevallen. Dat weglopen uit de kamer, het niet daadwerkelijk in discussie willen gaan, dat niet willen luisteren naar andere en dan ook nog die absurde voorstellen soms. Een usefull idiot okay maar ik zit niet te wachten op dit als MP. Waarom kan er geen normaal persoon gevonden worden op rechts zoals Eerdmans en over het algemeen Pastors (hoewel die er ook af en toe flink naast kleunt) ?
@Bigi Bana Boy | 17-09-09 | 10:52
Mensen die redelijk zijn steken niet boven de massa uit, krijgen geen aandacht.
Het is de media-aandacht die Wilders groot maakt. Roep iets extreems, krijg aandacht, verdeel en heers.
Zie het als een symbolieche actie van Geert.
Het gaat erom dat die vrouwen dat hoofddoekje verplicht moeten dragen.
Maar bij sommige uitwassen van de Gereformeerde gemeenschap in Nederland mogen vrouwen bijv niet naar de kapper en moeten zij hun haar in een knot dragen.
Dit is net zo verwerpelijk.
Ohnee, Rutten.
*moment gebruiken doet voor toilet bezoek*
Kan iemand de vraag van Hamer herhalen, spoor nl bijster..
Die Geert toch:
ambtenaar.blog.nl/politiek/2009/09/17/...
Fleauxe | 17-09-09 | 10:50
Als ik op die manier mijn tokootje zou leiden, had ik hier niet meer gezeten.
Echt, niet normaal.
En straks, over een jaar of 30, krijgt hij ook nog medaljus voor zijn bewezen diensten.
De wereld op zijn kop.
rechts-links ik wil een man/vrouw aan het roer die rechtdoorzee is, de guldenmiddenweg bewandelt en dingen doet
@Rob van Roos | 17-09-09 | 10:53
Nog zo'n links figuur??
gdverdegdvr .... bijna een huurachterstand opgeleaupen daarnet! Gelukkig kon de dame van GKA-CAV, van onvrijwilligbudgetbeheer, mij geruststellen.
Mevreauw u kunt weer lekker slapen! De huur is weer veur U betaald.
-leef schuldenloos en schaamteloos op klaar daglicht geniet ik van het debat-
"genietend van een borrel en een dikke cannabissigaret ervaren doet"
Femke, heerlijk! Kleine bitch fight met Hamer.
@Rob van Roos :
waar heb ik gezegd dat ik die goed vindt? ben benieuwd waar je dat gevonden hebt.
Ik zeg alleen, dat er niets over een hoofdoektax te vinden is, maak jij daaruit op dat ik de begroting van de PVV goed vindt?
Ben benieuwd op welke partij jij stemt....
Femke met handen over elkaar verveeld naar die andere lutskudt aan het kijken. OlO
@Bigi Bana Boy | 17-09-09 | 10:52: Man man man, alsof JP, Vogelaar en Hamer zo' n labiele indruk maken. Gadver, je bent net Job Friso met z'n CD pamflet.
ShakeTA | 17-09-09 | 10:50
Wilders had natuurlijk heel makkelijk kunnen zeggen dat het beeldspraak of niet serieus was, maar hij heeft in het debat meerdere keren bevestigd dat het een serieus voorstel was. Dus schei eens uit met dat downplayen van de meest imbeciele opmerking van het jaar.
illuvatar | 17-09-09 | 10:46
Weet je, het probleem op rechts is altijd dat die positities altijd door mentaal labiele gekken opgevuld lijken te worden. Want zelfs bij Pim, die ik toch als hoogste intelligent inschatte, zag ik trekjes die mij onrustig maakten. Waarom lukt het toch niet om op die plek een weloverwogen, slimme maar ook redelijke rechtse politicus te vinden ?
Heeft die Eurlings een schroef los zitten in zijn nek? Met zijn geknik. En wat doet Putin daar achter Balk?
brtnsnwbrd | 17-09-09 | 10:49
Ik begrijp niet waarom je de begroting van de PVV zo goed vindt. Heb jij de andere begrotingen ook gelezen? Alleen de begroting van de SP is slechter.
@komtdatschot | 17-09-09 | 10:46
Dat zouden dan lafaards zijn. Al die gelukszoekmiranten kiezen de makkelijkste weg, of ze nu naar nederland komen of weggaan. Als ze nou eens zouden meehelpen de schouder eronder te zetten in plaats van hun centjes mee te nemen naar elders.
@Indoneesje | 17-09-09 | 10:44
Presies. Maar de intelligentie van menig links stemmert is niet zo hoog dat ze dat doorzien. Jammer dat Geert de intelligentie verkeer in heeft geschat, en dat die kopvodden joke zo verkeerd gevallen is. Nou ja, de tegenbegroting is goed en niet te ontkennen. Dus de inhoud van wat de PVV te melden heeft spreekt voor zich, en zal tzt de doorslag geven.
@Teun van het Tuinpad | 17-09-09 | 10:44: Klopt! Luister nu hoe hij het punt van Kant behandeld. Een heel wollig verhaal, maar over ethiek op de werkvloer komt hij niet verder, dan iets wat samen te vatten als ' laten we hopen op het beste, reguleren doen we niets'. *zucht* Laat me raden, nieuwe commissie oprichten?
Heeft Rita nu een KopvodT om haar nek hangen ?
@kolonel klootoog :
Hij probeerde daarme dus het linkse clubje iets duidelijk te maken, maargoed, als jij verder geen begroting wilt lezen, laat ik je verder wel gewoon door blaten. Succes!
Femke in lak, mmm, fap...
Kant in haar eerste interruptie: 'In mijn brijdrage gisteren'... Maak het nou niet erger, Agnes!
@avalonicus | 17-09-09 | 10:46
LOL, daarmee zeg je dat hij nu nog geloofwaardigheid heeft?
tuut tuut tuut, hier linksaf!
Balkenende is stiekem bovenmatig dol op de vrouwtjes....
Wilders laat door zijn voorstel over de hoofddoekjes wel zien hoe fel Groen Links en de Christen Democraten de hoofddoekjes verdedigen. Dat zet ook te denken.
Dankzij Wilders worden de hoofddoekjes een symbool van vrijheid. LOL.
Zzzzz huh, he JP is me niet meer in slaap aan het sussen. Kant is aan 't huilie huilie doen.
Gelukkig, mijn baas zit vlak bij. Slapen is niet goed nu.
@Bigi Bana Boy | 17-09-09 | 10:42
Zo werd ook gesproken toen tsunamiPim dreigde te gaan regeren. Maar men vergeet dat je hier een absolute meerderheid in eerste en tweede kamer moet hebben om anderen de les te lezen. Zelf 2/3 om de grondwet te wijzigen.
Raak nou niet meteen in paniek als een populist (welke politicus praat de kiezer nu niet naar de mond) een grotere invloed op de nederlandse politiek dreigt te krijgen. Er is altijd nog de wijn veel water nodig om te regeren.
@CoJoNes | 17-09-09 | 10:41
Geen duidelijke ja, maar als het nou wel uit komt verliest hij bij mij een belangrijk stuk van zijn geloofwaardigheid.
Ben nou al benieuwd naar de emigratiecijfers van de autochtonen die het voor gezien houden in dit landje.
kolonel klootoog | 17-09-09 | 10:41
Precies hetzelfde wat u zegt.
Ik heb al vele potentiële Wilders-stemmers horen zeggen cq. zien reaguren dat W. diens stem verloren heeft.
Dat noem ik 'wakker worden'.
*koffie uitgeprutteld is en de Rector ook ontwaken gaat*
Wat een vreemde update. Dat was gisteren al bekend.
Ik vraag me af of hij 't nog gaat hebben over de VOC-mentaliteit...
@Rector Reflector | 17-09-09 | 10:42: Er was genoeg geld beschikbaar, maar die bonussen he. Dat ging natuurlijk voor.
-
PS; mogge Teun,
Fleauxe | 17-09-09 | 10:40
"de baan voor het leven is verdwenen" rept JP.
Moet hij zeggen.
Overigens heeft JP verzieken verheven tot een kunst.
Gaap! Balk praat poep! Zei Bos niet de crisis gaat hier meevallen. Balk beweert dat de bodem is bereikt. Nee Balk de bodem is niet bereikt! Dankzij uw steun de banken! En Geert schud meteen de boel wakker! Die Balk gaat weg dat is wel duidelijk. En die Kopvoddentax was bedoelt om het stupide reflex van 'Links' als het over de Islam gaat. Kijk eens op pvv.nl en lees het hele stuk door, dan word wel duidelijk dat dit voorstel niet serieus bedoelt was.
Retorica
nl.wikipedia.org/wiki/Retorica
Kant heeft een breidrage, zegt ze.
CoJoNes | 17-09-09 | 10:41
Inderdaad, heb extra goed opgelet, maar een ondubbelzinnig 'ja' was er niet bij.
Fleauxe | 17-09-09 | 10:40
Zolang de banken geen krediet kunnen of willen verstrekken, kan gesteld worden dat JP consorten de markt al hebben verziekt.
Mede veroorzaakt door het bankwezen, uiteraard..
illuvatar | 17-09-09 | 10:29
Een verbod van hoofddoekjes op scholen en tijdens het uitoefenen van openbare funkties prima, maar dit is waanzin van de buitencategorie. Geert is, hoe begrijpelijk in zijn situatie dan ook, volledig door aan het slaan. Dat zou je een psychotische toestand kunnen noemen. Ik hou werkelijk mijn hart vast als deze man aan de macht komt (of er ook maar in de buurt van komt).
Mogen we even vaststellen dat Balkenende geen 'ja' heeft geantwoord op de vraag of hij de kabinetsperiode uizit en dus niet tussentijds naar Europa vertrekt?
Ja?
Mooi. Opzouten dus.
@kolonel klootoog | 17-09-09 | 10:36
Zeker niet, dat zou het een rechtmatige status geven. Alle open discussie zou dan voorbij zijn en we zouden overspoeld worden door een voortwoekerdende splitsing van de bevolking. De stap van officiële goedkeuring van hoofddoeken naar acceptatie van volledige gelaatsbedekking is een kleine.
@ Rector Reflector | 17-09-09 | 10:40
En met dat olijke gepruttel wil je wat precies duidelijk maken?
@Teun van het Tuinpad | 17-09-09 | 10:36: Eigen baas zijn heerscht, ik weet het. Nu maar hopen dat JP de markt niet verpest.
Deze regering doet hélemáál niets!! Onderzoekje hier, kopje thee daar. Rutte heeft gelijk, er rust een embargo op regeren.
Jaap de Paap | 17-09-09 | 10:38
Precies, iedereen in slaap ouwehoeren, en dan stiekem allerlei smerige dingetjes doen.
*het nu al zat is en aan het werk gaat*
kolonel klootoog | 17-09-09 | 10:38
Nederland wordt wakker! Goed nieuws.
Komt er toch nog iets goeds van voort.
LOL @ Jackanders | 17-09-09 | 10:33
hihi! JPB zei 'tering'
Nu al slaapverwekkend, en het gaat nog even door... heel strategisch.
lol @ Jackanders | 17-09-09 | 10:33
Scuzi, Jack de Vries, dat is.
@ brtnsnwbrd | 17-09-09 | 10:35
Neuh. Van iemand die bloedserieus komt melden dat hij belasting wil gaan heffen op een hoofddoekje hoef ik verder niets te lezen. Tot gisteren dacht ik dat Thieme de grootste clown in de Kamer was, maar die is nu met gierende banden door Gheert ingehaald.
Lekker_ijsje | 17-09-09 | 10:36
Tja, zolang de coalitiepartijen elkaar de hand boven het hoofd houden, zal er niets veranderen aan de plannen.
Zij hebben nog steeds een kamermeerderheid.
Ben altijd weer benieuwd wat er van al dat geouwerhoer terecht gaat komen. Weinig tot niets waarschijnlijk.
Fleauxe | 17-09-09 | 10:30
Moggûh Flooks.
Het werkt hier alweer.
Dit geldt niet voor mijn persoon.
Ik heb de boel aan het werk gezet en doe zelf nu echt even niks ;)
@ illuvatar | 17-09-09 | 10:29
Gelul. Je gaat me niet vertellen dat je de kopvoddentax een prima idee vindt? Dat kan je namelijk niet menen.
@kolonel klootoog:
tegenbegroting gelezen van GW? vast niet.....
Bigi Bana Boy | 17-09-09 | 10:27
mee eensch, laat GW idd maar oppositie voeren,
Teun van het Tuinpad | 17-09-09 | 10:31
Huh?
*webcam omdraait*
extra belasting op huurwoningen?
Moet de huurder dat betalen of de woningbouwmaffia?
ghe ghe ghe... tegenover dit kleurrijk cabinet staat ze ton-sur-ton bijelkaar.
misschien een vaag voorteken????
*koude rillingen en hevige hoestbuien krijgt van De Balk*
Kan er ook een Northern Walking stokken belasting komen?
En we hebben weer beeld.
Wat heeft die Jack toch een flaporen zeg.
@JosVerbeek | 17-09-09 | 10:29
Hé, beeld! Thx Jos.
De drankjes zijn ook al opgenomen
@Teun van het Tuinpad | 17-09-09 | 10:29: Zet Ned1 even aan, die doet ' t prima.
w00t! JPB maakte gewoon een grapje! Dat ik dat nog mee heb mogen maken!
kolonel klootoog | 17-09-09 | 10:27
Bijna reli-extremisme?
Laat dat bijna er maar af.
www.nos.nl/politiek24/wmv.html
Desuh doetut wel.
Geen beeld hier.
Zowel op 24 als op de livestream.
KudT.
Humor, het aloude wapen voor het vertalen van de werkelijkheid.
Rustig Femke, niet uit laten dagen..
@kolonel klootoog | 17-09-09 | 10:27
Vuur bestrijdt je met vuur.
Waarom werkt die livestream bij mij niet?
@ Superior Bastard | 17-09-09 | 10:20
Als je twijfelt over het wel of niet stemmen op Gheert W en je bent je heel erg bewust van het feit dat hij bloedserieus voorstelt om een hoofddoekjes belasting in te stellen lijkt mij dat die twijfel als sneeuw voor de zon verdwijnt. De zgn "kopvoddentax" is een hersenspinsel van een xenofobe idioot die compleet de weg kwijt is. Een stem op Wilders is een stem op een blonde fantast die zo ontzettend gefocust is op de islam dat het bijna religieus extremisme is.
Lulletje B. powned Femke..
Zijn jullie nu echt van plan om die bewezen malloot van een Wilders aan 30 zetels te helpen ? Willen jullie echt iemand als MP van dit land die met dat soort krankzinnige voorstellen komt als een kopvodden tax ? Zijn we massaal gek geworden in dit land ? Mijn God, leefde Pim nog maar.
En we zijn weg! Goed begin van de donderdag!
Geert aan de microfoon!
Verhelderend. www.nrcnext.nl/blog/2009/09/16/wilders...
Dat wordt wat, 4 interrupteurs, maar nog niets gezegd..
goed plan, doei balkie
Update 10.20
Madlener is buiten zijn schuld om, niet in staat geweest om te stemmen.
Declaratie, check, OK
@illuvatar | 17-09-09 | 10:23
*gniffelt
Ook de 'raambelasting' maar invoeren dan?
De Balk staat gelijk voor het blok, moehaha
De decolleté van Femke is nu ingesnoerd.
Coltruitax! Nu!
Kijk Gerdi eens heuten met die hamer.
En Geert laat gelijk van zich horen.
Valt mee, maar 8 minuten te laat.
*man van de klok is*
Wilders heeft trouwens niets nieuws onder de zon verzonnen; in het verleden is er een belasting geweest op het hebben van snorren en baarden.
Waarschijnlijk is zoiets wegens discriminatie op geslacht door de commissie gelijke behandeling afgeschaft.
Geen berichten van verhindering, maar legio lege blauwe stoeltjes. (?)
wakkere_nederlander | 17-09-09 | 10:08
Tja, ik lees twee keer hetzelfde bericht in twee topics..
Waar zouden we zijn zonder Jack !
Wederom grote dank.
( Hopen dat onze held aardig hersteld is vandaag..... zag er vrij serieus uit )
*verder niet over Vuelta rept*
;
Dit wordt nog lachen, kabinet Reuma 4 VS de boze burgers.
Ze kunnen net zo goed in Den Haag allemaal een "Madlenertje" doen, want deze debatten zijn totaal zinloos... Gisteravond bij Nova ofzo zat een man die het goed kon omschrijven. Als het kabinet nu met harde en ingrijpende bezuinigingsmaatregelen (die nodig zijn) zou zijn gekomen, had de oppositie moord en brand geschreeuwt, maar nu het kabinet dat niet doet kan, hoewel het echt nodig is, kan de oppositie niet gaan roepen om ingrijpende bezuinigingen want dat is voor de kiezer (met het oog op komende verkiezingen) geen populaire boodschap. Zowel de regeringspartijen als de oppositie zitten in de tang, ze moeten impopulaire maatregelen nemen/ voorstellen als ze willen doen wat goed is voor de schatkist maar ze durven niet uit angst voor de kiezer. De komende 2 jaar gebeurt er gewoon geen moer! Nederland is onbestuurbaar door het huidige politieke systeem, aldus de man waar ik z'n naam even niet meer van voor de geest kan halen bij, ik meen, Nova...
spreken is zilver, wat De Zwijger schrijft is goud!
Madlener is een schnelle leerling, het is net een geweaune mensch.
Geert was gisteren op dreef, helaas verpestte hij het met zijn kopvoddentax, denigrerend en totaal onuitvoerbaar, waardoor hij zijn criticasters weer genoeg ammunitie heeft toegespeeld.
*Twijfelt nog steeds*
Het loopt goedverdoemme nu al uit!!!
Politiek 24 doet ut wel, maar zoals gewoonlijk vertikken ze het om op tijd te starten.
Ze hebben niet zo'n haast zo te zien.
Deze kan ook ; www.nederland24.nl/#P24
Ik vond de vergelijking bejaardentehuis/gevangenis van Ome Geert wel mooi! Alleen die Kopvodde belasting is natuurlijk net zo hilarisch als onnozel en onuitvoerbaar...
@ James Lastig | 17-09-09 | 10:12
Kennelijk wil het volk nu een blonde clown die rommelt met idioterieën en zich niet behoorlijk kan verdedigen. Ook jammer.
Zet 'm op JP, laat je gebalde vuistjes zien.
Wacht eensch, het begint pas om 10:15 uur.
Ik zie heel toepasselijk alleen maar grijze ruis op de livestream, lol.
Hmm bij mij is de stream niets anders dan een grijs stoorzender. Misschien ook wel erg beelden voor dit kabinet.
De enige partij die echt blij wordt van deze beschouwingen is NewsMedia.
Ik heb nog wel iets om het kabinet af te schieten:
www.telegraaf.nl/binnenland/4854239/__...
gna gna.
Presentielijst Brusselmans, presentielijst . . . .
Niet zeuren, gewoon aan die poppenkast meebetalen.
U heeft zelf deze regering gekozen. Dit is wat het volk wil.
PVV wordt dus nu al regentesque....
@wakkere_nederlander |10:08
Doet me denken aan knipsels uit het archief, toen Ed Nijpels al heel lang geleden als kamerlid een dief aanhield.
Telegraaf: Nijpels held!
De Waarheid: Dief pakt dief!
*inplugt*
Even kijken hoelang ik dat gekwezel van de Balk & co kan aanhoren, vooropgesteld dat ik überhaupt beeld krijg, want ik zie alleen maar sneeuw en een groen vlak. Ben benieuwd of er in Den Haag wat servertjes staan te smelten....
DAY 2, gaan we weer richting de duizend.. begint wel een beetje standaard te worden.
Balkenende gooi die handdoek in de ring!
Heeft de toekomstige premier al wat gemeld op Twitter ?
Wat is een krant toch een vage, betrekkelijke en onbetrouwbare bron om op de hoogte te worden van nieuws"feiten"
Bijvoorbeeld over de algemene beschouwingen kopt de televaag met vette letters:
"Geduld oppositie is op"
www.telegraaf.nl/binnenland/4852943/__...
Terwijl de volkskrant met veel kleinere letters bericht:
"Coalitie soepel door debat kabinetsplannen"
www.volkskrant.nl/binnenland/article12...
Dit zijn dus twee TOTAAL verschillende berichten over hetzelfde debat.
Ongelooflijk!
oeh leuk :)
wordt nu alweer gek van dat geouwehoer
Jammer dat de arbeid roept, tussendoor een beetje gluren dan maar.
intjoenen op debat gaan doet.
Het zal glad worden in de kamer!
Vertrouw nooit een makelaar.
REAGEER OOK