
Het gaat hard met het vertragen van de vooruitgang: Ook torrentboer Mininova heeft
zojuist verloren in een rechtszaak die Tim Kuik van BREIN tegen hen had aangespannen. De rechter in Utrecht bepaalde dat de site voortaan zelf moet gaan controleren of ze auteursrechten schenden. Een ondoenlijke zaak, aangezien er miljoenen links op de site staan die verwijzen naar illegale kopieën. Hoewel de rechtbank nog maar eens benadrukte dat Mininova zich op geen enkele manier schuldig maakt aan auteursrechtenschending, wordt het verwijzen naar zulke bestanden de site toch fataal. Mininova zou namelijk structueel
"gelegenheid geven tot, aan zetten tot en profiteren van de door haar gebruikers gepleegde inbreuken op de auteursrechten en naburige rechten van (deze) rechthebbenden." De zogenaamde 'notice-and-takedown'-procedure waarbij verwijzingen van de site worden verwijderd als de rechthebbenden daar om vragen bleek niet afdoende in de ogen van de rechter. En hiermee zet de Nederlandse rechtspraak ons landje weer internationaal voor schut. Staat die rechter soms op de gezamenlijke loonlijst van SONY, EMI en UNIVERSAL of zo? Tim Kuik deze slag geven we je cadeau. Het internet en zijn piraten zullen keihard terugslaan. We shall not perish! Arrrr!
UPDATE: Ook aanbieders van
songteksten zijn aan de beurt.
Reaguursels
Inloggen-weggejorist-
JMSTK | 27-08-09 | 00:10
De druppel op de gloeiende plaat m'n beste...
En nu?
Probeer je nu toch weer het laatste woord te hebben?
Maarrr.. die Piratebay gasten zijn ook een zooitje "wet fish".
Een lege BV op zetten en dan tegen Tim zeggen dat de Piratebay helemaal niet meer van hun is, maar van dat rare bedrijfjein verwegistan.
.
Was wel enorm doorzichtig.
.
Anyway, the piratebay kan me werkelijk gescheten worden, echte nerds gebruiken natuurlijk usenet.
Cortes | 27-08-09 | 09:40
ja maar bij vrijwillige donaties is het bedrag lager dan gewenst ( altijd lol)
maar als U2 nou aangeeft dat ze 20 miljoen wil hebben voor hun nieuwe single
met netjes een telletrje er bij. doneer je 1 dollar is goed doe je 50 is ook goed zodra het bedrag binnen is komt het nummer vrij om te downloaden. Een onbekende artiest zal t moeten doen met misschien 1500 dollar maar als hij echt zo goed is wordt ziojn volgende single al een hoop meer waard :-)
da's toch wat anders dan vrijwillige donaties toch?
@ Godlessness | 27-08-09 | 10:18
Brein is er niet om alternatieven te bedenken voor illegaal downloaden, maar om er voor te zorgen dat producenten krijgen waar ze recht op hebben.
@ dawg | 27-08-09 | 09:48
Nee hoor, argumenten zijn zeker niet op. Ik moest weer even doorgaan met werken, heb helaas niet de tijd om te blijven schrijven.
Maar laat Timmie eerst eens met goede alternatieven komen (die ook nog werken op lange termijn), om vervolgens de (eventueel overgebleven) problemen aan te pakken! We gaan toch ook niet eerst het openbaar vervoer stil leggen en vervolgens alternatieven aanbieden. Dit zijn alleen maar tijdelijk oplossingen, mensen vinden wel een andere site voor hun torrents.
* Gaat weer aan het werk!
@ Godlessness | 27-08-09 | 07:43
Nou, jij schopt ook kont. Even wat flauwe ad hominens aan het adres van Kuik en dan zijn de "argumenten" weer op.
@ Prof_Bukmaar | 27-08-09 | 08:55
Mooi is dat om te zien hoe al die rechtse rukkers die je hier doorgaans aantreft zich zomaar ontpoppen als communisten als ze software niet meer gratis kunnen downloaden. Man, man wat een drogredenen lees ik in deze draad om diefstal en heling te rechtvaardigen. Jouw plemp is wat dat betreft hilarisch.
De vraag is of het eigendomsrecht van de bakker geen onaanvaarbare inbreuk maakt op de rechten van de velen die honger hebben. Een tweede vraag is of we nog langer van de consument kunnen eisen om te betalen voor de producten van z'n keuze en of we niet op een andere wijze de bakker zo gek kunnen krijgen om toch brood te leveren.
Je moet er maar opkomen..
Stelletje losers van Brein. Laat ze sorgen dat alle muziek gewoon te koop is! Het gebeurt me zo dikwijks dat ik een CD wil bestellen en te horen krijg... is niet meer leverbaar, omdat de dames en heren artiesten en platenmaatschappijen er niet genoeg aan verdienen. Neem een voorbeeld aan uitgeverijen. De meest obsucure oude boeken zijn nog gewoon te koop! The Pirate Bay is dood, lang leve The Pirate Bay!
Ja, dat gaat pijn doen als die 5 studentjes nu een keer moeten gaan werken voor hun geld.
Kijk, en zo houd je nou de moderne technieken, zoals daar zijn: de internets, buiten de deur. Goed bezig, achtergebleven onder een steen vandaan gekropen sufkutten.
In plaats van net als lord of triestheid timmetje kuik proberen verboden voor elkaar te krijgen zou het de creatieve breinen sieren als ze eens creatief zouden gaan nadenken over hoe op een goede manier om te gaan met moderne media, zoals daar zijn: de internets.
De vraag is of het handhaven van het (auteurs)recht van enkelen niet buitensporig inbreuk maakt op de rechten van anderen en werkt als een precedent voor andere, minder wenselijke beperkingen, bijvoorbeeld in het kader van Godslastering....
Een tweede vraag is of het uberhaupt nog interessant is om auteursrecht op een "end-point" als de consument te gaan handhaven. Lijkt mij niet verstandig en een belangrijke incentive om naar nieuwe business modellen te gaan zoeken met dusdanige service levels dat "downloaden" oninteressant wordt.
Cortes | 26-08-09 | 17:18
zie
ICallSoWhat | 26-08-09 | 13:57
is dat wat JMSTK?
Ik heb altijd geleerd dat men niet moet proberen te discussiëren over zaken waar men geen verstand van heeft!
Maar het feit is wel, dat telkens weer 40-/50-plussers (rechters, politici, enz) besluiten maken over/uitspraken doen over/regels opstellen met betrekking tot "internet" en alles wat daarbij hoort. Wat weet de gemiddelde 40-/50- plusser nu eigenlijk van internet (downloaden) enzovoort? Waarom denkt hij/zij dan wel de beste oplossing te weten?
Tim Kuik, heeft zeker nooit de My First Sony walkman gekregen die hij zo graag wilde hebben van de Sint! Misschien dat hij daar een trauma aan over heeft gehouden?
Oh wacht, walkmans zijn natuurlijk al van na zijn tijd! Hij probeert zijn verloren jeugd nu goed te maken, hij was vroeger zeker de pispaal van de school. Probeert nu indruk te maken op alle lui die hem vroeger afzeikten. Tim! Ga even lekker iemand van je eigen leeftijd de kont uithangen, durf je wel hé, jongeren/studenten vervelen!
Allemaal leuk en aardig, maar uiteindelijk zal Brein toch aan het kortste eind trekken..
@Nadenkeniseenkunst:
Ik vervang slechts 4 woorden in de argumentatie. Er is geen direct verband, maar vervang 4 woorden en je begrijpt direct (in jip en janneke taal) waarom de argumentatie gewoon niet klopt.
Nadenken is inderdaad een Kunst.
Beste JMSTK. Waarom je er nou kinderporno bijhaalt is tamelijk bizar. Zegt waarschijnlijk veel over je insteek in deze discussie. De essentie van de argumenten van reaguurders ontgaat je blijkbaar vaak omdat je alleen maar je eigen standpunten blijft verkondigen en herhalen. We hoeven het niet eens te zijn maar je plaatst jezelf met gezochte verbanden en oordelen in de hele discussie op een smeltend voetstuk.
@Hijo:
Ik zie je wel terug ergens in rechtspraak.nl ;)
"Door Yoeri Lauwers, donderdag 14 juni 2007 15:59
Bron: Rechtspraak.nl, submitter: blup, views: 69.925
Deze week is in Utrecht de maker van de Twilight- en Crazybytes-cd's veroordeeld tot 1,5 miljoen euro boete wegens 'beroepsmatig uitoefenen van opzettelijk inbreuk maken op het auteursrecht'."
Er zullen in de toekomst mensen zijn die met weemoed terugdenken aan deze tijd.
Ik niet, mijn Twilight-DVD handeltje zal weer gaan floreren. Zet em op BREIN. Hup Tim!
@lachspier | 26-08-09 | 23:29 :
*zucht* je hebt dus nog steeds niet begrepen, dat de -muziek- -film- -vul in wat je wenst- industrie voor het overgroot deel het financiele risico loopt om een -rechthebbende- van een content te promoten. Wie het grootste financiele risico loopt, die strijkt nu eenmaal ook de grootste verdiensten op. Zo werkt dat in de grote mensen wereld. Jou chef zal meer verdienen dan jou, en zijn baas wederom veel meer. Maar de eigenaar (of eigenaren) van de firma waarvoor je werkt heeft natuurlijk de grootste inkomsten, maar ook het grootste risico. Wederom, zo werkt dat in de grote mensen wereld.
@Hijo del Sol | 26-08-09 | 23:39
Je vergeleek met KPN, zonder aan te geven dat KPN (post) wel degelijk allerlei methodes heeft om de via haar verzonden goederen te controleren.
JMSTK | 26-08-09 | 23:30
Dat had ik al uitgelgd:
Het KPN-verhaal weetjenog?
Nou verval jezelf in herhalingen...
@lachspier: het is overigens Pauper en niet PauperT. pauper ;) Je bent eigenlijk gewoon zielig. He hebt gewoon geen geld om datgene te bekostigen wat je gebruikt.
Ik heb een extragratis tip voor je, geheel in lijn met je persoonlijkheid! ga een pandje kraken wat een jaartje leegstaat, dan kun je DVDjtes en CDtjes gewoon kopen, blijf je toch bezig met hezelfde principe. Pauper. ga werken man!
Men zal dan ook de verspreiders opsporen en aanslaan..... wat dacht je van: Piratebay, Mininova en diverse zakkenvullende Usenet providers.... die uploaders een platform bieden om de content aan een groot publiek aan te bieden?
Prachtig toch dat dit een halt toegeroepen word? wat is hier mis mee?
De enige benadeelde is de downloader, dat is -economisch gezien- geen partij in deze.
JMSTK | 26-08-09 | 22:37: lees eerst mijn reaguursels eens goed, dan zul je lezen dat de "rechthebbenden" buiten de discussie blijven.... Je snapt kennelijk niet dat de "rechthebbenden" de grond van de uitspraken zijn, terwijl de opbrengsten voor deze mensen en organisaties zeer klein zijn. Sterker nog er zijn er vele die nooit een cent zien van de geïnde boetes en toeslagen. (oftewel er zijn tussenhandelaren die de big bugs opstrijken en niet de "rechthebbenden" waar de rechterlijke uitspraak over gedaan wordt) Dus wie noemt hier nu wie een dief. De volgende keer zal ik het direct in Jip en Janneke taal voor je duidelijk maken. Ook snap jij kennelijk niet dat er mensen zijn die hun eigengemaakte materiaal op in NL gekochte dragers branden, echter hebben ze dan wel kopieerrechten betaald!!!???!!! anyway ik vind dat je lult als een kip zonder kop en ondoordacht reaguurt. Kennelijk wil je aandacht ofzo.... Ohja, jij bent zo sociaal dat je zonder enige redenen complete bevolkingsgroepen criminaliseert en met illegale digitale praktijken associeert.... nou da's pas asociaal.
.
verder beeindig ik de discussie omdat je die gewoon niet snapt en maar eigenwijs jezelf blijft herhalen....... oh eneuhhhh je bent zelf een PauperT
JMSTK | 26-08-09 | 23:18
Filteren = censuur
dus dat gaat em niet worden ben ik bang.
Opsporen en aanpakken, dat is wat er moet gebeuren.
JMSTK | 26-08-09 | 23:10
In deze rechtszaken inderdaad ja.
Maar is toch echt wel het allerminste dat ze kunnen doen.
BREIN behoort toe te zien dat elke rechthebbende zijn deel krijgt. En dat behoren ze mede te doen door te zorgen dat mensen die e.e.a. verspreiden en/of ten gehore brengen aan te slaan voor dat gebruik.
De acties die men nu onderneemt hebben slechts zeer zijdelings te maken met de kernactiviteit van de stichting en waar zij voor in het leven is geroepen. Bovendien blijkt al jaren dat deze aanpak geen effect sorteert.
Men behoort gewoon de verspreiders op te sporen en aan te slaan.
@Hijo del Sol:
KPN heeft -zeer waarschijnlijk- allerlei maatregelen en methodes om de Poolse Peuken van je voorbeeld op te sporen. Wil je dat jou Internet verbinding onderworpen wordt aan vergelijkbare methodes ? Ikdenk dat je dan op een lijn zit met Brein;)
Vanuit een technisch oogpunt is het geen enkel probleem, om Internet te filteren,traceren of te controlere. Vroeg of laat, gaan dit dan ook gebeuren. Jammer voor de Internethippies die nu moord en brand schreeuwen
@Hijo del Sol: BREIN vertegenwoordigd, zover ik begrepen heb, alleen de de Rechtshebbenden. Niets meer of minder.
Torrentsites zin slechts het vehikel waar deze duivelse ciminelen gebruik van maken.
Als er iemand 1000 sloffen Poolse peuken in een doos stopt en die vervolgens naar naar Nederland verstuurt, wordt er dan een rechtszaak aangespannen tegen KPN, teneinde KPN te verbieden? Nee, natuurlijk niet, dan spoor je de verzender alsmede de ontvanger op.
Dit is wel degelijk een vergelijkbare situatie. Alleen omdat het via Het Grote Boze Internet gaat worden de regels opeens anders...?
Btmon is bijna net zo goed dus er zal altijd wel weer een nieuwe opduiken.
JMSTK | 26-08-09 | 22:37
Zolang BREIN niet doet waarvoor ze geld vangt, is het BREIN die de diefstal pleegt. Zie ook mijn reaguursel boven dat van u.
@lachspier
Ik voel me niet verheven, maar verbaas me vaak over het niveau van de reacties.
Kopieren is niet exact hetzelfde als diefstal, hier wil ik best in meegaan. Echter de vergelijking met Kraken gaat wel degelijk op.
IK weet dat je het anders bedoelde natuurlijk. Je wilt de rechthebbende vergelijken met een dief, omdat hij zijn harde werk niet gratis wilt delen met anderen. Zeg me nu eens eerlijk, geef jij 99% van je rechtmatig verdiende inkosten weg aan "goede doelen" ? natuurlijk niet.
Stel dat je werkegever morgen tegen je zegt "pauper" (of lachspier), ik heb besloten om 99% van je loon te doneren aan een goed doel. Je krijgt vanaf nu 1% van je loon. Hierna besluit je om je andere 99% alsnog via de rechter te incasseren, onder groot hoongelach van geenstijl publiek.....
Het eenzijdig sluiten van een zeer korte discussie laat blijken dat je jezelf in een verliespositie inschat, dat geeft niets natuurlijk. een discussie is immers om wat meer te kunne leren, niet om je gelijk te behalen.
Overigens vrees ik dat je vooral veel doet aan zelfreflectie, bijvoorbeeld: autistische trekjes ;) ik ben een zeer sociaal mens en herken mezelf hier toaal niet in, jij jezelf wel? vast wel he? geef het maar toe ;)
-weggejorist-
@JMSTK | 26-08-09 | 21:58: Gefeliciteerd je bent de 100Kste die zo'n grap maakt. Verder is het zo dat er 2 kanten aan het verhaal zitten. Ook is het wat auteursrechtelijke zaken betreft vaak zo dat de pot de ketel verwijt dat ie zwart ziet. Dat weet jij ook, daarom ga je bewust niet in op de argumenten die ik aandraag "het criminele gedrag (lees diefstal)" die ze zelf uitvoeren (dan heb ik het niet over artiesten en acteurs etc). Ik sluit verder deze discussie met jou, aangezien je nogal autistische trekjes vertoont door je zelf telkens te herhalen en niet op andere argumenten reageert. Verder veroordeel je links klakkeloos in een criminele hoek zonder gegronde motiveringen. Bovendien gebruik je nogal wat aannames die je als waarheid aan het verkondigen bent, kennelijk voel jij je qua opleidingsniveau nogal verheven boven de rest van GS. Alleen dat feit duid vaak op een minderwaardigheidscomplex.
@nadenkeniseenkunst: ik denk dat een Internet waar 'onze wetgeving' gehandhaafd word te prefereren is boven een 'bananenrepubliek' op Internet.
Zullen we je argementering eens aanpassen aan bananenrepubliek Internet?
Volgens nadenkeniseenkunt, een links denkende medemens de wereld ziet er ongeveer zo uit, ik quote
"Die rechter vond waarschijnlijk dat hij niet kon achterbijven bij zijn collega die flink wilde doen naar Kinderporno. Het gaat hier om rechters met een eenzijdige kijk op Kinderporno als een niemandsland dat maar beter met oude wetgeving gecontroleerd moet worden .Deelnemers aan Kinderporno hebben blijkbaar nergens recht op als ze oude wetgeving lijken te overtreden.Dat ze een maatschappelijk belang vertegenwoordigen doet er ook niet toe. Het weer misbruiken van Kinderen is een laf excuus om Kinderporno opnieuw en overdreven aan te pakken. Rechters staan toe dat Ouders de rechtspraak mogen misbruiken voor uitsluitend hun profijt en onwil om hun eigen markt te innoveren. Ook vinden ze het geen enkel punt dat Justitie nadat Kinderporno al jaren gebeurt nu ineens vindt dat ze voor haar belangengoepen naar de rechter moet gaan.
Immers hoe lang bestaat Kinderporno al en waarom heeft Justitie al niet jaren geleden de gang naar de rechter gemaakt? Justitie is een fossiel uit het tijdperk dat Kinderporni in bepaalde kringen iets leek wat wel voorbij zou gaan en de oude werkelijheid en handel niet zou verstoren. <knip>
Slechts 4!! woorden aangepast. Misschien begrijp je nu eens waarom je beredenering zo ongelooflijk krom is, omdat je gewoon goe wilt praten dt je een papure bent, die gratis content wilt downloaden.
-weggejorist-
Flippo | 26-08-09 | 19:44
Wat zal diegene die geschreven heeft ER WAS EENS of ZE LEEFDEN NOG LANG EN GELUKKIG rijk zijn . De artiest draait door , straks moet ik nog rechten betalen omdat ik spreekwoorden gebruik . De artiest betalen is logisch omdat hij/zij iets levert maar door blijven graaien gaat mij te ver , dat je geleverde product meer waard wordt omdat je iets goed hebt geleverd is mooi meegenomen en daar kan de artiest dus zijn geld mee verdienen. Het zal wel een twistpunt blijven , voel jij je dan niet belazerd als je eerst 25 euro moet dokken een half jaar later de prijs gehalveerd is en dat rond de kerstdagen je sommige cd's gratis bij je boodschappen krijgt ?? Ik wel.
Die rechter vond waarschijnlijk dat hij niet kon achterbijven bij zijn collega die flink wilde doen naar de Pirate Bay. Het gaat hier om rechters met een eenzijdige kijk op het internet als een niemandsland dat maar beter met oude wetgeving gecontroleerd moet worden .Deelnemers aan het internet en downloaders hebben blijkbaar nergens recht op als ze oude wetgeving lijken te overtreden.Dat ze een maatschappelijk belang vertegenwoordigen doet er ook niet toe. Het weer misbruiken van auteursrechten is een laf excuus om het downloaden opnieuw en overdreven aan te pakken. Rechters staan toe dat economische belangengroepen de rechtspraak mogen misbruiken voor uitsluitend hun profijt en onwil om hun eigen markt te innoveren. Ook vinden ze het geen enkel punt dat Brein nadat het downloaden al jaren gebeurt nu ineens vindt dat ze voor haar belangengoepen naar de rechter moet gaan.
Immers hoe lang bestaat het downloaden al en waarom heeft Brein al niet jaren geleden de gang naar de rechter gemaakt? Brein is een fossiel uit het tijdperk dat het internet in bepaalde kringen iets leek wat wel voorbij zou gaan en de oude werkelijheid en handel niet zou verstoren.
Een rechter die zijn rol wel begrijpt stelt de vragen waar het wel om gaat ( zoals een vrij en toegankelijk internet of een gemanipuleerd en gecontroleerd internet ) aan de samenleving en doet geen uitspraken die zijn beperkte rol overstijgen. Deze kreunende vonissen zorgen alleen voor een dure en overbodige rechtsgang die bewijst dat de rechtspraak zelf ook al lang toe is aan een upload.
@lachspier
Je werkt wel letterlijk op de lachspieren, dat dan weer wel;)
Kopierheffing op CD/DVD wordt massaal ontdoken en is al lang achterhaald. Zelfs de rechthebenden en hun vertegenwoordigers (denk in NL aan bijvoorbeeld BREIN en de BSA) zijn tegen de kopieerheffing.
Ga jij datgene dat je download nu, daadwerkelijk branden op een CD of DVD ?
Natuurlijk niet! 2TB hard disks en 500GB media spelers maken dat behoorlijk overbodig.
luister je naar muziek? radio, ok, youtube, ok, tv, ok.
downloaden: KRAKEN, niet ok, links, slecht, niet fatsoenlijk, fins, tegen normaal moraal en behoorlijk Pauper. Als doelgroep van Geenstijl (hoogopgeleid enzo) zou je dat nu toch echt moeten begrijpen.
Ook al gooien ze alle torrentsites plat, ik ga er toch echt geen cd extra bij kopen. En de laatste keer dat ik er eentje heb gekocht is toch al gauw twee jaar geleden.
Ik verdom het gewoon om die zakkenvullers te spekken.
@Cortes:
Jammer dat je nog niet door hebt, dat het Internet wel degelijk te reguleren, te handhaven en te controleren is. Technisch is het absoluut geen enkel probleem, om te zien wie wat, wanneer en vanuit welke plaats gedownload heeft.
Maar je moet jezelf bedenken: sluit ik met aan bij kansarm krakersvolk aan de enke zijde (inclusief alle downloaders, link tuig) - of hoogopgeleid met een goed inkomen, aan de andere zijde.
Kies je links (voor krakers, finnen en downloaden) of rechts (tegen!) er is geen middenweg meer wat mij betreft.
@JMSTK | 26-08-09 | 20:15: Wat ik denk is dat jij een kwakdoos bent.... Je zegt dus dat er maar een 60% van de blanke datadragers in NL worden gekocht? Ik denk dat het grote onzin is. Maar ook al zal dat zo zijn, dat rechtvaardigd niet dat wanneer ik zelgemaakte foto's, filmpjes en andere data "rechten" voor auteurs, en films etc moet gaan betalen toch? Dat is net zo goed diefstal..... Verder zijn er genoeg rapporten en onderzoeken die uitwijzen dat het downloaden juist de verkoop stimuleert. Echter zijn de prijzen wel onder druk komen te staan, maar niet de prijs op de rechten van een artiest oid. Legeale DVD's kun je tegenwoordig voor een euro kopen, daar zitten dan de kosten voor de "rechten" bij in. Dus die andere 20euro die je er eerst voor betaalde was voor zakkevullerij van derden...... 1 euro voor een DVD of CD.... waar haalt een rechter dan die hoderduizenden euro's boete vandaan bij een veroordeling kun je jezelf dan afvragen niet? Een grote dievenbende is het.....
Hee lullos the piratebay dut et weer xD
zijn vast naar het buitenland gevlucht
kank eindelijk dat nieuwe album van arctic monkeys downloade kheb wel een dag extra moeten wachten
-weggejorist-
Hou toch op torrents zijn traag boeiend dat deze rotzooi weg is :P
Ga naar nieuwsgroepen 12 min 1 DVD binnen met 50 mb verbinding :-)
alle uitleg overnieuwsgroepen>> www.binaries4all.nl/
heb nog wel leuke torrents sites voor prutsters :P www.extremetorrents.org/index.php
www.happytorrents.org/
Platbranden die aanklagers.
Op deze manier slopen ze heel het internet en de technologie om daarna een hostile takeover te doen en dik te gaan zakkenvullen met hun eigen sites die als enige nog werken.
Als het hek van de dam is....
Oftewel aanvechten die onzin.
@prodigy
Wilders is tegen kopieren, dat u het even weet. Wilders is namelijk redelijk rechts, geen linkse uitzuiger zoals u.
prodigy | 26-08-09 | 20:38
Stem op Verdonk. "Regels zijn Regels". Iedereen op GS voor als het om de moslims gaat. Iedereen tegen als het om downloaden gaat. Ziehier de moraliteit van de GS reaguurder.
Muziekmakerds beschermd, songtekstmakerds beschermd, nou de gewone schrijverds nog. Hoog tijd ook, want met een simpel copy-paste-actietje staat de tekst waar je op gezwoegd hebt, zo op andersmans site. Potjandozie.
Kan Wilders Kuik niet uitzetten, mocht hij uiteraard aan de macht komen? Het liefst uiteraard herinvoering van de schandpaal, ik heb in de koelkast nog een doos eieren die 8 maanden over datum is.
@Alexander de Kleine:
Downloaden van gekraakte programma's en Kinderporno via Usenet is niet legaal. iedereen plempt vanalles op usenet en dit word dan gesynched met alle andere Usenet servers. Het medium word ZWAAR misbruikt door downloadpaupers tegenwoordig. Tijd voor kuik&friends om dit te stoppen.
Dat zal ze ook prima lukken, lijkt me. Als mininova of elke andere pauper download torrent boer moet checken wat aangeboden gaat worden, waarom dan de Usenet zakkenvullers niet.
Grappig als ik dit zo lees, denk ik altijd aan het volgende:
"De vaste bezoekers van Geenstijl zijn over het algemeen in de meerderheid mannen, die na onderzoek door de site zelf jong en hoger opgeleid zijn. Driekwart is tussen de 25 en 35 jaar."
Ik denk het niet, sterker nog, ik weet inmiddels wel zeker dat het meerdendeel laagopgeleide Paupers zijn tussen de 15 en 25. Ik denk dat dit "onderzoek" de grootste grap ooit was van geenstijl.
Kritische vragen komen in me op: wie heeft dit onderzoek gedaan en op welke wijze is deze conclusie tot stand gekomen?
Laten we eerlijk zijn.... ;)
Wat een onzin allemaal. Het zal ze nooit en te nimmer lukken om op deze manier het illegale downloaden tegen te gaan. That ship has sailed!
Usenet (Newsgroups) is veel sneller en completer dan torrents. Bovendien worden bestanden, in tegenstelling tot torrents, niet door de downloader gedeeld. Derhalve is dit in Nederland een legale manier van downloaden.
there will be other ways!
@lachspier:
Zelfs daar weten onze medelanders de wetgeving te omzeilen. Allereerst quote ik
"- Over 20 tot 40 procent van de blanco cd's en dvd's in Nederland is niet de verplichte kopieerheffing betaald."
Ten tweede denk ik dat 99% van hetgeen dat gedownload word niet zal worden gebrand op DVD of CD, wat denk jij?
Betalen wat je gebruikt of je verlagen tot krakerstuig niveau, simpel.
songteksten nu ook al.. toe maar
gaan ze dan wel alle artiesten verplichten duidelijk te zingen? deathmetal bijvoorbeeld kun je geen chocola van maken wat die gasten nou bedoelen.
en zo hebben ze ooit ook al de gitaartabs aangepakt trouwens. kansloos.
@JMSTK | 26-08-09 | 19:45: dat doen we toch zodra we het op een DVD of CD branden.... we betalen al artiesten en film toeslag op een lege medium. Zelfs als het je eigen productie is.... Da's net zo goed diefstal, maar daar hoor je meneer Kuik dan weer niet over.
JMSTK | 26-08-09 | 19:43
+1
The internet will eat Brein alive!
[b]a[/b] moest een 'dikke' letter a zijn, maar helaas... dat werkt hier niet en corrigeren lukt niet meer. Da's jammer :-)
Na het lezen van dat stukje over de songteksten rest er nog slechts een conclusie:
Ik zal nooit maar dan ook nimmernooitnevermeer ook maar 1 eurocent uitgeven aan cd's of dvd's... de tering aan buma/brein/sony en die hele flikkerse oplichtersboel... de mazzel... mij ben je als klant voorgoed kwijt!
Je bent er lekker mee zeg. Straks claimt men nog dat de letter 'a' van iemand is. Tj[b]a[/b] d[b]a[/b]n g[b]aa[/b]t dit stukje v[b]a[/b]n mij wel erg duur worden. Schrijf m[b]aa[/b]r eens een regel waar de [b]a[/b] niet inzit. D[b]a[/b]n ben je d[b]a[/b]pper bezig. N[b]a[/b]tuurlijk wil een [b]a[/b]ndere letter ook.
Wie oh wie g[b]aa[/b]t het cl[b]a[/b]imen? Wie heb ik op een pr[b]a[/b]cht ged[b]a[/b]chte gezet?
Beetje krakkemikkig Engels, maar en.wikipedia.org/wiki/Brein
"BREIN is known for steal to the musicians and profit from the issue of copyright."
Mooi geschreven. Volgende keer even wat duidelijker formuleren alstublieft.
PS: gewoon betalen wat je gebruikt. Simpel.
klasos1967 | 26-08-09 | 19:07
Artiesten zouden blij moeten zijn dat hun ideeen, hun muziek en hun films gratis gejat worden. Alleen jammer dat ze daardoor niets meer te eten hebben en dood gaan van de honger. Maar ja, hadden ze maar een gewone baan als putjesschepper moeten nemen. Net als jij.
Kopieren is eigenlijk hetzelfde als kraken. We zijn hier allemaal tegen kraken maar voor kopieren, dat is niet bepaald logisch.
Voorbeeldje citeer Klasos1967 in krakers stijl
Grappige vergelijking maar niet logisch. Luister eens naar dat vraaggesprek met de eigenaar en de kraker. Een " eigenaar " wil dus tot in de eeuwigheid geld vangen voor een huisje wat hij/zij gekocht heeft want dat is het eigendomsrecht. Laten we het eens zo stellen een verhuurder levert een product voor een bepaalde prijs , krijgt hij/zij de gevraagde prijs kan hij/zij zijn product leveren en is het zijn probleem niet meer wat ermee gebeurd. Het zou niet best zijn dat de verhuurder van een auto of huis voor ieder model wat van zijn hand verkocht wordt nog steeds geld moet vangen. Als ik besluit om mijn gekraakt of gehuurd huis te delen met mijn buurman zodat ook hij kan wonen daar klaagt niemand over maar zodra dat gebeurd ligt de verhuurder of in dit geval de vertegenwoordiger van de eigenaar te janken en te dreigen . <knip>
Voel je wat ik bedoel? :p
Paupers
klasos1967 | 26-08-09 | 19:07
Je vergelijking slaat de plank behoorlijk mis. Je mag/mocht boeken of tijdschriften ook niet zomaar kopieren en dan die kopietjes gaan verkopen. Ook al maak je die kopieen van een boek waar je wel voor betaald heb. Heeft iets te maken met auteursrechten.
Voelt timmetje zich nou goed? Hij verliest toch, ookal wint hij deze rechtszaak. Piraten voor het leven!
@jeanmondo
Ben ik het dus helemaal mee eens, wat favoriete artiesten koop ik nog braaf het cd'tje van. Ik krijg direct een flashback naar de geweldige SP-aflevering waarin ze zien hoe het gaat omdat iedereen maar download! Ze moeten in een kleiner privé vliegtuig vliegen, en allemaal zulk soort gelijkmatige situaties.
dabassronald | 26-08-09 | 17:59
Grappige vergelijking maar niet logisch. Luister eens naar dat vraaggesprek met het kuiken en de piratebay. Een " artiest " wil dus tot in de eeuwigheid geld vangen voor een deuntje wat hij/zij bedacht heeft want dat is het auteursrecht. Laten we het eens zo stellen een artiest of filmmaker levert een product voor een bepaalde prijs , krijgt hij/zij de gevraagde prijs kan hij/zij zijn product leveren en is het zijn probleem niet meer wat ermee gebeurd. Het zou niet best zijn dat de ontwerper van een auto of radio voor ieder model wat van zijn hand verkocht wordt nog steeds geld moet vangen. Als ik besluit om mijn aangeschafte muziek te delen met mijn buurman zodat ook hij kan luisteren daar klaagt niemand over maar zodra dat via internet gebeurd ligt de artiest of in dit geval het Kuiken te janken en te dreigen . Artiesten zouden blij moeten zijn dat hun nummers nog worden beluisterd zodat wanneer zij een nieuw album uitbrengen mensen nog weten wie ze zijn en dat hun roem niet vergaat.
Als je een goede artiest bent dan verdien je genoeg geld met je optredens en als je een goede acteur bent dan komen mensen wel naar de bioscoop voor je films... we kunnen het alleen maar prijzen dat er geen grote hoeveelheden geld meer aan de strijkstok van tussenliggende platenlabels, CD-winkels etc. etc. blijven hangen. Smaak is uberhaupt een stuk democratischer geworden...
Daar krijgt die Tim Kuik vast een enorme harde plasser van..........
Owwwww vanaf nu word meezingen ook verboden.We kunnen beter met zijn allen film en muziek gaan boycotten voorlopig.
Laten we internet verbieden!
Ik kan me het verbieden van torrent-sites nog wel voorstellen, hoewel ik hypocriet genoeg ben om Mininova zelf ook te gebruiken. Maar lyric-sites vervolgen is gewoon triest. Die artiesten moeten toch juist blij zijn dat hun teksten online te lezen zijn. Da's toch juist een bevrediging voor ze.
dit zou nou echt een reden zijn om gewoon weg te gaan uit die zielige K*DT landje
Ik ga echt emigreren, wat een flauwe kul die Brein
Officieel krijgt Disney geld voor iedere keer dat iemand Happy Birthday To You zingt. Copyright!
-weggejorist-
Oh trouwens, lyrics-sites voor de rechter slepen, dieper kun je toch niet zinken?
dus, in de toekomst, mag er dus ook niet meer meegezongen worden op een liedje.
"Het gaat hard met het vertragen van de vooruitgang"
Haha prachtig geformuleerd!
Fruitvliegje | 26-08-09 | 18:14
U snapt het niet zo goed. Ook ik kan niet bewijzen dat ik geen Duits spreek.
Geweldig, omgekeerde bewijslast; guilty until proven innocent! Laten we dit ook invoeren voor de mensen die voor hun beroep onderweg zijn; Je hebt te hard gereden tenzij je kan bewijzen dat het niet zo was....
Lees nu pas de reacties terug en schrik me rot. Site overgenomen door Indy Media of is het een gratis reageer dag voor gestichten. Kan nauwelijks een normaal denkend mens vinden. Goed bezig GS.
En terecht. Bands kunnen alleen nog geld verdienen met optredens en nauwelijks meer met CD's. GS zit duidelijk niet in de muziek business. Sites als Pirate Bay zijn als mijn accountant: als ik het niet weet doe ik (hij) niks fout. De illegale zooi wordt op zo'n site gepleurd en geen vragen. Dus is het legaal. Lekker logisch. Flikker toch op. Brein is juist goed bezig, behalve voor alles voor noppes willende, gierige overal recht op hebbende links menschen.
Grappig om te zien hoeveel "experts" er hier commentaar geven op deze zaak. Waarbij ik meer het gevoel heb, dat het gaat om het feit dat je niet meer "gratis" muziek, films of software kan downloaden, en je daar van baalt. Iedereen vergeet hier dat in de film-, muziek- en software industrie mensen werken, die ook geld moeten verdienen om hun leven te kunnen bekostigen. Je jat toch ook geen boodschappen in de supermarkt of kleding in de kleding winkel etc etc. En zo kan ik er nog wel een paar noemen. Een ieder van jullie verdient ergens zijn geld mee, en bedenk daarbij eens wat er zou gebeuren als iemand anders dit gratis kan verkrijgen en jij dus geen werk meer hebt! Inmiddels zijn er zat mogelijkheden om muziek legaal te downloaden tegen zeer redelijke prijzen! Software idem, en het is een kwestie van tijd dat je ook legaal films kan halen en bekijken. 2 dingen die ik hier lees zijn interessant om eens te belichten, Providers met hun snelle abonnementen, idd de waarde van internet zou met 3 kwart afnemen als je niet meer iets kan downloaden als software, muziek of films. Dus een idee, als een soort belasting neerleggen bij de providers is een goed idee, dit idee ligt ook bij onze regeringspartijen. Niemand voelt hier iets van, en de auteursrechten zijn hiermee gedekt! Dan het Youtube verhaal, Youtube betaald de entertaiment industrie gewoon keurig auteursrechten, dit halen ze uit reclame inkosten. Dan als laatste, ook worden deze diverse industrieën bestempeld als geldwolven, maar niemand bedenkt hier wat het kost om de films, software of muziek te maken en te marketen, en hoeveel mensen er hiervan moeten leven! Je besteelt dus niet alleen de auteursgerechtigen, maar ook nog alle mensen die er om heen werken. En blijf daar maar eens bij stil staan, wat jij zou doen als jouw werk in gevaar komt!
Wel g*dverd*mme! Naast TPB gebruikte ik altijd mininova als alternatief. Ze mogen de naam van BREIN ook wel veranderen, want hersens hebben ze niet.
Usenet!!
Ik neurie alleen nog maar als ik alleen ben met een aluhoedje op.
Mij pakke ze niet.
@Flippo | 26-08-09 | 17:03
"Dus zolang gratis jatten makkelijk en mogelijk is, zal elk nieuw businessmodel een snelle dood sterven. "
Dat is nou net het punt; Zolang het internet bestaat zal 'gratis jatten' (itt betaald jatten?) mogelijk blijven en dus gebeuren.
Timmeh kan hoog en laag springen, maar dat houdt ie gewoon never nooit meer tegen. De geest is nu eenmaal uit de fles.
'Adapt or die' is het devies.
Vele artiesten begrijpen dit al lang.
Zie bv.: media.www.marshallparthenon.com/media/...
Nu de dinosauriërs bij BREIN, de platenindustrie en onze rechtbanken nog...
@flippo
dat plak jij er aan vast ik heb helemaal niks geschreven over eerlijk verdelen
had het over een beetje een fatsoenlijk moraal als het gaat over geld verdienen
Gewoon een moi vonnis, huilebalken. Betalen zullen jullie. Gierige dieven en helers.
Het is gewoon gerommel in de marge.
Er wordt flink verdiend aan de illegale download door bedrijven die snelle internetverbindingen realiseren. Als je nu 20 mbps hebt dan ben je hopeloos verouderd, terwijl dit drie jaar geleden nog 'super' was. Newsservers bieden downloadsnelheden aan tot 120 mbps, waar iedereen zomaar een abonnement op kan nemen. Dit zijn de voorbodes van de capaciteit van de achterliggende infrastructuur , die stapsgewijs gevolgd wordt door de providers.
Snel internet is alleen maar verkoopbaar als er gedownload kan worden.
Alles meer dan 5 mbps is overbodig voor de gemiddelde gebruiker die geen grote bestanden download. De streaming video's zijn meestal 500 kbps en video on demand zit rond de 2-3 mbps.
Op het moment de providers mensen massaal gaan screenen op hun download gedrag, en gebruikers bestraffen zullen deze mega snelle verbindingen massaal opgezegd worden, waardoor er minder geïnvesteerd wordt in de snelheid van het internet.
Het zijn dus niet de consumenten die wel varen bij illegale content.
Daarbij blijf blijf ik me verbazeno ver de houding van Brein. Onderzoek na onderzoek uitwijst dat downloaders niet alles zouden kopen wat ze downloaden. Sterker nog, downloaders geven meer uit aan CD's en DVD's dan de niet-downloaders.
Morgen Bing, overmorgen Google, anders is Tim een mietje.
www.thepiratebay.org Gewoon weer online:)
Ik heb dat shirt al besteld!
Wat brein ook probeert, ze hebben geen kans.
sjaakdeslinksesul | 26-08-09 | 15:13
Pech voor jou. Want in de nieuwe wereld mag ik alles van jou stelen.
waar maken jullie je druk om thepiratebay is weer online gewoon weer lekker downloaden en via google zijn die links ook te vinde
mixt | 26-08-09 | 17:09
Dat is goed hoor. En terwijl jij dan aan het demonstreren bent steel ik jouw huis leeg. In het kader van proletarisch winkelen en eerlijk verdelen van het bezit van enkelen aan ons allemaal.
@MonsieurBoozzz
Hurr durr 4chan is zo grappig xD. Anonymouse is legion guise! Zullen we anders weer gaan demonstreren tegen Scientology met maskers?
zoals stichting brein werkt zo werkt ook het hele hyper kapitalistisch systeem waarin we leven
jouw bescheiden inkomen is het legitieme doelwit van grote bedrijven
die met steun van de overheid op elke manier dit inkomen mogen komen plunderen
of dat nu is door je te beliegen, af te persen ,of onder zware psychologische en sociale druk te zetten alles is geoorloofd!!!
en dan heb ik het nog niet gehad over die NSB-ers zoals tim kuiks
die onder het mom van een of ander vals moraal heel Nederland in zijn reet probeert te neuken
om zijn persoonlijke kapitaal bij elkaar te proberen te grabbelen
en misschien staat deze tim kuiks ook wel voor wat er mis is in nederland
voor de duidelijkheid ik ben niet tegen een kapitalistisch systeem
maar als ik ook nog moet gaan betalen voor de rommel waar van 80% word geproduceerd om mij een politiek idee of product aan te smeren
dan gaat dat echt te ver!!!!
wat was het ook al weer GEEF ze brood en spelen
en NIET laat ze dik betalen voor brood en spelen
ik zeg genoeg is genoeg!!!!!
en stel dan ook een opstand voor
hooivorken ,fakkels ,dorsvlegels pek en veren en een tondeuse en op naar het huis van tim kuiks!!!
:-)
Cortes | 26-08-09 | 16:55
Dat argument van oude wereld en nieuwe business modellen ken ik inmiddels wel. Maar nooit zegt iemand die dat voorstelt wat het nieuwe business model dan wel moet zijn. Nog nooit heb ik van een download-koning een goed idee gehoord anders dan standaard cliche praatjes dat alle anderen de schuld zijn met de dure platenmaatschappijen en dure winkels en veelverdiendene artiesten. Logisch, want het enige dat de download-koning wil is gratis jatten. Elke lagere prijs of elk goedkoper verdienmodel of elk nieuw business model is nog altijd duurder dan gratis stelen. Dus zolang gratis jatten makkelijk en mogelijk is, zal elk nieuw businessmodel een snelle dood sterven.
Waarom is er nog niemand gekomen met een grootscheepse actie TEGEN Brein? Wij zijn toch de consument, chadoeme? Wij zouden het toch voor het zeggen moeten hebben? Wat is er gebeurd met het principe 'de klant is koning'? Dat het rapalje van Brein zo tekeer kan gaan is alleen maar omdat ze veel te weinig tegengeluid krijgen. Een beetje passief roepen op een weblog is niet genoeg. Ik stel voor dat GeenStijl en zijn TV-poot Powned nu eindelijk eens een vuist gaat maken.
Verbod op songteksten... ga eens deaud!
haataanbrein.hyves.nl/
-weggejorist-
KlootViooltje | 26-08-09 | 16:30
Correctie graag want via FTD kan je niets downloaden.
Kom op mensen, gewoon weer ouderwets DC++ gebruiken, eerlijk zullen wij alles delen en daar is geen Tim Kruit tegen gewassen.
Hmm, tijdens het lezen van dit stukkje, toch zo'n slordige 2GB alweer binnen en die hele torrent rotzooi nog nooit gezien eigenlijk....... hihi.
Op naar de 4.5Gieg, kan ik vanavond weer lekker filmpie kijken i.p.v. reclame op de "publieke" omroep die niet bestaat in 'ons' nederlandje.
Sukkel die Kuik, maar heb inderdaad nog geen interview met Rutger en Timpie gezien, zit er wel op te wachten......
Hoezo krijgt stichting Brein per illegale link geld aangeboden?
Hellsmurfje | 26-08-09 | 16:26
Maar wel handig
@Hellsmurfje | 26-08-09 | 16:26
Maar daar haal ik nog steeds probleemloos mijn filmpjes binnen...
1. Argumentatie van de rechter is volledig en (vooralsnog ik kan zien) waterdicht. De uitspraak is dan ook logisch en rechtvaardig.
2. Jongetjes die zonodig alles gratis 'moeten' hebben zonder erbij na te denken dat een ander daarvoor heeft gewerkt, moeten zelf maar eens gaan werken (om aan het eind van de maand te horen te krijgen dat ze -helaas pindakaas- er niet voor betaald krijgen.
3. Tim Kuijk blijft natuurlijk een lul.
@IJzervreter | 26-08-09 | 15:20
ftd is een kleuterforum.
jaco | 26-08-09 | 16:19 :
Tijd voor Geenstijl om eens goed onderzoek te gaan doen.
OoO | 26-08-09 | 16:00
Auteursrecht is niet het meest dubieuze recht dat er bestaat. Auteursrecht is waar auteurs van leven. Hun vrouw en kinderen te eten van geven. Hun huur betalen. Hun 2e hand Kadett van kopen. Hun pensioen van moeten opbouwen. Diefstal van content betekent dat auteurs hun vrouw en kinderen niet meer te eten kunnen geven. Geen huur meer kunnen betalen. Geen auto kunnen kopen. Geen pensioen kunnen opbouwen. En waarom ze dus in the end ook geen nieuwe content meer kunnen maken. Content waarvan jij graag wilt genieten. Dus geef auteurs waar ze recht op hebben: a fair day's pay for a fair day's work. Net zoals jij salaris krijgt van de baas waarvoor je werkt.
dvd spindel 100 stuks 15 euro , cd spindel 100 stuks voor nog minder , lege doosjes 100 stuks voor 5 cent per stuk , stukje papier erop en hoppa klaar , maar om dat nou te verkopen voor gemiddeld 20 euro is de diefstal . Verkoop cd/dvd voor 7,50 gemiddeld en er is bijna geen kop meer die illegaal gaat downloaden. De artiest zelf en de graaiers die allemaal geld willen zien zorgen er zelf voor dat er steeds minder mensen zijn die hun bagger op legale wijze willen kopen. Brein is de gestappo van de artiesten en Tim is de gestoorde leider van deze criminele bende. Het zou verboden moeten zijn dat zo'n bende boetes kan afdwingen.
Wie of wat voor persoon is Tim Kuik. Is hij heilig ofzo? Of doet hij ook niet iets wat ongeoorloofd is? Waar rook is vuur. Deze rakker is me te fanatiek bezig, en volgens mij probeert hij daarmee, van iets wat hem persoonlijk is discrediet kan brengen, de aandacht af te houden. Ofwel, wie houdt Tim Kuik eens goed tegen het licht.
het is illegale handel en ze verdienen er geld mee, stekker eruit zou ik zeggen en al dat gelul over delen en meningsvrijheid, het gaat gewoon om de knikkers.
Als ik mijn geluid zo hard zet dat de buren mee kunnen luisteren ben ik binnenkort trouwens ook strafbaar?
Gauw nog effe wat downloaden, voor ze mijn stekkie ook te grazen nemen.
* As we speak acht albums tegelijk binnentrekt *
Ik heb veel (heeeeel veel) LP's uit de jaren '60. Nou heb ik zogenaamd niet de middelen om die om te zetten zodat ik ze via mijn mp3-speler kan afluisteren. Ik heb de rechten al bijna 50 jaar keurig voldaan; bezit het origineel, de aankoopbonnen zijn intussen al vergeeld naar onleesbaar.
Hoe kom ik aan een digitaal alternatief als die mp3s niet bij I-tunes te vinden zijn? Of niet meer te huur zijn in de toch al uitstervende bibliotheken? Of als het niet mag via LimeWire?
Timmeh, sufferd; kom eens met een alternatief; jongeh.
U
ZUIGT
Overigens.
Het Verzet schijt op dit vonnis en lacht de webnazi's vierkant uit.
Waarvan akte en terecht.
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laatste-24-...
Tim Kuik moet niet bij mij aan de deur komen.
Want dan download ik waarschijnlijk zijn ballen illegaal naar de biobak.
Of zoiets.
En als ik nou via een proxy naar mininova ga? Ga goedverdomme is deaud jij Tim!
"Voor elke verboden link die na drie maanden nog wordt aangetroffen, moet de site 1000 euro betalen aan stichting Brein. De totale dwangsom kan oplopen tot 5 miljoen euro. "
iets met een aap en een mouw.
Auteursrecht is het meest dubieuze regeltje dat er bestaat.
Een voorbeeld; een bakkersknecht verzint graag melodietjes tijdens het bereiden van het deeg en besluit zijn liedjes op te nemen op een een voice-recorder of wat dan ook. Dan zijn de auteursrechten ook van de knecht...
Zijn baas (de bakker) hoort de muzikale strapatsen van zijn knecht, en vraagt een liedje voor de bruiloft van zijn schoonmoeder te bedenken. De bakkersknecht gaat aan het zingen en neemt het op op een voicerecorder.
Op dat moment liggen de rechten bij de bakker zelf en niet bij de knecht, omdat de bakker de opdrachtgever is, en dus de eigenaar van het produkt.
Hetzelfde verhaal geldt voor platenmaatschappijen; als in een contract overeengekomen is dat een artiest 1 album per jaar moet uitbrengen, liggen de rechten van de muziek bij de maatschappij, en niet bij de artiest. Die krijgt alleen een loontje en reiskostenvergoeding, net als die bakkersknecht. Protesteren vanuit de artiesten heeft geen zin, omdat ze dan contractbreuk plegen, en ook geen aanspraak meer kunnen maken op eerder gepubliceerd materiaal. Dit principe is ook bekend als het wurgcontract.
Omdat de grote maatschappijen veel aan promotie doen voor de bekende artiesten, hebben ze er ook baat bij dat zoveel mogelijk wordt verkocht, en zij zitten daarom niet te wachten op illegale verspreiding. En enkele uitgevers hebben daarom de handen in elkaar geslagen, zijn gaan fuseren en hebben LIRA en BREIN opgericht.
dpower717 | 26-08-09 | 15:53
Fout Systeemfout (FOUT9001).
Mogelijke oorzaken:
* Er wordt op dit moment onderhoud gepleegd. Zie onze openingstijden.
* Een technische storing: Bel onze klantenservice (Tel. 0348-426276).
© KvK DOU-FOUT9001
dat je het ff weet
Dit doet me trouwens denken aan een scene uit fight club :
"Hi. You're going to call off your rigorous investigation.
You're going to publicly state that there is no underground group.
Or... these guys are going to take your balls.
They're going to send one to the New York Times, one to the LA Times press-release style.
Look, the people you are after are the people you depend on.
We cook your meals, we haul your trash, we connect your calls, we drive your ambulances.
We guard you while you sleep. Do not... fuck with us."
*droomt verder over een mooie opstand tegen alle graaiers*
iemand toegang tot de kvk, ik ben heel nieuwsgierig hoeveel gestort kapitaal deze stichting heeft ???
www.kvk.nl/handelsregister/zoekenframe...
ik zeg maar 1 ding: www.torrentz.com/
KudtBUMA! Hou es op met pesten. Ga es wat nuttigs doen van dat geld wat jullie onterecht krijgen!
Lets Kuttekrap | 26-08-09 | 15:12
Nee, niet dat ik weet. Erg grappig he?!
dpower717 | 26-08-09 | 15:36
Wie ruim 57 gulden neerlegt voor een dvd-tje verdient het om afgezet te worden.
Lekker daar gaat onze vrijheid. Hebben die Buma en Brein al die 400 miljoen verdeeld? Of hebben die graaiers het weer belegt? Dat vraag ik me af en wanneer
word daar iets aan gedaan? Dat Brein speelt een heel vies spelletje!
Duurt niet lang meer en je wordt aangeklaagd als je meezingt met de radio.
Tim uilsKuiken is een instrument dat hiermee zijn brood verdient. Hij teert op de domheid van rechters. Hij lijkt suc6 te hebben, maar het stelt uiteraard geen rt voor. Dit vonnis zou in hoger beroep gemakkelijk moeten zijn te vernietigen. Tenzij de rechters van het hogere beroep net zo gedeformeerd zijn. Hopelijk kan een goede advocaat Brein slopen.
wat StijlvolRechts | 26-08-09 | 14:26 zegt
Geenstijl, Roep eens een boycot op aub!
Ik hoop dat die figuren die Kuik hebben bedreigd ook echt gaan doorzetten, het word wat mij betreft wel tijd voor wat steviger "verzet" tegen dit soort mafia praktijken.
Sterker nog, kunnen we de islam-bomgordels niet wijsmaken dat BREIN eigenlijk een organisatie is die hen allemaal over de kling wil jagen ?
Kunnen we weer eens ouderwets lachen.
ow fcuk het was 26 euro, nja nog steeds te veel :-)
Wil iemand het brein er uit slaan.
Vieze zielige mierenneuker die Tim Kuik.
dit houden ze nooooooooit tegen, het wordt tijd dat we dat brein varken weer eens virtueel in elkaar timmeren, fck met BREIN.
Ik heb sowieso nooit begrepen waarom ik op een inmens groot scherm de film kan kijken voor 9,50 en als ik hem op mn eigen tvtje wil kijken 35 euro voor zo'n graf dvd neer moet tellen, en als ik dan echt 29 eurie neer moet tellen voor de extra's pleuren ze die der maar af.
Heeft Kuik al beveiliging? Je zou toch zeggen dat mensen een keer door zullen slaan door al die debiele acties van hem.
wel goedverdoemme zeg, wat een lul is die Tim Kuik.
Ga eens gauw deaud.
Nu hebben we alleen Isohunt.com nog.
Dus de staat neemt aan boven de (internet)gemeenschap te staan. Zozo. Ik denk van niet!
Lets Kuttekrap | 26-08-09 | 15:23
Moet je wel een payserver hebben want providers ondersteunen veel groepen niet eens.
rechters in NL zijn net zo corrupt als in welke bananenrepubliek dan ook...... dus dat.
Gewoon beter beveiligen... ;')
eset-nod32-free.blogspot.com/
@recessieloos | 26-08-09 | 15:21
A.b.boneless en dan nog duizenden andere nieuwsgroepen. Keuze zat, me dunkt.
jeemsbont | 26-08-09 | 15:20
Downloaden mag, uploaden niet
IJzervreter | 26-08-09 | 15:20
Je bent wel echt heel simpel, via dc++ is echt alles te vinden en dat zal je via je alt.binaries.boneless echt niet lukken
Fuck cd's kopen dan gaat toch maar een paar procent naar de artiest die het geld eigenlijk verdient. Maar het meeste gaat toch naar de labels en recordstudio's..
Niet janken, volkomen terecht en more to follow wat mij betreft!
Iets downloaden waar geen toestemming voor is gegeven is gewoon jatten.
Films,muziek en software binnenhalen via torrents(of hoe ze ook mogen hetn is voor vmbo'rs en andersoort paupers) Het echte spul haal je binnen via www.binaries4all.nl/ftd/
@0o0"
Of ff zoeken en niet betalen ^^
Beide een optie uiteraard
Ik bied hier de songtekst aan van Hans Teeuwen's imitatie van een luie muzikant: lalalala ... geld
Pharan | 26-08-09 | 15:10
LOL
haha en ondertussen is thepiratebay gewoon alweer in de lucht!
Bom voor je deur Brein, geen brein nodig voor dat
@Fleauxe;
Je zou mijn visie ondertussen beter moeten kennen. En Cuijk ligt dicht bij NoviOoOmagus, niet bij Rotjeknor.
ok, dan heb ik misschien eens de tijd om alles wat ik sinds 1978 heb gedownload ook een keer te bekijken.
Ik zie net in een ander topic dat een aantal reaguurders de zin "Geert for president!" gebruikt hebben. Die zin heb ik gisteren geclaimd als mijn eigendom. Per keer dat men deze zin gebruikt dient met eerst 2500 euro op mijn bankrekening te storten, na verkrijgen van schriftelijke toestemming natuurlijk.
@Lying Dutchman | 26-08-09 | 15:07
LOL! Jammer dat het maar 18 seconden duurt. Kan ik ergens een langere versie downloaden?
@ P. Fabergé | 26-08-09 | 15:08
Hoe klinkt dat dan? Never gonna ... nnnnnnnnnnnnnmpf...... give you up ??
@Notenkast | 26-08-09 | 14:54
*steekt gegeneerd hoofd in ijskast om af te koelen en zegt sorry voor foute info in post van 14:50*
Dat krijg door die overdaad aan informatie hier, je windt je op, gaat tegen ega zeuren en die roept: schrijf het van je af.
Het is net TV, nooit is er wat en dan komt alles in 1 keer op je scherm. Overload.
@Lying Dutchman | 26-08-09 | 15:07: Gheghe, die is inderdaad masterlijk.
@OoO | 26-08-09 | 15:07: Goedemiddag meneer Cuijk ;)
@Joris Draaksteker | 26-08-09 | 15:05: Nu je het zegt, inderdaad ja. Thxs.
Straks moeten we nog gaan betalen als we tijdens het schijten Rick Astley aan het neurië0n zijn. Totaal niet pro-download, maar de prijzen welke gerekend worden voor muziek/films/games is van de zotte, en dat komt niet van het downloaden. Back in the 80's waren cd's ook al duur. 20 piek voor een videoband, 9.95 voor een cd-single en 25 voor een album. Ik ga weer dope teksten schrijven... hollereer!
Eurotokkie | 26-08-09 | 15:03
Ach, als je het principe maar begrijpt. Toch?
@Ad337 | 26-08-09 | 15:04
die maffia hadden we al een aantal jaren hoor...
wij noemen t alleen 'regering' ^_^
Als jullie tijd hebben moet je even naar dat eendenfilmpje kijken op Dumpert. Te grappig!
@update
Dat is ronduit belachelijk. Bij veel CDs krijg je de songteksten er niet eens bij, dus zouden ze dit soort initiatieven alleen maar moeten stimuleren. Bovendien is dit een moderne vorm van mond-tot-mond reclame waar ze extreem blij mee zouden moeten zijn. Net als de Jamba reclames. Let wel: de reclames, niet de ringtones zelf.
Weer een paar stemmen erbij voor de Piraten Partij
@Fleauxe;
Niet aan beginnen. Veel broken links en virussen. Gewoon een rapidshare-account nemen (wat is nou 5 euro) en een week lang elke 5 minuten een film naar binnen trekken. Deze ( www.rapidfox.net/ ) als search-engine gebruiken en laat ze maar lekker met hun torrents.
Songteksten nu ook? LOL. Dan zijn ze nog echt wel even bezig. Als je zoekt op de Lyrics van een bekend nummer heb je zo een miljoen resultaten op Google, ze zijn op die manier nog wel even bezig.
Eurotokkie | 26-08-09 | 14:59 :
Ik denk juist het tegenovergestelde. Ik denk dat Brein dit alleen doet om geld te verdienen. Zonder piraterij, geen Brein. Als Brein alle piraterij weet tegen te houden? Hoe moeten ze dan nog geld verdienen
.
Brein pikt gewoon één voor één torrentsites uit waar ze een rechtzaak tegen spannen terwijl ze ZEKER weten dat ze het niet kunnen tegenhouden. Zo kunnen ze oneindig doorgaan en dus ook oneindig geld verdienen.
@MonsieurBoozzz | 26-08-09 | 15:03: Bedankt, ik zal het onthouden.
@Frau Von Flick | 26-08-09 | 15:04: Auch Sie wolte ich bedanken, zal het eens grondig bestuderen.
-
@BREIN: Sterph!
alpha_mannetje | 26-08-09 | 15:02
no quotes, big relief
@Fleauxe | 26-08-09 | 15:01
je hebt er maar een nodig: Google. In de zoekterm opnemen file:torrent en klaar.
gewoon allemaal stoppen met ademen, dan bindt de muziekindustrie vanzelf wel in!
Eindelijk hebben we net als Italië ook maffia: de platenmmaffia.
@Fleauxe | 26-08-09 | 15:01
In ieder geval:
www.newtorrents.info
www.extratorrent.com
Lying Dutchman | 26-08-09 | 14:57
Ghe Anouk daar mag dus wel een downloadverbod op komen.
morningstorm | 26-08-09 | 14:55
lekker bezig, lulletje! ik zeg tot ziens!!!
Fleauxe | 26-08-09 | 15:01
torrentfreak.com/25-great-pirate-bay-a...
En anders kan ik nog wel een Demonoid-uitnodiging voor je regelen...
Wat? Zijn songteksten ook verboten?
Goed zo. Hard aanpaken die amateur zangers!
Eurotokkie | 26-08-09 | 14:59
*Tracht weer wat te relaxen*
@ hetluis | 26-08-09 | 14:53
Wat in elk geval niet mag is dat jij hem zomaar ff quote, hiermee is GS aanbieder van beschermde songteksten, kan ik ff vangen?
Kan iemand een top-3 geven van torrent-sites voor nitwits als ik?
Zolang ze van puretna maar afblijven... godver de godver
SMEGMET | 26-08-09 | 14:29
PTNA mag deaud, stelletje hoerige lutsers daar. (net als empornium overigens)
alle 0-dagen smut is VERBOTEN -geen brazzers/DDF/etc etc etc meer-
prolific uploaders krijgen om niets een ban, kijk maar naar Woefdrammer of LL.
pussytorrents.org en CHEGGIT.net FTW !
@ stolperstein | 26-08-09 | 14:50
Dit is echt een drama. Gelukkig is mijn vaste site nog up and running m.b.t. NL ondertitels...
Wat een gekkenhuis is deze planeet.
Frau Von Flick | 26-08-09 | 14:52
Ik zou me niet zo druk maken nu 1 deur dicht is gaan er weer 3 open ,
Brein komt 10 jaar te laat en denkt dat ze juridisch een oplossing
hebben gevonden om alles te verbieden ja droom maar lekker verder.
morningstorm | 26-08-09 | 14:55
Droplul
Heeft iemand voor mij de nieuwe van Anouk? Kopieer het even voor me en ik stuur je de nieuwe van The prodigy. Postzegeltje erop, TNT ook weer gered, Anouk gered, The Prodigy valt niet meer te redden en ik heb 2 cd's voor 17,94.
@Patrick Zweedsey;
Moet jij nog kijk- en luistergeld betalen dan? Is dat niet allang verrekend met de belastingen zodat JPB niet bang hoeft te zijn dat zijn Lingo wordt weggesaneerd wegens gebrek aan belangstelling?
-weggejorist-
Ik kan het wel ergens terughalen, maar volgens mij is het geoorloofd om 72 uur lang illegale content 'ter evaluatie' in huis te hebben. Waar moet je het dan vandaan halen?
Natte Draak | 26-08-09 | 14:53 :
Straks mag je gekochte muziek niet meer uitlenen.
mogen we nou zelf bepalen of we die kijk en luistergelden voldoende zinnig vinden om te gaan betalen?
stolperstein | 26-08-09 | 14:50 :
"woensdag 11 februari 2004 16:16"
Paar jaartjes te laat Stolperstein.
Waar zijn ze in godsnaam mee bezig.
Wat hebben ze liever.
Een torrent site op een of ander eilandje dat nergens bij hoort.
Of een torrent site waar je nog iets wat controle over hebt -__-
over songteksten gesproken: hoor net op de radio paul van vliet zingen: meisjes van 13, er net tussenin! mag dat zomaar?
Iemand zou die Kuik z'n computer eens moeten checken op illegale bestanden.
Hoe kansloos is het trouwens om lyrics te verbieden. Straks mag je gekochte muziek niet eens meer luisteren.
* Op dit moment flink wat bestanden naar binnen aan het trekken doet*
Gooi er nog maar een update achteraan, Brusselmans.
tweakers.net/nieuws/30997/ondertitels-...
Kuik's methode was wederom effectief: ook ondertitels.nl is de sjaak, mede dankzij innige samenwerking met de FIOD en het OM. Fiod uitvoerder, OM instigator en Kuik 'citeert': de aangever.
Daar bestond in de oorlog een passend woord voor.
@ Brakke Obama | 26-08-09 | 13:50
Inderdaad, zoals al achterop je platenhoes stond: "home taping is killing music"
*Gedag tegen mijn leven zeggen doet...
www.youtube.com/watch?v=Dw9yEuwohkk&am... omtrent The Pirate Bay
Die muziekuitgevers hebben duidelijk niks beters te doen. Jarenlang knijpen ze zowel artiesten als de consument uit om vette winsten te maken maar kennelijk is het nog niet genoeg. Ik zal er geen CD of DVD meer om kopen als ik geen torrents meer kan downloaden. Integendeel vaak koop ik juist onverwacht een CD, DVD of game als het na download goed blijkt te bevallen.
Als het volk straks in opstand komt kunnen we dan gelijk het koningshuis afschaffen en een republiek worden?
Waarom staat er deze keer trouwens geen foto van de corrupte rechter, ik wil ze kunnen herkennen.
TPB is alweer online, dus waar klagen we over. Verbieden maakt het alleen maar leuker, dus zullen ze toch wat beters moeten verzinnen. En Tim heeft werk zat en is dus ook happy. En zo loaden we lekker verder..
Weg met Tim!! dies ook illigaal, echt waar hoor...
btw, www.thepiratebay.org. ^^
@Eurotokkie 14:43
Als zoontjelief een I-pod heeft met externe speakers, is hij het haasje hoor. Zeker als hij ermee op het strand gaat zitten.
Fleauxe | 26-08-09 | 14:35 :
Pas toen investeerders zagen dat er met muziek geld te verdienen viel sprongen de platenmaatschappijen uit de grond. Iedereen in dat clubje wil de nieuwe Richard Brandston zijn. Maar in plaats van echte talenten een contract te geven, geven ze gewoon iedereen wie ook maar een beetje kan zingen een contract. Met de hoop dat het aanslaat. Slaat het niet aan dan worden deze nep-artiesten op straat gegooid. Slaat het wel aan dan is het $ kassa $.
.
Nu het internet DE nieuwe manier is om je muziek te verspreiden als artiest beginnen de platenmaatschappijen te zweten. Hun investeerders willen geld zien, maar ze kunnen het geld niet via de normale wegen bemachtigen. In plaats van met een nieuwe methoden te komen klagen ze gewoon iedereen aan.
Terecht die uitspraak. Betalen zullen jullie voor spullen met copyright. MINOVA en al die andere torrentsites zijn gewoon helers. Al die drogredenen en sneren naar Kuik ten spijt. Lutserts.
*gloednieuw bioscoopfilmpje snel downloaden gaat doen*
Hey Timmetje.. TPB is weer terug... En nu? Providers dwingen? Kut kneus.
Braakbal | 26-08-09 | 14:42
Ik heb nog veel meer, maar daar zal G-Unite niet zo blij mee zijn....
Ironisch Naakthuisje | 26-08-09 | 14:38
Ik denk dat je niet veel zult vinden want Familie , kennissen en collega,s hebben
allemaal 100% legaal software op hen computer staan , echt waar.
MonsieurBoozzz | 26-08-09 | 14:41
HAHAH ALTIJD LEUK
pssst.. die techniek die ademen heet... ik heb helemaal nooit gezegd dat dhr Kuik die techniek ook mag gebruiken... doe s snel stoppen daarmee !!!!
het maakt niet uit wat ze doen. ze kunnen zo veel gevechten winnen, de oorlog kunnen ze niet winnen. het internet is van de nerds, van ons! wij kennen elk hoekje, alle krochten en alle donkere steegjes. de wet bestaat niet in digitaal formaat, de wet dat zijn wij.
@ICallSoWhat | 26-08-09 | 13:57
Best een goed idee! Liedjes en films kun je prima in zeer lage kwaliteit en/of in fragmenten gratis aanbieden. Stel dat de volgende James Bond film op stapel staat; dan heb ik daar best vantevoren blind een euro voor over. Casino Royale heeft volgens Box Office 594 miljoen dollar opgeleverd; dat moet op jouw manier toch ook zeker lukken. De productiekosten van 150 miljoen lijken me zeker haalbaar, gezien de 45 miljoen maandelijkse unieke bezoekers die Mininova alléén al trekt.
Muziekvoorbeeld: best verkochte CD: Eagles - Their Greatest Hits, (29 miljoen verkochte exemplaren); ik vind 29 miljoen euro zeer vorstelijk betaald voor een jaartje ploeteren in de studio.
Waar gaat dat geld heen vraag ik me dan af.
Gaat BREIN dit verdelen onder de muziek of film industrie,of gaat het lekker in zn zak zodat hij lekker op vakantie kan???
Ik snap er niets van denk aan zelf stichting te beginnen.
stichtingbrein.nl
Not shown: 92 closed ports
PORT STATE SERVICE VERSION
21/tcp open ftp vsftpd 2.0.6
22/tcp open ssh OpenSSH 4.7p1 Debian 8ubuntu1.2 (protocol 2.0)
25/tcp filtered smtp
53/tcp open tcpwrapped
80/tcp open http?
135/tcp filtered msrpc
139/tcp filtered netbios-ssn
445/tcp filtered microsoft-ds
Service Info: OSs: Unix, Linux
Have fun....
Hoe zit het dan met zingen (van bekende liedjes) in het OV bijvoorbeeld? Dat is ook het reproduceren van iemands liedje en zou dus verboden moeten worden. Ook coverbands mogen ophouden met bestaan.
Begint nu echt leuk te worden.
Volgens mij is Ali Taliban ook zo begonnen en is het sindsdien alleen nog maar achteruit gegaan. Wanneer komt het verbod voor muziek en dans?
Het is een beetje als het verantwoordelijk stellen van Rijskwaterstaat voor het te hard rijden op de snelwegen...
Allemaal Kuik's huis toilet-paperen vanavond?
en.wikipedia.org/wiki/Toilet_papering
@Wim-Lex | 26-08-09 | 14:09
Helemaal mee eens, kan me niet voorstellen dat zo'n gekrenkt mannetje als Tim Uilskuik geen geheimen heeft. Laten we eens goed graven naar zijn persoon en zijn omgeving. De informatiejacht is geopend !!!
ingelogd | 26-08-09 | 14:31 :
Veel grote artiesten zijn alleen nog maar bij hun platenmaatschappij omdat ze daar een contract hebben. Nieuwe artiesten hebben geen platencontract nodig. Hun muziek kan gratis worden verspreid via internet. Geld verdienen de artiesten ook niet veel aan het verkopen van muziek. Het geven van concerten is waar het echte geld zit.
.
Dit is gewoon een slimme manier van Timmetje om het uit te buiten. Tim zal ook nooit proberen om piraterij volledig te verbieden. Waar moet hij anders zijn inkomen vandaan halen?
De muziekindustrie zou ook wel eens mogen stil staan bij de kwaliteit van de muziek van tegenwoordig. De meeste shit is gewoon leuk voor een paar keer maar heeft totaal geen lange houdbaarheidsdatum. Waarom zou ik er dan geld een uitgeven als ik het ook van internet kan trekken? Hoe anders is dat met muziek die ik echt waardeer, zo heb ik platen/cd's/mokken en t-shirts van Gigi D'agostino en koop nog steeds alles wat hij uitbrengt. (voor zover het dat nog doet)
Over dat principe hoor je de industrie nooit, het is bek houden en betalen.
Nog steeds is het te bizar voor woorden dat creatieve geesten hun leven lang op hun aarsch kunnen zitten en geld binnen harken van één liedje, ooit in een ver verleden geschreven en uitgebracht. Het slaat echt alles.
In elke andere beroepsgroep moeten mensen presteren, produceren. Een wetenschapper zal met nieuw onderzoek moeten komen om betaald te worden, het liefst ook nog maatschappelijk relevant. En een producent van games zal nieuwe spellen moeten ontwikkelen, die blijft toch ook geen geld binnen harken voor elke keer dat zijn spel gespeeld wordt? Terwijl dat ook een creatief product is, gespeeld door miljoenen.
Dit is niets meer dan een middeleeuws systeem voor mensen die al veel geld hebben en daarom alleen maar meer geld willen hebben. Te zot voor woorden dat dit mogelijk is. Ik snap de auteursrechten best, en vind ook dat ze best een paar jaartjes betaald mogen worden voor een liedje, maar daarna moet het over zijn.
Eigenlijk zouden we eens allemaal een half jaartje moeten stoppen met CD's, DVD's en andere rotzooi te kopen, niet meer naar de bioscopen, concerten en discotheken moeten gaan en ons internet tijdelijk een half jaar moeten downgraden tot 56k modem uiteraard met de daarbij behorende abonnementskosten. Puur uit protest. Ik wordt echt zo ziek van die controle freaks op deze aardkloot tegenwoordig.
Nog even en een loodgieter krijgt het auteursrecht over een toilet wat hij in je huis heeft aangelegd, moet je iedere keer een kwartje in potje gooien als je moet schijten!
Even wat anders, wat doen BREIN eigenlijk met die rare accijns die op lege DVD's, CD's en andere informatie dragende materialen zitten? Daar betalen we toch al voor?
@ smegmet
Wat een fantastische site! Purno de porno!
Denk dat als artiesten hun werk gratis aanbieden en mensen die het kunnen waarderen een vrijblijvende gift mogen storten, ze nog meer geld kunnen verdienen dan wanneer ze die luie geldverdieners die zogenaamd hun belangen behartigen daar achteraan laten dreigen, dwingen en zeiken.
Dus vanaf nu is het afgelopen met het downloaden begrijp ik?
-
Seed please!
OoO | 26-08-09 | 14:17
Ja dat BREIN alleen in hun eigen straatje bezig is was al bekend dat een Muzikant
jaren moet zeuren om geld omdat zijn muziek is gedraaid op bijvoorbeeld Radio 2 daar zal BREIN niet wakker van liggen
Het gaat hier om de grote jongens die nog steeds veel geld verdienen maar
een paar Miljoen minder dan in de Gouden tijden.
Per definitie kanseloos dit soort acties. Als ze hun geld nu eens gaan investeren in idd een nieuw systeem..........
*denkt aan een iTunes achtige oplossing*
Zolang ze van puretna maar afblijven... godver de godver
Lekker belangrijk........
Oh kijk; deze zijn niet gelinkt aan Universal: www.musicfrom.nl/songteksten/
@ wakkere nederlander
In principe hebben we daar nu youtube voor. Maar je hebt wel gelijk, napster was fantastisch.
Het is zo jammer altijd he. Alles wat leuk en mooi is moet verboden worden. Tot aan mijn bed willen die gasten bepalen hoe ik welk gat neuk! ZO!
Wel godverdegodver : "gelegenheid geven tot, aan zetten tot en profiteren van de door haar gebruikers gepleegde inbreuken op de auteursrechten en naburige rechten van rechthebbenden." is een quote uit een liedje van mij! Kan ik ff vangen?
Vervalt nu dan ook eindelijk de kopieertoeslag op mediadragers?
Als er één website is die de power heeft op te roepen tot een boycot dan is het Geenstijl wel. Roep gewoon eens op om voor één week, geen enkele CD,DVD,Film te kopen of een bioscoopje te pakken. Moeten jullie eens kijken hoe snel het tij keert.
waterbed: mininova weg een ander staat op. ze kunnen moeilijk tegen iedereen optreden. kansloos dus
Dit klopt niet, Mininova is een van de weinige die na een waarschuwing voor een illegale torrent het ook van de site af haalt. Vanuit het oogpunt wat Brein nu geeft zou moeten betekenen dat Youtube ook illegaal bezig is. Je kan gewoon niet controleren wat al je users uploaden. Ik voorspel binnenkort een stijging in torrents ik zal dan ook altijd de torrentsites blijven supporten.
Waar ligt de grens met het verbieden? Op Youtube kan ik alles luisteren en bekijken zonder te betalen. Als ik een profielpagina open op een site als Hyves, Facebook of Myspace word ik overspoeld door merknamen, logo's en ook muzieknummers.
Er moet een nieuw systeem uitgevonden worden maar de platenmaatschapijen hebben daar gewoon helemaal geen zin in. Innovatieve creaties zoals Itunes waarom ontwikkelen ze dat niet gewoon verder? Brein steekt nu toch zelf al het geld in hun zakken dus daar hebben ze niks aan.
@Sliptong | 26-08-09 | 14:20
Nieuws wat ? Ik heb niks gezien of gehoord.. U toch ook niet ?
Sliptong | 26-08-09 | 14:20
Weet je wat Zwitsalhoofdje, herhaal dat vooral vaak en op veel verschillende plekke. Dat helpt echt.
Leuk, zoek je via google naar Timmeh... vind je dit op wiki:
De internet blog Geenstijl claimde ontdekt te hebben dat de server van BREIN geheel nog functioneerde en er geen sprake was van een aanval, het gehele nieuwsarchief was nog benaderbaar[13][14][15]. Het nieuwsarchief van BREIN was later door een wachtwoord beschermd.
Op 23 juli 2009 maakte The Pirate Bay bekend een rechtszaak tegen Tim Kuik te starten wegens smaad. The Pirate Bay ontkent iets te maken te hebben met de vermeende DDoS aanval[16].
Maak jullie geen zorgen want Kuik en de zijnen winnen het nooit. En troost je met de gedachte dat we met z'n allen Tim en vooral dat tuig van die platenmaatschappijen al voor vele tientallen miljarden in hun reedt geneuqt hebben de afgelopen tien jaar. Als ze controle krijgen over het web gaan we gewoon weer over op het kopieëren van materiaal van vrienden. Het wordt hoogstens iets omslachtiger maar Tim voert een achterhoede gevecht.
Haaa Timmmmmeeeeh! Ik hoop dat ze van de nieuwsgroepen afblijven.
Niet dat rechthebbende nu hun geld krijgen want Buma/Stemra weet helemaal niet wat ze met die miljoenen moeten doen die ze in kun kluis hebben.
Laten ze dus er eerst voor zorgen dat deze rechthebbende
hun geld krijgen , dus BREIN doe daar eens wat aan.
Niets nieuws v.w.b. songteksten. Al 2 jaar aan de gang. Zie www.olga.net/
Mogen songteksten nu ook al niet?
Meezingen is dus per direkt Verboten,
alleen meestamelen wat we Denken dat er gezongen worden mag nog
Jongens,
BREIN werkt alléén maar namens UNIVERSAL. De rest kan die stichting geen kont schelen. Ook MusiCopy en LIRA doen dit; alleen UNIVERSAL. Voor andere maatschappijen doen ze geen sodemieter.
Doe daar eens wat mee.
* ALU hoedjes op jongens ! *
Wat BREIN op termijn wil is mind control. De naam van die stichting zegt mij genoeg.
Het doel is om als je in je hoofd een liedje speelt (je hoeft nog niet eens te zingen of fluiten) je ook rehcten moet betalen. Dat is het einddoel van Kuik. Als je dus
's morgens opstaat met een liedje in je hoofd dan wordt het aftikken bij BREIN. En God beware me als je een liedje in je hoofd hebt dat er niet uit wil, zo'n deuntje dat maar in je hoofd blijft zitten, want dat gaat je een fortuin kosten. En als jullie denken dat ik raaskal verwijs ik naar mijn vriend Adam. Die weet er ook alles van.
Organisaties zoals BUMA en BREIN zitter er natuurlijk niet voor de rechthebbenden. Net zoals letselschadeadvocaten eisen ze een flink deel van de binnengeharkte buit op. En daar gaat het om.
Ik was jaren geleden betrokken bij het opzetten van een project dat (via een gesloten circuit nb) muziek ed zou distribueren. Volledig controleerbaar. De rechthebbenden inclusief platenmaatschappijen waren wel voor. Drie x raden wie er tegen was en waarom.
.
Zolang er geen legaal alternatief komt waarbij je voor een paar euro een volledige CD in ongecomprimeerde kwaliteit en zonder DRM kunt downen, zal Kuik en z'n bende altijd een verloren strijd blijven voeren. Het enige alternatief is het internet VOLLEDIG verbieden. Het lijkt er steeds meer op dat daar achter de schermen al hard aan wordt gewerkt.
Op welke dag valt 3 september ?
De echte oplossing is simpel:
Internetproviders staan gewoon netjes 8 % van hun omzet af aan Buma/Stemra, net zoals platenmaatschappijen en radio en tv zenders dat ook doen.
Dit geld wordt verdeeld onder de auteurs.
Wie wat krijgt is heel goed na te trekken via de logs van elke provider.
Op deze manier wordt de woekerwinst die internetproviders maken met het auteursrechtelijk materiaal van artiesten, kunstenaars en componisten op een rechtmatige manier gecompenseerd.
Stichting Brein komt helemaal niet op voor het recht van de auteurs.
Het is een censuurmachine die om het recht van de Bon Jovi's en de Beyonce's te beschermen alle andere onbekende artiesten de mond snoert door alles aan te klagen en te verbieden. Het opdoeken van Napster was een van de zwartste dagen voor muziek-makers en liefhebbers. (Audiogalaxy idemdito)
Dit waren wereldwijde naslagwerken waarom werkelijk alles te vinden was wat er ooit was uitgekomen. Dit waren "cultuurreservaten" die dezelfde bescherming zouden moeten hebben gehad zoals dat ook met natuurreservaten gaat.
@Nacho_Vidal | 26-08-09 | 14:11
G.E.L.D.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, ghe
Mogen we straks ook geen liedjes meer meezingen? Kunnen alle skihutten ook wel inpakken, hebben we er toch nog iets aan gehad.
@ Wim lex
Je hebt helemaal gelijk, die Tim Kuik met zijn Brein stinkt als een anus van een aangereden zeehond. Rutger moet er ook maar eens op af. (niet dat dat veel zou helpen) Dan maar een soort van onafhankelijk onderzoek. Ik vind het ook zo raar dat elk goed alternatief niet doorkomt. Hoe zou dat toch komen?
CD winkels verkopen al jaren geen /echte/ CDs meer. Alleen nog maar 'best of'. Ik kan zo vijf CDs opnoemen die ik alleen nog maar via internet kan bestellen, en niet meer in zelfs de beste platenwinkel in deze grote stad zou kunnen kopen.
-Preventief WeggeBREINt-
De door u gebruikte teksten zullen vast en zeker wel eens eerder in een muzieknummer gebruikt zijn. In welke taal dan ook.
Wim-Lex | 26-08-09 | 14:09
Wat hij zegt! Doe weer eens oude tijden laten herleven...
Kan GeenStijl ajb een diepgravend onderzoek doen naar die Tim Kuik...??
DOE EENS ROEREN WAAR HET STINKT !!!
Wanneer komt er eens een rechtszaak tegen dat irritante, niet doorspoelbare, BREIN filmpje dat aan het begin van zowat iedere koop-DVD staat?
word tijd dat we non-corrupte rechters benoemen
BREIN en vooral Timmeh zijn een schande en zetten Nederland ten schande!
2 Torrentsites plat nu... wacht maar.. er komen er straks zoveel voor terug dat hij de rechtzaken niet meer aankan :D
Torrentsites aanpakken = Fail... je kan ze niet allemaal aanpakken :)
Die Tim loopt met een stijve zo groot dat ie bijna denkt dat ze stiekum Viagra in zijn koffie hebben gedaan.
Waar is die gast mee bezig? Heeft iemand Meneer Tim wat aangedaan ofzo omdat, hij zo massaal het internet en al haar piraten aan het aanpakken is?
Er is vast zo'n schavuit piraat geweest die wat van hem heeft gestolen! AwwrRRR
-weggejorist-
Er valt niets te juichen voor Kuik. De sites zullen verkassen naar andere landen. Downloaden is niet tegen te houden. Bovendien krijg ik met dit soort nsb acties de neiging alleen nog maar te downloaden en niets meer te kopen.
Ik vraag me af hoelang het nog duurt voordat meneer Kuik beveiligd door het leven moet.
ROFLMAO @ UPDATE
Volgens mij is het al eens gezegt hierzo, maar ik zeg het nog maar eens. Er zit toch gewoon een luchtje aan dat hele BREIN gedoe. Ze hebben zelf een ontzettend dikke vinger in de pap als het op geld ontvangen neerkomt. Ze moeten wel gigantisch veel geld verdienen aan al die auteursrechten onzin. Waarom zouden ze anders zo als een pitbull vast blijven houden aan die ouderwetse normen en waarden. Die Tim Kuik is ook een rat. Hij heeft heel veel belang bij hoe het nu is. De enige die lopen te zeiken zijn de producenten (Universel, Sony etc.) En nu dus ook weer BREIN. Maar je hoort in feite helemaal niets van de artiesten zelf, rara hoe kan dat? Het is gewoon weer een slinkse zet van zakkenvullers die over de rug van anderen (artiesten) hun geld verloren zien gaan. Het zijn gewoon een stel zeikerds die met deze onzin moeten kappen en ruggegraat tonen in de vorm van een alternatief. Tot die tijd! ALL SHIPS AHEAD AAAAAAARRRRRRRRGGG
Goed stuk Brusselmans!
De piraten zullen uiteindelijk zegevieren, vooruitgang is niet te stoppen!
Arr matey! Where's me rum!
Ik ben geen downloader maar door dit soort gezeik en beperkingen van internet ga ik denk ik toch maar op de "illegale" toer. Gewoon om een punt te maken en hopelijk bij te dragen aan de ondergang van de huidige vorm van de muziekindustrie :-)
beknepen landje dat nederland.
Waar blijft toch een kamerlid die zijn poten van tafel haalt, zijn kont uit het pluche trekt en eens gaat rondvragen wie deze stichting in vredesnaam het recht heeft gegeven om te stelen? Deze stichting moet maar eens gaan verdwijnen!
Wat een belachelijke uitspraak weer. Tegenwoordig is het nogal populair om zowel het onkruid als het gewas uit de grond te trekken en te verbranden...
Dit zijn de stuiptrekkingen van een uitstervende dino. Over 10 jaar bestaat BREIN niet meer, en doen artiesten weer dat waarvoor ze ooit artiest werden: optreden.
Waarom klaagt Brein Google niet aan dan? Dat snap ik nog steeds niet.
Ben ook erg benieuwd wanneer Brein met een alternatief komt. Want op zondagmiddag een filmpje kopen in de polder blijft erg lastig.
@redactie: Stuur Rutger er nou eens op af.....
*casetterecorder zoekengaat op zolder, ergens*
Vonnis is te lang om nu helemaal te lezen, maar google haalt bijvoorbeeld nooit links weg. Waarom klaagt brein die dan niet aan?
Zielig dat je niet eens een songtext mogen doen. Wanneer is Joetoeb aan de beurt?
Van horen zeggen is er ongeveer 2 jaar geleden een schikking met de belasting geweest met Tim Kuik. Maar dat heb ik gehoord, dus zeker weet ik het niet...
ik loop al een poosje met het idee rond, maar vanwege de ritalin gaat het toch nooit van de grond komen. Dus bij deze het idee.
Geef de artiest zelf de mogenlijkheid om aan te geven hoeveel hij of zij voor een album/liedje wil verdienen. Zet dat bedrag op een site en de mogenlijk om hiervoor te doneren. Is het geld binnen wordt het nummer vrij gegeven klaar iedereen mag downloaden iedereen mag kopieren. (Buma mag blijven bestaan als ze het afspelen op de radio, Artiest kan meer verdienen naar mate hij of zij meer bekend is, en verdient waarschijnlijk meer omdat er geen geldwolf tussen zit, siteowner verdient aan rente want zal wel even duren voordat bedrag binnen is)
iemand nog nadelen?
zou Tim alles legaal hebben. Nooit een schilder in de avond uren langs laten komen, belasting verkeerd hebben opgegeven, etc...
het zal mijn reet roesten
we shall not, we shall not be moved
waar gaat dit heen?
*in hoekje zit dekentje over hoofd trekt*
De piraterij zal nooit weggaan. Sluit de een en een ander gaat verder. Laat staan alle andere trackers die er nog zijn, inclusief Private Trackers.
Het is een onbegonnen strijd. Sluit dan maar direct heel de interwebs.
Nogmaals, dit is tijdelijk. Net zoals in China zal het downloaden van muziek en films gratis worden. Het geld wordt dan verdiend met de extra reclame.
Stichting Brein probeert dit nog zo lang mogelijk te voorkomen, aangezien dat voor de Stichting zelf (dus niet de belanghebbenden) veel geld gaat kosten.
En hoe staat het met het legale download ALTERNATIEF?
of moeten we nog steeds braaf naar de winkel Tim?
De appstore van Apple toont dat er ruimte is voor een legaal alternatief, maar diezelfde Sony/EMI/Universal weigeren dit vrij te geven in Nederland.
Ik betaal graag 20 euro voor een seizoenspas van MadMen,Entourage en the Simpsons, en huur graag voor 2 euro een video via iTunes;
Maar het mag niet van deze zelfde hypocriete hufters.
Vooruitgang? OK dan!
Mag ik SVP gratis van jullie de taxonomie van jullie blog overnemen?
we hebben nog altijd isohunt.kom
skaffz | 26-08-09 | 13:48
wuz that sum /i/nsurgen?
Als BREIN denkt met dit soort zinloze gevechten de oorlog te winnen...
wel na 3 maanden per link 1000 euri inkoppen voor meneertje brein.
"Het is allemaal begonnen met die vervloekte casettebandjes!"
Fokking belachelijk. We moeten echt es een keer ZELF zo'n rechter omkopen.
Ik begrijp niet dat ze maar blijven volhouden dat het "broodroof" is. Dat downloaden kan al een aantal jaren en muziekanten, filmsterren e.d. verdienen nog steeds miljoenen dus het zal allemaal wel meevallen...
haha verloren strijd Tim
thepiratebay.org/
Wat doet Timmie nou moeilijk ? Illi Downen blijft toch altijd bestaan ?
-weggejorist en opgerot-
Google kan de tent wel sluiten.
Toe maar hoor Timmeh... Zodra dadelijk Tor, I2P, en andere netwerken eenmaal goed werken (en dat gaat hard op het moment), dan is alle controle voorbij.
Hmmm, wie riep er ook al weer dat deze zaak niet verloren kon worden?
REAGEER OOK