Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GL Amsterdam: meer drugs, meer graffiti

groenlinks.jpgDaar hebben we Groen Links weer. De milieubewuste geitenwollensokken hebben in hun conceptverkiezingsprogramma enkele, op z'n zachtst gezegd discutabele, punten staan. Wat denkt u bijvoorbeeld van een door de overheid opgezette wietkwekerij? Of een 'gedoogvergunning' voor de net verboden paddo? En wat te denken van het legaal verstrekken van harddrugs aan verslaafden door een 'bij verslavingszorg bekende dealer'? Of wat te denken van het briljante plan om méér graffitiplaatsen te maken, zodat de artistieke kansenjeugd ergens kan oefenen voor ze uw schutting of zijmuur te grazen nemen? Ook is er in het kader van de wens van Amsterdam 'dé groene innovatieve stad van Europa' te maken onder andere het idee opgevat om de prijzen van parkeervergunningen voor bewoners te verdubbelen, waardoor deze duurder worden dan een gemiddelde woonboerderij in Oost-Groningen. Allemaal voor het milieu uiteraard. U ziet, onder GroenLinks gaat Amsterdam een gouden toekomst tegemoet. Als drugsdealer.Wij kunnen alvast niet wachten op de doorgesnoven, doorgerookte jongeren die knetterstoned hun graffitiskills gaan showen. Laat Bill O'Reilly het maar niet horen...

Reaguursels

Inloggen

Ik snap GS soms niet. Was dit artikel sarcastisch bedoeld of zo?

CoamIthra | 28-08-09 | 01:00

dat ik da nog nie eens zon slecht idee vind:P

DIPSH0T | 26-08-09 | 18:12

Ze hadden 6000 jaar geleden het eten van appels moeten verbieden !

Glorix | 26-08-09 | 13:45

Groen Links zo jaren 80

veel vaak en vet | 26-08-09 | 08:02

Bijstandskoning | 25-08-09 | 21:17

Als we dan toch gaan generaliseren.... volgens mij heb jij behalve je uitkering ook nog een wietzoldertje of niet?

paco007008 | 26-08-09 | 02:18

was nog wat vergeten:
- legale wietkwekerij: je wilt niet weten hoeveel criminaliteit we kunnen voorkomen door het kweken van wiet vrij te geven, eventueel door de overheid zelf.

Daarnaast, welke malloot haalt het uberhaupt in zijn hoofd om zaken die ons direct vanuit de natuur worden aangeboden te verbieden?!!
Dat je het chemisch precs van cocabladeren\opiumbollen naar coke en heroine wilt verbieden kan ik inkomen. Maar als ik een fokking paddestoel wil opeten dan doe ik dat GVD, FFS dat maak ik toch zeker zelf wel uit? Lijkt me een logische beredenering, maar nee meneer Bas Taart meent het even allemaal te weten FFS, geenstijl begint echt dieptriest te worden.

paco007008 | 26-08-09 | 02:16

geenstijl moet weer eens zijken op groenlinks, omdat het groenlinks is. tss wat een dom bekrompen stelletje zijn jullie... Bas Taart doe eens ontslag nemen, heb je ook nog wat zinnigs te melden ?

- legale wietkwekerij gerunned door de staat.
JA und schnell bitte!! wat is er goed aan al die zolderkamertjes waar geen cent belasting op verdiend wordt, laat staan dat er kwaliteit geleverd wordt?! Gedoogbeleid hebben we toch... of dat nou linksom is of rechtsom...!

- het legaal verstrekken van harddrugs aan verslaafden door een 'bij verslavingszorg bekende dealer'?
JA, resultaten uit andere landen liegen er niet om... een gebruiker hoeft niet meer te stelen om aan zijn dope te komen, kan werken , is niet zielig meer, en hoeft die methadonrommel niet meer te gebruiken.
Een of andere vage dealer daarvoor belonen: NEE, gewoon zelf heroine maken van die opiumzaadjes die je bij de intratuin kan halen

- Graffitiplaatsen voor artistieke jeugd: JA komt u maar.
In eindhoven werkt dit prima, kom maar eens naar de berenkuil, en check eens hoeveel graffiti ger gespoten wordt in de stad... behalve lame simpele signatures kom je niet veel tegen kan ik je verzekeren!

paco007008 | 26-08-09 | 01:56

Waarom doen linkse honden altijd alsof graffiti niet slecht is voor het milieu???

Rest In Privacy | 26-08-09 | 00:19

Meer groenlinks is meer gezeik

Geert Flater | 25-08-09 | 22:28

Bijstandskoning | 25-08-09 | 21:17
Zou ik mogen vragen waar jouw enorme afkeer jegens drugs vandaan komt?
Zou tijd worden dat het probleem met de zogenaamde illegale achterdeur bij coffeeshops eens op zou worden gelost. Staatskwekerij is een begin, legalisatie zoals bij alcohol de eindoplossing. Sterke controles op de eventuele aanwezigheid van schimmels en haar toxinen, andere toxinen en bestrijdingsmiddelen. Accijns erover en laat de markt haar werking nemen.
Heroïne verstrekken aan hardtime-junks ben ik ook voor, aangezien de enige overlast is die ze veroorzaken, die van diefstal of bedelen is.
Graffitimuren moeten opzouten.

blikkoek | 25-08-09 | 22:16

Bijstandskoning | 25-08-09 | 21:17
Goed gelezen jongen! Maar als je even goed had gelezen is het niet méér drugs wat wordt gevraagd, maar in goede banen lijden van een markt dat al heeft bestaan, bestaat en zal blijven bestaan. Het is echt niet dat we massaal meer gebruiken als het zomaar te verkrijgen is. In alle landen behalve Nederland is het niet legaal te verkrijgen, maar we staan niet bovenaan in de lijst van cannabisgebruik. Maarre zeg jij maar niks over sponsoring van verkeerde mensen, 'bijstandskoning' heten en er blijkbaar trots op zijn? De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

haat | 25-08-09 | 21:46

Goede ideeën, alleen de parkeervergunningen niet misschien. Maar ja wat boeit mij dat :D.

Due|rr | 25-08-09 | 21:26

Meer drugs is een punt dat breed gedragen wordt door de 'rechtse' achterban van GeenStijl. Smerige cokesnuivende sponsors van de drugskartels zijn het.

Bijstandskoning | 25-08-09 | 21:17

Goed idee. Legaliseren die drugs. Op dit moment is het medicijn (de war on drugs) schadelijker dan de kwaal. Over de parkeertarieven overigens iets minder enthousiast. Moest toevallig vanmiddag iemand ophalen in Amsterdam en dan mag je gelijk 3 (drie!!!) Euro neertellen. Je krijgt dan wel het recht op een hobbelige, krappe parkeerplaats naast een boom waar een beschermbolwerk omheen staat die Veldmaarschalk Rommel bij de Atlantikwal graag had willen gebruiken.

lerak | 25-08-09 | 21:13

Drugs , uitvlucht voor degene die de realiteit niet aankan..

Mr aarsch | 25-08-09 | 13:57

Drink je wel eens bier?

koreapassie | 25-08-09 | 19:36

paars gespoten wiet en blauwe hasj

Nuancator | 25-08-09 | 19:32

Legale wietkwekerij: +1
Gedoogvergunning: +1
Parkeervergunningen: -3

koreapassie | 25-08-09 | 19:31

Toch zouden jullie je eens wat meer in graffiti moeten verdiepen, voordat je vreemde uitspraken gaan doen met betrekking tot kansenjeugd.

merlinn | 25-08-09 | 19:16

Meer walls of fame zou niet verkeerd zijn. Daar kan de kansenjeugd uiteraard niet zijn skills uitoefenen. Maar echte kunstenaars zouden meer mooie "pieces" kunnen zetten zonder dit illegaal te hoeven doen. Bij een dergelijke wall of fame kun je rustig de tijd nemen om het uit te werken tot een echt kunstwerk. Als je iets wilt gaan proberen kun je dat beter in je tuin op het oude volgefapte laken van je ouders doen.
Ontopic:
Rare ideeën hebben die mensen bij GL. Zal nooit mijn partij worden. *Gaapt

OnTheRun | 25-08-09 | 18:41

Ach, Amsterdam heeft toch echt het stadsbestuur dat het zelf gekozen heeft. De grachtengordel en oud zuid zit vol met salonsocialisten, die kiezen GroenLinks en de PvdA.

Fimbulvetr | 25-08-09 | 18:29

Groenlink heeft geloof en kan dus niet functioneren, alleen seculiere denkers serieus nemen de rest negeren.

Fragony | 25-08-09 | 18:17

Ach dat is nog niks: in 010 laat GroensLinksch twee kolencentrales bijbouwen om graffiti tegen aan te spuiten.
Ze vinden cultuur (tussen vele haakjes) belangrijk dan CO2 uitstoot.
Grotere oplichters kom je zelden tegen. Tenzij je naast Femke woont of Borghouts, of Taraa of Rosenlüller, of Duyvenkak of................

leefbarbaar | 25-08-09 | 18:16

RT Drs.. Gelul: "En laat Bill R. svp in de saoedische zandbak gaan preken, want ik heb zn gezeik te vaak gehoord." Zo is dat.
zie ook: www.arnoudboer.nl/?p=5678 Denk dat het A'damse drugsbeleid zo slecht niet is

JacoV | 25-08-09 | 18:09

Ze zouden zelf is van de drugs af moeten blijfen, die groelinkserts!

rsk | 25-08-09 | 18:06

Met die graffiti is het een win win situatie de jeugd kan zich uitleven en je kan iemand van de gemeente aanstellen die fulltime alle rotzooi er weer af kan halen.

websenior | 25-08-09 | 18:01

En daarom stem ik Groenlinks. Ik stel voor ook nog een staatsbordeel op te richten en de rest op te doeken.

Georia | 25-08-09 | 17:58

@nickname112. Uiteindelijk werd het Four legs good, two legs better en is de linkse elite nu zelf de onderdrukker en vervolger geworden

BASinnic | 25-08-09 | 17:52

Van een agent gehoord: als er grote wiet-kwekerijen worden opgerold, is dat voor 80% na een tip uit het criminele circuit. daardoor blijft de prijs 'netjes' stabiel...
Legale kwekerijen (lees inkomstenbron voor NL), gecontroleerde shit (dus minder risico voor je kind dat wel eens wil proberen wat papa 'vroeger' rookte...), transport gereguleerd, toegang tot shoppies controleren en koppelen aan sancties op naam van de ondernemert (in plaats van op het pand...).
Nadelen: criminelen verliezen inkomsten, worden kwaad, gaan handelen in zwaardere troep. Overheid moet boter van hun hoofd halen, excuses aan de paus schrijven (want: toch niet roomser dan).

Mwoa, klinkt eigenlijk zo gek nog niet.

En voor degene die nu beginnen te neuzelen over verdovende middelen, slecht voor je: je mag zonder problemen je lever aan gort zuipen met toestemming van de overheid... Je mag nog steeds je longen asfalteren... En ooit wel eens gasten uit een coffeeshop ruzie zien maken? Die staan na een par minuten gierend van het lachen tegen elkaar aan te hangen.

EEnzame SchizofrEEN | 25-08-09 | 17:44

Tja Bas Vaart, beetje hypocriet, iedereen weet dat Amsterdam al jaren de mestput van de wereld is wanneer het over drugs en prostitutie gaat. Groen <--- wilt het alleen maar voortzetten. Amsterdam is het walhalla voor alle paupers in de wereld. En Groen <--- wilt dit graag in stand houden, en erger nog de positie versterken. Succes!

ludokrijger | 25-08-09 | 17:31

-weggejorist-

nickname112 | 25-08-09 | 17:29

Leefde die ouwe Drees nog maar.

landlopertje | 25-08-09 | 17:19

Ik weet niet of het jullie opgevallen is maar op allerlei fora zie ik overduidelijk linkse mensen intensief replyen.
Is er in de achterkamers van GL, PvdA en SP een groot blog offensief afgesproken? Hebben zij hun links kanonnenvlees in de kraakpanden, op ministeries, op universiteiten, etc. gemobiliseerd? Is dit de aangekondigde "Opstand van de elite"?

BASinnic | 25-08-09 | 17:15

Legaliseren die hap.......

taxus | 25-08-09 | 17:15

@meesterlijk | 25-08-09 | 16:43
Weet je wel wat conservatief is?
Gl is het tegenovergestelde van conservatief.

joories | 25-08-09 | 17:15

Prima iniatief. . De wiet kan eidenlijk weer normaal worden in plaats dan de bijna hardrugs variant die het nu heeft. De crimenele die zich normaal gesproken ontfermen over dit soort zaken hebben minder inkomsten dus ook minder macht en de hardrugsverslaafde terroriseren de maatschapij niet en bevinden zich in een invloedsfeer die hun juist van de drugs af willen helpen in plaats van eraan.

Alleen jammer van de vergunningen, want zo krijgt zo langzamerhand alleen de elite het recht op een auto. Het lijkt mij een beter idee om belasting te heffen op grote ovedreven auto's en van dat geld wat het opbrengt de kleinere(milieuvriendelijkere auto's) te subsideren. Mooi hefboom principe lijkt mij. Ik denk dat ik de volgende keer groen links gaat stemmen! Wie doet er met mij mee?

Piepongwong | 25-08-09 | 17:06

GroenLinks: Leuke dingen voor Ons Soort Mensen, betaalt door Jullie Soort Mensen

BASinnic | 25-08-09 | 16:48

Goh, dat jullie het idee hebben dat dit allemaal nieuw is.

GL is al jaren een conservatieve partij, dit programma bewijst het maar weer eens.

meesterlijk | 25-08-09 | 16:43

Amsterdam is toch al verloren

ilse | 25-08-09 | 16:39

@ Melchett | 25-08-09 | 14:01
Dank, dergelijke artikelen doen mij goed..
www.time.com/time/health/article/0,859...

En verder, is het (dan maar) 2e meest liberale drugsbeleid ook gewoon beter in de statistieken. Want naast portugal, zijn er ook in Spanje, Frankrijk, Italië meer problemen met addict en jongere kids die al aan hun eerste jointje hangen. Hoe erg het hier LIJKT te zijn, zo erg is het daar in tweevoud!

eekeek | 25-08-09 | 16:39

Echt waar maar raar: de rechtse, kapitalistische atheist is vandaag de dag het beste af in de Volksrepubliek China.

hekkesluiter | 25-08-09 | 13:56

Het beste wat ik vandaag heb gelezen op internet! Als je alle speerpunten van Geenstijl bij elkaar pakt, lijkt het akelig veel op The People's Republic of China. Daar houden ze ook niet zo van graffiti, drugs en gelovigen. Geenstijl heeft veel coole dingen gedaan en is vaak met punten gekomen die niet minder dan waar waren. Maar die klopjachten beginnen een beetje lame te worden en inspiratieloos.

haat | 25-08-09 | 16:32

Best goede ideeën.. Sowieso is het softdrugsbeleid echt aan een verbetering toe (lees: meer de gereguleerde legaliteit in, minder criminaliteit).

-Seb | 25-08-09 | 16:32

Normaliter heb ik niks met GL, maar het drugsbeleid is samen met D'66 het enige realistische drugsbeleid van alle politiekepartijen. Die steken hun zand in het kop en denken dat alles verbieden en zero-tolerance werkt. Welnu, alle landen met een harde aanpak hebben veel grotere problemen dat NL. Harm-reduction werkt gewoon het beste. +1 voor GL.

Michael | 25-08-09 | 16:26

Dit soort plannen kan je alleen bedenken als je zelf dag en nacht stoned bent in je dure grachtenpandje.Wat een zooitje kloothzakken.Wanneer komt singh varma weer eens in het nieuws of is ze eindelijk terminaal.

blauwe zander | 25-08-09 | 16:24

Zal wel aan mij liggen maar met uitzondering van die parkeervergunningen louter goede ideeen. Harddrugsverslaafden wil je van de straat en onder controle, wietkwekerijen van de overheid wil je om thuiskwekers en criminele kweek en handel te voorkomen, het paddo-verbod sloeg sowieso al nergens op als je die dingen gewoon in het weiland kunt plukken (bovendien bepaal ik zelf wel of ik iets hallucinogeens eet), en plekken waar graffitti-spuiters zich legaal kunnen uitleven bestaan in elke stad waar wel eens wat gebouwd wordt (overal dus). Disclaimer: ik stem geen GL en ik heb dat in het verleden ook nog nooit gedaan.

padjakker deluxe | 25-08-09 | 16:23

Gemene Deler | 25-08-09 | 15:58
Als postmodern non-relativistisch semilinks rukkertje ken ik de film uiteraard.
Ik krijg het altijd helemaal warm van binnen wanneer ik een quote ervan onder mijn neus zie verschijnen.

De groenten (van Hak uiteraard)

Broner_NL | 25-08-09 | 16:16

Sinds de paddo verboden is de paddo enorm toegenomen in het criminele durgscircuit. Als je het reguleert heeft de overheid veel meer controle erover. Het verstrekken van harddrugs aan verslaafde is ook een goed punt, want dan breken die zwervers niet meer in bij mensen om geld voor drugs te stelen. Ik vind het goede punten van GL. We leven in een vrij land als mensen drugs en alcohol willen nuttigen moeten ze dat gewoon doen.

joories | 25-08-09 | 16:14

haat | 25-08-09 | 16:08 Spot on, daar begint het inderdaad een beetje op te lijken. Erg gemakkelijk van GS dit. Het was toch de bedoeling dat iedereen met kútideeën aan de beurt zou komen en niet alleen maar álle ideeën van links? Als we dat willen gaan we wel naar ome Bill O'Reilly...

Pandora | 25-08-09 | 16:13

@nickname112 | 25-08-09 | 15:53
Geenstijl denkt nu zo ver te zijn, dat alle reaguurders trouwe schapen zijn die volledig hun mening overnemen. Sectarische neigingen. Klopjacht maken op bepaalde 'vijanden', zonder te kijken of het eigenlijk niet gewoon waar is wat ze zeggen. Nee gristenen zijn kut, GL is hippietuig en drugs is triest. En als genoeg reaguurders daarin meegaan, dan heb je stemmingmakerij! Daar zijn ze bij De Telegraaf ook altijd zo goed in, indoctrinatievoorpagina's en koppen. FLikker toch op en denk is gewoon logisch na. En niet zo naiëf doen, omtrent het drugsbeleid we profiteren allen massaal van het feit dat wij een internationaal belangrijk knooppunt zijn van drugs. Verbieden? Doen man! In Amerika gaat het ook zo fantastisch met de verboden middelen.

haat | 25-08-09 | 16:08

bijen zijn een stuk dodelijker dan paddo's(maar daar werkt Gaucho al aan)
keukentrapjes zijn een stuk gevaarlijker dan paddo's
Keukenzout vet en suiker..... ah u ziet mijn punt vast al wel...
Bestrijdingsmiddelen op wiet zijn ook een probleem.
Als je toch al illegaal moet kweken, wie gaat dan zeuren dat je wat kwistig met de DDT rondspritzt.
Legaal kweken dus nix gedogen legaliseren en doe er ook wat belasting op zodat de gemechaniseerde rokers niet failliet hoeven.
De misdaad is niet gekomen door de wiet, de misdaad is gekomen door het half verbieden van wiet.

vriendhenk | 25-08-09 | 16:05

Die door de overheid opgezette wietkwekerij is het beste idee (zolang wietgebruik legaal blijft dan). Het huidige beleid is idioot.

landlopertje | 25-08-09 | 16:02

Groen Links is leukste partij van Nederland. Ik zelf ga af en toe naar hun site om me te laven aan de grappige onnozelheid, de tomeloze hypocrisie, het aperte gebrek aan zelfreflectie en de schaamteloze wereldvreemdheid. Ik kan het iedereen aanbevelen. Jazeker, dit is echt de partij die de PVV in Europa eens flink de oren gaat wassen:
zinineuropa.groenlinks.nl/node/27162

Marcus Porcius Cato | 25-08-09 | 15:59

@Broner_NL | 25-08-09 | 15:45

Touché ; )

Gemene Deler | 25-08-09 | 15:58

Ben het volledig eens met Pandora en haat. Als de vrijheid van de burger zo hoog bij de lui van Geenstijl in het vaandel staat — ik heb er ernstig mijn twijfels over, dat wel — zouden ze zich er dan niet veeleer druk over moeten maken dat de overheid de vrije handel in wiet, paddo's en wat al niet verbiedt?

niveau? | 25-08-09 | 15:55

-weggejorist en opgerot-

nickname112 | 25-08-09 | 15:53

nu ben ik geen GL stemmert, maar ik vind dat er helemaal niets mis is met die plannen.

quackel | 25-08-09 | 15:50

Fokking kabouters in 020. Dé groene innovatieve stad van Europa. Geef me eerst maar ns een definitie, dan gaan we daarna kijken hoe je dat wil doen zonder de lasten te verhogen. Je mag best drugs gebruiken, maar niet onder werktijd en zeker niet op mijn kosten in een politieke funcie. Stelletje wauwsen.

Zoutige | 25-08-09 | 15:50

Zo gek is dat helemaal niet meneer Taart. De paddenstoel had natuurlijk sowieso nooit verboden mogen worden wegens totaal geen gevaar voor de volksgezondheid. Everyone who tells you different is a fucking liar. De gevallen waar Klink zich op heeft beroepen bleken helemaal niets met paddo's te maken te hebben. En toen was het ineens 'Ach, paddenstoelen, waar hebben we het nou over?' Op z'n zachtst gezegd een erg dubieuze gang van zaken..

Pandora | 25-08-09 | 15:48

Beetje vast blijven hangen in het programmapunt dat alles van Groen Links 'kudt' is?
Ik vind het zelf ook een zwaar irritante kutpartij met Femke aan de top. Kotspartij. Maar om nou te zeggen dat al hun punten slecht zijn? Ab Klink heeft onze paddo's afgepakt om dat een paar toeristen er niet mee om konden gaan. Iedere Nederlander weet wat je wel en niet moet doen bij paddo's. En dat het gedoogbeleid betreffende cannabis ontzettend typisch Nederlandse regeltjesonzin is weten we allemaal. Dat dat opgelost kan worden door het gewoon legaal te gaan kweken, is niet meer dan logisch. En voor de mensen die denken dat de wereld zonder drugs kan; wakker worden en kijk om u heen, ieder land heeft drugsproblemen. Reguleren is verstandig en ben je het daar niet mee eens, ga dan ook demonsteren tegen het feit dat alcohol zo makkelijk te verkrijgen is, toch onbetwist koning drugs, met vele doden ten gevolg. En graffiti is kunst, vandalisme is triest. Beter doen ze het gewoon op plekken dat het mag.

haat | 25-08-09 | 15:45

Gemene Deler | 25-08-09 | 15:18
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Broner_NL | 25-08-09 | 15:45

Laat ik nou een tyfushekel hebben aan groenlinks:
dit zijn prima punten.

Koekje-dr-bij? | 25-08-09 | 15:44

En heeft GeenStijl betere ideeën, Taartje, voor praktijken die nu wel nog illegaal zijn (illegaal aanleveren van weed aan legale koffieshops bijv.). Niet? Hou je smoel dan en kruip weer in het hol waar je uit komt.

Hölzenbein | 25-08-09 | 15:34

Dit zijn best goede punten, legaliseren van soft drugs is sowieso ok. Om problemen te voorkomen lijkt het mij wel beter om alleen aan Nederlanders te verkopen. Is dat gezeik met buitenlanders die over de ruk gaan ook meteen verholpen, want dat is eigenlijk het grote probleem met het drugsbeleid hoe het tot voorkort was. Graffiti plekken werken trouwens ook prima. Hier in Delft hebben we er ook een paar en het is nog best mooi ook. Voordeel is dat ze minder snel ergens anders gaan spuiten.
Zoals eerder: goede punten van GL, maar toch vrees ik dat ik het niet eens ga zijn met de andere 90% van hun punten. Rutte, doe deze punten eens overnemen doen!!

Dr. Flatulentski | 25-08-09 | 15:34

Ik ben VOOR!

D3fix | 25-08-09 | 15:25

-weggejorist-

quazi | 25-08-09 | 15:24

Sorry maar ik zie het probleem niet. Laat lekker gaan, drugs zijn alleen illegaal omdat wij dat als maatschappij hebben bepaald. Alcohol is in vele gevallen vele malen schadelijker. Dat van die graffiti betwijfel ik of dat gaat werken, volgens mij vinden die graffitimensjes het hip als het op n plaats is waar het juist niet mag.

Suigetsu | 25-08-09 | 15:24

@ITEACHYOU
Als je het maar niet aan kindjes uitdeelt dan hè?

Kobus Kloothamer | 25-08-09 | 15:19

uninvited guest | 25-08-09 | 14:53
idd. Dus met zulke voorstellen proberen ze de stemmen van mensen zonder geld naar zich toe te trekken. Zo van: laat die rijken maar lekker meer betalen want wij hebben toch geen auto. En de mensen die wel een auto hebben en een paar knaken op de bank stemmen zowieso geen GL. Het milieu heeft er geen baat bij.
Dan kan het in mijn optiek niet anders, dan dat GL dit soort voorstellen alleen doet om er zelf beter van te worden. (stemmen trekken, en achterban tevreden houden) Maar niet de wereld verbeteren.

Ohm | 25-08-09 | 15:19

Ik vind dit plan niet echt slecht. Juist een verbetering van wat we nu hebben. De drugs die nu wordt gerookt komt namelijk uit het criminele circuit en dan gebeurd het gewoon legaal. Daarnaast kan er dan beter de illegale wietteelt bedoeld voor de export worden aangepakt.

En de overheid verdiend er waarschijnlijk ook nog wat centen aan.

wikkeltje | 25-08-09 | 15:18

@ Redoutable | 25-08-09 | 14:09

Non-argument: 'het is tenminste een eigen geluid'

Daar ligt uw probleem (en dat van GL). Het gros van linkse denkers kan slechts scheppen en reageren, vanuit een Pavloviaanse reactie op acties en initiatieven van (doorgaans) rechtsdenkenden en gezagsdragers.
De prettige uitzonderingen hierop (de échte linkse denkers; mensen met een oprecht sociaal hart) gaan uit van de eigen kracht en komen zelf met initiatieven en inhoudelijke kritiek. Deze linksmens is helaas bijna uitgestorven.
Enkele exemplaren bestaan nog; zij zijn echter zo verstandig om zich niet te associeren met de beroepsboeroepers van deze tijd. Oprechte, doordachte meningen zouden verdrinken in het geblaat van Hitlervergelijkers en drogredenaars.

In onze samenleving en in deze tijd is er geen plaats en/of behoefte meer aan een exclusief links gedachtengoed. Het is een overbodige luxe geworden. Eénmalig nodig in een tijd waar 'het plebs' daadwerkelijk bescherming tegen het onrecht van het grootkapitaal nodig had.
Het linkse gedachtengoed is weliswaar nog nuttig als klankbord voor zelfkritiek en een maatschappijkritische blik; de praktijk heeft uitgewezen dat onze maatschappij op de lange termijn geen baat heeft gehad van haar uitgewerkte initiatieven.
Het linkse politiek orgaan is rudimentair geworden en dient men als zodanig te beschouwen en te behandelen.
Kortgezegd in een pop culture-citaat u ongetwijfeld bekend:

" Face it mr. Lebowski; your revolution is over! The bums lost! Did you hear me Lebowski!? The bums lost!"

Dixi

Gemene Deler | 25-08-09 | 15:18

hoest met de vossenjacht?

faz | 25-08-09 | 15:17

@En-el Hak
Als je maar geld hebt is alles te koop, geloof me.

ITEACHYOU | 25-08-09 | 15:13

@ITEACHYOU | 25-08-09 | 15:06
Nu, dat lijkt me wat overdreven, een handelaar voorziet echt niet Jan en alleman van een kilo. Maar ik begrijp je punt. Ons huidige drugsbeleid is narrig, ze hinkt op twee gedachten. Dan maar liever de SStaat als pusher én de compelte handel controleren.

En-el Hak | 25-08-09 | 15:10

Laten we eens kijken:

door de overheid opgezette wietkwekerij = raar gat in de wet: kweken voor niet-eigen gebruik mag niet en vervolgen we, verkoop gedogen we. Door overheid opgezette kwekerij/vergunning afgeven lijkt me dan goede oplossing.

een 'gedoogvergunning' voor de net verboden paddo = gedogen is geen oplossing, legaliseren (hele traject van kweek tot gebruik) of verbieden, al is het verbod dat nu geldt nergens op gebasseerd.

het legaal verstrekken van harddrugs aan verslaafden door een 'bij verslavingszorg bekende dealer' = Zorgt dat drugsproblematiek zichbaar wordt (en effectief aangepakt kan worden, kwaliteit bewaakt wordt (waardoor ongevallen kunnen verminderen) en de dealers uit de markt weggedrukt worden waardoor de criminaliteit vermindert.

het briljante plan om méér graffitiplaatsen te maken = prima idee, bij skateparkjes in de buurt enzo hoort het toch, al denk ik niet dat het effectief graffiti in de binnenstad bestrijdt.

de wens van Amsterdam 'dé groene innovatieve stad van Europa' te maken onder andere het idee opgevat om de prijzen van parkeervergunningen voor bewoners te verdubbelen = in de binnenstad moet je geen auto willen hebben, gewoon buiten de stad parkeren, met het ov/fiets ben je dan even snel bij de parkeerplaats als dat je met de auto de stad uit zou zijn.

Sowieso ben ik voor het legaliseren van alle drugsgebruik. Je zou er enkel op aangekeken mogen worden door je verzekeraar, die je met een (veel) hogere premie opzadelt als je gebruiker bent. De overheid krijgt op die manier zicht op het gebruik en kan waar nodig hulp bieden. Criminaliteit ter gevolg van drugsgebruik mag je dan ook een stuk harder aanpakken, omdat er daadwerkelijk alle middelen geboden zijn om de betreffende persoon te helpen.

siraic | 25-08-09 | 15:09

Dweilen met de kraan open, zand in de ogen strooien dat is het en niets anders.
Iedereen uit de Antillen en Suriname aanhouden op Schiphol onder het mom van 100% controle en ondertussen komen de boten met duizenden kilo's de havens binnen. 1 belletje naar dokter Smooth en ik heb meer drugs dan dat Michael Jackson ooit in zijn leven heeft genomen. Heeft lekker veel nut dat verbieden. Ik kan makkelijker aan een kilo coke komen na 10 uur s'avonds dan aan nieuwe koffiepads voor mijn senseo.......

ITEACHYOU | 25-08-09 | 15:06

-weggejorist-

uitgeslapen | 25-08-09 | 15:06

Einde van de Domheid | 25-08-09 | 14:56
Letterlijk meer zorg en aandacht voor de dader, dan zorg voor en het voorkomen van slachtoffers van ..

seven | 25-08-09 | 15:01

its a much smaller country mwoehaha laten we dan ook maar gun control erbij halen als we het toch over naiviteit hebben

9-buts | 25-08-09 | 14:57

seven | 25-08-09 | 14:52
Moehaha, en hij wil ook voorzitter van GL worden.
Hier een van zijn illustere voorgangers: Herman (ik kan ook wel op een knaapje vallen) Meijer nl.wikipedia.org/wiki/Herman_Meijer_(p...)

Einde van de Domheid | 25-08-09 | 14:56

-100% controles hahahahahaha
-fouilleren bij grote dance events hahahahahahahaha
-wereld drugsvrij maken hahahahahahaha
-drank mag wel, giet je vol, het is legaal hahahahahaha
-gedoogbeleid hahahahahaha
-het nieuwe wielrennen (drugsvrij) hahahahahahahahaha

ITEACHYOU | 25-08-09 | 14:55

1. Voor het graffiti-probleem is maar 1 oplossing: de daders bestraffen en hen, hun werkgever of uitkeringsinstantie en/of hun ouders de schade laten vergoeden;
2. Voor het drugsprobleem is maar 1 oplossing: alle, maar dan ook alle, drugs verbieden en dit net zo streng handhaven als de jongens van het KLPD doen met snelheidsovertreders (waar kennelijk wel tijd voor is);
3. voor het parkeerprobleem is maar 1 oplossing: Groen Links verbieden. Als dat gerealiseerd is vervolgens ook de PvdA en de SP aanpakken.

Mr. E. Baron Topping | 25-08-09 | 14:54

Haha, dit stukje is ook weer heel slecht. Waarom? Omdat de schrijverT in het begin GroenLinks naar beneden haalt met citaten uit de plannen van GroenLinks.

'' door de overheid opgezette wietkwekerij'' => Goed plan. Nu is wiet kweken verboden maar het mag wel verkocht worden. Levert een hoop criminaliteit op.
'' 'gedoogvergunning voor de paddo' '' => Paddo's waren een goedverkopend product en het minst gevaarlijk in vergelijking met wat je voor de rest in de coffeeshop kon kopen.
''méér graffetiplaatsen'' = Tuig kan dan daar, op een goed uitgekozen plekje, zich uitleven in plaats van op de muren van jullie kantoor. Bijvoorbeeld.
enz. enz. enz.

poepertje | 25-08-09 | 14:53

@Ohm | 25-08-09 | 14:42
GroenLinks huldigt het principe "Parkeren alleen voor de rijken" ?

uninvited guest | 25-08-09 | 14:53

Huppakee, volgende keer toch maar GL stemmen.

Broner_NL | 25-08-09 | 14:52

ADO-Le-Cent | 25-08-09 | 14:47
Lol, en dat is dan ook nog kandidaat voor de ledenraad van PowNed, vergeet dat niet..

seven | 25-08-09 | 14:52

ADO-Le-Cent | 25-08-09 | 14:47
David Rietveld gebruikt de witte duif als drager van het cannabisblad.
Ik geef geen awards voor domheid maar David Rietveld zou daarvoor onmiddelijk in beeld komen.

Einde van de Domheid | 25-08-09 | 14:50

Elke partij heeft betere en slechtere punten. Overheid die de wietkweek reguleert en graffitimuren hebben mijn instemming. Parkeren nóg duurder maken is van de zotte. Geef mensen dan eens een goed alternatief voor de auto. Een stadstaxi voor de prijs van een parkeervergunning bijvoorbeeld. Met vriendelijke, goed nederlands sprekende chauffeurs en een maximale aanrijtijd van 15 minuten. Vervolgens een "greenwheels" abonnementje voor half geld en dan pas na gaan denken over het verhogen van parkeertarieven. In die door bontkraagjes gedomineerde stinktrams & metro's wil je hoe dan ook nog niet dood gevonden worden, daar helpen zelfs belachelijke kostenverhogingen niet tegen.

koolteer | 25-08-09 | 14:50

Verkieingsprogramma?? Laat GL eerst een capabele mensen zoeken voordat ze weer meedoen aan enige verkiezing (zie Marijke Vos, Amsterdam, Grashoff, R'dam, Femke 2e kamer, Borghouts NH). Gelukkig ontbreekt het Femke aan enige ambitie en verantwoordelijkheid om daadwerkelijk met deze partij iets te betekenen. Op deze wijze blijven ze altijd een partij in de marge.

denoorman | 25-08-09 | 14:48

GroenLinks maakt meer kapot dan je lief is. In Africa is ergens een dorpje waar ze daar alles van weten. (iets met een schip vol gif enzo)

IJzervreter | 25-08-09 | 14:47

Zelfde standpunt over legalisering en regulering van softdrugs als bijvoorbeeld D66. Dit heeft niks met de groenheid of linksheid van GroenLinks te maken, maar gewoon met gezond verstand, hetgeen de conservatieven missen.

Bulloch | 25-08-09 | 14:47

@Bokser | 25-08-09 | 14:44
Dan ging het in Leeuwarden om kattenkwaad; een echte graffiteur wil namelijk gezien worden en beperkt zich niet tot een psimuurtje van de gemeente.

En-el Hak | 25-08-09 | 14:46

Buiten het milieugelul en het onnozele plan voor legale graffitiplaatsen -vermindert vandalisme namelijk niet, is slechts een extraatje- om, heeft GL een punt aangaande het drugsbeleid. Het huidge systeem is hypocriet: de verkoop en het gebruik van softdrugs in coffeeshops gedogen, maar de handel bestrijden. Hoewel fan van marktwerking in zuivere vorm, zou ik inderdaad graag zien dat de SStaat actiever wordt als het om de verspreiding van drugs gaat. Liever regulatie door de overheid, en controle op de kwaliteit, dan drugs verder in de illegaliteit duwen. Zie ook de sitiuatie in landen waar drugshandel en -gebruik keihard worden bestreden, het aantal harddrugsverslaafden en de criminaliteit vermindert nauwelijks.

En-el Hak | 25-08-09 | 14:45

seven | 25-08-09 | 14:30
Als O'Reilly van Riessen zou horen. (Die ook oordeelt maar vanuit begrip.) DAN zou O'Reilly scherp materiaal hebben. Een uit de hand gelopen rednackfeestje gebrueurt in Texas natuurlijk ook wel eens. Sterker nog, het word pas gezellig met een fijne massaknokpartij.

Einde van de Domheid | 25-08-09 | 14:45

Legale graffitimuren hebben in Leeuwarden zo ongeveer een einde gemaakt aan illegale graffiti in het oude centrum.

Bokser | 25-08-09 | 14:44

@ Redoutable | 25-08-09 | 14:09
uw plemp verschaft het reaguurdersvolk een interessant inkijkje in het gemankeerde denkraam van de gemiddelde links-adept : in de strijd tegen "populistisch rechts geleuter" maakt het u kennelijk niet uit wat voor l*lkoek de partij debiteert, zolang het maar "een eigen geluid" is. exemplarisch voor het gebrek aan inhoudelijk inzicht bij het electoraat aan die zijde van het polletiek spectrum. scherpt uwen geest, o verstarde, en biedt eensch inhoudelijk tegenwicht aan de standpunten op rechts, die u verfoeit !

baba4oog | 25-08-09 | 14:44

Probeer maar eens met iemand van GL te discussieren, alles draait om het milieu en de vrijheid, consessies zijn uitgesloten en alles moet wijken voor het ideaal. Alsof je godtdomme met een zwartekousekerkganger staat te praten.

Lying Dutchman | 25-08-09 | 14:43

@ Redoutable | 25-08-09 | 14:09
uw plemp verschaft het reaguurdersvolk een interessant inkijkje in het gemankeerde denkraam van de gemiddelde links-adept : in de strijd tegen "populistisch rechts geleuter" maakt het u kennelijk niet uit wat voor l*lkoek de partij debiteert, zolang het maar "een eigen geluid" is. exemplarisch voor het gebrek aan inhoudelijk inzicht bij het electoraat aan die zijde van het polletiek spectrum. scherpt uwen geest, o verstarde, en biedt eensch inhoudelijk tegenwicht aan de standpunten op rechts, die u verfoeit !

baba4oog | 25-08-09 | 14:43

"de prijzen van parkeervergunningen voor bewoners te verdubbelen"

Daardoor zullen er niet minder vergunningen worden afgegeven. Wat dan ook niet bij zal dragen aan een schonere leefomgeving als dat je voornaamste streven is. Dus waarom dan die prijzen verdubbelen? vraag ik mij af.

Ohm | 25-08-09 | 14:42

Knul Met Overzicht | 25-08-09 | 14:30
ZIe je de ironie niet? Bas Taart is zelf een verlate hippie..

seven | 25-08-09 | 14:41

"de prijzen van parkeervergunningen voor bewoners te verdubbelen"

Daardoor zullen er niet minder vergunningen worden afgegeven. Wat dan ook niet bij zal dragen aan een schonere leefomgeving als dat je voornaamste streven is. Dus waarom dan die prijzen verdubbelen? vraag ik mij af.

Ohm | 25-08-09 | 14:41

Ach ja, mensen die ooit wat in Groen Links zagen die weten toch al niet beter en zullen dit nu dus nog steeds wel geweldig vinden.

Ballack | 25-08-09 | 14:40

Groenlinks maakt de mensen en nederland liever kapot.
het is begonnen met rotterdam nu de rest van nederland.

gerrit5042 | 25-08-09 | 14:38

Ach, Groen Links is onschuldige folkore. Laten we eens kijken bij CDA en VVD, die de posterijen hebben geprivatiseerd (was PvdA-D'66-VVD), het spoor naar de klote hebben geholpen (was de NS zelf), het onderwijs hebben geruineerd (was PvdA), de vrijheid van meningsuiting aan banden hebben gelegd (is CDA-CU), een kredietcrisis zonder weerga hebben veroorzaakt (huh..?) en in feite alle sociale cohesie hebben kapotgemaakt (migranten).
Arrabinekoeterine | 25-08-09 | 14:12
Tsja...

sjaakdeslinksesul | 25-08-09 | 14:38

Bas taart is zelf ook een beetje wereldvreemd?

Klesh | 25-08-09 | 14:38

@Knul Met Overzicht | 25-08-09 | 14:30
Zeg vriendelijke vriend. Je weet toch wel op welk weblog je zit te commenten?
Nou dan.

Lets Kuttekrap | 25-08-09 | 14:37

Hoe schrijf ik propaganda voor uitkeringsgerechtigde schapen in 4 simpele stappen:

1: smijt wat met het woord [geitenwollensokken] facsisten, zo kun je bij voorbaat al niemand meer serieus nemen

2: schrijf het op de realiteit gebaseerde programma van [je slachtoffer] de PVV af als onzin en gebruik daarbij overdrijvingen, overduidelijke drogredenen en richt je uitsluitend op de punten waar je het niet mee eens bent.

3: wat sarcastische opmerkingen erin, want zo lijk je slimmer en slim = autoriteit.

4: tot slot wat links naar mensen die wél autoriteit hebben en een beetje aansluiten op wat je zegt en voilá! Je hebt de meest simpele zielen die naar je willen luisteren waarschijnlijk overtuigd.

Knul Met Overzicht, jij komt er wel!

Zeddegeizot | 25-08-09 | 14:37

GS zegt drugs slecht? Paddoverbod =goed? Graffiti blijkbaar ook slecht? Het is dat ik niet in Amsterdam woon anders had ik Groen Links gestemd.

Legalisering van Cannabis wordt hoog tijd, je sponsort nu de georganiseerde misdaad. Met mooie grafitti is niets mis, met lelijke wel. \

Maar beste Bas, wat is er in godsnaam mis met paddo`s? Die drie touristen die erop doordraaien? Jij steunt het verbieden omdat het kan van Klink en Ballin?

FAIL

keerf | 25-08-09 | 14:37

Knul Met Overzicht | 25-08-09 | 14:30
Jij wordt nooit gevraagd voor feestjes, vrees ik.

Lying Dutchman | 25-08-09 | 14:36

Die wereldvreemde hippies van GL hebben waarschijnlijk zelf iets teveel paddestoelen gegeten

aa | 25-08-09 | 14:35

En toch kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat Bas Taart zelf ook wel op z'n tijd van een jonko of een incidentele paddo geniet, enige zweem van hypocrisie valt daarmee wel te bespeuren. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat Groenlink een van de pot gerukte bende subsidieslurpers met desastreuze "goede bedoelingen" is die tezamen met de PvdA de vergetelheid in gejaagd dient te worden.

koen_c_s | 25-08-09 | 14:35

Die bill Reily is echt een faalkonijn zeg, hoe kan je je ogen zo sluiten voor de feiten.
"I dont know how they do the statistics in the Netherlands. It`s on a much smaller base since it`s a smaller country". Wat is dat voor domme beredenering net alsof percentages zich iets aantrekken van bevolkingsgrootheden? Wat hij zegt is: hoe kleiner het land hoe kleiner het percentage wat drugs probeerd. Back to school kiddo!

Klesh | 25-08-09 | 14:35

seven | 25-08-09 | 14:30
Nou en of. Schietpartijen zal je in the land of the free niet gauw aantreffen.

Bigi Bana Boy | 25-08-09 | 14:35

SQL | 25-08-09 | 14:28
Kijk, aan mensen zoals u heb ik dus gewoon een hekel. U bent een schreeuwert en uw schelden is beneden de maat, dus gewoon slecht. U bent een schlemiel en een prutser van de bovenste plank. U bent typisch z'on gedurfd grapje die moeder natuur af en toe met ons durft uit te halen. U komt niet met argumenten, u wilt ons behagen met troep. Ga gewoon weg. Echt. Boeh! Boeh!

Lying Dutchman | 25-08-09 | 14:34

HJdeT | 25-08-09 | 14:28
Dat drugsgeld komt zo ook wel bij de overheid. Waar denk je dat Holland Casino voor is opgericht. Voor die paar euro's van ons soort paupers die de hele avond rond de 5 euro roulette tafel staan ? Niks anders dan een witwasconstrucite van de overheid. Jullie wit geld, wij onze belasting over jullie drugsgeld. Win-win. De boeven komen zelf naar je toe en je hoeft er geen duur poltieonderzoek voor te doen.

Bigi Bana Boy | 25-08-09 | 14:33

Afgezien van dat parkeergeld ben ik blij dat die hippies niet (net zoals in Rotterdam) meegaan met de vertrutting die de PvdA en het CDA voorstaan. Netjes!

sjaakdeslinksesul | 25-08-09 | 14:33

@ Knul Met Overzicht: indeed dat bedoel ik nou!

SQL | 25-08-09 | 14:32

Die bij de verslavingszorhg bekende dealers zijn natuurlijk goede bekenden.
Hele goede bekenden.
Zeg maar goede vrienden.
Vriendjespolitiek zeg maar.
Maar dat is nooit een probleem voor Groenlinks geweest. Net als voor de PvdA of noem maar op.

Alleen Wilders vindt dat hij geen goede kandidaten kan vinden.
Slimme zet.

Snut Nose | 25-08-09 | 14:32

Ik stel voor dat die mafketels bij Hoek van Holland Woodstock laten herleven.
Een weekend lang.
Gratis toegang voor een ieder.
Kijken wat ze die maandag erna allemaal te vertellen hebben..

Teun van het Tuinpad | 25-08-09 | 14:30

Hoe schrijf ik propaganda voor schapen in 4 simpele stappen:

1: smijt wat met het woord geitenwollensokken, zo kun je bij voorbaat al niemand meer serieus nemen

2: schrijf het op de realiteit gebaseerde programma van je slachtoffer af als onzin en gebruik daarbij overdrijvingen, overduidelijke drogredenen en richt je uitsluitend op de punten waar je het niet mee eens bent.

3: wat sarcastische opmerkingen erin, want zo lijk je slimmer en slim = autoriteit.

4: tot slot wat links naar mensen die wél autoriteit hebben en een beetje aansluiten op wat je zegt en voilá! Je hebt de meest simpele zielen die naar je willen luisteren waarschijnlijk overtuigd.

Bas Taart, jij komt er wel!

Knul Met Overzicht | 25-08-09 | 14:30

Einde van de Domheid | 25-08-09 | 14:23
Het is bijna humor, en het beeld in de US van A'dam of NL is natuurlijk wel zo onder veel Amerikanen, en daar maakt hij zijn show voor (show, geen nieuws)
BTW Ik vraag me af of r Bill O&#8217;Reilly hier nog op terug gaat komen nav de schietpartijen op een zee recent strandfeestje in Hoek van Holland, onderdeel van de Gemeente Rotterdam. Dan heeft hij wel degelijk scherpe munitie in handen.

seven | 25-08-09 | 14:30

Moral Majority iconen of Bill O'Reilly vallen vroeg of laat door de mand omdat ze vrijwel altijd zelf iets in hun privéleven te verbergen hebben. Het is een kwestie van tijd tot de eerste video verschijnt waarin Bill gepoort wordt door een hoer met een voorbinddildo. Mark my words. Zo is het al velen van die gristelijke schreeuwlelijken uit de VS vergaan.

Bigi Bana Boy | 25-08-09 | 14:30

Prima drugs beleid lijkt mij. Dan gaat het geld naar de overheid ipv criminelen. Dat geld rolt namelijk toch wel.

HJdeT | 25-08-09 | 14:28

GroenLinks snapt niets van graffiti. Een beetje king spuit niet op aangewezen plaatsen, maar speelt een waagstukje klaar door op daken te klimmen, rangeerterreinen aan te doen of een piece langs de snelweg te zetten. Part of the game. Legaal spuiten is voor toyzzzz.
In de good old jaren tachtig bomde ik er lustig op los. Tegenwoordig zou ik mijn eigen zoon, als deze bestond, een... corrigerende tik geven voor dat vandalistisch gedrag. Hypocriet? Heel erg.

En-el Hak | 25-08-09 | 14:28


"Nogmaals, GL, ga eens lekker dood. Verkeerd-elitaire, hypocriete, zweverige, arrogante kutpartij dat je d'r bent."

Ik denk dat je hier beter GS van kan maken!

Sorry hoor, maar veel van die punten zijn erg sterk een stukken beter dan de rest van die prutsers (wat ze overigens allemaal zijn).

SQL | 25-08-09 | 14:28

*steeds blijer wordt niet meer in Amsterdam te wonen*

BigFoot | 25-08-09 | 14:26

Ik had toch gedacht dat we met Marijke Vos en Harry Borghouts wel het dieptepunt hadden bereikt met GL, maar gelukkig het kan nog gekker.
Maar dit is zo absurt, klopt dit allemaal wel.. is het niet 1 grote hoax??

Karel Kruizenruiker | 25-08-09 | 14:25

Populistische propaganda van een fascistische partij. Geen zorgen, de PVDA blijft de grootste partij van Amsterdam. En dat is jammer.

Lying Dutchman | 25-08-09 | 14:24

Ter verduidelijking:

Ik noem een Harry Borghouts, de arrogantste regent van Nederland. Ik noem een Judith Sargentini ('ksst, rot op, rechtse klootzak, je discrimineert. En trouwens, mag ik even je huur- en parkeerlasten verdubbelen voor zielige mensen, allochtone jongeren en kunstsubsidies? En oh ja, Turkije moet bij de EU'), de geflipte Tofik Dibi die - onder vele andere dingen - rellende scholieren studiepunten wilden geven wegens blijk geven van 'maatschappelijke betrokkenheid'. Ik noem ook een Marijke Vos, de meest falende politica die ons land ooit gezien heeft. Ach, moeten we doorgaan?

Nogmaals, GL, ga eens lekker dood. Verkeerd-elitaire, hypocriete, zweverige, arrogante kutpartij dat je d'r bent. En neem de PvdA mee het graf in.

Von Münchhausen | 25-08-09 | 14:24

/graffiti... jeez. Blijft lastig dat typen.

AlphaOmega | 25-08-09 | 14:24

"... een door de overheid opgezette wietkwekerij" Goed idee!

1sokkie | 25-08-09 | 14:24

Zo maar een willekeurige greep uit Bigi's verkiezingsprogramma : "heropen de kolenmijnen in Zuid-Limburg en maak die economisch rendabel met dwangarbeid te verrichten door ontspoorde kansenjongeren en drugsverslaafden"-

Bigi Bana Boy | 25-08-09 | 14:23

niks 'gedogen', het is de hoogste tijd, dat drugs als paddo's, wiet e.d. gelegaliseerd wordt. alcohol is dat tenslotte ook.

baba4oog | 25-08-09 | 14:23

@cortes
Het ontbreekt u enige vorm van realiteitszin om het New York van de jaren 80 te vergelijken met het huidige Amsterdam. Laat die amerikanen zich eerst maar eens druk maken over hun eigen drugsproblemen; als er iets wel is bewezen dan is het wel dat drugs verbieden totaal geen zin heeft. De landen met de strengste wetten hebben meestal ook de meesten verslaafden.

keizeradmiraal | 25-08-09 | 14:23

Er is zeker wat te zeggen voor een overheid-wietplantage. Kunnen de coffeeshops ook eens legaal inkopen. Het paddo-verbod is gebaseerd op misinformatie en zou sowieso afgeschaft moeten worden. Een 'bekende' dealer is ook niets nieuws. Een pastoor in Rotterdam was daar jaren geleden al me bezig. Met goede resultaten.

Heel leuk en sensatie allemaal, maar het zijn feitelijk best aardige ideeën. Alleen niet echt nieuw. Behalve dat grafitti natuurlijk. Grafitti ga je niet spuiten op door de overheid aangewezen plaatsen. Dat is nou juist onderdeel van grafitti.

AlphaOmega | 25-08-09 | 14:23

LOL @ bill O'Reilly

Die vent is wel zo schitterend. Je denkt dat hij gewoon een media geile fappert is. Maar hij brengt het zo overtuigend dat je meteen een Super nationalistisch gevoel krijgt en de hele VS wilt laten stoppen met reauken

DnSjaak | 25-08-09 | 14:23

seven | 25-08-09 | 14:19
Precies, die repo. Na het noemen van feiten stamelt O'Reilly dat statistieken in een kleiner land andere resultaten hebben dan in een groot land. Op een gegeven moment ziet hij de domheid in van die qoute en sluit af met: 'Ach, interesseert het mij nou wat er in amsterdam gebeurt'.
(Dit was dan het grote Lichtende FOXNEWS, stijlicoon voor sommigen...)

Einde van de Domheid | 25-08-09 | 14:23

The Truth About Amsterdam, RE: Bill O'Reilly loves Amsterdam`http://www.youtube.com/watch?v=sTPsFIsxM3w

seven | 25-08-09 | 14:22

Ik stel voor om het hele Amsterdamsche Bosch als mega Wietplantage in te richten!
* zich nu al verheugd op de eerste oogst *

Kobus Kloothamer | 25-08-09 | 14:22

Dat ondertussen verslavingszorg het steeds drukker heeft met mensen die zelfs niet meer van de wiet af kunnen blijven en niet normaal functioneren doet niet ter zake.
DeBruineSter | 25-08-09 | 14:01

de realiteit bewijst dat je onzin lult.
In nederland zijn minder mensen met problemen met drugs dan in veel landen over de wereld. En dat komt door het NL's drugsbeleid, wat ook niet helemaal klopt maar het is beter dan verbieden.

Brielliaan! | 25-08-09 | 14:22

ps op 14:13 Netwerk dus..

Twee jonge Amsterdammers zijn in gevecht met de zeer conservatieve Amerikaanse televisiezender FOXNews. De inzet: het imago van onze hoofdstad. Vorig jaar december omschreef FOXNews Amsterdam als &#8220;een beerput van corruptie, misdaad en anarchie.&#8221;

Amsterdammers Elian Wils en Robbert Nieuwenhuijs lieten dit niet over hun kant gaan en plaatsten op YouTube een filmpje waarin zij de vloer aanvegen met de aantijgingen van de populaire Amerikaanse tv-presentator Bill O&#8217;Reilly. O&#8217;Reilly op zijn beurt reageerde recent in zijn programma met de woorden: &#8220;Amsterdam is gewoon een Disney World voor criminelen.&#8221;
www.netwerk.tv/uitzending/2009-08-21/y...

seven | 25-08-09 | 14:19

Goede ideeen van GL.
alleen dat gedeelte over parkeergeld slaat nergens op.
Voor de rest eindelijk iemand die het licht heeft gezien betreft drugs.
Beter reguleren dan verbieden.
Verbieden heeft geen zin! (zie overal op de wereld.)

Brielliaan! | 25-08-09 | 14:18

Nee, van de rest kan je veel realiteitszin verwachten wilde iemand zeggen ofzo? Ik hou teveel van zeiken om niet te gaan stemmen, maar het wordt me potdomme mooi niet makkelijk gemaakt. Maar ik woon niet in Amsterdam, dus hier hoef ik me minder in te verdiepen.

Achterdocht | 25-08-09 | 14:18

Je moet het ze meegeven: een (lokaal) partijprogramma neerleggen dat zó stuitend slecht is dat het grappis is, is niet voor iedereen weggelegd. Hulde GL!

Tobus | 25-08-09 | 14:17

DOOD aan die kutpartij. (dat moest ik even kwijt)

Von Münchhausen | 25-08-09 | 14:17

Prima ideeen van GL. Kan niet wachten tot GroenLinks en D66 straks eindelijk weer een echte stad gaan maken van Amsterdam. Het herstellen van het liberale en progressieve Amsterdam dat de PvdA vakkundig om zeep heeft geholpen. De uitslagen van euroverkiezingen in Amsterdam waren iig veelbelovend. Van Bas Taart had ik overigens iets meer ruimdenkendheid verwacht. Zal wel met het strenge huisstijlboek van GS te maken hebben, beetje jammer is het wel.

KidC | 25-08-09 | 14:17

Bill O'Reilly heeft al voldoende en afdoende repliek gehad.
Joop van Riessen meldde overigens dat AMS weldegelijk een perverse stad was.
En met pedo/travo/rozelinks dealen we zelf wel. Daar hebben we de provincie niet voor nodig!

Einde van de Domheid | 25-08-09 | 14:16

O, gelukkig, er staat gedogen, niet verplicht stellen
Groenlinks op z'n linkst

KingLear | 25-08-09 | 14:15

Niks mis met een lekker jointje. Helemaal niks mis met het idee dat je zelf mag kiezen hoe je een roes bereikt. Biertje, jointje, paddo... niet zo zeiken jongens.

Truttebol | 25-08-09 | 14:13

Fox video is al van even geleden, was ook op Eenvandaag. Bill o'Reilly had nu helemaal zijn punt kunnen maken door een willekeurig strandfeestfilmpje nabij stad Rotterdam en in de gemeente Rotterdam te laten zien..

seven | 25-08-09 | 14:13

De dag dat in mijn gemeente Groen Links de gemeenteraad vult, dan is dat voor mij een goede reden om te verhuizen.

Andropov | 25-08-09 | 14:12

Ach, Groen Links is onschuldige folkore. Laten we eens kijken bij CDA en VVD, die de posterijen hebben geprivatiseerd, het spoor naar de klote hebben geholpen, het onderwijs hebben geruineerd, de vrijheid van meningsuiting aan banden hebben gelegd, een kredietcrisis zonder weerga hebben veroorzaakt en in feite alle sociale cohesie hebben kapotgemaakt.

Arrabinekoeterine | 25-08-09 | 14:12

Jammer voor de GS/Telegraaf/PVV/Fox News redactie en ook een beetje zielig stukje, maar GL is tenminste een partij die niet meewaait met het populistische rechtse geleuter van tegenwoordig. Je hoeft er niet mee eens te zijn, maar het is tenminste een eigen geluid. Hulde daarvoor.

Redoutable | 25-08-09 | 14:09

Tsja ik ben geen fan van groenlinks maar weed legaliseren is gewoon noodzakelijk; inkopen mag niet verkopen wel? Blijkbaar zitten hier veel fundi's/calvinisten die graag dingen verbieden, je zal tenslotte maar een blowtje roken dat kan natuurlijk echt niet''...

keizeradmiraal | 25-08-09 | 14:08

Die graffitimuren vind ik nog best een goed plan, die wietkwekerij valt ook wel wat voor te zeggen - het huidige systeem is sowieso krom. Al dat groene geneuzel hoef ik verder niet en de gedachte achter een "gedoogvergunning" is ronduit belachelijk.

Trekhaas | 25-08-09 | 14:08

Ik ben helemaal voor wietkwekerijen van de overheid. Dan heb je goed spul voor een goede prijs, plus het levert dat overheid veel geld op en ze draaien de criminelen een loer. Mensen die softdrugs willen verbieden hebben geen enkele realiteitszin (denk maar aan het verbieden van alcohol in de VS, vooral de criminaliteit viert dan hoogtij)

Klesh | 25-08-09 | 14:07

Kan iemand die zon op dat groenlinksplaatje fotosoepen in een hennepblad? Gaarne dumpen.

dikhoft | 25-08-09 | 14:07

Klinkt goed. Misschien dan toch maar weer eens GL stemmen, is lang geleden. Maar elke partij die het absurde verbod op paddos wil repareren en softdrugs will legaliseren heeft mijn zegen. Jammer dat de zgn 'liberale' partijen bijna net zo enthusiast zijn over verboden als de CDA en aangezien de PVV geen serieuze politieke partij is, wordt GL zowaar ineens een potentiele kandidaat.

panadol | 25-08-09 | 14:07

Drugs is goed bruikbaar om het georganiseerde criminaliteit te nuken! Daarnaast is verbieden geweaun kudt! Paddo is prima, gras is prima, hasj is prima, alcohol is prima.
Teveel is nooit goed dus met mate dan maar. Ook al bied drugs eigenlijk geen enkele oplossing en kan deze vlucht in de roes terecht bekritiseert worden, een verbod slaat nergens op.

Stroopdoos | 25-08-09 | 14:05

Groen links kan regelrecht achter de Greanpeace hippies aan de tyfus krijgen.

Roger Wilco | 25-08-09 | 14:03

Poepus | 25-08-09 | 13:55
GL is een lifestyle-partij voor onnozele popjes die doelloos zoeken naar houvast. Je weet wel:
- Greed is bad, green is good
- Negers zijn geil, laat ze allemaal het land in
- Koeien zijn zielug
- In een wijde tuinbroek voel je je lekker bloot
- Stropdassen en pakken zijn niet te vertrouwen
- Skate/ nigga/ gangsta/ rap/ ex-con/ grafitti = zinderend geyl
- Waarom zou je werken voor je geld als GL gewoon geld naar je doorherverdeeld?
Daarom heeft GL geen partijprogramma maar een party agenda.

Zeddegeizot | 25-08-09 | 14:03

Proest! Rode wijn op mijn monitor. Wat wordt het nou?
Dé groene innovatieve stad van Europa of Gay city of the world?

stereo | 25-08-09 | 14:03

mwah, ik vind het eigenlijk wel een vooruitgang op het huidige fascistische drugsbeleid in Amsterdam. Als Marijke vos oprot stem ik sowieso op GL in 020

viezeric | 25-08-09 | 14:03

Uit het fillumpje: Hoe komt Margaret Hoover aan haar achternaam en wie zou haar doen?

bello | 25-08-09 | 14:03

leve Groenlinks! Lekker liberaal.

Lardeerik | 25-08-09 | 14:01

Het is heel simpel. Alles wat illegaal is gedoog je zoveel mogelijk. Het is dan immers geen probleem meer, want niet echt illegaal. Vervolgens hoef je er ook geen statistieken over bij te houden en zie daar!! Het probleem BESTAAT gewoon niet meer! Hoe koel is dat!? Dat ondertussen verslavingszorg het steeds drukker heeft met mensen die zelfs niet meer van de wiet af kunnen blijven en niet normaal functioneren doet niet ter zake.

DeBruineSter | 25-08-09 | 14:01

Inderdaad: zin in de toekomst, die begint te lijken op die in Blade Runner.

Petrus de Rewa | 25-08-09 | 14:01

Mr aarsch | 25-08-09 | 13:57
U drinkt niet?

Drs.. Gelul | 25-08-09 | 14:00

Nou ben ik geen Gl stemmert, maar ze hebben iig meer realiteitszin dan ons huidig kabinet. En laat Bill R. svp in de saoedische zandbak gaan preken, want ik heb zn gezeik te vaak gehoord.

Drs.. Gelul | 25-08-09 | 14:00

ok 5 minuten verder... en nog steeds... serieus? wat?? wat een debielen zeg...

mh_1204 | 25-08-09 | 13:59

Als je een naïef programma van bloed en leugens laat uitdragen door terroristen, landverraders, beroepsleugenaars en excuusallochtonen, dan...
Samengevat: Garbage in, garbage out.

Zeddegeizot | 25-08-09 | 13:57

Drugs , uitvlucht voor degene die de realiteit niet aankan..

Mr aarsch | 25-08-09 | 13:57

Amsterdam, tsja........

Jan Vlag | 25-08-09 | 13:57

Die sukkels zijn toch niet goed wijs, maar dat valt in politiek Amsterdam niet op

aderkalkballenbroek | 25-08-09 | 13:57

Echt waar maar raar: de rechtse, kapitalistische atheist is vandaag de dag het beste af in de Volksrepubliek China.

hekkesluiter | 25-08-09 | 13:56

Is graffiti niet slecht voor het milieu?

roflcoptah | 25-08-09 | 13:56

Gelukkig is het maar Amsterdam...

tasmaniandevil | 25-08-09 | 13:55

Het lijkt steeds meer een sport te worden om een bepaalde doelgroep aan te spreken in plaats van met plannen te komen die echt beter zijn voor het land. PVDA met haar multicul faal plannen en Moslimdhimitude rekent op stemmen van de moslimgemeenschap, Groenlinks gokt het op de kanslozen van onze samenleving.

Poepus | 25-08-09 | 13:55

*aan voorhoofd voelt*
Krijg nou de piphik..... Bas Taart.
De Groene slooperT.

Teun van het Tuinpad | 25-08-09 | 13:53

gaat lekker dus

twisternederland | 25-08-09 | 13:52

serieus... wat?

mh_1204 | 25-08-09 | 13:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken