Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

UWV: Alleen voor gristenen hebben wij werk

werk.jpgNachtwaker worden in Terneuzen. Je wilt het je ergste vijand nog niet aandoen. Maar mocht u onverhoopt toch die ambitie hebben, dan kan dat! Maar dan moet u wél een gristen zijn! Want wat lezen we in de vacature? 'We verwachten ook dat je een positieve Christelijke levensovertuiging hebt.' (PDF-mirror) En dit is niet een advertentie in een lokaal sufferdje, nee, dit zegt de site van het UWV zelf! Gevalletje dikke discriminatie op grond van religieuze overtuiging, lijkt ons. En dat MAG helemaal niet volgens artikel 1 van de grondwet. Moet u eens proberen, een advertentie plaatsen waarin u personeel zoekt, maar dan wél als voorwaarde stellen dat het een allochtone boeddhist moet zijn met een bochel en een hazelip. Dan is het land te klein. Sterker nog, de kamervragen vliegen je om je oren als je per sé een moslim wilt hebben als werknemer. Want dat is discriminatie! Als gristen mag je er echter blijkbaar lekker op los discrimineren, en anders- of niet-gelovigen gewoon als tweederangsburgers beschouwen, die u NIET aan een baan gaat helpen. Iets waaraan het UWV dus van harte meewerkt. Joehoe, Kamervragen iemand?

Reaguursels

Inloggen

toppie,, en het heeft weer geholpen om een zwaar discriminerend stuk te verwijderen van het net.. advertentie is pleite, of ze hebben een positieve gheristelijke nachtbraker gevonden die de job heeft.. :-)

Cartman(NL) | 15-08-09 | 14:27

BasTaart, je bent een enorme LUL, LOSER en SUKKEL

Rifmaster | 14-08-09 | 21:15

"Moet u eens proberen, een advertentie plaatsen waarin u personeel zoekt, maar dan wél als voorwaarde stellen dat het een allochtone boeddhist moet zijn met een bochel en een hazelip. Dan is het land te klein. "

Je kletst uit je nek! Dit soort advertenties komen met bossen tegelijk voor!
Kijk maar eens naar zinsneden als "Wij van ... streven ernaar dat ons personeelsbestand een afspiegeling is van de maatschappij...", "Allochtone kandidaten wordt uitdrukkelijk verzohct te solliciteren" of "Gelet op de samenstelling van het team geven wij de voorkeur aan een vrouwelijke collega"
Dit soort disciminatie is aan de orde van de dag! Bovenstaand voorbeeld zou volledig passen binnen het kader "Wij streven ernaar ook minderheden en gehandicapten in ons team te verwelkomen.."

Merugop | 14-08-09 | 13:18

Wat mij het meest opvalt is dat de nachtwaker ook op zaterdag- en zondagnacht moet werken. Dit is natuurlijk volledig tegen de zondagrust in. Hallo, meneer Rouvoet, kom er maar in.

smalltown_cynic | 14-08-09 | 11:28

Ok geenstijl; nu heb ik het gehad.
.
Dit is dus echt een opruiend, polariserend stukje onzin.
Neem nu onze overheid.
Daar wordt totaal niet gediscrimineerd.
Je kunt enkel bij de politie terecht als je homofiel, zwart, moslim of invalide bent. Sterker nog - je maakt meer kans als je een combinatie van bovenstaande vertoont.
.
pfff...
.
Stelletje volksopruierts

Schreibmischane | 14-08-09 | 01:29

En wat dacht je dan van het UWV, domme gewezen ambtenaren, lekker achter een loket met een FLIPPERKAST, (computer uit het jaar kruik) voor hun snufferd en denken dat ze mensen aan het werk kunnen krijgen, terwijl ze zelf het woord werk niet eens kunnen spellen, dom zooitje.

nlshit | 13-08-09 | 23:26

Zo is het en niet anders . . .

drs. G. Flater | 13-08-09 | 22:37

Kom maar op met die kamervragen.

Blue Leader | 13-08-09 | 22:22

jezus christus nog an toe.

1+1 | 13-08-09 | 20:50

kun je 's nachts als Christen het Licht zien dan?

Iwmac | 13-08-09 | 20:46

Ha ha ha, het UWV ronselt de nachtwaker voor Ome Geert.

FalderalderalderAAA | 13-08-09 | 20:34

@Blokjes
Het is natuurlijk gewoonmogelijk om te verhuizen of een baan ergens anders te nemen en dan langzaam dat zwarte gristekijke gat te verlaten.
Kunnen we niet gewoon als die Gristenen rondselen en op Texel planten ofzo? Dan zeggen we tegen hen dat het een bedevaart oort is en dat wij zijn er vanaf. Opgeruimd staat netjes.

Oscar11 | 13-08-09 | 20:32

@RooieNek | 13-08-09 | 18:38
He, zwakzinnig, rot eens op. Als je één telefoonnummer van een bn-er hier neerplempt krijg je een permaban maar als je 250 keer de website van Geert neerknalt, gebeurt er niks?

- teruggejorist - | 13-08-09 | 20:00

Hahaha... Moslims die werken

OldBristolian | 13-08-09 | 18:48

-weggejorist-

RooieNek | 13-08-09 | 18:38

Ik woon helaas in de christelijkste gemeente van NL en hier zie ik altijd dit soort onderschriften bij vacatures, met name in de zorgsector. Christelijk, gereformeerd, protestants etc etc
Nooit geweten dat ook dat onder discriminatie valt, mocht er ooit een leuke vacature tussen zitten weet ik wat mij te doen staat, al lijkt mij dit zeeeer onwaarschijnlijk.

Blokjes | 13-08-09 | 18:06

Godverdoeme, en als ik zeg dat alle Gristenen maar neer mogen vallen is de wereld zeker ook te klein? Want met neervallen bedoel ik natuurlijk 'op de knietjes gaan veur de islam' .. De gristenen denken dan meteen dat ik ze doodwens.. wat niet zo is. (of wel?)

Dfox | 13-08-09 | 17:51

Oud nieuws, een vriendin van me die op het internet niet verder komt dan Facebook kwam hier echt 3 weken terug al mee.

Framoes | 13-08-09 | 17:33

Maar een school mag er toch wel voor kiezen om alleen Christenen aan te nemen? Dat ka nik nog enigzins snappen, maar dit gaat te verrie.

Wezohl | 13-08-09 | 17:27

Ik denk dat de kamervragen pas om je oren gaan vliegen als je perse geen moslim wil hebben, maargoed.
Jaap Brulaap | 13-08-09 | 13:28
--------------------------------------------
Precies. Dan is het land te klein.

SchinFoekie | 13-08-09 | 17:18

Wat een onzin-artikel! Liberalisme is juist de vrijheid van werkgevers om elke eis te stellen aan personeel die je maar wilt. Geen hoofddoek dragen, man/vrouw, wel handen schudden of al dan niet gristelijk zijn, zijn allemaal zaken waarop een werkgever mag selecteren. Dit verbieden is inperking van fundamentele economische vrijheden. Je weet de reden niet voor die eis, en je hoort er ook niet over te oordelen.

Je baas | 13-08-09 | 17:16

Een gristen als bewaker! MOEHAHAHAHA gristenen vergeven... en je wilt toch niet dat je bewaker inbrekers gaat lopen vergevn.
ff pisse

El Fundum | 13-08-09 | 17:08

Harvester | 13-08-09 | 13:36
Christenen hebben al eeuwen ervaring met rollende stenen heur!

crankshaft | 13-08-09 | 17:05

Dat biedt perspectieven voor advertenties als deze:

Gevraagd: operator. We verwachten een atheïstische levenshouding, anders gezegd: geen geouwehoer over geloof aan de lopende band. Religieuzen wordt dan ook nadrukkelijk verzocht niet te reageren.

En-el Hak | 13-08-09 | 17:01

Het zal echt druk worden in de tweede kamer.
De laatse dagen ende uren zijn er zo al een stuk of 20 issue's op geen stijl naar voren gedragen.

BBmetR | 13-08-09 | 16:37

Een positieve Gristelijke levensovertuiging ? Ik ken alleen maar negatieve..
Gristenen voor de leeuwen zeg ik altijd maar.

Marcus Porcius Cato | 13-08-09 | 16:36

Het is niks nieuws dat ergens alleen christenen voor gevraagd worden. Een kliniek in Zutphen heeft een zelfde 'wij verwachten een christelijke levensovertuiging'-instelling. Dat zijn toch baantjes die je niet wilt, maar het blijft schandalig!

76738e GS lid | 13-08-09 | 16:34

Ongelofelijk dit! Maar aan dat UWV en dat Werk.nl heb ie toch al helemaal geen ene reet aan. Ze zijn er allen voor Soepsidie, gnagnagna.

Neukgraag | 13-08-09 | 16:23

Iedereen discrimineert iedereen als-ie de kans krijgt.

Ongelovige honden in Nederland hebben het moeilijk. Je wordt gediscrimineerd door twee religieuze groeperingen. Je mag er niet werken. je mag er niet mee trouwen, sterker nog... elke kennismaking is ongewenst want geen geloof is in hun ogen vaak een doodzonde.
Heb je een paar centen dan kom je wel op den duur aan een vrouw, maar voor al die andere arme sloebers ziet het er somber uit.

snapal | 13-08-09 | 15:26

Veins bekering.

P.C.M. Baas1309 | 13-08-09 | 16:06

Perse, persé, per sé, per se, is ook lastig dat import-Nederlands

urseldebeer | 13-08-09 | 16:05

Nou en? Ik neem geen belijdende gelovigen aan. Of mensen met raar haar, zichtbare plakplaatjes of piercings. 'U past niet in het team'. Klaar.

Dr. Klahn! | 13-08-09 | 16:04

Er staat dus gewoon domme mensen gezocht voor dom werk. God is voor de domme.

Pure discriminatie niets meer en niks minder dus. En die dit lopen de verdedigen zijn dus ......... ja vul zelf maar in.

Godisvoordedomme | 13-08-09 | 16:03

Terneuzen, drugsstad aan de rand van de waanzin. Waarom heeft HIJ het ... godgod -godverdomhen zover laten komen?

ojédiaré | 13-08-09 | 15:47

@Danny3960: Heerlijk! 30 jaar staatsarbeid.... Of de opbrengst van Checkpoint in een jaar tijd... (+/- een ton op een weekend) of zou hij in aanmerking komen voor de reeds bovengenoemde gristelijke job....
@Brakke Obama: Ik snap nog altijd niet waarom mijn vader perse naar NL wilde komen, maar gelukkig ben ik op zondagen nooit alleen hiero =) Alleen vallen de verschillen me dan weer zo ontzettend op... The good and the bad...

Optimel Prime | 13-08-09 | 15:40

Waarom zou je niet mogen vragen of je een gristen, een moslim (?), een bejaarde man of een jonge transsexueel zoekt?
Of juist géén Marokkaan (zoals bijv pas bij AH to go)

Ik vind het zo hypocriet dat je er niet naar mag vragen. In de praktijk zal uiteindelijk toch diegene het worden die in het profiel past waar de werkgever naar zoekt.
Het voorkomt tegelijkertijd teleurstellingen bij degenen die wel solliciteren, niet wetende dat ze niet in het plaatje passen => dus nooit worden.

Alleen Guusje T.H. mag bij haar aanname-eisen kennelijk eisen stellen aan afkomst, sexualiteit of andere bijzonderheden.

zuichkragt | 13-08-09 | 15:40

Ongelovige honden in Nederland hebben het moeilijk. Je wordt gediscrimineerd door twee religieuze groeperingen. Je mag er niet werken. je mag er niet mee trouwen, sterker nog... elke kennismaking is ongewenst want geen geloof is in hun ogen vaak een doodzonde.
Heb je een paar centen dan kom je wel op den duur aan een vrouw, maar voor al die andere arme sloebers ziet het er somber uit.

snapal | 13-08-09 | 15:26

Dus de luchtmacht mocht me niet afwijzen omdat ik 1.98 lang ben en een bril heb ?!

el mero mero | 13-08-09 | 15:24

Geen opleiding of werkervaring vereist ==> IQ van 50 voldoende ==> de christelijke levensovertuiging ==> KLOPT!

Maar wel op zondag moeten werken hoor!

havertje | 13-08-09 | 15:21

De enige kamervragen die worden gesteld zijn van de Eeuwige Zeurkous.
Iedereen huurt in die hij in wilt huren. Mooie mensen hebben betere en beter betaalde jobs. Je moet alleen oppassen bij het zetten van de advertentie.

Einde van de Domheid | 13-08-09 | 15:20

Ik neem tegenwoordig alleen maar minderheden aan:
Blanke jongemannen en jongedames met HBO opleiding.

Dat zijn de enigen die nog een beetje willen werken.
De meerderheid is ambtenaar, doet iets in de zachte sector, heeft een te laag niveau, is te oud voor onze materie, of steekt gewoon geen poot uit.

Ik zou er soepsidie voor moeten krijgen!

mail cheauvinist pic | 13-08-09 | 15:19

Op grond van het salaris dat je binnen de Gemeente Terneuzen verdient kan ik me voorstellen dat ze liever Christenen aannemen. Die vloeken niet aan het eind van de maand....

Dr. Oplul | 13-08-09 | 15:19

Helaas zit ik in het ziekenhuiscircuit. In een Christelijk ziekenhuis. het is er allemaal heel goed geregeld en in de wachtkamers geen enkele allo- of tokkievolk.
Je mag er alleen niet vloeken. ze hebben groot gelijk om naar zoiets te vragen Zou meer moeten gebeuren. prima aktie van dit bedrijf. Eeen voorbeeld voor de rest van nederland.

svw | 13-08-09 | 15:17

G.V.D.

Hemzelf | 13-08-09 | 15:15

Het lijkt mij een verkapte vorm van moslim discriminatie dus in strijd met de wet. Maar ja als het bedrijf dat de nachtwaker zoekt zelf een streng gristelijke grondslag heeft mag het weer wel want discrimineren op basis van je geloof is geen enkel probleem in Nederland.

Simon_GS | 13-08-09 | 15:13

Optimel Prime | 13-08-09 | 14:55
Ik dacht dat Belgen alleen naar Z-VL kwamen voor mosselen wiet, seksshops en boter (laatste 2 alleen vroeger). Hulst en Sluis leven nog altijd van de Belgen.

Brakke Obama | 13-08-09 | 15:10

Optimel Prime | 13-08-09 | 14:55

Betalen zal niet zo'n probleem zijn na een jaar of 30 zwaar werk.

DANNY3960 | 13-08-09 | 15:08

Wel godverdomme!

Conan de Rabarber | 13-08-09 | 15:02

snapal | 13-08-09 | 14:56

Bluffen is een veelvoorkomende taktiek bij solliciteren, maar is nou niet echt waar we ons in 1648 voor hebben vrijgestreden lijkt me. Geloven wat je zelf gelooft en ook al is dat niet in jouw voordeel. Principe kwestie!

Harvester | 13-08-09 | 14:58

Zou het niet teveel in de religieuze hoek zoeken. Vroeger moest ik van mijn ouders ook ' op een christelijk tijdstip thuis zijn'. Betekende zoveel als voor 6 uur in de ochtend en verder zoek je het uit. Als er 1 gezin atheist was...

Lady T | 13-08-09 | 14:58

waar kerkt u???????

mokum66 | 13-08-09 | 14:58

@Rechtdoordeplee | 13-08-09 | 14:45
(bijna) Demente bejaarden zijn nu eenmaal zo paranoia als de pest.
Die moet je nu eenmaal een beetje in hun waarde laten en dan is een beetje inlevingsvermogen op zijn minst verrotte handig, zo niet noodzakelijk.
.
Gewoon een kwestie van geschiktheid lijkt me.
Het is misschien een schok, maar een directeur van een christelijke school is ook bij voorkeur christelijk, net als de leraren.
Medewerkers van een kerk ook trouwens..
Maar ik ben vooral benieuwd wie van de reaguurders hier een baantje als nachtwaker in Zeeuws-Vlaanderen ambieert gezien alle ophef.

vagehond | 13-08-09 | 14:57

Ben op (wereld) reis geweest naar Afrika, daar wordt pas echt gediscrimineerd! Ervaring heeft me geleerd dat je maar het beste kan geloven wat de plaatselijke bevolking gelooft.. Dus ik ben Christen of Moslim geweest. De moraal van dit verhaal? Als je echt die baan wil kan je gristen worden! Zet die knop boven in je om. Geloof dat je gelooft en anderen zullen het ook geloven.

snapal | 13-08-09 | 14:56

@Brakke Obama:
Psst.. hier vlaming met belgisch paspoort, inwonend regio zeeuws-vlaanderen.. "Get me outta here" en @ Danny3960: Meddy zit geloof ik niet meer vast.. Moet alleen veel dokken =)

Optimel Prime | 13-08-09 | 14:55

Als je iemand met een andere levensovertuiging aanneemt dan weet je zeker dat je binnen de kortste keren je inboedel op marktplaats ziet. Dit is preventie.

recessieloos | 13-08-09 | 14:55

En hoe willen ze dit gaan controleren bij sollicitanten? Moet je uit de bijbel citeren of over water heen gaan lopen?

The Green*Machine | 13-08-09 | 14:51

Jullie beleven heel wat af in Belgie. Hartverwarmend om te lezen dat wij daar zo geliefd zijn, wist ik niet...

snapal | 13-08-09 | 14:48

Ik denk bij beveiliger meer aan: goede ogen en oren, integer, pro actief, zelfstandig, communicatief vaardig, overwicht, stressbestendig en intelligent. Waarom je voor dit beroep een bepaalde geloof moet hebben is mij een raadsel. Sowieso.

Canis Spurcus | 13-08-09 | 14:48

@kapitein zeiksnor,
ze kunnen ook niet voor de andere gaan omdat die niet gelooft, dat is dan weer discriminatie van die grefo, dus u praat peop!
Keuzes maken heet dat in gewoon Nederlands

yokiamy | 13-08-09 | 14:46

Brakke Obama | 13-08-09 | 14:44

Zal het eens zoeken op bol.com
'I always get my sin' is natuurlijk een klassieker ten opzichte van NLers in het Engels.

Harvester | 13-08-09 | 14:46

@vagehond: "Stel dat het een functie bij een christelijk verzorgingstehuis is, met religieuze bejaarden.
Dan is het niet zo handig om een overtuigd atheist aan de telefoon te zetten na middernacht."

???? waarom niet. Hoe neemt een gristen de tel anders op dan een atheist???
Hallo met jaap hoek, ik ben christen, waarmee kan ik van dienst zijn?

Rechtdoordeplee | 13-08-09 | 14:45

Harvester | 13-08-09 | 14:41
Het boekje "verboden op het werk te komen" is een aanrader.
(Hiermee bedoelden ze: verboden op de bouwwerf te komen)

Brakke Obama | 13-08-09 | 14:44

Zoek hier eens op: "christelijke levensovertuiging"

3*links=rechts | 13-08-09 | 14:42

Ach, je hebt ook geen opleiding of ervaring nodig. Voeg dat bij de christeneis en het is duidelijk, ze zoeken iemand met het syndroom van Down. Maar ja, dat kun je er niet in zetten: Gezocht mongool om 's nachts in een kantoortje te zitten fappen.. staat ook niet.
Eigenlijk was het gewoon heel goed bedoeld allemaal.

Rechtdoordeplee | 13-08-09 | 14:42

Jezus waakt over U...

taxus | 13-08-09 | 14:42

Brakke Obama | 13-08-09 | 14:18
precies, dom zijn ze zeker niet. maar een Enigma decodeermachine 2.0 zou niet overbodig zijn.

Harvester | 13-08-09 | 14:41

snapal | 13-08-09 | 14:31
Geen probleem. 'Hollanders' zijn hier vaak net zo geliefd als de 'moffen' in NL.
Ze hebben hier dagelijks humor op VTM (de RTL4 van VL) waarin ook een Hollander speelt.

Brakke Obama | 13-08-09 | 14:40

Scholen

snapal | 13-08-09 | 14:39

Scolen mogen dat bij wet marcus,UVW offiicieel niet.

snapal | 13-08-09 | 14:39

@Jaap Brulaap:
Inderdaad Jaap, maar eigenlijk staat er dus ook dat ze geen moslims willen, alleen op zo'n manier dat Balkenende nu moeilijk kan zeggen: "ZO gaan we niet met elkaar om in dit land!"
Christenen discrimineren nooit, ze spreken slechts hun voorkeur uit. Dat is iets heel anders...... uh?.... ja toch, niet dan?

vanderscheur | 13-08-09 | 14:36

Voor het leeuwendeel van scholen worden ook enkel personeelsleden gevraagd die zich neerleggen bij het feit dat deze mensen een Christelijke visie dienen uit te dragen. Wellicht is het in de advertentie niet zo genuanceerd neergezet, maar het komt wel op hetzelfde neer.

Marcus_Aurelius | 13-08-09 | 14:35

IDD. Zuid-hollanders zijn inwoners van Nederland. Dus stel ik me voor als Zuid-hollander. Problemen mee?

snapal | 13-08-09 | 14:31

@(zwitsal)snapal | 13-08-09 | 14:22 + 14:26
wiki: "Vlamingen zijn inwoners van Vlaanderen, oftewel de leden van de Vlaamse Gemeenschap, of ook alle inwoners van het Vlaams Gewest en die inwoners van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest die zich als Vlaming beschouwen."
En ja ik voel mij meer Vlaming dan Nederlander, al voel ik mij geen Belg of Europeaan.
Er is hier (ook) veel mis, maar de pluspunten zijn talrijker.

Brakke Obama | 13-08-09 | 14:29

*gooit een hek om Terneuzen*

kibambam | 13-08-09 | 14:27

Wij moeten de crimineeltjes van Belgie oppakken omdat ze daar gewoon weg wandelen uit het gerecht en dan nog de brutaliteit hebben om te typen dat we hier moeten blijven.

snapal | 13-08-09 | 14:26

Wedden dat Wilders en consorten dit blogje snel zullen gaan bestuderen?
*pils koud zetten gaat en wachten tot 't eindelijk weer losgaat op dinsdag*

Frelis Inna | 13-08-09 | 14:26

Een positieve christelijke levensovertuiging is een contradictio in terminis. Een christelijke levensovertuiging is per definitie negatief.
deatheist.nl/index.php?option=com_cont...

koerbagh ® | 13-08-09 | 14:25

Ze zeggen tenminste waar het op staat!
Want zeg nu zelf, iedereen weet het, iedereen doet het, alleen niemand zegt het, want dat zou discriminatie kunnen betekenen!
Terwijl iedereen onbewust discrimineert, is het land te klein als het duidelijk is.

yokiamy | 13-08-09 | 14:24

@ UWV
Wees dan consequent en geef alle atheïsten WAO.

Cazi | 13-08-09 | 14:24

de vorige nachtwaker vloekte de inbrekers stijf en dat wil je natuurlijk niet ;)

Rest In Privacy | 13-08-09 | 14:24

ghehe ze hebben de vacature al van de site gehaald!

Harige Mammoet | 13-08-09 | 14:23

Voor voetbalclubs en voor goden geldt: hun fanclubs veroorzaken problemen.
Zijn er nog haatkoor foebbelfans hier??

MadDieu | 13-08-09 | 14:22

Nederlands paspoort. Gaat in Belgie wonen en noemt zichzelf dan een Vlaming.... Goeiemiddag. Aangenaam kennis te maken met deze Zuid-Hollander.

snapal | 13-08-09 | 14:22

UWV: Uitsluitend Werkverschaffing voor Vreemden (figuren)?

Brakke Obama | 13-08-09 | 14:21

Maar die zijn toch ook veel betrouwbaarder...?

Bologna | 13-08-09 | 14:18

Harvester | 13-08-09 | 14:15
Haha, ik heb ook vastgesteld dat Vlamingen niet dom zijn, maar een andere (voor Nederlanders vreemde) logica hebben. Zwart-Wit TV = Wit-Zwart TV etc. etc.

Brakke Obama | 13-08-09 | 14:18

Hoe christelijker, hoe beter.

Toch..

tenenkrommend | 13-08-09 | 14:17

Brakke Obama | 13-08-09 | 14:14

Ah vandaar! Nee ok, ik vond het ook al zo vreemd dat ik snapte wat u bedoelde. Vaak bij moet je bij Vlamingen nogal het een ander ontcijferen.

Harvester | 13-08-09 | 14:15

Schrijf je derhalve bij het UWV in als niet-gristelijke zanger lichte muziek als je een relaxed leven á la Bijstandskoning wilt.

Bigi Bana Boy | 13-08-09 | 14:14

Harvester | 13-08-09 | 14:11
Dilemma? Ik ben een Vlaming (inwoner van) met een NL paspoort. Ik koos en kies voor Vlaanderen, maar verder mag/moet iedereen lekker in NL blijven!

Brakke Obama | 13-08-09 | 14:14

Werd vannacht badend in het angstzweet wakker :droomde dat ik nachtwaker in Terneuzen was..........

Liever atheist dan positief gristelijke nachtwakert in Terneuzelen

pleistertje | 13-08-09 | 14:14

Stel dat het een functie bij een christelijk verzorgingstehuis is, met religieuze bejaarden.
Dan is het niet zo handig om een overtuigd atheist aan de telefoon te zetten na middernacht.

vagehond | 13-08-09 | 14:12

hogeschool Windesheim stelde dezelfde voorwaarde.

juriste | 13-08-09 | 14:12

Brakke Obama | 13-08-09 | 14:08

U zei toch Vlaming te zijn? Goede kant van de grens?
God wat zal uw leven bestaan uit dilemma's.

Harvester | 13-08-09 | 14:11

DANNY3960 | 13-08-09 | 14:06
geen idee, ik zat/zit niet in het milieu ;-)
Wel rustig nu op de traktaatweg naar Terneuzen, zonder die Belgen en Fransen met te weinig of teveel THC in hun systeem.

Brakke Obama | 13-08-09 | 14:10

Tijdje terug zocht het UWV nog bijstands moedertjes in de regio Groningen om (legaal!) hoertje te spelen, dus dit verbaast me niks.
Hypocriet is het en blijft het.

snapal | 13-08-09 | 14:10

Ik denk dat Arie Boomsma onze grote Christen Eo-er wel in het profiel past Dus Arie mochten de onderhandelingen mislukken in Hilversum dan is er een werkplekje voor je vrij.

@NL | 13-08-09 | 14:10

Dat ze nou juist TerNeuzen geen Joodse medewerkers willen hebben.... ;)

pokerfees | 13-08-09 | 14:09

Terneuzen: een uithoek voor de meeste Hollanders, maar voor (ons) Vlamingen naast de deur. Ik kom er vaak, maar woon gelukkig aan de goede kant van de grens.

Brakke Obama | 13-08-09 | 14:08

oeioeioei... das een blunder....

mh_1204 | 13-08-09 | 14:07

Tyler-Durden | 13-08-09 | 14:00

Ik ben blijkbaar niet de enige die zich kapot ergert aan xzaz2!

Harvester | 13-08-09 | 14:07

Brakke Obama | 13-08-09 | 13:54

Jij weet er meer van, zit Meddy nog vast?

DANNY3960 | 13-08-09 | 14:06

Nou, die Christelijke overtuiging is dan ook het enige wat ze van je verlangen bij deze vacature...

Weeraanmelden | 13-08-09 | 14:04

Kudt servert, derde keer!

Ik heb het UWV hier over gebeld en volgens hun mag dat gewoon. Dat was iemand die zelf slecht Nederlands sprak die dat tegen mij zij. Nu nog wachten tot er een vacature komt met het verzoek dat je een Islamitische levensovertuiging hebt.

monaco | 13-08-09 | 14:03

Een paar jaar terug wou ik solliciteren bij hogeschool Windesheim in Zwolle tot ik las "Tot slot verwachten wij dat je instemt met de christelijke identiteit van onze hogeschool."
Daar moet je natuurlijk nooit aan beginnen.

(R)evolutie | 13-08-09 | 14:03

Nou nou nou, vreselijk hoor. Wie wil er nou in Terneuzen werken of zelfs wónen? Dat je gristelijk moet zijn snap ik wel want zonder de hand van God red je het echt niet daar. Ze doen het uit bescherming voor de sollicitant. Hulde!

henkojenko | 13-08-09 | 14:01

Zolang het in Terneuzen gebeurd zal het mij aan mijn derrière oxideren.

rixard | 13-08-09 | 14:01

Gristen veerenig U!

rapirapi | 13-08-09 | 14:01

xzaz2 | 13-08-09 | 13:52

U zat samen met Yoast92 te spijbelen ipv op school?

OT.
Is het geen idee om boven de nsb knop ook een zwitsalknop te maken. Als er genoeg op gedrukt word dat er weer een zwitsalletje naast iemands naam komt?

Harvester | 13-08-09 | 14:01

@ xzaz2


Gast, dat is nu al de zoveelste keer dat je een bericht stuurt alleen om GS te bashen. Iedere keer is het niet goed wat GS doet en meld je nog even erbij de GS vroeger veel beter was (om zo goodwill te kweken en ban te voorkomen?).

Wat wil je nou ? Alleen mopperen op GS? Doe dat lekker ergens anders.

Kijk je bericht nog eens na en ontdek je redenatiefouten (ja, meervoud).
Je bericht is van zulk een laag niveau dat mijn negatieve beeld over het HBO nog meer naar beneden moet worden bijgesteld.

* Meelijden veinst *

Tyler-Durden | 13-08-09 | 14:00

2amazing | 13-08-09 | 13:47
Zo, de papieren pers is er weer op tijd bij. An sich hangt die Wessel nog best een plausibel verhaal op, alleen vertelt ie er niet bij dat die vrouw er vijf (5) jaar over mag doen om in te burgeren...

harry pikkel | 13-08-09 | 14:00

Die mogen glad niet op zondag werken,dus inbrekerts,sla dan Uw slag!!

René from the Café | 13-08-09 | 13:58

Positief gristelijke levensovertuiging:
i.e.
- geen homo
- geen moslim
- geen atheist
- geen vrouw
- getrouwd
- op zondags je dochter eens niet neuken.

Handig zo'n eufemisme.

breiz | 13-08-09 | 13:58

Geweldig, dit biedt perspectieven.
Als je specifiek om een ggristen mag vragen dan moet het ook kunnen dat je zegt absoluut geen moslim te willen. En laten we wel wezen, dat komt de meeste werkgevers bijzonder goed uit.

James Lastig | 13-08-09 | 13:58

.. ad UWV is al offline

nieuwe versie:
graag niet:
-moslims
-joden
-heidenen (die snappen er he-le-maal niks van)
-...

Astronaut Arnuff | 13-08-09 | 13:57

nachtwaker... terneuzen..... ja nou weet ik het ook niet meer

harob | 13-08-09 | 13:57

harry pikkel | 13-08-09 | 13:53
Te lange link. werk zoeken/alle banen in Nederland/en dan rechts verfijnen op voorkeursvacature.

harry pikkel | 13-08-09 | 13:56

LOL. internal server error.

DoorDouwer | 13-08-09 | 13:55

@ Yoast92
Foei, geen appels met peren vergelijken he?

Vieze Tonnie | 13-08-09 | 13:55

De arbeidsmarkt van Terneuzen ligt op zijn gat na de sluiting van de grootste coffeeshop (omzet) van NL..

Brakke Obama | 13-08-09 | 13:54

Bent u achterbaks?
Heeft u het achter de ellebogen
en bent u niet te vertrouwen?

Dan heeft U de juiste positieve gristelijke levensovertuiging! Soliciteer nu!

azijnseikerT | 13-08-09 | 13:54

Ze kunnen beter in de advertentie zetten "Moet binnen het team passen". Heerlijk vaag en subjectief. Dan kun je tijdens de gespreksronden gewoon kijken wie er wel/niet in je profiel past. En niemand kan je betichten van discriminatie.

uninvited guest | 13-08-09 | 13:53

Zou een 99% 01NK-besmetting van het totale UWV-personeelsbestand eigenlijk opgemerkt worden?

Brakke Obama | 13-08-09 | 13:52

-weggejorist en opgerot-

xzaz2 | 13-08-09 | 13:52

Discriminatie? M'n reedt! De overheid heeft zelf een precedent geschapen door de voorkeur te geven aan "vrouwelijke kandidaten van allochtone afkomst". Ik geef de voorkeur aan een werknemer die de Nederlandse cultuur omarmt, z'n vak verstaat en z'n geloof lekker thuis laat. Huidskleur doet er niet toe.

de.grote.vergeler | 13-08-09 | 13:51

Connie Breukhoven schijnt nog een tuinman te zoeken met een grote penis.
"ervaring niet nodig"

Teun van het Tuinpad | 13-08-09 | 13:49

Gristentuig.

Albert K. | 13-08-09 | 13:49

@ Yoast92 | 13-08-09 | 13:37
U heeft de basisschool ook laten schieten mag ik aan nemen uw reactie lezende.

Mr. Burn | 13-08-09 | 13:47

Laatst was het UWV Winterwijk in het nieuws, de woordvoerder Wessel Agterhof probeert zich, zoals een echte PvdA'er dit beaamt, zich eronderuit te draaien.

www.gelderlander.nl/algemeen/dgbinnenl...

2amazing | 13-08-09 | 13:47

Hahaha weeral zo'n prachtig nieuwtje over het UWV. Die zijn goed bezig daar! +1

Kalamazoo | 13-08-09 | 13:46

een positieve Christelijke levensovertuiging = wat?

rechterwang aanbieden als je een knal op je linkse hebt gekregen. Lijkt me niet de geschikte levenshouding voor een nachtwaker.

Waaligator | 13-08-09 | 13:46

@Yoast
Dat is appels met peren vergelijken. Je kunt namelijk wel in je vacature vermelden dat je bijvoorbeeld iemand zoekt met 5 jaar werkervaring omdat je aanstaande medewerker al bekend moet zijn in het bedrijfsleven. Maar stel dat je 2 sollicitanten hebt die allebei 5 jaar werkervaring hebben maar de 1 gelooft en de ander niet kun je niet voor degene gaan die gelooft alleen omdat hij gelovig is. Dat is namelijk discriminatie ten opzichte van de andere sollicitant. Artikel 1 dus...

KapiteinZeiksnor | 13-08-09 | 13:44

Wat een gezeur dit, ik vind dat je als bedrijf de meest waanzinnige eisen zou moeten kunnen stellen. Leve discriminatie, krijg je de juiste mensen bij elkaar.

Fragony | 13-08-09 | 13:44

Tragisch, bijna altijd tragisch op GS: Niet-juristen en hun interpretatie over art. 1 van de Grondwet. Genoeg (christelijke) scholen/instellingen in dit land met soortgelijke eisen. Mag niet/zou niet mogen.. tsja.. Next!

Ondode_ridder | 13-08-09 | 13:44

Wat is het probleem? Ik wil ook geen religieuze mensen in mijn bedrijf hebben. Artikel 1 mag gerust gedelete worden. ("are you sure?" yes)

azijnseikerT | 13-08-09 | 13:44

@ Tyler-Durden | 13-08-09 | 13:42
Hehe

Mr. Burn | 13-08-09 | 13:44

En als ik nu perse een van de islam bekeerde homofiele christelijk hindoeistische boedistische pakistaanse atheist met 1 been en een geamputeerde linkerteen wil hebben om aardbeien te plukken op het land, mag ik dat niet eens vragen? Raar hoor!

Hellsmurfje | 13-08-09 | 13:44

ach het UWV zelf is de club van verborgen kansloze werkelozen. Geef je werk dan betaal je en bepaal je, althans zo hoort het te zijn.

andre9738 | 13-08-09 | 13:43

Gristenen mogen discrimineren, dat is hun voorrecht.
Zo mogen ook leraren ontslaan als die homo blijken te zijn.
Maar als de rest van Nederland zegt dat de vorkeur uitgaat naar iemand die geen neger, vrouw, moslim, allochtoon of 40 plusser is krijgt ie een boete.
Misschien kan Hirsch daar eens tegen optreden.

Osdorpertje | 13-08-09 | 13:43

Waarschijnlijk de enige manier om "lichtgetinten" buiten te houden. Wel belangrijk in de beveiliging. Ik kan u uit eerste hand vertellen, dat zelfs in Terneuzen veel Mohammeds wonen.

Brakke Obama | 13-08-09 | 13:43

- INGEZONDEN ADVERTENTIE -


Wij, sprookjesbos de Efteling, zijn op zoek naar een spontane, sociaal assertieve man/vrouw die ons team kan versterken, Ben jij de gastvrije collega waar wij naar op zoek zijn? Reageerder dan en laat ons weten waarom jij de geschikte persoon bent om als gastheer/gastvrouw in ons park aan de slag te gaan.

Vereisten: ABN, verzorgd uiterlijk en u moet streng gelovig zijn zodat wij weten dat u ook in sprookjes gelooft.
Wij bieden: een omgeving waar u zich vast thuis in voelt, salaris is conform bijbelse normen.

Tyler-Durden | 13-08-09 | 13:42

Yoast92 | 13-08-09 | 13:37

God(!), wat bent u dom. 92 staat voor uw geboortejaar neem ik aan?

Harvester | 13-08-09 | 13:39

@BeunDeHaas | 13-08-09 | 13:37 : ja maar als daar een fin zit die zijn vriendjes langs laat komen... werkt op zich ook wel preventief. Kan er niets meer gejat worden

nielsobserveert | 13-08-09 | 13:39

@ Yoast92
Appels en peren.
Opleidingsniveau moet gevraagd worden.
Maar uit de advertentie blijkt dat wanneer een ongelovige zou reageren, deze niet aan wordt genomen omdat hij niet Christelijk is. Ook al heeft hij meer diploma's dan gevraagd.

BeunDeHaas | 13-08-09 | 13:39

Christelijke levensovertuiging hebt.
Nou die heb ik hoor.
hahaha wat een grap weer.

Braakbal | 13-08-09 | 13:39

BeunDeHaas | 13-08-09 | 13:37

Inderdaad, maar het draagt een imago mee wat een bedrijf, neem ik aan, niet wil hebben.

Harvester | 13-08-09 | 13:38

Ligt er maar net aan wat voor functie het is lijkt me. Een slager zal ook niet gauw een veganist aanstellen als verkoper.

Uiterst_Rechts | 13-08-09 | 13:38

Onzin. Natuurlijk mogen ze gewoon zo'n eis stellen. Ik mag toch ook als eis stellen dat mn werknemer minimaal zn basisschool afgemaakt moet hebben?
Is dat dan discriminatie tegen alle dropouts?

Yoast92 | 13-08-09 | 13:37

@ Harvester
Maar met een Hells Angel laat 50% het wel uit zijn knar om iets te doen.
Dus het werkt ook preventief.

BeunDeHaas | 13-08-09 | 13:37

Xiron | 13-08-09 | 13:34

Ik zei enkel dat 'het zou kunnen'.
Staat vast natuurlijk dat, als ze inderdaad een gristenlijk iemand willen, dat discriminatie is.

Harvester | 13-08-09 | 13:37

Gheh... Stadhuisplein 1 in Terneuzen? Laat ik nu net werken op het stadhuisplein en kijk recht op het uitzendbureau op nr. 1... Wonderlijke wereld van Terneuzen. Wamoekzehhe... Ben jie 'n bietje ghristelijk dahn? Dahn kujju bie ons komme werken eej? Hahaha...

Optimel Prime | 13-08-09 | 13:37

Ah, het kwartje valt.
De Nachtwaker moet de plaatselijke jeugdcampings in de gaten gaan houden..

Teun van het Tuinpad | 13-08-09 | 13:36

Ik vind de meeste contactadvertenties overigens vaak ook best discriminerend.

Tyler-Durden | 13-08-09 | 13:36

nee sorry ik heb enkel een negatieve Christelijke levensovertuiging... en nu?

nielsobserveert | 13-08-09 | 13:36

Als god waakt, wat moet je dan "in hemelsnaam" met een nachtwaker ?

hekkesluiter | 13-08-09 | 13:36

sjaakdeslinksesul | 13-08-09 | 13:33

Als bewaker heb je niet alleen te maken met inbrekerts natuurlijk.
Het bedrijf wil niet een hells angel als bewaking. Dat is nogal slecht voor het imago (Iets met rollende stenen en Kurhaus)

Harvester | 13-08-09 | 13:36

Nederland is gek (geworden) en ik zit er middenin...

moe de loos | 13-08-09 | 13:36

@Harvester

"We verwachten ook dat je een positieve Christelijke levensovertuiging hebt"

Klinkt mij niet in de oren als een uitdrukking over hoe je je werk moet doen

Xiron | 13-08-09 | 13:34

Tja het is natuurlijk niet de bedoeling dat je onder werktijd gaat lopen tippelen.

Vieze Tonnie | 13-08-09 | 13:33

Ok, dan wordt ik wel 'zanger lichte muziek' ... * zucht*

Bjoert | 13-08-09 | 13:33

hoi ik ben Mohamed... Of ik christen ben... uuuuh.... ja hoor...
Maar goed je hebt het hier wel over terneuzen... Als jij zondag netjes in de kerk bent heb je daar altijd werk.

nielsobserveert | 13-08-09 | 13:33

Laatst kwam bij de Heilig Hart Kerk hier in het dorp een vacature vrij voor een R-K priester.
Schande!

Teun van het Tuinpad | 13-08-09 | 13:33

Harvester | 13-08-09 | 13:31
Zoals? De dief de andere wang toekeren als je hem betrapt tijdens het inbreken?

sjaakdeslinksesul | 13-08-09 | 13:33

ik zeg niet best

garlicha | 13-08-09 | 13:32

Christelijke levensovertuiging is niet alleen het feit dat je gristen bent. Het is ook een uitdrukking. Net zoals ''Doe dat dan wel op een beetje christelijke manier''

Oftewel, doe dat netjes (Hoe ze het verzonnen hebben, geen idee. Maar 't is zo)

In dit geval zou het dus kunnen betekenen dat ze iemand zoeken die representatief is. Jammer van de woordkeuze, maar niks om je druk over te maken.

Verder iemand nog een komkommertje?

Harvester | 13-08-09 | 13:31

Hoezo is dit een probleem? Gaat het soms om de beveiliging van een moskee?

uninvited guest | 13-08-09 | 13:31

Een christelijke nachtwaker, brrrr.. Die knijpen de katjes zéker in het donker.

Superior Bastard | 13-08-09 | 13:31

lol @ rub

Double | 13-08-09 | 13:30

Arme moslims en heidenen, opnieuw gediscrimineerd. Zo komen deze groepen nooit aan het werk.

rub | 13-08-09 | 13:30

Waarom moet een nachtwaker een christelijke overtuiging hebben?

Boer in Amsterdam | 13-08-09 | 13:29

De nacht is voor het ongedierte.
En dat zijn ze, die NederTalibanners.

Teun van het Tuinpad | 13-08-09 | 13:29

Ik denk dat de kamervragen pas om je oren gaan vliegen als je perse geen moslim wil hebben, maargoed.

Jaap Brulaap | 13-08-09 | 13:28

Gevalletje risicobeheersing lijkt mij, bedrijfseconomisch volstrekt verantwoordbaar.

controle | 13-08-09 | 13:28

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken