Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Radicalen slaan aan het censureren

godverdegloeiendegodver Cursus radicaliseren voor ggristenen: leest Den Bijbel en bid elke dag opdat je tot Hem koomen mag. Sluit je aan bij de SGP-jongeren. Doe aangifte tegen alles wat beledigend zou kunnen zijn. Verketter Madonna. Val nietsvermoedende mensen lastig met oudbakken sprookjes en dreigende taal. Plaats valse bommeldingen. Verbied rockconcerten. Vraag aan Minister Donner of hij iets tegen die verschrikkelijke vrije meningsuiting wil doen. Ga in Rijssen wonen. Verbied supermarkten ook maar een minuut op zondag open te zijn. Verbied bezit van televisie en internet. Onderdruk vrouwen. Gebruik als tegenargument altijd het woord "respect". Richt een club op met andere mensen die ook heel veel tijd over hebben en noem het “Bond tegen het vloeken”. Ga naar een Bibliotheek en streep in boeken alle vloek- en scheldwoorden door (of verbrand de boeken gewoon). Gefeliciteerd, u bent nu een echte christenfundamentalist. Dankzij u is er de afgelopen 40 jaar niets veranderd. Wij nemen nog even een ezel van achteren, godverdomme.

Reaguursels

Inloggen

slap artikel.. lijkt vrij veel op andere stukken over christenen... niet egt orgineel imo.

MiniCooper | 22-09-06 | 17:17

Dat "test" van 3:03 hierboven is trouwens omdat ik ook strontziek wordt van al dat gejoris, of wat er anders ook misgaat met GeenStijl. Thuis kan ik nu wel inloggen, maar op werk lukt het weer eens voor geen meter.
Alle emailtjes aan GeenStijl worden standaard niet beantwoord. ("We komen er samen wel uit" staat in de huisregels, muhahaha).
Bedankt Joris! Eerst vroeg ik alles beleefd, maar je gaat er hier zo'n Anja Meulenbelt site van maken? Maar eens verhuizen naar Frontaal Naakt omdat GS een soort Fok wordt?

cugel | 22-09-06 | 03:41

Ik heb trouwens op Geenstijl ook nog geen bericht gezien over de lynchpartij van twee politiemannen door moslimtuig in Frankrijk. Toen de politie twee criminele mo'tjes achternazat werden ze in de val gelokt en besprongen door zo'n twintig islamitische criminelen die vanuit hun geloof serieus bezig zijn gegaan om ze de ogen uit de kop te trappen.

cugel | 22-09-06 | 03:19

Garisten doen geen plof zoals onze mosselmannen, ze kosten ons geen fortuinen aan belastinggeld voor beveiliging en om die sukkels in Irak en Afghanistan er weer een beetje bovenop te helpen en tenslotte zijn het ONZE sukkels. Als we eerst eens die stinkradicale mossels wereldwijd een toontje lager hebben leren zingen (maar dat duurt nog wel tig jaar) kunnen we altijd nog onze ruzie met de ggggggggristenen uitvechten.
Prioriteiten Lucas, prioriteiten.

cugel | 22-09-06 | 03:13

test

cugel | 22-09-06 | 03:03

Heerlijk , terug naar de échte normen en Waarden , een kerk en een kroeg en wat oorlogen , wat wil het volk nog meer. de meest relaxte gemeenschap die er is , alsof rotterdam of amsterdam zo great is.
In rijssen kun je je auto parkeren zonder hem op slot te hoeven zetten , de achterdeur van je woning staat gewoon open. wil je alcohol dope of wijffe is het een kwartiertje rijden naar de stad , in het weekend komen jullie wankers hier naar toe om boompjes te kijken met nordic wandelstokjes alsof het de Alpen is .
hier is geen poltieagentje met een flitsertje , stadswachtjes , buitenlanders?
ja we hebben een chinees restaurant , een shoarmakeet , en nog wat.
totaal geïntegreerd of gehersenspoeld afhankelijk van Uw politieke overtuiging..

hemaworstje | 21-09-06 | 22:10

tering man, gedraag je GS, dit slaat serieus poep.
op deze manier ga je niet met je medemens op, wtf man.
noem je dit vrije menins uiting??? sjit, joris, waar ben je?
doe dit artikel even wegjorissen, beetje zeiken oke, maar er zijn grenzen.

bakkerst | 21-09-06 | 21:59

Leve dimetrodon!

Aarsman | 21-09-06 | 21:02

Hulde!

Gromule | 21-09-06 | 20:36

Lucas, eng he religie?

WillemIII | 21-09-06 | 19:52

Ziurdt en blikjegrolsch willen dat ik met meer constructieve opmerkingen kom.
Bij deze. Ik heb grote waardering voor het christendom, hoewel ik zelf helaas niet gelovig ben. Wat mij intrigeert is dat sommige mensen nogal agressief en humorloos worden als het over christenen gaat, en gaan doen alsof ze verstand hebben van Nietzsche. Zielig eigenlijk. De reden daarvoor ontgaat mij. Zelf ben ik in een christelijke omgeving opgegroeid, en heb daar nooit enige hinder van ondervonden. Dat iemand in Rijssen boeken zit onder te kladden: so what?. Waar hebben we het nou in godsnaam over? In mijn 'heidense' Amsterdam wordt je fiets onder je reet vandaan gejat, gooien mensen hun rotzooi op straat, wordt je autospiegel eraf gesloopt en je stoep ondergescheten door zwervers. Nee hoor, laat ze dan maar lekker creatief bezig zijn in Rijssen.

dimetrodon | 21-09-06 | 19:32

amen

Cadzand | 21-09-06 | 19:21

Hey GS-erts. Ook zo boos om die gristenen/moslims die boos zijn als ze beeledigd worden? Heb je al eens naar je zelf gekeken: > GeenStijl dissen in een *kuch* liedje en denken dat dat zomaar MAG? Als jullie beledigd worden houden jullie daar ook niet zo van, gaan jullie net zo goed stuiteren! Gggeen Stijlertjes!

xoipie | 21-09-06 | 18:38

Rustig aan Nanhaizi, het is algemeen bekend dat GS een erg simplistische kijk heeft. Generaliseren is gewoon altijd lollig. De reaguurders reageren gewoon lekker af maar weten ondertussen wel beter hoor.

marlinn | 21-09-06 | 17:58

Lucas, lekker stukkie weer. Er loopt een malloot rond en gelijk is het weer christenen afzeiken. Ben je trots op je stukkie? Open deuren intrappen, daar ben jij goed in. Met dit soort schrijfsels zie ik jou als een grotere bedreiging voor Nederland dan extremisten van wat voor komaf dan ook. Wat je bent achterbaks bezig, en op internet durf je wel. Natuurlijk, je hebt 't alleen tegen extemisten... maar wat voor de mensen die dat verschil even niet (willen) zien? Ik wou dat je je verstand eens ging gebruiken.

nanhaizi | 21-09-06 | 17:40

zolang ze nog niet met de gristelijke sharia komen, geen terrorist gaan spelen vind ik het best. Laat ze lekker d'r gang gaan, zolang ze mij er niet mee lastig vallen

anchorman | 21-09-06 | 16:59

"Maar we kunnen alleen zien wie de laatste lener van het boek is."
Wat een achtergestelde uitleen-applicatie is dat nu weer?

Haaimans | 21-09-06 | 16:19

@Ziurdt 21-09-06 @ 15:35
kijk, nou komen we ergens.
en dan nog even voor jouw info, maar dan alleen voor jou hoor, ik ben geen grefo, rook ook, sterrenbeeld ook stier en heb ook een hekel aan dat hypocriete gedrag. Ik kan alleen niet tegen dat ongefundeerde geschreeuw van sommige reaguurders en daarbij het idee dat er gedacht wordt "hoe harder ik schreeuw, hoe meer gelijk ik heb". Laat ik er dan ook maar een citaat tegen aan gooien: kijk dan eerst naar die eigen balk in uw eigen oog.
btw. bedankt voor de felicitatie, had niet gehoeven. Ik ben hier nl ook voor mijn lol, niet voor mijn gelijk

Juan Zaque | 21-09-06 | 16:05

Broeder? Eerst iemand maar eens goed beoordelen voordat u wat zegt.

Toppolino | 21-09-06 | 16:03

Ik ga d'r vandoor, naar huis een stukje uit de bijbel lezen en een psalm zingen. Ik neem er een hostie bij en misschien wel twee.

gr

Rote Maru | 21-09-06 | 16:01

@ Toppo

Neemmenietkwalijksorryhetspijtme.
Maar als jij dwarsligt en ik ook, dan doen WE toch op z'n minst iets gemeenschappelijk, broeder.

Rote Maru | 21-09-06 | 15:56

@ Ziurdt

Sorry hoor, maar was bedoeld als niet al te serieus intermezzo.

Toppolino | 21-09-06 | 15:55

@ Rote

We??

Ik ja, niet we. Ik ken u niet en u mij niet dus spreek niet over we, wilt u?

Ik houd niet zo van dat saamhorige gedoe.

Toppolino | 21-09-06 | 15:52

@Toppo
"godsdienst spreekt voor zich", schreef ik. Kennelijk dus niet: godsdienst is het bevredigen van religieuze behoeftes (het beantwoorden van fundamentele vragen en het richting geven aan het leven) door middel van het geloof in en de verering van een (of meer) opperwezens. Voilá je rijtje - hoewel Boeddhisme niet echt een godsdienst is maar eerder een religie.

Ziurdt | 21-09-06 | 15:49

He Toppo, we zijn hier toch om lekker dwars te liggen? En dan opeens constructief gaan zitten doen... Foei.

Rote Maru | 21-09-06 | 15:48

Ziurdt (15:39), Amen!

Rote Maru | 21-09-06 | 15:45

@ Ziurdt.....
Zeg.... niet om t 1 of ander heur..., maar je vergeet wat..
De Islam, het boedishme, hindoeisme, satanisme.

Om te voorkome dat er weer anderen zijn die zeggen dat ze overgeslagen worden, je weet wel...
Is constructief bedoeld niet destructief ;-)

Toppolino | 21-09-06 | 15:44

megashira 21-09-06 @ 15:34

Dank voor uw zienswijze, ik heb eerder reeds blijk gegeven van het feit dat ik deze geenszins met u deel.
Overigens denk ik dat u de begrippen 'geloof' en 'godsdienst' dooreen haalt. niemand zal zinnig kunnen beweren dat atheïsme een godsdienst is. Een geloof is het echter (mede door de eerdergenoemde felheid van haar aanhangers) wel degelijk.

Rote Maru | 21-09-06 | 15:42

@Rote
1. Het was geen citaat
2. Het is een bewering, ja, want niemand die het kan hardmaken. Dus? Ik krijg heus geen ouderling aan mijn broek hoor.

Ziurdt | 21-09-06 | 15:40

@ Rote
Ik geef inderdaad niet op, nee.
Al was het alleen maar om lekker dwars te zijn.

Toppolino | 21-09-06 | 15:39

Er is een verschil tussen godsdienst en religie. Godsdienst spreekt voor zich en is een vorm van religie, maar ook bijvoorbeeld het streven naar een communistische heilstaat is niets anders dan een religie. Atheïsme is een negatieve term: het zegt iets over wat atheïsten níét doen, namelijk god(en) aanbidden. Maar een atheïst kan wel degelijk religieus zijn, bijvoorbeeld communist, of beatnik (die het leven zelf vereert), of hippie (die gelooft in de wereldvrede door mensenhanden gemaakt), hedonist (die de dag vereert) of stoicijn of roept u maar. Uiteindelijk zijn we allemaal religieus - lees: uiteindelijk zoeken en vinden we allemaal een antwoord op de vraag naar de zin van het leven - maar niet iedereen heeft daar een opperwezen voor nodig of een oud boek.

Ziurdt | 21-09-06 | 15:39

Oei, Nietzche citeren en het vervolgens een bewering noemen...
Jij durft.

Rote Maru | 21-09-06 | 15:35

@Juan
Ik zie waar je naartoe wilt: inderdaad, niet álle grrristenen krassen in boeken. Steek die maar in je zak, en gefeliciteerd!
@Rote
Ook jou wens ik het allerbeste, echt waar. Ik ben blij dat je een manier hebt gevonden om je leven zin te geven. Het was al duidelijk dat dat niet mijn weg is, maar dat moet ieder voor zich weten.
.
Zie je wel? Zo kan het ook. Maar wie kaatst kan de bal verwachten, nietwaar.

Ziurdt | 21-09-06 | 15:35

Rote Maru 21-09-06 @ 15:21<br>
Atheisme is juist geen geloof. er is geen aanbidding van een god. er is zijn geen richtlijnen waar men naar moet leven (op het wetboek na). er zijn geen wekenlijke bijeenkomsten waarin vertelt wordt over het atheisme. Atheist is gewoon de verzamelnaam voor ongelovigen. iedere atheist leeft op zijn eigen manier. niet de manier van god/allah/jehova/de lantaarnpaal op de hoek*<br><p>* doorhalen wat niet van toepassing is

megashira | 21-09-06 | 15:34

Het is allemaal de schuld van de Romeinen..

hallevvezool | 21-09-06 | 15:33

@Ziurdt 21-09-06 @ 15:26
waren er ook woorden in dat oude boekje doorgestreept?

Juan Zaque | 21-09-06 | 15:29

Dag Ziurdt,
We hopen erop. En zelfs al was hoop het enige dat geloven ons biedt, is het allemaal zeker niet voor niets geweest.

Rote Maru | 21-09-06 | 15:28

Ik sluit mij maar weer eens van harte bij Nietzsche aan (schermen met oude boeken doet het altijd goed) war hij beweert dat het christendom een moraal voor de zwakkelingen is. Waarvan akte, dank dimetrodon.

Ziurdt | 21-09-06 | 15:26

Dimetrodon, die machteloze woede is niet half zo machteloos als jou zijden geloof in zuffe normen en waarden van 2000 jaar oud. Kom op, keer me even de andere wang toe wil je.

blikjegrolsch | 21-09-06 | 15:24

Tering ik kan m'n hielen niet lichten of de halleve zolen komen alweer onder hun respectieve stenen vandaan.
Juan, daar hadden we het niet over wel? En bovendien, ik zit hier voor m'n lol, niet om indruk te maken op grrristenfundi's of dezelve op adere gedachten te brengen, want dat lukt toch niet (kregen jullie nou eens door dat dat andersom ook zo zit).
Dimetrodon, daar ga je weer! Lekker aan andermans stoelpoten zagen zonder zelf ook maar iets in te brengen. Is dat nu het Licht? Zoek anders effe wat echte Filistijnen op voor een oudtestamentisch veldslagje of twee.

Ziurdt | 21-09-06 | 15:23

Toppie, je blijft het proberen hè...
Atheïsme is een GELOOF of heeft er op zijn minst alle kenmerken van.
De volgelingen van dit GELOOF mijns inziens radicaler dan wat of wie dan ook. (En ook al zo lekker fel in het verdedigen ervan...)

Rote Maru | 21-09-06 | 15:21

Zeg blikjegrolsch, kan je nog even doorgaan met wat slappe reacties. Die machteloze woede van jou is onbedoeld erg komisch. Kom op, tiep nog een wat in, en maak ons blij.

dimetrodon | 21-09-06 | 15:19

@Ziurdt 21-09-06 @ 15:08
ik citeer Z-14:50: spreekt over figuren als jij die hun gelijk onderbouwen met het feit dat ze niet op kunnen tegen hun opponenten.
Ik heb niet het idee dat Rote Maru daar erg van onder de indruk is. Ik trouwens ook niet.

Juan Zaque | 21-09-06 | 15:16

Ja goed, het is allemaal weer hopeloos als altijd. Ik wou dat ik twee refo's was, dan kon ik samen bidden. Toppolino, veel plezier nog, Rote & Juan, ik hoop serieus voor jullie dat er een hemel is anders is het allemaal voor niets geweest, enne... bedankt voor het bidden.

Ziurdt | 21-09-06 | 15:15

Even over dat biertje van daarnet: Als het maar geen Blikjegrolsch is...

Ik zal voor je bidden.

Rote Maru | 21-09-06 | 15:14

Christenen zijn zielige mensen die geen verantwoording voor zichzelf durven nemen. Een soort babytjes op zoek naar het handje van pappa.

blikjegrolsch | 21-09-06 | 15:14

@ Rote

Misschien heb ik niet zo'n onderbouwd en hoogbegaafd iq als u hoor maar ...
Hoe kan je nou een geloof aanhangen als je geen geloof hebt.

Het Atheïsme is de afwezigheid van geloof in een of meerdere goden, of in een nauwere betekenis, het niet aannemen van het bestaan van god(en). Geciteerd uit de dikke van dalen

Toppolino | 21-09-06 | 15:13

@Rote
W00t, je drinkt bier! Stoer man, echt serieus vet kewl weet tog, je stijgt mijlen in mijn achting. Vertel ook eens over dat Licht man, dat moet wel dope sjit zijn weet je, als jij het zegt! Musgien lukt t jouw wel om mijn te overtuichen weet je. Velen gingen je reeds voor maar ik heb vertrouwen in jou.

Ziurdt | 21-09-06 | 15:10

Enne, Toppolino, in mijn geval is het: Zo mijn wind waait, wappert mijn jasje!
* PFFFFFFFRRRRRRRRT !!!!!! *

Rote Maru | 21-09-06 | 15:10

Nee Dimetrodon, als er iemand zuur en humorloos is ben jij het. Zielige gelovige, slaaf, zwakke christen, sprookjesgelovige.

blikjegrolsch | 21-09-06 | 15:09

Het meest verbazingwekkende vind ik wel dat de bejaarde huppelkutjes van de uitlening zeggen dat ze kunnen achterhalen wie het doet en dat ze alleen de laatste lener kunnen zien. Kolder ende Kul! Je kunt uitstekend automatisch bijhouden wie een boek allemaal allemaal heeft geleend. In elk mij bekend uitleensysteem van een bieb kun je prima de statistiekjes van de uitlening bijhouden. De barcode van het boek en van het leenpasje worden bij uitlening gekoppeld en die data kun je gewoon bewaren.
Het is dan gewoon een kwestie van een crossreference query in de leensgeschiedenis van de titels die zijn vernield en je krijgt de persoon of personen die al die boeken hebben geleend. Is het maar 1 persoon dan moet dat de dader zijn, zijn het meerdere wacht je gewoon op het volgende vernielde boek en ga je de leengeschiedenis van dat boek na, net zo lang tot je de gristenhond hebt die andermans bezittingen vernielt. (Mag dat van de bijbel, overigens?)

koerbagh | 21-09-06 | 15:08

@Juan
'Gefrustreerd' hadden we al gehad, uurtje geleden ofzo. De vrijheid van meningsuiting daar ben ik een groot voorstander van. Vooral omdat dat óók inhoudt dat ik mag afgeven op bijvoorbeeld het geloof van anderen. Vrijheid van meningsuiting zegt namelijk niets over het in de waarde laten van anderen, daar hebben we artikel 1 voor, tot op zeere hoogte, maar dat is hier naar mijn mening niet van toepassing.
Dan. Hoetoe is geen geloof maar een volk. Don Quixote bevat meer inzichten in de menselijke conditie dan de hele Bijbel. Ik rook als een schoorsteen. Ik kan nog enige sympathie opbrengen voor katholieken, maar de 'grif verkeerden' en aanverwante artikelen werken als een rode lap op een stier bij mij. Stier is toevallig ook mijn sterrenbeeld, misschien is dat het. En de ezel van Reve die Lucas aanhaalt is een incarnatie van de katholieke God, dus ik wil best e ezel spelen. Prima.

Ziurdt | 21-09-06 | 15:08

Misschien was ik niet geheel duidelijk, mijn probleem is dat menig atheïst zijn geloof net zo fanatiek aanhangt en verdedigt als menig christen, moslim of weetikveel. Alleen dan met een semi intelectuele air van 'kijk mij eens gelijk hebben'
In geloofszaken heeft niemand gelijk, geloof ik.

Rote Maru | 21-09-06 | 15:06

@ Juan Zaque

Dus als je rookt mag je kankeren???

Toppolino | 21-09-06 | 15:04

@ Rote
Het ging ook niet over wel of niet hypocriet. Het ging erom dat degenen zonder god alleen gefixxeerd zijn op geld etc etc... en nu ineens heb ik wel een btje gelijk.....

Zoals de wind waait, waait mn jassie.... ook in dit geval dus.

Toppolino | 21-09-06 | 15:00

@Ziurdt 21-09-06 @ 14:50
waar jij je conclusies over medereguurders wegtrekt is mij een raadsel. Ik kan mij voorstellen dat je wat gefrustreerd bent, het is natuurlijk ook wel heel wat om je niet thuis te voelen in een land waar vrijheid van meningsuiting nog steeds bestaat en juist geen reden zou moeten zijn voor het bashen van mensen die het niet met je eens zijn, grrrristen of niet, muzzliem of hoetoe. Don Quishot m'n reet. Als je wilt kankeren ga dan roken. Heb je een negatieve priesterervaring achter de rug ofzeau, of moest je van Lucas dit keer de ezel spelen?

Juan Zaque | 21-09-06 | 15:00

He, Ziurdt, Dat biertje sla ik niet af!
Mag ik dan meteen een poging wagen je het licht te laten zien?

Rote Maru | 21-09-06 | 15:00

@Rote Maru 14:55
Dat is zeker je goed recht, maar sta niet te kijken als anderen (hier nu toe-val-lig de meerderheid) meteen over je valt. Grrristenen hebben het een beetje voor zichzelf verpest denk ik, door in een hedonistische cultuur tot in de rechtzaal het tegendeel te bevechten.

Ziurdt | 21-09-06 | 14:59

Had ik al GODVERDOMME gezegd?

Murdockyoufool | 21-09-06 | 14:58

@dimetrodon
Ziurdt de man zonder humor... als ik humor had zou ik me tranen lachen. Als ik mezelf even mag citeren: Ziurdt 21-09-06 @ 14:41 is een solide, degelijk en vooral bloedserieus geschrift.
Uw succeswensen worden dan ook niet geapprecieerd.

Ziurdt | 21-09-06 | 14:57

Je zal mij niet horen beweren dat christenen (of welke god of profeet ze dan ook aanhangen) per definitie niet hypocriet zouden zijn. In dat opzicht, en in mijn optiek niet alleen daarin, verschillen ze eigenlijk niets van atheïsten.
We verdedigen onze mening of overtuiging. Is dat niet ons goede recht?

Rote Maru | 21-09-06 | 14:55

Eens even kijken. Ja hoor, hij is er nog, de zure Ziurdt. De man zonder humor. Zie hem nou driftig om zich heenslaan. Ziurdt is dus van mening dat op GS iedereen elkaar moet sterken in de heersende opvatting. Volgens Ziurdt zijn afwijkende opvattingen niet gewenscht, want kwestend voor Ziurdt.

Nogmaals succes!

dimetrodon | 21-09-06 | 14:55

Lekker Ziurdt... een biertje en ook maar gelijk ff neuqen?? Onzedelijk zijn we nou toch al bezig... ;-)

Toppolino | 21-09-06 | 14:54

Inderdaad: GodverDonner!

Jan Marijnissen | 21-09-06 | 14:54

Het Stijlleauze Evangelie volgens de heilige Joris van Woerden?

Richteren 35: En het geschiedde, als hij haar zag, zo scheurde hij haar stuk, en zeide: Ach, mijn dochter! gij hebt mij ganselijk nedergebogen, en gij zijt onder degenen, die mij beroeren; want gij hebt uwen mond opengedaan tot den HEERE, en ik zal niet kunnen teruggaan voordat U mijn roede gelijk een Nilfisk heb leeggezeaugen.... alzoo geschiedde

www.nissaba.nl/nisphp/viewtopic.php?p=...

Mayakovnik | 21-09-06 | 14:53

@Rote Maru 21-09-06 @ 14:49
Nee, dan beter slaaf zijn van de Ene God Wiens Náám je geeneens weet en Die je alles ontzegt wat dit tranendal een beetje leefbaar maakt in ruil voor een oneindig en zoetsappig leven na de dood waarvan niemand weet of het bestaat. Biertje dan maar?

Ziurdt | 21-09-06 | 14:52

En dan nog wat... Alsof al die gelovigen zich niet druk maken om geld, carière, macht, bezit an alle andere materialistische objecten.

KIJK EENS... hoeveel van die fokking vissen er op al die fokking grote auto's zitten.? De ene auto is nog groter dan de ander... Hoezo hypocriet.

Toppolino | 21-09-06 | 14:51

@Juan Zaque
Deze - uh - kwaaker, zei u? spreekt over figuren als jij die hun gelijk onderbouwen met het feit dat ze niet op kunnen tegen hun opponenten. En daarnaast natuurlijk over het grrristelijk deel der natie dat bij topics als deze immer op de proppen komt om heel redelijk en met kracht van argumenten uit te leggen dat het niet zo is, dat grristenen echwel okee zijn en zo. En vervolgens natuurlijk niet tegen hun verlies kunnen en aangifte doen van dingen als "sterf grrristenhond sterf", oewel hun eigen heilige boek vol staat met doodsverwensingen en succesvolle massaslachtingen van resp. onder andersdenkenden ter meerdere eer en glorie van de HEERE.

Ziurdt | 21-09-06 | 14:50

Toppolino 21-09-06 @ 14:37
Lief muisje, dat is dus precies wat ik bedoel. In naam goddeloos, in feite slaaf van allerlei 'goden'.

Rote Maru | 21-09-06 | 14:49

@ Rote Maru
En dan spreek ik nog niet over hele eilanden vol atheisten die onversneden doodsbedreigingen uiten aan het adres van een columnist die het waagde een paarstukjes te schrijven over het feit dat atheisten ook net mensen zijn, met gekonkel en hypocrisie net als iedereen.
.
Abel den Denker for president.

Ziurdt | 21-09-06 | 14:47

@Ziurdt 21-09-06 @ 14:44
waar heb je het over, kwaaker?

Juan Zaque | 21-09-06 | 14:46

@blikjegrolsch
Ja, weet je wat er eentje me laatst vertelde? Dat wij, ons nobele en in het geheel niet beestachtige ras van de APEN af zou stammen! Nu vraag ik je.

Ziurdt | 21-09-06 | 14:45

Ik zeg maar zo: "ik zeg maar niets", Amen

Fap-drol | 21-09-06 | 14:44

Juan Zaque
Kent u Don Quichot? Of Don Quixote? Die bevocht naast windmolens ook tegenstanders die veel sterker en veruit in de meerderheid waren en werd ondanks zijn goede bedoelingen doorgaans bont en blauw geslagen. Moet ik de vergelijking afmaken of is het zo wel duidelijk, grrristenen op GS?

Ziurdt | 21-09-06 | 14:44

Vreselijk inderdaad die atheisten. Die zeggen zomaar dingen als: "na de dood is er niets" en "Darwin heeft gelijk." BAH!
Die vieze atheisten dringen mij altijd een koude harde werkelijkheid op en ik geloof liever in sprookjes anders voel ik me zo bang en eenzaam.

blikjegrolsch | 21-09-06 | 14:43

bla bli bloe, de hardste schreeuwers hebben gelijk hoor!

Juan Zaque | 21-09-06 | 14:42

@Rote Maru
Ja het is me allemaal wat. Al die atheïsten die je overal en nergens aanspreken met de vraag of je de weg weet en je vervolgens gaan uitleggen hoe belangrijk geld, carrière, bier, tieten en GS allemaal wel niet zijn. Of die als je per ongeluk hardop zegt dat geld het slijk der aarde is meteen beledigd zijn en je uitleggen hoezeer je hun gevoelens wel niet kwetst. Of die in boeken uit de bibliotheek gaan zitten krassen omdat de inhoud hen onwelgevallig is en daarom de hele wereld onwelgevallig dient te zijn. Of die atheisten die zich maar blijven beroepen op obscure teksten uit een millennia oud boek vol tegenstrijdigheden. Of die atheisten die schreeuwen om verboden op van alles en nog wat, de shari'a, pedofilie en roept u maar voor iedereen omdat hun overtuiging dat nu eenmaal niet toestaat.
.
Nee, dan de grrristenen.

Ziurdt | 21-09-06 | 14:41

om maar ff een gouweouwe in ere te houden: "Sterf Gristenhond, sterf!" dat je een geloof hebt ok. maar val daar geen anderen mensen mee lastig. moet een atheist is gaan doen. in de bijbel steeds het woord god doorkrassen, heb je gelijk de SGP-Jugend op je nek.

megashira | 21-09-06 | 14:38

@ Rote Maru

De goddelozen hè??
(citaat) Ze dienen goden met een fanatisme dat vele gelovigen vreemd is...

Hoe kan je nou een god dienen als je er geen hebt?

Toppolino | 21-09-06 | 14:37

De grootste radicalen zijn de zogenaamde atheïsten. Goddelozen dus... Ze dienen goden met een fanatisme dat vele gelovigen vreemd is...
Geld, Carriere, GS noem maar op... Je kan het zo gek niet bedenken of het wordt met hart en ziel nagejaagd en verdedigd.
En dan christenen afzeiken omdat die voor hun geloof uitkomen.
Bah!

Rote Maru | 21-09-06 | 14:30

Lucas heeft ergens een groot trauma zitten. Hij was zeker ooit de ezel.

Nelis | 21-09-06 | 14:26

JEEEEEZUUUUUUSSSSSSS Zelfs gewoon t versnummer erbij.

ff duidelijke Domme koe,

IK = Ketter dus die tien geboden zullen me aan me reet roesten.

*** Ligt ff in een stuip dat er van zulke dwazen zijn***

Toppolino | 21-09-06 | 14:22

Ow.... Dan nog wat... Ik vraag me echt af waarom "ze" geen aarde mogen zeggen. Wel grond , geen aarde. Echt, serieus. Stond laatst in de lift met zo'n stel. Zei zegt "........ allemaal aarde op mijn trui....." Zegt hij "Wat zeg je?? Zij " Sorry ... grond bedoel ik"
Ik snap er niks van, maar ja ik ben dan ook maar een ketter

Toppolino | 21-09-06 | 14:18

Wie de neuk is die kotjesenklafjes? Zit me daar een partij de gristenfundis te verdedigen zeg!
ZELOOT!

blikjegrolsch | 21-09-06 | 14:18

@Toppolino
Beste toppolino. Jij meldt: gij zult geen ontrouw plegen" (13.49). Da's niet wat er geschreven staat in de 10 geboden. Daar gaat het over ontucht. En duw gerust in hokjes als dat therapeutische waarde voor je heeft. Maar krijg wel de feiten voortaan op een rijtje. Dag beste toppolini.

Koetjesenkalfjes | 21-09-06 | 14:17

gribes

Toppolino | 21-09-06 | 14:15

Ahem.
Alle christen zijn altijd overal de hele tijd strontvervelend en dat komt omdat het christenen zijn.
* grinnik *

Ziurdt | 21-09-06 | 14:12

@ Koetjes en kalfjes.

Zeker ook lid van de gggrrrristennie ofzo. Die zijn namelijk ook erg goed in het verdaaien van woorden en bedoelingen. Domme koe. Als je goed leest heb ik t over ontrouw en niet over ontucht. Als je getrouwd bent en je hebt sex met een ander (ongeacht leeftijd, geslacht etc etc.) dan pleeg je nog steeds ontrouw. En over vrij gezellen heb ik t al helemaal niet gehad.

Toppolino | 21-09-06 | 14:11

@blikjegrolsch
Aha dat zal het zijn. Even een uurtje bruine boterhammen eten met kaas, met veel gebed als voortje en als toetje, en dan vlug alle 12 spruiten naar catechisatie rijden.
Gelukkig hebben we koetjes en kalfjes nog. Joehoe koetjes en kalfjes, doe eens happen

Ziurdt | 21-09-06 | 14:08

@Ziurdt: doe geen moeite. het is donderdagmiddag na 1400. Kinderen zijn uit school.

blikjegrolsch | 21-09-06 | 14:06

En gaat dus niet om de trouw maar de tucht. In jouw variant van de 10 geboden mogen singles zich ook met die koorknapen uitleven.

Koetjesenkalfjes | 21-09-06 | 14:06

Karel kwakbol 21-09-06 @ 13:12
Ach so, vandaar! Het kwartje is gevallen.
*protesteert in blote tieten voor de opheffing van AIVD's ban*

MAXIMO | 21-09-06 | 14:03

@gettogangstah
De constatering dat ook fundi's van eigen bodem nogal radicaal zijn is anders van niet gering belang. Al was het maar voor het evenwicht, want je weet: GS, Fair and balanced!

Ziurdt | 21-09-06 | 14:02

Ow.. dus als je getrouwd bent en je pleegt ontucht dan ben je derhalve dus niet ontrouw? Ik weet niet maar sex met een ander is sex met een ander. Of t nou een lekker wijf of een jong koorknaapje is.

Toppolino | 21-09-06 | 14:00

eej luckasdelinksel*l ga ff over echte problemen stukjes schrijven, anders kun je beter mieren gaan neuken ipv ezels

ghettogangstah | 21-09-06 | 13:54

@Toppolino 21-09-06 @ 13:49
Verwar ontrouw en ontucht vooral niet. Dit is de monogamie wat al te ver doorvoeren.

Koetjesenkalfjes | 21-09-06 | 13:51

@Ziurdt 21-09-06 @ 13:36

WHOEHAAA!! Exit dimetrodon.

En dan nog wat... Niet alles over 1 kam geschoren maar vaak zijn de gristenfana's wel degenen die t meest hypocriet zijn. Als ze je een oor aan kunnen naaien zullen ze t niet laten. Enne hoe zat t ook al weer... gij zult geen ontrouw plegen?? Meer dan sexueel misbruik door priesters en pastoors zeg ik niet.

Toppolino | 21-09-06 | 13:49

johan vlemminx _O_
echt, sommige mensen moeten gewoon deaud.
misschien dat ik me maar bekeer van atheist tot moslim, suikerfeest zou best een feest voor mij zijn.
maar 6 keer met mijn gat naar het westen en kop naar het oosten, nee. dat wordt hem niet.
en burka's zijn ook niet mijn stijl.

succes met de ezel he.

Strychnine | 21-09-06 | 13:47

Ach dimetrodon, ze denken dat ze heidens zijn maar houden zelf net zo fanatiek hun eigen geloof hoog. Prima toch! Een soort GS-kerk.

Koetjesenkalfjes | 21-09-06 | 13:46

Ah? Ga niet weg! Leg mij nog wat woorden in de mond c.q. frustraties in mijn onderbuik! Anders... anders... ik ga vloeken hoor *snif *

Ziurdt | 21-09-06 | 13:44

LucasDeLinksel*l Hoezo neem je de ezel van achteren? Wil dat kreng niet pijpen? Of ben je daar weer niet links genoeg voor?

neemjemoederindemali | 21-09-06 | 13:44

Je kunt zeggen wat je wilt, maar door die gristenhonden hebben we op zondag toch maar mooi een vrije dag. En dan al die feestdagen zoals suikerfeest, paasfeest, kerstfeest, oud en nieuw (geloof ik), pinksterfeest, rammadandeest, 11 septemberfeest euh herdenking, enz. geweldig toch, waar kan ik me aanmelden als feestgelovige? Johan Vlemmix, kom er maar in met je feestpartij, mijn stem heb je.

neemjemoederindemali | 21-09-06 | 13:42

Duidelijke en echte refo. Wel zeuren maar als het puntje bij paaltje komt de boel verlaten. Laffe slaaf.

blikjegrolsch | 21-09-06 | 13:39

Shit, nu heb ik Ziurdt boos gemaakt. Die jongen trekt het gewoon niet meer, bang als hij is om door mij gekerstend te worden. Maar goed, Ziurdt heeft gelijk. Ik ga weer eens even aan het werk. Succes!

dimetrodon | 21-09-06 | 13:37

O en dimetrodon, mijn frustratie met het grrristelijk deel der natie bestaat alleen uit 2 jaar godsdienstonderwijs op de basisschool en een (hele grote) gereformeerde buurfamilie, waarmee nog best te lachen viel, behalve als je per ongeluk vloekte. Dan was je de sjaak.
Frustratie lijkt mij dus een wat groot woord. Maar dimetrodon, juist figuren zoals jij maken het grrristenbashen zo leuk: vasthoudend en keurig en gebrand op hun gelijk, heerlijk. Dus geef me nog wat, dimetrodon. Ik zit hier.

Ziurdt | 21-09-06 | 13:36

@dimetron: nee. Je zit hier op een site waarvan je weet dat ze keiharde meningen verkondigen. Maar o wee als het over het gristengeloof gaat, dan is iedereen die daar een negatieve mening over heeft ineens gefrustreerd. Beetje sneu om dat dan hier te gaan roepen. Zeker als je dat drie keer roept. Daarbij: alle meningen mogen, zijn grappig of terecht behalve als het over christenen gaat? Waarom zijn die uitgezonderd van kritiek en waarom is men automatisch gefrustreerd als het daar over gaat? Een negatieve mening, ook meerdere malen, over christenen is zemelig en frust? Waarom dan precies? Wat maatk christenen zo anders?

blikjegrolsch | 21-09-06 | 13:35

@dimetrodon
Nee JIJ bent lekker constructief bezig dan, lekker iedereen afkraken met je uitgestreken smoel. Kom je het heidense geenstijl kerstenen? Hold on to your right, one cross each. NEXT!

Ziurdt | 21-09-06 | 13:32

Een beetje flauwe vraag, blikjegrolsch. Kan je niks beters verzinnen?

dimetrodon | 21-09-06 | 13:30

Wie de kont ketst kan de pik verwachten? Of was t nou wie de bal kaatst.. anyway, blikkiegrolsch heeft een klein btje gelijk, misschien.
Maar ja das vrijheid van meningsuiting, voor zolang dat dan ook nog duurt.

Toppolino | 21-09-06 | 13:30

Dimetron, de vraag is onderhand: wie is er nou gefrustreerd?

blikjegrolsch | 21-09-06 | 13:27

geloof is voor pussy's, leve het atheisme :)

dus niet nu hier he? | 21-09-06 | 13:27

Zo om dan maar de daad bij het woord te voegen;

niet getrouwd, toch neuken, veel zuipen en vooral veel vloeken. JAWEL!!! Het is weer bijna weekend ;-)

Toppolino | 21-09-06 | 13:27

Aha, Ziurdt nog. Knap van Ziurdt dat hij al zijn frustraties weet te verpakken in een geslaagde mop.

dimetrodon | 21-09-06 | 13:27

Jaaaahhh hoi hoi hoi eindelijk weer grrristenbashen, dank u geenstijl!
F(r)appant trouwens: hoe gaat de beste fundi te werk? Hij moet toch eerst het gewraakte woord lezen alvorens hij het kan herkennen als vloek. Offert hij zichzelf op voor het heil der gemeente? Ziet hij een Christusrolletje voor zichzelf weggelegd? Laten wij hem dan opsporen en vernietigen, bijvoorbeeld door kruisiging, maar beter door hem vast te binden aan een stoel in een kamer zonder ramen waar altijd licht brandt en dan 40 dagen en 40 nachten onafgebroken het volledige werk van Gerard Reve te reciteren. Dat zal hem leren!

Ziurdt | 21-09-06 | 13:24

Zo, ik geloof dat alle communisten en allen die vroeger door een priester zijn verkracht uitgeraasd zijn. Nog meer gefrustreerden?

dimetrodon | 21-09-06 | 13:23

aha... shit zeg, nu is het duidelijk, ik heb een gggggggristenradicaal in mijn huis ondergedoken.... toch vaak de bladzijdes van de pr0n-mags aan elkaar geplakt... de snoodaard!
fapfapfap

YOU-trechter | 21-09-06 | 13:22

Fijn he.. al die gelovigen... wat een wereldvrede krijgen we door hen...

vandalicus | 21-09-06 | 13:22

@Attila23 21-09-06 @ 13:20

Hebbie nog een flessie over dan??

Toppolino | 21-09-06 | 13:22

@Toppolino, dat het een goed wijnjaar was! het jaar nul..

Attila23 | 21-09-06 | 13:20

@Kaan78 21-09-06 @ 13:16

Daar zijn wel heel veel antoorden op mogelijk, echter is dat niet passend daar dat niet het onderwerp van de oorspronkelijke nieuwsmededeling was.

Toppolino | 21-09-06 | 13:20

Kaan78 na Treger de volgende.

controle | 21-09-06 | 13:17

Die Jorisgast van GS woont zeker in Woerden.

Tray Hornay | 21-09-06 | 13:17

@ Attila
Ja? en wat wil je daar nou eigenlijk mee zeggen?

Toppolino | 21-09-06 | 13:16

71 reacties en maar 3 over moslims.... Het gaat hier wel achteruit.
Misschien helpt deze stelling.
Waarom hoor je zulke dingen nooit bij moslims?

Kaan78 | 21-09-06 | 13:16

-edit spamhoerrrrr ban -

De Paal | 21-09-06 | 13:12

MAXIMO 21-09-06 @ 13:01
Daarom heet dit topic ook "Radicalen slaan aan het censureren"

Karel kwakbol | 21-09-06 | 13:12

Als je weten wil wie Jezus was
Moet je denken aan een simpel glas
Jezus rookte hasj noch sigaret
Jezus ging altijd op tijd naar bed
Jezus spoot zich niet met harddrugs vol
Jezus ging bij het eten uit zijn bol
Van dat ene glaasje rode wijn
Zou ook jij niet zo verstandig zijn

refr.:
Jezus had genoeg aan wijn
Daar hoef je niet voor in de kroeg te zijn
Jezus had genoeg aan wijn
En dat behoeft geen grande cru te zijn
Jezus had genoeg aan wijn
Jezus zou ook nu tevreden zijn
Met een wijntje zonder flauwekul
Zoals Jezus dronk in het wijnjaar nul

Als je weten wil wie Jezus was
Denk dan aan een blanco giropas
Jezus had geen bank of creditcard
Want zijn woord was al miljoenen waard
Jezus reed niet in een auto rond
Had geen motor onder zijne kont
Dat zou trouwens onverantwoord zijn
Want 's avonds dronk hij liters tafelwijn

refr.

En dan brak ie daar alleen een lekker stukkie droog brood bij
Zo

Attila23 | 21-09-06 | 13:12

Je mag hier niks en je moet hier alles... Dat is denk ik zo'n btje wat we (lees die debielen in Den Haag) aan onze grote vooruitgang hebben bereikt. Het begint hier hoe langer hoe meer op een pliesiestaat te lijken waarbij je maar mot dansen naar de pijpen van de grooste varkenskoppen.

Toppolino | 21-09-06 | 13:12

ik word helemaal moe van die geloofsfundi's... allemaal... ook die in sinterklaas geloven...
waarom zit jezus-kamp nog niet in de dump?

Seaudebeau | 21-09-06 | 13:10

da's de lucas zoals we hem kennen! gogogo

TRS | 21-09-06 | 13:10

aivd ook al gebanned?
Maar zelf wel gaan zitten zeuren omdat iemand woordjes doorstreept in boeken.
-Edit: zie huisregels-

Karel kwakbol | 21-09-06 | 13:09

@armageddon
Ik wist dat het een klap zou zijn, nee echt.

controle | 21-09-06 | 13:08

het verschil tussen gristenfundi's en muzzelfundi's: de eerste zijn geintegreerd en kunnen al het nederlands lezen? Fundi's vind ik altijd eng, van vegetarier tot islam. Oren werken niet meer, dan. En de hersens maar in 1 rondje (rond de kerk)

achja | 21-09-06 | 13:08

En ze worden hier weer over 1 kam geschoren..... alsof het allemaal sgp'ers zijn........

flabberdegast | 21-09-06 | 13:08

Dat Jesus-camp is ook echt ge-ni-aal! Een poster van Bush aanbidden, leuker kunnen ze het echt niet maken.

blikjegrolsch | 21-09-06 | 13:07

@ controle: niet? Bruce heerst.

Armageddon | 21-09-06 | 13:07

Beetje triest bericht, Lucas.. Waarschijnlijk ben je zo'n figuur die is opgevoed door ouders die Christelijk zijn en heb je je daar vanaf gezet... Jouw probleem!! Denk eens verder en doe eens hersengymnastiek!!

GS doet niet meer aan sarcasme, GS wordt nu beter over de ruggen van anderen.. Zielig, goedkoop, te makkelijk en tendentieus..

clog_chick | 21-09-06 | 13:06

@Armageddon
Nee, dat je weet dat die niet afkomstig van Bruce Willis is.

controle | 21-09-06 | 13:05

Het is natuurlijk een logische reactie op het islamfundamentalisme in Nederland. Oftwel, het is een concurrentieslag geworden om zieltjes te winnen van anders- of niet gelovigen en zich duidelijk te laten gelden als de enige waarheid in pacht hebbende.
Laat ze het maar uitzoeken samen, zolang ze maar niet onze wetgeving onmenselijk maken/veranderen en ons land vol zetten met moskeeen. (kerken komen er toch ook niet meer bij?)

rosalie | 21-09-06 | 13:03

De enige verlichting komt met de wetenschap dat elke religie een verzinsel is..... Amen

ArieB | 21-09-06 | 13:03

@ controle: Uit de wat?

Armageddon | 21-09-06 | 13:03

Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat de bevolking in Rijssen ook dit 'geniale' idee oppakt. Waarschijnlijk morgen, als de 'oude media' -het nederlands dagblad- netjes een klein ANP berichtje plaatsen op pagina 3.
Want mensen, dit doorstrepen van teksten is toch de oplossing voor alles! vergeet constructief denken of andersinds oplossing gerichte mogenlijkheden. Ga simpel het gevaar uit de weg en ontken het. Dus sluit je ogen, en lees niet verder. want god bestaat niet en hij komt je niet redden. zullen wij dit doorstrepen en vervolgens gaan verkondigen dat HIJ bestaat en dat HIJ ons komt redden?

DFT | 21-09-06 | 13:03

Heb ik ooit gezegd dat zeuren over moslims goed is? Ja, wel natuurlijk als ze met bommen gaan rondlopen, dan moet er gezeurd worden.

dimetrodon | 21-09-06 | 13:03

christendom is lam

RAI` | 21-09-06 | 13:03

Jezus is lief.

sjaakdeslinksesul | 21-09-06 | 13:02

wie zonder zonde is.......

buchtinpakskes | 21-09-06 | 13:02

@Armageddon
Je weet dat jouw naam letterlijk uit de bijbel komt?

controle | 21-09-06 | 13:02

aivd 21-09-06 @ 12:58
Tjeezus, en nu ben je ook al gebanned?!
Het wordt steeds enger hier!

MAXIMO | 21-09-06 | 13:01

Krijg de pleuris met je godsdienst. GODVERDOMME!

Armageddon | 21-09-06 | 13:00

Blijft apart: zeur over moslims en het is goed, waar en zeker. Zeur over christenen en het is bekrompen en gezemel.
Ja, de christelijke traditie zit diep...

blikjegrolsch | 21-09-06 | 13:00

-Edit: GS weert offtopic zeikerds.-

aivd | 21-09-06 | 12:58

Ik mag die vent wel...
Heeft karakter.

G-unite | 21-09-06 | 12:58

aivd 21-09-06 @ 12:56
En, niet vergeten, door GS en de Televaag.

MAXIMO | 21-09-06 | 12:57

Ik geloof dat nogal wat schrijvers hier verplicht van hun ouders naar de kerk moeten. Goeie tip voor Lucasdelinksel en zijn jeremiërende deelgenoten: emigreer eens naar Noord-Korea met je zielige gezemel.

dimetrodon | 21-09-06 | 12:57

-Edit: en een ban. Dag drammert.-

aivd | 21-09-06 | 12:56

Mijn moeder heeft vroeger het onzalige idee gehad om met ons in Rijssen te gaan wonen. Hallelujah. Leende ik Suske & Wiske's van de buurjongen, was de helft doorgestreept. Alleen al omdat Wiske vaak "hemeltje" riep. For God's sake.
Op die leeftijd wilde ik me ook uit het register laten schrijven, aangezien ik bij geboorte automatisch was ingeschreven als zijnde gelovig. Maar hardnekkig als ze zijn, dat lukte pas na veel aandringen en jaren later in een andere woonplaats. Was ik eindelijk officieel ketter.

Chokdee | 21-09-06 | 12:55

-Edit: kap eens met SPAMMEN. We hebben je gehoord inmiddels.-

aivd | 21-09-06 | 12:51

Net als Treger zullen al onze linkse vrienden zich bekeren tot de islam, kwestie van tijd.

controle | 21-09-06 | 12:49

@pepp

Kan je me de bibelhoofdstukken even geven?

En lees ze zelf ook eerst ff door.
Grote onzin! Het is verdraaid!

The_Shadow | 21-09-06 | 12:49

En dan hebben ze zoveel te mauwen over de Islam?? Zoals hier beschreven wordt doen die grrristenfundi's echt niet onder voor die andere fanatiek gelovigen. Sterker nog, de overeenkomsten zijn wel erg opvallend.
Ben ik blij dat ik een Ketter ben.. :-)

Toppolino | 21-09-06 | 12:49

Mao Zedong had wel gelijk als hij het over geloof had.. Gif voor de ziel!

Attila23 | 21-09-06 | 12:48

@controle,
selam broeder,
Bijna bijna, ook jij zal het ware licht zien in de nabije toekomst.

Treger | 21-09-06 | 12:47

Zelfs die godtvreesende boeremiens in Suut Aafrika (weten we nog hoe het daar 20 jaar geleden was onder superieure oud-Hollandse reli-terreur?) heeft ontdekt dat het inmiddels 2006 is. Wat is dit toch met dit land...

Nederland begint behoorlijk achter te lopen. Echt. Kijk over de grens en lach de ballen uit je broek. Of ga heel hard huilen. Juist omdat andere landen vooruit gaan en wij juist achteruit. Grefo.NL heeft zich in pakweg 15 jaar sleutelposities weten te veroveren binnen de grote partijen toen het met die kleine clubjes maar niet wilde lukken. Met name in het CDA is men sinds een jaar of 10 oververtegenwoordigd. Ooit vooral een gezellige katholieke club met voral gezond verstand, tegenwoordig enger dan de EO ooit geweest is in donkere tijden.

Normen en waarden offensieven terwijl een eigen onderzoekscommissie had geconcludeerd om dit vooral niet te doen, dat is geen overheidstaak. Arrogant gefatsoensrakker met holle plechtige superieure woordjes terwijl er mensen kapot gaan in dit land. Kinderen overlijden onnodig in ziekenhuizen, maar abortus is stiekum een probleem. Prat gaan op modern onderwijs terwijl een zwartkousige minister met vlechten serieus gaat babbelen met een doorgedraaide professor Zonnebloem die denkt dat ie voor alles gestudeerd heeft en heeft moeten concluderen dat het heelal 'ontworpen' moet zijn geweest omdat ie niet snapt hoe fractals werken. Maakt niet uit, het is iets dat eigenlijk maar in de lespakketten dient te worden opgenomen. Eigenlijk. Zedenwetten die de sexuele moraal van vee en huisdieren dienen te beschermen terwijl zonder verdoving zaakjes erafsnijden bij miljoenen dieren jaarlijks geen enkel probleem is. Porno wordt steeds enger, muziek wordt steeds enger, de introductie van piepjes op radio en TV. 'Aan banden' is het toverwoord in het nieuwe millenium. Privacy, ooit een van de belangrijkste peilers in onze samenleving is gedecimeerd en dient helemaal te verdwijnen. Moeten we doorgaan? Over columnisten die met de dood worden bedreigd door anonieme grefograftakken, met grefo politie die er een schepje bovenop doet? Een groeiende soort antisemitisme in bepaalde regio's waar zelfs 'gewone' landgenoten met die puur Nederlandse cultuur slachtoffer zijn? Een fijn-christelijke baljuw aan het hoofd die zich geen flikker aantrekt van wie dan ook en met doodenge 'voor uw veiligheid' maatregelen komt en stiekum plannetjes gaat bekokstoven met collega-engerds in het buitenland?

Oh ja, 'respect'. Je weet toch. Daar gaat het om. Vreselijke respectloze land waarin we leefden, je kon de straat niet meer op. Gelukkig is dat sterk verbeterd. En uit 'respect' gaat die bibliotheek zelf al de boeken langs om passages te schrappen waar mensen aanstoot aan kunnen nemen. Newspeak anyone?

Nederland anno 2006. Geleidelijk aan een primitieve enclave in een moderne wereld. Haleluja. Ga vooral CDA stemmen, mensen. Of andere clubjes die een bepaalde vertaling van een bepaalde herdruk van een bepaalde versie van een bepaald sprookjesboek belangrijker vinden dan gezond verstand, de talloze andere levensvisies die niet zo hoog van de toren blazen als dat ene handjevol, of zelfs de grondwet en de internationale mensenrechten. Komt helemaal goed.

Repperdeklepklepklep | 21-09-06 | 12:47

Oproep van de VVD: Ga naar een Bibliotheek en streep in boeken alle LINKSE woorden door (of verbrand de boeken gewoon).

aivd | 21-09-06 | 12:47

Vloeken lucht wél op! Wat de gristenen ook zeggen; met de wetenschap kun je niet fucken!

Dada_ | 21-09-06 | 12:47

all born equal unless you're from woerden.
rouvoet bedankt.

Merrick | 21-09-06 | 12:46

@aivd
Joseph, den nederlandsche staatszender is eer al begonnen met den vernietiging van andere partijen, het zal goedkomen mijn grote minister van informatie.

controle | 21-09-06 | 12:46

Er zijn wel ergere misdaden mogelijk, me dunkt..!

shalom | 21-09-06 | 12:45

@Ceristimo
Lucas bekrompen? Je begrijpt het niet helemaal Ceristimo. Bekrompen zijn de mensen die een ander willen beperken in een vrijheid door hun uitingen te verbranden, te verbieden, te vernielen, etc.

Alex J | 21-09-06 | 12:44

ff wat anders, zeg redactie hoe post je een youtube link in de dump.

Multikuli | 21-09-06 | 12:44

VVD roept op tot verbranding van Linkse schoolboeken. VVD roept leerlingen op om Linkse boeken te melden op het Meldpunt van de VVD. De VVD roept op om Linkse leraren aan te geven bij de politie. De VVD .....

aivd | 21-09-06 | 12:43

Tijd voor een bijbelverbranding!~

Lemau | 21-09-06 | 12:42

Ceristimo reageert net als een islamiet op de uitspraken van de Paus. Wist wel dat er weinig verschillen waren tussen die religies.

blikjegrolsch | 21-09-06 | 12:42

@Treger
Benne we al bekeerd?

controle | 21-09-06 | 12:41

Het is een achterlijk geloof en een achterlijke cultuur die rare gristenen in dit land. Ze terroriseren de boel, jij vieze heiden, ongelovige dit, onze jezus etc etc. Geen tolerantie meer maar lik op stuk!

Treger | 21-09-06 | 12:40

@Ceristimo: niet zo neerbuigend hè! Dat siert je niet als godsdienstwaanzinnige!

Den directeur | 21-09-06 | 12:40

Ik ga maar wat cassettebandjes lenen bij de bieb (gesproken boek) en links en rechts wat woordjes door bliepjes vervangen denk ik maar.

De Intrigant | 21-09-06 | 12:40

Die reactie op AD is echt geweldig !!

Quote:
In de bijbel wordt aanbevolen kinderen te pletter te smijten, wordt de verkrachting door Lot van zijn dochters beschreven (en Lot geprezen als rechtschapen man), wordt grafisch becshreven hoe een man zijn vrouw overgeeft aan een groep verkrachters.

Om nog maar te zwijgen over de oproepen andersdenkenden, homosexuelen etc te vermoorden.

Wie haalt een viltstift door deze vunzigheid ?

Pepp1 | 21-09-06 | 12:39

Zo, Lucas het bekrompen lulletje is weer eens uit zijn holletje gekropen om weer wat over Christenen te zeiken. Je zou haast gaan denken dat hij totaal geobsedeerd is en last heeft van een Christenfobie.
Nou, mooi stukkie proza weer hoor Lucas. Voel je je alweer een stukje beter nu? Komop dan, hup, vort! je kooitje weer in.

Ceristimo | 21-09-06 | 12:37

*kuch*
Goede rijstevloei, de bijbel..

Attila23 | 21-09-06 | 12:37

ik gaat de bijbel maar eens doorstrepen, staat nogal wat onzin in

Mikado | 21-09-06 | 12:35

Ga in Rijssen wonen. Geweldig!!
Altijd gezellig hoor, op zondagmiddag haha.

Von Knolhoven | 21-09-06 | 12:34

onder het motto teveel vrije tijd en te weinig om dat in te vullen..? Als je nou eens heel hard gaat bidden dat niemand meer vloekt? Misschien werkt dat?

His Goofness | 21-09-06 | 12:34

Oke.. ik als christen... VRIJ TRIEST!!! haha beetje woordjes gaan krassen omdat je et er niet mee eens bent! Ohja en dat bond tegen het vloeken... dat vinden de meeste christenen net zo irritand :D

leovinus | 21-09-06 | 12:33

Op de gristelijke school in Schoonhoven (waar Sara Kroos ook op heeft gezeten), heb ik pas echt leren vloeken!!

Attila23 | 21-09-06 | 12:33

@jim beam:
ik heb anders uit betrouwbare bron dat nijntje de dader was: tec-9.com/nijn.jpg

mvg | 21-09-06 | 12:33

Gaat nergens over dit....

kareltje1 | 21-09-06 | 12:32

Ben de hele bijbel langs geweest met afstrepen...
heb alleen nog "heb uw buurvrouw lief"
* opweg naar buv*

OpenMind | 21-09-06 | 12:32

@ Jim Bean
Timothy McVeigh gebruikte indaad geen vliegtuig maar een bestelbusje.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-09-06 | 12:31

Dit is toch iets van alle tijden? Ga me nou niet vertellen dat krantosaurus AD er nu pas achtergekomen is dat dit gebeurt. Sjongejonge...

Horror Scoop | 21-09-06 | 12:30

We krijgen steeds meer een pot verwijt de ketel situatie wanneer het gaat over godsdiensten die elkaar te lijf gaan. De christelijke schaapsherders zijn geen haar beter dan de kamelenneukers die ze verketteren. Maar voor beide geldt: weinig toegevoegde waarde!

Den directeur | 21-09-06 | 12:30

Wat nog veel erger is: in het gristendorp uit de bible belt waar ik heb gewoond, werden/worden de scheldwoorden door het bieb-personeel doorgestreept.
ik maakte er een sport van: vind het schuttingwoord.
(van een nood en deugd maken heet dat)

mvg | 21-09-06 | 12:30

Ach, gristenen vliegen tenminste niet met een boeing in een flat.

Jim Beam | 21-09-06 | 12:29

NOG MEER RECHTSE CENSUUR:
De VVD start een meldpunt voor misleidende schoolboeken. De partij wil dat ouders teksten met vooroordelen over religie, politiek, levenshouding en etniciteit melden. ... Eerder deze week zei het liberale Tweede Kamerlid Eric Balemans dat de inhoud van schoolboeken vaak ongenuanceerd links is. .... De partij wil nu onderzoeken of er meer schoolboeken zijn met misleidende informatie en of daar juridische stappen tegen genomen kunnen worden.

aivd | 21-09-06 | 12:28

Boeken lenen bij de bibliotheek is sowieso voor kansarmen, dus waar hebben we het over?

John McClane | 21-09-06 | 12:27

Grappig, in Woerden gebeurt het. En weet je wie daar woont? André Rouvoet, van de ChristenUnie....

chloorhexidine | 21-09-06 | 12:26

De Vloekprofessor
Als er iemand in dit land verstand heeft van vloeken dan is het wel de vloekprofessor van de "Bond voor het Vloeken". Hieronder kun je een interview met de vloekprofessor lezen.

Wat is precies uw werk ?

Ik doe zo'n klote onderzoek naar vloeken en de gevolgen van vloeken enzo. Niet erg interessant, maar ja.

Heeft u al iets ontdekt ?

Ja, dat vloek.... verdomme, stoot ik die kutteen alweer... Ik wou dus zeggen dat vloeken goed was voor de gezondheid.... shit, kutzooi !

Goed voor de gezondheid ? Leg uit.

Als je vloekt, dan gooi je al die kutstress van je af en wordt je een stuk rustiger dan voordat je hebt gevloekt. Je kunt dus beter vloeken, anders krop je al die verdomde klotegevoelens alleen maar op, snap je ?

Wat vindt u van de Bond v/h Vloeken ?

Een heel goed initiatief natuurlijk, want we moeten de mensen duidelijk maken dat vloeken erg goed voor je is en dat het lekker oplucht, want zeg nou zelf : als je zegt "verdorie" of "potjandriedubbeltjes", dan lucht dat toch niet op, dat klinkt toch voor geen meter. Gewoon vloeken. Alleen één minpunt van die Bond : die klotepapegaai als mascotte. Waarom moesten jullie weer zo'n teringbeest kiezen ? Staat me niet aan !
www.parodie.nl/vloeken/

. | 21-09-06 | 12:26

Allahverdomme

Bos Aap | 21-09-06 | 12:25

Het Evangelie van GS volgens Lucas. Goed gesproken jochie! Kan Maarten van Roozendaal dit misschien als couplet toevoegen aan zijn prachtige lied "Redt mij niet!" ?

JumboXL | 21-09-06 | 12:25

Zielig bericht!

Jammer hoor!

The_Shadow | 21-09-06 | 12:24

Ik scheur altijd plaatjes uit de boeken, staat mooi in mijn werkstukken

Traag | 21-09-06 | 12:24

al dat reli-tuig een enkeltje naar hun sprookjesgod. zij blij dat ze in hun hemel zijn, wij blij dat we van die hypocriete bende af zijn. relioten, we lossen het samen wel op.

SloopKogel (wie zijn | 21-09-06 | 12:23

*Ordeelt niet* (hypocrieten)

Attila23 | 21-09-06 | 12:22

Gristenhonden worden inderdaad agressief de laatste jaren en ze voelen zich weer sterk. Laatst op TV 1tje die zeer agressief stond te verkondigen dat ze de heidenen terug in het gareel willen hebben na de, voor hun, onderdrukkende, beledigende en goddeloze jaren paars. het was een teken aan de wand de opmerking van dat puberende gristenhondje. Ze moeten hun plaats weer leren kennen. Openbare bijbelverbranding bijvoorbeeld?

Treger | 21-09-06 | 12:21

Je zou haast zeggen dat je meer last hebt van Grristenhonden dan van Moslimfundi's

gemeentereiniging | 21-09-06 | 12:20

Lucas, wat een geweldig goed schrijven. Heerlijk. Het is me recht uit het hart gegrepen.

een mevrouw | 21-09-06 | 12:19

Ben al dagen bezig van "Heaven or hell" een leesbaar werkje te maken.

Karel kwakbol | 21-09-06 | 12:18

BRONNNN???

kloot viool | 21-09-06 | 12:18

@Claude Jacque 21-09-06 @ 12:14
Steek een paar hotels in brand. Begin bij van der valk.

doodvanbierlala | 21-09-06 | 12:18

LOL @ holtor!

Ventilatorje | 21-09-06 | 12:16

Vervang in alle niks "lul" door "l*l"

holtor | 21-09-06 | 12:15

Ik krijg het grristentuig nu ook weer aan de deur sinds lange tijd, blijkbaar zien zij hun kans weer waar. Het zijn net kakkerlakken je kunt ze doodtrappen maar komen altijd weer terug.

Jan Boel | 21-09-06 | 12:15

Wilt u mij niet storen tijdens het strepen! En houdt eens op met vloeken.

pimpstah | 21-09-06 | 12:15

Ik zal elke bijbel die ik vind gaan verbranden

Claude Jacque | 21-09-06 | 12:14

God made me do it.

SANCA | 21-09-06 | 12:14

streep gristenhond streep!

.grover | 21-09-06 | 12:14

We moeten toch wat tactischer denken, in bondgenootschappen. Zo heeft de Heilige Vader onbedoeld aangetoond dat niet alleen anarchistische vuilbekkende cartoonisten worden onthoofd door onze Finse vrienden, maar ook ouwe mannen met suffe teksten. Een gristenfunda is voor mij een wapenbroeder.

borderlijntje | 21-09-06 | 12:14

Zo, die weet wel wat goed voor ons is zeg.

Multikuli | 21-09-06 | 12:14

Das toch precies wat Lucas hier doet?

Berk | 21-09-06 | 12:13

Lukas, wat die paar gristenhonden op de hei uitvreten dat boeit toch niet. Als ze iets strafbaars doen, oppakken en berechten die handel. Doen ze dat niet, who cares?!

DutchXTC | 21-09-06 | 12:11

geweldig, ik ga ze ook doorstrepen!

e.thunder | 21-09-06 | 12:10

"Maar we kunnen alleen zien wie de laatste lener van het boek is. Verder terugkijken kan niet."
-
Euhm, dan pas je het systeem maar aan? Waarom heb ik anders zo'n chip in mijn biebpas zitten?

Ventilatorje | 21-09-06 | 12:09

Zelf denk ik, als Donna wil hangen, laat haar dan hangen, maar om te zeggen dat het vergezocht is om een blasfemische belediging te vinden in Donna's optreden aan het kruis... DAT is pas vergezocht!

Rho'd Berth | 21-09-06 | 12:08

Regilie verdient geen aandacht.

Aars | 21-09-06 | 12:08

streep je je eigen naam ook even door Lucas?

Juan Zaque | 21-09-06 | 12:08

ik vindt de sgp beledigend!
verketter ze!

FUCK DUCK | 21-09-06 | 12:08

Ik heb geen hond nodig

De heer is mijn herder

Balkenende | 21-09-06 | 12:07

Vergeef het hen, zij weten niet wat zij doen.

Kogando | 21-09-06 | 12:07

Als het zo lekker warm is moet je je niet zo druk maken @ Lucas.

fuckje | 21-09-06 | 12:07

@ LucasDeLinksel*l
Oeps, nu zijn ze weer gekwetst door jou!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-09-06 | 12:06

Luuk, waar was je toch al die tijd, poppekind?!

JudgeJuly | 21-09-06 | 12:06

Donner-Dekker nog aan toe ....

FredGrb | 21-09-06 | 12:06

Vloeken is aangeleerd. Bidden ook.

ffwd | 21-09-06 | 12:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken