Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

+1 Wijkagent is het ZAT!

politiekwaae.jpgWij hakken soms best op de politie, terwijl we ze daarnaast proberen te helpen waar dat kan. Want soms (vaak) vragen ze er gewoon om. Maar nu gaan we helpen. Mocht u het gemist hebben, check wijkagent Wentink uit het oosten van het land, waar we vanochtend al naar verwezen (filmpje). Meneer doet waarschijnlijk al een kwart eeuw zijn politieding, maar dit maal kon hij zich niet meer inhouden en spuwt op de regio-internettelevisie zijn gal over zijn ooit zo fantastische beroep. Het was natuurlijk wachten op een omhoog gevallen politieambtenaar die hem op de vingers zou tikken. Welnu dat is inmiddels gebeurd. Agent Wentink heeft een spreekverbod gekregen. Hij moet zijn muil houden en bonnen blijven schrijven, niet zeggen wat tienduizenden collega's van hem -ook- denken. Laatste ontwikkeling: de politiebond springt op de bres voor de agent die eindelijk eens zegt waar het op staat. Free agent Wentink!

Reaguursels

Inloggen

Wat wij nodig hebben is meer regeltjes, wetten, regulering en verboden.
Alles wat iemand kan verzinnen moet op papier worden gezet en nageleefd worden.
Heeft tenslotte ook bij de banken fan-tas-tisch gewerkt.
Tis niet alleen bij de politie zo; ook heel het bedrijfsleven wordt begraven onder het papierwerk.
Hebben we dan NIETS van Atlantis geleerd?
(en voor de minder geïnformeerden: Atlantis is gezonken onder het gewicht van al het papierwerk wat de toenmalige ambtenaren hadden verzameld. De zeeën zijn ten slotte nog steeds blauw van alle inkt die toen in het water terecht is gekomen...) {:-)

vriendhenk | 12-08-09 | 22:10

kijk dat idee van die quota's is helemaal niet verkeerd. Het gaat er om welke quota's.

Een quotum op het oppakken van ontsnapte TBSers spreekt mij aan bijvoorbeeld. Net als een quotum voor opgeloste inbraken en zo.

Zal wel niet kunnen denk ik.

De La Puerco | 12-08-09 | 18:29

Goor, is dat niet waar eens per jaar de stad omgedoopt wordt tot Swaffelo? www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/06/... />
Goed, on-topic:<br />
Deze beste man heeft gelijk! Als blauwpet ben je alleen nog maar bezig met het uitschrijven van bonnen aan de 'normale' burger die hard voor zijn centen werkt, maar door die drukte vergeet een parkeerbonnetje te halen, zijn/haar hand uit te steken op de fiets of nog snel even door oranje rijdt om op tijd bij de winkel te zijn. Mensen die hele wijken terroriseren, auto's in brand steken en vrouwen aanranden zijn inmiddels vogelvrij verklaard, aangezien er teveel risico's zitten aan het oppakken van deze 'bepaalde mensen'.<br />
Het hele korps moet op zijn kop, te beginnen met het werven van agenten op basis van de volgende criteria:<br />
- Selectie op basis van kwaliteit in plaats van afkomst en sexe<br />
- Geen afgezwakte fysieke eisen voor vrouwen, als je vindt dat je gelijk bent aan je mannelijke collega's, laat dat maar eens zien op de stormbaan! <br />
- Perfecte beheersing van de Nederlandse taal, in woord en geschrift. Als ik een aangifte doe waarin mijn auto vooraf wordt gegaan door het lidwoord 'het', springen me de tranen in de ogen.<br />
- Boetes niet meer als doelstelling of quota, maar als noodgreep. Je kan mensen heel goed waarschuwen, waar ze best naar willen luisteren. Het direct uitschrijven van boetes wekt veel negativiteit op, wat uiteindelijk leidt tot minachting van de blauwpet.<br />
- Bereid zijn zich af te zetten tegen managers, zodra ze beginnen over papierwerk of bonquota's.

Eagle_Eye | 12-08-09 | 12:31

-weggejorist-

Ingpe | 12-08-09 | 11:55

Politie = Staatspooiers...

taxus | 12-08-09 | 09:53

Fijne vent, die Wentink!

slijlvol | 12-08-09 | 09:41

recht in je gezicht | 11-08-09 | 17:33
Wanneer hebben we JOU voor het laatst op straat gezien? Of lag je in vuilnisbakken met een lasergun in je hand, geld te verdienen voor je baas?
Wanneer heb JIJ tegen je baas gezegd, dat ie op kon flikkeren met zijn aan jou opgelegd quotum aan op te leggen boetes? Wanneer heb JIJ aangegeven, dat je superieuren eens meer met je de wijken in moesten gaan in plaats van 'politiemanagement' te bedrijven achter hun bureau?
Wanneer zien we jou optreden als er weer eens een gezin wordt geterroriseerd door mocro's in een wijk, omdat ze een homofiele zoon hebben? Wanneer hebben we JOU een mocro ondubbelzinnig horen uitleggen dat dit de laatste keer is of een aantal collega'a en jij komen de wapenstok even dubbel leggen in zijn nek en zijn tanden zonder verdoving uit zijn smerige bek rammen? Mag niet, he? Meneer de plisieman.. Maar je gaat wel elke dag de straat op om een meisje van dertien te bekeuren omdat ze haar hand niet uitsteekt op de fiets. Doet wel geen hond meer langzamerhand, maar elke bekeuring telt mee, niet?
Pas als jullie echt de paarse krokodillen thuis laten, echt zichtbaar de straat opgaan (en de rijkswegen) en je echt openstelt voor wat er ECHT leeft in de samenleving (in plaats de politiek-correcte ambities van jullie meerderen blind uit te voeren), kijk DAN kunnen jullie op steun uit der samenleving rekenen. Maar vooralsnog werken jullie nu nmeer als 'staatsterroristen' om de goedwillende bevolking eurootjes afhandig te maken. Al moeten jullie er voor liegen en bedriegen! En wie weet steunen we jullie ook nog massaal als jullie aangeven datr jullie politiek-correcte bazen eens de tering moeten krijgen met hun politiek-correct gelul, want dat JULLIE het anders willen aanpakken.

blaster | 12-08-09 | 08:42

vroegah had je ballen als je bij de politie ging.
want je diende het volk.

tegenwoordig kan iedere krimineel boeteagent worden.
dan heb je alleen kleine pindanootjes nodig in je broek, want de SStaatSS kaSSa vullen kan iedere krimineel.

teringtubbie | 12-08-09 | 08:37

Het bonnen uitschrijf quota is funest voor de geloofwaardigheid van de politie.

landlopertje | 12-08-09 | 08:21

@ blaster | 11-08-09 | 15:37

NUTS!

McNulty | 12-08-09 | 01:37

Gelukkig zijn er ook nog kerels met ballen bij de politie. Wat mij betreft mogen zijn meerderen die het nodig vinden om maatregelen tegen hem te nemen hier virtueel op het schavot geplaatst worden.

Crusher | 12-08-09 | 00:38

@Cortes | 11-08-09 | 23:45

over die fysieke appearance gesproken, zoals dhr. Herman Heinsbroek ooit ook zei, de NL politie met hun 'waakvlam' ziet er niet erg indrukwekkend uit. Nu is het niet mijn bedoeling dat we hier net zo bij gaan lopen als in Frankrijk (militairen met grote guns op stations e.d.) maar wat gevaarlijker mag best wel. En wat strenger optreden tegen geweld mag best. (a lá USA). Taser invoeren dus. T gaat wel eens mis, maar hiermee krijgt de pliesie wel een stukje status en respect terug. Het NS personeel mag er van mij ook 1 hebben overigens, in plaats van dat ze helemaal niets meer mogen doen, zoals nu het geval.
Het bonnen uitschrijf quota mag ook de deur uit, vinden coppers zelf ook niet leuk.

St. Joris | 12-08-09 | 00:18

mag hopen dat dit eens wat veranderd... hoog tijd daar bij die bonnenschrijvers

Sarkassie | 11-08-09 | 23:36

Het politieapparaat is een grote bureaucratische logge cultuur geworden. Een NV waarin winst moet worden gemaakt in plaats van "pro deo" hulp verlenen, assisteren, preventie geven en gehoor geven aan het "je maintiendrai": IK ZAL HANDHAVEN nota bene! Tsja, de broekzakken van de staat worden aardig gehandhaafd, terwijl de burger snakt naar een veilige openbare orde: wijken, wegen, havens, vliegvelden, winkels en tegenwoordig ook de kinderopvang!
Oom agent Wentink, u heeft mijn steun. Het is te hopen dat het het bloed weer stromen gaat in de rationele hersendelen van de heer Ballin en mevrouw Ter Horst.

puntkomma?! | 11-08-09 | 23:31

winterpeen | 11-08-09 | 17:57
Het gelul is begonnen in de jaren 80, nadat het "openbare gezag" door de Algemene Geestelijke Dwalingen in de jaren 70 al een flinke deuk had opgelopen. In de jaren 80 moest er namelijk, naar aanleiding van de onbezonnen en onverantwoordelijke uitgaven van de socialisten in het decennium daarvoor, ernstig worden bezuinigd. Ook de overheid ontkwam er niet aan en om de geloofwaardigheid ten opzichte van bijvoorbeeld de vakbonden, maar ook et bedrijfsleven en de burgert niet te verliezen, moest er aantoonbaar doelmatig gewerkt gaan worden.
Daar waar het voorheen nog volstrekt logisch was dat ieder durp zijn eigen pliesie (Gempo) had en de rest door de Rijkspliesie werd afgedekt en de bereikbaarheid, beschikbaarheid en doelmatigheid van de pliesie nog werd afgelezen in dienderts op straat, moest het ineens anders.
Doelmatigheid wordt immers beoordeeld aan de hand van cijfers. Want cijfers zijn meetbaar en dus beoordeelbaar. De tevredenheid van de burger over het optreden van de pliesie is subjectief en is nauwelijks uit te drukken in absolute cijfers. Lastig dus. Het aantal agenten daarentegen, of een jaarlijkse begroting is prima uit te drukken in cijfers. Net als het aantal aangiften, of bekeuringen. Of het aantal misdrijven, overtredingen en aanhoudingen.
Het moest allemaal meetbaar worden, zodat de pliesie zijn eigen doelmatigheid én doeltreffendheid kon aantonen en daarmee verantwoorden. En zo werden de pliesie-officieren boekhouders. Alles moest in meetbare prestatie-indicatoren worden weergegeven en uitgedrukt. Dit alles werd nog eens versterkt door de fiscale geldhonger van de overheden, die in hun jacht op zoek naar nóg meer argumenten om de burger en het bedrijfsleven een financiële poot uit te draaien, op zoek gingen (om op alternatieve en gemakkelijk onder mantel van moraliteit te camoufleren) naar methoden om hun begrotingen te dichten. Zo ontstonden ook de begrippen "BOA", "naheffing parkeerbelasting", "milieupolitie", "bevoegd toezichthouder", etc. Allemaal lieden die tegen een minimum aan kosten voormalige politietaken overnamen tegen een maximum aan rendement.
Onderwijl werd de reguliere politieorganisatie bedolven onder een enorme administratieve last om aantoonbaar doelmatig te werken. Het budget stond daarbij ook nog eens onder druk en er moest stelselmatig bezuinigd worden. De agent op straat kreeg een groot deel van de administratieve last voor zijn kiezen en vertoefde steeds langere tijd op bureau. Een politie-officier zagen we al helemaal niet meer op straat, omdat die druk was met zijn "target" en "results" te verwerken in grafieken om deze later aan de korpsleiding te kunnen presenteren.
Tegelijkertijd kalfde het vertrouwen en het gezag in en van de politie steeds verder af en namen de burgers en het bedrijfsleven vaak al niet eens meer de moeite om aangifte te doen van misdrijven. Het voegde immers toch niets toe, want de pliesie had toch geen tijd of het onderzoek leidde tot niets. Daardoor daalde (op papier) de criminaliteit, of bleef deze (op papier) gelijk. Ook namen de inkomsten door boetes dramatisch toe, waardoor het aantal overtreding dus klaarblijkelijk ook toenam. Dit rechtvaardigde een nóg meedogenlozer boetebeleid, want klaarblijkelijk sloeg de verloedering in de samenleving massaal toe en dat moest eens een halt worden toegeroepen. Dus kwam de nadruk nog meer te liggen op boetes schrijven voor overtredingen, want dát toonde in ieder geval aan dat de pliesie nuttig, nodig en doelmatig was (Een product, of misschien zelfs wel een grondlegger van deze sofistische doctrine is bijvoorbeeld Koos Spee, die bij gebrek aan "meetbare prestatie-indicatoren" op gebied van verkeersveiligheid, er tegenwoordig ook graag het milieu aan de haren bijsleept).
Ik begrijp dus helemaal wat je zegt en ben zelf totaal geen insider in de pliesie-organisatie, maar heb zo nu en dan wel eens wat over management gelezen. Daarnaast heb ik al deze veranderingen als buitenstaandert met lede ogen mogen gadeslaan.

Graag hoor ik van jou, als gepensioneerd diendert, of ik er met deze analyse ver naast zit.

Chiant | 11-08-09 | 18:53
Nee u zit er niet ver naast.
Sorry voor de late reactie.

winterpeen | 11-08-09 | 23:19

Grappig dat daarbij de teller van dit item op 210 stond
210, wie niet weg is wordt gezien.

robterdam | 11-08-09 | 22:42

Chiant | 11-08-09 | 22:18
Inderdaad. Het jammere is alleen dat men daardoor de opgekropte frustraties projecteert op groepen die anders(denkend) zijn. Een gebrek aan tolerantie die in 40-45 zijn gevolgen heeft laten zien.
Een ander effect is dat veel creativiteit en knowhow op zakelijk en sociaal gebied het land uit vlucht omdat vrijheid, variatie en ruimte beperkt zijn Die cijfers worden gecompenseerd met de import van laag opgeleidde en de taal niet sprekende immigranten. Maar als je aan komt vliegen boven Nederland zie je het al. Allemaal georganiseerde vierkantjes en rechte weggetjes met daartussen met nagelschaartjes bijgehouden grasveldjes.

robterdam | 11-08-09 | 22:34

Goed gesproken meneer Wentink.

publicitaire hitman | 11-08-09 | 22:23

@snapal | 11-08-09 | 22:14
En dat is voorwaar misschien nog wel de meest liberale en intelligente opmerking van de hele avond.
Geheel en vooral onvoorwaardelijk mee eens!

Chiant | 11-08-09 | 22:21

@robterdam | 11-08-09 | 22:02
Ik ben het met je eens, maar kijk ook eens wat er destijds met de tuftufclub is gebeurd. Ondergetekende was een fervent aanhangert en bezoekert, maar omdat het daapse en Calvinistische Kuddevolck zich weer minzaam en gehoorzaam laat mennen én vanwege een gebrek aan fatsoenlijke opvoeding "geen zin heeft in "gedoe"", is ook dat burgerinitiatief weer een zachte deaud gestorven. En zo zal het ook (helaas) nog lang blijven.

Chiant | 11-08-09 | 22:18

Vind eigenlijk dat iedereen op persoonlijke titel zijn zegje moet kunnen doen... Hoor je nog s wat.

snapal | 11-08-09 | 22:14

Het typeert het grootste probleem wat wij op dit moment hebben in de wereld: we kennen te veel waarde toe aan een sluitende begroting. Als de kwartaalcijfers maar kloppen dan is het goed. Deze man ziet rpima hoe hij kan zorgen dat er over 4 jaar ook minder ellende is, in tegenstelling tot de boekhouders in het bestuur. Helaas is de marktwerking overal te ver doorgedrongen, de politie moet boeven vangen, aandacht besteden aan misdrijven en niet aan kleine overtredingen.

+1 voor oom agent, dat is er een die nog hart heeft voor de zaak. Helaas gaan we het nooit winnen van de boekhouders die overal de baas zijn.

Ik vind het trouwens een goed idee om die bazen die deze man censureren maar eens met naam en rugnummer aan de schandpaal te nagelen. Of durft GS dat niet?

Sparky79 | 11-08-09 | 22:04

Wentink for korpschef!

-KJ- | 11-08-09 | 22:04

Chiant | 11-08-09 | 21:53
In strijd.... daar gaat het om ja.
Maar we klagen liever tijdens verjaardagsfeestjes dan dat we strijd leveren.
Dat hoeft niet perse met een revolutie of ala Wilders. Maar het ophopen van frustraties en ontechtvaardigheid verziekt wel de leefbaarheid van dit landje. Het enige antwoord is telkens regelgeving, het korten van de persoonlijke vrijheid, strafmaatregelen en het vergroten van het ambtelijk apparaat.
Enig verzet gaat dan wel eens tegen die regels in. Dat lijkt me logisch.

robterdam | 11-08-09 | 22:02

@robterdam | 11-08-09 | 21:35
Dat is in strijd met de ambtseed. Een agent heeft namelijk gehoorzaamheid aan de wetten beloofd. Dus een dikke middelvingert opsteken naar de korpsleiding of de polletiek is strafbaar (of in ieder geval tuchtbaar) voor een diendert.
Uitvoeren mars en klagen met mogelijke carrièrehindernissen is de enige resterende optie.

Chiant | 11-08-09 | 21:53

Zolang iedereen braaf collectief zijn bekeuring blijft betalen is er niets aan de hand. Het wordt pas gezellig wanneer we in Nederland afspreken om allemaal een heel jaar lang geen bekeuringen meer te betalen. Dan staan ze pas echt machteloos.
Maar dit verhaaltje van die agent dooft in zijn heldhaftige eenzaamheid waarschijnlijk wel weer uit.
Wanneer zijn collega's hem echt steunen kunnen ook zij beslissen om als protest 1jaar lang geen bekeuringen meer uit te schrijven.
Dan is de keus aan de regering. Alle politieagenten ontslaan en half Nederland achter de tralies, of het destructieve beleid eens flink aanpassen.
Ik gok op een eenzaam strijdende agent en een groeiende beknelling van controles en bekeuringen.

robterdam | 11-08-09 | 21:35

Hulde. Eindelijk eens een pliesieman die zijn mond open durft te doen over hoe het er intern bij de pliesie aan toe gaat. En o wee, pliesiebinzjes, zet deze man niet op non-actief. Waardeer hem juist vanwege zijn kritiek. Want een pliesieman die nadenkt, die moet op een voetstuk.

Reykjavik | 11-08-09 | 21:20

ik had Wentink in gedachten ook al genomineerd voor "het bloemetje van de dag", klasse die man!

Europeaan | 11-08-09 | 21:13

-weggejorist-

ofjepoepenmoet | 11-08-09 | 21:06

@recht in je gezicht | 11-08-09 | 20:33
OK, no offence, maar nu we elkaar toch aan de reaguurlijn hebben: ik maak uit jouw stukjes op dat ook jij een diendert bent. Natuurlijk ben ik dan zeer geïnteresseerd in jouw mening, maar daarnaast ook in jouw reactie op mijn reaguursel @18:53.
En om dat dan weer in de juiste context te kunnen plaatsen ben ik ook erg geïnteresseerd in jouw positie binnen de pliesie-organisatie; aantal jaren werkervaring etc.
Ik bedoel: het maakt denk ik nogal een verschil of ik hier spreek met een brigadier van 56 jaar die werkt als *kots vanwege de aanduiding* "buurtregisseur" (lees: wijkagent), of een adspirant van 20 jaar die "stage" loopt.

Chiant | 11-08-09 | 20:49

Klasse deze man. Jammer dat sommige collega's van hem nog steeds achter een struikje zitten om mij weer eens een bon aan te smeren (en het moet gezegd, ze hadden me maandag weer eens ouderwets te pakken met 126 km per uur (op 120 weg). Ja, dat zijn de overtredingen. Maar goed, we dwalen af. Klasse dus deze man!

rob3542 | 11-08-09 | 20:42

Chiant | 11-08-09 | 20:25

HAHA sorry sorry zal ik de volgende keer doen! Stuur niet zo heel vaak berichten, maar voor GS maak ik een uitzondering. Goeie site en kunt leuk en strak reageren. Maar zal er op letten.

recht in je gezicht | 11-08-09 | 20:33

@echt in je gezicht @20:22
Zou je a.u.b. naast de reaguurdert ook het tijdstip van het reaguursel waarop je reageert willen pasten, want nu zoek ik me kleurenblind...

Chiant | 11-08-09 | 20:25

Quicktime, bah...

SebTC | 11-08-09 | 20:25

Krokoklaas

Tuurlijk en toen ging de wekker!

Ben bang dat jij niet eens weet hoe groot een Korps is dan en P.R de vries lost alleen zaken die leuk voor op tv zijn. Moet wel zeggen dat hij het vaak goed doet!!
Maar ben bang (vul ik even zelf in) dat jij bij de mensen hoort die hun vooroordeel al klaar hebben.

Of ik nu 20 mensen in een maand aanhoud en nog 1a2 mensen reanimeer en nog eens bij een stuk of pak weg 5a6 ongevallen kom, maakt niets uit ben alleen maar bonnen aan het schrijven. Maja blijf vooral bij je eigen mening en loop niet achter mensen aan!

recht in je gezicht | 11-08-09 | 20:22

Niet zeuren. De politie moet geliberaliseerd worden. En daarna doorverkopen aan een hedge fund. Daarna het ambtenaren apparaat en de regering. Het grondgebied verkopen we aan de hoogste bieder. We verdelen de opbrengst en emigreren allemaal naar een land naar keuze. Geen gezeik iedereen rijk!

oplichter | 11-08-09 | 20:22

respect voor agent Wentink!
-1 voor zijn werkgever

koffiebaas | 11-08-09 | 20:16

Russ Meyer

Ik zie mijn werk (politieman) ook als dienstverlener. Wanneer meer en meer mensen klagen over het feit dat er alleen nog maar bonnen geschreven worden en zij zich steeds onveiligger voelen, doen wij ( De politie) iets niet helemaal goed!

recht in je gezicht | 11-08-09 | 20:15

welke politiekepartij heeft ooit gedemandeerd dat we naast de burgerlijke kosten voor onze politie, ze ook nog eens net zoveel bonnen moesten binnenhalen, zodat die politie gewoon dubbel betaald werd door de personen die de politie betalen?

zoalshetis | 11-08-09 | 20:09

+ 1 Wentink.
Die vent is meer waard dan dat hele stel politieke-hielenlikkende korpsleidingklootzakken bij elkaar.

Merlot | 11-08-09 | 19:59

+10 voor Wentik.

Stir Glenfarclas II | 11-08-09 | 19:58

Ach wat leuk. Hij is eerst mens, dan buurtbewoner en dan wijkagent. Lekker professioneel. Maxima zou zeggen dat ie een beetje dom was. Maar goed, zijn punten zijn er niet minder valide door. Free Wentink!

Canis Spurcus | 11-08-09 | 19:53

In 010 laat de politie haar werk doen door werklozen en dat heet Stadstoezicht.
Krijg je zes nieuwlanders om je auto heen om een prent uit te schrijven.
Wat ze zelf nog doen weet ik niet maar pas is hier een juwelier voor de 14e keer overvallen. Met beestachtig geweld.
14 Keer! Daar betaal je natuurlijk geen belastingen voor.
Agenten moeten maar eens kiezen: of aan het werk gaan, of thuis gaan zitten.
Zo kan het niet langer.

leefbarbaar | 11-08-09 | 19:51

Leest 'ons' Griezelkabinet even mee mijnheer de voorzitter? De (inter)nationaal erkende schijthuis Jan-Peter Balkenende.

Hanxie | 11-08-09 | 19:49

Een man naar mijn hart!
Hij opent perspectieven voor zijn collega's.
Als het eerste schaap over de dam is,..

Frau Antje | 11-08-09 | 19:45

@Chiant | 11-08-09 | 18:53
Moest natuurlijk zijn @titan01 | 11-08-09 | 17:39

Chiant | 11-08-09 | 19:38

Hulde voor deze agent. Jammer dat niet meer politiemensen zich hierover in het openbaar uitspreken. Enfin, korpsgroepsgedrag en zich verschuilen achter regels en richtlijnen, niet meer nadenken en boetes produceren... enge (politie) ventjes die klakkeloos meedoen: www.go2war2.nl/nld_act_forum.asp?id=71... of iets zachter: www.infopolitie.nl/index.php?option=co...
Enfin: "regels zijn regels" is hetzelfde als "Befehl ist Befehl"

Mr. Tax | 11-08-09 | 19:29

Maak die vent commissaris en trap dat zooitje wat er nu zit de deur uit!

leefbarbaar | 11-08-09 | 19:28

Als ik dit allemaal lees, wordt ons land behoorlijk kapot gemanaged. Overbetaalde nietsnutten die handig met de mond zijn, maar handjes laten wapperen, ho maar.

GeertT | 11-08-09 | 19:20

Claude Jacque | 11-08-09 | 15:41
Jij denkt dat de wereld beter af is zonder politie...?
Oja, trouwens, hoe kan de politie failliet, de belasting betalert geeft ze wel wat centjes hoor

reinaarden | 11-08-09 | 19:19

@Chiant | 11-08-09 | 18:53
Mooie analyse... jouw analyse kun je mutatis mutandis ook toepassen op de Gezondheidszorg ook zo'n PvdA-product dat door de bureaucratie vermalen dreigt te worden.

Jokkebrok | 11-08-09 | 19:09

Stem daarom PVV, meer politie, hardere straffen.
Bezuinigen doen we niet op de politie.

Jeklo | 11-08-09 | 19:08

Leen had het niet beter kunnen doen. Die man heeft gewoon gelijk. +4

petshopboy_mike | 11-08-09 | 19:06

Ben bang dat de LPF en rechts de schuld gaan krijgen van de chaos bij de politie. Is nl allemaal de schuld van de prestatiecontracten destijds ingevoerd door Remkes.
Dat de waarheid net ff anders is doet niet ter zake natuurlijk.

Graaf van Holland | 11-08-09 | 19:04

@winterpeen | 11-08-09 | 17:57
Het gelul is begonnen in de jaren 80, nadat het "openbare gezag" door de Algemene Geestelijke Dwalingen in de jaren 70 al een flinke deuk had opgelopen. In de jaren 80 moest er namelijk, naar aanleiding van de onbezonnen en onverantwoordelijke uitgaven van de socialisten in het decennium daarvoor, ernstig worden bezuinigd. Ook de overheid ontkwam er niet aan en om de geloofwaardigheid ten opzichte van bijvoorbeeld de vakbonden, maar ook et bedrijfsleven en de burgert niet te verliezen, moest er aantoonbaar doelmatig gewerkt gaan worden.
Daar waar het voorheen nog volstrekt logisch was dat ieder durp zijn eigen pliesie (Gempo) had en de rest door de Rijkspliesie werd afgedekt en de bereikbaarheid, beschikbaarheid en doelmatigheid van de pliesie nog werd afgelezen in dienderts op straat, moest het ineens anders.
Doelmatigheid wordt immers beoordeeld aan de hand van cijfers. Want cijfers zijn meetbaar en dus beoordeelbaar. De tevredenheid van de burger over het optreden van de pliesie is subjectief en is nauwelijks uit te drukken in absolute cijfers. Lastig dus. Het aantal agenten daarentegen, of een jaarlijkse begroting is prima uit te drukken in cijfers. Net als het aantal aangiften, of bekeuringen. Of het aantal misdrijven, overtredingen en aanhoudingen.
Het moest allemaal meetbaar worden, zodat de pliesie zijn eigen doelmatigheid én doeltreffendheid kon aantonen en daarmee verantwoorden. En zo werden de pliesie-officieren boekhouders. Alles moest in meetbare prestatie-indicatoren worden weergegeven en uitgedrukt. Dit alles werd nog eens versterkt door de fiscale geldhonger van de overheden, die in hun jacht op zoek naar nóg meer argumenten om de burger en het bedrijfsleven een financiële poot uit te draaien, op zoek gingen (om op alternatieve en gemakkelijk onder mantel van moraliteit te camoufleren) naar methoden om hun begrotingen te dichten. Zo ontstonden ook de begrippen "BOA", "naheffing parkeerbelasting", "milieupolitie", "bevoegd toezichthouder", etc. Allemaal lieden die tegen een minimum aan kosten voormalige politietaken overnamen tegen een maximum aan rendement.
Onderwijl werd de reguliere politieorganisatie bedolven onder een enorme administratieve last om aantoonbaar doelmatig te werken. Het budget stond daarbij ook nog eens onder druk en er moest stelselmatig bezuinigd worden. De agent op straat kreeg een groot deel van de administratieve last voor zijn kiezen en vertoefde steeds langere tijd op bureau. Een politie-officier zagen we al helemaal niet meer op straat, omdat die druk was met zijn "target" en "results" te verwerken in grafieken om deze later aan de korpsleiding te kunnen presenteren.
Tegelijkertijd kalfde het vertrouwen en het gezag in en van de politie steeds verder af en namen de burgers en het bedrijfsleven vaak al niet eens meer de moeite om aangifte te doen van misdrijven. Het voegde immers toch niets toe, want de pliesie had toch geen tijd of het onderzoek leidde tot niets. Daardoor daalde (op papier) de criminaliteit, of bleef deze (op papier) gelijk. Ook namen de inkomsten door boetes dramatisch toe, waardoor het aantal overtreding dus klaarblijkelijk ook toenam. Dit rechtvaardigde een nóg meedogenlozer boetebeleid, want klaarblijkelijk sloeg de verloedering in de samenleving massaal toe en dat moest eens een halt worden toegeroepen. Dus kwam de nadruk nog meer te liggen op boetes schrijven voor overtredingen, want dát toonde in ieder geval aan dat de pliesie nuttig, nodig en doelmatig was (Een product, of misschien zelfs wel een grondlegger van deze sofistische doctrine is bijvoorbeeld Koos Spee, die bij gebrek aan "meetbare prestatie-indicatoren" op gebied van verkeersveiligheid, er tegenwoordig ook graag het milieu aan de haren bijsleept).
Ik begrijp dus helemaal wat je zegt en ben zelf totaal geen insider in de pliesie-organisatie, maar heb zo nu en dan wel eens wat over management gelezen. Daarnaast heb ik al deze veranderingen als buitenstaandert met lede ogen mogen gadeslaan.

Graag hoor ik van jou, als gepensioneerd diendert, of ik er met deze analyse ver naast zit.

Chiant | 11-08-09 | 18:53

Toevallig ken ik een beetje de situatie daar en ik kan niet anders zeggen dat op zijn minst een deel van de top daar baantjesjagerts zijn en geen bal op hebben met de bevolking. Mensen met de vinger aan de pols worden juist weggehaald omdat ze anders teveel binding krijgen met het werkveld!! De CDA en PvdA-mentaliteit is verschrikkelijk. Managers hakken op mensen in die op de bres springen voor den burger. Het is een schandaal.
En dit gebeurt niet alleen bij de politie, maar ook bij andere overheidssectoren. Politiek is volledig geïnfiltreerd en NL zit in een versneld verzuringsproces. De allerlaatste dapperen spartelen nog een beetje maar de massa heeft de arm op 45 graden staan richting manager en top. Net als in het parlement, de rijen worden gesloten, afwijkende meningen worden gecensureerd en via "een pittig gesprek weggemasseerd". Doen wat de top zegt of anders wegwezen. Dat is de harde realiteit in dit zogenaamde democratische land.

ecologiste | 11-08-09 | 18:53

held +1

Suryoyo337 | 11-08-09 | 18:52

De politie is er niet (meer) voor u beste burger om u veilig te wanen in uw wijk maar de politie is er voor :
1. de schatkist.
2. de overheid (uitvoeren van linkse censuur politiek)
3. de verdediging van een rechtstaat die niet recht staat.

Deze beste man met een nog provinciaalse intrinsieke motivatie is een held !
Opstand tegen de elite is het enige wat ons nog rest... weg met de ter Horstjes , de verzuurde Hirsch Ballin en de Donneriaanse leck mein arsch haltung.

Jokkebrok | 11-08-09 | 18:51

Dapper van de man.

sapjes | 11-08-09 | 18:49

Diep r-e-s-p-e-c-t voor deze man. Wentink for commissaris

23.59 | 11-08-09 | 18:46

Wentink is een ouderwetse.. eentje die altijd loyaal is geweest maar nu het water 'm aan de lippen staat pas z'n mond opentrekt. Voor dit soort agenten kan je alleen maar diep respect hebben. Hij weet wat ie wil en waarom ie bij de politie ging en ziet nu alles waar ie voor staat kapot gemaakt worden door die bonnenboeren in Den Haag en bij zijn leidinggevenden. Mijn vader heeft altijd bij de politie gezeten en die gaf al aan dat de reorganisatie van Rijks en Gempo naar Regiopolitie het begin van het einde was.

DenBolle | 11-08-09 | 18:44

hij heeft gelijk....................................

PjORNO | 11-08-09 | 18:42

R-E-S-P-E-C-T !! voor deze man!!!

Sjakkie van de Hoek | 11-08-09 | 18:41

Jammer dat deze man een uitzondering is.

Silence I Kill You! | 11-08-09 | 18:39

@titan01 | 11-08-09 | 17:39

U heeft het over het kankergezwel van de samenleving: De managers.
Maar dat komt in elke organisatie voor.

azijnseikerT | 11-08-09 | 18:23

Vroeger had je wijkagenten van het caliber de Hr. Wentink maar nu zijn ze bijna niet meer te vinden.Iedereen kon hem bij naam en kwam gewoon een bakkie doen bij ons thuis als ik weer eens wat had uitgehaald.Meestal kreeg ik dan goed de wind van voren in bij zijn van me ouders en een knipoog en kon ik weer naar buiten.Niks nada boete,s ,jeugdzorg ,taakstraf ,politie rechter ,kwik en zoutmijnen maar daar kom wel bij kijken toen ik 16 was(24 jaar geleden)ik niet rond reed met een pipa op me Zundapp om me buurvrouw te ontdoen van een paar erasmussen of de Nutspaarbank te rippen!

Nu 20 jaar later heb ik een wijkagent op scooter die mij niet eens aankijkt en alleen maar bekeuringen kan schrijven en ik zal begod niet weten hoe die calimero heet.Overigens lijkt het ook wat de Hr.Wentink al verteld of dat het enigste is wat telt bij de politie het uitschrijven van boetes.En daarom heb ik zo,n bloedhekel aan politie(uitgezondert de Hr.Wentink) gekregen!

antimocro | 11-08-09 | 18:20

@winterpeen
Het is niet alleen bij de Politie dat de professionals door het management als kleine kinderen wordt behandeld. Dat zie je op meer plaatsen gebeuren. Maar als je mensen als baby's aanstuurt gaan ze zich ook als baby's gedragen. Dat geldt ook voor professionals. De oplossing is vervolgens nog meer managers, coordinatoren, beleidsmakers en planners naar binnen schuiven. Omdat het vaak gaat om baantjes voor vriendjes (geld & macht) zal het heel moeilijk zijn deze vicieuze circel te doorbreken. Ik verbaas mij er over dat het vaak nog zo lang goed gaat (of goed lijkt te gaan). Managers zijn tegenwoordig ook meesters in het managen van de perceptie van de buitenwereld. Met statistiek kan je iedereen heel lang voor de gek houden.

Slomo | 11-08-09 | 18:18

Dappere man!

Kobus Kloothamer | 11-08-09 | 18:16

@ protonplof | 11-08-09 | 18:13

lutser, hij komt op voor de samenleving.
doet hij eens wat goed moet hij zijn waffel houden.

badsniper | 11-08-09 | 18:16

+1000 voor Titan01, als jullie nu eens allemaal naar buiten komen en die klok eens goed beieren.

Conan de Rabarber | 11-08-09 | 18:15

Ik steun De heer Wentink uit mijn mijn omgeving.
Netzoals Zo jammer! zegt, Desnoods help ik hem.

badsniper | 11-08-09 | 18:15

Het wordt tijd dat de Wentinks onder de agenten eens werkelijk iets gaan ondernemen: laagvliegert heeft dit jaar in het buitenland serieus overwogen iets te kopen waar iets loods uitkomt van pakweg 9mm. Alleen mevr. laagvliegert was het er (nog) niet mee eens. Ik verwacht dat mevr. laagvliegert wel van mening veranderd als mijn dochters nog ietsje ouder zijn, uitgemaakt worden voor hoer en nagesist worden.

laagvliegert | 11-08-09 | 18:14

laat hem lekker boeven gaan vangen en verder zijn waffel houden

protonplof | 11-08-09 | 18:13

Ik steun mijn lokale wijkagent, volledig.
Desnoods help ik hem.

Zo jammer! | 11-08-09 | 18:11

@ titan01 | 11-08-09 | 17:39
Een collega van mij (geen politie overigens) kwam laatst met een mooie vergelijking. Als je een roeiboot hebt met zeven managers en één roeier, en ze verliezen de wedstrijd, dan wordt de roeier ontslagen. En zo wordt de ene na de andere organisatie, of het nou overheid of bedrijfsleven is, kapot gemanaged.

Ivoren Toren | 11-08-09 | 18:06

Wentink en zijn collega's die er hetzelfde over denken +1
Politie bazen die spreekverbod opleggen -1

Oyibo | 11-08-09 | 17:59

Ik ben gelukkig per 1-08-2009 met pensioen.
Dus ik kan nu mijn frustraties uiten.
Maar ik ben 33 jaar ook een juut geweest, zoals we dat in Rotterdam zeggen, tenminste voor de invasie van alochtonen, nu is het lul, homo, klootzak, nazi, enz. enz.
Ik deel de mening van die coll. in het oosten van het land.
Voor de laatste grote reorganisatie ging ik altijd naar mijn bureau, nadien ging ik naar mijn werk.
ff een uitleg:
voor de reo. was elke ploeg een team die zich inzette voor elkaar en de burger.
Na de Reo, kwamen de managers, en toen begon de ellende.
Het voor elkaar en voor de burger werken werd door de situatie veranderd in:
1: ieder voor zich en (god) voor ons allen, In verband met een eventuele promotie en/of een periodiek moest je de manager te vreden stellen en niet de opdrachtgever ( de samenleving)
2: Je kreeg de verplichting om per jaar een X aantal bonnen uit te schrijven, welk aantal elk jaar werd verhoogt.
3: Er kwamen steeds meer managers, die ieder steeds meer eisen stelden aan de diender,want die moesten ook scoren bij de korpsleiding ,want de hoge heren bevorderden met plezier alle vriendjes en kontlikkers.
De laatste keer dat ik er een interne kijk op had waren er in de regio Rotterdam-Rijnmond ongeveer 5500 personeelsleden.
Daar van liepen er ongeveer 25 a 20 % op straat.
De rest was of leiding, van korpschef tot ploebrigadier, of ondersteunend, bv chef lege dozen, was bv. een vriendje van de commissaris, die had een controler lege dozen en die had een hercontroler lege dozen,enz enz enz, zo werd het pensioen van die bureautijgers lekker opgekrikt.
Al met al ,de straatagent verdween en de bureautijger verscheen.
Nu lopen er meer 1 strepers op straat (in opleiding) dan echte politie agenten

Ik zou nog veel meer kunnen spuien,maar ik ben mijn frustratie nu ff kwijt.

LEVE DE STRAATDIENDER EN FUCK DE LEIDINGGEVENDE ZAKKENVULLENNDE BUEAUTIJGERS.

titan01 | 11-08-09 | 17:39
Dat is duidelijk.
Kijk er nog niet eens vreemd vanop.
Het is overal hetzelfde met die zakkenvullende niets toevoegende managers.
Als de beheer agent en de straatagent overbelast is stapelen de meldingen en aangiften zich steeds verder op.
Al de hulpverlenende instaties die nauw samenwerken met die politie mensen lopen daardoor ook achterstand op.

winterpeen | 11-08-09 | 17:57

@ titan01 | 11-08-09 | 17:39
True!

BreaudjeBal | 11-08-09 | 17:55

Zo maar een voorbeeld...

Ik reed rond het middaguur over de A27 bij Almere Hout en werd onder een viaduct geflitst met 125KM/u door een in slaap gevallen / sudoku spelende / rukkende diender.

Terwijl een kilometer verderop een grote plaat op de weg lag waar iedereen zo goed en zo kwaad mogelijk omheen probeerde te rijden. Best gevaarlijk.

De korpsleiding stelde waarschijnlijk prioriteiten...

mail cheauvinist pic | 11-08-09 | 17:51

Zou best mogelijk kunnen zijn, was jou vader soms ook een leidinggevende????

titan01 | 11-08-09 | 17:47

Acht Cola Acht Bier
(voor de oplettende lezertjes)

James Lastig | 11-08-09 | 15:27

Meneer heeft ook een keer een plaatjesboek gelezen..

Sugar Lee Hooper | 11-08-09 | 17:47

@ recht in je gezicht | 11-08-09 | 17:33
Peter R de Vries heeft meer zaken in zijn eentje aan het licht gebracht dan het halve politiekorps

Krokoklaas | 11-08-09 | 17:46

@ titan01 | 11-08-09 | 17:39
Mijn vader was ook agent maar zijn Nederlands is stukken beter en helderder. Kan je taalgebruik iets te maken hebben met je frustratie's

Krokoklaas | 11-08-09 | 17:44

@ recht in je gezicht | 11-08-09 | 17:33

Sinds wanneer bezigt de politie termen als, ik citeer uit uw reaguursel .."toch klant vriendelijk blijven" ?

Russ Meyer | 11-08-09 | 17:40

Ik ben gelukkig per 1-08-2009 met pensioen.
Dus ik kan nu mijn frustraties uiten.
Maar ik ben 33 jaar ook een juut geweest, zoals we dat in Rotterdam zeggen, tenminste voor de invasie van alochtonen, nu is het lul, homo, klootzak, nazi, enz. enz.
Ik deel de mening van die coll. in het oosten van het land.
Voor de laatste grote reorganisatie ging ik altijd naar mijn bureau, nadien ging ik naar mijn werk.
ff een uitleg:
voor de reo. was elke ploeg een team die zich inzette voor elkaar en de burger.
Na de Reo, kwamen de managers, en toen begon de ellende.
Het voor elkaar en voor de burger werken werd door de situatie veranderd in:
1: ieder voor zich en (god) voor ons allen, In verband met een eventuele promotie en/of een periodiek moest je de manager te vreden stellen en niet de opdrachtgever ( de samenleving)
2: Je kreeg de verplichting om per jaar een X aantal bonnen uit te schrijven, welk aantal elk jaar werd verhoogt.
3: Er kwamen steeds meer managers, die ieder steeds meer eisen stelden aan de diender,want die moesten ook scoren bij de korpsleiding ,want de hoge heren bevorderden met plezier alle vriendjes en kontlikkers.
De laatste keer dat ik er een interne kijk op had waren er in de regio Rotterdam-Rijnmond ongeveer 5500 personeelsleden.
Daar van liepen er ongeveer 25 a 20 % op straat.
De rest was of leiding, van korpschef tot ploebrigadier, of ondersteunend, bv chef lege dozen, was bv. een vriendje van de commissaris, die had een controler lege dozen en die had een hercontroler lege dozen,enz enz enz, zo werd het pensioen van die bureautijgers lekker opgekrikt.
Al met al ,de straatagent verdween en de bureautijger verscheen.
Nu lopen er meer 1 strepers op straat (in opleiding) dan echte politie agenten

Ik zou nog veel meer kunnen spuien,maar ik ben mijn frustratie nu ff kwijt.

LEVE DE STRAATDIENDER EN FUCK DE LEIDINGGEVENDE ZAKKENVULLENNDE BUEAUTIJGERS.

titan01 | 11-08-09 | 17:39

Politie is tegenwoordig net het Mexicaans leger: 50.000 leidinggevenden en 3 agenten.

Elvis Costello | 11-08-09 | 17:38

Echt top dat die gast ook gewoon erheen komt rijden als hij hoort dat RTV Oost in de buurt is. Super ouwe !

Dfox | 11-08-09 | 17:37

Als je alleen maar schrijft dat de politie geen boeven vangt en alleen maar bonnenschrijft ben je wereld vreemd! Even google en zoek uit hoeveel er zijn opgepakt! Pak een keer de panorama. Kijk tv en volg de zaak Holleeder. Zijn toch echt aangehouden.

Maar ben blij dat een collega op tv durft te zeggen hoe het is. Te veel regels, te veel bij zaken en te weinig tijd waar we echt voor betaald worden, boeven vangen. Maja wij kunnen veel zeggen, gebeurd weining, maar als mensen buiten de politie nu eens klagen over de leiding das andere koek, want moeten toch klant vriendelijk blijven. Het is maar een stille hint ;)

recht in je gezicht | 11-08-09 | 17:33

trouwens hoe kun je omhoog vallen?
En ambtenaren zijn zo traag als strond, dus dat is weer meer "omllaagkruipende" ambtenaar volgens mij.
Behalve die Wenting tuurlijk +1

bartmannetje | 11-08-09 | 17:24

@ c10 | 11-08-09 | 16:53
Sorry hoor, maar met mensen die bezopen achter het stuur gaan zitten heb ik toch echt weinig medelijden.

Ivoren Toren | 11-08-09 | 17:22

DE HUISREGEL, kom d'r maar in!

TeMeijer | 11-08-09 | 17:16

Die politieman heeft alle gelijk van de wereld!

De politiemannen en -vrouwen worden met geboeide handen de straat op gestuurd. Daar moeten ze zoveel mogelijk bekeuringen verzamelen. Deze mensen worden door 'onze overheid'' schandalig misbruikt en tot Kop van Jut gemaakt!

De politieman en -vrouw ergeren zich de pest om het irritante rotwerk dat ze moeten opknappen omdat dat zooitje in den Haag geen rooie cent over heeft voor de politie en onze veiligheid.

Guusje 'Kopstoot' ter Horst ga je schamen. TRUT!

En die chef die net zo goed in de gierige tang van den Haag vastzit geeft uit angst voor z'n eigen carriere die wout even na dat hij de technologie niet kan (meer) volgen.
Die chef is een laffe KLOOTZAK!

Hanxie | 11-08-09 | 17:16

En weer iets leuks uit Swaffelooo

Mr. Dep | 11-08-09 | 17:15

+ 1 voor agent Wentink Sympatieke vent lijkt me, verwoord het goed en zegt waar het opstaat. Dit 'politieras' is helaas stervende.

poker | 11-08-09 | 17:14

Kunnen we de omhooggevalle spreekverbod ambtenaar niet ff fijn uit de weg bonsjoeren, en de Wenting lijkt we wel een geschikte knakker als plaatsvervanger.

bartmannetje | 11-08-09 | 17:13

@Mask | 11-08-09 | 17:06
Ja! en nog wel tijdens het autorijden ook.

c10 | 11-08-09 | 17:11

Complimenten voor deze man, het vergt veel lef om zulke uitspraken te doen en zeker op TV. Laten we hopen dat het nut heeft, ookal zie ik het niet zo snel gebeuren aangezien alles in deze tijd draait om geld en dat de tegenovergestelde cohesie tussen de burger en bv de politie hierbij als vanzelfsprekend word genomen. Jammer genoeg.

Prijvasie | 11-08-09 | 17:10

Kunnen we allemaal wel klagen, er veranderd geen ene reet zolang Balk met zijn kudt op dat pluche blijft plakken.

Conan de Rabarber | 11-08-09 | 17:06

Agent Wentink zegt wat heel nederland denkt.
Agentje spelen anno 2009 is cudt.

I (8)You fokker | 11-08-09 | 17:06

@ c10 | 11-08-09 | 16:53
Al eens in de spiegel gekeken vandaag?

Mask | 11-08-09 | 17:06

Respect dat iemand open en eerlijk durft te zijn. Het gaat inderdaad niet om bonnen voor akkefietjes maar de echte rotzakken moeten van de straat. MEER blauw op straat en achter dat bureau vandaan. Minder "managers" (laat ons niet lachen) en meer doeners. Voor een veiligere en gezelligere samenleving. Respect.

Rest In Privacy | 11-08-09 | 17:05

Die Wentink is een echte klokkenluider, eens kijken hoe de politiek dit oppakt:
Zal wel weggesaneerd worden; Hij zegt precies wat het meeste publiek al 10 jaar weet.

Krokoklaas | 11-08-09 | 17:05

Die politieman heeft lef, hij heeft gelijk, en hij vertegenwoordigt het type politieman wat je op straat tegen wilt komen. Als er één brigadier over dam is volgen er meer....

Tjemig | 11-08-09 | 17:01

Deze man verteld wat er bij 90 % van de collega's in het blauw, én op straat werkt, leeft!!

Hulde voor je openheid en eerlijkheid!!

Er zal wel een persvoorlichter of commissaris ten tonele komen om dit hele verhaal weer recht te lullen zoals gebruikelijk.....

Laatst nog in Rotjeknor: Skimmer gepakt.... resultaat: met 120 euro boete de straat opgeflikkerd terwijl oom agent op de hoek net een bonnetje aan het schrijven is voor het bellen tijdens rijden á 150 euro bellen ...... DIKKE LUL DRIE BIER! Dat kun je toch niet verkopen......

Vluggejaapie | 11-08-09 | 16:58

Chain of command, it's a bitch :-)
+1 heel veel voor deze nuchtere man. Alle voorspoed in zijn toekomst is hem bij deze van harte gegund.

kWazt | 11-08-09 | 16:57

Wentink is de nieuwe Leen.

zwerfpaal | 11-08-09 | 16:57

Mask | 11-08-09 | 16:15
"Alcoholcontrole's zijn altijd goed, daar haal je misdadigers rechtstreeks mee van de weg"
Wat een trieste opmerking,u bent een meelijwekkend figuur waarschijnlijk medewerker van justitie.

c10 | 11-08-09 | 16:53

achter het net vissen dacht ik

Eurotokkie | 11-08-09 | 16:50

Het is toch in de bres springen, in plaats van er bovenop ?

wouter het bos in | 11-08-09 | 16:48

IN de bres
OP de barricaden.

EdHockery | 11-08-09 | 16:48

Dit is een verhaal om je in vast te bijten. Zorg dat de anonimiteit van de 'helden' die deze man de mond snoeren verdwijnt. Laat ze zich maar eens verantwoorden voor dergelijke censuur. Morgen een repo van Rutger met de betreffende persvoorlichter en de burgemeester (als korpsbeheerder)?

Kale Meester | 11-08-09 | 16:47

1 keer in de week komt hier de milieupolitie langs niet dat de gemeente ook maar
iets geeft hoe schoon het is in de wijk maar gewoon omdat het een mooie inkomstenbron is.
Je mag hier om 21:00 uur je vuil aanbieden voor de volgende dag maar ja
soms zetten mensen het 10 a 15 minuten eerder buiten en dan hang je , ze
blijven dan ook rondjes rijden tot 21:00 uur en gaan dan weer weg.

Eurotokkie | 11-08-09 | 16:44

Rutger! Op naar wijkagent Wentink - want oom agent heeft helemaal gelijk. Afkappen die bosjesagenten en laat ze gewoon het werk doen waar ze voor zijn opgeleid! Idd 'de mensen dienstbaar zijn'!

Noorman Erik | 11-08-09 | 16:41

Whoooooot nice +1 eindelijk een agent die durft.

JockeyM | 11-08-09 | 16:40

Dat krijg je met al die ex-CPN-ers en ex-maoisten in leidinggevende functies, ook bij de politie en zeker in de politiek en het ambtenarenapparaat.
Het volk onderdrukken en samsam doen met het gajes. Een befaamde taktiek van totalitaire regimes!

Sleurhut | 11-08-09 | 16:39

@ kopkaasknabbelaar | 11-08-09 | 16:37

waar ga je naartoe?

gozahtje | 11-08-09 | 16:38

Hey, een goed geformuleerd, rustig verwoord en in zijn geheel evenwichtig verhaal. En Geenstijl heeft er ook nog eens aandacht voor. Het gaat de goede kant op. Minister ter Horst, de bal ligt bij u.

dePadvinder | 11-08-09 | 16:37

@ gozahtje | 11-08-09 | 16:33
Daahaag! *Zwaait*

Het lijkt er trouwens op dat de functie wijkagent slechts is toebedeeld aan agenten die het wel begrepen hebben...
Die hier is ook al zo'n fijne vent die het begrepen heeft.

kopkaasknabbelaar | 11-08-09 | 16:37

@vagehond | 11-08-09 | 16:23
mee eensch, die t-shirtjes hoeven van mij niet zo, maar zijn misschien ook een gevolg van het slappe en vooral bánge gedrag van een deel van de agenten: wél stiekem in de bosjes met een lasergun mensen financieel uitzuigen, en níet de échte criminelen aanpakken.

Onderbuik | 11-08-09 | 16:34

-weggejorist-

gozahtje | 11-08-09 | 16:33

Balzakius | 11-08-09 | 16:26

Nou dat weet ik niet zo laatst waren ze wel aan controleren op een trajectcontrole dus een soort dubbele controle , ghe

Eurotokkie | 11-08-09 | 16:31

@Superior Bastard | 11-08-09 | 16:26
diie uit overtuiging en dus niet uit "ik kan toch niets anders"
uit overtuiging en "ik kan toch niet anders" zijn twee heule verschillende dingen en dus klopt je uitspraak van geen kant!

Balzakius | 11-08-09 | 16:28

Ali Fal Salarm | 11-08-09 | 15:53
dag dag. Zo

XaaD666 | 11-08-09 | 16:27

Claude Jacque | 11-08-09 | 15:41

Vanuitgaand dat u niet een wannabe Amerikaan bent en het tweede amendement een godsgeschenk vind.

Dus als er bij u ingebroken wordt belt u niet de politie?
Dus als u aangevallen wordt doet u geen aangifte?
Dus als uw zoon/dochter wordt lastig gevallen door een pedo priester laat u het er maar bij zitten, omdat u de politie niet ziet als een toegevoegde waarde van onze maatschappij?

Gaat u eens snel terug naar het vmbo!

Harvester | 11-08-09 | 16:27

Teun van het Tuinpad | 11-08-09 | 16:02
Ons politbureau zal hem nauwlettend in de gaten houden.

Vieze Tonnie | 11-08-09 | 16:27

@vagehond | 11-08-09 | 16:23
Ik ben het écht zó niet met je eens, dat ik niet eens zin heb om met je in discussie te gaan. Je lult echt maar wat.

Balzakius | 11-08-09 | 16:26

Ouderwetse bromsnor, diie uit overtuiging en dus niet uit "ik kan toch niets anders" bij de pliesie is gegaan. +1.

Superior Bastard | 11-08-09 | 16:26

Ik ben net weer terug in 0031 na de vakantie en het valt me op dat de landen waar respect voor de Politie nog bestaat vooral de landen zijn waar de Politie nog op straat komt.
Dus niet pas op komen dagen als er een lullige bon valt uit te schrijven en dan verdwijnen wanneer er écht problemen zijn.
Het is in Nederland vooral makkelijk scoren, lijkt het wel.
In de bosjes liggen en flitsen in plaats van zichtbaar aanwezig zijn en preventief bezig te zijn.
Mensen aanspreken op hun gedrag en tuig de wacht aanzeggen in plaats van controleren op ID-bewijzen en mensen pakken op de tekst op hun T-shirt.
Elk jaar wanneer ik op vakantie ben wordt de neiging er maar te blijven weer groter..

vagehond | 11-08-09 | 16:23

@Eurotokkie
Er komen nog meer generaties aan.

Balzakius | 11-08-09 | 16:21

Volgens mij gaf hij uitdrukkelijk aan op persoonlijke titel te spreken. Had hij deze opmerkingen wel mogen maken indien hij niet in uniform was geweest?

fender05 | 11-08-09 | 16:21

@Stroopdoos | 11-08-09 | 16:13
Zoals zo'n beetje de gehele top bij de overheid.

Dwaaas | 11-08-09 | 16:20

steile helling | 11-08-09 | 16:14

Ik weet niet hij komt 15 jaar te laat met zijn verhaal en 1 maand voor zijn
pensioen nog even zijn geweten schoonmaken is ook niet echt sterk.

Eurotokkie | 11-08-09 | 16:20

gister ook weer gepakt met 7km te hard...... gaat nergens over... wentink is cool.

vandervaart | 11-08-09 | 16:20

Ouderwetse wijkagent +1

Kutwijf Bert | 11-08-09 | 16:19

In een wereldje van ons kent ons, krijg je dit soort dingen!

Wees_eens_creatief | 11-08-09 | 16:18

deze politieman heeft gelijk, die 80-20 regeling moet gewoon mogelijk gemaakt worden.
En het maar oeverloos boetes schrijven is op langere termijn een slechte zaak: de goodwill jegens oom agent gaat achteruit.
Enkele dagen geleden kwam ik zélf zo'n bonnenschrijver tegen, ik was even een testritje aan het maken met mijn nét gerepareerde auto, en ja dat deed ik op een rustige weg (en bewust níet op de snelweg) een sinds kort 60km weg, was altijd 80+ weg, staat daar zo'n moteragent half verscholen in de bosjes met een laser gun. En ja ik kon lullen wat ik wou maar hij wilde nu eenmaal een dikke bon schrijven dus nam hij dat recht, iets van 350 euro. Juridisch zal hij gelijk hebben maar echt luisteren deed hij niet.

Onderbuik | 11-08-09 | 16:18

Dat ik dit zowaar nog mag meemaken, een levensechte afwijkagent.

Dwaaas | 11-08-09 | 16:18

Go Wentink!
+1
Ik hoop dat je met deze actie een landelijke discussie aan weet te zwengelen.
Het was al duidelijk dat de politie zelf vond dat ze niet meer dienstbaar naar de burger kon zijn, maar nog niemand die daar echt iets wilde of durfde te zeggen.

Ben blij dat het dan maar eens door een wijkagent op tafel wordt gesmeten en dat de media het een beetje oppikt.
Ik hoop op kamervragen! NU!

kopkaasknabbelaar | 11-08-09 | 16:18

... Deze agent snapt het helemaal! Ik denk dat de meeste agenten er inderdaad ook zo over denken, maar die worden allemaal kapot gesanctioneerd wanneer ze hun bek open trekken. Hulde voor deze man dus en hopen dat er wat mee gedaan wordt....

HennyHenny | 11-08-09 | 16:17

Support your lawenforcers.
Not the people behind them.

Zo jammer! | 11-08-09 | 16:16

@ noahdepoah | 11-08-09 | 16:09

Alcoholcontrole's zijn altijd goed, daar haal je misdadigers rechtstreeks mee van de weg. Je mist Wentink's verhaal, die geeft slechts aan dat ie aan het normale politiewerk niet meer toekomt omdat de kassa van Ter Dorst moet rinkelen en hij wordt niet gesteund door al die ja-knikkers op kantoor met een streepje meer.

Mask | 11-08-09 | 16:15

Wentink for President.

steile helling | 11-08-09 | 16:14

Helaas merk je niet veel van de bezuinigingen , gisteren namelijk weer een
boete gekregen .

Eurotokkie | 11-08-09 | 16:14

"Is dit iets dat alleen Tom Wentink meemaakt, of maken zijn collega's dit ook mee?" Luistert die interviewer wel ?
Goede actie van oom wijkagent trouwens.

Balzakius | 11-08-09 | 16:14

Atheisme.nu | 11-08-09 | 16:09 en zo gaat het heden ten dage. Bij mij hetzelfde op de ring utrecht. Voor je bewust bent van de overtreding ben je 6 weken verder met 12 bonnen. Niemand die er was om je even erop te wijzen en als KUDT burger moet je je kop houden en de knip weer trekken voor deze uberhufters.

andre9738 | 11-08-09 | 16:13

De pliesie leiding lijkt me een vastgeroeste oude rat die alle realiteit zal vermoorden om aan de macht te blijven. Free Wentink!

Stroopdoos | 11-08-09 | 16:13

Lintje voor deze agent. Als er meer van dit soort mensen in NL waren dan zou t een stuk beter gaan met dit land. Je eigen baan in gevaar brengen door je mond open te trekken, dat is pas lef hebben. Chapeau. Hoop dat er nog veel zullen volgen. De meeste agenten die bij mij een bon onder mijn ruitenwissers hebben gedaan hier in Amsterdam zijn het er echter niet mee eens volgens mij. Als ik ze erop aansprak was het antwoord steevast: "Wij beoordelen niet, wij constateren alleen".

koetjeboe | 11-08-09 | 16:12

Free agent Wentink!

p0rn0 | 11-08-09 | 16:09

Hij slaat de spijker op zijn kop, verder wil ik er geen woorden aan vuil maken want een smeris blijft een smeris. Geldverspilling, het is toch eigenlijk te gek dat ik als ondernemer snachts mijn eigen beveiliging moet betalen op het industrieterrein omdat de politie de golf van inbraken niet kan stoppen maar dat ik 200 meter verderop wel in een alcoholcontrole rij savonds.... Nee, waar betaal je in godsnaam belasting voor. Nee, bonnen kun je krijgen omdat je niet genoeg rechts rijdt/vaart/fietst/loopt! Als de Wegenverkeerswet er niet was geweest dan had de politie echt geen idee wat ze zouden moeten doen. Ongelovelijk ik stop want ik sla weer helemaal de mist in?))?O

noahdepoah | 11-08-09 | 16:09

Ik heb laatst in 1 week 3 dagen achter elkaar 2 keer per dag een bon gehad op een weg waar ik veel harder dacht te mogen rijden dan mocht.
Ik snap best als ik dan 1 keer een boete krijg, dan kan ik m'n fout corrigeren en zorgen dat het niet meer voorkomt.
Maar ik was me onbewust van m'n fout tot ik een paar weken later de 6 boetes in de bus kreeg. Bij elkaar kostte me dit een half maandsalaris. Dat is geen handhaven, dat is burgertje leegzuigen.

Een meisje uit de straat werd tot bloedens toe in elkaar geslagen door een marrokaan die ze kutmarrokaan had genoemd nadat hij haar vanuit niks had uitgescholden voor dikke zeug. De politie kon hier niks aan doen zeiden ze. Uiteindelijk bleef hij haar terroriseren en is ze verhuisd.

Dit zijn slechts mijn 2 persoonlijke ervaringen met de politie afgelopen jaar maar veel mensen hebben vergelijkbare ervaringen. Ik begrijp de wijkagent Wentink helemaal, de politie in dit land heeft z'n prioriteiten totaal verkeerd liggen. Het moet erg frustrerend zijn voor de agent die wel een normale moraal heeft.
Het vervolgens monddood maken van de man omdat hij zijn vrije mening uit is echt schrijnend.

Atheisme.nu | 11-08-09 | 16:09

Ik krijg dat filmpie niet aan de praat,how ken?

c10 | 11-08-09 | 16:07

het zijn niet de bonnenschrijvertjes maar laten we meteen even naar boven gaan en zie daar: lamzak, hufter en loser hirshi staat bovenaan. hahaha de pain goes up en the chain (zwijgverbod) komt down. nederland is KUDT

andre9738 | 11-08-09 | 16:06

@Over Lord Ice Dog | 11-08-09 | 16:04
?

SODEP | 11-08-09 | 16:06

Hij ziet het toch ook allemaal verkeerd. Dat ligt helemaal niet aan de politie of justitie zelf.
Het is gewoon allemaal onze eigen schuld. De burger... ja die... die verneukt de hele maatschappij met zijn racistische, intolerante, rechts-extremistische, xenofoob en fascistisch gedrag.

KeurMeester | 11-08-09 | 16:05

@ SODEP | 11-08-09 | 16:03:
Pijp me maar 'ns lekker knul..

Over Lord Ice Dog | 11-08-09 | 16:04

Hulde voor die man die dat doet wat zijn bazen zouden moeten doen ipv bruinarmen. Op papier hebben we hier een Trias Politica, in de praktijk is er één regentenkliek.

gruppenfuhrer | 11-08-09 | 16:03

@33zLa | 11-08-09 | 16:01
Lees, idioot...

SODEP | 11-08-09 | 16:03

RESPECT RESPECT RESPECT
So heej, das duidelijk. Respect voor de man +100.
Hij durft de waarheid te spreken, iets wat politiek Nederland niet zo graag heeft. En maar sprookjes dat we teveel politie hebben.
Albayrak is de weg ook al kwijt.

steile helling | 11-08-09 | 16:03

Als je alles kapot regelt dan krijg je deze terechte frustratie. Jammer voor alle overheidsliefhebbers met een zwak voor socialisme, maar als je dingen echt wil regelen, dan moet je er met je poten vanaf blijven en de mensen zelf de macht geven.

Hooijstra | 11-08-09 | 16:02

Deze beste man mag ( idd Tonnie ) zo bij onze burgerwacht.
Zolang hij zich maar aan de regels houdt.
;)

Teun van het Tuinpad | 11-08-09 | 16:02

Tja. Politie vak is de afgelopen 20 jaar volledig naar de kloten geholpen door de politiek.
Ze moeten een quota aan bonnen schrijven anders merken ze dat bij hun functioneringsgesprek.

Boomschade | 11-08-09 | 16:00

Die voorlichter zet hem gewoon voor schut "Zomerperiode minder mensen, ja dan moet je anders werken" my ass.
Wentink legt precies de vinger op de zere plek en vertikt het om alleen kassa te spelen voor Ter Dorst.
Zo hoort dat ook, good move Wentink. Alleen zal je volgende functioneringsgesprek een pittige zijn, want je meerderen zijn erg prikkelbaar door kritiek op hun feilloos functioneren. Zelfkritiek komt niet in hun woordenboeken voor.

Mask | 11-08-09 | 16:00

Mw. Nadorst.. Doe is wat aan je toko.!

Biels | 11-08-09 | 16:00

+1 voor pliesiebond.

c10 | 11-08-09 | 15:59

@Fellowes | 11-08-09 | 15:54
Het probleem is denk ik, dat de man in unifiorm, in diensttijd z'n hart lucht. Daar houden ze niet van bij de pliesie. Ik heb weleens een hele avind aan de bar gehangen met iemand die agent bleek te zijn. Twee weken later hield hij me aan bij een verkeersrazzia op 100 meter van m'n huis en had ik m'n rijbewijs niet bij me. Onvermurwbaar, ik mocht het niet gaan halen maar kreeg meteen een boete.
Dat is de instelling die ze verwachten bij ons keurkorps, een bevel is namelijk gewoon een bevel.

CoJoNes | 11-08-09 | 15:58

Ali Fal Salarm | 11-08-09 | 15:53 : "Als je zo piept moet je niet bij de polisie werken. ZO"

Leg mij dan maar eens uit, anarchistje of crimineeltje (wat hetzelfde is), hoe je dan wel moet piepen om als degelijk lid bij de poliTie te mogen werken.

Waaligator | 11-08-09 | 15:58

de criminaliteitscijfers dalen....

ja dat snap ik, als de politie niks meer doet, komen er ook geen criminele aktiviteiten boven water.

over tig jaar kunnen ze de politie opdoeken omdat er cijfermatig geen criminaliteit is, maar op straat is het pure anachie.

hulde voor mijnheertje agent trouwens.

mh_1204 | 11-08-09 | 15:57

De politie top heeft het er de laatste jaren een potje van gemaakt.
Agenten niet in bescherming genomen. Boetes laten uitschijven en voor de rest gewoon laten wapperen terwijl ze zichzelf samen met de rechterlijke macht in de watten laten leggen bij hun multiculti feestjes met de pvda en d66.

Er bestaat geen trias politica meer.
Binnenkort verhuizen ze alle drie naar de moskeet.

solidstate | 11-08-09 | 15:57

Wentink moet z'n badge inleveren en de leider van de nieuwe burgerwacht worden. Pistool stiekem houden.

Vieze Tonnie | 11-08-09 | 15:57

"in de bres" mijn waarde... "in de bres"

superjan | 11-08-09 | 15:56

Hebben we al iemand om te pesten? Geenstijl, we willen heel graag een UPDATE: de naam van de voorlichter, een hyves/facebook/twitter-linkje, IETS!

poepertje | 11-08-09 | 15:55

@ appeltje

Als ik het goed heb begrepen helpen we door georganiseerd met een stel autochtonen een stel finnen in Amsterdam het ziekenhuis in te helpen.... of zoiets.

dik van bril | 11-08-09 | 15:55

Eindelijk iemand die zegt dat het K5T is!

1teen | 11-08-09 | 15:54

Als je al niet eens meer op persoonlijke titel je hart mag luchten, dan begint dit aardig op censuur te lijken.
+100 voor Wentink.

Nederland moet meer van dit soort agenten hebben, die zeggen waar het op staat

Fellowes | 11-08-09 | 15:54

@Claude Jacque | 11-08-09 | 15:41
En jij denkt dat onze maatschappij ZONDER politie goed zou werken??
(niet dat ik suggereer dat de politie nu altijd effectief werkt..)

En niks anders dan respect voor deze man. Wetende wat de consequenties kunnen zijn en toch even lachend voor de camera je zegje doen.

DieHard | 11-08-09 | 15:54

ik wil geenSIlverlight installeren, give me HTML5

Patrick Zweedsey | 11-08-09 | 15:53

Als je zo piept moet je niet bij de polisie werken. ZO

Ali Fal Salarm | 11-08-09 | 15:53

Die man heeft zijn hart op de goede plaats.

Teun van het Tuinpad | 11-08-09 | 15:53

Die Wentink heeft uiteraard 200% gelijk. Het wordt tijd dat we in Nederland het Spaanse model in gaan voeren... Daar weten ze nog wel van aanpakken... -1 voor de lul(lo's) die hem een zwijgverbod oplegt...

Blake Bier | 11-08-09 | 15:53

Als dit de Wentink is die mij geholpen heeft tegen de terreur door reljongeren, is hij heel gewetensvol, met hart voor de zaak. Wie hij ook is, ik wens hem alle goeds.

Waaligator | 11-08-09 | 15:52

wat Harvester | 11-08-09 | 15:35 zegt!

Joost Maghetweten | 11-08-09 | 15:49

We gaan gewoon 190 miljoen EUR bezuinigen op dienders, we gaan gevangenissen dichtgooien (voorstel PvdA...), want de criminaliteit cijfers dalen.... inderdaad de cijfers.... en we geven nog steeds meer uit aan een gevangene, dan aan de oudere die zijn leven lang zich de pleuris heeft gewerkt! Verder geeft Koenders met zijn linksche maatjes 4.8 miljard EUR uit aan "ontwikkelings hulp" waarvan iedereen nu inmiddels weet dat het NIET werkt.
Veiligheid stond hoog op de agenda van diverse partijen, maar inmiddels is dit onderwerp in de uitverkoop, lijkt het.
Tja Geert, kom er maar in. Makkelijker kunnen we het niet maken......

Vlugge Frits | 11-08-09 | 15:48

Ik zie helemaal geen filmpje. Ja, wel het veroek om Silverlight te installeren, maar dat wil ik niet. Ik wil het filmpje zien. Redactie, klopt de link wel?

Mulimans | 11-08-09 | 15:47

+100 voor agent Wentink die 't lef heeft om gewoon te zeggen waar het op staat, dikke -1000 voor de Nederlandse politietop die als verlengstuk van de belastingdienst alleen maar geld wil graaien bij de argeloze burger.

MrFancyPants | 11-08-09 | 15:46

Nederland is meer van dit soort mensen nodig, en minder thee-drinkende wannabe's die hem vervolgens nog de mond willen snoeren ook. Als dit land ergens van naar de kloten gaat momenteel is het wel die verrekte Theedrinkerts. Wentink +Veul, Politiebond +1 voor het steunen van deze topper.

Emphyrio | 11-08-09 | 15:45

+1 voor de agent. Wat een held!

OuweSchaterhand | 11-08-09 | 15:45

Goh wat een aardige pliesieman, als nou allemaal zo zouden zijn...

rapirapi | 11-08-09 | 15:44

DE SPIJKER OP Z"N KOP !
Alleen jammer dat deze ''held'' nu wordt uitgekotst door z'n chefs !
Carriere....... Voor zover aanwezig definitief einde ! Kom niet uit in de huidige politiecultuur/politiek....
Toch nog steeds vreemd dat er zoveel mensen incassoambtenaar willen zijn ?
Tenslotte gaat het om de pegels, lekker veilig, geen verzet als in de struiken ligt te lazeren. De Autochtoon doet doorgaans niet moeilijk en betaalt wel !
Ben zeker geen fan van de huidige politie, maar vind het wel ''ballen hebben'' van die Wentink.... Of is het dommigheid ? Ik ga toch voor ballen hebben. Ben benieuwd hoeveel ''echte'' collega's hem gaan steunen ? 1 of misschien 2... De meeste mopperen wel, maar blijven uiteindelijk ''dom-loyaal''. (buiten schot)
Een bloemetje voor Wentink. Eerlijk is eerlijk ! Doei en groeten aan Wentink !

JoepMeloen | 11-08-09 | 15:43

Agent Wentink +100

svw | 11-08-09 | 15:42

Het denken van de (politie)manager anno 2009: het is prima om een modderprestatie neer te zetten, het is alleen heel slecht om dat toe te geven. Die mensen hebben echt een kronkel in hun hersens. Als je niet wilt dat mensen slecht over je praten, moet je geen slechte dingen DOEN.

John Muts | 11-08-09 | 15:42

Microsoft Silverlight -1. Staat het fragment ook ergens op YouTube of in Dumpert?

LokfietsNL | 11-08-09 | 15:41

Unban Wentink plsiejoris!

azijnseikerT | 11-08-09 | 15:41

@Harvester | 11-08-09 | 15:36

Omdat ik geen toegevoegde waarde in de pliesie zie

Claude Jacque | 11-08-09 | 15:41

Ik denk dat Wentink een paar heel erg stevige functioneringsgesprekkenn te wachten staan, het niet helemaal fantastisch te vinden iemand een boete te geven omdat ie geen legitimatiebewijs heeft nadat zijn jas is gestolen lijkt wel een doodzonde.

Fragony | 11-08-09 | 15:40

tip wentink: pvv, cie. justitie, hoop werk te doen

hetluis | 11-08-09 | 15:38

Die k.tleidinggevenden moeten zelf eens van hun pluche afkomen en de straat op gaan. Ze hebben het contact met de straat verloren.

HJDB | 11-08-09 | 15:37

Jeetje wat laf weer, zo'n voorlichtert die deze man de mond snoert.
Zelf veilig achter een bureautje zitten, en van daaruit bepalen hoe de wereld eruit ziet.
Hou zelf je mond, luie pennelikkert!

niles777 | 11-08-09 | 15:37

Jarenlang hebben deze ruggegraatloze figuren alles gepikt van hun korpsleiding. Ze lieten zich wegsturen om met bonnen voor aan de verkeerde kant van je fiets stappen terug te komen. Geen enkel benul van ' prioriteiten' of ' normbesef', maar gewoon 'Ich habe das nicht gewuszt' En ' Bevel is bevel' .. Nu in een keer ziet meneer Het Licht.. Halleluja! Prijs de Heer Ballin... Halleleluja.. Had meneer niet eerder het Licht kunnen zien, toen hij en zijn duizenden collega's zeer politiek-correct moesten optreden. Hadden ze niet het Licht kunnen zien en hun superieuren naar hun smerige moer sturen, toen die hen opdracht gaven om een verplichte omzet te scoren.. Ik heb zo'n sukkel eens gevraagd hoeveel procent die van de omzet kreeg die hij scoorde. Hij antwoordde dat hij nul komma nul kreeg. Ik zei hem toen dat de eerste de beste potloodverkoper langs de deur slimmer was dan hij, want die kreeg tenminste een percentage van zijn omzet van zijn baas. En hij nul. Dus wie is er nu slimmer? Meneer de Agent van mij vond ' dat wij wel onszelf wel erg slim vonden' Waarop ik antwoordde dat ik dat inderdaad van mezelf kon zeggen, maar dat dat ik van hem niet zo zeker was, gelet op zijn laten wegsturen zonder provisie.

blaster | 11-08-09 | 15:37

Ik kan mij toch niet aan de indruk ontrekken dat politiemenschen struikrover spelen stiekum toch heel leuk vinden..... En dat is toch het grosso modo van hun werk tegenwoordig.

faz | 11-08-09 | 15:36

Claude Jacque | 11-08-09 | 15:33

Waarom oppert u dan dan politie altijd -1 waard is?

Harvester | 11-08-09 | 15:36

Wat Fleauxe | 11-08-09 | 15:31 zegt!

Harvester | 11-08-09 | 15:35

Hoera voor Wentink! +1

Afslag Oberhausen | 11-08-09 | 15:35

@Harvester, fout!

Claude Jacque | 11-08-09 | 15:33

Ik ken het verhaal van een wijkagent die heel goed zijn werk deed in een moeilijke buurt, de bewoners waren blij met hem, maar hij werd weggebonjourd, deed zijn werk gewoon te voortvarend, hij moest thee leren drinken. Zoiets is frustrerend voor de politie en voor de bewoners.

websenior | 11-08-09 | 15:33

Hulde.

Naltas | 11-08-09 | 15:32

Chapeau voor de (soort van) klokkenluidert, maar hoe helpen we nu precies dan?

appeltje | 11-08-09 | 15:32

Geweldig, deze man heeft pas ballen. Gewoon in je uniform, niets anoniem of zo, hopla naar de reporter toe en je gal spuwen. Respect zoals dat woord bedoeld is, diep diep respect voor deze man.

Fleauxe | 11-08-09 | 15:31

Klok luiden, maar geen klepel meer hebben. En nu ook nog eens gezeik met de leidinggevenden. Ik ben bang, dat Wentink een tijdje alleen maar parkeerbonnen mag uitschrijven.

steven paul | 11-08-09 | 15:30

Wat een klein cameraatje zeg.

geenstijlsteengeil | 11-08-09 | 15:30

politieman versta ik niet -1

general_pardon | 11-08-09 | 15:29

Ik zou zeggen, naar Amsterdam of Rotterdam sturen die man.
En hem daar zijn taak laten uitvoeren zoals hij denkt dat het moet.

wilwilders | 11-08-09 | 15:29

Acht Cola Acht Bier
(voor de oplettende lezertjes)
James Lastig | 11-08-09 | 15:27
Die was niet zo lastig.....

Sliptong | 11-08-09 | 15:29

Alle witte boorden dood

Let the man speak

veel vaak en vet | 11-08-09 | 15:29

Goedzo agent Wentink! Je kans op promotie opzeggen voor de waarheid. +1.

Sliptong | 11-08-09 | 15:28

Neehoor, geintje ... Zoals in iedere overheidsorganisatie moet je aan politiek doen als je een managementniveau wilt bereiken. En daar hoort gewoon bij dat je je ondergeschikten keihard anaal naait. En nu is deze man de lul.

James Lastig | 11-08-09 | 15:28

Altijd leuk, een cameraman met ADHD.

CoJoNes | 11-08-09 | 15:28

Wentink is een held!

Fijnstoffer | 11-08-09 | 15:27

Acht Cola Acht Bier
(voor de oplettende lezertjes)

James Lastig | 11-08-09 | 15:27

op de bres is lelluk

Mr. S | 11-08-09 | 15:27

Claude Jacque | 11-08-09 | 15:25

U bent een hufterig capuchon kloodtzakje vermoed ik?

Harvester | 11-08-09 | 15:27

Censuur -1

CylonNL | 11-08-09 | 15:26

-weggejorist-

Claude Jacque | 11-08-09 | 15:25

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken