Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eigenaresse kinderdagverblijf doodgestoken

kindertekeningdram.jpgEen 33-jarige eigenaresse van kinderdagverblijf Moedersschoot (Streetview) in de Amsterdamse wijk Geuzenveld is maandagavond om het leven gekomen door een steekpartij. De vrouw werd rond 18.40 uur bij haar auto op de parkeerplaats voor haar werk door een nog onbekende dader aangevallen. De verdachte is nog voortvluchtig, maakte de politie bekend. Het is echter nog niet bekend of de steekpartij enig verband heeft met het kinderdagverblijf, zoals eerder dit jaar in België wel het geval was. Een zwaar trieste zaak die morgen ongetwijfeld een vervolg zal krijgen. Moedersschoot is een modern en splinternieuw kinderdagverblijf. Update: Check ook een kort doch zeer verhelderend interview met de eigenaresse. Yups, ze was een aanpakker.

Reaguursels

Inloggen

Die dader mag wat mij betreft verkracht worden door Nico Dijkshoorn & Kwalbert.

ZoonvdVader | 12-08-09 | 02:46

ja de hele hoofddoek gemeenschap was weer op televisie

Hansvo286 | 11-08-09 | 23:42

Getuige deze tendens, sociale beroepen en dergelijke waarbij men onherroepelijk het leven laat. Zit ik zwaar te overwegen om te emigreren naar een stil en verlaten plekje op deze aardkleaut:
nl.wikipedia.org/wiki/Verchojansk

FredFlinstone | 11-08-09 | 20:18

iets met geleend geld van niet bancaire instituten uit het thuisland.

zeiksmurf | 11-08-09 | 18:54

@ Sendis | 11-08-09 | 16:16

Blozen doet.

Sint Vitus | 11-08-09 | 16:31

-weggejorist-

koen_c_s | 11-08-09 | 04:19
@dienstdoende joris
Dit is toch wel heel erg kinderachtig. Inplaats van 6 losse en nette reacties op verschillende reaguurders heb ik ze gebundeld in een plempsel (sommige mensen moeten tussendoor werken en hebben de tijd niet om tussendoor te reageren).
Om vervolgens dat weg te jorissen omdat het "te lang" is (er ston niets aanstootsgevends in), sorry hoor, maar dan verspil ik m'n moeite hier maar niet meer.
tabéé

koen_c_s | 11-08-09 | 16:22

De vrouwelijke vorm van eigenaar is eigenares, en niet (!) eigenaresse, net zoals het niet prinsesse of leraresse is, maar prinses resp. lerares. De Nederlandse taal spreekt voor zich, mooier maken dan ze al is hoeft echt niet. Uitzonderingen: vrouwelijke uitgangen van gelatiniseerde begrippen als bibliothecaris/secretaris (-esse). Niet meer vergeten hoor!

Sendis | 11-08-09 | 16:16

Triest :-( Heel erg. Doodstraf voor de dader alsjeblieft !

Tutanchamon | 11-08-09 | 16:12

Gaan we het hier nu opeens over de auto hebben die die mevrouw reed? Jongens toch......... Doe ff normaal: er is iemand vermoord!

etiquette | 11-08-09 | 15:13

Real_Legend | 11-08-09 | 12:47
Doe niet zo dramatisch man, Nederland heeft 1 van de laagste moordcijfers van de wereld. Leer eens wat minder te zeiken misschien dat jij het dan ooit nog naar je zin gaat krijgen in ons kikkerlandje he. Maar het is wel zwaar hoor hier poeh poeh poeh wat hebben we het moeilijk in Nederland.
muhahahahahahahahahahha :-D

vandervaart | 11-08-09 | 14:37

witte kuif | 11-08-09 | 10:21
Een Mercedes C-klasse kost niet meer dan een ton, bij lange na niet, en zo'n wagen is vast gewoon geleased, zoals alle Mercedessen die hier rondrijden. Beste betaalbaar weet je.

Egokiller | 11-08-09 | 14:32

Als dit Eerwraak is staat het synoniem op de aankomende generaties zich belemmerd te voelen te ondernemen/integreren. Zoveelste voorbeeld van Islam clashed in Westerse wereld met onschuldige slachtoffers als gevolg.

The Patriarch | 11-08-09 | 13:17

triest..

Tooni | 11-08-09 | 13:16

Iets met eerwraak....

En-el Hak | 11-08-09 | 12:58

Tuurlijk mijnheer/mejuffrouw vandervaart, daar heb jij je hele leven belasting voor betaald om die juffrouw een Mercedes te laten kopen. Weet je überhaupt welk een geld er omgaat in de kinderopvang? hoeveel het kost om je kind een reguliere opvang te geven in een daarvoor aangesteld fenomeen? De eerste de beste boerenlul kan op afbetaling elke bolide "kopen", banken blijken erg geduldig te zijn.
Het antwoord op de vraag of ze al dan niet iets verkeerd heeft gedaan laat ik volledig buiten beschouwing, want daar weet ik geen kondT van. Of je in Nederland niet zomaar vermoord? In Nederland wordt je tegenwoordig vermoord als je een al te afwijkende mening hebt. Soms valt het onder onzinnig geweld, soms onder eerwraak, een andere keer omdat je het opneemt tegen de ingeslopen hufterigheid.
Hufterigheid waar heel veel mensen zich van bedienen, zoals het stellen dat ze wel "fout" moet zijn geweest want ze is tenslotte een hoofddoekje met een te grote Mercedes naar mijnheers/mejuffouws zin.

hopelijk valt dit niet onder Zwitsalbashen, daar ik zelf een Zwitsal ben.

Real_Legend | 11-08-09 | 12:47

ze rijdt wel een erg dikke mercedes voor eigenaresse van kinderdag verblijf. Zal wel meer achter zitten, je wordt in Nederland echt niet zomaar vermoord.

vandervaart | 11-08-09 | 12:08

Wel weer triest dat dit soort gedreven mensen weer het loodje moeten leggen in een maatschappij vol met aso's. Eerwraak, roof of anders. Ik hoop dat de Turkse maffia de politie voor is.

SinEstilo | 11-08-09 | 11:30

@ Tomz | 11-08-09 | 10:45
Ik verbaas me bijna dagelijks over de onzin die in de Volkskrant zelf gepubliceerd wordt. Nu is dit stuk welliswaar onderdeel van de opinie sectie, en staat om die reden dus wat losser van de redactie, maar toch, je zou verwachten dat ook daar toch wel enige inhoudelijke controle is. Kennelijk echt helemaal niet dus. Wat een farce is die krant. Uw toegenegen,

Marcus Porcius Cato | 11-08-09 | 10:57

Heeft dit iets te maken met de 'hoogstaande' cultuur van haar vriend/man/ouders? RIP

kibambam | 11-08-09 | 10:53

heel triest en goed gebracht door jullie. rare wereld leven we in.

svw | 11-08-09 | 10:48

witte kuif | 11-08-09 | 10:21
een doek in een shoarma-benz is toch niks nieuws?

de creatyfuslijer | 11-08-09 | 10:47

Haar opa kon het vast niet verkroppen dat zij weigerde te trouwen met haar achterneef uit Oost-Turkije, tja en dat is je als Anatolische familie de eer te na.

Andriesch Knevelmans | 11-08-09 | 10:46

Zeer triest, ben wel erg benieuwd wat hier achter zit.

Raucherstabchen | 11-08-09 | 10:46

@Marcus Porcius Cato | 11-08-09 | 09:57

Het is inderdaad bespottelijk. In het stuk is ook te lezen dat eerwraak eigenlijk voortkomt uit Italiaanse wetsartikelen. Volkskrant: 'Gewoon uit een Europees land geïmporteerd. Dat is verhelderend, niet?" Dat hele eerwraak-gedoe komt dus eigenlijk gewoon bij ons vandaan.. dan moet je nu ook niet ineens moeilijk gaan lopen doen.

Tomz | 11-08-09 | 10:45

Zullen we maar grote hekken met wachttorens rond kinderdagverblijven bouwen?
RIP

DelftscheAap | 11-08-09 | 10:43

Vrouwen in Limburgse dorpen mogen ook geen carriere maken en worden met zo onderdukt als ondernemende Turkse hoofddoekmevrouwen. De Volkskrantredactie loopt voorop om de talentvolle vrouwen nog verder te stigmatiseren en de zieligheidsindustrie in te duwen.

juriste | 11-08-09 | 10:23

-weggejorist-

witte kuif | 11-08-09 | 10:21

Opvallend: als je op Google Streetview naar het pand van de opvang kijkt zie je dat het met rood-wit lint afgezet is.... Het Google-wagentje wordt blijkbaar bereden door een rasechte ramptourist!

Egokiller | 11-08-09 | 10:18

Waarschijnlijk een rooibosslachtoffer.

3*links=rechts | 11-08-09 | 10:11

@ Tomz | 11-08-09 | 09:07
Het is soms werkelijk niet te geloven wat voor drap je in de Volkskrant leest. "Misverstanden over eerwraak". Zo lezen we "'Moorden is niet per se noodzakelijk". Ja, dat is toch ook maar een veel voorkomend misverstand. En het heeft natuurlijk helemaal niets met de Islam te maken. Wat een bespottelijk stuk. En daar is mevrouw Clementine van Eck op gepromoveerd ?!? Is het echt ?

Marcus Porcius Cato | 11-08-09 | 09:57

en daarmee bedoel ik dus de mensen die om haar geven, niet eventuele misvattingen omtrent familie, eerwraak etc.. weet ik veel.. 'k ga maar gewoon m'n muil houwe... da's beter.

surmajkalot | 11-08-09 | 09:52

Mijn dochter was bevriend met een marokkaans meisje uit een gezin met 4 kinderen (dorp met allochmeter op minder dan 2%). Later bleken er nog 4 oudere, verstoten zusjes te zijn. Allevier getrouwd met kinderen met een 'gewone' Nederlandse jongen. Door de ouders werd nooit over ze gepraat, niet vermeld.

klompenmeissie | 11-08-09 | 09:49

Gevalletje eerwraak?
Gebeurd aan de lopende band in Turkije hoor. Sinds een tijdje worden de daders daar voor veroordeelt(Dit word in het nieuws gebracht). Echter, via de achterdeur staan ze snel(soms al na een paar maanden) weer buiten(wat nat. niet in het nieuws wordt gebracht). Ik vraag me vaak af wanneer int. mensenrechten organisaties Turkije hier eens voor op de vingers gaan tikken.
Turkije claimt religieuze vrijheid te hebben. Jammer dat dit erop neer komt dat vaders en broers de vrijheid hebben om hun zussen om te brengen.

kippeNeukert | 11-08-09 | 09:49

Mijn medeleven voor de nabestaanden.

surmajkalot | 11-08-09 | 09:48

Tomz / 09:07
Het is meer mijn bedoeling dat je /men meer begrip krijg OVER eerwraak dan dat je er begrip vóór krijgt! Inzicht leert nl dat bij eerwraak het al voldoende is om roddels te wraken, er hoeft in werkelijkheid niet plaatsgevonden te hebben! Eer is in the eye of the beholder!
Iedere vader/zoon kan anders! Je kunt op heel wat manieren zelfrespect opbouwen: werken, eerlijk zijn, je gezin goed onderhouden, maatschappelijk bezig zijn. Het zijn juist de loosers die daadwerkelijk tot acties komen. Zij ontlenen hun laatste beetje zelfrespect aan vrouwen/dochters en als daaraan gekomen wordt (al is het alleen maar roddel), dan slaat de vlam in de pan.

klompenmeissie | 11-08-09 | 09:40

wat maakt het nou uit waar iemand in rijd! wat maakt de afkomst uit?? al was ze turks,marokaans of what ever ..ze had het prima voor elkaar! en zette zich voor de 100% in voor zowel haar bedrijf als de kinderen! het is te belachelijk voor woorden dat je tegenwoordig je reed niet meer kan keren of je hebt een mes in je rug op pistool op je hoofd! nog even en je moet je kind met een kogelvrij vest laten lopen!! maar heb je dan zekerheid??? heb er geen woorden voor! wens de nabestaanden alle kracht toe omdit te verwerken mijn oprechte deelneming!

Jana (Dordrecht)

jana | 11-08-09 | 09:29

@De Huisregel | 11-08-09 | 01:59 *klapklapklap*

vraagstaart | 11-08-09 | 09:26

Ik snap niet waarom een Turkse verpleegster uberhaupt naar 0031 kan komen om hier te gaan werken. Okee, zij is een uitzondering want netto belastingbetaler, maar het feit dat ze 12 jaar geleden zomaar naar 0031 kon komen, is ook een vraagteken waard.

mises | 11-08-09 | 09:26

Hebben we al een haifs van de dader?

Claude Jacque | 11-08-09 | 09:20

Ze had ook een restaurant moeten beginnen, want koken mogen ze wel in die koeltoer.

jekalemoeder.nl | 11-08-09 | 09:19

@kudprinter | 10-08-09 | 22:11

200 kids, 5 Euro/kind per uur (is aan de lage kant)...you do the math, maar ik geef je op een briefje dat er wel een Benz vanaf kan.

Alleen doodzonde dat deze mevrouw er niet meer van kan genieten. RIP

Caveman48 | 11-08-09 | 09:19

Succesvolle vrouwen... dat valt ook niet zo goed hè, in bepaalde stromingen binnen de moslimcultuur...

Frits Bom | 11-08-09 | 09:13

Toch jammer van die hoofddoek.

azijnseikerT | 11-08-09 | 09:12

Amsterdam. Het was ooit wat, maar het is niks meer en het zal ook nooit meer wat worden.

Frits Bom | 11-08-09 | 09:09

@ seven | 11-08-09 | 01:31
@ klompenmeissie | 11-08-09 | 07:58

Goed stuk van de Volkskrant, ik heb gelijk een stuk meer begrip gekregen voor het fenomeen eerwraak. Er zijn echt een hoop misverstanden over! Die families (vaders) kunnen niet anders, ze zitten gewoon helemaal klem in hun sociale kring als hun dochter met een man gezien is. Eerwraak is in zo'n geval echt dé manier om binnen je sociale netwerk weer geaccepteerd te worden.

www.volkskrant.nl/archief_gratis/artic...

Tomz | 11-08-09 | 09:07

In de periode 1992-2001 was bij gemiddeld minimaal 5% van alle moorden in NL er sprake van eerwraak en maximaal ca. 29%.
Hierbij moet worden aangetekend dat moord de uiterste vorm van eerwraak is. Ook verstoting, terugzenden naar het land van herkomst en onder dwang trouwen met een verkrachter, zijn vormen van eerwraak. Wat die vormen gemeen hebben is dat de ‘geschonden eer’ van een meisje of vrouw wordt gewraakt. Haar ‘kuisheid’ is bepalend voor het aanzien van haar familie (Bakker, 2003).
74.125.77.132/search?q=cache:GuIBXCY16...

ecologiste | 11-08-09 | 09:04

En zo bleek gisteren een dag als alle andere te zijn.

jekalemoeder.nl | 11-08-09 | 09:04

"Het is echter nog niet bekend of de steekpartij enig verband heeft met het kinderdagverblijf.."

ja Of misschien was de auto die ze had de reden wel?

Ik weet het beter | 11-08-09 | 08:59

@ecologiste, ik ben voor!

yokiamy | 11-08-09 | 08:59

Geuzenveld, hoofdoekje, mes.
Ik weet weer genoeg.
Sorry.

Bisschop Gijsen | 11-08-09 | 08:58

Uren achter mijn computer reaguursels te lezen in de hoop dat iemand het motief achter deze aanslag kent, ik mijn pen in bloed kan dopen en scherp uit kan halen.
Maar helaas, het lijkt erop dat het motief verborgen blijft. Mijn gevoel lijkt op dat na een dood na zinloos geweld, maar dat is het niet. Het lijkt een bewuste moord te zijn geweest. Wat is het motief en wat is de achtergrond van de dader? Overvaller, junk, racisme, wrekerT, boze ouder, kaalkopje, boos kind.

Oerkoendoe | 11-08-09 | 08:57

Mensen die hardwerkende vrouwen neersteken moeten levenslang krijgen en de kosten moeten persé verhaald worden op de familie en andere clanleden. Terugkoppeling dus.
Ik vind dat we achter die vrouw moeten staan (ook al draagt ze zelfs een hoofddoek), achter die niet-westerse immigranten die aantoonbaar wel willen meedoen en die aantoonbaar niet willen meedoen moeten eruit gewerkt worden zsm.
Geert kom er maar in.

ecologiste | 11-08-09 | 08:57

F. von Zeikhoven | 11-08-09 | 08:37 Baud

Tantalus2009 | 11-08-09 | 08:57

nieka | 11-08-09 | 08:20
nieka, nieka! als het in de relatiesfeer ligt dan is het een zeer politiek item. dan is die mevrouw in onmin met iemand,of ze is aan het scheiden of ze heeft een minnaar of ze is te ge-emancipeerd naar de mening van de betreffende relatie. en dan komt het politieke aspect naar voren hoe de nederlandse samenleving cq rechtorde daarmee om moet gaan.
je gaat volledig voorbij aan het feit dat het hier om een hoofddoekdragende hoogopgeleide werkende turkse vrouw met kindjes die blijkbaar zeer maatschappelijk geslaagd was, gaat.

klompenmeissie | 11-08-09 | 08:55

Blij dat ik ruim 3 jaar geleden besloten heb om 020 te verlaten!

Medli | 11-08-09 | 08:49

Vast een of andere fundamentalitische geitenn##ker die er niet zo goed tegen kon dat zij wel een goed lopen bedrijf had terwel hij alleen maar verlepdt vlees voor dronken studenten mag bakken.

SCHANDE!!!!

hkqbjts12 | 11-08-09 | 08:49

en vrede :)

wesleysnipes | 11-08-09 | 08:38

@ F. von Zeikhoven | 11-08-09 | 08:37
Ah, die was snel als vanouds...

F. von Zeikhoven | 11-08-09 | 08:37

Islam is liefde!!!

wesleysnipes | 11-08-09 | 08:37

Ellende.

eskimo limon | 11-08-09 | 08:37

Test - haal zo maar weer weg Joris - Mijn plempsels op SN doen er ongeveer een minuut over om door te komen, als ze niet time-outen. Was gisteravond hiero ook een probleem. Tot aan time-outen toe. En ik zit ècht niet met mijn ouwe Wegener 2400 Boud modempie te reaguren heur....

F. von Zeikhoven | 11-08-09 | 08:37

@ineke 01:08
Dat kan alleen in de randstad, om het maar even boers te zeggen.
u begrijpt de achterliggende gedachte wel.

yokiamy | 11-08-09 | 08:27

Elisabeth2 | 10-08-09 | 23:47
Dat ligt eraan wie de dader zal blijken te zijn. Is het iets in de relatiesfeer dan is het een vervelend, op zichzelf staand incident, maar mocht het een doorgedraaid kaalkopje zijn dan zal er nog tot aan de volgende verkiezingen door de pers en op de PO aandacht aan worden gegeven, inclusief aangiftes tegen Wilders wegens medeplichtigheid en excuses van de regering aan het Turkse volk.

spanarchist | 10-08-09 | 23:58

Wat voor mij niet wegneemt dat het een drama is , alle sterkte en kracht

nieka | 11-08-09 | 08:20

@ real legend, ik begrijp dat je aangedaan bent, maar de meeste reacties laten zien dat men denkt aan eerwraak. Hier wordt NIETS gezegd of afgedaan aan de integriteit van de dame in kwestie, iets waarop u wel doelt, (reaguurders afzeiken) zoals ik opmaak uit uw reactie(s)
Als u het zo goed met de dame in kwestie op heeft, doe eens de dader zoeken dan!

yokiamy | 11-08-09 | 08:17

Jemig, Waar gaat het nog over.

Gelukkig werkt mijn vriendin in een kinderdag verblijf dat beveiligt wordt.

Ik hoop dat ze hem vinden, nadeel dat je in nederland maar een jaar of 2 krijgt en dan gaat het voor arrest er nog af :S.

Mijn mede leven naar de familie.

DarkEagle | 11-08-09 | 07:58

spanarchist | 10-08-09 | 23:58
als het werkelijk om een gevalletje eerwraak gaat is de kans dat er meer volgen juist groter (denk aan zo'n jaar dat opeens snel na elkaar overspannen gescheiden vaders kun kinderen vermoordden).
komt er natuurlijk nog bij dat straffen als 5 jaar (wegens de verzachtende omstandigheden, ja hoezo?) niet erg afschrikwekkend zijn als je uit een cultuur komt waaar levenslang levenslang is.
ik kende dat eerwraakproefschrift nog niet. www.volkskrant.nl/archief_gratis/artic...
ben meer ingevoerd in MO en noordafrika en ook daar is roddel vaak dodelijk. (en in nederland vragen de rechters zich maar af waarom moslims altijd maar leugenachtige verklaringen afleggen. nou daarom, toegeven dat je iets gedaan hebt is stom, geen deugd ). en een onware roddel is gevaarlijker dan een een goedverborgen misstap.

klompenmeissie | 11-08-09 | 07:58

RIP, erg treurig

Quasistatistiek | 11-08-09 | 07:47

@ Jansen en Jansen | 11-08-09 | 07:25
Ik weet niet waar jij je argumentatie vandaan haalt. Maar dat van die "gevaarlijke gek" was wel een heel sterk argument. Erg overtuigend.

Marcus Porcius Cato | 11-08-09 | 07:40

Teun van het Tuinpad | 11-08-09 | 07:26
Precies Teun, ik ben iemand die ook houd van duidelijkheid.
Ironie is, gezien het drama, niet gepast lijkt mij.
Als zelfs de Hox een respectabel stuk schrijft zonder ironie en/of sarcasme, wie zijn wij (nietige reaguurders) dan nog om hersenloos cq harteloos te plempen?

Rector Reflector | 11-08-09 | 07:34

Ik hou toch zo van de vreedzame islam...

wesleysnipes | 11-08-09 | 07:26

Rector Reflector | 11-08-09 | 07:20
Ik denk dat Meneer Ontgat het over het hoofddoekje heeft.
Maar ik kan het mis hebben..

Teun van het Tuinpad | 11-08-09 | 07:26

Marcus Porcius Cato | 10-08-09 | 23:34

Ik weet niet waar jij je logica e.d. vandaan haalt maar je slaat de plank volledig mis.

Jansen en Jansen | 11-08-09 | 07:25

K.Ontgat | 11-08-09 | 07:15
Wie of wat zat strak genoeg?
En wat is nooit goed bij welke lui?
Vragen, vragen, vragen..

Rector Reflector | 11-08-09 | 07:20

Hij zat toch strak genoeg zou je zeggen. Het is ook nooit goed bij die lui.

K.Ontgat | 11-08-09 | 07:15

@redaksie,
gister liep de serverT iets beter.

Teun van het Tuinpad | 11-08-09 | 07:12

no_luts_no_glory | 11-08-09 | 06:53
Probeer het gewoon nog een keer.

Teun van het Tuinpad | 11-08-09 | 07:01

no_luts_no_glory | 11-08-09 | 06:53
Aanvaard, wat mij betreft..

Rector Reflector | 11-08-09 | 06:59

ja, weet het poging tot sarcasme was mislukt, excuus
Wilde iets in trant van Teun van het Tuinpad's comment plaatsen

no_luts_no_glory | 11-08-09 | 06:53

no_luts_no_glory | 11-08-09 | 06:29
U had ook de keuze om op een respectvolle wijze te reaguren.

Rector Reflector | 11-08-09 | 06:50

Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat Mevr misschien wat te vooruit strevend was in de ogen van sommige mensen..
Al met al natuurlijk een drama, dat moge duidelijk zijn.

Teun van het Tuinpad | 11-08-09 | 06:46

PS: GS, goed gebracht dit bericht en bedankt voor die bijlage.

mokum4all | 11-08-09 | 06:35

Had het nieuws gemist, zit het nu geschrokken te lezen. Is niemand meer veilig?
@Real_Legend, goed om je bijdrage uit de buurt te lezen, bedankt daar voor. Er is (weer) een Amsterdammer vermoord.

mokum4all | 11-08-09 | 06:34

-weggejorist-

no_luts_no_glory | 11-08-09 | 06:29

@redaxie
Heeft de server een beetje last van de hitte?

necrosis | 11-08-09 | 06:17

@alltexx 4:50
Daar zat ik ook aan te denken, misschien was de dader een blankie tokkie die verhaal kwam halen omdat zijn ADHD kind uit het KDV is gezet.
Of het was een boze baardmeneer die boos was omdat zijn geburka'de vrouw werd afgewezen voor een baan op het KDV.
Ik wacht het sporenonderzoek nog even af....

necrosis | 11-08-09 | 05:44

Nou mensen ik ga ook wat zeggen hoor: ook ik begrijp namelijk niet goed waarom sommigen het gelijk over eerwraak en aanverwante zaken hebben; misschien was het wel een gewone moord!

alltexx | 11-08-09 | 04:50

Hopelijk gaan kereltje Pechtold en kornuiten morgen nogmaals uitleggen waarom we de Westerse cultuur ook al weer moesten opdoeken en wegzinken naar een multicultuur, want ik ben het glad vergeten.

BombieDeZombie | 11-08-09 | 04:48

-weggejorist-

koen_c_s | 11-08-09 | 04:19

ave advocatus @ 02:39 grr ik ben eerlijk genoeg dat de redenen die u geeft voor mij afdoende zijn . ondanks dat ik het liefst zou zien dat men dit soort figuren de kop afhakt .
ziet u mijn comment maar als een dissonant tussen de gewenste situatie (zijn kop eraf ) en de feitelijke situatie: ik wens geen goed mens gek te zien worden voor zo,n eikel of dat er door een fout een goed mens gedood wordt.
Gelukkig voor die lul heb ik nog wel zoveel verstand .

van de kraats | 11-08-09 | 04:03

ineke | 11-08-09 | 03:20

Die vraag wilde ik juist aan jou vragen!

boeglul | 11-08-09 | 03:24

boeglul | 11-08-09 | 03:08 - mijn koffiepauze zit erop, maar nog gauw een vraagje. Had je ook zo gereageerd als het slachtoffer een Nederlandse vrouw was geweest?

ineke | 11-08-09 | 03:20

Sorry, maar wat ik het meest schokkend vind is dat in Nederland kinderdagverblijven mogen functioneren waar de leidsters de Nederlandse taal niet of nauwelijks beheersen. Waar zijn we toch mee bezig met zijn allen?

ineke | 11-08-09 | 01:08

Sorry,

Het is al laat Ineke maar ken jij haar eigenlijk en weet je iets van haar werk, opleiding en vaardigheden? Je reageerde zonder medeleven.

boeglul | 11-08-09 | 03:08

ik zie ineens een hoop reaguurders die ik al een tyd niet gezien heb...ennuh, k heb nog geen mening over dit onderwerp, ik wil meer weten

sitostick | 11-08-09 | 03:03

Zie je wel dat t ni makkelijk is..................

DANNY3960 | 11-08-09 | 03:00

Frickmodus:

daar zal je de trein vam 1 voor 2 hebben *plop*

Frickmodus //

DANNY3960 | 11-08-09 | 02:59

boeglul | 11-08-09 | 02:30 - geen probleem hoor. Ik bedoelde het niet bot maar over die vermoorde vrouw was alles al zo'n beetje gezegd, vandaar.

ineke | 11-08-09 | 02:56

Ah, daar staat Klazien Vaak weer voor de deur....
*plop*

F. von Zeikhoven | 11-08-09 | 02:51

@ janjoker | 11-08-09 | 01:40
De tweede achternaam is haar eigen achternaam.

F. von Zeikhoven | 11-08-09 | 02:50

die was goed bezig als je voor rond de 250 kindertjes naschoolse opvang doet. Dit gaat natuurlijk weer een kut verhaal worden.

andre9738 | 11-08-09 | 02:49

-weggejorist-

Spielmacher | 11-08-09 | 02:43

@ janjoker | 11-08-09 | 02:27
Uitgehuwelijkt kan, maar hoeft niet. Kan ook zijn dat haar vader geld genoeg had om vrouw en kind(eren) over te laten komen? Ze was in TR al opgeleid als verpleegster en leerde hier door.
Het is volgens mij niet zo dat alle Turkse scholieren hier standaard de MBO kant opgedreven worden. Er zitten er genoeg op het HBO-onderwijs en ook al op universiteiten. Eén van mijn vroegere collega's sprak ik toevallig vorige week weer een keer. Ze geeft koranlessen aan kinderen in haar moskee en is inmiddels universitair opgeleid en werkt in de gezondheidszorg. Dus er komen langzaamaan al meer hoogopgeleide jonge Turken.
M'n bron vertelde me net dat er netzoveel islamitische stromingen in Turkije zijn als er bijvoorbeeld hier in Nederland protestantse richtingen. En die hebben, net als hier, allemaal hun eigen culturele dingen. Echter staat nergens in de Koran iets over eerwraak. Vanwege de doodsimpele basisregel dat je van Alla niemand anders mag doodmaken... Eerwraak zou daarmee eerder een primitief sociaal cultuurverschijnsel zijn en niet religieus.

F. von Zeikhoven | 11-08-09 | 02:41

De Huisregel | 11-08-09 | 02:38
Onlangs gescheiden?

janjoker | 11-08-09 | 02:39

Aan alle voorstanders van de doodstraf
1. U neemt toch wel uw vakliteratuur door op dit gebied betreffende de psychische schade die dit aanricht bij de beulen die daadwerkelijk doodstraffen voltrekken of voltrokken hebben binnen het westerse cultuurgebied?
2. Na invoering van de doodstraf meldt u zich onmiddellijk aan voor het beroep van beul.
3. Interessante Google zoekwoorden: "Dow B. Hover", "Joseph P. Francel", "executioner stress", "John Hulbert", "Robert G. Elliott", "Franz Schmidt", "Dirk Jansen" + 1860
Nou, ja uitputtende lijst hier:
en.wikipedia.org/wiki/List_of_executio...

4. Beknopte Literatuurlijst
- C. Calvert and A.W. Gruner (vertalers), A Hangman’s Diary: Being the Authentic Journal of Master Franz Schmidt, Public Executioner of Nuremberg 1573 – 1617.
- Robert Jay Lifton and Greg Mitchell, Who Owns Death? Capital Punishment, the American Conscience, and the End of Executions
- Robert G. Elliott, Agent of Death: The Memoirs of an Executioner

Wat losse gedachten. Als het dan toch moet.
Persoonlijk zou ik u dan een beulnikaap aanraden en een cursus bodybuilding want u dient gemaskerd en met ontbloot bovenlijf de bijl c.q. zwaard te hanteren. Worgpaal hebben we ook nog, maar dat is iets meer om vrouwen te doden.
Zoiets:

Schavot op de Dam te Amsterdam, dagen lang van te voren goed opbouwen van eerlijk inlands eiken.
Hmm of toch misschien elders: www.uwstamboomonline.nl/passie/sites/f...

Het werk van de scherprechter werd vroeger goed betaald maar u dient beneden de balkenende-norm te blijven.

Oh, ja, Hover heeft uiteindelijk zelfmoord gepleegd; heeft zich in zijn garage vergast; in zijn auto waarmee hij 's nachts naar de terechstellingen reed. Gut, geen idee, waarom hij dat gedaan heeft.
Ave, Evocatus

Evocatus | 11-08-09 | 02:39

DANNY3960 | 11-08-09 | 02:31
Excuses, een goede vriendin van me zit zelf in dit vak dus ik kan door haar soms wat afkortingen en vaktermen gebruiken. KDV is een afkorting voor een kinderdagverblijf.

OT: Overigens geloof ik niet in eerwraak in deze zaak. Archive.org heeft haar site in 2003 al weten te scannen inclusief foto-albums en personeel wat op de site staat. Als het eerwraak zou zijn, zou ik niet weten waarom er zes lange jaren wordt gewacht voordat de actie wordt uitgevoerd.

De Huisregel | 11-08-09 | 02:38

*als een gek Van Dale en Google tsjekt*

DANNY3960 | 11-08-09 | 02:37

De Huisregel | 11-08-09 | 02:22

Ik volg de discussie, maar vraag me af wat KDV'en zijn. Ik ben al een poosje weg uit Nederland, vandaar.

DANNY3960 | 11-08-09 | 02:31

De Huisregel | 11-08-09 | 02:22

Goed, hierbij wil ik Ineke mijn exuus aanbieden. Het was een zeer relevante bijdrage, hoewel het een beetje jammer is dat je uit niets liet blijken dat je het jammer vond dat er een mevrouw met een hoofddoekje vermoord is.

boeglul | 11-08-09 | 02:30

@boeglul | 11-08-09 | 02:18: Goede timing kun je reaguurder Ineke niet verwijten, dat moet ik je nageven. Maar ach wat, het is al laat en een mens roept wel eens wat.
-
*ledikant*

Fleauxe | 11-08-09 | 02:29

F. von Zeikhoven | 11-08-09 | 01:58
Ze kwam 12 jaar geleden naar Nederland, was toen dus begin 20.. Uitgehuwelijkt??
Heeft ze wel pedagogiek gestudeerd dan? Of iets MBO-igs gedaan?

janjoker | 11-08-09 | 02:27

De Huisregel | 11-08-09 | 02:22

Prima punt van Ineke, maar nu even wat -euh- misplaatst?

janjoker | 11-08-09 | 02:25

boeglul | 11-08-09 | 02:18
Stel je niet aan joh. Ineke heeft een bijzonder goed punt. Het is misschien niet het juiste topic om over dit onderwerp te discussiëren, maar mensen die gaan NSB'en omdat een mening hen niet aanstaat vind ik zorgwekkender dan iemand die liever geen Islamitische KDV'en, of Nederlandse KDV'en met begeleiders die niet taalvaardig zijn, in Nederland ziet.

De Huisregel | 11-08-09 | 02:22

Fleauxe | 11-08-09 | 02:03

Elke trut die geen weet heeft van de trieste achtergrond (zoals wij allen)... en die meteen de vermoorde vrouw in verband brengt met het niet spreken van onze taal is het niet waard om op internet gelezen te worden. Ik mag op haar knopje drukken; gewoon omdat het kan meneer.

boeglul | 11-08-09 | 02:18

ineke | 11-08-09 | 02:10

Sprookjes voorlezen enzeau bedoel je. Man, believe me, die lezen hele dagen voor uit een sprookjesboek.

DANNY3960 | 11-08-09 | 02:17

ineke | 11-08-09 | 02:10

Dat maakt geen ruk uit als alle kinderen daar ook die andere taal spreken. Je bent echter inderdaad gek als je je louter NL sprekende kind daar plaatst.

Dit los van het feit dat niet zeker is dat daar helegaar geen NL gesproken wordt. En het is inderdaad misschien ook niet zo wenselijk voor de integraasie als men op een BSO geen of beroerd NL spreekt, dat is zo.

ojazekerWel | 11-08-09 | 02:16

Elisabeth2 | 11-08-09 | 01:13 - oke, maar dat neemt niet weg dat het idioot is dat degenen die de kinderen begeleiden zelf de taal niet beheersen. Dus ook niet kunnen voorlezen of een verhaaltje vertellen, wat allemaal heel bepalend is voor een jong kind. Zelf zou ik mijn kinderen nooit in de opvang doen, ik heb daar geen goed gevoel bij.

ineke | 11-08-09 | 02:10

F. von Zeikhoven | 11-08-09 | 01:58
Paar jaar geleden kwam eerwraak eerder uit want het was reden voor strafvermindering, is cultuur enz . In recentere zaken weerjuist verzwarend om de afschrikende werking van de straf te laten werken en meer recht te doen aan het slachtoffer. Dus proberen de daders nu vaak de reden van de moord, als de dader gepakt wordt, te verdoezelen.

seven | 11-08-09 | 02:09

@boeglul | 11-08-09 | 02:00: Zeurpiet.

Fleauxe | 11-08-09 | 02:03

ineke | 11-08-09 | 01:08

Ineke,

Ik heb op je knopje (nsb) gedrukt en hoop nooit meer iets van je lezen!

boeglul | 11-08-09 | 02:00

vooreenkeertjedan | 10-08-09 | 23:55
Gebeurt dit nog in Nederland? Dat mensen echt wat geven om hun medemens? Want er zit zeker een kern van waarheid in. Iedereen gaat vanavond lekker naar bed. Even controleren of het dochtertje slaapt, en lekker tegen mevrouw aankruipen. Morgen weer een nieuwe dag, en zijn we het vergeten. Totdat we weer op Geenstijl komen. Dan zie je het artikel, lees je de laatste reacties nog even, en that's it. We vergeten het, en het interesseert ons echt geen reet.

Gewoon een naam. Amina Said. Wie was ze, wat deed ze? Men weet het niet meer. Ze had een zusje, Sarah Said. Allebei zijn ze vermoord omdat ze een afspraakje hadden met jongens. Deze twee vrouwen, 17 en 18 jaar toentertijd, zijn nog geen twee jaar terug vermoord. Ik denk dat niemand die dit leest, hun namen nog herkent. Of de zaak überhaupt kent. Ik ben ze echter nooit vergeten. Ik denk er regelmatig aan terug, en volg de hele zaak op de voet. Gewoon om je een impressie te geven van Amina: www.myspace.com/semirockerchic Ik heb de Myspace van Sarah helaas niet bij de hand.

Maar dit geeft het wel een beetje weer. Er gebeurt teveel. Als alles ons moet raken, en dan echt raken zoals de dood van Amina en Sarah mij heeft geraakt, dan ga je kapot. In dat opzicht kan ik het wel begrijpen dat mensen steeds minder en minder geven om dit soort zaken. De jeugd wordt er een beetje immuun voor als er -weer- een goed persoon vermoord is. Nou heb ik wel een opvoeding gehad, en dus sluit ik me niet aan bij hem over dat het mij niet interesseert of dat ik er niets om geef. Maar ik kan zeker wel begrip voor zijn mening opbrengen. Nee, dat dien je niet te verbannen. Meningen dien je nooit te verbannen, in dat opzicht ben ik het wel eens met jou.

Het wordt alleen maar erger met dit soort zaken. Over een jaar weet niemand meer wie Neda was, zij het niet dat sommige mensen het nu al niet (meer) weten. Amina, Sarah, Neda, en nu deze vrouw weer. Mensen die in koele bloede zijn vermoord. Zogenaamd voor de vrijheid van andere mensen. Het is wel grappig, want alsof ze wist dat ze vermoord zou worden, heeft Amina op haar profiel staan: I dont want to become a memory. Misschien is het daarom wel dat ik haar en haar zus' zaak nooit zal vergeten. Maar jij weet net zo goed als ik dat deze mensen op straat in de kou dood hebben liggen bloeden, om vervolgens spoedig weer vergeten te worden. Enkele uitzonderingen daargelaten, zoals Real_Legend en zijn dochter voor wie het heel persoonlijk is geworden.

Het wordt tijd dat Nederland opstaat. Dat mensen die op deze laffe manier om het leven komen een symbool worden voor slachtoffers die hetzelfde leed momenteel ondervinden, en misschien ook wel op de dodenlijst staat. Deze mensen moeten we juist niet vergeten, en hier ontzettend veel van leren. Organisaties, vestigingen, blijf van mijn lijf huizen, richt ze op. Help deze mensen die wél willen maar niet mogen. Maar dat gebeurt niet. Het heeft geen zin. Feit: ze zijn écht voor jan lul gestorven. En zogenaamd vinden we dat vreselijk. Maar mijn dochter ligt momenteel met haar vriend te ketsen schat ik, en ik sta klaar om tegen mevrouw aan te kruipen om het morgen weer vergeten te zijn. Misschien dat ik toch nog even wakker lig en denk aan de doodsangsten die Sarah en Amina hebben moeten doorstaan, maar verder? Tjah... Slaap lekker!

De Huisregel | 11-08-09 | 01:59

Ah, bron zegt dat het slachtoffer wellicht uit een familie komt waarvan in ieder geval een deel in Den Haag woont. De familienaam komt niet heel vaak voor hier, maar is wel bekend uit de regio bij de Zwarte Zee, een nogal gelovige regio waar wapenbezit veelvuldig voorkomt. Wapens en 'machogedrag' zijn er normaal. Of het eerwraak is wordt nog rondgevraagd...

F. von Zeikhoven | 11-08-09 | 01:58

seven | 11-08-09 | 01:42
Ah! Goed gevonden!
Kan ook zijn dat ze als zelfstandige vrouw soms alleen haar eigen naam gebruikte? De dame op de Telegraaf condoleance schijnt haar te kennen en heeft het over haar man en 2 kinderen..
nl.respectance.com/Arzu_Erbas/memorial...

janjoker | 11-08-09 | 01:51

In een paar maanden zijn in Amsterdam twee mensen in de kinderopvang vermoord. In maart was het overblijfopa Leo van Trappe.

www.telegraaf.nl/binnenland/3572664/__...
Wat een verschrikkelijk land is dit toch geworden.

Mark d'Aviano | 11-08-09 | 01:49

F. von Zeikhoven | 11-08-09 | 01:22

Die gasten in t groen vragen eigenlijk niks, die zeggen wat je moet doen.

en heb je dr toevallig eentje vast kijken ze even de andere kant op.

DANNY3960 | 11-08-09 | 01:48

@de Graaf | 11-08-09 | 00:16
Het bijzonder onderwijs afschaffen en godsdienstige opvattingen ver houden van het onderwijs is zeker een goed idee.
De koran verbieden, voor een korte periode van enkele decennia, lijkt me ook een goed idee.

Lewinsky | 11-08-09 | 01:48

@ seven | 11-08-09 | 01:31
Typische AzeinzeikerT-onzin. Ik sprak toevallig mijn Turkse kantoorruimtegenoot vanavond. Hij komt uit Gonca. Zuid-midden Turkije. Daar wonen 200.000 mensen, dat is, de helft woont in Europa.

F. von Zeikhoven | 11-08-09 | 01:48

janjoker | 11-08-09 | 01:40
Zie Lewinsky | 10-08-09 | 22:27

seven | 11-08-09 | 01:42

@F. von Zeikhoven | 11-08-09 | 01:37
Lees even mijn commentaar van 22:27

Lewinsky | 11-08-09 | 01:41

@F. von Zeikhoven | 11-08-09 | 01:30: Laten we het niet hopen, die zie je dan niet meer terug uiteraard.

Fleauxe | 11-08-09 | 01:40

F. von Zeikhoven | 11-08-09 | 01:37
Ze is getrouwd. Check der dubbele achternaam
www.google.nl/search?sourceid=navclien...
Op Telegraaf (condoleance register onder post) staat dat ze ok 3kinderen heeft.

janjoker | 11-08-09 | 01:40

Op de site van de volkscourant is dit nieuws nog steeds niet te lezen, wel dat de trajectcamera's de kluts kwijt zijn.
Vreemd.

de honden blaffen... | 11-08-09 | 01:39

pius | 11-08-09 | 01:02
Smartass! (+1)

janjoker | 11-08-09 | 01:38

Ik schat in dat ze inderdaad een huwelijk heeft geweigerd. Op je 33e nog vrijgezel en dan zo zwaar gesluierd, "dicht" in Nederturks. Die komt beslist uit een strenge islam-conservatieve familie. En daar is het niet normaal dat een vrouw van 33 niet getrouwd is. Aan haar achternaam is af te leiden waar ze vandaankomt, maar mijn Turkse insider-bron uit de TR gemeenschap antwoordde ook nog niet op m'n bevestigingsvraag over eventuele eerwraak. Dus haar gebied van herkomst en oft eerwraak is volgt wellicht later vannacht nog.
We hadden hier toch ook Turkse reaguurderTs? Belliswat rond dan?

F. von Zeikhoven | 11-08-09 | 01:37

10 uur schoffelen en een kopje thee bij cohen voor de dader. de 10 uur schoffelen is mild, maar thee drinken met cohen??

sitostick | 11-08-09 | 01:36

'Ook onder moderne Turken in Nederland is eer belangrijk. Denk niet dat eerwraak slechts voorkomt bij families waar dochterlief zich hult in een zwart kleed. Juist geïntegreerde gezinnen lopen risico. Zo'n moderne vader wil aan de ene kant dat zijn dochter naar school gaat. Aan de andere kant loopt ze juist daar gevaar de namus te verliezen. Verliefd te worden op verkeerde jongens. Dat zet de vader in een klem. Dat kan paniek veroorzaken, omdat hij het zelf ook niet meer weet.

'Veel Turkse vrouwen en meisjes in Nederland komen van het platteland; pas hier merken ze wat hun mogelijkheden zijn. Dat versterkt de kans op eerverlies. In Turkije zeggen ze sehir pis, köy temiz - de stad is vies, het dorp is schoon. Daar zit wel een kern van waarheid in; de stad biedt aan vrouwen en dochters veel verleidingen. In een dorp blijft hun blik beperkt. Dat maakt de dingen veel gecompliceerder voor hun vaders en echtgenoten. Nederlandse Turken leven veelal in een gesloten kring. Die houden sterker vast aan tradities, net zoals ze vaak orthodoxer zijn in hun geloof. Zonder namus ben je weg. Het is niet eens dat anderen jou mijden, je durft ze zelf uit schaamte niet meer aan te kijken. Je durft niet meer naar het koffiehuis, je vrienden laten het afweten. Dat is zo verschrikkelijk - Nederlanders kunnen zich dat niet voorstellen.'http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article897254.ece/Misverstanden_over_eerwraak
ps Niet dat vaststaat dat dit eewraak is oid..

seven | 11-08-09 | 01:31

@ Fleauxe | 11-08-09 | 01:14
Wat dacht je ervan dat de 'onbekende daderT' allang de pleiterik terug naar huis gemaakt heeft? i29.tinypic.com/2qsasqp.jpg

F. von Zeikhoven | 11-08-09 | 01:30

@Grumble | 11-08-09 | 01:21: Jawel, oog om oog tand om tand. Daarbij gaat je argument niet op, het is geen kwaad met kwaad vergelden. Het is niet zo dat ook de dader zonder enige oorzaak noch schuld plotseling van het leven beroofd wordt, dan zou je gelijk hebben. Maar dit gaat over het straffen van iemand die een dergelijk daad begaan heeft, dus niet sentimenteel gaan lopen doen. Moordenaars behandel je niet met een zachte hand, nooit.

Fleauxe | 11-08-09 | 01:27

@Maaier | 11-08-09 | 00:39
[conclusie modus] Je hebt ongelijk. Je hebt het feitelijk mis. Je zit ernaast. Merlot gebruikt overduidelijk de conjunctivus, als je dat wat zegt. Die duidt op vermoedens en niet op conclusies.
[veronderstellende modus] Je zal het wel te haastig gelezen hebben. Je wou het misschien niet begrijpen. Je taalgevoel stond wellicht uit.

Lewinsky | 11-08-09 | 01:26

@ DANNY3960 | 11-08-09 | 01:19
Vragen die mannen in die groene pakjes dan ook of je ze naar 'your leader' wil brengen?

@ koerbagh ® | 11-08-09 | 01:17
"Doodtvermoordt" +1 ;)
Hebbiem gezien Jaap?

F. von Zeikhoven | 11-08-09 | 01:22

@Fleauxe | 11-08-09 | 01:14
die mevrouw heeft net de doodstraf gehad, en u wilt em nogmaals invoeren?
slecht vergelden met meer slecht, daar gelooft u toch iet echt in?

Grumble | 11-08-09 | 01:21

Meneer? Een man dus Wat weet jij wat wij niet weten? Immers "onbekende dader " staat er nog altijd..

seven | 11-08-09 | 01:19

Von Zeikhovem 01:18
Eén keer "te nemen" is zat heur, in die zin...

F. von Zeikhoven | 11-08-09 | 01:19

Elisabeth2 | 11-08-09 | 01:05

Overlast, dat kan je wel vergeten, hier is het echt een incident. Even een belletje en de mannen in groene pakjes staan aan de deur.

Neen ik lul niet.

DANNY3960 | 11-08-09 | 01:19

@ Elisabeth2 | 11-08-09 | 01:13
Precies. Of om géén kinderen te nemen maar andere accesoires te nemen die in Amsterdam-Zuid ook best trendy en toch verantwoordelijk overkomen...

F. von Zeikhoven | 11-08-09 | 01:18

Zo wordt het nooit wat met de integratie natuurlijk. Is er eindelijk een allochtoonse mevrouw met een voorkeur voor een fascistische godsdienst die gewoon op eigen benen staat, haar eigen burka ophoudt en een succesvolle eigen onderneming heeft, kortom een sierraad voor haar omgeving is (hoewel ik blij ben dat het niet mijn omgeving is), wordt ze doodtvermoordt. Het is wel heel sneu. Meer kan ik er niet over zeggen.

koerbagh ® | 11-08-09 | 01:17

Jammer dat we de doodstraf hebben afgeschaft, hoe kun je anders de moord op zo'n succesvolle goed geintegreerde vrouw vergelden? Of nee wacht, het zal wel neerkomen op jaartjes brommen en daarna naar een TBS-kliniek waardoor meneer weer binnen de kortste keren op verlof mag. Wedden?
-
Even OT:
Dit is echt by far het grappigste filmpje van de week: www.dumpert.nl/mediabase/595771/d25e4b...
Zo puberaal maar je lacht je ballen uit de broek.

Fleauxe | 11-08-09 | 01:14

ineke | 11-08-09 | 01:08
Betaal iets meer en je kinderen zitten goed opgeborgen. Je kunt er ook voor kiezen om ze zelf op te voeden.

Elisabeth2 | 11-08-09 | 01:13

[Offtopic/]: @sgt, pepper: Maar eeh niet alleen TPB is deaud, wat te denken van de site van kansleaus Brein... die servert is ook weer uitgerookt eheheh![/end]

Scudwaif | 11-08-09 | 01:13

@ Ineke

Als u dat het meest schokkende vind aan dit topic dan vrees ik dat u iets over het hoofd heeft gezien, kan gebeuren natuurlijk....

pius | 11-08-09 | 01:11

Jesus.. ik kan het niet laten om offtopic te gaan; over die islam figuren die tanden trekken omdat dat onrein zou zijn.. Of ze hamsteren edel metaal, dat kan ook natuurlijk..
Plus een bericht dat over 40 jaar half europa de islam hersen stoornis heeft is weerzinwekkend..
nah, laat maar, lekker weer ontopic..
sorry.

modderfokker23 | 11-08-09 | 01:10

@ Jaap de Paap | 10-08-09 | 22:31
Daar steekt een kern van waarheid achter!

F. von Zeikhoven | 11-08-09 | 01:09

-weggejorist-

ineke | 11-08-09 | 01:08

*iets mompelt over IQ-test voor newbie's*

Fleauxe | 11-08-09 | 00:47

alleen als je em persoonlijk bij me af komt nemen..

Grumble | 11-08-09 | 01:06

DANNY3960 | 11-08-09 | 00:56
Overlast van Finnen zelfs daar ook. Wat een tuig is het toch. Kan me er erg over opwinden, maar je doet er niets tegen alhoewel ik af en toe toch wel een Fin per ongeluk een duw geef of tegen de schenen schop.

Elisabeth2 | 11-08-09 | 01:05

Merlot, wat ben je een opgefokte reaguurder. Relax, man.

Cortes | 11-08-09 | 01:05

fleuaxe 11-08-09 0.57

Ghe Ghe

pius | 11-08-09 | 01:04

@janjoker 11-08-09 00.59

U gaat gelijk bellen?

pius | 11-08-09 | 01:02

@Elisabeth2 | 11-08-09 | 00:46
ja sorry hoor maar dan haak ik af. Ben ik een enorme lul in. Net als met Comic Sans.

CoJoNes | 11-08-09 | 01:01

@sgt, pepper: idd TPB is deaud! *doet foxyproxy aanzetten*

Scudwaif | 11-08-09 | 01:01

Als ze nou geen kopdoek had en compleet scheidt aan die cultuur, ipv half ge-emancipeerd, zou ze dan niet veel meer afstand en dus overlevingskans hebben gehad?

borderlijntje | 11-08-09 | 01:00

pius | 11-08-09 | 00:53
prive gesprekken en 0900 nummers? Je bent me kwijt.

janjoker | 11-08-09 | 00:59

Holy shitsheets! Tis idd gevaarlijke beroepstak geworden met kinderdagverblijven en opvang en zo. Wie wat waar waar gaat het hier eigenlijk over? Zo kansleaus om iemand neer te steken. Eerwraak of gestoorde TBSert, en 010 of 020 whatever dat is allemaal om het even.

Het tis allemaal van een gestoorde gek die een mes ter hand neemt met als enig doel iemand van het leven te beroven. Het zal denk ik niet de laatste keer zijn vrees ik, het gaat maar door al dat geschiet en geprik in elkaar.

*doet haar kevlar vest van werk nu ook in haar vrije tijd aantrekken*

Scudwaif | 11-08-09 | 00:58

Maaier | 10-08-09 | 23:51

Nog immer in de ontkenningsfase?

de honden blaffen... | 11-08-09 | 00:58

[email protected] | 11-08-09 | 00:53: Sorry dat ik me met je tegel bemoei, het was niet m'n bedoeling om post van jou te openen. ;

Fleauxe | 11-08-09 | 00:57

Mogelijke motieven voor deze moord:
- DIefstal/Roof (zie mercedes)
- Eerwraak 1 (Succesvolle, onafhankelijke allochtone vrouw)
- Eerwraak 2 (Misschien was ze raadgever voor andere allochtone vrouwen en had ze iemand aangeraden bij haar man weg te gaan?)
- Liefde (Ze is getrouwd (?), dus een minnaar, of afgewezene?)
- Racistisch (Ze is een allochtone vrouw met hoofddoek)
- Toeval (Wrong time wrong place? De toevallig passerende gek/junk/whatever)
Hoe dan ook, niet een doorsnee moord.. Ik hoop op een snelle oplossing, verwacht ook dat deze niet lang op zicg laat wachten, het was immers klaarlicht.

janjoker | 11-08-09 | 00:57

Elisabeth2 | 11-08-09 | 00:38

Ik ben niet bang uitgevallen, maar wie kan als eenling z'n mond nog opentrekken? Het probleem zijn de samenscholende lafbekken, niemand durft alleen te komen. Laatst was het hier ook prijs met een paar finnen, komen er twee Duitsers onze stamkroeg inlopen, achterna gezeten door een paar Mocros, wij gaan met 4 man naar buiten en die apen weten niet beter dan een paar stoelen om te gooien op het terras. Een maat van me had er 1 te pakken, de rest gaat lopen en het enige wat je te horen krijgt: " No señor no señor" Het was niet eens de moeite om de Guardia te bellen.

*maat van me is wel 2,10 meter en weegt 140 kg.* :P

DANNY3960 | 11-08-09 | 00:56

janjoker 11-08-09 00.47

Voor prive gesprekken kunt u beter 0900 nummers draaien dan op GS posten denk ik. Maar wie ben ik? maar sorry voor mijn bemoeizucht,ik zal het niet meer doen

pius | 11-08-09 | 00:53

The Pirate Bay lijkt dan nu toch echt down te zijn. Vaarwel!

sgt, pepper | 11-08-09 | 00:52

@mokum | 11-08-09 | 00:41, gelul, het doet zeer ter zake waarom deze vrouw vermoord is, als ze getroffen was door de bliksem was het een ander verhaal.
Iemand heeft deze vrouw op staan wachten, en doelbewust op haar in gestoken, why?

gentle giant | 11-08-09 | 00:49

pius | 11-08-09 | 00:37
Jongen, je zit je in een prive gesprek te mengen, dit was tussen mij en boer'nvla.

janjoker | 11-08-09 | 00:47

Indien eerwraak, dan hoop ik dat de media wél een keer hun functie als klankbord vervullen zoals het heurt. Emancipatie van islamitische vrouwen staat volgens mij al enige tijd hoog op het verlanglijstje van deze samenleving...

Boisot | 11-08-09 | 00:47

@Grumble | 11-08-09 | 00:44: Neem er nog één zou ik zeggen...
*iets mompelt over IQ-test voor newbie's*

Fleauxe | 11-08-09 | 00:47

..viervoeters...

CoJoNes | 11-08-09 | 00:43
Sorry?

coho | 11-08-09 | 00:46

CoJoNes | 11-08-09 | 00:43
Sterf.....

Elisabeth2 | 11-08-09 | 00:46

Fleauxe | 11-08-09 | 00:20
Lastig om er verder iets van te vinden, je denkt al snel aan eerwraak hoewel het net zo goed een roofmoord kan betreffen. Volgens mij is er niets erger dan neergestoken te worden,
-Zal ik mijn fantasie even tewerk stellen?-
het is zo persoonlijk en het duurt nog even voor je dood bent ook.
-Wat is er persoonlijk aan neergestoken worden? En als je een beetje mikt hoeft het niet heel lang te duren hoor.-
Wat zou ze gedacht hebben in die laatste minuten die ze nog had? Arm schaap...
-T was een schaap?-

quoten/unquoten is een ramp hier. maja al lerende doent men...

Grumble | 11-08-09 | 00:44

..viervoeters...

CoJoNes | 11-08-09 | 00:43

@Johannes de Druiper | 11-08-09 | 00:38: Stel je een niet zo schromelijk aan zeg. Ze draagt een hoofddoek dus dan is het niet vreemd dat mensen snel aan eerwraak denken. De moreel getroubleerde ziel kun je uithangen op de website van mevrouw Meulenbelt.

Fleauxe | 11-08-09 | 00:43

Real_Legend | 11-08-09 | 00:21
Hear, Hear, buigt héél, héél erg DIEP voor overledene en familie.
GVD, in wat voor een verziekte maatschappij leven we?
*sluit dag in rouw af*

coho | 11-08-09 | 00:42

@Real_Legend | 11-08-09 | 00:21
Prachtig

mokum | 11-08-09 | 00:41

Merlot | 11-08-09 | 00:35

Jij schrijft:
Merlot | 10-08-09 | 23:43 Ze zal wel weer "te Westers" geweest zijn.
Aanpakken in plaats van hand ophouden.
Zelfstandige vrouw in plaats van afhankelijke sloof.
Of misschien wou ze wel scheiden of zoiets.
Ik wordt er zo moe van.

Daar maak je toch echt een conclusie hoor.

Maaier | 11-08-09 | 00:39

Maaier | 11-08-09 | 00:28 Inderdaad, die 11x eerwraak in een halfjaar Tussen oktober 2004 en maart 2005 nemen ookin
Het totaal moord of doodslag op vrouwen was in het hele jaar 2004 57x en in 2005 49x Ergo 11 in een halfjaar komt snel richting de 40%

seven | 11-08-09 | 00:38

@Real_Legend: Geenstijl is een plaats geworden voor (voornamelijk) zielige mensen die niet met daden durven te komen. Wie haar kende, wist dat ze een goed mens was.
De gasten die hier lekker makkelijk over de Islam beginnen. --> Het maakt niet gasten. Als je niet eens het respect voor iemand meer kunt opbrengen, hoop ik dat je inderdaad op de PVV stemt. Met zulke gasten wil ik niet in 1 partij zitten.

Geert Wilders doet wel erg lang over zijn reactie....

Johannes de Druiper | 11-08-09 | 00:38

DANNY3960 | 11-08-09 | 00:34
Het komt steeds dichterbij. Vijf jaar geleden kon ik nog wel eens optreden tegen blanke kutjochies, maar dat is nu vragen om vermoord te worden.

Elisabeth2 | 11-08-09 | 00:38

janjoker 11-08-09 00.32
Ondanks mijn medeleven voor uw traumatische zuigverhaal denk ik dat er ergere dingen in het leven zijn, maar dat kan aan mij liggen...

pius | 11-08-09 | 00:37

Maaier | 11-08-09 | 00:14
Heel mies hoe jij het uitspreken van een vermoeden, stiekumpjes omzet in "een conlusie".
Vuil semantisch streekje.
Maar laat dat maar aan het linksdraaiende brein over.
Dat is traditioneel erg goed met woordjes, vooral met het verdraaien ervan.

Merlot | 11-08-09 | 00:35

Tsja, men heeft het steeds over Finland, edoch in Nederland is het ook niet pluis.

DANNY3960 | 11-08-09 | 00:34

pius | 11-08-09 | 00:21
Vermoeiend, of niet? Op zich wel lief van je, maar vermoeiend.
Ook vindt janjoker het leuk dat je jezelf in de 3e persoon neerzet.. Heb ooit vriendinnnetje gehad die dat deed.. Nu gaat J.. jou eens lekker pijpen zei ze dan.. Dat went niet echt kan ik je zeggen.

janjoker | 11-08-09 | 00:32

-weggejorist-

bjusterbaarlik | 11-08-09 | 00:29

lillendvleesch | 11-08-09 | 00:16
Grijns. ;-)

janjoker | 11-08-09 | 00:29

Real_Legend | 11-08-09 | 00:21

Een importreden? Nou, dan weet ik het wel.

dawg | 11-08-09 | 00:28

seven | 11-08-09 | 00:27

Waren verschillende jaartallen.

Maaier | 11-08-09 | 00:28

@ Real_Legend | 11-08-09 | 00:21
Precies.
Wat mij betreft mag je zwitsalletje weg...!

kopkaasknabbelaar | 11-08-09 | 00:27

Maaier | 11-08-09 | 00:14
50x moord of doodslag op een vrouw in 2008 Minimaal aantal doden door eerwraak in een halfjaar 11. (per jaar dus rond de 22? ) De meeste slachtoffers zijn vrouw..en Turks

seven | 11-08-09 | 00:27

@ bjusterbaarlik | 11-08-09 | 00:04
Kudtfries.

Pa Cartwright | 11-08-09 | 00:26

@Real_Legend | 11-08-09 | 00:21
Mee eens.

Cortes | 11-08-09 | 00:25

Schrik me rot!!!! Is dit het gevolg van problemen in de relationele-/familiaire sfeer???
Niet te geloven zeg. R.I.P.

nolke53 | 11-08-09 | 00:25

@Real_Legend | 11-08-09 | 00:21: Het spijt me voor je, het moet een vreselijk gezicht zijn geweest. Laat mensen maar kletsen, 'Opinions are like assholes, everybody's got one'.

Fleauxe | 11-08-09 | 00:24

@Real_Legend | 11-08-09 | 00:21, who dun it, and why?

gentle giant | 11-08-09 | 00:23

@Real_Legend | 11-08-09 | 00:21
Mooi gezegd!

vooreenkeertjedan | 11-08-09 | 00:22

Real_Legend | 11-08-09 | 00:21

Amen.

Maaier | 11-08-09 | 00:22

@janjoker 11-08-09 00.16

Stel dat boerenvla dat zou doen, wat is er mis mee?

pius | 11-08-09 | 00:21

Ach mensen kunnen allemaal een mening hebben en terecht ook, we hebben immers de vrijheid van meningsuiting.
Zoals eerder gezegd woon ik boven Moeders Schoot en kijk ik recht op de speeltuin, loop ik vier keer per dag met mijn honden langs de crèche, kinderen drukken dan hun gezichtje tegen de ramen en zwaaien naar de viervoeters, de medewerksters zitten te lachen en te spelen met de kinderen. Kortom een ontspannen werksfeer, mijn dochter heeft er afgelopen maart nog stage gelopen, en die was erg te spreken over met name de eigenaresse en haar omgang met de kinderen en met de ouders. Vanavond kwam ik terug met de honden en ik was net boven toen er een geweld aan sirenes losbarstte, ambulances, politie en brandweer. Ik ben naar beneden gegaan en zag de mejuffrouw liggen op straat, terwijl er een rood zeil opgehouden werd om haar en de ambulancebroeders af te schermen tegen al te nieuwsgierige mensen.
Sommige van de reaguurders zijn intens triest te noemen in hun postingsdrift, maar zoals eerder vermeld, ze hebben helemaal gelijk als ze met veel bravoure stellen dat ze beschikken over een vrije meningsuiting, maar diezelfde lieden hebben absoluut een gebrek aan fatsoen, piëteit. Jammer.
Ze zijn helemaal op de hoogte wat er zich heeft afgespeeld op de Dr H Colijnstraat in stadsdeel Geuzenveld-Slotermeer, ze hebben het helemaal opgelost, we hebben geen Hermandad meer nodig, de zaak is klip en klaar....toch?

Nogmaals er is een fatsoenlijk en lief mens bruut vermoord. Een juffrouw met een geheel eigen kijk op de pedagogiek, een eigen bedrijf en een goede integrering in onze westerse maatschappij.

Ik laat assumpties graag over aan de insiders met de grootste bek hier.
Mij rest slechts een beeld op mijn netvlies dat er een fatsoenlijk hardwerkende jonge vrouw geslacht is om n'import welke reden dan ook.

Real_Legend | 11-08-09 | 00:21

Lastig om er verder iets van te vinden, je denkt al snel aan eerwraak hoewel het net zo goed een roofmoord kan betreffen. Volgens mij is er niets erger dan neergestoken te worden, het is zo persoonlijk en het duurt nog even voor je dood bent ook. Wat zou ze gedacht hebben in die laatste minuten die ze nog had? Arm schaap...

Fleauxe | 11-08-09 | 00:20

-weggejorist-

bjusterbaarlik | 11-08-09 | 00:20

Lol, van Elsevier geplukt, kan ik niet tegenop typen.

"Chera op maandag 10 augustus 2009 23:20

Voor alle "laten we eerst afwachten wat er verder bekend wordt" heiligen hier een kleine multiple choice quiz.

Door wie worden de meeste moslim vrouwen mishandeld en/of vermoord omdat zij zich te "westers" gedragen?
a) Pino uit Sesamstraat
b) De Paus
c) Moslim mannen in de leeftijd tussen 16 en 32 jaar

Wie zijn er in Nederland het meest betrokken bij geweldsmisdrijven waarbij (steek)wapens worden gebruikt?
a) De Koninklijke familie
b) Moslim mannen in de leeftijd tussen 16 en 32 jaar
c) De familie Doorzon."

gentle giant | 11-08-09 | 00:20

Brakke Obama | 10-08-09 | 22:38
Mooi verwoord.. Kan er naast het Hoa(x) filter ook een RIP filter komen?

janjoker | 11-08-09 | 00:20

@me,myself and IK | 11-08-09 | 00:18
Ik vind het überhaupt laf.
Of het nu een vrouw of man is.
Walgelijk is het in ieder geval.

vooreenkeertjedan | 11-08-09 | 00:20

me,myself and IK | 11-08-09 | 00:18

Op de keper beschouwd is het dapperder dan met een geweer. Maar net zo ziek natuurlijk.

Maaier | 11-08-09 | 00:20

Hoe laf ben je dan, als je een vrouw afslacht met een mes. Walgelijk.

me,myself and IK | 11-08-09 | 00:18

-weggejorist-

bjusterbaarlik | 11-08-09 | 00:18

boerenvla | 11-08-09 | 00:01
In Nederland worden jaarlijks honderden mensen vermoord. Roep jij dit bij elke moord?

janjoker | 11-08-09 | 00:16

Draai het eens om en kijk de kant op waar het ware drama zich afspeelt, u en ik zijn er dagelijks getuige van. Invoeren van de doodstraf getuigt van net zoveel beschaving als de goegemeente die hier zovaak onder vuur ligt.

Afschaffing van artikel 23, weren van religie uit de publieke ruimte zal echt effect hebben. Honderd keer meer dan welke lynchpartij dan ook. Dat weet u natuurlijk wel maar voor alle zekerheid in het blokje uitgelicht. god, allah en de anderen gezellig samen in de geschiedenisles. Dat is pas Tamiflu!

de Graaf | 11-08-09 | 00:16

janjoker | 11-08-09 | 00:14
Ik heb zojuist de schoot volgehuild van mijn overbuurvrouw. Als klap op de vuurpijl gaf ze mij een knietje tussen mijn voortanden en sloeg ze het licht uit mijn linkeroog. Ook dat uithuilen is dus op niets uitgelopen. Laat ik het er op houden dat het simpelweg mijn avond niet is. Excuses jouw kant op uiteraard voor mijn ietwat botte tegenreactie ;) Point taken!

lillendvleesch | 11-08-09 | 00:16

@ bjusterbaarlik | 11-08-09 | 00:14
Met uw comment rust ik mijn casus.
Newbie...

kopkaasknabbelaar | 11-08-09 | 00:16

@Geer de Kluiver | 11-08-09 | 00:14
ook een goede nacht.

vooreenkeertjedan | 11-08-09 | 00:15

-weggejorist-

Geer de Kluiver | 11-08-09 | 00:14

-weggejorist-

bjusterbaarlik | 11-08-09 | 00:14

lillendvleesch | 11-08-09 | 00:08
Gezien je (enigszins) overtrokken reactie maak ik op dat ik een gevoelige snaar heb geraakt? Dat was niet de bedoeling. Wilde vooral dat je iets op zou steken en wilde je niet kwetsen. Maar goed, het kwaad is geschied, ik hoop dat je bij iemand mag uithuilen, laat dit niet sudderen!

janjoker | 11-08-09 | 00:14

seven | 11-08-09 | 00:06

Die cijfers kun je natuurlijk niet direct op elkaar leggen, maar kunnen wel een trend aangeven. Het kan natuurlijk best eerwraak zijn, het kan net zo goed iets anders zijn. Dat weet je niet. Maar om nu te concluderen dat het eerwraak is, terwijl je alleen maar weet dat er een moeder van kinderen om het leven is gebracht. Laat die speculaties dan maar even denk ik dan.

Maaier | 11-08-09 | 00:14

Laten we trouwens maar hopen dat de moordenaar geen autochtoon is.
Want hoewel je in geval van een islamitische moordenaar nooit mag "stigmatiseren" (afkomst noemen is al stigmatiseren); in geval van een autochtone moordenaar schijnt stigmatiseren dan juist weer VERPLICHT te zijn.
Dan zijn "wij" toch duidelijk weer een moordzuchtig inferieur blank ras van racistische slavendrijvers en zo - en owee als je iets dergelijks racistisch noemt.
Zie Kerwin Duinmeyer (ja lang geleden, maar ja, allochtonen/exkolonialen die door toedoen van autochtonen om het leven komen, dat komt gewoon niet zo vaak voor, hè?)
.
En dan krijgen we vast wéér een woud van hevig selectief verontwaardigde antidiscriminatiebureau's erbij, waar ze net zo goed "NIET VIR BLANKES" op de deur kunnen schrijven.
En nog een heleboel andere dingen die miljoenen aan subsidies kosten, en voornamelijk linkse babyboomers of hun kids aan een leuke directeursbaan helpen.

Merlot | 11-08-09 | 00:13

RIP voor deze ondernemende mevrouw.
Maar helaas ben ik bang dat er nog velen van dit soort moorden zullen volgen in Nederland en andere West-Europese landen voordat men gaat inzien dat de Islam geen vredelievende religie is die onze cultuur verrijkt maar een kwaadaardig gezwel dat onze cultuur aan het vernietigen is.

liberale | 11-08-09 | 00:12

Ach, het arme vrouwtje. RIP! Ik hoop maar dat ze de klootzak/bitch snel vinden!

Grasgriezel | 11-08-09 | 00:11

janjoker | 10-08-09 | 23:34
Bedankt voor het wijzen op de stam+T regel, welke ik nog weleens vergeet tijdens wat primitievere reacties van mijn kant. Maar wel heel prettig om te weten dat zo'n bitter stuk vreten als jij de tijd neemt om anderen opmerkzaam te maken van jouw nutteloze bestaan. Dank daarvoor. JanjokerT.

lillendvleesch | 11-08-09 | 00:08

Hoorde het net op het journaal, wat een vreselijke manier om aan je einde te komen zeg. Net een nieuwe onderneming opgezet en dan op straat afgeslacht worden, bah.
Ik hoop dat ze snel mocht heengaan en niet lang heeft hoeven lijden.

Fleauxe | 11-08-09 | 00:08

Pa Cartwright | 10-08-09 | 23:52

Als ie rechlijnig is zegt ie: "die vrouw had zich maar moeten aanpassen"

Merlot | 11-08-09 | 00:02

Al kloppen die statistieken, dan nog zeggen die niets over dit geval. Zelfs als je gelijk krijgt, spreek je voor je beurt.

Maaier | 11-08-09 | 00:07

bjusterbaarlik | 11-08-09 | 00:04

Taalgebruik
We verwachten correct en foutloos Nederlands. Wie de taal niet beheerst, verzoeken we niet te reageren. Reacties in tenenkrommend Nederlands halen we weg en u krijgt een ip-ban. Een uitzondering geldt voor niet-native Dutch speakers en dyslectische mensen. Meestal gaat het hebben van een niet-boeiende reactie echter samen met slecht taalgebruik.
www.geenstijl.nl/paginas/huisregels.ph...

kopkaasknabbelaar | 11-08-09 | 00:06

bjusterbaarlik | 11-08-09 | 00:04
Ben er zelf één dombo, dan mag ik dat zeggen...

MichieldeMuiter | 11-08-09 | 00:06

Tijd voor een Poll !! (dan kan die suffe Poll die er nu staat eens af want die gaat helemaal nergens over)
1) het was een Fin
2) het was een Deen
3) het was een Nederlander
4) het was een Triest Stuk Vreten en zojuist ontslagen uit een of andere kliniek

Stoker | 11-08-09 | 00:05

Oké, het is voorbarig van me, maar ik denk dat de dader iemand was met een heel slechte bui op dat moment.

*out*

Jaap de Paap | 11-08-09 | 00:04

-weggejorist-

bjusterbaarlik | 11-08-09 | 00:04

No commend.

coho | 11-08-09 | 00:04

Je zal meid van halal zijn, en dit goed moeten lullen ......

gentle giant | 11-08-09 | 00:03

Maaier | 10-08-09 | 23:44
Dat het ook géén eerwraak kan zijn weet m'n neus, "het-was-een- gestoorde-eenling"-believer!
.
Maar laat jij dan maar maar eens zien hoeveel van de vermoorde moslimvrouwen in Nederland door een "doorgedraaide gek" zijn vermoord.
Dan zetten daar de gevallen van eerwraak even tegenover.
En dan kijken we wiens vermoedens het meest "nergens op gebaseerd zijn".
Hersenloze nablater van politiek correcte lulkoek dat je d'r bent ...

Merlot | 11-08-09 | 00:02

@Geer de Kluiver | 10-08-09 | 23:57
Wat geenstelo schrijft is zijn mening en daarom in zijn gedachten feitelijk juist.

vooreenkeertjedan | 11-08-09 | 00:01

zeer triest weer !
Fucked up world

boerenvla | 11-08-09 | 00:01

Pa Cartwright | 10-08-09 | 23:52

R.I.P...................

DANNY3960 | 11-08-09 | 00:00

@ Geer de Kluiver | 10-08-09 | 23:57
Niet zo veel... behalve dat er een aantal mensen zijn die dit niet waarderen omdat ze het niet met m eens zijn...

Van mij mag ie, ik zal er niet wakker van liggen

kopkaasknabbelaar | 11-08-09 | 00:00

Voor het zelfde geld was het kwestie van puur toeval, net op de verkeerde plek op de verkeerde tijd. Het blijft echter iesj niet goed.

knutsel | 10-08-09 | 23:59

Sick!

Leo* | 10-08-09 | 23:58

Elisabeth2 | 10-08-09 | 23:47
Dat ligt eraan wie de dader zal blijken te zijn. Is het iets in de relatiesfeer dan is het een vervelend, op zichzelf staand incident, maar mocht het een doorgedraaid kaalkopje zijn dan zal er nog tot aan de volgende verkiezingen door de pers en op de PO aandacht aan worden gegeven, inclusief aangiftes tegen Wilders wegens medeplichtigheid en excuses van de regering aan het Turkse volk.

spanarchist | 10-08-09 | 23:58

-weggejorist-

Geer de Kluiver | 10-08-09 | 23:57

Ik word er zo moe van als mensen moe worden omdat ze stelsematig dt typen met de ik-vorm. Maar goed....het komt in de analen....merlot wordt moe vanwege de mogelijkheid dat ze misschien wel wilde scheiden.... Zo veel hoofdbrekens...het wordT hem teveel en dat moeten wij weten.

snapal | 10-08-09 | 23:56

-weggejorist-

Geer de Kluiver | 10-08-09 | 23:55

@lilluke halve hoan | 10-08-09 | 23:39
Wat geensteelo betreft.
Ik ben geen aanhanger van zijn gedachtengoed.
Hij, of zij, zegt niet dat hij het goed vind dat een moslima is doodgestoken! Het doet hem slechts niets.
Het zou hem echter ook niets doen als een ander doodgestoken zou worden.
Kort samengevat geeft hij geen moer om zijn medemens.
Een ban zou ik echter niet terecht vinden, hij geeft slechts zijn mening.
En gelukkig mogen wij het hier mee oneens zijn.

vooreenkeertjedan | 10-08-09 | 23:55

mjah de straf zal wel 5 jaar zijn en is de dader na 2 jaar vrij vanwege goed gedrag blabla, goede straffen hier @ NL -.-
damn dat steylloos posten gaat traag en vaak niet bij mij #[email protected]!?

Miata | 10-08-09 | 23:54

bjusterbaarlik | 10-08-09 | 23:47
Vertel es jongen, wat wil je kwijt aan ome Michiel...

MichieldeMuiter | 10-08-09 | 23:53

@ lilluke halve hoan | 10-08-09 | 23:39
Ach, dat is slechts provocatie.
Hij denkt dat ie een eigen mening heeft en die zal hij dan wel even verwoorden.
Als hij diep in zijn lege borstkas kijkt dan weet ie ook wel dat dit een laffe streek is.

Ik zeg: geensteelo, heeft recht op zijn eigen mening, maar naar mijn opvatting is dat ook echt ZIJN mening.

kopkaasknabbelaar | 10-08-09 | 23:53

OT
Ik word een beetje moe van die servert!
Krijg geen contact!!!
OT\

kopkaasknabbelaar | 10-08-09 | 23:53

Wat zegt Wilders?

Pa Cartwright | 10-08-09 | 23:52

de honden blaffen... | 10-08-09 | 23:49

Wie weet, maar hoe vaak gebeurt dat ook niet door autochtonen. Precies hetzelfde, het is alleen lekker om dat bij "de ander" als eerwraak te labelen.

Maaier | 10-08-09 | 23:51

zooo.. wat een hoop journalisten hier.

Phobophrysk | 10-08-09 | 23:50

Maaier | 10-08-09 | 23:44

De eer van een jaloerse ex is aangetast.

de honden blaffen... | 10-08-09 | 23:49

Na, dat zal morgen wel een rel worden in NL, of niet.

Elisabeth2 | 10-08-09 | 23:47

-weggejorist-

bjusterbaarlik | 10-08-09 | 23:47

Triest inderdaad, daarentegen zijn sommige comments hier nog triester.

Datdanweerniet | 10-08-09 | 23:47

@de honden blaffen... | 10-08-09 | 23:10 ,

"Na de schokkende moord op Gül B. die vorig jaar in Zaanstad voor de deur van een blijf-van-mijn-lijfhuis werd doodgeschoten, komt het kabinet met een stevig pakket aan maatregelen om eerwraak te bestrijden. Zal het genoeg zijn? "

Staat in een bericht uit 2005...

vander F | 10-08-09 | 23:46

solidstate | 10-08-09 | 23:29

Wat heeft dat er in godsnaam mee te maken? Idioot.

überhaupt zijn de conclusies hier schrikbarend voorbarig. Moslima, dus eerwraak. Terwijl de kans dat het een jaloerse ex is (wat dan weer meteen uitgelegd wordt als eerwraak) of een doorgedraaide gek veel groter is.

@Merlot Wederom een aanname die nergens op gebaseerd is.

Maaier | 10-08-09 | 23:44

Ze zal wel weer "te Westers" geweest zijn.
Aanpakken in plaats van hand ophouden.
Zelfstandige vrouw in plaats van afhankelijke sloof.
Of misschien wou ze wel scheiden of zoiets.
Ik wordt er zo moe van.

Merlot | 10-08-09 | 23:43

@ vooreenkeertjedan | 10-08-09 | 23:38
Inderdaad, daarom pleit ik dus ook al jaren voor herinvoer van de doodstraf in Nederland. Uw toegenegen,

Marcus Porcius Cato | 10-08-09 | 23:41

Ja, we hebben de eerste Rippert. Wat heerlijk. Zag laatst ook op spitsnieuws dat iemand de RIP toewenste aan de nabestaanden.

Elisabeth2 | 10-08-09 | 23:39

-weggejorist-

bjusterbaarlik | 10-08-09 | 23:39

Dieptriest! zegt de meestal niet genuanceerde hoan!
Enne, kan die geensteelo ff weggeband worden!

lilluke halve hoan | 10-08-09 | 23:39

Damn, koop je als Amsterdamse een vijfje in Utreg, kom je dat weer tegen.

DANNY3960 | 10-08-09 | 23:38

Maxjaeroxy 10-08-09 23.33

U zult wel medium zijn aan uw comment te lezen, maar dan wel een verdomd slechte
Even focussen en u ziet iets met Genverbrander... dat niveau.

pius | 10-08-09 | 23:38

Of zij nu wel of niet een hoofddoek droeg is totaal niet relevant.
Of zij nu wel of niet een ondernemer was is ook niet relevant.
Relevant is de dader te pakken en hem de hoogst denkbare straf te geven, welke in Nederland helaas al enige jaren geleden is afgeschaft.

vooreenkeertjedan | 10-08-09 | 23:38

R.I.P.

hermanus | 10-08-09 | 23:36

Pickwick-ogenblik voor unser Job. Met lekkere broodjes!

titsme | 10-08-09 | 23:35

lillendvleesch | 10-08-09 | 23:30
Je hebt last van tunnelvisie. En het is: ik word.

janjoker | 10-08-09 | 23:34

@ Jansen en Jansen | 10-08-09 | 22:43
Ach, wat schattig, hebben we hier weer een Linksch Mensch met een nogal misplaatst moreel superioriteits gevoel ?

Marcus Porcius Cato | 10-08-09 | 23:34

-weggejorist-

Maxyaeroxy | 10-08-09 | 23:33

Elisabeth2 | 10-08-09 | 23:25
Is het inhuren van Joego's niet heel erg 2003?
Vind dat u maar wat raaskalt.

J.Luns | 10-08-09 | 23:33

@lillendvleesch | 10-08-09 | 23:30

Psst, er bestaat geen hel.
Als zij dat ook had geweten had dit waarschijnlijk heel anders gelopen.

Vincent Voorvocht | 10-08-09 | 23:32

Eigen bedrijf beginnen en het beste van willen maken omdat je denkt dat je het beter kan +1 Jammer genoeg mag dat niet van de Imam! Jij stout!

xzaz2 | 10-08-09 | 23:32

Ik wordt er godverdomme ziek van.... Zoals artikel alhier reeds meldt: Een aanpakker (goed stukje van haar trouwens over de pedagogiek mbt. buitenschoolse opvang) en BLAM! weggerukt uit ons midden. Dat de tyfuslul die dit op zijn/haar geweten heeft mag branden in welke hel dan ook.

lillendvleesch | 10-08-09 | 23:30

bjusterbaarlik | 10-08-09 | 23:18
Kudtfries...

MichieldeMuiter | 10-08-09 | 23:29

Zonder een conclusie te willen trekken proest ik nog maar eens iets over vrouwenrechten, status binnen de Noord-Afrikaanse cultuur, mooie Mercedes en een dame die is heengegaan aan de Dr. H. Colijnstraat in Geuzenveld.

drs. | 10-08-09 | 23:29

Hoop dat er vanavond wel weer een boel echte criminelen (= mensen die staand buiten een biertje drinken) in A´dam gefotografeerd zijn.

spanarchist | 10-08-09 | 23:29

Triest.
Over de doden niks dan goeds maar jullie zien het dames zelfs met kopvod wordt je neergestoken dus uit dat ding.

solidstate | 10-08-09 | 23:29

bjusterbaarlik | 10-08-09 | 23:18
wat mooi om die verbroedering te zien en nu opgerot naar je tokkiewijk

@raket | 10-08-09 | 23:29

geensteelo | 10-08-09 | 23:07

Ziek.

Maaier | 10-08-09 | 23:28

Een aanpakker inderdaad. Prima. Op die manier is iedereen welkom.

Cortes | 10-08-09 | 23:28

Merlot | 10-08-09 | 23:24
Goh doe es een gok, moslima werken, eerwraak ofzoiets

misswhateverdude | 10-08-09 | 23:28

Reaguurders hebben het beter verwoord dan ik kan. Erg, erg jammer.

Muntstuk | 10-08-09 | 23:27

geensteelo | 10-08-09 | 23:07
quote " ik geef toe dat ik vol vooroordelen zit en racistisch ben" en dat het je niets doet dat er een hoofddoekje neergestoken is...
In je volgende comment zeg je dat je ook zo gereageerd had als ze geen moslim was geweest...
Weet jij eigenlijk zelf wel wat je zegt, of ben jij gewoon zo zeldzaam dom geboren....?

MichieldeMuiter | 10-08-09 | 23:25

Ales @23:20dat zijn inderdaad grote scheitlui die zouden ze er naast moeten hangen ! moord is moord en zou gewoon zwaar bestraft moeten worden om te beginnen met 20 jaar hmmm misschien levenslang Zelfs

van de kraats | 10-08-09 | 23:25

J.Luns | 10-08-09 | 23:23
Scherpschutters en opsporen.

Elisabeth2 | 10-08-09 | 23:25

Wat intriest.
Nou ben ik toch heel benieuwd wat hier achter zit.

Merlot | 10-08-09 | 23:24

Elisabeth2 | 10-08-09 | 23:06
Stel je niet zo aan. Der worden jaarlijks meer mensen vermoord.

janjoker | 10-08-09 | 23:24

GODVERDOMME!
Werken ze een keer, worden ze doodgestoken,
Ophangen aan zijn ballen, de dader.

Pleestation | 10-08-09 | 23:24

@ Roer | 10-08-09 | 22:41
Kijk ook eens naar Singapore.

Marcus Porcius Cato | 10-08-09 | 23:24

Elisabeth2 | 10-08-09 | 23:19
Hoe bedoelt u?

J.Luns | 10-08-09 | 23:23

@Real_Legend | 10-08-09 | 23:06
Dank voor de info. sterkte aldaar.

ojazekerWel | 10-08-09 | 23:20

Je moet maar eens opletten hoe de Linkse Kerck dit gaat behandelen als blijkt dat het een Islam fascist is en geen blanke. Waarschijnlijk gaat Frank Boeijen hier geen liedje over schrijven. De dader heeft de verkeerde kleur voor de hedendaagse incanatie van de NSB.

Ales | 10-08-09 | 23:20

geensteelo dan heb jij toch wel een heel apart beeld van reageerders ik ben bepaald niet pro islam maar hier zie ik gewoon een hardwerkend iemand die wordt neergstoken
en een kind die nu geen moeder meer heeft ja ik vind dit erg wel op een ander manier als dat het met iemand in mijn directe omgeving gebeurd maar dat is menselijk .
watr mij betreft hangen ze degene die dit geflikt heeft op aan een boom .
dat klote tbs en dergelijke helpt toch geen reet bij dit soort sicko,s gwoon opknopen of een spuit erin wat mij betreft .barbaars jazeker maar dat is iemand kapot steken ook .

van de kraats | 10-08-09 | 23:19

......toen bleek dat het ging om haar auto......

drs. | 10-08-09 | 23:19

-weggejorist-

Elisabeth2 | 10-08-09 | 23:19

Elisabeth2 | 10-08-09 | 23:06
'Nederland is zijn onschuld kwijt'-neuzelarietis

titsme | 10-08-09 | 23:18

-weggejorist-

bjusterbaarlik | 10-08-09 | 23:18

Rijdt zij die mercedes?

janjoker | 10-08-09 | 23:18

Triest, heb je eindelijk is een "multi-culti-iemand" oftewel een alochtoon die wel keihard werkt haar eigen bedrijf op zet, krijg je dit weer..

Polderboy | 10-08-09 | 23:17

Dacht ik even geniaal over te komen met een opmerking over eerwraak...

Herr. Taubenkneter | 10-08-09 | 23:17

The more moslims we come across, the more problems we see.

jimbrowski | 10-08-09 | 23:16

liedspiek | 10-08-09 | 22:04
Mooi zo ! helemaal goed!
Was geen eens een Zwitsal moest beter weten! dank je!

lilluke halve hoan | 10-08-09 | 23:16

-weggejorist-

Geer de Kluiver | 10-08-09 | 23:13

Te triest voor woorden sommige mensen zijn echt ziek .

misswhateverdude | 10-08-09 | 23:12

Cojones
Als getuigen melden dat er twee mannen met een scooter stonden, dan is dat relevant ook al zijn er tig scooters. Het meest voor de handliggende is dat er op die plek normaal geen scooters staan ofzo.. En ja na een moord worden alle details belangrijk.

snapal | 10-08-09 | 23:11

*Heeft na 't zien van haar foto al een voorgevoel omtrent de dader en diens motief*

Avant | 10-08-09 | 23:11

Voorbarige conclusie: Ze heeft iemand in haar eigen gemeenschap tegen het hoofd gestoten met haar frisse en vernieuwende aanpak. Ja, dat wordt daar natuurlijk zo opgelost. Buiten dat, aardig bakkie reed ze. Goed zakendoen zo'n kinderdagverblijf.

frummel | 10-08-09 | 23:09

-weggejorist-

Geer de Kluiver | 10-08-09 | 23:08

-weggejorist-

geensteelo | 10-08-09 | 23:07

komma, dan helemaal.

Vieze Tonnie | 10-08-09 | 23:06

Dit kan toch niet. Niet in Nederland.

Elisabeth2 | 10-08-09 | 23:06

@ojazekerWel

Het is erg rustig op straat hier, sterker als ik me niet vergis proberen ze op de plaats delict al weer te parkeren, de politieafzettingen zijn weg en er lopen nog hier en daar wat politie rond met blocnotes. Buurtbewoners staan nog een beetje te praten en aan de voorzijde van het kinderdagverblijf is het grote licht aan. Er hangen wel wat sensatiebakken rond, iets drukker dan normaal met rondrijders.

Real_Legend | 10-08-09 | 23:06

Over Lord Ice Dog | 10-08-09 | 22:04
LoL.

Wat de achtergrond ook is, dit is a small stab for a man, but a giant fail for mankind. En als de dader zo'n turkse klerelijer met eerissues is.

Vieze Tonnie | 10-08-09 | 23:06

Jansen en Jansen | 10-08-09 | 22:59
We zitten volledig op dezelfde lijn, maar jullie zijn gewoon net iets directer dan ik.

Dick R de Cock | 10-08-09 | 23:03

Neergestoken.. en dan met een door religie voorgeschreven gewaad aanhebbend op de foto.. ik ben normaal niet suggestief.. maar wat weten we ook al weer van de meest voorkomende veelprikkende daders?

j0shua | 10-08-09 | 23:03

Vuile klootzakken...echt, waar gaat dit over...

Sterkte aan de familie en kinderen op het dagverblijf.

Lebowski Achiever | 10-08-09 | 23:02

Tja triest!

rapirapi | 10-08-09 | 23:02

Diep triest. Voor de dierbaren van de dame, voor de ouders, kindertjes en noem maar op. Heel veel sterkte en kracht!

Ik hoop dat deze dame niet veel heeft geleden.

de tandarts | 10-08-09 | 23:02

*koopt een hooddoek voor geensteelo en laat zijn pitparkiet op hem los.
Interesseert me ook niets.

Triest, RIP, sterkte all. Ook voor alle kinderen die daar naar toe gaan. Ik hoop dat ze er niet al teveel van meekrijgen, en geen ranzige SBS6-crews daar voor de deur gaan hangen.

serialchiller | 10-08-09 | 23:00

Och wat verdrietig, uit het interview valt op te maken dat ze in ieder geval een zoontje na laat. Heel veel sterkte

zaterdagavond | 10-08-09 | 22:59

@Boer Harm uut Twente | 10-08-09 | 22:43
@evoluutsie | 10-08-09 | 22:46

boehoe :|, hehe.

geensteelo | 10-08-09 | 22:59

Dick R de Cock | 10-08-09 | 22:54

Zinnige reply. Zeg dan niks.

Jansen en Jansen | 10-08-09 | 22:59

Maar goed, we gaan dus het leger inschakelen om alle BSO's te bewaken.

ojazekerWel | 10-08-09 | 22:58

Trieste berichtgeving! Laffe actie! Hopelijk hebben ze de dader heel snel!!!

Kris | 10-08-09 | 22:58

Klintk als een geemancipeerde vrouw, dus het zal wel weer "eerwraak" zijn door een ex-man of neef.

frickY | 10-08-09 | 22:58

off topic
Aardbeving andaman islands (india) 7.2 richter tsunami alarm afgegeven. Nog geen verdere details.
On topic

Butterforyourmuffin | 10-08-09 | 22:58

@snapal | 10-08-09 | 22:51
ja, da's belangrijke info. In geuzenveld hangen namelijk nooit twee mannen op een scooter rond.

CoJoNes | 10-08-09 | 22:57

@kneuterzak | 10-08-09 | 22:53

Niet Japan maar in de Indische oceaan, lutser.
*familie in Japan weer ophangt*

Vincent Voorvocht | 10-08-09 | 22:57

@ Commander Cody | 10-08-09 | 22:51

ik ook

Bluebook | 10-08-09 | 22:56

Jansen en Jansen | 10-08-09 | 22:53
Ik bedoel maar...

Dick R de Cock | 10-08-09 | 22:54

Echt He! | 10-08-09 | 22:04
Neen, maar de GS- en SN-redactie gaan om 22:00 slapen.
'Nacht'muts op SN standaard om 21:59, immers..

On-topic: Dit is verdomme wel zwaar klotenieuws op de late avond.
Eén van de moslim(a)'s met initiatief, en een betekenisvolle (voorbeeld)functie in de maatschappij, en zo'n klootzak breekt zo'n bloem midden in de bloei af, om welke reden ook. De link van Fluffy Bunny @ 22:23 geeft een bedenkelijk beeld van haar kinderdagverblijf, maar ik kan me zo voorstellen dat 'Hugo' een voormalig corpsbal is en 'Moedersschoot' een verblijf waar voornamelijk autochtone kindertjes worden opgevangen. Dan kun je frictie en miscommunicatie zien aankomen. Of misschien klopt Hugo's ervaring, en was het allesbehalve perfect. Doet dat er iets toe, met betrekking tot laf doodgestoken worden? Ik lees echter ook "Wij ervaren haar als een open, prettige persoonlijkheid die erg betrokken is bij de buurt". Wat er ook aan de hand was, kapot gestoken worden op je 33e verdient niemand.. behalve degene die in staat is dat met een ander te doen. Dus ja; RIP Arzu, en bedankt.
(@Brakke Obama | 22:38: RIP, R.I.P., RIPperdeRIPperdepip, gewoon omdat het kan)

Watler | 10-08-09 | 22:54

Brakke Obama | 10-08-09 | 22:46
link = reactie op verzoek om nieuws
u is wat mij betreft niet de veroorzaker van de tacohoest

Dick R de Cock | 10-08-09 | 22:53

@Real_Legend | 10-08-09 | 22:28

Nog iets gehoord of gezien verder ??

ojazekerWel | 10-08-09 | 22:53

Dick R de Cock | 10-08-09 | 22:47

En die kun je nooit 100% waterdicht vaststellen. Zolang als de doodstraf bestaat en zolang het al uitgevoerd, en nog uitgevoerd wordt, worden er nog immer mensen ten onrechte ter dood veroordeeld. En dat is een gegeven dat altijd er zal zijn en dus de doodstraf? Nooit.

Jansen en Jansen | 10-08-09 | 22:53

Waarschijnlijk gedroeg ze zich te Westers ofzo. Nog steeds onderschatten een heleboel mensen de minachting die Moslims voor ons voelen. Untermenschen, dat zijn we. Niks meer.

Ales | 10-08-09 | 22:53

Mijn medeleven gaat uit naar alle familie, vrienden en kennissen van het slachtoffer. Hopelijk zijn alle ambtenaren wakker geschud en gaat men eindelijk eens maatregelen nemen tegen dergelijke terreur.

puntkomma?! | 10-08-09 | 22:53

Breaking News
Zeer zware aarbeving treft Japan. tsunami waarschuwing van kracht.
*en eauver tot de orde van de dag*

kneuterzak | 10-08-09 | 22:53

Boer Harm uut Twente | 10-08-09 | 22:43
Móét het @ geensteelo boeien dan? Waarom dan wel? Zou het kunnen zijn, dat hij denkt, een dooie moslima boeit mij niet om dat het een moslim minder is? En waarom zou dat niet mogen? Wij zij toch zo gesteld op vrijheid van meningsuiting?
Of mogen abjecte (een subjectief begrip) meningen niet?

jatochnietdan? | 10-08-09 | 22:52

Volgens getuigen zouden er de dag ervoor twee mannen met een scooter hebben rond gehangen....dat lijkt me belangrijke info, denk dus niet dat dit het werk is van een wilde maniak....of toch wel? Maar dan anders.....

snapal | 10-08-09 | 22:51

@Elisabeth2 | 10-08-09 | 22:49
wat voor protesten?

vander F | 10-08-09 | 22:51

Zelfstandige vrouwen als deze mevrouw hebben het zeer moeilijk in de islamitische door mannen gedomineerde maatschappij. De mannen zijn gewend aan onderdanige vrouwtjes en zelfstandige, gelovige vrouwen zijn een grotere bedreiging voor hun positie dan Geert Wilders. Ik ken persoonlijk ook zo'n vrouw - draagt ook een hoofddoek en is ook gelovig - die kracht put uit haar geloof en zich los maakt en de strijd aangaat tegen patriarchale onderdrukking. Ook zij vreest voor haar leven omdat zij de islam wil veranderen van binnenuit - een in mijn ogen onmogelijke opgave. Ik heb groot respect voor dit soort vrouwen.

Commander Cody | 10-08-09 | 22:51

Gevalletje eerwraak...wat ik je brom.

Kingeef1975 | 10-08-09 | 22:51

nergens voor nodig zulke dingen . rip en sterkte aan de betrokkenen

Gs_got_nothing_on_me | 10-08-09 | 22:51

-weggejorist-

bjusterbaarlik | 10-08-09 | 22:50

@RepubliekNederland | 10-08-09 | 22:40
Kijk eens goed rond,bijvoorbeeld op een Hogeschool, (in een beetje serieuze stad) je zult zien dat het integratie probleem niet aan de moslima's zal liggen. ((De uitzonderingen daargelaten.))

drs. | 10-08-09 | 22:49

Ooit komt het hier ook zo ver als de protesten in Engeland.

Elisabeth2 | 10-08-09 | 22:49

@ RepubliekNederland | 10-08-09 | 22:40
En nog maar twaalf jaar in NL, mind you. Geen slecht resultaat.

Petrus de Rewa | 10-08-09 | 22:48

Echt triest, absoluut.

@evoluutsie: ik ben toevallig ook PVV-stemmer+sympathisant.
Respect voor mensen en levens komt voor een hoop andere zaken.

superlutser | 10-08-09 | 22:48

Marcus Porcius Cato | 10-08-09 | 22:37
Ik ben ook voor de deaudstraf, maar dan alleen voor degenen die het echt gedaan hebben.

Dick R de Cock | 10-08-09 | 22:47

Stereotiep geval, wedden? Dat houdt het wel lekker overzichtelijk trouwens. Vooral wat makkelijker aan te pakken. Met folders, theedrinken, en ohoh wat is het toch een fijne cultuur...

Marvin944 | 10-08-09 | 22:47

Marcus Porcius Cato | 10-08-09 | 22:37

Waarschijnlijk is dit er een voorbeeld van.

de honden blaffen... | 10-08-09 | 22:47

Zo maar er op los spekuleren heeft niet zo veel zin denk ik want het heeft geen enkele waarde. Laten we op meer informatie wachten.

Bigi Bana Boy | 10-08-09 | 22:47

geensteelo | 10-08-09 | 22:34

En je stemt ook vast op Geert Wilders?

evoluutsie | 10-08-09 | 22:46

Dick R de Cock | 10-08-09 | 22:42
wel eerst uitleggen, ik ben allochtoon!

Brakke Obama | 10-08-09 | 22:46

Diep triest.

Stir Glenfarclas II | 10-08-09 | 22:46

-weggejorist-

bjusterbaarlik | 10-08-09 | 22:44

Professor Superhirn | 10-08-09 | 22:34
Ben inderdaad niet bekend met de materie, laat staan met de cijfers. Kan het fenomeen dan ook slecht bevatten. Vond de conclusie van anderen wat voorbarig.

J.Luns | 10-08-09 | 22:44

Colijnstraat is Amsterdam-West. Iedereen terugtrekken en laat het maar verpauperen.

Elisabeth2 | 10-08-09 | 22:44

Marcus Porcius Cato | 10-08-09 | 22:37

Gevaarlijke gek!

Jansen en Jansen | 10-08-09 | 22:43

@ geensteelo | 10-08-09 | 22:34
Achterlijke retard.
Ga eens deaud, lutser!

Boer Harm uut Twente | 10-08-09 | 22:43

Blavlabla...als je niet volgens de islamitische leer lesgeeft,geef ik geen cent voor de komende 24 uur,die je nog hebt,wel degelijk zitten hier in NL nog van dit soort uitwassen.verstopt achter hun "vrouw"..De vrouwen willen wel,het wordt alleen niet getolereerd door hun man.LOOK AROUND!!!

evolutietheezakje | 10-08-09 | 22:42

Is er een keer een die laat zien dat de Islamitische vrouw meer kan dan alleen maar met een DIRK tas sjouwen, gebeurt er dit...

Jansen en Jansen | 10-08-09 | 22:42

Vooruitgang gaat nog een hoop mensenlevens kosten...zo zij het.

Plukkiehaar | 10-08-09 | 22:41

Marcus Porcius Cato | 10-08-09 | 22:37
Ja dat helpt. Kijk maar naar de VS, China en Sharialanden.

Roer | 10-08-09 | 22:41

Diep triest!!! Hoofddoek doet gvd niet ter zake. RIP dan maar weer.

Towncar | 10-08-09 | 22:41

Ik vind dat we messen moeten verbieden!
..en ook allemaal met stokjes gaan eten ;-)

Brakke Obama | 10-08-09 | 22:41

Hulde voor de moslima die door studeert en ondernemer wordt! Nog meer hulde als ze zich wérkelijk bevrijdt en die hoofddoek afwerpt. Religie ketent. En afschuwelijk dat deze vrouw nooit tot dat punt heeft mogen komen. RIP.

RepubliekNederland | 10-08-09 | 22:40

@Pulsewave | 10-08-09 | 22:34

Ben benieuwd of dit weggejorist wordt.

Zal er om hangen.

Vincent Voorvocht | 10-08-09 | 22:40

Gezien de professionele website (echt cool), geeft dit een indruk van de professie van het slachtoffer.
Gezien haar Naam hoop ik dat het niet in de relationele sfeer , Eerwraak is.
We moeten proberen om steriotiepe uit te bannen.

TRIEST !!!!!!!!!!
R.I.P.

TheNox | 10-08-09 | 22:40

geensteelo | 10-08-09 | 22:34
Maar dat mág toch helemaal niet?

jatochnietdan? | 10-08-09 | 22:39

En nu even geen gezeik over hoofddoeken,
er is verdomme een jonge ondernemende vrouw omgelegd.

*Bert B. dreigmail stuurt*

vander F | 10-08-09 | 22:39

Hoop dat het geen eerwraak oid is. Nou ja, hoop, er is geen hoop meer en dat is triest.

..zapper | 10-08-09 | 22:39

@geensteelo dan ben je erg ver heen jongen.

superjan | 10-08-09 | 22:39

Laf.

wordt tijd dat dit soort mensen gewoon is echt hard gestraft worden.

R.I.P

asielzoekerT | 10-08-09 | 22:39

Rib (uit mijn lijf).
Elke moord is triest, maar dat ongenuanceerd en ongefundeerd vreemde RIPpen moet eens stoppen. Doe dat lekker op condoleance.nl
Verder nog nieuws?

Brakke Obama | 10-08-09 | 22:38

@Jaap de Paap | 10-08-09 | 22:31
Blij dat je m'n bericht kon nuanceren. Ben ook van mening dat communicatie anders behoort te verlopen. Maar ja, over email was men in eerste instantie ook niet enthousiast.

J.Luns | 10-08-09 | 22:38

Overigens ben ik van mening dat in Nederland de doodstraf weer ingevoerd dient te worden.

Marcus Porcius Cato | 10-08-09 | 22:37

poepertje | 10-08-09 | 22:33
Riep je iets?

sjaakdeslinksesul | 10-08-09 | 22:37

Of het nu wel of niet te maken heeft met kinderdagverblijven. Iemand dood steken doe je niet,

Elisabeth2 | 10-08-09 | 22:37

Triest.
Keihard aanpakken die klootzak die dit op zijn geweten heeft.

Boer Harm uut Twente | 10-08-09 | 22:36

@CJN
Ja maar Fluffy Bunny @ 22:23 was me al voor. Wel geinig om te zien hoe de ervaringen van een ouder niet helemaal stroken met de juichberichten in de krantjes van de deelraad.
vander F | 10-08-09 | 22:28
Ga jij lekker bij het kampvuur zitten met je D66 vriendjes man ;)

sjaakdeslinksesul | 10-08-09 | 22:35

Als dit eerwraak was gaat de peop de ventilator raken, wat ik je brom.

Vincent Voorvocht | 10-08-09 | 22:35

Godverdomme

drs. | 10-08-09 | 22:35

Het kinderdagverblijf bevindt zich op de Dr. H. Colijnstraat in het gebouw Parkrand

Real_Legend | 10-08-09 | 22:35

-weggejorist en opgerot-

Pulsewave | 10-08-09 | 22:34

-weggejorist-

geensteelo | 10-08-09 | 22:34

@J.Luns | 10-08-09 | 22:26

Ook als dit geval geen eerwraak blijkt te zijn wil ik u evengoed het volgende meedelen:

Eerwraak wordt door veel Nederlanders gezien als een barbaarse daad die met alles behalve eer te maken heeft. Het feit dat eerwraak hier volop gesuggereerd wordt zegt iets over hoe bizar vaak men in Nederland geconfronteerd is met deze misdaad. Bizar, omdat het een gedraging is die volstrekt wezensvreemd is aan de Nederlandse cultuur, maar helaas steeds vaker voorkomt.

Puur op basis van de kenmerken van voorgaande gevallen van eerwraak (en dus niet op rascistische of xenofobe gronden): tien tegen een dat het eerwraak is.

Professor Superhirn | 10-08-09 | 22:34

Ahh, gevalletje vrouw-nie-carriere-maken-iek-als-allochtone-man-trots-zijn-vrouw-achter-mij-lopen-vrouw-nie-luisteren-iek-mes-pakken, of iets in die zieke geest.

titsme | 10-08-09 | 22:33

sjaakdeslinksesul | 10-08-09 | 22:28
Ewoudstraat (linkje) is niet de johan Cruykstraat (plaats kinderdagverblijf). Allemachtig, en dan zei iemand vandaag dat ík alleen maar ''shit'' postte.

poepertje | 10-08-09 | 22:33

Ach ja, Amsterdam is nu eenmaal een risicostad...

yokiamy | 10-08-09 | 22:32

@sjaakdeslinksesul | 10-08-09 | 22:14
Erg fraai.

CoJoNes | 10-08-09 | 22:31

dat wordt inderdaad komende maanden traumatekenen...

Miata | 10-08-09 | 22:31

J.Luns | 10-08-09 | 22:26
Of iemand die psychiatrisch niet in orde was en nog niet ingesteld op medicatie. Dat kan natuurlijk ook nog. Of een jaloerse buuv, onbetaalde aannemer, een man die anders altijd heel rustig was, een... nou ja: het kan iedereen wel zijn geweest immers, zoals je al zegt.
Op zich vind ik steekpartijen niet bevorderlijk voor de communicatie, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Jaap de Paap | 10-08-09 | 22:31

nou dit is denk ik toch een ander soort zaak zie ik me nu

rsk | 10-08-09 | 22:31

Gog?

GOD...verdomme

vander F | 10-08-09 | 22:28

Ja of geen vervolg; denk aan een eerdere steekpartij op een school dit jaar, bij de willemsparkschool

rsk | 10-08-09 | 22:28

Ik woon pal boven het kinderdagverblijf, heb de mejuffrouw op de parkeerplaats zien liggen en heb al bezoek gehad van de politie in het kader van buurtonderzoek.
Diep triest, mijn dochter liep er dit voorjaar nog stage.

Rust zacht Arzu

Real_Legend | 10-08-09 | 22:28

*Gog zit met z'n vette vinger in Amsterdam*

vander F | 10-08-09 | 22:28

Te oordelen naar de foto, iets in de familiesfeer?

natte krant | 10-08-09 | 22:28

Laat me gokken, iets met een boos familielid...

60CX | 10-08-09 | 22:28

-weggejorist-

yokiamy | 10-08-09 | 22:27

Opvang tot 156 maanden (13 jaar). LOL......

brutus68 | 10-08-09 | 22:27

Op de site staat ze met een dubbele achternaam, kennelijk getrouwd. In het Stadsdeelnieuws wordt alleen haar meisjesnaam gebruikt. Onlangs gescheiden?

Lewinsky | 10-08-09 | 22:27

Weer een mensenleven weggegooid...

SODEP | 10-08-09 | 22:26

Jammer, gelijk conclusie over eerwraak. Kan misschien wel de aanleiding zijn, maar ze kan evengoed een verdwaalde junk zijn tegengekomen die locatie verwarde met parkeerplaatsen van kantoorpanden langs de A10...

Mesjogge blijft het..

J.Luns | 10-08-09 | 22:26

Amsterdam huilt waar het eens heeft gelachen
Amsterdam huilt, nog voelt het de pijn
Amsterdam huilt waar het eens heeft gelachen
Amsterdam huilt, want weg is de gein

TeMeijer | 10-08-09 | 22:25

@Bluebook | 10-08-09 | 22:21 ,
nee,
dat mag niet van de EU.

*kliklijn belt*

vander F | 10-08-09 | 22:25

Triest en treurig.

Petrus de Rewa | 10-08-09 | 22:25

Erg sneu allemaal.

Kaas de Vies | 10-08-09 | 22:24

Okee, niet goed alle links in het topic gechecked: het slachtoffer droeg inderdaad een hoofddoek. Kunnen we de dader aub voor de zwijnen gooien, zoals in Hannibal?

Professor Superhirn | 10-08-09 | 22:23

Bluebook | 10-08-09 | 22:21
Herkenbaar.

poepertje | 10-08-09 | 22:22

-weggejorist en opgerot-

Dick R de Cock | 10-08-09 | 22:22

Triest...

L. Hannes | 10-08-09 | 22:21

Er komen weer (voor)oordelen in mijn hoofd, mag dat?

Bluebook | 10-08-09 | 22:21

Amsterdam huilt, waar het eens heeft gelachen...

TeMeijer | 10-08-09 | 22:20

Severt plat, met de groeten van GS.

Kale jekkerT | 10-08-09 | 22:19

@tbser, ik kon het wel laten, ik ben genezen!

..zapper | 10-08-09 | 22:19

Triest, maar iets met "ies koeltoer"???

brutus68 | 10-08-09 | 22:18

Kale jekkerT | 10-08-09 | 22:13
Nog erger: Leisters in opeleiding

Heinzz | 10-08-09 | 22:18

@ Don Knieschot | 10-08-09 | 22:17:
De laatste tijd wel vind ik...

Over Lord Ice Dog | 10-08-09 | 22:18

Dieptriest. Coole website. Daarop komt ook een foto voorbij van het team, ik dacht vier dames te zien waarvan twee met hoofddoek. Kans is groot dat het het zoveelste geval eerwraak is. Niet dat het veel zal veranderen als het inderdaad zo blijkt te zijn. Hoe dan ook, diep- en dieptriest dit.

Professor Superhirn | 10-08-09 | 22:18

Server rookt.

Triest hoor dit. Levenlang alstublieft. Jij neemt een leven van iemand, wij nemen jouw leven.

mzzia | 10-08-09 | 22:17

geenstijl=nu.nl?

Don Knieschot | 10-08-09 | 22:17

Eerwraak.

Piebe Gosliga6959 | 10-08-09 | 22:17

Server begint te roken daar. Brandweer al gebeld?

Kale jekkerT | 10-08-09 | 22:16

Vaderstak?

sjaakdeslinksesul | 10-08-09 | 22:14

Man steekt ex neer? Zo iets?

a.n.alvabeet | 10-08-09 | 22:14

In en in triest. Sterkte voor wie achterblijft.

@tbser | 10-08-09 | 22:02 :

In en in triest geldt ook voor u...

straatjochie | 10-08-09 | 22:13

Leisters in opleiding zijn afgestudeerd op de homepage. Nieuw Nederlands of zoiets?
Raden maar in welke buurt zou ik zeggen.

Kale jekkerT | 10-08-09 | 22:13

@kudprinter | 10-08-09 | 22:11

...........

Bluebook | 10-08-09 | 22:12

Rip. Naam klinkt Turks. Eerwraak?

Lewinsky | 10-08-09 | 22:12

errorT, nice. In ieder geval: Ben ik de enige die vind dat een dikke taxi wat teveel is gegrepen voor een eigenaresse van een kinderdagverblijf? Daarentegen, RIP, triest is het sowieso

kudprinter | 10-08-09 | 22:11

RIP.

Bluebook | 10-08-09 | 22:11

Triest nieuws. Die gozer had dus gelijk met zijn 'amerikaniseren'.

Naam&foto van de vrouw staat trouwens op de website
www.moedersschoot.nl/nieuwsbrief.html

Fluffy Bunny | 10-08-09 | 22:09

Amsterdam... je weet tog...

supa dupa fly | 10-08-09 | 22:08

*zoekt de hoogste boom voor dader*

Toch triest dat zelfs een baan in de kinderopvang je je tegenwoordig het leven kan kosten...
Dacht dat dit "privilege" voorbehouden was aan bv politie, brandweer (of onroerendgoed handelaren :P) vanwege de hogere risicos.

Poita | 10-08-09 | 22:07

Respectvol gebracht GS, helemaal vrij van grappige opmerking. Hulde.

+1 voor filename pica.

Vincent Voorvocht | 10-08-09 | 22:07

-weggejorist-

paddoschtoel | 10-08-09 | 22:07

-weggejorist-

Count_Grishnackh | 10-08-09 | 22:06

triest..
( @ tbser) en gozert die vrouw neersteekt

Gordijn | 10-08-09 | 22:06

Heel erg dit! En @ tbser: Ontsnapt?

femfataal | 10-08-09 | 22:06

Let the hunt begin.

C.Almighty | 10-08-09 | 22:06

Amsterdamned nog aan toe!! niet normaal meer toch!

lens_uit_de_struik | 10-08-09 | 22:06

-weggejorist-

tbser | 10-08-09 | 22:05

tbser | 10-08-09 | 22:02
www.geenstijl.nl/paginas/huisregels.ph... - Onder het kopje dombo's.

De dader zal -als ie gepakt wordt- in Nederland wel weer 2 jaar met TBS krijgen, terwijl zulke zieke geesten nooit meer het daglicht moeten kunnen zien.

Bombastisch | 10-08-09 | 22:04

Morgen een vervolg krijgen? Is iedereen van de hulpdiensten vanavond vrij?

Echt He! | 10-08-09 | 22:04

Dat is niet niks

Xiron | 10-08-09 | 22:04

Wat is er toch aan de hand in Amsterdam?

het_boertje | 10-08-09 | 22:04

Verrek, dacht dat ik op nu.nl zat maar ben toch goed hiero... :')
Idd erg trieste gebeurtenis !

Over Lord Ice Dog | 10-08-09 | 22:04

-weggejorist-

tbser | 10-08-09 | 22:04

Niet normaal meer.

Yeah-banned | 10-08-09 | 22:04

en dat was meteen je laatste keer tbser

liedspiek | 10-08-09 | 22:04

Zal wel in de relationele sfeer liggen. R.I.P.

Derzug | 10-08-09 | 22:04

triest

fjordman | 10-08-09 | 22:03

-weggejorist en opgerot-

tbser | 10-08-09 | 22:02

REAGEER OOK