Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wouter heeft er zin an

woutert.jpgWouter Bos is er klaar voor. Na Balkenende is het tijd voor Bos I. Dit land kan namelijk zoveel beter. Weg met de Italiaanse toestanden, dit kabinet laat een zure nasmaak achter bij een heleboel mensen. Wouter gaat het allemaal anders doen. Mocht hij het na 22 november voor het zeggen krijgen in dit land, dan is zijn eerste wapenfeit een generaal pardon voor de 26.000 gezichten. En dat is goed nieuws voor onze Hagan, de triggerhappy helikopterpiloot. Maar alvorens voor Sinterklaas te kunnen gaan spelen, moet Wouter natuurlijk eerst nog de verkiezingen winnen. Dat wordt dus nog druk folderen in 020-Gaza, want door de droombegroting zit het CDA onze nationale windvaan inmiddels op de hielen. Dus loopt Wouter zich nu al in te dekken. Dat er bijvoorbeeld nog nooit een zittende premier is verslagen in tijden dat hij de economie mee heeft. En bovendien kan zijn rivaal tot op het laatst met buitenlandse staatshoofden op de foto, terwijl de PvdA-voorman op een zeepkist op de markt staat. "Ik ben in het nadeel, dat realiseer ik me heel goed," zo jammert hij. Kom kom Wouter, je vergeet je vrienden bij de publieke omroep...

Reaguursels

Inloggen

Echt weer Geenstijl: lekker rechts als het gaat om asielzoekers en allochtonen. Geweldig ook dat Hagan er weer even met de haren bij wordt getrokken. De link verwijst naar een stukje over Hagan waarin hij als een soort Amerikaanse oorlogshelicopterpiloot tijdens de Vietnamoorlog tekeer is gegaan in Afghanistan. Lekker betrouwbaar, zo'n stukje gebaseerd op gegevens van de kwaliteitskrant Telegraaf. Zet um op GS!

timmi | 21-09-06 | 11:36

FF Stemmen tegen deze dwaze plannen
°°°°°°°°°°°°
Generaal pardon
Wouter Bos kondigt een generaal pardon af, zodra hij premier wordt. Dat heeft de PvdA leider gezegd in een interview met het AD. Hoe staat u tegenover een generaal pardon?

Negatief
71%
Positief
22%
Neutraal
6%

totaal aantal stemmen: 306
°°°°°°°°°°°°
www.bnr.nl/Home.asp?Context=S%7C5e0111...

2amazing | 21-09-06 | 00:34

nadenkeniseenkunst 20-09-06 @ 23:44

Snob!!!!

Boeddhi | 21-09-06 | 00:06

Wouter Bos is het bewijs dat Idols kandidaten die kunnen showen en faken mar niet methun eigen stem kunnen zingen toch ver kunnenkomen in de finale. Het zal wel een campagne worden over de bril van Balkende, de oplaadbarebaterijen van Verhagen,de sleutelbos van Rita en de balpen van Rutte.En de rest ..? Detoekomst van Nederland,de problemen die nog steeds niet zijn opgelost, de economie die opveert maar nog niet sterk genoeg is voor grote tegenslagen en alle andere uitdagingen die nog wachten....? Dat zien we op 23 november wel weer.

nadenkeniseenkunst | 20-09-06 | 23:44

"Wouter is een LUL"

butthead | 20-09-06 | 21:27

"Wouter Bos is een lutser", wie maakt dit t-shirt?

Duitse helm | 20-09-06 | 21:13

26.000 keer een uitkering en iedereen erop vooruit is geldwegsmijterij van de bovenste plank. Dus hebben we binnen de kortste keren weer een begrotingstekort. Ik zeg dus optiefen met die Partij van de Allochtonen.

Captain Diehard | 20-09-06 | 19:11

-weggejorist-

JackTheR | 20-09-06 | 17:10

Kortom: Wouter SprookjesBos.

Kruidnagel | 20-09-06 | 16:54

Ja, misschien kan Balkie nog een keertje met ome Bush op de foto, altijd goed voor mijn nationale eergevoel...

bubka | 20-09-06 | 16:42

Dit land kan zoveel beter, inderdaad om te beginnen kan die gladde slijmbal van een Wouter zich van kant maken

RuQje | 20-09-06 | 16:17

petjesman 20-09-06 @ 14:54

Woehahaha, ja geweldig he (die laatste zin)

Alexander the Great | 20-09-06 | 15:35

Een écht goed generaal pardon werkt natuurlijk twee kanten uit: mensen die alleen maar afgeven op Nederland en de nederlandse cultuur, en toch al een 2e paspoort hebben, kunnen dan namelijk zonder pardon Nederland uitgezet worden...

Onderbuik | 20-09-06 | 15:33

@Aussie met andere woorden precies wat ik zei, ze willen kanslozen in stand houden.
En het liefst subsidiëren ipv dat ze proberen deze mensen nuttig te maken voor de samenleving.
En dan lopen we te kloten met mensen die niet normaal kunnen zwemmen als er een man aanwezig is.

petjesman | 20-09-06 | 14:54

DanteG 20-09-06 @ 10:32

Zalm was al die tijd minister van Financiën (ok, heel ven Hoggervorst). Daarvoor was het even Kok onder Lubbers, daarvoor Ruding van de VVD.

Maaier | 20-09-06 | 14:39

Arme wouter, begin je nu al te huilen. Nu al smoezen voordat het circus opent. Misschien kun je gaan samenwerken met Mao Tse Marijnnisse, weet je zeker dat het een puinhoop wordt. Misschien wil trutje Halsema je wel helpen, kun je eens mee gaan praten als je de kindertjes uit de creche haalt. Balkie heeft toch maar geregeld dat je ook een paar centen voor de kinderopvang tegemoet kunt zien.

anchorman | 20-09-06 | 14:07

Wouter zak door de stront ;(

roflpantoffel | 20-09-06 | 14:03

'26.000'? Maak daar maar de 'hooguit 2.000' van want zo'n 24.000 zijn of al uitgezet of hebben inmiddels een verblijfsvergunning. Die overige 2.000 zitten nog in de molen.

Pharos | 20-09-06 | 13:41

Om Edgar davids te parafraseren: Boeddhi moet eens ophouden met zijn kop in de reet van Cohen te steken. De PvdA en verwante linkse partijen zijn/waren verantwoordelijk voor het taboe op het bespreken van problemen door migratie. Toen Bolkestein (VVD) het cordon doorbrak werd hij voor fascist uitgemaakt. Door d'Ancona, Wallage en andere poltieke vrienden van boeddhi. Dat Cohen zijn inderdaad strenge wet heeft kunnen doorvoeren, is te danken aan vrije geesten die de Moral Polizei van links hebben getrotseerd.
(Overigens heeft Cohen zijn daadkracht in Den haag achtergelaten, want in Amsterdam trakteert hij Finse relschoppers op een pizza tijdens een avondje Ajax. Om de dialoog in gang te houden.)

Onbevlekt blazoen | 20-09-06 | 13:40

stem rita!

sexpack | 20-09-06 | 13:38

@petjesman 20-09-06 @ 13:16
Het systeem dat links in stand wil houden is een soort van gesubsidieerde apathie. Een systeem dat uikeringen aan "kanslozen" uitdeelt zonder daarover een moreel oordeel over uit te spreken.

Aussie | 20-09-06 | 13:26

Hans Anders 20-09-06 @ 12:50

Waar het werkelijk om gaat is dat Wouter geld uit gaat geven (zoals de pvda altijd doet) voordat er iets verdient is,bovendien hebben we dan straks weer het probleem dat er dubbel bezuinigt moet worden. Dus je wordt 2x genaaid door die sinterklaas.

Alexander the Great | 20-09-06 | 13:17

@Aussie waar de PvdA vervolgens weer profeit van heeft.
Deze gasten zijn gebrand op het maken van hun eigen problemen.
Hoe meer kanslozen hoe beter het is.

petjesman | 20-09-06 | 13:16

Boeddhi 20-09-06 @ 13:12
Die insteek had ik even gemist...

Brouhaha | 20-09-06 | 13:16

Brouhaha 20-09-06 @ 13:08

Daar ging het niet om. Het was niet serieus.. Ik wilde aangeven dat kort door de bocht redeneren door te stellen dat mijn ouders communist waren nergens op slaat

Boeddhi | 20-09-06 | 13:12

Wouter Bos is geen realist, dat bewijst hij maar weer eens met deze domme uitspraken. Voor Sinterklaas spelen is leuk, maar de cadeaus moeten wel betaald worden. Iets waar Bos de mensen die hard werken altijd voor pakt. Zijn ultieme doel is herverdeling, hét doel van de verzorgingsstaat zoals de PvdA dat zo graag ziet. Een ideale wereld waarin iedereen precies gelijk is en evenveel te besteden heeft. Dit bijna kinderlijk naieve streven heeft er niet toe geleid dat de armoede is uitgebannen, ondanks de enorme bedragen die eraan besteed zijn en die de PvdA en andere linkse partijen er met alle liefde weer in willen pompen. De armen zijn vele malen rijker geworden dan vroeger en zijn volgens de traditionele criteria helemaal niet meer arm. Maar zolang er rijken zijn zullen er ook altijd armen zijn. Door alsmaar meer mensen van buitenaf binnen te halen zullen de bestaande problemen alleen maar groter worden.

Aussie | 20-09-06 | 13:09

Boeddhi 20-09-06 @ 12:58

Nederland heeft Indonesie nauwelijks gekoloniseerd; vergelijk het maar eens met de Franse en Engelse kolonies: iedereen spreekt daar nog Frans c.q. Engels. In Indonesie was alleen de elite vernederlandst. Die bestuurde het land en zorgde dat wij (de Blanda's) goed handel konden drijven. Daar hebben de Indonesiers trouwens ook behoorlijk profijt van gehad!

Brouhaha | 20-09-06 | 13:08

@Brouhaha,
Een heel continent isoleren is een utopie lijkt me en ook niet gewenst. Maar dat van die moderne communicatiemiddelen heb je gelijk in. De filantropen hippie oprichters van Cisco systems hebben daar ook uitgesproken ideeen over. Bijvoorbeeld een simpele boer die met een PDA'tje actuele marktprijzen kan opvragen en daardoor beter op de markt kan inspelen. Ja daar zit wat in.

Treger | 20-09-06 | 13:06

@Boeddhi als wij nog altijd de baas waren over Indonesie dan waren ze inmiddels een beschaafd land.
Maar nee het moest zo nodig Indo Islamofascist style.
Nou flikker dan ff lekker in een vulkaan.

Wij hebben jullie niet nodig, jullie hebben ons nodig.

petjesman | 20-09-06 | 13:02

Een "kaalgeschoren" oma....
Dat is nog wat anders dan wouter "Bos"

Pigha Lal | 20-09-06 | 13:00

Mediageile Wouter als MP? God moge ons dat Besparen! Popie Jopie Wouter, met zijn verschrikkelijke glimlach, zijn domme praatjes en casual look is het slechtste dat ons land kan overkomen. Maar wedden dat ventje Bos direct een fatsoenlijke stropdas koopt zodra hij Nederland mag gaan regeren (lees: verkloten).

sAner | 20-09-06 | 13:00

Alexander the Great 20-09-06 @ 12:21

En jullie tot de imperialisten, die achter de slavernij stonden en het indische volk onderdrukte in ons coloniaal verleden. Waarschijnlijk waar jullie voorouders leden van de NSB en hielpen nazie Duitsland hun doel te realiseren.... Jullie oma zal vaarschijnlijk na de oorlog kaalgeschoren zijn...
Dit slaat toch nergens op! Als we zo gaan beginnen! Gewoon discussieren AUB!!!!

Boeddhi | 20-09-06 | 12:58

Treger 20-09-06 @ 12:41
Nou, er zijn naar mijn smaak nog veel te veel linkse tuinkabouters! Mijn oplossing voor Afrika is heel simpel: Stevig mijnenveld in de Middenlandse Zee en rond de Canarische Eilanden, alle (lucht)verbindingen verbieden en de enige ontwikkelingshulp laten bestaan uit een net van Internet-stations op zonne-energie en satellietcommunicatie, zodat alle kennis ze ter beschikking staat. Dan over een paar honderd jaar gaan kijken wat er van geworden is.... Dit is de Darwin-snelkookpan Doctrine :-)

Brouhaha | 20-09-06 | 12:56

Van de geschiedenis leren we
dat
we niets leren van de geschiedenis!

Pigha Lal | 20-09-06 | 12:54

@Boeddhi 12:35

Wat denk je dat ik ben ? Je onderbetaalde leraar?
Ga eens ff snel deaud.

petjesman | 20-09-06 | 12:53

Treger 20-09-06 @ 12:41

Precies, we beschermen onze markt tegen producten uit de 3e wereld, we houden ze arm.. Dan vluchten ze hier naar toe en schoppen we ze er weer uit. Heb beschaafde westen!!!

Boeddhi | 20-09-06 | 12:52

Alexander the Great 20-09-06 @ 12:21

Domlinks zoals Treger en Boeddhi kijken nooit achterom, leren niets van geschiedenis en verwerpen zelfs de geschiedenis als bron van informatie en inspiratie. Als het niet in hun minidenkraam te pas komt dan verwerpen ze zelfs ieder argument dat anderen tenminste tot nadenken stemt, waarschijnlijk behoren Treger en Boeddhi tot de 5e collonne van moderne landverraders behoren wiens ouders eerst riepen dat zij liever een Rus in de voortuin hadden dan een bom (ook van russische makelij natuurlijk) in de achtertuin. Zij behoorden tot een communistische mantelorganisatie die later is opgegaan in GL.

Hans Anders | 20-09-06 | 12:50

@Treger 20-09-06 @ 12:29
Mooi geschreven.

Gekke Gerritje | 20-09-06 | 12:46

Laat de Linkse winter maar komen:
Wouter Bos-lim
Jan Maar-grijnzen
Femke Haal-ze-maar (uit Ethiopie)

1. Alleen kansloze asielzoekers zonder geld en opleiding nl in
2. De oorlog verklaren aan Amerika
3. "niet auw" verklaring tekenen met de Taliban (buitenlandse politiek)
4. o ja, 26.000 asielzoekers pardonneren

Geld? Alle rijken naar werk kampen sturen (rijs = aso). Zo kunnen ze zien hoe normale mensen moeten werken! Bezittingen direct naar de kansloze asielzoekers en partijbonzen. Immers: "Arbeit maact frei" of zoiets.

Heb ik dat al eerder gehoord???

Pigha Lal | 20-09-06 | 12:44

@brouhaha,
Dat van die linkse, naieve tuinkabouters zal wel meevallen denk ik. Men is wel reeel geworden.. Ik zit met angst naar die afrikanen te kijken die op dit moment massaal aanspoelen op de canarische eilanden. Het zijn inderdaad gelukszoekers maar opportunisten? Ik weet het niet, wat bezielt die mensen om levensgevaarlijke risico's te nemen en wat moet je er tegen doen? De marine erop af sturen om die houten bootjes tot zinken te brengen?
Misschien dat wereldvrijhandel een oplossing is maar kost dat welvaart hier?
Vragen en dilemma's, wat denk jij?

Treger | 20-09-06 | 12:41

[url]http://www.wouterwindvaan.nl[/url] De officieuze site van onze nationale windvaan!

NiVe | 20-09-06 | 12:38

Doe ik ook! Ik hou nu eenmaal van inhoud, niet van dom geschreeuw... Jij blijkbaar wel... Ik zal daar rekening mee houden...

Boeddhi | 20-09-06 | 12:37

@Boeddhi ga eens dood raar stuk stront, of ga lekker met je kameraden op stand.nl jubbelen over het geweldige socialistische gevoel.

QB (ja die.....) | 20-09-06 | 12:35

petjesman 20-09-06 @ 12:29

@Boeddhi ben jij een "gangsta" rapper uit Diemen Zuid?

Leg uit!!!

Boeddhi | 20-09-06 | 12:35

Alexander the Great 20-09-06 @ 12:28

Je geent een mening zonder argumenten! Dat is het probleem... elk mens heeft recht op zijn mening, ook jij.. Maar schreef niet domweg zonder motivatie

Boeddhi | 20-09-06 | 12:31

Boeddhi 20-09-06 @ 12:26

Vervolgens is er nu lunch,en ga ik maar niet meer in op commentaar op jou niveau.

Alexander the Great | 20-09-06 | 12:30

@kloot viool
Eindelijk zeg, ik hoop ook van harte dat GS wat minder berichtjes zal schrijven met die mongeaul als onderwerp.
Je kunt maar zoveel van Bos zien zonder kots neigingen te krijgen.

@Boeddhi ben jij een "gangsta" rapper uit Diemen Zuid?

petjesman | 20-09-06 | 12:29

Gekke Gerritje 20-09-06 @ 12:15

Hear, hear! Goed verhaal; misschien begrijpen al die linkse, naieve tuinkabouters nu eens dat de wereld vol zit met opportunisten. Wij Nederlanders zijn verworden tot emotioneel labiele zwakkelingen die al hun sprookjes geloven en ze een warm onthaal bieden. Zij lachen zich suf om dat naieve volk dat zowat nationale rouw afkondigt als er een domino-mus wordt doodgeschoten!

De wereld is keihard. Darwin rulez. Stemt dus allen op de Goddelijke Chloorkuif, want anders zitten we hier over een decennium in een dependance van Donker Afrika.

Brouhaha | 20-09-06 | 12:29

Ik ben voor een streng en rechtvaardig asiel beleid... Maar ik kan het niet verkroppen dat mensen al 10 jaar of meer wachten op uitsluitsel, nu nog teruggestuurd worden

Boeddhi | 20-09-06 | 12:29

@gekke Gerritje,
Ik weet het ook niet hoor misschien dat het helpt quota in te stellen? In dit geval ging het om studente die haar kostwinner kwijtraakte en op de 1 of andere manier werd garant staan niet geaccepteerd, dus geen vluchteling.
Tja wat zou je kunnen doen aan asielproblematiek? Het gaat inderdaad hard tegen hard. Opvang in regio is het beste want geen valse verwachtingen wekken en misschien moet NL in VN verband maar vreemdelingenlegioen oprichten en jonge mannelijke vluchtelingen hier in opnemen (scholing en training) die in de regio kan optreden? ik zeg maar wat. Het asielbeleid is inderdaad failliet maar situaties in de (3e) wereld worden er niet beter op.
Het zijn heel vervelende nare toestanden en helaas lijden de goeden onder de kwaden zoals altijd.

Treger | 20-09-06 | 12:29

Boeddhi 20-09-06 @ 12:26

In dat geval snap ik niet wat JIJ hier doet,als ik mijn mening wil geven en het staat jou niet aan ben je niet verplicht te reageren .... toch.

Alexander the Great | 20-09-06 | 12:28

Boeddhi 20-09-06 @ 12:20
.
Job Cohen heeft de wet ingediend. Maar het beleid uitvoeren deed hij niet!
.
Hoewel we er nog over kunnen twisten of het beleid echt streng is, is het misschien interessanter te vragen of je voorstander van deze 'wet-Cohen' bent. Bij deze: ben je er voorstander van?

Gekke Gerritje | 20-09-06 | 12:27

Alexander the Great 20-09-06 @ 12:21

Hoe oud ben je eigenijk, heb je al stemrecht? Sorry dat ik je de link naar sesamstraat gaf. Als je nog niet kan mee discussiëren, kun je beter naar sites toe die op jou niveau aangepast zijn...

Boeddhi | 20-09-06 | 12:26

Boeddhi 20-09-06 @ 12:13

Ga jij wouter zijn handje nou maar vasthouden, lutser

Alexander the Great | 20-09-06 | 12:21

Gekke Gerritje 20-09-06 @ 12:15

Ik dacht dat het over het generaal pardon ging... Het asielbeleid is neergezet door Job Cohen, en dat is een streng beleid..

Boeddhi | 20-09-06 | 12:20

alleen van die kop krijg ik al kots neigingen

kloot viool | 20-09-06 | 12:15

@Treger 20-09-06 @ 11:33
.
Dat is inderdaad behoorlijk onmenselijk.
.
Het is alleen moeilijk om te bedenken hoe het beter kan.
Nederland heeft plaats voor een paar miljoen mensen. En Nederland kan maar een beperkte hoeveelheid bronnen aanspreken voor hulp aan mensen in deze wereld die het moeilijk hebben. Tegelijkertijd zijn er misschien 4 miljard mensen die het behoorlijk slecht hebben. En is er bijna oneindig veel geld nodig om iedereen te helpen.
.
Iedereen helpen kan dus niet.
.
Maar wat je wel zou kunnen proberen is om zo effectief mogelijk te zijn.
Kijk nu naar wat er in Nederland is gedaan. Iedereen die het voor elkaar kreeg om hier binnen te komen kan rekenen op de steun van een heel leger mensenrechtenadvocaten. En elke situatie kan als schrijnend worden afgeschilderd. Dat terwijl je niet een van de zwaksten in deze wereld bent als je het voor elkaar kunt krijgen hier te komen.
Voor Nederlandse begrippen hebben veel asielzoekers het ook slecht. Maar hoe hard ook, je kunt de lat niet leggen bij Nederlandse maatstaven.
.
Het gevolg van al deze menslievendheid bij veel linkse mensen is dat het beetje hulp dat Nederland kan bieden opgaat aan mensen die het minder hard nodig hebben en ook nog aan mensen die vaak totaal niet dankbaar zijn voor de hulp.
.
In plaats van een maximum hoeveelheid leed voorkomen hebben we nu een heel klein beetje leed voorkomen en tegelijkertijd onze eigen samenleving aan de rand van de afgrond gebracht.
Niemand heeft hier slechte bedoelingen mee gehad, maar het is het gevolg van het systeem.
.
De politieke reactie is dat men probeert regels te stellen om misbruik van de Nederlandse hulp te voorkomen. Maar met de hele industrie die er is om iedere asielzoeker te helpen en een juridisch gevecht aan te gaan, gecombineerd met wetten die iedere onmenselijkheid proberen uit te sluiten, is het erg lastig om dit misbruik in te dammen. Gevolg is dat de ECHT schrijnende gevallen hieronder lijden.
Het asielbeleid is de onschuld al lang voorbij. Het is nu hard tegen hard, waarbij de pro-asielzoeker-organisaties geen middel schuwen (advies paspoort te verbranden, advocaten die het meest kansrijke vluchtverhaal verzinnen, de media volledig inzetten, 10 verschillende juridische procedures starten) en de handhavers dus net zo hard terugvechten (regel is regel).
.
Ik weet ook niet wat de oplossing is, maar alleen roepen dat het beleid onmenselijk is helpt niet.

Gekke Gerritje | 20-09-06 | 12:15

Alexander the Great 20-09-06 @ 12:10

Kindje, ik heb nog een link voor jou!

www.sesamstraat.nl/

Boeddhi | 20-09-06 | 12:13

'Wouter heeft er zin an'

Wij ook maar zonder bos de sinterklaas.

Alexander the Great | 20-09-06 | 12:10

petjesman 20-09-06 @ 12:07

Zinloos!

Boeddhi | 20-09-06 | 12:09

@Boeddhi 11:28
En waarom gaat die autochtone man dan niet gezellig met ze vrouw mee?
Wel lekker exotisch neuqen maar exotisch leven wil de man niet, lekkere relatie zeg.

petjesman | 20-09-06 | 12:07

1 miljard++ per jaar is wel een beetje veel voor die meuk ....

QuidProQuo | 20-09-06 | 12:07

esyl 20-09-06 @ 11:58

Nee, jou kop is feest

Alexander the Great | 20-09-06 | 12:06

@rita-fan <----- alleen de naam al TRIESTTTTT

esyl | 20-09-06 | 11:58

Treger 20-09-06 @ 11:51

Niet rwageren op zo'n sukkel (fascist)

Boeddhi | 20-09-06 | 11:54

@hans,
Wat jij daar schrijft is dat zelfhaat? Je weet wel projectie.
Mensen zoals jij moeten ze het leven onmogelijk maken vind ik. Is sociale hygiene.

Treger | 20-09-06 | 11:51

Treger 20-09-06 @ 11:36

Jij leeft zeker in de Efteling of Bobbejaanland?

Hans Anders | 20-09-06 | 11:47

"Er zijn weinig mensen waar ik zo'n diepgewortelde haat voor koester als voor Wouter Bos. Niet zozeer omdat hij van de Partij van de Afbraak is, die moet er blijkbaar ook zijn. Maar gewoon omdat hij zo'n zelfingenomen smoel heeft en zogenaamd alles beter kan. Bah, wat een fatneck. Ik hoop vurig dat hij keihard op z'n bek gaat in november.
Dat zal hem leren!"

helemaal mee eens glyce. Dat veel nederlanders dat niet zien, he zo'n viezerd met zijn gladde praatjes die in debatte altijd met simpele kinderachtige trucs doet alsof hij het allemaal beter weet en boven het huidige kabinet staat.

en wat het gevolg is van Bos zijn "slimme" plan om als mensen meer aanvullend pensioen krijgen wat van de AOW af te halen. Is dat mensen eerder stoppen met werken. Waarom langer doorwerken voor extra aanvullend pensioen als er dan straks toch alleen maar meer vanaf moet?

Blaatschaap99 | 20-09-06 | 11:46

Treger 20-09-06 @ 11:04

Dat waren vast en zeker bedrijven die een dekmantel zochten om immigratie op gang te brengen. De stand van zaken in die muzelmenslanden is zo laag dat iedere suffert die werkzaamheden in enkele maanden zou kunnen leren. Er is geen enkele serieuze werkgever geweest die ooit muzelmensen heeft opgehaald uit muzellanden, immers je moet voor ieder muzelmens nu een bankgarantie afgeven van ca. 67.000 euro dat hij zij terug gaat en geen asielprocedure aanspant omdat hij / zij plotsklap hervonden herinneringen krijgt en hysterisch bij de terugkeer gedachte wordt (vakantie kan blijkbaar wel).

Hans Anders | 20-09-06 | 11:45

Treger 20-09-06 @ 11:33

Hellemaal met je eens!

Boeddhi | 20-09-06 | 11:36

@Hans,
Man jij bent echt zwaar gestoord.

Treger | 20-09-06 | 11:36

-weggejorist-

Hans Anders | 20-09-06 | 11:35

@Boeddhi,
Schandalig zeg je. Een paar jaar geleden is een kennis omgekomen bij verkeersongeval. Hij had al jaren relatie en samenwonend met Russisch meisje die studeerde aan dezelfde universiteit. Meisje was paar maanden zwanger toen vriend verongelukte en goed geintegreerd. Desondanks moest ze notabene voor bevalling oprotten uit NL want verblijfsvergunning was verlopen. (tot groot verdriet velen en vooral ouders verongelukte) Hoe onmenselijk kan je zijn?

Treger | 20-09-06 | 11:33

@Brouhaha: geen 26.000 uitvreters, maar 26.000 toekomstige PvdA-stemmers. Woutertje denkt aan de toekomst.

Boeddhi heeft trouwens 100% gelijk wat betreft de AOW-premies van de babyboomers: ze hebben destijds veel en veel te weinig afgedragen. Het is flauw om dat nu alsnog bij deze ouderen weg te halen, maar het alternatief is om het maar op de jongere generatie af te schuiven, en ons zwaarder te belasten (we betalen al veel meer AOW-premies dan zij ooit deden), prepensioen af te schaffen en meteen ook maar laten doorwerken na het 65e levensjaar. Nee, laat de ouderen hun eigen tekort dan maar aanvullen... en dan kom je inderdaad al snel bij de rijkere ouderen. Van een kale AOW valt weinig af te halen. Ik mag dan een door en door rechtse rakker zijn, in dit geval ben ik het (overigens zonder de financiele onderbouwing te kennen.) met Bos eens, al hebben we waarschijnlijk verschillende principes die aan die keuze ten grondslag liggen.

Muxje | 20-09-06 | 11:32

Brouhaha 20-09-06 @ 11:13

Dat er minder asielaanvragen moeten komen (inmiddels zijn) zijn we het denk ik allemaal over eens... Dit is trouwens te danken aan de asielwet van Job Cohen (PVDA)... Dat de Nederlandse regering (links en rechts) in het verleden en heden gefaald hebben een adequaat uitzettings beleid uit te voeren, kunnen je die 26.000 niet kwalijk nemen. Ik geloof dat er ook nog iets bestaat zoals menselijkheid en fatsoen! Gisteren zag ik een nederlandse man op tv die zij dat zijn vrouw is teruggestuurd, hij en hun kind zijn nog in nederland (hij is autochtoon).. Ik vind dat schandalig!!1

Boeddhi | 20-09-06 | 11:28

@Boeddhi... hahahaha dan ben je hier aan het verkeerde adres plassert.

QB (ja die.....) | 20-09-06 | 11:20

QB (ja die.....) 20-09-06 @ 11:10

Heb je hier nog argumenten voor!!? Ik haat mensen die alleen maar dom blaten! Zeg iets met inhoud!!!!

Boeddhi | 20-09-06 | 11:13

Treger 20-09-06 @ 11:04
Dat van die tonnen weet ik toevallig heel goed omdat ik ooit in de 'asielindustrie' werkzaam ben geweest; het is een enorm apparaat van verzorgers, bewaarders, juristen en ander truien-en-baardenvolk dat zich er tegenaan bemoeit en er een goede boterham aan verdient.
En ja, ik weet dat er ook asielzoekers zijn die iets kunnen, maar ik vind dat er in Nederland nu wel genoeg culturele diversiteit is om het tot het eind van de eeuw mee te redden.

Boeddhi 20-09-06 @ 11:07
Sorry hiervoor; het citaat leek me onschuldig genoeg; het was meer vanuit effectbejag. Dat Bush niet deugt is mij genoegzaam bekend!

Brouhaha | 20-09-06 | 11:13

Dus stem ik in geen 26.000 jaar op Wouter Bos, oprotten met die vreemdelanders...... het is hier al krap zat op de wegen, liever donderen we er 260.000 uit.....

Tomahawk33 | 20-09-06 | 11:12

Walter Boslim, nu al no.1 op de verliezerslijst van de afgelopen 10 jaar en de komende 5 jaar.

wat een ongeloveloos paardeorgaan is die homo toch.

QB (ja die.....) | 20-09-06 | 11:10

Zijn naam heeft iets kabouteresk, net als zijn beeld van de maatschappij.

Ed Cetera | 20-09-06 | 11:10

Brouhaha 20-09-06 @ 10:56

Bah, je gaat toch niet Bush citeren!!! Ik vind dat je oorlogsmisdadigers geen recht van spreken moet geven. Daarbij liegt Bush continu. Chemische wapens in irak (Leugens) Geheime gevangenissen bestaan niet (leugens) er wordt niet gemarteld (Leugens) aanslagen op het WTC (leugens???) wat is nog waar, ik weet het niet!!

Boeddhi | 20-09-06 | 11:07

@brouhaha,
Je zou het kunnen relativeren. Er zijn ook mensen die er hun brood mee verdienen en dit weer besteden.
Niet iedere vluchteling kost tonnen. (betwijfel dat bedrag maar goed)
Velen weten zich zelf te redden. Trouwens nog iets: Las laatst een artikel over sector klein metaal in Overijssel. Personeelsnood schijnt zo hoog te zijn dat ze actief metaalbewerkers werven in landen als Syrie en iran want daar zitten de geschoolde metaalbewerkers volgend de werkgevers. (oftewel hoe komt het dat er geen metaalwerkers door NL scholen worden afgeleverd?)

Treger | 20-09-06 | 11:04

Boeddhi 20-09-06 @ 10:55

Met alle respect, Boeddhi, maar je bent een tikje naief. Je moet namelijk weten dat, van al dat geld dat wij afdragen aan de roofridders in Den Haag (en dat is voor veel mensen 75% van alles wat zij verdienen, als je BTW, BPM, Accijnzen, brandstofbelasting etc. meetelt), ongeveer 5% effectief wordt gebruikt. De rest van het geld wordt verspild, verkwanseld, verblunderd en over de balk gesmeten. Om te beginnen 50% van de ambtenaren naar huis, dan praten we verder over lastenverhoging!

Brouhaha | 20-09-06 | 11:04

sorry moet lengte zijn

Boeddhi | 20-09-06 | 10:57

Weer 26.000 uitvreters.... sorry... politieke vluchtelingen erbij als Kabouter Boslim de macht grijpt. Wel opvallend dat die zogenaamde politieke vluchtelingen altijd vanuit Binnen-Bongobongoland of Diep-Verweggistaan naar Europa en dan nog bij voorkeur het Land van Melkert en Honing Nederland vluchten; ze vluchten nooit naar een buurland, bijvoorbeeld Buiten-Bongobongoland. Ze kijken wel uit; daar is immers ook niets te kanen.

Stel, je krijgt het als Nederlander aan de stok met de staat, bijvoorbeeld omdat je je straks, onder het Boslim-regime, uitspreekt tegen het grootscheeps uitdelen van je zuurverdiende centen aan grote hordes armoedzaaiers overal ter wereld, en je moet het land ontvluchten als politiek vluchteling. Zou je dan naar Afrika vluchten, of naar Mongolie? Dacht het niet; eerst maar eens Belgie proberen, en dan Duitsland of Zwitserland.

'Make no mistake', zou Bush zeggen, van alle politieke vluchtelingen is het ovegrote deel gewoon economisch vluchteling! Iedere vluchteling kost de staat, en dus NL-belastingbetaler, TONNEN per jaar! Vandaar dat wij er dit jaar RUIM 1% op vooruit gaan, en onze eigen zielige gevallen gewoon nog op een houtje bijten.

Brouhaha | 20-09-06 | 10:56

Onbevlekt blazoen 20-09-06 @ 10:49

Het moet uit de lenkte of de breedte komen. het geld moet worden opgehoest. Sta er bij stil dat de mensen in het verleden teweinig hebben betaald. er werd toen geen rekening gehouden met de vergrijzing. Wat mij betreft gaan wij gewoon meer belasting betalen.. Dat is het alternatief. Terwijl wij al langer en meer moeten werken.. CDA en VVD gooien het op meer werk... Maar dat is geen vaste factor. Als er weer een ressesie optreedt, kom je dus in de problemen.. Je hebt nu eenmaal periodes van hoog en laag conjuctuur...

Boeddhi | 20-09-06 | 10:55

@Ed,
Onbewust willen ze hem bekeren door alle "charmes" in de strijd te gooien. Helaas is de natuur onverbiddelijk en dan komt de wrok.
Zo werkt het.

Treger | 20-09-06 | 10:53

@ Daisy Bouterse 20-09-06 @ 10:21

Nee, door z'n voorgangers...

glyce | 20-09-06 | 10:53

Wouter op een zeepkist??
Zeep is een goed glijmiddel, heb ik me laten vertellen....

Aktivist | 20-09-06 | 10:53

@treger
je bedoelt dat ze met hem willen shoppen en gezellig klessebessen, of dat zij hem wel kunnen bekeren?

ed.. | 20-09-06 | 10:52

@ Boeddhi 20-09-06 @ 10:18

Kleuter

glyce | 20-09-06 | 10:52

@ Boeddhi 20-09-06 @ 10:28
Beste Boeddhi. In plaats van AOW bedoelde ik pensioen, sorry. Maar even dit:
Over mijn inkomen betaal ik sowieso al 42 procent belasting. Op mijn auto ongeveer de helft (BPM), op brandstof 80 procent, op mijn dagelijkse boodschappen de BTW, enzovoorts; ik heb eens gelezen dat 60 procent van wat je verdient naar het rijk gaat. Dat ik dan toch wat over weet te houden voor mijn oude dag, dat mag een wonder heten. Als de PvdA dan belasting weet te heffen over dat pensioentje, ja, dat vind ik schandalig. Zo betaal je dubbel belasting over je inkomen.
Ik geloof dat het W.F. Hermans was die het volgende schreef: Socialisme is mooie dingen doen van andermans geld.
Hermans is niet meer, maar de Grote Nivelleerders zijn springlevend.

Onbevlekt blazoen | 20-09-06 | 10:49

@johan,
Misschien daarom juist wel. Mooie man ongevoelig voor vrouwelijke verleiding.
Dat triggert veel.

Treger | 20-09-06 | 10:45

FUCK DUCK 20-09-06 @ 10:40

Ik wil Wouter met Jan.. Ik word ziek van dit NEO fasistisch bolwerk hier. Als je met Rita heult, ben je fout nl. Dat is een mens zonder gevoel en fatsoen!

Boeddhi | 20-09-06 | 10:43

@filter 20-09-06 @ 10:01

Die koppelingen zijn niet mijn research, maar anyway, graag gedaan. ;)

cor123 | 20-09-06 | 10:42

@Wereldbeuker 20-09-06 @ 09:35
Moet heel Nederland betalen omdat jij te lui bent om je kind uit te leggen hoe de politiek werkt? Als ik jou was, zou ik je kids gewoon precies de waarheid vertellen, ze worden uitgezet, omdat het Nederlandse rechtssysteem zegt dat ze dat moeten, is goed voor je kids, worden ze hard van.

Heau_Meau | 20-09-06 | 10:41

hij heeft er mischien zin an, maar wij absoluut niet in die boskabouter

FUCK DUCK | 20-09-06 | 10:40

@ Treger
"Is gewoon jaloezie. Wouter is de ideale man voor veel vrouwtje"
Das kudt voor die vrouwtjes. Boss knijpt liever katertjes, vooral in het donker.

~Johan | 20-09-06 | 10:40

*pakt alvast een bakje*
Waarom word ik toch altijd misselijk als het over Wouter Bos gaat?

-toedeledokie- | 20-09-06 | 10:37

Het is te hopen dat de stemmende NLer zich realiseert dat:
1.) Het guldenkwartje van Kok een PvdA idee was. Want de arbeidert heeft namelijk een leasebak & extragraties tankpas;
2.) De huidige allochtoonproblematiek door de multiculti PvdA is veroorzaakt;
3.) Het huidige opwaartse financiële pad zeer zeker niet aan de PvdA te danken is. Sterker nog, de PvdA is juist de oorzaak van de financiële malaise eind vorige eeuw geweest;
4.) De hypotheekrenteaftrek aan banden wordt gelegd, indien de PvdA aan de regering deelneemt;
5.) De PvdA de zorgpremie inkomensafhankelijk wil maken. Want de haast nooit zieke directeur valt veel beter kaal te plukken dan de zieke WIA/WWert...

DanteG | 20-09-06 | 10:32

Onbevlekt blazoen 20-09-06 @ 09:18

Bos komt niet aan de AOW, je weet er weer niks van!!! Bos pleit voor het belasten van het aanvullend pensioen dat hoger ligt dan 15000 per jaar. en alleen wordt belast dat gedeelte dat boven 15000 uitkomt. dus stel: mr. X heeft een aow van 10000 euri, en een aavullend pension van 17.000 euri. dan betaald mr. X over 2000 euri belasting. Daarbij belooft Bos dat de pensioenen meestijgen met de inflatie... Deze regering heeft allees juist bevroren.... DUD je lult Onbevlekte!!!

Boeddhi | 20-09-06 | 10:28

@treger:
hmm, ben blij dat je "veel" gebruikt. ik zou er niet aan moeten denken...

mvg | 20-09-06 | 10:26

Is gewoon jaloezie. Wouter is de ideale man voor veel vrouwtjes.

Treger | 20-09-06 | 10:24

@ Wereldbeuker
Onze huidige regering mist D66, dat was de vorige regering, doel je daar op?

Overigens democratie is toch dat de meerderheid mag regeren, maar de minderheid verteld ze hoe ze dat moeten doen, toch?

Tobus | 20-09-06 | 10:22

@glyce

hahaha, diepgewortelde haat, ben je vroeger soms door hem misbrukt of zo?!?!

Daisy Bouterse | 20-09-06 | 10:21

glyce 20-09-06 @ 09:12

Je bent gewoon jaloers omdat jij lelijk bent en hij niet! Accepteer nou gewoon dat je een lelijke rotkop hebt!

Boeddhi | 20-09-06 | 10:18

@Otto de Potto 20-09-06 @ 09:58
Sorry ik had dat egeltje vanmorgen doodgereden met mijn 2CV Tsja geen abs weet je.

Lucifer | 20-09-06 | 10:18

@Steve Irwin 20-09-06 @ 10:09

Word jij niet op dit moment begraven?

KaiserSoza | 20-09-06 | 10:17

Wouter, je hoofd is vreselijk, maar mijn fiat heb je, ik ga strategisch stemmen op je, en zeg daarvoor Marijnissen even vaarwel. Hopelijk volgen er meer!

badabingbitch | 20-09-06 | 10:17

Waarom wordt Verdonk toch overal bij gehaald, mensen, vrouwen horen thuis achter het aanrecht, niet in de politiek, tsjongejonge toch.

Maar afin, natuurlijk heeft Bos voor een gedeelte wel degelijk gelijk, dat wil niet zeggen dat hij ooit een stem van mij zal krijgen.

Daisy Bouterse | 20-09-06 | 10:11

Er worden iig genoeg domme reacties gegeven hier door mensen die het allemaal heel goed hebben in Nederland, maar om alles zitten te janken omdat ze het nog beter willen hebben. Wacht nou eerst maar ff de verkiezingen af en kijk dan verder. Voorlopig heeft ie nog niet gewonnen.

Jack Daniels | 20-09-06 | 10:09

Crickey!

Ons land gaat kapot met WB!

Steve Irwin | 20-09-06 | 10:09

@glyce 20-09-06 @ 09:24

En ik op Poesewies van der Slaan. Een echte MIWF.

kruT | 20-09-06 | 10:05

@ Tobus 20-09-06 @ 09:39
Nou vertel eens wat er is met Spanje aan de hand sinds die 600 allochtonen een generaal pardon hebben gekregen?

J-One | 20-09-06 | 10:05

@Glyce Dus? Gefeliciteerd met jezelf..

salonrealist | 20-09-06 | 10:05

Waar ik me zo aan erger is dat geouwehoer over het zuur, keihard inleveren, enorme bezuinigingen, groeiende armoede, onmenselijk beleid etc. etc.
.
Dit is toch allemaal bullshit. Kijk eens naar Rusland, daar leven de sociaal zwakkeren pas in armoede.
.
Zo zat ik gister tijdens het eten even naar de televisie te kijken. Op ned2 was een programma (gepresenteerd door die vrouw van Radar) over hoe mensen er het komende jaar op voor- of achteruit gaan. Je snapt al, dit programma was zo'n beetje door de communistische Goebbels geregisseerd. Loopt een vrouw, die al 7 jaar werkloos is, steen en been te klagen. Ze kan geeneens op vakantie!! Wat een schande...
Gaat ze er volgend jaar 20 euro op vooruit, loopt ze te klagen dat dat weinig is na zoveel zuur. Wat zuur: huis, elektriciteit, water, eten (misschien geen chateau Briand ofzo) alle basisbehoeften waar 80% van de mensheid naar snakt. Maar geen geld voor de bioscoop. Haha, moet ik ook nog bij haar langs om haar huis te komen schoonmaken ofzo?
.
Toch Balkenende en de VVD hakken hier niet op in. Zouden ze wel moeten doen.

Tray Hornay | 20-09-06 | 10:04

@salonrealist:
Maxima en Femke staan bovenaan! ik stel een bindend stemadvies op Femke voor.

m.v.g. | 20-09-06 | 10:03

Ach ja, Verdonk heeft er 4 jaar de tijd voor gehad. En nu zijn de meeste er nog. Dus Verdonk oprotten,je hebt slecht werk gelevert. En Bos geeft ze nu alsnog een groene kaart.
Probleem in één maal opgelost. Scheelt weer 100 uur vergaderen in de tweede kamer x 150 kamerleden x een paar duizend Euro. Dan bespaart Nederland weer een hoop geld.
En er is al een gemeente die het vast leuk vind om deze mensen in de gemeenschap op te nemen: www.geenstijl.nl/mt/archieven/017566.h...
De huizen zijn er namenlijk niet meer zo duur heb ik vernomen...

da wizard | 20-09-06 | 10:02

lol@ed...
tsja, je bent een vazalstaat of je bent het niet! (erhm...)
trouwens wel toepasselijk: een spinnetje in het Bos/Bush :) we zijn wel on topic.

m.v.g. | 20-09-06 | 10:02

waar het bij de pvda aan ontbreekt is een lange termijn visie. deze communistische ratten stormen af op de kruimels waar mogelijk potentiele kiezers zijn. de ideologie van de pvda wordt bepaald door opiniemakers, een partij moet het hebben van haar ideologie.

ganzo | 20-09-06 | 10:01

cor123 20-09-06 @ 09:36,
.

Wow. Interessante links. Dank je.

filter | 20-09-06 | 10:01

@ salonrealist 20-09-06 @ 09:52
lees ff de comments de volgende keer...
van kruT 20-09-06 @ 09:20
OT: En op de site van het AD kun je stemmen op wie het leukste hoedje op had. Hoe bedoel je triest...

glyce | 20-09-06 | 10:00

Hebben jullie al die verschrikkelijke spot gezien op www.pvda.nl met peer mascini?

bastyboy | 20-09-06 | 10:00

Alles kan beter bosje! Echt een promotie kun je het toch niet noemen.. Pvda, CDA allemaal één pot nat... maja.. 90 % van de allochtonen schijnt erop te stemmen (en dat terwijl er daar ook de meeste werkelozen tussen zitten :S) Moeten ze zelf weten. Laat ze maar lekker vriendjes worden met de politiek.

Aan de andere kant werd ik vanmorgen toen ik op de fiets (!) zat op weg naar mijn werk (!) aangegrepen door heet beeld van een platgereden egeltje. Ik heb toen besloten maar georgina te stemmen en haar partij van de dieren... Helaas is er geen partij tegen de dikke mercedessen met veel te asociale niet carpoolende bestuurders de veel te veel haast hebben om op tijd op hun werk te zijn omdat ze te laat zijn vertrokken van huis, en niet stoppen voor zo'n weerloos en ontzettend schattig egeltje... Anders had ik daarop gestemd.

Otto de Potto | 20-09-06 | 09:58

@salonrealist
Leuk! Maxima en Femke staan 1 en 2. En ze hebben inderdaad de leukste hoedjes :) BSA voor Femke, Pritt?

makkie | 20-09-06 | 09:56

"Het is een puinhoop op de kamer van Wouter Bos. Overal liggen stapels papier. Op het bureau, op de grond. Een Feyenoord-shirt hangt nonchalant over zijn stoel."

En dat kan toch zoveel beter.......

KaiserSoza | 20-09-06 | 09:53

Aardige Bosbash.

Even wat anders: www.ad.nl/hoedjes/

Vooral Femke heeft kosten nog moeite bespaard.

salonrealist | 20-09-06 | 09:52

@Wereldbeuker 20-09-06 @ 09:35, gatverdamme! in wat voor vieze buurt woon jij dan?

baggerboer | 20-09-06 | 09:50

Zullen we het niet meer over Wouter Bos hebben. Ik heb al last van brandend maagzuur.

Sociopaat. | 20-09-06 | 09:50

Is niet zo moeilijk te voorspellen, zet een Turkse als tweede op de lijst om alle buitenlanders op de partij te laten stemmen. Daarna zet de Turkse Woutertje aan de kant en hebben de allochtonen de grootste partij. Moeten we elk weekend werken en zijn we op vrijdag ook niet vrij omdat we dan verplicht naar de moskee moeten.......................

doormannetje | 20-09-06 | 09:48

Als die Hagan zo'n oorlogsmisdadiger is, waarom heeft Rita hem dan nog niet uitgezet? Als zij zo lang aarzelt, vind ik het niet gek dat iemand eindelijk een keer een knoop wil doorhakken.
(En nou niet zeuren dat Rita dat niet mocht van de wet. Volgens mij is er al een wet die zegt dat asielzoekers met een gewelddadig verleden er niet in komen, en anders had ze zo'n wet wel door de kamer kunnen loodsen.)

makkie | 20-09-06 | 09:48

Verdonk FOR PRESIDENT.

bad to the bone | 20-09-06 | 09:46

@Tobus 20-09-06 @ 09:39

Als het aan de vorige en huidige regering had gelegen?? Sinds wanneer bepaald de oppositie hier het beleid in NL?

Wereldbeuker | 20-09-06 | 09:45

@trobus
juist!

ed.. | 20-09-06 | 09:44

broomstick 20-09-06 @ 09:01
Sinds Lucas nu zelf verdient en wat heeft om te delen met arme mensen is hij links af.
-
Links zijn is leuk als je zelf nog niks hebt
Dan ben je natuurlijk voor "alles zullen we delen".
Op het moment dat je wel wat te delen hebt, omdat je bv werkt en geld verdient, zie je de meeste "linkse" naar rechts schuiven.
Of zoals Jack Spijkerman, links lullen en rechts vullen.
-
Dus Lucasdelinkselul = Lucasderechtselul geworden.
Lucas welkom in ons rechtse midden

Moi | 20-09-06 | 09:43

@Ruler 20-09-06 @ 09:38

Daar hebben we nu toch een nieuw beleid voor dat binnen een jaar (vaak binnen drie maanden) duidelijkheid verschaft? Drie maanden of vijftien jaar is nogal een verschil. En zouden er zoveel gelukzoekers zijn die met kinderen hierheen komen? Ticket Schiphol, boottochtje Fuertaventura of zwemtochtje Ceuta zijn vaak al duur genoeg.

Wereldbeuker | 20-09-06 | 09:42

Dit land kan zoveel beter maar tegelijkertijd zegt hij de hervormingen van de afgelopen jaren niet terug te draaien. Nee Wouter is maar wat blij dat hij zelf die o zo noodzakelijke zaken niet zelf heeft hoeven doen. Kon rustig aan de zijlijn staan terwijl anderen de hete kooltjes uit het vuur haalden. Jammer voor Wouter heeft Jan Peter het goed gedaan en plukt daar voor de verandering de vruchten van voordat Wouter naar socialistische traditie met andermans veren kan pronken. Resten Wouter en de zijnen alleen nog maar krokodillentranen.

Lucifer | 20-09-06 | 09:39

Met wouter het bos in.
Laten we die wouter is even lekker bossen.

Aars | 20-09-06 | 09:39

Een generaal pardon voor 26000 personen? Moet je kijken wat er in Spanje aan de hand is sinds ze vorig jaar 600 personen generaal pardon gaven. Bos vindt het verschrikkelijk dat we mensen terugsturen die hier al jaren zijn. Sorry, waarom zijn die mensen hier al jaren dan Woutert? Want als het aan de zittende (en vorige) regering had gelegen waren die mensen inderdaad allang weggeweest, veel minder verschrikkelijk dus. Nee, van procedure naar procedure laten rennen olv linksige schimmige advocatenclubjes om maar zand in de raderen van het immigratiebeleid te strooien, dat terwijl die mensen maar in een barakkenkamp van een AZC blijven zitten. Super sociaal Woutert!

Tobus | 20-09-06 | 09:39

Als je kleine kinderen niet wilt terugsturen naar een land waar ze nog nooit geweest zijn en de taal niet van spreken, dan vraag ik mij af wat Wouter gaat doen met de gelukzoekers die hier op Schiphol met de kids aankomen. Ze spreken de taal niet en zijn hier nooit geweest, dat moet je als beschaafd land toch niet willen.

Ruler | 20-09-06 | 09:38

@m.v.g
haha, denk dat het eerder we eerder een klein spinnetje zijn die met wat zalvende woordjes uit het raam wordt gezet.... want ach... misschien kan het in de toekomst nog wat vliegjes afvangen voor bus... ehm de internationale gemeenschap..

ed.. | 20-09-06 | 09:37

Een klein detail is dat mevrouw Bos bij de publieke omroep werkt..
Maar goed, dat moet natuurlijk weer in de doofpot..... Ben je een klein beetje rechts bij de N(S)OB, wordt je eruit gewerkt. Charles Groenhuijsen en Harmen Roeland bijvoorbeeld. Ik krijg er een beetje jeuk van.

Maar dit wordt uiteraard heel stil gehouden door de pers. Maar nu weet je waarom Wouter o.a. niet wilt bezuinigen op de PO.
Kijk b.v. hier maar even: www.villamedia.nl/n/nvj/omroep/2005jun... en ga op zoek naar nummer 838 Barbara Bos freelance journaliste.......

Hier nog een linkje: www.hpdetijd.nl/kuitenbrouwer.php?edit...

Mevrouw is ook nog woordvoerder van de Commissie Gelijke Behandeling.
Nieuws.nl - CGB: 'Weigeren reizigers KLM is discriminatie'
"Het merendeel van de reizigers op deze vluchten bestaat uit Antillianen en mensen afkomstig uit Zuid-Amerika", aldus Barbara Bos, woordvoerder van de CGB. ...
www.nieuws.nl/archief/2003-12-16/ 43366/CGB__Weigeren_reizigers_KLM_is_discriminatie

Ze heeft het wel druk:
De tekst is mede-opgesteld door Barbara Bos (De Balie). Dit Manifest werd op 19 mei 2001 gepubliceerd in NRC Handelsblad.
www.balie.nl/prog_content.php3?id=721

Maar dit wordt uiteraard heel stil gehouden door de pers. Maar nu weet je waarom Wouter o.a. niet wilt bezuinigen op de PO.

cor123 | 20-09-06 | 09:36

Mokum Kosher 20-09-06 @ 09:13

Ze wonen al bij mij in de buurt en ze zijn daar meer dan welkom!!

Het beleid dat is ingevoerd door notabene J.Cohen en dat minister R.Verdonk nu met zulk één harde hand uitvoerd (terwijl er van die 26.000 gezichten misschien inmiddels 1000 naar huis zijn) is er op gericht asielzoekers binnen een jaar uitsluitsel te geven.

Wanneer je dan als Staat niet in staat bent deze 26.000 mensen wederom binnen een jaar (hoelang bestaat dat clubje gezichten inmiddels??) duidelijkheid te verschaffen, moet je je conclusies trekken. Generaal Pardon.

Daarbij komt dat deze mensen inmiddels al zes jaar of langer in Nederland zijn. Kinderen hebben die bij mijn kinderen op de basisschool zitten en daarmee bevriend zijn. Ik moet er toch niet denken dat ik mijn kinderen moet uitleggen dat hun vriendjes na zes jaar niet langer meer welkom zijn in ons gastvrije landje.

Maar ik vind het wel jammer dat ik Woutertje daar nu twee maanden voor de verkiezing pas weer over hoor.

Wereldbeuker | 20-09-06 | 09:35

Zo langzamerhand kun je stellen dat Bos gedemoniseerd wordt. Zal de volgende kogel van rechts komen?
Overigens: Rita heeft het dus niet kunnen oplossen ondanks alle harde taal.
Hoe lang speelt dat al die 26000?
Niet meer dan humaan dat generaal pardon. Doen ze in andere landen ook en voor de rest is vreemdelingen wet al de hardste in europa.
Dankzij Cohen.

Treger | 20-09-06 | 09:33

Ach Woutertje rekent zich al rijk, daaas toch ook hun beleid geld uit geven wat je ni hebt, laten we eerst de verkiezingen maar afwachten voooor de P.V.D.A cq Partij Voor De Allochtonen......

BEERTENDER | 20-09-06 | 09:33

Ik vind het wel sportief van hem om balkie niet persoonlijk aan te vallen, en eerlijk toe te geven dat j.p in een moeilijke tijd aan het roer stond.

baggerboer | 20-09-06 | 09:32

@ed...
ik had nog bij mijn comment willen zeggen/zetten:
"wishfull thinking"...
*zucht even verder*
Weet je wat ik dan weer wel leuk/grappig vind? hoe als nederland op z'n achterste benen staat in de internationale gemeenschap, die rustig naar beneden kijkt naar het ultiem schattige ceasar-hondje wat liefjes tegen hem aankeft.

m.v.g. | 20-09-06 | 09:31

of het niks kost die 26000 mensen sjonge zeg

wouter krijgt zeker mn stem niet

uchman | 20-09-06 | 09:29

Ok, het is genoeg geweest met Wouter, mag ie nou dood?

mennie | 20-09-06 | 09:29

Als dat gebeurt dan verander ik mijn nick in Kolonel Klootoog. Of Major Pain. Of Private Parts.

Generaal Pardon | 20-09-06 | 09:29

Djeez wat zijn die Wouter maar ook de Grote Leider Jan M. toch een stelletje sore loosers (Vooral Woutertje doet weer denken aan het verongelijkte mannetje van vlak na de vorige verkiezingen, toen hij lekker niet mee mocht doen met de grote jongens). Volgens Jan ligt het niet aan Balkenende, maar aan de wereldeconomie. Als je op die voet doorredeneert kan je dus ook stellen dat we eigenlijk het hele economische beleid kunnen afschaffen, het maakt toch geen reet uit want het ligt aan de wereldeconomie. En dat demagogische gelul van hem, echt om doodziek van te worden. Volgens Wouter is het mooi (hij kon het net uit zijn bek krijgen) maar te laat. Volgens mij hebben we echter een kabinet gehad die precies heeft gedaan wat ze meer dan drie jaar geleden gezegd hebben, eerst puinruimen en daarna met zijn allen de vruchten ervan plukken. Nu Wouter weer met zijn Emmenthaler begroting...

Carpa | 20-09-06 | 09:29

Hmmm, tijden beter en er is dus geld te besteden. Mijn motto: Geen zak geld bij een socialist.

Dat hebben we gezien met Den Uijl in de jaren 70 en Keffertje Kok smeet ook met het geld. Iets waarvoor JP Balkenende de rekening voor gepresenteerd kreeg. Ergo liefst geen Bos als the Boss

Eddie Vedder | 20-09-06 | 09:28

Het is een bende op zijn kantoor in Den Haag.Wat moet dat dan worden als hij premier is. Als hij zijn kantoor al niet op orde kan houden wat wordt dat dan met het land.
Chaos in zijn hoofd, chaos op zijn kamertje, straks chaos in het land let maar op!!!

boertje | 20-09-06 | 09:28

@ kruT 20-09-06 @ 09:20

Heb op Gonny gestemd! :D

glyce | 20-09-06 | 09:24

@krut
je bedoelt, waarom heeft GS daar niet aan gedacht...

ed.. | 20-09-06 | 09:23

Ik heb er ook zin in... om eens flink met mijn SUV een aantal malen over deze salonsocialist heen te rijden... Wouter Boslim de tofuridder voor de allochtonen... ga eens deaud!!!

Lachende Scheerkwast | 20-09-06 | 09:20

OT: En op de site van het AD kun je stemmen op wie het leukste hoedje op had. Hoe bedoel je triest...

kruT | 20-09-06 | 09:20

26000 * 1000 euri uitkering per maand = 26 miljoen per maand = 312 miljoen per jaar toch? Daar gaat al 1/3 van het 1 miljard overschot weg.
* k ga zo nog even wc papier naar het bejaardenhuis brengen, want daar hebben ze geen geld voor beschikbaar*

woestijnvos | 20-09-06 | 09:20

Ja ja Woutert, dat zou nou toch wel vreselijk jammer zijn als je die nu weer vrijkomende pecunia niet mag verdelen aan je stokpaardjes. En dat alleen omdat je zeepkistje niet hoog genoeg is. Kan je altijd nog in het park gaan lopen draaikonten.

ruwe-pit | 20-09-06 | 09:19

@ mezelf
biedt

glyce | 20-09-06 | 09:19

Nu Wouter de rooiboskabouter de kaarten op tafel moet leggen vallen bij veel mensen de schellen van de ogen. De PvdA gaat morrelen aan de AOW, de hypotheekrenteaftrek en de de inmiddels redelijk gesloten grenzen. GeeenStijl behoede dat we terugschieten in de linkspopulistische reflexen van de jaren zeventig en tachtig.
Bezie het stemgedrag van de PvdA in de afgelopen jaren; het lag niet aan Bos c.s. dat we er economisch aardig bovenop zijn en dat de immigratie flink is afgeremd.
En ja, dat Bos zich identificeert met Feijenoord is ook wel weer logisch. Twee net-niet-clubjes.

Onbevlekt blazoen | 20-09-06 | 09:18

@ DeRepubliekNL 20-09-06 @ 09:15

Als die premier wordt vind ik dat we het verplicht zijn om een staatsgreep te plegen. Wij, als Reaguurdersvolk, kunnen dat makkelijk. Met hoeveel zijn we? Een paar duizend?
Moet te doen zijn.
Wie beidt zich aan als vrijwilliger?

glyce | 20-09-06 | 09:18

We kunnen het toch ook wel zonder premier af? Al dat gezeik om Harry Potter en Bosje , het zou fijn zijn als de 'onbekende mens' ook de kans krijgt.

D.anielle | 20-09-06 | 09:17

Wij, Chiant Der Nederlanden, bepalen overigens dat de PvdA 52% van haar vermogen uit de partijkas aan de PVV en 1NL moet afdragen.
-
* voelt zich inderdaad goed na het weggeven van andermans geld *

Chiant | 20-09-06 | 09:17

@ Shimo: Geen enkele kerk die subsidi krijgt. @ mokum: t zal me benieuwen... *grin*

Japster | 20-09-06 | 09:15

@glyce
helemaal mee eens. De eerst keer dat ik die creep op TV zag vond ik al dat ie een onbetrouwbare rottronie had..
Wil er niet aan denken dat ie premier wordt

DeRepubliekNL | 20-09-06 | 09:15

Wat heb ik toch een hekel aan die betweter bos met die schijnheilige neplach van hem. Onlangs analyseerde Flip de Kam van het nrc nog de financiele plannen van de PVDA en de haalbaarheid ervan. Die linkse ratten komen gewoon miljarden tekort!!!

Ja Bos, dit land kan echt heelveel beter! Misschien handig om die linkse allochtoonse profiteurs eerst eens aan het werk te zetten. Praten we daarna weer eens verder.

R@lf | 20-09-06 | 09:15

26.000 is lichtelijk overdreven. Niet dat ik hier een genuanceerde aanpak verwacht..

. | 20-09-06 | 09:14

Wouter maakt het allemaal nog geiler dan neuqen. Op kosten van ons. Ik geloof niet meer in Sinterklaas. Moge hij in 020-GAZA de vlooien van duizend kamelen in zijn schaamharen oplopen!

Klukkluk | 20-09-06 | 09:14

Pvd5 = Partij van de 5eColonne

BASinnic | 20-09-06 | 09:14

Net of al die voorspoed door het CDA komt. Wie leverde ook weer de Ministers van stavast?

Chiant | 20-09-06 | 09:14

Partij van de kadootjes...

GoedemorgenDezeMorge | 20-09-06 | 09:13

@Japster: Fijn te zien dat jij tenminste nog gastvrij bent. Hopelijk komen ze dan ook in jouw buurt te wonen, want daar voelen ze zich tenminste welkom. ;-)

Mokum Kosher | 20-09-06 | 09:13

Alsof we aan die Balkenende wat hebben. Eerst gaan ze lopen bezuinigen tijdens de recessie, zodat die recessie nog wat langer duurt. Is de recessie eindelijk voorbij dan gaan ze de belastingen verlagen zodat een nieuwe recessie snel weer zal komen. Heeft het CDA een recessie nodig of zo, om aan de macht te kunnen blijven.
En dan hebben we het nog niet over het beleid van het CDA inzake religie. Al die idiote imams en moskeeen wordt de hand boven het hoofd gehouden door de gristenhonden. Uit respect zogenaamd. Reli kent reli. Afbreken die subsidies aan levensbeschouwelijke organisaties. Als ze dan zonodig in een niet bestaande grijze baardaap in het hiernamaals moeten geloven laat al die gekken daar dan zelf voor betalen.

ShimoKura | 20-09-06 | 09:12

Er zijn weinig mensen waar ik zo'n diepgewortelde haat voor koester als voor Wouter Bos. Niet zozeer omdat hij van de Partij van de Afbraak is, die moet er blijkbaar ook zijn. Maar gewoon omdat hij zo'n zelfingenomen smoel heeft en zogenaamd alles beter kan. Bah, wat een fatneck. Ik hoop vurig dat hij keihard op z'n bek gaat in november.
Dat zal hem leren!

glyce | 20-09-06 | 09:12

PvdA = Pvd5

BASinnic | 20-09-06 | 09:11

Wouter Bos is Minister President (in de dierentuin)

RedScorpion | 20-09-06 | 09:11

Ik weet het zijn ook maar mensen. Maar wat leer je de mensen? Je leert ze... krijg een kind in Nederland en je zit gebakken. Het resultaat is dat de rest nu ook de gok maar neemt. En krijgen die over 12 jaar dan ook weer een pardon? Bos heeft mooie praatjes. Maar in plaats van geilen op illegalen zou ook hij eens moeten denken aan ouderen, zieken en werkenden.

Mokum Kosher | 20-09-06 | 09:11

Mooizo, half geenstijl gaat emigreren naar zwitserland, zijn we van dat tuig ook weer af. GS begint toch (vooral onder de reaguurders) steeds meer kaalkopjes neigingen te krijgen. Ach t zal me wat, tis geenstijl maar...

Japster | 20-09-06 | 09:11

sinds wouter's ploegje na de gemeenteraadverkiezingen bekend is komen te staan als de partij van de allochtonen, is hij alleen maar kiezers kwijtgeraakt. en wat doet hij? hij zet een turk als tweede op de lijst en pleit voor een generaal pardon. nee, inzicht heeft ie wel, die bos.

LiamP | 20-09-06 | 09:11

@m.v.g.
waarom moiete doen, het buitenland luistert toch niet naar ons.. en als ze luisteren is dit alleen op economisch gebied.. en daar doet j-ptje het juist zo leuk...

ed.. | 20-09-06 | 09:09

"Een Feyenoordshirt hangt nonchalant over zijn stoel".
Dit zegt toch al genoeg over die lutser.

Von Knolhoven | 20-09-06 | 09:09

@GAA:
nee harry potter for prime minister.
dat gaat wel?
*zucht*
ik wou, ik wou, ik wou dat Nederland eens een echte premier zou krijgen, eentje waarmee we ons buiten de deur kunnen vertonen...

m.v.g. | 20-09-06 | 09:06

Dat zal toch niet - een stiekeme homofiele bosmongeaul als premier

GAAA | 20-09-06 | 09:05

Woutertje moet geweaun lekker z'n mond dichthouden en eens een echte baan gaan zoeken waarbij hij kan part-timen. (sommige mensen kunnen zich dat veroorloven blijkbaar)

rita-fan | 20-09-06 | 09:02

Premier Wilders lijkt mij wel wat eigenlijk.

a.n.alvabeet | 20-09-06 | 09:01

26000 is ook helemaal niet zoveel... maw daar gaat ons voordeeltje van 0,3%

Kris | 20-09-06 | 09:01

Zou Lucas de Linkse L niet zo'n Pro-Bos stukje moeten plaatsen?

broomstick | 20-09-06 | 09:01

Het wordt inderdaad tijd voor premier Marijnissen...

Ongeletterde Boer | 20-09-06 | 09:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken