Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

FNV: Bus beschoten in Ondiep

busboem.pngHé, die kenden we nog niet! Het traditionele busgeweld lijkt een volgende fase in te zijn gegaan. Na het bekende spugen (boooring), bedreigen (oooud) en slaan (nèèèxt) is er afgelopen weekend in de Utrechtse kansenwijk Ondiep een bus beschoten. Althans, dat is wat de vakbond FNV ons vertelt. Huh? FNV? Die doen toch normaal alleen CAO-onderhandelingen? Dat zit zo: Als het aan de busmaatschappij GVU ligt had u dit helemaal niet geweten, want die zouden het verhaal liever onder de pet willen houden. OK, er staat al een paar dagen een bus met een kapotte ruit stil in de garage. Maar om dat nu meteen aan de grote klok te hangen. Gevalletje niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen. Al dat nieuws over busgeweld brengt de kansenjeugd alleen maar op ideeën zal de gedachte wel weer geweest zijn. GVU wil op dit moment nog steeds niks bevestigen noch ontkennen, later vandaag wordt meer informatie verwacht. Rest ons tot die tijd de vraag: warum? Ruzie met de chauffeur wegens te weinig strippen? Gehandicaptenplek bezet gehouden door niet-gehandicapte? Of toch gewoon een viral van CarGlass? Ja mensen: Zonder dat we het door hebben, worden we steeds asocialer.

Reaguursels

Inloggen

"En FNV grijpt deze gebeurtenis aan om weer wat eisen op tafel te leggen... Donder toch op met die socialistische kutclubs."

het gaat hier toch ook om de werknemers van zo een busbedrijf, of ben ik nou gek? Oh ja, vakbonden bestaan natuurlijk uit werknemers van bedrijven....

dyzc | 09-07-09 | 11:53

grote grutjes | 09-07-09 | 07:20

Reageer dan ook niet, gruttertje.

Drs.. Gelul | 09-07-09 | 07:54

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 13:03
alleen reageer ik dat niet meer op jou, heeft geen nut en is zonde van de energie.

grote grutjes | 09-07-09 | 07:20

@ nllismaj | 08-07-09 | 20:35

Door de goeie deur naar binnen gaan, stempelen, gaan zitten en verder je muil houden en niet gaan zeiken. Kudtkind.

dawg | 08-07-09 | 23:47

Utrecht, Centraal station, dinsdagavond 30 juni, iets voor 0:00 uur. Ik stap bus 11 binnen die om 00:05 uur zal vertrekken richting UMC. "Goedenavond, naar de Biltstraat alstublieft.", zeg ik tegen de chauffeur en legde m´n strippenkaart neer. "Daar is de automaat.", antwoordde de chauffeur. Daarop heb ik gevraagd of hij mijn kaartje wilde stempelen. Dat kon helaas niet: "In dit bus stempelt iedereen bij automaat.". Ik heb nogmaals gevraagd of hij mijn kaartje wilde stempelen. Onmogelijk. Hij kon wel voordoen hoe ik het zelf moest doen. Nóg een keer gevraagd of hij mijn kaartje wilde stempelen, in een zin met "alstublieft" erin maar met iets luider volume uitgesproken. "Jij moet niet agressief worden.", kreeg ik te horen. Heb de man uitgelegd dat ik wellicht iets harder praatte dan normaal, maar dat dit naar mijn idee nog weinig met agressief gedrag te maken had. Tegelijkertijd komt er een busje langsrijden met de meest stoere jongens van het GVU - ja, die met zo´n uitdagend vuistje op hun mouw ten teken van hun "Buitengewoon Opsporings Ambtenaar"-zijn - en gaat de arm van de buschauffeur uit het raam om ze te laten stoppen. Er wordt wat voor mij onhoorbaar overlegd, en na een kleine minuut (!) wendt de chauffeur zich weer tot mij: "Voor dit keer zal ik stempelen omdat het niet druk is, maar volgende keer moet jij het zelf doen.". Het leek me niet dat het bij zou dragen aan de feestvreugde als ik de man zou uitleggen dat het "deze keer" is, net zoals het "deze bus" is. De man liet zuchtend stempel nummer 25731 op m´n strippenkaart zakken en drukte hem vermoeid naar beneden. Ergens merkte ik dat hij blij was dat ´ie door tóch nog het laatste woord te hebben gehad het door hem geleden gezichtsverlies aardig had kunnen beperken.

Een paar maanden gelden: Op zaterdag was ik met de bus naar Utrecht Centraal gegaan. Omdat het binnen de "overstaptijd" was en ik dus m´n kaartje niet hoefde te laten stempelen stapte ik door de openstaande achterdeur van lijn 11 naar binnen om weer naar huis te gaan. Opeens word mij toegeschreeuwd "ERUIT, NAAR BUITEN!!!!!", op een manier zoals je dat mensen wel eens tegen een hond hoort doen. Ik liep naar voren toe en vroeg "Sorry?". Daar trof ik een chauffeur van het kaliber "Koning van het Keerkringplein" of "Opperhoofd van het Ondiep", die in onvervalst Utrechts uitriep "Jij moet gewoon achter die mensen gaan staan wachten tot je aan de beurt bent. Gewoon effe uitstappen.". Ik heb hem uitgelegd dat ik een geldig kaartje had en de hele week door Jan en Alleman door de achterdeur naar binnen zag schieten. Om kort te gaan, daar had de ras-Utrechter een prima uitleg voor: het was namelijk weekend. En je bent toch wel heel stom als je niet weet dat je alleen door de achterdeur naar binnen mag als een bus uit DRIE segmenten bestaat en niet uit maar TWEE. Ook is je IQ wel erg twijfelachtig als je niet weet dat op zaterdag en zondag met enkelgelede bussen wordt gereden. Nou legde de man dat niet zo genuanceerd uit als ik het nu doe, maar daar kwam het wel op neer.

Een slogans van het GVU is "Hart voor de klant.". Waarschijnlijk is deze tekst op alle GVU bussen geschilderd door de chauffeur met stempel 25731, die bij de aanwijzende voornaamwoorden ook niet altijd goed op heeft zitten letten. De bedoeling was waarschijnlijk dat er "Hard voor de klant" zou komen te staan

nllismaj | 08-07-09 | 20:35

In Brussel hebben we dit al vaker gezien hoor. Jullie Hollanders zijn zo hopeloos passé! Next.

Tricephalus | 08-07-09 | 17:34

Miljarden voor Fortis, miljarden voor ING, miljarden voor ABN, maar een paar duizend euro per jaar per undercover agent? nee, dat kost te veel
En met dit softe beleid, als iemand al wordt gepakt, doen ze het morgen weer.
Raar, dat wilders inene zo snel stijgt, echt heel raar, ik snap er niets van...

Hageneesch | 08-07-09 | 15:50

Dit land is vergeven van de rode verheffing der middelmaat. Je hoeft maar 'rap' en 'multiculti' te roepen en er staat een geldpot klaar, maar voor toppers in spe is geen geld. bedankt PvdA en CDA! www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland...

En-el Hak | 08-07-09 | 13:43

@Drs.. Gelul | 08-07-09 | 13:03
Het is een normale en begrijpelijke zin. Je hersenen kunnen het gedeelte 'mensen (...) op' waarschijnlijk niet bevatten. Een veel gemaakte fout is dat 'op' direct achter mensen wordt geplaatst, terwijl het om 'mensen met een gebrekkige kennis van de taal' gaat. Niet om 'mensen op met een...'

En-el Hak | 08-07-09 | 13:13

En-el Hak | 08-07-09 | 12:39
Je had je grammaticale kennis al laten zien, maar ik snap je verhaal gewoon niet. Deze zin: "Bovendien leid je mensen met een gebrekkige kennis van de taal op als de drempels steeds maar worden aangepast"
Dat is geen normale zin, gast. Je spelling klopt dan wellicht (met jouW grammaticale verklaring in het achterhoofd, maar dat laat onverlet dat qua syntaxis het een gedrocht blijft)

grote grutjes | 08-07-09 | 12:41
klopt! Ik krijg bijna stress. Ik trek mij even terug, maar niet getreurd. Ik kom bij het volgende topic weer langs om mijn gal te spuwen.

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 13:03

Welnee, we worden niet steeds asocialer. We zijn het allang.

Koos Knak | 08-07-09 | 12:54

Lekker alles in de doofpot stoppen, teneinde de ondergang van de multicultuur nog een paar jaar tegen te houden.

ExtremeExtremist | 08-07-09 | 12:50

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 12:34
Volgens mij heb je het zo druk om je standpunten te verdedigen en te reageren, dat je vergeet om te lezen en te interpreteren.

grote grutjes | 08-07-09 | 12:41

@Drs.. Gelul | 08-07-09 | 12:33
Guttegut, meneer heeft een typefout gevonden. Knappe jongen, heur. Maar dat is nog steeds geen spelfout. Wat ik zeg? Zoals het er staat. Je leidT -in dit geval stam +T- mensen met etcetera.
Daarnaast leiD je de discussie van het eigenlijke onderwerp weg, maar dat is politiek correcte idioten wel toevertrouwd.

En-el Hak | 08-07-09 | 12:39

En dan nog iets..... (tikje off topic)
Mag ik me als autochtoon de typhus ergeren aan die billboards met "moet jij jezelf thuislaten"? Ik begin me bijna te schamen dat ik een heterosexuele werkende getrouwde man ben. Kunnen ze nou niks stompzinnigers bedenken om m'n belastincentjes op stuk te gooien, of is het dieptepunt nu echt bereikt?

koolteer | 08-07-09 | 12:39

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 12:27
ja ik ga weer, neem de moeite om het te lezen,
zodat je ergens over mee kan praten zonder zwaar onder invloed van een geloof.
en voor mij hoef je jezelf niet te bewijzen.

grote grutjes | 08-07-09 | 12:38

Ik ben er uit, aan de Finnen mankeert weinig of niets alleen een klein genetisch weef foutje maar dat kan na ruim 1200 jaar inteelt.
Het is de schuld van de Jeuden.

dickel | 08-07-09 | 12:37

En-el Hak | 08-07-09 | 12:34

Ik rep over berberapen. Dat lijkt mij niet pc, toch? En ik ben het helemaal met je eens dat er geen drempels moeten worden verlaagd. Maar het is zonde om potentieel weg te gooien omdat ze met accentjes praten.

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 12:36

aardappelninja | 08-07-09 | 12:17
Nee ik veroordeel geen Finnen alleen omdat ze Fin zijn. Ik heb wel ongelofelijk veel Finnenervaring en aan de hand daarvan zeg ik dat er vershrikkelijk veel uitschot tussen zit. Wat betreft dat benoemen, het zou gvd nieteens nodig mogen zijn. Ongeacht afkomst of wat dan ook zou iedere verdachte op dezelfde manier moeten worden aangepakt. Dit is iets wat in Nederland volgens mij niet gebeurt, en dat veroorzaakt onrust in de samenleving. Het resultaat kan je momenteel prima zien.

aardappelninja | 08-07-09 | 12:35

grote grutjes | 08-07-09 | 12:32

Mee eens. Ik pretendeer ook niet foutloos te schrijven. Maar jij hebt het over het niveau van het Nederlands, toch?

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 12:34

@Drs.. Gelul | 08-07-09 | 12:22
Verder stel ik nergens dat allochtonen dom zijn omdat ze 'met een accentje' praten. Kruip eens uit je bubbel der politiek correctheid. Ik zeg: drempels zijn er niet voor niets; geen allochtoon heeft er voordeel bij, en de maatschappij al helemaal niet, als standaarden worden verlaagd.

En-el Hak | 08-07-09 | 12:34

En-el Hak | 08-07-09 | 12:27

"Bovendien leid je mensen met een gebrekkige kennis van de taal op als de drempels steeds maar worden aangepast"
Met jouw uitleg klopt het inderdaad. Maar wat zeg je dan? Ik begrijp je zin niet (komt door mijn gebrekkige kennis van de taal) . Bovendien er staat weldegelijk een foutje. Mag je ze zoeken: ironisch genoeg: Nederlanfs. Mwoeha

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 12:33

Pfff...
Ik doe het zelf alvast maar.
-weggejorist-

GeflipteVlaflap | 08-07-09 | 12:32

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 12:22
mensen op het net denken vaak, dat als ze foutloos schrijven (maakt me niet uit in welke taal) dat ze dan heel intelligent zijn.
Hiervoor is spellings controle uitgevonden, gebruik ik sinds wp 6.0 ofzoiets.
Is totaal niet relevant om op geen stijl foutloos te reaguren.

grote grutjes | 08-07-09 | 12:32

koolteer | 08-07-09 | 12:17
LOL

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 12:28

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 12:22
Ik ken autochtonen die mavo advies kregen doordat ze in klassen zaten met veel immigrantenkinderen. Finnen enzo. Een enorme achterstand veroorzaakt dat. Deze autochtoon heeft nog een toelatingsexamen moeten maken voor het vwo. Ik weet wel veel van traditionele berbergebruiken en hindoestaanse volksdansen, dat dan weer wel.

aardappelninja | 08-07-09 | 12:28

@Drs.. Gelul | 08-07-09 | 12:22
Achter 'leid' hoort in dit geval (toevoeging je, kan door jij worden vervangen) geen 't', onnozelaar. Leer je taal, godverdomme! Verder staat er geen enkele spelfout in mijn stukje.

En-el Hak | 08-07-09 | 12:27

grote grutjes | 08-07-09 | 12:25

ga je weer

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 12:27

aardappelninja | 08-07-09 | 12:17

Helemaal met je eens. Maar dat gebeurt nu juist wel bij Mocro`s en niet bij NL-ers. Alles en iedereen benoemen dus. En ik hoop dat zoals jij je niet verantwoordelijk houdt voor een Karsten T. je andere mocro`s evenmin verantwoordelijk houdt voor dingen die zij niet gedaan hebben. Dat lijkt tegenwoordig wel een uitzonderlijke benadering.

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 12:26

Volgens mij is de regering en het koningshuis al lang uit Nederland gevlucht en zijn ze vervangen door dubbelgangers uit amateur toneelgroepen. Het niveau van besturen bewijst dit.
Waar zouden ze dit keer zitten? Niet in Engeland, want daar zijn de moslims de baas. Misschien in Noorwegen. Of misschien toch Canada.

Het CDA | 08-07-09 | 12:26

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 12:16
deed jij dat ook maar, dan was er wat minder slap gelul op het net.
Islam in strijd met universele mensenrechten
www.hetvrijevolk.com/?pagina=8255

grote grutjes | 08-07-09 | 12:25

En-el Hak | 08-07-09 | 12:15
Wellicht dat je dan eerste nog even je eigen stukje kan verbeteren? Staan aardig wat spellingsfouten in . Die "t" achter "leid" bijvoorbeeld. Maar goed. Wellicht ken jij, net als ik, ook allochtonen die op de lagere school mavo advies kregen door een Nederlandse pabomuts, maar later toch VWO/Gymnasium klanten bleken. Omdat kinderen met een accentje praten wil dat niet zeggen dat ze dom zijn. Net zoals er genoeg autochtonen zijn die geen fatsoenlijk Nederlands kunnen schrijven.

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 12:22

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 12:03
Denk je echt dat vermelding van etniciteit bij delicten het zelfbeeld van bijvoorbeeld mijzelf negatief beinvloed? Waarom? Ik ben vrij braaf en voel me totaal niet verantwoordelijk voor de criminele acties van anderen. Ik heb niks met Willen H, niks met Karl N, enz. Het zijn gewoon criminelen, net als een belachelijk hoog percentage van de Finnen. Wil je daar wat aan doen moet je toch echt het beestje bij de naam noemen. Dat jij een kleuterneuker erger vindt dan een roedel Finnen die een homo in elkaar mept, daar kan ik me wat bij voorstellen maar dat betekent toch niet dat we het gedrag der Finse etters gewoon met de djellaba der liefde moeten bedekken.
Benoemen en bouwen waren we van plan, laten we dat dan ook doen.

aardappelninja | 08-07-09 | 12:17

@Drs.. Gelul 12:03
Het zelfbeeld van de Nederlander kan nauwelijks verder geschaad worden dan nu al het geval is. Onkundige JP aan het roer, Bos die probeert het zinkende schip leeg te hozen maar per ongeluk de kraan open heeft gezet, Middelkoop die zeven kleuren sch*jt bij het zien van een militair, Klink die middels leugens onzinnige wetgeving door onze strot duwt, ter Horst die het liefste lesbische PvdA-stemmende Moslima's op topfuncties plempt, Rouvoet die zich bezig houd met puberaal schaamhaar, Hirsch Ballinski die van de AIVD het liefst STASI 2.0 wil maken, en ga zo maar door. Ondertussen zou het fijn zijn voor de gemiddelde nederlander om te horen dat een nederlander ook eens iets crimineels doet. Dan weten we ten eerste dat het niet alléén mocro's zijn die de ellende veroorzaken en ten tweede, zouden we dan misschien weer het idee krijgen dat we als volk nog een beetje ballen hebben.

koolteer | 08-07-09 | 12:17

tot nu toe heeft het geloof (in de ruimste zin des woords) de meeste ellende veroorzaakt.
Het geloof moet ontzenuwd worden en gevaarlijke ideologieen die tegen de democratie indruisen ook.
En welke bevolkings groep op de bus heeft geschoten is totaal niet relevant voor mij.
Wel voor mij een probleem dat dit voor de grote massa onder de pet wordt gehouden.

grote grutjes | 08-07-09 | 12:17

grote grutjes | 08-07-09 | 12:02

Wellicht kun je eens met de Turkse bakker over zijn geloof gaan praten ipv je non-valeure internet plakwerkjes te raadplegen.

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 12:16

@Drs.. Gelul | 08-07-09 | 11:38
Praat geen poep, gozer. Criteria zijn er niet voor niets, die zijn opgesteld om een bepaald nivaau te garanderen. Het gaat in deze om jonge mensen die minder dan zes jaar een Nederlandse school bezoeken. Waneer men na vier of vijf jaar leven en leren in Nederland de taal nog niet beheerst, kunnen we spreken van een treurige situatie. Bovendien leid je mensen met een gebrekkige kennis van de taal op als de drempels steeds maar worden aangepast. Verder valt nog te melden dat het om VMBO en havo Nederlanfs gaat, dus er is geen sprake van al te hoge eisen. Waarschijnlijk gewoon een tekst lezen en vragen beantwoorden.

En-el Hak | 08-07-09 | 12:15

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 10:46
Je bent stekeblind.
Heb je de draden over koninginnedag hier op GS wel eens gelezen?
Die horen bij de langsten, en de oordelen zijn niet mals.
En de enige roep om stringenter optreden tegen pedofilie komt vanuit de hoek die jij zo verafschuwt, sukkel.

Merlot | 08-07-09 | 12:12

Siem6016 | 08-07-09 | 12:07
Juistem

jahtoch | 08-07-09 | 12:11

Ik word zo moe van die ongemerkt asociaal reclames, waarin de blanke studenten (die niet opstaan voor een arme getinte jongen met krukken in de bus) en bovenmodalo's (die al bellend iets afrekenen) de klootzakken zijn.

Ongemerkt asociaal boeit me niet. Bewust asociaal, daar moeten ze iets aan doen. Maar dat mag niet, wat het zijn altijd de Marokkaanse jochies die bij oude vrouwtjes voordringen in de AH en met hun scooters over de stoep rijden. En als je die benoemt is het stigmatiseren.

Framoes | 08-07-09 | 12:10

Diegene die op de bus schoot deed dat natuurlijk helemaal niet met kwade bedoelingen. Hij(het zijn altijd mannen) kon er niets aan doen. Hij was onbewust associaal bezig.

P!teR | 08-07-09 | 12:09

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 11:58
"Er wordt hier met alle gemak geconcludeerd dat Finnen de schuld van al het leed op deze planeet zijn en daar ga ik op in door ander leed aan te kaarten."
Conclusie: wat misplaatst dat mensen zich druk maken om gedrag van allochtonen
terwijl er ook pedo's rondlopen??
En dat verhoudt zich tot dit topic omdat...??

Overigens heb ik geen verheven moreel oordeel, ik constateer slechts een merkwaardige reactie uwerzijds als zou iedereen alleen maar over allochtonen roepen maar geen problemen hebben met pedo's. Waarbij u mensen beticht van hypocrisie, waartoe u zichzelf al roepend "asociale rifapen" niet schijnt te rekenen.

Siem6016 | 08-07-09 | 12:07

So ist het in GAza ook begonnen,.. eerst stenen gooie,... vervolgens een k0gelgatje maken en strax staan ze bij de bushalte met een bomgordeltje om,...
Ik segt AIVD op zetten,.. ipv journalistje pesten!

J.F.L | 08-07-09 | 12:07

Valt iemand wat op aan die campagne van Sire? Iets met uitsluitend roomwit volk?

TooledForTrouble | 08-07-09 | 12:06

koolteer | 08-07-09 | 11:50

Volledig met je eens, maar dan dienen alle soorten delicten etnisch gerelateerd te worden en dat zal waarschijnlijk het zelfbeeld van de Nederlander schaden en is dus daarom ongewenst. Voor Finnen maken wij echter graag een uitzondering.

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 12:03

Maar een pedo die ook nog Fin is dat kan dan weer wel omdat die kleine Aisa toen ook al 9 jaar was en de oude Mo haar ook op de leest schoof.

dickel | 08-07-09 | 12:00

breiz | 08-07-09 | 11:10
U is grappig!

basset hound | 08-07-09 | 11:59

Siem6016 | 08-07-09 | 11:51

Fascinerend idd. Maar hoezo ga ik niet in op de inhoud? En opstoken? Er wordt hier met alle gemak geconcludeerd dat Finnen de schuld van al het leed op deze planeet zijn en daar ga ik op in door ander leed aan te kaarten. Maar bedankt voor je analyse, je moreel verheven oordeel etcetc Daar zat iedereen op te wachten.

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 11:58

jahtoch | 08-07-09 | 11:46
Jeetje, wat slordig van me. Maar volgens mij rept betreffende over het verbieden van geloof etcetc. Dat lijkt mij weldegelijk partij kiezen.

grote grutjes | 08-07-09 | 11:47
Laat daar de vrouw van Geert nou net vandaan komen.

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 11:52

Onzinnige discussie.
Zowel topics over pedo's als topics over allochtonen die overlast veroorzaken of agressief gedrag vertonen zijn actueel en roepen veel en felle reacties op, zo ook hier.
Drs. Gelul doet zijn naam dus alle eer aan, maar een beetje vuurtje opstoken vinden sommige mensen nu eenmaal leuker dan het over de inhoud hebben.

Daarover gesproken, dit topic is onzin. Het is maar zeer de vraag of het een kogelgat, laat staande een "aso rifapen" (?!) actie betreft. Bijzonder ook dat drs. Gelul met gevoel voor moralisme soorten criminaltiteit met elkaar vergelijkt en tegelijkertijd dit soort termen bezigt.

Siem6016 | 08-07-09 | 11:51

@Drs.. Gelul 11:09
Absoluut eens met je betoog qua zedendelinquenten.
Dat de "gewone criminaliteit" merendeels op het conto van de nieuwe nederlanders komt kan je evengoed niet ontkennen. Het is al eeuwen zo dat een bepaald percentage van de bevolking op diverse manieren overlast veroorzaakt. Nu echter binnen de verschillende bevolkingsgroepen die percentages sterk uiteen blijken te lopen, is het niet meer dan normaal om hier ook gericht actie tegen te ondernemen. Struisvogelpolitiek (vooral geen etniciteit benoemen) werkt in deze dan ook averechts. Als in kaart wordt gebracht wie welk misdrijf pleegt, en dit ook openbaar gemaakt wordt zal de bevolkingsgroep in kwestie zich eerder genoodzaakt zien binnen de eigen gelederen het probleem aan te pakken. Deze aanpak heeft niks met racisme te maken, de eeuwige troefkaart van linksch, maar alles met het juiste gereedschap zoeken om het probleem op te lossen.

koolteer | 08-07-09 | 11:50

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 11:41
Ik had al eerder geschreven dat pedo's wat mij betreft na de 2e keer in de fout chemisch gekastreert mogen worden.
Er blijven dan wel weinig mannen met ballen over omdat in b.v de hongaarse wet de meisjes bij hun 14 jaar mogen prostitueren.

grote grutjes | 08-07-09 | 11:47

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 11:41
Hij/zij zegt helemaal niet dat gristenen dat niet doen. Hij veroordeelt beide geloven en kiest daartussen geen partij

jahtoch | 08-07-09 | 11:46

De PvdA legt het nog één keer uit: als er een paar keer per jaar op een bus wordt geschoten, is er eigenlijk niks aan de hand. Je moet namelijk alle bussen tellen waar niet op geschoten wordt!

wegmetdebijstand | 08-07-09 | 11:45

Juni vorig jaar zat ik in lijn 3 op de Amsterdamsestraatweg (ook officieel op de rand van Ondiep) kregen we ineens een dikke kei door de ruit heen gegooid en ik zág gewoon de 2 gasten die 'm gooiden en rustig doorliepen, echt hele bizarre situatie.
Niemand was gewond geraakt, en de bus is doorgereden naar 't station met een complete ruit missend!
Heb ik nog de politie gebeld, nooit over teruggebeld en ook nooit wat over gelezen, waar dan ook.

azuil | 08-07-09 | 11:44

Ik zou maar 'ns gaan informeren naar de rol van Aleid 'hou maar onder de pet' Wolfsen in deze.

wegmetdebijstand | 08-07-09 | 11:43

jahtoch | 08-07-09 | 11:36

Wat komt minder voor? Of wordt er minder aan gedaan door justitie? En wat is erger? Waar ligt de prioriteit?

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 11:43

grote grutjes | 08-07-09 | 11:36

Gelukkig doen de Gristenen vanuit hun Kerk geen enge dingen met kinderen, toch? Wat ben jij voor hypocriet? Je veroordeelt de ander, maar bent blind voor de misdaden uit je "eigen" groep en komt op de proppen met verhaaltjes van 1500 jaar oud. Hand en je eigen boezem, ken je dat?

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 11:41

En-el Hak | 08-07-09 | 11:30

Als je 2 jaar in Nederland woont en je moet een tekstverklaring maken over snert, bakkeleien, gierwagens en reuzel dan is het te verwachten dat menig allochtoon zich daarin verslikt. Bovendien zijn er ook meer dan genoeg autochtonen die de basics niet beheersen. Wat is hun excuus?

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 11:38

Nu even niet over kleuterneukert zeuren omdat ik nog midden in de verwerkings fase zit van Michael jacko.

dickel | 08-07-09 | 11:38

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 11:09
En ik vind een kinderneuker (meestal man en blank en dus geen fin) veel enger, gevaarlijker, zieker en crimineler dan een steentjesgooiende berberaap.
mohammed en veel van zijn volgelingen trouwen en hebben sex met kinderen vanaf 9 jaar.
er blijven op die manier weinig arabieren moslims over.
islam is bovenal een ideologie en zou verboden moeten worden net als de scientologie church etc.

grote grutjes | 08-07-09 | 11:36

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 11:32
Dat is onzin, ik denk dat de reacties even fel zijn bij pedo-nieuws, zij het niet vele malen feller. Het komt alleen veel minder voor dus is het minder in het nieuws, dus minder mogelijkheden om er op te reageren.

jahtoch | 08-07-09 | 11:36

jahtoch | 08-07-09 | 11:29
Als je de reacties hier en elders bekijkt kun je maar 1 conclusie trekken; men is meer meer anti-fins dan anti-kleuterneukert. Voor de rest: mee eens dat ALLE misdaden aangepakt dienen te worden.

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 11:32

Wordt dagelijks als fietser geconfronteerd met de bewust asociale rijgeenstijl van die zogenaamde bussjeffeurs. Geweld is niet de oplossing, maar het lucht zo lekker op.

RobbieG | 08-07-09 | 11:31

@grote grutjes | 08-07-09 | 11:20
Wat betreft de verheffing der middelmaat is Nederland een treurig land. Alles moet en zal hier slagen, ook al is 't niet gemaakt om te slagen. Zie ook in die lijn het programma van Prem over het maken van de Citotoets. Wanneer men dan ook nog de gebrekkige taalvaardigheid van allochtonen beloont, is het hek van de dam. Als overheid geef je dan eigenlijk een complete bevolkingsgroep op, want de allochtonen die wel willen leren komen eveneens in de zieligheidsmachine terecht. Bovendien accepteert de SStaat zonder slag of stoot dat het taalniveau keldert.
Moe word ik van dit land. Moe.

En-el Hak | 08-07-09 | 11:30

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 11:24
Pff, waarom op 1 probleem focussen? Het zijn allebei grote problemen die aangepakt dienen te worden. Jij wil zeggen dat de mensen hier pro-kleuterneukerts zijn?

jahtoch | 08-07-09 | 11:29

grote grutjes | 08-07-09 | 11:21
Wat is slap gelul, grutje? Onderbouw even, kan ik me verweren. Dat is wel zo netjes van je. Maar ja, fatsoen en de Nederlander; dat gaat niet samen. Vraag maar aan een willekeurige Amerikaan, Engelsman, Noor, Turk hoe wij te boek staan in den vreemde. Zul je van opkijken en het zal je nopen je eigen benepen wereldbeeld te herzien, gruttertje.

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 11:27

grote grutjes | 08-07-09 | 11:24
Haha, klinkt goed

jahtoch | 08-07-09 | 11:27

fart majeur | 08-07-09 | 11:18

En waar haalt u uw "feiten" vandaan? Ik denk dat u nu toch echt ongefundeerd en tendentieus loopt te roepen. Het gaat mij erom dat het ene vergrijp het andere niet is en dan vind ik een kleuterneukert (daar zijn er veel van in NL) vele malen enger en zieker en gevaarlijker dan steenjesgooiende aso-rifapen. Toch wil iedereen Fins bloed zien en gaat de kleuterneukert lekker door en die worden mild of niet gestraft ivm prioriteiten. Maar goed, jij denkt daar anders over. Dat doen er wel meer hier.

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 11:24

jahtoch | 08-07-09 | 11:19
bij 2 keer veroordeeld, chemische castratie is het geile gevoel ook meteen weg bij deze zieke pedo's

grote grutjes | 08-07-09 | 11:24

Wilders, schop gewoon alsjeblieft als je straks de leiding mocht hebben deze kutmongeaulen het land uit die dit doen. Oke?

Naltas | 08-07-09 | 11:21

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 11:09
wat een slap gelul, maar goed dat is je wel toevertrouwd.

grote grutjes | 08-07-09 | 11:21

En-el Hak | 08-07-09 | 11:13
ik ben in heel veel landen geweest en vind nederland 1 van de minst slechtste landen van de wereld met hun schijn democratie.
ik wou dat ik dom was net als al die andere en gewoon pvda stem
het ergste vind ik wel de arrogantie van die z.g semi bestuurders, waarvan de meeste totaal geen kwaliteiten hebben naar wel voorin de 2e kamer een sketch opvoert b.v tofik dhimmidibelie.
sjonge je moet toch een plaat voor je kop hebben als je nog links stemt ( wat vroeger rechts was, maar dat terzijde).

grote grutjes | 08-07-09 | 11:20

Waarom staat 'Buschoten' nog niet op de GS-woordenlijst?

Plur | 08-07-09 | 11:19

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 11:09
Ik weet niet hoor, maar volgens mij heb ik de woorden islam, wilders en blanke pedo's nooit gebruikt...
Maar nu we het er toch over hebben. Inderdaad moeten alle misdrijven gestraft worden (waarbij zeker ook geen positieve discriminatie gebruikt mag worden). Wel worden dus de meeste misdrijven door finnen begaan. Dit is een probleem dat opgelost dient te worden. Hoe weet ik ook niet, maar dit kabinet doet er in ieder geval helemaal niets aan, het lijkt het zelfs te bevorderen met hun knuffelaanpak. Wilders lijkt tenminste een oplossing te bieden, of het werkt weet niemand, maar hij erkent het probleem tenminste en probeert er wat aan te doen.
(Blanke) Pedo's moeten inderdaad de ergst mogelijke straf krijgen, gewoon ff levenslang.
Islam is weer een totaal ander probleem. Tenminste, het is een probleem als wij ons er aan aan zouden moeten gaan passen.

jahtoch | 08-07-09 | 11:19

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 10:54 : know your facts. Niet alle criminelen zijn rifapen maar de meeste rifapen zijn wel crimineel.

fart majeur | 08-07-09 | 11:18

Let op, dit is een beginnend auto-schutter. Schiet nu nog op bussen, want groot. Binnenkort bedrijfsbusjes aan de beurt. Daarna de leuke midden klassers, langzaam naar mini's toe om uiteindelijk uw zoontje's RC racewagentje met een schot uit zijn lijden te verlossen.

Solifugid Trismegis | 08-07-09 | 11:16

Tip voor GL/SP, vraag of er naast de taxi standplaatsen ook meer agenten kunnen gaan staan bij de bushaltes ... helpt echt hoor ....

* ZUCHT HEEL DIEP*

Je Verzint Het Niet | 08-07-09 | 11:16

Kunnen we dit niet als een incident zien en gewoon wat thee gaan drinken met de dirct betrokkenen?

100%Mezelf | 08-07-09 | 11:14

@grote grutjes | 08-07-09 | 11:04
Inderdaad, de ultieme socialistische gedachte van de verheffing der middelmaat én ver onder de middelmaat. Ook prachtig om te zien dat deze goudgerande pampering niet voor VWO geldt, welnee, de allochtonen die dat niveau bereiken zijn immers niet zielig genoeg. In al die decennia is er niets veranderd, de kansrijken krijgen geen enkele ondersteuning; voor de kansarmen -op wie de maatschappij niet zit te wachten- worden met man en macht omhoog gestuwd. Kut. Land.

En-el Hak | 08-07-09 | 11:13

Tja is toch echt onze fout, wij hebben niet goed uitgelegd dat doorgeladen wapens niet onder de vervoersbewijzen vallen.

breiz | 08-07-09 | 11:10

jahtoch | 08-07-09 | 10:59

joh! Maar dat is zeker de schuld van de islam? Of gaat Geert ze allemaal endlosen door hun paspoortje af te pakken? Dan is de verhouding weer ok zeker. Het gaat erom dat ons justitie gewoon ALLE misdaden aanpakt en dus ook kinderneukers ipv alleen maar stenengooiertjes. Dat Finnen zich misdragen is erg, maar dat pleit anderen niet vrij en daar lopen er wel veel vrij van rond. En ik vind een kinderneuker (meestal man en blank en dus geen fin) veel enger, gevaarlijker, zieker en crimineler dan een steentjesgooiende berberaap. Maar blijf lekker relatief kleine problemen maar opblazen en je ogen sluiten voor de echt walgelijke dingen.

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 11:09

AMSTERDAM - Allochtone vmbo- en havo-leerlingen mogen bij het examen Nederlands ongestraft meer fouten maken dan autochtone leerlingen. Zo wordt bij Nederlandse vmbo'ers die twee spelfouten maken een punt van het totaal afgetrokken, terwijl dat bij allochtone leerlingen pas bij zes spelfouten gebeurt.
Dit nieuws bevestigd dat links helemaal doorgedraaid is.

grote grutjes | 08-07-09 | 11:04

Probleem is dat Nederland ook steeds asocialer wordt. Daar kunnen we natuurlijk lacherig over doen maar het is diep triest. Hufterigheid is de norm zowat geworden. Maar nu even over dit gebeuren. Als een vervoersbedrijf iets onder de pet wilt houden dan suggereert dat dat er meer aan de hand is. Zijn het bontkraagjes (dragen ze die nog in deze tijd van het jaar?), is het inderdaad GTA Vice Utrecht of is Keanu Reeves bezig met Speed in the Lowlands? Wie zal het zeggen. Het is slimmer als men open kaart speelt want dan kunnen wij hier tenminste ons ongenoegen uiten tegen de juiste groeperingen.

basset hound | 08-07-09 | 10:59

@Drs.. Gelul | 08-07-09 | 10:54
Nee, dat bedoel ik niet te zeggen. Qua verhoudingen is er wel te zien dat er meer criminele allochtonen in Nederland zijn dan criminele autochtonen.

jahtoch | 08-07-09 | 10:59

En FNV grijpt deze gebeurtenis aan om weer wat eisen op tafel te leggen... Donder toch op met die socialistische kutclubs.

En-el Hak | 08-07-09 | 10:59

Is geen kogelgat, maar een swaffelgat.

Pikkestrijder | 08-07-09 | 10:58

@funkyd | 08-07-09 | 10:50
De islam is een doodgewone godsdienst.

Lewinsky | 08-07-09 | 10:57

GS, doe es Sire kapodt maken.
*zonder dat we het in de gaten hebben, worden we steeds mohammedaanser*

Lewinsky | 08-07-09 | 10:57

Dat was zeker iemand die net 60 fouten teveel had in zijn vmbo-examen en zich even af moest reageren.
Niets aan de hand mensen, lekker doorlopen!

Heau even | 08-07-09 | 10:56

jahtoch | 08-07-09 | 10:51
Tuurlijk, alleen rifapen zijn criminelen. Slaap door, blinde.

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 10:54

Kogelgat? Ik denk dat het gewoon een aanrijdijding was met een Amsterdamse Taxi, dus niets aan de hand, doorlopen mensen....

Quasi Fout | 08-07-09 | 10:52

funkyd | 08-07-09 | 10:50

Geert gaat het allemaal voor je regelen.

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 10:52

@Drs.. Gelul | 08-07-09 | 10:46
Zodra een rifaap iets crimineels flikt?? Als het zo incidenteel zou zijn zou het toch geen enkel probleem zijn? Man, de finnen zijn dagelijks bezig met criminele activiteiten, de gevangenissen worden overbevolkt door rifapen. Dat is juist het hele probleem

jahtoch | 08-07-09 | 10:51

@Merlot | 08-07-09 | 10:24
LOL +1 Laten we de lijst verder aanvullen:

Joden waren in de oorlog ook een beetje faud.
Palestijnen zijn Arabieren dus vreedzaam.
Snelheidscontroles zijn er alleen om de verkeersveiligheid te verhogen
Zo gaan we niet met elkaar om, tenzij je Pim Fortuyn heet of Geert Wilders.
Niet alle burgemeesters van NL zijn PvdA'r.
Criminaliteit in Nederland neemt af, gevangenissen kunnen dus dicht.
Kwartje van Kok is echt tijdelijk.
In Nederland bestaat geen links cordon.
Met de veiligheid op straat is niks mis.
In Nederland is geen sharia mogelijk - domme gerechtelijke uitspraken is voorbehouden aan linkse niksnutten.
Na het Generaal Pardon zal de instroom van asielzoekers en illegalen voorbij zijn.
Importbruiden bestaan niet meer.
Je kunt het best minister zijn van iets waar je niks van begrijpt:
- Van Middelkoop op Defensie (dinstweigeraar, piraten aanpak))
- Bos op Financien (gevalletje ING/Fortis etc)
- Balkenende PM (van welk land vraag ik me af)

Iemand nog aanvullingen?

funkyd | 08-07-09 | 10:50

Dit is dus een andere bus dan die bus die met stenen is bekogeld?

..zapper | 08-07-09 | 10:49

Merlot | 08-07-09 | 10:38

De hele wereld is dom, blind en tegen je mooie cluppie: de PVV. Het blijft toch opvallend dat zodra een rifaap iets crimineels flikt, alle rifapen de schuld krijgen maar als eer Karsten T. of kinderneuker iets zieks uithaalt dat het lekker stil blijft qua verklaringen van dergelijk gedrag op basis van cultuur, nationaliteit en religie. Leer nadenken en kijk eens naar de feiten en niet naar het beeld. En nee, ik stem niet groen of links.

Drs.. Gelul | 08-07-09 | 10:46

Volgens mij was het Hans Spekman.
Onee die schiet alleen met zaad.
E vd Laan is onderweg en neemt de rooibos zelf mee verder nix aan de hand.

dickel | 08-07-09 | 10:43

oh wacht ff. misschien deed ik het onbewust. sorry?

Ali Bi | 08-07-09 | 10:43

poepertje | 08-07-09 | 10:38
Kijk, jij snapt het.
En ondertussen wordt ons --op onze kosten-- op Teevee de les gelezen over hoe assesjaal we omgaan met onze mobiele telefoontjes.
Al opgevallen?
Geen moslim/kleuring te bekennen in die spotjes.
Die zijn niet assesjaal.
Hoe kom je d'r bij.

Merlot | 08-07-09 | 10:43

De volgende stap is bermbommen in de wijk Ondiep...

MichieldeMuiter | 08-07-09 | 10:40

Ondiep maar weer eens.
Ik dacht dat Hans Spekman zei dat we allemaal goed naar hem moesten luisteren, omdat het in Utrecht zo goed gaat?
Trouwens, hoe zit het met die man die een mes van een dolle Marokkaan afpakte, en van anderhalve meter afstand weer neergeknald door een (niet nader omschreven) politieagent?
Doofpot zeker?

Merlot | 08-07-09 | 10:38

Onzin. De buschauffeur heeft gewoon zelf schade gemaakt aan de bus en probeerd dat nu te verdoezelen. ''ze hebben op m'n bus geschoten''. Gebeurd wel vaker. Meestal laag opgeleid en dom volkje die buschauffeurs. En zelf ook asciocaal als de....

poepertje | 08-07-09 | 10:38

Tja mooi die laatste zin. De overheid wil de burgers erop wijzen dat WIJ steeds asocialer worden, maar vergeten zelf even dat ze misschien wel zelf het slechte voorbeeld geven (neem nu alleen al die slappe zak van een Borghouts).

gozahtje | 08-07-09 | 10:33

Na de subsidie voor vechtsporten, nu ook voor vuurwapens!

Aktivist | 08-07-09 | 10:29

Gevarengeld is trouwens een goed onderwerp voor CAO onderhandelingen, het FNV heeft dus een direct belang bij het naar buiten brengen van dit voorval.

hekkesluiter | 08-07-09 | 10:28

kapotte_stofzuiger | 08-07-09 | 10:15
Mooi ze vallen de Fransen ook lastig met die shit reclame :)

Blusgast | 08-07-09 | 10:27

Hey wat vreemd: dit gaat over vervoer van personen van A naar B in een voertuig, net al met een taxi. Alleen nu zijn de klanten de boosdoeners en niet de werknemers. Goh, krijg ineens het gevoel dat het wel eens niet aan de vrije markt kan liggen, maar juist aan een tekort aan vrije markt.

mises | 08-07-09 | 10:25

Vind het maar een vaag verhaal. Misschien dat er een politie onderzoek bezig is? Maar sowieso respect voor de mensen die mij dag in dag uit naar mijn bestemming brengen, of ze nu beschoten worden of niet.

Geeltje! | 08-07-09 | 10:24

Sire over asociaal : natuurlijk we doen het allemaal en onbewust.
Ik dacht dat we gingen benoemen....................

hekkesluiter | 08-07-09 | 10:24

Allemaal verzinsels van de PVV, die weer eens aandacht willen!
Niet waar!
Discriminatie.
Doorlopen.
Geef gul.
Heeft u u belasting eigelijk al helemaal afbetaald?
En PvdA stemmen, denk erom!
Of GroenLinks, als u wel van een beetje terreur houdt.
Of Pechtold, als u er echt niks van snapt.
Cohen is de beste burgemeester van Nederland.
En Clairy Polak is onafhankelijk.
Die belastingen worden heus allemaal heel goed besteed.
Ambtenaren werken erg hard hoor.
Nederland heeft de beste zorg en onderwijs van Europa.
De integratie is geheel of gedeeltelijk geslaagd.
Wijnand Duijvendak is geen activist meer.
Theo van Gogh heeft er wél een beetje zelf om gevraagd.
En Fortuyn ook trouwens.
Het klimaat is heel erg.
.
Dit allemaal even uit het hoofd leren en iedere dag opzeggen.
En nou bek houden en werken.

Merlot | 08-07-09 | 10:24

*Note to self dat hij geen poging tot communicatie met de buurfinnen moet doen met het woord 'schieten' in welke vorm dan ook*

buurvanurk | 08-07-09 | 10:23

Dit is dus fase 4, fase 5 wordt iets met bommen ofzeau?

Bier-Sexueel | 08-07-09 | 10:22

waarom dit klotebericht en niet een waardig verslag van de herdenkingsdienst van MJ. echt asociaal dat de nalatenschap van deze pedo zo met voeten wordt getreden. respect voor de man die mensen dichter tot elkaar bracht. gisteren waren we allen verenigd in ons verdriet. nooit zal een playback-act meer hetzelfde zijn.

@raket | 08-07-09 | 10:21

Toll oder wass?

Haagse Hooligan | 08-07-09 | 10:20

Zit die doofpot ondertussen niet een keertje vol?

Remington.223 | 08-07-09 | 10:19

We moeten dat Treinsurfen weer populair maken.... Kunnen we er meteen voor zorgen dat zowel Pim F als Michael J weer een verse stash hebben op hun wolkje !!!

Het_Alziedend_Oog | 08-07-09 | 10:19

Ik zie een gat in de markt voor de designkogelvrijevest.

Blusgast | 08-07-09 | 10:19

@kolonel klootoog | 08-07-09 | 10:09
Bewijs dat maar eens.

Hellsmurfje | 08-07-09 | 10:14

Voortaan op een YPR door dit soort wijken rijden. Pak dat tuig nou eens bikkelhard aan. Gaza stijl

Erectus Enormus | 08-07-09 | 10:11

Speed voorlopig eauk niet meer op TV?

Otis B. Driftwood | 08-07-09 | 10:11

Real-life GTA

Fluffy Bunny | 08-07-09 | 10:10

Mattin belle, van cahglas!

Piet Pielemuis | 08-07-09 | 10:10

Dit soort nieuws kan men beter verzwijgen, u weet wel, de rust in de samenleving moet men handhaven.

Zo jammer! | 08-07-09 | 10:09

Ik was het niet.

kolonel klootoog | 08-07-09 | 10:09

@Krulsnor |10:06
Zolang er geen ambulanceposten in die bussen zijn ingebouwd vindt Van Middelkoop dat te gevaarlijk.

fuckje | 08-07-09 | 10:09

Nou nou. Vroeger ook wel eens uit verveling een GADO bus beschoten met een katapult. Ruitje aan diggelen, buurtonderzoek... Dus echt nieuw is dit nu ook weer niet.

azijnseikerT | 08-07-09 | 10:07

vast verkeerd begrepen, gewoon iemand die de buschauffeur agressief vertelde dat hij moet opschieten.. zucht

Beau ter Ham | 08-07-09 | 10:07

krijgen we straks nou ook mariniers mee op bussen?

Krulsnor | 08-07-09 | 10:06

Zo vertellen ze ook niets over het veelvuldig trein-omgooien, uit angst dat de jeugd op nog meer ideeën komt.

Jaap de Paap | 08-07-09 | 10:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken