achtergrond

Geenstijl

Taxidrama toch typisch Amsterdams

txli.jpgHebben jullie nou je zin? Het zat er al acht jaar aan te komen natuurlijk, die klap van Sidi Mohamed Belghiti uit Ksar Chourfa. Liberalisering van een markt kan best, maar niet als je te maken heb met een stel rand- en rasdebielen die met z'n allen vissen in een lege vijver. Tel daarbij op de semi-criminele wanorganisatie rondom de populaire taxistandplaatsen en het feit dat de Gemeente Amsterdam al jaren niets doet. IEDEREEN die bezopen in een Amsterdamse nachttaxi stapt weet dat je extreem goed op moet letten. Iedereen kent het geren en gekloot en geschreeuw van Marokkaanse ventjes rondom de taxistandplaatsen. En iedereen weet dat als je taxi's hun gang laat gaan, zonder dat er een sterke criminele organisatie zoals de mafia achter staat, de chauffeurs alleen maar praatjes krijgen. Sterker nog, de hele wereld, behalve ene meneer Cohen weet dat Amsterdamse taxi's de duurste van Europa zijn, en de slechtste ter wereld. Staat al jaren op Lonely Planet:" Amsterdam taxis are among Europe’s most expensive. Worse, drivers tend not to know the streets; you often have to tell them how to get there. As a group, taxi drivers are among the few people you meet in town who may not speak English well. In Utrecht en Rotterdam zijn trouwens relatief weinig problemen omdat de taxi-centrales hier een sterkere positie hebben en er weinig legale snorders zijn. Taxi nodig? Gewoon 084-8348496 bellen, we beginnen onze eigen centrale wel. Oh ja. Burgemeester Cohen heeft na de klap beloofd dat er meer politie komt bij de taxi-standplaatsen.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.