
Hebben jullie nou je zin? Het zat er al acht jaar aan te komen natuurlijk, die klap van Sidi Mohamed Belghiti uit
Ksar Chourfa. Liberalisering van een markt kan best, maar niet als je te maken heb met een stel rand- en rasdebielen die met z'n allen vissen in een lege vijver. Tel daarbij op de semi-criminele wanorganisatie rondom de populaire taxistandplaatsen en het feit dat de Gemeente Amsterdam al jaren niets doet. IEDEREEN die bezopen in een Amsterdamse nachttaxi stapt weet dat je extreem goed op moet letten. Iedereen kent het geren en gekloot en geschreeuw van Marokkaanse
ventjes rondom de taxistandplaatsen. En iedereen weet dat als je taxi's hun gang laat gaan, zonder dat er een sterke criminele organisatie zoals de mafia achter staat, de chauffeurs alleen maar praatjes krijgen. Sterker nog, de hele wereld, behalve ene meneer Cohen weet dat Amsterdamse taxi's de duurste van Europa zijn, en de slechtste ter wereld. Staat al jaren op
Lonely Planet:" Amsterdam taxis are among Europes most expensive. Worse, drivers tend not to know the streets; you often have to tell them how to get there. As a group, taxi drivers are among the few people you meet in town who may not speak English well. In Utrecht en Rotterdam zijn trouwens relatief weinig problemen omdat de taxi-centrales hier een sterkere positie hebben en er weinig legale snorders zijn. Taxi nodig? Gewoon
084-8348496 bellen, we beginnen onze eigen centrale wel. Oh ja. Burgemeester Cohen heeft na de klap beloofd dat er
meer politie komt bij de taxi-standplaatsen.
Reaguursels
Inloggenauto op de foto is niet van de dader maar van de bank..........
Moi2 | 07-07-09 | 21:22
Jij verschuift het thema steeds. Gaan we het nu over Indianen hebben of Eskimo's als ik net beweerd heb dat de nazaten van Italiaanse, Ierse, Duitse, Franse, Engelse etc. immigranten nauwelijks nog uit elkaar te houden zijn?
En, wederom, nergens heb ik beweerd dat er sprake zou zijn of zou moeten zijn van homogeniteit, het enige wat ik beweer is dat sommige culturen accorderen, sommige mengen, sommige niet goed accorderen, sommige niet mengen.
Overigens, het is maar zeer de vraag of Indianen echt de oorspronkelijke bewoners zijn. Maar dat is weer een ander verhaal.
-t
openbaar vervoer, onderwijs, energievoorziening en de medische sector zijn allen voorbeelden waarin het lostlaten van overheidsbemoeienis tot misstanden leidt. maar goed, jan met de pet wordt niets gevraagd.
Schoorsteenveger | 07-07-09 | 17:40
Ik denk dat de zaak fout gaat als de import in een cultuur boven de 10% komt.
Heb ik niet zelf bedacht maar jaren geleden gelezen in een onderzoek.
Grappige is dat je dat nu dus ook ziet gebeuren.
-
Het vreemde is dat veel mensen doen alsof multiculturele samenleving "moet".
Dat is helemaal niet zo.
We hebben helemaal geen multiculturele samenleving nodig.
Voor Nederland zit er helemaal geen enkel voordeel aan. (Zoals de praktijk ook duidelijk laat zien)
-
Vergeet die politieke lulverhaaltjes over "vergrijzing" of "aanwinsten".
Die zijn bedoeld te verbloemen dat we enorm in de problemen zitten door de import van laag/niet opgeleide agressieve lieden met een primitieve cultuur.
Dit was overigens het briljante en volgens hun zeer intelligente ideetje van de "weldenkende en wellevende elite" van Guusje ter Horst
Schoorsteenveger | 07-07-09 | 17:40
VS is een land waar de oorspronkelijke bewoners niets meer te zeggen hebben en nog steeds in reservaten leven.
Daarbij komt dat men nog steeds niet graag mengt. Je zult bv weinig Amerikaanse TV series of films zien waar een zwarte man een liefdesverhouding met een blanke vrouw heeft.
Dat is in Amerika nog steeds een gevoelig punt.
De verschillende culturen wonen in hun eigen wijken waar andere culturen niet graag gezien worden.
Kijk je in de gevangnissen, dus zonder politiek correcte wetjes, dan zie je dat de culturen werkelijk helemaal niet mengen. Dit zijn wel dezelfde lui die voorheen gewone burgers in gewone woonwijken waren.
-
Kortom, je praat niet over een homogeen volk maar over een land waar diverse culturen toevallig in hetzelfde gebied wonen en voor wie het op dit moment opportuun is om samen te werken.
Aan Joegoslavië en Rusland kan je zien hoe snel dat afgelopen kan zijn !
Cortes | 07-07-09 | 18:51
Ik ben getrouwd met een Duitse en kom dus heel regelmatig in Duitsland.
Cortes | 07-07-09 | 19:05
Sterkte-zwakte-analyse is in dit geval een eufemisme voor brutaal over de schreef gaan en kijken hoe er gereageerd wordt.
Flippo | 07-07-09 | 18:24
Jaja. Je hebt van die simpele autochtone bleekscheterige angsthazen en je hebt weldenkende mensen. Al het racisme komt van die angsthazen, alle nuance is te vinden bij die weldenkenden. Is de wereld zo eenvoudig?
Laat ik eens een simpele poging tot nuancering doen. Als het 'gesundenes Volksempfinden' als oprisping hoorbaar wordt, duidt dat ergens op. Dan moeten de alarmbellen gaan klinken, dan moet gepoogd worden te snappen waarom die oprisping plots -en in heel Europa- klinkt. Het is heel simpel, goedkoop en in beginsel onterecht wanneer politici het volk dat hen in het zadel heeft geholpen verguist, veroordeelt en terechtwijst wanneer dat volk niks anders doet dan wat het altijd doet: primair reageren. Als het de politiek goed uitkomt, dan worden de latente angstgevoelens bij datzelfde volk subtiel en zonder scrupule aangewakkerd, gebruikt en misbruikt.
Het is de elite, bij uitstek de elite, die signalen op moet pikken als ze uitgezonden worden en niet de kop in het zand moet steken. Maar die elite is lui geworden. Het ging allemaal te gemakkelijk de laatste tijd, de opgebouwde macht was inmiddels een vanzelfsprekendheid en men begon zichzelf wijs te maken dat dit kwam omdat de juiste weg bewandeld werd, omdat het goede het gewonnen had van het kwade. En men begon schijt te hebben aan het volk, schijt aan Lul de Behanger, Jan Rap en zijn maat, schijt aan de onderbuik van de samenleving. Men was eindelijk toe aan het verwezenlijken van de eigen natte droom, die van een volmaakte, kleurrijke uit weldenkendheid voortgekomen samenleving, en Lul de Behanger moest blij zijn met die goede speciaal voor hem, simpele ziel, ontworpen wereld. Eens in de vier jaar mocht hij bevestigen dat de elite der goede mensen zo hard voor hem werkte en hem zo'n mooi paradijsje had geschonken, maar verder moest hij zijn bek houden. Maar Lul de Behanger laat zich uiteindelijk niet helemaal temmen, zo blijkt nu. Hij kan nog denken en voelen, en als hij voelt dat zijn wereld een andere aan het worden is dan hem wordt voorgehouden, dan gaat hij toch weer een beetje denken en, ja, reageren, primair reageren, zonder veel nuance, zonder veel geduld, zonder veel inzicht misschien, maar hij doet het toch, ondanks de snelle verwijten van boven dat hij niet deugt als hij zo doorgaat.
Die oproep van Guusje ter Horst laatst richting 'elite' om in opstand te komen raakt kant noch wal en is op het onbeschofte af. De elite hoort per definitie niet de partij te zijn die in opstand komt. De elite dient de situatie meester te zijn, de elite dient de lakens, liefst schone lakens, uit te delen. Een elite die in opstand komt diskwalificeert zichzelf, is geen elite, is elite af.
En dat is precies wat er aan de hand is nu. De PVV leeft van de discrepantie tussen stemvee en zelfverklaarde elite, parasiteert, gewoon omdat het kan, gewoon omdat het belachelijk gemakkelijk is om de rotte plekken te vinden, zich erop vast te zuigen en niet meer los te laten.
De elite van Guusje ter Horst moet in opstand komen tegen de eigen gelijkhebberigheid, zichzelf wakker shoppen en ophouden de oude dromen iedere keer weer opnieuw te willen dromen en het volk te dwingen die dromen mee te dromen.
De PVV zwart maken en de PVV-stemmer diskwalificeren lost in elk geval niks op. Dat is het zwakst mogelijke bod, gedaan vanuit het eigen netjes aangeharkte droomtuintje.
lonely planet heeft helemaal gelijk met het onderhandelen over de prijs .. ik heb werkelijk nog nooit volgens die meter betaald ... tis meestal iets in de trant van: "ik heb maar xx euro en moet naar huis ..."
Onze Mo had zo weinig te doen dat hij in zijn taxi een dvd van Badr Hari aan het bekijken was, toen klopte een klant op het raam. Mo schrikt want hij genoot van die mokers van Badr op het gelaat van de tegenstandert. Toen dacht Mo: dat kan ik ook. Zo moet het ongeveer zijn gegaan.
Houthakkert | 07-07-09 | 14:23
Behalve rifapen zijn er nog wel meer mensen die vervelende dingen uithalen. Blanke boeren bijvoorbeeld. Of denk je dat op het platteland geen verkrachtingen plaatsvinden en nooit wordt ingebroken? Merkwaardig genoeg blijkt uit de misdaadstatistieken dat de stad veiliger is dan het platteland. Dus het zal iets genuanceerder liggen dan jij zegt.
Schoorsteenveger | 07-07-09 | 15:04
De PVV komt vooral op in gebieden waar geen Finnen wonen. Noord-Oost Groningen bijvoorbeeld. Dus er is geen oorzaak-gevolg relatie tussen werkelijk gemerkte overlast van Finnen en opkomst van de PVV. Het gaat om angst voor... en dan kun je van alles invulllen. Verlies aan werk. Verlies aan vrouw. Verlies aan inkomen. Schuld aan ander geven. Zelf zeker nergens schuld aan zijn. En natuurlijk gewoon pure rassendiscriminatie.
Framoes | 07-07-09 | 18:13
Nee, 't is anders. Nederland is al 40 jaar een immigratieland. Alleen wilde niemand dat erkennen. Bij een immigratieland hoort bijpassen beleid en bijpassende maatregelen. Green card systeem voor werkvergunningen. Jaarlijkse loterij voor toegangskaarten. Toelating voor hoogbegaafde studenten en beroepsgroepen waaraan hoge nood is. Maar ook culturele maatregelen als gevoel voor eigenwaarde, trots op cultuur en land. Elke dag zingen bij het hijsen van de vlag bijvoorbeeld.
Geen van die maatregelen is op tijd genomen. Nu pas mondjesmaat zie je ze komen. Het ontbreken van de erkenning dat Nederland een immigratieland is - en dat is helemaal niet erg, want de US of A is dat ook - heeft dat tegengehouden. En nu zitten we met de gebakken peren.
@Schoorsteenveger | 07-07-09 | 17:40
Vergeet niet dat veel van die verschillende culturen min of meer tegelijk in Amerika zijn gearriveerd en dat land samen hebben opgebouwd, door samen te werken en hun verschillen even aan de kant te zetten. En dan niet opgebouwd zoals de kleinkinderen van gastarbeiders claimen dat hun opa's hebben gedaan, maar echt er een nieuw land van gemaakt.
Daar zit hem het verschil. Nederland bestond al als land en cultuur. Daar werden vervolgens meerdere andere culturen aan toegevoegd, waarvan een deel niet samen wilde werken of zich aan wilde passen, Then, whoa, differences...*
*raad de quote.
En ik schrijf het voor de tigste keer:
Eigen volk laatst.
Moi2 | 07-07-09 | 16:53
Dat 'dus' zie ik niet helemaal. Het is helemaal niet verkeerd om op democratische wijze voor je belangen op te komen. Het belang van de ene cultuur is het belang van de andere cultuur niet. Ik heb ook nergens beweerd dat diverse culturen als één volk zouden moeten leven, één samenleving lijkt me al heel wat.
Ik vind de VS een goed voorbeeld. Ieren, Italianen, Fransen, Engelsen, Duitsers, noem maar op, hebben geen eigen politieke partijen en zijn ook anderszins nauwelijks politiek georganiseerd. De scheidslijnen lopen heel anders. Die lopen tussen blank en zwart, links en rechts, arm en rijk, crimineel (vooral de mafia) en niet-crimineel.
Moi2 | 07-07-09 | 17:23
Juist, de ene cultuur is de andere niet. Sommige culturen zetten de open multiculturele samenleving veel meer onder druk dan andere. Maar we moeten wel snappen hoe dat in z'n werk gaat, waar de kracht van die specifieke culturen in zit en wat de zwakte van de multiculti-samenleving is. Is de sterkte-zwakte-analyse van de cultuur die de druk zet efficiënter dan die van de ontvangende multiculti-cultuur dan trekt de zaak scheef.
Schoorsteenveger | 07-07-09 | 15:04
Klopt,de ene cultuur is de andere niet.
Maar we hebben helemaal geen problemen met zoveel culturen.
HEEL Europa heeft namelijk hoofdzakelijk problemen met maar 1 cultuur/religie.
Ieder Europees land heeft dezelfde problemen met zijn moslim immigranten.
En geen enkel Europese regering is in staat de problemen op te lossen omdat ze heel politiek correct blijven vasthouden aan een multiculturele samenleving ongeacht hoe duidelijk het wordt dat zoiets niet werkt.
-
Dus krijgen mensen als Wilders (en mensen die nog veel radicaler zijn) de kans.
De kinderlijk naïeve "weldenkende en wellevende elite" van Guusje ter Horst heeft met hun kinderlijke Nijntjes levensfilosofie de zaak laten ontsporen en nu zullen anderen de zaak weer op de rails moeten zetten.
-
Mijn verwachting is dat dit niet zachtzinnig zal gaan.
We gaan het zien.
@ Quichegerechtigde | 07-07-09 | 14:32
Zo makkelijk gaat dat dus, discussie Amsterdammer, provinciaal..
Wij, hun, allochtoon, autochtoon...
Bizar eigenlijk, want uiteindelijk staan we voor hetzelfde en vinden we het allebei
kut dat een pa van 3 kids is doodgeslagen.
Mohamed B weer....
Ten eerste, je bent echt een grote knul omdat je racistische woorden zoals "rifapen" bezight hoor.
Ten tweede, zoals je op google maps kunt zien komt deze man uit een regio van het ATLAS GEBERGTE, idiote knurft die je bent.
Schoorsteenveger | 07-07-09 | 15:00
Ok, geef jij dan eens voorbeelden waar diverse culturen als één volk leven.
Dus zonder dat iedere cultuur zijn eigen politici en partijen en eigen belangen hebben.
Binsbergen91
Leuke mededeling, maar worden die gasten dan getipt vooraf? Want wat ik bijna elke dag zie staan, is aan het dealen, aan het helen, aan auto's sleutelen met koppen waarvan de onbetrouwbaarheid afstraalt... Types zoals op het Leidseplein, zeg maar.
Ga mij nu niet vertellen dat het merendeel van die 60 of 70 taxi's ook maar 1 rit op een dag maakt met passagiers. Want de Efteling heeft het alleenrecht op grote-mensensprookjes.. En in de Grote Boze Wolf, Roodkapje en de onschuld van helende en dealende 'taxichauffeurs' geloof ik al sinds mijn achtste verjaardag al niet meer in..
@Framoes
En dat is nu precies hoe wij we ons moeten 'bewapenen' tegen zulke groepjes. Daar waar de wijken geterroriseerd, worden in opstand komen en ook in groepen actie onder nemen desnoods met gepast geweld! Hoe hebben we in vredesnaam de oorlog gewonnen? In elk geval niet met dat eindeloos gelul van politici en reaguurders! Laat staan de politie. Mijn antwoord; alle fatsoenlijke mensen SAMEN in opstand!!!!
@Schoorsteenveger: hear hear!
@Geenslijm | 07-07-09 | 14:52
Gelul, heb er pas nog eentje uit lijn 2 gezet, vuige zakkenrollert.
De voornamelijk inheemse inzittenden van de tram keken me wat meewarig aan, dat dan weer wel.
@Geenslijm | 07-07-09 | 14:52
Het verschil is dat ze alleen stoer doen als ze in de meerderheid zijn en elkaar zullen steunen, al kennen ze elkaar niet.
Moi2 | 07-07-09 | 14:25
Hoeveel rek erin zit weet niemand denk ik. Maar het lijkt er inderdaad op dat de rek er bijna uit is. De snelle opkomst van de PVV spreekt hier boekdelen. Of je in absolute percentages kunt rekenen lijkt me sterk. De ene immigrant is de andere niet, de ene cultuur is de andere niet, de ene religie is de andere niet.
Moi2 | 07-07-09 | 14:16
De voorbeelden die je geeft zijn selectief voorbeelden waar culturen het inderdaad niet zo goed met elkaar konden vinden. En waarom? Er lijkt een constante te zijn: er werd in deze gevallen van bovenaf vanaf het ene moment op het andere een eenheid afgedwongen. De nationalisten maakten van de ontstane ressentimentsgevoelens vervolgens dankbaar gebruik, met alle gevolgen vandien.
Zoals ik ook aangaf, het kan vriezen of het kan dooien, en het hangt van een groot aantal factoren af welke kant het uitgaat. De multiculti-dromers hebbent momenteel een aantal factoren volstrekt niet meer in de hand maar vertikken het om te ontwaken, Wilders komt met een andere droom die ook niet gaat werken. Dat is de impasse. Afgedwongen broederschap werkt niet, maar aangeswengeld separatisme ook niet. Beide visies tappen uit hetzelfde vaatje, het vaatje van de onherleidbare identiteit.
@binsbergen91 | 07-07-09 | 14:26
Ik dacht al, ik heb mij nooit racistisch uitgelaten, maar alleen gezegd dat ik een probleem zie.
Wilders zegt trouwens dat het aan de Islam ligt, wat naar mijn mening een beetje dom is. Hoewel ik er wel van overtuigd ben dat de overheid iets moet doen aan de problematiek met Marokkaanse jongeren, want die is er wel degelijk. Een gebrek aan opvoeding (ze worden door hun ouder genegeerd of de straat op gestuurd) is veelal het grootste probleem.
Achter ons pctje hebben we allemaal een grote bek tegen dat tuig, maar als we in de praktijk met deze gastjes te maken krijgen zijn we een stel lafaards. Hierdoor denken deze ettertjes dat ze alles kunnen maken. Het is onze collectieve lafheid dat een paar honderd van deze knulletjes onze maatschappij verknallen.
@editorx: Mij betichten van klagen en ondertussen kankeren op alles wat 'provinciaal' is?
Als alle toeristen en mensen uit de provincie weg zouden blijven zou Amsterdam niks voorstellen. Dus zo'n grote mond is allerminst gepast. Je mag blij zijn dat er mensen zijn die de moeite willen nemen om Amsterdam te bezoeken.
-weggejorist-
Schoorsteenveger | 07-07-09 | 12:10
Nederland is vaak een vluchthaven geweest maar je vergeet een klein maar zeer belangrijk detail.
Namelijk dat het ging om relatief weinig buitenlanders.
-
Al jaren geleden heb ik een onderzoek gelezen waaruit bleek dat een volk met meer dan 10% "vervuiling" in opstand komt.
De grap is dat je dat nu dus ziet gebeuren.
De problemen zullen ook veel verder escaleren omdat de oorspronkelijke bevolking nu bezig is in opstand te komen.
Dit was ook volkomen te verwachten
@ binsbergen91
Je poging om hier je mede-finnen te verdedigen is aandoenlijk, maar het haalt niet uit. Waarom niet? Omdat de feiten tegen je zijn.
Ik heb als gewone burger geen last van Holleeder en consorten. Wel van rifapen die mijn vriendin voor kankerhoer uitmaken of aanranden in een volle bus of metro, die ervoor zorgen dat mijn moeder niet meer alleen de straat op kan omdat ze bang is om beroofd te worden. Moet ik nog even doorgaan?
Cortes | 07-07-09 | 14:11
Wij hebben meer Marokkanen dan de Duitsers.
Maar in Duitsland heeft men precies dezelfde problemen maar met Turken.
Schoorsteenveger | 07-07-09 | 12:10
Ik ben met veel van wat je zegt eens maar er zijn een paar belangrijke verschillen.
"Alles gebeurt, en nergens zie ik een duidelijke regel ....."
-
Die regel is er, al duizenden jaren.
Het is het "Wij ... Zij" gevoel dat ieder mens kent.
-
Dat is de regel waardoor na 300 jaar multicultureel "samenleven" er toch nog een burgeroorlog uitbreekt zoals bv in Joegoslavië.
Of waarom het in Ierland nog steeds niet echt wil lukken
En waarom er na 150 jaar nog steeds geen eenheid in België is.
En waarom de Basken nog steeds onafhankelijk willen zijn.
En waarom de USSR in no time uit elkaar viel.
etc etc.
-
En let op mijn woorden, het is ook de reden waarom er in Nederland (en de rest van Europa) uiteindelijk een bloedige opstand zal uitbreken.
-
Niet dat ik dat wil, maar het is een te verwachten resultaat van de daden van een "Weldenkende en Wellevende Elite" die meent dat de wereld werkt volgens hun kinderlijk simplistische fantasie
@binsbergen91 | 07-07-09 | 13:31
Jij ziet alleen de blanke problemen (Holleeder enzo), ik zie meer Marokkaanse problemen. Natuurlijk zijn er ook blanke rotjochies, maar een groep jochies uit sterrenwijk trekt zijn bek niet open tegen mij, terwijl Marokkanen denken dat dat normaal is. Ik zeg ook niet dat het alleen Marokkanen en alle Marokkanen zijn, maar erken wel dat er een groot probleem is met de Marokkaanse jeugd (en ook ondertussen volwassen geworden capuchonjeugd).
Wel mooi dat je me racistisch en fascistisch noemt, terwijl ik toch echt alleen een probleem met de Marokkaanse jeugd aankaart, en voor de rest met weinig mensen/groepen een probleem heb. Er staan geen Italianen bij mij op de hoek en mijn vriendin wordt niet lastig gevallen door Zwitsers op straat. Het is natuurlijk wel makkelijk scoren, veel mensen klappen namelijk dicht als je ze een racist noemt.
En dan sluit ik af met de conclusie dat deze discussie totaal geen zin heeft, aangezien wij de wereld op een verschillende manier zien en het nooit met elkaar eens zullen zijn.
Het word nu toch eens tijd ''de koe bij de horens te vatten'' Ik stel voor dat we ''deze'' gastjes verplicht het leger in trappen en in Afganistan bermbommen laten ruimen.
Ik krijg gewoon zin om met een sleutel "kut marokkaan" op dat busje van hem te kalken.
@ mezelf 07-07-09 | 13:50
En bij de presentatie van het rapport van Konings zat Cohen op de voorste rij, maar heeft er uiteraard niet zijn voordeel mee gedaan ten bate van Amsterdam.
Datzelfde rapport light nog steeds in de Haag, nu bij meisje Huizinga, die het wiel opnieuw gaat uitvinden.
Ken uw geschiedenis..../gaat eerste pilsje vatten.
binsbergen91 | 07-07-09 | 12:48
Je mag het de regering c.s. Netelenbos wel zeker kwalijk nemen dat de taxichauffeurs destijds hun geld/oudedag voorziening kwijtraakten. Het was bekend dat de nieuw Taxiwet niet lekker zat, maar er moest politiek gewonnen worden in de combinatie PvdA/VVD.
Na veel gedonder en getreiter werd een belastingmaatregel getroffen in combinatie met de aftrek inkomstenbelasting en afschrijving investering.
Dat trekt natuurlijk slecht af bij een bijna minimuminkomen, bij 37% tegen 45.000 - dus zo 15.000 maximum.
Voor wat betreft de voorspellingen, de commissie Koning heeft destijds voorstellen afgekraakt, incl. inruil controle en klachten naar RVI in plaats van de dienst Verkeerspolitie.
Als je het niet begrijpt moet je het aan een oudere taxichauffeur vragen, met hetzelfde berip dat je nu tentoonspreidt. /mode irritatie.
@binsbergen
De vergeijking tussen topcriminelen en tuig dat overlast veroorzaakt gaat wat mij betreft volledig mank. Criminalitiet is van alle tijden en rotjochies waren er in de jaren 60 ook al. Had jij soms een hoog stuur? Maar je maakt mij niet wijs dat jij je 's avonds nog veilig voelt in de bruisende binnenstad van Den Haag.
Overigens is 80% van de klanten bij de strafsector van de Rechtbank afkomstig uit Noord-Afrika en kan mijn echtgenote niet meer op de fiets naar het werk.
-weggejorist-
-weggejorist-
@binsbergen91 | 07-07-09 | 13:18
Holleeder heeft geen dubbel paspoort. Ik zeg niet dat we criminele Marokkanen er uit moeten gooien, maar het zou kunnen op basis van hun dubbel paspoort. Niet dat de Marokkaanse regering daar mee instemt, die hebben ze juist gestimuleerd hier heen te gaan. Waren zij tenminste van de Berbers af.
@binsbergen91
Ik weet niet wat jij zo in het allerdaagse leven doet, of ergens op het platteland ver van de stedelijke werkelijkheid vandaan woont, maar als ik op koopavond in stad loop, maak ik mijn geen zorgen om Peter la S, de Hells Angels Bruinsma of Holleder. Nee dan maak ik mij zorgen over mijn vrouw en kinderen die met goed fatsoen daar dan niet meer over straat kunnen en oude dames die van hun tas worden berooft en steekpartijen in het openbaar vervoer. Dat raakt mij nl direct en dat criminelen elkaar uitroeien, prima. Wie weet slaat dat nog over ....
-weggejorist-
@binsbergen91 | 07-07-09 | 13:01
Toch vreemd dat ik dan 12 Marokkaantjes bij mij de hoek zie hangen en er daarvan 2 midden overdag een laptop zie jatten uit een auto, maar dat er maar 0 bij mij op het HBO zitten. Op de havo bleef het ook al beperkt tot een stuk of 2. Tevens schijnen er op dit moment een aantal Marokkaanse jongens hard bezig te zijn om hogerop te komen in het Amsterdamse criminele circuit, dus wat dat betreft passen ze zich wel aan.
Ik heb ook tijden volgehouden dat het een hele kleine minderheid was die het voor de meerderheid verpestte, maar ik kan het niet meer opbrengen, mijn vooroordelen worden te vaak bevestigd.
@Flippo | 07-07-09 | 13:02
Helaas krijgt niet iedereen die zich misdraagt straf en nemen veel jochies onze softe politiemethoden totaal niet serieus.
Islamsterdam
-weggejorist-
@Flippo
Ho Ho Ho, niet mijn lijntjes stelen en er een andere draai aan geven. Pas op.
Als dat tuig zich verzet tegen ons land en onze samenleving en duidelijk maakt dat wij 'kut hollanders of tiefus blanken zijn' en dat mijn dochter een 'kanker hoer' is dan mogen ze wat mij betreft geblinddoekt per parachute worden afgeleverd op het adres van de thuisblijvers hoor. Laat ik dat wel even duidelijk stellen.
@Flippo
Ho Ho Ho, niet mijn lijntjes stelen en er een andere draai aan geven. Pas op.
Als dat tuig zich verzet tegen ons land en onze samenleving en duidelijk maakt dat wij 'kut hollanders of tiefus blanken zijn' en dat mijn dochter een 'kanker hoer' is dan mogen ze wat mij betreft geblinddoekt per parachute worden afgeleverd op het adres van de thuisblijvers hoor. Laat ik dat wel even duidelijk stellen.
Och, het was dus een Marokkaan. Toevallig.
@Calihero | 07-07-09 | 09:18
Goed plan: verplicht die klojo's allemaal om in electrische auto's rond te rijden en het is voor een flink aantal van ze niet meer interessant. Volgens mij hoef je dit idee maar half uit te spreken binnen een straal van 300 m van het stadhuis en Marijke Vos komt juichend naar buiten geglibberd.
Ik zeg: doen!
2 weken geleden, tramhalte Leidse Plein. Twee 1-strepers (adspirant-agenten) angstig om zich heen kijkend en druk aan het stoeien met een allochtone meneer. 25 meter verderop stonden 2 brigadiers wat lusteloos tegen het dienstvoertuig aanhangend voor zich uit te staren. Hoewel ik weet dat de vrouw het niet op prijs stelt heb ik toch m'n 2 meter lange en 100kg zware lijf ook even tegen de strubbelaar aangezet. Het omdoen van de transportboeien gaf vervolgens rust in de tent. Was daarna wel aan stomerij bezoek toe.
Heb zo het vermoeden dat de inzet van meer melketeers en polities geen oplossing zal brengen voor de structurele problemen in A'dam.
Tineke Huizinga zal er ook niet mee klaarkomen.
Provinciale taxi-commissies van voor 2000 weer herstellen en snel weer verkiezingen!
@binsbergen91
Begrijp mij niet verkeerd, ik geef juist aan dat het niet 'de buitenlanders' zijn, maar net een bepaalde vervelende groep. Eerlijk is eerlijk het zijn niet alleen Marokanen, onze ex-rijksgenoten kunnen er soms ook wat van hoor. En dat hollanders ook niet misselijk zijn van criminaliteit is waar. Maar ook dat lijkt een uitservend ras. Die meneer die pas uit zijn auto werd geblazen op de afrit Delft, was behoorlijk getint. (ook een oud schilderswijker trouwens) En de heren die jij noemt lieten het vuile werk het lieft opknappen door ex oostblokkers, want die kijken niet op een leventje meer of minder.
Tjemig | 07-07-09 | 12:55
"de één gaat het goede pad op en blijkt een heel fijne collega, maar te veel anderen passen zich aan als een parasiet"
En daarom kun je ook niet discrimineren op uiterlijk of geloof. En dus niet mensen "er uit" zetten op basis van uiterlijk of geloof. Nog afgezien ervan dat je een Nederlander het Staatsburgerschap niet kunt ontnemen.
Het zal op de oude manier moeten: iemand die zich misdraagt krijg straf. En ondertussen mag je denken en geloven wat je wilt.
-weggejorist-
Dit stukje zocht ik... De voormalige baas van tca vs fleischbaum
ikwastegastbijpauwenwitteman.blogspot....
Cohen stuurt meer politie er op af? Wat heeft dat voor zin als die niks doen mogen van diezelfde politiek? Gisteren was die landverrader Cohen op tv, werd hem verteld dat toen de journalist van het AD aan een agent vroeg waarom ze niks deden, de agent zei dat hij maar beter aan Cohen vragen kon waarom ze niks doen mochten.
Cohen staat vooraan met ons land in de uitverkoop te gooien en staat nog verder vooraan met zijn dhimmigedrag. Voortdurend de misdaden van zijn knuffelmacros goedpraten en doen alsof er niks aan de hand is waardoor er nog meer Nederlanders het slachtoffer worden van dit tuig. Cohen is al 2352345920808 keer verteld dat het zo niet langer gaat maar hij gaat er gewoon mee door. Daarom kunnen we alleen maar concluderen dat hij express de burgers als lammeren naar de slachtbank leidt. Want een bange burger kun je lekker regeren!
Hé Flippo
Daar heb je een punt, maar je legt het wel verkeerd uit. Dat waren heel hard werkende mensen die in een pension zaten, centjes naar huis stuurden, in de vakantie met een 5ehands transit vol westerse verwovenheden als de koning te rijk naar huis reden enzo. De bedoeling was dat ze na gedane arbeid hetzij keurig in de Nederlandse samenleving zouden opgaan of weer als de nouveau riche zouden terugkeren. Wat er vervolgens is gebeurd is dat onze "oh wat zielig" linkse politici dingen bedachten als gezins-, en familiehereniging zonder de impact daarvan te overzien. En wees eerlijk dat ligt niet aan de gemiddelde Nederlander en ook niet aan de meeste eerste gastarbeiders. Want hebben we ooit veel overlast gehad van Italianen, Spanjaarden, Portugezen en Turken. De ellende begon pas echt met de komst van de heren uit Du Marock, zij kregen het niet voor elkaar om hun gezin aan te laten passen. Van heel dicht bij heb ik mogen aanschouwen wat er in hartje schilderswijk/molenwijk veranderde toen de eerste jochies met een minderwaardigheids complex 'op straat kwamen' , dat zich in groepsverband vertaalde in; niet naar school, geen ontzag, stelen, meppen, treiteren en tot diep in nacht op straat zwerven. De ouders keken machteloos toe, die hielden alleen angstvallig de dochters binnen. Toen werd door de socioos al geroepen, ach generatie kloofje, de volgende generatie past zich heus wel aan. Ja aanpassen doen ze wel, de één gaat het goede pad op en blijkt een heel fijne collega, maar te veel anderen passen zich aan als een parasiet op een heel rijke voedingsbodem.
-weggejorist-
Heb één keer een taxi genomen in Amsterdam, daarna nooit meer. Die klootzak wist niet eens de weg. Ga gewoon lopen of neem de metro, de rest is hopeloos. Debielen zijn die ongeschoolde woestijn ratten.
Amsterdam moet maar eens zorgen voor een verplicht examen, STRENG EXAMEN!
Een niet Amsterdamse taxi chauffeur kan niet eens de kosten inschatten.
Die klap kan me geen reet interesseren, wel het ultra slappe Cohen beleid. Hopelijk wordt Willem Alexander een dictator ipv een kaasboer, en zorgt voor meer beleid.
@Jeklo | 07-07-09 | 12:43
Zelfs als er iemand wordt vermoord komt er vaak nog geen oplossing. Het zijn allemaal incidenten.
-weggejorist-
zet twee aso's tegen over elkaar en er vallen klappen. en als je in Amsterdam in een taxi stapt wordt je vanzelf aso.
@Flippo | 07-07-09 | 12:17
Feiten zijn dat die gastarbeiders veelal uit steden kwamen en dat de berbers en ander middeleeuws-denkend volk hier pas later is gekomen, voor het gratis geld. Dit mede omdat de Marokkaanse overheid mensen stimuleerde om naar Europa te gaan, daar hebben ze namelijk ook niks met Berbers.
Denk je nou echt dat de grote boze meneren met geld (stomme directeuren met hun 80 urige werkweek) ze in grotten hebben gezocht, als in de steden de arbeidskrachten al goedkoop genoeg waren?
Het zijn met name de mensen die later zijn gekomen en hier met open armen zijn ontvangen door de linkse partijen die nu problemen veroorzaken. Ze kwamen hier vanwege verhalen over gouden bergen, en potverdrie, het was nog waar ook.
ps Je doet een half Godwinnetje (nsb-reaguurders).
Probleem is al jaren bekend, echt iets Nederlands dat er eerst iemand vermoord moet worden voordat ze daadwerkelijk wat gaan doen. Cohen, oprotten...
@Flippo | 07-07-09 | 12:17
Je slaat even een stukje over.. TCA was niet ideaal inderdaad, maar het hele systeem is daarna professioneel om zeep geholpen door politici in Den Haag, die wel even dachten hoe dat te moeten regelen, die met zware schijt aan hun eigen bevolking gewoon de tienduizenden Euro's die vergunningen kostte ongedaan maakte waardoor veel eerlijke Amsterdamse taxichauffeurs hun extra oude dag zagen verdwijnen.
Hoezo kunnen politici niet met een branche om de tafel gaan om samen tot een oplossing te komen en doen ze alsof zij het alleen recht op de oplossingen hebben?
Zitten de politici er voor ons, of moeten wij maar leven naar hun zienswijze?
Goeie zaak. Er komt nog meer politie die geen vinger uitsteekt. Is er nog wel ruimte op het plein?
@Flippo: je bent geen racist als je zegt dat bijna alle jonge Marokkanen criminelen zijn, dat is gewoon weer zo'n feit waar jij zo van houdt.
En hebben die VVD directeuren indertijd die gasten soms gedwongen om hier te komen? En zich vervolgens volledig af te keren van hun nieuwe thuisland? Of zat daar nog een element van vrije keuze in denk je? Maar dan raak je weer aan het concept van individuele verantwoordelijkheid, en daar kan de paternalistische linksdragert doorgaans helemaal niets mee.
Over Grijpink zul je me inderdaad niet horen, maar die kon ook alleen maar zijn gang gaan omdat de Amsterdamse politie grotendeels bestaat uit slappe zakken.
Was nog niet wakker!
Flippo | 07-07-09 | 12:17
Ach ja, geef Grijpink maar de schuld. Inderdaad, die TCA heeft veel te veel ruimte gekregen, en daar is gelukkig een eind aan gemaakt, rigoreus, ondanks het feit dat die lieden typische vertegenwoordigers waren van de autochtone cultuur.
Dat er nu, na een rijkelijk laat ingrijpen, nieuwe problemen zijn ontstaan is niet direct de schuld van die blanke Grijpink natuurlijk. Er is een keten van oorzaak en gevolg, maar dan heb je het toch wel gehad.
Overigens, velen van de gastarbeiders die toen door die verderfelijke VVD- en CDA-aanhangers voor eigen gewin naar Nederland zijn gehaald zijn inmiddels netjes geïntegreerd en gedragen zich. Een deel van hen behoort inmiddels tot die elite die ooit zo blank was als de neten.
@HeerBommel | 07-07-09 | 12:20.
zoek de fout, en www.hetvrijevolk.com/?pagina=8779
Kreeg deze idioot gesubsidieerd kickbox les toen ie nog een kleine crimineel was, om hem te 'corrigeren'?
Je kunt nu wel zo ontzettend focussen op de Mocro's als de schuld aan alles. En weer de PvdA de schuld geven van alle multi-culti ellende. Maar de taxibranche in Amsterdam is kapot gemaakt door Dick Grijpink en TCA en zijn maffia-vrienden. En die waren toch echt zo blank als de neten. En overtuigde VVD-ers bovendien. Net zoals diegenen die de gastarbeiders hebben binnengehaald. Dat waren (grote) ondernemers die goedkope arbeidskrachten nodig hadden. En hun vriendjes van VVD en CDA inschakelden om die arbeiders uit verre buitenlanden te halen. Lees er de geschiedenisboeken nog maar eens op na. Maar ja, dat zijn feiten. En feiten, da's te moeilijk voor de de meeste racisten en NSB-reaguurders alhier.
@ Quichegerechtigde | 07-07-09 | 11:35
Je standaard modus is vast zeiken of niet?
Het gaat namelijk prima in Amsterdam en het maakt de gemiddelde Amsterdammer geen fuck uit of iemand wit, groen, geel of paars is.
Het zijn juist de provincialen die er een kelerezooi van maken op het Leidse.
En Mocro's zijn ook gewoon een soort provincialen.
Op zich ook helemaal niks mis mee, alleen wat meer bekrompen.
En die bekrompen mensen kunnen niet zo goed tegen andersdenkenden
en al helemaal niet tegen een grote bek, dan denken ze te moeten slaan.
Daar is weinig Amsterdams aan kan ik je melden, die zijn een grote bek
wel gewend.
Moi2 | 07-07-09 | 11:43
Voorbeelden genoeg, te beginnen met Nederland zelf dat door de eeuwen heen zelfs een vluchtoord is geweest voor velen die elders weggepest werden. Veel argumenten die door links worden aangedragen om het eigen multiculti-beleid te verdedigen zijn in beginsel juist, dat is het wrange. Eén volk, één cultuur? Het is maar welk moment je kiest en welk cirkeltje je trekt. Culturen gaan in elkaar op, culturen splitsen, culturen leven in harmonie, culturen botsen. Culturen versterken elkaar, culturen verzwakken elkaar. Alles gebeurt, en nergens zie ik een duidelijke regel die zegt dat elke groep die vandaag volgens bepaalde criteria een cultuur wordt genoemd gedoemd is zichzelf te blijven en zich te verbijzonderen, af te scheiden, af te wenden van al die andere groepen. Dat is weliswaar de oplossing die door Wilders wordt aangedragen, maar leidt enkel tot verdere escalatie. Waarom? Omdat Wilders exact eenzelfde basisfilosofie hanteert als de multiculti-fanaten. Wat niet of te weinig wordt gezien, is dat de strijd tussen multiculti en monoculti een strijd is tussen facties die exact eenzelfde kortzichtigheid met zich meedragen. In beide gevallen worden culturen teruggebracht tot onherleidbare eenheden die op een waardenschaal niet met elkaar vergeleken kunnen worden, niet met elkaar vergeleken mógen worden. Elke cultuur heeft volgens deze leer zijn eigen 'Volksgeist', een eigen ziel die gerespecteerd dient te worden en bij voorbaat onaantastbaar is. Dat is een levensgevaarlijke, domme romantische visie die sterk is aangezwengeld door cultureee antropologen, een erfenis van de filosofen en wetenschappers uit de zestiger jaren die niks van de geschiedenis hebben willen leren maar dikke boeken bleven schrijven waaruit in de Linkse Kerk volop werd geciteerd als waren het heilige teksten.
Moi2 | 07-07-09 | 11:43
De multiculturele samenleving kan wel bestaan, maar dan moet er niet zoveel gedwongen samenwerking zijn. Iedereen in nederland is verplicht mee te doen met positieve discriminatie, belastingen en "sociaal" werk. Als dat meer op vrijwillige basis was geweest, dus meer individualistisch, waren deze problemen er niet geweest. Een persoon uit het buitenland die hier geen uitkering kan krijgen vormt al veel minder een last. Het zou er ook voor zorgen dat er een andere mentaliteit ontstaat, namelijk de mentaliteit van: ik ben blij dat ik hier mag proberen op mij zelf een bestaan op te bouwen. Nu denken mensen die niks klaar krijgen gespeeld dat het aan de anderen ligt, en dat bevordert slecht gedrag, en zorgt voor spanningen. Ik ben van mening dat als je niet krijgt wat je wilt, het altijd aan jezelf ligt. Als er geen overheid is die allerlei dingen voor je regelt, ben je getraind op jezelf te leven. Dan kun je ook veel meer aan. Maar als je nooit de uitdaging hoeft aan te gaan jezelf volledig zelf te onderhouden omdat er toch altijd een vangnet is, dan kom je ook niet snel verder dan in dat vangnet hangen en anderen de schuld geven.
Bizar. De verdachte komt uit een dorp dat deel uitmaakt van de route "El Marroc, ruta de 12 dies (info@ciutats.blogspot.com)" . Te lezen als een route van 12 dagen door marokko, maar bizar genoeg staat er dus ook "route the want to dies"
Pfff zonder de provincialen is er helemaal geen ruk meer te doen in die stad . Met zijn sluitingstijden uit de victoriaanse tijd. OT.
Waarom heb je een taxi nodig in amsterdam??Alles wat leuk is aan Amsterdam kun je in een uur wandelen zien. En voor de rest kun je beter de trein nemen om er ver vandaan te gaan. En als je er woont... tja dan verdien je het om doodgeslagen te worden. Je kiest er zelf voor om tussen dit soort tuig te wonen.
@très cool | 07-07-09 | 11:51
Misplaatste arrogantie. Rotterdam is een stad, Amsterdam is een openluchtmuseum met stukjes Rabat.
Taxiritten zijn schandalig duur in Nederland. Even vijftien euro aftikken voor een ritje van een kwartier over vijf of zes kilometer. In Hong Kong zit je voor dat bedrag een uur in de taxi en heeft de chauuffeur je welhaast de hele stad laten zien. Toch behoort Hong Kong bij de duurste steden ter wreld, dus... wat is er aan de hand?
très cool | 07-07-09 | 11:51
En die boeren huppelen wel met z'n allen over de Wallen met een vrijgezellenfeest. De bruid of bruidegom verkleed als schaap o.i.d.
En lachen.....
-weggejorist-
Het komt niet door liberalisering, maar doordat er geen goede politie is. Of nog beter, door het slechte beleid dat deze mongolen dit land binnen heeft gelaten, of nog beter: door de mongolen zelf.
Als Veolia ineens mensen in hun trein gaan slaan en bedreigen, dan ligt het probleem niet bij het feit dat de spoorwegen gedeeltelijk zijn geprivatiseerd, maar bij veolia. En als dat zou gebeuren, zouden mensen ook snel actie ondernemen. Maar omdat het nu gaat om 'een specifieke groep' mag er geen actie worden ondernomen worden, waardoor het probleem erger wordt.
Schoorsteenveger | 07-07-09 | 11:20
Over die kampanjes heb je gelijk.
Je zult nooit een spotje van defensie zien waar een kleurling als "[x] Ongeschikt" zal worden neergezet.
Dat is de politiekcorrecte discriminatie van de blanken.
Blijkbaar mag dat van deze overheid.
Wel eens op Schiphol gekeken, onder de fly-over naar de vertrekhal? Juist, daar waar de taxi's staan? Nee, moet je eens doen. Maar wel snel doorrijden en niet opzichtig kijken, want daar houden de medelanders niet van..
Staan op rustige tijden wel zestig taxi's, sommigen duidelijk aan het handelen uit de achterbak (herkent u uw TomTommetje al?), sommigen staan bij elkaar te dealen. Overvalautootje of tien omsingelen, agentjes eruit en iedereen onderzoeken. Zeg maar gewoon een ouderwetse razzia. Vermoed zo maar voor een ruggetje of driehonderd aan openstaande boetes, een gevangenisstrafje van totaal een eeuw of acht en genoeg illegalen om een lekke stoomboot mee te vullen..
Maar wie heeft het lef als plisiecommissaris of als burregemeester?
Het is toch veel leuker en zeker vele veiliger om achter een pilaar langs de autoweg op Schiphol met een lasergun autootjes te gaan pesten, die wel vier hele kilometers te hard rijden???
Aan alle provincialen die het stom vinden in Amsterdam en niet meer willen komen: wat zullen we jullie missen, vooral op Koninginnedag enzo.
Een marokaan? Jesus! Je verwacht 't gewoon niet!
Op een nacht was ik mijn auto kwijt in 020, zag voor de 3e keer dezelfde shoarmasmuller langsrijden, Ik Zeg: ik geef je 5 euro stap ik bij je in, ik hoef nergens heen, rij maar lekker loos heen en weer wat je toch al doet net zolang tot ik de plek weer herken, na 20 min, zag ik mijn auto staan, ik bedankte de man vriendelijk en hij reed nog de hele nacht loze rondjes...
@Moi2: of lees eens een boek
www.boekenstrijd.nl/content/view/127/3...
Ik ga al jaren niet meer naar Amsterdam. Onder geen enkele voorwaarde zien ze me daar. Ik beschouw die stad als verloren.
Schoorsteenveger | 07-07-09 | 11:20
Noem eens een land waar meerdere culturen samen leven en ook één volk vormen.
Wat je ziet, zoals bv in Suriname, is dat iedere bevolkingsgroep zijn eigen politici, partijen en belangen heeft.
Men is niet één volk maar diverse volken die toevallig in hetzelfde land leven.
-
Overal zie je dat bij culturen in één land, zelfs als die zoals bv in België vrijwel gelijk zijn, er spanningen ontstaan
-
Nederland was ooit één land en één bevolking.
Alleen dan kun je samen iets opbouwen want iedereen heeft het gevoel "erbij" te horen.
-
Overigens, Multiculturele samenlevingen zijn in de natuur ook een onbekend fenomeen. Blijkbaar vindt de natuur het ook geen goed idee.
Eigenlijk al een hint dat Multikul gedoemd is te mislukken.
Ligt het aan de Marokkanen? Ze hebben dezelfde arrogante houding overgenomen die veel andere Amsterdammers hebben =D
@ S 2 L @ R: Kijk, dat is die arrogante houding van Amsterdammers! Ten eerste ga ik in Amsterdam nooit met de taxi. Gewoon lopend door de stad. En hoe kom je erbij dat ik het voor de rest verpest? Omdat ik Amsterdammers verwijt dat ze arrogant zijn? Juist veel Amsterdammers denken klein. Menen dat hun stadje wereldstad is en de rest van het land 'de provincie'. Wacht maar tot de zeespiegel stijgt en kijk maar eens wat er dan gebeurt. Als de stad al niet gezonken is door alle onderaardse projecten...
Ik heb het in mijn verhaal niet over alle Amsterdammers, maar vooral de ondernemers die toeristen en mensen van buiten de stad behandelen als vuil.
Als ik in Amsterdam zou wonen zou ik ook gestresst raken.
De multi culti samenleving is toch echt een sprookje. Iedereen ziet dat behalve de politiek.
Die sluit weer eens de ogen.
@herreb | 07-07-09 | 10:56
Nou, ik ga (blijf) wel op Geert stemmen. Wat jij doet moet jij weten.
Pappen, nathouden, verdoofpotten en onderschoffelen; dat is het enige dat Onze Grote Theemuts (J. Cohen) tot in de puntjes beheerst. Problemen krachtdadig aanpakken is minder zijn forte, en dan druk ik me zwakjes uit.
Wanneer gaat hij zich nu eens als een waardig zoon van Sem gedragen en rekent hij af met de Filistijnen die ons (en zijn) Mokum verzieken? Misschien moet hij eens een jaartje op sabbatical in Jeruzalem gaan om te leren hoe ze in het Moederland de zaken aanpakken....
@GS
Er zijn commits verdwenen....
Tussen 9:30 en 10:00 waar zijn die gebleven niet weggejorist iig...
Het fundamentele probleem is , dat de linkse kerk geen realistische kijk heeft op de samenleving.
Moi2 | 07-07-09 | 10:28
De multiculti-ideologie, zoals uitgedragen en geactualiseerd, is op zijn eind. Dat in een samenleving het niet mogelijk zou zijn dat meerdere culturen náást elkaar leven, min of meer in harmonie, dat is grote onzin natuurlijk.
Wat zich in Amsterdam in het klein in het taxibedrijf voltrekt is een schrijnend voornbeeld van hoe die samenleving en één -of meerdere- van die culturen in onbalans zijn geraakt, zwaar in onbalans, enkel en alleen vanwege het feit dat de direct politiek verantwoordelijken zichzelf niet wensen te corrigeren en die samenleving niet willen bijstellen.
Liberalisering van een bepaalde markt hoeft niet per saldo te betekenen dat er een 'wild west' ontstaat. Er zijn genoeg voorbeelden die het exacte tegendeel bewijzen. Maar hier blijkt dat door de liberalisering de macht van een goed georganiseerde monopolist weliswaar gebroken is, maar we er de macht van een heel ander soort monopolist voor in de plaats hebben gekregen, het soort monopolist dat de straat met bruut geweld voor zich opeist als die straat voor iedereen vrij toegankelijk is.
De multiculti-ideologie, zoals uitgedragen en geactualiseerd, heeft een dergelijk gedrag niet willen waarnemen omdat dit niet paste, niet strookte met de eigen dromen van een 'goede mens' die in dankbaarheid zijn plaatsje in het geprojecteerde kleurenplaatje wil innemen.
De politiek moet zijn verantwoordelijkheid nemen. Laat Tineke Huizinga het maar eens even oplossen, in samenspraak met haar collega's die hun mond vol hebben over normen en waarden en fatsoen. Wij, degenen die nauwelijks meer een taxi durven nemen, worden bijna dagelijks lastiggevallen met corrigerende campagnes van SIRE die ons wijzen op ons onfatsoen, worden er bijna dagelijks op gewezen dat we niet deugen, maar de rotte plekken worden met de dag rotter zonder dat adequaat wordt gereageerd, zonder dat überhaupt wordt gereageerd.
En dan is men verwonderd dat die door SIRE veroordeelde kiezer na een avontuurlijk taxiritje naar Wilders loopt.
www.sire.nl/
"Op 16 maart is in Amsterdam het startsein gegeven voor de 100e SIRE-campagne, een campagne over onbewust asociaal gedrag.".........
plaklul | 07-07-09 | 10:34
Was de liberalisering van de taximarkt niet een ideetje van rampenminister Netelenbos (PvdA) ?
Een kopje thee , lost all problemen op.
Ze moeten het zelfde doen als op het vliegveld van Bangkok; een loket waar je opgeeft waar je heen wilt en afrekent. Vervolgens stap je met een bonnetje een taxi in.
Ach, alles wat op het Leidseplein rondloopt is gajes. Taxichauffeurs, maar ook het dronken uitgaanspubliek. Het is heel simpel: altijd dit plein vermijden.
Schandalig wanbeleid dit wat keihard afgestraft moet worden!
Een hele branche op de schop door een stel arrogante politici die
beter denken te weten hoe het moet dan taxichauffeurs die al jaren in
het vak zitten.
TCA was niet ideaal, maar om die chauffeurs hun duurbetaalde vergunning
te onteigenen en vervolgens types taxichauffeur te laten worden die zelf
nog nooit in een taxi gezeten hebben getuigt van weinig inzicht.
Dat is puur egoistisch politiek bedrijven om eigen (partij) belangen en doelstellingen
boven een fijne samenleving en goed werkende branches te stellen.
Ditzelfde is die Abnormale Klinklare idioot momenteel ook aan het doen
met z'n rookbeleid en zo zijn er meer voorbeelden.
Dit soort politici zijn niet met ons land bezig, maar met hun eigen partijbelangen en lijken totaal geen realistische visie op de Nederlandse samenleving en haar behoeftes te hebben!
Mark my words. Thee wordt binnenkort het duurste drankje in Amsterdam.
Niet meer aan te slepen.
ik begrijp al die ophef niet over onze nederlanders van buitenlandse afkomst
bij die twee meisjes vorige week zeiden getuigen, vrienden van de zg daders,
dat de meisjes waren begonnen met lastig doen bij het leidseplein drama
verklaarden collega's van de chauffeur dat die klant zelf was begonnen
het blijkt dus dat de media en de politiek de feiten omdraaien
in wat voor land leef ik
Andersom dag | 07-07-09 | 11:02
Wij kunnen taxi's dan wel links laten liggen maar er is nog altijd een groot contingent aan buitenlandse toeristen en zakenlieden die, in hun begrijpelijke onwetendheid, wél gebruik maken van taxi's. Een boycot heeft dus niet zo heel veel zin, al verdom ik het persoonlijk, net als jij, al jaren om gebruik te maken van taxi's.
De TCA adverteert nu op billboards in Amsterdam dat ze 1 prijs hanteren per wijk naar Schiphol. Ik had eerder een kaartje gekregen met de prijs per wijk naar Schiphol. Vanaf mijn buurt 33 euro, vaste prijs. Toen belde ik een TCA, die bracht me naar Schiphol en rekende 38 euro, veel hoger dan de door hun zelf opgegeven prijs waar ze nota bene mee adverteren! Die TCA chauffeur vond het een hele leuke actie van TCA, maar hij deed er niet aan mee, zei die. Hoop discussie en gezeik als gevolg, veel chauffeurs erom heen, erg agressief. Dat was de laatste keer dat ik een taxi nam, ook midden in de nacht naar Schiphol. Ik pak nog liever de nachttrein. Veel goedkoper, en veel veiliger, zo blijkt nu!
twitter: Boycotting Amsterdam Taxi's #BAT If you cant feel save in a taxi where is the world going? You support it to? RT this stuff with #BAT
Dus we zijn lekker bezig deze gasten te boycotten! Want het is toch niet normaal stelletje gekken. Dus ReTweet dit dus ook even mocht je lekker mee doen aan de hype genaamt twitter
Het probleem is dat mensen een taxi pakken dat doe ik in NL aan decennia niet meer, valt in de zelfde categorie als op pvda stemmen.
Goed stuk Hoxha. We willen betrouwbare schurken als Janmaat en Grijpink teurg. Goudeerlijk tuig waar je tenminste van wist wat je aan ze had.
@ merlot: U begint in een discussie altijd direct te schelden? Zwaktebod.
Op inhoud: wat de Amsterdamse taximarkt onderscheidt van andere steden is o.a. dat die jarenlang in handen is geweest van Grijpink en zijn TCA. De taximarkt in 020 is altijd in handen van boeven geweest, ook voordat de bontkraagjes het voor het zeggen kregen op het Leidseplein.
Ik vind alle commentaren die beschuldigend wijzen naar Cohen en de Politie en de Politiek in 't Algemeen nogal misselijkmakend. Het lijkt me duidelijk dat het slachtoffer misschien nogal Amsterdams-brutaal is geweest maar dat rechtvaardigt geen doodslag. We gaan niet allemaal op Geert stemmen, maar het lijkt me duidelijk dat dit duidelijk een 'cultuurverschil' is - zoals slachtoffer's broer ook al heeft ondervonden.
@Quichegerechtigde | 07-07-09 | 09:52
Ja ja ja, een taxichauffeur in Amsterdam slaat iemand dood en alle Amsterdammers zijn gelijk weer fout. Wat jou probleem is, is dat je met dit soort opmerkingen weer laat merken hoe 'klein' sommige mensen denken. Kneusje dat je bent. Er zijn maar weinig mensen uit Amsterdam die een taxi pakken op het Leidse Plein. Het zijn mensen zoals jij die ervoor zorgen dat die barbaren kunnen blijven bestaan met hun gesubsidieerde karren. Die gasten kunnen blijven gaan omdat iedereen van buiten Amsterdam toch niet beter weet, of net doen of ze het beter weten. Het is aan de gemeente om daar wat aan te doen zodat de taxi-markt en daarmee het stadse leven in amsterdam weer prettiger wordt. Beetje laat inderdaad.
In ieder geval, ik wil je hier nooit meer zien stomme klootviool, jij bent het soort stuk vlees dat het vern#*kt voor de gezellige mensen.
-weggejorist-
@ binsbergen91 | 07-07-09 | 10:45
Niet zomaaar chauffeur?
Leg eens uit?
Volgens mij kunnen jij en ik morgen ook taxi gaan rijden hoor.....
Vroeger, toen hafd je nog een echte vergunning, en reden er chauffeurs die wisten wat ze deden.
bintang | 07-07-09 | 10:42
Ik denk dat heel veel taxigebruikers nu anders vurig terugverlangen naar die "boevenbende van Grijpink", zoals jij ze noemt.
plaklul | 07-07-09 | 10:18
In andere steden is het taxivervoer óók geliberaliseerd, klojo, maar alleen in de linkse prachtwijkparadijzen als Mokum en Rotterdam loopt het weer uit op bloed aan de paal.
Mokum als mondiaal multkulti Sodogomorra zijnde, uiteraard weer voorop.
-weggejorist-
denk je dat het over taxichauffeurs gaat, gaat het weer over marokkanen
wanneer krijgen we de eerste 'nationale marokkanennieuwsvrije' dag in nederland?
Atijd leuk om Marokkanen ergens de schuld van te geven, maar laten we wel wezen: de ellende begon met directeur Grijpink en zijn TCA. Dat was toen een boevenbende die concurrenten het leven zuur maakte. En omdat de overheid nooit serieus optrad, heeft het zo kunnen escaleren.
Kostmisselijk en kotsmisselijk.
-weggejorist-
De verkloting van Nederland verspreidt zich vanuit Amsterdam en andere steden. Politiek correcte linkse en christen-democratische leuteraars staan erbij en doen in feite niks anders dan dweilen met de kraan open, doorleuteren, en het produceren van nog meer stinkende wonden.
Vooral Amsterdam moet onder complete curatele gesteld worden. Al het gezwam en de pro forma verontwaardiging van Marcouch, Cohen en Bos levert niets op.
Remigratieplannen opstellen en de uitvoering snel starten. Nu beginnen. Alleen al nodig als bezuinigingsmaatregel:
www.elsevier.nl/web/10240514/Nieuws/Ec...
.
Per saldo zullen we er beter van worden. Mannetjes zoals Sidi Mohamed Belghiti moeten weg; Nederlands paspoort afpakken, en terug naar Ksar Chourfa.
De toon werd al direct na de jaarwisseling gezet met weer een dode t.g.v. tuig:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/01/...
.
De maat is allang vol. De koning van Marokko moet zijn tuig maar terug nemen. Goedschiks of kwaadschiks. Zij kunnen het verblijf in een beschaafd land niet aan. We worden kostmisselijk van de koloniseringspolitiek, de islamisering en het steeds erger wordende Marokkanendrama.
robert1 | 07-07-09 | 10:32
Zeer goed stuk over gesubsidieerde kickboxlessen voor Marokkanen, doel is het verbeteren van hun eigenwaarde ofzo. Kosten al snel 80.000 euri per project.
De overheid is verantwoordelijk voor anti-blank geweld is de trieste conclusie.
@Moi2. Ja, dat is een deel van het probleem. Maar het is ook een gevolg van de liberalisering van de taximarkt.... en dat was vooral een rechts feestje hoor.
@binsbergen91 | 07-07-09 | 10:20
Taxi chauffeur zijn is een vrijwillige keuze.
Voor vrijwel alle beroepen geldt dat je je moet kwalificeren.
Dat kost geld, vaak veel meer dan jouw lijstje voor chauffeur.
Maar een ons opgedrongen nieuwe bevolkingsgroep laat zich niet opleiden, en voelt zich meer aangetrokken tot het macho beroep van taxichauffeur.
En die bevolkingsgroep is....?
@ binsbergen91 | 07-07-09 | 10:20
Ten eerste... je bent aardig op de hoogte van de taxi-regeltjes. Nice. Wist ik allemaal niet.
Ten tweede... het zal dit keer niet per sé aan het feit liggen dat het een mocro is. Misschien. Gisteren was er ook al iemand die riep dat ook hij iemand vol op zijn muil zou rammen als hij in zijn gezicht zou worden gespuugd. En dat zou ik (roomblank) ook doen. Het zal ook niet de bedoeling zijn geweest dat die knakker nooit meer opstond.
Feit blijft natuurlijk wel dat het wel weer een bepaalde etnische groep is die zich daar bij die taxi's op houdt en zich - kennelijk - bedient van mafia-praktijken. Dus in dat licht bezien... is het dus (weer) geen toeval dat we hier van doen hebben met een rifmakker.
Een alternatief heb ik @10:13 al geplempt.
Zie ook:
www.hetvrijevolk.com/?pagina=8779
Met de bus van 020-CS naar mijn werk op het KNSM-eiland is een ritje van minder dan 10 minuten en 1,60 euro. Regelmatig worden er klanten van ons (buitenlandse toeristen) door een taxi afgezet (...) die langer dan een half uur onderweg geweest zijn en rustig 50 of 60 euri mogen betalen.
Need i say more...
Taxi GS. In die reauze tuktuk zeker? LOL
heeft niks de maken met taxis maar met de cultuurverrijking van de zwarte rots aanbidders
Schoorsteenveger | 07-07-09 | 10:07
Multiculturele samenleving werkt nergens en kan ook niet werken
Maar onze politiek correcte politici willen daar niets van weten.
Om de rampzalige problemen, die een logisch gevolg zijn van geforceerde multiculturele samenleving, te verdoezelen wordt het Nederlandse volk geïndoctrineerd om vooral niets kritisch over niet-blanken te zeggen
Wie dat wel doet wordt direct uitgemaakt voor Nazi, Xenofoob of Islamofoob.
Wie ondanks aangetoonde rampzalige gevolgen toch nog vóór multikul blijft wordt "Weldenkende en Wellevende Elite" genoemd.
-
Als zelfs dat niet meer lukt dan worden de problemen gewoon verzwegen. Dit heb je in Gouda kunnen zien ("Er zijn in Gouda helemaal geen problemen... maar mag ik wel 10 miljoen om deze nietbestaande problemen op te lossen)
-
Zolang we nog op de "oude" partijen stemmen zal Nederland steeds verder wegzakken in een Multikul moeras omdat die politici deze multikul problemen niet kunnen oplossen
En dat zie je dus nu gebeuren.
wauw meer politie -.-' als ze gewoon die taxi's daar opdoeken heb je dit hele probleem niet..
Cohen dronk een glas, deed een plas en alles was weer zoals het was. Wat kan hij er immers aan doen dat het in de Amsterdamse straten een teringzooi is? Die domme Amsterdammers moeten er maar aan wennen dat hun taxi's de hoofdprijs rekenenen en toeristen afpersen. Who cares, mensen gaan toch maar 1x op vakantie naar Islamsterdam.
Cohen en een moeilijke Job?
-weggejorist-
Teenie in Bikini | 07-07-09 | 09:07
vat het mooi samen :).
weg met Cohen en weg met die criminele taxicheauveurs.
onbeschoft tuig dat zonder enige vorm van controle de hoofdprijs vraagt, hoe heeft het zo kunnen ontwikkelen?
Oh ja, NL-wegkijk beleid.
Het beste vervoer in NL is de fiets, dat blijkt ook wel uit het feit dat die onder je reet vandaan wordt gejat als je niet oplet.
En daar wordt ook al niks aan gedaan.
De gemeente Leiden pikt zelfs een graantje mee: fiets fout fiets weg en 23 euro lappen als een of andere bladmongool je fiets heeft verplaatst.
[denkt aan emigreren naar een bounty eiland]
Tjezus wat makkelijk allemaal weer hier, beetje Cohen-bashen. Ik zou m'n pijlen vooral ook richten op de architecten van de zogenaamde MDW-operatie: 'meer markt, minder regels' die heeft geleid tot de liberalisering van het taxivervoer. Beetje te makkelijk om te roepen dat ook dit weer allemaal de schuld is van 'links'.....
Prachtig, die immigratie, fijn die Multi-Culti.
Nederland is een rijk en aantrekkelijk land hierdoor geworden. Vooral de Hollanders zijn uitermate tevreden met deze aanwinsten voor onze cultuur. Dat zie je in de peilingen. Kost wat, maar dan heb je ook niets.
Iemand nog een kopje thee?
Meer politie bij de standplaatsen?
Allemaal pappen en nathouden.
.
We zitten hier met een miljoen moslims die door het idiote immigratiebeleid geselecteerd zijn op achterlijkheid, kwaadwilligheid en vastbeslotenheid dit ongelovige land eens even een poot uit te draaien.
Dat is probleem één.
.
En verder heeft de heersende politieke en juridische macht besloten, dat deze PvdA-stemmende importranddebielen dan ook nog boven de wet moeten staan, en onder alle omstandigheden met fluwelen handschoentjes aangepakt moeten worden.
En dat is probleem nummer twee.
.
En last but not least, is van hogerhand besloten dat bruine mensen beter zijn dan witte, en dat witte hun mond dienen te houden over wandaden van bruine, en één en ander lijdzaam over zich heen moeten laten gaan.
Daar volgt ook uit, dat alle witte mensen eigenlijk racisten zijn (behalve de rooie witte mensen dan), en bruine mensen nóóit racist kunnen zijn.
.
Daar heb je het probleem wel zo'n beetje breed, denk ik.
En daar zijn die opdringerige/criminele taxichauffeurs maar een heel klein onderdeeltje van.
Primair verantwoordelijk voor de taxichaos zijn Jorritsma - Netelenbos
Met name PvdA -huppelkut Tineke Tolpoort Netelenbos laat een spoor van ellende achter
.
- Onderwijsvernieuwing
- Taxiwet
- Rekeningrijden (waar ze blind vertrouwde op Roel Pieper)
- Polderbaan
- Niet oplossen problemen NS
Haar zuster was verantwoordelijk voor een hoop bestuurlijke ellende in Zaanstad.
En nu genieten ze van allerlei zeer goed betaalde "klusjes"
Sidi Mohamed Belghiti..... weer een Mohamed B.
Er is een zekere behoefte aan een lijstje met Mohamed / Mohammed B.'s om enigzins bij te houden welke Mo.B. nu weer het nieuws weet te halen.
Gewoon heel die taxi-branche op zijn kop gooien; Gemeente-eigendom van maken. Alle taxi's in één kleur, zoals ook in Duitsche steden gebeurt. De taxichauffeurs worden ambtenaren met een heel pakket aan cursussen met alle voordelen voor henzelf en de klant vandien. Het visite-kaartje van de stad is weer in orde... en als het kostendekkend is... de balans ook.
Down-sides??? Iemand???
Meer politie bij de standplaats gaat toch ook niet werken...
"Ik weet wat we net hadden afgesproken als prijs, maar dat was bij de standplaats. Nu we in de auto zitten geld er een andere prijs... Wil je niet betalen? Nou... stap uit dan... Wel eerst 25euro betalen voor dit eerste stuk dat we al gereden hebben! En ja, ik weet dat de originele rit onder de 25euro was.. niet zeuren, betalen, want anders....."
En wat zien we daar als we op het linkje klikken:
Wie maakt GeenStijl?Redactie:
Fleischbaum <-- dus toch stiekem nog!!
Prof. Hoxha
etc.
Dit drama is het multiculturele drama in een notendop. Een beetje romanschrijver heeft hier genoeg ingrediënten voor een sterk verhaal met duidelijke hoeken messcherpe randjes, een beetje essayist kan met het grootste gemak een betoog opzetten dat hard en meedogenloos de kern treft van een mislukt experiment. Een beetkje antropoloog -mits niet verstrikt in een zelfopgelegde heilige opdracht natuurlijk- kan hier eindeloos dooremmeren over conflicterende systemen en botsende rituelen. Een beetje politicus, ja, een beetje politicus zou hiermee vooruit kunnen, zou een nodige, nuttige stap kunnen doen, zou hier ook een moment in kunnen zien om de discussie met Wilders écht aan te gaan. Maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Want een beetje politicus bestaat niet meer. De politici van vandaag zijn lieden die pretenderen politicus te zijn maar het niveau van bekende nederlander die ijdel de waan van de dag exploiteert om de eigen ster te doen rijzen en in de lucht te houden. Nee, dat gaat niet gebeuren.
lourilex | 07-07-09 | 09:51
Kom je wel eens in Amsterdam?
Even in het algemeen: heel vaak doen ze pas wat aan een probleem als het stemmen kost of veel geld/slecht voor de economie is. Of het nou gaat om een tekort aan woningen, banen of straatcriminaliteit. Als je een goede baan hebt en een mooi huis in een welgestelde rustige buurt en je gaat regelmatig uit eten dan ziet dezelfde stad er heel anders uit dan wanneer je hard moet werken voor weinig en je niet weet of je morgen nog werkt hebt, de buren veel lawaai maken en je kind elke dag over een druk kruispunt moet naar een school die ook niet je-van-het is.
-weggejorist-
Cohen en Gerson voelen zich onaantastbaar, zij behoren namelijk tot de elite die mensen als middel voor hun macht zien. Achteloos schuiven zij de pionnetjes over hun bord, onderwijl naar buiten toe de sociaal bewogen blik tonend. Een getroffen blik die jarenlange training heeft gevergd.
Heb welgeteld 1X in een taxi gezeten,"bestuurd" door inderdaad een stuk tuig waar zelfs Samir A. verlegen van zou worden.
Naast hem lag een aangevreten Big Mac (halal..?) en van het Leidseplein tot het RC aan de Overtoom hing een prijskaartje van 20 euro,een kwitantie was niet mogelijk.
"Please,Geert,blijf gezond en grijp op een verstandige en doortastende manier je kans."
Ligt die taxi op de foto nu aan de ketting ?
@ lourilex | 07-07-09 | 09:51
Je ziet het verkeerd. Als je een hond niet corrigeert, geen manier leert en laat verwilderen dan is degene die de baas is over die hond verantwoordelijk voor de daden van die hond. Die hond weet niet beter want hem zijn nooit normen en waarden aangeleerd.
sarkaasticus | 07-07-09 | 09:50
Idd sarkaasticus, Cohen voelde zich meteen persoonlijk aangevallen.Terwijl die Amsterdammer toch niets bijzonders zei,maar gewoon nuchtere taal van de straat.Begin steeds meer narcistische trekjes te zien bij onze nationale theedrinker.
Kritiek op hem hoe mild ook... hoe durf je, autochtoon!
Cohen heeft al jaren bewezen totaal incompetent te zijn dit soort problemen op te lossen.
Hij zal de standaard PvdA oplossing gaan doen, namelijk miljoenen en nog eens miljoenen over de balk te gooien zonder ook maar 1 probleem op te lossen. (niet blanken zijn ook zooo zieluug)
-
Dus er gebeurt gewoon helemaal niets, nada, noppes en dat gaat ons toch weer miljoenen kosten
Naam en toenaam noemen,voordat ook maar iets bekend is wat de ware toedracht is geweest.... het eigen rechter spelen is begonnen blijkbaar,misselijkmakend
Ze hebben wel een ijverige parkeerpolitie, maar geen taxipolitie. Het gaat in Amsterdam allang niet meer om orde, discipline, veiligheid of gezag, maar om het ordinair binnenharken van geld voor het grachtenpand van de PvdA. Iedereen ziet dat.
@mezelf: Nederlands.
En jullie laten je wel door een dronken gast een douw geven als jullie die chauffeur waren geweest? Overigens heb ik ook meegemaakt in 020 dat de taxi-rijdert en de weg niet weet en geen nederlands kan.
Altijd achtteraf... En dan schreeuwen dat er een pakket nieuwe actieplannen klaar ligt. Dit gebeurt dan altijd met erg krachtige taal, maar als de storm is gaan liggen hoor je niemand er meer over!
Ik heb gebeld. Waar blijven jullie?
Niet alleen taxichauffeurs zijn lomp en klantonvriendelijk, ook trambestuurders, buschauffeurs, winkelpersoneel, horecapersoneel, museummedewerkers en andere Amsterdammers zijn schofterig. Ze hebben zo'n attitude van "de toeristen komen toch wel". Ondertussen dragen ze het Nederlandse uit naar het buitenland en krijgt de Nederlander een reputatie van lomperiken en chagrijnige mensen.
Allemaal dankzij Amsterdam.
Dus we gaan met zijn allen lekker iedereen en alles de schuld geven, behalve de ongelofelijke eikel die zijn poten niet thuis kon houden??? Doe even normaal. Er is niemand (ook Cohen niet ook al is dat absoluut niet mijn favo en had ik hem graag de schuld ergens van willen geven) die die achterlijke gladiool heeft verplicht om iemand dood te meppen. Dit is nu typisch een geval van iemand die zich van niemand en niets zich aantrekt en die geen enkel fatsoen in zijn lijf heeft zitten. Heel erg triest voor de nabestaanden, maar hier heeft echt alleen de dader schuld aan!
De Politie is er toch ook om gewoon de wet te handhaven ?? Volgens Cohen is het DUS volgens de wet wat er allemaal gebeurt. Indirect goedpraten dus en dan ook nog die veronwaardigde en zelfs geirriteerde kop van hem gisteren in Nova na de reactie van die vent op het leidseplein. Jammer dat Twan Huijs hem niet nog meer het vuur aan de schenen legde.....
Gerrit Zalm for mayor in amsterdam!
Iedereen weet dit, iedereen weet dat.... Wat een gelul, Hoxha! Waarom hebben ze dan nog klanten? Stap dan niet in bij die Marokkaan als je "het al weet"! Als iedereen die gasten zou boycotten is het probleem zo opgelost.
Jaja... die theedrinkende prutser beloofd weer eens iets leegs. Meer politie die niet of te laat ingrijpt... dat gaat vast helpen... not. Maar dan heeft deze prutser wel zijn straatje schoongeveegd en kan dan weer maatregelen verzinnen om van Amsterdam een nog ongezelliger stad te maken.
cohen... ik maak geen woorden meer aan je vuil. je maakt er een zooitje van.
Ik word echt moe van al de discrimminerende/racistische opmerkingen hier boven.
Toevallig is die chauffeur een Marokkaan, he he. Meestal zijn het Eskimo's hoor die menen zich hier in Nederland biddend en moordend een weg naar 'de top' te kunnen banen. Laten we hopen voor de arme man (die natuurlijk weer respectloos benaderd en uiteraard extreem uitgedaagd werd) dat Cohen er niet zo'n ophef over maakt.
Kan Job niet fulltime zijn vrouw gaan rondduwen door de stad ofzo.
Het schiet echt niet op met die man.
Waar is mun kam......
Job Cohen, nee de pliesie mag niets doen. Kan deze hoog incompetente man svp wieberen gaan....
@necrosis | 07-07-09 | 09:31 Het was geen poging tot doodslag maar gerechtvaardigde zelfverdediging tegen een aanval op zijn eer en goede naam, doordat de dader (Rob Sitek dus) "fuck you" zei en hem daarmee uitnodigde voor door Allah zelf verboden geslachtsgemeenschap.
Dat heet multicultureel; feitelijk had deze volgens vrienden "aardige jongen die geen vlieg kwaad zou doen" dat vieze homo-kaasje met zijn kop omlaag van een toren moeten gooien, maar die toren was zo gauw even niet te vinden.
Cohen gaat vandaag thee drinken bij familie Belghiti om ze te troosten. Volgende week is schattige Sidi Mohammed weer thuis.
Dit heeft niets te maken met de taxiwet en alles met het gebrek aan gezag van de politie. Cohen is een treurige pennelikker als hij op tv zegt dat politie er alleen is voor de openbare orde. Er worden daar op grote schaal mensen opgelicht en alleen omdat de Amsterdamse politie voornamelijk uit luie, laffe ambtenaren bestaat wordt er niets aan gedaan.
Verder slaan die gastjes al vanaf hun elfde regelmatig diezelfde politie van het Mercatorplein af, dus geen wonder dat deze Mohammed er nier voor terugdeinst om iemand een doodklap te geven onder het toeziend ook van de hermandad. Verder ken ik (redelijk brave burger) zeker drie 06 nummers van taxichauffeurs die de kabouterpost rondrijden, doet de politie ook niets aan.
Leve leve de PvdA van je hiep hiep hiep hoera.
Open de sluizen voor het multiekultie volk. Hoe meer nonnen voor allah en andere mocro,s ons land binnen komen hoe beter. Geert zij het al treffend, jij komen in nederland jij stemmen op pvda. O hier en daar een probleempje, overvalletje daar, moordje hier, geeft niets open die sluizen. Weet je wat we geven de sleutel bij de poord aan een turkse, wel eerst hema doekje af. Werkt prima, het moslim stemvolk komt weer met massa,s ons land binnen. Go Geert Go.............
@ Mr aarsch | 07-07-09 | 09:29
Klinkt als een succesvol geïntegreerde taxichauffeur, de algemeen heersende Parijse rijstijl in acht genomen.
@Patrick Zweedsey | 07-07-09 | 09:09
Per taxi? Als Badhoevedorp al EUR 50 is...
wat kost een enkel ritje riff gebergte voor dit soort Moordenaars?
De taxichauffeur vroeg 50 voor een ritje naar Badhoevedorp. Ik ben bereid een hele bus voor rifapen gratis en voor niets naar Marokko te vervoeren.
B*cht! Tuig van de richel! En nu pas extra politie inzetten? Lamenielachu! Taxiban! D'r uit! En wel nu! Oprotten uit Nederland. Je hebt hier niets te zoeken met je losse handjes! Als je wilt slaan, doe je dat maar in eigen land. Op je zusje of je uitgehuwelukte snor! En dus niet op mensen die in een taxi willen stappen of meisjes die net naar huis gaan na een avondje stappen. Die Cohen is ook echt niet wakker te krijgen. Zit 'ie soms valeriaanthee te drinken op 't stadhuis! Wilders heeft mijn stem, ook al mag ik niet stemmen! Ik stem wel voor het Vlaams Belang! Want dat mag ik dan weer wel. Europa doet er goed aan om dat land volledig af te sluiten! Laat ze hun eigen pinda's maar zoeken daar op die rots! Het moet maar eens afgelopen zijn!
@vraagstaart 9:18
Dat zal toch niet? voor dat werk heb je volgens mij een VOG nodig en die krijg je niet als er poging tot doodslag in je cv staat.
En dan heb ik het niet eens over klantvriendelijkheid.....
Tja,
wat je zegt... Glas, plas, was. En kalf, put, dempen. Ohw ja, misschien ook maaltijd en mosterd...
Al jaren geleden gezegd; geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om in de taxi te stappen.
Nou dan ga je toch lekker NIET naar Amsterdam???
Er zijn meer plekken op deze aardkloot dan dat domme Amsterdam hoor...
grrotste probleem; taxi chaufeurs zien het taxi rijden als een manier om snel rijk te worden, ipv een laag geschoolde vak met een pension aan het eind.
Nou gisteren in een taxi in parijs gezeten, die kunnen er ook wat van , schelden en druk gebaren , afgezien van de erg afrikaanse rijstijl stikte het er ook nog van de vliegen .
Ik zie een verband tussen Marijke Vos en taxi's.
Hebben de besnorde ouders van deze Berbergriezel nooit verhalen over "vroegah" verteld,hoe ongecompliceerd wonen het eigenlijk was en hoezeer ze het eigenlijk missen...
"Rot lekker op,zoek een willig bruidje op 4 hoefjes en ga op grottenjacht in Tamalout,Mouli,wellicht Tattiouine of anders Zebzate!
Plenty leegstand daar,en er staat nog een spelonk te huur in Zeida.Doei."
Die man moet ooit in het verleden tijdens Paris-Dakar per ongeluk aan de achterbumper van Ari Vatanen zijn blijven hangen, anders kom je daar nooit vandaan....
Haha, Cohen is al jaren de weg kwijt...
waren = was
Ik ben veur!
btw. Fleischbaum staat nog in het lijstje. Maar Fleischbaum is toch deaud?
Volgende week staat die timmerende taxitokkietalibaan dus weer gewoon op de standplaats want het was de schuld van de pliesie die met te weinig toezichthouderTs ter plaatse waren?
Ik denk dat je alleen al minder praatjes krijgt als je in een Fiat Bravo je klanten goedkoop mag rondt rijden zou daar niet ergens het hele euvel liggen waarom rijden wij in de duurste auto's als gebruik voor taxi's.. om de zogenoemde belasting technische voordelen... Dus Schuif de Benzjes en Chryzlers maar uit het Pauperige amsterdamse Straat beeld en de rest van Nederland... Die Koppies die achter het stuur zitten is het rijden in zulke bakken niet straat beeldig waard...
Dus wil je lekker relaxt door A'dam gereden worden, dan 084-8348496 bellen en Kim rijdt voor met de roze Tuk-Tuk.
Ah.. bedankt voor die googlemaps.. vroeg me altijd al af waar rifapen vandaan kwamen
Taximatplaats Leidseplein
Gelukkig woon ik niet in Amsterdam, en als ik er heen ga pak ik de trein wel gewoon. Taxi's zijn sowieso veel te duur, bah.
Kan die "timmerende talitaxiban" niet worden voorgeleidt bij de rammende rechter?
Helaas alleen toezicht in het weekend. Als ik na het werk naar huis wil en als de tram (zoals vaak) ernstig is vertraagd wil ik weleens een taxi nemen. Dan moet je ook een hele rij af om een taxi te vinden die op de meter en over de trambaan rijdt. Ook tijdens spits vaak groepjes en vaste prijs vragers.
En waarom staat er een foto van een taxi onder de hyperlink "ventjes"? Nog niet helemaal wakker zeker? Dit is broddelwerk.
Dit is gewoon het werk van Cohen, hij wil iedereen het openbaar vervoer in krijgen.
Raar einde van dit artikel. Hak. Tak. Afgelopen.
Wat raar dat het citaat uit de lonely planet niet ophoudt en overgaat in het Nederlands. Is natuurlijk wel moeilijk om 10 kleine stukjes tekst per dag goed na te kijken. In elk artikel staat wel een fout.
-weggejorist-
-weggejorist-
Alles in toch duurder en slechter in de stad van de op 1 na beste burgermeester ter wereld. Die seriemislukkeling moet wel aan een narcistische persoonlijkheidsstoornis lijden dat hij niet inziet dat hij er niks van bakt.
GS is eens tégen liberalisering!
*belt de krant*
treffende omschrijving van deze beroepsgroep. Een uitzondering daargelaten is het inderdaad een stelletje testosteronJohnies die in hun hele leven niets anders hebben weten te halen dan een rijbewijs.
Ik raad Taxi Harry aan in Rotterdam
wat kost een enkel ritje riff gebergte voor dit soort Moordenaars?
Meer Politie??? ze moeten verbieden dat dit soort figuren in the openbaar komen , gewoon direct terug sturen naar het rif, Aanpakken voor moord, niks doodslag, hoe voor lul kan je staan als burgemeester van een stad. Cohen is rijp voor het gekkenhuis. op wie stemde die ook al weer?
Kan Cohen gewoon niet gewoon 's gaan? Want een onmeetbare incapabele wegkijkende onzinkwatsende Nederlandverloochende zeikhond is dat.
Tevens zal een speciaal promotie team van de gemeente Amsterdam thee gaan uitdelen op de taxi standplaatsen.
.
Amsterdam huilt waar het ooit heeft gelachen.
Tevens zal een speciaal promotie team van de gemeente Amsterdam thee gaan uitdelen op de taxi standplaatsen.
.
Amsterdam huilt waar het ooit heeft gelachen.
Zijn er nog niet meer foto's gespot van die kickboxende taxi-chaffeur?
De statistische benadering dat het om een man uit een specifieke etnische groepering ging, klopte dus helemaal!
Job Cohen in Nova gisteren player.omroep.nl/?aflID=9772514
Amsterdam onder water zetten en gondels laten varen.Riffers hebben het niet zo op water.
Altijd hetzelfde in 020
Het probleem is heul niet de taxichauffeurs. Het probleem is Amsterdam!
amsterdam is al hopeloos verloren helaas,
en job cohen stond erbij en keek ernaar
te=de
Dit krijg je wanneer bontkraagjes ongehinderd te 25 mogen passeren.
REAGEER OOK