
Stel, de stad waar u woont heeft net een grote blunder begaan. Er wordt een een metrolijn aangelegd, maar door een reeks bouwkundige fouten zakt nu het halve centrum als een plumpudding in elkaar. Dan plan je voorlopig even geen grote ondergrondse prestige projecten, zou je denken.
FOUTD! De amateur-politici van de Amsterdamse stadsdelen Westerpark en Centrum gaan doodgemoedereerd de grachten ondermijnen met drie parkeergarages. Dat graven in een moeras best ingewikkeld is, bewees de Noord Zuid lijn al, en door dit nu ook nog eens onder een stuk water te willen doen, creëren de stadsdelen een extra handicap. U moet niet raar opkijken als het Parool ergens in 2013 kopt
"Singel leeggelopen door aanleg garage." Maar hier houdt de lokaal-politieke logica niet op. Mocht het onverhoopt lukken om de garages aan te leggen, dan krijgt Westerpark er enkele honderden parkeerplekken bij. En dat kan natuurlijk niet. Het stadsdeel gaat daarom alle plekken die er ondergronds bijkomen, bovengronds weer weghalen. Min keer min is plus. De geschatte wachttijd voor een parkeervergunning van ruim een jaar blijft dus gewoon bestaan. Drie keer raden welke twee partijen het stadsdeelbestuur vormen.
Precies.
Reaguursels
InloggenAl kost het wat extra een parkeergarage in Amsterdam/Utrecht/Rotterdam/Den Haag verdient zichzelf automatisch weer terug en mochten de kosten wat tegenvallen dan verhogen ze gewoon het parkeertarief met een euro per uur meer want er is toch geen alternatief. Ik moet zeggen dat de laatste verhoging mij nog geld heeft opgeleverd want in mijn berekening is het goedkoper om afhankelijk van de locatie niet te betalen en dat heeft al drie maanden gratis parkeren opgelevered dus heb ik een eventuele boete er al dubbel en dwars uit... moet je natuurlijk niet in de drukste straten doen :p
Wachttijd van een jaar?
Was het maar waar!
Aan de goede kant van de lijnbaansgracht
wordt wel 6 jaar gewacht.
Ik weet het, ik weet het!!!
Ehh, Rita en Geert!
@ Prof_Bukmaar | 30-06-09 | 08:05
LOL
Als je zulke bestuurders kiest, verdien je het om te verzuipen.....
eindelijk, die plannen, origineel van de vvd, uit de jaren 90, zijn de oplossing voor de parkeer problemen in a'dam!
60.000(op zn minst) x 1000 = 60 miljoen euro voor 0 parkeerplekken erbij. Grove schande. Hoe kan je hier mee instemmen????? Zeker als er geen publiek draagvlak is en de plannen nog totaal niet zijn uitgewerkt.
wat veel trieste, domme reacties hier zeg. dat voor een site die zich zo goed voelt... zal iig niet door de doelgroep komen dan.
Supermooi project, luid b'vo.
M'n oom is met dit project bezig. Gelukkig is hij iets snuggerder dan de redactie van Geen Stijl, want t artikel slaat (zoals wel vaker) weer nergens op. Maar daarom zit hij ook daar en zij hier.
@banami: overigens is t bij oudere metro tunnels in r'dam niet helemaal soepel verlopen: ken iemand die daar metro bestuurder is, en hij vertelde me dat de metrowanden bij heiwerkzaamheden van een ander gebouw de muren met 1 mm per slag verschoven. Hebben ze gelukkig op tijd een halt toe weten te roepen, anders kon die metrobuis vol zijn gelopen met water. Maar in die metrobuizen zitten ook weer deuren om het water tegen te houden.
In Mokum kunnen niet genoeg parkeerplaatsen gebouwd worden, sterker nog, m.i. bij voorkeur zelfs ondergronds. Wat zou het echter toch mooi zijn:
1.
Als deze plekken eens gebruikt zouden worden om de de bewoners van amsterdam van een plekje te voorzien en hiermee de volstrekt achterlijke wachttijden voor een vergunning tot het verleden behoren.
2.
Dat deze vooralsnog niet 1 op 1 worden ingewisseld voor bovengrondse plekken; het is toch van den zotte dat dit zomaar mag?? Los eerst het parkeerprobleem voor bewoners op, voordat de huidige plekken worden ingewisseld voor fietsrekken of bomen.
Momenteel zijn er in Amsterdam wachtlijsten waar mensen meer dan 5 jaar!!!!! moeten wachten voordat ze een vergunning krijgen. Wordt het niet een keer tijd dat dit leed verzacht wordt en de exorbitant hoge tarieven niet langer voor bewoners zouden gelden.
3.
Als er onder nieuwbouwprojecten verplicht een parkeergarage zou moeten worden gebouwd om de druk voor de omgeving minimaal te maken en het probleem pro-actief aan te pakken.
Sommige mensen betalen enorm veel om in een permanente bouwput te wonen.
Meesten van hen stemmen ook op die betreffende partij, die daar de scepter zwaait. De rest bouwt gewoon zijn eigen Gaza.
Vreemd.
Bravo! Wat een genieuze oplossingen bedenken ze daar toch weer!
Supermooi project. B'vo civiel! Al dat gezeik ook altijd. Zulk soort projecten moeten er gewoon doorgepompt blijven worden, anders zit ik later zonder werk.
Er wordt nooit gesproken over de nieuwe metrotunnels in Rotterdam waar alles vlekkeloos is verlopen. Die domme fouten bij de Noord-Zuidlijn waren echter te voorkomen als er betere maatregelen waren genomen. Hoop dat ze leren van hun fouten en nog maar even wachten met het realiseren van deze garage
Auto niet stimuleren blijft populair bij Westerpark bestuurders. Een mooie melkkoe, maar voor de rest kan je ongezien de tyfus van ze krijgen.
De waanzin ten top, moest denken aan dat liedje the loonatics haven taken over the Asylum en verdomd als het niet waar is en het heet Amsterdam.
.
"de garage bij het Marnixbad komt bijna 60.000 euro per plaats. Voor de financiering willen de stadsdelen de prijs van een parkeervergunning verhogen met ongeveer vier euro per maand.
Als de garage er is, heft Westerpark boven de grond hetzelfde aantal parkeerplaatsen op om ruimte te maken voor speelplaatsen en groen. Centrum haalt ook auto's van straat, maar wil per saldo meer parkeerruimte, vanwege de wachtlijsten. (HET PAROOL) "
.
Op het hoernaal hoorde ik gisterennog een bejaarde het hebben over een contract wat zou zijn gesloten door een paar landen om het weer te gaan veranderen, (of was het nou om weersveranderingen te stoppen ?, whatever) men wilde in 2050, jawel, de koolzuurgas uitstoot reduceren met 80 % . Dan praten we dus wereldwijd over 80% van 0.43% en dat in 2050, jawel.
ROFLOL. Hilversum kunnen we daarmee als overstroomputje van het Asylum Amsterdam noemen.
En dan verwachten deze navelstarende, de wijsheid in pacht menende te hebben moraalridders ook nog waarschijnlijk dat men deze gestoorde, kolder uitbrakende lutsers serieus gaat nemen.
Hier past enkel diep medelijden en plaatsvervangende schaamte.
Waarom niet even uitproberen onder Slotervaart?
@ Subwoofer | 29-06-09 | 21:54
Ik denk dat Maastricht over enkele jaren inderdaad de primeur heeft van duurste fiasco in de geschiedenis van Europa. Dat project is gewoon gedoemd te mislukken.
Ze willen te veel laten zien aan de rest van Europa.. He kijk ons hier dan is even een tunnel in Roermond maken met de nieuwste techniek (die FAALT!) kijk ons hier is even de zuidlijn aanleggen (wat ook al NIET lukt), kijk ons hier is even een dubbele tunnel in Maastricht aanleggen (wat natuurlijk OOK niet lukt).
Waarom niet gewoon een parkeer garage onder een nieuwe woontoren? Waarom niet één tunnel die wat meer capaciteit heeft? Waarom niet gewoon normaal!?
Wow! In één keer goed geraden!
Goh, bestaat dat kutdorp nog steeds?
Hoog tijd om het een keertje te laten overstromen a la 1953, of platbombarderen door Duitse Finnen of zueau........
Amsterdommers krijgen het bestuur dat ze verdienen. Maar of ze ooit genoeg verdienen voor de hobbies van hun bestuur is vers II.
Wordt het niet eens tijd dat we die mooie stad terugnemen, uit handen halen van dat linksdraaiende rubberenruggentuig?
Hahaha dat ze die pauperstad maar helemaal met de grond gelijk maken....
Het LEVEN is goed hier in't Brabantse Land!!!
Ja maar wil je nou? Die politici kunnen niets anders dan besturen. En dat gaat ze ook niet goed af. Nog nooit een eerlijke dag gewerkt voor hun geld zijn ze druk bezig met het uitgeven van jouw geld. Eigenlijk krijgt elke stad gewoon het bestuur dat ze verdienen en bijkbaar verdienen jullie dus een coalitie PvdA/GL...
Pleur er lekker een monorail neer 30 meter boven de stad, Jappen zijn daar goed in, lekker over de gebouwen heen. Komt het water, hoef je alleen nog maar ff de trein te verplaatsen naar Breda aan Zee.
Overigens, die linkse stadsbestuurders deinzen er niet voor terug om al het afval uit Amsterdam zo ongescheiden de oven in te flikkeren, maar dat mag niet naar buiten gebracht natuurlijk.
Eindelijk worden ze verstandig. Ik zei dit 25 jr geleden toen ik dagelijks in Amsterdam kwam.
De grachten zijn de ideale plaatsen om garages onder te bouwen.
Ik hoop dat dit slechts het kleine begin is en dat ze er nog veel zullen bouwen.
Die linkse ratten blijven maar graven aan de fundamenten van onze rechtstaat, euh, rechtstaathoofdstad.
Vergeet ook niet dat tijdens de bouw periode de materiaal opslag en uitvoerders keten ook ergens moeten staan.
En daar zal men de toch al schaarse parkeer ruimte voor benutten.
Ghaha ik vindt het wel leuk dat de yuppen Amsterdam aan het claimen zijn, het kan eindigen in een saaie lege stad waar geen toerist nog wil komen of een algehele opstand der paupers die al die stierenstront niet langer slikken.
Voorlopig zijn de yuppen en saaiheid kantoor carrière makers aan de winnende hand.
Dom, dom, dom, dom, dom. Amsterdom.
Mmmh.... aan de foto kon ik niet zien dat ze van GL en PvdA waren.
Allemaal zo blank en zo netjes gekleed. Alleen die linker heeft wel een kop die past bij een hoofdstedelijke PvdA - bestuurder, maar die is dan weer van GL.
Oeps, in mijn rekenvoorbeeld ging ik uit van 4% rente per jaar ipv 4,5%
@ omwenteling: je vergeet de financieringskosten. Laten we uitgaan van een lange termijn rentelast voor de overheid van 4,5% en een jaarlijkse inflatie van 2%, waarbij de prijs van een parkeervergunning jaarlijks wordt verhoogd met de inflatie. Een eenvoudige rekensom leert dan dat, ten einde de terugverdientijd te beperken tot 100 jaar, de jaarlijkse prijs 1.392,16 zou moeten zijn (en ieder jaar verhogen met 2%....)
In de plannen van de Amsterdammers worden de bovengrondse plaatsen ingeruild voor ondergrondse. Dat kost 350,00 huur per jaar, dus eigenlijk zou de prijs 1.750,00 euri per jaar moeten zijn. Dan houden we nog geen rekening met de kosten van onderhoud die ondergronds aanmerkelijk hoger zullen zijn dan bovengronds...
Blub blub, ik voel me als een vis in de garage.
Stadsbestuur kan het sowieso nooit goed doen... als men niet bouwt zeurt men over gebrek aan parkeerplaatsen en auto-overlast en als men wel bouwt krijg je dit. Zelfs een ouwe stad moet vooruit, das een feit, ik vind het een toppertje dit plan. Zo'n parkeerplaats is gelukkig ook wat kleiner dan de NZ-lijn.
Wie hebb'n gien parkeerploatsen nôôdig in Schubbekutteveen.
-weggejorist-
-weggejorist-
Kletsverhaal. De stad heeft niets fout gedaan. De aannemer heeft have garen in dienst die een probleem niet melden en gewoon naar huis gaan. Hadden zij gewoon gemeld en gedaan wat nodig was dan was er niets gebeurd. Vrijwel zeker zijn de halve garen lezers van dit forumpje en hang ze ook rond op andere sites waar je lekker kan klagen.
Als die TBM's straks klaar zijn met de NZ lijn, kunnen ze onder de grond blijven en overal parkeervakken gaan graven.
Het stadsdeelbestuur bestaat uit GroenLinks en Partij van de Ama's. Die was niet moeilijk.
60.000 per plaats. Een kort reken voorbeeld:
Een parkeervergunning in Amsterdam Centrum voor een particulier kost 173,70 per half jaar dus zo'n 350 euro per jaar.
Als we de terugverdientijd uitsmeren over 30(!) jaar moet per jaar 2000 opgebracht worden. Daar mis je dus nogal een aanzienlijk bedrag.
Als je met het bedrag van 350 euro per jaar doorrekent heeft zo'n parkeerplaats zich al na 170 jaar terugverdient. Laten we positief zijn en van 150 jaar uit gaan. Wie denkt er dat we dan nog met dezelfde voertuigen rondrijden? Een vliegende auto parkeren onder een gracht is toch wat lastig lijkt me.
Ik vraag me wel eens af wie er in de rekenkamer van zo'n gemeente werkt want dit is echt te gek voor woorden. 60.000 voor een vlak stukje grond met 2 witte strepen erlangs......
De burger betaald deze prestigieuze projecten en subsidieert bobo's die daar een dure parkeervergunning kunnen bemachtigen. Het moet godverdomme eens afgelopen zijn met de grootheidverpletteringwaanzin (leuk woord voor de Geenstijl lijst) van Nederlands gemeenten! Ze zijn echt knettergek en dienen geen enkele zeggenschap te hebben.
Kan B&W binnenkort zijn kop in het water steken ipv in het zand...
Dat Mao-Misklonen en Pol-Pot-Pijperts onze hoofdstad kapot willen maken is al langer bekend, dit is gewoon weer één van hun destructieve acties.
Owww, dit kan best, eigenlijk geen probleem, alleen de prijs die je betaald is er hoog.
(ja toevallig weet ik wel wat, zit (soms) op te letten in me colleges op de TU delft)
Zo'n garage heeft veel voordelen.
Dan hebben de Karromaantjes geen capuchonnetjes meer nodig.
Berovingen kunnen dan onder de grond dus droog.
De gemeente kan verklaren niets gezien of gehoord te hebben. Het is immers onder de grond gebeurd.
Ik vraag me echt af vanaf welk jaar mensen zijn opgehouden met nadenken...
Noord-Zuidlijn
Eindeloos gezwam
over de NoordZuid-lijn te Amsterdam
laten we ons 'ns bij de feiten houwen
't gaat niet goed zoals ze daar nu bouwen
de halve stad stort in
en wat 't ons kost is pure waanzin
neem nou de tunnel in de Noordzee
in vergelijk daarmee
't klinkt misschien wrang
is 't lijntje maar 'n tuinslang
die ze ook nog op de modder kunnen leggen
dat kun je van de tunnel niet echt zeggen
die hebben ze in 't water moeten creëren
daar kunnen ze te Amsterdam nog wat van leren
dan nog tot landelijk afgrijzen
de kosten die de pan uitrijzen
miljoenen verdwijnen er zonder 'n spoor
dat gaat tenhemelschreiend onvermoeibaar door
geloof maar
dat er daar
aan herverdeling van kapitaal wordt gedaan
door die uitnemers... ehh aannemers
daar kun je van op aan.
Is hier over nagedacht of is dit een management beslissing?
@Rammstein | 29-06-09 | 17:45:
Edelgermanen en water da's ook niet zo'n lekkere combinatie. Klopt.
Dat loopt alleen lekker als dat water - zoals het overigens ook hoort - éérst door de brouwerij is geweest. Gelukkig hebben we in 0031 experts op het gebied van waterbebiersing: de Prins der Nederlanden houdt scherp toezicht wat dat betreft.
In Limburg zou dit wel kunnen.
We veronderstellen dus eigenlijk dat het Parool in 2013 nog bestaat.
dr.spin007 | 29-06-09 | 17:55
zelf neuqen met een oma van 62 kost 5000,-
Mot niet gekker worden.
laten ze even gaan buurten in Delft. Was ook een GROENLINKS amateur wethoudert die een parkeer garage gingen laten bouwen. Parallel hieraan werden alle parkeerplekken in de stad weggehaald... Je raadt het al. Die garage kwam er nooit ivm het verzakken van tientallen woningen, maar in de tussentijd zijn wel alle parkeerplekken in Delft verdwenen. Dit was kennelijk het hoofddoel.
En wat is er geworden van deze GROENlINKS volksverlakker ? De heer GraSShoff ?
Die werd gewoon wethoudert in Rotterdam. Gewoon omdat het kan en omdat je als wethouder van GROENLINKS geen staat van dienst hoeft te hebben om elders aan de bak te komen.
Hoi Teun... in 020 is niets voor niets.
Lieve kijkbuiskindertjes.. het gaat niet over links/rechts haarkloverij zo ook niet over de samenstelling van de bevolking.
Het gaat over kleine grijze mannetjes/vrouwen in kleine grijze hokjes die dingen bedenken waar men het geld wat ze in hun potjes hebben aan besteed kan worden.
Als je wat megalomaan bent, naar de hemel kijkt en de kuilen niet ziet, is besteden gelijk aan verdampen.
Het zijn de billen van de (vooruit dan maar;) hardwerkende belasting betaler die blaren oplopen niet de grijze muizen.
Maar.."wie naar de hemel spuugt is gek want het valt altijd weer op je eigen bek"
Elisabeth2 | 29-06-09 | 17:44
Uw huis woonde toch in 020 ofzeau ?
Avond trouwens.
Lekker boeiend, dat regionaal nieuws over toeristenhol-aan-de-Amstel.
Zo'n huis wil ik ook Elizabeth2.
pvda-groenlinks een coalitie van criminelen en terroristen?
Hier wordt ik dus agressief van. Mogen ze allemaal een dodelijke injectie Demerol krijgen! En ik moet dus zo'n vijf jaar wachten op een parkeervergunning!!! Niet dat kleine jaartje!!!!!!
Dramatisch dat bestuur.
Ah, leuk: een gemeente die iets met ondergrondsparkeren gaat doen. Wellicht hebben ze iets aan de ervaringsdeskundigen in Den Bosch. Miljoenen er door heen gejaagd, garage werkte niet dus de boel maar weer afgebroken: www.computable.nl/artikel/ict_topics/s...
Megalomane plannen van linksche politici. Reken er maar op dat dit er doorgedrukt gaat worden.
Reinaert | 29-06-09 | 17:22
LOL ! Dat is een mooie. Maar ook in Köln of Aachen ging het laatst goed fout, ik hoop maar dat Amsterdam een bovengrondse stad blijft.
parkeergarages voor amphebievoertuigen ???
dr.spin007 | 29-06-09 | 17:39
Daar waar mijn huis woont.
@Boer in Amsterdam
Dat de allochtoon-o-meter op die postcodes niet uitslaat zou ook een verklaring kunnen zijn voor het stemgedrag van de inwoners van deze stadsdelen. Zij hebben immers niet te maken met de problematiek die in het rest van het land speelt en zien graag een high-tech tiefgarage voor de deur van hun gepimpte apartementjes gerealiseerd worden ter compensatie van hun verdampte overwaarde. Omdat de VVD tegenwoordig niet meer mee wil werken aan die vorm van hypotheekgarantie voor de rijken zoeken ze hun heil nu bij de Partij voor de Aristocraten die immers ook al borg stond voor baan en bonus garantie van falende bankiers.
Je bent gezegend als je in een plaats woont waar PvdA en GL de dienst uitmaken. Dan zit je waarschijnlijk bij de top 10 van hoogste gemeentelijke belastingen, kom je om in de kansenjongeren en heerst een Algemein Autoverbot.
Plumpuddingen zakken niet in elkaar. Die zijn zo hard dat er iemand de kop mee kunt inslaan.
Elisabeth2 | 29-06-09 | 17:37
Gratis?
Waar?
-weggejorist-
*heeft trouwens op het eigen erf parkeerplek voor 6 auto's + 1 in de garage*
LOL om Amsterdammers
Lying Dutchman
Verhuis alle publieke instanties, overheidsorganen, semi-overheid naar panden buiten de binnenstad en zie hoeveel ruimte je overhoudt voor parkeerplaatsen voor de burgert!
Ben altijd blij dat hier volop gratis parkeerplaatsen zijn. Ik heb een tijd in Amsterdam gewoond en gewerkt maar werd helemaal gestoord van parkeerplekken zoeken.
Martien Kuitenbrouwer lijkt wel een wijf...
Ik heb het PvdA-GL masterplan voor World Domination ontdekt!
Monopolie: elke Amsterdammer aan de Islamautomobiel, de Moh@Med.
De Halalauto rijdt op sap van ritueel geslachte worteltjes.
Volgens de PvdA/sharia wetgeving krijgt links altijd voorrang.
Het navigatiesysteem heeft 2 voorgeprogrammeerde adressen: het UWV en de LIDL.
De auto is geheel zwart bekleed, met een kleine kijkstreep in de voorruit.
Deze auto kan alleen maar rechtdoor of linksaf. Derhalve worden alle wegen eenrichtingsverkeer.
En parkeren kan alleen met de neus naar Mekka.
Er is voorin plek voor 1 mannelijke bestuurder en zijn jongste vrouw.
Achterin kunnen drie extra vrouwen en een geit.
Het nummerbord kent vanaf nu alleen arabische tekens. Maar dan wel van links naar rechts.
Komt er binnenkort weer "Het Grote GeenStijl Vakansie Boek"?
Doet me hier aan denken:
Op 5:05 www.youtube.com/watch?v=Y4Of8cm0kS8
Een calculatie foutje is zo gemaakt.
als ze eens zouden stoppen met dat eeuwige, eindeloze verbouwen is er meteen zat parkeerplek en stroomt alles ineens heel goed door, zonder water.
Die grachten zijn anno 2009 toch nutteloos en stinken bovendien. Gewoon dempen die grachten en een brede asfaltstrook eroverheen leggen, ze liggen heel mooi voor een paar ringwegen. De smalle straatjes langs de grachten bouw je om als parkeerhavens en alle problemen zijn opgelost.
ga toch weg met je regionieuws. hoe eerder 020 onder water staat hoe beter.
Amsterdam graaft zijn eigen graf...
* Ziet opnieuw mogelijkheden voor zijn plan met de ondergrondse paardentram *
Terzijde info:
Zo ergens rond 1992 werd het door het gemeentebestuur toegestaan garage's onder de grachtenpanden aan te laten leggen.
Al spoedig bleek, was men even vergeten, dat onder de meeste panden waterkelders waren aangelgd. Water kopen en daar opslaan. Toen de waterleidingen kwamen (van lood mind you) werden deze waterkelders volgegooid met afval Nu is afval van toen soms heel waardevol nu.
Zo worden complete delftsblauwe serviezen aangetroffen, was even uit de mode. En veel meer van dat spul. De duivel schijt altijd op dezelfde hoop.
Cafe'tjes winkeltjes enzo aanleggen maar geen garage's.
Maar die voertuigen moeten toch ergens staan.. dan de druk op de opera en dan gekke plannetjes zoals de topic.
Fischbaum | 29-06-09 | 17:25
Als extra P's geen extra P's veroorzaken is het mis.
@Fischbaum | 29-06-09 | 17:25
Hoezo extra P's ? Wat er ondergronds bijkomt gaat bovengronds weg.
In de trant van 'Laten we ook eens blij zijn met elkaar':
amsterdamize.com/
Daar sta je dan met je BMZee
Leefbaar Amsterdam?
Eigen schuld, zelf verkeerde partij gestemd. Wel jammer van de stad die een jaar of 10 geleden nog ècht leuk was!
@yons | 29-06-09 | 17:21:
De nominatie voor de Nobelprijs voor Naïviteit 2009/2010 heb je bij deze al binnen!
"Op den duur" betekent in *kuch* onze *kuch* hoofdstad namelijk hetzelfda als "nooit".
What's the problem? A'dam kan heus wel putjes (laten) graven, aangezien de hele stad vol ligt met parkeergarages. NZ lijn is idd een gevalletje apart!
Ik woon in het betreffende stadsdeel en zie overal van die anti-werkgroep posters achter de ramen. Tja, alles wat nieuw is, is eng. Maar diezelfde buren moeten ook 30 rondjes rijden op zoek naar een parkeerplek. Dus wat is er mis met wat extra P's?
Btw, ruim een jaar voor een parkeervergunning? Volgens mij heb ik er bijna 2 jaar op moeten wachten!
Opvallend hoeveel noobs hier partij kiezen vóór het plan. Vast een linkschgesoepsidieert reaguurdersteam.
mail cheauvinist pic | 29-06-09 | 17:16
Klopt, maar de ruimte is beperkt en het oude centrum moeten we handhaven. Parkeren kan overal en horizonvervuiling is er al genoeg, denk aan verkeersborden, reclameuitingen, asfalt, stoplichten, antennes, trambanen en nieuwe Nederlanders.
800 auto's * gemiddeld 1,5 km per dag extra rijden*365 dagen per jaar= 438.00 EXTRA autokilometers.
knappe boom die DIE extra(!) CO2 opvreet.........
Aan de andere kant, met al die paalrot in ZWAMsterdam: nog een paar jaar en dan liggen al die hippies op de zeebodem.
*begint nieuw fonds voor zeehippiescreche*
@Rammstein | 29-06-09 | 17:19:
Graaien kan 'ie als de beste dus zwemmen moet ook wel lukken zou je denken.
Of, zoals onze gewaardeerde Oosterburen zeggen: "wer vögeln kann, kann auch fliegen".
Maar het wordt op den duur prachtig en daar gaat het om.
Kunnen we mooi een voorbeeld zijn voor het buitenland en daar mee gaan helpen aan de bouw van net zulke projecten.
Goed voor onze economie
Als de Randstad zichzelf over een tijdje net zoals Gaza en Kosovo tot onafhankelijke natie uitroept, zullen ze toch zelf de waterhuishouding moeten doen. Kan nog leuk worden.
Reinaert | 29-06-09 | 16:52
Heeft Job Cohen al zwemvliezen tussen de vingers ?
ze moeten toch wat verzinnen om de crimmineeltjes van bepaalde afkomst gelegenheid te geven om auto's open te breken en leeg te stelen en dat niemand het kan zien.
het gevoel van veiligheid is dan helemaal verdwenen in het Job Stadje(dorpje).
nog meer overvallen en berovingen en moorden in de grote ondergrondse parkeer garages van het Job Dorpje.
slim plan! lekker de toch al sterk vervuilde binnenstad in- en uitrijden om je auto te parkeren want er is nog niet genoeg fijnstof.
Marijke VOS?????
@Lying Dutchman
Het authentieke centrum van Amsterdam betekent een open riool.
Een stad leeft. Behalve als er een PvdA/GL bestuur zit. Auto's zijn helemaal 20e en 21e eeuw en horen er gewoon bij.
Rot op met de maakbare samenleving, de overheid hoort dienstbaar te zijn en meer goedkope parkeerplekken te faciliteren.
PvdA en GL dus de meest competente en actieve belastinggeldshredders die dit land kent en niemand die ze stopt?
@larie | 29-06-09 | 17:12:
Je bedoelt gewoon te zeggen dat de hele Godvergeten bende richting IJmuiden wegdrijft in één grote onomkeerbare spoelbeurt?
Mooi. En dat dan graag grofkorreligtangentiaalkwadratisch en dubbel genaaid. Sodom en Gomorra V2.0. Maar dan met rooibospilaren.
Het links masterplan is dus als volgt: zodra alle auto's ondergronds geparkeerd zijn laten ze de boel vollopen en gooien ze er flink wat betonmix bij. Zijn ze én van die vieze vuile kapitalistiese stinkwagens af, én is Amsterdam ineens niet meer gebouwd op gammelen houten palen maar op beton.
Ja, die linkschmensen zijn gewiekster dan je eerst zou denken!
dus...60.000 euri per parkeerplaats, en dat zijn er dan 350 tot 500 en dan denk je.. nou ja, eindelijk kan ik dan ook eens mijn auto kwijt.. neeee.. want die plekken boven de grond verdwijnen dan namelijk meteen weer... de eventuele overgebleven restanten van die investering van dat bedrag (wat uiteraard veel duurder zal blijken dan nu geschat, dat is altijd zo in Amsterdam) zie je absoluut terug boven de grond in de vorm van onderhoudsloze struikjes en her en der een sloopbestendige wipkip, op rubber tegels.
Core-business PvD/GL = geld uitgeven van hardwerkende nederlanders.
Slecht gekozen lokaties. In die regio's zijn door de druk van de stadsmuren ondergrondse stromingen ontstaan die niet zomaar omgeleid of afgesloten kunnen worden. Er is waterdruk en korreldruk. Bij onbezonnen gegraaf zal de waterdruk op scharnierpunten de korreldruk overstijgen en krijg je een slap zooitje.
90 min phi over twee... anders gezegd.
Als het maar weer niet uitgevoerd gaat worden door bevriende aannemertjes van Job dan komt het wel goed hoor.
Alles om Jobje heen is nogal incompetent vandaar.
Moeten eens te rade gaan in Rotterdam.
Daar hebben ze ook zo'm parkeergarage. De blunderput.
Eerder gelezen dat Pvda en Groen-Links als beroepsgraaiers de hoogste onkostendeclaratie binnenbrengen. Maar waarom kopen ze dan hun kostuum bij Zeeman of Wibra ??
@ zichzelf; Marcouch zit niet in Westerpark, oen
*Ok, nu misschien niet maar tegen die tyd zonder meer wel
@Beefcake!! | 29-06-09 | 17:03
Dag reaguurder nieuwe stijl. Leg eens uit, boerenkinkel?
Dat wordt tussen de palen doo rmanouvreren dan in die parkeergarage. Wel een aardig plan en een nieuwe uitdaging.
DB, ze kunnen beter DSB worden, verdienen ze ook nog wat.
Mooie stropdas!
Alle maatregelen om het authentieke centrum te handhaven/beschermen zijn goed. Hoe minder parkeerplekken hoe beter. Doe net als de Dutchman, ga met de tram of met de scooter. Het word sowieso tijd dat de binnenstad van Amsterdam op de UNESCO-lijst komt. De mooiste stad van de hele wereld, als je de boerka's en Marokkanen even wegdenkt.
Verschrikkelijk volk die vier onnozele figuren die het "DB" vormen.
Amsterdam is een stad vol potentie en kansen.. maar nee hoor... Links Nederland weet die kansen prima om te zetten in een geldverslindende catastrofe!
Dit moet tegen gehouden worden!
Dat wordt dus Marcouch' zeemansgraf
En waarom ook niet
Ze doen toch wat ze willen die gasten , elkaar op de schouders kloppen is toch
iedere keer weer een kick voor ze.
*Voorziet nog ergere budgetoverschrijdingen dan bij de N-Z lijn*
Achterlijke mongolen weer.
@ramses snaptnie | 29-06-09 | 17:01
Je hebt gelijk, mijn fout. moet idd '53 zijn
Risicovol tegen belachelijke kosten broodnodige parkeerplaatsen maken, en er dan net zoveel weghalen?
Van mij mag heel Zwamsterdam onderlopen.
Waarschijnlijk maakt een volgend links stadbestuur de stad autovrij op de dag dat de garages, na een paar jaar vertraging en exorbitante budgetoverscheidingen, worden opgeleverd.
Pratersclubje denkt 'creatief' te zijn. Duidelijk geen beta figuren. Wie een kuil graaft voor...
Agent327 | 29-06-09 | 16:54
Wat is er in 1959 gebeurd dan? In 1953 was er wel een klein beetje lekkage, maar over 1959 heb ik m'n opa niet gehoord.
het geld dat in rotterdam verdient wordt, wordt in den haag verdeeld, en in amsterdam over de balk gerot
bedankt deelder, voor deze epic doch juiste woorden
kommer en kwel in 020
sommige mensen leren het nooit
Heerlijk dat alibi van de kredietcrisis Amsterdamsch Socialisties Stadsbestuur (ass) kan zich weer uitleven in megalomane projecten ter verheerlijking Jean Onder tot Modaal voorheen Jan Splinter.
Nou nou, met ondergrondse parkeergarages hebben ze in Rotterdam ook al wat ervaring. Denk hierbij maar even aan parkeergarage in het Museumpark. Deze zou een dubbelfunctie moeten krijgen met een wateropvang voor overtollig regenwater. Aantal jaartjes vertraging, budgetoverschrijding met factor 2 of meer. Ja dat graven in veen en klei is linke soep (zegt de aannemer met een brede grijns)
Is er nou helemaal niemand die de Finnen hiervan de schuld wil geven? Tssss, het is zeker warm, of zeau...
Laat de singel dan meteen leeglopen en maak daar de parkeerplaatsen en dan ook overdekt natuurlijk zodat er bovenop ook plaatsen zijn. Esthetisch een ramp, maar ingestorte pandjes is ook niet echt wat.
koen_c_s | 29-06-09 | 16:52
U kunt door westerlijk betaalde subsidie doorboeren?
Stelletje azijn pissers! Er zijn een paar pandjes een beetje verzakt. Thats it! Dat ze er uberhaupt voor gestopt zijn met bouwen is mijn raadsel. Met die grachtengordel kakkers die er woonden heb ik geen medelijden.
't wordt hoog tijd dat die lijn er komt. Dan kunnen ze direct daarna beginnen met een Oost - West lijn van Muiderpoort naar Sloterdijk.
Amsterdam is best leuk, voor een dag of twee.
Ophouden met zeuren, die parkeerplaatsen onder de grachten daar is geen enkel probleem mee en dat lijntje naar Almere is ook een prima idee.
*Schept nog een bord draadjesvlees op voor de GS redactie.*
Kunnen we dat hele linkse politieke gebeuren niet gewoon afschaffen?
Gewoon je kop in het zand en graven maar.
Ik zeg DOEN!
stadsdelen zijn sowieso niet zo'n goed idee. Had Westerpark niet net voor 100 miljoen plus een nieuw stadseelkantoortje laten bouwen.
@koen_c_s | 29-06-09 | 16:52
Een noord wester werkt beter. Zie Zeeland in '59
Tuurlijk, alle parkeerplaatsen die erbij komen er aan de andere kant weer vanaf halen. Parkeerproblemen oplossen is ook zó 2006.
Als Amsterdan in elkaar stort is het niet de bedoeling dat de inwoners in 010 komen wonen we hebben hier al genoeg rare mensen
"Atlantis onder de Amstel".
Het heeft eerlijk gezegd wel wat,
Ach, die randstad is al jaren geleden opgegeven, kwestie van de dijken verwaarlozen en al het tuig dat we toch niet motten die kant op laten gaan, vervolgens een fikse zuidwester en de problemen houden op met bestaan.
Amsterdam, Den Haag en Rotterdam; Tyf op.
En natuurlijk is het voor jullie een geschenk uit de hemel dat de wethouders Linksch zijn (bash-mode on), maarreh... die mensen zijn gewoon gekozen door wie? Juist de bewoners zelf. En voor u gaat mekkeren, check even de allochtoon-o-meter op Westerpark en Centrum.
*plons*
het geluid van 2 miljard wat de gracht ingegooid wordt.
[ ] Boeiend wat er in die pauperstad gebeurd...
Ze blijven maar rondbaggeren in die 17e eeuw
alleen paupers vinden dit erg, parkeergeld omhoog gooien en ik kan altijd parkeren!
Fuck it, laat maar onderlopen die zooi daar. Eindhoven del Mar...
Nounounou, het "halve centrum"..... kom op, er zijn rampen gebeurd op de Vijzelgracht, maar Amsterdam staat bepaald niet op instorten. Het zijn plannen, het zal zo'n vaart wel niet lopen. Museumplein moest ook op de schop, is ook niet doorgegaan.
REAGEER OOK