Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Viva meisje is NIET bang in Slotervaart (echt niet)

020westfik.pngAan alle meisjes van Nederland. Treur niet als je ten gevolge van de kredietcrisis opeens geen werk meer hebt en je je hippe appartement moet verlaten, want er zijn zoveel meer leuke plekjes om te wonen in ons mooie Nederlandje! Neem nou de kansenwijk Slotervaart in 020 west. Prima toeven daaro, zelfs als meisje alleen. Tenminste, dat is wat we moeten geloven als we de Viva-column van Robin S. (om veiligheidsredenen ontbreekt een achternaam) lezen. Robin woont al een tijdje in Slotervaart en ze vindt het he-le-maal onwijs toppiejoppie. Alle negatieve berichten over de wijk zijn gewoon vet overdreven enzo! Nouja, vorige week was er een schietpartij bij Robin om de hoek maar daar heeft ze dus helemaal niets van gemerkt. Super leuk toch? Ook wordt Robin dagelijks toegepssssst als ze boodschappen gaat doen, maar dat moet je gewoon negeren. En dat de lokale jeugd Robin en haar vriendin naschreeuwt met de opmerkering dat je van korte rokjes zwanger wordt is ook gewoon om te lachen. Evenals de 'vulgaire opmerkingen' die Robin hoorde toen ze met een komkommer de Albert Heijn uit liep. Gewoon negeren en vooral Niet Bang zijn, dat is Robin immers ook niet: "Ik weet dat ik toch liever even omloop als er groepjes jongens voor de Albert Heijn staan. (...) Maar bang ben ik niet." Goedzo Robin, Slotervaart is gezellie en omlopen doen we allemaal wel eens.

Reaguursels

Inloggen

Bestààt die Robin S. wel... Is dat niet een door (s)linx 0031 verzonnen personage die ons allen de vele en vooral GROTE voordelen van leven onder de $h@ri@ moet gaan bijbrengen (om dezelfde reden NRC Next opgezegd; iedere dag weer een jubel-artikel over die gasten...)

minister_van_glggrrg | 26-06-09 | 17:02

Omlopen...?? Welnee, gewoon doorlopen mensen en vooral VOOR je kijken. Er is namelijk HELEMAAL NIETS aan de hand hier...!

minister_van_glggrrg | 26-06-09 | 17:01

Mooi voorbeeldje van cognitieve dissonantie.

Ies niet graties | 24-06-09 | 16:13

Robin S. is een beruchte masochiste. Ze geilt op marokkanen die haar dwingen op haar knieën hun te pijpen. Komt altijd elke dag bont en blauw thuis. Had ze ff vergeten te vertellen.

whothefuck | 24-06-09 | 13:02

Volgende item in de komende Viva: Loverboys zijn zo erg nog niet???

ExtremeExtremist | 24-06-09 | 12:47

@B1982 | 24-06-09 | 10:59 psies, dat is ook mijn ervaring, de leukste buurten zijn gewoon niet die waar te veel van 1 type mens woont, mocro's, bejaarden, yuppen, turken, gristenen, whatever.

Alle leeftijden, gezinsvormen en nationaliteiten/afkomsten doorelkaar vink het mooiste.

CostaDelSnol | 24-06-09 | 11:49

Lol@CostaDelSnol, ik ga me zometeen goed vermaken op de fiets, :D
Maar goed, wel een punt idd, van die bakfietsen en andere net5 jeuk ervaar ik ook meer overlast dan af en toe een rellende bontkraag. En die buurten moeten inderdaad vooral zoals je tikt, demografisch divers blijven. Het is van de gekken dat in een multiculturele samenleving (nee, geen aanhalingstekens) de Turken in het Oosten zitten, de negers in het Zuid-Oosten en de Marokkanen in West. Wie bedenkt dat? De leukste buurten zijn gemengd daar loop je tenminste de kans om goeie jaren 90 multiculti propaganda tegen het lijf te lopen... of je een keer couscous komt eten, of je mee gaat naar kwakoe, dat soort shit gebeurt echt, en is nog leuk ook. @ Bolhoed, "steeds verder afzinkende stad" ? ja... met zo'n instelling blijf je zwakzinnig!

B1982 | 24-06-09 | 10:59

Het zieke van Amsterdam is, dat er nergens behoorlijke huisvesting voor studenten is. En dat in een stad met 2 universiteiten.
Containers voor studenten worden nu bewoond door Polen of worden afgebroken zonder een geboden alternatief.
Gewoon een links klote bestuur in een steeds verder afzinkende stad.

Bolhoed | 24-06-09 | 10:40

@ B1982 | 24-06-09 | 09:27
en bovendien is dat volk in oudzuid, importjordaan en in toenemende mate de pijp zuur en ongesjellig. En dan heb ik het nog niet eens over de Nieuwe Burgelijkheid die op IJburg hoogtij viert onder lui die uit de provincie kwamen naar Amsterdam om alles te doen wat god verboden heeft, het gore lef te hebben na 3 jaar met de zachte G nog in de strot Amsterdam tot 'mijn stad' of, the horror, 'helemaal mijn ding' te verklaren, en zodra aforementioned Sterre en Lente zich aandienden 'hun stad' toch veels te eng vonden voor de prinsjes.
Als de dood om met hangende pootjes terug naar brabant of twente te moeten dan maar in Ijburg rond het kookeiland in je king louie jurk wijn pimpelen en jezelf wijsmaken dat het zo heeeerlijk is voor de kinderen, echt iedereen loopt hier gewoon in en uit..
Hidden agenda: ik ben ook gewoon een bange burgermuts die geen allochtone buren wil maar ik ben te politiek correct om dat gewoon te zeggen en te zelfverklaard vrijgevochten voor Almere of Leidsche Rijn.
*barf*

CostaDelSnol | 24-06-09 | 10:37

Ok dan @ costadelsnol,

Ik deel je ervaringen, heb met veel plezier in Zuid-Oost gewoond en leef nu lekker in West. Maar de naam van de buurt, en bijbehorende stereotype trieste-snorren-kroeglulkoek over die buurt, zegt ook niet alles.... ik werk in het prachtige Adam oud Zuid, tussen Tijl, Sterre en Lente in de bakfiets inderdaad ;)... Een echte prachtwijk, maar ondertussen is er wel een overblijfmeester met mes tussen zijn ribben geeindigt werd aan diezelfde Apollolaan Endstra neergeschoten.

B1982 | 24-06-09 | 09:27

@macwereldburger''Of je koopt gewoon een dildo en komt op die manier aan je trekken''
Bedankt voor de tip, jij zal het wel weten uit ervaring

#fetta# | 24-06-09 | 09:10

Woon als blanke vrouw zelf al mn hele leven in een 'probleemwijk' en ja, er zijn inderdaad problemen. Voor mij persoonlijk ernstige bedreigingen en overlast van psychotische en verslaafde buren, 2 verschillende buren. Lelieblanke nederlanders, trouwens.
Hangjongeren, ik zie honest to god niet in waarom ik daar bang voor moet zijn, ze sissen, whatever.
Kutgedrag zoals vervuilen, overlast, je kan je eraan ergeren maar je kan mensen ook aanspreken daar op. Dan ben je soms een kankerhoer, so be it. Fiets gejat, check. Pis in portiek, check. Speelgoed van de kinderen buiten gejat of vernield, check.
En toch ben ik niet bang, maak geen blokjes om, kom midden in de nacht uit de kroeg en wandel/fiets naar huis in mn eentje. Bang zijn doe ik niet aan, waste of time.
Overlast of criminaliteit ten spijt woon ik duizendmaal liever in een levendige, shabby, demografisch zeer diverse, ongeregelde, drukke buurt als de mijne dan in de vinexgruwelen of in yuppenwijken in het centrum waar de sfeer kapot is door al die asotypes met hun sterre, mees en tijl in de bakfiets.

CostaDelSnol | 24-06-09 | 09:09

Geinig, wou precies hetzelfde zeggen :)

caspert79 | 24-06-09 | 07:42

Ontkenningsfase misschien?

Ben Haram | 24-06-09 | 01:19

Technix | 23-06-09 | 23:49
Een lullen-uit-je-kut-blaadje.

Merlot | 23-06-09 | 23:58

Wat is "viva"?

Technix | 23-06-09 | 23:49

Van wie zou de Viva subsidie krijgen?
Benieuwd naar de reactie van Geert W.
Beste oplossing uit de praktijk: als er naar je gefloten wordt, stoppen, naar de groep toe en vragen wie de geinteresseerde was, garantie op doodse stilte!

Lady T | 23-06-09 | 23:09

Triest.

El Gordo | 23-06-09 | 23:06

Ging daar wel eens tussen de klussen door een broodje halen bij het bakkertje in het winkelcentrum maar daar wonen? Nou nee dat zie ik toch niet zo zitten geloof ik.........

Fruitvliegje | 23-06-09 | 22:43

Eigenlijk heeft ze wel een punt. Heb zelf maar liefst nege(r) jaar in de Bijlmert gewoond en er is me praktisch niets overkomen. Veel aardige buurtbewoners, een park en winkelcentrum naast de deur, wat wil je nog meer. Alleen de auto is een paar keer opgengebroken, er is 1 keer een mountainbike gestolen, er is NOOIT ingebroken (terwijl bij alle andere buren wel minstens 1 keer is ingebroken). Daarnaast zijn een paar maten van me op straat beroofd maar dan wel op een nette manier (geen slaan of steken maar gewoon netjes vragen: 'Als je wilt leven geef me dan je geld'). Daarnaast is mijn buurman vermoord maar dat was iets in de relationele sfeer dus daar heb je als nette nederallochtoon geen last van. Hetzelfde geldt voor issues in de sfeer van de verdovende middelen.

Kortom, met een beetje geluk is het best leuk wonen in een kansenwijk en wat zeker waar is dat er ook veel mensen wonen die niet crimineel zijn en heel aardig en lief zijn, misschien wel de helft. Is het glas nu half leeg of half vol?

Bakkabanamatti | 23-06-09 | 22:37

vostro | 23-06-09 | 16:32

timetorock20.hyves.nl...
evadej.hyves.nl
/>
ik ga dr effe van uit dat die klopt natuurlijk :-)

backpack | 23-06-09 | 22:04

Heel leuk zo'n politieke discussie over de gekleurde en soms inderdaad overlast bezorgende medemens

maar nu weer even ontopic, zou jij dr doen?
ikke wel hor :-P Mmmm zelfs als ik daarvoor naar 020 moet rijden :-)

backpack | 23-06-09 | 22:01

Goh, volgens mij heeft Ella Vogelaar een nieuwe baan; onder pseudoniem politiek correcte stukjes schrijven in mutsenbladen....

dirtycrewman | 23-06-09 | 21:45

Als je geeneens je eigen wijk door kan zonder dat er een malloot je loopt na te fluiten dan wil ik daar niet wonen...

Necramonium | 23-06-09 | 21:44

@ appeltjeQ | 23-06-09 | 19:58
Zo dat was ff een verhelderend berichtje over die andere blog van der ROFL
Ze is wel zielig hoor aah ze heeft een minderwaardigheid complex ontwikkeld en nu voelt ze zich toch nog iets omdat ze kan schrijven voor viva...
Viva.... Vind Ik Vreselijk Aanstellerig

macwereldburger | 23-06-09 | 21:35

@Linnie Bierslettie | 23-06-09 | 19:50
*de auto start en volgas richting Slotervaart afreist met een lading goedkoop bier*
Mooi, blond en met inhoud, wat wil een man nog meer...

Ashtrey | 23-06-09 | 21:25

Sjit. Elders dus.

Jaap de Paap | 23-06-09 | 21:19

De strekking van haar verhaal is volgens mij... "in Slotervaart kun je ook gelukkig zijn" en niet "in Slotervaart zijn geen problemen".
Voor de rest moeten al die mensen die denken dat je daar op elke straathoek keihard verkracht wordt eens niet zo overdrijven.

jeanmondo | 23-06-09 | 21:15

Pearly | 23-06-09 | 20:54
Doen ze ook mannen (van 70+)? Of moet ik dan elders zijn?

Jaap de Paap | 23-06-09 | 21:08

Doomsday | 23-06-09 | 20:41 voor een verkrachting hoef je niet speciaal in slotervaart te zijn. de meeste verkrachtingen gebeuren juist aan de rand van een wijk in een bos of op stille weggetjes

Pearly | 23-06-09 | 20:54

@Robin ik vraag me af of een naief meisje als jij wakker wordt als ze slachtoffer is geworden van een groepsverkrachting ofzo want heb hebt wel een erg dik stuk staal voor je hoofd.

Doomsday | 23-06-09 | 20:41

Vinden jullie dit erg? Lees dan eens de tenenkrommende columms van Floortje in de Libelle, die woont in een 'multiculturele aandachtswijk.' Echt walgelijk links.
www.malburgen.com/nieuws/malburgen-in-...

my anal pony | 23-06-09 | 20:23

Als mensen geen slechte ervaringen in een stadsdeel hebben betekent nog niet dat er niets aan de hand is. Je komt vanzelf aan de beurt. Kwestie van verkeerde tijd, verkeerde plaats. twitter.com/robinsmits heeft al een jaar geluk.

appeltjeQ | 23-06-09 | 19:58

wijsvinger | 23-06-09 | 18:09
Nee, ik heb gewoon een hekel aan breezers.

Ashtrey | 23-06-09 | 18:25
Best bier, klinkt als goedkoop bier. Ken het verder niet, maar als het lekker is neem ik het graag aan. Zónder het over u heen te gooien, want dat is zonde;).
*roept iets over alcoholmisbruik*

Linnie Bierslettie | 23-06-09 | 19:50

Of je koopt gewoon een dildo en komt op die manier aan je trekken

macwereldburger | 23-06-09 | 19:35

Eens met heel veel reakties hier wou dat ik dat kon laten merken door te raten bij de reakties met een MEE-EENS!! knopje oid.
Ik vind dat de samen leving ondanks de gevoerde emancipatiestrijd almaar masculiner wordt.
Dat kan aan die ''finse'' jeugd liggen en aan die sexvido's op mtv te vroeg op de avond en aan meisjes die opgroeien zonder vader en daarom vaderlijke /mannelijke aandacht willen al is het negatieve aandacht?
En de Viva wijdt wel onderwerpen over 'De Foute Man'' maar je weet pas wat echt fout is als je zulke meedogenloze rotgozertjes tegenover je hebt en om moet lopen of zelfs geen kant meer op kunt.
(meisje)

#fetta# | 23-06-09 | 19:11

'Tuurlijk, enig allemaal, al die mannelijke aandacht...
Nou, ik snap niet wat er met de 175 eerdere reaguurders aan de hand is, dat ze er nog niet opgekomen zijn, want daar komp die dan:

* plechtig moment... spanning stijgt... tromgeroffel... *

Hoerrrrr !!!

Blokletter | 23-06-09 | 19:10

Ze gebruikt het woord "vulgair". Dat heb ik ook al een tijd niet meer gehoord, echt een jaren-vijftig-woord volgens mij. Zou ze het zelf hebben geschreven, of zit Elsbeth Etty hierachter?

Petrus de Rewa | 23-06-09 | 19:04

@ ploert | 23-06-09 | 18:51
Klopt. En kennelijk is er een markt voor.

Petrus de Rewa | 23-06-09 | 18:59

De Viva, de Yes, etc etc. al dat soort bladen maken dit soort columns, pornoverhalen, ervaringen, enz. Eén groot redactievulling

ploert | 23-06-09 | 18:51

smoelsmid | 23-06-09 | 18:30
Het is een simpel proces, zo oud als de wereld. Een individu of een groep zet twee stappen vooruit en kijkt hoe er door de beleidsmakers of wetshandhavers gereageerd wordt. Als er al gereageerd wordt zet men gewillig één stap terug en wacht weer af. Als het niet anders kan wordt ook een tweede stap teruggezet, maar meteen worden in een andere richting wéér twee stappen gezet, enzovoorts. Dat slepende, slopende proces gaat zo jaar in jaar uit door. Het uiteindelijke resultaat is een grote sprong voorwaarts voor dat individu of die groep.
Heb zo'n symptomatisch proces van zeer dichtbij mogen meemaken. Denk er nog met weemoed aan terug.

Schoorsteenveger | 23-06-09 | 18:49

Tja dat je de Viva leest zeg wat mij betreft genoeg over hoe naïef je dan bent,
Als je er dan ook nog voor schrijft en in je eigen artikel al aangeeft dat je omloopt omdat je dus WEL bang bent of af wilt vallen kan natuurlijk ook dan heb ik helemaal zoiets van KOTS en herinner me ineens weer waarom ik voor de doodstraf ben en postnatale abortus!

macwereldburger | 23-06-09 | 18:47

@ wijsvinger | 23-06-09 | 18:26 l

Er is me nog nooit wat overkomen in Slotervaart, en ik ben juist beroofd in de op 1 na beste buurt/gemeente van Nederland volgens Geenstijl Amstelveen namelijk. Maar ik hoop dat u niet doelt op de "nette' wijken die alleen worden genoemd als een vader zijn gezin weer ergens heeft uitgemoord. Maar ik vergelijk buurten in Amsterdam, geen buurten in Sint Anna Paulowna met buurten als bv Slotervaart.

smoelsmid | 23-06-09 | 18:37

@wijsvinger | 23-06-09 | 17:01: Ik sluit mijn ogen nergens voor. Ik heb verder ook geen bijzondere gevoelens voor Slotervaart, net zoals ik die niet heb voor andere stadsdelen waarin ik heb gewoond. Ik stel alleen vast dat het best OK wonen is in Slotervaart, het is absoluut geen no-go-area.

mijn opa | 23-06-09 | 18:31

Schoorsteenveger l 23-06-09 | 18:22

Inderdaad, opvallend te noemen dat je over die buurten nooit wat hoort in de media etc. Terwijl het daar pas echt erg is.

smoelsmid | 23-06-09 | 18:30

Ik heb als student me ook vermaakt in Delfshaven. Maar om daar nou mijn hele leven als volwassene te wonen en daar een toekomst op te bouwen en te weten dat iets beters niet voorhanden is, dat is toch wel andere koek.

websenior | 23-06-09 | 18:26

@ smoelsmid | 23-06-09 | 18:12 Ik vind het uitermate triest dat u een buurt waarin het niet zo prettig leven is (Robin S. somt dat ook duidelijk op) vergelijkt met een buurt waarin het allemaal nog erger is. Zo van: in slotervaart krijg je 1X per jaar een knal voor je kop, maar in osdorp wel 3X. Dus slotervaart valt wel mee. Misschien kunt u uw voormalige buurt beter spiegelen aan wijken waarin dit soort zaken niet voorkomen.

wijsvinger | 23-06-09 | 18:26

@Linnie Bierslettie | 23-06-09 | 17:59
*nog een poging waagt, maar nu met een halve liter blikbiertje Best*
*sterk het idee heeft dat deze 'variant' kans van slagen heeft*

Ashtrey | 23-06-09 | 18:25

Paupers zullen altijd bestaan, moslim, christen, Marokkaan, Nederlanders, laat ze lekker bijelkaar wonen zodat wij er geen last van hebben.

blikkoek | 23-06-09 | 18:23

smoelsmid | 23-06-09 | 18:12
Heerlijk ja, Bos en Lommer. En de politiek denkt ook zo lekker met je mee. "We weten het meneer, maar ja, we kunnen gewoon niet handhaven."
Daar worden al cirkeltjes rond probleemplekken getrokken. Op alles wat binnen die cirkels gebeurt reageert niemand meer, de politiek niet, de politie niet, de milieupolitie niet, en de hulpverleners als ze zin hebben en durf.

Schoorsteenveger | 23-06-09 | 18:22

Niet per inwoner uiteraard trouwens, het rekenapparaat deed raar met decimalen en zo -> 8 moorden in een stad met net wat minder dan een kwart van de inwoners van Amsterdam tegen 37 in laatstgenoemde stad is toch nogal een verschil wou ik maar zeggen.

exTilbo | 23-06-09 | 18:19

Als exTilburger was dat van 'elke maand een dode door steekpartijen' toch een tikje tegen het zere been. In absolute cijfers heeft ze gelijk, er zijn dit jaar nog geen moorden in Slotervaart geweest volgens Misdaadkaart punt nl. Maar een stad van 200.000 vergelijken met een wijkdeel van 44000 is flauwekul natuurlijk, zo kunnen de Tilburgers ook beginnen -> in een gelijkwaardige wijkdeel daar, de Reeshof (zo ongeveer evenveel inwoners en ook een eindje van het centrum af) is er ook al heel het jaar nog niks aan de hand. Gaan we het in relatief-per-inwoner cijfers trekken per stad, Amsterdam vs Tilburg, dan is er per Amsterdammer 4,9 moord/doodslag geweest tegen 3,9 per Tilburger. Grote verrassing, beide steden overwegend in het centrum. Om gelijk te lopen met Tilburg had Amsterdam tot dusver max 30 doden moeten tellen, ze staan al op 37. Ruim een kwart verschil, dus. Kan het nog zo lijkenloos zijn in Slotervaart, een vergelijking trekken met Tilburg is arrogant poldergedrag dat het wijkdeeltje maar eventjes op gelijke voorwaarden poogt te schuiven als de zesde grootste stad van 't land. Daar trapt geen enkele (ex)Tilburger in. Toevallig.

exTilbo | 23-06-09 | 18:17

Heb 26 jaar gewoond in Slotervaart, en inderdaad het is niet zo erg als dat men denkt. Ooit in de Mercatorbuurt geweest? of laten we Osdorp noemen, dat is pas een "ghetto"te noemen. August Allebe plein, dat is een ghetto. en dat valt weer onder de Baarsjes (Althans bijna ; ) ). in Slotervaart wonen grotendeels 55+ plussers. Wel grappig dat de media altijd zo'n dramatisch beeld schetst van een buurt waar men zelf amper is geweest, en oordelen vanuit "het horen zeggen". Loop maar een keer door Geuzenveld, of Bos en Lommer. Dan kun je je lol op, en vergelijk dan maar eens zo'n buurt met Slotervaart.

smoelsmid | 23-06-09 | 18:12

Ik woon ook al jaren naar tevredenheid in Slotervaart.
Ok, gelogen.
Ik wil nl. niet dat mijn dochtertje van 11 gepsssssst wordt of erger als u begrijpt wat ik bedoel.

Ome Gijs | 23-06-09 | 18:11

@ Linnie Bierslettie | 23-06-09 | 17:59 U houdt wel van een kleverige man?

wijsvinger | 23-06-09 | 18:09

Het puntje niet bang zijn is wel goed natuurlijk, ik ga al helemaaaal niet omlopen omdat er een paar haatbaarden in spe op de weg staan.

Klapband | 23-06-09 | 18:08

Lying Dutchman | 23-06-09 | 17:06
Ik vertrouw deze buurt niet helemaal. Maargoed, al leest U over dat woord heen, vertrouwt U het dan wel?
Of liegt u gewoon?

Ashtrey | 23-06-09 | 17:44
*aanbod accepteert en de Breezer vervolgens over u heengooien doet*

Linnie Bierslettie | 23-06-09 | 17:59

Ik kan wel weer een "extreem-rechtse" tirade gaan houden maarre...... wanneer word het probleem gewoon eens opgelost?
Het is heel simpel, groepjes kutjochies veroorzaken overlast en maatschappelijke onrust.
Pak die groepjes aan.
Hard.

Jim Beam | 23-06-09 | 17:57

Robin S. en Hilde bestaan helemaal niet. Vette policor hoax.

E.Colli | 23-06-09 | 17:56

@Barbara Drijfzand | 17.04

Spreek je ze persoonlijk of word dat er bij je in geSBS't?

X/antippe | 23-06-09 | 17:45

@Linnie Bierslettie | 23-06-09 | 16:58
* zeer eerbiedig een breezer Lemon aanbiedt*

OnTopic
Geef haar credits voor de positieve manier van 'met de situatie omgaan'.
Alleen zoals reeds al aangegeven, tegen jezelf liegen is misschien nog erger dan tegen andere... Uit dit slappe verhaaltje maak ik wel op dat ze wel degelijk beseft dat dit eigenlijk niet normaal is! Toch een perfecte weerspiegeling van hoe LINKS nederland ernaar kijkt. Kopje thee iemand?

Ashtrey | 23-06-09 | 17:44

John Muts
Misschien is het beter hier, misschien is het slechter hier, maar zelfs jij zal moeten erkennen dat het veel en veel beter toeven is in jouw dorp dan in slotervaart of waar ik woon. En dat heeft voor 95% te maken met de 10 a 20% asocialen die hier wonen. En zoals ik al een eerdere reactie schreef en waar ITEACHYOU (vraag me af waar hij met zijn ouders woont, a'dam zuid ofzo) selectief overheen las: iedere allochtoon met een beetje geld is het gewoon roerend met me eens: ook zij verhuizen naar een buitenwijk en sturen hun kind naar een witte school. Rara hoe zou dat komen? Onderklasse=onderklasse maar schijnbaar doe ik gewoon niet genoeg mijn best om die randdebielen wat rede in hun hoofd te praten, vandaar dat het altijd op ruzie uitloopt. Tsja... misschien ben ik wel een racist/elitist.

sjaakdeslinksesul | 23-06-09 | 17:38

LOL LOL @Sponsz
Ga zeau deur

X/antippe | 23-06-09 | 17:34

Slotervaart klinkt idd erg gezellie, schietpartijtjes zijn toch de normaalste zaak van de wereld tegenwoordig.

Pantheist | 23-06-09 | 17:25

sjaakdeslinksesul | 23-06-09 | 17:22
Sjakie, dit stuk gaat niet over jouw buurt in 010 he.

John Muts | 23-06-09 | 17:25

Nou goed, ik beeld het mezelf dus allemaal maar in en alle reaguurders zouden dolgraag met me van buurt willen ruilen... nog een paar van zulke reacties en ik stem zelf ook PVV.

sjaakdeslinksesul | 23-06-09 | 17:22

@ Kolonel Sponsz | 23-06-09 | 17:16 precies, dat u het maar weet. Enne.......... voor sloeber-zwitsal-hoofdjes is het natuurlijk wel "Mijnheer Wijsvinger". Knoop dit in uw zwitsal-oren, waarachter het nog immer nat schijnt te zijn.

wijsvinger | 23-06-09 | 17:22

-weggejorist-

Kolonel Sponsz | 23-06-09 | 17:16

ITEACHYOU | 23-06-09 | 16:23
Wie had het over allochtonen of autochtonen? Jij!

sjaakdeslinksesul | 23-06-09 | 17:15

-weggejorist-

Kolonel Sponsz | 23-06-09 | 17:09

@ Kolonel Sponsz | 23-06-09 | 17:01: Als u een kort rokje draagt, wat ongetwijfeld het geval zal zijn, heb ik nog wel een aantal kennissen die aan uw verlangens te gemoed willen komen.

wijsvinger | 23-06-09 | 17:07

Linnie Bierslettie | 23-06-09 | 16:58
Of je mooi bent maken we zelf wel uit hoor. Daarom vertrouw ik het niet helemaal.

Lying Dutchman | 23-06-09 | 17:06

Die angst komt wel meisje, ik heb daar ook gewoond. 3 jaar. Ben er beroofd, geintimideerd, bedreigd, bespuugd, heb een bejaarde buurman geholpen toen hij van zijn auto was beroofd, de buurman heeft een mocro helemaal in elkaar geslagen toen hij aan zn vriendin had gezeten en ik zag jongetjes van rond de 14 jaar autoradios pikken en ze stopten niet eens toen ik er aan kwam lopen. Toen ik wilde verhuizen kon ik nog net verhinderen dat 2 naffers mijn verhuisbus pikten. Echt bang was ik ook niet. Maar ontspannen is wat anders. Heb zelfs een keer de politie gebeld toen 2 negers in de flat voor mn deur een auto aan het pikken waren, die kwanen niet, want ik discrimineerde. Ik noemde ze negers. Maar in een buurt vol mocros herken je wel 2 negers die verdacht doen.

Rest In Privacy | 23-06-09 | 17:06

@ITEACHYOU

Inderdaad je hebt gelijk, kanslozen en debielen zijn overal, maar je vergeet iets. Je vergeet namelijk dat deze rif-makaken ook niet door hun familie danwel door de moskee terecht worden gewezen, sterker nog! Het islam sausje dat er overheen gegoten wordt maakt het allemaal erger, want jij bent als ongelovige minder dan een hond. Het zit veel dieper, de haat tegen alles wat westers is zit van Opa tot Neefje er ingebakken, zo spreken allochtone groepen jongeren die hier geboren zijn nog steeds over wij en die Hollanders. En waarom hebben we zoveel problemen met Marokanen en niet met bijv de Turken? Waarom bakken de Turken brood en hebben groentewinkeltjes? Omdat elke Turk verplicht is onderwijs te volgen in eigen land, want daar begint alle ellende al mee, deze mensen hebben tenminste leren schrijven en rekenen. En dat de Marrokaanse vader die hier al 25 jaar woont en werkt nog amper Nederlands spreekt is een gebrek aan respect voor het land waarin je bent komen wonen. En daar zit meteen de kern van de meeste mensen hun frustratie, ze hebben totaal geen respect voor het land en de mensen waarin ze zijn komen wonen. Daarom voelt het aan als een gezwel dat weg gesneden moet worden, Wilders is het mes.
(Woon trouwens al 43 jaar in Amsterdam Noord) Dus niet in een vinnexwijk!
Waarom bemoeit Marroko zich met mensen die hier zijn komen wonen? Waarom moet een Marokaan een naam dragen die Marokko opstelt? Waarom kan een Marrokaan geen afstand doen van zijn paspoort? Het zijn dit soort gebeurtenissen die in combinatie met het respectloze gedrag wat ik ook elke dag ervaar het ernaar maken dat ik ze ook liever kwijt dan rijk ben!

Barbara Drijfzand | 23-06-09 | 17:04

Hey Sponsz, Heb net al je indrukwekkende postings gelezen en je schrijft gewoon iedere keer hetzelfde in andere bewoordingen. Ga gewoon weer lekker stipboeken lezen als je het artikel en de reacties daarop emotioneel niet aankan. Veel succes verder.

HEvD | 23-06-09 | 17:04

@ Kolonel Sponsz | 23-06-09 | 16:59: u is meer een 'licht wicht', evenals Robin S.

wijsvinger | 23-06-09 | 17:04

Het gaat er niet om hoe klein deze overtreding is, is het al een overtreding? Nog niet, maar er is wel een moreel gebod overschreden. Het gaat om de grootse schijnheiligheid die de apparatsjiks van links en vooral groen links altijd bedrijven. En ir. Marijke Vos kan niet beweren gezien de titel die ze draagt dat er niet in het verleden enige vorm van intelligentie bij deze groen links amoebe is vastgesteld. Dus excuses heeft ze waarschijnlijk niet. Zij is niet meer zo landleijk bezig, maar altijd valt bij extreem linkse politici hun morele verontwaardiging op als ze een vermende misstand aankaarten.Altijd is die misstand “rechts”gelegen, want dat komt altijd zo comfortabel uit. Een misstand is per definitie mnooit “links” gelegen.

Zo bedreef de schurk Josef Stalin zijn communistische politiek. En zo bedrijft in miniatuurvorm mevrouw (landbouwkundig of chemisch) ingenieur Marijke Vos bedenkelijke rode politiek. Naar de hel met rode politiek.

De Nijllatten Nemen | 23-06-09 | 17:02

-weggejorist-

Kolonel Sponsz | 23-06-09 | 17:01

@ mijn opa | 23-06-09 | 16:58 Misschien sluit u, vanuit uw slotervaart-sentiment, teveel de ogen?

wijsvinger | 23-06-09 | 17:01

-weggejorist-

Kolonel Sponsz | 23-06-09 | 16:59

Nou ik, Nederlands, blond, mooi, jong, meisje woon er ook, al m'n hele leventje.
En ik kan niet wachten tot ik deze kudtbuurt kan verlaten.
Godverdomme wat een teringzooi is het hier.
Vroeger was het nog wel leuk en gezellig, maar nu zou ik niks liever willen dan hier weg zijn. Al die vieze jongens, met hun modieuze bontkragen en scooters, met broertjes van 8 die je naroepen voor vuile hoer, terwijl ik heel schoon ben!
Goed, genoeg geklaagd. Die marokkanen vinden het hier vast heel leuk.

Linnie Bierslettie | 23-06-09 | 16:58

@sjaakdeslinksesul | 23-06-09 | 15:23: Mijn buurt (Slotervaart) is inderdaad niet de mooiste en ik ben me ervan bewust dat er criminelen rondlopen en er heel wat ellende achter de voordeuren plaatsvindt, maar dat neemt niet weg dat ik, of mijn vriendin, er tot nu toe probleemloos over straat kunnen, ook 's nachts. Ja, er hangen jongeren op straat rond, die zijn heus niet heilig, maar ik heb er nooit last van gehad. Mijn nachtwinkel heeft trouwens geen detectiepoortje en vind maar eens een AH in Amsterdam zonder beveiliger. Daarmee idealiseer ik niks, maar het beeld dat in de media heerst van Slotervaart is veel negatiever dan hoe ik het, als bewoner, ervaar.

mijn opa | 23-06-09 | 16:58

@ Kolonel Sponsz | 23-06-09 | 16:48 Nee wijffie! En ga ramen zemen of zo, is veel beter!

wijsvinger | 23-06-09 | 16:53

@Kolonel Sponsz,

Uw cynisme verraadt een gezwelg in uw eigen gelijk. U durft de inhoudelijk confrontatie niet aan. U bent een lichtgewicht. Daaaaaaaaaaaag trolletje!!!

azijnseikerT | 23-06-09 | 16:52

En nog steeds zij er lui in Amsterdam die zich meer opwinden over het eventuele terug sturen van deze criminele allochtone hangjongeren dan over wat deze jeugd voor ellende aanricht in de stad. Want alles wat ze willen is een beetje Respect. Ben benieuwd hoe deze Viva muts daar over een aantal maandjes over denkt. Hey..... hoerrrrr!

HEvD | 23-06-09 | 16:51

-weggejorist-

Kolonel Sponsz | 23-06-09 | 16:48

uit de viva column:
"Bijna iedere maand wordt er iemand neergestoken in Tilburg, waar wij eerst op 13 minuten fietsen vandaan woonden."

Slotervaart is gewoon minder eng dan Tilburg

ursula de zeeheks | 23-06-09 | 16:48

@ Kolonel Sponsz | 23-06-09 | 16:42 kom eens uit uw hooiberg, zou ik zeggen!

wijsvinger | 23-06-09 | 16:45

jacques4431 | 23-06-09 | 16:40
O gelukkig. Dan heb ik me voor niets druk gemaakt dus. Bedankt. En je hebt gelijk: in de oudheid waren er ook best mensen met naar gedrag. Dus waar hebben we 't nog over?

Jaap de Paap | 23-06-09 | 16:42

-weggejorist-

Kolonel Sponsz | 23-06-09 | 16:42

@azijnseikerT

Blijkbaar is inhoud niet meer belangrijk, kijk maar naar Wilders.........

ITEACHYOU | 23-06-09 | 16:42

Stelletje ongenuanceerde Wilders-aanhangers! Nagesist wordt je ook door een stel dronken Jordanezen of nog erger, boeren. En bovendien, de meeste schietpartijen met dodelijke afloop, liquidaties dus, vonden plaats in Oud-Zuid, voor het Hilton bijvoorbeeld.

jacques4431 | 23-06-09 | 16:40

@Kolonel Sponsz,

Niet al te veel te melden he vandaag? Kruip eens uit je politiek correcte schulp en reageer dan eens inhoudelijk op wijsvinger.

azijnseikerT | 23-06-09 | 16:39

Bij dezen beloof ik Robin om niks meer te zeggen over die groene dildo uit de Albert Hein.

poepertje | 23-06-09 | 16:39

@wijsvinger

Als je met 1 vinger naar anderen wijst wijs je met 3 vingers naar jezelf.
Het is maar dat je het weet.

ITEACHYOU | 23-06-09 | 16:38

-weggejorist-

Kolonel Sponsz | 23-06-09 | 16:37

"Er was vorige week achter onze flat een schietpartij. Ik heb er niks van gemerkt".
Ongelooflijk, dit is toch wel het toppunt van onverschilligheid. Ben bang dat Robin S. het helemaal niet erg vind om nagesist te worden en de suggestieve dreiging van
een verkrachting te ondergaan. Is ook aandacht, namelijk. En daar is ze niet vies van.
Diep in haar hart verlangt ze misschien wel naar een flinke besneden klabanus, maar dat leidt dan weer tot conflicten: lekkere jongens, maar ze deugen niet!
Trieste muts, die haar rechten, waardigheid en emancipatie vanuit schuldgevoel, twijfel en linkse ideologie, heeft ingeruild voor politiek-correct denken.

wijsvinger | 23-06-09 | 16:34

-weggejorist-

Kolonel Sponsz | 23-06-09 | 16:33

sjaakdeslinksesul | 23-06-09 | 16:03
Die dorp-stad vergelijking gaat niet op vind ik. In dorpen ervaar je als buitenstaander vaak een enorm agressieve sfeer. En een dronken groepje dorpelingen in de grote stad heeft een grote bek waar menig kansenjongere een dikke punt aan kan zuigen. Ik heb persoonlijk veel meer last van dronken boeren die onderweg naar het station langs mijn deurbel/slaapkamerraam komen (lees: elk weekend), dan van die beruchte Marokkaanse jongeren.

John Muts | 23-06-09 | 16:33

Dat is Robin Smits (@robinsmits) Vriendinetje van @vandenb

appeltjeQ | 23-06-09 | 16:29

@sjaakdeslinkselul

Wat kan jij slap lullen zeg. Omdat Karst T op koninginnedag is ingereden op je weet wel is elke autochtoon nu verdacht en slecht? Heel Apeldoorn maar uitroepen tot probleemstad? Huissen platgooien omdat hij daar vandaan kwam?
Doe toch eens een keer normaal stelletje debielen.
Idioten en kansloze gasten heb je overal. Als een ieder die mongolen er op aanspreekt, dan houdt het vanzelf op, maar nee wat gebeurt er nu, we kankeren, maar durven de verantwoordelijke er niet op aan te spreken. Het is natuurlijk makkelijker om gewoon de hele groep allochtonen de schuld te geven.

ITEACHYOU | 23-06-09 | 16:23

Sjeeses, zo'n waardeloos geschreven column óók nog opvoeren als onderwerp op GS..? Ga je schamen...

Jerry Nick | 23-06-09 | 16:22

Weer een gevalletje stockholm syndroom.

Of de moderne variant het slotervaart syndroom.

solidstate | 23-06-09 | 16:20

Lijkt wel een gelovige. Je somt een serie onzinnige argumenten op en trekt een conclusie die voor een zelf denkend iemand totaal niets met de eerder genoemde feiten strookt en houdt treurig vast aan je wereldbeeld. Zelf weten, maar niet miepen dat je ik hartelijk uitlach.

Het is in dat soort buurten nou eenmaal minder toeven, met dank aan mensen die daar kutgedrag vertonen. Is dat nou zo moeilijk toegeven? Ik ben oprecht blij dat ik er niet woon, scheelt gewoon gezeik. Ik heb een huisgenoot die zijn afval te lang opstapeld en zelf ook niet al te fris ruikt. Vermoeiend om die gozer daar iedere keer op aan te spreken, maar als ik zou moeten kiezen, kan ik daar beter mee leven dan het soort ongein waar je in bijv Slotervaart mee te maken kan krijgen.

Achterdocht | 23-06-09 | 16:15

@Framoes,

Waar haal je dat nu vandaan? Ze loopt liever om, omdat dat gewoon beter voor haar conditie is.

azijnseikerT | 23-06-09 | 16:13

Robin stemt PvdA.

hoepla | 23-06-09 | 16:13

Oh, ik heb 22 jaar in Amsterdam gewoond, en zat een deel daarvan in Slotervaart op school. Echter niet als blank meisje.

frickY | 23-06-09 | 16:12

John Muts | 23-06-09 | 16:03
Alle bejaarden die ik hier ken stemmen op Wilders. Ik ga ze echt niet vertellen dat hij geen oplossingen heeft of dat je niet iedereen over een kam moet scheren. Ik snap het namelijk wel, je moet wat. En dan geloof ik best dat er hier ook mensen wonen die het prima naar hun zin hebben, maar dat komt omdat ze tot nu toe geluk hadden of omdat ze hun ogen sluiten voor zaken die eigenlijk niet normaal zijn.

sjaakdeslinksesul | 23-06-09 | 16:08

MUTS
als je niet bang bent hoef je ook niet om te lopen

BigFoot | 23-06-09 | 16:06

Die is gewoon zeau lelijk als de nacht, dat zelfs de rif-makaken er geen brood in zien.

QB (ja die.....) | 23-06-09 | 16:05

@Andriesch Knevelmans | 23-06-09 | 15:35
precies
@Goed lezen! | 23-06-09 | 15:44
Hoezo vooroordelen? Ik woon ook in een Vogelaarwijk, al 20 jaar, en nadat je e.e.a. hebt meegemaakt, praat je in ieder geval de problemen niet meer goed. Duurt even voordat je de problemen ziet, niet als 1 keertje door zo'n wijk loopt en het toevallig goed afloopt. Ik kom ook vaak ok thuis, maar niet altijd, en dat is genoeg om te constateren dat er veel problemen zijn. En dat terwijl ik toch een stevige jongen ben...) In het dorp van mijn ouders kom ik niet vaak ok thuis, maar altijd...
Twee weken geleden kreeg ik bijna nog een klap op m'n bek omdat een moslima door m'n blikveld liep en haar man/vriend die ernaast liep er schijnbaar moeite mee had dat mijn voorwaartse blik op haar gericht was.

de^mol | 23-06-09 | 16:04

Een analfabeet als ik kan nog een leuker stukje schrijven als Mevrouw S.
Siebrandt | 23-06-09 | 16:00
Het is DAN, een leuker stukje DAN mevrouw S.
Overigens, laat me even weten wanneer uw stukje klaar is.

Rector Reflector | 23-06-09 | 16:04

Stond er laatst niet een vid op dumpert over n meisje met een komkommer? Ja! Allemaal jullie schuld GS, jullie geven die kansen-jongeren allemaal ideetjes!

reinaarden | 23-06-09 | 16:04

Niet bang, maar wel een blokje om fietsen.

En zoiets studeert :S

Polska | 23-06-09 | 16:04

Die doet dus al weken boodschappen bij de Aldi omdat ze "liever even omloopt".

@Goed lezen! | 23-06-09 | 15:44
Je mist het hele verhaal. Dit meisje sluit haar ogen voor het asociale gedrag en doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Framoes | 23-06-09 | 16:03

Gek hoe sommige zich hier ergeren aan reaguurders uit dorpen die zich beklagen over de grootstedelijke problematiek. Misschien kunnen zij medan uitleggen dat een roofoverval in huis op de onderburen, frequente echtelijke ruzies tussen andere onderburen, een bejaarde buurvrouw die 's avonds niet meer naar buiten durft omdat zij ruzie kreeg met in het portiek blowende hangjeugd zodat ik dit tijdenlang voor haar moest doen, een arrestatie bij thuiskomst voor mijn deur, vijfmaal ruzie met asocialen, schietpartij om de hoek, een inmiddels verhuisde bejaarde buurvrouw die op de fiets werd aangereden waarna de chauffeur gewoon doorreed in twee jaar tijd, doodnormale zaken zijn waarover je je helemaal niet druk dient te maken. Hoort er gewoon bij. Komt in alle dorpen voor. Is cultuur. Flikker nou toch gauw op.

sjaakdeslinksesul | 23-06-09 | 16:03

sjaakdeslinksesul | 23-06-09 | 15:23
Ik weet dat echte overlast bestaat hoor, en heb die ook wel zelf ervaren (overigens door autochtone drugsgebruikers): inbraak, vuile spuiten in de kinderspeeltuin, een dodelijke steepkartij voor de deur... dan moet je gewoon weg. Maar in Slotervaart heb ik dat soort dingen zelf gewoon niet meegemaakt.

John Muts | 23-06-09 | 16:03

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook nooit echt negatieve ervaringen heb gehad met de inheemse bevolking van Slotervaart. Loop (werk) hier toch iedere dag. Wel stoor ik me aan alle jurken, hoofddoekjes en zwarte krulletjes. Maar dat zal wel aan mij liggen.

Lying Dutchman | 23-06-09 | 16:02

poli | 23-06-09 | 15:58
Is er een wet die dat verbied dan? Ga gerust uw gang..

Rector Reflector | 23-06-09 | 16:02

Waarom krijgt dat mens een column? Een analfabeet als ik kan nog een leuker stukje schrijven als Mevrouw S.

Siebrandt | 23-06-09 | 16:00

Mag ik dan ook, als blanke man, die geile hoofd-doek dames, zonder gevolgen, lekker na-sissen?

lol @ art.1

poli | 23-06-09 | 15:58

Niet bang en toch omlopen, en met deze retoriek probeert men een tegengeluid te laten horen als reactie op de Wildersstorm. Vooral blijven denken dat kiezers dom zijn, vooral ook doorgaan met deze propaganda!

Barbara Drijfzand | 23-06-09 | 15:55

Overigens raak je niet door korte rokjes zelf zwanger, maar door de verkrachtigen die ze "uitlokken".

frickY | 23-06-09 | 15:52

Waar ik me het meest aan ergen bij die Finnen is het gepssst. Hoe kan ze dat nou negeren. Ik heb altijd zin om ze te slaan. Ben GVD geen hond...
Het is helemaal niet leuk in die buurt! Vraag me af welke straat ze woont, denk in een bunker.

ruedubac | 23-06-09 | 15:47

Sommige mensen gun je gewoon zo`n wijk

azijnseikerT | 23-06-09 | 15:46

Goed lezen! | 23-06-09 | 15:44
Dat, en uw nick met urgent uitroepteken ... u moet haast wel een PVV-stemmerT zijn.

Jaap de Paap | 23-06-09 | 15:46

Nou ja, kuddo's voor dat Viva-meiske. Ze loopt in ieder geval niet jammeren zoals vele reaguurders hier wel zouden doen als ze in Slotervaart zouden moeten wonen. Wat niet wegneemt dat Slotervaart allerminst de hangende tuinen van Babylon is, maar wel degelijk een wijk met grote problemen.

brutus68 | 23-06-09 | 15:44

Heerlijk cynisme alhier. Geweldig hoe alle PVV-stemmers uit Venlo, Volendam en Oude Pekela (wie was jullie eerste neger?) gewoon niet kunnen geloven dat het, misschien, soms en af en toe, best een beetje meevalt. Een van mijn vrienden woont in Slotervaart, op een steenworp afstand van waar mijn vader opgroeide, en eerlijk gezegd heb ik me nooit echt onveilig gevoeld als ik er op bezoek ging. Natuurlijk, er zijn problemen, en daarvoor moet je je ogen niet sluiten, maar het is nog veel dommer en deprimerender om je ogen te sluiten voor positieve (grote) delen van de werkelijkheid.

Het is overigens best wel ver fietsen. Maar ik ben dan ook een luie hond.

Goed lezen! | 23-06-09 | 15:44

Die woont er nog maar kort. Dan werkt het psychisch meganisme nog waarmee je dingen die je eigenlijk niet positief vindt probeert weg te redeneren.

Na een paar incidenten die ernstiger zijn dan smerige opmerkingen verandert dat wel. Een keertje betasten, fiets alweer gestolen of vernield, inbraak, mishandeling draait ze wel bij.

Hoe normaal is het om een andere uitgang te nemen uit de Supermarkt? Hoe normaal is een lift met pislucht, vernielde brievenbussen, rondhangende losers enzovoort?

Eikenhout | 23-06-09 | 15:41

*naam in wind verandert*

Jaap de Paap | 23-06-09 | 15:41

Robin is zeker getint en lelijk?

Blanke knappe meisjes komen in ieder geval niet ongeschonden de buurt door.

frickY | 23-06-09 | 15:41

Laat je rokje maar waaien, de wind kan je toch niet naaien!

SwaY | 23-06-09 | 15:39

Jammer dat het meisje nou weer dat laatste stuk over die eerste neger die godfried heet moet jatten van Jeffrey Spalburg's cabaretshow:"Brommers Kiek'n"...
Beetje zielig hoor...

GeenSteun | 23-06-09 | 15:39

Het meisje is vast in therapie bij de GGZ of ze werkt er, een soort thrillseekerswereld.
Ik sprak eens een psychiater in opleiding, die in een kansarmenwijk woont. Ze kon haar flat niet in want ze woont in een drugspand en de politie had de voordeur geblokkeerd met rood-witte linten. Cool, joh!

juriste | 23-06-09 | 15:39

*loopt lekker om dit topic heen; wel zo gezellie*

_ILT_ | 23-06-09 | 15:38

Waarschijnlijk spuug lelijk wijf, blij dat ze ge-psssssst wordt door bontkraagjes.

Zebras1983 | 23-06-09 | 15:37

Let op, over 5 jaar bij P&W een bespreking van het huillie huillie boek van Robin S. , die bruut verkracht werd achter de glasbank van de Appie Heijn in Amsterdam. Gevaarlijk naïef de vrouw van tegenwoordig, maarja, de dames wouden graag zelf achter de geraniums vandaan en zo is het gekomen dat de ballen van Nederland al jaren op zolder liggen.

Andriesch Knevelmans | 23-06-09 | 15:35

@ sjaakdeslinksesul | 23-06-09 | 15:30
Niet eens. Ik pin er zelfs wel eens. Maar ik weeg 110 kg, heb een kale kop, bloemkooloren en een boksersneus maar daar heeft het natuurlijk niets mee te maken.

Willem VanDer Decken | 23-06-09 | 15:34

Typisch reacties weer. Het 'wij weten wat beter voor je is' druipt er weer vanaf. En dan socialisten van elitisme beschuldigen?

Absolutisme | 23-06-09 | 15:33

-weggejorist-

Vindoe | 23-06-09 | 15:32

Audrina zwanger ??

Al Bundie | 23-06-09 | 15:31

Viva-meisje schrijft:
"Hilde en ik komen uit dorpen waar ze nog precies weten wanneer de eerste neger in het dorp kwam wonen. De neger in mijn dorp heette Godfried."
.
Wat wil je hier nou eigenlijk mee zeggen, lief onnozel politiek correct Viva-meisje?
Dat die negerTs niet eng maar okee waren en zijn? Dat is ook zo, Viva-meisje. Maar die van jou heette wel Godfried. En die van mij Alfons, een fijne Surinaamse kerel. Maar die wil je toch niet stiekem vergelijken met kapuchon-kloodtzakjes die allemaal Mo heten, en jou en je 2 vriendinnen beschouwen als hoeren?

Fijnstoffer | 23-06-09 | 15:30

Vanaf de jaren 60 is er structureel emancipatie gepompt in de autochtone man. Massaal gingen we wassen, koken, belangstelling tonen en ons vooral sensueel beschaafd opstellen jegens vrouwwezens. Gek, maar ik heb het idee dat we omwille van de moeltikoeltoer die beschaving weer helemaal over boord gaan zetten. En het erge is nog dat sommige vrouwen dat helemaal geen probleem vinden...

LJBrinkhorst | 23-06-09 | 15:30

LOL@Willem VanDer Decken | 23-06-09 | 15:27
Frist Abrahams! Zeker met 20 km per uur zonder te stoppen voor een rood stoplicht?

sjaakdeslinksesul | 23-06-09 | 15:30

Hoe komt het dat "Iran: Proxy Schmoxi, we lezen mee" (gepubliceerd op GeenStijl door Bas Taart | 22-06-09 | 21:20) niet te openen is (The page cannot be displayed), terwijl de artikelen ervoor en erna wel gewoon opengaan?

Nokia en Siemens, de Iraanse regering, een enorm vooruitstrevend web 3.0 systeem? De jongens uit Slotervaart? Weet Robin S. het? Joris?

cugel | 23-06-09 | 15:30

is de moord op die bejaarde man al opgelost. je weet wel die man die tegen een groep marokkanen durfde te zeggen dat ze hun troep niet zomaasr in het speeltuintje moesten gooien? hakenkruis op zijn deur en dezelfde avond werd meneer levend in huis verbrand.

zoalshetis | 23-06-09 | 15:29

Ik fiets ook regelmatig door Slotervaart. Ook nooit ergens last van.

Willem VanDer Decken | 23-06-09 | 15:27

Wat slecht.

De R. | 23-06-09 | 15:26

@Zeddegeizot
'Onnozel hip huppelkutje schrijft onnozel politiek correct niemandalletje. Verassing.'

inderdaad.. hoe bedoel je 'ontkenning'??

jesus, wat een overbodige klote column.. niveau: Mickey Mouse..
iedereen denkt zichzelf een schrijver, maar tegelijkertijd krijgt ook de eerste de beste oliebol een boekendeal tegenwoordig..
>.<

Flin | 23-06-09 | 15:24

mijn opa&John Muts | 23-06-09 | 15:12
Ik woon in een kansenwijk in R'dam-zuid en maak dus wel dingen mee. Dingen die ik in mijn geboortedorp nooit meemaakte.
Daar kun je je ogen voor sluiten en doen of er niks aan de hand is en zo kun je jezelf wijsmaken dat het allemaal wel meevalt, net zoals de schrijfster van de column. En idd slotervaart of R'dam-zuid is nog steeds geen Bronx of banlieu, maar pas als je dan weer eens in een normale buurt komt valt je toch wat zaken op. Bv dat de avondwinkel geen toegangspoortje heeft, dat er geen bewaker in de supermarkt staat, dat vuilnis idd in vuilnisbakken wordt gedeponeerd, dat kinderen 's avonds in de zomer op straat spelen zonder dat ze kanker of tyfus schreeuwen en dat je dus langs hangjongeren kunt lopen zonder dat je hun blikken hoeft te ontwijken.
Je kunt het allemaal wel idealiseren of romantiseren, maar het is en blijft het idealiseren en romantiseren van een buurt wat gewoon minder is. Mijn buurt heeft werkelijk geen enkel pluspunt boven een prettige witte wijk bij de binnenstad of in een randgemeente en iedereen die hier woont weet dat ook, inclusief de allochtonen met een beetje geld die zelf ook wegtrekken.

sjaakdeslinksesul | 23-06-09 | 15:23

Wat wil dit trutje nu eigenlijk beweren dan? Dat ook in andere steden erge dingen gebeuren en dat je het daarom maar normaal moet vinden? De enige negertjes bij ons in het dorp in 1980 waren de buren en luisterden naar onder andere de namen P.S. en D.S. en ik lieg niet als ik beweer dat ze vlak voordat ze per verhuiswagen voorgoed verdwenen naar een groeistad in Zuid-Holland nog flink wat groente uit de tuin van m'n pa jatten. Te bedenken dat de hele klas wat extra betaalde voor schoolkamp omdat die arme Surinaamse kindertjes anders niet mee konden.. Bedriegelijk volk.

patat - generatie | 23-06-09 | 15:23

020 plat branden
veel vaak en vet | 23-06-09 | 15:14

ik heb er 2 en je mag ze allebei kussen. Slotervaart/Overtoomse Veld. Heb er aardig wat tijd gespendeerd. Kan me haast niet voorstellen dat je daar woont en niets mee krijgt. 10 jaar terug waren er de grote rellen, een tijd geleden Bilal die flipte en opnieuw rellen. Tis nooit een lekkere buurt geweest.

Claude Sack | 23-06-09 | 15:23

Ik vind het slap van een ieder hier die haar afzeikt. Ze probeert er het beste van te maken. En natuurlijk loop je als meisje om als er een groep jongens staat. Dat zouden de meeste mannelijke reaguurders hier namelijk ook doen, want die zijn alleen stoer vanachter hun keyboard en lopen ook om als er een groep staat. We moeten trots zijn op haar. Blij dat er nog normale mensen in dat soort wijken willen wonen. Alle andere grootsprakers wonen namelijk allemaal lekker veilig in een mooie Vinex-wijk, waar ze al klagen als de kindertjes een keer buiten spelen.

Mokum Kosher | 23-06-09 | 15:23

@mayor_pickwick

Ff los van Slotervaart is het u hopelijk wel duidelijk dat het op een aantal plekken in Nederland wat minder goed toeven is, met name voor autochtone vrouwen en bejaarden?
Misschien dat het Vivavrouwtje het prettig vindt als ze wordt nagesist door de quasistoere Mediterane boys. Als een blanke bouwvakker met een Tukkers accent het doet, zal het wel weer niet kunnen... Maar het zijn natuurlijk ook ontzettende mooiboys, die Finse vrinden.

*neemt nog een Seroxatje*

LJBrinkhorst | 23-06-09 | 15:21

Als je de berichtgeving mag geloven, is het veiliger om op vakantie naar Urzuzgan te gaan met je caravan dan dat je door de wijk Slotervaart loopt.

Raar trouwens dat jonge jongens leuke meisjes nafluiten, verschrikkelijk, hoe durven ze.....

ITEACHYOU | 23-06-09 | 15:21

Tot ze een keer in een garagebox wordt getrokken..

qwiebus | 23-06-09 | 15:20

ik niet snap nie!

quackel | 23-06-09 | 15:19

De arme muts weet niet beter. Nog niet zo lang geleden zat zij iedere avond, samen met haar D66-stemmende ouders, op de bank naar het NOS Journaal te kijken. En daarin werd haar avond na avond, jaar in en jaar uit, vertelt dat de misstanden van de multiculturele samenleving vooral in de hoofden van "domme racisten" zitten. En toen trok zij op een dag naar de grote stad om kennis te maken met de door de NOS zo bejubelde "cultuurverrijkers". Als zij binnenkort 's-avonds laart terug komt van werk en net de metro is uitgestapt, zou het zo maar eens kunnen zijn dat Ahmed, Mohammed en Rashid haar op een hardhandige manier kennis laten maken met de werkelijkheid (niet-moslima's met korte rokjes zijn nou eenmaal hoeren die erom vragen volgens de islam). Dan zal zij nooit meer met dezelfde roze bril naar het NOS Journaal kunnen kijken.....

Sir Galahad the Pure | 23-06-09 | 15:19

Ah, de om-fiets-wijn van Albert Heijn is dus vooral in Slotervaart een hit.

der Wunderhund | 23-06-09 | 15:18

weedo | 23-06-09 | 15:17
Yep dat is nu die beruchte grachtengordel he.

John Muts | 23-06-09 | 15:18

Meisje kijkt teveel naar de staatspropaganda op de PO.

Zeddegeizot | 23-06-09 | 15:18

@mayor_pickwick
Ik, en IK vind dit gewoon onzin!
Wel omlopen maar niet bang zijn, waarvoor loop je om dan?
Vast niet voor het mooie weer!

Frappant | 23-06-09 | 15:18

right, en de oogkleppenwinkel zit ook om de hoek zeker?

Rolo model | 23-06-09 | 15:18

Knettergek, zeker jarenlange PvdA hersenspoeling gehad? En maar goed praten, walgelijk; hier gaat ons landje kapot aan!

modderfokker23 | 23-06-09 | 15:18

Een gezin dat uit 12 leden bestaat.
Toemaar.

wiers | 23-06-09 | 15:17

john muts... viva muts
lijkt mij een gevalletje belangenverstrengeling

weedo | 23-06-09 | 15:17

ot, volgende week komer er weer een paar spoeddebatten.

caspertje | 23-06-09 | 15:15

Wie van de mensen die nu zo op haar afgeven zijn zelf weleens in die wijk geweest? Iemand die er zelf woont en zegt dat het wel meevalt is gek en jullie zijn de experts die wel even weten hoe de vork in de steel zit?

mayor_pickwick | 23-06-09 | 15:14

Zuid-Holland | 23-06-09 | 15:10
U kunt zich nog net beheersen?

Schoorsteenveger | 23-06-09 | 15:14

020 plat branden

veel vaak en vet | 23-06-09 | 15:14

Daar moet een penis in.

Ariel | 23-06-09 | 15:03

Of een komkommert.

Tony Stark | 23-06-09 | 15:14

*Knopje achter mijn opa / 15:11 indrukken doet

Tobi | 23-06-09 | 15:13

Goh en de hele provincie weet weer precies hoe het zit hier in a'dam. Ik heb zelf een paar jaar in dat oh zo griezelige stadsdeel gewoond zonder ook maar 1 keer iets vervelends mee te maken. Zou er zo weer 's nachts doorheen fietsen. Maar ik kom dan ook van oorsprong uit een volksbuurt (Schilderswijk Den haag), dus ik ga niet janken elke keer dat ik iemand zie die niet blank is. Dikke +1 voor het Viva-meisje, dat blijkbaar minder bang is aangelegd dan Mutsaers en veel reaguurders.

John Muts | 23-06-09 | 15:12

Ik woon nu drieeneenhalf jaar in Slotervaart zonder ook maar een vervelende ervaring, maar dat lijk je tegenwoordig met de nieuwe politieke correctheid niet meer te mogen zeggen.

mijn opa | 23-06-09 | 15:11

Het is toch allang bekend dat tijdschriften alles bij elkaar verzinnen om die troep maar vol te krijgen. Viva waarschijnlijk voorop.
Zijn er nu nog mensen die tijdschriften kopen dan? Die bladen gaan toch allemaal eind van de week onverkocht weer richting de uitgeverij-shredder?
Ja vroeger ging je zaterdags nog lekker met een stapel bladen de zaak uit om het weekend eens effe lekker te lezen. Mooi was die tijd.

oranjerood | 23-06-09 | 15:10

Wat een geouwehoer. Het gemiddelde Nederlandse meisje draagt anno 2009 nog maar een kubieke centimeter kledij en vindt het raar dat ze breezersletjes genoemd worden...

Zuid-Holland | 23-06-09 | 15:10

In Teheran liep tot een paar dagen terug ook een meisje rond die niet bang was, haar naam was Neda.

Uw Verzekeringsadvis | 23-06-09 | 15:10

Driedubbele onderbroek onder het rokje
En vergeet de twee lagen kranten niet

Tobi | 23-06-09 | 15:10

Ariel | 23-06-09 | 15:03
Gaat ook vast en zeker gebeuren.
Of ze nou wil of niet.
Meerdere tegelijk zelfs, schat ik zo.

Merlot | 23-06-09 | 15:06

Maar affijn, door het soort idoten als Robin (en de ouders die haar deze voor haar levensgevaarlijke naieve lulkoek ingepompt hebben), is Slotervaart dus geworden wat het nu is.
Het gaat immers al 30 jaar prima, er is al dertig niks aan de hand, en al dertig jaar moeten die "extreemrechtse populisten" niet zo zeuren.
Althans volgens de politici waar Robin en haar papa en mama en haar opa en oma op stemmen.
Idioten ....

Merlot | 23-06-09 | 15:05

weedo | 23-06-09 | 15:00

tis zeker een vivamustje.

Drs.. Gelul | 23-06-09 | 15:05

Juist ja, het is ook kut om toe te geven dat je eigenlijk wel in het centrum wilde wonen maar niet kan betalen.
Ga toch gewoon ergens anders wonen, winkels hebben ze overal!

Hell_is_for_Heroes | 23-06-09 | 15:04

Daar moet een penis in.

Ariel | 23-06-09 | 15:03

Sinds wanneer krijgt de Viva subsidie van Milli Gürus?

fuckje | 23-06-09 | 15:03

-weggejorist-

broker20 | 23-06-09 | 15:01

Maagdelijk meisje? Ze kan zeker heel erg hard lopen?

Conan de Rabarber | 23-06-09 | 15:00

Ach ja een beetje sexistisch roepen en schelden, geeft niks (ook al wordt je er, als je een roze velletje hebt, voor opgepakt en wegens art 1 GW veroordeeld).
Robin is waarschijnlijk te oud en/of te lelijk om door een loverboy achter het raam gezet te worden?
Dan hoeft ze alleen nog maar uit te kijken dat ze niet beroofd wordt.
Heerlijke wijk toch?
Het kind heeft helemaal gelijk.
(Eens kijken of, wanneer de realiteit op haar duikt en met geen honderd hete douches weggewassen blijkt te kunnen worden, ze nog steeds van die onnozele GroenLinks of D66-praat uitbraakt)

Merlot | 23-06-09 | 15:00


Drs.. Gelul | 23-06-09 | 14:58
groepsverkrachtingen ook?
nou ja het gaat mij niet om wie het doet maar meer om die viva-instelling van het mutsje in kwestie

weedo | 23-06-09 | 15:00

Drs.. Gelul | 23-06-09 | 14:58
Niet waar. Kampioen zedenmisdrijven zijn antillianen gevolgd door allochtonen van arabische komaf en marokkanen.

sjaakdeslinksesul | 23-06-09 | 15:00

Heerlijk toch! Zo'n lekker leuk jong naïef maagdelijk puur Hollands meisje....?
Er is er nog maar één in heel Slotervaart, dus wees er trots op!!

Kobus Kloothamer | 23-06-09 | 14:58

Op zich niet eens zo gek. De Nederlandse vrouwen en meisjes die in mijn wijk wonen of er op bezoek komen, worden - buiten wat gesis en een enkele keer een domme hoerroep - eigenlijk nooit lastig gevallen. De haat richt zich op blanke mannen of op de gemakkelijke slachtoffers, bejaarden of homo's. Als blanke man heb je verder ook geen contact met allochtone vrouwen (surinamers en antillianen uitgezonderd). Misschien zou ze haar b(r)oertje of pa eens naar de supermarkt toe moeten sturen als zij op bezoek zijn.

sjaakdeslinksesul | 23-06-09 | 14:58

Geteisem is universeel. Alsof die kaalkoppige met pepdoorgesnoven hangjeugd in de rurale gebieden des vaderlands niet irritant/crimineel/aso etcetc is. Ik doe nix af aan het feit dat mannelijke finse jeugd zwaar aangepakt dient te worden, maar doe dat dan ook met iedereen die zich misdraagt. Zelf overigens ook 5 jaar in slotervaart/overtoomse veld gewoond en wel wat grappen meegemaakt maar niets ernstigs.

weedo | 23-06-09 | 14:51
Zedenmisdrijven zijn toch vooral voor blanke mannen weggelegd.

Drs.. Gelul | 23-06-09 | 14:58

Balsaq | 23-06-09 | 14:55
Inderdaad, klinkt volledig alsof ze zichzelf wil overtuigen van haar eigen ongelijk...
Nou ja, hou lekker jezelf voor de gek zou ik zeggen!

p0rn0 | 23-06-09 | 14:57

Maar keaupt ze haar brood nu bij de AH of bij de Turkse bakkerT ?

DonQ. | 23-06-09 | 14:57

@ Drudge | 23-06-09 | 14:53
Punt van dit artikel is dat het Linkschige dames blaadje Viva, knettergek is.

Marcus Porcius Cato | 23-06-09 | 14:56

@xD | 23-06-09 | 14:53
Thanks, Mutsaerts doet alsof heel NL de postcode van Slotervaart weet.

Je Verzint Het Niet | 23-06-09 | 14:56

Onnozel hip huppelkutje schrijft onnozel politiek correct niemandalletje. Verassing.

Zeddegeizot | 23-06-09 | 14:56

"Ik weet dat er rellen in de buurt zijn geweest en ik weet dat ik toch liever even omloop als er groepjes jongens voor de Albert Heijn staan."

Ja meisje, en toch zeggen dat je niet bang bent he? Hier in Zurich trek ik midden in de nacht op de Langstrasse gewoon mijn smartphone om in het volle zicht te internetten, zonder me er een moment druk om te maken of ie gejat wordt (dat wordt ie niet). In de volle tram of op HB net zo.

Meisje toch: Geef het nu toe: de enige die je probeert te overtuigen ben je zelf, en jij bent ook de enige die eventueel overtuigd zal raken.

Balsaq | 23-06-09 | 14:55

Opmerking over komkommers?
*mompelt iets over nieuwe actie voor rutger*

DavincisSecret | 23-06-09 | 14:54

Note to self:

In Amsterdam (regio 1065) woonden op 30 september 2007 10560 mensen, waarvan 4620 niet-westerse allochtonen (43.8%).

Je Verzint Het Niet | 23-06-09 | 14:54

Goed zo Robin, nu alleen nog een keer je eigen toekomstige verkrachting goedpraten, een boek schrijven en klaar ben je!

Von Flokkenstoffen | 23-06-09 | 14:53

-weggejorist-

Heinrich von Hell | 23-06-09 | 14:53

hoe droeg ze kwamkwammer dan? onder dat korte rokkie?

lovekila | 23-06-09 | 14:53

Punt van dit artikel is?

Drudge | 23-06-09 | 14:53

haha.. wo-er die diep van binnen een vmbo-ert is

xD | 23-06-09 | 14:52

zucht..

1498 | 23-06-09 | 14:52

@Mutsaerts, graag een linkje toevoegen van deze wijk naar de De Allochtoon-o-meter

Je Verzint Het Niet | 23-06-09 | 14:52

en als je verkracht wordt is het niet errug he want ze bedoelen het goed, ze kunnen alleen niet zo goed met emoties omgaan. jaja vivamuts

weedo | 23-06-09 | 14:51

lol, kanshoertje

danceart | 23-06-09 | 14:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken