Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Top die Kop. Boer'n Editie

vroemOss, vandaog. De boertjes benne weer eens boos. Allemaol met de trekker naor Bruss'l om te protester'n teg'n die laoge melkpriezen. En die klotzakken van GeenStiel maor graoppen mak'n over us mooie boernvak. Wie sprieken wel efkes Engols, en mogen wie tjotverdomme ook af en toe ev'n pissn? *Spuugt*

Reaguursels

Inloggen

Nieuwste rages op het platteland: Groeps Masturbatie

WCpapier | 18-06-09 | 00:34

Agrarische sector zou de pijler van onze economie moeten zijn in plaats van het bankwezen of financiële dienstverlening dat zou een stuk handiger, veiliger en rechtvaardiger zijn. Dus alle recht om te demonstreren zou ik zeggen

Koning_Noach | 17-06-09 | 21:53

@Was in Nistelrode (Nisseroy) en daar spreken ze meer zoals dit:

Oss vandoag.
De boerre zin wir es buus. Allemoal mi’ne trekker noar Brussel, um te protestiere tege die leg melkprijse. En die kloeëtzakke van Ginstijl, moar grappemoake over ‘s mooi boerevak. We spreeke wel efkes Engels en meuge we godver… ôk zoe af en toe efkes piese.? *Kliekt*

Vidi Veni Verdommi | 17-06-09 | 14:10

ze kwoame vanoit oss, noar hisch, en dan via dun hischeweg noar nisserooi, woar ze overigens van de woute nie door ut dorrúp mochte, toen zén ze bai ons, vlak neve ons boerderij gegoan, woar wel skón om te zien war.

redpower | 17-06-09 | 21:33

Om te beginnen liggen de prijzen in de winkel rond de 80 cent, de boer krijgt er daar ongeveer 21 van op 't moment, snap niet dat fabrikanten zich niet hard maken voor een hogere prijs van afnemers. Maar iedere achterlijke die hier ligt te schreeuwen dat het in het buitenland allemaal efficiënter is en dus goedkoper snapt het niet helemaal. Waarom is het goedkoper? Misschien omdat ze daar niet aan allerlei belachelijke regelgeving gebonden zijn? Misschien omdat hun land stoer probeert te doen door voorop te willen lopen in milieubeleid? En dan te bedenken dat er zoveel mensen zich druk maken om dierenrechten: hup, ook naar het buitenland, daar is het slechter maar zien we het toch niet? Wat subsidies betreft, dat is in Nederland erg weinig, zoals eerder vermeld is ligt het probleem daar in Frankrijk. Ahfijn, gezond verstand is ver te zoeken, laten we lekker afhankelijk worden van voedsel waarvan we niet weten waar het vandaan komt. (krijgen wij misschien ook nog eens die heerlijke lichaamsgeur die onze vriendelijke landgenoten van Afrikaanse komaf dragen).

DukeLuke | 17-06-09 | 19:34

Dieren mishandelen, grond vergiftigen, lucht verzieken, gratis geld eisen, in de spits 30km/u met de trekker gaan rijden op een drukke rijksweg en klagen klagen klagen: de Nederlandse boer.

Heden Stamppot | 17-06-09 | 19:31

Schoemie | 17-06-09 | 16:13
Blijkbaar zijn boeren dus niet zo nodig (althans een deel van die boeren).
Als de prijs laag is, betekent dat dat de vraag ook laag is. Dat lost zich op door innovatie en door een andere markt te zoeken. En niet door er geld in te pompene, tenzij je in voormalig communistisch Rusland woont.

blikkoek | 17-06-09 | 16:46

@ Vidi Veni Verdommi
goed verbeterd, in het noorden is het juist ao in plaats van oa..
de klank is hetzelfde maar daar zeuren we niet over,

en
@ geenstijl
boeren zijn nodig dus behandel ze eerlijk,

Schoemie | 17-06-09 | 16:13

Was in Nistelrode (Nisseroy) en daar spreken ze meer zoals dit:

Oss vandoag.
De boerre zin wir es buus. Allemoal mi’ne trekker noar Brussel, um te protestiere tege die leg melkprijse. En die kloeëtzakke van Ginstijl, moar grappemoake over ‘s mooi boerevak. We spreeke wel efkes Engels en meuge we godver… ôk zoe af en toe efkes piese.? *Kliekt*

Vidi Veni Verdommi | 17-06-09 | 14:10

Ik zeg, zorg er voor dat onze boeren kunnen boeren.
Het lijkt mij namelijk absoluut niet wenselijk om afhankelijk van Import te worden als het aankomt op voedsel. Dus laten we vooral zorgen dat we zo veel mogelijk voor onze eigen voedselvoorziening kunnen zorgen, voordat uw maag straks begint te knorren....

broodje_worst | 17-06-09 | 14:04

Ik begrijp de boeren wel de subsidies voor grote bek landen zijn niet in verhouding met de Nederlandse boeren.
Overigens wordt er steeds door ons Nederlanders de fout gemaakt door in landen als bijvoorbeeld Polen zo'n 10 jaar terug, de boeren te voorzien van onze techniek en hen te helpen een modern melkveebedrijf op te zetten, enigszins plukken we daar nu de wrange vruchten van omdat Polen ook een belangrijk land word voor melk en met de lagere lonen een geduchte concurrent word.
Mijn trieste voorspelling is dat er over 20 jaar geen melkveehouder meer in ons land te vinden is, dan zijn zij ook richting Polen verhuist.
Dan zijn we de allerbeste kaas met de specifieke smaak ter wereld kwijt, let maar op.
Over 20 jaar is Nederland een groot natuurgebied, wat de wens is van menig minister, krijgen we toeristen over ons heen waar we niet op zitten te wachten en staan er kunststof koeien in de dierentuin.
Ik steun de Nederlandse boeren van harte in hun strijd je kan niet accepteren dat je 25 eurocent voor een liter melk afhankelijk van het eiwitgehalte krijgt terwijl de kostprijs 40 eurocent is voor een liter melk.

Tante Japke | 17-06-09 | 13:02

Boeren +1

Borobodur | 17-06-09 | 11:21

Ik wol ok boer werdn. Skeelt dak ne bettie ne zwartn bin, in hun oog'n.
Kriej met ne moe uut Indonesië.
Toch hej doar ok boern, ofwa rijsteplukkers.

JarnoF | 17-06-09 | 10:42

Lollerdelol, vet boeh'n accende joah, Pritt. Woar hest dat lernt? Bist eigks n plattelander o'zo? xDD

Andi | 17-06-09 | 09:37

Het valt mij op dat er veel Gristenen op dit topic hebben gereaguurd. En ik maar denken dat het EO filter de toegang tot GS blokkeerde.

Bergverzet | 17-06-09 | 08:53

Weg met die subsidies, zolang die nodig zijn is onze agrarische sector blijbaar niet winstgevend en kosteneffectief. Als dat betekent dat boeren verdwijnen in NL, dat is dat maar zo.

Pepsicle | 17-06-09 | 08:39

Ik snap niet wat jullie tegen boeren hebben.
Zonder Nederlandse boeren heb je alleen maar met hormonen vol gespoten vlees uit Z-Amerika. Fruit met zoveel gif dat je met een paar jaar dood bent uit Afrika.

De kosten voor Nederlandse boeren ligt extreem hoog. En als je kosten zo hoog zijn moet je rendement omhoog. En laat het rendement van Nederlandse boeren nu toevallige de hoogste ter wereld zijn. En dat dit nog steeds niet concurrerend is komt omdat ze buiten de EU zo goed als niet aan regels zijn gebonden waaraan het geproduceerde voedsel moet voldoen.

Als ik mag kiezen doe mij maar een glas melk dat uit Nederland komt en waarvan je weet dat het altijd goed is ipv die meuk uit het buitenland

Nixo | 17-06-09 | 08:32

even tussendoor, de meeste boeren bedrijven zijn toch echt miljoenen bedrijfjes..

ZaK-Weg | 17-06-09 | 07:51

@ TheStijffmeister | 16-06-09 | 17:37 Ik zag het excuses. Eerst installeerde Firefox zichzelf ongevraagd opnieuw en dubbelpostte en daarna ging de serverT plat.

Kudt-computers. Ik denk dat ik maar boer wordt. Lekker de hele dag aan de riek staan hangen met een strootje in de tandeloze bek, beetje staren naar koeienkonten......

*parallel met hangjongeren zich onweerstaanbaar opdringt*

vraagstaart | 17-06-09 | 02:20

Zo erg zijn boeren overigens niet, ik kan het weten, wonend in Maastricht.

Wtr. | 17-06-09 | 01:28

staan ze zich daar nu te fappen

Wtr. | 17-06-09 | 01:28

Alle sectoren kennen een vrije markt, maar melk de witte motor heeft startkabels nodig?

blikkoek | 17-06-09 | 00:43

Voor de kneuzen die denken dat ze daar illegaal staan te wildplassen. Dat mag dus over het algemeen gewoon buiten de bebouwde kom.

De Keurslager | 17-06-09 | 00:35

"Oorzaak gemodificeerde gele graankorrel achterhaald."

puntkomma?! | 16-06-09 | 23:58

Nog steeds geen reactie van Bigi?

Nee dus.........

Lying Dutchman | 16-06-09 | 23:16

Dat hele achterlijke brabant is naar de klote aan het gaan.
je kunt zeggen wat je wilt van die boeren, maar werken kunnen en willen ze wel.

c10 | 16-06-09 | 23:00

Ze hebben toch wel mooi gelijk, al zal in de toekomst uiteindelijk toch de boer uitsterven.

Moeder Gans | 16-06-09 | 22:40

@ Broodroof | 16-06-09 | 22:30 & @ Geile Markeerstift | 16-06-09 | 20:59
van n boer mot je vretten en van n stadse nie, stadse guttendrieter!

nuanceman | 16-06-09 | 22:34

@ Geile Markeerstift | 16-06-09 | 20:59

Boeren zijn geen 'zelfstandige ondernemers' maar subsidiesponzen. Ondernemers snappen tenslotte hoe de markt werkt en spelen daar op in, en boeren niet. Zou het nou niet bij ze opkomen dat de oorzaak van die lage melkprijs het feit is dat er gewoon veel te veel overbodige boeren in Nederland en in de rest van de EU zijn, en zou het ze nou niet opvallen dat die gigantische subsidiebedragen nodig zijn om een zwaar ongezonde markt overeind te houden? In plaats van dat ze zich aanpassen en/of om laten scholen gaan ze maar een beetje lopen zaniken en hun hand op houden. Ondernemers mijn reet, eersteklas lutsers zijn het...

Rest In Privacy | 16-06-09 | 22:30

hahahahahahahahahahahahahaha @ geenstijl, grote fail!!!

ten 1e, dees boeren komen uit duitsland, er reden van de 150 trekkers maar 2 nederlandse mee, en daarbij, ze reden in oss, en nistelrode(ja daar woon ik, ik heb ze gezien,) en in oss praten ze niet bepaald achterhoeks, die boeren, meer zoals ik....
maargoed, toch wel machtig om te zien, al heb ik ook mn twijfels of dit gaat werken.

en over iedereen die lacht om: no farmers no food, ohja, want zonder boeren, dan halen we onze producten wel uit het buitenland, want daar word eten gemaakt door, juist, BOEREN.

stadse lulletjes...

redpower | 16-06-09 | 22:12

Hoezo zou je niet mogen pissen buiten de bebouwde kom..

Pierempje | 16-06-09 | 21:47

en dit is alvast goed voor de grond ???

Iwmac | 16-06-09 | 21:32

Engolsh.....

No Farmers
No Food

uhm... Hoe vertaal je dat als we zouden zeggen geen geenstijl.nl

No NoStyle.nl
NoNoNoNo Limit...2Unlimited in tha House.

Fleggel | 16-06-09 | 21:31

EU en boeren... net als wijn en bier... gaat niet samen

rapirapi | 16-06-09 | 21:25

No alcohol, no peeing!

Tuesday | 16-06-09 | 21:03

boeren altijd +1

en ze hebben gewoon gelijk. de marges bij supermarkten en levensmiddelenproducenten staan in geen verhouding tot de marges voor boeren. het is al jaren zo dat circa 2/3 van de boerengezinnen onder de armoedegrens leeft, alleen hier hoor je niks over doordat ze zelfstandig ondernemer zijn. En dan schijnt dat zo te horen.

Geile Markeerstift | 16-06-09 | 20:59

Boer'n mudd'n ook wel 'ns zeik'n. Zeik moar op Bruss'l. En in du berrum.

Preaufessor Pascal | 16-06-09 | 20:56

Gaatze | 16-06-09 | 20:41
het word tijd dat ik eens soepsidie krijg

john schipper | 16-06-09 | 20:49

zeikende boeren -1

Drs.. Gelul | 16-06-09 | 20:48

tja,als je hard werkt ,betaal je het meeste.... mooi hoor die partij van de ARBEIT.....

lachen | 16-06-09 | 20:43

Het gemeenschappelijk landbouwbeleid heeft ( als belangrijkste ) het doel de europeese voedselvoorziening op peil te houden en een voedselpakket tegen een betaalbare prijs.

Dit wordt gedaan door middel van overheidssteun ( subsidies, marktverordening, etc. ). Dit werkt zo goed dat er ( kwaliteits- ) eisen aan de voedselproductie worden gesteld ( cross-compliance ).

Er wordt in het heden helaas vergeten dat de subsidie de de boer krijgt uiteindelijk weer bij de consument terecht komt. ( goedkoop voedselpakket!! )

Gaatze | 16-06-09 | 20:41

Geil, zo'n boer.

Geil Kippetje | 16-06-09 | 20:35

Dit gebeurt er als Amsterdammers plat proberen te typen.

Randfiguur | 16-06-09 | 20:28

zoals mijn opa altijd al zei (wijs man)
boeren moeten niet klagen over geld, als ze geen geld hebben dan verkopen ze maar een koe, als ze dan weer geen geld hebben dan verkopen ze maar de volgende, enz. enz. en als de koeien op zijn dan verkopen ze maar land. En is dat ook op,... jah dan zijn ze geen boer meer want een boer zonder land of vee heb ik nog nooit meegemaakt

priapisme | 16-06-09 | 20:19

Europa MOET zelfvoorzienend blijven!! Daarom een beetje subsidie. Dat is overigens ook de beste manier om melk van goede kwaliteit te voorzien! Want in Nederland moet alles fantastisch in orde zijn qua welzijn van dieren, wat ik overigens kan beamen. Maar dan is het wel verdomde HYPOCRIET om dan te gaan azijnzeiken dat we de melk wel uit het buitenland halen! Voor de rest heb ik niks in de melk te brokkelen.

Boeren...... +1

FiNzEnDt | 16-06-09 | 19:45

kwam dur mar bier uut,dan haj ok gien geseik

john schipper | 16-06-09 | 19:40

als zoon van een boernzoon zeg ik: loat dat stelletje galo's moar mooje de priezn omhoog jassen. kriejt ze vanzelf de klap wa van de meule. mut ze moar moedermelk aanpriezn, bint toch genoeg kleine kinder, welkn et nich wilt zoepn

JarnoF | 16-06-09 | 19:35

Geen subsidies voor de boeren dan ook geen subsidies voor milieu-gezeur. Als dat recht getrokken wordt dan hebben de boeren het al een stuk makkelijker zonder al die stomme onnozele regeltjes voor het milieu (die overigens soms echt nergens op slaan).
boeren +1

So Fucking Wha | 16-06-09 | 19:33

@ TheStijffmeister | 16-06-09 | 19:14
Weet je wat het is, die Nederlandse boeren gaan met een suffe zeikactie naar Brussel, waarvan je al vantevorenop je klompen kunt aanvoelen dat het geen reedt uit gaat maken. Nee, dan de Fransche boeren. Die weten tenminste hoe ze aktie moeten voeren!

F. von Zeikhoven | 16-06-09 | 19:24

Petrus de Rewa | 16-06-09 | 19:18
Weet jij hoeveel van dat vleesch van door Nederlandse ex-pat boeren daar gehouden vee komt... Nog steeds kan wie't hier zat is om te boeren, zó in Brazil een bunder of wat voor een habbekrats krijgen om daar te beginnen.

F. von Zeikhoven | 16-06-09 | 19:22

@ vinrullez | 16-06-09 | 19:11
Geen stress! Von Zeikhoven komt nog net zelf niet tussen de pee vandaan, alhoewel de stee van vroegere voorvader Von Zeikhoven (1600) nog steeds elders opt Nationaallandschapseiland staat. Ben letterlijk onder de rook van de peefabriek opgekweekt. Geintje moet dus mogen...

F. von Zeikhoven | 16-06-09 | 19:19

@ JL1 | 16-06-09 | 18:49
Weet jij hoeveel vlees er uit Zuid-Amerika naar NL komt? De kiloknallers liggen er vol mee.

Petrus de Rewa | 16-06-09 | 19:18

F. von Zeikhoven | 16-06-09 | 19:12
Inderdaad

TheStijffmeister | 16-06-09 | 19:14

@ vinrullez | 16-06-09 | 19:11
Mooi gesproken.

TheStijffmeister | 16-06-09 | 19:13

@ TheStijffmeister | 16-06-09 | 19:06
Om te huilen ;)

F. von Zeikhoven | 16-06-09 | 19:12

STELLETJE STATSE ROT IS OP MAN MET DIE BOEREN PESTEN
no farmers no food dat klopt hoe wil jij aan vlees komen zonder varkens,kippen,koeijen of aardappelen fruit groenten ???

denk eens na voor je de boeren gaat pesten.

VAN BOEREN MOET JE HOUDEN.
want boeren zijn atijd weer de klos.

boeren for lifehttp://www.youtube.com/watch?v=P7SK0Z25gbY

vinrullez | 16-06-09 | 19:11

@ F. von Zeikhoven | 16-06-09 | 19:10
Of je houd je mond.

TheStijffmeister | 16-06-09 | 19:11

-weggejorist-

F. von Zeikhoven | 16-06-09 | 19:11

-weggejorist-

F. von Zeikhoven | 16-06-09 | 19:10

-weggejorist-

F. von Zeikhoven | 16-06-09 | 19:09

-weggejorist-

F. von Zeikhoven | 16-06-09 | 19:08

-weggejorist-

F. von Zeikhoven | 16-06-09 | 19:07

-weggejorist-

F. von Zeikhoven | 16-06-09 | 19:07

-weggejorist-

F. von Zeikhoven | 16-06-09 | 19:06

@F. von Zeikhoven | 16-06-09 | 19:05
Wat een humor toch weer.

TheStijffmeister | 16-06-09 | 19:06

-weggejorist-

F. von Zeikhoven | 16-06-09 | 19:05

@JL1 | 16-06-09 | 18:49
Of je laat gewoon even een grote project ontwikkelaar een paar fabrieken zetten in afrika, dan hebben ze ook werk. Daar hoeven geen boeren voor te verdwijnen.

TheStijffmeister | 16-06-09 | 19:03

Nieuwe single Frans Bauer is Zeikplaat.

F. von Zeikhoven | 16-06-09 | 19:03

Boeren kunnen in Nederland niet concurreren met boeren in het buitenland, omdat die aan veel minder strikte milieuregels hoeven te voldoen. Wie dus tegen subsidie voor Nederlandse boeren is, is ook tegen boeren die 'biologischer' produceren. In derdewereldlanden kunnen ze veel goedkoper produceren, maar daar wordt lekker in het wild rondgestrooid, heeft men geen quota's en wanneer de grond 'uitgeput' is, hakt men gewoon een nieuw stukje bos.

In Nederland is het niet mogelijk met de huidige melkprijs rond te komen. Simpel weg omdat de gemiddelde kostprijs van een liter melk boven de melkprijs ligt.
De situatie op dit moment doet boeren in Nederland voor de volgende keuze staan:
- Of stoppen
- Of schaalvergroten.
Alleen door schaalvergroting is de kostprijs te drukken. Echter schaalvergroting gaat gepaard met extra productie, wat op macroniveau de prijs weer drukt. Conclusie: een Nederlands landbouwbeleid zonder subsidie is niet mogelijk.

No farmers, no food.

Normalis Archivaris | 16-06-09 | 19:02

Dankzij boeren en tuinders in Nl hebben wij een grotere uitvoer dan invoer in onze economie. Zij brengen hiermee behoorlijk veel geld in het laatje van Woutertje Bos, dat dat weer aan werkschuw en dierenknuffelende boeren haters kan worden uitgegeven.

kees de short | 16-06-09 | 19:01

@Ohjatog | 16-06-09 | 18:10
Luister is goed.
Jij zit dus waarschijnlijk de hele dag achter de computer? (9-17 neem is aan)
En dat noem jij werk.
Een boer staat s'ochtens vroeg op, en gaat aan het werk. meestal tot een uurtje tot 8-9 uur. maar in sommige gevallen kan het uitlopen tot 11 uur of zelfs tot 1-2 uur s'nachts.
Als je dat wil vergelijken met een krantenjongen of vakkenvuller ben je een beetje fout bezig. En daar komt nog bij dat veel boeren veel stress en zorgen hebben. In verband met lage melkprijzen en ziektes.
Dus als ze jou even een dagje op de boerderij zetten, dan weet je niet wat je overkomt. en zou je wel wat meer respect krijgen voor boeren.

TheStijffmeister | 16-06-09 | 18:59

Boeren in Nederland....
Als je het mij vraagt moet je gewoon de markt zijn werk laten doen, vraag en aanbod. Dit zal ervoor zorgen dat er veel minder boeren zouden zijn in Nederland gewoon door het feit dat deze te duur zijn. Prijzen worden nu al kunstmatig hoogehouden. Afschaffen als je het mij vraagt. Dit zou er voor zorgen dat: Mensen minder geld kwijt zijn voor boodschappen; Mensen in 3de wereldlanden een baan krijgen, en geld kunnen verdienen op de enige manier die mogelijk is 'boeren'; Afschaffing van (een groot deel van) ontwikkelingshulp doordat armoede effectief opgelost wordt.

Natuurlijk is het vervelend dat boeren hun baan zullen verliezen, maar men moet proberen naar het grotere geheel te kijken. Protectionism is in princiepe nooit goed voor de economie.

Toch denk ik dat Nederland er wel voor zal zorgen dat we niet 100% afhankelijk zijn op het buitenland wat voedsel aangaat. Ook zullen Vleesbedrijven / Boederijën (denk ik) blijven omdat het niet echt realistisch is om vlees vanuit Zuid Afrika te laten aanvoeren.

JL1 | 16-06-09 | 18:49

@ seven | 16-06-09 | 18:26

Een sector waar we zuinig mee moeten zijn en slim mee moeten omspringen. Want ieder jaar weer etc. brengen ze harde valuta binnen. Heel anders dan de zieligheidsindustrie die wegen alleen maar op de schouders van de agri-industrieel. Maar we moeten elkaar allemaal helpen... Het probleem is dat in Den Haag en bij het grootste deel van de hofhouding (ministerieres, provincies, gemeenten en semi-overheden als waterschappen en noem ze maar op of organisaties als FNV, CNV) ze alleen aan zichzelf of de organisatie denken en niet aan het landsbelang zelf. Nogmaals de afstand burger en sturenden is veel te groot. Er is gewoon geen terugkoppeling. En wanneer er een mogelijkheid ontstaat door koene telgen uit Hollandsch geslacht die onbaatzuchtig ten strijde trekken worden ze door een overmacht aan hofedelen geattaqueerd. Gelukkig begint het volk te ontwaken. Hopelijk is het niet te laat. Vele vruchten des velds zijn reedsch verloren en geroofd eer eenvoudige luyden kunnen oogsten.

ecologiste | 16-06-09 | 18:41

boer zoekt plee

pendajo | 16-06-09 | 18:41

bra-brand | 16-06-09 | 17:48
Amen!

JaJijWel | 16-06-09 | 18:28

Het totale gewicht van de primaire landbouw en de toeleverende en voedselverwerkende
industrie in de Nederlandse economie is 10%. Dat betekent dat 10% van al het
geld dat in Nederland wordt verdiend direct of indirect zijn herkomst vindt in de
landbouw. Daarnaast zorgt het agrocluster ook nog eens voor 10% van de werkgelegenheid
in Nederland. Binnen het agrocluster is de primaire productie met ongeveer
20% van de totale toegevoegde waarde nog altijd een belangrijke pijler.
Agrocluster 40,3 miljard in 2002.

Zie 18:16 en 18:13 voor bron

seven | 16-06-09 | 18:26

Als boeren zeuren hebben ze gelijk!

Lechenveurde | 16-06-09 | 18:22

litertje melk produceren kost zo'n 27 cent, opbrengst ligt rond de 15 a 20 cent afhankelijk van de contracten. Zou persoonlijk ook gaan zeuren en vind het wel belangrijk dat we deze productie in eigen land houden. Mijn steun hebben ze! Voor zover die wat waard is overigens.......

Dikke lul, drie bier | 16-06-09 | 18:16

Ohjatog | 16-06-09 | 18:10

Vooroordelen over de Nederlandse landbouw

13 april 2005 - rapport

Publicatie naar aanleiding van het symposium 'De Nederlandse landbouw: acht mythen ontzenuwd'
www.minlnv.nl/portal/page?_pageid=116,...

seven | 16-06-09 | 18:13

Malossi | 16-06-09 | 17:22
Onzin, de boeren in NL leveren juist netto geld op. De verhalen over subsidie gaan vooral naar Frankrijk en Polen en Italië etc. De NL boeren betalen meer heffingen zoals de superheffing dan ze ontvangen aan subsidies en dan heb ik het nog niet over de normale belastingen of de werkgelegenheid die de voedselverwerkende industrie verderop in de voedselketen oplevert. Sterker een groot deel van de zeer positieve handelsbalans in NL komt door de export van voedsel.

seven | 16-06-09 | 18:11

@TheStijffmeister

Sorry maar boer valt bij mij een beetje in de zelfde groep als vakkenvuller en krantenjongen, waarom deze sector zo sterk wordt gesubsidieerd is mijn dan ook een raadsel. De marktwerking lat duidelijk zien dat men 1. boven stand leeft en 2. er een factor 10 boeren te veel zijn.
Verder is het nfsw gehalte van geenstijl erg laag en hebben wij hier bij pwc meestal rond half vier koffiepauze, nu jij weer.

Ohjatog | 16-06-09 | 18:10

No drinks
No piss !

Popcake | 16-06-09 | 18:09

Je mag het misschien niet denken laat staan zeggen, maar het zou wel eens goed zijn dat er weer een hongerwinter als in wo2 zou komen.
Mooi gezicht, al die hongerende voormalig arrogante (rand)stedelingen.
Lopend op weg naar de boer om voor wat overheerlijke bloembollen te bedelen.
Helaas zullen de boeren ze nog helpen ook.
En nee, ik ben geen boer, woon wel m'n hele leven op het platteland en ben desnoods volledig selfsupporting wat voedsel betreft.
Alle ruimte en kennis om om het even wat te verbouwen.
En het wild loopt rond het huis, dus vlees in ruime mate aanwezig.
En ik hou alles zelf.

gompie | 16-06-09 | 17:58

Ik wist niet dat Oss in Oost-Nederland ligt? Het dialect of poging daartoe matcht iig niet met Unox city.

Affengeiler Schwanz | 16-06-09 | 17:54

@ Broeder.

No woman, no cry in het dialect van Bob Marley betekent: nee lieve mevrouw, niet huilen alstublieft. Niet, zoals vaak gedacht wordt: geen vrouw, geen gezeik.

Ik zou echter zeggen: no farmers, no PSV.

Waffa Nkulo | 16-06-09 | 17:51

@ TheStijffmeister | 16-06-09 | 17:37
Dat is juist mijn punt. Als boer in Afrika kun je de hemel op aarde vinden. Mits de overheid je land niet afpakt, natuurlijk.

Petrus de Rewa | 16-06-09 | 17:49

Ik ben het wel met bigi bana boy eens!

Het is heel makkelijk roepen, stoppen met melken en iets anders gaan doen en als het hier weer goedkoper produceren is dan gaan we hier weer melken. Ten eerste gaat er een hoop kennis verloren (Nederland is één van de vooraanstaande landen op het gebied van landbouwontwikkeling op vele fronten).
Ten tweede, de consument (dat ben jij) en dan vooral de biologische freaks zorgen ervoor dat de kostprijs hier zo hoog is. Wij willen geen vuile (goed werkende maar niet zo gezonde) bestrijdingsmiddelen op onze producten, dat kan maar dat heeft wel zijn prijs. Ik hoef geen tomaten uit oekranie of ergens uit die buurt hoor, het is misselijk wat daar allemaal op zit. Eveneens in de koeien, varkens en kippen sector, zo is Nederland grotendeels overgestapt op een dier vriendelijke/ruime inrichting van koeien/varkens en kippen stallen.
Hier zitten er 10 op een meter en in polen nog 20.. waar zou het dan goedkoper zijn?
Dan wilt u op uw vrije zondag middag lekker een rondje gaan fietsen en dan niet tussen de kantoor gebouwen maar lekker in de natuur, stukje bos, stukje weiland en dan ziet u graag een koe in de wei staan. Geloof me, als je ze binnen laat staan kost dat bakken met arbeid en geld minder... Daar wordt onder andere subsidie voor gegeven! En nee, ik ben niet voor die hoge subsidies maar ik ben er ook niet geheel tegen..!
Als laatste nog over het quotum dat hier nog al eens werd genoemd, dit gaat er in 2015 af dus dan kunnen we zien wat er gaat gebeuren!

bra-brand | 16-06-09 | 17:48

Ziko | 16-06-09 | 17:43
Amen!

TheStijffmeister | 16-06-09 | 17:45

Even on-topic, boeren in Nederland moeten gewoon langzaam inkrimpen, is beter voor de ruimte die daardoor ontstaat.

Broeder | 16-06-09 | 17:32

Pardon? wat wou je met die ruimte doen dan? Natuur van maken zeker hahahaha, jij zou zo de politiek in kunnen. Die lullen ook alleen maar zo dom.

Ziko | 16-06-09 | 17:43

@mezelf

Die lage melkprijzen slaan idd ook nergens op.

broodje bal met mayo | 16-06-09 | 17:38

vraagstaart | 16-06-09 | 17:34
Dubbelpost.

Petrus de Rewa | 16-06-09 | 17:34
Het boeren in Afrika is wel wat anders dan in europa.
In Afrika zijn er veel minder regels waaraan ze zich moeten houden,
Zo heb je een quotum in europa waar de boeren niet overheen mogen gaan.

TheStijffmeister | 16-06-09 | 17:37

@ Zeddegeizot | 16-06-09 | 16:31
Vorige week zaterdag stond een aardig stukje in de NRC over de nieuwe boeren in Zuid-Afrika. Blijkt dat een succesvol boerenbedrijf in Afrika runnen afhangt van de mentaliteit van de boer, niet van maatregelen uit Europa. De interne markt in Afrika is groot genoeg, die boeren hebben Europa helemaal niet nodig.

Petrus de Rewa | 16-06-09 | 17:34

@TheStijffmeister | 16-06-09 | 16:59 Volgens mijn vrouw wel ja.

Mijn vriendin vindt me daarentegen weer erg mannelijk.

Mijn kinderen noemen me een oude zak.

Dus eigenlijk ben ik multifunctioneel.

En boeren moet je niet haten - die moet je laten.

*BURP*

vraagstaart | 16-06-09 | 17:34

Boerenreggae: No farmers, No Food. (voor de onwetenden, No Woman, No Cry)
Even on-topic, boeren in Nederland moeten gewoon langzaam inkrimpen, is beter voor de ruimte die daardoor ontstaat.

Broeder | 16-06-09 | 17:32

De overheid moet boeren met rust laten. Dan kunnen zij producten maken waar de markt om vraagt tegen een goede prijs; of een ander beroep zoeken.
.
Die subsidies slaan in elk geval nergens op. Waarom moeten belastingbetalers ABC geld inleveren, zodat ambtenaren KLM aan boeren PQF kunnen vertellen wat consumenten XYZ zouden willen? Dat kan de markt prima zelf regelen.

broodje bal met mayo | 16-06-09 | 17:29

Zonder boer geen voer.

TheStijffmeister | 16-06-09 | 17:25

@ ecologiste | 16-06-09 | 16:10: deze is ook mooi:
C. Buddingh's Vrij naar het Chinees: de zon komt op. de zon gaat onder. langzaam telt de oude boer zijn kloten.

Petrus de Rewa | 16-06-09 | 17:24

Hier worden elk jaar de uien in de sloot geflikkerd om vervolgens vrachtauto's vol uit Polen weg te halen die beter en goedkoper zijn... Nou dat zegt toch genoeg lijkt me. Die boeren kosten alleen maar geld. Volgens onderzoek kosten boeren aan burgers zo'n € 2000,00 per jaar. Boel geld voor die strontlucht.

Malossi | 16-06-09 | 17:22

Boeren? Melk komt toch uit de fabriek? ;)

seven | 16-06-09 | 17:13

vraagstaart | 16-06-09 | 16:57
Er daar wordt geen echt voedsel verkocht, hooguit wat afval.
Jamie Oliver en Mac Donalds nuggets vs Kwaliteit www.youtube.com/watch?v=kFkAszCA9dI (vanaf 2:50 gaat het over Mac...)

seven | 16-06-09 | 17:10

@TheStijffmeister | 16-06-09 | 16:59 Volgens mijn vrouw wel ja.

Mijn vriendin vindt me daarentegen weer erg mannelijk.

Mijn kinderen noemen me een oude zak.

Dus eigenlijk ben ik multifunctioneel.

En boeren moet je niet haten - die moet je laten.

*BURP*

vraagstaart | 16-06-09 | 17:10

vraagstaart | 16-06-09 | 16:57
Je bedoelt zeker FEBO, eigen eten eerst !!!

TNCS | 16-06-09 | 17:10

Ja laten we alles importeren, maar wat als die andere landen dat ook willen en hun productie ook terugdraaien of de oogst mislukt. Of er twisten of oorlogen tussen landen ontstaan..

Ik zie Maxime al onderhandelen met Iran over voedselimporten of nog beter Rusland... net zoals met het gas nu.. Sommige primaire levensbehoeftes moet je gewoon in de buurt verbouwen.. dat is gewoon veiliger en evolutionair slimmer..
Feit is dat Nederland en Europa gewoon voedsel produceert en wel zoveel dat zonder dat aanbod er een tekort is en er dus mensen sterven. Wereldmarktprijzen kunnen wel lager zijn, maar zullen direct stijgen als het aanbod afneemt zoveel dat wij in Nederland het niet meer kunnen betalen vanwege alle tekorten op de begroting etc..

seven | 16-06-09 | 17:07

vraagstaart | 16-06-09 | 16:57
Beetje blijven hangen in je kindertijd?

TheStijffmeister | 16-06-09 | 16:59

@TheStijffmeister | 16-06-09 | 16:50 Hahahahaaa! Wat dom!
Eten komt uit MacDonalds, dat weet zelfs een kind.

vraagstaart | 16-06-09 | 16:57

"Wreed lekker, trekken noast je trekker."

alfagrl | 16-06-09 | 16:56

"Dienstauto's CDA fractie Veghel rijden tóch niet op azijn."

Frelis Inna | 16-06-09 | 16:52

vraagstaart | 16-06-09 | 16:48
En ik ben van mening dat mensen die boeren haten een slechte opvoeding hebben gehad, en denken dat alles aan bomen groeit of uit de supermarkt komt.

TheStijffmeister | 16-06-09 | 16:50

@ DnSjaak | 16-06-09 | 16:33

Net viel bij een kwartje. Eigenlijk is die hele gevestigde politiek waar Pim en Geert tegen te hoop lopen op een aantal belangrijke issues niets anders dan een voorbeeld van die tragedie waar Hardin het over had bedenk ik nu ineens.

ecologiste | 16-06-09 | 16:50

gozahtje | 16-06-09 | 16:45
Net of jij niet gaat zeiken, als je steeds minder loon krijgt.

TheStijffmeister | 16-06-09 | 16:49

Verder ben ik trouwens van mening dat protesterende boeren hun paspoort moet worden afgenomen en dat ze met een enorme rotschop onder hun overall terug moeten naar het Rifgebergte.

En die gestolen trekkers terug naar hun rechtmatige eigenaar.

vraagstaart | 16-06-09 | 16:48

Boeren... Kap es met zeiken!

gozahtje | 16-06-09 | 16:45

seven | 16-06-09 | 16:40
In een prijzenoorlog vechten ze mekaar de markt uit met in het oog springende produkten Melk, bier, D.E koffie Coca Cola enz enz ...
Het soort produkten dus die de consumentenbond gebruikt om aan te tonen wie een dure of goedkope supermarkt is, gevolg is dat op dit soort produkten eeen flinterdunne marge zit en zelfs soms een min marge.
Vlees, groente, brood, cosmetica daar wordt goud aan verdiend...

MichieldeMuiter | 16-06-09 | 16:45

@seven | 16-06-09 | 16:32 Dank! *Deze link bookmarkt*

vraagstaart | 16-06-09 | 16:44

@ San Paulo | 16-06-09 | 16:40
Wil je niet zo pietleuterig doen.

TheStijffmeister | 16-06-09 | 16:41

Jouwor, weer lekker op de boeren gaan kankeren.
Als iemand zijn huiswerk had gedaan was gebleken dat 80 procent van de Nederlandse subsidie naar het buitenland verdwijnt. Vooral naar Frankrijk, waar er nog kleine boertjes zijn met een hectare land die op onze subsidie teren.
@Thestijffmeister, kijk daar ben ik het ook mee eens!
@opperdpop, ga jij lekker deaud!

Ziko | 16-06-09 | 16:41

Boeruhn +1

MarcHolleeder | 16-06-09 | 16:40

Je kunt wel zien dat jij totaal geen verstand hebt van boeren.

TheStijffmeister | 16-06-09 | 16:40

stijffmeister... zijken? wat is dat precies? of bedoel je zeiken steiffmijster?

San Paulo | 16-06-09 | 16:40

MichieldeMuiter | 16-06-09 | 16:38
Ik heb er een linkje bijgedaan, ah is immers de grootste partij in deze.. Dat er kleinere supers zijn die tijdelijk stunten is inderdaad juist, maar de marge van de supers op melk is gewoon extreem gestegen.

seven | 16-06-09 | 16:40

DnSjaak | 16-06-09 | 16:33

Het is niet alleen gaswinning maar bijvoorbeeld ook opslag en biogas , natuurlijk
moeten we doorgaan wat betreft zon en wind energie.

Eurotokkie | 16-06-09 | 16:39

@ Ohjatog | 16-06-09 | 15:36
Misschien moet jij maar is een echt beroep zoeken ipv rond half 4 op je computer te zitten zijken op boeren.
Boeren weten teminste wat werken is.

TheStijffmeister | 16-06-09 | 16:39

gewoon uitzetten. ze stinken naar poep. melk moet juist goedkoper. ze hebben ook al rooie diesel waar ze stad en land mee afreizen. en al veel te veel subsidie. wie een bedrijf wil runnen moet zelf zijn eigen geld verdienen. en anders verkoop je toch gewoon het paard/paarden

opperdepop | 16-06-09 | 16:39

seven | 16-06-09 | 16:24
Melk staat in de koeling voor ongeveer 40 cent hoor...

MichieldeMuiter | 16-06-09 | 16:38

DnSjaak | 16-06-09 | 16:28
Misschien dat dat 1 cent is van een literpak de rest komt gewoon door de machtspositie op de inkoopmarkt van de supermarkten. Immers het is een product wat direct verkocht moet worden ivm opslag en houdbaarheid. De supers vormen europese inkoopcombinaties en hebben ivm de melkveehouders gewoon een machtige positie, een positie die ze misbruiken. Neelie Kroes doe er wat aan..

seven | 16-06-09 | 16:37

oanhoanwoage

San Paulo | 16-06-09 | 16:37

Trouwens, het is oa ipv ao..

Boerenhoofd | 16-06-09 | 16:35

@ Carboneum | 16-06-09 | 16:30
Bij de pizzaboer natuurlijk!

Gleufdiertje | 16-06-09 | 16:35

boeren +1

t0mmyb0y199 | 16-06-09 | 16:34

je hangt het achter je auto en het begint met een o

San Paulo | 16-06-09 | 16:34

Trekker trek 09/10

Iambtenaar | 16-06-09 | 16:34

Eurotokkie | 16-06-09 | 16:29

u heeft gelijk. Gas is inderdaad een sector waarin de overheid zou moeten durven investeren voor hoger rendement.
Maar gas is eindig..... daarna.....?

Mogelijkheden in wind energie. Kennis aanwezig succes voorbeelden in Duitsland. Maar Shell is olie en gas dus...... die verdienen nu lekker en willen dat maximaliseren ipv investeren in mogelijkheden toekomst. Is klassiek verhaal "tragedie of the commons"
*Opvallend dat W. Bos ex shell is niet waar?*

DnSjaak | 16-06-09 | 16:33

Boer Harms: "De melk is halfvol niet halfleeg"

De Koreaanse Slet | 16-06-09 | 16:33

ZeikerTs.

Dostranamus | 16-06-09 | 16:33

Bigi Bana Boy | 16-06-09 | 15:50
Je begint steeds meer op die labiele zwakzinnige spamhoer van een Bijstandskoning te lijken.
Protectionisme kost banen. Ook in de agrisector. En Afrika kan zich onmogelijk aan de armoe ontworstelen zonder sterke landbouw. Maar Afrika krijgt geen poot aan de grond, dankzij imporheffingen, een door de wereldbank opgelegd subsidieverbod, en prijsvervalsing in de EU.
Kortom: Als je meer werklozen wil, en armoe en honger in Afrika, blijf dan vooral je domme peop praten.

Zeddegeizot | 16-06-09 | 16:31

Eurotokkie | 16-06-09 | 16:29
Dat gas is al bijna op... de babyboom heeft het erdoorheen gejaagd.. en dat was 12 jaar geleden al duidelijk, Flip de Kam, econoom over de verkwisting van een bodemschat.. www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Aardgas/bate...

seven | 16-06-09 | 16:31

Eurotokkie | 16-06-09 | 16:29
Krijgen we lekker nog meer aardbevingen hier in grunn...

Carboneum | 16-06-09 | 16:31

@ Gleufdiertje | 16-06-09 | 16:28
Waar mot ik een pizza kopen?

Carboneum | 16-06-09 | 16:30

DnSjaak | 16-06-09 | 16:23

Wij in Nederland zitten met onze reet op goud namelijk Gas , met een beetje
inzicht kunnen wij het rijkste land van west Europa worden maar dan moet de
overheid wel investeren hierin.

Eurotokkie | 16-06-09 | 16:29

Wildplassen!! Waar is de politie?

grote haas | 16-06-09 | 16:29

Gezellie zo samen trekken!
Fraaie pica.

Frederik Puntdroad | 16-06-09 | 16:28

@ Carboneum | 16-06-09 | 16:22
Din kist bliem pizzen ben ik baang.

Gleufdiertje | 16-06-09 | 16:28

seven | 16-06-09 | 16:24

Verschil marge groten deels verklaarbaar door toename transport kosten. Grotendeels dan hè. Want Appie wil verloren geld in superoorlog natuurlijk wel terug verdienen!

DnSjaak | 16-06-09 | 16:28

55% van het EU bidget verkwanselen aan een markt die overbodig is geworden -1

PauperPanda | 16-06-09 | 16:27

ach, loat dien jong'n eem' de kulle uut de bukse hang'n, jungs.
Nie van dat benauwde

bucken | 16-06-09 | 16:27

Bio brandstof.
Food duurder.

wiers | 16-06-09 | 16:26

@ Eurotokkie | 16-06-09 | 16:21
Zijn niet alle Brabo's boeren? j/k (denk ik) xD

Gleufdiertje | 16-06-09 | 16:26

Jij snapt het seven. Die supermarkten draaien nog prima.

Carboneum | 16-06-09 | 16:25

Melk per liter jaar geleden 50 cent voor de boer en in het schap bij de super rond de 80 cent
Melk nu rond de 22 cent voor de boer en in het schap bij de super nog steeds rond de 80 cent.... en dat is dan nog het ah huismerk webwinkel.ah.nl/process?search_paramet...

seven | 16-06-09 | 16:24

Bigi Bana Boy

Het ontwikkelen van landen als China en India. zoals je dat beschrijft is juist het ultieme bewijs dat vrije markt weldegelijk eerlijk is. wij zijn niet efficient meer. Dus anderen nemen het over. Wij worden armer omdat ons europa niet ingesteld is op overstappen naar andere mogelijkheden o.a. door de verzorgingsstaat. Met andere woorden we moeten idd eerst kapot gaan tot we begrijpen dat vrijemarkt een systeem is dat inzet en durf vereist. En dat is nu eenmaal moeijlijk als je op dit moment een leuk inkomen hebt met je huidige werk en dit word in stand gehouden door de overheid.

Of te wel subsidies - afschaffen in elke vorm!
Zorg voor werklozen centraal geregeld tegen minimum kosten. Waar staat het geschreven dat wij allen recht hebben op een woning en levenstandaard zoals we dat in nederland kennen?

*iets over in het zweet uwes aanscheins*

DnSjaak | 16-06-09 | 16:23

On Topic! Top die kop! Dubbele punt.. Ahum.. Komtie...

Geen piemel? Geen plas!

surmajkalot | 16-06-09 | 16:22

Heel leuk hoor de en inslikken en daar een 'n van maken. Toch is het bij het Gronings zo dat je de en gewoon laat staan, omdat er anders te vaak een apostrof in komt.

Volgende keer dat het fout is pis ik over iemand heen zx.

Carboneum | 16-06-09 | 16:22

T löp miej der langs!

Geiteneuker | 16-06-09 | 16:22

Tiet veur un pafke

Klukkluk | 16-06-09 | 16:22

Gleufdiertje | 16-06-09 | 16:19

Boeren is een beetje ouderwets het zijn gewoon ondernemers , kijk
in Eindhoven daar wonen boeren.

Eurotokkie | 16-06-09 | 16:21

Oss +1
Boeruh +1

Wumbo | 16-06-09 | 16:21

@ Jaap de Paap | 16-06-09 | 15:53
Lol.
.
Wild pissende boeren, pissende wilde boeren en pissende boeren in het wild, altijd -1.

Gleufdiertje | 16-06-09 | 16:19

@Bigi
Bedankt voor je algemene antwoord, jammer dat je me weer eens negert.

Lying Dutchman | 16-06-09 | 16:19

boeren +1
boeren kaalkopjes -, maar in dit geval niet ;D

lptjah | 16-06-09 | 16:17

De boer is troef.

websenior | 16-06-09 | 16:17

Boeren +1

vodkadip | 16-06-09 | 16:17

Geen boeren,
Geen subsidihoeren!!

lutger | 16-06-09 | 16:16

-weggejorist-

De Leelijcken Eendt | 16-06-09 | 16:16

protesteren heeft toch geen zin, brussel bepaalt wel hoe "het moet", die duizenden boeren in Europa is maar een peulenschil voor Brussel. Brussel heeft het te druk met koffiedrinken, maar he ! wat ging er ook alweer in die koffie ? melk ?!

lange jan | 16-06-09 | 16:16

Ge kenne altied nog zaed'n kope'n en zelf boon'n, eerbie'n, mais, eerdappel'n, pruum'n, appols, tomaot'n en wiet ik viel goan kwiek'n, en den kenne ze de keleere krieg'n doar in Brussl.
Opzout'n! Optief'n! Opgedeurdonderd!

Beertje Colargol | 16-06-09 | 16:15

@ Meneer 16:10
In 2008 ontving Frankrijk met 10 miljard het meeste geld, gevolgd door Italië en Spanje. (10 miljard van de 42,2 miljard in totaal)
www.trouw.nl/groen/nieuws/article27719...

steven paul | 16-06-09 | 16:15

Gewoon voedsel uit Afrika. Ingekocht en verkocht door Nederlanders op de wereldmarkt met een mooie marge.

Aan de ene kant helpen we die arme boeren daar aan werk en aan geld. Aan de andere kant verkopen we onze tractoren, werktuigen en kennis (of ruilen tegen bijvoorbeeld voedsel).

Bovendien kunnen we die kostbare stukken land in Nederland wel wat beter inrichten met dat subsidiegeld.

Porrello | 16-06-09 | 16:15

Henkhè | 16-06-09 | 16:08

Ach ja bij een goede oogst wordt de patat duurder en bij een slechte ook dus laten
ze lekker alles naar het buitenland verplaatsen.

Eurotokkie | 16-06-09 | 16:13

Ze blokkeren zo wel de weg.

azijnseikerT | 16-06-09 | 16:11

De boer is stoer. Laat ze die bureaucraatjes in Brussel maar een goed poeppie ruiken.

Godward | 16-06-09 | 16:11

Boeren vinden nieuwe natuurlijke methode om hun gewassen te beschermen. Kunstmatige bestrijdingsmiddelen zijn verleden tijd.

ja_zegt_ie | 16-06-09 | 16:11

Dit kan een boer (of z'n lul) vast beantwoorden;
Is het nog steeds zo dat de meeste Europese soepsidies naar de franse boeren gaat?

Meneer | 16-06-09 | 16:10

@Bigi Bana Boy | 16-06-09 | 15:32 Gewoon: marktwerking. Die subsidies ruimen doet meer voor de derde wereld dan Koenders, dankzij die subsidies is er sprake van enorme concurrentievervalsing waar de boeren buiten Europa de dupe van worden.

De belangrijkste boosdoener is trouwens Frankrijk, maar dat terzijde.

En waarom zouden we niet afhankelijk mogen zijn van anderen? De enige succesvolle autarkie is volgens mij Noord-Korea en dat zal jij toch niet willen, wel? Waarom sleep je hier trouwens Geert aan zijn blonde lokken bij?

En wanneer stop je met het schoppen van je vrouw? ;-P

vraagstaart | 16-06-09 | 16:10

En dan deze als tegenhanger, moar dat bunt varkensboern uut Broabant:
Het stinkt er naar de roomse boerenbond,
Naar gier en drijfmest allerwegen,
Hoe hier Gods volk de wijde stilten schond,
Het deert ze niet: de kerk is daar niet tegen.
Eens heide, onafzienbaar in het rond,
Waar wulpen jubelden en mensen zwegen.
Eens heldere beken, stinkend nu naar stront,
Toen zonnedauw en nu verzuurde regen.
Waar bleef de boer, hij die de grond beheert?
Hij werd tot smurrie-held gedegradeerd,
Verwoester van het erfdeel hem verleend.
Vervuild de vennen en de Peel verveend,
Verdroogd de bossen en de ziel versteend,
Waar bleef het edel Brabant dat zich weert?
Victor Westhoff

ecologiste | 16-06-09 | 16:10

Erectus Enormus | 16-06-09 | 15:49

LOL

Drs.. Gelul | 16-06-09 | 16:10

Ah, boeren. Wie houd niet van ze.

Timsto | 16-06-09 | 16:09

*spuugt terug*

Duderoo | 16-06-09 | 16:09

wisten jullie wel dat Nederland marktleider in pootaardappelen is, dus zonder NL zal er een enorme schaarste komen aan o.a. de chips en patat die jullie zo lekker vinden.

Henkhè | 16-06-09 | 16:08

kneuterzak | 16-06-09 | 15:40

anders jij wel :-)

Drs.. Gelul | 16-06-09 | 16:08

Boeren +1

BarryPooter | 16-06-09 | 16:08

welk dialect is dat dan weer?

hockeyer8 | 16-06-09 | 16:06

Eurotokkie | 16-06-09 | 16:01
Euh.... dan is dit toch wel één van de betere topics van de afgelopen dagen.

Lying Dutchman | 16-06-09 | 16:06

Bigi Bana Boy | 16-06-09 | 15:39

Als het economisch zinvol is kunnen we zelf toch tomaatjes gaan kweken? !Zolang dat niet het geval is (nu dus) is het dus wel zinvol om tomaatjes uit bijv "finland" of de Oekraine te halen. Maar ik begrijp dat je zelf ruraal georienteerd bent?

Drs.. Gelul | 16-06-09 | 16:06

@ Petrus de Rewa | 16-06-09 | 15:59
Mooi. Ook deze uit de tijd dat boeren nog geen agribusinessmen waren

De dieren

De landman gaat, nu de avond is gevallen,
En de arbeid slaapt, voor `t laatst zijn hoeve rond;
Hij keurt het werk der knechts in schuur en stallen,
En als zijn schaduw volgt hem trouw de hond.
Hij toeft bij `t vee, en luistert hoe het ademt;
Rond schoft en horen hangt een warme damp,
Die met een geur van zomer hem bewadenit,
En in een nimbus nevelt om de lamp.
Dan loopt hij tastend langs de ruif der paarden,
Verwelkomd door een dreunend hoefgeklop;
Hij spreekt hen aan, en streelt een ruig behaarde,
Een speels hem toegestoken manenkop.
En als hij eindelijk, rustig na `t volbrachte,
De handen boven `t vlammend houtvuur heft,
Vervult hem nog de ontroerende gedachte
Aan wat rondom hem leeft en `t niet beseft.
Hij peinst, en leest in `t boek met koopren sloten
Het hoofdstuk uit, dat Noachs tocht beschrijft,
Hoe de arke met haar simple reisgenoten
Lang op de oeverloze zondvioed drijft.
Gans in het wonderbaar verhaal verloren, Terwijl hij mijmrend in de haardgloed staart,
Lijkt het hem of, door God daartoe verkoren,
Hij met zijn dieren over `t water vaart.

Aart van der Leeuw

ecologiste | 16-06-09 | 16:06

de boer? dat is de keerl!

hetluis | 16-06-09 | 16:04

Hmmm, als ze tegenwoordig in Oss zo praten dan hebben de Friezen hun leefgebied fors uitgebreid.

Adriaantjeeeeeuh | 16-06-09 | 16:04

Balsaq | 16-06-09 | 15:56
Klopt,vreet ie maor uit de muur bij de MacDonalds. Haha,verdomt,ik vun em mooi,toch?

Brakovich | 16-06-09 | 16:04

Hoge benzineprijzen dwingen boeren tot handkar.

harry pikkel | 16-06-09 | 16:02

Rechtsetterbakje | 16-06-09 | 15:56
niks.
Alleen da'k heule mooie boer'n vrouw'n ken.

Teun van het Tuinpad | 16-06-09 | 16:01

Hallo Redactie ik weet dat de buit binnen is maar dat wil niet zeggen dat je achterover
kunt hangen en flut topics kunt plaatsen.

Eurotokkie | 16-06-09 | 16:01

Bigi Bana Boy | 16-06-09 | 15:50
Wie zegt dat Pokiwokki goedkoper produceert? Helemaal bij stijgende brandstofprijzen?

Lying Dutchman | 16-06-09 | 16:00

@ Bigi Bana Boy | 16-06-09 | 15:50
Net gezien wat Lying Dutchman | 16-06-09 | 15:46 schreef?
Niet alle boeren hoeven melk te produceren ze kunnen ook andere dingen gaan doen. Dat is nu net het mooie van globalisering.
Natuur heeft het er soms moeilijk mee. Nou doe daar dan andere dingen zoals natuurbeheer, waterbeheer of zo. Is ook vraag naar. En let op de transportprijzen zoals Lying Dutchman aanhaalde.
Tegenwoordig is veel minder grond nodig om meer productie te maken = innovatie. De grond die vrij komt kun je voor andere doeleinden gebruiken.

ecologiste | 16-06-09 | 16:00

Het vreemdste is natuurlijk dat je op de foto alleen maar jongemannen ziet. Zij hebben juist het meeste baat bij een ongereguleerde markt voor melk. Zonder mest- en melkquotum, zou het veel gemakkelijker zijn om een melkveebedrijf te starten. Juist de oudere boeren, en dan met name de oudere boeren zonder bedrijfsopvolger, hebben het meeste voordeel van Brussel.

steven paul | 16-06-09 | 16:00

Ballade van de boer

Er stonden drie kruisen op Golgotha,
Maar de boer hij ploegde voort.
Magdalena, Maria, Veronica,
Maar de boer hij ploegde voort.
En toen zijn akker ten einde was,
Toen keerde de boer de ploeg
En hij knielde naast zijn ploeg in het gras,
En de boer, hij werd verhoord.

Zo menigeen had een schone droom,
Maar de boer hij ploegde voort.
Thermopylae, Troja, Salamis,
Maar de boer hij ploegde voort.

Het jonge graan werd altijd groen,
De sterren altijd licht,
Gods woord streed in de wereld voort
En de boer heeft het gehoord.

Men heeft de boer zijn hof verbrand,
Zijn vrouw en os vermoord;
Dan spande de boer zichzelf voor de ploeg,
Maar de boer hij ploegde voort.
Napoleon ging de Alpen op
En hij zag de boer aan 't werk,
Hij ging voor Sint-Helena aan boord
En de boer hij ploegde voort.

En wie is er beter dan een boer,
Die van de wereld hoort,
En hij ploegt niet, wat er al geschiedt
Op deze akker voort.
Zo menigeen lei de ploegstaart om,
En deed het werk niet voort,
Maar de leeuwerik zong hetzelfde lied,
En de boer hij ploegde voort.

Heer God! De boer lag in het gras,
Toen droomde hij deze droom:
Dat er eindelijk een rustdag was
Naar apostel Johannes' woord.
En de kwaden gingen hem links voorbij
En de goeden rechts voorbij,
Maar de boer had zijn naam nog niet gehoord
En de boer hij ploegde voort.
Eerst toen de boer die hemel zag
Zo vol van lichte schijn,
Toen spande hij zijn ploegpaard af,
En hij veegde het zweet van zijn voorhoofd af,
En hij knielde naast zijn stilstaand paard,
En hij wachtte op Gods woord.

Een stem sprak tot aarde, hemel en zee
En de boer heeft haar gehoord:
"Ter wille van de boer die ploegt
Besta de wereld voort!"

J.W.F. Werumeus Buning (1891-1958)

Petrus de Rewa | 16-06-09 | 15:59

Respect voor boeren is al jarenlang geleden verdwenen in Nederland. Waar menig Lutser zijn "best" zit te doen achter zijn door de baas betaalde pc zit te bluffen. pochen etc... wordt de boer als lul afgeschilderd in dit land. Vaak vergeet men dat dit ondernemers zijn, maarja wat maakt het uit.

WimDorsman | 16-06-09 | 15:59

Bigi Bana Boy | 16-06-09 | 15:50

Goed onder woorden gebracht. Het einde is nabij!

lekker moeder | 16-06-09 | 15:58

@Brakovich | 16-06-09 | 15:55:

Joh, maar dat hoef ik toch niet van het voer van een dure Nederlandse boer te doen?!

Balsaq | 16-06-09 | 15:56

@ Teun van het Tuinpad

Wa denkt te "the Wizard" ???

Rechtsetterbakje | 16-06-09 | 15:56

Ben zulv geen boer,maor geloof moar dries dat de boer oetkleed word in dizze tied. Ze verdient je niks meer an die melk. Tuurlijk zeurt een boer altied,maor vergeet ien ding niet,van de boer vreet ie! Verdulleme nog an toe,dommit blift er geen boer meer over.

Brakovich | 16-06-09 | 15:55

zo die zijn nog wel effe onderweg

Grundlickgeit | 16-06-09 | 15:55

Beetje kort door de bocht Pete_1968, je moet er niet aan denken om afhankelijk te zijn van andere landen als het om voedsel gaat.

Karel Kruizenruiker | 16-06-09 | 15:54

Dat ventieltje moet hier ergens liggen boys!

Rest In Privacy | 16-06-09 | 15:54

Bigi Bana Boy | 16-06-09 | 15:50
Op naar de sovchozen dan maar?

1sokkie | 16-06-09 | 15:53

Tou ee'm Tammo.

Jaap de Paap | 16-06-09 | 15:53

Hier kwamen ze net ook voorbij.
Zeker een half uur lang... bijna onafgebroken

Jolly_Jop | 16-06-09 | 15:52

dr stond een pony in de wei.... stelletje fapboeren

henksouders | 16-06-09 | 15:52

Uit Oss zei u?
1x raden wie dat georganiseerd heeft.

Cazi | 16-06-09 | 15:52

1 comment op 2 tegels.
Knap Teun..... lullo.

Teun van het Tuinpad | 16-06-09 | 15:52

Ik vind het vrij droevig als je Brabants dialect verward met Achterhoeks. Een klein beetje kennis van de verschillende regio's van dit land is toch niet te veel gevraagd?

Discus | 16-06-09 | 15:51

Vrije markt gelovigen, en jullie denken werkelijk dat Europa al die miljoen extra werklozen er wel bij kan hebben als al het werk naar Pokiwokki verdwenen is ? Hoe veel economische rampen moeten jullie nog meemaken voor jullie eindelijk eens uit die neo- liberale natte droom wakker willen worden ? En hoe lang blijven wij hier denken dat wij altijd wel een technologische voorsprong op China enz blijven houden ? Dat ze daar dommer zijn dan wij ? Hoe lang gaan we nog door economische koekoeksjonegn als China en India groot te brengen met ons geld, onze arbeid en onze kennis ? Dream on. Mijn God wat hebben jullie een plaat voor jullie kop. We zitten midden in de grootste fail van het vrije markt denken ooit en nog wil men niet wakker worden.

Bigi Bana Boy | 16-06-09 | 15:50

Doet me altijd denken aan het jaren 90 liedje van Snow: Infarmer

Erectus Enormus | 16-06-09 | 15:49

Boeren +1

Hyppo Kriet | 16-06-09 | 15:48

'boeren massaal over de zeik door eten van onbekend voedsel'

JosVerbeek | 16-06-09 | 15:48

Gods water over Gods akker.

leo de pejo | 16-06-09 | 15:47

@ ramses snaptnie | 16-06-09 | 15:43

Ut mooijste stukkien prooza von die letzte tied, miroakels mooi man.

ecologiste | 16-06-09 | 15:47

Bigi Bana Boy | 16-06-09 | 15:32
Zoals Drss Gelul al schreef. Ook hier moet de vrije markteconomie op los gelaten worden. Vraag en aanbod, geen protectionisme, geen subsidies. Als blijkt dat het weer lucratief wordt om melk te produceren of tomaten te kweken, moet je eens opletten hoe snel ze weer aan het werk zijn. Dat er landbouwgronden gaan verdwijnen is vanzelfsprekend, maar tuinbouw kan ook midden in Amsterdam in een leegstaand kantorenpand. Dat er kritisch naar de vergoedingen van melk moet worden gekeken is logisch, maar ook dit zal zichzelf regelen ivm stijgende transportprijzen.

Lying Dutchman | 16-06-09 | 15:46

@ steven paul | 16-06-09 | 15:32

Ieh hept ut deur mien jeungske.

ecologiste | 16-06-09 | 15:44

BOERUH

Jax | 16-06-09 | 15:44

@ Bigi Bana Boy 15:39
De zogenaamde voedselcrisis is, net als de hoge olieprijs, weer over. De prijzen zijn al weer een stuk lager. Veel landen, met name in Oost Europa kunnen stukken efficienter produceren, waardoor de totale produktie nog gigantisch kan groeien. Verder spreek je jezelf tegen, omdat de prijzen bij een voedselcrisis hoger worden, waardoor bovenstaande boeren juist niets te klagen zullen hebben.

steven paul | 16-06-09 | 15:43

Ik vind dat ze niet zo moeten zeiken. Dat doe je op de plee.
En boern hebbn 't zo slech nog nie. En anders kunnn ze altiet wiet zettn.

ShakeTA | 16-06-09 | 15:43

zonder boeren niks te vreten +1 (steunt overigens elke staking tegen onze ''pauperregering'')

vierzefeur | 16-06-09 | 15:43

hosternokke, stè die boer'n noe te piss'n in d'dulve? Wa dienk jie wa' a da doet mee die struuk'n? Die hin d'r hlad dòòd van. En wie mò da wee betèle? Juust, oans stomm'n donders.

ramses snaptnie | 16-06-09 | 15:43

Bigi Bana Boy | 16-06-09 | 15:39
Nee, vijftig jaar lang miljarden subsidie per jaar uitgeven, tonnen voedsel dumpen om de prijs kunstmatig hoog te houden en daardoor dus ook nog eens te veel betalen voor het eindproduct, dat is een goed idee.

1sokkie | 16-06-09 | 15:42

De verliezers:
Afrikaanse boeren. Geen subisidie, wel importheffingen.
De EU consument. Betaalt teveel voor melk in de winkel en ook nog eens via de belastingen.
De winnaars:
Franse boeren. Slaan een gat in de EU begroting. Zijn volkomen inefficiënt. En gaan bij het minste direct en masse de straat op.

Zeddegeizot | 16-06-09 | 15:41

Beter iets dan niets zou ik zeggen. Hadde mar een vak mot'n ler'n.

DoodEnVerf | 16-06-09 | 15:41

Grappig zelfde topic als spits.
Daar schreef ik al dat subsidies voor melk omlaag moeten volledig afgeschaft moeten worden. Dus gewoon daar waar het kan in Nederland buiten de natuurgebieden voor de wereldmarkt produceren dus innovatief zijn. Scheelt een hoop vergaderen, bureaucratie, fraude en papieren rommel. We moeten met onze tijd meegaan en er geen CDA-PvdA-industrie van maken.
Krijgen andere landen in de wereld ook een kans en bevorderen we de innovatie overal waardor de prijs voor de consument lager komt te liggen.
Iemand schreef dat ze anders maar eens wat anders moeten doen dan melk produceren. Klopt vooral daar waar het moeilijker is om veel melk te maken. Krijg je meer diversificatie. De één verdient zijn geld met melk maken de ander met toeristen, natuurbeschermers, windmolenenergie of begin een sexboerderij.

ecologiste | 16-06-09 | 15:41

En No Food, No Farmers.

Otis B. Driftwood | 16-06-09 | 15:40

@ Drs.. Gelul | 16-06-09 | 15:38
U doet Uw naam eer aan.

kneuterzak | 16-06-09 | 15:40

Drs.. Gelul | 16-06-09 | 15:34
Goed idee hoor. Je voedselvoorziening in de handen van landen als Marokko of Oekraïne leggen. En dat terwijl de WHO nog altijd een wereldwijde voedselcrisis voorziet.

Bigi Bana Boy | 16-06-09 | 15:39

Zo, nu even een zware van nelle

Krulsnor | 16-06-09 | 15:39

@Bigi Bana Boy 15:32
Gelijk stoppen met de subsidies. Heeft in Nieuw Zeeland ook gewerkt. Eerst vallen de rotte appels eruit en vervolgens verdienen de overblijvende boeren meer.
Ik weet zeker dat als je 20 boeren op de bovenstaande picca vraagt wat de kostprijs van de melk is, dat er maar een paar kunnen antwoorden. En als je dan vraagt of ze de kostprijs even willen opsplitsen in voerkosten, machinekosten ed dan zullen ze allemaal wel met de mond vol tanden staan. Zulke ondernemers kunnen we missen als kiespijn. De boeren die wel met hun bedrijf bezig zijn, rijden heus niet naar Brussel. Die zijn aan het werk.

steven paul | 16-06-09 | 15:39

Aan de andere kant, je zal maar ´de trekker naor Bruss'l´ moeten ´om te protester'n teg'n die laoge melkpriezen´, mag je wel goed plannen als je op tijd aan wil komen.

R-W | 16-06-09 | 15:39

Collectieve landbouw houdt ook in dat er collectief gezeken moet worden.

Bovenmens | 16-06-09 | 15:39

"Boerkes mutten miegen"

kogelbiefstuk | 16-06-09 | 15:38

Bigi Bana Boy | 16-06-09 | 15:32

Als de tomaatjes uit een apenland te duur worden of niet meer leverbaar zijn is het te overwegen ze zelf weer te gaan telen. Tot die tijd graag goedkopere (meer smaakhebbende )tomaatjes uit apenland graag. En dus GEEN subsidie meer. Jammer voor de boeren en vooral hun gebrek aan creatieve ideeen om wat zinvollers met je land te gaan doen.

Drs.. Gelul | 16-06-09 | 15:38

Vissen op koe: met de worm aan de onderlijn.

LibertasSimplex | 16-06-09 | 15:37

boeren +1

redje007 | 16-06-09 | 15:37

Mwoooaaaaaa! Sloan Drikus!

Biff Eagleburger | 16-06-09 | 15:37

Als er genoeg boeren failliet gaan gaat de prijs van zelf weer omhoog lijkt me?
*kuch* had je maar een beroep moeten leren *kuch*

Ohjatog | 16-06-09 | 15:36

@JaapieM | 16-06-09 | 15:30
U bent Groninger?

Jaegelsch | 16-06-09 | 15:36

Opzoek naar de neon verlichting in de sloot

Flufferkid | 16-06-09 | 15:35

rukkers met trekkers

hekkesluiter | 16-06-09 | 15:35

Stelletje zeikers.

R-W | 16-06-09 | 15:35

@ Drs. gelul.
Precies, zo is het!

Pete_1968 | 16-06-09 | 15:35

@ Bigi Bana Boy | 16-06-09 | 15:32
+1

LaatsteMan | 16-06-09 | 15:34

Wrum n grun'ngs ksent bie broabanze boer'n?

1sokkie | 16-06-09 | 15:34

En ondertussen houdt de EU vakkundig de goedkope tomaatjes en andere overheerlijke groenten uit bijv een land als Marokko buiten de deur. Boeren moeten gewoon wat anders gaan doen. Ik wil best 70 cent per liter betalen als dat de werkelijke waarde is van melk ipv die witte subsidie plas verder laten uitdijen. Als je als boer je boontjes niet kunt doppen zijn er genoeg plekken op de wereld waar we doppies kunnen kopen.

Drs.. Gelul | 16-06-09 | 15:34

Alle landbouw subsidies afschaffen.
Ja, dan gaan de boeren failliet. Nou en? Gaan ze lekker iets anders doen.
Ophouden met die plattelandsromantiek en gewoon geld verdienen.

Pete_1968 | 16-06-09 | 15:34

*boert*

honde-brok | 16-06-09 | 15:34

Mijn kippen zeggen dat die boeren geen mooie veren hebben, en het commentaar van de haan is niet geschikt voor publicatie...

JosVerbeek | 16-06-09 | 15:34

Boeren zijn de baas!

Bos Hout | 16-06-09 | 15:34

De komkommerprijs schijnt ook gedaald te zijn

Tobi | 16-06-09 | 15:33

Fail @ Het gebruiken van een Achterhoeks dialect voor Brabanders,

hadde toch wè anders an moete pakke, of nie...

Timmert | 16-06-09 | 15:33

Boernmoes mit aardappln! Das pas lekka!
Mit d'n vlam uit den piep gingen wie na Brussl toe!!

Rechtsetterbakje | 16-06-09 | 15:32

Wat een zeikers...

Meautie | 16-06-09 | 15:32

Ja, dat is een topic waar ik al een tijdje op heb gewacht. PVV-achtigen kankeren voortdurend op het feit dat een gigantisch deel van de EU gelden in de vorm van landbouwsubsidies wordt rondgepompt. Een deaudzonde natuurlijk in de ogen van de vrije markt kerk. Maar zonder die subsidies is het over en uit met landbouw en veeteelt in Europa, en dan heb ik het nog niet eens over de zwaar gesubsidieerde glastuinbouw in Nederland (of denk jullie dat die hetzelfde voor gas betalen als jullie ?).
Ik vraag jullie af of we nu voor onze voedselvoorziening ook helemaal afhankelijk willen gaan worden van apenland, net als van onze olie en gas (voor een groot deel van Europa dan eh ). Of toch maar EU gelden naar de boeren sturen.Leuk dilemma he ? Hoe zou überliberaal Geert dat zien ? Over tegen zijn is makkelijk. Kom eens met antwoorden ?!?!

Bigi Bana Boy | 16-06-09 | 15:32

En wat hebben we gelachen zeg van die grappen van Geenstijl over boeren. Of niet jongens? Ja tog? Zeau he!

Kutsite

basroorda | 16-06-09 | 15:32

No farmers no food!!!

Vortec | 16-06-09 | 15:32

Trekt *plop* een grolsch open...

KaiserSoza | 16-06-09 | 15:32

Waarom automatiseren we ook alweer alles? Ohja, die plassen niet wildt

ProW | 16-06-09 | 15:32

Melkveehouders zijn mensen die denken dat ze ondernemen, maar ondertussen leven van subsidies. De meesten zijn druk met hun hobbies (trekkerrijden, fokkerij) maar vergeten dat ze gewoon geld moeten verdienen met melk maken tegen een lage kostprijs. Er zijn ook melkveehouders die daar wel mee bezig zijn en die zullen overleven. De jankerts die tijd hebben om nu op vakantie naar Brussel te gaan, zullen daar niet bijhoren.

steven paul | 16-06-09 | 15:32

Irrigatie; best wel belangrijk.

Ballenman | 16-06-09 | 15:31

Boere zijn de spil van onze samenleving, hedde dé allemaol begrepe?

kneuterzak | 16-06-09 | 15:31

De Boer is troef, boer wat zeg je van mijn kippen.
Hup Frank de Boer!

Lets Kuttekrap | 16-06-09 | 15:31

Boeren +1

Tussenhandel, zoals AH, rekent te veel en de (AH) top blijft zich verrijken. Koop lekker bij de bron. Niet de zijkanten van de akkers, want daar wordt, gezien de foto, extra zout toegevoegd.

Parelman | 16-06-09 | 15:31

Wat een stelletje lamlullen:

No farmers (IN HOLLAND) = cheap food!

Balsaq | 16-06-09 | 15:31

@Yoast92 | 16-06-09 | 15:27
Dan dienen ze of de quota's af te schaffen of strenger te handhaven. Zodat de goede niet weers eens de dupe worden van de slechte

Mo™ | 16-06-09 | 15:30

e melk morgen in de aanbieding is.

Teun van het Tuinpad | 16-06-09 | 15:30

Uhmmm... correctie?

Oss, vandoag. De boertjes binn weer es boos. Allemoal met de trekker noar Bruss'l om te protesteer'n teg'n die loage melkpriez'n. En die klotzakken van GainStiel moar grap'n moak'n over oans mooie boer'nvak. Wie proat'n wel efkes Engols, en moog'n wie tjotverdomme ook af en tou eem pissn? *Spuugt*

Zo... das beter :)

JaapieM | 16-06-09 | 15:30

Zwarte Koffie | 16-06-09 | 15:27
FAIL!!!

kut_zooi | 16-06-09 | 15:30

Ik denk dat de halfvoll

Teun van het Tuinpad | 16-06-09 | 15:30

Melk is toch een afvalproduct?

keizeradmiraal | 16-06-09 | 15:30

Boeren altijd +1

Freddy Friemel | 16-06-09 | 15:29

Boeren moeten trouwens niet zeiken. Als ze hun grond aan de COA verhuren krijgen ze toch ook een mooie vergoeding?

adminitor | 16-06-09 | 15:29

D'r staat daar op z'n minst voor 240 euro te wildplassen.

Rest In Privacy | 16-06-09 | 15:29

Een Pauze
Een Pies

Overwinnaar | 16-06-09 | 15:28

Brommers kiek´n!

Rollins | 16-06-09 | 15:27

Als dialectsprekende; Mooie vertaling!

Skeukie | 16-06-09 | 15:27

Bliksem, ik bin earste .. Nou ha ik mien panty wol es skeef oan mar dit ha ik nog net hearder han!

Zwarte Koffie | 16-06-09 | 15:27

Boeruuuhhh!!
Zo gaat dat toch?

Siebrandt | 16-06-09 | 15:27

Farmers for pies!

LibertasSimplex | 16-06-09 | 15:27

No farmers = cheapass import foodz!

Overigens is protesteren tegen een 'te lage' prijs die al kunstmatig hoog gehouden wordt sowieso een kutplan.. Vrije spel van vraag en aanbod en de hele boeren sector zou zonder werk zitten.

Boer'n -1

Yoast92 | 16-06-09 | 15:27

0.25 cent voor een liter melk bij de AH is inderdaad niet veel.

Bixier | 16-06-09 | 15:27

Boeren +1

Ivoren Toren | 16-06-09 | 15:27

Europa. Als U nog iets weet te verstieren hebben wij de subsidie

adminitor | 16-06-09 | 15:27

Wat een helden!

Zwarte Koffie | 16-06-09 | 15:26

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl