Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vogelaar bedreigde woonboer, notulen in doofpot

vogelaarmoe.pngOver doofpotten, gesloten kluisjes en dichtgeniete enveloppen gesproken. De ambtenaren van JP zijn niet de enige die belastende stukken het liefste in een papierschredder zien verdwijnen. Het blad re.Public ontdekte dat niemand minder dan ex-minister Vogelaar exact hetzelfde heeft proberen te doen. Vorig jaar wilde Jan Sinke, directeur van woningcorporatie De Veste uit Ommen uit het 'publieke bestel' stappen, ofwel hij wilde zich losmaken van Vogelaar en haar beleid en gewoon commercieel gaan. Tijdens een gesprek met de minister legde hij zijn plannen aan haar voor. Dat was kennelijk niet wat Ella graag wou horen, want haar reactie was buitengewoon eenduidig: "Dat kan niet. En als het je toch lukt, pak ik je bedrijf af". Klare taal van de bewindsvrouw, vooral gezien het feit dat deze bedreiging klinkklare on-zin is. De staat kán helemaal geen bedrijf 'afpakken', wat dat dan ook precies moge betekenen. Kennelijk is Ella daar inmiddels ook achter gekomen en om later gezeik te voorkomen besloot ze naar goed Haags gebruikt de notulen van het gesprek met Sinke te laten verdwijnen. Sinke stak daar een stokje voor en doet nu zijn verhaal. Volgens onderzoeker Peter van der Heijden is deze gang van zaken overigens niets nieuws, maar "dit soort dingen komen normaliter niet in de openbaarheid". Ach zo...

Reaguursels

Inloggen

Yup en alle woningbouwverenigingen, die de huizen gekregen hebben van de overheid en betaald worden door de huurders (de meeste huurhuizen zijn dik afgeschreven) hebben geen schuld.
Sommige WBV smijten miljoenen in en boot, en als dit mislukt dat gaat gewoon de huurprijs omhoog.
Ze hadden deze bedrijven al langer moeten afpakken van deze lamzakken.
Ondernemen is heel iets anders dan prestige projecten opzetten en de huurder de rekening geven als het fout gaat.

wcrol | 15-06-09 | 13:44

Socialistig. Kan direct doorverwezen worden naar Harry DoofPotter.

ReligionSucks | 15-06-09 | 13:03

verleden tijd van bedriegen is bedroog

cabrão | 14-06-09 | 23:03

Ja, zo zijn ze he, die hypocriete linkse kerkerts, zogenaamd eerlijk oprecht en objectief, maar ondertussen gewoon fascistisch !

Ayaan Sorry | 14-06-09 | 21:26

Als zo'n corporatie uit het bestel stapt, gaan de (gesubsidieerde) bezittingen over naar de overblijvende corporaties. Lijkt mij ook logisch. Het zou toch vreemd zijn om eerst met heel veel staatssteun onroerend goed neer te zetten, en vervolgens bye bye te zeggen naar de staat en zelf alle winst te pakken met bijna gratis gekregen bedrijfsmiddelen. Zo wordt ondernemen wel erg makkelijk.

chr!!s | 14-06-09 | 20:32

Als dat geen burgemeesterspositie in lutjebroek wordt, weet ik het ook niet meer.

Ik weet het beter | 14-06-09 | 19:53

Als het nu alleen incompetent en oerdom was ok, maar het is ook nog eens vals regentesk en rancuneus. Wat een ramp, en te denken dat dat het beste was wat de pvda in huis heeft. Een grote bek met twee benen waartussen het kut is en wat rooie haarverf.

Fragony | 14-06-09 | 15:12

xD Gekke Ella gaat bedrijfjes afpakken xD
domme griet , had dat toch zelf kunnen bedenken dat dat nie kan
1 ding waarom doet Ella Vogelaa4r altijd zo dom dat het media aantrekkend is en dat de mensen slecht over haar gaan denken. wrm kan ze nie gwn normaal doen. niemand vertrouwd haar meer dus. wrm gaat ze niet gewoon telefoniste worde ofzo en laat ze nooit meer iets van der hore -.-"

nlmindcontroller | 14-06-09 | 14:36

En Geenstijl zei tegen Ella..... Wij pakken jou ministerpost af.... en zo geschiedde

lachspier | 14-06-09 | 14:35

Jan Sinke deugt gewoon niet. Punt. Iedere opmerking die al dan niet gemaakt is om deze geweldige proleet tegen te houden is terecht.

DerdeHerder | 14-06-09 | 14:16

Eens een communist, altijd een communist!

jofele joris | 14-06-09 | 11:31

vogelaar: bevlogen ? vervlogen? weggevlogen met uitkering!!!!!

moger | 14-06-09 | 11:31

Frustratie en woede over misstanden,misstappen,blunders en onbenul waar chronisch PvdA-malloten mee involved zijn heeft inmiddels gelukkig plaats gemaakt voor frequente en bijzonder bevrijdende aanvallen van de slappe lach.
Kwestie van tijd dat de griezelpartij zichzelf opblaast.

R.B.Scott | 14-06-09 | 11:00

Geen nieuw verhaal, zo heeft minister Jorritsma in het verleden ten overstaan van meerdere mensen na een woordenwisseling met taxidirekteur Grijpink geroepen dat ze het Amsterdamse taxibedrijf kapot zou maken, nou dat is haar goed gelukt.
De volkomen foute taxiwetgeving van 1999 kwam uit haar hoge hoed en de gevolgen zijn bekend, vooral in Amsterdam.

taxus | 14-06-09 | 10:08

Laat me toch niet lachen Spooky, dat bestaat toch al lang niet meer. Nee, de verleiding om te graaien is gewoon te groot. Deze weg is al onder Heerema ingezet en niet meer terug te draaien. GS rules!

saugleistung | 14-06-09 | 10:01

Alsof woningbouwcooperaties van die lieve jongens zijn die altijd het publiek belang dienen van volkshuisvesting. Het zal de komende jaren hard nodig zijn dat iemand de macht van de cooperaties breken kan!

spooky | 14-06-09 | 09:26

Vogelaar? Ook PvdA!

IJzervreter | 14-06-09 | 08:35

Doet Vogelaar eens iets goeds, loopt GS weer te zaniken. Heeft de redactie eigenlijk de moeite genomen om art. 101a Woningwet erbij te pakken? Prutjournalisten!!!

tafkaFM | 14-06-09 | 08:33

@dagny
Precies, de staat strijkt winsten op van ondernemers, zonder ooit een aandeel in hun bedrijven te hebben genomen. Strikt genomen is de staat dus een bandiet.

Harry Dillema | 14-06-09 | 08:31

lijk me tijd voor zinvol geweld tegen die huillie "dame"

veel vaak en vet | 14-06-09 | 08:31

U stemt nog?

McShamus | 14-06-09 | 03:42

* Deksel op beerput flikkert en hol opzoekt *

Reinaert | 14-06-09 | 02:31

De rotte lucht van corruptie en chantage komt mij tegemoet... het zal wel weer PvdA zijn.

Kingeef1975 | 14-06-09 | 02:15

Per managementlaag, van onder af geteld, stijgt het corruptiepercentage explosief. Overal in NL, het landsbestuur niet uitgezonderd.

QZNYWRLD | 14-06-09 | 02:07

Ze bedoelde eigenlijk, ik ben zo geil als boter

Barbara Drijfzand | 14-06-09 | 01:32

Ik ga je opzoeken.... op google...

lillendvleesch | 14-06-09 | 01:14

"Volgens Van Wijnbergen kan dat helemaal niet, omdat de staat zich geen bezittingen van private rechtspersonen mag toe-eigenen." Dat is toch een opmerkelijk inzicht voor een PvdA' er. Kan hij dat ook eens aan zijn vriendjes belastingheffers gaan uitleggen?

Dagny | 14-06-09 | 01:05

En ik weet waar je huizen wonen!!!

Hölzenbein | 14-06-09 | 00:27

Groene Leeuw | 13-06-09 | 23:43

Hoe kom je erbij dat jij bestaansrecht hebt?

zovoklets | 13-06-09 | 23:49

necrosis | 13-06-09 | 19:31
Agent327 | 13-06-09 | 19:35
Denk dat ik na zo'n bod wel een tweede hypotheek kan gaan afsluiten, bedankt!

Dikke lul, drie bier | 13-06-09 | 23:44

Dit kabinet berooft ons van onze hele bestaansrecht.

Groene Leeuw | 13-06-09 | 23:43

ps Alsof grond niet regelmatig voor 0 euro door de gemeente wordt geschonken aan corporaties..

seven | 13-06-09 | 23:21

Rooieluit | 13-06-09 | 22:38
Alsof niet hele gemeentes hun woningvoorraad ondergebracht hebben in wooningcorporaties, alsof er niet zeer grote subsidies zijn verstrekt voor bouwen in de sociale sector. Alsof de huur die ze vragen niet voor de helft wordt opgebracht door huursubsidies. Alsof het geld voor de vogelaarwijken niet naar de woningcorporaties gaat.. enz enz.

seven | 13-06-09 | 23:20

amateur

Drs.Josdw | 13-06-09 | 22:52

Kijk, dat gebeurt er nou als zo'n linkse trut uit sociale klasse 5 (verder gaan ze niet, maar 6 kan volgens mij ook nog wel) macht geeft. Het is in de literatuur al tientallen malen beschreven. Geef een proleet macht en ze gaan het misbruiken! Zeker als je zo'n duiventilhouders-achternaam als Vogelaar hebt... Djeez.

Brouhaha | 13-06-09 | 22:49

@Het_leuke_zuiden | 13-06-09 | 22:32:

Een ministerspost binnen het huidige regime alhier is toch niet eens zo veel anders?

Goed, 't is niet the real thing maar het komt al vrij aardig in de buurt. Gun ze nog een Balkenende V en VI en heel 0031 is de overtreffende trap van een Stasi-gevang.

Reinaert | 13-06-09 | 22:41

Goh... grappig hoe velen denken dat corporaties me publiek geld zijn opgebouwd... de meeste corporatie en WB-Verenigingen zijn met particulier geld opgericht.. Als stichtingen, zijn zij vrijgesteld van winstbelastingen, voorzover dat de stichting de volkhuisvesting als doel heeft.
de winsten die behaald worden me het beheer van "sociale woningbouw" zijn dus vrijgesteld van belastingen zolang daarmee geherinvesteerd wordt in nieuwe sociale woningbouw...

Rooieluit | 13-06-09 | 22:38

Dan zit de DDR-cultuur toch een beetje in het bloed. Vogelaar mag blij zijn geboren te zijn het in Westen, anders was ze directrice van een Stasi-gevangenis geweest.

Het_leuke_zuiden | 13-06-09 | 22:32

@zovoklets | 13-06-09 | 22:23:

2 Makkabeeën 9:10
Zodat hem, die een weinig tevoren de sterren des hemels scheen te raken, niemand kon dragen, om de onverdraaglijke stank.

Nuff said.

Reinaert | 13-06-09 | 22:31

ethan_joy | 13-06-09 | 22:23
Ik game niet dus je hebt een shot voor open doel laten liggen ;)

seven | 13-06-09 | 22:26

Dankzij Geenstijl zijn we van haar af. Rutger dank u wel!

Liberty Wolfe | 13-06-09 | 22:26

@seven
Zag ik jou nou laatst in de multiplayer van farcry door mn vizier heen voorbij komen hobbelen of was dat een naamgenoot van je?
Ik dacht nog wat nu?
streek mn hand over mn hart en liet hem vrolijk verder wandelen om vervolgens een 1/2 minuut later keihard door uhm afgeknald te worden.

ethan_joy | 13-06-09 | 22:23

@zovoklets | 13-06-09 | 22:09:

Het vinden van het putje en het doorprikken daarvan is een soort queeste geworden. Niet alleen voor mij, ook voor (vele) anderen als ik mij niet vergis.

Heilige Graal V2.0: hoe de smeerlapperij van het regime deskundig af te voeren.

* Roxinante zadelt & putjesprikker scherpt *

Reinaert | 13-06-09 | 22:18

yons | 13-06-09 | 21:51
Maar evengoed komen ze dr niet mee weg, al was het maar omdat de naam van die bestuursleden inclusief die van van Agt voor altijd met groenlinkse terrorist Volkert van der Graaf verbonden zal zijn.
'T gaat ze sowieso een hoop geld kosten want Melchers laat niet zomaar los, die is flink over de zeik.

ethan_joy | 13-06-09 | 22:15

JosVerbeek | 13-06-09 | 22:03
Je moet je geld gewoon niet door anderen laten uitgeven, dat gaat altijd mis, of het nu de overheid, een stichtingbestuur, je advocaat, of door je vrouw is, later krijg je er vaak spijt van..
*PS aparte stichting was natuurlijk interessant omdat de gift dan aftrekbaar zou zijn*

seven | 13-06-09 | 22:10

Reinaert | 13-06-09 | 22:06

Duik jij onder om al graaiend en stikkend het putje te zoeken ?

zovoklets | 13-06-09 | 22:09

Excuses voor de kromme zin in mijn laatste plempsel.

Maar de strekking moge duidelijk zijn.

Reinaert | 13-06-09 | 22:08

@zovoklets | 13-06-09 | 22:03:

Je mot de dijken niet ophogen om de drek tegen te houden maar het afvoerputje goed doorprikken en vervolgens regelmatig schoonhouden. Dan loopt alle smeerlapperij tijdig in de juiste richting uit en heb je er geen last meer van.

Kwestie van braaklogistiek zeg maar.

Reinaert | 13-06-09 | 22:06

st0mpie | 13-06-09 | 21:23
Lijkt er wel op, ben weer terug van weggeweest. Dan krijg je dat.
seven | 13-06-09 | 21:57
Een typisch geval van wit geld zwartwassen als ik het goed begrijp.

JosVerbeek | 13-06-09 | 22:03

Nederland IS de doofpot.
De dijken kunnen niet genoeg worden opgehoogd om het klotsende regentenbraaksel tegen te houden. Niet alleen van heinde maar ook van verre wordt het rottende bestuursuitvreten aangesleept en in de dampende, borrelende polder der parmantige democratie gelazerd.
En de burgert? Die vomeert zachtjes en lijdzaam via de neus en sleept het door het schouderdiepe zuur aangevreten kadaver nog eens naar het stembureau.
Wat mot je anders?

zovoklets | 13-06-09 | 22:03

@vander F | 13-06-09 | 21:56:

Dolle Dries van Agt is ondertussen rijp voor een survivalcursusje Guantanamo Bay.

Mag 'ie lekker dollen met z'n al even doorgedraaide moslimbroeders. Is weer eens wat anders dan de Heilig Land Stichting of de achterkamertjes van de dorpspastorie.

Reinaert | 13-06-09 | 22:01

De Amerikanen doen weer goed werk in Iran. Lekker laten escaleren die hap. Tjongejonge.

Harry Dillema | 13-06-09 | 22:00

Vogelaar verwart de term 'bedrijf' met de term 'toegelaten instelling' - want dat is een woningcorporatie nu eenmaal. Ondanks bruteringsoperaties en andere ongein.

Van 'afpakken' kan sowieso geen sprake zijn in die situatie, maar who cares, Vogelaar in elk geval niet - als altijd niet gehinderd door enige kennis van zaken. Gebakken lucht, gezwollen taalgebruik, linksdraaiend tuinbroekengedachtengoed en andere zwaarwegende overwegingen zullen dolle Ella wel weer tot een dergelijke uitspraak gebracht hebben.

Verbaas u niet, verwonder u slechts. Welkom in de beerput die regering heet!

Reinaert | 13-06-09 | 21:58

ethan_joy | 13-06-09 | 21:42
Melchers is ooit onterecht beschuldig vanwege het complot van de ontvoerder, zie hier in nos video. En hij heeft in het verleden resultaat geboekt via de rechter, want heeft diepe zakken..
cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/nos/nie...
Jammer dat hij het bestuur niet goed heeft uitgezocht van zijn Hans Melchers stichting, ik bedoel je richt een stichting op schuift een miljoen euro aan middelen als enige donateur en dan geeft die stichting buiten je medeweten om het geld aan echte criminelen ipv echt onschuldige slachtoffers en veranderd ook nog de naam van je stichting zodat je daar ook niet meer een wit voetje kan halen op de borrel.. Onbehoorlijk bestuur van de die stichting als je het mij vraagt. Zo ga je niet met je oprichters en donateurs om.

seven | 13-06-09 | 21:57

Mwahahahaa!
PvdAAA!

En die kudt jezuïet van een van Agt moet ook eens een vorstelijke schop onder z'n hautaine reed krijgen.
Stuk ongeluk.

vander F | 13-06-09 | 21:56

@yons

Da's niet erg. Melchers procedeert die lui gewoon platzak. Wat kan hem dat geld schelen.

Harry Dillema | 13-06-09 | 21:55

Woot! Melchers is op bloed uit!
Melchers wil af van Van Agt
VORDEN - De bestuursleden van de stichting Juridische Ondersteuning tegen Onrechtmatige Berichten (Jotomfonds), onder wie oud-premier Dries van Agt, zullen zich tegenover de rechtbank moeten verantwoorden waarom ze de moordenaar van Pim Fortuyn financieel hebben ondersteund.
www.telegraaf.nl...

ethan_joy | 13-06-09 | 21:42

Dat gaat die melchers niet redden.... en terecht dat hij dat niet gaat redden.... die doelstelling is er niet om met twee maten gemeten te worden.
Een rechter zal melchers daarin nooit in zijn gelijk stellen

yons | 13-06-09 | 21:51

@tokkie | 13-06-09 | 19:09
Deze Tokkie doet scherpe waarnemingen!

leefbarbaar | 13-06-09 | 21:44

Nou en of wat een scherpe waarnemingen. Shell is dus van V/d Veer en KPN is van de grond af opgebouwd door Scheepsbouwer?
Neem me niet kwalijk maar dat zijn in mijn ogen net zulke gestudeerde aso's die een bedrijf/organisatie mede gebruiken voor hun eigen exorbitante geldelijke gewin. Of heb je nog nooit van het Old Boys Network gehoord.
Omdat dat commerciele bedrijven zijn is het soms stoerder?

The Observer | 13-06-09 | 21:49

@tokkie | 13-06-09 | 19:09
Deze Tokkie doet scherpe waarnemingen!

leefbarbaar | 13-06-09 | 21:44

Woot! Melchers is op bloed uit!
Melchers wil af van Van Agt
VORDEN - De bestuursleden van de stichting Juridische Ondersteuning tegen Onrechtmatige Berichten (Jotomfonds), onder wie oud-premier Dries van Agt, zullen zich tegenover de rechtbank moeten verantwoorden waarom ze de moordenaar van Pim Fortuyn financieel hebben ondersteund.
www.telegraaf.nl/binnenland/4152001/__...

ethan_joy | 13-06-09 | 21:42

Het bericht is niet helemaal juist: o.g.v. specifieke wetgeving kan de Staat wel degelijk (tijdelijk) onteigenen. 't Komt zelden voor, maar toch. Ah, misschien 'moet' ik wel de 'roze kip' worden hier. Zwarte kip is al weer een tijdje exit.....

Geil Kippetje | 13-06-09 | 21:36

Governance by cover-up.

Harry Dillema | 13-06-09 | 21:36

Stuur Rutger nogs eens langs. Hij was na z'n succesvolle filpje veul te lief voor dat Vogelaar-varken

ikhebgelijk | 13-06-09 | 21:27

superjan | 13-06-09 | 21:09
Ben je ingezet om een dood topic een beetje op te pimpen? ;p
Zeker het laatste topic van vandaag, de red weer aan de zuip?

misswhateverdude | 13-06-09 | 21:25

Offtopic, sterk staaltje non-objectieve verslaggeving van de adjunt-hoofdredacteur van het AD: www.ad.nl/commentaar/3286882/Loslopend...
Er zit een poll bij, hondenbezitters stemmen uiteraard nee..

..zapper | 13-06-09 | 21:23

@JosVerbeek | 13-06-09 | 21:20
verbeek ook online, wat kan een mens gebeuren,ze schijnt iets met een weblog gehad te hebben, ga t ff opzoeken en downreaden

st0mpie | 13-06-09 | 21:23

Eeeeeej, superjan ook online.
Waar blijven de t-shirts en waarom word het lso filmpie over gs steeds weggejorrist en hoeveel verdien je nu per jaar en hoe is het met de kleine en waarom word ik zo vaak gebanned ?
Kortom, hoe isset ouwe rukkeRt

st0mpie | 13-06-09 | 21:21

st0mpie | 13-06-09 | 21:15
Iets met duiven op de Dam was het toch?
*vogeldruk erg hoog vindt*

JosVerbeek | 13-06-09 | 21:20

@superjan |21:09
Rechtse televisie, volgens de Vara.

fuckje | 13-06-09 | 21:17

vogelaar, vogelaar, iets zegt me dat ik die naam ken, zal ff googlen

st0mpie | 13-06-09 | 21:15

nu op staats TV 1 het slechtste TV programma tot nu toe.

superjan | 13-06-09 | 21:09

de veste(boefjes ;D )?Daar hoort Acasa ook bij!Jongens kan de huur niet wat omlaag ik vind 473 eurries voor studentenhuisvesting nl. belachelijk veel!!!!

truusch | 13-06-09 | 20:58

ongezien de tyfus voor Ella!

tuurlijk! | 13-06-09 | 20:56

@Hamburger Jansen | 13-06-09 | 19:20
Dus door deze vennootschapsbelasting kunnen ze niet investeren.
Laat me niet lachen. Ze zitten op een vermogen waar je UUUUUUUUUUUU tegen zegt.
Hoe denk je anders dat ze even een bootje kopen van paar honderd miljoen.
Die woningcoöperaties zijn gewoon in en in verziekt, klopt niets van, er is ook geen toezicht, terwijl het wel een redelijke NUTS-functie heeft.

Kaas de Vies | 13-06-09 | 20:45

de tandarts | 13-06-09 | 20:41
Dat had waarschijnlijk aanzienlijk minder levens gekost
*ondertussen naar 24 uur van le mans te kijken zit*

JosVerbeek | 13-06-09 | 20:45

@jos verbeek

De nlse overheid had natuurlijk wel een en ander kunnen veeenietigen toen de nazi binnenviel.

de tandarts | 13-06-09 | 20:41

Ella hoort bij de linkse kerk en als je niet doet wat de linkse kerk wil, krijg je een kogel door je kop....

Ayaan Sorry | 13-06-09 | 20:39

@Jingawee | 13-06-09 | 20:35
Jan, Ed... what's in a name...

En-el Hak | 13-06-09 | 20:39

@josverbeek

Dat bedoelde ik.

de tandarts | 13-06-09 | 20:38

Ja die Sinke die bedriegt wat vrouwtjes: eerst onze nationale trots Rita Verdonk, en daarna Vogelaar. En jullie vinden dat allemaal goed! Woningen inpikken om lekker de winst op te strijken. Net zoals die juppen in Amsterdam, die gemeenschapsruimte willen inpikken omdat daar ongeblazerde lieden verschijnen. Blazer toch op !!

Jingawee | 13-06-09 | 20:35

Hey, psst Muts, laat dat filmpje nog es een keer zien. Dit keer écht voor het laatst.
Ik ben vergeten wat erin gezegd werd. Voor de rest: over de doden niets dan goeds.

Doorgaans Nooit | 13-06-09 | 20:35

de tandarts | 13-06-09 | 20:26
Met een bevolkingsregister waarin netjes je levensovertuiging werd opgenomen is het bijna te gemakkelijk om de juiste personen uit te zoeken.

JosVerbeek | 13-06-09 | 20:34

Zo werken de zaken nu eenmaal. Maak 'ns ruzie met een hoge ambtenaar van de gemeente, geheid dat het onheil plots op je af komt.

En-el Hak | 13-06-09 | 20:30

De Nederlandse overheid is een grote [email protected]@[email protected] bende, wisten we toch al? Ga maar eens na waar vandaan de meeste Joden door de nazi's konden worden opgepakt en uit welk land de koninklijke familie haar biezen pakte.

de tandarts | 13-06-09 | 20:26

Victor 't Hooft zat vuistdiep in de affaire waarbij de Gemeente Den Haag via een maffia constructie panden per cluster aan de onderwereld verkocht om van de 'zorgen' af te zijn. Woningbeheer NV is ontstaan uit (ooit) sociale woningbouw. Toen de huizenprijzen nog stegen als rook wilde raadslieden graag met de onderwereld aan tafel over die panden. Dat is voorkomen door één oplettende huurder. 't Hooft , maar ook andere makelaars, betaalden leuke dingen voor de ambtenaren en raadslieden van de PvdA. Het kostte 't Hooft wel 't hoofd. Dat dan weer wel.

dubber | 13-06-09 | 20:14

Als die 'bedrijven' met hun goudgerande directeuren nu hun eigen broek zouden kunnen ophouden. Niets is echter minder waar! Zonder de soepsudie van tientallen miljarden belastinggeld naar de sosjale woningbouw houden ze het nog geen dag vol. Dus die mensen spelen bedrijfje en directeurtje (in loondienst) op kosten van de belastingbetaler. En dan ook nog zoveel capsones hebben?

jospeh6085 | 13-06-09 | 20:07

@krumel | 13-06-09 | 20:04
stuur Rutger er maar even heen, dan is het binnen no-time over en uit
- wel een idee trouwens voor GS -

deafhaalchinees | 13-06-09 | 20:06

@deafhaalchinees | 13-06-09 | 20:00
Maar voor hoe lang? ik heb begrepen dat ook die organisatie alweer onder vuur ligt.

krumel | 13-06-09 | 20:04

Laat Jan Sinke op zijn gemak geheel uit eigen zak te bekostigen een woningcorporatie opzetten. Ik wens hem veel succes, maar wed dat hij dat niet aandurft.

vlasje | 13-06-09 | 20:02

@deafhaalchinees | 13-06-09 | 19:48
Nee hoor die gaan net als de geus, Hoogervorst en vele andere voormalig politici met wat te verbergen of politiek " onhoudbaar " zijn geworden, naar een dik betaald baantje bij een (inter)nationale overheid in de politieke luwte zitten.
alleen met vogelaar hebben ze nog een klein probleempje, die wil nog niemand hebben, die zal misschien wel wat krijgen bij non profit organisatie, op voorwaarde dat ze stil blijft.

krumel | 13-06-09 | 19:57

Hoeven wij dit sneue geval alsjeblieft nóóit meer terug te zien in een openbare functie? Niet als directeur van een ZBO, niet als voorzitter van de ziekenfondsraad of van ziekenhuisdirecteuren, ook al niet als voorzitter van de verzamelde dijkgraven en zeker niet als Commisaris van de Koningin. Gewoon: weg. Niets meer mee doen. Deze mevrouw is geestelijk geheel uitgeburgerd.

azoturie | 13-06-09 | 19:56

Arendje777 | 13-06-09 | 19:48
Neuh dat was de dag dat snorremans van der Louw zn berendans opvoerde op het PvdA (tegenwoordig:Parasieten van de Arbeid) congres in 1969 nl.wikipedia.org/wiki/Nieuw_Links_%28P...
De dag dat Drees die partij zn rug toekeerde, zn zoon heeft toen nog geprobeerd het tij te keren met DS'70 (had standpunten die veel overeenkomsten met die Wilders nu heeft, maar HEM durfden die rooie ratten niet aan te vallen)

ethan_joy | 13-06-09 | 19:55

beroepswerkeloze | 13-06-09 | 18:44
Iemand die nu werkt in de reintgratiebusiness en jou 1x per jaar voor een geprek langs laat komen en daarvoor van het UWV 10k vangt. Per werkeloze wel te verstaan.. Ja efficiënt met geld strooien kan de overheid wel.. kuch kuch..

seven | 13-06-09 | 19:54

Zoals Geert zei als antwoord wanneer het is fout gegaan bij de PVDA? ; Gelijk bij de oprichting al.

Arendje777 | 13-06-09 | 19:48

JP & Wouter letten jullie even op?
Als jullie opgerot zijn, zullen wij jullie ook tot in lengte van dagen achterna zitten met interessante wist-je-datjes en onthullingen die het daglicht niet kunnen verdragen.

deafhaalchinees | 13-06-09 | 19:48

-dit soort dingen *komt* normaliter niet in de openbaarheid- (zucht).

Grammanazi, ik weet het. Maar ik kon het niet laten.

GoForYourGun | 13-06-09 | 19:45

Tuurlijk wel, Venusheuvelhoeweela doet dit ook met rijstfabriekjes

Arendje777 | 13-06-09 | 19:44

Dikke lul, drie bier | 13-06-09 | 19:11
Cuba de socialistische heilstaat die een van der Laan en een Vogelaar ook voor ogen hebben hier in Nederland: hetvrijevolk.com/?pagina=8616

ethan_joy | 13-06-09 | 19:44

Heerlijk toch, dat PvdA-regentisme...

Grandmaster Bation | 13-06-09 | 19:42

Vogelaar = politiek dood. Beetje tegen het lijk aanschoppen vind ik niet zo fraai. Van der Laan is de man die jullie moet volgen, daar zit nu de politieke relevantie.

GezondVerstand | 13-06-09 | 19:40

Mensen toch, dit is toch een, helaas inmiddels, klassiek voorbeeld van ons huidige kabinet....
Wordt ongetwijfeld weer vervolgd.

L. Hannes | 13-06-09 | 19:39

De staat kán helemaal geen bedrijf 'afpakken'. Fortis gemist?

David Hume | 13-06-09 | 19:38

De Veste is een hele vervelende organisatie heb ik gehoord dat liever haar eigen huurders uitperst dan gewoon netjes de wet wilt volgen. Sinke is daar het toonbeeld van en gaat nu proberen z'n slaatje te slaan door onze eigen gekozen overheid proberen zwart te maken. Dit maakt Sinke gewoon een dood normale derde rangs graaier van wederom een grote verhuurder... ik snap niet dat geenstijl ten koste van Vogelaar zo voor zo'n graaier is. Dit valt mij erg tegen van geen stijl.

functi0naris | 13-06-09 | 19:37

@ Vic | 13-06-09 | 18:28

Juist. That's the point.
Maar vervolgens pakt Vogelaar dan weer het huurgeld af door er mocros mee te financieren. Je betaalt huur voor je woning? Nee je betaalt verkapt voor die Vogelaarswijken. Ja en ook nog niet eens voor de stenen voor nieuwe woningen, nee voor hangplekplantsoentjesjeugdhonken, opbouwwerkers, jeugdoppassers, en andere figuren uit de zieligheidsindustrie. Daar betalen de huurders dus voor. En elk jaar huursverhoging ook al is er een waardestijging van de woningen van de afgelopen 15 jaar voor minimaal 100.000 euro dus dikke hele dikke vette huursverlaging zou niet meer dan billijk zijn.
En huurders zijn relatief arme mensen die voor een groot deel wel eens ooit braaf PvdA hebben gestemd de sukkels. Malafide praktijken voor een zich socialist noemende mevrouw Vogelaar. Ze is net als mijnheer Sinke een ordinaire huisjesMELKERT: over de ruggen van arme huurders heen zichzelf verrijken om er luxe zaken mee te kunnen financieren.
Ik heb dit soort praktijken aan PvdA-er Depla voorgelegd maar die vind het prima zo. Logisch hij leeft er ook van. Nou niet lang meer als het aan mij ligt.
Wilders of Kant of allebei pak dit maffiagedoe bij de woningcorporaties rigoreus aan en gooi die graaiende directeuren er meteen uit. Zelf hebben die rotzakken wel koopwoningen. Ik wordt hier zo ziek van.

ecologiste | 13-06-09 | 19:36

@Dikke lul, drie bier 19:11
Ik bied 5000 euro voor je huis.

necrosis | 13-06-09 | 19:31
Niet een beetje veel?

Agent327 | 13-06-09 | 19:35

Alweer die struisvogel?
Kan ze niet gewoon buergâhmeistâh worden van Groningen, zijn we daar ook weer vanaf.
En Rutger moet snel eens onderzoek doen naar de handel en wandel van die doos, als ze ergens geld verdiend moet dat worden verrekend met haar wachtgeld.
Hoe zit het bijvoorbeeld met de opbrengsten van haar boek?
Doe eens hinderlijk volgen!
@Dikke lul, drie bier 19:11
Ik bied 5000 euro voor je huis.

necrosis | 13-06-09 | 19:31

tokkie | 13-06-09 | 19:09

Leuk stukkie inhoudelijke test lijkt me.

Ben door het gebrek aan leestekens na twee zinnen opgehouden met lezen. Dacht tenminste dat het er twee waren.... kunnen er ook drie zijn geweest.
Weet zeker dat je iets heel interessants te melden had!

The Observer | 13-06-09 | 19:28

De PvdA (Poen van de Anderen) wil gewoon dat alles onder staatstoezicht gaat vallen en de burger alle verantwoordelijkheid uit handen wordt genomen en niet meer na hoeft te denken en slaafs de zakken van de regenten vult met belastingcenten...

synchronicity | 13-06-09 | 19:28

®oge® | 13-06-09 | 19:16

Leuk en aardig maar als die beerput echt open gaat dan zitten we jaren in de stront
en dan nog eens jaren in de stank dus soms is het beter om gewoon
die deksel erop te houden.

Eurotokkie | 13-06-09 | 19:23

@Kaas de Vies | 13-06-09 | 19:14
Kabinet heeft besloten dat woningcorporaties vennootschapsbelasting moeten betalen, als die belasting er niet was zouden corporaties jaarlijks miljarden meer kunnen investeren.

Hamburger Jansen | 13-06-09 | 19:20

Mosterd na de maaltijd.

SZ | 13-06-09 | 19:18

Een grote stinkende vieze gore corrupte beerput, dat hele zooitje graaiende profiteurs in Den Haag.

®oge® | 13-06-09 | 19:16

S-H-R-E-D-D-E-R. Es Ha Er e dd er ansaitequ dakje F7 en effe doorshiften.

Bos Hout | 13-06-09 | 19:15

De heer Sinke is sowieso een lul, omdat hij met publieke middelen opgebouwd bedrijf commercieel wil gaan.
Dat wil iedereen wel, maar dat is alleen weggelegd voor energiebedrijven, alhoewel die hun vastgoed nooit voor 0 euro hebben gekregen.
Ella Vogelaar Bravo.
De heer Sinke, zinken!

Kaas de Vies | 13-06-09 | 19:14

Woningcorporaties zijn zo corrupt als de tiefus. Ik heb geen medelijden met Sinke, bovendien is de vogel al gevlogen.

fuckjargon | 13-06-09 | 19:14

Groningen staat momenteel in het teken van Cuba, toevallig?????????
Het is een voorteken, help!!!!!
*Zet te koop huis op funda*

Dikke lul, drie bier | 13-06-09 | 19:11

1 maand geleden nog een gastcollege van Jan Sinke gehad @Hanzehogeschool en dat heeft hij ook tegen alle aanwezigen gezegd. Hij is de enige directeur van de 500 woningcorporaties die echt tegen de stroom in durft te gaan.
+2 voor Sinke
-3 voor Gekke Ella

Hamburger Jansen | 13-06-09 | 19:11

Hahaha wat een doos, dreigen is zo 2000 pffffff.

misswhateverdude | 13-06-09 | 19:11

hoezo een een woningbouwvereniging is een bedrijf van de directeur???
niks maar dan ook niks wat van de woningbouwvereniging is van zn directie
het is me al vaker opgevallen dat directie en bestuurders van scholen, woningbouwverenigingen, theaters rondparaderen alsof de subsidiespons hun persoonlijke koninkrijkje en dat ze er een levensstijl op na willen houden op het niveau van dhr van der Veer van Shell en dhr Scheepbouwer van kpn
bestuurders van subsidisponzen hebben hier in nederland veel te veel vrijheid blijheid er moet veel meer grip op komen op en zwaar worden gesneden in arbeidsvoorwaarden en hoeveelheid bestuurders binnen subsidiesponzen die vaak ook nog van zeer discutabele kwaliteit zijn (vooral binnen kunst, cultuur, onderwijs en multicultisector)

tokkie | 13-06-09 | 19:09

Dus Vogelaar kan wel praten.
Bel Rutger!

leefbarbaar | 13-06-09 | 19:08

Te koop doofpotten nu tijdelijk 2 halen 1 betalen.

Eurotokkie | 13-06-09 | 19:07

Muts, vertel me iets nieuws!

Indijana Joons | 13-06-09 | 19:05

colonnecinco | 13-06-09 | 18:54 haha

Pearly | 13-06-09 | 19:03

Deze vrouw dient tot in de lengte der dagen hinderlijk gevolgd te worden met het uiterst gevoelige en compromitterende beeldmateriaal van Rutger. Was niet zo'n handig optreden, he? Zie dat maar eens in de doofpot te stoppen!

CYFAWS | 13-06-09 | 18:56

Ik ben van mening dat de positie van minister Vogelaar onhoudbaar is geworden.

colonnecinco | 13-06-09 | 18:54

Die Jan Sinke stink ook, dan ga ik commercieel met de nadruk op ik....
Die flapdrol praat over een bedrijf dat zijn bestaansrecht te danken heeft aan huurders en de overheid. Die Ella spoort niet maar die Sinke is een proleet.

huperdepup | 13-06-09 | 18:52

Ella denkt dapper te doen. Haha. Wat grappig. =D

Gleufdiertje | 13-06-09 | 18:47

Goh, dat ik nog sympathie voor een stellingname van Ella Vogelaar zou krijgen...

SirHC | 13-06-09 | 18:45

Schoorsteenveger | 13-06-09 | 18:41
je hebt gelijk het is allemaal het zelfde tuig: er is geen verschil meer tussen links en rechts.

ganzo | 13-06-09 | 18:45

Vogelaar ... wie was dat dan ?

beroepswerkeloze | 13-06-09 | 18:44

"Dan pak ik je bedrijf af". En dat wordt gezegd door een minister, een dienaar. Typisch de houding van een politicus anno 2009. Zo gauw men de politiek instapt denkt men de wereld te bezitten, de lakens uit te kunnen delen en zelf boven de wet te staan. Ik geloof niet dat dit tekenend is voor enkel ex-communisten of voor socialisten, nee, het typeert de politicus die rondbanjert temidden van een zelfverklaarde elite, zich spiegelend aan bankiers en captains of industry, zichzelf in alle ijdelheid mateloos overschattend. En als men dan zwelgend in zelfgenoegzaamheid té ver is gegaan, dan vindt men dat men zelfs het recht heeft het eigen spiegelbeeld bij te stellen, de werkelijkheid geweld aan te doen en de geschiedenis te herschrijven.
"Dan pak ik je macht af" is het enige passende antwoord, als de verkiezingen daar zijn.

Schoorsteenveger | 13-06-09 | 18:41

Jeetje, dus ze is ook nog eens een soort crimineel?
Hoe moet dat nu met haar nieuwe luizenbaantje in de reintegratie-graaibusiness?
(Ach ja wat dom van me - die even dure als nutteloze reintegratie-boeren zijn even erg als Vogelaar zelf, dus dat zal dan wel geen probleem zijn)

Merlot | 13-06-09 | 18:39

zo gaat het altijd, deze socialisten denken dat ze alles kunnen afpakken.

ganzo | 13-06-09 | 18:38

ze bedoelde ook niet letterlijk dan pak ik je bedrijf af.
Ze doelde dan zorg ik dat je op straat staat door je van het pluche af te gooien.
Zo denken linksmensen.. zeteltje ergens verovert .. dan is het voor heel je leven met een goed salaris en zo af en toe misschien stoeltje verschuiven.. maar zitten blijf je.
Dus als een linksmens zegt dan pak ik JE BEDRIJF af dan bedoeld die .. ik gooi je uit de club , ik ontneem je al je voorrechten , je bent geen vriendje meer .. en de tekst bedrijf zegt iets over de houding die linksmensen aannemen tegenover hun baantje die betaald wordt uit de grote ruif..(de staatskas ) een baantje voor het leven.. is in de ogen van linksmensen jouw bedrijf.
Deze uitspraak van Vogelaar zegt ook werkelijk alles over het denken en doen en laten van linksmenschen.

Baron de laclou | 13-06-09 | 18:38

Gewoon overblijfsel van haar communistische tijd. Daar bestond het woord tegenspraak niet ze wisten nml hoe ze omgingen met opponenten.. enkeltje Goelag.. (tegen de 70 miljoen moorden door de USSR bv , en ook tegen de 70 miljoen moorden door Mao in China.. etc etc..)

seven | 13-06-09 | 18:37

Ja, maar Vogelaar was dan ook de 6e keus van Bos, hij had liever een ander gehad!
Whahahaha!

fuckje | 13-06-09 | 18:34

@ Phoq | 13-06-09 | 18:30

Whahahaha

gozahtje | 13-06-09 | 18:32

zucht moet dat nou weer vogelaar, denk je nou nooit eens, als ik dit doe kom ik in de problemen...

nietjesmasientje | 13-06-09 | 18:32

@gozahtje
Ik maakte een ietswat cryptische verwijzing naar 1984, waar ook verslagen van de regering worden herzien als er "fouten" instaan...

big | 13-06-09 | 18:32

Werken bij Het Rijk. Als je verder denkt.

Phoq | 13-06-09 | 18:30

Naar goed Haags gebruikT?

R.Eques | 13-06-09 | 18:30

Denkt aan Wolfsen en een akkefietje met de pers...

de honden blaffen... | 13-06-09 | 18:29

Corporaties vallen onder het ministerie van binnenlandse zaken.
Om terechte redenen overigens. Ze zijn op afstand geplaatste stukken overheid. Als je een corporatie privatiseert zou de corporatie verkocht moeten worden via veiling en de opbrengsten verdeeld moeten worden over de belastingbetalers. Gewoon aan een pipo meegeven, is idd zoals Ella zegt, niet verstandig.

Vic | 13-06-09 | 18:28

Misschien heel gek van me hoor, maar ik denk dat ik hetzelfde tegen die woonboer zou willen zeggen. Beetje met publiek kapitaal commercieel gaan lopen doen. Dat is ongezien foute boel. Maar wel weer net zo fout als dat zelfde geld naar gaza-wijken sturen. Moeilijk allemaal..

waskuip-admiraal | 13-06-09 | 18:27

@ Big

Je bedoelt een soort 'Internal Affairs'??

gozahtje | 13-06-09 | 18:27

Zo dat had ze tegen mij moeten zeggen, had ik d'r met twee blaauwe ogen, een gebroken kaak en een onherstelbaar trauma m'n kantoor uit gebonjourt!

gozahtje | 13-06-09 | 18:26

Zou er ook een apart ministerie zijn die dit soort zaken behandelt? Zou de technische term dan ook doublespeak zijn? Er rijzen alleen maar meer vragen op bij dit artikel...

big | 13-06-09 | 18:23

Nou "dan pak ik je bedrijf af", dat is helemaal nog niet zo vreemd voor voor de communist Vogelaar. Dat hoort bij de standpunten, dat is een geeigende manier van beleid. Dit is het nieuwe Marxisme. Vogelaar, Obama, Bos, allemaal stuk voor stuk vertegenwoordigers van de nieuwe elite.

Masturwasbeer | 13-06-09 | 18:22

Heerlijk! Vooral ook omdat Sweder van Wijnbergen ervan weet, een belangrijk man in Den Haag.

fuckje | 13-06-09 | 18:20

*geur van vogelpoep meent waar te nemen*

JosVerbeek | 13-06-09 | 18:20

Is het toeval dat het weer om een PvdA-pipi gaat???

inquisitra | 13-06-09 | 18:19

Opgeruimd staat netjes?

Franske123 | 13-06-09 | 18:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken