Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Marijke Vos wil dat je gras vreet. Geen biefstuk

viesewijf.jpgAh, daar hebben we milieuwethouder van 020, Marijke Vos. De grote brekebeen start volgende week met een campagne om C02-uitstoot terug te dringen door.... ons te vertellen wat we moeten eten en drinken:"Ongeveer 20 tot 35 procent van de totale uitstoot van broeikasgassen wordt veroorzaakt door eten. Dit percentage kan wel tot 60 procent worden teruggebracht door bewust om te gaan met voedsel en de maaltijdbereiding''. Marijke, Wat de Fuck. Hoeveel Proba-koalas aan boter passen er op dat hoofd? U moet weten, dat Marijke een hobbyboerderij runt in Frankrijk, samen met wat andere ex-krakers (bewijsstuk). Dat betekent minimaal ZESTIEN keer per jaar naar de binnenlanden van Frankrijk, werkelijk elke vrije dag is Marijke in Frankrijk te vinden. Al dat reizen is vervuilend. Om de hobbyboerderij te runnen zijn respectievelijk drie soorten zeer zware tractoren nodig. Een besproeiingswagen, een mobiele bottelinstallatie. Zo verstookt Marijke hectoliters aan landbouwdiesel, alleen maar 'omdat het zo gezellig is'. Ze verspilt (videobewijs) jaarlijks zo'n 10.000 wegwerpflessen en kurken. Ze doet zelfs dingen die bij wet in Nederland verboden zijn, namelijk tuinafval verbranden (bewijsstuk). Deze hele exercitie is natuurlijk volledig overbodig. Er zijn al genoeg wijnboeren, de rest van de wereld zit echt niet te wachten op zure bocht van binnengelopen ex-krakers uit 020-grachtengordel. Maar waagt u het vooral niet een bladblazer of terrasverwarmer aan te schaffen, dan krijgt u deze milieuwethouder op uw dak. Een wijnboerderij runnen is zonder twijfel één van de meest vervuilende hobby's ter wereld. Laat je niets wijs maken over het biologische karakter van de onderneming, dat is pr-praat en scheelt jaarlijks misschien één tankwagen aan gif. De carbon footprint van Marijke Vos is misschien wel de grootste van alle Nederlandse politici (dat laten we nu dus uitzoeken). Of noem je dit normaal? Helaas voor alle haters, we overdrijven niet eens. Alles is na te lezen op de website. De besproeiingen met chemicaliën staan op Youtube. En dát haalt het in haar botte kop om ons wijs te maken dat we groente moeten vreten in plaats van biefstuk. Marijke, u hoort nog van ons...

Reaguursels

Inloggen

Marijke Vos? Is die nu nog niet afgerekend op haar verantwoordelijkheden aangaande gifschepen enzo? Daar waren toch doden gevallen? Groen Links = hypocriet!

Frotklob | 06-06-09 | 14:58

Zoals liegen bij de christenen hoort, zo hoort hypocrisie bij socialisten. Het zijn acteurs, die zelf natuurlijk niets van de onzin die ze verspreiden onzin. Wie gelooft dat Marcel van Dam, Vera Keur, Pedo de Leeuw en Giel van Beelen socialisten zijn moet eens naar hun inkomen kijken. Wie denkt dat Rob Oudkerk onbaatzuchtig het geld dat hij over heeft afstaat aan mensen die vanwege een verslaving hun lichaam verkopen moet beseffen dat hij er niet voor terug zou deinzen hen orgaandonor te maken, voor ze dood zijn. Femke reedt een groot deel van haar leven in een vieze oude vervuilende Mercedes, en wilde daar pas mee stoppen toen er praatjes over kwamen. Wat niet weet wat niet deert, toch ? Alsof GroenLinks iets met milieu heeft, het bekt alleen lekker als je stemmerts moet ronselen.

WildPlassert | 06-06-09 | 08:54

Maar ondertussen zijn er steeds meer van dit soort semi-grasknagers zoals Marijke Vos, die ons hun leefpatroon willen opdringen. En het ergste is dat het er beetje bij beetje insluipt in onze maatschappij.
ROT OP boomknuffelaars, WEGWEZEN stelletje werkloze grasvreters, OPZOUTEN naar donker Afrika, ga daar de mensen lastig vallen, cq helpen in de rimboe en knuffel eens een wilde gorilla. Of geef een cursus uitgehongerde krokodil kijken binnen 30 cm of help Greenpeace op de Noordpool om een ijsbeer te tongen.
Als ik in de toekomst toch dood ga, dan maar ongezond. Als ik hier nog een tijdje rond blijf lopen dan maar te zwaar. Plechtig met de hand op mijn hart beloof ik:
dat ik speciaal voor Marijke Vos en consorten, dagelijks een extra portie eten neem en een paar extra biertjes, zodat ik mijn eetgedrag compenseer met wat de grasvreters tekort komen.

PS: heren en dames knuffelaars, als jullie meer lekkere dingen tot je nemen in dit leven, dan ziet en voelt het leven meteen een stuk beter.
Jullie voelen en zien het leven dan meteen een stuk zonniger, omdat julle hersens een stofje toegediend krijgen.
Dit stofje zorgt ervoor dat je je een stuk beter voelt en weer zin in het normale leven krijgt.
Ook zorgt dit ervoor dat je jouw levensstijl niet op wil dringen aan de rest van NL.
Leven en laten leven heet dit.

TUBBS | 06-06-09 | 04:25

leuk geschreven stuk hoxha. "En hier gaat de wijn samen met dat van de buurman in 1 vat" dus met een beetje pech zit je de wijn van de buurman op te zuipen! Ook een erg mileu bewuste opbrengst zeg. 6 flessen per doos, 9 lagen van 11 dozen x 7 pallets is 4158 flesjes per jaar. Een ritje amsterdam bordeaux en weer terug is goed voor 1000 km x2 is 2000km per ritje. (het zijn natuurlijk ietsje meer dan 16x heen en weer maargoed) 32000 gereisde kilometers met een auto tje 1:12 is 2700 litertjes brandstof tel hierbij op de diesel en stroom van produktie dan gaat deze wijnopbrengst over de 1 liter wijn:1 olie hahahha erg milieubewust hoor, is hier natuurlijk niets mis mee maar ga niet vertellen wat ik gvd moet vreten om CO2 te reduceren. sterker nog zonder die CO2 komt er geen druppel wijn in de fles. En er is nog niemand op deze aardbol geweest die aan kan tonen dat de huidige CO2 produktie schadelijk is voor het milieu zeg maar een dik vet verzinsel dat garant staat voor verborgen werkelozen zoals Marijke

andre9738 | 06-06-09 | 03:18

De meeste kopietjes krijg je van school of zorginstellingen of lange verhalen van gemeenten en andere overheidsinstellingen. Die vreten gebleekt papier, maar lunchen wel Ecologisch. Een keurmerk dat fabrikanten gewoon kopen tot aan de cannabis branche toe voor wereldwijde export. Nederlandse Cateraars kopen bespoten paprika's in uit Spanje, Turkeije. Om samen te vatten, wijzen naar anderen is wel gemakkelijk, maar het probleem zit hem echt in de schaalvergroting, de bureaucratie en ook domheid. Dieren *kuch* mensen wordt wakker! Ga voor schaalverkleining, seizoen en lokaal voor wat betreft milieu, dat is natuurlijk. Zo en dan nu lekkere FrieslandCampina soja vla! Mmm heerlijk locaal die boerderijdag, met kantoren in Ghana, fabrieken in Australie en soms een greute stop in Vaghel...

maan huppelaar | 06-06-09 | 00:31

links betekent: beetje slap uit je nek lullen hier en daar, mensen vertellen opleggen wat ze moeten doen en laten. Ondertussen rechts je zakken vullen met geld dat je van een vrindje in je netwerk krijgt. Nu blijkt in Engeland de Brown kliek onder tegaan aan fout declaratiegedrag (stelen ofwel jatten noemen we dat hier), ben benieuwd wat onze nederlanfse linkschmenschen zo allemaal declareren. Wie zoekt dat eens uit.

Dikke Worst | 05-06-09 | 22:41

Graties tip voor onze wijn-slobberende diesel rijdster:
Laat je voertuigen op alcohol rijden en drink zelf de diesel.

Scheelt enorm in de Co2 uitstoot...

paost712 | 05-06-09 | 22:20

Ik word een beetje misselijk als ik die website van dat groepje grachtengordelrozen bekijk.
Marie-Antoinette in le Petit Trianon is er niets bij!
Wat een elitair hip gedoetje! Kots.

alleperkentebuiten | 05-06-09 | 21:44

ecologiste | 05-06-09 | 17:59 Het creeéren van de basins is nog het meeste werk, de rots formaties liggen een behoorlijk stuk dieper als het zand. Doormiddel van dit hoogte verschil is er een systeem te ontwikkelen wat voor het transport van het water een minimum aan energie nodig zou hebben(denk met name aan communicerende vaten)
Hmm een maximum van 1 miljard mensen op de aarde is natuurlijk ook leuk, hoe bepalen wie kinderen mag krijgen en wie niet? of houden we gewoon ouderwetse razia's?
ik weet het niet zeker maar het zou kunnen zijn dat als je 5 miljard mensen over de kling wil jagen je reputatie best een redelijke deuk zou oplopen....

repulse | 05-06-09 | 20:39

God kolere wat een treurig zootje grachtengordelgeitewollensokkentuig op die foto zeg...Rot even op met het willen opleggen van je eigen gestoorde denkbeelden aan het reaguurdersvolk. PvdA en GL-mongeaulen hebben ons land naar de tering geholpen, geef de sleutels binnenkort maar aan koning Mohammed VI, directe afstammeling van de profeet zeggen ze.

Spielmacher | 05-06-09 | 20:38

@ ecologiste

Ja.

bof jij even | 05-06-09 | 20:09

@ bof jij even | 05-06-09 | 18:19

Dus ik kan maar beter mijn mond houden?

ecologiste | 05-06-09 | 20:00

Wat is er trouwens met de Otapan gebeurd?Leeft collega-parijlid/fulltime hypochonder singh varma ook nog?Of geeft ze workshops acteren?Heeft subsidie(uit)zuiger rabbae nog steeds 'n wachtgelduitkering waarvan je 5 personeelsleden van DAF 'n tijdelijke maandelijkse WW-uitkering kunt geven?Teert duyvendak nog steeds op de wel hard werkende Nederlandse belastingbetaler?Kan ik ook lid worden v/h elitaire groenlinks (GezelligLeven)ook al is het gebaseerd op nepotisme en feodaliteit?

de harige frik | 05-06-09 | 19:14

Wat een ongelooflijk dom gelul toch weer van dat wijf!
Overbevolking,dàt is het probleem!
Vee (de mest) hebben we nodig om de grond vruchtbaar te houden,om groenten,aardappelen en fruit te telen. En gras is alleen te verteren door vee.
En veel gronden zijn alleen geschikt om gras op te laten groeien.
Laat ze zich druk maken over de overbevolking en het dierenwelzijn. (GEEN dierenRECHTEN!)
www.brok.be/

Smurfin | 05-06-09 | 18:41

@ ecologiste

Ik denk dat een vermindering van parasitaire doemprofeten al genoeg is.

bof jij even | 05-06-09 | 18:19

@ repulse | 05-06-09 | 13:07

Even serieus. Transport kost energie. verdamping---zout overblijft en waterdamp wolken?
Ik vraag me af dat helpt.
Megaprojecten lukken trouwens zelden.
Zou het aanpakken van de overbevolking toch niet wat gemakkelijker zijn? Hoe meer voedsel we kunnen maken hoe meer mensen er ook bijkomen. Door de technologische ontwikkelingen en door uitbreiding landbouwareaal kunnen we nu meer dan 6 miljard mensen voeden tegen 1,3 miljard 150 jaar geleden.
Maar dat geeft nogal wat neveneffecten. Een kleinere bevolking van zeg 1 miljard zou veel problemen doen oplossen.

ecologiste | 05-06-09 | 17:59

vorige @repulse | 05-06-09 | 13:07

Gallisch | 05-06-09 | 17:10

Ein frischer, fröhlicher Krieg? Ich bin dabei!

Gallisch | 05-06-09 | 17:09

zulke artikelen horen thuis op geenstijl.
gewoon een stukje tekst met inhoud!
gebaseerd of feiten en niet alleen eigen mening..

redactiej | 05-06-09 | 16:18

En toch blijf ik erbij dat Marijke Vos geen over het paard getilde koeiekuDt van een andere planeet is!

ojédiaré | 05-06-09 | 15:52

Hebben we het over Marijke "gifschip" Vos?

Achiel | 05-06-09 | 15:35

Yeah dat is mooi, mooi, mooi man

Patrick Zweedsey | 05-06-09 | 15:20

De Moolenaar heeft gelijk, ook al stinkt ze naar de dood.

Nuffie | 05-06-09 | 15:15

Wat een hypocriet wijf. En ik mag met mijn SUV de stad liever niet in.
En al dat hout verbranden. Je kan het ook gewoon laten liggen of opstapelen.

Voigt | 05-06-09 | 15:13

GroenLinksers zijn sowieso de grootste hypokrieten

Timnie | 05-06-09 | 14:42

ik moest denken aan De Fantastische Meneer Vos... ik weet ook niet waarom

quackel | 05-06-09 | 14:28

Kijk dit zijn de artikeltjes die er toe doen. Meteen afstraffen die llinkse hypocriete doos. Ga zo door GS

LoopseTeef | 05-06-09 | 14:15

Geenstijl, het geweten van Nederland

ShakeTA | 05-06-09 | 14:07

Leuk moslimvrije omgeving van fout links in Frankrijk.
In Nederland houden foute linkse politici hun woonomgeving ook moslimvrij.

whothefuck | 05-06-09 | 13:57

ja, ja. en ondertussen mogen die kudt0cruisebootjes ongefilterde dieselroet over de stad uitstoten.

Mr. Bever | 05-06-09 | 13:40

Notoire linksmensen zijn net zo erg als het christelijke deel van de bevolking: vertellen (en opleggen) hoe een ander zijn leven moet lijden.

Goehte | 05-06-09 | 13:22

ecologiste | 05-06-09 | 12:22
Overbevolking is voorlopig nog geen echt probleem, de aarde kan nog een veel groter rendement afgeven wanneer het op de juiste manier word gecultiveerd.
Wel zal er een ethische discussie moeten komen op de wenselijkheid van de hogere levensverwachting van mensen an sich. De levensverwachting van mensen is in de afgelopen eeuw bijna verdubbelt.( tijd voor een frisse nieuwe wereldoorlog?)
Verder hoe je niet zo moeilijk te doen om zout water om te zetten in zoet water. Wanner je het water gewoon transporteerd naar de woestijnen en daar in natuurlijke basins van rotsformaties laat lopen zal het water verdampen, tijdens dit verdampingsproces zal het grootste gedeelte zou achter blijven terwijl de water damp opstijgt en wolken zal vormen( die het zonlicht weer iets zal remmen)

repulse | 05-06-09 | 13:07

Typisch GL: Alles tot natte brinta lullen en zelf gewoon hard aan de griesmeelpap, met vel. Met vele maten meten is in die gelederen nog steeds de bom.

lillendvleesch | 05-06-09 | 13:03

Deze linkse trut was ook ontkennend dat Euro-parlements leden 20% tot 40% kortingen kregen op door hun aangeschafte auto.
Links menschen zijn fascisten van hun eigen idealen.

So Fucking Wha | 05-06-09 | 12:49

@ mezelf

Energie: zonne-energie + windenergie om zoutwater om te zetten in zoet.

ecologiste | 05-06-09 | 12:39

Dat mens heeft voor 100% gelijk.
Dat de schrijver van dit artikel in zijn biefstuk mag smoren!

Phobophrysk | 05-06-09 | 12:36

@ repulse | 05-06-09 | 12:15

Er is genoeg energie om die pijpleidingen aan te leggen.
Ik denk trouwens dat het echte problem niet dat vleesch is maar en dat is nog steeds taboe de overbevolking.
Dus durf daar ook maatregelen te nemen en bepaalde krachten af te remmen en andere te stimuleren. Begin bijv. met afbouw kinderbijslag en maak dat de paus eens condooms toestaat (uiteraard ook de mannen met tulband uit de zandbak).

ecologiste | 05-06-09 | 12:22

Prima artikel.
Snap niet dat er burgers zijn in ons land die op dergelijke figuren stemmen.
De eerste de beste stoephoer dwingt meer respect af!

Frederik Puntdroad | 05-06-09 | 12:20

Allen die anders denken dan lieve tolerante milieu verstandigen mensen zijn
a) racisten
b) fascisten
c) kapitalisten
d) imperialisten
e) crypto nazisten
f) alle bovenstaande antwoorden

Pierre Snot | 05-06-09 | 12:19

Als professionele wijnboer met 52 ha. in Frankrijk zeg ik dan maar wat die Pascal niet durft te zeggen:

Godskolere wat hebben die amateurs, die nog nooit één poot in hun leven hebben uitgestoken er een puinbak van gemaakt. 7,5 hectare met een suiker/alcoholgehalte van 12,1

Ecologisch, mijn reet, ze hebben niet eens een EcoCert.

Mongoose | 05-06-09 | 12:16

ecologiste | 05-06-09 | 12:05
Het probleem is juist het selectief gebruiken van wat cijfers, zou je daadwerkelijk aan oplossingen willen werken zal je naar een beter regulering van de natuur moeten gaan. Met andere woorden gewoon pijplijdingen aanleggen de woestijnen in van uit de zee. Water hier naar toe pompen waardoor er weer nieuw landbouwgrond ontstaat. Het aanleggen van enkele van dit soort pijpleidingen zou maar een fractie van het geld zijn wat er momenteel in ontwikkelingshulp word gestort om de problematiek in stand te houden.
Ieder mens wat je red door middel van voedselhulp zal nazaten krijgen aangezien er niets structureel aan het voedselprobleem gebeurt zullen die nazaten ook afhankelijk zijn van voedselhulp.

repulse | 05-06-09 | 12:15

Wie meer wil weten over onze ecologische voetafdruk kan bijv. eens hier kijken:
www.footprintnetwork.org/gfn_sub.php?c...
Volgens de (verouderde) grafiek hebben we minimaal 6 x zoveel territorium als nu nodig om quitte te spelen. En dit is maar een grafiek op basis van wat cijfers. Maar het geeft een indicatie.

ecologiste | 05-06-09 | 12:05

Kots op die milieufreaks,laten ze met z'n allen op de ZuidPool gaan zitten,daar is een heerlijke temperatuur,neem voor de zekerheid wel een dekentje mee,ondanks dat de aarde zo opwarmd is het er 's nachts nog min 58 graden.
Was vroeger natuurlijk -59.Dat merk je gelijk ,'n graadje minder.
Dus stelletje hersenloze,lekker optiefen,ga de ijberen maar voederen.

fleurtje | 05-06-09 | 12:04

Marijke Vos is een gevaarlijke fascist. Het milieu is haar oppergod, zij is de groene paus, en de paus beslist wat het volk wel/niet mag. En als paus gelden de regels uiteraard niet voor haar. Wanneer gaat dat enge mens weg?

Zeddegeizot | 05-06-09 | 11:59

KillerK | 05-06-09 | 11:15
Het werkt erg simpel als je stofdeeltje in de lucht hebt, warmt de aarde minder op( de warmte word tegengehouden voordat het de aarde daadwerkelijk bereikt)
Als je deze stofdeeltjes weghaalt zal de temperatuur warmer worden, waardoor er meer water verdamt, dat water vormt wolken die de warmte nog beter vasthoud.
Des te meer de poolkappen smelten des te meer water is er in de lucht.
Dit is trouwens wel goed bericht voor met name de afrikaanse landen, de verplaatsing van de watervoorraaden door de aarde zal een einde betekenen aan de lange droogtes...
Betekend dit dat de zeeén zullen overstromen door dat er teveel water word omgezet van ijs naar water? nee, zet maar eens een colafles met water in de vriezer, de cola fles zal scheuren omdat ijs ten opzichte van water een groter volume heeft...

repulse | 05-06-09 | 11:57

zum kotzen | 05-06-09 | 11:19
Spijker, kop, raak. Ook de achterban van bijvoorbeeld de PvdD bestaat grotendeels uit gasten die beestjes alleen kennen van Artis/Blijdorp, van de kinderboerderij in hun stadsdeel of van hun 3 jaarlijkse verre reizen. Ken toevallig wat van die gasten die in het bestuur zitten van allerlei beestjes clubjes en ik kan u verzekeren dat het welzijn van de beestjes volstrekt ondergeschikt is. Merendeel van hun "inzet" wordt besteed aan allerlei bestuurlijke en regenteske onzin. Hun enige close encounter met echte beestjes bestaat uit het wekelijks ledigen van de kattebak (of is het kattenbak?)

de directeur | 05-06-09 | 11:57

Groenlinkers zijn de meest hypocriete pipi's die er zijn. Ze rijden zelf vaak rond in ronkende dieselbakken of waardeloze busjes (zonder roetfilter natuurlijk), hebben truien van lama-haar aan, die zo vol chemicalien gespoten zijn om het houdbaar te houden in transportcontainers, dat hun hersentjes wel aangetast moeten zijn. Gevolg? Waanideeen, geen introspectie en al helemaal geen reflectie. Hoe kom je als Groenlinkser überhaupt op het idee om zakken aan konten van koeien te hangen die de methaan afzuigen die de opwarming zouden bevorden en dat met een strakken bek nog serieus proberen in te brengen ook!!!!!!!!!!!
Pak ze het stemrevht gauw af, want gekken mogen in dit land helemaal niet stemmen. En al helemaal niet besturen!!!

inquisitra | 05-06-09 | 11:54

@ seven | 05-06-09 | 11:22

Goed stuk, bedankt voor de link.
Vooral het volgende:
"Mensen die een geringe hoeveelheid vlees en eieren per dag eten (zo'n 60 gram per dag) gaan vermoedelijk nog efficiënter met de planeet om dan vegetariërs, zo stellen de onderzoekers. Voor de teelt van groenten, aardappelen en granen ten behoeve van vegetariërs is immers goede landbouwgrond nodig, terwijl runderen en schapen kunnen grazen in gebieden die niet geschikt zijn als bouwland en waarop ook geen groenten, aardappelen of granen kunnen worden gebouwd. Met andere woorden, het eten van vlees (mits in beperkte mate) getuigt juist van een 'groen' hart".

Kijk daar nog eens goed naar Marijke.

ecologiste | 05-06-09 | 11:50

@seven | 05-06-09 | 11:22
Leuk artikel. Ter variatie praat de Elsevier eens geen poep.

De elsevier stelt dat er situaties zijn, waarbij vleesproductie logisch is. Landbouwgrond waarop niets dan gras groeit. Dat klopt, lijkt me zo, maar je maakt me niet wijs dat NL daarop z'n onsje vlees per dag kan laten groeien.

Het "vlees is slecht voor het milieu" verhaal heeft twee grote redenen:
1: Productie van veevoer. Vrijwel de volledige voeding van de bio-industrie is import, veelal soja van gronden waarop eerst tropisch regenwoud stond en die zo arm zijn dat er over 15-20 jaar een soort woestijn overblijft. Minder boompjes is slecht voor het klimaat, die soja eerst in een koe stoppen, waarna er 1/5-1/8 van de calorieën en eiwitten in de vorm van vlees weer uit komen is inefficiënt (maar wel lekker). Eko-vlees heeft veel meer voer nodig, omdat ze veel slechter voer gebruiken (relatief meer gras). Lijkt dus nog inefficiënter, maar dat gras groeit, itt. die soja op plekken waar toch niets nuttigs kan groeien. (En wild is pas écht milieuvriendelijk wat dit betreft. En nog lekkerder.)

2: Methaan: Koeien ruften veel, varkens nog meer. Een scheet bevat methaan, wat een broeikasgas is wat veel krachtiger is dan CO2 (en gelukkig ook veel sneller afgebroken wordt). Hier scoort het relatief gesloten productiesysteem van de bio-industrie echt punten: Als die scheet in een stal gelaten wordt kan je de dampen relatief eenvoudig afvangen en als bio-energie gebruiken.

Er is best wel veel te winnen bij het milieuvriendelijker maken van een biefstukje, maar echt fantastisch zal het voorlopig niet worden. Dan vindt ik het geen volstrekt gestoord idee om ook eens te kijken hoe we op een beetje prettige manier iets minder vlees kunnen eten. Zo'n campagne zal niet proberen iedereen vegetariër te laten worden, maar als een flinke groep mensen thuis naast "vrijdag visdag" "donderdag vegodag" oid. invoert, scheelt dat al een slok op een borrel.

onkl | 05-06-09 | 11:45

dus niet: | 05-06-09 | 09:17

Als je in de millieu HOAX gelooft, dan geloof je ook in de macro-biotische sprookjes.

Wandelen en fietsen zijn 7 x millieuvervuilender dan rijden op een 49 CC scooter en 4 x vervuilender als rijden of een electro fiets. Volgens dom-links zijn wandelen en fietsen echter het meest milieu neutraal, waarbij zij gemakshalve vergeten dat een kcal uit bereid menselijk voedsel doorgaans ca. 200 maal duurder is dan een kcal uit benzine.

Dom links selectief wegkijken hoort nu eenmaal bij blowers want blowen tast je hersens enstig aan en dus moet je de wereld simplificeren om hem te kunnen begrijpen.

Hopelijk worden alle dom-linkse millieu en gezondheids beweringen ooit nog strafbaar gesteld wegens doelbewuste pogingen tot oplichting met de totale ontwrichting en verkwanseling van NL belangen en burgers als doel.

Hans Anders | 05-06-09 | 11:44

@zum kotzen
Dat klopt, er was er maar één, die verstand had van koeien en vogels
en dat was Weiland Duiventak.

Prof.Download | 05-06-09 | 11:40

Eigenlijk heeft ze gelijk over het minderen van de vleesconsumptie (kun je wel stoer gaan roepen van niet maar veeteelt is gewoon enorm belastend voor het milieu) maar dit is wel heel hypocriet. Heerlijk ouderwetsch GS-bericht.

mayor_pickwick | 05-06-09 | 11:36

*eet vanavond biefstuk*

Ari Gold | 05-06-09 | 11:31

Bij de laatste 2e Kamer verkiezingen kwamen er van de eerste 10 GroenLinks kandidaten 8 uit Amsterdam, 1 uit Den Haag en 1 uit Utrecht. En die denken dan verstand te hebben van landbouw(beleid).

zum kotzen | 05-06-09 | 11:19

Volgens de richtlijnen van het ministerie verdient een wethouder van een stad met meer dan 375.000 inwoners € 8919,- per maand. ( inwonersklasse 11)
Leuk verdiend voor een madam, die alleen proefballonnen oplaat.
De laatste proefballon: Amsterdam volhangen met zonnenpanelen.
Het exterieur van het paleis op de Dam wordt gerenoveerd. Ook volhangen met panelen!! Wat een idioterie. Hebben ze echt niets beters te doen? Om met een bekende uitdrukking van Wouter Bos te spreken: " Op kosten van de belastingbetaler". Gesubsidieerd hobbyisme.

Prof.Download | 05-06-09 | 11:17

Goed voorbeeld doet goed volgen. Femke maar oreren over het OV en vervolgens zelf in een stinkende mercedes diesel rijden. Kletsen over de hypotheekrente aftrek, maar zelf in een pand van 800k wonen.
.
Dan krijg je dit soort volgelingen.
.
GL is de grootste bende hypocriete leugenaars dat er rondloopt in Den Haag.

Brandje | 05-06-09 | 11:16

@ repulse | 05-06-09 | 10:05

Is het probleem van opwarming niet, dat de warmte de aardkloot niet kan verlaten door de stofdeeltjes?

KillerK | 05-06-09 | 11:15

Internet maakt meer kapot dan u lief is.

lifecouldbesimple | 05-06-09 | 11:13

"De wetenschappelijke cijfers van Wageningen Universiteit laten een
heel andere waarheid zien: per hectare grasland van melkveehouderijen
worden grote hoeveelheden CO2 vastgelegd (meer dan 20.000 kg per ha).
Voermaïs, een ander belangrijk voedselbestanddeel voor koeien,
legt zelfs nog meer CO2 vast per hectare (22.000 kg)."

"Koeien stoten vervolgens niet meer dan 13.000 kg CO2 eq per hectare uit:
een netto positief resultaat."

Daarnaast maken koeien in hun leven alleen maar gebruik van duurzame energie:

"Bovendien maakt een koe voor de productie van de hoogwaardige
voedingsmiddelen melk en vlees slechts gebruik van groene energie:
de ‘uitstoot’ van de koe is immers eerder al door het gras vastgelegd,
waardoor een kringloop wordt gevormd. Dit in tegenstelling tot de industrie
en het auto- en vliegverkeer, die door het gebruik van fossiele brandstoffen
werkelijk bijdragen aan de opwarming van de aarde." www.landvanenergie.nl/?type=blog&i...

seven | 05-06-09 | 11:13

Shalome | 05-06-09 | 10:38

De reclamewereld is misschien wel de beroepsgroep waar Groenlinks het constant over heeft zodra die het hebben over "het scheppen van banen in de milieu industrie".
Ik vraag mij af hoeveel belastinggeld er dagelijks in die reclame-branch omgaat om ons, 'het gepeupel' te overtuigen van de duurzame en goede boodschap.
Ik denk dat het in miljoenen euro’s niet op één hand te tellen is.

Colle Tout | 05-06-09 | 11:13

Marcus Porcius Cato | 05-06-09 | 11:08
U haalt de woorden uit mijn keyboard. +1

HeerBommel | 05-06-09 | 11:11

Keep going Hoxha!!!

S 2 de I 2 de R | 05-06-09 | 11:09

Alles wat een koe uitstoot aan CO2 en andere broeikasgassen is kort daarvoor uit de lucht opgenomen door het gras wat de koe eet. Het is dus een cyclus van C02 en geen netto uitstoot.

seven | 05-06-09 | 11:09

Kapot maken die Marijke

hollandschevisch | 05-06-09 | 11:08

Er is toch eigenlijk ook niets leukers dan je vermaken over de onwaarschijnlijke schijnheiligheid van onze Groen Linkse medemens. Ik vraag me soms af of ze er ooit zelf bij stilstaan. Zelfs al zouden ze dit stukje lezen dringt het denk ik niet tot ze door. Naast een gebrek aan basale mensenkennis is me al meer opgevallen dat het Groen Linksers ontbreekt aan welke aanleg voor introspectie dan ook.

Marcus Porcius Cato | 05-06-09 | 11:08

Kots ziek worden we van die milieuterroristen.
Goed stuk, btw.

Blue Leader | 05-06-09 | 11:08

Ok, Marijke is een heks. Haar boodschap is daarom echter niet minder waar. Naast veel CO2 kost het ook duizenden liters water om een beetje vlees te produceren (ca. 4000 liter per kilo), terwijl de voedingsstoffen in vlees prima kunnen worden vervangen door andere producten.

Aberdn | 05-06-09 | 11:07

"een sociaal project' , hahahahaha die boerderij , waarschijnlijk krijgen ze er ook nog nederlandse en europese subsidie voor

hypocrisie ten top

watsinneneem | 05-06-09 | 11:07

knutsel | 05-06-09 | 10:55
Links beleid maken: easy as fuck.

Gallisch | 05-06-09 | 11:03

Heer Hoxha, u is de laatste paar dagen fucking goed bezig mag ik wel zeggen.
Heerlijk, zagen aan de stoelpoten der linkse schijnheiligen.

DoOne | 05-06-09 | 11:02

Ik heb schijt aan mensen die mij vertellen wat ik moet eten, en zo is dat!

drs. Hunebed | 05-06-09 | 11:01

@Lying Dutchman | 05-06-09 | 09:49
Te moeilijk voor je? Neem nog een wijntje/

fieldhouses | 05-06-09 | 10:59

Die is helemaal de weg kwijt.... Maar ja was wel te verwachten.
Tijd voor enekle reis hobby boerderij.... Weg ermee

svw | 05-06-09 | 10:58

Niet om het één of ander, maar ik ben blij dat zelfs 'de groenen' inzien dat biologische landbouw niet rendabel is. (Ervan uitgaande dat dit bericht is gechecked m.b.t. de bestrijdingsmiddelen, niet gif, die worden gebruikt).

Krulsnor | 05-06-09 | 10:57

Ze gebruikt alleen gif als het "strikt noodzakelijk"is.
Dat doe ik met autorijden, vorig jaar nog zo'n 65000km strikt noodzakelijk.
De rest doe ik met de trein. Vorig jaar had ik geen rest.

hekkesluiter | 05-06-09 | 10:57

[email protected] | 05-06-09 | 10:24
Waar haal je het vandaan.;)

Teun van het Tuinpad | 05-06-09 | 10:57

@Gallisch 10:52. Integendeel, mensen als Marijke bewijzen het iedere dag. Links beleid maken is zo makkelijk.

knutsel | 05-06-09 | 10:55

Idd, wij geen vlees eten (maar we zijn nog omnivoren) en wel wijn verbouwen. Wat een verspilling aan energie. En dan die koppen van die gezelligerds op die foto. Ik krijg acuut hoofdpijn van die chateau krakeau

Gekker dan Gek | 05-06-09 | 10:54

Schoorsteenveger | 05-06-09 | 10:48
Is ook zo. Op individueel niveau. Maar politiek/collectief gezien is daar moeilijk beleid van te maken, tenzij we inderdaad Chinese toestanden willen.

Gallisch | 05-06-09 | 10:52

Er is nog een oud nederland spreekwoord die zegt:
Als de Vos de passie preekt, boer pas op je kippen.

Prof.Download | 05-06-09 | 10:50

Goed zo GS, haal dat stuk linksdraaiende vreten onderuit!!! Rutger, confronteer!!!

trotsopGn! | 05-06-09 | 10:49

Hoxha, je bent een grote eikel. Echt. De tyfus. Verdiep je eens wat beter in de materie voordat je dit soort braaksel gaat publiceren.

Yoman | 05-06-09 | 10:48

Gallisch | 05-06-09 | 10:13
Is geen flauw argument. Brengt de discusie in één klap naar het juiste niveau. Het gaat om het maken van keuzes, niet om het veroordelen van gedrag. Als ik puur naar de klimaatimpact kijk, dan kan ik met een zuiver geweten in een stinkende oude Mercedes rond blijven rijden als ik besluit om maar een kindje minder te nemen. Het is een keuze om oude Mercedessen uit te bannen in plaats van een rijk nageslacht.

Schoorsteenveger | 05-06-09 | 10:48

RepubliekNederland | 05-06-09 | 10:39
Kan je milieu opvreten joh?
Doe mij eens een portie 'milieu' dan, met een flinke klodder majo graag!

Colle Tout | 05-06-09 | 10:47

Bij de vergisting van druivensap tot wijn komen grote hoeveelheden CO2 vrij.
Bij de productie van al ons voedsel komt CO2 vrij.
De “klimaatcrisis” is bedacht om op onze eerste-levens-behoefte belasting te kunnen heffen zonder dat de bevolking teveel protesteert.
Nog even en men gaat belasting heffen op ons zuurstofverbruik.

Colle Tout | 05-06-09 | 10:44

Merlotjes verkopen in de burger zijn tijd.

Ze heeft ook grond erbij gekocht om haar wijnhandel uit te breiden, lijkt een beetje om het oude feodale stelsel.

Mevrouw Vos de landsheer of landsvrouwe beter gezegd.

Misschien moet ze is in Someren gaan kijken voor personeel, hoorde dat daar nog wel wat mensen een baantje zoeken in de landbouw.

Fleggel | 05-06-09 | 10:43

Marijke Vos is wat mij betreft prima geschikt voor bontkraagjes die willen laten merken zin aan een verzetje te hebben...
U weet wel....
www.geenstijl.nl/mt/archieven/1694491....

Het_Alziedend_Oog | 05-06-09 | 10:41

Een doorsnee alcoholist gaat te voet naar de slijter. Marijke Vos daarentegen rijdt 1.000 kilometer om en begint midden in de natuur een eigen stokerij, en niet zo'n kleintje ook! Gelukkig maakt ze veel goed, zo niet alles en meer, door anderen te gebieden op water en brood te leven en de adem in te houden.

Adalgar | 05-06-09 | 10:40

[email protected] | 05-06-09 | 10:17
O, maar ik vind het wel leuk hoor, zo op de vrijdagochtend. Linksmensen bashen. En daarna vrolijk verder met het bekritiseren van het sodom van Berlusconi.

Schoorsteenveger | 05-06-09 | 10:40

Welnu, Prof. Hoxha, 19% van de CO2 uitstoot wordt veroorzaakt door jouw hang naar biefstukjes, tegen 16% van de C02 uitstoot door auto's en industrieen.

Dus inderdaad, Mevrouw Vos beschadigt het milieu minder met haar tractor en haar 16x naar Frankrijk rijden dan iedereen die zo nodig vlees moet vreten.

Daarnaast: dat Marijke Vos misschien niet helemaal milieuvriendelijk bezig is, hoeft niet een vrijbrief te zijn voor iedereen om maar los te gaan met het opvreten van het milieu.

RepubliekNederland | 05-06-09 | 10:39

Groene mensen zijn op de een of andere manier altijd hypocriet bezig.. ALTIJD!
Kortom, weg met groene mensen en hulde aan CO2 uitstoot :) Wie het meest verspreidt krijgt een snoepje.

Hauptfrau Anouk | 05-06-09 | 10:39

O ja, net zoals toen de linkse kliek tegen het afschieten van zwijnen op de Veluwe stemde, en na de vergadering hun luxueuze hertenbiefstukje oppeuzelde bij de lunch.

Ik ken de streken van de linkse kerk door en door. Een kennis werkte indertij dbij VROM, en die zaten de hele dag groene plannetjes te verzinnen. Zoals één wasmachine voor een heel woonblok en zo. Het plebs moest zuinig aan doen, want zij zelf was ze nog niet zwanger of het hele huis werd volgestouwd met elektrische apparaten. Wasmachine, droger, afwasmachine, luxe espressoapparaat, het kon niet op. En zoal sze zich met luxe reisjes in kerosineslurpende vliegtuigen liet feteren door reclamebureaus (die op miljoenencontracten aasden)+ ze genoot ervan. En als ze op kantoor was verzon ze weer groene plannetjes.


Gekkenwerk.

Shalome | 05-06-09 | 10:38

Valt me ook vies tegen van een bekende TV Kok met ADHD, Pierre Wind, die helpt die miep. Ach, sommige mensen doen alles voor geld en een vleugje roem.

Ulle Ruttelflut | 05-06-09 | 10:37

JosVerbeek | 05-06-09 | 10:28
Ik heb ook nooit anders over jou gedacht, Jos. Ouwe creatyfus van me.

Jaap de Paap | 05-06-09 | 10:37

Ik voel een nieuwe vogelaar aankomen...

News Media | 05-06-09 | 10:35

ik laat me toch niemand vertellen wat ik wel en niet mag eten... pleur toch op zeg, ik koop vanaaf eens een lekker ossenhaasje :P

geloof=moord | 05-06-09 | 10:33

@JosVerbeek | 05-06-09 | 10:28
Lucht op, he?
*frisse neus gaat halen*

Bakschuif | 05-06-09 | 10:32

CoffeePatch | 05-06-09 | 09:46
ow 2 zielen 1 gedachte

ethan_joy | 05-06-09 | 10:30

Jaap de Paap | 05-06-09 | 10:27
RuftLOL!
*ook best wel creatief is*

JosVerbeek | 05-06-09 | 10:28

Bewijsstuk: D
Waarin blijkt dat Marijke Vos als overmatig consument van haar eigen gegiste druiven nauwelijks nog serieus te nemen is: www.dumpert.nl/mediabase/321691/e966ad...
vanaf 3.40

ethan_joy | 05-06-09 | 10:28

Een oud spreekwoord luidt.... Wie een andermans tuintje wiedt, ziet zijn eigen onkruid niet. (Kritiek op anderen zonder op het eigen falen te letten)

power_hits | 05-06-09 | 10:28

Bakschuif | 05-06-09 | 10:26
ROFLOL @ Cramping gas. Scheeterend.

Jaap de Paap | 05-06-09 | 10:27

@Jaap de Paap | 05-06-09 | 10:21
Ik zoek nog steeds naar een comfortabele manier om het in een gastankje op te slaan: Cramping gas!

Bakschuif | 05-06-09 | 10:26

Het eten van gras schijnt in Noord-Korea een wijd verbeid fenomeen te zijn. Het schijnt zeer stimulerend te werken, zozeer zelfs dat men er daar niet voor schroomt enige dreiging met atoomwapens ten toon te spreiden.
Past dit wel bij Groen Links? (Bij Marijke Vos trouwens wel, want die is gewoon dom)

Ulle Ruttelflut | 05-06-09 | 10:25

@Teun van het Tuinpad | 05-06-09 | 10:16
Lachen met Marijke ? Echt niet; die heeft de laatste resten humor operatief laten verwijderen om bij het presenteren van haar plannen het niet steeds zelf uit te proesten van het lachen. Humor relativeert. Dat is nagenoeg dodelijk voor iemand die van consistente leugens afhankelijk is.
*zorgvuldig foto van Marijke bewaard tegen slappelach-buien*

Bakschuif | 05-06-09 | 10:24

LOL @ Bakschuif | 05-06-09 | 10:17
Dat werkt inderdaad prima. Een combi is helemaal dikke pret: kapucijners (die kleine, lekkere bruine broedertjes) toevoegen aan een geroerbakte broccoli; binden met een beetje tomatenpuree en afblussen met rode wijn. Indikken en dan in een bruin pitabroodje: je blaast een paar uren later zo een volwassen koe van zijn brommer. En dat makkelijk acht keer achter elkaar. (met dank aan koot en bie).

Jaap de Paap | 05-06-09 | 10:21

And another one gone, and another one gone. Another one bites the dust. Hey, I'm gonna get you too, Another one bites the dust.

FriescheHengst | 05-06-09 | 10:19

Moraal van dit verhaal: ook de wijn wordt duur betaald....

stille billie | 05-06-09 | 10:17

@Schoorsteenveger 10:03. Oplossing is simpel. Geen kinderbijslag/toeslag meer, eerste kind gratis, voor elk volgend kind peperdure aanslag.

knutsel | 05-06-09 | 10:17

@ Schoorsteenveger | 05-06-09 | 09:35
Spijker op de kop.
Maar het blijft leuk leedvermaak als een moralistisch, hypocriet, banenjagend linkschmensch aan de schandpaal gebonden wordt en de kudde er joelend om heen danst.
Kan me voorstellen dat het er tijdens de franse revolutie rond de guillotine ook zo aan toe ging.

@Barbatruuk! | 05-06-09 | 10:13
Ik kan dat op broccoli of bruine bonen; heeft zelfs een koe niet van terug.
*draaiboek alarmfase 3 klaar legt*

Bakschuif | 05-06-09 | 10:17

lol @Bakschuif | 05-06-09 | 10:12

en het lachen is hem nu ook al vergaan.

Teun van het Tuinpad | 05-06-09 | 10:16

Heerlijk! Iets met spijker en koppen slaan.

Magwai | 05-06-09 | 10:13

Mooi hè, hoe ex krakers eerst een jaar of 10-15 besparen op hun woonkosten en vervolgens lekker de wijn gaan verbouwen in frankrijk van geld dat ieder ander gewoon kwijt is aan huur/hypotheek en gemeentelijke belastingen....
*krakerspandje en kasteeltje aan de riviera zoeken gaat*

DnSjaak | 05-06-09 | 10:13

Schoorsteenveger | 05-06-09 | 09:35
"Geen kinderen" is een flauw argument. Klinkt als: "save the world, kill yourself". Met deze redenering schiet je even weinig op als met de moralistische vingertjes waar je het terecht over hebt. Wie ook maar een beetje pragmatisch in het leven staat realiseert zich dat ecologisch neutraal leven nauwelijks mogelijk is. Toch lijkt het mij evident dat bijv. een veranderging van het bestaande vleesconsumptiepatroon vrij snel een positief effect kan sorteren in de ecologische huishouding. Is een kwestie van politieke wil en praktische politiek (meer een kwestie van techniek dan van idealen). Maar we zijn het wel eens denk ik over het probleem dat hier wordt aangekaart: de ingebakken hypocrisie is van deze generatie babyboomerts, groot geworden met zelffelicitaties, klein gebleven door pluchelust.

Gallisch | 05-06-09 | 10:13

Moraal van het verhaal: als je strijdt voor een betere wereld mag je geen onderdeel uitmaken van de samenleving. Wat een non-item is dit zeg.

Broner_NL | 05-06-09 | 10:12

@Teun van het Tuinpad | 05-06-09 | 10:10
Dat was die dove meneer met die tikkende witte stok die altijd voor de dagopvang met een busje werd gehaald en gebracht...

Bakschuif | 05-06-09 | 10:12

A new Ella is born.
Hinderlijk volgen dat vrouwmens.

Pinocchio | 05-06-09 | 10:10

Bakschuif | 05-06-09 | 10:03
Dan zou ik weleens willen weten welke viespeuk Marijke heeft gedaan.

Teun van het Tuinpad | 05-06-09 | 10:10

@Hersenstorm | 05-06-09 | 10:06
Een beter milieu begint bij......je eigen belang.
Alle anderen ongezien de typhus.
Groen=mijn gras Links=zakken vullen

Bakschuif | 05-06-09 | 10:08

Lincksch hê. Dan mag je liegen en bedriegen. Dan weet je wat goed is voor het volk.

Boomschade | 05-06-09 | 10:07

een mooi kruis timmeren en mevrouw er aan vastspijkeren en een weekje als vogelverschrikker tussen haar plantjes laten staan. en tussendoor natuurlijk paar keer gif sproeien want onkruid vergaat niet . Proost!

tbser | 05-06-09 | 10:07

Lying Dutchman | 05-06-09 | 09:55
Het kan zeker geen kwaad om niet al te verkwistend met natuurlijke hulpbronnen om te gaan. Echter, ik peins er niet over om daarvoor een stukje comfort in te leveren, en dat is met de huidige technieken ook niet echt nodig.
Bakschuif | 05-06-09 | 09:56
Klopt. De (semi-)overheid is een soort parallelle economie die draait op belastinggeld.
Varkozy | 05-06-09 | 09:56
Hehe, kommaneuken is ook een vak..

JosVerbeek | 05-06-09 | 10:06

Vooral dat plaatje van de in brand gestoken cypres doet mij pijn.
Waarom hier dan de kerstboomverbranding te verbieden waar groot en klein altijd veel plezier aan beleefden.

BBmetR | 05-06-09 | 10:06

Uhmmmm, wat was het ook alweer jongens, help ff....

Een beter milieu begint bij......

Een hobbyboerderij voegt niets toe aan de wereld, er zijn immers meer dan genoeg wijnproducenten. M.a.w. elke vorm van verbruik die er plaatsvindt, is verspilling. Als mensen er lol aan bleven iets dergelijks op te zetten prima, maar ga dan niet lopen zeiken over energieverbruik voor voedselbereiding. Je maakt jezelf er niet echt geloofwaardig mee.

Hersenstorm | 05-06-09 | 10:06

Lying Dutchman | 05-06-09 | 09:55
Bijna goed...als je gelooft dat de zonnevlekkencyclus de ware oorzaak is dan kan je als je een beetje doorredeneert er achter komen dat het "schooner" maken van de lucht zelfs de temperatuur helpt verhogen.
Kijk maar heel simpel naar een glas water, dit laat redelijk wat licht door, wanneer je dit water troubeler maakt zal het minder licht doorlaten. Door de lucht minder troubel te maken versterk je dus het effect van de zonnvlekken. De temperatuur stijgt en de ijskappen smelten sneller zodat de voorraden olie en gas daar sneller bereikbaar zijn....

repulse | 05-06-09 | 10:05

@gerrit5042 | 05-06-09 | 10:03
Amsterdamse manier.

Bakschuif | 05-06-09 | 10:05

Ik denk weleens, dat calvinisme bij die lui van boven de rivieren, dat krijg je er nooit meer uit. Het is typisch christelijk, doen alsof en ondertussen de katjes in het donker knijpen. Dan doen wij het in Brabant toch beter. Hier wordt al van oudsher met eenvoudige middelen - vaak hergebruikt materiaal zoals een wasketel - bier gebrouwen in keldertjes of het zwaardere spul op zolder gestookt. Al die hennepplantages op zolder, tegenwoordig, dat is niet omdat wij hier niet zouden deugen, maar omdat we dat zo gewend zijn. Het is gewoon gezellig! Het is ook beter voor het milieu. Aan stroom verbruiken we bijna niets, want dat tappen we af van een lantaarnpaal.

Het CDA | 05-06-09 | 10:04

Wie betaald de reis kosten zij of de gemeente .
Of gebeurt het op de engelse mannier.

gerrit5042 | 05-06-09 | 10:03

@Teun van het Tuinpad | 05-06-09 | 10:01
hoe denk jij dat ze carriere gemaakt hebben?
*iets met klinknagels in een brug mompelt*

Bakschuif | 05-06-09 | 10:03

JosVerbeek | 05-06-09 | 09:50
Het is grappig dat je China hier aanhaalt. Inderdaad, de Chinezen hebben redelijk rigoureuze maatregelen om de boel niet gierend uit de hand te laten lopen: geboortenbeperking. En jouw argument dat te langen leste een samenleving vanzelf gaat corrigeren snijdt ook hout.
Mijn argument is dat het moralisme van Vos en consorten als misplaatst en versluierend moralisme de eigenlijke steen des aanstoots is. Waarom een campagne richting brave burger? Waarom is of komt die informatie niet gewoon beschikbaar, zoals er zoveel informatie voorhanden is zonder dat daar een ethisch sausje overheen gaat.
Links heeft niet het alleenrecht op het milieu, maar claimt dit wél en daar zit vaak de valsigheid en de dubbelheid. Links houdt van het veroordelen van medemensen om de eigen vermeende goedheid en correctheid in te kleuren. En juist dat steekt, omdat we doorzien dat linkse mensen als mens eigenlijk geen haar beter zijn.

Schoorsteenveger | 05-06-09 | 10:03

linksch=huichelachtig

FreshClash | 05-06-09 | 10:02

Die nieuwe regels zijn alleen voor ons gewone burgers, niet voor rechtse regenten en links tuig!

Bezorgde vader | 05-06-09 | 10:01

Lying Dutchman | 05-06-09 | 09:55
Femke en Marijke, ze naaien je al als ze je aankijke..

Teun van het Tuinpad | 05-06-09 | 10:01

goed bezig Hox, billenkoek voor die bio-doos hahaha

slootschurftklootzak | 05-06-09 | 10:01

@Geiteneuker | 05-06-09 | 09:59
gelukkig maar; dacht al aan spwaakgebwek....

Bakschuif | 05-06-09 | 10:01

Voor het eerst dat ik een kraker zie werken!

rooiebosduivel | 05-06-09 | 10:01

De linkse arrogantie: Verbieden, verbieden en nog eens verbieden. Maar niet voor jezelf.
Hoe vaak kan zo iemand door het slijk gaan zonder af te druipen?

Zeddegeizot | 05-06-09 | 10:00

onwrijwillig = onvrijwillig

Geiteneuker | 05-06-09 | 09:59

Goed bezig Hoxha. De Staat zoekt altijd wegen om hun parasietengedrag goed te praten. Ze kunnen immers niet zo maar tegen ons zeggen: hey we verhogen de belasting met 10%, want dat zou niemand pikken. Nu doen ze ons geloven dat we allemaal huilie huilie gaan doen door klimaatverandering en kunnen de belasting 'legitiem' verhogen.

Het zijn een stel parasieten !!

mises | 05-06-09 | 09:59

Zoals alle politici, ons opleggen wat we moeten doen en vooral moeten laten.
En dan met een riant salaris (van onze belastingcenten) het gebraden haantje/kippetje uithangen....
Zoals voor alle politici geldt, tegen de muur die handel!

Pete_1968 | 05-06-09 | 09:57

Graag de linkse garde onwrijwillig deporteren naar China; daar ligt genoeg werk op hen te wachten!

Geiteneuker | 05-06-09 | 09:56

"Ze doet zelfs dingen die bij wet in Nederland verboden zijn, namelijk tuinafval verbranden"... Gelul! Er staat nergens in de Nederlandse wet dat het verboden is om tuinafval te verbranden in Frankrijk.

Varkozy | 05-06-09 | 09:56

@JosVerbeek | 05-06-09 | 09:50
Vergis je niet in onze nationale expertise om van elke deugd een nood te maken. Alles wordt een bedrijfstak: vluchtelingenwerk, opvang asielzoekers, inrichting van hun gratis woningen, alle milieugekte-aanjaag-bedrijven, allemaal subsidieslurpers met een dure directie en dito hofhouding en vooral: zonder enige economisch bestaansrecht. Kortom: een belangrijk deel van onze diensten economie hangt met de verkrampte vingertjes wel ergens aan een linkse hobby. Dat kan nog zo maar best een tijdje gaan duren, vrees ik.
*nog steeds blij is met gisteren*

Bakschuif | 05-06-09 | 09:56

JosVerbeek | 05-06-09 | 09:50
Ik begin ook steeds meer in de zonnevlekkencyclus te geloven en dat de hele milieuhoax is uitgevonden om ons meer geld uit onze zakken te kloppen. Maar bewuster leven en met onze omgeving omgaan kan natuurlijk nooit kwaad.

Lying Dutchman | 05-06-09 | 09:55

Het probleem is dat bij GL geen echte ecologen zitten. De enigen die werkelijk ecologisch bevlogen waren en het echt goed wilden doen waren de Groenen.
Marijke mag alles vinden maar waarom zo'n CO2 verhaal, nu? Waarom niet bijvoorbeeld 30 jaar geleden?
Ik maak wel uit wat ik eet daar hoeft een voedingsbureau, Jamie Oliver of Marijke Vos mij niet mee te helpen. Het erge is echter dat ik wel dat Voedingsbureau en die Vos meebetaal als belastingbetaler.

ecologiste | 05-06-09 | 09:53

Een supermarrkt kip is in 6 weken groot en klaar om te eten, een bio-kip in 12 weken.

Ergo : een bio-kip eet en schijt twee keer zo veel. Al dat eten is slecht voor de honger in de wereld en al die poep kan niet ecologisch zijn.

Je Verzint Het Niet | 05-06-09 | 09:53

JosVerbeek | 05-06-09 | 09:47
Klopt: eenvoudig genoeg. Maar de motivatie ontbreekt nogal bij de betwetelarij. Stel dat ze ongelijk hebben: dikke paniek. Het enige wat ze dan nog rest - en wat je nu ook ziet - zijn vertwijfelde, maar immer 'wetende' lachjes. En maar hopen dat het volk er in blijft trappen. Downplaying, ontkenning en slachtofferverheerlijking: welcome to The Netherlands.

Jaap de Paap | 05-06-09 | 09:52

Er ligt hier een grote ronde kurk die ik graag aan hypocriete kuthoer Marijke Vos zou willen aanbieden,op voorwaarde dat IK bepaal waar-en hoe diep ik hem inbreng.

R.B.Scott | 05-06-09 | 09:52

Lieve Marijke: toeristen stoten veel CO2 uit. Bij elke hap lucht die ze nemen.

Tevens zetten ze ons voedsel en bier om in methaan en andere vervuilende stoffen. Miljoenen hectoliters per jaar!

Ban daarom alle toeristen uit Amsterdam!

mail cheauvinist pic | 05-06-09 | 09:51

Schoorsteenveger | 05-06-09 | 09:44
Waarschijnlijk hebben de nukken van de zon (zonnevlekkencyclus enzeau) meer impact op het klimaat dan die anderhalve scheet en drie knikkers afval van de mensheid. Daarbij komt ook nog eens dat het vervuilingsprobleem in de westerse wereld zo goed als opgelost is. Dat zal op termijn ook in een land als China gebeuren, immers, als een land een zekere levensstandaard bereikt heeft, gaan de inwoners eisen stellen aan het milieu. Clubjes als greenpeace en groenlinks hebben in Nederland eigenlijk geen bestaansrecht meer, om zichzelf toch in stand te houden doen ze, bijna letterlijk, een slag in de lucht met hun klimaatgeneuzel.

JosVerbeek | 05-06-09 | 09:50

zo laat mens eerst eens lekker de pijp uit gaan ofzo scheelt ook enorm op de uitstoot.
Lui mens met zo`n vervuilende tractor om je druiven te plukken !
Wat is er mis met het ouderwetse handarbeid ?!
En ik zie ook een brandstapel om een oude boom te verbranden stoot ook co2 uit !

boerenvla | 05-06-09 | 09:50

Goed werk, Hoxha. Aan de schandpaal met die Groen-linkse huichelaars.

Fijnstoffer | 05-06-09 | 09:50

Hahaha 'voor alle haters...'
Stelletje bitch-ass-bad-rap-nigga-homies die jullie ook zijn daar op de redactie.

Heau even | 05-06-09 | 09:49

fieldhouses | 05-06-09 | 09:44
Dus? van Veldhuizen?

Lying Dutchman | 05-06-09 | 09:49

"20 tot 35 procent ... Dit percentage kan wel tot 60 procent worden teruggebracht"

Op zich wel knap om 20 tot 35 terug te brengen tot 60. Bij mij zou dat juist groter worden.

Mark d'Aviano | 05-06-09 | 09:47

@de directeur | 05-06-09 | 09:41 klopt.
Ze heeft meer op haar geweten en het eind is nog niet in zicht (zonnepanelen-ramp in aanbouw). De GL-stasi van het stadhuis is overigens berucht. Eindeloze rijen dikbetaalde meelopers en napraters helpen dagelijks mee de ruif leeg te vreten.
Als je niet mee doet of zelfs maar een kritisch geluid laat horen, dan ga je in de ban in 020. Alle ambtenaren boven een bepaalde salarisschaal zijn politiek verbonden. Dit informele netwerk is de ultieme vesting van de linkse kerk.
*nogmaals de heuglijke dag van gisteren gedenkt*

Bakschuif | 05-06-09 | 09:47

@Hell_is_for_Heroes | 05-06-09 | 09:16
So jij hebt geen humor!

avalonicus | 05-06-09 | 09:47

Jaap de Paap | 05-06-09 | 09:38
Het is zeau eenvoudig. Ik snap werkelijk niet waar mevrouw Vos zo moeilijk over doet.

JosVerbeek | 05-06-09 | 09:47

Gedurende de zomermaanden ben ik meer van de cider maar dat zal ook wel niet mogen van Toverkol Marijke

Tobi | 05-06-09 | 09:46

"Ecologie
We proberen op Domaine de Bellevue zo milieuvriendelijk mogelijk te werken. De akkers worden biologisch bebouwd, voor de wijngaard is dat vooralsnog niet mogelijk. We beperken milieu-onvriendelijke zaken wel tot een minimum. Kunstmest is taboe, en de gifspuit komt alleen uit de kast als het echt noodzakelijk is. Het wieden van onkruid en het verwijderen van ondergroei,
geschiedt vooral met de hand. We volgen de ontwikkeling van schadelijke insecten, vlindertjes en motjes via kastjes waarin papiertjes met lokstoffen zitten. Is in een bepaalde periode geen insektendruk, dan spuiten we niet. Deze zogeheten lutte raissonnee (geïntegreerde teelt) scheelt op de zeven tot tien spuitbeurten per jaar al gauw drie keer spuiten."

**proest**

Maar de Franse boer doet het natuuuuurlijk veel slechter en krijgt nog kanker op de koop toe ook.

"We willen wel meer gaan leren over biologische bestrijdingsmiddelen. Tot nog is er in onze streek niet veel ervaring mee. De meeste boeren spuiten domweg “op de kalender”, niks kastjes met papiertjes met lokstoffen.
Een van de gevreesde ziekten in de wijngaarden, vooral in het zuiden en zuidwesten van Frankrijk is Flavesence Dorée. Het is een virale infectie van de wijnplanten die wordt overgebracht door het goudkevertje. Dat het jaar van de infectie de druiven aan de plant kunnen worden afgeschreven, is nog daaraan toe. Maar het jaar erop kan een boer de plant rooien en als je dat niet doet, is binnen enkele jaren de hele gaard naar de filistijnen. Voorlopig is een probleem dat het middel dat de biologische boeren gebruiken ook niet pluis lijkt (het wordt verdacht van kankerverwekkende eigenschappen voor de boer die het op de plant aanbrengt). En ook de biologische boeren gebruiken onbekommerd een van de meest gevreesde bestrijdingsmiddelen, namelijk Bordeauxse pap (kopersulfaat) tegen meeldauw."

fieldhouses | 05-06-09 | 09:44

-weggejorist-

kst | 05-06-09 | 09:44

hekkesluiter | 05-06-09 | 09:37
Bijvoorbeeld. Alles heeft 'klimaatimpact'. De mensheid in zijn geheel heeft 'klimaatimpact'. Als je vindt dat die verlaagd dient te worden, da's één, maar vertellen hoe die verlaagd dient te worden is twéé. Figuren als Vos hebben de neiging om vanuit een bepaalde ethiek dat 'hoe' altijd in dezelfde hoek te plaatsen.

Schoorsteenveger | 05-06-09 | 09:44

Ik kan alleen een ding zeggen: Links is rot tot op het bot

Koets | 05-06-09 | 09:44

Als Marijke te dicht in de buurt van die druiven komt, slaan ze gelijk zuur uit.

@Hell_is_for_Heroes | 05-06-09 | 09:23

Stewardessen misschien.

Biff Eagleburger | 05-06-09 | 09:43

Rutger,

volgens mij ligt er een klusje op je te wachten

Neehè | 05-06-09 | 09:42

Is dit niet die mevrouw die maar niet wilde toegeven tegenover haar achterban dat het instellen van een milieuzone in 020 eigenlijk een gotspe is?

de directeur | 05-06-09 | 09:41

@hfakker | 05-06-09 | 09:32
Je was me voor !

faz | 05-06-09 | 09:40

Willen alle Groenlinksers en extreemlinksers zich opofferen voor hun zaak en zich verwijderen van deze aardbol aub!
Dat scheelt pas enorm veel CO2.

WillemWordtWakker | 05-06-09 | 09:40

LOL @ JosVerbeek | 05-06-09 | 09:36
Keurig opgelost!

Jaap de Paap | 05-06-09 | 09:38

maps.google.com/maps?f=q&source=s_...

Hier dus. Pleuris end rijden, 1250km is bij 1 op 10 (in Frankrijk rag je door) 125 litertjes peut per enkeltje bij 200 gram CO2 per km, reken maar even uit.

Of nog waarschijnlijker, gezellig met het vliegtuig met gerede kans dat het op kosten van de belastingbetaler gaat.

faz | 05-06-09 | 09:38

@ Schoorsteenveger | 05-06-09 | 09:35
Of de klimaatimpact van de update van een Marokkaanse geitenhoeder tot Westerse consument?

hekkesluiter | 05-06-09 | 09:37

Ach Marijke Vos...Dat mens neemt het altijd op voor criminelen en vindt dat slachtoffers van misdaad niet moeten zeuren. Incompetent mormel is het.

Lebowski Achiever | 05-06-09 | 09:36

Ah, wat een goed begin van de dag. Ik heb een voorstel voor het gras/biefstuk probleem:
De koe vreet het gras op, dan ontferm ik mij over de biefstuk. Met een rood wijntje erbij zelfs.

JosVerbeek | 05-06-09 | 09:36

Gewoon negeren, werkt het beste.
Ik eet zo biefstuk op mn bruine boterham, dat is een ding wat zeker is.

Flowers | 05-06-09 | 09:35

Ach, ik vind het prima als er informatie beschikbaar komt die mij vertelt wat de 'klimaatimpact' van mijn voedsel is. Dan kan ik nogzelf bepalen wat ik eet. Maar het zou dan wel fijn zijn als van veel méér zaken de 'klimaatimpact' berekend zou worden. Wat is bijvoorbeeld de 'klimaatimpact' van het nemen van één kind?
De aanval van GeenStijl op Marijke Vos is gelijk aan die op Femke Halsema. De redenering is dat beide dames zelf bewust vervuilend bezig zijn, de een met een hobbyboerderij, de ander met een (vriend met een) oude stinkauto, en daarom boter op hun hoofd hebben als ze maar enige poging doen tot voorstellen om het milieu minder te belasten. Maar wat wil hiermee bereikt zijn? Prima, laten we Vos en Halsema aan de schandpaal nagelen en ze voor hypocriet uitmaken, maakt dat hun argumentatie meer of minder geldig? Uiteindelijk zullen er ook cijfers zijn die de 'klimaatimpact' van wijnen aangeven, van wijnlanden, van wijngebieden, van wijngaarden, van hobbywijngaarden, net zoals die van auto's, inclusief de oude Mercedes van het vriendje, bekend zijn.
Het eigenlijke probleem is hier dat die zogenaamde mileumaatregelen en die milieucampagnes gewoon geen zoden aan de dijk zetten omdat ze niet of nauwelijks bijdragen aan structurele veranderingen. Het zijn rookgordijnen die zijn opgetrokken uit geïsoleerd gelanceerde moralismen, manende vingertjes, terechtwijzingen, veroordelingen richting brave burger, terwijl er verder geen enkel wezenlijk verband is met het grote geheel en iedereen, de moralisten incluis, gewoon doorgaat met leven, consumeren, pret maken.
We lopen gewoon met te veel mensen rond op deze aardkloot, en het worden er veel te veel. Klimaatneutraler gaan eten en tegelijk lekker doorfokken zal niet echt helpen. Geen kinderen krijgen is de meest effectieve wijze om milieuproblemen te lijf te gaan, maar kom daar maar eens om.

Schoorsteenveger | 05-06-09 | 09:35

-db- | 05-06-09 | 09:32
Helemaal mee eens.

Jaap de Paap | 05-06-09 | 09:34

Biologisch zorgt niet voor minder CO2 uitstoot. Ten eerste groeit over het algemeen het gewas minder snel, dus slaat het minder CO2 op. Ten tweede kost het net zoveel trekker vermogen om een minder goede opbrengst te oogsten als een goede. Dus.......

kees de short | 05-06-09 | 09:34

Dit zijn nou de berichten waarom ik gs zo waardeer! Spijker kop raak

-db- | 05-06-09 | 09:32

Ja, lekker aan de groente.... Dan kunnen we die landbouwkassen even opstoken. Dat helpt ;)

Probleem ligt bij de boeren, niet bij de carnivoren. Geef mij maar een koe op mn balkon, grasmatje eronder, slacht ik hem zelf wel, heeft niemand energie problemen.

Bordje Erwtensoep | 05-06-09 | 09:32

Als een vos haar passie preekt boer pas op je kippen.

CoffeePatch | 05-06-09 | 09:32

1258km, 11:41 uur reizen... benieuwd of ze dat allemaal in het weekend/vrije tijd doet? Of zou er wel eens een EU-vrijdagje tussen zitten en wellcht een brainstorm-maandagje, of een thuiswerkdinsdag? Een overwerkdonderdag? Kopje thee, of nee... glaasje wijn iemand?
maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d...

hfakker | 05-06-09 | 09:32

Bij de 'bouwfraudeenquête' zat deze mevrouw ook al alle feiten, cijfers te verdraaien en conclusies te trekken die er niet zijn. Ze haalde het 'bewijs' tegen de economische motor door cijfers uit het buitenland te gebruiken en toe te passen op een niet vergelijkbare situatie.

illuvatar | 05-06-09 | 09:31

Meer van dit soort nieuws want GroenLinks dreigt behoorlijk veel stemmen te gaan trekken omdat mensen nog steeds in de milieuhoax geloven! De PvdA is ontmaskerd, nu GroenLinks nog. Laat Al Gore's leugen niet regeren...

rincewindrules | 05-06-09 | 09:31

Oh, en voor ik het vergeet: een hele goede morgen @PvdA! Lekker geslapen?

*trots over zijn stad uitkijkt en de dag maar eens begint met een glas stijlleaus roze bubbels*

widtvoet ® | 05-06-09 | 09:30

Zou Femke ook op visite gaan in Zuid-Frankrijk met haar olie gestookte Mercedes?

kees de short | 05-06-09 | 09:30

Het is net als met die mensen met de bijbel in de hand, die hebben altijd gelijk want het staat zo in dat boek. Hetzelfde geldt voor de milieu-mensen, die hebben milieu als geloof aangenomen. Zodoende hebben zij altijd gelijk en zijn wij de milieu heidenen. En net als bij de rooms katholieke priesters, die met de bijbel in de hand, enorm in de fout gaan, is het ook bij deze milieu gelovigen....die gaan in de fout, zien dat niet zo uiteraard en blijven ons zien als de heidenen. Die bekeerd moeten worden uiteraard. Marijke Vos is dan één van de opperpriesters....best eng.

Droef Toeter | 05-06-09 | 09:29

@dus niet: | 05-06-09 | 09:17

Je hebt duidelijk de strekking niet begrepen van het artikel.

Bluto Blutarsky | 05-06-09 | 09:29

Als iedereen biologisch wil eten op deze aardkloot hadden we de maan ook moeten ontginnen voor landbouw.

kees de short | 05-06-09 | 09:29

@ Patrick Bateman | 05-06-09 | 09:27

dix points!

hekkesluiter | 05-06-09 | 09:29

Van de week aangetroffen in mijn brievenbus met NEE-NEE sticker: een campagnekrant van Groen Links. Dit is geen uitzondering maar regel. Geen enkele andere partij stopt rommel in je brievenbus met zo'n sticker, behalve het hypocriete tuig van GL. Om de hoek lagen trouwens 3 pakken met van die krantjes als zwerfvuil op straat.
.
Ik heb wel eens met een PR-lul op hun partijkantoor getelefoneerd hierover en dan krijg je de voorspelbare leugens en ontkenningen te horen. Mooi verhaal hierboven! Wees verder niet te aardig voor Femke, zij is geen haar beter dan Marijke.

Haarlemmerolie | 05-06-09 | 09:28

In de meeste wijn zit ´sulfiet´ om het beter houdbaar te maken. By the way, voor biologisch label moet alles biologisch zijn dus ook de verwerking. Kan met niet voorstellen dat dit ook zo is met de fabriek waar ze de wijn laten verwerken.

kees de short | 05-06-09 | 09:28

Wat een volk. De weg naar de hel is geplaveid met linkse hobbies.

Gallisch | 05-06-09 | 09:27

Ik hou best van gras: Foie Gras...

Patrick Bateman | 05-06-09 | 09:27

op het schavot met die rattekop

mallebabbe | 05-06-09 | 09:26

In vrijwel alle wijn zit nitriet. Verder is wijn het meest overgewaardeerde kuddrankje. Schenk maar eens een goedkope fles van de Aldi over in een dure fles. 9 van de 10 keer dat de 'wijnkenner' het niet eens proeft.

En verder: die Vos is gewoon een hypocriete muts. Is dat nieuws?

kwark001 | 05-06-09 | 09:26

dus niet: | 05-06-09 | 09:17
Lees anders eerst het topic even. Ik eet geen vlees (sinds 1988) en ook ik zie de hypocrisie. Het gaat om de aanmatiging, mijns inziens; het zuur riekende vingertje van de Betweterij.

Jaap de Paap | 05-06-09 | 09:26

Vanavond een mooie entrecote op het menu, extra groot omdat het kan!

de veteraan | 05-06-09 | 09:25

Bij het maken van wijn worden de suikers in druivensap omgezet in alcohol en..... CO2!!!
De CO2 komt vervolgens (in tegenstelling tot bij bier) direct in de lucht terecht.

Patrick Bateman | 05-06-09 | 09:25

@ dus niet: | 05-06-09 | 09:17

Het lijkt me nogal de omgekeerde wereld niet? Als de mens zijn voedseleisen aan moet gaan passen omdat er anders niet genoeg voedsel/landbouwgrond is voor de overige mensen. Lijkt me een betere conclusie dat er misschien wel gewoon teveel mensen zijn dan....of mag dat soms niet gezegd worden

f. vanJole | 05-06-09 | 09:25

heerlijk dit soort onderwerpen, hak er maar op in.

Fragony | 05-06-09 | 09:25

De wijngaard is niet gestart, maar gekocht. Dus inclusief de rechten op de landbouwsubsidies.
Te weinig voor de door milieuwetgeving verpletterde boer, maar een leuke financiering voor een stelletje ex krakers die verantwoordelijk zijn voor de regels waardoor de boer zijn broodwinning verloor en die het "erbij" doen.
Jeuk, krijg je van dit soort rovers.

hekkesluiter | 05-06-09 | 09:24

Wat een achterlijk wijf is dat toch

Tobi | 05-06-09 | 09:24

Biff Eagleburger | 05-06-09 | 09:19
U gaat vliegtuigen zoeken? ;)

Hell_is_for_Heroes | 05-06-09 | 09:23

@dus niet: 09:17

Shoot the messenger?

0 U maakt een grapje.
0 U weet niet wat die uitdrukking betekent.
0 U heeft het topik niet gelezen.
0 U lult maar wat.

widtvoet ® | 05-06-09 | 09:23

Wijn -1
Frankrijk -1
Milieuwethouder -1
Geen teen -1
Hobbyboeren -1
Biertje?

[[[Mad.doC]]] | 05-06-09 | 09:21

Precies volgens plan van de NWO, kijk de Obama Deception maar eens, en kijk wat er ons nog te wachten staat aan Co2 leugens en belastingen.
Er komen straks een paar honderd nieuwe milieubelastingen dus maak je borst maar nat.

endofdays | 05-06-09 | 09:20

@dus niet: | 05-06-09 | 09:17

Lekker zeg, goed je best doen op een stukkie mals vlees, maar dan heb je ook wat!

KillerK | 05-06-09 | 09:19

@ Hell_is_for_Heroes | 05-06-09 | 09:13

Hear hear. En dat is precies wat ik zo ga doen!

Biff Eagleburger | 05-06-09 | 09:19

Laat ze aan Paultje Rosenmuller maar vertellen dat ie z'n lul in bedwang moet houden; die man heeft 5 kinderen! Met zo'n ecologische voetprint kan iemand met 1 of 2 kinderen met z'n Hummer iedere dag omrijden via de afsluitdijk naar de supermarkt!

Ruler | 05-06-09 | 09:19

Nou, als links wil dat we gras eten gaan we maar snel op de PVV stemmen!

Einde van de Domheid | 05-06-09 | 09:19

Arme Marijke, daar staat ze dan weer met d'r hypokriete kop in de zoveelste aflevering van de treursoap die "De oneigenlijkheid der linksche ratten" heet.

Stukje biologische Camembert erbij?

widtvoet ® | 05-06-09 | 09:18

Lekker makkelijk. Shoot the messenger. Feit blijft wel dat veel vlees eten gewoon veel energie en landbouwgrond kost die je anders aan prima te eten groente kan besteden.

dus niet: | 05-06-09 | 09:17

top item, dit is de regenten variant van antiglobalisten die op Nikes lopen

Johnny de Baas | 05-06-09 | 09:17

Heerlijk, bij voorbaat al een dikke FAIL. Dit soort artikeltjes maakt mijn dag helemaal goed.

sjaakdaak | 05-06-09 | 09:17

Al zou ik elke week een gevulde hertenreet willen opvreten, mag ik misschien?

rode boseend | 05-06-09 | 09:17

Goed stukje. Gisteravond ook weer zo enorm veel last van mijn maagzuur gehad toen ik Agnes Kant zo zag schreeuwen. Het zal je vriendin maar zijn, de zin in sex voor de volgende twee jaar vergaat je.

Lying Dutchman | 05-06-09 | 09:16

En daar gaat de volgende politica.. ik heb het gevoel dat GS dit niet meer gaat loslaten. Stuur rutger er maar naar toe.

AltijdEenMening | 05-06-09 | 09:16

Als Rutger er heen gaat niet met Air France gaan!!!
Blijken wel eens een tussen stopje te maken boven water en dan moeten wij weer brokstukken zoeken enzo, zonde van de tijd.

Hell_is_for_Heroes | 05-06-09 | 09:16

Gras is lekker; ga je melk van pisse..

hanzebal | 05-06-09 | 09:15

Doet me een beetje aan een Amerikaanse profeet Gore denken.

Iedereen vertellen wat hij of zij moet doen, maar zelf...

KillerK | 05-06-09 | 09:14

Kijk zo kennen we GS weer, uitzoeken en Rudger eropaf sturen daar in France, en neem op de terugweg even wat lekkere flesjes mee...

newedav | 05-06-09 | 09:14

Mooi staaltje linkse schijnheiligheid.

The Keymaker | 05-06-09 | 09:14

We gaan weer goed met de pittige stukjes deze week. Ga zo door Hoxha!

ChazzMichaelMichaels | 05-06-09 | 09:13

Kijk, zo zien we het graag! Ophangen die doos, aan de hoogste wijnrank die er te vinden is!

Nlz® | 05-06-09 | 09:13

Jaja de hoe ver ga je met je alcholverslaving?
Een wijntje van de liefhebber afpakken mag niet maar een sigaret afpakken van de roken is niet meer dan normaal.
Maar de bio industie mag van mij wel eens aangepakt worden op de zelfde manier dat het roken is aangepakt.
Maargoed dat wijf is niet normaal en wijn is tyfuszooi voor mensen die gezellig doen maar het eigenlijk niet zijn.
Lekker met je wijnte op de bank met een goed gesprek, pleur toch op, gewoon je zelf voor lazeren met bier en dan hard neuken, dat is een goede avond!

Hell_is_for_Heroes | 05-06-09 | 09:13

Tja groenlinksers hebben wat met vervuilende diesels en copieuze hoeveelheden alcohol. Alleen milieubewust als het geld in het laadje brengt.

breiz | 05-06-09 | 09:12

Motto van linkse politici: "je moet niet doen wat ik doe, je moet doen wat ik zeg"

Sinar | 05-06-09 | 09:12

Dat is toch de enorme trien die die dode negers in Nigeria op haar geweten heeft, dankzij een of ander gifschip dat Marijke zonder slag of stoot die kant op stuurde?

Aanklagen!

Sheik Yerbouti | 05-06-09 | 09:12

hulde geensteyl!

f. vanJole | 05-06-09 | 09:10

Die kan al stoppen met die campagne voordat ze ermee begonnen is.
Stuur Rutger met foto's om haar te confronteren!
Ik wil tranen, en uiteindelijk dat ze opstapt.

Colin O | 05-06-09 | 09:09

-weggejorist-

Teun van het Tuinpad | 05-06-09 | 09:08

Boer let op uw kippen als Vos de passie preekt

illuvatar | 05-06-09 | 09:07

REAGEER OOK