Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PvdA: sekse in paspoort is KWETSEND

thyskuh.pngAan de GeenStijl barometer te zien is de groep PvdA-stemmende reaguurders niet bijster groot (quel surprise), maar voor de zekerheid doen we toch nog even een quote van PvdA-lijsttrekker Thijs Berman. Die laat namelijk aan de Gay Krant weten dat de Europese paspoorten in de toekomst sekseneutraal moeten worden. Pardon? Ja, want dat man/vrouw gedoe is gewoon ontzettend KWETSEND voor bepaalde bevolkingsgroepen: "De toevoeging man of vrouw is 19de eeuws en voegt niets meer toe nu er zoveel moderne ID-technieken zijn. Wél is het zeer kwetsend voor transgenders." Pfff transgenders, wat waren dat ook alweer? Even opfrissen. Travestieten dat zijn nichten in een jurk die de sfeer in discotheken verzieken. Transseksuelen zijn omgebouwden, zoals Kelly. Mensen met zowel een piemel als een vagina heten hermafrodieten en transgenders zijn mensen die zoiets hebben van 'een kut, een lul, het zal me roesten'. Of zoals Wikipedia het zegt: "Transgenderisme is een gedragspatroon van een persoon die door het leven gaat als iemand van het andere geslacht of tussen man en vrouw in balanceert." Right. En deze groep wordt dus stelselmatig gekwetst omdat er in het paspoort wèl een M of een V staat vermeld. Al overtuigd van het nut van de PvdA? Nog een quote dan, over geweld tegen homo's. Dat vindt Thijs een puur autochtoon probleem: "Homo-agressie is vooral een kwestie van witte mannen uit de provincie." Jahaa, en hij kan het weten want z'n moeder is lesbisch. Tot zover 'benoemen en bouwen' met de PvdA, tot de volgende keer.

Reaguursels

Inloggen

Tjonge, jonge ... we zitten midden in een economische crisis en meneer maakt zich druk over een F of een M in je paspoort ... Ik wil ook zo'n baan!!! ... Vet betaald worden voor de meest onzinnige ideëen ... Waar kan ik solliciteren???

Sweetb@by Nikki | 06-06-09 | 12:29

wadun boelshit

thijsadrmat | 05-06-09 | 13:40

Vul bij sexe gewoon in: homo, bi of mono. Probleem opgelost.

nokori | 05-06-09 | 11:21

En maar verbaasd doen waarom ze zetels hebben verloren .. niet zo gek stelletje kloothommels, door dit soort uitspraken !!

Al Bundie | 05-06-09 | 08:43

Bij deze wil ik uit de kast komen: heb als kind van 18 met vers Stemrecht het hokje van de PVDA rood gekleurd. Ik vind dit kwetsend en het moet van mijn CV af.

-edit dikke doej!- | 05-06-09 | 01:34

Als er iets irritanter tijdens uitgaan in Groningen is dan dronken stadjers (lokale jeugend) zijn het die ontzettende klote travo's. Vooral die lange gast met zn lange halfkrullend zwart haar.. die moet echt een nekschot krijgen.

RadioKies{~} | 04-06-09 | 23:16

kerels zonder ballen. Wijven zonder tieten. Slappe lullen en kuttekoppen. Voorbeelden genoeg om de sekse maar te schrappen als attribuut van de beschrijving van het individu. Jezus wat een doorgeschoten correctheid....

zeiksmurf | 04-06-09 | 21:11

De PvdA is een discriminerende partij.
Zij staat het maken van onderscheid niet toe.
Is tegen alles en iedereen die zich in wat voor opzicht dan ook onderscheidt van de rest.
Nazis zijn het.

Jokkebrok | 04-06-09 | 21:08

PvdArealistische kijk dus weer.

Iwmac | 04-06-09 | 20:38

"Homo-agressie is vooral een kwestie van witte mannen uit de provincie."
Vroeger, toen de lucht nog blauw was en de sex nog vies.

Rest In Privacy | 04-06-09 | 20:13

Thijs Berman, de man die het bestaat om in het PVDA spotje voor de Europese verkiezingen de volgende zin uit te kramen: "Europa moet b.v. niets te vertellen hebben over onze woningbouwverenigingen."
Nou zijn die die woningbouwverenigingen onder Kok omgevormd tot projectontwikkelaars.
Of bent u dat vergeten, Berman?

de honden blaffen... | 04-06-09 | 19:50

dat van sekse is niet eens zo'n gek idee..
probleem is dat het ontstaan is uit het idee dat de pvda graag DE partij van homosexuelen en allochtonen wil zijn. dat verklaart ook het onbegrijpelijke tweede punt over blanke mannen. ik zou zeggen: pvda, ontwaakt!

waarisdelol | 04-06-09 | 19:45

Dhr. Berman, niet gehinderd door enige vorm van realiteitsbesef.

Merkwürdigliebe | 04-06-09 | 19:39

Ik begin te geloven in de theorie dat twee of meerdere universa parallel naast elkaar kunnen bestaan. Dit concept van Multiversum word hier bewezen.
Deze man leeft in een andere wereld als de mijne maar is toch ook hier aanwezig.

* driftig kwijlend wat pillen opzoekt*

marsipulami | 04-06-09 | 19:08

Kan me voorstellen dat zijn fractie ervoor is ( en het kabinet ).
Geen van allen heeft namelijk ballen!!

marsipulami | 04-06-09 | 19:03

Die Frans Bauer toch. Niets is hem teveel voor een nieuwe Bananesplit.

* in het rond tuurt naar kleine camera*

marsipulami | 04-06-09 | 19:01

Transgenderisme is een gedragspatroon van een persoon die op en lid is van de PVDallochtoontje,je kan het al zien aan Bosje en J.P Balk begint er ook op te lijken.
Dit bestuurd Nederland

jezuz | 04-06-09 | 18:57

Hij heeft wel gelijk, sexe vermelden voegt echt niks toe. Zegt net zoveel als haarkleur.

Boudt | 04-06-09 | 18:55

.. & exit!

FredFlinstone | 04-06-09 | 17:38

BS.

n0hh | 04-06-09 | 17:03

-t

seven | 04-06-09 | 16:49

Lijkt me dat de PvdA-er een discriminerende uitspraak doet over witte mannen uit de provincie. Een opmerking die trouwens niet gesteund wordt door de stats. Die witte mannen in de provincie zijn er inmiddels wel aan gewendt. De muzelman nog niet echt, loop maar eens een moskee binnen.. of check hier de quote's oa over gay's in de koran.. www.ex-moslim.nl/ mouseover voor meer info..

seven | 04-06-09 | 16:48

Zojuist PvdA gestemd. Ongelooflijk dat GS met al z'n pro-PVV gewauwel pretendeert een nieuwssite te zijn voor mensen met een bovengemiddelde intelligentie. Dat langdurig peroxidegebruik leidt tot overmatig blank denken was al bekend sinds Geerts afscheiding van de VVD, maar dat het blijkbaar besmettelijker is dan de taco hoest moet toch eens medisch onderzocht worden.

Aberdn | 04-06-09 | 16:46

ik ben het natuurlijk met thijs eens. heb net gestemd pvda uiteraard.
gelukkig leven we in een land waar iedereen een eigen mening mag hebben en mag stemmen wie hij of zij wilt.
bevalt iemand het niet pleuren ze maar lekker op naar een land waar die vrijheden niet zijn

Pearly | 04-06-09 | 16:32

@ Schoorsteenveger | 04-06-09 | 14:21

Originele analyse!

ecologiste | 04-06-09 | 16:09

Nog een reden voor mij om niet PvdA te gaan stemmen... Maar ook voor twijfelaars is dit geen goede reclame...

huck | 04-06-09 | 16:06

Zo. Gestemp. Ik ben wel een kwartier bezig geweest om alle rondjes rood te kleuren maar het is gelukt. Gefeliciteerd aan mezelf.

Lets Kuttekrap | 04-06-09 | 16:03

Wat een natte krant.
Je bent gewoon een vent desondanks je geesteziek bent.

EinZwein | 04-06-09 | 16:00

Kijk eens naar Monty Python's Meaning. Die scene waar een van de mannen graag een vrouw wil zijn en daarbij ook het recht krijgt om kinderen te baren ook als is dat fisisch niet mogelijk.

Osdorpertje | 04-06-09 | 15:26

MariaMaria | 04-06-09 | 15:21
Dan bezit jij een aan roekeloosheid grenzende moed. (Andere formuleringen laat ik achterwege).

Vigil | 04-06-09 | 15:25

Wat een arrogante klootzak! je zal maar homo zijn en in de stad wonen, gelukkig heb je dan nergens last van zeker? Pvda is Partij van de Arrogantie!

moe de loos | 04-06-09 | 15:23

Een grote paranoia om minderheden te kwetsen maar ja de blanke man heeft het altijd gedaan. Homo´s worden met open armen ontvangen door onze beetje gekleurde moslim vrienden. Want he ze zijn niet blank dus kunnen ze ook geen rascist zijn toch?

Jaimy Fox | 04-06-09 | 15:23

Ik heb net nog even PvdA gestemd.

Durf te leven, zeg ik altijd.

MariaMaria | 04-06-09 | 15:21

Het mag wel duidelijk zijn hoe hoog zijn I.Q. is - 0,0 -10. Wat een gelul zeg, wat komt er dan in te staan? Kweenie?

Stomstom | 04-06-09 | 15:18

@geurtje | 04-06-09 | 15:09
Wat?
*rood aanloopt*
Noem je mij Herma?
*bleek wordt*
Weet je wel hoe dat voelt voor een transgendert?
*zich beheersen doet*
Ik heb liever dat je me Herpa noemt.
*met getypext paspoort zwaait*
Wij transgenders hebben ook gevoel hoor!

Lewinsky | 04-06-09 | 15:18

Als je kunt kiezen tussen muziek maken of belastinggeld scheppen tussen de frauderende bureaucraten en je kiest voor Brussel, dan deug je als mens gewoon niet. Dan ben je verrot tot op het bot.

tipo | 04-06-09 | 15:10

Lewinsky | 04-06-09 | 15:02
merci, herma f.

geurtje | 04-06-09 | 15:09

Lewinsky | 04-06-09 | 14:58
Dat was wellicht dat ene door mij genoemde geval met 2 setjes.

MarinusCopy | 04-06-09 | 15:06

Zaad Jan | 04-06-09 | 14:54
Er is meen ik 1 geval bekend met twee volledige setjes in de onderverdieping, Maar meestal is het een beetje van dit een beetje van dat en samen 1 setje. Dus (bijvoorbeeld) een lul, een baarmoeder incl. eierstokken en tieten. oid

MarinusCopy | 04-06-09 | 15:05

die nekschotverwensingen.... mochten die nou wel of niet hier?

luie donder | 04-06-09 | 15:03

*allen dankt, speciaal Thijs Berman, voor een vermakelijke avond maar nu mevrouw vraagstaart heel erg gaat kwetsen door een sekse-kwestie op de agenda te zetten*


*out*

vraagstaart | 04-06-09 | 15:02

@geurtje | 04-06-09 | 15:00
Maakt helemaal niet uit. Hij was nog steeds leuk, geurtjemens!

Lewinsky | 04-06-09 | 15:02

Lewinsky | 04-06-09 | 12:56
ohja, ik zou eens origineel de eerste zijn ...

geurtje | 04-06-09 | 15:00

makkelijk praten heeft ie, met een onmiskenbare naam als berMan.

geurtje | 04-06-09 | 14:59

@Zaad Jan | 04-06-09 | 14:54
Ja. Zo is Thijs Bermens verwekt. Zijn vader/moeder had zichzelf bevrucht. Toch was het een ongelukje. Enfin, dat spreekt voor zich.

Lewinsky | 04-06-09 | 14:58

Schoorsteenveger | 04-06-09 | 14:29
Ik weet niet of het ook in de reguliere media is terechtgekomen, maar de heer Van Rhoon (PVV) heeft als enige in de Kamer daar gisteren de nodige woorden aan gewijd en niemand, dus ook JPB niet heeft er op gereageerd, toen hij zei, dat Mw. Netjes slechts als islamapologeet naar het EP wil.

Vigil | 04-06-09 | 14:58

@eendenbek | 04-06-09 | 14:44 Dit gelijkheidsbeginsel vind ik, hoewel begrijpelijk, heel erg kwetsend. Dat zou betekenen dat er een beledigingsquotum per partij komt? Dat een partij, of ze nou Rena Netjes (CDA) of Thijs Berman als domoor/oog/neus naar voren schuiven, recht heeft op een gelijke behandeling qua:
- frequentie van aanpak
- hardheid
- aantal reaguursels
- Jorissen
- etc.?
puur om het partij-gelijkheidsbeginsel te waarborgen? Moet de zetelverdeling dan ook worden meegewogen?

En wie beoordeelt dan de hardheid van die aanpak en de andere indicatoren? Wie beoordeelt de objectiviteit van de beoordelaar? Een commissie, liefst Europees?

Eerlijk gezegd (en ik weet dat ik de ook aanwezige pathologische leugenaars hier op GS daarmee heel erg kwets): eerlijk gezegd vind ik dat lummels die namens een partij domme dingen zeggen, daarop mogen worden aangesproken. En dat de PvdA veel van die dommerds voortbrengt, geeft haar recht op een voorkeurspositie.

Aan de andere kant: wij zijn hier allemaal mongolen, dus wat doen wij ertoe? weet bijvoorbeeld Hanneke Groenteman te melden op haar volledig objectieve, niet gemodereerde weblog. Zij mag dat zeggen want als zij het zegt is dat natuurlijk niet heel erg kwetsend voor de chromosomatisch uitgedaagde medemens.

Dus wat doen wij er eigenlijk toe?

vraagstaart | 04-06-09 | 14:57

Kunnen transgenders zichzelf neuken?

Zaad Jan | 04-06-09 | 14:54

Wat een verschrikkelijke lul is die Thijs.
En dat wil zich laten kiezen? Daar stemt zelfs een fervente hemafrodiet meer op.
Ik twijfel aan de geesteliujke gezondheid van deze pvda'er.
Och 't is ook PvdA. Lamlullen

Boomschade | 04-06-09 | 14:53

Oke,dus mannelijk,vrouwelijk,onzijdig... en misschien ook meervoud?

lichtpunt | 04-06-09 | 14:48

Whahaha kwetsend nog wel! Ach, shiet jezelf toch de ruimte in als je van een paspoort al overstuur raakt.

Oswald C. Esquire | 04-06-09 | 14:48

@vraagstaart | 04-06-09 | 14:37
Ik kom hier zeker vaker (dit is al mij 5e reaguurnaam) , Thieme en Rutte worden ook terecht onderuit gehaald. Ditzelfde geld voor Wolfsen etc. Dit zijn echter personen die iets onhandig doen. Mijn punt is niet dat ik niet wil dat dit gebeurt maar ik vind dat je alle partijen even hard moet pakken op het moment dat je een partij aanpakt. Qua toon maakt de redactie onderscheid hiertussen.

eendenbek | 04-06-09 | 14:44

Of alternatief
Herenplee
Damesplee
Gayplee
Potplee (voor lesbo's)
Tweeplee (voor bietjes)
Kweenieplee (voor transen)
Dubbelplee (voor hermafrodieten)
.
Is 40% van ieder willekeurig gebouw plee, maar iedereen tevree.

MarinusCopy | 04-06-09 | 14:43

*duim naar Lewinsky | 04-06-09 | 14:34 opsteekt - en verwijtende blikken van de andere, achtergestelde en dus heel erg gekwetste vingers krijgt*

PvdA.... ik heb me altijd afgevraagd waar het voor stond........

vraagstaart | 04-06-09 | 14:42

@eendenbek | 04-06-09 | 14:28 Het wachtwoord is "heel erg kwetsend". "een beetje ergeren" is niet genoeg. Verder vraag ik me af of je hier vaker komt? Marianne Thieme, jochie Rutte en Jeepee de Empee zijn hier regelmatig en systematisch het onderwerp van spot, hoon, jolijt en luim. Om over Ernst HirSSsch Ballinn nog maar te zwijgen.

vraagstaart | 04-06-09 | 14:37

JanVergoor | 04-06-09 | 14:18
Dhimmienewspeak: technisch gezien zijn de homomeppers (die en dat mag gezegt worden voor 80% Mocro zijn) meestal van het blanke ras, en in marokko heb je ook provincies.
.
Verder moeten mannen- en vrouwentoiletten afgeschaft worden en plaats maken voor prachttoiletten. Dan komt het allemaal goed. Nu even snel naar de dokter voor een lobotomie en dan kan ik onsmaakbezwaard op de PvdA stemmen. (Iemand moet dat doen toch?)

MarinusCopy | 04-06-09 | 14:36

Prachtig artikel! +100. pvda dikke FAIL. Partij voor de afbraak heeft weer eens gesproken.

mauzzer80 | 04-06-09 | 14:36

@vraagstaart | 04-06-09 | 14:31
Dank, dank! I stand corrected.
*Partij voor de Antimaterie (PvdA) opricht*

Lewinsky | 04-06-09 | 14:34

Je geboortedatum in het paspoort kan ook behoorlijk kwetsend zijn, zeker als je net je kop hebt laten liften.

Angelica | 04-06-09 | 14:31

Ik wil Jaap de Papin en Lewinski / Lewuitskateboard niet teleurstellen, maar wij van de Antimaterie Erkennigs Liga willen toch hier graag stipuleren dat "spul" de lading van hun op zich lovenswaardige initiatief (slot 13:57) de lading (het woord zegt het al) onvoldoende dekt/gedekt wordt/ongeslachtelijk voortplant.

Graag zouden we "spul" met "antispul" zien uitgebreid, waar "zoutzuur" natuurlijk een ernstige discriminerende ontkenning is van NaOH en dan laten we daar de antimaterische invalshoek nog even buiten beschouwing. De bevrijding van CERN dient trouwens hoog op de politieke agenda te staan - of eigenlijk laag voor de vertically challenged, waar ik in mijn reactie van 13:21 al op heb gewezen.

vraagstaart | 04-06-09 | 14:31

fart majeur | 04-06-09 | 14:26
Die hadden we al gehad. Wel grappig, de Telegraaf die achter GeenStijl aan sukkelt, ruim nadat Ellian haar in zijn column ook al heeft afgemaakt.

Schoorsteenveger | 04-06-09 | 14:29

@ redactie:

Ik ben zelf geen PVDA stemmer maar ik begin me nu toch wel een beetje te ergeren aan de manier waarop jullie systematisch de PVDA fuckups meer aandacht geven dan de fuckups van andere partijen. Daarnaast trekken jullie het nut van de PVDA vaak in twijfel terwijl het nut van de VVD en de PVDD nooit in twijfel trekken. Mijn vraag is pak alle partijen die iets verkeerd doen of zich overbodig maken aan en focus je niet op een.

@topic

Wat een onzin voorstel.

eendenbek | 04-06-09 | 14:28

Willekeurig paspoort anno 2020:
Geslacht: Tieten, borsthaar, piemol, kunstmatige kudt.
Religie: Scientology
Sexuele voorkeur: Hermafrodiete schapen.

Cazi | 04-06-09 | 14:26

Mevrouw Rena Netjes (what's in a name) is anders ook behoorlijk de weg kwijt: http://www.telegraaf.nl/binnenland/4074380/___Moslimlanden_zijn_gezelliger___.html?p=16,1

fart majeur | 04-06-09 | 14:26

fart majeur | 04-06-09 | 14:23
Volgens mij is het een lichaam dat om een verkeerde persoon zit of zoiets.

Schoorsteenveger | 04-06-09 | 14:25

Transformers zijn het toch ?

fart majeur | 04-06-09 | 14:23

@Gallisch |14:18
Geen dank. Peter Berman was ook nog docent aan het Stedelijk Conservatorium, waar hij bekend stond om zijn verregaande luiheid.

fuckje | 04-06-09 | 14:22

Fleauxe | 04-06-09 | 13:33
Het zit in hun genen. Ze hebben de natuurlijke neiging slachtoffers waar te nemen, waar ze ook hun blik op richten. Dat ging in de vorige eeuw dan meestal ook vanzelf goed, want toen was nog zo verdomd evident wie tot de onderklasse behoorde en wie tot de bovenbouw, wie tot de patriarchaal denkende onderdrukkers en wie tot onderdrukte slavinnen.
Het is inmiddels niet meer zo duidelijk omdat de samenleving van boven tot onder en van links naar rechts inmiddels geleerd heeft zich als slachtoffer op te werpen als dat eigen voordeel oplevert. De verzorgingsstaat is een mallemolen die steeds sneller ronddraait en waar iedereen op- en afspringt. En er is ook geen ideologie meer die in staat is die mallemolen te rechtvaardigen. De standplaats wordt betaald, het onderhoud wordt gepleegd, maar verder weet niemand zich nog precies te herinneren waarvoor hij ooit is gebouwd.
Dat maakt PvdA-politici radeloos. Die hadden zo lang het beheer over de draaimolen en mochten decennia lang bevestigd zien dat het arme volk gretig toestroomde en na een rit gelukzalig en gesterkt huiswaarts keerde.
Nu is het een wirwar van mensen, de meesten met sjagrijnige en ontevreden smoelen, die zich rond de molen ophouden en zelf willen bepalen hoeveel ritten ze maken. Ze schoppen slaan en duwen, en schelden de beheerder.
O, hoe aangenaam zou het zijn om zoals vroeger je te kunnen laven aan de dankbaarheid van slachtoffers aan wie je je hulp aanbiedt, er moeten toch nog hulpbehoevenden zijn? Arme lieden? Zielepoten? Mensen die zich op de rand van een of andere afgrond bevinden? Mensen die bereid zijn hun zelfstandigheid op te geven, hun stem te geven, in ruil voor een warme welzijnswerkdeken? Waar zijn ze? Wie zijn ze?
De socialisten zijn hun lieve, tamme schaapjes kwijt.

Schoorsteenveger | 04-06-09 | 14:21

Naar mijn idee was homogeweld iets wat de witte man uit amsterdam moest ondergaan. Zeker als ie in 'bepaalde' straten hand in hand wilde lopen. De uitvoerders van dit geweld waren, nogmaals, in mijn beleving, iets minder witte maar wel jonge mannen die vaak moeite hebben met het vinden danwel zoeken naar werk.
Wat die witte mannen uit de provincie nu precies doen? En welke provincie?

JanVergoor | 04-06-09 | 14:18

fuckje | 04-06-09 | 14:08
Ah dank. Had er wel eens van gehoord in de tijd dat ik in het Harmoniegebouw rondliep.

Gallisch | 04-06-09 | 14:18

Geslacht ipv smoel als pasfoto dan maar?

Cazi | 04-06-09 | 14:17

Ik laat bij de douane altijd graag m'n broek zakken om de gewenste biometrische informatie te verstrekken.

Gallisch | 04-06-09 | 14:16

Sgitterend topic met sgitterende comments!
Wat een orgie van onzin.
*over grond rolt van het lachen*

Lewinsky | 04-06-09 | 14:16

@Mekker |14:06
Geeft niet, op dagen als deze zit ik ook op 8 topics tegelijk ;-)

fuckje | 04-06-09 | 14:09

@Gallisch |13:27
Vroeger hadden we in Groningen " De Harmonie ", een concertzaal met de beste acoustiek van Nederland.
Communist Peter Berman heeft die zaal laten slopen.....

fuckje | 04-06-09 | 14:08

en vrouwen moeten voortaan ook altijd een burka dragen, want als ze dat niet doen, dan is het ook kwetsend voor sommige mensen.

Rot toch op man, als we erop uit zouden zijn om niemand te kwetsen dan waren we nooit verder gekomen dan onze grot met een grote steen ervoor. Keuzes maken staat in deze maatschappij nu eenmaal gelijk aan het kwetsen van mensen. Daar moeten ze maar tegen kunnen en anders moeten ze maar niet meer mee doen.

My two cents...

B0kito | 04-06-09 | 14:06

fuckje | 04-06-09 | 13:21
Excuses, niet gezien.
K ga straks stemmen in een klein lokaaltje in het bejaardentehuis met achter de tafel verzuurde gezichten. Altijd lol om de boel flink op te jagen.

Mekker | 04-06-09 | 14:06

Meer vrouwen aan de top is dan ook gelijk opgelost, je houdt immers geen statistieken meer bij op sekse.
Krijgen transeksuelen trouwens korting op hun autoverzekering?

hekkesluiter | 04-06-09 | 14:05

Hoeveel verdienen die gasten ook alweer? zucht

conqueror | 04-06-09 | 14:03

atinho | 04-06-09 | 13:58
Wat denk je hoe of dat dat komt?

Jaap de Paap | 04-06-09 | 14:00

Zijn uitspraken zijn nog triester als dat hij eruit ziet.
Wat een knijter 1ste klas.

atinho | 04-06-09 | 13:58

Lewinsky | 04-06-09 | 13:56
LOL.

*boodschappen gaat doen voor de ... in de Priorij*

Jaap de Paap | 04-06-09 | 13:57

@Jaap de Paap | 04-06-09 | 13:50
Nou, bedankt! Voor spul, bedoel ik. *spul afvegen doet*
*Partij voor de Levende en Dode Materie (PLDM) oprichten doet en Bermens voorstelt als voorzit*

Lewinsky | 04-06-09 | 13:56

*sissend en borrelend het draadje afhecht en zich naar de stembus begeeft*

Bakschuif | 04-06-09 | 13:55

Vandaag keurig PVV rood aangevinkt. En dat voelt verdomd goed aan als ik kijk naar die teringkop van Thijs Berman. Wat een lul was dat tijdens het tvdebat 1vandaag!

Het_leuke_zuiden | 04-06-09 | 13:55

Bakschuif | 04-06-09 | 13:52
Dat is 'm! "Zoutzuur, ik wil mijn betoog afsluiten met..." klinkt heel mooi, vind.

*persoonsvormen ook maar achterwege laat*

Jaap de Paap | 04-06-09 | 13:54

Hier word ik dus zooooo moe van...

Viezpeuk | 04-06-09 | 13:53

*Hanneke Groente intern duidelijk maakt hoe lekemens over links denkt*

Jaap de Paap | 04-06-09 | 13:52

@Jaap de Paap | 04-06-09 | 13:50 spul=zoutzuur? lost alles op.

Bakschuif | 04-06-09 | 13:52

Lewinsky | 04-06-09 | 13:45
Ja, daar heb je wel een punt (met zware knuffels wederzijds). We zouden 'wezen' kunnen invoeren, maar dan zit je weer met dode materie. "Spul" is wellicht een oplossing voor alles?

Jaap de Paap | 04-06-09 | 13:50

@Jaap de Paap | 04-06-09 | 13:42
Het is wel knap gevonden van je (kudo's en knuffels voor joe!), dat *voorzit*, maar vind je het niet te onduidelijk naar de dieren toe, zeg maar?
*herinnert zich Marianne Thiemens*

Lewinsky | 04-06-09 | 13:45

lol@Bakschuif | 04-06-09 | 13:26
*de actiegroep Transgenders Against Zipcodes oprichten doet*

Lewinsky | 04-06-09 | 13:43

Ga Thijs attenderen op leeftijdloze vloekende witte mannen uit de provincie zonder vaste woon of verblijfplaats waarvan ook niet duidelijk is hoe zeer of ze omgebouwd zijn en of ze een bus mogen besturen of dat ze zich achter een voorzitmens scharen. Als dat geen gekwetste minderheid is, ben ik Joop den Uyl.
*B-mens als typering ook niet verkeerd vind*

Bakschuif | 04-06-09 | 13:43

Het lijkt wel alsof de pvda zelf zieligerts/slachtoffers (stemvee) creëert. Zelf net iets andersen in een zielig hokje duwen en roepen "wij komen wel voor u op, maakt u zich geen zorgen." Vraag me af of deze groepen daar zelf om gevraagd hebben, maar het is niet raar als ze er vervolgens gebruik van maken van die speciale positie.
Minkukel. Ga je eens met wat nuttigs bezighouden.

datgezeik | 04-06-09 | 13:42

Lewinsky | 04-06-09 | 13:36
Ja, vind hem erg goed. Vroeger, toen ik nog een jonge overgrootvader was, kwam 'timmermens' in zwang - op instigatie van de stekellaarzen, en zelfs dat werd later 'timmer'. Ik stel dan ook 'voorzit' voor. Wat joe?

Jaap de Paap | 04-06-09 | 13:42

Het slopen van de PvdA was dankzij volstrekte waanzinnigen ala Berman nog nooit zo makkelijk. Ik zeg: vooral doorgaan.

PreventiefRuimen | 04-06-09 | 13:37

feli's@Gallisch | 04-06-09 | 13:35
Wat een goed nieuws! Bermens voor voorzitmens!

Lewinsky | 04-06-09 | 13:37

Het maakt mij ook niet uit op welke datum ik geboren ben, maar dat staat toch ook op mn paspoort. Daar wordt ik ook elke keer weer mee geconfronteerd! Ze moeten geboortedatum ook maar afschaffen.
btw. Ik vind dit echt discriminatie van witte mannen uit de provincie!! Vind ik echt niet kunnen!

Qwink | 04-06-09 | 13:37

En waarom moet mijn foto in het paspoort? Denk je dat het leuk is elke keer die douaniers en marechaussees die ik he-le-maal niet ken daarnaar te zien staren? Ik ervaar daar een heleboel ongewenste intimiteit bij.

Bovendien: waarom moet er zonodig in staan of iemand wel of niet getrouwd is? Maakt dan wat uit dan in deze tijd, waar het huwelijk toch al aan ernstige inflatie onderhevig is? Heel 19e eeuws, Thijs. En bovendien ook heel kwetsend voor getrouwde mensen die zo opzichtig als "bezet" worden aangeduid. En heel kwetsend voor ongetrouwde mensen, die zo opzichtig als "heeft niemand kunnen krijgen" te kijk worden gezet.

vraagstaart | 04-06-09 | 13:36

@Jaap de Paap | 04-06-09 | 13:33
Ha die Jaap! Wit is ook een kleur, moet je maar denken. Beken hem!
Btw, heb je *voorzitmens* al (zie @Bakschuif | 04-06-09 | 13:32)?

Lewinsky | 04-06-09 | 13:36

@dr.spin007 13:31 -> Frans Timmermens.

tipo | 04-06-09 | 13:35

Doe maar voorzit. Dan weet je gelijk wat er achter zit.

Jaap de Paap | 04-06-09 | 13:35

Lewinsky | 04-06-09 | 13:30
Thijs wil naar verluidt zijn naam veranderen in Bermens.

Gallisch | 04-06-09 | 13:35

Volgens mij heeft ie een kut

jaap1423 | 04-06-09 | 13:35

kudo's@Bakschuif | 04-06-09 | 13:32
Lacht uit luid. Heel goed! Met anonieme stemmen aangenomen: voorzitmens.

Lewinsky | 04-06-09 | 13:34

lol@Schoorsteenveger | 04-06-09 | 13:06: Natuurlijk, mijn verbazing is lichtelijk hypocriet. Ik verwacht niet anders van de PVDA, maar elke keer weten ze me toch weer enigszins te verrassen. De opzet is in beginsel alleraardigst; geen onderscheid willen maken, gelijke behandeling. Geen fatsoenlijk mens kan daar tegen zijn, maar hadden we voor dat hele principe niet de vorige eeuw al gereserveerd? Zou het niet beter zijn om over de uitzonderingen op die kernwaarden te spreken? Niet volgens de PvdA, die klampen zich vast aan de oude leer als een salafist aan de koran. Zielig...

Fleauxe | 04-06-09 | 13:33

*steekt kwetsend paspoort in zondags pak en rept zich te stembusse*

Lets Kuttekrap | 04-06-09 | 13:33

Witte mannen uit de provincie ... godverdegodverdegod

Jaap de Paap | 04-06-09 | 13:33

Jabalinero | 04-06-09 | 13:30
Thieme al eens goed bekeken?

dr.spin007 | 04-06-09 | 13:32

@Lewinsky | 04-06-09 | 13:30 ....voorzitmens ?

Bakschuif | 04-06-09 | 13:32

Wordt een mooi zootje in Thailand.

lauwe cola | 04-06-09 | 13:31

Timmerman, wat doen we daar dan mee?

dr.spin007 | 04-06-09 | 13:31

Jabalinero | 04-06-09 | 13:30 hoezo 'straks' ...?

Bakschuif | 04-06-09 | 13:31

@berman
En dat "mevrouw de voorzitter*, dat is ook kwetsend.
Doe maar "mens de voorzitter".

Lewinsky | 04-06-09 | 13:30

En dat met de wetenschap dat zulke onmensen ons land besturen is wel heel erg zorgwekkend. Zeker omdat dit soort idiooterie niet opzich zelf staat. Straks heeft de Jostiband nog een eigen politiekepartij die deel uitmaakt van de coalitie.

Jabalinero | 04-06-09 | 13:30

@mezelf
Herstel. Dat moet zijn: Nederland kan zoveel transgenderder.

Lewinsky | 04-06-09 | 13:28

Goh, het gaat blijbaar goed he, dat men zich hier druk over maakt.
*zuchten doet*

datgezeik | 04-06-09 | 13:27

Tja... leuk topic, maar ben benieuwd hoeveel (potentiële) PvdA stemmers dit lezen... Aan de poll te zien 2.9 %

writers | 04-06-09 | 13:27

fuckje | 04-06-09 | 12:19
Op wiki vind ik iets over zijn beroemde opa, maar wie was zijn va dan en wat heeft die geflikt in Groningen?

Gallisch | 04-06-09 | 13:27

fuckje | 04-06-09 | 13:16
Heb jij zijn rondje goed vurig rood gemaakt?

dr.spin007 | 04-06-09 | 13:26

GO Thijs, zorg erveur dat het beauvenaan de agenda komt, strak plan.
* als je niets te zeggen hebt, hou dan je bek, lutsert*

kneuterzak | 04-06-09 | 13:26

Nou ken ik die Thijs toevallig een beetje van vroegûh, en inderdaad: het is een enorme kletsmajoor en druktemaker over niks. Een Prinzipienreiter pur sang, dus daar gaan we nog veel plezier aan beleven, daar In Brussel.

De Ware Vrijheid | 04-06-09 | 13:26

Ik steun Thijs !!
Eindelijk iemand die opkomt voor de ECHTE minderheden. Het kan me niet ver genoeg gaan: Go Thijs!! Schrap de categorie uit het rijbewijs; maak een einde aan het kwetsende onderscheid tussen truckdrivers en gewone mensen. Waarom een motorrijder uitstoten uit de groep van buschauffeurs ? Schandelijk! Pak ze Thijs!
Oh ja: en adressen! weg ermee! We zijn allemaal socialistische wereldburgers die zich overal thuisvoelen. Waarom zou je mensen nog langer stigmatiseren met een enkel adres in deze wereld?
Het is niet eerlijk dat iedereen Thijs zo aanvalt. Dat is gemeen. Hij heeft die hersenafwijking ook niet zelf gewild. Het is bijzonder grof om hem als zodanig met zijn PvdA lidmaatschap te stigmatiseren. Zo kun je alle PvdA'ers wel uitsluiten van actief en passief kiesrecht op grond van een geconstateerde hersenbeschadiging, gelegen in hun politieke voorkeur. Ook zij zijn nu een minderheid aan het worden. Daar mag ook wel eens iemand voor opkomen, dus: zet 'm op Thuijs. Go for it!
*zich ook ergert aan geboortedata en postcodes*

Bakschuif | 04-06-09 | 13:26

Die discriminerende bordjes (Dames resp. Heren) en pictogrammen op de toiletten zijn trouwens ook heel beledigend voor transgenders. Weg ermee!
*Nederland kan zo veel transgender*

Lewinsky | 04-06-09 | 13:26

Zou die andere doelgroep van de PvdA er ook zo over denken ?

cram | 04-06-09 | 13:26

"Je moet geen nieuwe schoenen kopen voordat de beer dood is"

(oud mohammedaans spreekwoord)

dr.spin007 | 04-06-09 | 13:25

fuckje | 04-06-09 | 13:16
Dan mag je nog blij zijn, dat er geen kopvodden en soepjurken achter de tafel zitten, want dat geeft helemaal een onbetrouwbaar gevoel. Ik moet Barry en Geert nog gaan steunen.
Misschien wel leuk om even naar dit bericht in de Bangkok Post te kijken, want Geert wordt daarin ook expliciet genoemd.
www.bangkokpost.com/news/world/145130/...

Vigil | 04-06-09 | 13:24

Witte mannen uit de provincie zijn de nieuwe Joden.

tipo | 04-06-09 | 13:24

Alsof dat trekpaard Hamer een vrouw is, whahahaha!!
En Sharon, hihihihihihi!

fuckje | 04-06-09 | 13:24

Jaaa laten we ons hele hebben en houden aanpassen aan een psychische stoornis.
Of wacht.. dan zijn andere geestelijk gehandicapten weer gediscrimineerd, en dus lichamelijk gehandicapten ook. Dus pasfoto's enzo moeten we ook maar afschaffen, want zo een foto van je hazenlip is maar kwetsend.

frickY | 04-06-09 | 13:22

Ja onze politiek is ook zielig. Eerst krijgt JP een smsje van Jan en nu dit weer. Drama, afschaffen.

En voor dit paspoortgezeik voor travestieten-probleem: Zet er ipv M/V gewoon O op van Omgebouwd, bej daar ook van af.

JaJijWel | 04-06-09 | 13:22

Lets Kuttekrap | 04-06-09 | 13:02
*uit solidariteit met Willy Overtoom zijn paspoort in de fik steken doet*

Lewinsky | 04-06-09 | 13:21

"De toevoeging man of vrouw is 19de eeuws en voegt niets meer toe nu er zoveel moderne ID-technieken zijn. Wél is het zeer kwetsend voor transgenders."

Ah. paar vraagjes:

Als die toevoeging 19e eeuws is en niets toevoegt, waarom heeft de PvdA en haar voorganger de SDAP dan de hele 20e eeuw lang niets gedaan?

Wat is "zeer kwetsend"? Wie vindt dat dan? En waarom?

Gaat deze definitie van "zeer kwetsend" dan ook bepalend worden voor andere groepen in de samenleving? Ik vind bijvoorbeeld "lichaamslengte" bijzonder kwetsend, omdat ik onder het gemiddelde zit met mijn 1 meter 53. Moet dat dan in mijn paspoort nog eens worden benadrukt? Iedereen kan dat toch zo wel zien? Berdinges?

vraagstaart | 04-06-09 | 13:21

Weekdier JanPeter Balkenende bidt voor een lage opkomst.

Nuffie | 04-06-09 | 13:21

provincie.... is ook zo lekker denigrerend Thijs....... maar blijf jij alstublieft daar in hallalmsterdam, dan bouwen wij straks een hek erom heen en kan Geert er over twee jaar Entree kaartjes gaan verkopen.

NoObmetPeeCee | 04-06-09 | 13:21

@Mekker |13:18
Zie 13:16

fuckje | 04-06-09 | 13:21

PVDA: zwart omrand in de krant.

Sr. Pescador | 04-06-09 | 13:21

De man/vrouw aanduiding moet dus verdwijnen omdat anders "transgenders" vreselijk gekwetst zouden worden. Maar "witte mannen uit de provincie" een racistische trap geven, dat kan natuurlijk heel goed door de beugel bij de Partij van de Allahs.

Whimpysinger | 04-06-09 | 13:21

Mag ik van u in de categorie 'Nutteloze Eikels', Thijs Berman?
Abe Froman | 04-06-09 | 12:43
==============
BRILJANT IDEE!!
Een GeenStijl Politiek Kwartet!

Merlot | 04-06-09 | 13:19

fuckje | 04-06-09 | 13:06
En, al gestemd?

Mekker | 04-06-09 | 13:18

-weggejorist-

van lith de jeude | 04-06-09 | 13:17

Die PvdA communisten *te herkennen aan gebalte trotski vuistje in logo* houden zich bezig met biometrie, dna databanken, vingerafdrukken, controlepoortjes, hpv vaccinaties, embryoselectie, onderhuidse chips, chipkaarten, RFID, camera's all over the place, *zijn dus openlijk bezig Nederland totalitair aan het maken, vergaren macht via de banken en innen massal boetes, voorzien politie van stroomstootwapens*, maar vinden het kwetsend dat de sekse in het paspoort staat vermeld.

Beertje Colargol | 04-06-09 | 13:17

"Homo-agressie is vooral een kwestie van witte mannen uit de provincie."

Deels waar:
In de provincie wel, maar in de grote steden zijn de haatbaarden in de meerderheid en anders wel de B.I.J. (Bruinjas-IslamJugend, herkenbaar aan hun bloempotkapsels en sisgeluiden)

Ahasveros | 04-06-09 | 13:17

God, die heeft zeker Onbelangrijk en Onbenullig in zijn portefeuille.

Ad Hominem | 04-06-09 | 13:17

+1 voor de geschreven tekst
-1 voor PvdA

Gebruikersnaam | 04-06-09 | 13:17

@Vigil |13:10
Nee, maar mijn ervaringen bij het stemlokaal waren niet opbeurend.
Voor mij twee oude dames met een CDA- smoelwerk, van die kerkwerksters, en een man achter de lange tafel zei tegen mij: " geef maar hier ". Hij doelde op mijn stempas, en sprak tegen mijn nr 14- tietshirt.
Ik zei dat ik gewend was dat er eerst " Goedemorgen " wordt gezegd.
Het verdere proces verliep in ijzig stilzwijgen. Maar Madlener heeft er weer een stem bij, ben 2 minuten bezig geweest met zijn rondje ;-)

fuckje | 04-06-09 | 13:16

Waar haalt die man de tijd vandaan om hier op te komen.
Niet te geloven.

Teun van het Tuinpad | 04-06-09 | 13:15

Gender uit het paspoort: prima, no problem!

Doemt wel meteen de vraag op: hoe komt Anja Meulenbelt ooit nog bij d'r schoonfamilie dan? Of zit dat spul allemaal & integraal al hoog en droog in 0031?

Reinaert | 04-06-09 | 13:14

Schrap gewoon het hele paspoort want het is zeau kwetsend.

*Even op Tjalling Wiarda gaat stemmen*

Die is van de VVD...

dr.spin007 | 04-06-09 | 13:13

hobby van Thijs: Franstalig Afrika.
Daar zul ie in ieder geval geen enge intollerante witte mannen tegenkomen

Scrabble | 04-06-09 | 13:13

die rotkop van thijs berman is ook kwetsend voor mensen met goeie ogen

Johnny de Baas | 04-06-09 | 13:12

de grote dag vandaag,
hoop dat de pvda nog niet 1 zetel haalt stelletje mensen met gekke gedachtes:P

zo nu snel na de stembus, ff pvv stemmen BARRY!

snelders NL | 04-06-09 | 13:12

fuckje | 04-06-09 | 13:06
Heb jij al vernomen of er ook Russische, Chinese en Indiase "waarnemers" de boel komen controleren?

Vigil | 04-06-09 | 13:10

vandaag voor mij een stukje zelf ontplooing; een ouderwetsch potje potenrammen. even mijn witte mans image op krikken

Commisaris Klootzak | 04-06-09 | 13:09

Jaaa.... journaal-item over de verkiezingen met straat-interviews uit Amersfoort.
"Op wie gaat u stemmen?"
antwoorden (zorgvuldig geselecteerd, uiteraard)
- Zal wel VVD worden
- Op Groen-Links
- Lijst 6, Christen-Unie dus
- Ik weet het nog niet
....

Helemaal niet gekleurd natuurlijk. Welnee, er zijn gewoon geen PVV of anti-EU stemmers in Amersfoort. Heus niet. De "neutrale" NOS zegt het toch?

koerbagh ® | 04-06-09 | 13:08

Waar halen ze dit soort idioten toch vandaan ?!

Niet voor Jan | 04-06-09 | 13:08

Vigil | 04-06-09 | 13:05
Na "kenmerkend" moet "is" staan.

Vigil | 04-06-09 | 13:08

Witte man- Wittemanscultuur. Misschien wordt Thijs wel iedere nacht "bemind"door onze grote vriendelijke advocaat. ook al zo'n man die veel toevoegd. Next!

Scrabble | 04-06-09 | 13:07

De PvdA heeft een nieuwe slachtoffergroep gevonden. De transgenders.
Wat een perverse stemmentrekkerij voor een onbeduidende group verknipte leiperikken. Gatverdamme wat heb ik een hekel aan die linkse hypocriete PvdA bende. Thijs, jij en je achterlijke PvdA club, je zogenaamde clubje van goede mensen zijn totaal het zicht kwijt. Je weet niet meer wat belangrijk is waardoor je dit soort onbenullige slijmerige kontkruiperij gaat bedrijven.
Je bent knettergek.

Masturwasbeer | 04-06-09 | 13:07

Kunnen ze het nou eens voor één keer hebben over dingen die er werkelijk toe doen..? Ik krijg steeds meer het idee dat ze hun tijd liever vollullen over de meest onbelangrijke onderwerpen, zodat er op een legitieme manier geen tijd over blijft om de écht prangende onderwerpen te behandelen. Of moeten we daarvoor (weer) op het volgende kabinet wachten..?

Jerry Nick | 04-06-09 | 13:07

Fleauxe | 04-06-09 | 12:44
Ik denk dat het een beetje doieper zit. Ze beginnen de draad een beetje kwijt te raken, weten niet meer wat discrimineren is, wat kwetsen is, wat haatzaaien is, wat racisme nou eigenlijk is, wie zich fascistisch gedraagt. Ze beginnen spoken te zien, beginnen dubbel te zien en gaan hier en daar zelfs hallucineren. Als je je achterban bij volle verstant de vrijheid geeft om te onderdrukken, en de rest van de wereld voor racistisch uitmaakt als die daar moeite mee heeft, dan ben je al ver heen, maar Berman bewijst dat het proces al véél verder heeft doorgewoekerd dan we al dachten.
Haarkleur mag ook niet meer, omdat er kalende en kale mensen zijn?
Kleur van de ogen is discriminerend voor albino's?
Lichaamslengte is stigmatiserend richting iedereen met een groeistoornis?
Overigens, als zelfs niet in een paspoort staat of ik man of vrouw ben, hoe zit het dan met de emancipatie? Die is dan dus ook kwetsend?
Mijn hemel.

Schoorsteenveger | 04-06-09 | 13:06

@QB ( ja die....) |13:04
Ja, ALS de verkiezingen eerlijk zullen verlopen...

fuckje | 04-06-09 | 13:06

WTF. V in de paspoort van een Henk de Vries, lengte 1.97m????

Maris77 | 04-06-09 | 13:06

@redactie: 'travestieten zijn nichten in een jurk'. Feitje volgens travestie.org: 'De meeste travestieten hebben een heteroseksuele voorkeur.'

hartog1540 | 04-06-09 | 13:06

Dit irritante, betweterige, regenteske en schreeuwerige kereltje is het symptoom van linkse inteelt en geestelijke degeneratie, die tegenwoordig zo kenmerkend voor elitaire Parasieten van de Arbeid.

Vigil | 04-06-09 | 13:05

@boer in 020
en wat zegt ie?

ed.. | 04-06-09 | 13:05

Het hoort Quelle surprise te zijn. Surprise is nl. vrouwelijk!!!!

Heer van Stand | 04-06-09 | 13:05

Zit me nu al te verheugen op de eerste uitslagen vanavond, wat zullen de tranen dik zijn bij de Grrrrrrrrristen en PVDi adepten, totale verontwaardiging en superlatieven zoals "dit land gaat naar de afgrond" en "Nederland 2009 is als het Oostenrijk van de jaren 90", etc etc.


Allahmaal uit mond van de zelfverklaarde helden van het naoorlogse verzet (a.k.a. PVDi, GL en genocide nuanceerders-66)......... PRICELESS !

QB (ja die.....) | 04-06-09 | 13:04

Stem nou maar gewoon op Thijs Berman, dan komt die zeker in het Europees parlement en dan zijn we tenminste weer 4 jaar van dit soort hersenloos gezever verlost.

drOetker | 04-06-09 | 13:03

"De toevoeging man of vrouw is 19de eeuws en voegt niets meer toe nu er zoveel moderne ID-technieken zijn" Precies echt 19e eeuws dat onderscheid op basis van sekse ik zeg gescheiden douches afschaffen.
Maar komop hey die kerel weet toch gewoon van gekheid niet meer wat die moet zeggen.
Zijn volgende opmerking kan ik best boos over worden trouwens "Homo-agressie is vooral een kwestie van witte mannen uit de provincie." Ten eerste is het natuurlijk vette onzin, homo koppels worden aan de lopende band in elkaar getrimt door onze Finse vrienden daarnaast wordt er in de moskees gepreekt dat we homos met het hoofd naar beneden van gebouwen af moeten gooien. Maargoed het is weer de schuld van de "Witte man' natuurlijk. Ten tweede "Witte Man" Wtf? Als ik het over iemand met donkere huidskleur heb moet ik Noord-Afrikaan zeggen maar als het over blanken gaat zeggen we gewoon "Witte Man'.
Ik voel me gediscrimineerd, Blanke vla Afschaffen a.u.b

Poepus | 04-06-09 | 13:03

@ Merlot | 04-06-09 | 12:42

Had Thijsje maar meer van zijn opa die zijn sporen verdiend heeft op o.a. gebied van natuurbescherming. Maar Thijsje heeft helaas veel te veel geoefend in toneelspel en luchtfietserij.

ecologiste | 04-06-09 | 13:03

Misschien dat Thijs samen met Judith Sargentini (groenlinkse kinderjuf) sprookjesboeken kan gaan schrijven. Twee verlichte zielen met zo'n "creatieve/naieve" geest zie je niet vaak.

Wat een armoede.

Scrabble | 04-06-09 | 13:03

tipo | 04-06-09 | 13:01 LOL

grote regelneger | 04-06-09 | 13:03

los van zn gezeik over kwetsend voor transvestgenderverkleders enzo... hij heeft wel een punt. doet het er wat toe, die M of V in je paspoort? waarom?

Ballenman | 04-06-09 | 13:02

Laten we de pasfoto's ook maar meteen afschaffen.
Ik voel me eigenlijk een neger van 120 kilo met een rastakapsel, maar op mijn pasfoto staat een blanke man met kaal haar.
Weet je wat. Zet mijn naam er dan ook maar niet in. Ik noem mezelf al jaren Willy Overtoom maar in mijn paspoort staat al jaren een andere naam die ik zeer kwetsend vind.

Lets Kuttekrap | 04-06-09 | 13:02

*Diepe buiging maakt voor Lewinsky | 04-06-09 | 12:56 *

vraagstaart | 04-06-09 | 13:01

Misschien zijn er nog lilliputters die op de PvdA willen stemmen? Met een pleidooi voor minder hoge stoepranden bijvoorbeeld. Doe er je voordeel mee, Campagneteam Keizersgracht. U heeft tot 21:00 uur.

tipo | 04-06-09 | 13:01

Allemaal geneuzel. Zullen we eens niet op dat soort dingetjes mieren, maar even de TV aanzetten, waar Obama bezig is aan de Speech Van De Eeuw? Dank U.

Boer in Amsterdam | 04-06-09 | 13:00


Staat Thijs op de wachtlijst voor sexchange of zo, wat is dit weer de schaamte voorbij.

hoocheecoochee | 04-06-09 | 13:00

Echt, hoe druk kan je je maken om niets?
Vroeger heb ik PvdA gestemd, maar ik heb inmiddels mijn verstand gevonden gelukkig. Dit slaat werkelijk geheel nergens op.

ramses snaptnie | 04-06-09 | 13:00

Wat een zielig heerschap. Dus die vent krijgt betaald uit belastingdoekoes om dit soort non-info uit te zwammen. Wat kan mij zo'n gendermormel nu schelen? Hoeveel zijn ervan in Nederland?

basset hound | 04-06-09 | 12:59

@ cram | 04-06-09 | 12:56
@ azijnseikerT | 04-06-09 | 12:44
[zweef-modus on] Ik vind dat een paspoort transparant moet zijn. [zweef-modus off]

Multiflauwekulti | 04-06-09 | 12:58

Azijnseikert 12:44
Ben benieuwd hoe de allochtone medelander op een roze paspoort reageert, misschien de oplossing van het dubbele paspoort probleem.

cram | 04-06-09 | 12:56

Hé jongens, wat doen jullie nu? Jullie halen natuurlijk alles weer uit z'n context. Oh nee, ik ben het die het bij het verkeerde eind heeft... ze hebben plotse het IQ van een lampenkapje gekregen bij de PVDA.

FullMetal | 04-06-09 | 12:56

Ik wil Thijs sterkte toewensen met het vinden van die 3 blanke homohatende mannen op het platteland, die hem schijnbaar het leven zo zuur maken.

Smarties | 04-06-09 | 12:56

Een stukje erfelijkheidsleer: lesbisch x hermafrodiet = PVDA

andre9738 | 04-06-09 | 12:56

Goed gezien, Berman! Kudo's. Er zijn steeds meer transgenders in NL. Vrouwen (?) met snorren en mannen (?) in jurken. Je ziet ze overal. Fijn dat je voor ze opkomt. Het zijn ook mensen (M/V/?). Wel je naam aanpassen, want nu is hij beledigend. Kies maar:
* Bermens
* Bermanvrouw
* Berber

Lewinsky | 04-06-09 | 12:56

Niet erg consequent geenstijl:
'Even opfrissen. Travestieten dat zijn nichten in een jurk die de sfeer in discotheken verzieken. Transseksuelen zijn omgebouwden, zoals Kelly.'
Als jullie nou ook zo over homo's praten, maar nee die zijn zielig en dienen ten allen tijden beschermd te worden.

xzaz2 | 04-06-09 | 12:55

Het heeft tot na 12 uur geduurd maar ook vandaag is het Nederland weer gelukt zich internationaal onsterfelijk belachelijk te maken. Dat is al 4 op 4 voor deze werkweek.
.
Ben benieuwd wat het morgen zal zijn.

James Lastig | 04-06-09 | 12:54

Goddank is die lamstraal net op tijd met zijn debiele plan.
Kan iedereen die stom genoeg was om voor vandaag een stem op zijn partij te overwegen zich alsnog bedenken!
Thanks a bunch, Thijs!!

Multiflauwekulti | 04-06-09 | 12:53

En toch verbaasd mij het niet eens het is logische pvda gedachtengang, maar zeau vermoeiend.

Karel Kruizenruiker | 04-06-09 | 12:53

Dit voorstel gaat nog lang niet ver genoeg. Het feit alleen al dat je aan iemand zou kunnen zien of het een man/ vrouw/ iets is, is onnodig kwetsend voor sommige groepen in de samenleving. Daar zou de boerka een enorme verbetering voor zijn. Kortom dit voorstel schiet nog tekort.
En dat marokkloodzakjes homo's aanvallen is natuurlijk tendentieus, ongef. en nod. Tuurlijk pvda lutser

alwayslearning | 04-06-09 | 12:53

Zijn moeder woont in ieder geval niet in 030 Zuilen. Kom daar eens langs Berman, dan weet je wat voor types pottenrammers zijn. Verder maak je nog een heel goed punt over gender en id-methodes. Gender is een middeleeuwse notie die niet meer past in de huidige multi-geslachtelijke samenleving, tuurlijk. En als je ons allemaal een chip bezorgd, kunnen moslima's ook gewoon met hun burka in het paspoort. LUL.

Gallisch | 04-06-09 | 12:52

fap fap fap

*hij zit er echt wel*

Neaul | 04-06-09 | 12:52

Mijn huidige pasfoto is zeer kwetsend voor mij. Berman, waar blijf je?

Morgan le Fay | 04-06-09 | 12:52

Als ik zo kijk naar de lijst van de PvdA voor de Europese verkiezingen dan hebben ze dat man/vrouw gedoe weer keurig om en om gerangschikt.

CoffeePatch | 04-06-09 | 12:51

PvdA op kieslijst is KWETSEND

Mark d'Aviano | 04-06-09 | 12:51

@Reinaert | 04-06-09 | 12:36 ROFLOL je hebt gelijk! Het is het probleem van witte provinciale mannen. Hadden ze ook maar geen homo moeten worden maar transgenders, dan hadden ze op de warme steun van vrouwtje Thijs kunnen rekenen.

vraagstaart | 04-06-09 | 12:50

Thijs Bernman, wat ben je toch een ongelooflijke incompetente volksvertegenwoordiger. Op het moment dat de grote steden praktisch worden overgenomen worden door marokkanen ga jij je een beetje druk maken over transgenders die zich gediscrimineerd zouden voelen. Doe me a.u.b. een lol en hou die slachtoffer-praatjes voor je en stop je tijd in dingen die van belang zijn.

grote regelneger | 04-06-09 | 12:47

PVDA is partij van de imbecielen.

thai65 | 04-06-09 | 12:47

azijnseikerT | 04-06-09 | 12:44
Ook best, alles behalve dat vieze rood.

*verder gaat met het vreten verdienen voor dit soort totaal debielen*

Amen | 04-06-09 | 12:46

Dit is nu zo'n typisch links onzinnig idee.
.
Dit soort idioten zitten nu in het parlement en door dit soort idioten worden wij bestuurd.

kuifje. | 04-06-09 | 12:45

De overtreffende trap van wanhopig; stemmen zoeken in het transgender-hoekje.
Hij zou er beter aan doe deze mensen meer psychologische begeleiding aan te bieden. Niet dat ze gek zijn, maar normaal is het ook weer niet.
Voor de rest is dit een non-issue, het geslacht hoor bij de meest primaire kenmerken van een mens. Dat hoort thuis in een ID-document, punt uit!

Fleauxe | 04-06-09 | 12:44

Tot zover niets nieuws onder de zon toch? De PvdA heeft een zeer rijke traditie van:

a) zich focussen op minimale uitzonderingen en daar grootschalige structurele regels voor bedenken waar ieder ander niets aan heeft c.q. last van ondervindt;

b) de waarheid voorzien van een 180 graden draai en de leugen die daar het gevolg van is, als waarheid debiteren.

Dankzij deze mentaliteit is de Nederlandse samenleving verrijkt met een geweldige bureaucratie die zich vooral richt op het absurde en een structurele ontkenning ter linkerzijde van de problemen die er WEL zijn. Dat heet in het jargon van de PvdA een "maakbare samenleving", wat dus eigenlijk een "onbestaanbare anarchie" betekent als je hun woorden leest zoals het hoort.

Nog meer:

multiculturele samenleving - omgekeerd kolonialisme
benoemen en bouwen - bek dicht en over je heen laten lopen
democratische besluitvorming - dat maken wij in Den Haag wel uit
het kan toch niet zo zijn dat...... - dat blijft zo maar flink doen levert stemmen op
respect hebben voor elkaar - niet meer 's avonds over straat kunnen
etc.

vraagstaart | 04-06-09 | 12:44

@Amen,

geen stijlloos roze?

azijnseikerT | 04-06-09 | 12:44

Och gut, over bombo's gesproken, ik zie net de exit-polls en grote groepen mensen stemmen D66. Jullie weten dat ze Turkije graag bij de EU willen he?

ExtremeExtremist | 04-06-09 | 12:43

Mag ik van u in de categorie 'Nutteloze Eikels', Thijs Berman?

Abe Froman | 04-06-09 | 12:43

Hoeveel % is dat dan, 0.01 of 0.02?

Blue Leader | 04-06-09 | 12:43

Thijs (derde generatie PvdA-Regenten uit het adellijke geslacht Van der Goes van Naters), doe jij het licht uit, als de laatste kiezer van de PvdA ook vertrokken is?
Dank je.
Of reken je daar ook weer 120.000 euro netto plus onkostenvergoedingen ("exhibitionistische zelfverrijking"; W. Kok) voor?

Merlot | 04-06-09 | 12:42

Ik ben een blanke man uit de provincie.
En iedereen die in een stad woont heet hier homo.
Dat is geen scheldwoord maar een benaming ;)

mail cheauvinist pic | 04-06-09 | 12:42

-weggejorist-

Heinrich von Hell | 04-06-09 | 12:42


Ik vind het nodeloos kwetsend dat ik maar één paspoort heb en mijn allochtone buurman twéé.

Da's niet eerlijk.

Willianus Wortelus | 04-06-09 | 12:41

Het meest kwetsend is nog wel de kleur van het paspoort.
Ik wil voortaan een blauwe, ja!

Amen | 04-06-09 | 12:41

Typisch Pvda gedrag. In plaats van het probleem onder ogen zien en met oplossingen komen wordt er gewoon gelogen over wie de problemen veroorzaken. In Utrecht en Amsterdam worden homo's en lesische stellen niet verjaagd door provincialen maar door mensen met een 'lichte huidstint' die een bepaald geloof aanhangen waarin homosexualiteit verboden is. Oh en ze hebben een dubbel paspoort.
Maar ja, het is niet politiek correct om te zeggen dat dat soort groepen problemen veroorzaken, en je kwest je achterband die bij de Pvda voor 50% uit allochtonen bestaat.
En dan vervolgens lopen ze te roepen dat Wilders geen oplossingen heeft en alleen maar wat roept. En het dan nog gek vinden ook dat de mensen massaal PVV stemmen.

ExtremeExtremist | 04-06-09 | 12:41

Mijn nekharen gaan overeind staan als ik Thijsje zie "debatteren". Deze man is een aanfluiting in de steeds lachwekkender wordende democratie genaamd Nederland. De hele PVDA-kliek is afspiegeling van de totale naieviteit van de volksvertegenwoordiging en het is jammer dat de enig overgebleven eventueel capabele leider van Nederland zijn ziel verkocht heeft aan deze roversbende.

Scrabble | 04-06-09 | 12:40

dat ze der nog een nationaliteit inzetten.
ach wat waarom schaffen we het hele paspoort gewoon niet af?

visboer | 04-06-09 | 12:39

Hij wil het islamistische conservatieve karakter van zijn walgelijke verkwanselpartij waarschijnlijk wat oppoetsen hiermee?
Vette fail.
De onzinnigheid van Thijs Bermann uitspraken is zo evident groot, dat er alleen maar de spot mee kan worden gedreven. Thijs praat te veel, en denkt te weinig na. Zijn bek staat waarschijnlijk in de automatische ratelstand na de debatten van de afgelopen dagen. De aansturende neuronen haperen kennelijk.

Fijnstoffer | 04-06-09 | 12:39

Ja want de groep transgenders die hierdoor 'gekwetst' wordt is natuurlijk zo uitermate groot dat we onze paspoorten moeten aanpassen om het hun naar de zin te maken... Veel verder kan Thijs Berman zijn vuist niet in de anus der homoseksuele medemens steken.

Pantheist | 04-06-09 | 12:39

-weggejorist-

/()1l) | 04-06-09 | 12:39

Ik vind het bijvoorbeeld zeer kwetsend dat het meisje achter de Mc Donaldsbalie mij mijnheer noemt. Hoe weet ze dat? Kan de PVDA daar misschien iets aan doen?

Lying Dutchman | 04-06-09 | 12:39

Oké 1 zin.
Dat zo'n partij zo kapot gemaakt kan worden door neuzelaars als Berman toont maar weer eens de invloed van de snelle rooie rakkers die over de rug van Jan de Arbeider heen middels Machiavelli-achtige truuks de ooit zo sterke macht van de partij en de vakbeweging in de samenleving heeft gesloopt, waardoor de publieke waarden in een proces van hyperinflatie zijn gekomen waar zelfs de cornuiten van JPB nog een puntje aan kunnen zuigen.

ecologiste | 04-06-09 | 12:38

Typische redenering waarin de uitzondering als norm wordt gesteld. Dat zie je wel vaker in politiek correcte kringen.

Prof. van Leipum | 04-06-09 | 12:38

Niet druk om maken. Dit neem je toch niet serieus??? Die is gewoon onderweg naar zijn wachtgeld omdat die te lam is om over belangrijke dingen na te denken en dáár wat aan te doen...

Corrado R32 | 04-06-09 | 12:37

Heeft Thijs ook wel eens gearmd met een vriend door 020-west gelopen? Als vergelijkend warenonderzoek zogezegd? Of beschouwt hij dat ook al als provincie? Dan wordt die multiculti grote stad van hem wel heel erg klein.

koerbagh ® | 04-06-09 | 12:37

hondsdolle baas | 04-06-09 | 12:31
Men leest nog altijd wat men wil lezen, hondsdolle baas.

tasmaniandevil | 04-06-09 | 12:37

Partij van m'n Aars is lekker bezig.
Ziezo,en nu op een holletje naar de stembus om,met machtiging van mijn partner op zak,de PVV te spekken.

R.B.Scott | 04-06-09 | 12:37

Quatschquote:
"Homo-agressie is vooral een kwestie van witte mannen uit de provincie."
Quatschunquote.

Ja, dikke lul drie Bier! Homo-agressie is inderdaad vrijwel uitsluitend het probleem van naar Amsterdam en omstreken verhuizende "witte" homoseksuele mannen die aldaar vervolgens in elkaar geramd worden door lichtgekleurde barbaren met genetische en sociale defecten!

Maar die witte mannen zijn het slachtoffer, lutser! Niet de dader!

Reinaert | 04-06-09 | 12:36

transparantie in het extreme

william7055 | 04-06-09 | 12:36

@hondsdolle baas | 04-06-09 | 12:31
"Maar bepaalde partijen zo kapot maken en andere partijen in een positief daglicht stellen (en zo mogelijk de verkiezingen beïnvloeden) vind ik wel apart."

Waarom apart? Tot voor zeer kort was dit gedrag het alleenrecht van de linkse kerk, dus zo vreemd is het allemaal niet.

Pierre Snot | 04-06-09 | 12:36

"Mens" is mannelijk, tenzij het onzijdig is want dan is het vrouwelijk

Mark d'Aviano | 04-06-09 | 12:36

@hondsdolle baas | 04-06-09 | 12:31 Ik begrijp je niet: het is toch de pvda die met dit idee komt en niet GS. GS registreert alleen maar.

lijn5 | 04-06-09 | 12:35

Je mag al niet meer 'ga eens boeven vangen' roepen tegen de politie, hoe lang zou het nog duren het voordaat je ook niet meer 'ga iets nuttigs doen' tegen politici mag roepen?

Z | 04-06-09 | 12:35

mmmmmh........

Ik ben blank en kom uit de zgnmde "provincie" * kutwoord* ik voel mij gediscrimineerd !

* aangifte doet*

NoObmetPeeCee | 04-06-09 | 12:35

ik vind een paspoort zooooo kwetsend

Rest In Privacy | 04-06-09 | 12:32

Ik vind geboortedatum héél kwetsend voor een persoon als Ptries. En ze is al zo zielig.

blikkoek | 04-06-09 | 12:32

Dit is nu een goed voorbeeld voor de reden dat ik al +20jaar niet meer op de PvdA stem. Voelde meer keer op keer verneukt door die parij en dan weer zo'n ontkenning. Bah.

Commander Cody | 04-06-09 | 12:32

Net als je denkt dat het eigenlijk toch niet veel gekker meer zou moeten kunnen bij die schijtpartij... lieve hemel. Deze engnek heeft ze absoluut niet op een rijtje. Zal er wel mee te maken hebben ook dat er bij de PvdA allang geen mannen of vrouwen meer rondlopen. Alleen nog maar rukkers. (Gejat uit Trainspotting.)

widtvoet ® | 04-06-09 | 12:31

Ik heb het idee dat GeenStijl tot voor kort niet zo gekleurd was als nu het geval is. Het is een goede zaak dat er geprikt en gepulkt wordt, en dat het nieuws ook eens van een andere kant belicht wordt. Maar bepaalde partijen zo kapot maken en andere partijen in een positief daglicht stellen (en zo mogelijk de verkiezingen beinvloeden) vind ik wel apart.

hondsdolle baas | 04-06-09 | 12:31

Nederlandse namen schijnen ook kwetsend te zijn voor islamitische paspoortcontroleurs, vandaar het te volgen voorstel om alle nederlandsche namen in paspoorten te vervangen door Mohammed/Fatima (doorhalen wat niet van toepassing is).

koolteer | 04-06-09 | 12:31

Altijd lachen met die PVDA!!! Dat er nog steeds mensen zijn die daar op stemmen, onvoorstelbaar.

Ik vind het kwetsend dat mijn lengte er instaat, ik voel me namelijk een stuk langer dan dat ik werkelijk ben

Flowers | 04-06-09 | 12:31

hij is zelf onzijdig>?

yokiamy | 04-06-09 | 12:30

Ik vind mijn foto in mijn paspoort ook kwetsend.

azijnseikerT | 04-06-09 | 12:30

-weggejorist-

Pete_1968 | 04-06-09 | 12:30

Thijs Berman kan me niet genoeg kolder uitkramen. De Pvda pleegt harakiri en van mij mag ze.

Ad Fundum | 04-06-09 | 12:30

Excuus!

ReinDeVos | 04-06-09 | 12:29

Ik ben juist trots op die M op mijn paspoort. Laat ze het eens durven die eraf te halen! Goedverdrie!

ReinDeVos | 04-06-09 | 12:29

Ik ben juist trots op die M op mijn paspoort. Laat ze het eens durven die eraf te halen! Goedverdrie!

ReinDeVos | 04-06-09 | 12:29

Een foto, de lengte of de naam zelf kan ook kwetsend zijn. Dan dat ook afschaffen!

tasmaniandevil | 04-06-09 | 12:28

Goed om te horen dat de PvdA zich nu bezig houdt met echte problemen ... Ja, zo haalt Wilders de 30+ zetels wel.

ymmv | 04-06-09 | 12:28

Wat een mafkees. PvdA -5 zetels!

Bruldozert | 04-06-09 | 12:28

Maakt me geen hol uit. Heb vandaag voor mezelf en voor iemand anders op de PVV gestemd.
Heeeeeerlijk anti de Partij van de Achterlijken. Nu nog nationaal en ik heb een natte kleverige plek in mijn broek.

Pierre Snot | 04-06-09 | 12:28

@Simon_GS | 04-06-09 | 12:24
lol, de suspense in je comment is haast ondraaglijk

Egerius | 04-06-09 | 12:27

ik ben een transsexuele satanist en ik EIS dat mijn religieuze overtuiging in het paspoort vermeld wordt!

Mr aarsch | 04-06-09 | 12:26

Als je onder de 18 bent en geen socialist dan is er iets mis met je. Als je ouder dan 18 bent en nog steeds socalist dan is er iets mis met je hersenen.
W. Churchill 1948

Koets | 04-06-09 | 12:25

Tuurlijk ..... wat een gelul.
Zijn dit nou echt de onderwerpen om je druk over temaken.
Het is discriminatie dat ik een man ben en dat het in mijn paspoort staat.
Koekoek zucht ... moet zo stemmen ook nou mijn stem hebben ze .........

Braakbal | 04-06-09 | 12:24

hahaha +1 voor Mutsaerts

Beefcake!! | 04-06-09 | 12:24

Paspoorten zijn sowieso kwetsend. Vandaar dat hoogwaardigheidsbekleders deze nooit hoeven te tonen. Net nog in het stadsdeelkantoor toen ik ging stemmen moest ik mijn ID tonen. De man keek van de foto op de ID naar mijn porum en toen nog eens die routine. Vroeg toen wanneer ik geboren ben en toen werd een vaag nummer op de kaart hardop voorgelezen. Daarop riep een vrouw GEEN VERMELDING. De man zette een groot kruis op mijn stemkaart. Ik was verbijsterd. Alles bleek in orde en ik mocht stemmen.

Simon_GS | 04-06-09 | 12:24

mag er aub een officieel verbod op dit soort onzin komen. En maar huilen dat ze terug lopen in de peiling.
Heeft zelf waarschijnlijk een enorme indentiteitscrisis. Hoeveel transgender miskleunen zijn er eigenlijk 5 of zo. Ze hebben echt niets beters te doen kennelijk

Dr. Funkenstein | 04-06-09 | 12:24

ROTFL

kapotte_stofzuiger | 04-06-09 | 12:23

Zet er maar de bloedgroep bij.
Dat kan levens redden!

steile helling | 04-06-09 | 12:23

Zucht.. ik heb vroeger nog geleerd; spreken is zilver, zwijgen is goud. Soms is het beter om niets te zeggen, vooral voor zo'n club wereldvreemde mongolen als de pvda

Geert kom maar verder..

Nelson Mandela | 04-06-09 | 12:23

surprise is vrouwelijk in het Frans => quelle surprise

jeweettoch? | 04-06-09 | 12:23

Wat vinden de finnen daarvan .... als ze geslachtloos worden ?

Je Verzint Het Niet | 04-06-09 | 12:23

*hijst wederom afgezakte broek op*

Astronaut Arnuff | 04-06-09 | 12:22

Erger is nog de opmerking op die website dat we maar alle landen de EU moeten binnenhalen omdat dat zo goed zou zijn voor de minderheden daar.
Beste Thijs, vraag maar eens aan de italianen wat een geluk ze nu hebben met al die zigeuners uit het Oostblok die als zwermen sprinkhanen Italië doorgaan.

Sinar | 04-06-09 | 12:20

Die PvdA gasten hebben echt niets beters te doen ... dom, dommer, domst

* gaat opzoek naar een blanco paspoort *

Je Verzint Het Niet | 04-06-09 | 12:20

Laat de foto dan ook maar zitten en schaf de controles af. Gewoon iedereen een burka aan en als pinguin door het leven. Kunnen we ook razendsnel inchecken op Schiphol. ideaal!

WillemWordtWakker | 04-06-09 | 12:20

Thijs, wat een enorm mannelijke naam! Kwetsend voor allen die Anne, Robin, Jaimy, Nicky, Luca, Bo of Chris heten! Om over een naam als Dominique nog maar te zwijgen...

Vote/View | 04-06-09 | 12:20

Die man heeft een bord voor zijn kop!

Ethon | 04-06-09 | 12:20

Ter aanvulling; zijn vader heeft het culturele leven in Groningen om zeep geholpen.

fuckje | 04-06-09 | 12:19

echt joh, ik wordt zo schijtziek van die lui.

tvm1984 | 04-06-09 | 12:18

Ik vind scheren ook heel kwetsend, vooral met een bot mesje, kunnen ze daar bij de PVDA niet iets aan doen

Teeth | 04-06-09 | 12:18

Wat een gezwam van die man bij EenVandaag. Werkelijk een kopie van Bos en met iets meer haar zou het zo zijn broer kunnen zijn. Hopelijk komt die man niet veel verder.

Trekveer | 04-06-09 | 12:18

He bah, weer een verbod.
Waarom mag je niet gewoon kiezen wat je er in laat zetten?
Laat het aan de houder of houdster over of er M of V in komt te staan.
Mag men toch wel zelf weten.

en teruggerot | 04-06-09 | 12:18

@ mezelf
O wacht, die pasfoto mag je al laten vervangen door een foto van een tafelkleed.

Harry Turtle | 04-06-09 | 12:17

ROTF van opmerking over zn moeder +1!

Comrade | 04-06-09 | 12:16

Die dude zat thuis aan een wijntje, kijk dubbel en zag zijn paspoort liggen...
En toen dacht hij zoiets van.. uh... *hik* "man" ? ... dat mot weg! ofzo?!
Die mensen krijgen serieus veel geld om hier over na te denken, ongeloveloos!

Frappant | 04-06-09 | 12:16

ik ben er voor dat hoofddoekdragers verplicht aangeven tot welke gender zij behoren.

klompenmeissie | 04-06-09 | 12:16

Ik vind de PvdA kwetsend voor Nederland.

Sinar | 04-06-09 | 12:16

Was zijn moeder maar een pot vanaf dag 1 geweest...

ZehSpittah | 04-06-09 | 12:16

Typisch links om gewoon maar even te besluiten dat homogeweld iets is van witte mannen in de provincie.

Fragony | 04-06-09 | 12:15

Goh, hoeveel stemmen zal de PvdA vandaag halen?

Boer Harm oet Twente | 04-06-09 | 12:15

*zucht*

Lo1987 | 04-06-09 | 12:15

Een aparte manier om de regeldruk te verlagen?

Jerolimo | 04-06-09 | 12:14

Ben ik even blij dat het homo-probleem in Amsterdam is opgelost! Als hij de problemen ook zo snel oplost in Europa gaan we nog veel van deze man horen!

bodyhair | 04-06-09 | 12:14

Schrap de naam, geboortedatum en pasfoto ook maar, kan in sommige gevallen ook zeer kwetsend zijn. *knettergek*

Harry Turtle | 04-06-09 | 12:14

Veel leuker nog zijn die belachelijke dingen als dat ik nu de post krijg voor allemaal zaken, rond het huis dat we net gekocht hebben, alleen omdat ik de man in huis ben... Alleen dat onze levensverzekering constant alleen op mijn naam komt snap ik niet.. Gok toch wel eerder de pijp uit te gaan dan Mrs Alcoholic....

Alcoholic | 04-06-09 | 12:13

Gelukkig ben ik lang lang geleden al van de PvdA afgestapt, gosh zeg.

mw. blaauw van draet | 04-06-09 | 12:13

Ik zeg u, iedereen die PvdA stemt moet zichzelf laten nakijken. Wat zijn die mensen toch hopeloos ziek.

Marcus Porcius Cato | 04-06-09 | 12:13

jaaa de (witte) finnen hebben het weer gedaan hoor

nieuwslezert | 04-06-09 | 12:13

Wat een gezever over de rechten van afwijkelingen door de PvdAchterlijken.

Hans Anders | 04-06-09 | 12:12

Bij eenVandaag irriteerde ik me al al zijn suffe argumenten die hij vooral schreeuwend moest oreren.

Colin O | 04-06-09 | 12:12

Ik begin steeds meer te vermoeden dat de PVDA gewoon geen zetels meer wil behalen.....

Vlekje | 04-06-09 | 12:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken