Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Stemverbod voor Abdelkader Charles Al-Groenhuijsen

alcharles.jpg Vette pech voor Charles Groenhuijsen. De voormalige NOS-correspondent is niet Nederlander genoeg om morgen te mogen stemmen tijdens de Europese Verkiezingen. Jazeker: Dat leest u goed. Niet-Nederlander-genoeg. Niet dat Charles te weinig boerenkool met worst vreet of zo. Of dat we hem tijdens Pinksteren nooit met een Alpenkreuzer bij Lobith de grens over zien tuffen. Ook zeikt Charles nog dagelijks afdoende over het weer, de files en belasting. Idem wat betreft voetbal en het salaris van de buren. Toch hoeft de ontslagvergoedingdeskundige uit Bethesda (Maryland) zich niet te melden op een stembureau in Nederland. Volgens de Gemeente Den Haag is het Nederlanderschap van Charles, die gewoon een Nederlands paspoort heeft, 'onvoldoende aangetoond'. Vormfout. Procedureblunder. Lees hier het verhaal van een totaal ontredderde Charles die zich hevig in zijn democratisch taas voelt gegrepen. Hoe het nu precies zit weet eigenlijk niemand. Een woordvoerder geeft toe dat de registratieprocedure voor Nederlanders in het buitenland zeer ingewikkeld is, en ‘een punt van irritatie’. Driewerf kudt dus voor Charles en waarschijnlijk een stem minder voor D66. Hoogste tijd dat Staatssecretaris Bijleveld van Binnenlandse zaken die stomme regeltjes eens wat verder oprekt.

Reaguursels

Inloggen

Maris77 | 03-06-09 | 18:39

Zolang mijn achternaam één van de meestvoorkomende achternamen is van Nederland en mijn familie vele generaties lang hier al woont wel denk ik. Ik durf zelfs te zeggen dat ik meer Nederlander ben dan dat 1 van de oranjes dat ooit is geweest. De eerste is geïmporteerd als stadhouder voor de spanjaarden. Net zoiets als prins bernard voorstelde aan hitler dus.

De waarde van deze verkiezingen is werkelijk 0,0 aangezien de regeringen van Duitsland en Frankrijk in feite de dienst uitmaken. Het parlement heeft in feite niets te zeggen. Ook door de verplichte coalitie/fractievorming is er weinig democratie,
Aan de andere kant is dit een mooie gelegenheid om zonder referendum te laten zien hoe we over 1 groot Europa denken.

Ik ga straks dan ook gewoon naar het stemlokaal toe. Enkele vrienden van mij werken bij TNT en die zeggen zelf dat er door de marktwerkingplannen daar, veel mis gaat met de post.

The_Challenger | 04-06-09 | 08:01

Charles Groenhuijsen is meer Nederlander dan alle Turken en Marokkanen bij elkaar met een dubbele nationaliteit. Maar als we niet oppassen, mogen in de zeer nabije toekomst alleen degenen stemmen die links,islamitisch en relirechts stemmen.

Groene Leeuw | 04-06-09 | 00:13

Gelukkig mogen marokkanen die toevallig op vakantie zijn in Nederland wel stemmen!

reinaarden | 03-06-09 | 19:36

@The_Challenger | 03-06-09 | 16:45

Ben je wel nederlander dan?

Als ik allemaal zo lees en verschillende steden en landen dan vraag ik me af wat de waarde is van verkiezingen als veel mensen die gewoon mogen stemmen niet kunnen stemmen door dit soort horseshit.

Maris77 | 03-06-09 | 18:39

Ik heb ook geen stempas ontvangen. Mijn huisgenoot ook niet. Morgen maar stampij gaan maken in het gemeentehuis...

Keepertje8 | 03-06-09 | 17:33

voor de mensen die niet zelf dat elsevierstuk lezen: je mag niet stemmen als je in het buitenland woont en per ongeluk een postzegeltje te weinig op je aanvraag plakt.

aight.. | 03-06-09 | 17:07

Maris77 | 03-06-09 | 14:58

De gemeente Deventer hoor je morgen wel meer van denk ik. Veel stempassen zijn daar niet aangekomen. Ik heb ook geen stempas gekregen en woon hier al mijn leven lang.

The_Challenger | 03-06-09 | 16:45

Ik begin een ander vermoeden te krijgen. Ik ken nu inclusief Rita Verdonk en Charles Groenhuijsen en mijzelf 6 mensen die geen stempas hebben ontvangen om uiteenlopende redenen.
5 van de 6 zouden met zekerheid rechts hebben gestemd en Charel misschien ook wel na het NOS-akkefietje.
Of de marktwerking bij TNT is zeer slecht, of door de oude stemmachines weten ze wie rechts stemt en zijn daar de stempassen niet aangekomen
Ik ga voor het eerste door inside informatie maar ben van plan toch maar een nieuwe rol aluim-ali-alin-aluminiumfolie halen aangezien ik Ernst, Balkie en de rest helemaal niet vertrouw

The_Challenger | 03-06-09 | 16:33

'Amerikanen zijn niet gek' Nederlanders daarentegen wel!

[[[Mad.doC]]] | 03-06-09 | 15:47

@ seven | 03-06-09 | 13:51

Klopt wel ja, als ik zou mogen stemmen op nederlanders dan zou ik het nu op dit moment wel doen op PVV, als protest en niet eens met de beleid van nu.

Omdat ik niet mag kiezen op NL partij zou het de BNP worden omdat ik nog veel meer ziek ben van de UK politics en zeker naar de declaratie schandaal.

Ook dat is als protest tegen de politiek die nu bepaalt hoe het gaat.

Maris77 | 03-06-09 | 14:58

"Driewerf kudt dus voor Charles en waarschijnlijk een stem minder voor D66."
En D66 had het zo hard nodig...

Te makkelijk?

Timooooo | 03-06-09 | 14:45

buitenlanders in nederland mogen wel en nederlanders in het buitenland niet?
wtf..

dit klopt gewoon niet
ze zijn echt kk lijp daar in den haag

038-s1m0n | 03-06-09 | 14:34

Wat een onzin dit. Denk trouwens dat ie wel D66 stemt (omdat ie vindt dat Europa mondiaal gezien meer daadkracht moet hebben) of misschien VVD (aangezien die naar Amerikaanse begrippen ook nogal links zijn en Charles veramerikaniseert is).

Goeie schrijver overigens!

Mr. Que? | 03-06-09 | 14:19

-1 voor de democratie, eh bureaucratie!

mail cheauvinist pic | 03-06-09 | 14:10

@ seven | 03-06-09 | 13:57
Ga even uw referenties na. Ayaan Zonder Naam is er door Sint Rita uitgekieperd...

F. von Zeikhoven | 03-06-09 | 14:09

seven | 03-06-09 | 13:57
verdomdT: je bent iets moois op het spoor! maar maar maar, waarom zit jpb er dan al die tijd al zo vastgespijkerd in zijn zadel?
het systeem is nog niet feilloos. linkse loetserts.

geurtje | 03-06-09 | 14:03

@Teun van het Tuinpad | 03-06-09 | 13:50
Vielen dank, meinen freund.

Lying Dutchman | 03-06-09 | 13:59

geurtje | 03-06-09 | 13:53
LOL, nog even extra erbij doen dan maar. Toen Ayaan links was en voor de PvdA mocht ze in de kamer zitten was er niets aan de hand, toen ze voor de VVD in de kamer zat moest ze het land uit....

seven | 03-06-09 | 13:57

Maak de 'bemanning' van het stembureau gek! Vraag naar hun legitimatiebewijs.
(Dat <u>moeten<u/> ze overleggen.)

MadDieu | 03-06-09 | 13:56

seven | 03-06-09 | 13:51
joechei! een klompplot!
ja, altijd femke, hé. gewoon omdat het kan.

geurtje | 03-06-09 | 13:53

Ja dat komt ervan wanneer een journalist zich onvoldoende aanpast aan de linkse snabbel gestapo

jaap1423 | 03-06-09 | 13:53

jatochnietdan? | 03-06-09 | 13:50
ja ook voor die.
hier in mijn woonplaats stem ik allening voor de gemeenteraad.

geurtje | 03-06-09 | 13:52

geurtje | 03-06-09 | 13:48
Dan stem je zeker links, dan gaat het wel goed ;)
Maris77 zie Maris77 | 03-06-09 | 12:28 stemt vast rechts, daar gaat het mis.. Het systeem is slimmer / valser dan je op het eerste gezicht zou kunnen vermoeden.

ZIe ook disclaimer | 03-06-09 | 12:29

seven | 03-06-09 | 13:51

geurtje | 03-06-09 | 13:48
Ook voor de tweede kamerverkiezingen?

jatochnietdan? | 03-06-09 | 13:50

Lying Dutchman | 03-06-09 | 13:28
oke, nu is alles weer goed,

Teun van het Tuinpad | 03-06-09 | 13:50

seven | 03-06-09 | 13:41
wat een paranoïde boelsjit!!!!
occidental heeft misschien ooit een formuliertje fout ingevuld, maar het gaat niet aan de hele nederlandse landverhuizerskliek over een kam te scheren: ik stem al twaalf jaar voor europa vanuit het buitenland, geen centje pijn, iedere keer komen alle formulieren braaf en tijdig in de bus.

geurtje | 03-06-09 | 13:48

Welke garantie hebben we eigenlijk dat de stemmen van 4 juni eerlijk geteld zullen worden? Het soort lieden dat kan bepalen dat Charles niet als Nederlander telt, is vast ook heel goed in staat om "vast te stellen" dat een bepaald soort stem niet meetelt. Is het toezicht op de telling waterdicht geregeld? Hopelijk kan iemand die er verstand van heeft me uitleggen "dat verkiezingsfraude in Nederland onmogelijk is".

Whimpysinger | 03-06-09 | 13:45

@Maris77 | 03-06-09 | 12:28

Oh dude, dat vind ik zo ontzettend lief en mooi gebaar van jou. Ik heb tranen in mij ogen. Maar doe gewoon stemmen op de partij van de dieren. My eyeliner is getest op dieren en ik mag als Europeaan niet een stem breng op deze partij want het is een nederlandse partij.

Maris77 | 03-06-09 | 13:45

@ Brusselmans Wie Charles een beetje gevolgd heeft weet dat hij veel rechtser dan D66 is. Ik schat hem op minstens VVD in.

seven | 03-06-09 | 13:45

De echte reden dat Nederlanders die tijdelijk in het buiteland verblijven per ongeluk niet mogen stemmen (mind you, Groenhuijsen en zijn vrouw, en in de reacties onder het elsevier art stikt het er ook al van komt omdat de ambtenaren die die regeling uitvoeren vaak links zijn en de ervaring leert dat mensen die een andere kijk op de wereld hebben dan de gem. NL-er en vaker rechtser stemmen dan zijzelf..

Zomaar de meeste recente reactie van de Elsevier..
Occidental op woensdag 3 juni 2009 13:23

Ik woon al ±10 jaar in het buitenland en ik weet uit eigen ervaring dat het Nederlanders in het buitenland zo goed als onmogelijk gemaakt wordt om deel te nemen aan Nederlandse verkiezingen.

De reden is simpel: Nederlanders in het buitenland hebben een bredere kijk op bepaalde zaken (integratie, milieuwaanzin, belastingen) en zijn minder makkelijk te brainwashen met politiek correcte leugens uit Den Haag en Hilversum.

seven | 03-06-09 | 13:41

@ You On A Gin | 03-06-09 | 13:25
Dit jaar wil ik graag een nieuw lekker wijf.

F. von Zeikhoven | 03-06-09 | 13:38

Heej, je kunt met VMBO nog meer dan alleen achter de kassa van appie komen: Uit hetzelfde AD verhaal als Jan-Kees 13:30 noemt:
"VVD-Kamerlid Han ten Broeke, als lid van de Raad van Europa waarnemer bij buitenlandse verkiezingen, noemt het een ‘zeer slechte zaak’. ,,Burgers met dubbele Europese nationaliteit moeten actief worden benaderd met de vraag voor welk land ze gaan stemmen. En dat moeten we dan ook zeker weten.’’ Hij wil de zaak aankaarten in de Tweede Kamer."
Sinds wanneer gaat het de overheid iets aan òf ik ga stemmen?
*Nog maar weer een paar bunder maanland aankopen doet*

F. von Zeikhoven | 03-06-09 | 13:37

Charles zou op Geert Wilders willen stemmen.
Dit is allemaal onderdeel van een links complot.

Feuer Frei | 03-06-09 | 13:35

@F. von Zeikhoven | 03-06-09 | 13:13

grote uitzondering....;)

Hollandsche Pinda | 03-06-09 | 13:29

@Teun van het Tuinpad | 03-06-09 | 13:07
Oh.... ok....... wacht even...... even mezelf bellen...... hand op hart......... ja....... daar gaan we.

Lying Dutchman | 03-06-09 | 13:28

Als Charles Groenhuijsen D66 stemt dan ben ik Sinterklaas.

You On A Gin | 03-06-09 | 13:25

seven | 03-06-09 | 13:17
Dat heeft natuurlijk niets met vergeetachtigheid te maken, zeker niet omdat dat inmiddels al jaren bestaat. Geen ID, dan niet stemmen, dat lijkt mij meer dan redelijk.

Vigil | 03-06-09 | 13:24

Zou Wilders trouwens ook nog hebben geprobeerd de EU-verkiezingsregels aangepast te krijgen naar aanleiding van die 0031-vondst van max 30 zetels voor nieuwkomers van hem?

F. von Zeikhoven | 03-06-09 | 13:23

@ seven | 03-06-09 | 13:14
Suf verhaal?
Bij de EU-verkiezingen acht jaar geleden dacht ik, kom, ik stem 'ns voor de lol een gemeente verderop (met omgezette stempas). De Grijze Golf achter de stemtafel snapte er geen bal van. Ik werd bijna gehuldigd als 500 stemmer uit de stemwijk, kon daar alleen aan ontkomen door te benadrukken dat ik uit het buurdorp kwam en van legitimatie had niemand gehoord...
In dat NOS verhaal wordt trouwens gerept van rijbewijs als erkend ID. Staat toch geen nationaliteit op?

F. von Zeikhoven | 03-06-09 | 13:21

Buitenlanders erin Nederlanders eruit. Anders haalt DeHaag haar ´allochtonen´ target niet met al die Nederlanders die van uit het buitenland meestemmen. Wilders kom er maar in...

ing. Bozkov | 03-06-09 | 13:19

Vigil | 03-06-09 | 13:10
Thanx, 150.000 mensen die hem niet hebben, maar hoeveel mensen zijn vergeetachtig?

seven | 03-06-09 | 13:17

Gewoon de verkiezingen uitstellen totdat iedereen keurig netjes kan & mag stemmen.

Of ongeldig verklaren en volgende maand overdoen. Kan ook nog. Democratie is democratie hè, daar mag niet aan gerommeld worden.

Reinaert | 03-06-09 | 13:15

Volgens mij is het experiment in 352 gemeenten om verplicht met ID te stemmen afgekeken van Bush. Lijkt me ook dat dat exact de gemeente zijn met een van nature grote Geert aanhang.. europakiest.nos.nl/nieuws/artikel/id/t...

seven | 03-06-09 | 13:14

LTS__zwakstroom | 03-06-09 | 12:59
Die trut van de PvdA heeft niks te zeggen, die lul van D66 nog minder. Interviewer doet verwoede pogingen om die twee toch nog iets zinnigs te laten zeggen, maar het mag niet baten.
Interessant is weer wel die filosoof Bart Brandsma, die er als side kick is bijgesleept. Meneer heeft een boek geschreven, 'De hel, dat is de ander', waarin hij meent helder te kunnen maken waarom er een tweedeling in Europa is tussen de 'homo islamicus' en de 'homo secularis'.
www.bartbrandsma.nl/boek_intro.html
Meneer komt niet verder dan een pleidooi voor meer fatsoen, en tot overmaat van ramp een oproep aan de politiek om de burger fatsoen bij te brengen, bijvoorbeeld door zich veel scherper uit te spreken tegen onfatsoenlijk tekenende cartoonisten en zo.
Een moralist dus, net als onze huis-antropoloog Martijn de Koning.

Schoorsteenveger | 03-06-09 | 13:13

@ Hollandsche Pinda | 03-06-09 | 13:07
Echte Nederlanders wonen in deze tijden IN 0031, niet erbuiten. Nou ja, uitzonderingen daargelaten dan...

F. von Zeikhoven | 03-06-09 | 13:13

@ seven | 03-06-09 | 13:05

Wiedergutmachung volgens Von Zeikhoven: een welgemeend stemadvies dan maar? www.youtube.com/watch?v=x5dm7AYZ-tg

F. von Zeikhoven | 03-06-09 | 13:11

Maar met een turks paspoort kan je in Nederland gewoon minister van Islam-import worden.

Sinar | 03-06-09 | 13:10

Vergeet morgen je ID / Paspoort niet..

seven | 03-06-09 | 13:10

*voegt eraan toe*
Fleisch, als je daar ergens bent.... Charles zou natuurlijk wel heel erg geschikt zijn voor powned....

Einde van de Domheid | 03-06-09 | 13:07

Ja hoor 't is weer zover een ECHTE nederlander lekker dwarszitten met allemaal k*tregeltjes.
GVD doe toch 's normaal kl*te regering.

sorry voor m'n taalgebruik,beetje baaldag

Hollandsche Pinda | 03-06-09 | 13:07

Grappig? Ik las toevallig gistermiddag een verhaal van hem in een nieuwe Turkstalige glossy -naam weet ik dan natuurlijk weer niet meer, en nee, tverhaal was in het 0031s- waarin hij aan het einde in het midden laat oftie na pensioen Citizen wordt of Burger blijft. Ik denk na deze stunt van Den Haag dat dat niet echt meer in het midden ligt...

F. von Zeikhoven | 03-06-09 | 13:06

Eerst was hij te rechts voor de NOS, nu te rechts voor het stemhokje.... ja zo gaan die dingen onder de leiding van de PvdA..

seven | 03-06-09 | 13:05

Dus daarom heb ik geen stembiljet ontvangen.

DonQ. | 03-06-09 | 13:02

@jatochnietdan? | 03-06-09 | 12:59
Ja! Lees mijn post van 12.45.

Lying Dutchman | 03-06-09 | 13:00

Teun van het Tuinpad | 03-06-09 | 12:41
Zelfs nu je je voordoet voor een Duitser wil ik graag weer vrienden zijn.

Lying Dutchman | 03-06-09 | 12:59

Lying Dutchman | 03-06-09 | 12:58
Een leuke Engelse? U boft, felicitaties.

jatochnietdan? | 03-06-09 | 12:59

Schoorsteenveger | 03-06-09 | 12:42

Filmpje= zum kotsen. Dat hier belastingcenten heen gaan!

LTS__zwakstroom | 03-06-09 | 12:59

Wat een lulkoek. Zelfs mensen zonder identiteitsbewijs mogen iemand volmacht geven om voor hun te stemmen. Plannetje van Guusje ter Horst (PvdA) dat net uit de hoge hoed is getoverd. Zo krijgt de partij van het Generaal Pardon natuurlijk veel stemmen erbij.

Maar Groenhuijsen mag niet stemmen? Die smerige PvdA-ers schamen zich ook nergens voor.

Shalome | 03-06-09 | 12:58

@jatochnietdan? | 03-06-09 | 12:56
Ach ja, ik deel mijn stem met een leuke Engelse.

Lying Dutchman | 03-06-09 | 12:58

Doel van de procedure in het buitenland is zo min mogelijk Nederlanders in het buitenland te laten stemmen. Ik heb het nu 2 x geprobeerd, maar het is niet gelukt. De ene keer een "fout" in mijn registratieformulier, de andere keer helemaal niets meer gehoord. Veel Nederlanders in China en Hong Kong stemmen niet voor de huidige regering en ik ben ervan overtuigd dat dit de reden is. Waarom kan ik niet gewoon met mijn paspoort in mij hand naar conculaat of ambassade om te stemmen?

Oerkoendoe | 03-06-09 | 12:57

Lying Dutchman | 03-06-09 | 12:53
Vreemd, inderdaad ja. Tot zover directe democratie.

jatochnietdan? | 03-06-09 | 12:56

robert1 | 03-06-09 | 12:53
Zo als al eerder beweerd, in het buitenland zitten maar weinig links stemmers.
Zou er mee te maken kunnen hebben?

jatochnietdan? | 03-06-09 | 12:55

@jatochnietdan? | 03-06-09 | 12:51
Dat is vreemd aangezien de Franse, Engelse en Duitse parlementariers toch de dienst uitmaken. Nou, sterkte dan.

Lying Dutchman | 03-06-09 | 12:53

Zelf maak ik het ook elke keer weer mee als Nederlander in het Buitenland. Stemmen is voor een ons erg lastig. Maanden voor de verkiezingen dient een formulier ingestuurd te worden met daarbij een fotocopie van het paspoort. De kleinste fout in het invullen van het formulier resulteert in een afwijzing. Dat moet elke keer opnieuw, men wordt niet permanent als kiezer geregistreerd. Soms krijg je de indruk dat het doel hiervan is om ervoor te zorgen dat zo weinig mogelijk Nederlanders in het buitenland van hun stemrecht gebruik kunnen maken.

robert1 | 03-06-09 | 12:53

@Fleauxe | 03-06-09 |12:50

Ik schat hem toch meer rechts in.

Frau Antje | 03-06-09 | 12:53

Lying Dutchman | 03-06-09 | 12:48
Nee dus. Ik woon in het buitenland, mag stemmen voor het EP (voor wat het waard is) maar alleen op NL kandidaten. Lekker Europees ja.

jatochnietdan? | 03-06-09 | 12:51

Charles Groenhuijsen? Die man die 489.375 euro ontslagvergoeding van de NOS regelde via de rechter, maar desondanks stug door bleef gaan te zuren over het onrecht wat hem was aangedaan? Die man die recentelijk opdook in tv-reclames, en nu voor de VPRO een programma over de Nederlandse geschiedenis mag gaan presenteren? Oh, die man. Eens kijken; graaien, zeiken, en van rechts naar links en weer terug zwabberen: Yup.. hij is een Nederlander, zeker weten.

Watler | 03-06-09 | 12:50

@Frau Antje | 03-06-09 | 12:47: Hoe zou jij hem dan inschatten? Meer naar links of toch een tikje rechts?

Fleauxe | 03-06-09 | 12:50

Is niks nieuws. Van 1985 tot 1991 woonde ik in een ver buitenland en de NL ambassade vukte in die periode tot 2x aan toe mijn stemrecht aanvraag op. Sinds 2006 woon ik wederom in 'n dit keer minder ver buitenland en ik weet nu al dat ze tzt m'n stemaanvraag (op Geert!) gaan opvukken. Het probleem is, voor zover ik 't kan volgen, dat ambtenaren iets moeten doen (een echte handeling, geen beleidsnota ofzo) en dat is te hoog gegrepen.

orca | 03-06-09 | 12:49

NEE TOCH!? Maar nu kan onze d66 freund nicht stemmen ja!

kleaudtzacque | 03-06-09 | 12:49

Mag ik als Europeaan eigenlijk ook stemmen op een een buitenlandse parlementarier?

Lying Dutchman | 03-06-09 | 12:48

Charles Groenhuijsen moet gewoon kunnen stemmen. Dat zal denk ik niet, zoals gesuggereerd wordt, D66 zijn. Of ik heb zijn boek 'Leve Nederland' verkeerd geïntepreteerd.

Frau Antje | 03-06-09 | 12:47

bij Lobith de grens over tuffen? is je Tomtom op hol geslagen of zo?

Vandelay | 03-06-09 | 12:46

@Maris77 | 03-06-09 | 12:28
Inderdaad om gek van te worden, en dat om te mogen stemmen. Weet je wat, ik deel mijn stem met jou, allebei een halve stem, ok? Alleen, wat je moet weten, is dat ik op de partij van de dieren stem. Goed... leuk!

Lying Dutchman | 03-06-09 | 12:45

Nou, lekker dan Charles. Weddeh dat als ie gewoon nog correspondent was geweest, hij mooi wel had mogen stemmen? Ja ja, de NOS is nog pissig, trekt aan wat touwtjes, en hoppa. D66 -1!

Wimbleton | 03-06-09 | 12:43

juist@iko, quadro & jos
waar blijft dat B.B.Bash (no pun intented) topic?

ed.. | 03-06-09 | 12:42

Even een informatief filmpje:
player.omroep.nl/?aflid=9594006
Dan krijg je een *kuch* helder beeld van de *kuch* grote verschillen tussen D66 en de PvdA.

Schoorsteenveger | 03-06-09 | 12:42

sjaakdeslinksesul | 03-06-09 | 12:35
*klop*

Teun van het Tuinpad | 03-06-09 | 12:41

Oh, dat is best wel zuur. Maar niet uniek. Toen ik m'n rijbewijs gehaald had woonde in al 5 jaar in Nederland. Toch liet de gemeente me 4 maanden wachten omdat niet zeker zou zijn of ik al lang genoeg in Nederland zou zijn. En dat terwijl de eerste de beste bootvluchteling helemaal niets hoeft aan te tonen om z'n rechten op te kunnen eisen.
Groenhuizen moet kunnen stemmen, geen gezeur. Ze lossen het maar op.

Fleauxe | 03-06-09 | 12:39

@JosVerbeek | 03-06-09 | 12:33 ; Quadrifoglio | 03-06-09 | 12:29

Niet alleen dat, maar het zoveelste bewijs van een falend politieapparaat/OM.

Iko Nal | 03-06-09 | 12:38

Ik ken legio mensen die "zwaar onvoldoende Nederlander" zijn en dat zelf ook prediken. Die gaan wel stemmen. Op de pvda uiteraard want die komt op voor de [KOTS] rechten van de "onvoldoende Nederlanders". Of de "Nederlander -1 " om in GS topic style sort of speech te blijven.
Zoveelste tegenvaller voor Charlie. Eigenlijk moet het zo zijn dat een ieder met een dubbel paspoort gewoon niet mag stemmen in Nederland. Alleen als je 1 paspoort hebt (de Nederlandse) kun je jezelf ondubbelzinnig Nederlander noemen en derhalve een juiste politieke keuze maken. Dus geen keuzes die jouw tweede paspoort ten goede komen en of jouw positie als 50/50 in dit land of het land van herkomst verbeteren (nummer 1 propaganda van de pvda).
Inleveren Aboe (top burgermeester van 010) dat tweede paspoort!

mauzzer80 | 03-06-09 | 12:35

Je mag die van mij wel hebben hoor Charles ik ga toch niet stemmen op die lutsers.

dickel | 03-06-09 | 12:35

Brusselmans, ken de geschiedenis van GS.
Charles is de rechtse heiland van de PO.
Om hem nu even een D66je te geven is een dolksteek in eigen gelederen.
Laat ik er een schepje bovenop doen.
Charles is de icoon van de rechtse media-figuren.

Einde van de Domheid | 03-06-09 | 12:35

EINZ!@Teun van het Tuinpad | 03-06-09 | 12:28

sjaakdeslinksesul | 03-06-09 | 12:35

Half Somalie, Marokko, Turkije, Nigeria, Caap Verwegistan en dat soort lui hebben stemrecht in Nederland. Maar ja, die stemmen mooi Pvda dus dat blijft nog wel even zo.

ExtremeExtremist | 03-06-09 | 12:34

Comrade | 03-06-09 | 12:31

Blijkbaar hadden ze het wel ontvangen. Ik zeg: gewoon verwerken en over die postzegel vervolgens een bodemprocedure beginnen. Ik vind het een taak van de rechter om iemand z'n stemrecht te ontnemen om een lullige postzegel, de overheid moet niet zelf zo'n sanctie kunnen tegen onvoldoende frankeren.

Overigens wel een goed idee: postmarkt vrijgeven en dan iedereen z'n stem tegen commercieel tarief laten opsturen.

disclaimer | 03-06-09 | 12:34

Iko Nal | 03-06-09 | 12:23
Dat is wel iemand om met smile en al aan de stijlloze schandpaal genageld te worden. Wat een hondelul, vrouwen slaan is wel zeau ontzettend not done!

JosVerbeek | 03-06-09 | 12:33

Hij zou Beatrix even kunnen bellen. Die heeft Máxima ook in recordtijd een nederlands paspoort bezorgd. Gewoon omdat het kan.

Schoorsteenveger | 03-06-09 | 12:33

boeiuh. zolang ik maar kan stemmen.

egelser | 03-06-09 | 12:32

Jimmy_Pop | 03-06-09 | 12:25

Jezus Christus, wat ben jij dom. Dus een correspondent voor nieuwsgaring mag zich niet , al dan niet tijdelijk, in het buitenland vestigen? En belasting betalen mag hij zeker wel?

disclaimer | 03-06-09 | 12:31

‘We hebben een semi-permanent bestand van 72 duizend mensen die we aanschrijven. We kregen bijna 43 duizend aanvragen terug. Daarvan zijn er ongeveer 3200 afgewezen, om diverse redenen. Geen handtekening, te weinig postzegels etcetera.’
Te weinig postzegels? Je moet postzegels plakken op iets wat je moet TERUGsturen naar de Overheid? En nog wel iets dat je met fundamentele grondrecht te maken heeft, nl je stemrecht? Bananenmonarchie.

Comrade | 03-06-09 | 12:31

@Iko Nal | 03-06-09 | 12:23
Eensch! Die hond moet met naam en toenaam op GS.

Quadrifoglio | 03-06-09 | 12:29

Makkelijk zat: betaalt hij belasting: dan mag hij stemmen. Wie betaalt bepaalt. Als zijn Nederlanderschap onvoldoende is aangetoond hoeft hij ook geen belasting te betalen want je betaalt alleen in het land waar je ingezetene bent.

De werkelijkheid is natuurlijk dat cosmopolitische mensen rechtser stemmen en dat dit dus een, onwillekeurige, hickup is. Ik heb de afgelopen jaren genoeg gegluip gezien om dit soort dingen voortaan gewoon te geloven.

disclaimer | 03-06-09 | 12:29

Daar stinkt dat hele Europe. Ik baal van veel zowel in Nederland, de UK en Europa. Ik heb mij ook erg verdiept in veel politiek standpunten. Alleen weet ik tot op de dag vandaag niet of ik mag stemmen en waar.

Ik heb de Britse Nationaliteit, officiele adres van mij is in London. Ik werk en betaal op dit moment belasting in Nederland inclusief zorgverzekering, die ik niet eens hoef te betalen, ik ben als Britse namelijk NHS verzekerd wat ook mij ziektenkosten doet dekken in Nederland. Dat teveel betaalde verzekeringsgeld wat veel is mag ik weer verrekenen met de Britse tax, die ik dus nu niet hoef te betalen.

Snap je nog wat ik allemaal zeg? Europa? Kiss my ass en samenwerking tussen Europese landen.

Stemmen kan ik dus ook niet omdat ik geen formulier heb van nederland en van de UK government een onbegrijpelijk ding wat ik compleet moet invullen. De domste opmerking was van gemeente Deventer. Die zegt mij na ik mij klachten gemaakt heb en gewoon wil stemmen "Mevrouw als echt graag wil stemmen dan kunt u het beste gaan London want dat is het makkelijkst".

Maar fijn te lezen dat ik niet de enige ben in Europa met dit soort bullshit.

Maris77 | 03-06-09 | 12:28

Ik vertel tegenwoordig tegen nieuwe klanten dat ik van oorsprong Duits ben.

Teun van het Tuinpad | 03-06-09 | 12:28

Wat is er mis met het voetbal van de buren?

F vijf | 03-06-09 | 12:27

Ik heb jaren terug hetzelfde meegemaakt! Mijn "Nederlanderschap" kon niet worden aangetoond toen ik voor stage in het buitenlands was. Terwijl ik nog ingeschreven stond bij een gemeente in NL! En een kopie paspoort had meegstuurd!

Saillaint detail: de afwijzingsbrief werd ongeschreven door ene Fatima Allaboubark wtf. Ik kreeg het er warm van!

mxistence | 03-06-09 | 12:27

Kutbuitenlanders, ga terug naar je eigen land! Oh... sorry Charles.

sjaakdeslinksesul | 03-06-09 | 12:27

Charles Greenhouses - met die naam moet er toch een mooie toekomst bij de milieulobby inzitten voor hem.

Zaad Jan | 03-06-09 | 12:25

Ik heb familie in Noorwegen. Die zijn in NL geboren en zijn in hun kinderjaren daarnaar toe verhuisd. Het zijn nu allemaal twintigers en hebben totaal geen band met Nederland. Het mooie is dat ze wel gewoon mogen stemmen voor de Nederlandse verkiezingen. Dat gaat pas nergens over!

Mijn punt: als je wilt stemmen ga je maar in nederland wonen!

Jimmy_Pop | 03-06-09 | 12:25

Matthias Reim | 03-06-09 | 12:18
Wie is er nou begonnen met irritatie en wat irriteert de Nederlander nou nog meer dan horkerig gedrag al dan niet door finnen, maar je zal toch moeten toegeven; ze doen wel hu uiterste best om bovenaan de irritatieranglijst te komen en helaas te blijven.

ADO-Le-Cent | 03-06-09 | 12:23

Quote on:
Daarvan zijn er ongeveer 3200 afgewezen, om diverse redenen. Geen handtekening,
te weinig postzegels etcetera.’
Quote off:

Te weinig postzegels ROFL

Der Georg | 03-06-09 | 12:23

Als iedereen zich schaamt als nederige lander dan doe ik ook mee.

stemvee | 03-06-09 | 12:22

Matthias Reim | 03-06-09 | 12:18
Mwah, met 'stemverbod' en 'Abdelkader' in de titel en in het stukje zelf de term 'Nederlanderschap onvoldoende aangetoond' is het maar een kleine gedachtesprong naar de anderskokende medemens.

JosVerbeek | 03-06-09 | 12:22

Ja dus? Je schaamt je sowieso kapodt als Nederlander.

Lying Dutchman | 03-06-09 | 12:19

Ik blijf verbaasd over de technieken die de reaguurder hanteert om Marokkanen in ieder willekeurig stuk erbij te slepen. Hoe krijgen jullie het voor elkaar...

Matthias Reim | 03-06-09 | 12:18

Dingen verprutsen. Laat dat maar aan onze ambtenaren over.

Korreltje Zout | 03-06-09 | 12:18

Gelukkig mag elke import fin met twee paspoorten en een bloedhekel aan nederland wel stemmen.

Hellsmurfje | 03-06-09 | 12:16

@pietwiet | 03-06-09 | 12:13
Zo kunnen Nederlanders in het buitenland niet stemmen op partijen die het onderwijs in Nederland willen verbeteren.

kapotte_stofzuiger | 03-06-09 | 12:15

Onze redding! De ondergang van de PvdA! Hoeveel allochtonen zijn er "Nederlander genoeg"?

mr_atheist | 03-06-09 | 12:14

Waarom Abdelkader? Die knakker heet toch gewoon Charles?
En hoe kan je je Nederlanderschap 'onvoldoende aantonen'? Waarom krijgt deze man niet gewoon stemrecht (ook al stemt hij D66)? Zijn er niet veel meer mensen in Nederland zelf dan in het buitenland (expats etc.) waarvan het 'Nederlanderschap' op zijn minst twijfelachtig te noemen is?
Vragen, vragen, vragen..

JosVerbeek | 03-06-09 | 12:14

juist, maar hoe wordt ik hier slechter van?

pietwiet | 03-06-09 | 12:13

Maar in Marokko zijn de stembureaux al bemand.

hoocheecoochee | 03-06-09 | 12:13

doe die Finnen dan ook ff het stemrecht verbieden.

miniwamp | 03-06-09 | 12:12

"Een woordvoerder geeft toe dat de registratieprocedure voor Nederlanders in het buitenland zeer ingewikkeld is"
Inderdaad (ook voor potentiele PVV stemmers in het buitenland).

kapotte_stofzuiger | 03-06-09 | 12:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken