Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Weblogs zetten Opta op een spoor

Geheime instructies voor KPN-personeel, die uitlekten via Retecool en GeenStijl zijn voor telecomwaakhond OPTA aanleiding om een onderzoek in te stellen naar KPN. Zowel GeenStijl als Retecool postten onlangs over de openstaand stukje intranet van KPN: wiskid.kpn-mobile.nl. Wat blijkt namelijk volgens de OPTA: KPN pest vertrekkende klanten die hun nummer willen behouden. Voor nieuwe klanten wordt nummerbehoud binnen 10 dagen geregeld, terwijl klanten die opstappen een opzegtermijn van 3 maanden hebben. En dat is een dikke FOEI! voor KPN. KPN baas Ad Scheepbouwer ontkent alle beschuldigingen. Ten slotte ziet de OPTA (nog) geen aanleiding om een onderzoek in te stellen naar het 'niet actief communiceren' zoals KPN het noemt: zo staat er in instructies dat de KPN-Mobile helpdesk een klant niet mag vertellen dat Kazaa alle bandbreedte kan opvreten van een mobiele GPRS-verbinding. Want dat zou KPN inkomsten schelen.

De OPTA toonde eveneens het maatschappelijke belang van het maken van een mirror. De link zelf was al na enkele uren verwijderd, maar de overheidsorganisatie maakte dankbaar gebruik van een aantal mirrors. Het belang van auteursrechtelijke bescherming blijkt in deze zaak niet tegen het openbaar maken op te wegen en dat is goed nieuws!

RTLZ doen overigens alsof ze zelf het wiel hebben uitgevonden, maar u weet waar u de onthulling als eerste vernam. Bekijk de uitzending van RTLZ, wie goed kijkt ziet ze browsen door de mirror!

Trouwens, vandaag werd een informele onmoeting tussen de KPN-top en de GeenStijl-directie in het Krasnapolsky-hotel te Amsterdam op het laatste moment afgeblazen: KPN krabbelde jammer genoeg terug. Nu begrijpen we de reden.

Reaguursels

Inloggen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken