Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Examenvraag Armistead Maupin schokt gristen

gayjezus.jpg En bedankt examen.nu voor het melden van wederom een staaltje onvervalste reli-waanzin. Een gristelijke leerling van een onbekende school tussen Abbekerke en Harderwijk is nog aan het bijkomen van zijn VWO examen Engels. Niet dat de te verklaren tekst zo moeilijk was. Nee, de geflipte bijbellezer had grote moeite met de inhoud van het gebodene. HIER het examen en HIER de vragen. Het betreft een fragment uit de roman "The Night Listener" van Armistead Maupin waarin een getrouwd homostel wordt opgevoerd. Maupin is een Amerikaanse gay-auteur die vaak hypocrisie binnen de homogemeenschap beschrijft. En zulks druist natuurlijk in tegen alle goede zeden op school. Smerige kontneukers! De rigide pepermuntzuiger (favoriete kerk onbekend) vond de tekst en bijbehorende vragen zo afstotelijk, dat hij pardoes zijn concentratie verloor. Lees en lach de atheïstische ballen uit uw goddeloze broek: "Bovendien moest hij de tekst vier keer lezen, voordat hij snapte dat het ging om twee mannen die met elkaar getrouwd waren. Na het lezen van de tekst moesten de examenkandidaten over een aantal beweringen aangeven of ze deze uit de tekst konden opmaken. Een aantal van de beweringen ging in op de relaties tussen de karakters, maar de homoseksualiteit van de karakters werd niet expliciet genoemd." Moeha! Fail & gezakt! U bent de Sywert van Lienden van de Bijbelriem.

Reaguursels

Inloggen

Tjah, de prijs van indoctrinatie...

Charly_Trippo | 01-06-09 | 17:05

Ben geen atheïst,maar gristen, mag ik het dan nog wel lezen, Geenstijl, Brusselmans, halloooo?
"Lees en lach de atheïstische ballen uit uw goddeloze broek:"
...
*vindt het hier enger en enger worden*

hfakker | 01-06-09 | 15:44

mijn lievelingsschrijver onderwerp van een rel? nou ja, ik ben al blij dat een tekst van een van zijn boeken gebruikt wordt voor een eindexamen. maupin observeert met heldere geest en heeft erg veel humor in zijn boeken en hij is een chroniqeur van zijn tijd, net zoals die andere amerikaanse schrijver david sedaris), die hij op spitvondige en heldere wijze analyseert. the night listener is dan wel zijn meest serieuse boek, hoewel er wel humor in zit en er in het begin een ontzettend grappig verhaal in staat ter inleiding. hoe moet het voor homo's wel niet zijn als ze steeds maar boeken moeten analyseren waarin hetero's in voorkomen. daar hoor je homo's ook nooit over, vraag rutger maar eens;)

apparatjik | 31-05-09 | 10:34

Uit school mag hij straks weer het buurmeisje van 9 mee de schuur in nemen.... Is traditie in grefo-lant...

blaster | 30-05-09 | 18:37

Ik weet niet waar ik meer last van heb; dat ik eroverheen gelezen heb dat het ging om een homo-stel of dat er weer wordt gezeken om werkelijk niets...

Hauptfrau Anouk | 30-05-09 | 17:26

Arme jongen, gaat hij dadelijk studeren in de grote stad... Ziet hij de homo's vrij lopen over straat...

Pauvre Con | 30-05-09 | 11:24

U bent de Sywert van Lienden van de Bijbelriem.

Fail!!!
Sywert woont in Ermelo

chinos | 30-05-09 | 08:05

"Lees en lach de atheïstische ballen uit uw goddeloze broek" HAHAHA LOL!

K.Ontgat | 30-05-09 | 05:38

Ik vond het al een rare naam voor een wijf..

Meh!! | 30-05-09 | 05:16

4 keer lezen ? lutser , je zou toch verwachten dat de pastoor hem al wat basisprincipes van het pepermuntzuigen had bijgebracht ?

Bamzaaiert | 30-05-09 | 00:21

Het examen biologie is pure godslastering.

Pantheist | 29-05-09 | 23:12

Wees niet ongerust, deze Slomo is inhoudelijk op de hoogte van de Bijbel en de gangbare interpretaties. Als er onverhoopt toch een God blijkt te bestaan dan zou ik graag een debatje met Hem willen hebben. Er zitten namelijk nogal wat vreemde tegenstrijdigheden in het geloof. Bijvoorbeeld, God is een liefhebbende God, God heeft het beste met de mensheid voor. Waarom moest dan zijn zoon sterven? God had als 'liefhebbende' immers ook zonder deze vorm van genoegdoening (een dode Jezus) de mensheid kunnen vergeven. Deze en andere inzichten hebben mij van het geloof afgehouden. Wie wil nu een God dienen die zo wraakzuchtig is. Ik vergeef toch ook de zonden van mijn naasten zoder dat er iemand dood moet die er niks mee te maken heeft.
--- Als je dit leest en het niet kan, wil of mag begrijpen heb ik met je te doen. Je kritisch denken is uitgeschakeld door jarenlange hersenspoelingen. Je bent klaargemaakt voor nog heel veel andere onzin. Uiteindelijk ben je zelf bereid ook te misleiden, te liegen en uiteindelijk te doden voor je geloof ---
Dank voor de reacties

Slomo | 29-05-09 | 21:53

VWO en dan toch nog zeiken???

Iwmac | 29-05-09 | 21:52

Viswijf.

Dat stond toen ik op de basisschool de Cito-toets deed in een tekst. Gaf toen ook al een hoop heisa.

Get a life.

Specy | 29-05-09 | 21:40

@ kw_nl | 29-05-09 | 19:45
ja, en? gevalletje ja maar zij doen het OOK... klootzakken...

joris strooigoed | 29-05-09 | 20:49

Gelukkig worden er in Amsterdam nooit homo's in elkaar getrapt door niet-christenen. Gelukkig hoeft een homo cafe in Delft ook geen planken voor de ramen te timmeren omdat anders wekelijks de ramen worden ingegooid door niet-christenen...

kw_nl | 29-05-09 | 19:45

Goedverdoemme!

Ja dat had ik dus niet echt door.. Als je het hebt over 2 mensen die samen zijn, denk ik altijd aan man en vrouw... Tenzij ik grieks heb in dat geval een klein kind en een man met een grote baard

CHMDB | 29-05-09 | 19:16

viesssssss

cabrão | 29-05-09 | 18:29

Het homostel was inmiddels al niet meer getrouwd of nooit getrouwd geweest, wel tien jaar samengewoond, maar toen had jess nog aids, toen jess ontdekte dat hij hier niet dood aan ging, is Jess gaan nadenken over het leven in buena vista park, daarna is hij teruggekomen op een rode motorfiets.
Nauwelijks te volgen , zeker niet voor een grefo, dus beetjew begrip

profitboy666 | 29-05-09 | 18:10

Slechte smoes zeg,VWO is duidelijk te hoog gegrepen voor deze meneer.

Beëlzebul | 29-05-09 | 18:08

"pills prescribed to people infected by HIV"
.
Zegt genoeg toch?

yeti | 29-05-09 | 17:48

Het was trouwens The night listener. Maar ik moet toegeven dat ik hem ook nog ff half nog eens doorscande voor ik zeker wist dat het een gay couple was.

De naam was ook echt jess, een quasi vrouwlijke naam

ZeerAnoniemeLafaard | 29-05-09 | 17:06

@ xiMaTix_nl | 29-05-09 | 16:11

Ow. Bloed en Hel, ik heb ene grrristen gekwetst.

*hand voor de mond, geschrokken blik*

Luister eens treurneus, dat jij een denkbeeldige vriend hebt en die denkbeeldige vriend allemaal wonderen en wat dies meer zij toeschrijft is allemaal prima. Lachwekkend. Maar prima. Dat jij een beetje huilerig reageert op een terechte vraag mijnerzijds, namelijk hoe weet jij dat jouw zogenaamde god zich niet helemaal te barsten aan het lachen is, is een beetje jammer en geeft mijns inziens duidelijk het failliet van geloven aan. Je weet het niet, dus kan je er niets zinnigs over zeggen, niet claimen dat god iets wel of niet doet, simpel weg omdat je geen enkel bewijs hebt dat hij bestaat.

En ja, ik ben in het echte leven zo bijdehand. En ik heb er veel plezier van. ik wil trouwens ook best wel live in discussie over de zin, en vooral de onzin, van religie. Zo ben ik dan ook wel weer.

kolonel klootoog | 29-05-09 | 16:42

xiMaTix_nl | 29-05-09 | 14:16
zeg, maakt uiteindelijk weinig uit of we het over christenen of moslims hebben. Het komt er uiteindelijk op neer dat beiden een op metafysische, dus speculatieve, gronden gebaseerde overtuiging aanhangen, en zelfs dat niet, aangezien er in de metafysica vaak nog naar een aanknopingspunt bij de daadwerkelijke zijnswijze van de mens gezocht wordt.

En dat is op zich nog geen probleem (iedere atheist en zelfs agnost heeft uiteindelijk een eigen beeld van hoe de wereld in elkaar steekt), maar wat wel erg is dat ieder hieruit afgeleid normen- en waardestelsel monistisch is en andere normen en waarden per definitie uitsluit, waar dit dan weer een mooi voorbeeld van is. En waarom we met z'n allen altijd zo los gaan op gelovigen, en specifiek gristenen, maar ook vaak genoeg moslims? Vanwege de onvoorstelbare arrogantie waarmee zij denken de waarheid in pacht te hebben, van waaruit zij ons - andersdenkenden - verketteren, als 'slecht' en 'heidens' of 'van god los' bestempelen, zij het met meer woorden en minder specifiek. Ik bepaald goedverdegoedver zelf wel wat goed en slecht is! Daar heb ik, persoonlijk, god niet bij nodig, en al helemaal geen bedweterige gelovigen die achter een 80-jarige homofiel in jurk en rode schoentjes aanrennen. Los hiervan; geloof waar gij hoop uit put! (maar laat mij erbuiten) Het is eigenlijk net zoals met homo's: wees vooral homo, trouw met elkaar, neuk met elkaar, maar blijf van m'n anus af! Dus geloof, ga naar de kerk, maar kom niet met je eigen, persoonlijke(!), normen en waarden aanlopen, verpakt als oneindige waarheid.

moest ik even kwijt...

joris strooigoed | 29-05-09 | 16:40

Achterdocht | 29-05-09 | 16:24
Ik zal dit weekend eens kijken naar wat deze Russel te vertellen heeft.
Ik kan ook wel begrijpen dat je zegt dat ik vastloop. Op zich denk ik niet dat ik vastloop, maar het klopt wel dat een geloof niet uit te leggen is via over en weer getyp op internet. Tenminste, ik kan dat niet.
In ieder geval succes met de discussie nog en een fijn en lang weekend toegewenst.

Andre Rouvoet | 29-05-09 | 16:33

@xiMaTix_nl
*weet dat het zinloos is maar toch* Afgezien van dat ik de sprookjes van Grimm meer geloofwaardigheid toedicht dan de hele bijbel vraag me ik me dan toch 1 ding af: Waarom een gigantisch universum creëren en dan alleen op 1 piepklein bolletje iets meer doen. Was God eenzaam toen hij de mens creëerde, had hij vriendjes nodig? En waarom die rare u-bocht constructie > waarom niet meteen Adam en Eva in de hemel opnemen i.p.v. ze op dat bolletje te zetten als ie een huisdier wilde? Nu zitten we met de gebakken peren en is niemand blij met al dat geouwehoer. Laat ook maar, ik ga naar terras een biertje pakken en daarna naar de hoeren en een kerk in brand steken ofzo..

mindless | 29-05-09 | 16:32

Mooi, mooi...

Jezzol | 29-05-09 | 16:26

Gasten, het vrouwtje heeft trek in zon en bier, dus de plicht roept. Ik zit dit al te lang te rekken. Toedels.

Achterdocht | 29-05-09 | 16:26

Andre Rouvoet | 29-05-09 | 15:43
Gaat er mij om, dat jij hier roept dat ik niet 100% kan aantonen dat jouw jezus niet doodgemarteld is voor onze zonden. Dan geef ik door middel van Russell's Teapot aan, dat dat onwijs onzinnig redeneren is. Het aantonen van iets NIET bestaands is natuurlijk onzin, dat weet je hopelijk zelf ook. Russell is gewoon met een mooi praktisch voorbeeld gekomen.

Ik vind het zonder meer moeilijk om open te staan voor het idee dat een bewuste entiteit met almacht en oneindige kennis een mening heeft over ons seksleven en zijn onmetelijke mogelijkheden beperkt tot het laten doodmartelen van een arme drommel en daar een onduidelijk en onwaarschijnlijk verhaal uit laat voort komen.

Dat niet open staan is een makkelijke vluchtroute als je vastloopt, maar ik probeer echt oprecht te volgen wat mensen nou zo aantrekt in die verhalen en waar ze hun godsgeloof (an evt bijkomende zaken) nou op steunen. Dat ik ondertussen mijn hersenpan de boel laat doorkoken en iedere keer weer op vage shit stuit, ja sorry, het is jullie bewering.


xiMaTix_nl | 29-05-09 | 15:56
Je gelooft het pas als je het gaat zien. Ja, wat een dooddoener. Daar komt Cruijff mee weg misschien. Verder, die god van je wordt van beweerd dat ie alles gemaakt heeft zoals het is. Wees er maar trots op. Het blijft een probleem waar je je niet zomaar uit lult. Hij kan het volgens de beweringen zo oplossen, maar doet het niet. Ik geloof niet eens in zijn bestaan, dus ik zit niet met die gedachtekronkel opgescheept, da's jullie pakkie an. Hij komt bij mij gewoon op bij een gesprek met oprecht gelovigen over hun geloof. Vind je dat nou zo heel gek?

Achterdocht | 29-05-09 | 16:24

kolonel klootoog | 29-05-09 | 15:55
Zucht.. als ik nu ja zeg ben ik dan van je kortzichtige dommige reacties af? Hou je dan op met tegen mn schenen schoppen en elke keer weer je bek een duw geven? Dan kan ik verder met andere dingen en jij je wellicht bezig houden met nadenken voor je iets zegt.. veilig vanacht je pc! Als je in rl net zo'n wijsneusje bent zal je het zwaar hebben!
Goed weekend knul!

xiMaTix_nl | 29-05-09 | 16:11

Achterdocht | 29-05-09 | 15:41
Ik snap wat je zegt over persoonlijke waarden hechten aan gebeurtenissen. Maar dat is juist waar je, in geloof op kan bouwen.. Ik heb mijn moeder van een gezonde vrouw binnen een half jaar zien veranderen in een wrak.. Geen medicatie die meer hielp, 35 kilo afgevallen (in 1,5 maand) en echt een aflopende zaak.. Ik heb haar ook zien opknappen, de onderzoeken naast elkaar gezien waaruit blijkt dat de kanker van het een op het andere moment is verdwenen.. Gezien hoe ze ineens zonder medicatie kon en waar ze eerst met meerdere slaappillen niet sliep ze nu zonder pillen sliep als een roos. Voor mij fantastisch, voor jou (terecht) onvoorstelbaar en misschien laat het je koud.. Toch hoop ik dat je ooit iets mee mag maken wat je aan het denken zet. Wat je de ogen doet openen, en zal gaan laten zoeken naar hoeveel meer er is.. En weet dan dat er meer is dan een kerk met regeltjes of dingen die je niet meer mag.

xiMaTix_nl | 29-05-09 | 15:56

"Wil niet zeggen dat God zit te lachen om elke oorlog of onschuldig slachtoffer van een aanslag o.i.d."

@ xiMaTix_nl | 29-05-09 | 15:51

Hoe weet jij dat? Zit jij dagelijks met die zogenaamde god van je op msn even het wereldnieuws door te nemen?

kolonel klootoog | 29-05-09 | 15:55

Achterdocht | 29-05-09 | 15:41
Hoeveel waarde zou je nog aan geloof hechten als God alles zou oplossen. Je zit financieel even niet echt ruim, bam win je de staatsloterij.. Oorlog op komst? God zorgt voor een rede om het te cancellen.. Auto stuk? Bliksemmm en hij doet het weer? Juist de vrije wil die wij mensen hebben en het vermogen om keuzes te maken, elke dag weer is zo mooi. Als werkelijk alles gestuurd zou worden, zou er toch geen reet aan zijn? Wil niet zeggen dat God zit te lachen om elke oorlog of onschuldig slachtoffer van een aanslag o.i.d. Maar dat is wat wij mensen er van maken.. En ja, daar doen ook Christenen aan mee.

xiMaTix_nl | 29-05-09 | 15:51

Grappig. Brusselmans zegt nu hetzelfde als ik: atheïsten zijn homo's.

Godward | 29-05-09 | 15:24
-
Ja, klopt, dat zegt hij.

You On A Gin | 29-05-09 | 15:45

@Achterdocht | 29-05-09 | 15:28
De kunde om iets uit te leggen (via stukjes tekst op internet nog wel) koppelen aan de vraag of ik zelf iets wel of niet geloof, lijkt mij niet echt juist. Ik kan natuurlijk een poging wagen om iets uit te leggen, maar daar ben ik blijkbaar niet erg goed in geslaagd. Dat kan aan mij liggen, zeker. Maar ook aan jou, want ik heb het idee dat je niet erg open staat voor wat ik maar bijvoorbeeld ook xiMatix je vertelt. Of heb ik het dan mis?
En natuurlijk ga jij niet op basis van deze redenaties waarde hechten aan dat verhaal. Lijkt me dat je dan nogal makkelijk vatbaar bent voor de mening van anderen.
Als je gelooft in wat er in de bijbel staat, dan lijkt het me logisch dat je daar een uitzondering voor maakt en alle andere goden en religieuze claims niet gelooft. Toch?

Andre Rouvoet | 29-05-09 | 15:43

xiMaTix_nl | 29-05-09 | 15:25
Je maakt geen fouten tot een ander daar last van heeft. Die god van je zou daar niks over te zeggen mogen hebben. Die weet namelijk allang wat je gaat doen en doet er niets tegen, dus is het allemaal prima in die zijn ogen. Maak je nou maar druk om je medemens en niet wat dat onduidelijke godsfiguur nou precies wilt. Die god van jou kiest er elke dag voor om niet in te grijpen waar ie dat wel zou kunnen volgens de verhalen van de gristenen. Gecombineerd met alle andere verhalen, acht ik dat godsfiguur vooralsnog onwaarschijnlijk. Wanneer er enige heldere aanwijzingen van het tegendeel opduiken, zal ik zijn bestaan heus wel aanvaarden. Maar absoluut niet aanbidden, want hij heeft zich allang een onwijze klootzak getoond. Die kan me ongezien die tyfus krijgen.

Jouw persoonlijke ervaringen over onverklaarbare dingen heb ik niks aan. Als het onverklaarbaar is, is dat dus geen enkele aanwijzing voor een god of iets. Het is onverklaarbaar en in dit geval voor je moeder in goede zin. Plotseling doodvallen doen mensen ook onverklaarbaar, en dan? Was dat ook een hoger iets? Jouw persoonlijke ervaringen maken het niet waar, noch geloofwaardig. Het zijn jouw persoonlijke ervaringen, juist, persoonlijk. Voor iemand anders dus grotendeels ongrijpbaar.

Er is een prachtig verhaal over het ontstaan van de aarde, de ontwikkeling van leven. Werken wetenschappers over de hele wereld al vele jaren aan. Werkelijk prachtig. Iedere keer wordt er aan dat verhaal geschaafd en hard gewerkt en wie weet of het ooit af is. Dat is mij, met het leven zelf, al meer dan mooi genoeg. Daar mag je best een god in frotten, maar ik vind het onnodig en niet gestaafd door enige aanwijzingen.

Achterdocht | 29-05-09 | 15:41

Weergaloze ROFLOL & LMFAO @ Kniftig | 29-05-09 | 12:45

You On A Gin | 29-05-09 | 15:40

De bovengenoemde gristen is een relnicht

qerstman | 29-05-09 | 15:33

Andre Rouvoet | 29-05-09 | 15:16
Ik hoef helemaal niet met 100% zekerheid iets te stellen. Doe jij maar eens een poging met Russel's Teapot (dit is internet, dus die heb je zo gevonden). Gristenen maken de claim over hun god en hun jezus. Dan luister je eens goed, lees je het nog eens door en concludeer je dat het verhaal gewoon niet erg goed doordacht is. En dan kom je weer zo'n figuur als jij tegen, die het probeert uit te leggen en ook geen klote van bakt. Waarom geloof je het dan uberhaupt, kun je dat in ieder geval aan jezelf verantwoorden? Ik ga op basis van deze redenaties en ongefundeerde claims toch geen waarde hechten aan dat jezusverhaal? Nee, ik geloof er niks van, net zoals ik in wel meer goden en religeuze claims niet geloof. Jij doet waarschijnlijk met al die anderen hetzelfde, maar maakt voor het jezusverhaal een uitzondering. (tenminste, dat neem ik aan, ik heb nog geen duidelijk antwoord). En op basis waarvan dan? Dat wordt mij wederom niet duidelijk, want je bent nu niet meer in voor een discussie.

Achterdocht | 29-05-09 | 15:28

Achterdocht | 29-05-09 | 15:11
Klad die wordt gemaakt door het instituut "kerk" met al zijn regeltjes en wetjes.. Die zijn meer bezig met "je mag dit niet en je mag dat niet" dan waar het om draait. Geloven dat zijn zoon gestorven is, om jou als je dat geloof eeuwig leven te geven. Binnen het totaal plaatje is dat waar het op neer komt, en het om draait. Hoe de aarde is ontstaan, en de vele verhalen eromheen zijn mooi.. getuigen van de liefde en de wonderen maar doen er minder toe (voor mij persoonlijk dan he..)
Ik ben niet in de positie om mensen te veroordelen of te beslissen over wie er wel of niet naar de hemel gaat. Maar ik geloof wel dat er meer is dan, en leven in dat geloof heeft mij nog nooit kwaad gedaan, sterker nog.. het heeft me gemaakt tot wie ik ben. het heeft mijn moeder (onverklaarbaar volgens medici) genezen en me veel bijzondere dingen laten zien. Nee ik snap niet alles, en ja ik heb ook echt wel eens twijfels. Maar ik vind het te makkelijk om te zeggen dat dit alles uit toeval is ontstaan en alles zonder reden zijn gang gaat. Het instituur kerk zoals het hier vaak wordt neergezet vind ik zelf ook triest, maar ik ben blij dat het ook anders kan. (Nehemia, Zwijndrecht in mijn geval) En nee dat maakt mij niet heilig of beter dan andere. Ik maak ook fouten, ga gewoon uit. Werk in de Horeca, ook op zondag tot vroeg in de morgen en drink gewoon een biertje met mijn vrienden.
Terugkomend op wat je zei. Zie het als je leven geven voor dat van een vriend die daardoor gered wordt, wetende dat je als je wil gewoon er van had weg kunnen lopen.

xiMaTix_nl | 29-05-09 | 15:25

Grappig. Brusselmans zegt nu hetzelfde als ik: atheïsten zijn homo's.

Godward | 29-05-09 | 15:24

Haha,, en ik maar denken dat de schrijfster van die tekst gewoon een vrouw was.

Henkerd | 29-05-09 | 15:18

Goed om te zien als mede examenleerling dat zelfs GS dit soort klachten serieus neemt. Hopelijk neemt CEVO het ook serieus. Gezien er indivudieel geen norm gesteld wordt kunnen we alleen maar van dit soort grapjes profiteren.

Kom nou jullie dachten toch niet dat die leerling het echt serieus meende.

Inferi0r | 29-05-09 | 15:18

multi interpretabel @ 13:12

Het staat voor segeratie op een zeer nare manier, dood, verderf en geenzins voor enige normen en waarden... Als je je kind zonder bijbel niet kan leren dat hij inet een ander mens moet doden, begin dan maar gewoon niet aan kinderen. Want het wordt misschien wat verwarrend voor ze.

Kniftig | 29-05-09 | 15:17

@ Achterdocht | 29-05-09 | 14:33
Ten eerste: mijn eerste reactie was puur gericht tegen, wat in aannam, het gebrek aan kennis over zulke dingen. Niet met als doel deze discussie.

Ten tweede: hoe kan ík nou uitleggen waarom het op deze manier nodig is geweest? Ik ben toch God niet? Buiten dat komt het hier toch echt neer op geloof. Je kunt het niet logisch beredeneren en dan conclusies trekken dat het waar of niet waar is. Daarom heet het ook geloven (zelfs nog in 2009). Natuurlijk staat het jou en iedereen vrij om het wel als onzin af te doen en het niet te geloven. Maar ik denk niet dat jij met 100% zekerheid kunt stellen dat er geen God bestaat en dat Jezus niet voor de zonden van de mens is gestorven. Je kunt het wel met 100% zekerheid níet geloven.

Andre Rouvoet | 29-05-09 | 15:16

xiMaTix_nl | 29-05-09 | 14:45
Nee. Geloof jij dit echt zelf?

Deze god, kan dus, in al zijn (deze is toch mannelijk he) wijsheid en macht (ik dacht dat de gristenen een almachtige en alwetende god menen te hebben) niets anders bedenken dan het laten doodmartelen van zijn eigen zoon (of zichzelf, want die versie heb ik ook al eens gehoord) hiero op aarde? Serieus? En hoezo volgen op zonden de dood? De spelregels liggen toch al in handen van die god? Die bepaald toch mooi helemaal zelf hoe het allemaal geregeld is? En dan gaan we ook nog dreigen met het niet toekennen van een beschikbaar eeuwig leven als we niet voor hem kiezen. Uit liefde voor de mens dus he?

Ik bedoel, als film zou ik er nog wel doorheen willen zitten een avondje, als het een beetje goed geacteerd en ingekleed is. Maar vind je nou zelf echt dat het als verhaal heul erg sterk is? Ik weet dat het verkoopt de afgelopen eeuwen, maar ik snap wel dat er de laatste jaren een beetje de klad in zit.

Achterdocht | 29-05-09 | 15:11

Toch vind ik dat xiMaTix_nl wel een punt heeft. Ik ga nu uitzoeken welk dat is.

Jaap de Paap | 29-05-09 | 15:08

@ xiMaTix_nl | 29-05-09 | 14:34

Qua reacties? Veel gelach.

Mensen kiezen er trouwens bij bezoek aan GS voor om eventueel geconfronteerd te worden met content die ze wellicht niet helemaal welgevallig is. Als je er door gekwetst wordt is het een typisch geval eigen schuld, dikke bult.

Het moet maar eens afgelopen zijn met het chronische gehuil van gelovigen van welke kerk/moskee/synagoge dan ook. Jullie hebben godverdefuckingkuthoeredomme GEEN monopolie op beledigt zijn.

kolonel klootoog | 29-05-09 | 15:03

xiMaTix_nl | 29-05-09 | 14:45
Zeg ben jij niet die loser van een Mark van Dal? Zo niet dan zal ik nog even mijn post van gister herhalen:

Via via is mij bewijsmateriaal in handen (26 delen, uitgeverij Dupuis) gespeeld waaruit keihard blijkt dat "Hij" zoals wij hem kennen niet bestaat. God zou een klein blauw wezentje zijn met een kort rood broekje en volgelingen hebben die ook blauw zijn maar dan met een witte broek. Ze hebben bijpassende mutsjes op. Ook zou er 1 vrouwelijke volgeling zijn met de naam "HOERRRRRRRRR". Ze schijnen wonderen te kunnen verrichten zoals het gaan door een waterkraan. Verder heb ik beslag weten te leggen op aan document waaruit zou blijken dat de J in J. van Nazareth niet "Jezus" maar "Jomanda" zou. Dan Brown komt binnenkort met een boek hierover en Peter R. gaat er een hele uitzending aanbesteden.. Doe wat je ermee wilt, van mij heb ik het niet.

mindless | 29-05-09 | 15:02

als je een tekst vier keer moet lezen om te begrijpen dat deze over twee homo's gaat, dan ben je niet alleen een ultieme gristen, dan ben je gewoon zwakzinnig...

generaal van Dam | 29-05-09 | 14:56

Als je nu net doet alsof de auteur een vrouw is, hoef je ook niet over kontneukers na te denken.

woppo | 29-05-09 | 14:52

Achterdocht | 29-05-09 | 14:33
Het tekent voor zijn liefde aan de mensen. Dat hij zijn zoon naar de aarde stuurde en onschuldig liet sterven om zo de zonde weg te nemen. Als je dus kiest voor hem, zal je eeuwig leven hebben omdat jou zonden door hem zijn betaald.. door het bloed van zijn zoon. Want op zonden volgt normaal de dood, en dat is dan zegmaar door hem afgelost.

Duiderlijker?

xiMaTix_nl | 29-05-09 | 14:45

Ik heb dat examen ook gemaakt (tevens ruim voldoende;)), had de vragen over die tekst allemaal goed, wist geeneens dat het over homo's ging!

BullitEnergyDrink | 29-05-09 | 14:39

Je Verzint Het Niet | 29-05-09 | 14:22
Lol. Dwarrel dwarrel dwarrel. Dat geeft nooit een bevredigende plof.

Achterdocht | 29-05-09 | 14:38

Soms denk ik, die oude SGP/CU/CDA generatie vergrijst toch al meer, en over 1 of 2 decennia zijn we er allemaal vanaf. Toch laten ze hun rooms galgenbloed na op hun schreeuwkinderen door de indoctrinatie die conservatief ouderschap heet.
*Gorgelt op wat lamsbloed*

Schlagreaumtaerdt | 29-05-09 | 14:36

Die gaat het niet redden in de maatschapij! Hebben ze al verteld hoe twee mannen de liefde bedrijven? Haha

Christenen= moslims= gelovigen uberhaubt= kortzichtig volk
En toch wordt ik blij van het idee dat mijn broertje nu in de hemel is.

Bosmaaier | 29-05-09 | 14:35

Je Verzint Het Niet | 29-05-09 | 14:22
ROTFL!
Zie je het voor je!

Merlot | 29-05-09 | 14:34

kolonel klootoog | 29-05-09 | 14:22
In eerdere discussies waar jij bij zat verbaasde ik me er al over.. maar lees nou toch eens wat er staat snotneus!
Ik doel erop dat topics over de Islam niet te vergelijken zijn met topics waarin Christenen te kijk worden gezet. Ik zie plaatjes voorbij komen van een pijpende Jesus om maar een voorbeeld te noemen maar vraag me af wat voor reacties het geeft als dit een Mohammed zou zijn die een kameel pijpt en ondertussen anaal wordt bevredigd door een van de beloofde maagden, maar dan met een snor.. Ook respectloos, en daarom als je het mij vraagt iets wat te ver gaat omdat het mensen diep kan kwetsen.
Ik heb het dus niet over theedrink-topics of oei wat heeft de meneer met de baard nu weer verteld in de moskee, en wat wil Geert hier aan doen?

xiMaTix_nl | 29-05-09 | 14:34

Andre Rouvoet | 29-05-09 | 14:21
Het probleem in mijn ogen is nou net dat antwoord van je. Dat noem jij een uitleg? Deze god deed dat om de zonden van de mens weg te nemen? Heb je dat antwoord nou echt nooit een keer kritisch bekeken? Gewoon voor de grap? Als in, moest dat met een bloederig mensenoffer dan? Welke zonden precies en hoezo zijn dat dan zonden? Het kon niet op een andere manier?

Loop dat nou niet af te doen met, 'dat geloven mensen nou eenmaal'. Dat is toch wel zo armoedig. En dat in 2009, kom op zeg, zet je grijze massa eens aan het werk. Ik neem in tegenstelling tot jou nu gewoon even aan dat Slomo dat wel weet, maar het daarom nog niet begrijpt. Mocht dat niet zo zijn, dan had je aan mijn eerdere antwoord allang kunnen afleiden dat die in jouw ogen dan zo belangrijke algemene kennis, bij mij in ieder geval wel aanwezig is.

Achterdocht | 29-05-09 | 14:33

Toen ik het examen maakte had ik in eerste instantie ook niet door dat het om homo's ging. Ik dacht eerst heel naïef dat Jess een vrouw was en had over het woord "He" heen gelezen.
Er ging maar één vraag over en die had ik gelukkig goed (4 punten ermee verdiend).
Nu maar hopen dat ze die huilebalk maar geen gelijk geven anders wordt straks de nomering aangepast.

Filosoof-King in spe | 29-05-09 | 14:31

@ Je Verzint Het Niet | 29-05-09 | 14:22

ROFLOL!

kolonel klootoog | 29-05-09 | 14:27

@slingerapenstaart
dat gaat niet over eo-reli-christenen.
You suck.

WalterS | 29-05-09 | 14:25

@ shaaque | 29-05-09 | 14:21
De baas had natuurlijk ook gewoon z'n mondje dicht kunnen houden. Maar 't is een goedkope kans om de christelijke mening over homo's - op examens - eens even naar de media te roepen. "Dit wil ik niet lezen hoor, piedie piedie piedie. "Als 'ie beter had geoefend in z'n Engels... was er niets aan 't handje. De baas.

Preaufessor Pascal | 29-05-09 | 14:25

@ xiMaTix_nl | 29-05-09 | 14:16

Of Je zit echt niet op te letten. Of je komt nooit op GS. Met grote regelmaat van de klok staan hier tendentieuze, (on)gefundeerde en (nodeloos) kwetsende topics aangaande de islam en moslims.

Daarnaast is op grrristenen inhakken uitermate vermeackelyck. Volwassenen die nog steeds in sprookjes geloven verdienen hoon en spot. Maar dat compleet terzijde.

kolonel klootoog | 29-05-09 | 14:22

een moslim zou het examen van een flat afgooien !

Je Verzint Het Niet | 29-05-09 | 14:22

als je atheist bent ben je ook hopeloos wat is je probleem ..

civicboy | 29-05-09 | 14:21

@ Achterdocht | 29-05-09 | 14:06
Het gaat er hier niet om of je gelooft waar het voor staat, maar Slomo (en jij?) begrijpen niet waarom een God zijn eigen zoon zou laten kruisigen. Dit deed hij om op die manier de zonden van de mens weg te nemen. Nogmaals, dat hoef je niet te geloven, maar ik wilde duidelijk maken dat je opzich wel zou moeten begrijpen wáárom God dat met zijn zoon heeft laten gebeuren.
Het gaat dan namelijk om (de in mijn ogen algemene) kennis van de betekenis van de feestdagen die iedereen in Nederland viert/vrij heeft, waaronder dus in dit geval Goede Vrijdag (Pasen).

Andre Rouvoet | 29-05-09 | 14:21

@ Preaufessor Pascal | 29-05-09 | 14:17
Een baas, dat is het. Hij had het ook beter maar drie keer over kunnen lezen. Misschien had er dan nog een leuke devine intervention opgetreden voor deze lutsert.

shaaque | 29-05-09 | 14:21

mindless | 29-05-09 | 13:53
Nee die daarvoor nog grotere debiel! Bovendien is dat een slap aftreksel, en lijkt het op geen enkele manier op hoe Christenen hier neergezet worden. Allemaal prima, ik lig er geen moment wakker van. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat ik het zwak vind altijd maar op Christenen af te geven, en de Islam (in mijn ogen een heel wat debiellere en gevaarlijke godsdienst in dezer dagen) wordt onthouden! In ieder geval onthouden op de manier waarop het wel altijd heel gemakkelijk over Christenen wordt gedaan!

xiMaTix_nl | 29-05-09 | 14:19

wat een kneus, dat examen was makkelijk te doen (heb tusse 6.2/8.2) en je moest inderdaad goed lezen voordat je doorhad dat ze gay waren. Het staat inderdaad niet aangegeven en er staat ook niets in dat ze elkaar in de kont ragde ofzo. Alleen in t laatste stukje staat iets over AIDS-remmers ofzo, oftewel, niet zo aanstellen gristenhond :x

Leipbrand | 29-05-09 | 14:18

@ shaaque | 29-05-09 | 14:13

En door - op zeiktoon - te zeggen: "dat mag niet op een examen", probeert 'ie een beetje zijn eigen homoheid van zich af te zetten. Maar we hebben 'm door!

Preaufessor Pascal | 29-05-09 | 14:17

kolonel klootoog | 29-05-09 | 13:48
FOUT.. ik noem alleen dat ik het kinderachtig en daarmee opvallend vindt dat Christenen er zo regelmatig doorheen worden gehaald.. En vraag me daarbij af, waarom dit niet met Moslims zo is.. Ik laat iedereen vrij in wat ze denken, vind het alleen te makkelijk om altijd maar op Christenen in te hakken met dit soort berichtjes..

xiMaTix_nl | 29-05-09 | 14:16

Dat doet die gristen weer duidelijk op z'n hondjes.

shaaque | 29-05-09 | 14:13

LOL! Laat hem lekker zakken. Duidelijk een geval van niet begruipend kunnen lezen. Vraag me af oftie geen 'maatschappijleer' heeft gehad in zijn jongere jaren. Niet klaar voor de maatschappij.. of net zo wereldvreemd als Balkenende..

diek | 29-05-09 | 14:10

-weggejorist-

sulejmani | 29-05-09 | 14:09

Andre Rouvoet | 29-05-09 | 13:54
Niet helemaal. D'r wordt wel een reden voor gegeven, maar daar eens goed over nadenken levert ook bij mij volkomen onbegrip op. Maar doe gerust een poging hoor. Waarom is het een goed iets, dat een god zijn vleesgeworden zelf dood laat martelen? Waarom is het uberhaupt nodig?

Ga ik nog even voorbij aan de redelijke mogelijkheid dat die god helemaal niet bestaat en al helemaal niet vleesgeworden op aarde heeft rondgebanjerd.

Achterdocht | 29-05-09 | 14:06

Laat die christenen gewoon als hun principes hebben.
Je kan ook zoals Fleischbaum principes hebben en die nog harder verkopen dan een loopse homo zijn kont in het plantsoen dus iedereen zijn ding zeg maar.

DeventerMaffiaClick | 29-05-09 | 14:06

Vorig jaar zat er in mijn eindexamen VWO Engels een stuk getitteld: "Randy Ducks".
Dat was gelukkig een van de laatste artikels, anders was ik vast gezakt.

Jolly_Jop | 29-05-09 | 14:05

Haalt 'ie maar mooi een onvoldoende.

Preaufessor Pascal | 29-05-09 | 14:02

ROFL!

Rechtdoordeplee | 29-05-09 | 13:58

@ Slomo | 29-05-09 | 12:40
Als je de betekenis daar niet van snapt moet je echt terug naar de basisschool!
Is algemene ontwikkeling.

Andre Rouvoet | 29-05-09 | 13:54

Dat waren geen vijfhonderd woorden, dat was geen helder betoog, u vermelde geen oorzaken of gevolgen en kwam ook niet tot een duidelijke conclusie. U krijgt een 1 voor het invullen van uw naam en zult herexamen moeten doen.

denwop | 29-05-09 | 13:53

xiMaTix_nl | 29-05-09 | 13:42
Vorige topic debiel.

mindless | 29-05-09 | 13:53

Eikenhout | 29-05-09 | 13:48
Nee, de jaren 50 waren leuk. Regenten en de dominee hadden altijd gelijk, vrouw achter het aanrecht, homo's vooral in de kast, dat soort gelul. D'r valt wat af te dingen op vrijheid blijheid, maar ga nou niet doen alsof het allemaal daar aan ligt.

Achterdocht | 29-05-09 | 13:52

pff.. alweer? GS is zeker de weg kwijt, gaat heen ende zoekt opdat u zal vinden..

photto | 29-05-09 | 13:49

@ northern comfort | 29-05-09 | 13:37

+1
Klopt, pure arrogantie om te denken dat een atheistische overheid en samenleving per definitie tot een betere samenleving zou leiden.
Geleidelijk aan seculariseert Nederland maar wordt het er veel beter van?

Ik ben niet christelijk en individualisering is uitstekend maar de afbraak van de samenleving in de jaren 60/70 heeft weinig goeds gebracht.

Eikenhout | 29-05-09 | 13:48

@ xiMaTix_nl | 29-05-09 | 13:42

Volgens mij lees jij een beetje selectief. Daarnaast is je grrristelijke gekwetstheid schattig en laat je even lekker zien dat je een kleine, suffige hypocriet bent door in huilen uit te barsten als er even op grrristenen gezeken wordt terwijl jij zo graag ziet dat er moslims afgezeiken worden.

kolonel klootoog | 29-05-09 | 13:48

Mijn acrobat plugin zegt: "There was a problem reading this document" Dat kun je wel zeggen ja...

klaas.heitinga | 29-05-09 | 13:47

xiMaTix_nl | 29-05-09 | 13:42
Keloel van de magnitude Reedt Van Ella.
En ja; dat is een ad hominem.

Merlot | 29-05-09 | 13:46

xiMaTix_nl | 29-05-09 | 13:42
Dat heeft geen enkele zin. Na mij de zondvloed, dus dan zouden we erg op de zaken vooruitlopen. Voorts vind ik dat je een punt hebt: de misloms hier die de gristelijken bashen ... Het zou niet moeten mogen op een met genuanceerdheid en erudietie gelardeerd platform als dit.

Jaap de Paap | 29-05-09 | 13:45

slingerapenstaart | 29-05-09 | 13:30
Jammer dat de Azijnbode er niet bijzet, dat het moskeebezoek met 100% zal stijgen.
Per jaar, wel te verstaan.
Naar schatting ...
Gezien het tempo waarin de CDA/PvdA/CU-gestuurde immigratie verloopt.
www.elsevier.nl/web/10235447/Nieuws/La...

Merlot | 29-05-09 | 13:45

quadtuning | 29-05-09 | 13:24
Heeft niets met jankerig te maken. Ik vind het alleen zo flauw dat hier keer op keer zoveel aandacht aan wordt besteed.. Waarom niet eens een stukje over de Islam, waarin het net zo los gaat als soms over Christenen. Paar cartoons erbij.. Ohnee.. stel je voor! Christenen is wel makkelijker! Kunnen we weer welles nietes roepen over evolutie en zondvloed en reaguurders belachelijk maken die hier wel waarde aan ondervinden.

xiMaTix_nl | 29-05-09 | 13:42

xiMaTix_nl | 29-05-09 | 13:15
Paperchulo | 29-05-09 | 13:22
=========
"Kunnen ze wel tegen de gristenen"?
Zijn jullie nou helemaal van de pot gerukt?
.
Het CDA heeft, afgezien van de 8 Paarse jaren, 75 jaar onafgebroken geregeerd.
Dus wie hebben die miljoen (and counting) hoofdzakelijk vijandig tegenover onze cultuur staande mo-gelovigen binnengeloodsd?
Ze hebben gewoon liever met achtergebleven fundimoslims te maken dan met religieus geemancipeerde, vrije Nederlandse burgers.
En dus wordt "De Nieuwe Mens Modelletje CDA/PvdA" bij honderdduizenden tegelijk naar binnen gehoosd, om de gemeenschap van vrijdenkers te "verdunnen".
.
Zie de immigratietactiek van Indonesie in de christelijke Molukken, of de immigratietactiek van China in Tibet, en destijds van de USSR in de Baltische staten, etc. etc.
Dat spelletje wordt ook hier gespoeeld, en wel door de gristenpolitiek + de Rooie Regenten (die ook liever gehersenpoelden hebben dan vrijdenkers).
Met medeweten en goedkeuring van de gristenstemmers!
.
(Ik geef toe dat het tijdens de Paarse jaren extra hard ging, maar dat gaat het met het PvdA-kabinet nu ook, en daar zijn de gristenen met maar liefst twee coalitiepartijen medeverantwoordelijk voor!)

Merlot | 29-05-09 | 13:39

hee jongens even semi-offtopic hiernaast op de frontpage van geenstijl hun poll.. zie ik toch wel verbaasde resultaten om maar even te zeggen 30% zou hun kind naar een christenlijk of katholieke school sturen.. tegen 31% naar een openbare. Ik zelf heb op openbare scholen gezeten.. tot de laatste 2 jaar van mn havo op een christelijke school. Dit heb ik als zeer prettig ervaren. Ik ben zelf niet gelovig maar het idee achter hun levenswijze is wel goed! jammer dat ze altijd afgekraakt worden hier.. Ik bedoel de omgang op die school over het algemeen met elkaar heb ik echt als een stuk positiever ervaren! misschien komt dat idd door hun levenswijze, de bijbel. Het is waar dat alle westerse maatstaven hierop gebaseerd zijn. ik zie dit nu afgebrokkeld word door Islamieten en een KLEINE groep atheïsten die net doen alsof met hun visie Nederland beter wordt en dat NL niet beter wordt door mensen met een christelijke achtergrond.

northern comfort | 29-05-09 | 13:37

kolonel klootoog | 29-05-09 | 13:34
Daar gaat het toch niet om. Ging even over wat Weesie op tv vertelde en de domme 1op1 vergelijkingen hier die kant nog wal raken. Zoiets als wat jij nu doet. Geen begrip van context wel spuien...

multi interpretabel | 29-05-09 | 13:37

Niet alleen de gristenen zullen moeite hebben met heaumeaux als echtpaar in een verhaaltje............ nog een paar jaar dan is het voorbij met die monosexrelatieverhalen.

illuvatar | 29-05-09 | 13:36

Was eigenlijk best een 'leuk' examen, ook die tekst waarin een persoon aan de redactie van de Financial Times (ofzo) schreef hoe hij de 10 pond die hij van z'n kerk had gekregen het best kon investeren om er meer van te maken, en waarop het antwoord uiteindelijk was: Boeiend, koop er gewoon wat drankjes van.

-Seb | 29-05-09 | 13:36

Voor hetzelfde geld zit bij geenstijl een hele reli-redactie te bidden en psalmen te zingen voordat ze een topic de wereld in sturen. Ik krijg langzaam het gevoel dat de haan drie keer per dag kraait hier op geenstijl, om daarna snel de handen in onschuld te wassen en de kids van 'de school met de bijbel' op te halen.
Bevestiging zoeken van de eigen overtuiging door het tegenovergestelde uit te dragen is niet nieuw in de psychologie.

exotabommetje | 29-05-09 | 13:35

@ fotofuck | 29-05-09 | 13:28

*LOL*!

Dat is op zich wel grappig; mensen die wat kritische geluiden plaatsen jegens in sprookjes gelovende grrristelijke domdenkers verwijten dat ze een geestelijke beperking hebben.

Als je in een ouwe bozige god geloofd die ook nog eens zijn eigen zoon is ben je echt mentaal helemaal gezond.

*met een glimlach de middag in gaat*

kolonel klootoog | 29-05-09 | 13:34

fotofuck | 29-05-09 | 13:28
Nee, dat topic over die Al Soennah moskee ging stiekum over gristenen? Wat een verwarring.

Achterdocht | 29-05-09 | 13:33

Merlot | 29-05-09 | 13:13
Zeg nou zelf: ze vroegen er gewoon om, met die korte rokjes.

Jaap de Paap | 29-05-09 | 13:31

jongens er gaat wat mis

mijn welgemeende excuses hiervoor

slingerapenstaart | 29-05-09 | 13:31

fotofuck | 29-05-09 | 13:28
Vorig topic debiel.

mindless | 29-05-09 | 13:30

@multi interpretabel.

Mee eens, er wordt hier alleen maar gezeur over christenen gepost.
Ik krijg weleens de indruk dat de meeste hier, letterlijk met een geestijke
beperking te kampen hebben.

fotofuck | 29-05-09 | 13:28

Als je die soms bijzonder verontrustende mythologieen in den bijbel aan kan, moet een stukkie tekst over twee mannen die dan toevallig getrouwd zijn, toch wel te doen zijn? Wat een hypocriet gelul. Was de pastoor de avond er voor wat te ruw en proberen ze nu een poging te wagen om een gratis herkansing eruit te slepen?

Ik raad hem een stukje Dominee Gremdaat aan. Het staat wel ergens op youtube en het heet 'Beledigen'.

Achterdocht | 29-05-09 | 13:27

@multi interpretabel.

Mee eens, er wordt hier alleen maar gezeur over christenen gepost.
Ik krijg weleens de indruk dat de meeste hier, letterlijk met een geestijke
beperking te kampen hebben.

fotofuck | 29-05-09 | 13:27

Ik las dit gisteren en wist gewoon dat er relifreaks gingen zeiken.
Triest volk, ik blijk Jomanda te zijn.

Botte Mosher | 29-05-09 | 13:27

Het is wèl The Night Listener ipv The Light Listener!!

René from the Café | 29-05-09 | 13:26

Gezakt reli-lul, gewoon gezakt.

Rammstein | 29-05-09 | 13:25

Ik begrijp werkelijk niet waarom je wel mag vallen over een anti-VVD verhaal en dat GS dan een 'boehoe, dit is indoctrinatie-verhaal' reactie krijgt en waarom deze christen dat niet mag voelen over een homohuwelijk.

tafkaFM | 29-05-09 | 13:24

xiMaTix_nl: Als er een Moslim had opgedoken met dit probleem, dan was dat ook gemeld. Doe niet zo jankerig.

quadtuning | 29-05-09 | 13:24

Paperchulo | 29-05-09 | 13:22
Vorig topic debiel.

mindless | 29-05-09 | 13:24

Ik wijd het aan inteelt. Dit kan gewoon niet.

Stevie_Ray_Vaughn | 29-05-09 | 13:23

xiMaTix_nl | 29-05-09 | 13:15
Inderdaad, tegen christenen durven ze wel hoor. Stoere jongens.

Paperchulo | 29-05-09 | 13:22

xiMaTix_nl | 29-05-09 | 13:15
Vorig topic debiel.

sjaakdeslinksesul | 29-05-09 | 13:19

Ik heb mensen gesproken die niet eens door hadden gehad dat het fragment over homo's ging, hoe goed heb je dan de tekst gelezen :')..

Fail @ gristenhond, hoop dat ie gezakt is.

Florianvo | 29-05-09 | 13:19

Een gristen uit harderwijk die kan lezen. Ik zeg hulde voor die jongen!

sjaakdeslinksesul | 29-05-09 | 13:19

Zucht... ga nou eens stoer doen tegen Moslims! Laaaaat ze! Nieuwswaarde 0 dit!

xiMaTix_nl | 29-05-09 | 13:15

atinho | 29-05-09 | 13:09
Ja, dat stukkie van de Bijbel waarin Lot stomdronken alletwee zijn dochters neukt en zwanger maakt, lezen ze zonder een spier te vertrekken.
Maar natuurlijk hadden die dochters het zelf uitgelokt; en dat is dan wél weer een echt tiepies gristelijke boodschap.
Rare jongens, die gristenen.

Merlot | 29-05-09 | 13:13

Volgens bovenstaand bericht op geenstijl.nl heeft een christen heeft moeite met begrijpend lezen van een examentekst. Geef in tenminste vijfhonderd woorden een helder betoog over de oorzaken en gevolgen vermeld in dit bericht. Rond af met een duidelijke conclusie.
Nummer de bladen en vermeld op alle bladen uw naam en examennummer. Schrijf duidelijk en sla steeds een regel over. Success.

denwop | 29-05-09 | 13:12

@ Kniftig | 29-05-09 | 12:50

Weet je wat ik vind:

Dat die kerel lekker mag zeggen wat hij wil. De man maakt gewoon reële beslissingen voor zijn omroepvereniging zodat deze 1. tot stand kan komen en 2. een goede kans van slagen heeft.
Hij heeft een christelijke opvoeding en is daar trots op. Terecht. Dan weet je waar je over praat. Tegen iets aanschoppen zonder kennis ervan is voor reaguurders zoals jij. En de christelijke normen en waarden zoals beschreven in de geboden waar hij het over had is exact de speelruimte waarin geenstijl zich altijd heeft begeven. Grenzen opzoeken en ze voor jezelf trekken.
Ik was blij dat Weesie serieus bezig is met de omroep en niet als een kleuter zijn middelvingertje onder de tafel zit op te steken. De manier die hier altijd goed werkt.

Professioneel en Reëel. Alleen die wallen konden niet.

multi interpretabel | 29-05-09 | 13:12

dondermuis | 29-05-09 | 13:04
Joh, het kan nóg gekker met geloofsverheerlijking en religie-verdwazing.
Meerrrrmalen verkracht worden door een terroristische Islam-enforcer, en dan zeggen dat je niet boos op hem bent (omdat je daarna thee en koekjes kreeg).
Ik ben ben benieuwd of die policor dweil er ook zo over gedacht had, als ze door een blonde Twentse boerenzoon meermalen ongevraagd was geramd, en daarna een biertje van hem kreeg?

Merlot | 29-05-09 | 13:10

Ik zou schrikken, 4 keer de teksten lezen en mijn concentratie verliezen als het een bijbeltekst was.

atinho | 29-05-09 | 13:09

@ whoppah | 29-05-09 | 12:44:
U bent inmiddels wel 29 jaar verder - dat maakt natuurlijk ook enig verschil.

pseudonaam | 29-05-09 | 13:08

lol, ik moest de tekst gisteren ook twee keer lezen voordat ik begreep dat het om homo's ging.

King Kermis | 29-05-09 | 13:06

who gives a fuck! als jij je diploma kunt halen door een tekst over 2 homo's te lezen dan doe je dat gewoon. (kijkt vol trots naar zijn veterstrik diploma)

Buttmonk | 29-05-09 | 13:06

edit: cry us a river biaaaatch! -

Yes and then i build a bridge and get over it... suckers... Dat leer je niet he uit de bijbel...

Kniftig | 29-05-09 | 13:06

-weggejorist-

dondermuis | 29-05-09 | 13:04

Gristenen moeten ook helemaal niet veel weten, bijbel lezen en er naar leven en verder je bek houden op dat veluwe reservaat. Hek erom en heel ver terug in de tijd gaan leven en dan ook niet meer gaan klagen daaro.

Jan Boel | 29-05-09 | 13:02

sywert is lievv. handen af van sywert (en dan bedoel ik niet "hak zijn handen af")

superjan | 29-05-09 | 13:02

@ Kniftig | 29-05-09 | 12:53

Wat zeg je me nu?

*shock*

kolonel klootoog | 29-05-09 | 13:01

Haha, dit is het grappigste relie-freak nieuws sinds ze in de UK een kinderboek niet mee lieten dingen voor een kinderboekenprijs omdat het over 3 biggetjes ging...

buurvanurk | 29-05-09 | 13:00

het 3e reli topic alweer vandaag. Waar blijven Jan en Yo?

mindless | 29-05-09 | 13:00

Grappig. Maar hij kan altijd nog kerkelijk leider worden, en er naast zijn huwelijk een homosensuele relatie met een mannelijke meth-hoer op na houden.
Zoals de meeste gristelijke anti-handtasjes.

Koekje-dr-bij? | 29-05-09 | 13:00

Die vragen waren ontzettend makkelijk, sws was het hele examen veel te makkelijk. Jammer dat er weer 2 onduidelijkheden inzaten

Tarquinius | 29-05-09 | 12:57

als van gristenen het heaumeau-zijn niet mag;

waarom zitten die priesters dan altijd aan kleine jongetjes?

mag zeker wel als je een jurk aantrekt >:(

dave+1 | 29-05-09 | 12:57

En de gepredikte 'liefde' dan? Hij houdt toch van zijn al of niet jonge heer?

dubber | 29-05-09 | 12:55

Teen @ 12:49

Hehehe Andre van Duin homo?.... gek

Kniftig | 29-05-09 | 12:53

hang 'm high

eric de peric | 29-05-09 | 12:53

Voor mensen die ogenschijnlijk zo onzettend weinig van de sexuele driften van de mens afweten, hebben de fundigelovigen altijd wel verdacht véél nageslacht.
Zowel gristen als mohammo's.

Merlot | 29-05-09 | 12:52

zitten hier nou allemaal vwozessertjes te posten

waar blijven die gristenen zelf

kots erop, gat in de grond, zand erover

vier keer lezen... ik durf te wedden dat deze kandidaat alle boeken van maupin op de boekenplank boven het bed heeft staan

slingerapenstaart | 29-05-09 | 12:51

Weet je wat ik vind:

Dat geenstijl Weesie zn carriere moet beeindigen.. die uitspraken van hem zijn onvergevelijk en staan haks waar geenstijl voor staat of heeft gepretendeert voor te staan... Zijn uitlatingen waren ronduit laf!

-edit: cry us a river biaaaatch! -

Kniftig | 29-05-09 | 12:50

Gristen doen toch ook iets met doekjes en rokken enzo?

Ok.... ik ben tegen !

NoObmetPeeCee | 29-05-09 | 12:49

Ik ken dat gevoel. Ik voelde mij ook heel vies de eerste keer dat ik hoorde dat Andre van Duin homofiel was. Ik bedoel, ik lachte om zijn grapjes man. Gadverdamme.

Teen | 29-05-09 | 12:49

Overigens werd Dr. Kniftig in 5 Havo ook geconfronteerd met de visuele vertaling van de Vierde man.... Buitengewoon onverwacht werd Rutger Hauer plots oraal bevredigd door die andere kerel... Wat volgde was het begin van het einde van Dhr. Lever z'n carriere als nederlands docent op een zmokschool...

Kniftig | 29-05-09 | 12:48

@mistryx
ik ook niet en dat hoefde blijkbaar ook niet want ik had alle vragen bij die tekst goed

whatevah | 29-05-09 | 12:48

lol ik had niet eens door dat het daar over ging^^ doodsaaie tekst.

wel een 6 :D

Mistryx | 29-05-09 | 12:46

Ik had het gister ook niet meteen door hoor...

tada | 29-05-09 | 12:46

Dominique is ook een grappige naam eigenlijk als je het zo bekijkt.

A: is het een wijven naam...
B kan je het grappig ontleden. Let op: Domini = heer en Nique = neuken op z'n Frans Dus eigenlijk heet hij Godfucker Weesie...

Ja sorry ik heb geen bijbelse normen en waarden meegekregen dus van mij moet je inet veel verwachten...

Kniftig | 29-05-09 | 12:45

Meningen van Gristenen zijn per definitie niet relevant.
Next.

Henry | 29-05-09 | 12:45

Hmm vreemd genoeg deed ik dit examen even on the fly en wat denk je?
100% score
Toch knap met mijn MAVO-4 (1980)
Of is het niveau zoveel lager geworden?

whoppah | 29-05-09 | 12:44

Christenen hebben toch al veel moeite met lezen.
Ze nemen alles voor waarheid aan, want het staat zo geschreven.
Arme jongen, tijd om hem voor de herkansing een brochure van het COC te laten vertalen...

da wizard | 29-05-09 | 12:41

Brusselmans Het is The Night Listener niet The Light Listener

mikeymike_nl | 29-05-09 | 12:41

Stoten jullie Weesie zn aankomende nageslacht niet hiermee voor het hoofd... Zonder de bijbel leer kan een mens immers geen goede normen en waarden aanleren (vrij geciteerd van D.W.)

Kniftig | 29-05-09 | 12:41

Ik heb de relatie die Jezus met God heeft ook nooit gesnapt. Waarom laat een vader zijn zoon aan het kruis nagelen?

Slomo | 29-05-09 | 12:40

wat een aanstellerietus... noch in de vragen noch in de tekst wordt expliciet naar de homofilie verwezen, slechts heel licht aangestipt, zoals je even je eikel verkennend langs de kontharen strijkt. laat gewoon een foto van twee sexende homo's zien, dan piepen ze wel anders daar!

joris strooigoed | 29-05-09 | 12:40

Integreren is moeilijk....... ook voor gristelijke autochtonen.

illuvatar | 29-05-09 | 12:40

VWO en niet verder kunnen denken dan je eigen beperkte kader. Mag hopen dat hij zakt of anders de sjeest op de universiteit. Ach nee hij gaat natuurlijk naar de vu feesten zonder blootposters met andere gristenhonden

Dr. Funkenstein | 29-05-09 | 12:40

Zo heft Geenstijl fftjes weer een profileringsdrang gekregen?

Kniftig | 29-05-09 | 12:40

Je moet godver gewoon accepteren dat er ook andere mensen bestaan dan dat inteelt product dat gristenen heet! Een gelovige mag je niet aanvallen op zijn levenstijl maar waarom vallen zij iedereen anders wel aan? Stel hypocrieten zijn het. Leer elkaar verdomme te accepteren, het bestaat deal with it!

Jaimy Fox | 29-05-09 | 12:38

Oow.. ik had ook helemaal niet door dat het over een stel heamueax ging hoor :S?!

sjaakiespeelman | 29-05-09 | 12:38

Dit is een uitstekend begin om mensen die niet normaal kunnen nadenken vanwege religieuze tunnelvisie te weren van het Hoger Onderwijs. Hulde!

Iko Nal | 29-05-09 | 12:36

Ik voorzie volgend jaar een CU examen censuur commissie ...

newedav | 29-05-09 | 12:36

Help me even weer terug naar de realiteit. Die W in VWO, stond die nou "waanzinnigen", of voor "wetenschappelijk?"

TheFlix | 29-05-09 | 12:34

Pure jaloezie! Hij vindt het gewoon jammer dat hij niet met zijn vader, broer of de dominee kan trouwen.

Superior Bastard | 29-05-09 | 12:33

Ik maak bezwaar tegen de term god. God is gewoon een Amsterdammer.

John McClane | 29-05-09 | 12:33

Religie is als een bord voor je kop.
Als je de tekst 4x moest lezen dan zak je zowiezo of denken grrristen/mossels anders dan normale mensen?

Haragha | 29-05-09 | 12:33

je zit op het vwo en moet een tekst 4x lezen om hem te kunnen begrijpen??

enkele reis VMBO!

Guy! | 29-05-09 | 12:33

Vond hij herkenning in het stuk, zelf reflectie zeg maar

flupstra | 29-05-09 | 12:32

Sinds ik gehoord heb over de bijbelsche opvoeding van dhr Weesie lees ik dit soort berichten toch anders.

drijflijk | 29-05-09 | 12:32

Lol @ "De rigide pepermuntzuiger".

Superior Bastard | 29-05-09 | 12:32

Hij moet niet zeiken.

Geloof = liefde, en als dat tussen 2 mannen gebeurt, so be it.

stakker.

Bassie_ | 29-05-09 | 12:31

heeft ie het gehaald dan?

MTB | 29-05-09 | 12:31

Heet hij toevallig Weesie?

exotabommetje | 29-05-09 | 12:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken