Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Einde aan grove subsidies milieuclubs

vissenvijfer.jpgLOL! Er komt eindelijk een einde aan 'bewustwordingsprocessen' voor het milieu. De ongebreidelde subsidies aan clubjes die stomme happenings organiseren, tv-programma's sponsoren en u tot in den treure blijven vertellen dat er milieu is met hun LALA-GELD mentaliteit. Milieuminister Kramer gaat er een eind aan maken. En dat is best goed. Want nu moeten milieuclubs of bedrijven die subsidie willen vangen gewoon met een praktische oplossing komen om het milieu te verbeteren. Dat gedoe met draagvlak creëren is vanaf straks eindelijk voorbij. In de praktijk komt het er dus op neer dat vooral de slappe ouwehoerders, de paarse broeken onder de milieuverenigingen langzaam kapot gaan. Daahaag, Stichting Natuur en Milieu en al die moralistische beterweters. Of zoals wij stellen. Milieu, je kan er over mekkeren, je kan er ook mooie ongesubsidieerde foto's van maken!

Reaguursels

Inloggen

Bij de weg;
Dit stukje google nieuws is wat betreft genoemde stelling al tamelijk verhelderend.
.
'Minister Cramer pareert kritiek op slimme wijze'
www.tctubantia.nl/regio/twente/5033491...
.
T’ is een vlucht naar voren om weer eens net te doen alsof je wat doet om intussen alles te laten zoals het je toevallig uitkomt. Daar clubjes als een PvdA met een (C) Kramer voorop vooral gespeend zijn van enig realiteitsbesef/rationele redeneringen in deze kan ook niet anders verwacht worden lijkt me.
Je gaat ook niet van een Jehova getuige verwachten dat ie plots het verhaal van die 144.000 uitverkoren of iets als een evolutietheorie gaat accepteren als een realiteit. Buiten het feit dat je daarmee een miljarden (soepsidie) bedrijf en simpele baantjesmachine de nek omdraait gaat ook je navelstaarders wereldje het raam uit.
.
"Ik vind trouwens dat een regering die haar eigen kritiek financiert, een teken van een volwassen democratie is", zegt hij. "Ik ben niet overtuigd van de noodzaak om dat zomaar op de schop te nemen."
Wat de heersende opvatting is wat betreft iets als democratie hebben mensen als Volkert tamelijk duidelijk gemaakt. Je financiert clubjes die middels terrorisme/intimidatie de bijl willen leggen aan de wortels van de democratie, dit mede in het kader van een “sociale revolutie”
.
“Uit de jaarrekening 2007 van Natuur en Milieu blijkt dat er bijna 6,9 miljoen euro inkomsten waren. Ruim één miljoen daarvan kwam uit eigen fondsenwerving. De Nationale Postcode Loterij droeg 2,2 miljoen bij, net als Cramers ministerie. Andere overheden droegen nog eens 1,2 miljoen bij. De rest kwam onder meer uit beleggingen.”
.
“Bijna 7 procent van het budget van Natuur en Milieu in 2008 (454.412 euro) ging volgens een woordvoerder naar structurele kosten voor onder meer directie, personeelszaken, automatisering en de facilitaire dienst. Daar zit ook een deel van de in totaal 4 miljoen aan salarissen in.”

said_fred | 28-05-09 | 09:59

@ extra_anoniem | 27-05-09 | 10:44
Verder alles goed ? wel op tijd je pilletjes innemen he ?
Dat crisis met het weer doet het ergste vrezen.
Aan dit soort niet bestaande "crisissen" hoeft niets te worden gedaan daar ze dus niet bestaan. Stompzinniger dan kreten dat het weer veranderd en helemaal kapot gaat komen ze niet.
Maar je zet jezelf toch wel flink te kakken als zijnde een intellectueel lichtgewicht, een simpel zieltje, een onnozele kwast.
want je mot toch wel erg simpel van geest zijn ( of van de trap gevallen) zijn om daar nog anno 2009 met dit soort idioterie aan te komen kakken.
Doe eens gauw nieuw allu hoedje maken.

said_fred | 27-05-09 | 21:49

Dat krijg je van OVER(subsidie)BEVISSING, dat moet jullie toch weten als milieuclubs!!

ONS | 27-05-09 | 21:42

Hoe meer soepsudie de Staat geeft, hoe meer belasting ze moeten innen, dus hoe meer macht ze hebben. Die macht wordt dan vanzelf steeds groter doordat die soepsudie naar linkse organisaties gaat die dan via een links OM, gesoepsudieerde rechters, etcetera rechtzaken gaan voeren tegen de belastingbetalers. De belastingbetaler trekt dus altijd aan het kortste eind. En ja, ik ben ook voor een beter milieu en mooie natuur, maar niet op deze manier!

jospeh6085 | 27-05-09 | 16:12

-edit | 27-05-09 | 14:30

Heb ik zeker even gemist of bedoelde je US?

Heb je ook iets positiefs gehoord over Wilders in de US? Ik vond het bij de honden af zo "kritisch"

Gelukkig weet Wilders elk door het links journalistiek geteisem als negatief gemonteerd nieuwsfeit, met enkele rake woorden, in zijn werkelijke context te zetten.

Ik hoop wel dat de PVV de kans krijgt om de verplichte winkelnering bij de NVJ en KIEM, zoals die in de Omroep CAO staat, te verwijderen zodat Wakker Nederland en PowNed elke journalist, cameraman en technicus naar vrije keuze kunnen aannemen ipv het huidige, door de algemeen verbindend verklaarde Omroep CAO verplichte, dom linkse FNV kadaver volk.

Hans Anders | 27-05-09 | 15:46

Die clubs zijn subsidieverslaafd dus zullen wegen zoeken om alsnog geld te vangen. Iets wat innovatief is hoeft immers niet mogelijk te zijn. En zo komen er schone luchtkastelen.

De Mounties | 27-05-09 | 15:33

als ze al dat reclame geld hadden gestoken in middelen om de huidige puinhopen te recyclen, dan zou er nu al minder troep zijn geweest. -.-

overigens is het nog steeds diefstal als je van de vuilnishoop een goed werkende draagbare tv meeneemt. want uhhh.... jah.... niemand wil`t hebben... da`s gewoon crimineel zoiets.
maar we moeten wel milieu bewust doen en recyclen enzo.

Charly_Trippo | 27-05-09 | 15:22

@Fimbulvetr | 27-05-09 | 14:15
Ja, zoiets dacht ik al begrepen te hebben, maar veel dank voor de heldere verduidelijking!

-edit | 27-05-09 | 14:32

@Hans Anders | 27-05-09 | 14:11
Hetgeen mij alleen maar zegt dat je nu dus iets aan die amoniak moet gaan doen. Het staat nooit stil, toch?

-edit | 27-05-09 | 14:31

@Hans Anders | 27-05-09 | 14:17
Aj....
*zich afvragend waarom al die journalisten die met Wilders naar de UK vlogen nog een perskaart hebben*

Denk dat je een ietwat vertekend beeld hebt van de journalistiek, die inderdaad overwegend linksig is, maar om iets andere redenen

-edit | 27-05-09 | 14:30

-edit | 27-05-09 | 14:10

In welk door NVJ en KIEM geterroriseerd massamedium krijgt een tegengegeluid enige ruimte?

Als een journalist verstandig wordt en zich afkeert van de goebbelse propaganda machine, dan trekt de NVJ zijn perskaart in en schakelt KIEM de energie naar de camera's of de satelietverbinding uit.

Hans Anders | 27-05-09 | 14:17

-edit | 27-05-09 | 14:06
Haha, niet-lineaire dynamische systemen zijn moeilijk te beschrijven. Wellicht kan ik het duidelijk maken met een analogie. Knoop twee stuiterballen met een elastiekje aan elkaar,laat die in een schuurtje tussen 5 speelse katten vallen, en voorspel exact hoe het schuurtje er over een half uur uit ziet. Welke verfpot nog overeind staat, of er iets kapot is, of de katten nog spelen, of de stuiterballen nog heel zijn, of het elastiekje nog rekt en ga zo maar door.

Fimbulvetr | 27-05-09 | 14:15

-edit | 27-05-09 | 14:00

CFC's en CFK's zijn echter perfecte koudetransportmiddellen.

Nu wordt er in de industrie weer vooral het gevaarlijke amoniak gebruikt wat met veel meer toegevoegde transport energie dezelfde koel prestaties moet leveren.

Duurzaam? Millieuvriendelijk? Millieuwinst? 3 x nee.
Dom linkse domheid? 2 x JA!!

Hans Anders | 27-05-09 | 14:11

@Fimbulvetr | 27-05-09 | 14:10
Helemaal eensch!

-edit | 27-05-09 | 14:10

@Hans Anders | 27-05-09 | 14:02
Ah, ok. Maar dat is een heel andere discussie. Doet de media ook vrijwillig aan mee en kennelijk is er geen waardige tegenlobby die via diezelfde media een gezond tegengeluid laat horen. Al dan niet gesoepsidieert. Dat maakt ook een belangrijk onderdeel uit van het probleem.

-edit | 27-05-09 | 14:10

-edit | 27-05-09 | 13:51
Vroeger, toen de boer nog in de eigen sloot piste, moeder de vrouw in diezelfde sloot de de was deed en er ook nog eens met het hele gezin uit dronken, dan kon dat best, dat was niet eens echt ongezond. Dat heel Amsterdam dat in de middeleeuwen hetzelfde deed in grachten, dat was vragen om ellende.

We zijn met veel, we produceren meer afval dan het millieu kan verwerken, dus we moeten daar de natuur helpen om ons afval af te breken. Verder kan er best duurzaam geproduceerd worden, zonder de natuur te slopen.Recyclen kan. Minder hulpstoffen gebruiken kan.

Maar laten we het wel even nuchter bekijken en niet zo hysterisch te reageren zoals de Groene Khmer vaak doet.

Fimbulvetr | 27-05-09 | 14:10

@Fimbulvetr | 27-05-09 | 13:59
Ben bang dat ik je niet helemaal volg. Ik bedoel niet te zeggen dat de boel verkloot is, maar eigenlijk zo'n beetje hetzelfde als jij. Al kan ik het niet zo mooi uitdrukken.

-edit | 27-05-09 | 14:06

-edit | 27-05-09 | 13:51

Het zijn echter de linkse belasinggeld- en subsidieverbranders die nagenoeg onbelemmerd toegang hebben tot de verspreiding van de goebbelse propaganda leugens in de publieke massa media.

Hans Anders | 27-05-09 | 14:02

@Hans Anders | 27-05-09 | 13:51
Ik geloof ook dat de mens geen invloed heeft gehad op het ozongat, maar het enkele feit dat er nu geen CFK's in koelkasten meer zitten, is wel winst. Om andere een andere reden dan het ozongat, dat dan weer wel. Zoiets zou ik niet per definitie als domheid willen betitelen. Lijkt me iets te kort door de bocht.

-edit | 27-05-09 | 14:00

-edit | 27-05-09 | 13:43
Het klimaat is een tijdvariant niet-lineaire dynamische systeem, dat betekent dat het systeem nu in gedrag zal verschillen van het gedrag van enige tijd geleden en waarschijnlijk in gedrag zal verschillen met hetzelfde systeem in de toekomst. Niet lineair houdt in dat de uitkomst van een verandering nog al afhankelijk is van de beginvoorwaarden en de verstoringen. In zo'n systeem is 1 + 1 misschien 2, maar 1 +3 hoeft dan niet per se 3 te zijn en 1 + 2 is niet gelijk aan 2 + 1.

Evenwichten in een niet lineair tijdvariant systeem zijn vaak geen stabiele status quo, maar veel vaker dynamische limit cycles. Als de balans verstoord wordt in zo'n systeem, dan bestaat er een kans dat het systeem explodeerd, maar vaak hersteld het evenwicht zich op een nieuwe limitcycle. De grap is dat je dit niet kunt waarnemen op trend gegevens, maar je dus echt de hele periode doorlopen moet hebben om te zien of je idd op zo'n limit cycle zit.

Jouw opmerking dat als de boel verkloot is, dan is het waarschijnlijk FUBAR.

Fimbulvetr | 27-05-09 | 13:59

prachtige pica's, verschrikkelijke puin zooi..

damn en nu realiseert men zich dat dat statiegeld flesje terug brengen geen drol oplevert.

lang leven de mona..... ehrm.. consumpie!

jeuj..

OomAgentFactcheck. | 27-05-09 | 13:55

@Fimbulvetr | 27-05-09 | 13:47
Sure. Dat zal ongetwijfeld onderdeel zijn van de agenda. Eerlijk gezegd vind ik dat die domme roomblanke hedonist ook niet helemaal zonder schuld is. Want elk mensch kan en moet ook zelf nadenken. En zal een keer moeten stoppen om milieu en klimaat op één grote hoop te gooien. Het zijn 2 verschillende dingen.

-edit | 27-05-09 | 13:51

extra_anoniem | 27-05-09 | 13:28

De menselijke activiteit heeft geen enkele invloed gehad op het ozongat. Op het zoute zeewater brijft een dunne laag zoetwater met andere electrische en chemische eigenschappen. Onder invloed van de UV straling van de zon wordt er dagelijks ongeveer 30 miljoen ton natuurlijke CFC's geproduceerd, dat is dagelijks ongeveer 7 maal de hoeveelheid CFC's die de mensheid ooit kunstmatig geproduceerd heeft.

Ik heb het al vaker beweerd maar ik herhaal het nog maar weer eens: ALLES WAT MILLIEUCLUBS EN PARASITAIRE ORGANISATIES BEWEREN IS GEBASEERD OP LINKSE DOMHEID OF PROPAGANDA VOOR DE LINKSE KERK.

Hans Anders | 27-05-09 | 13:51

* hoopt dat het bespaarde geld nu wel een goede bestemming krijgt *

Je Verzint Het Niet | 27-05-09 | 13:49

Fleischbaum had dit anders, beter en snediger aangepakt.

Mr. van Scorel | 27-05-09 | 13:48

-edit | 27-05-09 | 13:37
Wel voor het leger onheilsprofeten dat in de westerse welvaart een nieuw Sodom en Gomorra ziet dat door de nieuwe goden millieu en klimaat op onbarmhartige wijze gaan vernietigd gaat worden als de ongelovige domme room blanke hedonisten niet snel bekeren tot de consuminderenreligie.

Fimbulvetr | 27-05-09 | 13:47

@de Relativist | 27-05-09 | 13:42
Ah, OK.

-edit | 27-05-09 | 13:43

@Fimbulvetr | 27-05-09 | 13:36
Ik denk dat de vraag of de CO2 uitstoot de oorzaak van klimaatverandering is eigenlijk helemaal niet relevant is. Het is veel eerder de vraag of je met minder CO2 uitstoot het klimaat weer 'terug veranderd'. Oftewel: is dat de oplossing? Ik wil meteen aannemen dat de mens heeft bijgedragen aan de klimaatverandering, maar ik denk dat wij te nietig zijn om het in gunstige zin te beïnvloeden. Klimaatdiscussie is leuk, maar dat overkomt ons, dus kunnen we beter tijd en energie steken in hogere dijken en betere stormvast bliksembeveiliging etc. En verder heeft het altijd zin om schonere energiebronnen te ontwikkelen. Da's nou eenmaal gunstig voor milieu, portomonee en olie-afhankelijkheid (en dus ook politiek).

-edit | 27-05-09 | 13:43

Mooi, het begin is er. Wat nu? De soepsidies aan politieke partijen. Te weinig leden om je broek op te houden? Beter je best doen en luisteren wat het volk wil. Alle mensen, die werken bij gesoepsidieerde instellingen hebben geen idee hoe hard mensen moeten werken om hun hobby's te financieren.
Vakantiegeld ontvangen? ging wel erg veel af hè!! BT heet dat , oftewel Bijzonder Tarief. Leuk begrip om legaal te jatten.

Prof.Download | 27-05-09 | 13:42

@ edit:
Nee, het zijn toch echt hele euri, waar CBS over rept. Weliswaar per 1000 liter loodvrije benzine, dus per liter spreken we over fracties daarvan.

de Relativist | 27-05-09 | 13:42

DANNY3960 | 27-05-09 | 11:20
vast wel. maar hij heeft natuurlijk wel gelijk.
het is de Bolkenstein-Fortuyn doctrine (binnen de nederlandse politiek)
om het recht: te mogen zeggen wat men vindt (ook van politieke tegenstanders - lees anders meningsvormenden) te verdedigen. het vrije debat is niet voor koorknaapjes.

kaasfondue | 27-05-09 | 13:40

ecologiste | 27-05-09 | 13:22

Het zou al een hele verbetering zijn als de horizontale windmolenas niet via een energie vretende tandwielkast de generator zou aandrijven.

Een 60 graden verschoven dubbel wiekenstel, dat een via een krukas een gemagnetiseerde zuiger in een grote spoel in de schacht van de molen beweegt, geeft een 60% hoger molen rendement en is zeker 50% goedkoper in aanschaf, bouw en onderhoud.

Hans Anders | 27-05-09 | 13:37

@Fimbulvetr | 27-05-09 | 13:29
Oh, ik wist niet dat dat een voorwaarde was voor rampen :)

-edit | 27-05-09 | 13:37

@de Relativist | 27-05-09 | 13:22
Ik neem aan dat je eurocenten bedoelt ipv hele euri? Ja, dat moet wel :)

Ik denk dat we ons niet gek moeten laten maken door verkiezingsgewauwel over teruggave van het kwartje van kok. Want dat zal onmiddellijk gecompenseert worden door een verhoging van een andere belasting. Het geld om beleid te maken moet ergens vandaan komen. En elk verkiezingsprogramma kost namelijk klappen met geld. Nooit opgevallen dat partijen die in verkiezingstijd of in de oppositie roepen dat de belastingen fors omlaag moeten dit in de praktijk nooit waarmaken? Ik denk als 0031 de belastingen halveert, dan wordt het hier erg vol met Europese gelukzoekerTs. Doe je niks aan.

-edit | 27-05-09 | 13:36

extra_anoniem | 27-05-09 | 13:28
Mijn beste, het broeikaseffect maakt het leven op aarde mogenlijk, zonder een warmte vasthoudende atmosfeer zouden we hier niet kunnen leven. De vraag is, verandert het klimaat door toedoen van de mens en welke rol speelt de extra uitstoot van CO2 door de mens hier in. Dat lijkt mij een wetenschappelijke vraag, maar zolang de discussie geleid wordt door een politiek orgaan dat International Panel on Climate Change heet, lijkt het mij heel moeilijk dat daar ooit een ander antwoord uit gaat komen dan: Ja, het klimaat verandert door toedoen van de mens!
Noem mij sceptisch, maar ik heb het niet zo op politici die zich met wetenschap bemoeien....

Fimbulvetr | 27-05-09 | 13:36

Hamlappen BBQ-en bij een klimaatstraatfeest, mag dat?

tipo | 27-05-09 | 13:31

edit | 27-05-09 | 13:18

Omdat Islamieten in het algemeen weinig met milieu hebben?

ecologiste | 27-05-09 | 13:30

-edit | 27-05-09 | 12:52
Prima ik geef je gelijk maar ik vind het nog steeds een prima stukje. Gewoon afschaffen die hap, nog beter.

Poepus | 27-05-09 | 13:30

-edit | 27-05-09 | 13:18
Nope, islamisering kun je niet de room blanke welvarende westerling aanrekenen, want dat is toch wel een beetje de rode draad in al die onafwendbare rampen die het einde van de wereld betekenen: het is de schuld van de VS, met West-Europa in het kielzog.

Fimbulvetr | 27-05-09 | 13:29

Sjongejonge Hoxha, lees eerst eens wat Kramer uitkraamt.
Er gaat alles bij elkaar meer subsidie verstrekt worden aan milieudingetjes...
Die fles wijn van Femke ging er zeker lekker in?

tipo | 27-05-09 | 13:29

@Fimbulvetr
Die ozonlaag hebben we dan ook door ingrijpen aangepakt, zie en.wikipedia.org/wiki/Ozone_layer#Ozon... Hetzelfde moet gebeuren met het broeikaseffect, het gaat niet op magische wijze weg.

extra_anoniem | 27-05-09 | 13:28

@ Edit:
Ik geloof dat ik je gelijk moet geven over de bevriezing, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de overheid er vanaf 2007 alles aan doet om het 'verlies' van die jaren te compenseren.
Voorheen was de gemiddelde accijsverhoging jaarlijks ongeveer €8 à 9,-.
In 2007 kwam er €11,- bij.
In 2008: €10,-.
In 2009: €12,-
Misschien is mijn rekenkundig inzicht niet naar behoren, maar het heeft er mi alle schijn van dat de bevriezing moet worden gecompenseerd.
Volksverlakkerij noem ik dat..

de Relativist | 27-05-09 | 13:22

@ Hans Anders | 27-05-09 | 13:00

Technologie is een schone zaak, of beter kàn een schone zaak zijn. Oplossingen zoals hoge schoorstenen die de smurrie uitstrijken over grotere oppervlakten
de.wikipedia.org/wiki/Effektive_Schorn...
zijn dus kortzichtig en niet duurzaam.

Windmolens en zonnenergie kunnen dat wel zijn, maar dan wel effectief en dus niet alleen om de zakken van de producent te vullen. Ik vraag me sterk af of de mestinjectie van tegenwoordig die de ammoniakvervuiling omlaag heeft niet uiteindelijk een schadellijke werking heeft op de bodem en het grondwater (om van natuur nog maar even niet te spreken). Dus ook zo'n kortzichtige oplossing blijkt te zijn.

ecologiste | 27-05-09 | 13:22

@Ik ben benieuwd wat de volgende onafwendbare ramp gaat worden waar door we met zijn allen dood zullen gaan, met de vogel- en varkensgriep schiet het ook maar niet op.
Fimbulvetr | 27-05-09 | 12:59

Ies simpel: islamisering, natuurlijk!

-edit | 27-05-09 | 13:18

Hans Anders | 27-05-09 | 12:54
OK, iek snap!

Fimbulvetr | 27-05-09 | 13:14

De huidige crisis is in sommige opzichten een zegen voor het land.
Dat talloze onduidelijke clubjes die van ons geld jarenlang de boel verziekt hebben nu zelf maar moeten zien hoe ze aan hun pegulanten komen is een goede zaak.

Milieuminister Kramer gaat er een eind aan maken. Dat zouden meer ministers moeten doen.

rijk | 27-05-09 | 13:07

@ -edit:
Helaas blijkt maar weer dat men niet moet afgaan op de onzin die op Wikipedia vermeld staat. De accijns op benzine zijn alleen maar verhoogd..
Nee, ik geloof niet in sprookjes.

de Relativist | 27-05-09 | 13:04

@basset hound | 27-05-09 | 12:55
Er zijn redeneringen die beargumenteerd beweren dat het kwartje al is teruggegeven door bevriezing van de accijns de eerste drie jaar na invoering. Is wat voor te zeggen.
nl.wikipedia.org/wiki/Kwartje_van_Kok

-edit | 27-05-09 | 13:00

ecologiste | 27-05-09 | 12:08

In 1912 klaagde de toenmalige Duitse Keizer dat hij 's-winters niet in zijn slot park, 20 km buiten Berlijn, kon wandelen omdat de stank van de kolenkachels van Berlijn hem de adem benam.

Hans Anders | 27-05-09 | 13:00

@ Basset hound:
Het beloofde kwartje van Kok is door het opvolgend kabinet weer van tafel geveegd..
Volgens mij was dat het bejubelde kabinet Balkenende I.
LPF (wie?), VVD en CDA.
Hetzelfde CDA dat zoet na zuur heeft beloofd.

de Relativist | 27-05-09 | 12:59

ITEACHYOU | 27-05-09 | 12:43
Op de lagere school werd ik bang gemaakt voor de naderende ijstijd, de aarde koelde in de jaren '70 af.
In de onderbouw van het VWO werd ik bang gemaakt voor de verwoestijning, misschien zouden de Pyreneeen de naar het noorden oprukkende Sahara tegenhouden, maar Zuid-Europa zou zeker in de Sahel veranderen.
In de bovenbouw van het VWO was zure regen het topic. Bossen en meren in Scandinavie waren onherstelbaar dood.
Ook kregen we het gat in de ozonlaag. De halve wereld zou blind worden en huidkanker krijgen.
AIDS was dan wel geen klimaatprobleem, maar minimaal de helft van de wereldbevolking zou er aan sterven.
Nu warmen we de aarde op door CO2.

Ik ben benieuwd wat de volgende onafwendbare ramp gaat worden waar door we met zijn allen dood zullen gaan, met de vogel- en varkensgriep schiet het ook maar niet op.

Fimbulvetr | 27-05-09 | 12:59

en het kwartje van kok?

basset hound | 27-05-09 | 12:55

@Fimbulvetr | 27-05-09 | 12:49
:)

Uit het plan Kramer: 'Als milieuorganisaties een rol gaan spelen in het promoten of organiseren van deze activiteiten, kunnen ze daarvoor subsidie aanvragen. Als ze dat niet doen, zullen organisaties als Milieudefensie en stichting Natuur & Milieu de staatsbijdrage ongeveer zien halveren.' Zie de link naar trouw uit de topic-tekst. www.trouw.nl/groen/nieuws/article27701...

-edit | 27-05-09 | 12:55

Fimbulvetr | 27-05-09 | 11:59

Een thermokoppel is veel gebruikt als vlambeveiliger voor gastoestellen en bestaat uit twee verschillende composiet metalen, bv Chromel en Alumel, waarvan de warme kant aan elkaar gelast is.

Als er een groot temperatuursverschil is tussen de warme kant (door de vlam) en de koude kant, dan ontstaat er een gelijkstroom die groot genoeg is om een gasklep open te houden.

Een thermokoppelzuil bestaat uit duizenden opgedampte laagjes Chromel en Alumel gescheiden door een isolator en waarvan, om en om, de warme en de koude kant aan elkaar gedampt worden. Hierdoor onstaat er een batterij van thermokoppels die elk ca. 0,2 Volt en afhankelijk van het contactoppervlak tot wel 7 watt kunnen leveren.

Door de holle kern van de thermokoppelzuil worden de hete uitlaatgassen gevoerd terwijl de koelere verbrandings lucht de koude kant koelt. Met de aldus geproduceerde gelijkspanning wordt knalgas (HHO) geproduceerd die direct in de generator wordt gezogen en daar het verbrandingsprocess stabiliseerd.

Vroeger stonden in elk laboratorium thermokoppelzuilen die op stadsgas, houtskool of kaarsvlammen werkten, maar nu vind je daar vooral andere gelijkspanningsbronnen. Met enige creativiteit plaats je thermokoppelzuilen in peacemakers, computers, mp3 spelers, enz, maar ook bij het uitlaatspruitstuk van hybride en gewone auto's.

Hans Anders | 27-05-09 | 12:54

borderliner | 27-05-09 | 11:48
Een jongetje van 4 en een tweeling van een jaar. Had je niet gedacht hè?
Zoals al eerder geschreven, al dat milieudrama met sippe ijsberen is allemaal schromelijk overdreven. Is het je wel eens opgevallen dat de aardas uit het lood staat? En dat deze kanteling geweaun doorgaat, of we nou melieubewuster worden of niet? Gek zeg, dat de polen smelten ...
In het rijtje gigapica's staat een hele rij platen uit landen die het allemaal niet zo nauw nemen met uitstoot en vervuiling. Waar jij (en ik ook hoor) netjes ons afval scheiden en de heffingen betalen, zijn er landen die meer ellende uitstoten dan wij weer goed kunnen maken. Laat meneer Gore met z'n dikke bek daar ook eens naar kijken, in plaats van argeloze mensen de stuipen op het lijf te jagen.
Zo, en nu op de fiets naar de glasbak!

zeroise | 27-05-09 | 12:54

de Relativist | 27-05-09 | 12:47

9 miljoen maar? Fokking niks.

zovoklets | 27-05-09 | 12:52

@Poepus | 27-05-09 | 12:35
Uit de speech van Wilders die hij wilde uitspreken in het 'wegloopdebat':
"Ik zou zeggen: stop met de Vogelaarwijken en de kunst- en milieusubsidies. Stop met de klimaat-waanzin en de gratis inburgeringcursussen." www.pvv.nl/index.php?option=com_conten...

Laat aan duidelijkheid weinig te raden over, lijkt me

-edit | 27-05-09 | 12:52

edit | 27-05-09 | 12:38
Ik vind jou ook koddig hoor! Echt een schatje! Neuquen?

Ik zal mij vanavond eensch inlezen, baseer mij nu wat ik vanochtend op RTL nieuws gezien heb en bij BNR in de auto heb gehoord, ik geloof je direct als het wat genuanceerder ligt dan gepresenteerd werd.

Op zich juich ik elke vermindering van subsidie toe. De staat mag kleiner en moet wat mij betreft beperken tot controle, arbitrage, veiligheid en faciliteren in infrastructuur en scholing.

Fimbulvetr | 27-05-09 | 12:49

@ ExtremeExtremist:
Onjuist, dit is NIET precies wat Wilders wilde doen.
Wilders wil afschaffing van milieusubsidies, maar dat is hier niet het geval.
Er blijft jaarlijks 9 miljoen aan subsidiegelden beschikbaar, echter..

.. Milieuclubjes dienen vanaf nu een verzoek tot subsidieaanvraag in te dienen, waarin wordt vermeld WAAR dit geld aan besteedt gaat worden.
Tot op heden ontvingen zij deze subsidies automatisch, waardoor de overheid geen zicht had op hetgeen waarvoor deze gelden werd gebruikt.

Toont maar weer aan dat verdieping in de materie niet is weggelegd voor de Wildersaanhangsels..

de Relativist | 27-05-09 | 12:47

ecologiste | 27-05-09 | 12:08
Van mij mag je bij de paus gaan klagen hoor, maar sinds 1900 is de bevolking in Europa met 100 miljoen en in Latam met zo'n 900 miljoen toegenomen, laten we het houden op zo'n miljard toename van uit een christelijke/katholieke achtergrond. Azie is de bevolking met 4,5 miljard in dezelfde periode toegenomen en met als resultaat in China 1,3 miljard en India 1,2 miljard inwoners. In Afrika zijn er in dezelfde periode 2,2 miljard mensen bij gekomen. In Azië en Afrika aan geboortebeperking gaan doen lijkt mij veel meer zin hebben.
nl.wikipedia.org/wiki/Wereldbevolking

Fimbulvetr | 27-05-09 | 12:43

Ten eerste, hoe hoog was die subsidie?

Weten jullie nog wat die eikels van de milieubeweging in de jaren tachtig riepen? Het Nederlandse bos gaat naar de klote door de "zure regen". Wie hoor je nu nog over zure regen?

De noordpool smelt door de opwarming van de aarde. Kan kloppen, maar wie zegt dat de mens verantwoordelijk is voor deze opwarming? De statistieken zullen niet verder teruggaan dan 1800 neem ik zo aan. Dus misschien zijn de fluctuaties in temperatuur wel normaal. Wel eens gehoord van zonnevlekken?

Quote van Wikipedia

Zonnevlekken zijn relatief donkere vlekken op het oppervlak van de zon. Het oppervlak van de Zon vertoont geregeld donkere vlekken. De zonnevlekken hangen samen met koelere plekken op de zon. Hun aantal is een maat voor de activiteit van de zon: hoe meer er te zien zijn, hoe actiever de zon. Een actieve Zon produceert korte explosies van energie waarbij geladen deeltjes vrijkomen. Als die deeltjes de aardse atmosfeer binnendringen kunnen ze poollicht veroorzaken. De kans op poollicht is het grootst in jaren met veel zonne-activiteit. Gemiddeld om de elf jaar verwisselt de Zon haar magnetische polen van plaats, de "actieve" periode. De laatste keer was in 2001 en de polen zullen zo blijven tot 2012, wanneer de polen opnieuw van plaats wisselen. Deze poolverschuiving gebeurt altijd op het hoogtepunt van de toename in het aantal zonnevlekken, elke 11 jaar.

Laat je niet bang maken door mongolen als Gore. Die voelen zich zo groot en belangrijk dat ze denken dat de mens invloed kan hebben op het weer.

Huichelaaars zijn het die milieufreaks.

Toch wil ik hen niet de schuld geven van de subsidies. Zij hebben ze uiteindelijk slechts ontvangen. Het is de overheid die hier schuld aan heeft. Met een beetje subsidie aan de milieu terroristen denken ze hun straatje schoon te vegen. Daarna spelen ze mooi weer met mededelingen dat ze het goed voor hebben met het milieu etc.

ITEACHYOU | 27-05-09 | 12:43

Poepus | 27-05-09 | 12:35

Betaal jij belasting?

zovoklets | 27-05-09 | 12:42

@Poepus | 27-05-09 | 12:35
Volgens mij klopt daar niets van. De PVV zegt in hun programma helemaal niets over milieu en waar ze soepsidies aan wil besteden. Kan je dat onderbouwen, dat Wilders aan bepaalde instanties met voldoende onderbouwde projecten wel milieu-soepsidie wil geven?

-edit | 27-05-09 | 12:41

Goh, nee. Dit is nu precies wat Wilders wilde doen. Kennelijk heeft Wilders toch gelijk (weer eens). Flink het mes in al die linkse subsidiesponzen met directeuren die 10k per maand vangen en toevallig ook nog bijna allemaal lid van de Pvda of GL zijn.

ExtremeExtremist | 27-05-09 | 12:39

Milieu-straat-feesten heb ik al horen vallen... Leuk.

De Badtegelzetter | 27-05-09 | 12:39

Het is weer verkiezingstijd zeker.

die ene van daarzo | 27-05-09 | 12:38

@Fimbulvetr | 27-05-09 | 12:26
Ik val je niet aan hoor. Kan het niet helpen dat jij dat zo ervaart. Ik vind je nog steeds liev!

Waar ze voor pleit is nog steeds standaard een zak geld aan clubjes, alleen een stuk minder dan nu. En daarnaast per project een soepsidie. Er wordt geen woord gezegd over vermindering of afschaffing van soepsidies in totaal. Het enige wat er volgens mij gebeurt is een verstandiger verdeling van soepsidies. En dat heeft helemaal niets met het standpunt van de PVV te maken, omdat deze minder geld aan milieusoepsidies uit wil geven. En daarvan is geen enkele sprake in het plan van Kramer. www.pvv.nl/index.php?option=com_conten...

Nog even los van het feit dat buiten dierenwelzijn er met geen woord gerept wordt over milieu in het PVV programma

-edit | 27-05-09 | 12:38

-edit | 27-05-09 | 11:56
Sowiezo is geld wegtrekken bij zinloze instanties een stap in de goede richting.
Helemaal subsidies afschaffen is geen standpunt van Wilders, hij wil alleen dat het aan de goede instanties en voldoende onderbouwde projecten besteed wordt, dus niet aan linkse boomknuffelaars die het geld alleen maar gebruiken om bootjes af te huren waarmee ze piszakjes tegen walvisvaarders aan kunnen gooien.

Poepus | 27-05-09 | 12:35

@ Merlot:
Nee, mijn waarde. Ik zie alleen een discussie zonder onderbouwing van hetgeen wordt beweerd.
Ik heb nergens gezegd of gesuggereerd dat ik het niet eens ben met wat je zegt.
(Dit houd ik ook liever in het midden..)
Ik vraag enkel om onderbouwing.

de Relativist | 27-05-09 | 12:33

gerrit5042 | 27-05-09 | 12:27
Wordt nou toch wakker man.
Het is allemaal lulkoek.
Want, tel deze drie even bij elkaar op:
1. Het is de PvdA-minister van Muljeu die dit zegt.
2. Het is verkiezingstijd.
3. De PVV staat mijlenver boven de PvdA en Groenlinks in de peilingen.

Merlot | 27-05-09 | 12:33

de Relativist | 27-05-09 | 12:24
Als u iets leest waar u het niet mee eens bent, gaat u er maar meteen van uit dat het niet waar is/kan zijn, hè?
Typerend ...

Merlot | 27-05-09 | 12:30

@borderliner | 27-05-09 | 12:11: Onzin, de progressieve mens moet weg. Met je samen-op-weg mentaliteit. Je lijkt wel een priester.

Fleauxe | 27-05-09 | 12:29

Worden ze eindelijk wakker in den haag.
Ze hebben jaren geld gegeven aan het millieu terrorimse.

gerrit5042 | 27-05-09 | 12:27

borderliner | 27-05-09 | 12:11
Verrijking?
Als jij wegens je ideologische woordblindheid eens niet alles stomweg geloofde wat je in het NOS-Sjoernaal en van Klerry hoort, maar de rapporten van het CBS een zélf las, zou je weten dat het MKB al vanaf media 90-er jaren (Paars!) de sector is waar de armoede het snelst stijgt.
.
Er is inderdaad een hoop onpasselijkmakende verrijking in dit land, maar niet waar jij suggereert.
Sommige Policor subsidieparasieten houden er zelfs een landhuis op de Veluwe aan over, hè?
Of 70.000 euro voor een commissiebaantje van 4 middagjes, samen met Prinses Max.
Een kwart miljoen per jaar voor een beetje rondlviegen naar leuke vakantiebestemmingen over ter wereld, om van daaruit met een mejeu-vingertje naar het arbeedende plabs te zwaaien.
Dat soort dingentjes...
Hypocriet ... en jij hijst ze blindelings in het zadel, keer op keer.
Dan ben je een dombo, hoor.

Merlot | 27-05-09 | 12:27

-edit | 27-05-09 | 12:00
Doe eensch niet zo links debatteren, standpuntje projecteren en de persoon daarop aanvallen. Mijn punt is dat dit een duidelijke stap is om een deel van de de kritiek uit de samenleving, veelvuldig verwoord door de PVV, te pareren.

Volgens mij pleit ze er voor om niet langer een zak met geld aan een club te geven, maar gespecificeerde en onderbouwde projecten te financieren. Dat kunnen wellicht linkse hobbbies zijn, dat zullen niet mijn hobbies zijn, maar dat zijn de plaatselijke zangvereniging, de voetbal- en korfbalclub ook niet.

Fimbulvetr | 27-05-09 | 12:26

@ Merlot:
Veel woorden met nul argumenten cq feiten..
Wellicht is mijn vorige post ook op u van toepassing..

de Relativist | 27-05-09 | 12:24

Conclusie na het bestuderen van de foto's: de 3e wereld is de schuld van alle milieu-ellende

godsammekrake | 27-05-09 | 12:24

zarkon | 27-05-09 | 12:13
Mejeugekte IS een religie.
Een prachtig iedeejaal, waarin je moet geloven, want enig steekhoudend bewijs is er niet voor hun beweringen.
Wel veel bewijs van het tegendeel, maar dat mag je niet aanvoeren want anders zijn ze beledigd en krijg je een brandende lap in je brievenbus, of zes kogels in je kop (of in je rug, op een Veluws bospad).
Een religie dus.

Merlot | 27-05-09 | 12:18

@Wlodek:
Heb je werkelijk geen idee, of vindt je het gewoon mooi om met hersenloze reaguursels een valse discussie op gang te brengen?

de Relativist | 27-05-09 | 12:17

[email protected] | 27-05-09 | 11:55: Dat dan weer wel.
-
Om even on-topic te blijven: De foto's zijn geen vrolijke, ze geven een verschrikkelijk verhaal weer. Aan de andere kant is dit wel de wereld zoals we die met z' n allen hebben gewild. Wie dit wenst te reduceren zal als een bezetene aan het ' consuminderen' moeten gaan. En dat gaat niemand doen, ik niet althans.

Fleauxe | 27-05-09 | 12:16

@wlodek

Leef maar lekker in je wolkje, we spreken elkaar over 50 jaar wel weer. Er is van alles mis met het milieu, lees het nieuws eens.

extra_anoniem | 27-05-09 | 12:15

Borderliner!
Hulde, ik had het niet beter kunnen verwoorden..

de Relativist | 27-05-09 | 12:14

Ik vertrouw het verhaal van Jaqueline Qkcramer trouwens voor geen meter.
Want sinds wanneer snijdt de PvdA in eigen vlees?
Huh!
Ze bezuinigen liever op bejaarden, want die stemmen toch grotendeels CDA.
Nee.... het is verkiezingstijd, en de PvdA zegt in het kader van "De Aanpak Van Wilders" gewoon alles wat de mensen maar willen horen.

Merlot | 27-05-09 | 12:14

Wanneer gaat Den Haag eens ophouden met het subsidiëren van religieuzen? Die verpesten voor mij en anderen het leefmilieu met respect eisen of bemoeienis met levens-stijl. Tijd dat daar eens de bezem doorgaat. Ook kan er dan gelijk eens naast vrijheid van geloof ook vrijheid van ongeloof geregeld worden.

zarkon | 27-05-09 | 12:13

er is helemaal niks aan de hand met het milieu, het is in geen 600 jaar zo schoon geweest. Kan iemand mij 1 plek in Nederland aanwijzen die vervuild is en waar men daarom niet kan komen ? Er sterft ook niets uit en de olie raakt ook niet op. Milieuclubjes leven van linkse waarheden en dat zijn per definitie leugens.
En van die subsidiestop geloof ik geen bal, die clubs zijn specifiek bedacht voor en zitten vol met partijlievelingen die er uit subsidies dikke salarissen en vette status uithalen en die gaan echt niet gekort worden door hun partijgenoten.

wlodek | 27-05-09 | 12:12

@Merlot | 27-05-09 | 12:03
Ideologische woordblindheid, da's een leuke, die ga ik onthouden..... denk ik.

Ja, 'links' heeft het milieu gekaapt. Omdat 'rechts' het met verrijking van zichzelf te druk had en daarvan de consequenties niet, tijdig, heeft gezien.
Blijkbaar heeft 'links' dat wel gedaan. Nu kun je dus wel stellen dat dat 'linkse' bolwerk moet worden afgebroken, maar je zou ook kunnen stellen dat 'rechts' misschien het bolwerk moet komen versterken. Dan is er namelijk geen 'links en 'rechts' meer, maar dan doen we het voor de verandering een keer met z'n allen.

borderliner | 27-05-09 | 12:11

Ik hoor regelmatig het woord duurzaam voorbij komen. We kunnen waarschijnlijk pas duurzaam leven op deze planeet wanneer we - met behoud en verdere ontwikkeling technologie - teruggaan naar het aantal dat er leefde vóór de industriële revolutie of misschien het aantal dat er was tegen 1900. Dat wil zeggen afslanking met ca. 4 miljard mensen dus zo'n 80%. Ga dat maar eens aan de groeieconomen en de paus vertellen.
nl.wikipedia.org/wiki/Wereldbevolking

ecologiste | 27-05-09 | 12:08

@Frau Antje

Je bedoelt dat ik kinderachtig praat? Ach, ik probeer dingen te laten doordringen, en dan is regel 1: ken je publiek.

extra_anoniem | 27-05-09 | 12:04

borderliner | 27-05-09 | 11:46
Dat komt denk ik omdat jij dat soort onderwerpen alleen maar kunt waarnemen, als het de woordjes bevat die jij denkt dat er horen te staan.
Een soort ideologische woordblindheid, die ik vrijwel dagelijks zie.
Ik vermoed dat het door de hier te lande massief toegepaste Policor hersenspoeling wordt veroorzaakt.
.
Bovendien: om tot een dergelijk realistisch, breed gedragen milieubeleid te komen, zul je eerst grote opruiming moeten houden onder het "linkse" establishment dat zich op vrijwel alle niet-gekozen plaatsen heeft ingenesteld, plus hun staande leger van gesubsidieerde knokploegen & drammers.
En dat zie je wél in die "rechtse" programma's staan.
First things first .... het heeft immers geen zin om te gaan dweilen met de kraan nog open.
.
NB Ik schrijf links en rechts tussen aanhalingstekens, want het gaat al lang niet meer om die begrippen.
Maar om Onder en Boven.
Zodra de "linkse" elites dankzij de stemmen van de arrebeiers bij Boven waren gaan horen (midden 70-er jaren), konden de arrebeiers (Onder) barsten, en werden ze gewoon weer "plebs met onderbuikgevoelens".

Merlot | 27-05-09 | 12:03

@Fimbulvetr | 27-05-09 | 11:53
Ja ik snap wat je zegt, maar het is feitelijk onjuist. Ze pleit namelijk niet tegen soepsidies van 'linkse hobbies'. Want die 'linkse hobbies' blijven gewoon gesoepsidieert, zelfs nog steeds via Milieudefensie, Greenpeace en Co. Die laatste clubjes krijgen initieel wat minder en kunnen, wanneer ze 'concrete plannen' maken daarbovenop extra krijgen. Kennelijk vind jij dat een PVV standpunt?

-edit | 27-05-09 | 12:00

Hans Anders | 27-05-09 | 11:47
Ik kan best meegaan in jouw verhaal, maar ik wil toch even mierenneuken, leg eens even uit hoe je door electriciteit te verbruiken voor eleketrolyse van water geld kan verdienen aan stroom leveren aan het net. Of je wekt stroom op en levert dit aan het net, of je gebruikt die stroom om water te splitsen en je verdient aan de verkoop van H2 lijkt mij.

Fimbulvetr | 27-05-09 | 11:59

Ik ben ook voor een schoon milieu en veel natuur. Maar soepsudies aan milieuorganisaties, CO2 compensatie door bomen te kopen, gespoepsudieerde klimaatpropaganda, etcetera: Dat zijn de aflaten van de Linkse Kerk. Helaas zijn wij in dit land verplicht lid van deze kerk, of is de dagelijkse bijdrage in ieder geval verplicht.

jospeh6085 | 27-05-09 | 11:58

@Poepus | 27-05-09 | 11:52
Hoe kom je daar nou bij? Wilders wil soepsidie afschaffen. Nu wordt het alleen anders verdeeld. Soepsidie blijft gewoon overeind. Goed lezen!

-edit | 27-05-09 | 11:56

@Fleauxe | 27-05-09 | 11:50
Nou ze heeft er ervaring mee......

borderliner | 27-05-09 | 11:55

Hopelijk weet Marijke Vos van Groen Links inmiddels ook dat je geen gifschepen naar Ivoorkust moet sturen. Dan vallen er n.l. doden! Zij was medeplichtig.
****************************************************************************************************************
vrijdag 04 april 2008
Arrestatie in zaak Probo Koala
ABIDJAN - Ivoorkust heeft de directeur van een afvalverwerkingsbedrijf gearresteerd in verband met het schandaal rond het gifschip Probo Koala. Dit is vrijdag van justitiële bron vernomen.

In 2006 vielen zestien doden in de Ivoriaanse havenstad Abidjan nadat de Probo Koala giftig afval had gedumpt op vuilstortplaatsen. De beheerder van het schip, het in Nederland gevestigde bedrijf Trafigura, trof een schikking met Ivoorkust over een schadevergoeding aan de slachtoffers.
De arrestant is Salomon Ugborugbo, directeur van bedrijf Tommy dat het gif stortte op diverse plekken in Abidjan.

express | 27-05-09 | 11:54

-edit | 27-05-09 | 11:43
Ik zal hem voor je uitkauwen. De PVV is bij mijn wete tegen linkse hobbies en tegen subsidies. De PvdA is in mijn beleving voor geld steken in een maakbare samenleving. Als een PvdA minister nu ineens tegen subsidiering van linkse hobbies gaat pleiten, dan maakt ze een draai en voert ze een PVV standpunt uit. U snapt?

Fimbulvetr | 27-05-09 | 11:53

@zeroise | 27-05-09 | 11:45
Da's het verschil tussen het milieu en klimaat. We moeten inderdaad niet denken dat menselijk handelen het klimaat even kan sturen. Ik wil best aannemen dat CO2 uitstoot heeft bijgedragen aan de (versnelde) klimaatverandering, maar ik weiger aan te nemen dat we door minder CO2 uitstoot die verandering weer terug kunnen draaien.

Het is uiteraard prima wanneer we onze energie steken in milieuverbeterende projecten. Want wie heeft er geen baat bij schonere luchten en gronden. Of een verminderde afhankelijkheid van (Arabische) olie omdat we onze energie met wind of water kunnen opwekken. Maar het klimaat gaat daar niet anders van worden.

-edit | 27-05-09 | 11:53

@extra anoniem
inderdaad ook bibliotheken ja, bibliotheken gaan maar lekker op zoek naar genoeg klanten om kostendekkend te werken, of gaan maar lekker snijden in de hoeveelheid personeel en hun arbeidsvoorwaarden.
over het algemeen is het zo dat gesubsidieeerde instellingen gigantische hoeveelheden personeel hebben met gigantisch dure en overriante arbeidsvoorwaarden en vreselijk dure kantoren bewonen
wanneer je vervolgens kijkt naar sectoren waar cash verdient word zoals bijvoorbeeld de supermarktsector en de horeca zie je dat de salarissen, arbeidsvoorwaarden, hoeveelheid personeel, kantoorkolossen een heel stuk goedkoper zijn en dat er ook een cultuur heerst van ijskoud cash verdienen, en in de subsidieland liggen de prestaties laag tegen en verschrikkelijk hoge kostprijs.
vandaar dat je ziet dat een deel van de werkzaamheden door overheids en semioverheidsinstelling uitbesteed moet worden aan commercieel werkende bedrijven, ze zijn goedkoper dan dat het soepsidievolk het zelf doet ( en dan maakt het commerciele bedrijf er zelfs nog winst op) komt puur door overbetalen van personeel, veel te veel personeel, personeel met een lage productiteit en een ziekteverzuim wat 2x zo hoog is dan in de echte particuliere winstmakende wereld.

tokkie | 27-05-09 | 11:52

Heel goed, weg met die rotzooi, nou is aan wat zinnigs uitgeven dat geld.
Geertje had dit natuurlijk al lang gezegt, maar mooi dat het nu eindelijk ook doorgevoerd wordt. Wel leuk dat veel politici meteen de scheur open trekken en beginnen te bleren als Wilders weer met een ideetje komt, om er vervolgens op terug te komen.

Poepus | 27-05-09 | 11:52

Jeej!

Erik S | 27-05-09 | 11:51

@borderliner | 27-05-09 | 11:46: 'Het blijft bij woorden.' Wat had je dan verwacht? Rita Verdonk vastgebonden aan het hek van Urenco?

Fleauxe | 27-05-09 | 11:50

zovoklets | 27-05-09 | 10:55
De aarde heeft nóg wel 4 G-jaar. voor onze soort ziet het er minder florisant uit dat ben ik wel met u eens.

vanlinknaarrecht | 27-05-09 | 11:49

@zeroise | 27-05-09 | 11:45
Zeker geen kinderen......

borderliner | 27-05-09 | 11:48

Duurzaam is vooral synoniem voor dom belastinggeld verbranden.

Neem bv het verpakkingsconvenant van kleutertje Pronk. Het scheiden van papier, hout en ander brandbaar afval zorgt ervoor dat deze afvalstromen zwaar gesubsidieerd moeten worden en uiteindelijk een uiterst slechte energie balans hebben.

Als al het huishoudelijk en bedrijfsafval gewoon onder hoge temperaturen, >1200 C, in generatoren vergast kan worden tot electriciteit en de verbrandingswarmte wordt via thermokoppel zuilen omgezet in electriciteit die gebruikt wordt om via electrolyse het condenswater te splitsen, dan brengt iedere ton brandbaar afval ca. 450 Euro aan direct in het net te distribueren energie op en waardoor de Lissabon en Kyoto doelstellingen moeiteloos gehaald zullen worden.

De eenvoudig uit de as, gas en vloeistof stromen te winnen metalen brengen daarnaast ook nog substantiele inkomsten voor installatiebedrijvers.

Maar nee, het moet "duurzaam" en dus wordt er al jarenlang miljarden Euro's in dom linkse stokpaardjes, zoals afvalscheiding, afvalreiniging, afvaltransporten over grote afstanden, windmolens en zonnecollectoren met een echte energetische terugverdientijd van 300 tot 3000 jaar, etc. verbrand.

Hans Anders | 27-05-09 | 11:47

Een kwart van de smog in (Amerikaanse Satan) Los Angeles is afkomstig uit (de Kameraden) China.
Maar dát zeggen die linkse milieuklootviolen er nooit bij.

Merlot | 27-05-09 | 11:47

@ extra_anoniem | 27-05-09 |11:03
Een nobel streven dat u allemaal probeert duidelijk te maken, maar vind het wel van een hoog Jip & Janneke gehalte.

Frau Antje | 27-05-09 | 11:46

Helemaal mijn idee: het milieu is een zaak van ons allemaal, geen links stokpaardje.

Popcake | 27-05-09 | 10:49

Mijn idee ook, maar waarom zie ik dan bij geen van de andere, zeg maar rechtse, partijen het milieu hoog op de agenda staan? Er wordt wel iets over gezegd in het programma, maar het blijft bij woorden. Bij de PVV bijvoorbeeld kom ik in de partijvisie geen regel over milieu tegen.

borderliner | 27-05-09 | 11:46

@Marc4580 | 27-05-09 | 11:36: Nee hoor, ga daar maar niet vanuit. Vergeleken met GS is de helpdesk van UPC een oase van klantvriendelijkheid.
Ik wacht al twee maanden op een pakje stickers.

Fleauxe | 27-05-09 | 11:45

@gozahtje | 27-05-09 | 11:43
Is dat zo? Heb anders nergens last van.

-edit | 27-05-09 | 11:45

borderliner | 27-05-09 | 11:35
Dan zit ik op mijn wolkje te zuipen in de hemelbar. Die sluit nooit en de glazen gaan nooit leeg .... en er is ook geen rookverbod!
Denk jij dat al die milieushit zorgt dat de toverbal het overleeft? De polen smelten toch wel, alles stroomt over, er komt een ijstijd, iedereen gaat dood en dan beginnen we weer opnieuw. Met een beetje geluk gaat het iets langer goed dan deze episode. Briljant toch?

zeroise | 27-05-09 | 11:45

extra_anoniem | 27-05-09 | 11:32
Wellicht ontvangt Greenpeace geen directe subsidie, wel ontvangt Greenpeace belastingaftrekbare giften, een indirecte staatsteun, want Greenpeace ontvangt geld dat anders gedeeltelijk in de staatskas was geeindigd en Greenpeace ontvangt een substanciele financiele som van de Postcode Loterij Hoewel minder direct dan via een belastingaftrekbare gift, zou je kunnen motiveren dat, gezien de overheid het monopolie op legale kansspelen heeft, en dit via een vergunningstelsel soms non-profits gunt deel van deze markt uit te laten maken, dat geld dat via loterijen wordt opgehaald, eigenlijk geld is dat ook via Holland Casino ten goede had kunnen komen aan de staatskas.

Fimbulvetr | 27-05-09 | 11:44

@ -edit | 27-05-09 | 11:42

Keep dreamin'!! Op een eerlijke manier kan je in dit land niet veel geld verdienen...

gozahtje | 27-05-09 | 11:43

@Fimbulvetr | 27-05-09 | 11:36
Nooit geweten dat de PVV voor milieusoepsidie was. Ze schaft het niet af, zoals de PVV wil, maar gaat het anders verdelen. Ik begrijp je verwarring niet zo goed

-edit | 27-05-09 | 11:43

milieubewustzijn is a way of life, not a way of making a living
Patrick Zweedsey | 27-05-09 | 11:28

Zeg dat maar eensch tegen een windmolenfabrikant. Het een sluit het ander zeker niet uit. Het is zeer goed mogelijk om op een nette manier (veel) geld te verdienen aan milieuverbeterende oplossingen.

-edit | 27-05-09 | 11:42

Marc4580 | 27-05-09 | 11:36
wat dat betreft doen ze hun naam wel eer aan

john schipper | 27-05-09 | 11:40

Ben zowieso al meer van het aanpakken dan elle lange vergaderingen over onderwerpen... Politiek is daarom ook iets waar ik een tering hekel aan heb: Alleen maar lullen, geld verspillen en niets klaar spelen!

gozahtje | 27-05-09 | 11:37

@tokkie

Bibliotheken ook dan maar opheffen? Ik ben het wel aardig met je eens, ik kan ook vaak geergerd raken door tonnen die naar een of ander kunstwerk gaan, maar sommige dingen zijn nu eenmaal van algemeen belang, ook al zijn mensen niet bereid er geld in te steken. En het milieu is van algemeen belang, of je wil of niet.

Maar goed, ik weet niet of die clubs zulk goed werk leveren (misschien wel, misschien niet, ik heb er geen verstand van), maar het is niet per definitie zo dat subsidie evil is.

extra_anoniem | 27-05-09 | 11:36

Het wordt wel verwarrend, als de PvdA uit angst voor elektoraal verlies aan Wilders alle PVV punten gaat uitvoeren. De draai van we zijn doof voor de samenlevingen en strooien bakken met gemeenschapsgeld in bodemloze putten, naar we zijn bang om van het pluche te donderen dus geven we het gepeupel wat ze willen zijn we wel gewend. Dit is toch wel schokkend, hier gaat een PvdA bewindsvrouw direct de baantjesmotor van linkse ex-bestuurders korten, dat lijkt mij een kamikaze actie, beet Ella Vogelaar ook al niet haar tanden stuk op een gevecht met de zakkenvullende PvdA-mannetjes van de woningcooperaties...?

Fimbulvetr | 27-05-09 | 11:36

@ John Schipper:

Beetje vreemd, omdat ik tot voor een uur geleden bekend stond onder het pseudoniem "de Relativist".
Ik logde via 'favorieten' altijd automatisch in op GS.
Ik wilde reageren op een artikel in SN, maar moest daar wel inloggen, maar wist mijn wachtwoord niet meer.
Vervolgens nieuw wachtwoord opgevraagd en kan nu niet meer inloggen met mijn gebruikelijke nick op GS.
Vreemde zaak.. Heb GS gebeld hierover en probleem ingesproken. Gezien jouw reactie hoef ik er dus niet op te rekenen dat ze mij terugbellen?

Dat vind ik dus Geen Stijl..

Marc4580 | 27-05-09 | 11:36

@zeroise | 27-05-09 | 11:28
Ja, en de 40 jaar daarna?

borderliner | 27-05-09 | 11:35

Popcake | 27-05-09 | 10:49
Helemaal mijn idee: het milieu is een zaak van ons allemaal, geen links stokpaardje.
.
De socialistische elites (nog erger gebleken dan de conservatieve) claimen graag dingen waar niemand tegen kan zijn.
Zeehondjes, bloempjes, schone lucht, vrede.
Dat heeft voor hen als voordeel, dat ze er zelf mooi opstaan, en degenen die kritiek op hen levert zichzelf direct verdacht maakt (wie is er nou tegen... etc).
.
Voor degen die wel eens nadenken is het uiteraard een peuleschilletje om er doorheen te prikken.
Want waarom zou een ideologie dat nou toch doen, hè?
.
Ga maar na.
Stel je voor het is verkiezingstijd, en er komen een stel figuren met rooie petjes en hesjes op je af op straat.
En ze zeggen: "Hee, wij soosjalistiese Beslisserts willen nog steeds hetzelfde als Marx, Lenin, Stalin, Mao, Hitler, Pol Pot.
Want u bent een domme tokkie met onderbuikgevoelens die zomaar Fout stemt als wij even niet uitkijken,
Vandaar dat wij, de Ubermenschen, de lakens dienen uit te delen."
.
Ga je dan op ze stemmen?
Nou dan.

Merlot | 27-05-09 | 11:34

deze clubjes doen niks aan mileu, de enige die wat kan doen zijn jullie en de industrie, we zijn echt bezig deze planeet kapot te maken, maar die azieatische landen zijn helemaal erg, we nemen alles van natuur maar we geven niets terug, btje egoistische, maarja dat is mijn mening ik ga ff een rondje rijden in me bmw, laterz

Timothy420 | 27-05-09 | 11:33

Da's voor het eerst dat dat wijf iets doet dat goed is!

Lt. Postmortem | 27-05-09 | 11:32

@fleurtje

Greenpeace ontvangt geen subsidie, van niemand niet. Ze zijn volledig afhankelijk van giften. En Greenpeace heeft behoorlijk wat bereikt, ook voor jou.

extra_anoniem | 27-05-09 | 11:32

Marc4580 | 27-05-09 | 11:25
dat kan niet. en mailen naar GS heeft ook geen zin,die geven nog minder antwoord als uwv en cwi bij elkaar

john schipper | 27-05-09 | 11:30

milieubewustzijn is a way of life, not a way of making a living

Patrick Zweedsey | 27-05-09 | 11:28

klaar met al dat gelul...

gozahtje | 27-05-09 | 11:28

De ruim veertig jaar die ik nog leef zal de aarde het vast nog wel redden. Laten ze in Den Haag ook meteen alle andere onzinnige subsidies (landbouw e.d.) de strot omdraaien.

zeroise | 27-05-09 | 11:28

Wie kan mij vertellen waar ik mijn wachtwoord en gebruikersnaam kan wijzigen?
Ik heb de hele site onderzocht, maar kan niets vinden..

* Ondertussen verder zoekt *

Marc4580 | 27-05-09 | 11:25

@Nee dus! 10:53

Valt volgens mij toch werkelijk tegen. Nederland zit qua luchtvervuiling bv. bij de groep smerigste landen van Europa en wanneer je een losse regio als Zuid-Holland pakt zelfs bij de smerigste gebieden ter wereld.

www.ionisator.nl/articles/20060613_NO2... (Kaartje Europa 2006)

widtvoet ® | 27-05-09 | 11:22

Zo'n beslissing heeft ook veel met de kredietcrisis te maken. Er wordt weer gecalculeerd en zoals ik van een ervaringsdeskundige hoorde, de integeren die met subsidie echt iets doen blijven over, de subsidiezuigers die iets bedenken om subsidie op te strijken vallen af. Bomen schudden en rotte appels, zoiets.

Je hoeft verder niet lacherig over het milieu te doen. Er moet iets gebeuren.

Uriël Fack | 27-05-09 | 11:19

tokkie | 27-05-09 | 11:10

Zoals een vriend van me altijd zegt; 'Walgelijk. Maar, als je het zo (voor jezelf) kan regelen'

Het leven draait om je ballen redden. Punt. En milieumensen hebben, net als 'rechtse' bedrijven, hun eigen handel geschapen. Is toch knap.

zovoklets | 27-05-09 | 11:19

Als we met z'n allen een beetje minder consumeren, dan hebben we ook geen milieu bewegingen nodig.
De welvaart, onze welvaart, daar waar we zo enorm van genieten, zorgt wel voor veel vervuiling en uitbuiting van onze planeet.
Er zijn blijkbaar bewegingen nodig die ons met de neus op die feiten drukken. En aangezien het een algemeen belang is, kan ik me zo voorstellen dat daar subsidiegelden naartoe gaan. Ben het er wel mee eens dat niet iedereen en alles (helemaal) gesubsidieerd hoeft te worden.
De overheid doet weinig aan communicatie naar de burgers, en daar zit 'em nou juist het probleem. Omdat de overheid het niet doet, doen anderen het voor de overheid, met overheidsgeld. En de overheid vindt dat goed, maar houdt er verder weinig controle op.

borderliner | 27-05-09 | 11:18

23 miljoen aan giften had Green peace,leuk bedrag, dan nog de nodige subsidie,en veel sympathie bij de PVDA.Zo houden ze elkaar in leven.
Milieu leuker kunnen we het niet maken.Foto van een zeehondje,en een ijsmassa met een zwemmende ijbeer in een wak,levert best aardig geld op.

fleurtje | 27-05-09 | 11:18

ecologiste | 27-05-09 | 11:09
Helemaal mee eens. Het zal niet lang meer duren dat je niet meer zelf kan bepalen waar je welk brood gaat kopen. Dat is niet overdreven want ook met voedsel en handel bemoeit de Staat zich steeds meer. Net als een brood, wil ik ook direct zelf bepalen hoe en of ik bijdraag aan het milieu, multikul etc.. Daarvoor zijn geen geldverspillende soepsudieclubs nodig.

jospeh6085 | 27-05-09 | 11:16

@Merlot 10:56: Dat is precies wat Patrick Moore, mede-oprichter van Greenpeace, zegt over de redenen van zijn vertrek bij die club en over een groot deel van milieubeweging in het algemeen. De oorspronkelijke groene idealen zijn gekaapt door marxisten die hun oude vijanden met nieuwe wapens zijn gaan bestrijden.
Moore maakt zich trouwens nog steeds sterk voor het milieu, maar is bijv. ook voor kernenergie, en hij is zeer kritisch over veel van de stokpaardjes van de gevestigde milieuclubs. Jammer dat dit soort mensen niet vaker in het debat mogen aanschuiven.

Muxje | 27-05-09 | 11:15

Maris77 | 27-05-09 | 11:06

Tuurlijk heeft hij een punt.

zovoklets | 27-05-09 | 11:14

Het is gewoon even een statement maken van Jakkie.
Straks komen die mensen achter die clubjes gewoon weer terug onder de noemer Duurzaam.
Miljeu bekt gewoon eventjes niet meer.
Uitvreters heb je en die zullen we altijd houden.

Teun van het Tuinpad | 27-05-09 | 11:13

subsidies zijn totale flauwekul
wanneer dit soort clubjes bestaansrecht hebben, zijn er donateurs te vinden
alles wat nut heeft word voor betaald of zijn donateurs voor te vinden
rotzooi waar geen hond op zit te wachten zoals milieuclubjes, multiculticlubjes en kunst en cultuurshit word hiet in nederland al 10 tallen jaren gesubsidieerd
laat de markt zn werk doen: waar niet voor word betaald is gewoon onzin en kan dus gewoon verdwijnen

tokkie | 27-05-09 | 11:10

Het geld gaat al jaren naar het milieubureaucratisch bolwerk en veel te weinig naar de echt goeie projecten. Het is als met alles in dit land: geld maken gaat vóór. Daarom zijn er nauwelijks slimme duurzame oplossingen gerealiseerd. Of het nu gaat om behoud flora en fauna, om lucht, water, bodem kwailteit maar ook om bijv. het oplossen van de files, het gezond maken van de woningmarkt, de bankwereld, het immigratiebeleid, ontwikkelingshulp etc. etc.
De oplossing is zelden dat ons land er beter op wordt maar meestal dat er een paar slimmerikken beter van worden. Slimmerikken in de zin van snelle dan wel langzame zakkenvullers, maar dan wel hun eigen zakken.
Er is volop verstrooing en volledig gebrek aan visie

ecologiste | 27-05-09 | 11:09

Zie ik daar ergens Kouwes drijven?

kolonel klootoog | 27-05-09 | 11:09

Dat had dat mens eerder moeten doen goedverdomme, dan hadden we hier in Leiderdorp allang die 4 baans verbreding gehad, ipv dat die ongewassen sufkutten van milieudefensie de zaak vreselijk heeft opgehouden.

Karel Kruizenruiker | 27-05-09 | 11:09

Jammer dat dit soort plannen pas naar buiten komen als er nieuwe verkiezingen aan komen,ze profiteren er zo lang mogelijk van.En als ze dan weer in de opositie terecht komen gaan ze weer staan jammeren om geld.

fleurtje | 27-05-09 | 11:08

Merlot | 27-05-09 | 11:01
*tegel oppakt en inlijst*

Teun van het Tuinpad | 27-05-09 | 11:06

Leuk he..... al die fotos uit die moslim landen.
Volgens mij flikkeren ze zelf al die troep in de sloot.
En dan is het niet zo gek dat er zo nu en dan een griepje dekop opsteekt.
Cholera teering Tyfus enz.

Braakbal | 27-05-09 | 11:06

zovoklets | 27-05-09 | 10:58

Ik denk dat Joseph aardig gelijk heeft en zeker een punt heeft. Het zijn inderdaad de linkse groepjes met subsidie die dwarsliggen, soms middels bezwaarschriften en lange procedures.

Bedrijven rest maar ene keus en is geld betalen uit eigen zaak om van het gezeik af te komen.

Nog beroerder wordt het als sommige splinter groepjes menen bedrijven en vrachwagens in de fik te moeten steken.

Dus inderdaad milieu groepjes kunnen alles vertragen en saboteren met ons belastinggeld en degene die financiele schade leiden mogen nog meer geld uitgeven dankzij deze rare constructies.

Maris77 | 27-05-09 | 11:06

Als ze zo doorgaat kan iedereen straks weer gewoon met 65 met pensioen.
Nu Koenders nog.

Boomschade | 27-05-09 | 11:04

Hai meneer de nieuwe eigenaar.

Trumple | 27-05-09 | 11:04

Zo heeft dat even lang geduurd. Eindelijk!

he ik dreaum gein | 27-05-09 | 11:04

@Nee dus!
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar je hoort inderdaad vaak dat het in Inederland goed gaat met milieu en misschien is dat ook wel zo. Maar wij hebben ook te maken met alles wat er over de grens gebeurt. Als ze in Brazilie massaal plastic zakjes in de zee dumpen, wordt dat door door dieren massaal opgegeten, met alle gevolgen van dien. Zie bijvoorbeeld www.acfnewsource.org/environment/plast...

Milieu stopt neit bij de grenzen, het gaat ons ook aan wat ze in Nicaragua, India, Japan of de VS doen.

extra_anoniem | 27-05-09 | 11:03

"Draagvlak creëren" is niets anders dan Preken & Bekeren - desnoods te vuur en te zwaard (hè Volkert).
En socialisme is weinig anders dan mooie woorden verzinnen voor heel lelijke dingen.

Merlot | 27-05-09 | 11:01

@reinaarden
Zeker, ik maak me ook totaal geen zorgen over de natuur, die zal altijd wel bestaan. Maar ik maak me zorgen om de mens, want als het in dit tempo doorgaat vrees ik voor de toekomst. De natuur is niet zo makkelijk kapot te krijgen, maar we werken er verdomd hard aan. Dat moet gestopt worden, door ons allemaal.

extra_anoniem | 27-05-09 | 10:59

-w Voor de taalnaassies

zovoklets | 27-05-09 | 10:58

jospeh6085 | 27-05-09 | 10:55

Je (baar)moeder had jouw ook niet moeten subsidieren.

zovoklets | 27-05-09 | 10:58

Het Rijk subsidieert linkse organisaties om rechtse plannen te dwarsbomen. Rechtse organisaties zien natuurlijk geen cent soepsudie. Die moeten alleen peperdure advokaten inhuren voor al die rechtzaken die Greenpeace etc. aanspannen.

jospeh6085 | 27-05-09 | 10:58

Heerlijk nieuws.
Die verhalen van ze zijn volgens mij zo vals als de glimlach van een deurwaarder.
Als je alle blabla eraf peutert, blijven er ultra-marxistische idealen over: uitbreiding staatsmacht, inperking individuele vrijheden, vernietiging van vrij ondernemerschap en dominantie van de socialistische doctrines in het publieke domein.
Kortom: dat tuig deugt niet.

Merlot | 27-05-09 | 10:56

Alles is relatief.

zovoklets | 27-05-09 | 10:56

reinaarden | 27-05-09 | 10:54

Ja, als je een paar miljoen jaar de tijd hebt wel.

zovoklets | 27-05-09 | 10:55

Als echte libertarier ben ik tegen iedere vorm van soepsudie. Zeker als het wordt misbruikt door schatrijke organisaties als Greenpeace om met propaganda en indoctrinatie 'de Waarheid' op te dringen aan belastingbetalers. Heb je trouwens al wel eens gezien in wat voor riante grachtenpanden die Stichtingen huizen?
pierrescolumn.punt.nl/index.php?r=1&am...

jospeh6085 | 27-05-09 | 10:55

Tja, subsidie van het Rijk krijgen en vervolgens dat geld gebruiken om een rechtszaak tegen het Rijk te beginnen.
Doorgeslagen links Nederland.

Zo jammer! | 27-05-09 | 10:55

extra_anoniem | 27-05-09 | 10:44
De natuur is machtig, en kan over een langere periode zichzelf altijd herstellen.

reinaarden | 27-05-09 | 10:54

LOL @ die taxi's

opmer.king | 27-05-09 | 10:54

Wederom chapeau voor het perspectief dat GigaPica biedt: dat maakt even heel leuk duidelijk dat wat voor maatregelen we in NL ook nemen op milieugebied, het blijft gerommel in de marge. Wij leven al in een paradijs als het om een schoon milieu gaat.

Nee dus! | 27-05-09 | 10:53

Aan de pica's te zien is het her en der nog een rommeltje. Maar goed, tis niks structureels ofzo en incidenten hou je toch.

zovoklets | 27-05-09 | 10:52

Het had een stukje van Fleisch kunnen zijn.

Teen | 27-05-09 | 10:50

Goed idee! Het milieu is van ons allemaal en niet alleen van die niksnuttige mekkerende linksige geitenwollensokkenbeffers.

Popcake | 27-05-09 | 10:49

Volgens mij is dit nieuws van gisteren?

Geiteneuker | 27-05-09 | 10:49

Nu kan het bespaarde geld fijn besteed worden aan het generaal pardon... is toch veel beter dan nadenken over het milieu. En aan die foto's te zien hoeven we ons helemaal niet druk te maken over iets futiels als milieu. Gewoon asfalteren die hap en niemand die nog klaagt. En mocht er iemand toch zo dom zijn om te klagen dan schuif je die onder de volgende snelweg. Dat is pas een maatschappij waar iedereen wel wonen.

zarkon | 27-05-09 | 10:49

nu nog de subsidie stekker uit het niet nederlandse gedeelte trekken en we zijn weer RIJK !

Mr aarsch | 27-05-09 | 10:48

De natuur hersteld en diegenen die we vergiftigen zijn wij uiteindelijk zelf.
Super foto's!
Feli met je promo Hoxha!

Stroopdoos | 27-05-09 | 10:48

Subsidies werken uiteindelijk negatief voor de samenleving als geheel. Al die extra bureaucratie voor het innen en uitdelen van dat geld gebruikt trouwens ook veel papier enz en zorgt alleen maar voor wereldvreemde Volkert figuren bij dat soort verenigingen. Totaal out of touch met de realiteit.

seven | 27-05-09 | 10:47

Allemachtig, wat een rotzooi!

HJDB | 27-05-09 | 10:47

Er worden vanzelf wel weer redenen gevonden (lees verzonnen) om weer meer geld bij de milleu-terroristen erin te pompen!!

Berniemadoff | 27-05-09 | 10:45

@opzichter | 27-05-09 | 10:43
Lijkt me niet. Gekke Geert wil subsidies helemaal afschaffen. Het gaat er hier om dat het geld anders besteed gaat worden. De subsidie gelden blijven dus gewoon bestaan.

Bodde | 27-05-09 | 10:45

Goede zaak, veel van die linkse groepjes vinden zich milieu activist of dierwelzijn beschermers maar zijn gewoon stink terroristen die bedrijven in de fik steken en meer ellende.

Raar als een overheid ze ook nog subsidie geeft

Maris77 | 27-05-09 | 10:45

Alsof jullie met die foto'tjes zoveel bereiken. Mensen zien het en gaan weer verder. Ik weet niet of die bewustwordingsclubs goed werk deden, maar het is zeker nodig dat mensen bewust worden. mensen zeiken over belasting, criminaliteit, de kredietcrisis, maar die dingen zijn allemaal omkeerbaar. Maar de natuur gaat op dit moment naar de klote, op allerlei manieren, gif wordt gedumpt, er ontstaat plastic eilanden, rivieren raken vervuild, bossen worden nog steeds gekapt en natuurlijk de klimaatcrisis (waardoor o.a. de woestijnen oprukken). Doe daar eens wat aan geenstijl, ipv dat gemiereneuk over ministers die niet goed zijn voor de camera.

extra_anoniem | 27-05-09 | 10:44

Ok dus het geld van donaties gaat naar de bewustwordingsprojecten en de subsidie gaat naar de activiteiten en evenementen?

Per saldo blijft alles zoals het was.

Porrello | 27-05-09 | 10:44

-weggejorist-

opzichter | 27-05-09 | 10:43

Omdat het van Jackie Kramer komt, vertrouw ik het zaakje voor geen cent.

Nee dus! | 27-05-09 | 10:43

*schouderklopje aan Hoxha geeft: "viel niet mee, zo zonder de grote motivator".

kapotte_stofzuiger | 27-05-09 | 10:42

Ja, met Hirco hier... dat met die koei op de laatste foto is ja prachtig man! Sinds die weesias weg is waait hier eindelijk weer een gezonde rioollucht...

VanFrikschoten | 27-05-09 | 10:42

Verstandig besluit van deze ex-milieudefensie voorzitter. Mag ook wel eens gezegd. Opzich heb ik geen enkel probleem met die clubs. Niks mis met aandacht voor het milieu, want anders wordt het ook maar een zooitje. Maar laat die bewegingen gewoon hun eigen broek ophouden. Ik denk ook niet dat ze verdwijnen. Misschien fuseren, ofzeau.

-edit | 27-05-09 | 10:41

+1 voor de John Deere op de achtergrond van foto 2

Krulsnor | 27-05-09 | 10:41

Heel goed!? :S Grote vraag is waar dat geld, dat nu niet meer aan die subsidies verkwanseld wordt, blijft. Volgens mij storten die oplichters van een politici en ambtenaren het echt niet terug op onze rekeningen Ze steken het of in eigenzak of subsidieren er weer wat anders mee... Dus wat er goed is aan dit nieuws, is me een raadsel..

mises | 27-05-09 | 10:41

Goed voorstel van Kramer. Het geld kan inderdaad beter besteed worden aan concrete projecten die daadwerkelijk het milieu verbeteren.

Bodde | 27-05-09 | 10:40

Wilders krijgt op den duur op alle fronten gelijk, het is een kwestie van tijd.

fuckje | 27-05-09 | 10:40

Fleisch zou 't zo gewild hebben. *snik*

T61 | 27-05-09 | 10:39

Zeau, na het zien van die pica's moet ik dus m'n flessen effe naast de glasbak gooien..

Frau Antje | 27-05-09 | 10:39

Als die jap nu eens goed oplet bij het verzamelen, kan ze misschien wel een van de gouden munten in de dopjes vinden van Coca Cola flessen vinden. Verdiend ze nog een paar duizend euro ook!

kudprinter | 27-05-09 | 10:38

Kijk, dat helpt tegen de crisis! Geef het geld eens nuttig uit!

Fab-fabber-fabst | 27-05-09 | 10:37

Eindelijk eens goed nieuws.

Ari Gold | 27-05-09 | 10:34

*Soepsidie-aanvraag in prullenbak mietert*

Bier-Sexueel | 27-05-09 | 10:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken