Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Een moslima light...

iek geyl?Allo allo. Ici Sylvain Ephimenco. Columnist bij de dakblad Trouw en createur d'Automobiles. Ik ben retour van de vacance. En ik breng u praktig nieuws. Het kaat elemaal koed komen met Nedderland. En dat allemaal dankzij de Moslima Light. Welnu lezeurs. De moslima light is een weliswaar een moslima, maar dan eentje met naveltruitje en make-up. Zeg maar een Breezeur voor Mohammed. Wel halal spaghetti eten en vijfmaal daaks bidden, maar ook de ele nuit in de disco de jongens gek makeun met de bevallike eupjes. "Is N. een gematigde moslima of heeft ze juist afstand genomen van de zuivere islam? Keen idee." Iemand? Merci!

Reaguursels

Inloggen

,,,,,

kenkie | 30-08-06 | 21:32

heerlijk zeaun lekkere strakke moslima..... zonder heaufddoekkie uiteraard.... het valt mij op dat ze altijd gyl praten heh heh .... dat vindt eaume keaus helemaal niet errug hoor....

eaume keaus | 30-08-06 | 09:08

wat een gerzeik op een aardig meisje die symbool religie bedrijft, dat doen de meest christenen ook. begrijp me goed ik vind die ephimimco ook maar een zwakkeling dat ie dan appart voor haar is gaan koken maar goed. wat dit meisje is de eerste stap richting atheisme, goed zo dat moeten we aanmoedigen wil het ook echt gebeuren de volgende generatie. als we gaan bashen gaat ze haar identiteit juist versterken en zeggen dat ze geen echte moslim is maakt het nog erger. Iemand atheist maken van uit streng christendom doe je ook door hem steeds meer zich zelf toe te laten en dan als hij een voledig vrije gedachte heeft met hem(of haar natuurlijk) gaan discuseren over het bestaan van god(en via occams scheermes het idee van god uit haar wereld beeld snijden)

beaudeboudebioboer | 30-08-06 | 08:58

N. verraste mij volkomen door de spaghettisaus à la bolognese met rundvlees te weigeren.
Rundvlees was oke, indien halal geslacht.
Kon je dat aan de saus zien dat het gehakt niet afkomstig was van een halalgeslacht rund.
De saus was zeker rood van de tomaten (met pitjes) en niet van het bloed.
Het kekke naveltruitje had liever vlees van een rund dat levend met een mes de keel was doorgesneden (halal), i.p.v. eerst verdoofd.
De gijzelaars in Irak worden door haar geloofsgenoten ook halal geslacht.
Ook Theo van Gogh werd halal geslacht, na eerst van achteren van zijn fiets te zijn geschoten.
Waren de geconsumeerde l*llen ook halal?
Daar was zeker ook eerst zonder verdoving het mes in gezet?
S.E. was blijkbaar zo geobsedeerd door het naveltruitje, dat hij niet zag dat hij een dwingelandje op bezoek had dat afstamde van een nomadenvolk uit de oudheid (inclusief ge-en misbruiken).
Las in een kookrubriek dat een vrouw snert maakte van rundvlees i.p.v. varkensvlees .
Een moslima kennis had haar verteld dat als je veel varkensvlees eet, je er naar gaat stinken.
Nou weet ik waar die kinderboerderijlucht vandaan komt , als je per ongeluk een gekopdoekte aardappelzak passeert.
Om van de snorren nog maar te zwijgen.

wachtmeester de bruy | 30-08-06 | 08:10

INRI 29-08-06 @ 21:06

ROTFL en Überlol!! Hahahahahah... wat een comment en een nick... jij krijgt van mij de award: post & nick o'the month! Hahahahaha.

bottehond | 29-08-06 | 23:14

ben benieuwd naar zijn verslag over zijn eigen dochter...

INRI | 29-08-06 | 21:06

Zwakbegaafd en gebrekkig geweten. Ik vind dit geen indeling stenen tijdperk botte.

Treger 29-08-06 @ 15:00

Neuh... maar wilde ook weer een zuiver ras kweken? Euhhhh.... Godwin! I loose!

bottehond | 29-08-06 | 19:52

Altijd al geweten dat Eeph een gefrustreerde ranzigerd was.
'Ogen die 1001 nachten kunnen verlichten' yek, wat een larmoyant gedruip, ga dan maar weer liever moslims bashen. @Solidstate, ik denk dat je gelijk hebt. Tis allemaal te toevallig...

sanspareille | 29-08-06 | 15:27

starf**cker 29-08-06 @ 12:56

Religies zullen op commando nauwelijks verwateren, zij zullen zich in samenlevingen die zij vijandig gezind zijn moeten vernieuwen, behalve in b.v. NL, waar werkeloosheid door het zich afwijzend tegen de NL mores op te stellen, beloond wordt met een relatief hoge bijstandsuitkering en vrijstellingen waarvoor men geen enkele tegenprestatie van de ontvanger afdwingt. Kerk en staat worden hiermee in NL nadrukkelijk aan elkaar gekoppeld alhoewel de Grondwet dat verbiedt.

Hans Anders | 29-08-06 | 15:10

trouwens Fightclub is ook 1 van mijn favorieten. Nihilisme heeft zijn charme:)

Treger | 29-08-06 | 15:02

BotteH,
Bijzonder ben je dan. Heb je weleens gelezen over medische dilemma's. Ouders die koste wat kost een kind met afwijkingen ter wereld brengen. Zo'n babytje wordt dan maandenlang behandeld. (pijnlijk, mensonterend) en de artsen besluiten dan dat baby beter af dood is. ouders protesteren groot drama etc etc. Gigantische kosten zijn er mee gemoeid terwijl prenataal onderzoek al uitwees dat er iets niet in orde is. En wat dacht je van de wens van kansloze tienermeisjes die graag moeder willen worden? Wat voor maatschappelijke kosten levert dat op? Ik lees te vaak in de kranten over jeugdigen: Zwakbegaafd en gebrekkig geweten. Ik vind dit geen indeling stenen tijdperk botte.

Treger | 29-08-06 | 15:00

Treger 29-08-06 @ 14:02

Ik zeker wel, al zou je dat op het eerste gezicht niet zeggen en ook ik ben radicaal tegen abortus. Merkwaardig dat je dan meestal stante pede ingedeeld wordt: ik ben echter ook voorstander en gebruikerT van vrije seks, wiet en een groot fan van fightclub.... daarnaast houd ik van moderne kunst en van jzz en frank zappa. Dat soort indelingen is uit het stenen tijdperk, Treger,

bottehond | 29-08-06 | 14:48

Waar komt dat sletje eigenlijk opeens vandaan?

Het lijkt wel een doorgestoken kaart.

Toevallig krijgt Emperyco kritiek op de islam en opeens wordt zijn dochter omarmed met een verstikkende greep van een islamitische breezah.

Het lijkt mij teveel opdringerigheid om toeval te zijn.
Vooral veel zand in de ogen van vader Emp strooien om te benadrukken dat het wel mee valt met de islam.

Trust me, als dat niet gaat helpen dan hebben ze er andere methodes voor.

He Theo?

...

Theo?

Theo waar ben je?

solidstate | 29-08-06 | 14:43


Karel heeft het lichtje even gemist, of iets dergelijks ...

Kennelijk krijgt de islam wel wat lichtinval.

JoehneR | 29-08-06 | 14:41

"Ik had me voorgenomen om er geen woord aan vuil te maken gedurende de drie weken die ze bij ons in Toscane zou verblijven"

Doe het dan ook niet, flut artikel.

Badeendje | 29-08-06 | 14:18

je mag het noemen zoals je wilt treger

maar zwanger zijn betekent leven in je dragen
mijn vrouw heeft 2 keer een miskraam gehad, vraag maar aan haar hoe het voelt. het is een gestorven kind. niet een medisch niet voldragen zwangerschap. na 18 dagen klopt er al een hartje in het kind.

als je doelbewust dit leven wegneemt is dat gewoon moord!
ik begrijp best dat dit voor mensen hard overkomt of uit de tijd is maar wees eens gewoon eerlijk!

KarelJansen | 29-08-06 | 14:16

Houdt toch op gristen karel. Het is geen moord maar afbreken zwangerschap om wat voor reden dan ook. Die God waar jij in gelooft heeft de mensen gezond verstand gegeven en dat is het gewoon: gezond verstand om toekomstige problemen te vermijden. En nu wil ik er niks meer over horen!

Treger | 29-08-06 | 14:10

@treger, als dat "licht zien" betekent dat we dan, doordat we zo kapot vol zijn van weelde, onze kinderen doden omdat ze ons niet uitkomen, laat mij dan alstublieft in het duister blijven!

zelfbeschikking zegt het al: zelf! en niet voor het leven van anderen!

KarelJansen | 29-08-06 | 14:04

Jij behoort niet tot het "verlichte" deel der natie Kareltje.

Treger | 29-08-06 | 14:02

@treger,
omdat moord een misdaad is tegen de samenleving en tegen de menselijkheid

KarelJansen | 29-08-06 | 13:57

@KarelJansen,
Waarom individuele afwegingen voor iedereen zichtbaar maken?
En laat verder maar rusten want is OT.

Treger | 29-08-06 | 13:56

@treger, wat een flauwekul zeg! laat iedereen maar eens nadenken over de gevolgen van abortus! het zichtbaar maken is juist goed. Als je zo voor abortus bent waarom durf je dan niet onder ogen te zien dat het gewoon moord is?

Het lijkt me beter kinderen hieraan bloot te stellen dan aan die ranzige troep die ze verder op tv kunnen zien...

KarelJansen | 29-08-06 | 13:47

Voor veel jongeren is het geloof een mooie manier om zich af te zetten tegen de maatschappij. Het dragen van een burqa is vergelijkbaar met het dragen van een hanekam of een stropdas.

Zeurders | 29-08-06 | 13:37

Ach ach, elk cirkus heeft zijn clown. Bij circus Trouw heet die "Ephimenco". Sappeurdephlap, doe nog naar een stukkie...

Haarlemmerolie | 29-08-06 | 13:24

Ik kots op de EO: laatst schrok ik echt wat ik zag. op zondagochtend. (kinder TV tijd) werd er een grafische (amerikaanse) anti-abortus documentaire vertoond. Inclusief voorbeelden foetussen plus een groepje (born again) gristenvrouwen die dagelijks kleine kindertjes voor de abortuskliniek lieten spelen. Dit kun je niet maken door zulke gore onzinpropaganda op kindertijd uit te zenden. Hier mag je kinderen gewoonweg niet mee confronteren en toch flikken ze het die ratten... crimineel gewoon.

Treger | 29-08-06 | 13:11

starf**ker
Ik geloof niet dat je kunt eisen dat religies moeten verwateren (helaas).
Je kunt wel duidelijke eisen stellen waar er grenzen zijn zoals bijv. het opdringen van religieuze zaken aan niet gelovigen.
Het gebeurt te veel dat er in Nederland wordt geroepen; "Integreren!!" zonder dat er duidelijk wordt aangegeven wat daar mee wordt bedoeld.
En dan krijg je reacties van immigranten in de trant van. Wat willen jullie nou eigenlijk? En dus de hakken.
Immigratie met toegevoegde waarde kan heel goed zijn. Kijk maar hoe ze dat in Abu Dhabi en Qatar oplossen. Ik ben bang dat in Nederland weer een halfwas oplossing komt met als gevolg een nieuwe stroom immigranten die blijven. Zolang we in delen van Nederland al niet meer mogen bouwen en wegen aanleggen omdat we boven normen van milieu van de EU zitten is het groeien van de bevolking geen goede optie.
Ennuhhh, liever niet bestuurd door Aboutaleb. Dat is PvdA en dat vind ik dus niveau nihil.

minik | 29-08-06 | 13:08

@starf**cker
Ik ben het helemaal eens met beeld wat je hebt over het verwateren van het geloof. Bij mij komt alleen de vraag op... Hoe kun je het geloof laten verwateren als je mensen binnen blijft halen uit de wat extremere landen. Elke keer als je mensen binnen haalt met het wat extremere gedachtegoed maak je een stap terug in de tijd. Dan heb ik het nog niet eens over de mensen die al langere tijd in Nederland leven maar zich toch aangetrokken voelen tot dat zelfde gedachtengoed. Hoe kun je dan een integratie beleid voeren als je elke keer een stap terug moet zetten. Voor mij mag de grens best open blijven maar er moet wel wat kritischer gekeken gaan worden.

Flirting With Suicid | 29-08-06 | 13:08

@starf**cker
De multiculturele samenleving bestaat niet in 2/3e van ons land, het platteland om precies te zijn. In de steden leven de eilandjes naast elkaar, waarbij de witte elite alle culturele, economische en politieke macht in handen heeft. De allochtoon die integreert (aanpassing in het publieke leven) ziet nauwelijks belemmeringen op zijn pad, hij die star vasthoudt aan de eigen gewoonten logischerwijs wel, zeker wanneer die gewoonten botsen met die van de heersende cultuur. De multiculturele samenleving eist nu dat de dominante cultuur tegemoet komt aan de minderheid en zich gedeeltelijk aanpast aan de veelheid van onderliggende culturen. Is dat realistisch? Nee, omdat de dominante cultuur zich uit vrije wil kan veranderen en dus niet uit economische noodzaak, zoals de individuele allochtoon wel moet integreren wil hij maatschappelijk succes hebben (voetballers, artiesten en nieuwslezers bij de NOSuitgezonderd). Er zit zelfs iets misdadigs is door moslims te vertellen dat het dragen van een hoofddoekje hun recht is, terwijl geen moslima met hoofdoek of moslim met kaftan en baard ooit een directiekamer zal betreden, tenzij er koffie gebracht moet worden of de vuilnisbakken geleegd moeten worden.

sjaakdeslinksesul | 29-08-06 | 13:08

@Treger Juist!!!!! Vandaar mijn opmerking over die EO Jongerendag.

starf**cker | 29-08-06 | 13:03

Inmiddels zie je gristen fundi's scherper reageren op kritiek dan een aantal jaren terug. Duidelijk een voorbeeld nemend aan de moslims.

En dat is het ergerlijke want zij hadden beter moeten weten, Zelfs de jeugd heeft tegenwoordig massaal belangstelling voor religie... enge ontwikkeling maar is volgens mij gewoon angst voor toekomst of gewoon klootjesvolkmentaliteit: het is belangrijk ergens bij te horen om je zelf een identiteit te kunnen aanmeten.

Treger | 29-08-06 | 12:58

Ik constateer opnieuw hetzelfde als jij. De hakken gaan bij alle fundi's in het zand. Ik word bijvoorbeeld zelf politiek liever bestuurd door Ahmed Aboutaleb dan door Bas van der Vlies. Religies moeten gaan verwateren met behoud van respect en waardigheid. Die kant moeten we op. Geen immigratiestop maar kijken of we toegevoegde waarde kunnen binnen halen. Zakelijke afspraken maken. Inderdaad: multi-etnisch. We moeten accepteren dat we niet meer in het Nederland van Colijn leven waar de gordijnen dichtgingen en den braven Nederlander alles geloofde wat uit den draadomroep kwam.

starf**cker | 29-08-06 | 12:56

starf**cker 12.39
De stofkam ging al jaren door de bijbel. Er waren bijv. liedjesschrijvers zoals ene R. Long die kritisch zongen over Jezus. Maar kritiek op de Islam heeft bijv. door het maken van een aantal spotprenten geleid tot reacties die nog niet wijzen op die globalisering die jij noemde in een eerdere post.
In vergelijking met het buitenland heeft de Nederlandse moslimgemeenschap zich n.i. waardig gedragen door te stellen dat ze het niet eens waren met de kritiek maar er zijn geen grote rellen geweest.
Inmiddels zie je gristen fundi's scherper reageren op kritiek dan een aantal jaren terug. Duidelijk een voorbeeld nemend aan de moslims.
Hee, heeft dat stofkam idee van jou dan als gevolg dat er een aantal groepen met de hakken in het zand gaan?
En daar was je nou juist op tegen.

minik | 29-08-06 | 12:50

@minik Ik heb er altijd zin AN ;)

starf**cker | 29-08-06 | 12:48

starf**cker 12.40
Jij had er zin AN?

Kon ik niet nalaten!

minik | 29-08-06 | 12:43

... hakken IN het zand zet ...

starf**cker | 29-08-06 | 12:40

@minik In die definitie van multi-etnische samenleving kan ik me vinden. Alleen moeten we dan net zo scherp door de bijbel en haar roeptoeters als door de koran. Zeker. Niks doen heeft opgeleverd dat iedereen nu zijn hakken aan het zand zet onder aanvoering van de drie politieke superhakzetters ter rechterzijde. Net zo goed als de humorloze knuffelcultuur van de Ad Melkert's van deze wereld ook weinig goeds heeft gedaan.

starf**cker | 29-08-06 | 12:39

@starf**cker
Een multiculturele samenleving is een achterhaald begrip. Impliciet geef je daarmee goedkeuring aan intolerante en afgescheiden onderdelen van de samenleving. De verzuiling terug, is dat wat je wil?
Het is beter om uit te gaan van een multi-etnische samenleving.
Gelijkheid van iedereen, vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst. Het kan niet zo zijn dat op grond van een godsdienst iemand kan roepen dat homo's van een toren mogen worden geworpen en een homo niet mag zeggen dat een bepaalde godsdient niet deugt.
Er is nog wel wat te doen aan verschillen in onze samenleving en of je daar nu vanuit een rechtse of linkse blik naar kijkt. Niks doen heeft tot nu toe niet veel opgeleverd.

minik | 29-08-06 | 12:35

@Kaan Die zonder zijn jampotglazen;) Vandaar dat het perspectief enigzins ontbreekt.

starf**cker | 29-08-06 | 12:29

Sommige mensen geloven in het verleden. Andere geloven in de toekomst. Ik geloof dat ik eens een broodje ga halen. Als ik Jezus was hoefde ik geen brood te halen. Dan zat ik nu heerlijk frans te lunsen. Zonder kaas dan, want over kaas staat niets in de Bijbel.

Xixulon Gralgrathor | 29-08-06 | 12:28

Wat is er mis met hallal neuqen? Bidden voor een beurt is de gewoonste zaak van de wereld, ik was mijn handen ook voor het eten, tenslotte.

sexpack | 29-08-06 | 12:28

@Hans Anders Ook hier kun je moslims vervangen door oud-Gereformeerden, Koksianen en ander zwart geteisem.

starf**cker | 29-08-06 | 12:28

mooi verhaal

KarelJansen | 29-08-06 | 12:28

@Hans Anders 29-08-06 @ 12:25
Welke bril heb je nu op?

Kaan78 | 29-08-06 | 12:27

@Bottehond In dit geval hoeft onderbouwing ook niet. Ik ben die bekrompen eenheidworst aan meningen over "de" en "alle" gewoon redelijk zat. Daar ga ik scherp op in. Ja. Zeker als je met regelmaat bedreigd en beledigd wordt over een columpie door meestal van die zogenaamde brave Nederlanders. Maar even de diepte in. De mondialisering van de wereld vraagt een wat bredere visie op de plaats van Nederland en Nederlanders in de wereld. Daar gebruik ik wat karikaturale vergelijkingen bij. Nederland moet leren over de schutting van het eigen gelijk te kijken. Moslims horen er dus gewoon bij. Tegen een multiculturele samenleving zijn kan niet. Die is er al. Ach en Geen Stijl is er ook een beetje voor de scherpe schets. Ga nou niet dat humorloze gemopper van je voormalige CPN-kameraden over nemen.

starf**cker | 29-08-06 | 12:26

Kaan78 29-08-06 @ 12:11

Als de Iman een zeer gematigde islamcriticaster zou zijn in een moskee in NL, dan leidt beslist tot een volledige uitsluiting van de Iman en zijn familie. Zelfs de geringste vorm van krities bronnenonderzoek lijdt bij de muzelaars al tot doodsbedreigingen aan het adres van de onderzoekers.

Muzelaars zijn allen geestelijke zombies in hun religiebeleving en daarmee tijdbommen in de westerse wereld. Een oplossing zou kunnen zijn verplicht doen van een bronnenonderzoek (met examen) als voorwaarde voor het verkrijgen van een Schengenpaspoort of een verblijfsstatus.

Hans Anders | 29-08-06 | 12:25

Die tjik ziet er goed uit voor een hakbar wief

Fapdrol | 29-08-06 | 12:24

@st**rfucker 12.03
Lekkere vergelijking.
in pakweg Jordanie of Libanon heeft naastenliefde meer waarde dan in Heerde of Staphorst.

Een heel land vergelijken met een extreem deel van een land?
Zo ken ik er ook nog wel een. Hezbollah is fanatieker en extremer in godsdienstbeleving dan Nederland.
Vind je dat dan ook een argument?

Je kunt misstanden in een geloof niet goedpraten door te wijzen op misstanden in een ander geloof.
Overigens, het sarcasme van Lobert long is goed, ook als je Jezus vervangt door Mohammed.

minik | 29-08-06 | 12:16

Er is maar 1 islam. Net zoals je maar 1 economie hebt en 1 samenleving.
Alleen hoe zitten de mensen in elkaar?

Je kunt de geloofsbeleving van iemand van zwarte kousen op de Veluwe niet vergelijken met iemand uit Amsterdam die nog wel gelooft.
Waar heeft het dan mee te maken?

Je ziet in Islamitische landen ook veel verschillen zoals geestelijke leiders die met zwembroek in de zee gaan zwemmen. Is dat islamitisch? Nee natuurlijk niet. Maar waarom doen ze het dan toch? Dat heeft te maken omdat ze deel willen uitmaken van de “elite “.

Ook zijn de laatste groep mensen wat meer in staat geloof los te zien van gewoonten en cultuur. Je kunt de profeet als voorbeeld nemen of zijn gedrag kopiëren. Deze groep neemt hem als voorbeeld. Hij reisde vroeger op een kameel. Diegene die hem als voorbeeld nemen, zullen rederneren dat hij destijds de meest luxe vervoersmiddel tot zijn beschikking had om zich voort te bewegen. Nu kan je kiezen voor een vliegtuig of auto. Diegene die hem kopiëren zullen zich blijven bewegen op kamelen, met hout hun tanden poetsen, mode van 1400 jaar geleden blijven dragen . Dit omdat ze bang zijn iets fout te doen.

Hoe zit het met de andere groep mensen die achterlopen op de elite. Stel je hebt een boer die alles verkoopt en in de stad gaat vestigen. Zo’n iemand is geen zakenman. Hij opent hooguit een boetiek. Als hij groeit, groeit hij niet verticaal maar horizontaal. Hij opent nog een boetiek. Zo’n iemand is bang voor alles wat hij niet kent. Hij houdt vast aan zijn eigen gewoontes (Waarden en Normen). Zo is ook zijn islam beleving. Rechtlijnig en “O wee!” geen fouten durven te maken.
Dit kan je zo ook doortrekken naar een actueel onderwerp. Hypotheekrente. Er is een fatwa, waarin wordt gesteld dat het wel mag. Gebruik van de samenleving waarin je leeft. ( Je kan immers de Islam niet opleggen aan hun). Moskeeën worden al gefinancierd door hypotheken, maar deze mensen die geen fouten durven te maken, laten zelfs fatwa’s links liggen.

Het heeft dus met twee dingen te maken.
1) Islam en de profeet als voorbeeld te nemen of te gaan kopiëren.
2) Deel uitmaken van een sociale laag.

Kaan78 | 29-08-06 | 12:11

starf**cker 29-08-06 @ 11:07

Je kunt het heel mooi opschrijven, dat is zonder meer waar. Maar zaken mooi verwoorden is onvoldoende. Het gaat om de inhoud. Het spijt me werkelijk je in te moeten delen in een categorie luiden waar jij jezelf ook niet gedacht had toen je van school kwam. Zo... dus jij gaat alle vinex- sjonnies aanpakken? Dat kan. Maar dan wel met valide redeneringen a.u.b. Het zeepkistgebral dat je in de aangehaalde post neerplempt getuigt van passie en een geweldige taalvaardigheid en zelfs bijtende humor, maar ontbeert iedere diepgang. Je bedient je van vergelijkingen die thuishoren in een VMBO kringgesprek. Wat me uitermate van je tegenvalt is de zelfingenomenheid waarmee je je high horse berijdt. In feite een mooi verwoorde verzameling drogredenen en bizarre vergelijkingen. Het siert je dat je voor je medemernsch op wilt komen, dat je onrecht wilt bestrijden en je ergert aan ongenuanceerd islam- bashing. Je vergeet echter dat over dat onderwerp vaak diepgaand en uitstekend gedebatteerd wordt op GS. Jouw explosie van dedain draagt in ieder geval níet bij tot meningsvorming. Ik vraag me af of je over voldoende abstraherend vermogen beschikt om zo hoog van de toren te blazen. Uit je stukje blijkt dat niet. Dat je een begenadigd woordkunstenaar bent doet daar niets aan af. Jammer.

bottehond | 29-08-06 | 12:08

moslim light of moslim original.. het blijven moslims..

BigGayAllah | 29-08-06 | 12:06

@waarheid We hebben het hier toch niet over giro 555? Ik zal niet in details treden, maar in pakweg Jordanie of Libanon heeft naastenliefde meer waarde dan in Heerde of Staphorst. Zeg ik uit eigen ervaring. Daar is geen kerk van naastenliefde maar een GOD die met harde hand regeert en vrouwen, homo's, en andere niet -getrouwen keihard op straat gooit. Luister eens naar "Jezus redt' van Robert Long.'Toen 't christendom op aarde kwam
En ieder mens het recht ontnam
Om zo te leven als hij dacht dat goed was
En heel de aardkorst dik bevlekt met bloed was
Werd het meteen de hoogste tijd dat heidenen na zware strijd
Door legers door de kerk geleid van hun cultuur werden bevrijd
Dat hield men eeuwenlang in stand
Vol liefde werd de rechterhand
Van dieven, slaven, kinderen en vrouwen
Als zij een misstap deden afgehouwen
Men zorgde voor een schuldcomplex wanneer je rondliep in iets geks
Of je te buiten ging aan sex, je stond al snel bekend als heks

Refr:
Jezus redt, jezus redt, alle mensen opgelet
Jezus redt, jezus redt enkel door 't gebed

Soms wordt een land vol hongersnood
Bezocht door weer zo'n vrome kloot
Die steeds dezelfde ouwe kool komt stoven
En roept vanuit zijn draagstoel: blijft geloven
Die zegenend naar mensen zwaait voor ieder lijk z'n hoofd omdraait
Elk argument van tafel maait en steeds opnieuw de mensen paait
Al jaren gaan er stemmen voor pil en voor geboortestop
Maar Rome weigert steeds om te beperken
Dat zou de zedeloosheid maar versterken
Elk recht wordt U nog steeds betwist
En sex blijft steeds de antichrist
Hij die door zijn orgaan slechts pist
Heeft steeds voor duizenden beslist

Refr:
Jezus redt, jezus redt, alle mensen opgelet
Jezus redt, jezus redt enkel door 't gebed

Maar kijk, men is veranderd want rooms-katholiek
En protestant begonnen hun greep wat te verliezen
Men moest dus wel een and're koers gaan kiezen
Men was geweldig in zijn sas want wat ontdekte men alras
Toen men nog's in de bijbel las, dat jezus ook een hippie was
De wereld kraakt aan alle kant
En grote delen staan in brand
Je zou dus zeggen: helpt het onheil weren
Gehuichel moeten wij de rug toekeren
Maar niets daarvan, vergeet 't maar
't is Boedha hier, Jehova daar
Men draaft getuigend door elkaar
En heeft de oplossing al klaar

Refr:
Jezus redt, jezus redt, alle mensen opgelet
Jezus redt, jezus redt enkel door 't gebed

Het is maar al te waar helaas
De paus, de kerstman, sinterklaas
Zij zijn al eeuwenlang de baas
En eeuwenlang al even dwaas

Jezus redt, jezus redt alle mensen uit de nood
Jezus, red jezus, red jezus uit de goot

Beter kan ik het niet uitleggen! Koekje maar ...

starf**cker | 29-08-06 | 12:03

@ waarheid_maakt_vrij 29-08-06 @ 11:50
Precies, dat bedoel ik starf**cker ook duidelijk te maken, komt helaas niet over

Spaansche Griep | 29-08-06 | 12:00

@TRS Worden we het aan het einde van de ochtend toch nog eens. Ik erger me alleen voortdurend aan dat simpele moslim-bashen. "De" en "alle". Maar die gasten die zwembaden terroriseren of gewaardeerde columnistes als Ebru Umar in elkaar beuken mogen ze aan hun balletjes ophangen. Dat weer wel natuurlijk. Maar dat geldt dan ook weer voor die gasten, altijd Nederlanders, die columnisten met fysiek geweldf bedreigen. Dat zijn vrijwel altijd Medelanders die de vrijheid van meningsuiting wensen aan te tasten. Ik zal er niet verder op ingaan.

starf**cker | 29-08-06 | 11:57

starf**cker 29-08-06 @ 11:46
.
Ik bedoel maar, een onzorgvuldige formulering zet je 1-2-3 in de hoek van datgeen je probeert te bestrijden.

TRS | 29-08-06 | 11:53

@Spaanse Griep Ik heb het niet over 'de' kerk. Ook niet over 'de moslim'. Ik heb de religieuze doelgroepen trachten te definieeren.

@Ed Dat laatste zinnetje klopt dan wel weer, maar als er 1 mohammed fout is, zijn ook niet alle ali's fout. Het zit in de woorden 'de' en álle'. Iedereen weet van mij dat ik Marokkaantjes die in de fout gaan wel weet te benoemen, maar uitwassen zijn alleen geen exclusief voorrecht van Moslims. Dat is de denkfout van die drie partijen met 4 zetels-in-de-polls.

starf**cker | 29-08-06 | 11:51

@starf**cker 29-08-06 @ 11:44
.
"Ik bijvoorbeeld ben net zo hypocriet als de eerste Hezbollah"
.
Het zal misschien vreemd klinken, maar ik vraag me af of die hypocrisie opgaat voor dat soort lieden. Misschien geldt wel: hoe strenger in de leer, hoe minder hypocriet (tenzij de leer zelf inherent hypocriet is natuurlijk)? Ik heb meer "begrip" voor streng gelovigen (die consistent zijn in hun opvattingen) dan voor hypocriete geloofsbeleving. (Ik ga er dan wel vanuit dat gelovigen hun geloof op zichzelf toepassen, en niet dwingend opleggen aan anderen, want daar heb ik geen begrip voor).

TRS | 29-08-06 | 11:50

@starf**cker: in de kerk worden de mensen het goede voorgehouden. Bij de aardbeving in Iran gaven christenen veel meer geld dan de hele arabische wereld bij elkaar. De tsunami? Amerika en Europa gaven heel veel meer dan hun arabische vrienden. En waarom geven christenen? Omdat ze elke week horen "heb je naaste lief als jezelf".

waarheid_maakt_vrij | 29-08-06 | 11:50

@star*fucker
de term joden op voetbal sites is natuurlijk een andere naam voor de neuzen aka ajax, dus dit heeft dus helemaal niks te maken met de bevolkingsgroep. op andere sites heeft men het over kakkerlakken, wie neemt hun es in bescherming? ronnie N. waar blijf je?

ed.. | 29-08-06 | 11:50

@Spaansche Griep 29-08-06 @ 11:42

Dat vergeten mensen inderdaad wel eens, zolang ik in de kerk kwam was het inderdaad precies zoals jij aanhaalt. Kan me niet voorstellen dat het fundi katholicisme zich de laatste 20 jaar heeft weten te ontwikkelen in een Inquisitie versie 2.0, en op dat vlak zie ik dus wel degelijk paralellen met de Islam.

KaiserSoza | 29-08-06 | 11:48

Ik ben hier in Turkije omringd met dit soort meiden en ik kots ervan. Hypocriet gelul. Hier mag alles zolang niemand het maar ziet of hoort. Wat sommige turkse meiden hier uitspoken dat zou een dronken Engelse br3ezAh nog schaamrood op de kaken brengen.

Seaudebeau | 29-08-06 | 11:46

@TRS Als je tot de aanhang van de Politieke Sjonnies Geert, Marco en Hilbrand behoort wel. Of als je op de voetbalsites maar blijft hakken op 'de joden' bijvoorbeeld.

starf**cker | 29-08-06 | 11:46

Is gewoon een Br33zah-sletje dus.

bad to the bone | 29-08-06 | 11:46

@spaanse griep
dat is misschien wel het foutste van de gristenhonden, zij zeggen het niet maar handelen er alleen naar... star*neuqert heeft wel gelijk dat alle fundamentaslistische (lees religieuze) groeperingen fout zijn... maar ja als pietje fout is maakt dat mohammedje niet minder fout...

ed.. | 29-08-06 | 11:46

@ sjaakdeslinksesul 29-08-06 @ 11:43
Die 110% nylon en katoen scheur ik met mijn tanden open.

Korreltje Zout | 29-08-06 | 11:46

@starf**cker,
ik was van plan mij mijn hele leven verre te houden van voetbal-sites, juist in verband met botte ongenuanceerde mensen.
Verder sluit ik me totaal aan bij de perfect onder woorden gebrachte posts van TRS.

fuckje | 29-08-06 | 11:45

@TRS Punt. Het ging mij om de vergelijkende voorbeelden. Dat wij allen hypocrisie in - en uitademen en dat dat geen exclusief voorrecht van de moslim is. Ik bijvoorbeeld ben net zo hypocriet als de eerste Hezbollah en zal ze daar dus niet op aanvallen of de maat nemen.

starf**cker | 29-08-06 | 11:44

@starf**cker 29-08-06 @ 11:41
.
"Dat 'úebermensch' gevoel van niet moslims"
.
Ik ben een niet-moslim. Moet ik me nu aangesproken voelen?

TRS | 29-08-06 | 11:43

@Korreltje Zout 29-08-06 @ 11:41
Denk je er wel aan dat die panty's vleeskleurig zijn, voordat je je tanden in het 65% nylon 45% katoen zet?

sjaakdeslinksesul | 29-08-06 | 11:43

@ starf**cker 29-08-06 @ 11:16
Kom jij wel eens in een kerk?
Als ik naar de kerk gaat hoor ik de Pastoor nooit haatzaaiende en opruiende taal verkondigen, hoogstens een laten we bidden voor vrede in het Midden Oosten.

Spaansche Griep | 29-08-06 | 11:42

starf**cker 29-08-06 @ 11:28

Ik vraag me af waarom een jij/zij- bak nodig is om een punt te maken. Wat mij betreft onvergelijkbare achtergronden. In hun aard. Als ex- commie durf ik te beweren dat mijn denken in die tijd mede gevormd is. Maar die leer heeft geen enkele dwingende invloed op mij. Er is geen groepsdruk en er staat op afvalligheid geen doodstraf. Verbannen ben ik door mijn oude kameraden dan weer wel. Leuk gevonden, maar niet goed genoeg.... heheheheheh

Wat betreft je vergelijking met Bush cum suis: daar heb je in zeker wel een punt omdat Bush zich mede laat inspireren door zijn geloof. Mensen met een religieuze missie zijn sowieso te wantrouwen. Desalniettemin zou ik liever in de VS wonen dan in Iran. En jij ook.

bottehond | 29-08-06 | 11:41

@Fuckje Om even op je stelling in te gaan. De fanate kanten van christendom en islam verschillen slechts op details maar zeker niet principieel. Lees eens de nieuwe Jan Siebelink. Dat is waar het mij om gaat. Dat 'úebermensch' gevoel van niet moslims brengt mij tot kotsen. Lees eens een fan-site van Feyenoord of PSV bijvoorbeeld.

starf**cker | 29-08-06 | 11:41

Out-of-Office Autoreply.
Korreltje Zout is thans op werkbezoek in Heerde, Staphorst, Oldebroek.

Korreltje Zout | 29-08-06 | 11:41

@starf**cker 29-08-06 @ 11:31
.
Het is dan aan jou om je niet te verlagen tot hun nivo (of jouw mening over hun nivo) maar toch met argumenten te blijven schermen. Hetgeen in betreffende gevallen dus niet al te moeilijk mag zijn.

TRS | 29-08-06 | 11:41

Misschien een idee voor de vernieuwingsoperatie in 020-west. "Kom wonen in de Westelijke Tuinsteden: Het Staphorst van Amsterdam!"

sjaakdeslinksesul | 29-08-06 | 11:38

@Korreltje zout Heerde, Staphorst, Oldebroek. ;)

starf**cker | 29-08-06 | 11:37

@starf**cker 29-08-06 @ 11:33
Eens!!!

Jack Daniels | 29-08-06 | 11:37

@starf**cker 29-08-06 @ 11:26
.
"Ik ga ook wel eens keurig in pak naar kantoor en denk daar die secretaresse mag el mee het bezemhok in. Ik zeg het alleen niet. "
.
Wat wil je nou zeggen, dat het geloof voor betreffende mensen vergelijkbaar is met het aantrekken van een pak door jouw als je naar je werk gaat? Wat is dit voor een vreemde vergelijking?
.
"Van zo'n stadion vol EO-klanten krijg ik het ook Spaans benauwd."
.
Sommigen zullen dit een xenofobe en racistische opmerking vinden Starf*cker. Vul voor EO-klanten maar eens "islamieten" in. Ik bedoel maar.
.
"Niet hypocriet?"
.
Ik beweerde toch niet anders?

TRS | 29-08-06 | 11:36

@sjaakdeslinksesul,
zie ook mijn post 11:21u. Hopelijk gaat Star nog even in op onze stellingen.

fuckje | 29-08-06 | 11:36

@Sjaak Precies om puur practische redenen. Het gaat mij om de onderliggende theocratie. Als ik het om extreem gaat heb ik het vooral over die duistere spelonken waaruit de SGP haar aanhang recruteert. Staphorst, Uddel, Elspeet, die achterlijke gebieden.

starf**cker | 29-08-06 | 11:35

@starf**cker

ja ook dat drijft op dogmatisch fanatisme en recalcitrant is wel zo leuk.....

smartist | 29-08-06 | 11:35

@Smartlist Ik ben vanochtend zo recalcitrant dat ik de stelling aandurf dat Bush met zijn influisteraars Cheney, Rumsfeld, Perle en noem ze maar op geen haar, ik herhaal geen haar, beter is dan die club in Iran. Dat drijft ook op dogmatisch fanatisme. Of niet?

starf**cker | 29-08-06 | 11:33

@ smartist

denk eens aan je spelfouten....

smartist | 29-08-06 | 11:31

@starf**cker 29-08-06 @ 11:28
Nee, omdat de christelijk of vrijgemaakt gereformeerden om puur praktische redenen nauwlijks meer claims leggen op de rest van de samenleving, terwijl de moslims nog wel deze neiging vertonen. Daarin zit wel een duidelijk verschil.

sjaakdeslinksesul | 29-08-06 | 11:31

@ starf**cker 29-08-06 @ 11:26
"... waar de dames al wijdbeens klaar in het groene gras lagen".
Doe eens vertellen. Waar was dat?

Korreltje Zout | 29-08-06 | 11:31

@TRS Amigo, ik heb mij pas dit weekend verdiept in die Donald Duck-taal. Een soort Wibra of Zeeman voor goedkope politieke one-liners. Ik denk dat Pim ligt de draaien onder zijn steen met dit minderwaardige clubje grafschenners. Politieke podloodventers zijn het.

starf**cker | 29-08-06 | 11:31

@ bottehond

Nee dat is niet nieuw, dit artikel bevestigd het alleen maar.
Ik verbind geen gevolg aan haar gedrag of aan de belevingen van andere Moslims, we denk ik, net als jij, dat de aard van het beestje niet makkelijk veranderd kan/zal worden.

Kijk naar Iran, du moment dat daar de Ayatollah aan de macht kwam, kwamen veel Iraniers terug naar hun land en vervielen weer in de harde Islamleer. Dit terwijl ze na hun vlucht uit Iran destijds dit geloof niet meer zo fanatiek aanhingen en sommigen het zelfs hadden afgezworen...... Hypocriet dus.

smartist | 29-08-06 | 11:29

@Botte Als je nou in je bijdrage van 11.22 moslims vervangt door voormalige PSP-ers of CPN-ers of rabiate Gereformeerden, voor de insiders: de Koksianen?

starf**cker | 29-08-06 | 11:28

@starf**cker 29-08-06 @ 11:22

Tip van de dag: misschien moet je er dan minder aandacht besteden; het lijkt wel een obsessie voor je te zijn geworden.

TRS | 29-08-06 | 11:27

@TRS Die hypocrisie is inderdaad volkomen identiek. Ik ga ook wel eens keurig in pak naar kantoor en denk daar die secretaresse mag el mee het bezemhok in. Ik zeg het alleen niet. Of toch soms wel. Waar het mij om gaat is dat ik, en dat is niet nieuw, de zwaar calvinistische biblebelt geen haar beter vindt dan de de orthodoxe moslim. Nou, zit alleen de feitelijkheid erin dat beide extreme groepen maar klein zijn. Godzijdank. Van zo'n stadion vol EO-klanten krijg ik het ook Spaans benauwd. En als wij vroeger op snollenjacht gingen als puistige pubers was dat meestal in die gereformeerde gaten waar de dames al wijdbeens klaar in het groene gras lagen. Niet hypocriet?

starf**cker | 29-08-06 | 11:26

Kan dat filmpje ff gedumpt worden? Mega firewall hiero.

Niels Holgerson | 29-08-06 | 11:24

smartist 29-08-06 @ 10:59

Smart- ass.... dear... uhu... maar is dat nieuw? En dat is aardig om te zien, daar twijfel ik niet aan. Maar het zegt niets over de aard en doelstelling van de islam, noch geeft het enig aanknopingspunt om te voorspellen hoe de islam zich verder gaat ontwikkelen in de wereld en in het bijzonder in Europa. De aard van het Beest is onveranderlijk, welk gezicht het Beest ook toont. Wie zei ook weer dat de islam de kleur aanneemt van het land dat zij overvloeit om na verloop van tijd haar eigen gezicht weer aan te nemen? Stakkers die hier hoop uit putten zijn werkelijk onverbeterlijke angsthazen. wat is er zo goffedommes moeilijk om die islam gewoon te zien zoals ze is?

bottehond | 29-08-06 | 11:22

Ach, ik heb deze week een beetje de wartaal van die borreltafelprofeten luisterend naar de namen Nawijn, Wilders en Pastors gelezen. Daar schiet je echt van uit je verschoning. Dat tegen elkaar opbieden in hoe hard de moslim zich wel niet moet aanpassen compleet met dienstregeling voor het terugschoppen de Midellandse Zee over. Dat is niet de onderbuik van Nederland maar het harige puntje van de anus. Daar word ik recalcitrant van.

starf**cker | 29-08-06 | 11:22

Ik blijf me toch verbazen over het feit dat Starf*(*)cker de hypocrisie uit islamitische hoek lijkt goed te praten of te relativeren met dezelfde/gelijksoortige hypocrisie uit de orthodox christelijke hoek. Het blijft hypocrisie. En de vraag "En wij zijn niet hypocriet" bevat een nogal vreemde perceptie: wie zijn "wij"? Starf*cker doet hier waar hij anderen van beticht: iedereen op 1 hoop gooien.

TRS | 29-08-06 | 11:22

@starf*cker
Precies, ook de gristenen zijn druk aan het aandachttrekken. Zie het gedoe rond Madonna (daar verbleken die hakbars bij!).

mqyc | 29-08-06 | 11:21

@starf**cker 11:16u,
en denk je dan daarmee iets nieuws aan te leveren? Iedereen weet dat de Bijbel dergelijke teksten bevat, en bovendien dat er slechts enkele tienduizenden zijn die dergelijke teksten letterlijk opvatten. Daar doen ze verder niemand kwaad mee, alleen zichzelf.
Ik vind achterlijke moslims die zulke teksten letterlijk nemen en daar naar willen handelen echt gevaarlijk, maar goed, je kent mijn mening daarover.

fuckje | 29-08-06 | 11:21

@fuckje
mee eens! en natuurlijk hoop ik dat mijn dochter bevriend raakt met miss nederland 2025, of de Kim Holland van de dertiger jaren of zo...:))

ed.. | 29-08-06 | 11:21

starf**cker 29-08-06 @ 11:07
Eens dat er verschillen zijn, maar je vergeet in alle gemak wel een ding. Die Jordaanse breezah, Koeweitse toeriste en Iraanse studente omarmen namelijk de Westerse cultuur. In eigen kring kunnen ze helaas voor hen niet zo openlijk voor hun culturele voorkeur uitkomen. Andersom wordt een moslimfundamentalist in vrijwel alle westerse en islamistische landen (Turkije uitgezonderd) geen strobreed in de weg gelegd.

sjaakdeslinksesul | 29-08-06 | 11:21

Schrijnend hoor maar ook erg positief. Gevangen tussen 2 identiteiten een westerse en een islamitische... Ze komen er wel, gaat alleen nog een tijdje duren.

Treger | 29-08-06 | 11:21

Op een dag... drink je geen bier meer. Dan bef je moslima naar nieuwe walhallas.

JudgeJuly | 29-08-06 | 11:17

@TRS Nee, de echte met inlogproblemen die luidkeels het yala, yala van zo'n Moroc-hit zit mee te bleeren.

starf**cker | 29-08-06 | 11:17

Ik ben oprecht van plan om die eenhersencel-achtige Moslimbashers voortdaan permanent te confronteren met de meest pikzwarte bijbelteksten. Daar verbleekt de koran nog bij. Een SGP dominee in Zoutelande is geen haar beter dan een iman in pakweg Bos en Lommer. Zelfde type sperma bevrucht.

starf**cker | 29-08-06 | 11:16

@Kees Maf 29-08-06 @ 10:45
Wij allemaal!!

Jack Daniels | 29-08-06 | 11:15

@starf**cker 29-08-06 @ 11:12

Hypocrisie is niet exclusief voor de islamitische culturen, dat beweerde ik ook niet. Het is er blijkbaar wel een integraal onderdeel geworden van de cultuur.

ps. Een dubbele * ter omzeiling van een ban of spreekt hier een namaak Starf*cker?

TRS | 29-08-06 | 11:15

@ed..,
Heerlijk toch? Die verschillen in interpretatie en beleving!!
Goed dat er mannetjes EN vrouwtjes zijn!

fuckje | 29-08-06 | 11:15

@ starf**cker: Doe eens een boek schrijven! Man je bent echt goed! Ik kom niet meer bij. "en de prille flamoesjes wild stijgeren" LOL!

Armageddon | 29-08-06 | 11:15

@ starf**cker 29-08-06 @ 11:07
Mooi, we zijn het eens.

Korreltje Zout | 29-08-06 | 11:13

@ starf**cker: Dat zeg ik. ;-)

Armageddon | 29-08-06 | 11:12

@fuckje
ik las *wat-is-dat-meissie-toch-een-enorm-lekker-geyl-brok-exotisch-neuq-vleesch(halal of niet)-beter-als-die-gerimpelde-pruim (.. Geliefde was daar minder van gecharmeerd...)-die-naast-me-ligt-ik-wil-haar-met-mijn-laserstraal-haar-zeven-appels-doen-opwaaien-en-haar-minirok-en-naveltruitje-met-mijn tanden-uiteenrijten-en-haar-op-1001-manieren-uitwonen*; kortom Vakantie...

ed.. | 29-08-06 | 11:12

@TRS En wij zijn niet hypocriet? Ga maar eens naar Terschelling als de puistekontjes uit Staphorst en Spakenburg de hormoontjes door de lijfjes voelen gieren en de prille flamoesjes wild stijgeren en De Appelhof siddert van de geile spanning. Wat dacht je van al die mannen met kinderzitjes achterin op de homo-parkings? Of dat Lloret del Mar.

starf**cker | 29-08-06 | 11:12

Moslima's zijn geil. Letterlijk en figuurlijk! Nou ja voornamelijk letterlijk dan.

Mokum Kosher | 29-08-06 | 11:10

I told it before. Ga naar Amman Cairo. Beiroet voor het Israelische vuurwerk. Mega-pretpark met aardige en leuke moslims en moslima's die de Koran voor kennisgeving aannemen en voor de rest dagelijks meer los gaan dan die rechtse azijnpissers die in hun vinex-woning wegkruipen achter hun beeldscherm en in iedere Arabier een nieuwe Bin Laden zien. En hun flitterdunne visie in hun wel erg benauwde wereld van spruitjes en gehaktballen de wereld in slingeren. Ga maar eens in een weekend naar een beetje club in Londen als daar de willige Koeweitse dames de burka afgooien en los gaan. En dan bedoel ik ook echt los gaan. Niet een beetje hossen op De Sjonnies zoals die benauwde mallotige moslimbashers hier volgens mij in grote meerderheid doen. Nee, graaien, grijpen en slikken. In Amman was voor ons het grootste vermaak om in de lobby van het Intercontinental hotel op donderdagavond de burkaatjes binnen te zien komen en een uur later de snolletjes flirtend en verwachtingsvol geil de nacht ingingen. Een nacht zwanger van genot. Nee, de ene moslim is de ander niet. Ik ga Geert Wilders of de zekstem van en Pastors toch ook niet aanspreken op iedere tekst van een pikzwarte SGP-er. De mondialisering heeft zo zijn voordelen ... Wij moeten maar eens af van die clicheebelden van DE Arabier. Nee, wij zijn lekker ... Zo'n David C bijvoorbeeld: je had wat meer voor moeten kruipen toen er herseninhoud werd uitgedeeld.

starf**cker | 29-08-06 | 11:07

@ KaiserSoza 29-08-06 @ 11:02

Does feauteaux! ;-)

Armageddon | 29-08-06 | 11:05

-weggejorist-

drijflijk | 29-08-06 | 11:04

Hypocrisie is een integraal onderdeel van velen in de islamitische culturen... lees bv. "Een goede man slaat soms zijn vrouw" van Luyendijk ter illustratie.

TRS | 29-08-06 | 11:03

@Armageddon 29-08-06 @ 11:00

Er loopt hier namelijk prima materiaal rond...

KaiserSoza | 29-08-06 | 11:02

@ed..,
ik las ontroering, poëzie, jeugdige onschuld, zweven tussen twee culturen, interculturele verbazing in den vreemde, kortom ; Vakantie!

fuckje | 29-08-06 | 11:02

@ Kaisert: Laten we ut hopen!

Armageddon | 29-08-06 | 11:00

@ bottehond

Het zegt dat de beleving van het geloof vaak hypocriet is.

smartist | 29-08-06 | 10:59

@fuckje 29-08-06 @ 10:28
iedere goede mannelijke verstaander leest hier (oude of nieuwe media) maar een ding; *fap fap fap*

ed.. | 29-08-06 | 10:59

Triest dat sommigen dit dan weer aangrijpen als strohalmpje om de werkelijkheid van de islam niet onder ogen te hoeven zien. Pathetisch. Wat zegt mij dit? Niets. Next!

bottehond | 29-08-06 | 10:58

@ Deense Postbode 29-08-06 @ 10:53
Nou nou nou zeg. Je lijkt wel een fundi-moslim (van het bebaarde type). Er zitten lopen hier genoeg aantrekkelijke, goedgeklede, vrolijke hoogopgeleide rifmeisjes rond. Dames met een smurfendoekje hoeven van mij echt niet fundamentalistisch te zijn om ze serieus te nemen.

Korreltje Zout | 29-08-06 | 10:58

@Armageddon 29-08-06 @ 10:55

"Komt vanzelf goed als die ouders allemaal de pijp uit zijn.

Zouden ze dit jaar dan echt nog op vakantie gaan?

* kaisert werkt in de pijp *

KaiserSoza | 29-08-06 | 10:57

Hoopvol idee, dat een gematigde naveltrui moslima ongeveer even gezellig is om erbij te hebben op vakantie als een lacto-veganist. Over de runderlasagne, had ik slechts 1 vraag gesteld aan de gaste: ooit bij McDonalds gegeten? Als straf ALLE basilieken van Toscane laten bezoeken en elke keer de opmerking gemaakt, dat zoveel schoonheid ontstaat als een geloof uit de donkere middeleeuwen de verlichting ingaat. Mooie wijncultuur ook daar, met die sangiovese. Nog wat gedegusteerd?

DavidC | 29-08-06 | 10:55

In Alanya en omstreken lopen ze er allang zo bij. Ze lopen hier gewoon 100 jaar achter. Komt vanzelf goed als die ouders allemaal de pijp uit zijn.

Armageddon | 29-08-06 | 10:55

Wie zegt dat ze aan het bidden was toen ze voorover bukte op dat tapijtje? Dat zag die gast helemaal fout, het was een uitnodiging om op de geit te gaan, maar de sukkel had het niet door.

DeRuk | 29-08-06 | 10:54

@Kees Maf 29-08-06 @ 10:27
misschien heb je wel gelijk... maar zal het als dochter en vriendin N. toch niet echt relaxed vinden als daar de rest van Nederland ook nog ff op de hoogte brengt... tis dat haar finse pa het waarschijnlijk niet leest maar ik kan uit eigen ervaring spreken dat haar familie met deze informatie vast niet zo blij is...

ed.. | 29-08-06 | 10:53

Dit heet dus gewoon van twee walletjes eten: Aan de ene kant lekker genieten van de gastvrijheid van het gastgezin en zijn Westerse gewoonten en mogelijkheden, en aan de andere het onderdrukken van diezelfde gastheer, om te voldoen aan je machtswellust ingegeven door het 'geloof' : bidden in de keuken en apart koken. Halleloejah.
Egt stom dat die Eophimenco niet gewoon zei: "donder op uit de keuken en dan eet je maar droge spaggettie" Trouwens, welbeschouwd is niks halal, overal zit wel iets in onhalals in, dierlijke bindmiddelen ofzo, dus eigenlijk had dat verwende brEEzAh-gordelsecreet fijn moeten hongeren.

Deense Postbode | 29-08-06 | 10:53

@Kees Maf 29-08-06 @ 10:45
Je heb gelijk in alles wat je zegt maar ik vind vriendinnen van je dochter daar moet je niet op geylen!!!!!
En ja op mijn eigen vrouw kan ik geylen hoe en wanneer ik t wil!

Tising | 29-08-06 | 10:50

Hoofddoek. check.
Naveltruitje. check.
Wat nou geen integrasie? The best of both worlds!

Korreltje Zout | 29-08-06 | 10:50

bahbah wat een aanstellerig geval: Geen spaghetti bolognese want rund niet halal doodgebloed. 5x per dag naar mekka bidden midden in de keuken waar iedereen over je struikelt. De aandachtssletterigheid druipt er vanaf. Gelukkig kon papa silvian de naar boven gekeerde, naar allah biddende kont wel pruimen.
Gefeliciteerd Silvain: Als jij erop geylt, moeten wij het uiteraard OK vinden :NOT:

Aktivist | 29-08-06 | 10:47

@Korreltje Zout 29-08-06 @ 10:43

HAHAHAHA

Tising | 29-08-06 | 10:46

@Tising 29-08-06 @ 10:40
WOEHAHHAHAHA!!!
Nee serieus, getuige het feit dat in het merendeel van de pr0n dames van 18 tot max. 25 worden afgebeeld, mag je ervan uitgaan dat de meeste hetero-mannen geylen op meiden van die leeftijdscategorie. Ik vind sommige meiden van rond die leeftijd er ook appetijtelijk uit zien. Maargoed, ik geyl toch nog steeds het meest op mijn eigen vrouw (30).

Kees Maf | 29-08-06 | 10:45

@TeenEnKaas 29-08-06 @ 10:42

Wat schuift 't????:)))))

Tising | 29-08-06 | 10:44

Wat is een moslim met een broodje varkensvlees?
Een moslim light!

Korreltje Zout | 29-08-06 | 10:43

dat moslims een dubbele agenda hebben is niets nieuws. Dat ze spaghetti lusten, dat wist ik dan weer niet.

mallebabbe | 29-08-06 | 10:43

@ Piah, in Iran zijn die meisjes nog erger! Grootste breezahs daar! Zou je niet verwachten, maar in de nacht wil je niet weten wat voor ergs daar allemaal gebeurt!

Maar dat krijg je natuurlijk als je zo streng wordt gehouden daar! De 'leiding' daar weet wel waarom ze zo streng zijn voor haar volk. Ze weten namelijk hoe smerig het eigen volk is! 9 van de 10 iraanse meisjes die ik ken is geen maagd en de helft daarvan heeft al op zijn minst 1 abortus laten doen! Niet te geloven he! Trust me, je wilt niet weten hoe iraniers zijn! Geef die mensen vrijheid in Nederland en kijk wat gebeurt!

Nivea | 29-08-06 | 10:43

Tising 29-08-06 @ 10:40
Eeuhm, foto's?

TeenEnKaas | 29-08-06 | 10:42

Goed en leuk geschreven stukje. Hulde Sylvain.

G-unite | 29-08-06 | 10:42

@cafe de wereld 10:31
Rare reactie sowieso, maar als je zo stoer gaat lopen schreeuwen, moet je ook maar eens uitleggen wat er smerig, racistisch of fascistisch is aan Ephimenco,

sjaakdeslinksesul | 29-08-06 | 10:41

@Kees Maf 29-08-06 @ 10:38
ik heb zelf 2 dochters, kan eg nie geylen op hun vriendinnen!
dus gamarlagge

Tising | 29-08-06 | 10:40

Soms vind ik de mening van iemand interessant. Dit is niet een van die momenten... next..

OokVaag | 29-08-06 | 10:39

Ik denk niet dat het moslimmeisje van haar vader nog een keer mee op vakantie mag, een beetje de slet uithangen in de disco.

TeenEnKaas | 29-08-06 | 10:38

@Tising 29-08-06 @ 10:35
Als jij op zoek bent naar pr0n sla je de pagina's met de 18-jarigen over? Lamenielachuh!

Kees Maf | 29-08-06 | 10:38

De ware breezah-aard verloochent zich niet.

H_C_Q | 29-08-06 | 10:36

@cafe de wereld 29-08-06 @ 10:31
Als je Ephimenco een fascist en racist noemt, dan spoor je niet.

CoJoNes | 29-08-06 | 10:36

Hij zit op de vriendin (half mouzlim of nie) van zijn dochter te geylen, gadverrrrrr

Tising | 29-08-06 | 10:35

Moslim light, is dat een hakbar met een rotje?

Lucifer | 29-08-06 | 10:34

kan ze zich niet laten bekeren?

reade romke | 29-08-06 | 10:32

wanneer stop deze fascist met zijn smerige domme en racistische colums,

kan die weer naar Frankrijk, daar woont zijn vriend J .M> Le Pen
- edit doe eens uitleggen blaaskaak -

cafe de wereld | 29-08-06 | 10:31

... n hilarisch stukje, Sylvain!!! Je reinste Allo, Allo!!

Comrade Enver Hoxha | 29-08-06 | 10:30

Dus het is gewoon een mensje van vlees en bloed zodra ze uit de wurggreef van de familie is. Verbazendwekkend.

Traag | 29-08-06 | 10:30

"daaks bidden"... dat ze hogere sferen opzoeken begrijp, maar om dan daaks te gaan bidden....

TRS | 29-08-06 | 10:30

In Iran weten ze wel raad met deze 'afvalligen'

PiaH | 29-08-06 | 10:29

@ed..,
ik las de column vanmorgen al om 8 uur in de papieren"Trouw", en heb daar geen geyligheid in kunnen lezen. Daar moet je toch wel weer een man voor zijn.
Het woord " jaloezie" komt in mijn woordenboek trouwens niet voor.

fuckje | 29-08-06 | 10:28

er bestaat niet zoiets al een gematigde moslim, je bent het of je bent het niet...(moslim dan)!! Laat je geen rad voor de ogen draaien door zulke verhalen, eerst lekker bidden met knarknevel en dan lekker bloot de disco in? Dan is het of een afvallige of een aankomende zelfontbrander. Niks meer, niks minder...

Lachende Scheerkwast | 29-08-06 | 10:27

PS, kudoos voor Google toch reclame op GS te plempen voor Maghreb.nl

LifeCatcher | 29-08-06 | 10:27

@ed.. 29-08-06 @ 10:22
Dat Sylvain geylt op een meid die pakweg 30 jaar jonger is dan hijzelf en misscien stiekem wel van *fap fap fap* doet, bewijst alleen maar dat 'ie ook maar een mens is. Of mag fantaseren ook al niet meer? Ik zou het wel bedenkelijk vinden als 'ie ook daadwerkelijk avances zou maken.

Kees Maf | 29-08-06 | 10:27

Leuk mân, Moslima light met Britney Spearribs dubover

LifeCatcher | 29-08-06 | 10:26

Hoe dan ook, d'r gedrag is behoorlijk dubbel, hypocriet zeg maar. Maar liever zo dan dat ze de 'zuivere islam' anhangt.
@Hodja 29-08-06 @ 10:18
Ik hoop en denk dat je ook gelijk hebt; volgens mij was het Bolkestein die ooit zoiets gezegd heeft als "consumentisme is onze grootste bondgenoot in de strijd tegen het terrorisme". Zodra mensen vrijheid hebben willen ze koelkasten en auto's.

Kees Maf | 29-08-06 | 10:23

@fuckje
oh ja natuurlijk, ze heeft stemrecht dus het is ok als onze sylvain geylt op eenplusminus 30 jaar jongere vrouw... jaloers?

ed.. | 29-08-06 | 10:22

*err......."elke" moslim is hier toch overdreven...... maja, das een vak en ik hou ervan.... evenals leedvermaak :P

PiaH | 29-08-06 | 10:22

Zijn eerste alinea had voldaan geen .,:!

bubblegum | 29-08-06 | 10:22

5 keer daags bidden ÉN geyle neuqsex.....'t klinkt meer als een natte droom van elke moslim die tóch niet uit zal komen muhahahaha......

PiaH | 29-08-06 | 10:20

Leuk, zo'n vader die stukjes over je vrienden schrijft.

Kikkerlikker | 29-08-06 | 10:20

Michel Houellebecq kwam al eens met de theorie dat het kapitalisme de islam vanzelf kapot maakt. Als je ziet hoe merkengericht de meeste jonge moslims zijn kon hij daar (hopelijk) wel eens gelijk in hebben.

Hodja | 29-08-06 | 10:18

@ed..,
het gaat over een vrouw van 18. Valt dus buiten de doelgroep van de PNVD.

fuckje | 29-08-06 | 10:18

Whehehe Moslims light :) Hoe kom je erop

kruT | 29-08-06 | 10:17

hey sylvain, je klinkt als een PNVD stemmert...'n vieze oude monsieur ben je...

ed.. | 29-08-06 | 10:17

Mooi stuk proza, bijna poëzie.

fuckje | 29-08-06 | 10:17

Zeer lekker en geyl

empe04 | 29-08-06 | 10:16

Iemand een definitie van een licht/lucht moslima? Laten ze eerst maar de basis van de koran bestuderen en die met hun familie bediscuteren.

Hans Anders | 29-08-06 | 10:14

Wat een non-informatie kan die gast spuien zeg! Tussen de regels door lees ik dat hij alleen maar geyle neuqsex met haar wil hebben.

pooface | 29-08-06 | 10:14

Neuqen c'est pute!

XSdenied | 29-08-06 | 10:13

Gewoon een jong meisje dat islamitisch is. Niks mis mee

DutchXTC | 29-08-06 | 10:13

Ja leuk, maar bij mij in de straat dragen ze allemaal nog een doekie, kudt provincie ook!

Graaf Gulpenduiker | 29-08-06 | 10:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken