Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Stephen Hawking al bijna bij god

hawkingstephen.jpgOk, de laatste update rondom de gezondheid van Stephen Hawking. Hij heeft een infectie in zijn borststreek en zijn situatie is 'buitengewoon ernstig', aldus een woordvoerder van Cambridge University. Of de grootste wetenschappelijke lieveling van het heelal het gaat halen is nog maar de vraag. Wel weten we zeker dat hij geen geslaagde tijd-space-ruimtevouw heeft weten te produceren, anders had hij wel geweten dat hij een infectie op had gelopen, en had deze infectie zodoende weten te voorkomen. Eerder vandaag werd hij met spoed naar het ziekenhuis vervoerd. Zie ook Steve in happier times...

Reaguursels

Inloggen

klotetoetsenbord....

twinsisterjoyce | 21-04-09 | 23:41

deze discussiem ging in de vferste verte niet over islam of arabische cultuur maar op de een of andere manier is het weer gelukt om de discussie daar op te brengen. Het zou verfrissend zijn als jullie een ander onderwerp aansneden.

twinsisterjoyce | 21-04-09 | 23:41

RESTECP! Hoop dat ie het haalt, kan, ondanks irritante computerstem, uren naar die man luisteren. Meer wijsheid in één man dan vele van ons te samen! (Ja, ik spreek voor mezelf)

Jolly Jumper | 21-04-09 | 22:57

Zou die ook PGB krijgen?

5UCK MY D1CK | 21-04-09 | 22:30

Zonde, bewonderenswaardige man, niet het lichaam maar zeker wel de geest. Hoop dat hij er bovenop komt.

ginrin | 21-04-09 | 19:33

Ik zei nog; Hold on Stephen! En dat heeft hij gedaan! =)
.
Hou het nog maar een decennium of wat Stephen! Deze hele aardkloot kan nog lang niet zonder je!

Naltas | 21-04-09 | 15:51

Hawking tegen Einstein: "Wrong again Albert" : www.youtube.com/watch?v=5O31qRH3O6c

Hawking vond het geweldig om eens een keertje mee te kunnen doen aan Star Trek. Hopenlijk knapt hij op van deze gemene infectie.

kapotjeplov | 21-04-09 | 14:17


Q: What do you think of "The Simpsons" TV show, which has had Hawking as an animated guest star?
A: "It's the best thing on American TV."

Q: What is your view of the Bush administration's limits on human embryonic stem-cell research:
A: "America will be left behind if it doesn't change policy."

Q: What did he think of the program to send American astronauts back to the moon?
A: "Stupid," he answered. "Sending politicians would be much cheaper, because you don't have to bring them back."

Q: How high is your IQ? The physicist replied that he didn't know.
A: "People who boast about their IQ are losers," he said.

Q": which late personage would you rather meet, Isaac Newton or Marilyn Monroe?
A: "Marilyn," he said. "Newton seems to have been an unpleasant character."

Willianus Wortelus | 21-04-09 | 13:39

@Dubbel
Als je nou eens goed leest wat hij zegt (al is het niet echt ontopic)
Het gaat over de laatste 40 jaar, en daarin heeft hij wel een punt; de Arabische wereld was een grootmacht in wetenschap tot ze de ontwikkeling van glas niet meer konden volgen, toen is het Westen hen voorbij gestreefd. En niks van wat de Arabische wereld heeft gepresteerd heeft iets met de Koran te maken, mocht dat zijn wat je bedoeld, want die zin volg ik niet helemaal..

Rolo model | 21-04-09 | 12:53

Hmmm blijkbaar hebben we het ineens over Islam en niet meer over Hawking????

Anyway, imo een groot verlies als hij mcht overlijden. Geniaal, vaak onnavolgbaar maar wel boeiend.

DickieDick | 21-04-09 | 12:27

JosVerbeek | 20-04-09 | 20:08

De hele Arabische wereld heeft meer wetenschappelijke feiten naar boven gebracht dan wie dan ook.
Als jij de Koran een keer doorleest zal je merken dat voorspellingen uit het jaar van toen, hihi, nu ontdekt zijn.
Achja, dat krijg je met een paar oogkleppen op en een IQ van een walnoot.

Dubbel | 21-04-09 | 12:05

@zapper 8u55: luster. Zonder wetenschap kon je je domme opmerking niet posten op een webpagina. Dankzij wetenschap kun jij naar je suffe tv programma's kijken en de prive en televaag lezen. Bijna alles wat je hebt, heb je te danken aan wetenschap. Kortzichtige kneus.

@Jos Verbeek 20u08: +1

Pikkestrijder | 21-04-09 | 11:34

-weggejorist-

Klintonn | 21-04-09 | 11:08

Hoop wel dat ie het nog haalt, zoveel briljante figuren lopen er nou ook niet rond op onze aardkloot.
@.. zapper (08.55), wat een superdomme opmerking zeg, kijk ns wat verder dan je Aktueel (of je Viva)

Honing met Bijsmaak | 21-04-09 | 11:04

die man is een levende legende.....
net als Carl Sagen...

teringtubbie | 21-04-09 | 10:50

Welcome to the website of Professor S.W. Hawking

--------------------------------------------------------------------------------

Monday 20th April, approx. 19:00 UK time
Due to very high demand, the website has been simplified to keep the server online. We apologise for the lack of in-depth content, which would normally be available here.

Professor Hawking is comfortable, but will be spending the night in hospital. The Cambridge University Press Office have a statement to this effect, and do not expect to have any further updates until mid-morning tomorrow.

Er Is NIETS aan dehand mensen hij is zelfs comfortable.

Braakbal | 21-04-09 | 10:34

@mezelf
dat is ironisch; ik bedoel natuurlijk intelligentie

Rolo model | 21-04-09 | 09:50

@.. zapper
beetje vreemde opmerking dit. Jij maakt dus geen gebruik van de wetenschap? geen behandelingen voor ziektes, geen auto, geen plastic? geen vlees, geen kleding.. etc etc.
Dat je interesses er zelf niet liggen (of je intellegentie) is nog geen reden om erop af te geven.

Rolo model | 21-04-09 | 09:45

Drs. Facts n Figures | 20-04-09 | 23:50
Alles wat een mens kan bedenken zal uiteindelijk ook geschieden.
Ja op alles dus.
En een goede morgen, btw.

Zo jammer! | 21-04-09 | 09:42

Hawking _is_ god.

LANiGiRO | 21-04-09 | 09:26

Heel erg jammer om dit te lezen, hij blijft gewoon een groot man.

Frappant | 21-04-09 | 09:03

Ik heb niks met wetenschap. Komt met name door de mensen die een 'wetenschappelijke' studie hebben gedaan en daarom denken beter te zijn dan andere mensen. De sukkels.

..zapper | 21-04-09 | 08:55

Smakeloze URL.

zucht

Rejer | 21-04-09 | 08:53

erg zonde... dit is echt een wetenschapper op het zelfde niveau als Einstein. Ik heb ooit een lecture van hem mogen bijwonen, en hij krijgt dan met zn typische computerstem wel mooi een zaal van 1500 man plat van het lachen met flauwe grapjes. Echt respect. De enige persoon die de boel een beetje snapt gaat eraan onderdoor. Helaas...

Rolo model | 21-04-09 | 08:15

JosVerbeek | 20-04-09 | 20:08 Ik ook.

snokkertje | 21-04-09 | 08:15

Het moraal van het verhaal; assume nothing, question everything.

debruut | 21-04-09 | 08:09

Beetje slechte research! Deze meneer wil helemaal niet naar God, geloofd niet in God en wilde met zijn 'theorie van alles' juist bewijzen dat God niet bestaat! (daarom heb je ook nooit een SH docu bij de EO gezien!)

Verder heeft hij ook meerdere keren in het openbaar gezegt dat 'we' GOD helemaal niet nodig hebben met de moderne wetenschap!

Empekai | 21-04-09 | 07:59

Zou Stephen de nacht goed zijn doorgekomen ?
Vragen... vragen..

Teun van het Tuinpad | 21-04-09 | 07:44

@Brusselmans

Geen grijntje respect, toch!

Jouw en mijn IQ bij elkaar opgeteld en en dan komen we er nog niet.

Mois

mois | 21-04-09 | 07:44

necrosis | 21-04-09 | 07:19 lol.

Teun van het Tuinpad | 21-04-09 | 07:41

@Teun van het Tuinpad 7:09
Enorm lawaai?
Weet je wat het ultieme middel is voor mensen die door de wekker heenslapen?
Men neme een metalen dienblad, vult deze met een laagje knikkers en zet in het midden zo'n ouderwetse opwind wekker met twee grote bellen.......
*gaat opstelling naast bed van Frik zetten, moehahaha*

necrosis | 21-04-09 | 07:19

De kans is wetenschappelijk gezien verwaarloosbaar klein dat er een god is, maar als er een is is het Hawkins...

e.t. | 21-04-09 | 07:13

mogge necrosis.
Ik was even druk buiten.
Het is lekker weer.
*hark wegens enorm lawaai terugpakt*;

Teun van het Tuinpad | 21-04-09 | 07:09

@Teun van het Tuinpad
Het is al 6:15 geweest, wakker worden, er moet weer brood en bier op de kaasplank.
*gaat met hark op zinken teil meppen, ghehehehe*

necrosis | 21-04-09 | 06:29

@st0mpie 2:43
Ik heb hele andere theoriën gelezen over het heelal, je kunt niet van de "ene naar de andere kant".
Dat klinkt alsof het heelal ergens ophoudt en je tegen een bakstenen/ betonnen muur knalt, tenzij er bordjes staan met de tekst "matig uw snelheid, muur in zicht".
Wat denk je van het volgende:
Rechtuit door het heelal vliegen is geen rechte lijn die je met een potlood zet, het is een curve, aangenomen dat tijd de 4e Dimensie is.
Als je met een UFO achtig iets met lichtsnelheid door het heelal reist en lang genoeg blijft leven dan bestaat de kans dat je weer langs de aarde vliegt maar dan miljoenen jaren later.
Op dit moment worden er nieuwe sterrenstelsels geboren/ gaan er sterrenstelsels dood.
Of dacht je dat onze zon (een grote kernreactor) het eeuwige leven heeft?
Wanneer de "brandstof van de zon" op is dan sterft ook al het leven op aarde, duisternis en extreme kou zullen hun intrede doen.
Niet dat wij dat nog zullen meemaken maar het is een optie.
.
Wat betreft de wiskunde van de arabieriërs: 1+1 = 10
Men neme een puber vol hormonen, zijn familie zoekt er een geschikte nicht/ zus bij en samen krijgen ze 8 kinderen....... simpel toch?

necrosis | 21-04-09 | 06:24

Stephen Hawking: Asking big questions about the universe www.ted.com/index.php/talks/stephen_ha... slechts 10 minuten, kijken dus.
*(Meer uitgebreide docu's met Hawking zien? > seven | 21-04-09 | 00:36 )

seven | 21-04-09 | 03:02

ps Grijs 1 (Balkenende 4 is via vele ministeries een grote klant van dit bureau, zou dat geholpen hebben bij de enigzins aparte formulering van de proza en samenvatting van dit onderzoek. www.motivaction.nl/138/Klanten/#os

seven | 21-04-09 | 02:54

Hoe inteligent je ook bent, vroeg of laat ga je deaud.
*vraagt zich in alle gemoede af of Hawkins wel zo intelligent is*

LoopseTeef | 21-04-09 | 02:50

was @Canis Spurcus | 21-04-09 | 02:37

st0mpie | 21-04-09 | 02:46

Stuurt Motivaction onderzoekers voor een nieuwe opdracht naar het dichtsbijzijnde zwarte gat. Vraag 1: En zie je de Hawkingstraling?

seven | 21-04-09 | 02:45

Ja , ik heb dezelfde ntuurkunde gehad en ja, binnen de perspectieven die we nu hebben kijken we daarnaar en roepen vol bewondering haleluja als we een baan van een kogel kunnen berekenen. Deze kennis heeft ons echter tot heden meer beperkingen dan oplossingen geboden.
De vraag komt dan al snel dat als het heelal zo tyfusgroot is hoe we dan in godsnaam daar een oplossing voor kunnen vinden om van de ene kant naar de andere kant te komen.
En ik denk dus dat wat dat betreft, en ik schreef duidelijk over 2k jaar, deze kennis nietig wordt verklaard, wel leuk, maar je hebt er geen reed aan.
Wel bewonder ik dhr Hawkins, en ik geloof zeker dat zijn kennis alle kracht uit zn lichaam heeft gezogen

st0mpie | 21-04-09 | 02:43

VanFrikschoten | 21-04-09 | 02:30
127 mensen is gewoon te weinig, zeker als je er zoveel details uit wilt halen.
Alleen al het feit dat PVV-ers 4x zovaak naar de opticien gaan moet de onderzoekers aan het denken zetten dat ze wellicht toevallig meer brildragers in hun onderzoeksgroep hebben. Of 6x zovaak paintballen/lasergamen.. Je kan wel 14 pagina's schrijven over wat je polluitslag is geweest over een groepje van 127 mensen, maar als je dan dingen gaat onderzoeken waarbij zeg 10 procent van de mensen dat doet heb je het nog maar over 12 a 13 mensen. En als 12 mensen die bij een vraag ja beantwoorden gaan bepalen wat zeg 1 miljoen mensen vindt rek je de statistiek wel extreem op, en dit is zeker niet significant meer te noemen. Sterker dit soort internetonderzoek vullen mensen supersnel in, in ruil voor een kadobon.. en als je dan ze vullen het dus amper serieus in.

seven | 21-04-09 | 02:40

@Canis Spurcus | 21-04-09 | 02:33
Wel nee, joh... volgens de metingen bezoeken (maandelijks):
− Woonboulevard (8% VanFrikschotens versus 3% totaal normale mensen)
Trechter op hoofd zet, ballonnen gaat opblazen en André Hazes vol uit de speakers gaat scheuren om half 3, zittend op een half lege krat Hollandia bier...*plop*

VanFrikschoten | 21-04-09 | 02:39

st0mpie | 21-04-09 | 02:01

Ver voor Einstein berekende Newton dingen die nu nog steeds niet zijn verworpen, en met een reden: zijn berekeningen kloppen. Je kunt tot op grote precisie uitrekenen waar de maan in het jaar 3240 staat dankzij Newton of hoe een maan van een bepaalde massa op een bepaalde afstand tot een ander lichaam zich gedraagd. Nooit natuurkunde gehad op school? Als kind moesten wij al omloopbanen van planeten berekenen, als examen.

Canis Spurcus | 21-04-09 | 02:37

Frik weet heus hoe het gaat hier.

Canis Spurcus | 21-04-09 | 02:33

Maar wij snappen, Joris met dark sunglasses and wig, dat dit een topic word morgen en zullen niet het gras voor de voeten vast wegmaaien qua reaguur...

VanFrikschoten | 21-04-09 | 02:30

@VanFrikschoten | 21-04-09 | 02:27
sorry, is een soort pavlov reflex

st0mpie | 21-04-09 | 02:30

Ligt het aan mij of is alles goed zoals het is?

links tuig | 21-04-09 | 02:29

@st0mpie | 21-04-09 | 02:14
"Voor de spanning doe ik soms dingen die tegen de regels zijn:
PVV: 41%
Niet PVV: 19%"

VanFrikschoten | 21-04-09 | 02:27

@VanFrikschoten | 21-04-09 | 02:21
sorry gast, als iemand meer dan ik meen 3 replys achter elkaar zet kan dat naar mijn weten een ban opleveren,daarom een post van mij tussendoor om dat te voorkomen en ik waarschuwde je er even voor, hoop dat als ik eens snel achter elkaar post dat een andere reaguurder dat ook voor mij zou doen.
Dus zo onwezelijk was het niet

st0mpie | 21-04-09 | 02:25

@st0mpie | 21-04-09 | 02:14
Hebben we nog wat wezenlijks te melden...? Anders weet je het gat van de deur zelf wel te vinden, niet?

VanFrikschoten | 21-04-09 | 02:21

Het gaat maar door:
"Uit een analyse van sociaal-culturele oriëntaties binnen de PVV-achterban
blijkt dat deze groep veel meer dan de rest van de bevolking gericht is op het
eigen leven.1 Dit blijkt onder andere uit de volgende kenmerken:
− Geringe betrokkenheid bij de wereld
− Weinig interesse in andere culturen en gebruiken
− Lage tolerantie ten opzichte van allochtonen"
-weblogs worden er vol getypt door de achterban
-Het gaat vrijwel alleen over andere culturen en gebruiken
-Velen zijn of leven met allochtonen (lees de draden op GeenStijl.nl o.a.)
Dit vuige stuk demonisatie zou werkelijk hilarisch zijn als het niet zo serieus gebracht zou zijn...

VanFrikschoten | 21-04-09 | 02:20

VanFrikschoten | 21-04-09 | 02:09
"grotere acceptatie van geweld"
grotere acceptatie dan wie/wat/wanneer? Of vermeldt het rapport dat niet? En hoe vergelijken ze dat eigenlijk, als ze uitsluitend de vermeende PVV achterban onderzocht hebben? Of vermeldt het rapport dat ook niet?

BombieDeZombie | 21-04-09 | 02:20

eej frik, eikel, je had 3 posts ,opletten man

st0mpie | 21-04-09 | 02:14

sos

st0mpie | 21-04-09 | 02:14

Leuk linkje Seven. Deze factsheet (lees: duimzuigerij) is vrijwel per zin te fileren tot het rijk der fabelen....

VanFrikschoten | 21-04-09 | 02:12

Even verderop:
"Opvallend is verder, naast de roep om law and order, de wat grotere acceptatie van geweld binnen de PVV-achterban."
Ik ben natuurlijk gekke Hendrik maar als ik het zo inschat is de PVV achterban juist stapel zat van het geweld in onze maatschappij...

VanFrikschoten | 21-04-09 | 02:09

pdf alert:
www.motivaction.nl/downloads/Motivacti...
"De sterke focus op technologie en thrills kom tot uiting in voorkeuren voor
dvd's, computers, motor- en autosport, paintball en laserquest."
Ik gebruik vrijwel nooit dvd's (waarom?), het staat hier vol met computers zoals in vrijwel elk huis inmiddels, heb geen reet met motor- en autosport en paint ball is zeau jaren 80... Wat is laserquest eigenlijk voor iets wezenloos..?

VanFrikschoten | 21-04-09 | 02:06

@Canis Spurcus | 21-04-09 | 01:55
Ja , hartstikke leuk en gezellig, maar einstein zelf heeft theorieen teruggehaald , hawking ook en de volgende generaties nieuwe einsteintjes staan te popelen en kijk niet gek op als er over 2k jaar op geschiedenis les om albert einstein net zo hard wordt gelachen als nu om chaplin filmpies van vroeger.
perspectief Canis,it's all about perspective

st0mpie | 21-04-09 | 02:01

dien

Canis Spurcus | 21-04-09 | 01:56

Als natuurkundestudent kan ik niets meer dan héél véél restecp tonen voor meneer Hawking, en hopen (door hard werken, geen pretenties) ook maar in de búúrt te komen van de prestaties van de beste man. Beterschap.

*Diepe buiging maakt*

@ Megalomaniak | 21-04-09 | 01:22
Mee eens, maar toch betwijfel ik of de heer A. EInstein, mocht deze een aantal decennia later geboren zijn, de prestaties van M. Planck resp. S. Hawking niet eerder zou hebben kunnen evenaren dan wel voorbijstreven (met hulp van Hamilton en Lagrange uiteraard). Hij was zijn tijd ver vooruit, nóg meer dan Planck en Hawking, me dunkt.

puistkonijn | 21-04-09 | 01:55

@seven | 21-04-09 | 01:53
Lies, big lies and statistics!

Leo* | 21-04-09 | 01:55

st0mpie | 21-04-09 | 01:48

Jemig. Vragen naar de bekende weg.

Jij bent niets en hij is enorm groot. Tenzij je hoogleraar in de theoretische natuurkunde, wiskunde en astronomie bent en gepubliceerd hebt over de zaken die Hawking bezig houden die je te buigen voor zijn werk.

Of je bent dom.

Canis Spurcus | 21-04-09 | 01:55

bottehond | 21-04-09 | 01:34
Het onderzoek bevat alleen de PVV aanhang in de herfst vorig jaar. Daarbij is de groep waarop dit onderzoek is gedaan erg klein. 127 personen die ook nog in hun vrije tijd onderzoekjes willen invullen, dat is dus amper representatief te noemen. Snap ook niet waarom ze niet meteen alle partijen doorlichten ipv alleen deze. Als je het doet, doe het dan volledig.

"Voor dit onderzoek is op verzoek van Netwerk een analyse uitgevoerd op onder
meer waarden, persoonlijkheidskenmerken en stemgedrag. De achterban van de
PVV is gedefinieerd als de groep die najaar 2008 aangaf bij de afgelopen
verkiezingen voor de Tweede Kamer PVV te hebben gestemd of voornemens te zijn
nu PVV te stemmen als er verkiezingen voor de Tweede Kamer zouden worden
gehouden of die de kans dat ze ooit PVV stemmen waarderen met rapportcijfer 8 of
hoger. Dit betreft in totaal n=127 respondenten." Bron de pdf op www.motivaction.nl/153/Nieuws/Artikele...

seven | 21-04-09 | 01:53

Honden heren, de gemeenschappelijke factor is honden. En de Celestijnse Belofte: toeval bestaat niet.

Leo* | 21-04-09 | 01:52

@Canis Spurcus | 21-04-09 | 01:43
Omdat?

st0mpie | 21-04-09 | 01:48

HY78. | 21-04-09 | 01:45

Zelden een duidelijker bewijs gezien dat de MSM en het establishment integraal hetzelfde probleem vormen. Dit word een klassieker.

* Casus in dossier MSM schuift *

bottehond | 21-04-09 | 01:48

@bottehond | 21-04-09 | 01:41
ja, sorry ik denk namelijk finaal anders over dergelijke zaken, maar goed, ik vond t altyd wel een gezellige gast met dat stemmetje en ik kan je z'n docus aanbevelen

st0mpie | 21-04-09 | 01:47

ah, we hebben het kritieke punt weer bereikt: heren, de natte

hetluis | 21-04-09 | 01:47

Need I say more?

Leo* | 21-04-09 | 01:42

Ja, dat vroeg ik tog?

bottehond | 21-04-09 | 01:45

@bottehond | 21-04-09 | 01:39
Van veel enquettes kan men de kracht aflezen aan de ontbrekende vragen / antwoorden. Oud nieuws. Maar doet het nog altijd leuk als er een image moet worden gevestigd danwel gesloopt.

HY78. | 21-04-09 | 01:45

Leo* | 21-04-09 | 01:39

Wat? Moet ik iets terug lezen?

Canis Spurcus | 21-04-09 | 01:45

NCRV hypocrisie ten top:
Zielig topic over de steniging van een verkracht meiske van 13 en Wilders frontaal aanvallen. Disgusting. Laat Mark Gabriel leidend worden voor de gristenheid anders ontketenen juist zij een islamtische dictatuur in 0031.

bottehond | 21-04-09 | 01:44

lol@st0mpie | 21-04-09 | 01:37

Jij kunt helemaal niet oordelen over wat hij weet, mafkees.

Canis Spurcus | 21-04-09 | 01:43

bottehond en vuile hond. Need I say more?

Leo* | 21-04-09 | 01:42

st0mpie | 21-04-09 | 01:37

Kennis heeft een beperkte relevantie. Zo iets?

bottehond | 21-04-09 | 01:41

Leo* | 21-04-09 | 01:39

Iets concreter, dude.

bottehond | 21-04-09 | 01:40

Conclusie van mijn teef van het NCRV: PVVstemmerTs zijn eerlijker dan niet PVV stemmerts. Da;s ook mijn conclusie. Eén Vandaag interpreteert deze feiten heel negatief. Lachwekkende poging van de NCRV/ Trouw om verdeeldheid te zaaien. Ethisch berdenkelijke repo. Heel bedenkelijk. De PVV stemmerTs zijn volgens de NCRV niet islamkritisch.
"De achterban van de PVV is niet anti Islam", volgens EénVandaag.
Wedden dat............?

bottehond | 21-04-09 | 01:39

bottehond + Canis Spurcus? Toeval? Celestijnse Belofte?

Leo* | 21-04-09 | 01:39

de betere links komen ook voorbij, dat dan weer wel.
Ik denk alleen op de schaal van alles, van het geheel dat hawking nog geeneens een fractie weet en misschien zal men ooit zijn berekeningen herroepen ( buiten waar hij hetzelf al heeft gedaan) om zijn begrip van zaken te krijgen moet je wel in een soort stuip zitten, denk geeneens dat die man anders die ziekte had gekregen

st0mpie | 21-04-09 | 01:37

@bottehond | 21-04-09 | 01:30
@st0mpie | 21-04-09 | 01:33
Tja, als de argumenten opdrogen..............

Leo* | 21-04-09 | 01:35

Qua zelf bepalen wanneer je sterft scoort opvallend hoog bij de PVV-aanhang.

bottehond | 21-04-09 | 01:34

mooi gesproken leo

st0mpie | 21-04-09 | 01:33

Leo* | 21-04-09 | 01:24

Goed zeau Leo.
Iemand aanspreken op newbschap is ongepast, imho.

bottehond | 21-04-09 | 01:30

pius | 20-04-09 | 23:57

Zo kan men zonder moeite raakvlakken vinden tussen Menschen.

bottehond | 21-04-09 | 01:29

LOL

Motivaction denkt de PVV stemmerT te doorgronden.
Hallo, motivaction: er is een intellectuele voorhoede, zoals bij iedere partij.

bottehond | 21-04-09 | 01:27

@Drs. Facts n Figures | 21-04-09 | 01:22
Sterk argument! Newbie bashing, da's klasse. Hoe ben jij hier begonnen?

Leo* | 21-04-09 | 01:24

Megalomaniak | 21-04-09 | 01:22

+1

Drs. Facts n Figures | 21-04-09 | 01:24

Leo* | 21-04-09 | 01:19
lol! Zo blij dat ze tegenwoordig pasfoto's achter jullie soort naam plakken.

Drs. Facts n Figures | 21-04-09 | 01:22

Vraag me af of Stephen wel eens denkt aan de beroemde uitspraak van zijn illustere voorganger en grondlegger van de kwantummechanica, Max Planck : "Science progresses, funeral by funeral." Merk op dat Planck en Hawking oneindig veel meer kennis over de kwantummechanica hadden (hebben) dan Einstein. Zijn relativiteitstheorie is daarmee vergeleken niet meer dan wat toegepaste natuurkunde van het niveau 's=v.t' . Denk alleen aan al dan niet volledige symmetrische Hamilton'sche ruimten, Lagrange mechanica en de bijbehorende differentiaalvergelijkingen die op dit moment nog niet oplosbaar zijn om kwantummechanische effecten te beschrijven. Mogelijk geeft de Hadron Collider aanwijzingen over deeloplossingen hiervan (bijv. bepaalde behoudswetten die we nu nog niet kennen) zodat we weer een stapje dichter bij de UFT komen. Dit alles kon Einstein niet bevatten, evenals ikzelf en het gros van de reaguurders hier :-((

Megalomaniak | 21-04-09 | 01:22

Ghe, ik las fags en flikkers....

VanFrikschoten | 21-04-09 | 01:20

@Drs. Facts n Figures | 21-04-09 | 01:16
If you can't stand the heat, get out of the kitchen!

Leo* | 21-04-09 | 01:19

hetluis | 21-04-09 | 01:06
Ok ik hap, ikke tokkie en nie snap, doe es uitleg aub?!

Als telefoon uit space belt bij mij, ben ik weg. Leuk jullie gekent te hebben maar de fuk met jullie allemaal! ik ben pleite!

Drs. Facts n Figures | 21-04-09 | 01:16

@Drs. Facts n Figures | 21-04-09 | 01:12:
Slaven zijn dat in elk geval niet.

koerbagh ® | 21-04-09 | 01:16

Het eerste touw moet gelukkig nog gevlochten worden.
http://www.deetman-watersport.nl/

LibertasSimplex | 21-04-09 | 01:14

koerbagh ® | 21-04-09 | 00:52
Hmm.
Maar toch, als onze wereld n afspiegeling is van evolutie dan blijkt toch maar even dat wij de oudste vorm van technologie nog steeds gebruiken. Boeren, fossiele brandstof, mijnbouw, etc, etc. Dat t mogelijk is om 'politiek correcter' te produceren wil nog niet zeggen dat meer ontwikkelde wezens dat dan ook maar zullen doen. Whatever meer efficient/goedkoop is zal men doen.

Drs. Facts n Figures | 21-04-09 | 01:12

@Fleauxe | 21-04-09 | 00:26
Ik moet de eerste boom nog tegen komen die mijn last kan dragen...

VanFrikschoten | 21-04-09 | 01:07

en voor het slapen nog even een intrigerende quote (die een oud-collega te (on)pas citeerde:) "When the Cosmic telephone rings, don't answer the call". Vond 'm wel geil (die quote dan hè, niet de lelijke collega)

hetluis | 21-04-09 | 01:06

@TM | 21-04-09 | 00:50
OK, BOT. Hawking is auteur van een aantal populair-wetenschappelijke werkjes. Ik vermoed dat de meeste krabbelaars hier zelfs de essentie niet van doorgronden. Dit is geen waardeoordeel, maar slechts een constatering. Dus, einde topic en over naar de orde van de dag.
*hoort echo van Hora Est en houdt bul voor lensje*

Leo* | 21-04-09 | 01:05

naaktsjaak | 20-04-09 | 20:10
"Wie is dit" ???
Ga dan op z'n minst eens wikipedia lastig vallen voordat je iets stoms zegt...

Vage_eddie | 21-04-09 | 01:01

Mark d'Aviano | 21-04-09 | 00:36
Sorry dat ik 't moet zijn die je vliesje prikt; prestaties doen er geen fuk toe!
Dit spel heet politiek, niet bruikbaarheid. Vergeet niet, er zal 'n politicus zeer populair worden van de dood van uw vriend. Immers zijn familie stelt zich aan en financiele belangen gaan nou eenmaal voor.

Drs. Facts n Figures | 21-04-09 | 01:00

Stephen Hawking.
De dvd's die ik van hem heb binnengeslurpt waren de betere tv avonden,heerlijk, de singulariteiten vlogen om je oren. Door hem heb ik eea wel leren "begrijpen".
Kortom, prima gast

st0mpie | 21-04-09 | 00:57

zo nog niet opgemerkt zou het wel eens een enorme bevrijding voor de man zijn en dat kunnen we niet anders dan het hem gunnen

hetluis | 21-04-09 | 00:54

@Drs. Facts n Figures | 21-04-09 | 00:41 :
Da's geen denkfout mijnerzijds. Nulpuntenergie is theoretisch wel mooi, maar het is wel benodigde energie die je zal moeten vrijmaken. Juist de poging tot beheersing van ervan op grote schaal zal catastrofaal blijken zijn.
Slaven zijn onbelangrijk voor een ras dat technologisch zo geavanceerd is dat ze interstellair kan reizen. Een theoretische soort die dergelijke technologie kan ontwikkelen kan ook alle technologie ontwikkelen om alle arbeid te doen die nodig is. Het enige wat wel een probleem zou kunnen worden zijn grondstoffen, en ook daarvoor is de aarde te klein, te onbelangrijk. Er is de Kuyper-belt meer dan genoeg materie aan de meest belangrijke elementen om aan elke behoefte te voldoen. Met een beetje technologie is van al die elementen te voorzien in alle behoeften, daar is verder geen slavernij van primitieve wezens op een onbeduidend rotsje nabij de ster voor nodig.
Wellicht gaat zo'n intelligentie even kijken bij Jupiter of Saturnus, die planeten zien er chemisch wel interessant uit van een afstandje, maar de Aarde? Pff... Boeit niet.

koerbagh ® | 21-04-09 | 00:52

@koerbagh ® | 21-04-09 | 00:23 : At the moment there are three negotiable currencies but the Altarian Dollar has recentely collapsed...

TM | 21-04-09 | 00:51

Topic drift rulez weer eens hier.

Ik hoop dat ie nog een jaar of twintig heeft maar laten we eerlijk zijn : men gaf hem tot zijn 30ste dus de man heeft al gespot met alle wetten van de medische wetenschap. Hulde en dank Professor Hawking!

TM | 21-04-09 | 00:50

@Drs. Checks n Balances | 21-04-09 | 00:46
Liberalisme.

Leo* | 21-04-09 | 00:50

Leo* | 21-04-09 | 00:33
dan zeer benieuwd naar de uitleg van post van Leo* | 21-04-09 | 00:05 jij als agnost

Drs. Facts n Figures | 21-04-09 | 00:46

koerbagh ® | 21-04-09 | 00:23
*pinkt klein traantje weg* Dank u!!

- Punt 1, 2 en 3 vanzelfsprekend volledig eens.
Echter, edoch;
- 3: denkfout = u denkt in bekende concepten. Nul puntsenergie etc
- 4: Onbelangrijk? Slaven zijn altijd belangrijk

Drs. Facts n Figures | 21-04-09 | 00:41

Denk je dat de toestellen van Saab de JSF uit de lucht krijgen? Zo nee, waarom bouwen we dan onze eigen vliegtuigen niet?
Fleauxe | 21-04-09 | 00:22

Weet het niet van die Saabs. Zou kunnen. Qua geluidsnivo maakt het niet zoveel uit, maar dat is niet zo heel erg relevant in air to air combat
www.refdag.nl/artikel/1398197/JSF+en+S...
Ik denk dat we beter twee verschillende soorten toestellen zouden kunnen kopen: één gespecialiseerd voor ground attack, en één voor air to air combat. Anders zit je met een compromis dat nergens goed voor is. Ik weet niet goed wat er daarvoor op de markt is.
Zelf ontwikkelen is voor Nederland onbegonnen werk. We hebben hier alleen nog wat fietsfabrieken; voor de rest drijft het land op dienstverlening (licht overdreven).
Als Israel vliegtuigen te koop zou hebben, zou ik daarvoor gaan. Voor die lui zijn goede oorlogsspullen een halszaak, dus maken ze topkwaliteit.

Mark d'Aviano | 21-04-09 | 00:36

@pius | 21-04-09 | 00:30: Nee, je kunt ook buitengewoon moordlustig zijn.
En dat is toch wel enige vijandigheid waardig.
-
Nighty night @ all
*plop*

Fleauxe | 21-04-09 | 00:35

@Drs. Facts n Figures | 21-04-09 | 00:26
Niet RK, agnost. Aardig dat u mijn stelling onderschrijft door uw vooroordelen ook hier weer te poneren als feiten.
*gelijk=meteen*

Leo* | 21-04-09 | 00:33

Stephen Hawking is de Einstein van onze tijd !

Respect voor die man !
Held !
En nog snel een Nobelprijs !

De Droit | 21-04-09 | 00:32

koerbagh ® | 21-04-09 | 00:29
Ik hou het op één, en die is dood.

jatochnietdan? | 21-04-09 | 00:31

Fleauxe | 21-04-09 | 00:26

de vijand van de gewone man, is dat niet,.. de buitengewone man? en is die buitengewone man niet beter dan de gewone man, of in ieder geval, geen vijandigheid waardig?

pius | 21-04-09 | 00:30

@jatochnietdan? | 21-04-09 | 00:28 :
Ik denk dat dat wel een heel optimistische schatting is.

koerbagh ® | 21-04-09 | 00:29

koerbagh ® | 21-04-09 | 00:23
Ik heb mij laten influisteren dat aliens op deez' aardkloot net zo talrijk zijn als gematigde moslims. Dat zouden er al gauw een stuk of drie/vier zijn.

jatochnietdan? | 21-04-09 | 00:28

Leo* | 21-04-09 | 00:16
Zucht....

U is RK dus? Voorspelbare reactie; alle feiten en realiteit gelijk zonder enkel bewijs in twijfel trekken. Het spijt me dat u in deze mate gehersenspoeld hebt kunnen worden in onze 'ontwikkelde' maatschappij.

Drs. Facts n Figures | 21-04-09 | 00:26

@VanFrikschoten | 21-04-09 | 00:17: Nee, maar de omstandigheden/technologische mogelijkheden kunnen ze niet negeren. De burger heeft via internet laten zien wel degelijk behoefte te hebben aan een stem in het politieke debat. Die mogelijkheid moet je meer ruchtbaarheid geven en de PVV moet het overnemen. Wie dat niet doet kan worden weggezet als 'vijand van de gewone man'. Die tactiek is weer goed voor een paar zeteltjes erbij.
Niet zo zuur ome Frik, verhangen of emigreren kan altijd nog :D

Fleauxe | 21-04-09 | 00:26

Drs. Facts n Figures | 20-04-09 | 23:50:
Ik acht 't zeer waarschijnlijk dat....
- .... er buiteraards leven bestaat. JA
uitleg: Leven is een biochemisch proces dat in de heel veel verschillende chemische omgevingen op aarde voorkomt, de kans is (gezien de omvang van het universum) groot dat elders de dezelfde omstandigheden bestaan.

- .... er buiteraardse intelligentie bestaat JA
Intelligentie (mits gedefinieerd als zodanig) is een bijprodukt van biochemische complexiteit, de evolutietheorie voorspelt dat het zich zal ontwikkelen indien het een voordeel geeft

- .... deze intelligentie meer ontwikkeld is dan de onze. JA
De mens is vrij dom, er is niet veel voor nodig om dat te overtreffen.

- .... dit soort in staat is interstellair te reizen NEE
Om Douglas Adams te citeren: Space is big. You just won't believe how vastly, hugely, mind-bogglingly big it is. I mean, you may think it's a long way down the road to the drug store, but that's just peanuts to space.
De technologie en energie die nodig is om interstellair reizen mogelijk te maken is zodanig dat het waarschijnlijker is dat elke poging om die technologie en energie te beheersen leidt tot het opblazen van de sterrenstelsels van die intelligentie.

- .... wij reeds bezocht zijn NEE
Pale Blue Dot... Aarde is onbelangrijk, valt niet op.
www.youtube.com/watch?v=WmMUuR--Qvo

- .... er nu buiteraardse wezen op aarde zijn NEE
Nee. Tenzij je de theorie van panspermia aanhangt. In dat geval is al het leven op aarde buitenaards. www.sciam.com/article.cfm?id=did-life-...

(Het hangt allemaal wel heel erg van je definities van "leven", "intelligentie" en "buitenaards" af.)

koerbagh ® | 21-04-09 | 00:23

@Mark d'Aviano | 21-04-09 | 00:08: Ok, duidelijk. Niet kopen dus. Denk je dat de toestellen van Saab de JSF uit de lucht krijgen? Zo nee, waarom bouwen we dan onze eigen vliegtuigen niet? We zijn als Europa veel te afhankelijk van andere landen als het op militaire macht aankomt. Dat moet maar eens afgelopen zijn.

Fleauxe | 21-04-09 | 00:22

Drs. Facts n Figures | 21-04-09 | 00:18

alles kan, van mij mogen ze komen! weer eens wat anders..., en de nietigheid daar denken veel geenstijlers heel anders over, die denken dat het universum om hen draait, maar ik kan u volgen hoor!

pius | 21-04-09 | 00:21

De P-51D Mustang is anders ook een uitstekend jachtvliegtuig...

JosVerbeek | 21-04-09 | 00:20

Mark d'Aviano | 21-04-09 | 00:14

Ok, ik begrijp u, bedankt

pius | 21-04-09 | 00:18

pius | 21-04-09 | 00:09
Waarom zou ander leven stoppen met ontwikkelen/evolueren alleen omdat dat beter past bij ons ego? Zoek even bij GS nr dat artikel met foto over proporties int universum. Enig idee hoe nietig wij zijn?!
Kijk nou es naar ons, hoe zijn wij omgegaan met 'vreemde rassen'? Es kijken, uhm, negers? Ok das te gevoelig, paarden dan? Koeien? Mieren???
Als de mens iets 'vreemds' vind nemen we em mee, snijden em open of op se best steken we dr gps in de reedt. Kijk 2x the animal channel of national geographic en je bent er zelfs voorstander van "... zo kunnen we ze beter beschermen.....".

Drs. Facts n Figures | 21-04-09 | 00:18

@Fleauxe | 21-04-09 | 00:14
Verkeer je nog in de veronderstelling dat de Nederlandse junta interesse heeft in jou stem..? Het is toch al jaren duidelijk dat de zittende macht (in variabele samenstellingen van steeds meer van hetzelde) geen enkele boodschap heeft aan de bevolking...

VanFrikschoten | 21-04-09 | 00:17

@Drs. Facts n Figures | 21-04-09 | 00:12
Ja, what's the point?
BTW, nick en content: geen drs., geen facts en zeker geen figures.

Leo* | 21-04-09 | 00:16

pius | 21-04-09 | 00:10

Weet ik ook wel, maar de sleutel tot de overwinning in conventionele oorlogen is tegenwoordig air superiority. En de JSF wordt ons opgedrongen als een uitstekende vechter. Op deze manier geven we een enorm bedrag aan de VS voor een dooie mus.

En die compensatieorders voor de F16 destijds vielen ook erg tegen trouwens.

Mark d'Aviano | 21-04-09 | 00:14

Drs. Facts n Figures | 21-04-09 | 00:05

kunt u dat uitleggen?

pius | 21-04-09 | 00:14

@VanFrikschoten | 21-04-09 | 00:01: Als ik aan de macht zou zijn dan liet ik een folder drukken met informatie over de toestellen, financiële en economische gevolgen van de keuze en overzicht van de kosten. Dan zou er een raadgevend referendum kunnen worden gehouden en was de keuze minder moeilijk. Eenvoudiger voor welk kabinet dan ook. Maar daar wil men kennelijk niet aan. En dat terwijl we in dit fantastische digitale tijdperk zelfs per sms zouden kunnen stemmen. Dat laatste is wellicht wat fraudegevoelig, maar je begrijpt wel wat ik bedoel. Waar blijft die frisse wind binnen de departementen. Waarom gaat er niet vanavond nog een werkgroep aan de slag met het digitale referendum. Kunnen we nog geld mee verdienen ook. Je weet wel, kennis verkopen aan het buitenland. Als in een 'kenniseconomie'. Zet het maar even tussen haakjes want het woord komt je wellicht niet echt bekend voor. Het is datgene waar Jan Peter Kwakkelzak de 1e de mond zo van vol had. Maar daarna hoorde je 'm er nooit meer over. Vond ze moeder niet goed, of zo. Anyway, we moeten dus de JSF kopen zegt u? Moeilijk hoor. De informatie is niet echt overweldigend. Tot nu toe heb ik niet veel meer gezien dan een Dick Berlijn die aan tafel bij P&W verbaal stond te cumswappen met de JSF. Lekker objectief dus.

Fleauxe | 21-04-09 | 00:14

Het is te hopen dat die Klingondelegatie superieur intelligent is. Als menselijke beschavingscriteria tenminste toepasbaar zijn op buitenaardse culturen.
Laat ze dan tenminste ook een perpetuum mobileetje meenemen voor het debiele hondje van de buren, houdt 'ie eens op met blaffen.

Chili Palmer | 21-04-09 | 00:13

Leo* | 21-04-09 | 00:05
Als we de vrijheid hebben te zondigen, wie heeft dan het recht dit te bestraffen?

Drs. Facts n Figures | 21-04-09 | 00:12

Mark d'Aviano | 21-04-09 | 00:08

niet alleen door de jsf hoor, ieder west-europees land heeft militair niets in te brengen tegen de vs, dus dit is in de keuze voor welk vliegtuig dan ook van geen enkele relevantie...

pius | 21-04-09 | 00:10

Chili Palmer | 21-04-09 | 00:04
Ok, ook goed, maar dan ook alles of nix. Weg met de pliesie, gerechtelijke macht of lijkenpikkerts. Altijd al voorstander geweest van Darwin, maar dan ook verder geen gemauw. De natuur zegt dat 't goed is, maja, dat 'maatschappelijk correct gedoe' enzo hé.

Drs. Facts n Figures | 21-04-09 | 00:10

Drs. Facts n Figures | 21-04-09 | 00:00

leven zou ik niet uitsluiten,dat kan ook een plant zijn of een dier, dat zou wel kunnen, het andere daar geloof ik niet in, anders hadden ze hier allang geweest, maar er valt niets uit te sluiten natuurlijk!

pius | 21-04-09 | 00:09

Goed om te lezen dat er in de strijd tegen moslims nog een wapen achter de hand gehouden wordt.
Fleauxe | 20-04-09 | 23:57

Ehm, nee, dat bedoelde ik niet.
In Kosovo zijn de Serviers in tientallen jaren verdreven door de moslims. Toen de Serviers terug wilden vechten, greep de NAVO/USA in. Zie de fototjes met uitleg op www.meervrijheid.nl/?pagina=1430

Als een Westeuropees land ook eens gaat terugvechten tegen de Islam, door moslims uit te zetten, grijpt Amerika weer voor de lieve vrede met de Islamitische wereld in. Militair staat het Weteuropese land dan machteloos, mede door de JSF tegenover de F22.

Mark d'Aviano | 21-04-09 | 00:08

Mijns inziens:

JA
JA
JA
JA
JA
JA

Drs. Facts n Figures | 21-04-09 | 00:05

@Drs. Facts n Figures | 20-04-09 | 23:35
Het concept van "eigen verantwoordelijkheid", zegt u dat iets?

Leo* | 21-04-09 | 00:05

Drs. Facts n Figures | 20-04-09 | 23:56
Toen Adam zijn bovenbeen openhaalde aan een boomwortel was het natuurlijk driewerf God z'n schuld: onberekenbare scheppingsproducten, slechte visuele waarneming en gebrekkige waarschuwing van Hogerhand.
Ik bedoel maar; wat is het individu toch weerloos.
Scheringa is een logische factor in het hedendaagse survival-of-the-fittest gedonder.

Chili Palmer | 21-04-09 | 00:04

Drs. Facts n Figures | 20-04-09 | 23:50
JA
JA
NEE
NEE
NEE
JA (JP. Balkenende e.d.)

eM!nence | 21-04-09 | 00:04

VanFrikschoten | 20-04-09 | 23:43
Yep, sta er ook erg versteld van.. :S

Loggy | 21-04-09 | 00:03

@Fleauxe | 20-04-09 | 23:57
De JSF is een beter deal. Enemy included...

VanFrikschoten | 21-04-09 | 00:01

pius | 20-04-09 | 23:56
Da's apart, de eerste ja en rest niet.
"... zijn meer planeten dan zandkorrels op aarde.."
Stel nou es dat 'n andere planeet geen Dino's en ijstijd hebben gehad. Extrapoleer dan onze evolutie/tech. ontwikkeling, logica zou dan zeggen....

Drs. Facts n Figures | 21-04-09 | 00:00

Drs. Facts n Figures | 20-04-09 | 23:50

ja - ja - ja - nee - nee - nee.

van Oosten | 20-04-09 | 23:59

Jammerlijk..

PéKáPé | 20-04-09 | 23:58

bottehond | 20-04-09 | 23:56

maar we hebben wel van twente gewonnen!

pius | 20-04-09 | 23:57

@Mark d'Aviano | 20-04-09 | 23:41: Goed om te lezen dat er in de strijd tegen moslims nog een wapen achter de hand gehouden wordt. Waar niet mee te leven valt is het feit dat we als Nederland niet voor de deal met Saab zijn gegaan.
Verder vraag ik me af of het aanschaffen van de dure JSF niet op den duur kan leiden tot nauwere -militaire- banden met de VS? Een gunstig gegeven mocht je besluiten tot het uitzetten van grote groepen moslims. Dan is een tot op de tanden bewapende bondgenoot best praktisch.
Ergo: Moeten we dat ding nu wel of niet kopen? Vragen, vragen en nog eens klagen.

Fleauxe | 20-04-09 | 23:57

@Drs. Facts n Figures | 20-04-09 | 23:50
Wat een onzinnige vragen. Is minister Donner geen bewijs genoeg..?

VanFrikschoten | 20-04-09 | 23:56

Chili Palmer | 20-04-09 | 23:51
Nah, not this way. Get rich or die trying???

Je moet ergens n grens trekken. Hoeveel (onschuldige) mensen mogen er dood om kanker te genezen? 5, 1000, 3 miljoen of toch rustig n miljard?

Drs. Facts n Figures | 20-04-09 | 23:56

Drs. Facts n Figures | 20-04-09 | 23:50

ja
nee
nee
nee
nee
nee

graag gedaan, leukste poll tot nu toe!

pius | 20-04-09 | 23:56

Fleauxe | 20-04-09 | 23:00

Afgezien van dat ik niets moet ben ik optimistisch als maakt me het perspectief niet blij.

bottehond | 20-04-09 | 23:56

De paus in zijn memoriam. Zo zie je maar weer wat er van je terecht komt als je te veel nadenkt.

jatochnietdan? | 20-04-09 | 23:55

@me
Moeluk he, typen....

Drs. Facts n Figures | 20-04-09 | 23:51

Drs. Facts n Figures | 20-04-09 | 23:35
Stel je niet aan, jaloers wicht.

Chili Palmer | 20-04-09 | 23:51

Oi! Iemand zin in 'n polletje??
.
"Ik acht 't zeer waarschijnlijk dat....
- .... er buiteraards leven bestaat. JA/NEE
- .... er buiteraardse intelligentie bestaat JA/NEE
- .... deze intelligentie meer ontwikkeld is dan de onze. JA/NEE
- .... dit soort in staat is interstellair te reizen JA/NEE
- .... wij reeds bezocht zijn JA/NEE
- .... er nu buiteraardse wezen op aarde zijn JA/NEE

Drs. Facts n Figures | 20-04-09 | 23:50

@v Maerlant | 20-04-09 | 23:32: Ik blijf bij wat ik gezegd heb. Rationeel denken is de beste methode.
@Pearly | 20-04-09 | 23:34: Botte? Bedreigd? Volgens mij ben je in de war met iemand anders.

Fleauxe | 20-04-09 | 23:50

Mark d'Aviano | 20-04-09 | 23:29
Goed je hier weer af en toe te mogen lezen!

Mekker | 20-04-09 | 23:48

@Loggy | 20-04-09 | 23:32
Goed dat je berichten begrijpt en geen spelling leest...

VanFrikschoten | 20-04-09 | 23:43

Een groot denker die heel vaal aan de moderne wereld heeft bijgedragen. Dit ondanks het feit dat hij uiteindelijk aftakelelde naar een paar hersenen. Niet erg eerbiedig maar helaas in feite wel zo.
67 is nog erg jong om te sterven, ik hoop dat ie deze slag te boven komt

Winston1 | 20-04-09 | 23:42

Fleauxe | 20-04-09 | 23:09

Passieve radar is inderdaad te geavanceerd voor muzelmannen om zelf te maken, net als alle zaken waarin iets van electriciteit stroomt, of waar een wiel aan zit. Maar ze kunnen het wel kopen.

De Amerikanen verkopen de JSF niet alleen als middel voor ground attack, maar ook voor air to air combat. Daar legt de JSF het af tegen de F22, die de Amerikanen lekker voor zich zelf houden, zodat ze zelf verzekerd zijn van air superiority.
Handig als het toch onverwacht tot een strijd tegen de huidige NAVO partners zou komen. Bijvoorbeeld een nieuw Kosovo scenario als een Westeuropees land moslims gaat uitzetten.

Mark d'Aviano | 20-04-09 | 23:41

*Einstein biertje klaarzetten doet*

KL666 | 20-04-09 | 23:40

pius | 20-04-09 | 23:36
Joah maan

Drs. Facts n Figures | 20-04-09 | 23:39

Drs. Facts n Figures | 20-04-09 | 23:35

dank u! er zijn dus meer bedreigingen als de islam

pius | 20-04-09 | 23:36

Mark d'Aviano | 20-04-09 | 23:29
Thanks. Geen details, maar wel weer een triest gegeven.

Pastor Sippenhaft | 20-04-09 | 23:36

WTF?!?!?!
Flikker nou es helemaal op met dat promopraatje daar bij pauw en witteman voor scheringa. Hoe komt hij zn vermogen om hier nu stoer te gaan staan voor AZ?!
Scheringa = DSB = Frisia = nl.wikipedia.org/wiki/DSB_Bank

Hij is de reden dat mensen zelfmoord plegen!

Drs. Facts n Figures | 20-04-09 | 23:35

Ik verzeker je dat er binnen nu en vijf jaar openlijk kritiek op de islam zal worden geleverd. In het openbaar en op scholen.
Dat optimisme zul je toch echt met me moeten delen. Zo zat ik laatst ergens op een terrasje met een stel balletdansers hardop te spreken over hoe verderfelijk de islam wel niet is. In 020 welteverstaan. Mensen konden het duidelijk verstaan, maar niemand die meende een links moreel appel te moeten doen op ons 'fatsoen'. Dat stemt tot goede hoop.

Fleauxe | 20-04-09 | 23:00
er is al lang al opelijk kritiek.
zie geenstijl oa.
maar ik lees steeds dat bottehond wordt bedreigd
door wie en waarom
en bottehond wie ben je eigelijk.
haha verder ben ik niet nieuwsgierig hoor . hoewel

Pearly | 20-04-09 | 23:34

@ VanFrikschoten | 20-04-09 | 23:23
Yep! Daar kan ik me wel in vinden. Ik denk dan wel nog steeds om de naam of begrip "god" in dit geval net zo goed de naam Joop had kunnen zijn of Karel of Achmed of, oke, geen Achmed, Tinus, Marjelijn, Ingrid... etc.
Ik snap je punt.

Loggy | 20-04-09 | 23:32

Die eerste tig posts waren helemaal plakkerig van al dat geile gedoe. Dit was een wetenschapper. Een hele goeie wetenschapper die niet het makkelijkste leven heeft gehad. Maar hij is niet de verlosser die de zonden van de mens op zich heeft genomen. Ik ga niet voor die vent spreken maar IK vind jullie adoratie eng. Oh en ik wens die vent natuurlijk beterschap.

two ball cane | 20-04-09 | 23:32

Fleauxe | 20-04-09 | 23:26
Ach, 't is gewoon dat het hetzelfde gevoel opriep bij mij als bij Jos. Had me voorgenomen niet te reaguren vandaag (krijg die te korte nachten niet meer verhapstukt) maar toen ik JV las werd het me even te machtig. Kijk, bref: ik gun iedereen z'n optimisme en zou willen dat ik er ook een stukje deel aan had, maar verkoop of verdedig je optimisme dan als ingesteldheid - niets mis mee - en tracht het niet te rationaliseren, want daarvoor zijn er werkelijk te weinig argumenten voorhanden. Da's alles dat ik erover kwijt wou.

v Maerlant | 20-04-09 | 23:32

Wist je dat Hawkin al jaren islamiet is?

Op me padvinderseed.

Koos Knak | 20-04-09 | 23:29

Hij weet het antwoord straks op de vraag der vragen.. spannend..

Codeklopper | 20-04-09 | 23:27

@v Maerlant | 20-04-09 | 23:18: haha, rustig rustig! Ik schreef toch niet dat ik blij was dat we geen veiligheidsrisico's hebben gelopen of iets van gelijke strekking. Ik wou slechts duiden dat het steeds meer bon ton begint te worden om het er met elkaar over te hebben. En dan niet alleen in de huiskamer en op verjaardagen, maar ook in de kroeg in op het terras. Kijk, ik wil in alles met je meegaan. Als jij het alsnog een schande vindt, ok. Dan moeten we een burgerleger oprichten en constant door de straten laten patrouilleren. Dan hebben we uiteraard geen enkel probleem meer. Mij best, of er iemand op komt dagen is nog maar zeer de vraag. Er zou wel eens wat meer actiebereidheid mogen ontwikkelen binnen de rechte gemeenschap. Zolang je daar niet eerst aan werkt moet je niet verontwaardigd zijn wanneer we afglijden naar een samenleving waarin praten over de islam in het algemeen een riskante zaak is. First things first.

Fleauxe | 20-04-09 | 23:26

@Loggy | 20-04-09 | 23:09
Maar om als "atheïst" het begrip "God" maar in geen enkel perspectief te plaatsen is ook niet helemaal zuiver op de graad. Zie ook mijn tegel van 21:52

VanFrikschoten | 20-04-09 | 23:23

Fleauxe | 20-04-09 | 23:00
Beste Fleauxe, net zoals Jos Verbeek niet kwaad bedoeld, maar op basis van die ervaring ben jij optimistisch? Lees je comment nog 's: het lijkt wel of je hebt het over fucking Birma. Neem me niet kwalijk dat ik m'n wedgeld op je voorspelling nog effe inhou; er moest zo eens een ezel met een houten poot voorbij komen draven.

v Maerlant | 20-04-09 | 23:18

@JosVerbeek | 20-04-09 | 23:10: Ja, en Theo hád nog moeten leven. Om samen met Pin de horlepiep te dansen. Maar het is net even wat anders gelopen allemaal. Mijn droomscenario was het niet echt, maar soit. We moeten het doen met de realiteit. En die is helaas niet anders dan ze is. Dus...

Fleauxe | 20-04-09 | 23:16

Fleauxe | 20-04-09 | 23:00
Dat is goed om te horen/ lezen. Anderzijds, jammer dat je dat als 'positief nieuws' brengt (niet persoonlijk bedoeld) openlijke kritiek op de islam zou eigenlijk al jarenlang geleverd moeten worden.

JosVerbeek | 20-04-09 | 23:10

boeie zero gravity.. hij voelde z'n benen toch al niet

razerhead | 20-04-09 | 23:09

@Mark d'Aviano | 20-04-09 | 22:58: Als dat zo is, en het is zo. Waarom komen de heren en dames betrokken partijen dan niet tot de conclusie dat het misschien niet zo'n onzichtbaar vliegtuig is als algemeen wordt aangenomen? Of is een 'passieve radar' weer te geavanceerd voor de muzelman om een echte bedreiging voor het beestje te vormen? Op de een of andere manier breng jij het alsof de JSF een slechte aanschaf is. Natuurlijk is het een enigszins overbodige aanschaf, maar het mag toch wel nieuws heten dat het ding niet voor god noch de duvel deugt. Vreemd is dat, want zelfs het communistische NOS is redelijk positief over de vliegende playstation.

Fleauxe | 20-04-09 | 23:09

@ VanFrikschoten | 20-04-09 | 21:33 Oké, daar zit nog een enige wetenschappelijke gedachten achter, maar kom dan niet met god aanzetten. In dit geval zie ik het dat hij wetenschappelijk meer betekend heeft dat er wetenschappelijk over god bestaat. (late reactie, sorry).
Ik begrijp jou beredenering hoor, laat daar geen misverstanden over bestaan.
Ik meng me alleen niet in de hypocriete gedachten om als "atheïst" te beweren dat god niet bestaat en vervolgens iemand te vergelijken met god. ;)

Loggy | 20-04-09 | 23:09

@bottehond | 20-04-09 | 22:50: Klopt, laat ik het dan anders zeggen. We moeten er voorlopig even in het lot berusten. Neemt niet weg dat we er vol tegenaan moeten gaan, maar je kunt een slagveld nu eenmaal ook niet gunstiger wensen. De strijd gaat langzaam maar gestaag. Ik verzeker je dat er binnen nu en vijf jaar openlijk kritiek op de islam zal worden geleverd. In het openbaar en op scholen.
Dat optimisme zul je toch echt met me moeten delen. Zo zat ik laatst ergens op een terrasje met een stel balletdansers hardop te spreken over hoe verderfelijk de islam wel niet is. In 020 welteverstaan. Mensen konden het duidelijk verstaan, maar niemand die meende een links moreel appel te moeten doen op ons 'fatsoen'. Dat stemt tot goede hoop.

Fleauxe | 20-04-09 | 23:00

edit: zin 2; ... broze brille...

Chili Palmer | 20-04-09 | 23:00

Damn!
Ligt 't nou aan mij of is Suzanne helemaal niet zo leuk?

Drs. Facts n Figures | 20-04-09 | 22:59

Wij kunnen allemaal niet bevatten wat hij in zijn hoofd heeft...

Gunba | 20-04-09 | 22:58

bottehond | 20-04-09 | 22:47

De JSF is te zwaar om behendig te zijn, dus kansloos voor luchtgevechten.
Te licht om zware lasten te vervoeren, dus kansloos voor bommenwerpers.

Heeft Stealth technologie, is daardoor wel mooi onzichtbaar op conventionele radar. Helaas zijn Stealth voorwerpen juist weer extra goed te zien op passieve radar.

en.wikipedia.org/wiki/Passive_radar

Mark d'Aviano | 20-04-09 | 22:58

Stephen Hawkins.

Door singuliere zaken geobsedeerd.
De metafoor van boze brille; Ongedeerd
verklaart zijn symphatieke geest het levensgroot
mysterie van zijn eigen asymptoot.

Door ongewoonheid was hij op zijn school
een logopedisch wrak. De tegenpool.
Noch eloquentie, noch praktisch onbenul
Weerhield de man zijn glorieuze bul.

Door eindigheid van lijfelijk bestaan
rest ons slechts pinkfloyds lied, van ruis ontdaan:
Keep Talking. Een cameo, obscuur.

Als van de britse man zijn eigen tijd verdampt
is de natuur secondenlang verkrampt.
Zijn kroost verward, de goede raad te duur.

Chili Palmer | 20-04-09 | 22:57

Ai. Slecht nieuws. Ik zag hem hier wel eens op een driewieler met zijn eigen SH bordje door het dorp fietsen.
Sterkte Stevie!

Lets Kuttekrap | 20-04-09 | 22:55

snurkerd | 20-04-09 | 22:47
Het zijn ruksmurfen, laat daar geen misverstanden over bestaan. Verder praat je peop.
Cookie v. eigen deeg | 20-04-09 | 22:48
Tsja, prioriteiten stellen is eauk een vak.

JosVerbeek | 20-04-09 | 22:53

Aardig overblijfsel van de Indiase afkomst van de 0 is het feit dat men in Arabische landen geen "Arabische" cijfers gebruikt, maar Indiase. De nul schrijft men als een middelhoge punt, en de vijf als een O, en de zes als een 7.
en.wikipedia.org/wiki/Arabic_numerals

Mark d'Aviano | 20-04-09 | 22:52

Fascinerend figuur. We zullen 'm missen.

despecialist | 20-04-09 | 22:51

@Teun van het Tuinpad | 20-04-09 | 22:39: Truste Teun, moet er zelf ook om half zeven uit. Dus ik deel in je lot. Slaap goed en morgen gezond weer op.
@Isser | 20-04-09 | 22:35: Dat is een afsplitsing van de FSDAP.

Fleauxe | 20-04-09 | 22:51

er staat in de adres balk dat hij overleden is? najaaaaaa
ik heb respect voor deze man

Pearly | 20-04-09 | 22:50

Fleauxe | 20-04-09 | 22:42

We zijn er al veel te veel aan gewend.
Net als aan de executie van politici en de demonisering van islamcritici.
Er komt denkelijk morgen een column over deze door de MSM verzwegen (want men kan dit echt niet irrelevant noemen) op het open riool.

Pastor Sippenhaft | 20-04-09 | 22:41
zie laatste zin aan Fleauxe.

bottehond | 20-04-09 | 22:50

doedeldie, doedelda, jij bent zeker ook smurf (geweest)

snurkerd | 20-04-09 | 22:50

bottehond | 20-04-09 | 22:47
... of niet. Kost veel te veel, en waar heeft een marge-landje als Nederland een luchtmacht van wereldniveau voor nodig? De Saab is een veel goedkopere manier van ontwikkelingshulp.

Nietvoordekat | 20-04-09 | 22:49

dr.spin007 | 20-04-09 | 22:43
Moet je helemaal zelf weten. Zolang de cda-erts er niet achter kunnen komen dat jij op hun site loopt te kuDten is er niets aan de hand.

JosVerbeek | 20-04-09 | 22:49

@ snurkerd
neuk jezelf

Jan Doedel Man | 20-04-09 | 22:48

Ik wens Stephen Hawking et allerbeste. Boeiende man.

Gelukkig geen topic over het profiel van de Wildersstemmer in 2 vandaag, of over het stenigingsitem (ook twee vandaag), of over de pres van Iran, die ons nog even haarfijn uitlegt hoe Israel ook alweer is ontstaan en wat er niet helemaal klopt.
Anders zou een mens maar denken dat er wat aan de hand is in de wereld.

Cookie v. eigen deeg | 20-04-09 | 22:48

Laat Jack de Vries eerst die JSF door de TK loodsen en daarna lekker clashen met de CDA fractie en dan ophoepelen.

bottehond | 20-04-09 | 22:47

Zou die rolling-chair wel door de hemelpoort kunnen?
Int ergste geval, zijn de bandjes fire-proof?
Ik blijf er trouwens bij dat de smurfen vuile rukdwergen zijn.

snurkerd | 20-04-09 | 22:47

dr.spin007 | 20-04-09 | 22:43
Nee, maar laat dat je niet tegenhouden zou ik zeggen.

Nietvoordekat | 20-04-09 | 22:45

Held +1

GuybrushThreepwood | 20-04-09 | 22:45

Ik heb zomaar zin om de site van het CDA te hacken. Mag dat?

dr.spin007 | 20-04-09 | 22:43

@VanFrikschoten | 20-04-09 | 22:30: Sorry...
@bottehond | 20-04-09 | 22:33: Is er bekend uit welke hoek het komt? En ja, ik begrijp dat het geen orthodoxe mormonen zijn. Maar komt het uit Nederlandse hoek of is dit een internationale dreiging? Vervelend allemaal, maar daar zullen we toch echt aan moeten wennen.

Fleauxe | 20-04-09 | 22:42

s=g ntrlk.

Treurig varken | 20-04-09 | 22:41

bottehond | 20-04-09 | 22:33
Doe eens een linkje aub

Pastor Sippenhaft | 20-04-09 | 22:41

Je zou bijna denken dat er daar boven iemand is die denkt: Die Hawkins weet te veel, die zal ik eens aanpakken.
Hawkins +10 ( jaar op z'n minst.)

Treurig varken | 20-04-09 | 22:40

Fleauxe | 20-04-09 | 22:34
*met rode koontjes het bed opzoekt*
Later Beste.
Of vroeger, 't maar net zoals je het ziet.;

Teun van het Tuinpad | 20-04-09 | 22:39

Indrukwekkende man.. deste meer daar het een Brit was.
.
Er zijn niet veel mannen op dat eiland. Eigenlijk is een eiland vol wijven. Vandaar dat ze niet met Fransen overweg kunnen. Dat zijn ook wijven. Maar dan arroganter en vervelender.

HP-premium | 20-04-09 | 22:38

*Bidden gaat voor een mooie reis voor Hawking, en out*

Jaap de Paap | 20-04-09 | 22:38

hij ziet er wel stoer uit

warme kwark | 20-04-09 | 22:37

Jaap de Paap | 20-04-09 | 22:27
Kannibaal = altijd vrolijk
Fleauxe | 20-04-09 | 22:34
Waar heb je het over ;-)

JosVerbeek | 20-04-09 | 22:37

VanFrikschoten | 20-04-09 | 22:30
een nieuw begrip is geboren: de Fleauxe collonne

Isser | 20-04-09 | 22:35

@Pastor Sippenhaft | 20-04-09 | 22:22: Kudt. Wel met aftrek van 1/3 sterrenstof bij goed gedrag.
@JosVerbeek | 20-04-09 | 22:26: Was ze wat niet opgevallen? :)
@Jaap de Paap | 20-04-09 | 22:27: Bourgondisch heet zoiets.
@Teun van het Tuinpad | 20-04-09 | 22:24: Kom kom, het beestje heeft vast een naam. Ik zal je het goede voorbeeld geven. Ik had een interboat 27 en vaar dit seizoen met de 29. Zo makkelijk is het. *handje vastpakt* En nu jij.

Fleauxe | 20-04-09 | 22:34

Fleauxe | 20-04-09 | 22:28

Nee, van die bedreigingen.

bottehond | 20-04-09 | 22:33

De slag bij Montmartre... allemaal voor niets geweest... dankzij het "Verraad van Fleauxe, 20-04-2009"...

VanFrikschoten | 20-04-09 | 22:30

@JosVerbeek: Volgens mij heeft die Teun wel een beetje jacht hoor. Onderschat ze niet hoor die MKB'ers.
@Van Frikschoten: Bedankt. Heb hier (nog steeds) een probleempje met m'n modem, maar het antwoord is in de maak.
@Bottehond: Heb het gezien. Lijkt me leuk.

Fleauxe | 20-04-09 | 22:28

JosVerbeek | 20-04-09 | 22:26
*boggel terug denkt*

Teun van het Tuinpad | 20-04-09 | 22:28

Rijdt ie nou op een maanlander?

krop slaap | 20-04-09 | 22:27

De gaafste gehandicapte ooit!
Hoop dat hij het overleeft..

Chill | 20-04-09 | 22:27

Fleauxe | 20-04-09 | 22:02
Kannibaal.

Jaap de Paap | 20-04-09 | 22:27

VanFrikschoten | 20-04-09 | 22:24
*wekker op 6.15 zet*

Teun van het Tuinpad | 20-04-09 | 22:27

Fleauxe | 20-04-09 | 22:20
Hee, pssst, als je er niet zoveel ruchtbaarheid aan had gegeven was het de helft van de reaguurdertjes niet eens opgevallen.
Teun van het Tuinpad | 20-04-09 | 22:11
Hoho, dat is voorbehouden aan een futuristische persberichten schrijver die hier af en toe in de panelen rondwaart.

JosVerbeek | 20-04-09 | 22:26

(R)evolutie | 20-04-09 | 22:21
Heftig dus. Deze ziekte overkomt vaak zeer intelligente en nauwgezette personen.

Mekker | 20-04-09 | 22:25

*Royering Fleauxe op agenda zet voor volgende week maandag...*

VanFrikschoten | 20-04-09 | 22:24

Fleauxe | 20-04-09 | 22:16
Klopt.
Deels per asfalt, deels over water.
Het tobbetje, tjsa, het drijft.
*zich voorneemt bescheiden te blijven en kijkt in spiegel*

Teun van het Tuinpad | 20-04-09 | 22:24

En net als de natuurconstante toch lijkt te veranderen, maar onmeetbaar dus niet te bewijzen.
Leuk dat hij in stng speelde, moet het weer eens kijken. (zet flipper aan, lachen als Hawkins in de sound eprom kan)

Natuurconstante idee dat alles ondersteboven zet;
massaverhouding proton-electron in waterstof is niet altijd hetzelfde geweest.
12 miljard jaar geleden was de massa verhouding 0,002 procent kleiner dan tegenwoordig.
Gemeten door licht van quasars waarin waterstof mioleculen een vingerafdruk achterlaten, een laser meet dan het extreem ultraviolet licht golflengte.
Dit is in essentie wat Hawkins bezighoud, maar ja wie heeft 12 miljard jaar om de waarheid te achterhalen.
www.nat.vu.nl/~wimu/NatCont-Ned.html
-doorlopen stelletje ramptoeristen;
noorderlicht.vpro.nl/artikelen/1684282...

43 | 20-04-09 | 22:22

Fleauxe | 20-04-09 | 22:20
1 maan huisarrest voor jou!

Pastor Sippenhaft | 20-04-09 | 22:22

@Mekker | 20-04-09 | 22:19
Antimatererialitis... is erg hoor...!

VanFrikschoten | 20-04-09 | 22:21

Mekker | 20-04-09 | 22:19
ALS

(R)evolutie | 20-04-09 | 22:21

Fleauxe | 20-04-09 | 22:16
Een boot van tuinpadenhout i guess.

JosVerbeek | 20-04-09 | 22:21

@Fleauxe | 20-04-09 | 22:16: Goed gedaan, nu heb je dus onthult dat nichten niet in maanden maar in manen rekenen. Zestien eeuwen van geheime genootschappen, het geheim met je leven bewaken en al die bloedige veldslagen. Allemaal naar de klote omdat je zo nodig weer moest praten. Lutser. Ik spuug op mannetjes zoals jij.

Fleauxe | 20-04-09 | 22:20

VanFrikschoten | 20-04-09 | 22:18

kijk maar uit zo zit je in een Black Hole.

Eurotokkie | 20-04-09 | 22:20

Wat heeft deze man voor een spieraandoening?

Mekker | 20-04-09 | 22:19

@Eurotokkie | 20-04-09 | 22:13
Tijd is immers relatief. Eigenlijk is alles relatief. En niets objectief.

Jan Doedel Man | 20-04-09 | 22:19

@Fleauxe | 20-04-09 | 22:08
Zet je maildoos maar open...

VanFrikschoten | 20-04-09 | 22:18

@bottehond | 20-04-09 | 22:13: Nee. Vertel, alsjeblieft. Moet m'n mail nog lezen.
Niets ernstigs mag ik hopen?

Fleauxe | 20-04-09 | 22:17

@Teun van het Tuinpad | 20-04-09 | 22:11: Arme jongen.
PS: Een maan geleden of wat schreef je over een tocht naar (ik geloof) Sneek.
Heb je dat over het water gedaan, en zo ja wat voor boot(tje) heb je?

Fleauxe | 20-04-09 | 22:16

scaryguy | 20-04-09 | 22:11

Misschien leef je al eeuwig maar hebt je het zelf niet door , alles is mogelijk.

Eurotokkie | 20-04-09 | 22:13

@ Fleauxe

Heb je het gehoord van Mark Gabriël?

bottehond | 20-04-09 | 22:13

Fleauxe | 20-04-09 | 22:02
*klokken luiden laat*

Teun van het Tuinpad | 20-04-09 | 22:11

tsja er is voor iedereen een tijd van komen en van gaan. ik zeg alvast adieu

Rest In Privacy | 20-04-09 | 22:11

Gaan moeten we allemaal uiteindelijk. En hij heeft wat van z'n leven gemaakt, mocht hij het niet halen. Stephen Hawking, I salute you!

Nietvoordekat | 20-04-09 | 22:09

@VanFrikschoten | 20-04-09 | 22:05: Dan moesten we maar eens recepten gaan uitwisselen. Leuk! *balpen met roze veer uit hello-kitty pennenhouder pakt en mailadres opschrijft*

Fleauxe | 20-04-09 | 22:08

"Godverdomme" (lees: verdoem me) roepen heeft dan ook geen enkele zin. Dat staat sowieso al op stapel... bespaar u de moeite...

VanFrikschoten | 20-04-09 | 22:07

Berserker Nr. 1 | 20-04-09 | 22:03
Als ik zo naar die pica's kijk bij die wiki artikelen van Cyber-imaam, dan is zelfs de klederdracht niet veranderd.

CoffeePatch | 20-04-09 | 22:07

Al meer bekend?

eM!nence | 20-04-09 | 22:05

@Fleauxe | 20-04-09 | 22:02
Voor de prijs van 1 afhaal maaltijd kan je 20 keer zoveel maken. Per portie in een derde van de tijd die je moet wachten bij een chinees...

VanFrikschoten | 20-04-09 | 22:05

Recht van de sterkste en hij behoort daar niet echt toe.

Isser | 20-04-09 | 22:05

Jan Doedel Man | 20-04-09 | 21:59
Het probleem met het concept 'god' is dat bepaalde groepen met lange gewaden danwel inteeltkoppen daar een enorme claim op leggen. Ik ben momenteel de 'Ethica' van Spinoza aan het lezen, en daarin maak ik met een heel ander soort 'God' kennis dan de god die mij vroeger door de strot werd geduwd.

JosVerbeek | 20-04-09 | 22:05

VanFrikschoten | 20-04-09 | 21:52
Erg hè, dat de meesten het doorhebben na drie keer doordenken. (of nooit).
Jij bent een snoepje.

-Strotgrondel- | 20-04-09 | 22:04


VanFrikschoten | 20-04-09 | 21:59

Ja goed maar toeval hoeft niet eenmalig te zijn er kan ook per
toeval leven op andere planeten ontstaan maar ook dit heeft
niets met god te maken.

Eurotokkie | 20-04-09 | 22:04

@Eurotokkie | 20-04-09 | 22:00
Dat is ook weer waar.

Lewinsky | 20-04-09 | 22:03

Toch blijft het altijd geestig om weer eens de 'verdiensten' van de Arabieren op een rijtje te zien.

Alsof er sinds 1400 niks is gebeurd - nee, in de Arabische wereld niet. Daar zijn de afgelopen 6 of meer eeuwen minder boeken vertaald dan in 1 jaar in Spanje gebeurd, zie de betreffende Unesco-rapporten. Ach, waarom zou je ook, alles staat al in het vodje dat bekend staat onder de naam 'koran'. Hence de enorme vlucht die de wetenschap sinds de Middeleeuwen heeft genomen in de Arabische/islamitische wereld. Als men al wat bedacht, was het ondanks en zeker niet dankzij het totaal zwakzinnige geleuter dat men met de term 'islam' heeft bedacht.

Tel daarbij dat het GDP van de totale Arabische Liga kleiner is dan dat van Dld. alleen al, dan weet je wel hoe het met de fantastische ontwikkelingen in die contreien zit, en waarom er een stroom Noord-Zuid is en niet omgekeerd. Ach, zonder olie zou men nog steeds, geïnspireerd door de islamitisch goed te motiveren luiheid tot onderzoek (zo niet, verbod tot), rondhobbelen op kamelen.

Verder ook allemaal één goedemorgen.

Berserker Nr. 1 | 20-04-09 | 22:03

@Lewinsky | 20-04-09 | 21:25: Bedankt!
@Teun van het Tuinpad | 20-04-09 | 21:30: Oh hemel, heb je een bochel?
@Zo jammer! | 20-04-09 | 21:30: En nu maar hopen dat er een opvolger zal opstaan. *ha, toch nog een subtiele grap*
@Cunnilingus | 20-04-09 | 21:28: Zoiets, maar dan anders.
-
PS: Sorry voor het late reaguren, heb nog even een afhaalchinees verorberd(t?).

Fleauxe | 20-04-09 | 22:02

Eurotokkie | 20-04-09 | 22:00
LOL

(R)evolutie | 20-04-09 | 22:01

Lewinsky | 20-04-09 | 21:56

Ik weet niet maar Kamikaze was er al voor de zelfmoordaanslag dus de bijdrage blijft 0

Eurotokkie | 20-04-09 | 22:00

@Eurotokkie | 20-04-09 | 21:55
Dat is helemaal geen toeval. Ook dat is gebaseerd op de wetten die in het universum gelden. In de juiste omstandigheden onstaat onherroepelijk leven. Overal in het universum. Een aantal jaren geleden is dit zelfs nagebootst in Delft.

VanFrikschoten | 20-04-09 | 21:59

@ Teun van het Tuinpad | 20-04-09 | 21:30
Vergeet vooral niet Maxwell, Newton en daVinci (vooral als je kijkt naar de tijd waarin hij leefde, in die verhouding was hij nog vooruistrevender dan hawking nu) niet.
@ Loggy | 20-04-09 | 21:31
Ik geloof niet in God. Maar het mooie aan wetenschap is, is dat je moet open staan voor alles, dus ook voor het eventueel bestaan van God. Misschien is God wel de reden voor alle natuurkundige en wiskundige verhoudingen en wetten.

Jan Doedel Man | 20-04-09 | 21:59

Speciaal voor de Cyber-imaam, hierrr www.ontdekislam.nl/wonderen1.php nog wat *kuch* wetenschappelijke wonderen in de knoran.
*iets mompelt over liegen en verdraaien van feiten*

JosVerbeek | 20-04-09 | 21:58

@ jamesgleick

Gelukkig gaf hij zelf ook toe dat het onmogelijk was om een vierdimensionale ruimte voor te stellen, en dat driedimensionaal al moeilijk genoeg was, anders was ik nog meer aan mezelf gaan twijfelen dan ik sowieso al doe als ik die boeken lees. Maar inderdaad, alleen al die boeken maken hem een bijzonder mens. Ik heb nog steeds niet de illusie dat ik er veel van begrijp, maar los van de inhoud doet het iets met je manier van denken.

harry pikkel | 20-04-09 | 21:57

@Berserker Nr. 1 | 20-04-09 | 21:53:
Gelukkig... tenminste 1 iemand die humor kan waarderen. Ik vond 'm zelf ook wel sterk.

koerbagh ® | 20-04-09 | 21:57

Is de cyber imaam nu voor het zingen de kerk uit of komt hij keihard terug?

(R)evolutie | 20-04-09 | 21:57

@JosVerbeek | 20-04-09 | 21:53
Je comment was natuurlijk dik in orde. Want de afgelopen 40 jaar heet de islam de wereld slechts één innovatie gebracht: de zelfmoordaanslag.
Deze belangwekkende uitvinding hebben de islamaanhangers verregaand geperfectioneerd. Zie verder onder het trefwoord: Twin Towers.

Lewinsky | 20-04-09 | 21:56

VanFrikschoten | 20-04-09 | 21:52

Ja dat we hier leven is toeval heeft niets met God te maken.

Eurotokkie | 20-04-09 | 21:55

Cyber-imaam | 20-04-09 | 21:32
Weet je wat ik zo vreemd vind? Dat die lijst na 1500 zo'n beetje ophoudt.
Natuurlijk chargeer ik een beetje in mijn comment van 20:08 uur, maar alleen al jouw krampachtige reactie door met droge ogen aan te komen kakken met wetenschappers van lang geleden geeft aan dat ik er niet ver naast zit...

JosVerbeek | 20-04-09 | 21:53

Stephen mag, als hij het aardse verlaat, aanschuiven aan de grote tafel in het Walhalla der geleerden. Zijn plaats is reeds lang geleden gereserveerd.
Een groot man en wellicht één der grootste denkers van de laatste tijd.

Locos | 20-04-09 | 21:53

koerbagh ® | 20-04-09 | 21:20
LOL@.... De bijdrage van de Arabieren aan de wiskunde is nul komma nul...

Berserker Nr. 1 | 20-04-09 | 21:53

"Steven Hawking al bijna bij God"
Hawking was zijn leven lang al bij God; net als alles en iedereen en na de dood veranderd daar niets aan want het universum is God. Uit (sterren)stof ben je gemaakt en tot (sterren)stof zal je wederkeren. Het universum is de Alfa en de Omega, heeft alle kennis en macht in zich, gaat over leven en dood. Het universum schiep zichzelf en zal alles te gronde richten(zwarte gaten) en herboren worden (big bang). Alle clichès uit de wereldreligies zijn linea recta terug te herleiden op het universum. De vroegste beschavingen op deze aardkloot zaten wat dat betreft een stuk dichter bij het vuur(lol) door de zon te aanbidden...
Hawking is de hoge priester...

VanFrikschoten | 20-04-09 | 21:52

Ik hoop dat deze geniale man het gaat redden, kop op Stephen!

Heurelho da Silva | 20-04-09 | 21:51

@Cyber-imaam | 20-04-09 | 21:32:
Baarlijke nonsens. Averroes vond dat religieuze instituten niet los van de staat stonden. Diametraal het tegenovergestelde van de scheiding tussen kerk en staat dus. Ibn Tufail schreef alleen over het opensnijden van lijken, iets dat de Grieken al eeuwen eerder deden. Abu al-Qasim al-Zahrawi heeft niks uitgevonden wat Galenus niet al wist. Eratostenes had de omtrek van de aarde al 1000 jaar eerder berekend, Archimedes wist meer van optica dan die Al-Khwārizmī van je, voor antibiotica zijn we toch afhankelijk geweest Alexander Flemming en niet van die Arabische kwakzalver. Etc. etc. etc.

koerbagh ® | 20-04-09 | 21:51

www.youtube.com/watch?v=nFjwXe-pXvM

Aangezien ik vast bij de zwijgende en lichtgegêneerde meerderheid behoor die zich eigenlijk nooit heeft bekommerd heeft om dit statisch/ dynamische figuur, hier deel I van 5 van een lezing die Hawkings ooit gaf.

Ik heb net deel I gekeken en het is echt superfascinerend wat de man doet.

Biep | 20-04-09 | 21:50

benbenieuwd | 20-04-09 | 21:48

Ja sorry dat komt omdat we geen vrije wil hebben , dan krijg je dit.

Eurotokkie | 20-04-09 | 21:50

sorry jongens, maar het stelt geen moer meer voor. Onderwerpen .reacties etc. heel slapjes allemaal

benbenieuwd | 20-04-09 | 21:48

"I wouldn't take a bet against the existence of time machines.
my opponent might have seen the future.."

Zonder twijfel de grootste denkert van deze tijd.
Niveau Einstein, en dat halen er echt maar heel weinig.

En dan ook nog eens even een überhip culticoon
zitten wezen, vanuit je luie robotics stoel.
Goddamn, dan ben je ècht wel het mannetje.
R.E.S.T.P.C.E.

dekeurslager | 20-04-09 | 21:48

@harry pikkel
L0L herken dat, mooi toch.. ? zo stom als we met z'n allen zijn, heeft-ie menig van ons toch mooi zelf leren nadenken over die bizarre werkelijkheid ..

Rest In Privacy | 20-04-09 | 21:46

ALS is a bitch...

knorretje | 20-04-09 | 21:46

harry pikkel | 20-04-09 | 21:43

driedimensionaal denken is zo jaren 90

Eurotokkie | 20-04-09 | 21:45

@jamesgleick | 20-04-09 | 21:43 ,
in effect een stel Indiërs,
maar dat trekt niemand.

(behalve Indiërs)

vander F | 20-04-09 | 21:45

@jean claude d'Hommel | 20-04-09 | 21:01 ,
God is merciful.

vander F | 20-04-09 | 21:43

Eigenlijk vind ik die Hawking maar een vervelend mannetje. Door die populaire boekjes van 'm heeft ie me gedwongen om vierdimensionale ruimtes voor te stellen en berekeningen te maken met mannetjes die op treinen aan het tafeltennissen zijn. Alsof dat nog niet genoeg was kwam ie ook nog met zijn zwarte gat aankakken. De man heeft me tot wanhoop gedreven. Payback time dus.

harry pikkel | 20-04-09 | 21:43

krijgen we nou toch die lul-discussie over wie de algebra heeft uitgevonden?? maak ff een nieuw topic plz ....

Rest In Privacy | 20-04-09 | 21:43

Is die man niet heel erg overrated door mensen die er niets van snappen?

Andersom dag | 20-04-09 | 21:42

-Strotgrondel- | 20-04-09 | 21:38

Ja goed kan best zijn dat wij nu leven door een speldenknop .

Eurotokkie | 20-04-09 | 21:42

@Cyber-imaam | 20-04-09 | 21:32, allemaal middeleeuwers van voor Mohammed, Jos heeft z'n punt wel gemaakt.

gentle giant | 20-04-09 | 21:41

@Cyber-imaam | 20-04-09 | 21:32
De 'vader van de algebra' was een Pers die leefde rond 800 na Christus. Perzië was toen net veroverd door moslims. Waarom denk je dat zijn werk iets met de islam te maken heeft?

Lewinsky | 20-04-09 | 21:39

Duss. Wat was er vóór de big bang? Een speldenknop? Een muur?
Je moeder? Wat is het tegenovergestelde van iets. Niets.
*mist Antisoof*

-Strotgrondel- | 20-04-09 | 21:38

De vraag blijft natuurlijk:
Kirk: Why is God angry?
Sybok: Why? Why have you done this to my friend?
"God": He doubts me.
Spock: You have not answered his question. What does God need with a starship?

Hellsmurfje | 20-04-09 | 21:37

Stephen Hawking is wat mij betreft een van de grootste denkers van onze tijd. Een van mijn helden.

zeiksmurf | 20-04-09 | 21:35

Fitter Happier
Fitter, happier, more productive,
comfortable,
not drinking too much,
regular exercise at the gym
(3 days a week),
getting on better with your associate employee contemporaries,
at ease,
eating well
(no more microwave dinners and saturated fats),
a patient better driver,
a safer car
(baby smiling in back seat),
sleeping well
(no bad dreams),
no paranoia,
careful to all animals
(never washing spiders down the plughole),
keep in contact with old friends
(enjoy a drink now and then),
will frequently check credit at (moral) bank (hole in the wall),
favors for favors,
fond but not in love,
charity standing orders,
on Sundays ring road supermarket
(no killing moths or putting boiling water on the ants),
car wash
(also on Sundays),
no longer afraid of the dark or midday shadows
nothing so ridiculously teenage and desperate,
nothing so childish - at a better pace,
slower and more calculated,
no chance of escape,
now self-employed,
concerned (but powerless),
an empowered and informed member of society
(pragmatism not idealism),
will not cry in public,
less chance of illness,
tires that grip in the wet
(shot of baby strapped in back seat),
a good memory,
still cries at a good film,
still kisses with saliva,
no longer empty and frantic like a cat tied to a stick,
that's driven into frozen winter shit
(the ability to laugh at weakness),
calm,
fitter,
healthier and more productive
a pig in a cage on antibiotics.

Tja, ik weet niet veel van Stephen, alleen dat Radiohead zijn computer-stem heeft gebruikt voor een stukske muziek. Beterschap.

Biep | 20-04-09 | 21:35

@ Jaap de Paap | 20-04-09 | 20:10
Geniaal.
Toch jammer dat er niet meer van deze wetenschappers in Nederland opstaan.

Petrus de Rewa | 20-04-09 | 21:35

Boris Poepnagel | 20-04-09 | 21:32
"ROFLOL" is anders ook een bekende uitspraak van hem.

T61 | 20-04-09 | 21:34

@Loggy | 20-04-09 | 21:31
Hawking laat de mogelijkheid tot het bestaan van God vaak open maar met de vermelding dat God dan volkomen machteloos is in zijn eigen schepping omdat je de natuurkundige wetten niet kan omzeilen...

VanFrikschoten | 20-04-09 | 21:33

Teun van het Tuinpad | 20-04-09 | 21:30

idd vind ik ook die man zit echt in de slappe was dus geen grapjes maken hierover.

Eurotokkie | 20-04-09 | 21:33

Hawkings meest legendarische uitspraak:

"The Universe Is One Black Hole."

Boris Poepnagel | 20-04-09 | 21:32

@JosVerbeek | 20-04-09 | 20:08
Je praat poep..

Scheiding van kerk en staat
en.wikipedia.org/wiki/Ibn_Rushd

Anotomie en autopsie
en.wikipedia.org/wiki/Abubacer

Vader der moderne chirurgie
en.wikipedia.org/wiki/Abulcasis

de TOMTOM der oudheid..
en.wikipedia.org/wiki/Ahmad_ibn_Majid

Vader der algebra (el Gibra) en algoritmen (de hele fu**ing wereld draait tegenwoordig op algoritmen)
en.wikipedia.org/wiki/Al-Khowarazmi

Optiek (jeps de vader der jampotglazen van je oma)
en.wikipedia.org/wiki/Ibn_al-Haytham

hij berekende de omtrek van de aarde
en.wikipedia.org/wiki/Ali_Ben_Isa

Zonder hem nog steeds hoofdpijn zonder paracetamol, geinfecteerd zonder antibiotica..
en.wikipedia.org/wiki/Ibn_Al-Baitar

zo kan ik nog doorgaan waardeloze reaguurder die je er bent.. hier k plemp wel de hele lijst neer kan je uren doorgaan..
en.wikipedia.org/wiki/Arab_scholars

RIP voor Stephen Hawking mocht ie nog de pijp uitgaan vanavond.. voor mij de held in deze eeuw na Albert Einstein..

Cyber-imaam | 20-04-09 | 21:32

Dikke respect voor Stephen Hawking. Maar "GOD BESTAAT NIET"!
Deze man heeft meer betekend dan zo'n mysterieuze verzinsel waarvan men roept dat hij alles heeft geschapen... Sprookje!
Sterkte Stephen.

Loggy | 20-04-09 | 21:31

Fleauxe | 20-04-09 | 21:22
Aan jouw taalgebruik mankeert niets.
Alleen de timing was ( in mijn ogen ) ongelukkig.
Al bedoelde je het uiteraard goed.
De beste man is echt een held.
Ik weet hoe het is om beoordeeld te worden op uiterlijk.;

Teun van het Tuinpad | 20-04-09 | 21:30

Fleauxe | 20-04-09 | 21:14
Yep, ongeacht zijn geschiedenis.
Misschien krijgt hij het alsnog voor elkaar.
De theorie van alles.
Einstein was groot, Heisenberg en zeker Tesla, maar hij ook. Een briljant mens.
Tesla was wellicht nog de grootste, btw.

Zo jammer! | 20-04-09 | 21:30

@Fleauxe | 20-04-09 | 21:24

"Zijn hele leven liep niet op rolletjes" Bedoel je zoiets?

Cunnilingus | 20-04-09 | 21:28

Heeft 'ie geen geniale broer of zo? Dat die dan de problemen op aarde oplost...?

VanFrikschoten | 20-04-09 | 21:28

@Fleauxe | 20-04-09 | 21:24
Aanvulling. Wat ligt onder een pereboom en zucht?
Antwoord: mevrouw Pereboom.
Dit keer is 'onder' in een andere betekenis gebruikt, onder ons gezegd.

Lewinsky | 20-04-09 | 21:26

Zonde, 1 van de slimste mensen die er op de aarde "rondloopt".
Hopen dat ie beter wordt!
Mensen die hem niet kennen, brandt!

Technic0l0r_Jozef | 20-04-09 | 21:25

Wanneer hij sterft is een van de grootste geesten aller tijden heen.

zorba | 20-04-09 | 21:25

@Fleauxe | 20-04-09 | 21:22
'Onder ons' is grammaticaal correct. Voorbeeld: Onder professoren. Beroemd boek van Willem Frederik Hermans.

Lewinsky | 20-04-09 | 21:25

Held!

Freakandel | 20-04-09 | 21:24

@Superior Bastard | 20-04-09 | 21:20: Ga gerust je gang, ik zal niet gaan huilen hoor :) Kan het zelf alleen niet over m'n hart verkrijgen om grappen te maken over deze man. En dat terwijl er toch een paar goede op de plank liggen. ;

Fleauxe | 20-04-09 | 21:24

los even van de slappe poging om er weer een arabisch-europees item van te maken, vind ik dit wel een van de meest sympathieke threads sinds lange tijd. leuk om het ook eens een keer ergens over eens te zijn ....

Rest In Privacy | 20-04-09 | 21:24

Beam me up Scotty!!

OuTpOsT | 20-04-09 | 21:23

Nounounou, wat een titel mensen.
Béétje respect voor één der grootste geesten na Albert Einstein.
Hun quantummechanische kennis betekent ook zeer veel voor de geneeskunde!

Dwarsgebakken | 20-04-09 | 21:22

@Teun van het Tuinpad | 20-04-09 | 21:17: Echt hé. Ik kan niet eens omschrijven hoeveel bewondering ik voor deze man heb. Als het leven je zo tegen zit, je opgesloten zit in je eigen lichaam. En alsnog weet je het te schoppen tot meest gezaghebbende wetenschapper van deze tijd. Hij behoort zonder enige twijfel tot één van mijn helden.
Is het trouwens grammaticaal incorrect om 'onder ons' te schrijven? Ik weet het eigenlijk niet. :(

Fleauxe | 20-04-09 | 21:22

Aan de andere kant kijk die er wel naar uit om een potje te gaan schaken met Einstein.

Eurotokkie | 20-04-09 | 21:22

Jos Verbeek 21.06'
Doe even Lewnsky lezen op 21.03. Doe de wikkipapers er maar op napluizen.

Hanxie | 20-04-09 | 21:21

superheld in de wetenschappelijke zin van het woord en superhelden sterven nooit!

deafhaalchinees | 20-04-09 | 21:21

Fleauxe | 20-04-09 | 21:18
Klopt, grap was ook te flauw om niet te maken.

Superior Bastard | 20-04-09 | 21:20

@Naltas | 20-04-09 | 21:09 :
Leer eens lezen. Je wordt niet ondersteund maar weersproken. De bijdrage van de Arabieren aan de wiskunde is nul komma nul, ze hebben slechts bestaande kennis uit India, Perzië en de Hellenistische wereld samengebracht er een naam aan gegeven. Oh, en Soemeriers waren geen Arabieren.

koerbagh ® | 20-04-09 | 21:20

Wat heeft die van gaal een rotkop zeg, en die scheringa is helemaal seniel..

kippeNeukert | 20-04-09 | 21:19

Naltas | 20-04-09 | 21:00
2011 mag jij gewoon stemmen, vraag is alleen of je dat moet doen met jouw snelheid van oordelen.

Napeauleon | 20-04-09 | 21:19

@Superior Bastard | 20-04-09 | 21:16: Opgeven wel.

Fleauxe | 20-04-09 | 21:18

Nee, zijn vrouw had zijn kinstokje afgepakt.

Superior Bastard | 20-04-09 | 21:18

@Superior Bastard | 20-04-09 | 21:10
*chips en bier pakken doet*

kippeNeukert | 20-04-09 | 21:17

Fleauxe | 20-04-09 | 21:14
Laat hij maar even bij ons blijven.
Dat onder ons doet me aan iets anders denken.
Voor de verder rest, plus 1 voor de man.

Teun van het Tuinpad | 20-04-09 | 21:17

Superior Bastard | 20-04-09 | 21:16

wegrijden dan ?

Eurotokkie | 20-04-09 | 21:17

Fleauxe | 20-04-09 | 21:14
Weglopen was geen optie.

Superior Bastard | 20-04-09 | 21:16

Fleauxe; couldn't agree more.
Morgen zet ik de Arabier-discussie voort. Aju.
Stephen; carry on!

Naltas | 20-04-09 | 21:15

Stir Glenfarclas II | 20-04-09 | 21:11

Waarom weer een onderzoek de Paus heeft toch al een middel gevonden.

Eurotokkie | 20-04-09 | 21:15

Jammer. Mocht hij het tijdelijk voor het eeuwige verruilen dan verlaat een groot wetenschapper onze planeet. Natuurlijk heeft zijn verschijning iets waar je soms, tot eigen ongenoegen, smakelijk om kunt lachen. Maar onder de verschijning van dat hoopje ellende zit een man met het doorzettingsvermogen van een topatleet.
Ik kan alleen maar diep respect hebben voor deze ziekelijk briljante doorzetter.
Wisten jullie bijvoorbeeld dat hij in het verleden zwaar mishandeld is door zijn ex-vrouw? Deze man heeft geen prettig leven gehad. Laten we hopen dat hij nog een paar jaartjes onder ons mag blijven.

Fleauxe | 20-04-09 | 21:14

Bij het ontwikkelen van kernwapens komt ook een hoop wiskunde bij kijken,dit is de reden dat de arabieren geen kernwapens hebben.

c10 | 20-04-09 | 21:13

Maar goed, nu even to the point. Wie zou hem doen?

Cunnilingus | 20-04-09 | 21:13

Superior Bastard | 20-04-09 | 21:10
bring it ;)

Naltas | 20-04-09 | 21:11

Groot wetenschapper die veel heeft betekend.

Ander wetenschapsnieuws: vermenselijkte muis is vaginaal en rectaal geinfecteerd met HIV, stemt in met testen.
www.physorg.com/news159457254.html

Stir Glenfarclas II | 20-04-09 | 21:11

"Wel weten we zeker dat hij geen geslaagde tijd-space-ruimtevouw heeft weten te produceren, anders had hij wel geweten dat hij een infectie op had gelopen, en had deze infectie zodoende weten te voorkomen."

Jaloezie van de kant van geenstijl, schaam je.
Jammer dat het slecht met hem gaat. Hij heeft veel aan de wetenschap gegeven. Sowieso 1000 maal respect voor Stephen.

Jan Doedel Man | 20-04-09 | 21:10

Naltas | 20-04-09 | 21:08
*Iets met kat, spek en binden.*
Prepare..

Superior Bastard | 20-04-09 | 21:10

@brusselmans: wat een G-E-W-E-L-D-I-G stukje is dit! Grote klasse. Je hebt jezelf werkelijk overtroffen! Ga zo door!

Teleurgesteld | 20-04-09 | 21:09

Santaclawz | 20-04-09 | 21:07
Thanks for backup.

Naltas | 20-04-09 | 21:09

www.hawking.org.uk/
"Professor Hawking is comfortable"
Ik kan het me niet voorstellen in die conditie....

VanFrikschoten | 20-04-09 | 21:09

Zo jammer! | 20-04-09 | 21:05

Ik denk dat een hogere macht het niet leuk vind als aardse mensen dicht
bij de waarheid komen.

Eurotokkie | 20-04-09 | 21:08

+1 voor mr hawking.

bunbun | 20-04-09 | 21:08

In theorie stem ik dan PVV, laat ik het dan zo zeggen.
En Soemeriers zijn, nogmaals in theorie, toch eigenlijk ook Arabieren?
Stond nota bene in een boek, is dus nog niet eens mondeling overgebracht ook. Kennis, mensen, kennis.
@ Redactie; Updates please.

Naltas | 20-04-09 | 21:08

-LoKi- | 20-04-09 | 21:05
De inhoud van zijn brein wordt op een grote stapel 2TB harddisks overgezet.

JosVerbeek | 20-04-09 | 21:07

Beterschap, held!

marceautje | 20-04-09 | 21:07

Tijd voor wat historische wederhoor:

Indiase en Arabische Wiskunde: 800-950 na Christus
800 na Chr. Zoals de Hindoes werkten ook de Arabieren "vrijelijk" met irrationale getallen. Zij deden een stap achteruit door negatieve getallen te verwerpen ondanks het feit, dat zij die van de Hindoes hadden geleerd. De algebra van de Arabieren was volledig retorisch.
De Arabieren waren in staat om vierkantsvergelijkingen op te lossen met twee oplossingen; irrationaal was mogelijk, maar meestal werd dat verworpen bij negatieve oplossingen (Boyer, 1968). Al Khwarizmi maakt astronomische tabellen o.b.v wiskundige kennis uit India. Zie verder: Geschiedenis van de Algebra.
Na de inval van de Arabieren werden Indiase wiskundige teksten meer en meer in het Arabisch en Perzisch vertaald. Hoewel de Arabische geleerden zich baseerden op een veelheid van bronmateriaal met inbegrip van Babylonische, Syrische, Griekse en een aantal Chinese teksten, speelden de Indiase wiskundige teksten een bijzonder belangrijke rol. Geleerden zoals Ibn Tariq en Al Fazari (8ste eeuw, Bagdad), Al Kindi (9de eeuw, Basra), Al Khwarizmi (9de eeuw, Khiva) en Al Qayarawani (9de eeuw, Magreb, auteur van Kitab fi al-isab al-hindi) waren onder de velen, die hun eigen wetenschappelijke teksten baseerden op vertalingen van Indiase verhandelingen. Zie verder: Indian Mathematics . 850-950 na Chr. Het Indiase getalsysteem wordt overgenomen en daarna ook gebruikt door Arabieren. Wellicht is dit gebeurd dankzij de tussenkomst van de Perzen, die tussen 531 en 637 na Christus veel intensieve contacten onderhielden met geleerden uit India. In ongeveer 950 na Christus werd het West Arabische Getalsysteem voor het eerst door Arabieren gebruikt. Deze "schrijfwijze" was evenals het Oost Arabische Systeem afgeleid van het Indiase Gwalior Systeem. Niet het Oost Arabische maar het West Arabische Systeem zou uiteindelijk de "Wereld-standaard" worden.

Santaclawz | 20-04-09 | 21:07

Hij zal zich vast beperkt voelen...

Zachte G | 20-04-09 | 21:06

Hanxie | 20-04-09 | 20:57
Could not more agree, zoiets had ik zelf ook in gedachten.
Naltas | 20-04-09 | 21:00
Dat kan wel zo zijn (bij mijn weten hebben ze er ctrl-c / ctrl-v gedaan met het werk van de Grieken, dat door in die tijd even achterlijke gristenen door de papierversnipperaar werd gedraaid), maar vind jij het ook niet een beetje jammer dat ze (en lieden zoals jij) continu hetzelfde plaatje 'Sterker nog, ze hebben de wiskunde ongeveer uitgevonden + geïntroduceerd in Europa' afdraaien. Na, pak 'm beet, het jaar 1200 is er uit de Arabische wereld werkelijk niets zinnigs meer gekomen.
Last but not least, sinds wanneer hebben 17-jarigen stemrecht in Nederland?

JosVerbeek | 20-04-09 | 21:06

VanFrikschoten | 20-04-09 | 20:41
Hij is een groot man.
Helaas is hij met pensioen, sinds vorig jaar.
Jammer, hij had nog zoveel kunnen betekenen.

Zo jammer! | 20-04-09 | 21:05

Naltas | 20-04-09 | 21:00
Mag je al stemmen dan jochie?

kippeNeukert | 20-04-09 | 21:05

Het as van zijn lichaam wordt straks uitgestrooid in een zwart gat en zijn hoofd leeft gewoon door onder een stolp.
Of heb ik dan te veel cartoons gekeken?

-LoKi- | 20-04-09 | 21:05

Naltas | 20-04-09 | 21:00

oooh maar dan was de profeet mohammed zeker niet goed in wiskunde
want die vond een meisje van 8 jaar al een vrouw.

Eurotokkie | 20-04-09 | 21:04

Het levende bewijs dat het aloude adagium "Mens sana in corpore sano" niet altijd hoeft op te gaan.
RIP alvast ouwe!

Superior Bastard | 20-04-09 | 21:04

Als hij maar niet in "Het Zesde Zintuig" komt melden dat hij zich vergist heeft!

bottehond | 20-04-09 | 21:03

@naltas, Je hebt jezelf al overtroffen mijn beste.

c10 | 20-04-09 | 21:03

@Naltas | 20-04-09 | 21:00
Niet alles geloven wat de juf vertelt. Dat waren geen Arabieren, maar Soemeriërs, en dat was voordat de islam werd uitgevonden.

Lewinsky | 20-04-09 | 21:03

Shit, de intelligentste man van deze tijd op sterven... Hoop echt dat ie het gaat redden, heb diep respect voor deze man.

baronbreekijzer | 20-04-09 | 21:02

Is er al een wet van Godwin, maar dan voor de islam? De wet van Hanxie of zo. Zelfs een Hawking topic nog ombuigen richting islam, het moet niet gekker worden.

harry pikkel | 20-04-09 | 21:01

Ik vind hem niet zo briljant, maar dat zal hier, zo te lezen, niet in goede aarde vallen.

Cinq-Marquis | 20-04-09 | 21:01

SH hoeft niet fysiek te overleven, hoeveel is er al niet van hem gevraagd ? Er komen en zijn meer genieën en vrije denkers. Ook voor SH, net als voor alle vrije geesten is de schepping het grootste vraagstuk waar eenieder zich terecht over zou moeten verwonderen. Helaas nemen velen genoegen met een simplistische anecdote als verklaring van het ontstaan.

Rest In Privacy | 20-04-09 | 21:01

Hanxie | 20-04-09 | 20:57
En anderen;
De Arabieren waren wel degelijk van waarde voor de wetenschap. Sterker nog, ze hebben de wiskunde ongeveer uitgevonden + geïntroduceerd in Europa. Dat ik dit jullie als 17jarige kut-tiener-5-VWO'er nog moet vertellen. Doe es overtreffen, mensen!
En ohja, ik stem zelf Geert Wilders, dus ik ben niet zo'n pro-links-nab. :P
Back on topic!

Naltas | 20-04-09 | 21:00

Hanxie | 20-04-09 | 20:57

Nou ze hebben wel die tent voor vrouwen uitgevonden nu jij weer.

Eurotokkie | 20-04-09 | 20:59

Ik hoop zo dat hij het haalt. Nogmaals Stephen, HOLD ON!

Naltas | 20-04-09 | 20:58

Jos Verbeek 20.08;
Maak van 40 jaar maar 1400 jaar. De islam heeft nog nooit een constructieve bijdrage gelevert in zijn tijd op deze aarde.
Stephan Hawkings heeft in zijn leven (tot nu toe) meer bijgedragen aan de wetenschap dan alle moslims de afgelopen 1400 jaar bij elkaar. Vernietigen van alles dat non islam is of non moslim wenst te blijven is hun core business.
1400 jaar islamitische destructie is voor de dhimmies in het westen nog niet genoeg.

Hanxie | 20-04-09 | 20:57

Laat je niet kisten Stephen..

Johnny Lemonhead | 20-04-09 | 20:54

Stephen is oke...deaardeisplat!

Plukkiehaar | 20-04-09 | 20:53

Deze topic heeft stijlloos geenstijl. Sterkte Steve!

Bosje Bloemen | 20-04-09 | 20:52

RESPECT! voor deze man. Pionier.

CPH | 20-04-09 | 20:52

Ik hoop dat hij het overleefd, er zijn nog genoeg zieke theorietjes om op te lossen. Stephen rules.

Liroy | 20-04-09 | 20:50

zie het somber in, ben bang dat deze man de nacht niet haalt, maar hulde, heel veel hulde voor de beste man...

geloof=moord | 20-04-09 | 20:50

TIMMEY !!!!

Rest In Privacy | 20-04-09 | 20:49

Elisabeth2 | 20-04-09 | 20:43
Typische onderkoelde engelse humor, dat is.
hersenschade | 20-04-09 | 20:43
Afgaande op je nick kan dat geen kwaad.

JosVerbeek | 20-04-09 | 20:48

@Brusselmans: Wat een ijzersterk tekstueel stukje was dat. Boeiend, respectvol en ijzersterk geschreven. Werkelijke klasse. Volgende week toch maar weer iets schrijven voor het plaatselijke sufferdje?

Sm@D | 20-04-09 | 20:45

MichieldeMuiter | 20-04-09 | 20:42

Hij had wel bij zijn laatste update een vastloper.

Eurotokkie | 20-04-09 | 20:44

ik offer me op , hij mag mijn lichaam hebben ... anders gezegd, geef z'n brein maar aan mij.

hersenschade | 20-04-09 | 20:43

VanFrikschoten | 20-04-09 | 20:41
Dat is droge humor.

Elisabeth2 | 20-04-09 | 20:43

God is paar dagen weg dat is in aardse dagen een eeuwigheid.

Eurotokkie | 20-04-09 | 20:43

Gelukkig is de rolstoel net zo slim als Hawkins....

MichieldeMuiter | 20-04-09 | 20:42

Hawking over zijn eigen bekendheid:
"Although I could wear dark sunglasses and a wig; my wheelchair would give me away..."

VanFrikschoten | 20-04-09 | 20:41

Niets dan respect en hulde voor deze man. Zo zouden er meer moeten zijn.
En inderdaad, waarom is hij volgens de GS-URL (zie hierboven in je browser) al overleden? Doe es fixen!

Stephen, sterkte. Hold on!

Naltas | 20-04-09 | 20:38

@Jaap de Paap | 20-04-09 | 20:10

Eensch.

PreventiefRuimen | 20-04-09 | 20:36

Stephen, kop op ouwe pik!

Teun van het Tuinpad | 20-04-09 | 20:35

Je Verzint Het Niet | 20-04-09 | 20:31
Zou het helpen? Een goede medische behandeling lijkt me effectiever.

JosVerbeek | 20-04-09 | 20:35

Lijkt me zwaar kut met zo,n rolstoel in de hel rondrijden.
Hoop voor hem dat hij daar ergens zijn accu,s kan opladen.

c10 | 20-04-09 | 20:34

Hopelijk blijft hij leven. Het zou erg jammer zijn als een van de meest verlichte geesten ons zou verlaten.

luckor | 20-04-09 | 20:33

Hertogin v. Pauperen | 20-04-09 | 20:21
Ik heb ergens een keer gelezen dat hij dat heel erg vind om niets zelf te kunnen, denk alleen maar om zelf naar de WC te gaan en je billen af te vegen, al die dingen die je zo normaal doet, kan hij niet. Heeft echt overal hulp bij nodig zelfs met eten. Ik voel een hoog respect voor deze man dat hij, ondanks zijn beperkingen, toch altijd door wilde gaan. Nu is hij echt ziek. Ik denk dat hij niet meer kan. Hij heeft het ondanks zijn ziekte alles gegeven wat er in hem zat.

Elisabeth2 | 20-04-09 | 20:32

Een man met een briljante geest, mocht dit waar zijn dan zullen we hem zeker gaan missen.

* gaat toch maar even bidden *

Je Verzint Het Niet | 20-04-09 | 20:31

Is het niet een beetje voorbarig om zijn dood alvast aan te kondigen in de URL?
stephen_hawking_overleden_1942.html

Boer Harm uut Twente | 20-04-09 | 20:31

En weer gaat een grote wetenschapper en leraar dood.
Ik hoop dat er in de toekomst meer respect komt voor mannen zoals
hij en Carl Sagan.
That humanity may remember the important things he dedicated his life too.

scienceismyreligion | 20-04-09 | 20:30

Wel weten we zeker dat hij geen geslaagde tijd-space-ruimtevouw heeft weten te produceren, anders had hij wel geweten dat hij een infectie op had gelopen, en had deze infectie zodoende weten te voorkomen.
---
www.youtube.com/watch?v=oRWwI61so5Q
Maar hij misschien wel...

da wizard | 20-04-09 | 20:29

Diep respect voor deze man. Ondanks zijn handicap,heeft ie wat van zijn leven gemaakt. Nogmaals,diep respect......*

*geldt ook voor alle anderen met handicap die doorgaan en iets doen met hun leven.

Brakovich | 20-04-09 | 20:28

JosVerbeek | 20-04-09 | 20:08 400.

Verder zeer veel respect voor de beste man. Door zijn boeken snap ik een heel klein beetje van quantummechanica. Verder kan ik wel erg lachen om zijn grappen en grollen. Humor is een belangrijk deel van zijn leven geworden. Mooie vent.

Willianus Wortelus | 20-04-09 | 20:28

JosVerbeek | 20-04-09 | 20:20
nou, laat die serieuse ondertoon er maar af hoor.. Je moet wel heel stoned zijn om de film te waarderen.. -zelfs de killingtomatoes was nog boeiender!

[off-topic GOEDE filmtip: Tropa de Elite (makers city of god)]

kippeNeukert | 20-04-09 | 20:28

God heeft ongetwijfeld Hawkins gemaakt.
Doe er u voordeel mee.

Kapitein Sjaak Mus | 20-04-09 | 20:21
Mee eensch, helemaal!
De man is geniaal.

Zo jammer! | 20-04-09 | 20:27

Zullen we gewoon niet allemaal blij zijn dat hij er nog is en verder gaan met genieten van je eigen leven??

geschiftefilosoof | 20-04-09 | 20:25

Hou je taai Stephen !!

Hobbykip | 20-04-09 | 20:25

Bij hem denk ik aan die invalide dude van the X-men.

New_Utero | 20-04-09 | 20:24

Diep respect voor deze man.
Verstand, humor, moed.
... en hij heeft zelfs nog in Star Trek gespeeld ...
www.youtube.com/watch?v=5O31qRH3O6c

Kapitein Sjaak Mus | 20-04-09 | 20:21

Hopelijk redt ie het, als hij dat zelf ook wil dan. Lijkt me namelijk geen pretje om verlamd door het leven te moeten. Het zou wel erg zonde zijn als deze geniale man er niet meer was, though.

Hertogin v. Pauperen | 20-04-09 | 20:21

Kan het nog erger dan hij er al aan toe was dan?

Beëlzebul | 20-04-09 | 20:21

Daar steekt FriescheHengst een kaarsje voor op. Sterkte, Stephen!

FriescheHengst | 20-04-09 | 20:21

Stephen Hawking is een held. Respect....

mereggie | 20-04-09 | 20:21

Zoals ik reeds op SN melde, de Natuur vertikt het vooralsnog om een enkel mens de ulttime theorie, de wet van het leven neer te zetten.
Einstein was close, but died, Hawkins ook. Maar blijkbaar is de Natuur nog niet zo ver om ons kinderlijke rasje wijzer te maken. Tenslotte geloven we nog in goden etc.
We zijn nog niet zo ver. Amper als ras het kleuter stadium gehaald. Sinterklaas en zo.

Zo jammer! | 20-04-09 | 20:20

Maar dat genetische domme spul van tokkies zit overal!
Elisabeth2 | 20-04-09 | 20:13
Dat heeft een naam en er is een film over gemaakt: nl.wikipedia.org/wiki/Idiocracy
weliswaar met een komische insteek, maar wel met een serieuze ondertoon

JosVerbeek | 20-04-09 | 20:20

Restecp.

BernardGumble | 20-04-09 | 20:19

Ik zou bijna gaan bidden voor zijn gezondheid.
Bijna dan...

Amen | 20-04-09 | 20:18

Hawking een jeugd held en nog steeds mijn held.
*Zucht geniet van zijn laaste beelden bij de simpsons*

Geert Flater | 20-04-09 | 20:18

De geslaagde tijd-space-ruimtevouw heeft GS wel weten te produceren, als ik de url zo eens bekijk...

de bier | 20-04-09 | 20:17

Pink Floyd: Keep Talking
http://www.youtube.com/watch?v=gs4-uLTdlxA

Het meisje van Yde | 20-04-09 | 20:17

Stephen Hawking is een genie, zou zonde zijn als de wereld het zonder hem zou moeten doen, beterschap.

xenobinol | 20-04-09 | 20:16

kippeNeukert | 20-04-09 | 20:10
Chiant | 20-04-09 | 20:12
Met die 40 jaar heb je zo'n beetje de carrière van Hawking te pakken, dat het in de Arabische wereld daarvoor ook al kudt met peren was moge duidelijk zijn.

JosVerbeek | 20-04-09 | 20:15

Een vent met verstand en ballen.

Jackanders | 20-04-09 | 20:15

Zou zonde zijn als iemand die zoveel heeft betekent zo moet gaan.

De Boeman | 20-04-09 | 20:13

Boer Harm uut Twente | 20-04-09 | 20:10
Goed plan. Maar dat genetische domme spul van tokkies zit overal! Denk jij dat de brein van Hawkins dat kan overwinnen met een transplantatie?

Elisabeth2 | 20-04-09 | 20:13

Hij kan dus geen getuige zijn van zijn voorspelling dat de deeltjesversneller in Geneve niets zal opleveren .
En ja, wat was er voor de oerknal? - Misschien toch een God aldus SH.

BP Richfield | 20-04-09 | 20:13

lol@ titel, Hawking is zo mogelijk nog atheïstischer als Dawkins.

JosVerbeek | 20-04-09 | 20:13

@JosVerbeek | 20-04-09 | 20:08
Nu doe je de "Arabische wereld" van de laatste 2 millennia toch te veel eer aan. Daarvoor weet ik zoëchter nog niet.

Chiant | 20-04-09 | 20:12

kapotte_stofzuiger | 20-04-09 | 20:10
Vergeet zn optreden in south park niet he..

kippeNeukert | 20-04-09 | 20:11

Heel veel sterke gewenst aan Hawking :-(

Kwarkflap | 20-04-09 | 20:11

ik zal hem missen!
wie is dit?

naaktsjaak | 20-04-09 | 20:10

JosVerbeek | 20-04-09 | 20:08
Je bent twee nullen vergeten..

kippeNeukert | 20-04-09 | 20:10

Kunnen ze niet de eerste de beste bijstandstrekkende Tokkie die genetisch matcht met Stephen Hawking van straat plukken en diens organen oogsten?
Dan kan Stephen Hawking zo nog 30 jaar mee.

Boer Harm uut Twente | 20-04-09 | 20:10

JosVerbeek | 20-04-09 | 20:08

Waar en triest feit.

Heel intelligente man.

Femtex | 20-04-09 | 20:10

oh nee toch, ik ben dol op die man

Paul Sky | 20-04-09 | 20:10

Mooie vent, Hawking. Een fijn antwoord ook op de slachtoffercultuur alhier.

Jaap de Paap | 20-04-09 | 20:10

Dat is wel één van de grootste natuurkundigen sinds éénsteen.
Respect!

IkWilOokWatZeggen | 20-04-09 | 20:09

*traantje wegpinkt*
Hawking heeft in zijn eentje meer prestaties geleverd op wetenschappelijk gebied dan, pak 'm beet, de hele Arabische wereld in de afgelopen 40 jaar.

JosVerbeek | 20-04-09 | 20:08

Begin jaren '80, of was het eind '70, zei hij dat hij 92 jaar oud zou worden. Ik hoop dat hij het alsnog waar kan maken.

stuyterkuycken | 20-04-09 | 20:07

held

SwiftCrack | 20-04-09 | 20:05

shit happens

De Jood | 20-04-09 | 20:05

toch jammer van zo'n grote geest

So Fucking Wha | 20-04-09 | 20:05

Nou sterkte dan maar

PowNED Goldmember | 20-04-09 | 20:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken