Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Breinaaldenbrigade vs. Godsdienstwaanzinnige

gaeensdood.jpg Gunst, wat een heerlijk kneuterig Hollands tafereeltje. We spreken afgelopen woensdag. Strevelsweg. Kansenwijk-Zuid. Rotjeknor. Een strijdvaardig lid van de Pro Choice beweging (Schuilnaam: Krijtje. Extra onaantrekkelijk kapsel windhoos. G20-sjaal. Feministische rugzak + hippe Mino HD) die het, pontificaal tegenover een oer-Hollandse viskraam, opneemt tegen een volstrekt geflipte reli-fundamentalist die, enkel gewapend met liturgie en overslaande stem, hel en verdoemenis qua kinderholocaust predikt. HIER en HIER. Amen...

Reaguursels

Inloggen

ik in haring

Aapmetballen | 05-04-09 | 00:20

Ik krijg zin in makreel

drentie | 04-04-09 | 22:49

Wat is je naam? Wat is je naam!?

jemoeder! | 04-04-09 | 21:14

Hoeveel miljoenen potentiele kindertjes gaan er wel niet door de hand als eindelijk weer eens een goede nachtmuts ten scherme wordt getoond?

Bamzaaiert | 04-04-09 | 19:24

Ze sporen allebei niet, win win situatie dus voor Weldenkend Nederland

HOP | 04-04-09 | 17:52

Joh......!
Ze zijn allebei niet goed!
Echt stumpers zeg.
Maar ja wisten we al; de meeste gekken lopen buiten de hekken!

Budha | 04-04-09 | 15:45

Hulde voor de vrouw zeg ik. En schaam u gristenhond!

Taurus NL | 04-04-09 | 14:19

Abortus = KINDERMOORD!! helemaal met die man eens !!

Roachz | 04-04-09 | 12:27

Zag dat de makreel in de aanbieding was.
3 veur 5 euro.
En geen geweaune nee eauk nog eensch supermakreel.

wachtmeester de bruy | 04-04-09 | 06:53

Die jehova is irritant, maar die krijtje slaat wel alles met haar lelijke knollenkop en debiele statements. Ik pleeg nog liever harakiri dan dat ik daar overheen moet.....

kersenflap | 04-04-09 | 04:37

Het_Alziedend_Oog | 03-04-09 | 13:23

Hilarisch! Schitterend! Ik ben links, maar types zoals 'Krijtje' verzieken ons imago gewoon. Die gristenmeneer heeft in dit geval zelfs meer argumenten, alhoewel ze beiden rijp zijn voor een gesticht.
Gelijke rechten voor man en vrouw, zeker. Maar dan wel zoals dat geregeld was in de voormalige Sovjet-Unie. Niet van die tuinbroek-okselhaar dames met roze driehoekjes die van mannenhaat hun hobby gemaakt hebben. Een vrouw moet gewoon vrouwelijk blijven. Het salaris dient uiteraard gelijk te zijn aan dat van de man. Maar een vrouw dient niet een man te worden, de fout die de feministen uit de jaren '70 en '80 in het westen gemaakt hebben, waardoor ze überonaantrekkelijk zijn geworden. 'Krijtje' is, hoe sneu voor haar ook, hier het perfecte voorbeeld van. Bij de SP lopen overigens meer van dergelijke 'Krijtjes' rond helaas. Arda Gerkens bijvoorbeeld. Eén van de redenen dat ik mijn lidmaatschap op de SP beëindigd heb en met mij nog 4 kameraden van me.

hugochavez | 04-04-09 | 02:44

Godsallemachtig, het is echt weer 1982 ineens.

campion | 03-04-09 | 23:28

"de liefde van de heer" en "zit in jou" klinkt erg als pedoseks door priesters...... dan zit de liefde van de heer ook in jou

DenLangel*l | 03-04-09 | 19:29

na een minuut, een keer reageren op die 30.000 kindertjes...
zeker teveel geblowt met de krakerts, maarja tis iig niet goed voor je business zo'n discussie voor je viskraam OF JUIST wel wie weet.

ben het trouwens nie eens met de gristenmeneer

Technic0l0r_Jozef | 03-04-09 | 19:23

Laat de alreddende god ons redden van die vreemde christenen en andere reli lutsers..

Jerrysaurus | 03-04-09 | 19:09

Wat een karikatuur die man. Gewoon lachwekkend. Blijven uitzenden dit soort zielige narrow minded people. Dame krijgt van mij een pluim. Schandpalen die hap.

wimmeding | 03-04-09 | 18:56

Ze zouden met een verjaardig bij elkaar zitten!!

Gewoon Ikkehh | 03-04-09 | 18:29

Die twee zijn geschapen voor mekaar.

W | 03-04-09 | 17:47

Ik probeer me in te houden maar, wat een t**f*s nazi!

Als deze man zo denkt, is een condoom gebruiken hetzelfde als een kind vermoorden.
Want tja, dat kind dat er nu niet is gekomen had recht op leven...

Ga es ff gauw je graf in joh!

l3art | 03-04-09 | 17:35

Tja, een maf lelijk wijf, met een debiel geel bord en duivelsoortjes
v.s
een doorgedraaide gristen die denkt dat hij wat voorsteld en raar loopt te fokken.

Voor wie zou ik kiezen? Ik ga dan toch maar voor de cameraman/vrouw.

General V | 03-04-09 | 17:09

*stuurt krijtje condooms*

sybaerc | 03-04-09 | 16:53

@ Misselijk Ventje | 03-04-09 | 16:08
Het Katholicisme is dan ook een bijzondere godsdienst, waar het polytheisme feitelijk in terugkeert. De heilige drie-eenheid (overigens van Plato gejat) van vader, zoon en heilige geest wordt aangevuld door een heel stel engelen en duivels. Als zelfverklaard monotheistische godsdienst kent het katholicisme opmerkelijk veel polytheistische elementen. Qua interne logica is het dan ook niet altijd even consistent, maar daar is het dan ook religie voor. Je overtuigingen grondvesten op niet bewijsbare aannames en er dan mensen mee gaan lastig vallen is vrij typerend voor de religieuze medemens.

Dipsomaan | 03-04-09 | 16:16

Wat een debiel is die vent, hij heeft het over de God Jezus, en een paar zinnen verder over de hoogste God.... wat dus impliceert dat er meerdere zouden zijn.

Tijd dat hij die bijbel van hem eens gaat lezen

Misselijk Ventje | 03-04-09 | 16:08

Ah. misschien snap ik je. Maar als je dát bedoelt mag ik dan even kwijt dat die regio's plekken zijn waar de inwoners godsdienstVRIJHEID kennen, en waar dus ook meteen de meeste atheïsten zitten. Israel weet ik niet, heb ik te weinig kennis van demografisch, maar ik vond de bevolking wel extreem vrij en vrij van dogma's en verplichtingen toen ik er was en voor zo ver ik hen ontmoet heb.

mental K | 03-04-09 | 15:55

Nja jammer dat 'Krijtje' zelf niets nuttigs zegt om hem uit te lullen.. beiden fout!

SjiekeAmp | 03-04-09 | 15:53

Dirkstra | 03-04-09 | 12:37: Begrijp niet wat je bedoelt.

mental K | 03-04-09 | 15:51

Ik ben voor abortus en die christeslover is knettergek, maar hij komt hier wel sympathieker en normaler over dan dat rare wijf

stinkvis | 03-04-09 | 15:47

Koekje-dr-bij? | 03-04-09 en nog zo een loezerik ergens daarboven,

Het getuigt van bekrompenheid om in deze tijd te veronderstellen dat de baby voor het persen minder voelt dan erna omdat het concept 'ziel' een religieuze zou zijn. Het kind leeft in de buik. Punt. Als een vrouw het recht heeft om de baby in haar buik in een ver stadium te doden, dan moet je ook consistent zijn en haar datzelfde recht geven na het persen. Het is natuurlijk een andere zaak wanneer enkel de bevruchting heeft plaatsgevonden en de foetus bestaat uit een klompje uitgekauwde vlees.
bovendien ben ik geen geitenneuker. Dat zou ik je zus niet aan doen.

e-mam | 03-04-09 | 15:38

Die man heeft wel gelijk

ZeeuwscheHorzel | 03-04-09 | 15:31

pfff... dom linksch schreeuwmens. ik ben pro abortus maar dan wel onderbouwd met goede argumenten... respect voor de refo die zo rustig blijft en -voorzover mogelijk bij het promoten van religie- met goede argumenten komt.

Geile Markeerstift | 03-04-09 | 15:25

Wat een knuppel

Erik S | 03-04-09 | 15:22

1) Je mag maar een god aanbieden: De God
2) Jezus is de zoon van god, dus niet god.

Bij de heilige god jezus christus (aldus fundamentalist.)

paradox, fundamentalist faalt? :)

daimonie | 03-04-09 | 15:22

Rhayader | 03-04-09 | 13:51
Ja die buurt is echt de Bronx of Rotterdam.

De Turk | 03-04-09 | 15:12

Bigi Bana Boy | 03-04-09 | 13:54
No spang man .. Je weet tog .. ies koeltoer ..

De Turk | 03-04-09 | 15:07

Ik ben voor een verbod op natte dromen! Denk aan al dat potentiële leven..
Christenen zijn weer eens schijnheilig. Ze hebben meer mensen vermoord en dat blijven ze doen, kunnen we niet met een paar abbortusjes inhalen.

fckyeah | 03-04-09 | 15:06

Toen ik die foto zag, hoopte ik even dat dhr Robbie Muntz weer aan de gang was geweest, maar helaas werd het een fimlpje met twee even domme mensen....

Timski | 03-04-09 | 15:03

Ik heb niks met geloof, maar in deze kies ik toch de kant van de relifundi.
Dat vadsige varken loopt constant met die camera vlak voor die man z'n gezicht en gaat lopen janken als die camera weggeduwd wordt.

In het verlengde van dit topic stel ik een postnatale abortus voor voor die kudthippie.

GOEM | 03-04-09 | 14:49

Bigi Bana Boy | 03-04-09 | 13:54
"tendentieuze" oliedom nikkertje.

Bigi Bana Boy | 03-04-09 | 14:44

Achterlijk volk met een achterlijke cultuur en achterlijke denkbeelden die stammen uit de tijd dat vrouwen nog normaal onderdrukt konden worden.
Jammer heren, die tijd is voorbij.
+1 voor die rugzak...

da wizard | 03-04-09 | 14:38

kinky dingetje op der kop!

kettingzaag | 03-04-09 | 14:24

Ze hadden Krijtje en die kerel moeten aborteren.

Maximum Overdrive | 03-04-09 | 14:23

Het is aan de vrouw zelf om te bepalen wtf ze met dat ding in haar baarmoeder moet.

Niet aan gristenen, of hackbars of Jan-Peter.

inb4: Virginnewfags.

sigvatr | 03-04-09 | 14:09

Kolere hee, mag ik ook eens een keer ongenaunceerde en buitengewoon tendensieuze uitspraken doen ? Ik ben normaal gesproken de genuanceerdheid zelve vol Den Uijlsiaanse "anderzijdsen en anderzijdsen" en "Ja en Nee's". Doe ik een keer leuk mee, krijg ik de strondtkar over me heen.

Bigi Bana Boy | 03-04-09 | 13:54

Damn, nu weet ik weer precies waarom ik uit die buurt weggegaan ben. Wat een stelletje idioten.

Maar serieus: Weet eigenlijk niet wie ik zieliger vind. De Gnoom (Gollum uit LOTR is er gvd nog knap bij) die bij de sprookjestent de sprookjesverteller uit gaat staan lokken of de sprookjesverteller die serieus op de Gnoom reageert.

Conclusie: Allebei even zielig. Blijft evengoed jammer dat er met sprookjesvertellers geen rustig en serieus debat te voeren is.

Rhayader | 03-04-09 | 13:51

Links is voor abortus omdát ze denken zo holocausten te voorkomen. Het uitdunnen van de blanke christenhonden, weet u wel.

P.C.M. Baas1309 | 03-04-09 | 13:48

* Krijgt ineens flashbacks over Softenon*
Nuff said dacht ik zo ff......

wyatt earp | 03-04-09 | 13:47

Alleen een zwaar groot kruis in zijn hol kan hem tot zwijgen brengen.

whothefuck | 03-04-09 | 13:45

Dit is natuurlijk niet leuk. Die man is psychisch gestoord...... daar moet je geen grappen over maken.

OneandOnly | 03-04-09 | 13:35

! lulmal nee taw suzeJ

Roy Orbitol | 03-04-09 | 13:32

Abortus is niet het 'afdrijven van de vrucht' maar gemakzucht of dommigheid. Verklaar u nader, hoor ik de reaguurders massaal zeggen. Er zijn voldoende - goedwerkende - anti-conceptiemiddelen. Wanneer men dat niet gebruikt is men niet alleen botergeil maar gewoon gemakzuchtig. Gebruik niet alleen je geslachtsdelen als het gaat om neuqen, maar ook je (resterend) verstand! Als dat laatste niet aanwezig is dan is het een kwestie van dommigheid. Laat je beter voorlichten!

Hyppo Kriet | 03-04-09 | 13:31

Die mevrouw heet Janna Kodde. Saloukoning IndymediaWatch to the rescue!

Saloukoning | 03-04-09 | 13:26

@KwaadBloed | 03-04-09 | 13:03 :
Je handen zullen boven je graf uitgroeien en de paarden zullen ze vertrappelen.

Liefs van satan.

ReligionSucks | 03-04-09 | 13:26

Oh Krijtje... Fap Fap Fap

Het_Alziedend_Oog | 03-04-09 | 13:23

P.C.M. Baas1309 | 03-04-09 | 13:18

Glad ijs

Drs.. Gelul | 03-04-09 | 13:22

P.C.M. Baas1309 | 03-04-09 | 13:18
Als fappen moord is ook of menstruatie. Iets vergelijken met moord, maakt het nog niet zo. Holocaust roepen doen dierenknuffelaars ook. Met net zoveel onderbouwing.

Achterdocht | 03-04-09 | 13:22

Allebei medzjnoen als een meloen. Maar de gristenmeneer heeft een punt. Als abortus moord is, is het een stuk erger dan de holocaust.

P.C.M. Baas1309 | 03-04-09 | 13:18

die gristen heeft gewoon weer eens gelijk, dus fuck u reaguurders

KwaadBloed | 03-04-09 | 13:03
-
Trol. Zoek een leven.

You On A Gin | 03-04-09 | 13:17

Als ze die eens allebei gewoon afschieten.
Reli-extremisten en feministen, gad-ver-damme!

zutkeehond | 03-04-09 | 13:17

wie maakt haar nou Zwanger ??

Dhr.Guurder | 03-04-09 | 13:14

Krijtje: "Een embryo is geen kind..."
Wat dan wel?! Een feestvarken?!

Hyppo Kriet | 03-04-09 | 13:12

Al is het sperma nog zo snel, abortus achterhaalt het wel.

Het meisje van Yde | 03-04-09 | 13:10

Er zit iets vast in krijtje dat is toch ook niet leuk voor haar? ^-^

Delusion | 03-04-09 | 13:10

Mafkees. Krijgt, denk ik, thuis elke dag klapjes van zijn liefdevolle vrouw.

helderejan | 03-04-09 | 13:06

Deze man is eng. Ik ben bang dat ik zo langzaam aan angstiger ben voor Gristenen dan voor de mosselmannen. Laatstgenoemden hebben nauwelijks macht. Doen af en toe boem, maar als ik dit zo zie verwacht ik dat er ook Gristenen boem gaan doen. Freaks zijn het.

Drs.. Gelul | 03-04-09 | 13:03

die gristen heeft gewoon weer eens gelijk, dus fuck u reaguurders

KwaadBloed | 03-04-09 | 13:03

Laat mensen dat lekker zelf beslissen zeg. Bemoeizuchtige en betweterige Christenidioten.

omwenteling | 03-04-09 | 13:02

e-mam | 03-04-09 | 11:21
Zeg geitenneuker, dit is een ethische en biologische kwestie.
Op beide vlakken heeft religieus gezwets absoluut geen toegevoegde waarde, eerder een destructieve. Ksssst, in je hok.

Koekje-dr-bij? | 03-04-09 | 12:58

Semen666 | 03-04-09 | 12:50
Als ze dan met argumenten komen. Dit is niets meer dan het verplaatsen van lucht. Bedoel.... he.

maayesteit | 03-04-09 | 12:57

Wat zeurt die harige koe nou over abortus, alsof iemand haar zou willen bezwangeren...

Phoq | 03-04-09 | 12:55

lekker bekkie !

watsinneneem | 03-04-09 | 12:52

@Semen666
Ja dat klopt maar van die mensen ben ik het gewent

Kitafe | 03-04-09 | 12:51

Deze twee moeten uitgenodigd worden voor het eerste Discussie programma van POWNED. HHAHAHA!
@Kitafe: die man gaat ook niet met z'n tijd mee, zijn denkbeelden zijn zeer ouderwets.

Semen666 | 03-04-09 | 12:50

Dirkstra | 03-04-09 | 12:21
Op basis waarvan? Op basis waarvan zijn die specifieke 10 geboden wel belangrijk als bron en moet ik van jou de rest in een of ander historisch perspectief plaatsen en niets mee doen? Hoe weet jij dat dat zo is? Waarom zijn die 10 geboden overdrachtelijk naar de huidige tijd, maar de overige delen van Exodus niet? Het staat toch allemaal in diezelfde bijbel van jou, in hetzelfde deel notabene.

Achterdocht | 03-04-09 | 12:48

Van Kooten en de Bie, maar wie is wie?

Dr. Mabuse | 03-04-09 | 12:48

+1 voor die man
Doet het beter als die andere. En waaron ga je in nederland nog met zo'n bord staan, is dat zo'n profi boeroeper die weigert met z'n tijd mee te gaan.

Kitafe | 03-04-09 | 12:47

Zonder embryo geen (menselijk) leven toch?

appart | 03-04-09 | 12:45

Dirkstra | 03-04-09 | 12:37
Dat zijn allemaal staten waar religie in het privédomein beleefd wordt. Perfecte voorbeelden dus.

jeanmondo | 03-04-09 | 12:42

Dirkstra | 03-04-09 | 12:37 Uitleggen? Wie in deze wereld laat zich ongevraagd wat uitleggen? Het zijn niet voor niets fundamentalisten. Lieten ze zich wat "uitleggen" zou je ze geen fundamentalist meer kunnen noemen.

Stroopdoos | 03-04-09 | 12:42

kuthippies

bosschenaren | 03-04-09 | 12:42

Bovendien is dit geen discussie Het is onnodig verplaatsen van lucht.

maayesteit | 03-04-09 | 12:39

De gristen spoort niet. Maar die hippie ook niet zeg. Embryo is geen kind. Pff hallo!

maayesteit | 03-04-09 | 12:38

@mental K | 03-04-09 | 12:33
Leg jij dat even uit aan de Joden in Israël, het katholiek/protestantse Europa en het Christelijke noord Amerika?

Dirkstra | 03-04-09 | 12:37

-weggejorist-

Heemskerukkkkkk | 03-04-09 | 12:36

Sluik-reclame voor de plaatselijke visboer

Tiepbord | 03-04-09 | 12:33

@Dirkstra: hahhahhaaaa wat een onzin. De welvaart is juist gekomen waar religie minder vat had!!

mental K | 03-04-09 | 12:33

@e-mam | 03-04-09 | 11:21
Flikker toch een eind op man, met je kindermoord.
Laten we eerlijk zijn, er is geen duidelijke grens waarop iets ineens een volwaardig kind wordt. Tijdens een langzaam proces krijgt zo'n foetus zenuwen, cognitief vermogen, etc. etc. Begrippen als 'bezieling' zijn allemaal irrelevante religieuze concepten, omdat een ziel niet te definieren is. Dat neemt niet weg dat het allemaal potentieel leven is.
Daartegenover staat als ik ipv acht kinderen drie kinderen neem, dat ik dan ook het leven van 5 kinderen ontneem...
Dus al met al plegen we met velen een gigantische genocide, en maakt het geen ruk uit of we nu iemand 'het leven ontnemen' tijdens de foetusperiode... Mensen treuren om het verlies van een baby, maar minder of niet om het verlies van een foetus, terwijl we niet kunnen uitleggen waarom het leven van die baby nou zoveel meer waard is als dat van de foetus. Een baby heeft tenslotte ook geen leven gehad met ambities, geen goede daden verricht, geen liefde gegeven etc. etc., maar wel de potentie tot, net als een foetus.
Het is de menselijke natuur die ons doet treuren om zo een verlies.
Het klinkt allemaal heel abstract, maar de grens moet ergens gelegd worden waarop we erkennen dat iets moord is, en waarom zou dat de bevruchting zijn...? Alleen vreemde fundi's kunnen dit met een bijbel- of korancitaat rechtvaardigen, en daar ben jij er een van.

jeanmondo | 03-04-09 | 12:32

denkbeelden uit het jaar 0. Ik zeg kielhalen, allebei! en op een eilandje in de oceaan dumpen kunnen ze daar lekker gaan zelfbeschikken en duivels uitdrijven

DnSjaak | 03-04-09 | 12:32

Maar inderdaad, die vent lijdt aan wanen. Ik heb het al een keer eerder geroepen, er zit een DSM V aan te komen. (is er pas in 2012, schiet niet echt op) Het zou revolutionair zijn als de diagnose godsdienstwaanzin verbreed/verdiept zou worden. Figuren zoals deze meneer kunnen dan tegen zichzelf in bescherming genomen worden. Want het is niet nodig dat ze de t*fus geslagen worden en zichzelf dan nog martelaar voor Gézus voelen ook. De zorgkosten voor die martelaar komen namelijk weer wel bij de maatschappij-dat-ben-jij terecht. En Von Zeikhoven is hééél sociaal, maar niet voor relimasochisten. Die mogen branden in de HELLLLLL ! :D

F. von Zeikhoven | 03-04-09 | 12:31

@Hollandhatesgod: Hij lult haar niet plat, hij praat een stuk harder en komt agressiever en intimiderender over. Steeds een stappie naar voren, steeds harder praten, maar niets zeggen. Hij heeft geen enkel steekhoudend argument, puur omdat hij religie (zijn denkbeeld, overtuiging, zijn keuze, zijn opvatting) op haar betrekt.

mental K | 03-04-09 | 12:30

Leeevengevaarlijk die twee! je zal er maar staan net een harinkie in de giebus laten zakken, en dat tonneelstuk voor je neus. Dat wordt meteen 112 bellen en ze kunnen je dan wegdragen.

Sjeng de helle | 03-04-09 | 12:27

Ongelofelijk hoe dit langs elkaar heen schreeuwen door sommigen een `discussie` wordt genoemd.

Fortunate Son | 03-04-09 | 12:25

Tuurlijk is abortus niet lichtzinnig, en is een embryo verdacht veel mens al heel snel, maar wees nou eerlijk, ongewenst zwanger is ook niet echt lichtzinnig, zelfs al was het een ongelukje. Maar soms zelfs na verkrachting durven die relisaurussen te prediken dat het slachtoffer het kind geboren moet laten worden.. doei. Vrouwen hebben zelf recht op wat er in hun lichaam gebeurt. Punt.

mental K | 03-04-09 | 12:25

missen beide 10 cent op een euro.

M.Eneer | 03-04-09 | 12:24

Mmmmmmh, ik ben zowaar vóór de gristen. alleen omdat ie haar platlult xD

Hollandhatesgod | 03-04-09 | 12:23

En die extreemlinkserige bendes, die altijd zo janken over "gestapopraktijken van de kapitalistiese staat": ze staan altijd filmpjes/foto's te maken van mensen die een volgens hen "foute" mening hebben.
Het lijkt er eerder op dat ze zelf aan KGB-praktijken doen.
Man, wat heb ik de schurft aan die gasten.
Van mij mogen ze allemaal enkele reis Noord-Korea.

Merlot | 03-04-09 | 12:23

Hahaha, hou dit topic even in je achterhoofd, Brusselmans, en stuur Rutgert deze zomer even langs de Jezustent die hier al jaaaaaaren iedere zomer een beetje klantjes loopt te pikken van Jeugdland. Over Jeugdland gesproken... Schandalig dat zoiets ter ziele gegaan is. Misschien moet er dit jaar maar weer eens een ouderwetse opgezet worden. Moet makkelijk kunnen van die vogelaargelden! Alhoewel Von Zeikhoven er genetisch al serieus vijf eeuwen Nationaallandschapseilandhistorie op heeft zitten, kwam ook ik als kind gráág in Jeugdland. Met die bonnetjes voor 1 banaan, 1 krentenbol, 1 pakje melk (gewoon, aarbei of chocomel) en vast 1 nog iets... Geweldig!

F. von Zeikhoven | 03-04-09 | 12:21

@Achterdocht | 03-04-09 | 12:07
Het gebod "Gij zult niet doden" is terdege een bron welke als "goed" is te kenmerken.
Het slaat overigens op mensen. De immorele verhalen waar je op doelt staan allen in een historisch perspectief. Nergens roept God in het algemeen op aan het moorden te slaan, zulks in tegenstelling tot de Koran. Die verhalen kunnen we ter kennisgeving aannemen. Ze zijn niet gebiedend zoals de 10 geboden dat wel zijn.
Daarnaast is de Bijbel wel iets meer dan slechts een boek. Het heeft onze welvaart voor een groot deel bepaald. Het voordurend zoeken naar waarheden en het worstelen met vragen is een bezigheid welke al eeuwen goeddeels geïnspireerd word door de Bijbel.

Dirkstra | 03-04-09 | 12:21

Alletwee even gek.

Merlot | 03-04-09 | 12:19

Swaantje | 03-04-09 | 10:26 Zij is zo mogelijk nog dommer en gevaarlijker dan die man. Het "een embryo is geen kind" argument doet me idd aan de holocaust denken."

Gelukkig, ben niet de enige die dit als elementair deeltje ziet. Hulde aan uw analytisch vermogen!

(in de naam.. etc.)

handsomedevil | 03-04-09 | 12:18

VanFrikschoten | 03-04-09 | 12:07
Abortus is allerminst een lichtzinnige bezigheid en eenieder die het zo beschouwt mag op heropvoedingscursus.

Broner_NL | 03-04-09 | 12:13

is zij het nichtje van lucifer? wat een mafkezen zeg!!

spinifex | 03-04-09 | 12:13

een embrio is geen kind???? zei ze dat nou??? 'Dat' is maar een een dingetje????
Die vent spoort niet en dat wijf ook niet!

appart | 03-04-09 | 12:12

Potten die ongewenst zwanger zijn geworden :-)

Kazango | 03-04-09 | 12:12

@ huperdepup | 03-04-09 | 12:00
Zeg je nou dat moreel er niet toedoet bij de wet? Ik weet dat wetgevers uit alle macht willen vermijden dat ze als een moralist worden gezien. Maar in de basis strijden ze allemaal voor een eigen idee van een goede samenleving. Zodra de VVD zegt dat de belastingen omlaag moeten, hechten ze bijv veel waarde aan het bezit. Als de SP de belastingen wilt verhogen dan hechten ze meer waarde aan het eerlijk verdelen van de taart. Dat zijn allebei morele posities en leiden allebei tot een bepaalde wetgeving. Moraliteit is de eerste oorsprong van wetgeving en zeker ook voor de abortuswetgeving.

Broner_NL | 03-04-09 | 12:12

Onschuldig vermaak uit de tijd dat er nog geen auto's in de fik gestoken werden om repsect van de ander af te dwingen.

Sinar | 03-04-09 | 12:11

Haha mooi filmpje man, maakt mijn dag weer goed. 'Dit gaat naar de smeris!'

Wowzers | 03-04-09 | 12:10

die chick is gek, zie haar met dr pottenkapsel vaak in de universiteits bibliotheek staan met dr flyers.... toch ben ik het wel met haar eens, en niet met die "hour of power, joel osteen wannabee" die met dr in discussie gaat... wat een eikel

antiheld | 03-04-09 | 12:08

Delta is vlakbij de Strevelsweg. Laatste nieuws: ONTSNAPPING UIT DELTA!!!

De Kroegbaas | 03-04-09 | 12:08

Dirkstra | 03-04-09 | 11:48
Dat is de vaststelling van een feit en niet eens een goede vaststelling. Ik mag van alles doden zonder enig probleem. Met mensen kan dat meer problemen opleveren, maar in sommige omstandigheden mag het weer wel. Maar het feit dat jij in een oud boek een stuk tekst vindt, welk vergelijkbaar is met morele standaarden die we nu aanhouden, maakt de bron toch niet meteen wel goed? Want jouw bron staat nog steeds stijf van bijzonder immorele zaken, die we heden ten dage niet meer vinden deugen. Onze morele standaarden van vandaag zijn beter dan die van jouw bijbel, gelukkig wel. Dus om dan naar dingen die toevallig nog wel te gebruiken zijn terug te grijpen en de rest maar te negeren, is niet bijster indrukwekkend, sorry. Dat trucje is door de hele historie toegepast. De samenleving accepteerd slavernij? Prima, levert de gelovige daar een passende tekst bij. Doodstraf? Ook geen probleem. Genocide? In de bijbel kan je daar ook je nuttige aanmoediging bij vinden.

Begrijp me goed, die bijbel is een boek, niet meer en niet minder. Mensen die er kwaad mee willen, lukt dat prima en mensen die er iets goeds mee willen worden ook bediend. Het lijkt mij dat het bepalen van wat goed en slecht is, niet uit dat boek gehaald kan worden. Je zult moeten beargumenteren waarom iets wel of niet deugt met een goed onderbouwde reden, niet een quote uit een lief deel van een boek vol met lieve en nade dingen.

Achterdocht | 03-04-09 | 12:07

Drie supermakrelen voor vijf euro, geen slechte deal zeg ik..

Hoe super zouden ze zijn?

Vincent Voorvocht | 03-04-09 | 12:07

Tering dat is nog is humor, een gestoorde gristenhond en een manwijf tegenover elkaar, hoe verzin je het.

RechtsTuigje | 03-04-09 | 12:07

@Broner_NL | 03-04-09 | 12:04
Abortus is anders ook geen emotioneel lichtzinnige bezigheid...

VanFrikschoten | 03-04-09 | 12:07

Dat gekke wijf klinkt verdacht veel op dat andere gekke mokkel wat dinsdagochtend in Den Haag stond te protesteren met een skelettenmasker. Toen die verplaatst werd riep ze ook hele tijd "ga af, ga af".
Achja, altijd leuk een paar gekken in de maatschappij te zien.
Ik voel een nieuw big brother format aankomen.

Jaspère | 03-04-09 | 12:04

@ VanFrikschoten | 03-04-09 | 11:59
Ik kan mij nooit helemaal verplaatsen in de gevoelens van een ongewenst zwangere vrouw, maar ik denk dat "hulp, geld en alternatieven" weinig waard zijn wanneer je de molensteen toch echt zelf moet dragen. Er zijn eigenlijk geen alternatieven.

Broner_NL | 03-04-09 | 12:04

Broner_NL
Nu ja dat is wel heel rekbaar, moreel doet er niet toe allen de wet.
Een beetje gelijk heeft die reli freak wel, het blijft afbreken van menselijk leven.
Wel een pittoresk tafereeltje, zo bij die viskraam.

huperdepup | 03-04-09 | 12:00

@Broner_NL | 03-04-09 | 11:55
Enkel een verbod zou weer andere problemen met zich meebrengen. Zoals de "godsdienstwaanzinnige" zegt: Er is hulp, er is geld en er zijn alternatieven.

VanFrikschoten | 03-04-09 | 11:59

Ha ha ha. Wat een enge man. Helaas zitten dit soort mensen ook in onze regering in de vorm van de CU en SGP. Had een broer van Rouvoet kunnen zijn.

koffieboer | 03-04-09 | 11:58

En wie zou zo'n mormel trouwens zwanger willen maken, zieke schijt dit.

Rotzak84 | 03-04-09 | 11:58

Wat zit er hier toch een hoop achterlijken, jammer dat ze daar niet op tijd bij zijn geweest om die te aborteren. Net alsof dat wijf geneukt zou willen worden door het gros dikke slappe lamzakken hier die de hele dag niks anders te doen hebben dan hun meninkjes te posten. Niet dat ik het nou zo'n lekkertje vind, maar ze heeft wel gelijk stelletje mislukte zaadlozingen. Sluit je lekker aan bij de reli-gek, de duivel is in jullie...

60CX | 03-04-09 | 11:57

Ik weet niet wie ik triester vind, die man de gelooft in een gekruisigde zwerver of die gek van de SP okselhaar brigade.

Rotzak84 | 03-04-09 | 11:56

@ VanFrikschoten | 03-04-09 | 11:41

Laten we zeggen dat een abortus een bepaald immoreel gehalte heeft welke, naar mijn inzien, begint op enkele weken na bevruchting en toeneemt met de tijd. Maar (gelukkig) staat de wet heel veel immorele zaken toe. Dat heeft er alles mee te maken dat wij hier heel veel waarde hechten aan zelfbeschikking.

Ik denk overigens dat een abortus niet pleit voor "beschaving". Wel denk ik dat een verbod daarop nog minder onder "beschaving" valt.

De uitgangspositie is in principe ook dat iemand kan doen en laten wat deze wilt. Pas wanneer er duidelijk kan worden aangegeven dat iets fout is wordt er ingegrepen.

Broner_NL | 03-04-09 | 11:55

Die vrouw is triest... echt iemand die praat in gedachte wat andere van haar vinden.

civicboy | 03-04-09 | 11:54

Zonder gekheid, zo`n man zouden ze toch moeten opsluiten en behandelen?
Helemaal geflipt inderdaad, triest.

Koekje-dr-bij? | 03-04-09 | 11:50

Beelzebub, aangenaam. Erg grappig te zien hoe agressief hij wordt tijdens zijn fire and brimstone preek en inbindt zodra hij bemerkt dat hij gefilmd wordt.

Kapitain Aruwana | 03-04-09 | 11:49

Geweldig wat een vertoning!
"Er is nog hulp voor je krijtje"Jawel de doos vol met Yoghuert!
"Wie ben je wieben je? Ben jij het Jan-Peter, Harry ben jij er ook al, Tofik, Jij ook Boslim Kerel? Het is druk in krijtje"Vlug naar de kliniek!

Sjeng de helle | 03-04-09 | 11:49

@Achterdocht | 03-04-09 | 11:35
Omdat deze tekst in onze Joods-Christelijke cultuur (terecht) één van de pijlers van onze beschaving is verworden. Zie ons wetboek en looft den Heere!

Dirkstra | 03-04-09 | 11:48

Beide hebben een punt maar om de verkeerde redenen. Zulke discussies hebben pas zin wanneer dogma's overboord gezet kunnen worden en ik heb weinig hoop dat deze twee hoofdrolspelers daar ooit toe instaat zullen zijn. Zielige vertoning.

Mike Oxlong | 03-04-09 | 11:44

@mail cheauvinist pic | 03-04-09 | 11:27

Als er nou minder incest werd gepleegd waren er minder reli-freaks en feministes.

Chefnick | 03-04-09 | 11:44

Men moet weten dat deze Krijtje ex-gereformeerd-bevindelijk is, ja Zwarte Kousen dus. En iedereen weet, of "ex" nu staat voor -gelovige, -roker, - alcoholist, - echtgenoot, - crimineel: dat zijn de felsten. De evangelist is denk ik een ex-junk.

Sendis | 03-04-09 | 11:43

@Marcel van Dam : enge nick

* krijgt Exota visioenen *

Kobus Kloothamer | 03-04-09 | 11:42

Toch altijd weer fijn te weten dat er mensen zijn die het zelf goed voor elkaar denken te hebben en vanuit die tunnel denken het recht te hebben anderen op te leggen wat zij vinden. Met of zonder doekje, jurk of baard; ze zijn allemaal even gevaarlijk...

minister_van_glggrrg | 03-04-09 | 11:41

@Broner_NL | 03-04-09 | 11:32
Je kan het niet aan de hand van foto's verdedigen inderdaad, maar het verduidelijkt e.e.a. wel. Een mens (in welk stadium ook) is geen "ding" of wrat welke je even weg laat halen. Het wurmpje van 9 weken heeft alles aan boord om tot een volgroeid mens te ontwikkelen. Van "moord" spreken lijkt me te ver gaan omdat het nog geen zelfstandig functionerend wezen is. Toch ben ik van mening dat er sprake is van een handeling welke ik niet onder "beschaving" kan thuisbrengen. Dat heeft met de esthetica te maken...

VanFrikschoten | 03-04-09 | 11:41

01/04/09
die kerel maakt gewoon een grapje
hoop ik

BiggyBizzy | 03-04-09 | 11:38

Man heeft te veel exorcisme films gekeken. "Hoe heet je demon?! Zeg me je naam. Nee, krijtje, jij niet. Maar de demon die in je zit." Sneu eigenlijk. Gewoon negeren die man, praten helpt niet.

Marcel van Dam | 03-04-09 | 11:37

Dirkstra | 03-04-09 | 11:25
Jij haalt er zelf een tekst uit waarmee je aangeeft dat iets niet mag. Waarom zou dat dan wel kunnen?

Achterdocht | 03-04-09 | 11:35

@de directeur | 03-04-09 | 11:21
"Misschien een beetje kort door de bocht van Bigi Bana Boy 11:07 maar een punt heeft hij wel degelijk."
Schei toch uit. Deze Bigi Bang boy haalt topics aan die nergens op slaan in de context van het bericht. Zulke angsthazen zijn niet veel beter dan die twee mafkezen in het filmpje. Oh en die Shariagasten ook niet... dont misunderstand me. Maar het gezeik van al deze lui moet afgelopen zijn, daar heeft niemand wat aan en overal die angsthazerij lopen verkondigen is niet goed voor de zaak... Vecht daar waar het effect te halen is en bewaar je munitie voor het juiste moment. Ik verdenk gasten als Bigi Bang boy als undercover linksestablishment.

Potential Buddha | 03-04-09 | 11:34

Geeft wel aan hoe dom die gristenen zijn maar we negeren ze toch, bestrijden met argumenten lukt toch niet, de kolder zit in hun kop en met dat stoffige sprookjesboek als leidraad weet je wel waar dat heengaat.

BloodHound | 03-04-09 | 11:33

@ VanFrikschoten

Ik bracht de foto van de embryo na enkele dagen van bevruchting naar voren omdat ik het maar beperkt zinnig vind om op basis van een foto een claim te maken en omdat een abortus niet per definitie een "mini-mensje" weghaalt. Op die foto van jou zie ik een garnaal. Geloof me, ik zou het niet als een garnaal behandelen. Wel vind het te weinig zeggen dat er al handjes, voetjes, ogen en een hoofd aanzitten. De wettelijke grens voor abortus ligt hoog, maar dat het moord is kan je niet verdedigen aan de hand van foto's.

Broner_NL | 03-04-09 | 11:32

@ Dirkstra | 03-04-09 | 11:16
Ik wist niet dat foetussen in zo'n vroeg stadium al prikkels van buitenaf kunnen waarnemen.

Ik zeg ook niet dat abortus iets is dat je "eventjes" doet. Ik heb een meisje gekent toen ik nog op de Kunstacademie zat (en dat is lang, lang geleden) die er vóór haar vierentwintigste al drie (abortussen) had opzitten. Maar een prikpil wilde ze niet.... kijk, daar word je ook strontziek van wanneer je zoiets bij je in de buurt hebt lopen.

Het is ook allemaal niet niks, maar deze twee mensen uit dit filmpje, ik blijf erbij: ze zijn enkel en alleen lachwekkend.

Biep | 03-04-09 | 11:31

*gaat ver weg van rotjeknor, relifreaks en feministes in het zonnetje zitten genieten van de rust*

mail cheauvinist pic | 03-04-09 | 11:30

*nog een broodje haring met uitjes besteld*

Bertje v/d Tiggelaer | 03-04-09 | 11:28

Vanochten net nog gezegd tegen het stukje krijt dat achter het schoolbord zat geklemd: "Jij zit vast, Krijtje."

Jaap de Paap | 03-04-09 | 11:28

Je kunt het natuurlijk ook positief noemen dat er in die buurt überhaupt nog mensen zijn die Nederlands spreken en níet in Alaaf geloven.

Hetze Haatstra | 03-04-09 | 11:27

Als er nou minder geneukt werd...
Dan waren er minder reli-freaks.
Dan waren er minder feministes.
Dan waren er minder abortussen.
Maar dan hadden we ook minder lol.

mail cheauvinist pic | 03-04-09 | 11:27

Het meest vervelende is dat zo'n fundamentalist in je gezicht staat te spugen. Nog nooit van een sociaal aanvaardbare afstand tussen twee mensen gehoord, zeker?

poursuivant | 03-04-09 | 11:25

@Achterdocht | 03-04-09 | 11:09
Die verhalen staan in een historische context en betreffen slechts de in het verhaal opgenomen personen. Daar kan men nooit de legitiemiteit uit putten om weerlozen te slachten voor het behoud van eigen gewin.

Dirkstra | 03-04-09 | 11:25

Afgelopen jaar bij een grote conferentie in de VS: Godsdienstwaanzinnige (leuk woord trouwens voor Scrabble) op een zeepkist voor het beursgebouw - God hates Fags, God hates you etc, je kent het wel.

Ik vraag ome agent die er naast stond "What kind of fruitcake is this?"
Agent: "He is the keynote speaker!".

In de good old US of A weten ze er dus wel raad mee.

Cool cop: +1
Lelijk wijf: -1
Fruitcakes en Scrabblewoordmutanten: -2

acac | 03-04-09 | 11:25

"Jij zit vast Krijtje! Jij zit vast!" Geweldig..... Zat jij maar vast, mafketel

Kobus Kloothamer | 03-04-09 | 11:25

Haha, "ga af".
Heel goed, gristenhonden behandelen als gristenhonden.
Wat een debiel zeg, en dan te bedenken dat dit soort figuren alleen maar weer in aantal toeneemt. Arm Nederland. Arme ik.

Koekje-dr-bij? | 03-04-09 | 11:22

Abortus is eauk kudt trouwens, de meeste vrouwen zijn naderhand weken of maanden van de kaart. Als dat nou es bekeken werd ipv dat stompzinnige gristen geblaat over sprookjes boeken en andere ongefundeerde onzin.

Stroopdoos | 03-04-09 | 11:22

Hoe je het ook wendt of keert, abortus is kindermoord. Of dachten de tegenstanders soms dat met het vrouwelijk gepers de ziel er plotseling in wordt getoverd?

Ik ken iemand die abortus van dichtbij heeft meegemaakt als professional. Je ziet het kind nog ademen als het eruit wordt gehaald. En ook gewoon sterven na de verschrikkelijke mishandeling met een tang!! Kortom, zodra het kind gevormd is, een kloppend hart heeft, beentjes een maag en al wat er nodig is blijf je ervanaf. Een puur ethische kwestie. Hoe links erbij komt dat kindermoord in de buik progressief is, is mij een raadsel. Anders is het natuurlijk wanneer er medische gronden voor zijn.

-En wanneer de mensen worden verenigd-
-En wanneer er over het gedode kind (verantwoording) zal worden gevraagd-
-voor welke misdaad het gedood werd-
koran: 81:7

e-mam | 03-04-09 | 11:21

vermoeiend zijn die gristenhonden toch, rare ziekte.

Fragony | 03-04-09 | 11:21

Potential Buddha | 03-04-09 | 11:13
Misschien een beetje kort door de bocht van Bigi Bana Boy 11:07 maar een punt heeft hij wel degelijk. Hoge, lelijke, flats gelegen aan winderige wegen in nader benoemde wijken wijken zijn nu eenmaal heden ten dage een metafoor voor dergelijke visionaire gedachten.

de directeur | 03-04-09 | 11:21

valse gristenhonden zijn geen gelovigen.

ganzo | 03-04-09 | 11:18

Gezellig! Is dit het vrijobo-topic?

*plop*

kolonel klootoog | 03-04-09 | 11:17

@Biep | 03-04-09 | 11:11
Ongeborenen reageren wel degelijk op prikkels van buiten. Een vrouw dient haar verantwoordelijkheid vooraf te nemen. Niet achteraf. Verkrachting is een andere zaak overigens. Prijs den Heere!

Dirkstra | 03-04-09 | 11:16

Vrouw - 10
Man +20

huck | 03-04-09 | 11:16

Die man is fanatiek gelovig maar zeker niet waanzinnig. Hij praat in samenhangende zinnen en komt op mij niet gestoorder over dat dat rare wijf met die duivelhorentjes op haar lelijke kop. Ze zijn het gewoon niet eens. Kan gebeuren.

daytonaT595 | 03-04-09 | 11:16

@Bigi Bana Boy | 03-04-09 | 11:07
Wow een echte visionair die dingen ziet in deze filmpjes die normale mensen niet zien. Ben je onze nieuwe messias... ik zie alleen een drukke weg en wat flats (lelijke dat wel). Oh en een hollandsche viskraam.

Potential Buddha | 03-04-09 | 11:13

dit mag je beslist geen dialoog of wat dan ook noemen. Gewoon roepen zonder te luisteren... dat is het. Een discussie over abortus is nutteloos, je wilt het of je wilt het niet. wil je het dan laat je het doen, wil je het niet dan doe je het niet

zoo weer een probleem opgelost
*kijkt op bankrekening of er al geld is bijgeschreven*

nielsobserveert | 03-04-09 | 11:12

Broer van die Willem, die altijd in Eindhoven zijn zegje doet ?

Eddie Vedder | 03-04-09 | 11:11

@Broner_NL | 03-04-09 | 11:06
Het gaat hier niet om 8 huid- of spiercellen. 8 embryocellen zijn niet eens terug te vinden.
Nog een foto van 9 weken:
www.geencommentaar.nl/media/embryo.jpg...
Heeft het een hoofd, ogen, armen, handen, benen, voeten, etc?

VanFrikschoten | 03-04-09 | 11:11

Bigi Bana Boy | 03-04-09 | 11:07
Wel weer cool van die haringboer om juist in dit soort wijken z'n nering aan de man te brengen.

de directeur | 03-04-09 | 11:11

@ Dirkstra | 03-04-09 | 11:02

Zoals je het beschrijft klinkt het niet lekker, en leest het ongemakkelijk. Neemt niet weg dat de foetus er geen reet van voelt en er ook nog geen enkele emotie bij heeft als de tang zijn richting inslaat. Het leven buiten de baarmoeder duurt daarentegen een tikkie langer en is niet zaligmakend voor degene die beseft dat ze hem liever niet hadden willen hebben.
Oprotten met dat gelul over "moord" en "lijden" als het over celballetjes gaat.

Biep | 03-04-09 | 11:11

Het (enige) recht van vrouwen is kinderen krijgen

Oude gek +1

100%Mezelf | 03-04-09 | 11:10

Dirkstra | 03-04-09 | 11:02
Is dat een bijbeltekst? Dat boek staat namelijk vol met voorbeelden waarbij wel gedood wordt, in opdracht van de hoofdrolspeler nog wel.

En in Nederland kan je tot maximaal 23 weken abortus plegen dacht ik toch (in praktijk zelfs veel minder, want doktoren houden een marge naar onderen aan), dus wat lul je nou over 4 tot 8 maanden? Daarbij zijn activiteiten in ziekenhuizen over het algemeen nooit een plezierige bezigheid, ik zie niet in wat er om die reden dan verkeerd aan is.

Achterdocht | 03-04-09 | 11:09

Vrijdag = visdag ... mooie combi Brusselmans!

Cooliejoo | 03-04-09 | 11:09

Ik heb altijd een naar gevoel bij fanatisme. Ik word naar van beide. Gelukkig kunnen ze wel allebei hun mening verkondigen. Er zijn landen dat dat niet kan...

wiip | 03-04-09 | 11:07

En achter hun rug wordt in dezelfde wijk de sharia ingevoerd waar beiden als kafirs zullen worden beschouwd die gedood mogen worden.

Bigi Bana Boy | 03-04-09 | 11:07

He Dirkstra,

even een counterfoto van een embryotje: docinthemachine.com/wordpress/wp-conte...

Die man vindt het wegmieteren van dit hoopje cellen dus ook moord.

En bij een embryo of foetus van 22 weken wordt het heus wel een goede vraag of een embryo geaborteerd zou mogen worden. Ik zou alleen nog niet zeggen dat het een volwaardig mens is. Daar kan ie nog iets te weinig voor.

Broner_NL | 03-04-09 | 11:06

Joh, laat ze toch lekker. Denk liever aan het eerste mooie voorjaarsweekend. Ik ga naar het strand, tieten achter glas tellen.

JumboXL | 03-04-09 | 11:06

een okselhaarwief en een gristenzwakzinnige... Wat een armoede...

e.t. | 03-04-09 | 11:05

Lachwekkend, het is de waanzin ten top. Ik weet in wie de duivel zit, zoek de verschillen. Maar eerlijk is eerlijk hij geloofd en is volhardend en tevens een enge man, hoop dat ie een kleine familie heeft en dat z'n eigen vlees en bloed niet die droomen overneemd.

Everlasting | 03-04-09 | 11:05

Man=eng maar heeft een punt daar waar het z'n standpunt betreft ten aanzien van abortus, linksom of rechtsom.

Vrouw (of wat daarvoor moet doorgaan)=engst, gewoon omdat 't zo is.

de directeur | 03-04-09 | 11:04

-weggejorist-

GS Jeweetzelluff | 03-04-09 | 11:03

De eerste twaalf weken van het leven van de baby is curettage door zuigkracht de favoriete methode. Met een zuigkracht, 25 keer zo sterk als van een stofzuiger wordt de baby aan stukken gescheurd. De stukken worden gecontroleerd en als bijvoorbeeld het hoofd ontbreekt, worden tangen ingebracht waarmee het hoofd van de baby in stukken wordt getrokken en uit het lichaam verwijderd.
Tussen de vierde en achtste maand worden verschillende instrumenten, waaronder ook tangen, ingebracht in het lichaam van de moeder. Daarmee wordt de baby in stukken getrokken.
"6.Gij zult niet doden"

Dirkstra | 03-04-09 | 11:02

Ik zeg: Haal filmpje maar weg, zonde van m'n tijd. Stelletje idioten....

Bretpit | 03-04-09 | 10:57

Ze weet dat ze, qua haar eigen veiligheid, niks te vrezen heeft van deze christenmens. Zou ze deze discussie ook aandurven met een moslim?

Swaantje | 03-04-09 | 10:56

3 makrelen voor €5,-.. gotverdeumme doe er maar 3!

kalukula | 03-04-09 | 10:56

Liever een linkse feminist dan zo'n relikneus.

anti-abortus = triest.

blikjegrolsch | 03-04-09 | 10:55

Mwoehaa, briljant. Ik zeg beiden bewapenen met knuppels, boksbeugels en ploertendoders, zo de kooi in. Wekelijks een duel in PowNed, mjam.
Mafklappers!

zeroise | 03-04-09 | 10:55

Toch knap hoe GS het nieuws mijdt en hoe inhoudsloos direct al na de verkiezingen...

-edit: elke dag een zuur comment valt vast ook niet mee -

Einde van de Domheid | 03-04-09 | 10:55

Democratie, vrijheid en vrijheid van meningsuiting op een gemiddeld pleintje in Nederland door een paar aparte mensen. Prachtig toch?

HypodePipo | 03-04-09 | 10:53

Dit is de reden waarom vrijheid van meningsuiting zo belangrijk is. Je zou toch niet willen dat je niet weet hoe sommige mensen denken.

azijnseiker | 03-04-09 | 10:52

een computer die net uit de fabriek is werkt ook nog niet zonder accessoires en software, een baby die in de buik zit werkt ook nog niet zonder bewustzijn, en werkende hardware, de mens is gewoon een biologische computer.

Env0y | 03-04-09 | 10:52

is niet strevelswijk maar nabij Zuidplein.

Judego | 03-04-09 | 10:50

Je zou kunnen spreken van een 'dialoog'

JosVerbeek | 03-04-09 | 10:49

Alle twee van die mensen die nog geen seconde hun oogkleppen durven af te doen en alleen heel hard kunnen praten maar nooit echt zullen luisteren.

Beurd | 03-04-09 | 10:49

Half stront, half regenwater.

Superior Bastard | 03-04-09 | 10:49

Ga allebei eerst eens in therapie om uit te zoeken wat je nou ECHT dwars zit. (Want dit is natuurlijk alleen maar stoom afblazen op een door je ouders/vrienden geaccepteerde wijze) en vervolgens als de wiedeweerga naar het CWI. Als je kan schreeuwen en rechtop kan staan, kan je ook werken op woensdagmiddag.

John Muts | 03-04-09 | 10:48

"gaat ff makreel halen"

Harry Turtle | 03-04-09 | 10:47

Deze man heeft volkomen gelijk!
De kwijlende demon liegt:"Een embryo is geen kind!"
kort.katholieknieuwsblad.nl/pics/foetu...
(Embryo van 22 weken oud; is niet vies; is een KIND)

Dirkstra | 03-04-09 | 10:46

Ben het niet met die man eens. Maar 'een embryo is geen kind' vind ik ook weer een beetje lastig. Wanneer is het dan wel een kind? 1 week? 2 weken, 20 weken ? pas bij de geboorte? Als een kind doodgeboren wordt, is het volgens haar eigenlijk niet erg, want het is toch geen kind. Moeilijk moeilijk moeilijk...

Natte Washand | 03-04-09 | 10:46

Als die meneer niet wil, hoeft ie toch ook geen abortus te ondergaan? Of zie ik dat verkeerd?

Achterdocht | 03-04-09 | 10:45

Er zit inderdaad bij beiden een steekje los.

De Argonaut | 03-04-09 | 10:44

dit is een vrouw die zich kunstmatig laat insemineren (of zoiets) en dan abortus pleegt... omdat het kan

nielsobserveert | 03-04-09 | 10:44

Abortus-discussies zijn zeau 2008

Zachte G | 03-04-09 | 10:44

Als mensen met verschillende meningen nu gewoon even een eigen straathoek opzoeken waar ze gaan staan, scheelt de normale mens een hoop gezeik.

Vloberto | 03-04-09 | 10:43

Feministen -10
Gristen fundamentalisten -10

varossieau | 03-04-09 | 10:43

Wie is de waanzinnige?

begint | 03-04-09 | 10:40

Mrs. Cartman: I want to have an abortion
Doctor: Ok. How old is the fetus?
Mrs. Cartman: He is eight years old.

Kunnen ze dat ook niet doen met Krijtje? Post-hoc abortus plegen. Ik heb niks met die geloofmeneer, maar dat ongeremd irritante feministenwijf moet ik op straat niet tegen komen.

Sheik Yerbouti | 03-04-09 | 10:40

@zum kotzen | 03-04-09 | 10:33
"En vreemd genoeg gaat mw Van der Stoep nooit bij de moskee staan krijsen, terwijl de imam qua standpunten over abortus toch een mooi doelwit moet zijn."
.
Dat mens is compleet vastgeroest in linksche Gutmensch-ideeen en zal dus NOOIT iets doen dat den Muzelmedemensch kwetst. Dit pro-abortus gelul is slechts het topje van de ijsberg. Ze vindt zichzelf o zo ruimdenkend etc, maar helaas is het het tegenovergestelde...

JeGrootmoeder | 03-04-09 | 10:38

**Verheugt zich al op de discussie die hier gaat uitbarsten.

Chefnick | 03-04-09 | 10:38

De liefde van de heer is oneindig en almachtig,
hij heeft een lul van vijfmetertachtig.

magirus | 03-04-09 | 10:38

Neaubody die dat gepredikte Hollandsch daar verstaat, in Zuid...

Astronaut Arnuff | 03-04-09 | 10:38

Ik heb nog eens goed geluisterde maar hij heeft gelijk.

winterpeen | 03-04-09 | 10:38

@ wijsvinger | 03-04-09 | 10:35
"Die ''vrouw'' hunkert naar een abortus om haar omgeving te bewijzen dat ze sex heeft gehad, want dat gelooft men anders niet"

Klinkt wel erg aannemelijk.. Rutger, er-op-af!

Überbottehork | 03-04-09 | 10:38

Baas in eigen buik. Je mag geen abortus plegen blablab...
Ik denk dat deze vrouw eerst uberhaupt zwanger moet worden...
En die man heeft ergens wel gelijk. Waarom toestaan dat nieuw leven wordt stopgezet omdat 1 of andere she-tokkie zich de week ervoor in het toilet van de discotheek laat voljanken... Aan de andere kant gun ik deze kinderen ook weer geen leven in een gezin waar de tv de hele dag op SBS6 staat...

Tommygunner | 03-04-09 | 10:37

@ roelandinho | 03-04-09 | 10:31

Ach, joh. Ze wonen overal.
De filmpjes werken vooral op mijn lachspieren. Ik heb wel een beetje medelijden met de visboer. Het zal godverdomme nét voor jouw kraam staan blêren...

Biep | 03-04-09 | 10:37

allebei zielige mensen....

Darth Vader | 03-04-09 | 10:37

Begon slecht voor de christen, maar hij had uiteindelijk de beste argumenten (filmpje 2). Die femi-doos is gewoon DOM en kraamde vooral onzin uit...

JeGrootmoeder | 03-04-09 | 10:36

Die ''vrouw'' hunkert naar een abortus om haar omgeving te bewijzen dat ze sex heeft gehad, want dat gelooft men anders niet. Meer sympathie in dit geval voor de zelfbenoemde amateur-exorcist, want in dat mens zit inderdaad een beangstigende entiteit.

wijsvinger | 03-04-09 | 10:35

Dat wordt nog wel eens wat met die 2.

winterpeen | 03-04-09 | 10:35

... ik voel wel een zekere seksuele spanning tussen die twee.

Nietvoordekat | 03-04-09 | 10:35

Gaawwwwdddd. *jeugdtrauma weer oplaait*

Zeker_Niet_Links | 03-04-09 | 10:34

En vreemd genoeg gaat mw Van der Stoep nooit bij de moskee staan krijsen, terwijl de imam qua standpunten over abortus toch een mooi doelwit moet zijn.

zum kotzen | 03-04-09 | 10:33

Ha, wou ik net zeggen, alsof die geslachtsloze verhuisdoos zich zorgen moet maken ongewenst zwanger, maar nog niet zo ergelijk als die roepende in de woestijn, ga toch met zijn alle in een marokkaans theehuis zitten, kunnen de lamme en de blinde de dove helpen...

Zaatdragend | 03-04-09 | 10:32

ik moet toch zeggen dat ik hier achter die enorm doorgedraaide christen sta, hoewel het nergens op slaat wat hij zegt..
dat zogenaamde feministische viswijf, die die camera recht voor zich houdt in de hoop mooie beelden te maken, en alleen maar onzin loopt te krijsen mag van mij heel snel deaud..

wat is het toch sneu dat beide mensen in nederland voorkomen..

roelandinho | 03-04-09 | 10:31

Leuk voor haar aantal views, meer niet.

Jezweetog | 03-04-09 | 10:31

Zeiken voor de rechten van de vrouw omdat niemand je zwanger wil maken.. Dan lijkt het net een keuze!

Carnivoor | 03-04-09 | 10:30

Nou dit gaat ook nergens over.....

nielsobserveert | 03-04-09 | 10:30

HAHAHAHAHA prachtig die camera in ze muil! Denken ze elkaar nu te overtuigen?

MajorPain | 03-04-09 | 10:29

Ik zie iets moois in de making hier. Blijkbaar wil niet alleen de duivel dingen in haar stoppen.

BigSmoke | 03-04-09 | 10:29

Makreel in de aanbieding.

Die kerel komt tenminste nog met een paar argumenten. Zij schreeuwt en heeft geen onderbouwing.

Heerlijk om 2 tegenpolen die communicatief en geestelijk in de war zijn zo tegenover elkaar te zien staan.

boom boom | 03-04-09 | 10:29

Wat ook leuk is: Ze proberen allebei hun standpunt te maken door harder te gaan schreeuwen en in deel 2 zelfs door elkaar heen zodat niemand er meer wat van begrijpt...

Geenstijler99 | 03-04-09 | 10:28

En dit mag stemmen..?

Gay Niaal | 03-04-09 | 10:28

Ik kan niet kiezen wie ik nu meer hekel. Hij of zij.
Wacht, dat kan ik wel. Religie-funda's -10 Feministen -100.000
Weg met dat viswijf!

Mr. ML | 03-04-09 | 10:28

Haha, geweldig! Dit is nog leuker dan de Exorcist. Wat een idioot :P

Count von Cunt | 03-04-09 | 10:28

Menstruatie is moord!

Petrus de Rewa | 03-04-09 | 10:28

@ albert136 | 03-04-09 | 10:26

Lol ;HAHAhahaha!... ik geloof, ik geloof ... ik geloof, ik geloof!

Biep | 03-04-09 | 10:27

Tja..... een van de bijwerkingen van de vrije meningsuiting

the wanderer | 03-04-09 | 10:27

-weggejorist-

Caveat | 03-04-09 | 10:27

@Masturwasbeer | 03-04-09 | 10:18
Wie heeft het over ongewenst zwanger?
Val jij vrouwen alleen maar sexueel lastig dan?

Neuken moet mogen. Wat voor broek je ook aan hebt....

Hangbar | 03-04-09 | 10:27

Lol sporen ze allebei wel? Alles is slecht!

Geenstijler99 | 03-04-09 | 10:26

Zij is zo mogelijk nog dommer en gevaarlijker dan die man. Het "een embryo is geen kind" argument doet me idd aan de holocaust denken.

Swaantje | 03-04-09 | 10:26

vind die twee malloten wel bij elkaar passen.

william7055 | 03-04-09 | 10:26

@ superjan | 03-04-09 | 10:21
Aangezien ik geen testikels bezit kan ik je niet tegenspreken over mogenlijke 'nagloeieffecten'. Toch heb ik de ontvanger van een knietje weleens over zijn nek zien gaan van ellende. Dat zou in het geval van deze meneer nog wel uitkomst kunnen brengen: is íe in elk geval een beetje inwendige vuiligheid kwijt.

Biep | 03-04-09 | 10:26

Zeg me jouw naam duivel,
zeg me jouw naam duivel,

Mijn naam?
Cisca Dresselhuis!

albert136 | 03-04-09 | 10:26

IIIEEEghhh, ik vind beide eng, lelijk und zum Kotzen

Frau Antje | 03-04-09 | 10:25

Wat een bullshit zeg. Allebei niks beters te doen?

Überbottehork | 03-04-09 | 10:24

Waar maakt dat wijf zich druk om? Kinderen is voor haar een theoretisch verhaal - geen vent die over haar heen wil.

PietHeyn | 03-04-09 | 10:24

TUINBROEK ALERT!?

Kolkos | 03-04-09 | 10:23

-weggejorist-

Mike B. | 03-04-09 | 10:23

Hier wordt je toch ongemakkelijk van?

Architect | 03-04-09 | 10:23

Hahaha, nog zo'n achterlijke die zijn tijd verspild aan die sprookjesrommel... Jammer alleen dat die ongein als een tumor uitgezaaid is in de samenleving, zelfs de regering.. Daar zouden ze nou eens een figuurlijke chemokuur op los moeten laten..

Alcoholic | 03-04-09 | 10:22

het lijkt wel of er een duiveltje in die man is gekropen...

Broellewoel | 03-04-09 | 10:22

Die gast haalt het bloed onder m'n nagels... die troela ook trouwens. Brrrr...

Kamikazi | 03-04-09 | 10:22

Masturwasbeer | 03-04-09 | 10:18
*proest*
Ja, en dan ook nog die hoorntjes op haar kop. Of dat iets uitmaakt.

Schoorsteenveger | 03-04-09 | 10:22

Krijtje v/d Stoep is een psychotische hysterica die andersdenkenden wil beletten hun mening te uiten. Opsluiten in een gesloten inrichting dat wijf.

zum kotzen | 03-04-09 | 10:22

@ Hoe heet jij? Hoe heet jij? Hoe heet jij?..... meteen ook dat jij-jen en jou-en!
Je kan toch gewoon 'u' tegen de duvel zeggen?

Biep | 03-04-09 | 10:21

@biep> maar een knietje gloeit niet zo lekker na. Een rechtse lange hoek met de vlakke hand is de ultieme pownedklap. of de flying backkick, maar dat zie ik die dikke pleeborstel nog niet doen.

superjan | 03-04-09 | 10:21

whahaha een gratis uitdrijving!
hoe heet je? zeg het eens even. Hilarisch.
iemand die weet hoe deze reli-debiel heet?
(ja dat rijmt)

RockBock | 03-04-09 | 10:21

Ja, een demon bestaat nog steeds, ik kwam er laatst eentje tegen die vond dat hij zo vaak wordt lastig gevallen door zijn mannechie als hier. Enge man..

shade45 | 03-04-09 | 10:20

*krijgt op onverklaarbare wijze zin in kibbeling*

SODEP | 03-04-09 | 10:20

Die man is toch echt de enige die een poging doet zijn standpunt uit te leggen. Die vrouw heb ik echt nog niks "fatsoenlijks" horen zeggen. Ik weet nog steeds niet waarom die pro is.

R.E.A. Guur | 03-04-09 | 10:20

@ fuckje | 03-04-09 | 10:18

Denk eerder SGP dan CU

achmed-de-terrorist | 03-04-09 | 10:20

Hey, dat is bij Zuidplein :-P

ikbenfuckingslim | 03-04-09 | 10:20

Wat een retard...

achmed-de-terrorist | 03-04-09 | 10:19

Beide kansloze stakkers.....

brutus68 | 03-04-09 | 10:19

@ superjan | 03-04-09 | 10:16

Knietje behoorde zeker óók tot de mogenlijkheden!

Biep | 03-04-09 | 10:19

Krijtje met haar grote bek, die toch niks in te brengen heeft bij deze godsdienstwaanzinnige. Slappe vertoning.

Sendis | 03-04-09 | 10:18

Een SP- wijf met een CU- kerel?

fuckje | 03-04-09 | 10:18

Ik zeg Jehova getuige ,opsluiten dat geteisem

Jaapioooo | 03-04-09 | 10:18

oranjerood | 03-04-09 | 10:15

Er zijn daar elke week nog demonstraties, pro en anti abortus wisselen elkaar meestal af. soms gaat het fout en staan ze er op dezelfde dag.

Tevekind | 03-04-09 | 10:18

Ik denk dat dat wijf niet echt bang hoeft te zijn om ongewenst zwanger te raken.
Altijd opvallend om te zien hoe juist vrouwen zonder enige kans op bevruchting zich zo actief opstellen voor de vrouwenrechten. Meisje, niemand zal jou seksueel lastig vallen, maak je geen zorgen.

Masturwasbeer | 03-04-09 | 10:18

Fuck'em if he can't take a joke.

R.B.Scott | 03-04-09 | 10:18

Wat staat die vent te vloeken !

Bertus Bolknak | 03-04-09 | 10:18

Ontzettend vervelende vrouw.. (man is ook gestoord, daar niet van).

Calpa | 03-04-09 | 10:17

wel goede reclame voor die haringkar!

superjan | 03-04-09 | 10:17

Ga weg demon !!!
Dat zal um leren.

Gandalf | 03-04-09 | 10:17

Lijkt wel straattoneel, maar is helaas serieus. "Hoe heet jij ? Hoe heet jij?"

Weest gegroet | 03-04-09 | 10:17

Zijn dekking zag er niet goed uit. Een vlak handje had een mooi kletseffect kunnen hebben.

superjan | 03-04-09 | 10:16

*geschrokken opa pastoor belt voor advies*
Fijn weekend allemaal en tot de volgende keer maar weer!

Stroopdoos | 03-04-09 | 10:16

Schitterend.

SODEP | 03-04-09 | 10:15

wat een heaumeau.
opsluiten die zak, bijna net zo als het ontkennen van de holocaust

ZeroC | 03-04-09 | 10:15

Hoe heet jij?

kolojoeris | 03-04-09 | 10:15

amen

XaaD666 | 03-04-09 | 10:15

Hebben die lui niks zinnigs te doen?

oranjerood | 03-04-09 | 10:15

Jammer dat ze hem die camera niet tussen zijn ogen plantte.

Whopper | 03-04-09 | 10:14

Tenenkrommend, allebei.

Boer Harm uut Twente | 03-04-09 | 10:14

Ja zo liefdevol, pfff, kwaaie angst en terror zaaier, opsluiten wat mij betreft.

Stroopdoos | 03-04-09 | 10:14

zeg je naam... Ik zit in jou, Donder op kleauwtzak... Ik zie een powned formatje.
De liefde van de heer is er. Hoe heet je, zeg het eens even....

superjan | 03-04-09 | 10:13

Ook goeie morgen, had een betere start van deze zonnige dag verwacht.
Iets met bikini's en lekkere wijven?

*vertrekt richting terras*

J.David | 03-04-09 | 10:13

Gristenhond!

Beaukito | 03-04-09 | 10:13

Die vent is voer voor Parnassia.

Meneer | 03-04-09 | 10:13

Haha, wat een onzin...

ThijsConvert | 03-04-09 | 10:13

Cool.

JasperdePiPaPasper | 03-04-09 | 10:13

Oke dit slaat helemaal nergens op.
Kut lelijk manwijf met dat bord en die camera op je kop is ook zielig zonder wat te zeggen.
GS -1 voor dit. stelletje lutsers

Twigg | 03-04-09 | 10:11

Mooi hoor!

Gijst Eigrnwijst | 03-04-09 | 10:11

Wat leuk dat we die discussie nog hebben in NL.

buurvanurk | 03-04-09 | 10:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken