Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ontwerp uw eigen embryo. Het kan!

kiesuwembryo.pngDankuwel lieve wetenschap! Eindelijk zijn we daar waar we moeten zijn. Door ethici, gristenen en geitenwollensokkentypes wordt het nu volgende nieuwtje al jaren gepresenteerd als 'het ultieme schrikbeeld', maar in werkelijkheid is het gewoon kei handig. In Amerika is het sinds kort mogelijk een kind te bestellen met uw favoriete uiterlijke kenmerken. Een ivf-kliniek in Los Angeles biedt toekomstige ouders gewoon een handige vragenlijst waarop men haarkleur, kleur ogen, lichaamsbouw etc. aan kan kruisen. Deze lijst wordt dan in de kliniek verwerkt tot een echt embryo van vlees en bloed. De techniek die gebruikt wordt was aanvankelijk bedoeld om ziektes vroegtijdig op te sporen, maar kan dus ook hiervoor ingezet worden. En natuurlijk staat nu iedereen te dringen om het punt der punten in deze discussie in te kunnen koppen: 'Ja maar dan hebben we straks alleen maar blonde kindertjes met blauwe ogen!' Hoezo? Alsof iedereen van die uitgekauwde ariërs houdt. Wij voorspellen juist een toename van het aantal charismatische negerkindjes, en aangezien de kleur rood weer helemaal in is voor komende zomer zou het ook wel eens zo kunnen zijn dat de met uitsterven bedreigde roodharigen nog een kansje maken. Oftewel: toppiejoppie! Lang leve de diversiteit, wie ontwerpt het kewlste kind? DOEN die vragenlijst.

Reaguursels

Inloggen

sommige mensen werken gewoon op een dag zoals vandaag, kijk ik ben net thuis van het werk en wat doen jullie? juist de hele dag op geenstijl nutteloze dingen doen.

Drareg1648 | 04-03-09 | 20:17

Ik wil de redheads wel herpopuleren op de goedkope manier, kom maar hierrrrrr vrouwekes~!

Dat bespaart weer een bestelling embryo`s.

Charly_Trippo | 04-03-09 | 20:10

Goed voor de diversiteit. Nature's survival of the fittest gaat al lang niet meer op.
En de genen-pot wordt weer lekker gehusseld.

wiip | 04-03-09 | 18:04

-weggejorist-

anacondah | 04-03-09 | 11:06

-weggejorist-

anacondah | 04-03-09 | 11:02

Wat informatief zeg die laatste link. Kudt RTL.

Albert K. | 04-03-09 | 05:39

Ze zouden er beter aan doen om een dnastructuur uit te vinden die de mens imuum maakt voor elk vorm van geloof. Nee, beter nog een gen dat er voor
zorgt dat je moet kotsen en aan de schijterij gaat als je naar geloofspraatjes luistert. Nou dat ik het zeg, vraag ik me af of ik niet al zo'n gen heb, want
ik schijt me eigen leeg als ik op zondag per ongeluk langs de reliprogramma's
zap. En ik maar denken dat het van die pizza's van de zaterdag ervoor kwam.

von sokkenstopfen | 04-03-09 | 00:46

De jaren dertig komen, op alle fronten, wel heel dichtbij...

links tuig | 04-03-09 | 00:21

graag eentje met licht getinte huidskleur, anders is ie straks in de minderheid ;-(

Brakke Obama | 03-03-09 | 23:53

Doe mij er eentje die onmiddelijk zindelijk is en tandjes heeft... hebben we dat vast gehad!

bimbam | 03-03-09 | 22:13

Nietvoordekat | 03-03-09 | 22:11
Merci.

jatochnietdan? | 03-03-09 | 22:12

jatochnietdan? | 03-03-09 | 22:06
Ik wist dat je het snapte.

Nietvoordekat | 03-03-09 | 22:11

Nietvoordekat | 03-03-09 | 22:04
Kinderen met afwijkinkjes worden over honderd jaar (voor wie het kan betalen) helemaal niet meer geboren. Is misschien humaner dan een afwijkende te verbranden.
Let wel je stond in de middeleeuwen al snel bekend als "vreemd" of behekst.

jatochnietdan? | 03-03-09 | 22:10

Nietvoordekat | 03-03-09 | 22:04
O tempo o mores.

jatochnietdan? | 03-03-09 | 22:06

Wat design kinderen betreft. Iedereen die het kan betalen zal dit gaan doen. Zonder dwang, zelfs geheel vrijwillig. Iedereen wil toch het beste voor zijn kind?

jatochnietdan? | 03-03-09 | 22:05

jatochnietdan? | 03-03-09 | 21:59
Zou je niet denken dat er een subtiel verschil zit tussen er voor zorgen dat iemand een ziekte niet kan krijgen, en iemand die die ziekte toch heeft maar gewoon verbranden?

Nietvoordekat | 03-03-09 | 22:04

bottehond | 03-03-09 | 21:03
god is geen stofje god is niet.
Uitfilteren van gekken kon men vroeger ook. Daar hanteerde men de brandstapel voor. Wat de definitie van een waanzinnige is, is tijdgebonden.

jatochnietdan? | 03-03-09 | 21:59

azijnseikerT | 03-03-09 | 21:36
Zou best kunnen. Zoals het er naar uitziet, schijnen we af te stevenen naar een wereldwijd tekort aan grondstoffen en voedsel. Allerlei enge ziektes zouden de bevolkingsgroei dan af kunnen remmen. Het hele besef dat het leven "heilig" is, is misschien wel de laatste nagel in onze doodskist. Hoe ironisch eigenlijk...

(heilig tussen haakjes omdat ik niet de indruk wil hebben religieus te zijn).

Nietvoordekat | 03-03-09 | 21:38

@bottehond | 03-03-09 | 21:03

Blijkt achteraf dat het hebben van enge ziektes, gekte en psychopathie toch een functie had binnen een populatie.

azijnseikerT | 03-03-09 | 21:36

AntiSoof | 03-03-09 | 20:14

Je vliegt een beetje uit de bocht. Ten eerste is ook god een stofje in het Niets en ten tweede is het uitfilteren van enge ziektes, gekte en psychopatie eerder een zegen dan een vloek. Lijkt mij.

bottehond | 03-03-09 | 21:03

Ik wil een lichtgekleurde swingende breedgeschouderde homosensueel met een dijk van een leuter.

Van Snikkelenburg | 03-03-09 | 21:01

Jaegelsch | 03-03-09 | 20:34
De essentie, samengevat in 5 woorden. +1

Nietvoordekat | 03-03-09 | 20:38

Dit gaat veel te ver..

Jaegelsch | 03-03-09 | 20:34

Uitgekauwde ariërs, nounou, mag het wat minder. Goude lokken staat de mens reuze goed.

mr. exp. | 03-03-09 | 20:28

steven paul | 03-03-09 | 19:19
De best aangepaste overleeft? Onzin! Bij ons mensen is het gewoon "iedereen overleeft", tenzij ze een enge ziekte hebben, vermoord worden, bij een ongeluk om het leven komen of zelfmoord plegen. Daar komt niks aanpassends aan, iedereen kan een ongeluk krijgen. En een oorlog hebben we al een poosje niet meer gehad. Allerhande doemscenario's erbij halen is een drogargument als het over genetische manipulatie ter beïnvloeding van het uiterlijk gaat. Het maakt niet uit hoe groot je lul is in een oorlog, en zwart, blond, bruin of rood haar gaat je ook niks helpen in een voedseltekort. Genetische manipulaties zijn nuttig om erfelijke danwel niet-erfelijke ziektes aan te pakken, en laten we ons van dit vlak afhouden.

Nietvoordekat | 03-03-09 | 20:25

Wat sommige oppertunistische mensen nog maar steeds niet doorhebben is dat wannneer mensen de natuur gaan 'verbeteren' het daarna vaak alleen maar een stuk slechter wordt. Wie kan dat soort mensen nu toch eens tegen zichzelf, en tegen de rest van het mensenras beschermen? Handen af van de natuur, zegt de wijsheid. Voorbeelden genoeg:
Denk aan de modificatie van de bij, de invoering van het waterkonijn, de invoering van het konijn, de modificate van virussen, enzovoort. En dan nu de mens gaan modificeren dmv genitische verandering (mbv virussen en bacteriën)? Nee, doet maar niet. Je zou er toch moedeloos van worden, de mens is een stofje op aarde en speelt in zijn onvoorstelbare onwetendheid met het etisch besef van een drol voor God.

AntiSoof | 03-03-09 | 20:14

Hmmm, ik zie wel voordelen, nou hoeven de ouders de kinderen niet meer in model te rammen. Of haal ik nu twee dingen door elkaar ??

kijk-mij | 03-03-09 | 19:58

grote regelneger | 03-03-09 | 17:34

Wie heeft het over het eeuwige leven?
Besides: een fiks deel van de suicidaliteit kan ook genetisch voorkomen worden.

bottehond | 03-03-09 | 19:53

Karel Ankerwout | 03-03-09 | 19:27
En wie mag vervolgens je dochter kapotneuken?

de modelburger | 03-03-09 | 19:50

Ik zie dit al gebeuren bij al die vrouwen die hun dochters aan die walgelijke schoonheidswedstrijden mee laten doen. Niet alleen aankleden en optutten maar ook het kind ontwerpen! Ziek hoor.
Daarnaast wordt het steeds meer een wedstrijd voor de vrouwen wie de mooiste is. Verschrikkelijk irritant. Waarom doen de jongens dat niet eens. Hebben de meiden ook wat te smullen.

Silvyah | 03-03-09 | 19:49

Folkert Meinhof | 03-03-09 | 19:06
Het mensenras mag dan wel meer erfelijke ziektes hebben en 'zwakkere' genen kunnen zich tegenwoordig prima voortplanten, terwijl die vroeger dood gingen. Desondanks is de levensverwachting hoger geworden en ook de levenskwaliteit. Met andere woorden genetische manipulatie is niet alleen onnodig, maar ook gevaarlijk. Niet alleen gelovigen zetten grote vraagtekens bij dit soort praktijken, en dat is niet vooruitgang tegenhouden, maar een grote fout vermijden. Wetenschap brengt niet alleen goede dingen, ik zeg atoombom.

de modelburger | 03-03-09 | 19:46

Doe mij maar blond, blauwe ogen en lkkr grote meloenen ;) staat goed voor later

Karel Ankerwout | 03-03-09 | 19:27

"En het oplopen van een dodelijke ziekte is wel degelijk afhankelijk van de staat van je immuunsysteem. Dus zullen er mensen zijn die de epidemie overleven. Dat heet natuurlijke selectie. Dat gebeurt nog steeds."
@steven paul | 03-03-09 | 19:19
Precies een mooi voorbeeld hiervan is het feit dat 10% van de Europeanen verminderd vatbaar is voor HIV doordat het pokkenvirus hier al eens goed heeft huis gehouden.
noorderlicht.vpro.nl/artikelen/1639107...

Hobbykip | 03-03-09 | 19:26

@ Nietvoordekat 18:57
Weer noem je sterk en slim. Survival of the fittest is niet "het recht van de sterkste", maar "de meest aangepaste overleeft". Dat wil dus zeggen dat de risicomijdende personen die het efficientst voedsel om kunnen zetten waarschijnlijk een oorlog overleven. Niet de sterkste. Niet de slimste.
En het oplopen van een dodelijke ziekte is wel degelijk afhankelijk van de staat van je immuunsysteem. Dus zullen er mensen zijn die de epidemie overleven. Dat heet natuurlijke selectie. Dat gebeurt nog steeds.
Als je een embryootje mocht kiezen, kies dan een gezond exemplaar. Niet verschrikkelijk groot, niet verschrikkelijk klein. Misschien een tikkeltje intelligenter dan gemiddeld, maar ook weer niet al te slim.

steven paul | 03-03-09 | 19:19

wauw geenstijl.. een link naar een nieuwsbericht van 22 juni 2005.. (rode haren)
dat is wel actueel op dat er bij te slepen.. bedankt!

Jazz87 | 03-03-09 | 19:19

Goed idee dit. Ik wil 10 kinderen, dus ik ga maar even een latina zoeken. En dan wel blond haar natuurlijk. De superioriteit van de westerse mens zal een sprong maken als ik mij voortplant, en zeker als de kleine foutjes er uit gecustomized kunnen worden.

granaatwerper | 03-03-09 | 19:13

Folkert Meinhof | 03-03-09 | 19:06
"Genetische manipulatie is gewoon nodig" Precies, wie kan er nog leven met een lul van onder de 20 centimeter, danwel tetten onder cupmaat C? Mijn punt being, dat gen.manipulatie erg, erg voorzichtig toegepast moet worden. Er zit natuurlijk een klein verschil tussen genetische manipulatie om ziektes te genezen en genetische manipulatie om maar net iets mooier te zijn dan de rest.

Nietvoordekat | 03-03-09 | 19:11

Dat de film Gattaca nog niet genoemd is hierboven, wat een niveau....
Verder: genetische manipulatie is gewoon hardstikke nodig. Door de vooruitgang in de hygiëne, leefomstandigheden en geneeskunde evolueren we al lang niet meer. Sterker we de-evolueren! Het is óf genetische manipulatie óf op Spartaanse manier mensen met hartafwijkingen, spierziekten etc., vóór de vruchtbare leeftijd een nekschot geven. Het één of het ander, zo niet, dan hebben we over 300 jaar allemaal een ernstige erfelijke ziekte onder de leden.
En zo als ze in gattaca ook zeggen: de baby's die geboren worden met behulp van genetische manipulatie "are still YOU, only the best of YOU".
En aan alle relifundi's die moeite hebben met Genetische manipulatie, moet mijn nageslacht lijden onder ernstige ziektes vanwege uw historsiche opperFee die op één lijn is te stellen met geloof in Gandalf en Mickey Mouse? Val eens zelf deaud met een erfelijke ziekte...

Folkert Meinhof | 03-03-09 | 19:06

dr.spin007 | 03-03-09 | 18:47
Alle grappigheid terzijde, ik geloof nogmaals dat ik de onwenselijkheid van eugenetica toch enigszins aangetoond heb. Het leidt tot onwenselijke situaties.

steven paul | 03-03-09 | 18:50
Gedeeltelijk eens. Maar in een oorlog ben je toch dood als je een kogel door je hoofd krijgt, ongeacht hoe sterk of slim je bent. En als je in een epidemie een dodelijke ziekte oploopt ga je toch dood, ongeacht hoe sterk je immuunsysteem wel niet is. In het alledaagse leven speelt de natuur een veel kleinere rol dan dat het vroeger speelde, iemand die niks meer kan is niet per definitie ter dood veroordeeld.

Nietvoordekat | 03-03-09 | 18:57

Ik wil graag een albino bestellen......

Hobbykip | 03-03-09 | 18:55

@ Nietvoordekat 18:42
Ik zou ze alletwee gewoon neuken. Aangezien ik wel verplicht ben om het nageslacht te onderhouden, zal ik waarschijnlijk wel moeten kiezen. En de belangrijkste eis is nog steeds: ze moet niet zeiken.
De natuur selecteert op dit moment ook. De natuur is niet getemd, al lijkt het allemaal wat minder extreem. En wie zegt dat dit in de toekomst niet extremer wordt? Een oorlog, natuurramp of epidemie zorgt al gauw voor veel selectie.

steven paul | 03-03-09 | 18:50

Nietvoordekat | 03-03-09 | 18:42
Als een voedseltekort eerst de paupers raakt, hoeven we ook niet meer aktief te eutha.. uh... discrimineren.

dr.spin007 | 03-03-09 | 18:47

Teun van het Tuinpad | 03-03-09 | 18:40
Correctie: Nieuwe Duitser.

Nietvoordekat | 03-03-09 | 18:42

dr.spin007 | 03-03-09 | 18:24
Wapens zijn inderdaad nooit ideaal, omdat er veel verschillende doeleinden zijn. Je gebruikt bijvoorbeeld geen atoombom om iemand te arresteren, of een slingshot om een oorlog te winnen.

Overigens is vrede ook niet altijd wenselijk, een vrede onder bepaalde omstandigheden is zelfs geen vrede te noemen. Ik weet alleen zo even geen voorbeeld te noemen van iets dat beter met oorlog opgelost had kunnen worden dan met een discussie.

dr.spin007 | 03-03-09 | 18:25
Kijk, da's discriminatie. Als eugenetica zo ver doorgevoerd gaat worden dat we gaan discrimineren tegen minderbedeelden, heb ik eigenlijk m'n punt al bewezen.

steven paul | 03-03-09 | 18:25
"Beter..." Laat ik het zo stellen. Je krijgt de keuze uit twee meiden. De ene is dom en lelijk, en de andere slim en aantrekkelijk. Welke zou je kiezen? Dat lekkere wijf natuurlijk, waarmee meteen dat domme lelijke meisje huilend naar huis rent omdat ze nog steeds niemand heeft. Mensen selecteren andere mensen als partner op basis van hun positieve kenmerken, zo werkt evolutie. En dit "optimum" wordt al langere tijd niet meer bepaald door de natuur. Iemand met een gebroken been of iemand in coma zou in de natuur een overlevingskans van nagenoeg 0 hebben, maar in onze samenleving ligt dat toch net iets anders. En een voedseltekort raakt trouwens eerst de lagere lagen van de samenleving, de zogenaamde "paupers".

Nietvoordekat | 03-03-09 | 18:42

dr.spin007 | 03-03-09 | 18:28

een Oostenrijker, maar dat is 1 pot nat.

Teun van het Tuinpad | 03-03-09 | 18:40

@Elisabeth2 | 03-03-09 | 17:52
'Ik heb ooit eens een film gezien over het eeuwige leven van een familie ergens in 1750 die uit een bepaalde bron gedronken hadden'

Tuck Everlasting? (2002)
www.youtube.com/watch?v=EXX5kbRCTYs

de grote Anti | 03-03-09 | 18:30

Teun van het Tuinpad | 03-03-09 | 18:26
Maar toch, het was een rotmof.

dr.spin007 | 03-03-09 | 18:28

Teun van het Tuinpad | 03-03-09 | 18:26
Een man met visie...

dr.spin007 | 03-03-09 | 18:27

dr.spin007 | 03-03-09 | 18:20

Hij had een vooruitziende blik..

Teun van het Tuinpad | 03-03-09 | 18:26

@ Nietvoordekat 18:14
Jij maakt dezelfde fout als Hitler. Jij denkt te weten wat beter is. Slimmer, sterker en mooier hoeft voor de natuur niet beter te zijn. Een mager, angstig, slap pukkelhoofdje kan in tijden van voedselschaarste wel meer overlevingskansen hebben en dus op dat moment beter zijn. Ook dom hoeft niet perse een probleem te zijn. Wat het optimum is, maakt de natuur wel uit.
Het enige punt is dat de kans bestaat dat mensen teveel op dezelfde kenmerken gaan selecteren en dus in de verre toekomst de genetische basis van het mensenras te smal gaat worden. Maar dat is voorlopig nog niet aan de orde.

steven paul | 03-03-09 | 18:25

Nietvoordekat | 03-03-09 | 18:22
Dan zou ik meteen ook een fokverbod aan paupers opleggen, daar wordt het ras alleen maar beter van.

dr.spin007 | 03-03-09 | 18:25

dan...

dr.spin007 | 03-03-09 | 18:24

Nietvoordekat | 03-03-09 | 18:21
Brissantgranaten zijn ook niet alles.

Maar goed. Wapens zijn feitelijk nooit ideaal als je erven uitgaat dat vrede meer waard is. Als je echter de noodzaak van wapens onderkent, dat is het perfecte wapen toch wel een perfect wapen.

dr.spin007 | 03-03-09 | 18:24

dr.spin007 | 03-03-09 | 18:21
Dan heb je twee ouders die dat niet kunnen betalen. Begin je dus je leven met een handicap omdat je ouders het geld niet hadden om jou beter te maken dan je normaal zou zijn. Nou, dan voel je je knap lullig.

Nietvoordekat | 03-03-09 | 18:22

dr.spin007 | 03-03-09 | 18:17
Streven naar perfectie is altijd admirabel, alleen moeten de voor- en nadelen wel zorgvuldig afgewogen worden. Het is bijvoorbeeld goed mogelijk om een perfect wapen te maken, een wapen waarmee je een heel land in één keer van de kaart veegt. Nu zit er natuurlijk wel een groot verschil tussen het opblazen van een heel land en het aanpassen van het dna van een baby, maar ik hoop dat ik te denken geef dat perfectie soms ook niet zo ideaal is.

Nietvoordekat | 03-03-09 | 18:21

Nietvoordekat | 03-03-09 | 18:19
Niet als er keuze was.

dr.spin007 | 03-03-09 | 18:21

Teun van het Tuinpad | 03-03-09 | 18:19
Ik wou maar zeggen... Eén groot Europa...

dr.spin007 | 03-03-09 | 18:20

dr.spin007 | 03-03-09 | 18:16
Ik niet. Ik ben een niet al te lelijke gymnasiast van 1m93, dus noch pukkelig noch dom noch lelijk (hoewel dat laatste natuurlijk subjectief is). Maar je ouders verantwoordelijk houden voor een handicap, is wel erg laag.

Nietvoordekat | 03-03-09 | 18:19

dr.spin007 | 03-03-09 | 18:14
brede snelwegen.
volkswagen.
aow.

Teun van het Tuinpad | 03-03-09 | 18:19

Nietvoordekat | 03-03-09 | 18:15
Ik vind streven naar perfectie eigenlijk best wel oké. Dan voelen mensen zoals ik zich ook een beetje thuis.

dr.spin007 | 03-03-09 | 18:17

Nietvoordekat | 03-03-09 | 18:14
Tja... dan kun je altijd je oouders verantwoordelijk houden. Werd je vaak gepest met je domme pukkelhoofd?

dr.spin007 | 03-03-09 | 18:16

dr.spin007 | 03-03-09 | 18:09
Klopt, klopt helemaal. Ik wilde gewoon een keer weten hoe het voelt om een Godwin te maken.

Anyways. Zie m'n post @ 18:14 voor wat inhoudelijker kritiek.

Nietvoordekat | 03-03-09 | 18:15

Niet alles wat Hitler bedacht, was per definitie fout.

dr.spin007 | 03-03-09 | 18:14

steven paul | 03-03-09 | 18:11
Toch, ik heb ernstige twijfels bij eugenetica (dit IS eugenetica). Stel je eens voor dat je een "normaal" kind bent. Dit zorgt voor een soort van wedloop, want iedereen wil z'n kind natuurlijk net iets beter hebben dan het kind van de buren. Net iets sterker, net iets slimmer, net iets mooier, vul het zelf maar in. En dan loop je daar als slap, dom pukkelhoofdje. Niet echt een vooruitzicht waar ik het mee eens ben.

Nietvoordekat | 03-03-09 | 18:14

Ik had laatst de Pastoor weer eens aan de deur, of er al een volgende onderweg was.

Teun van het Tuinpad | 03-03-09 | 18:14

@ Nietvoordekat 18:07
Dat heb je niet helemaal goed. Het grootste verschil is natuurlijk dat A.Hitler de selectie deed na de geboorte. Het tweede verschil is dat hij het fokdoel bepaalde voor iedereen.

steven paul | 03-03-09 | 18:11

dr.spin007 | 03-03-09 | 18:07
niks menselijks is U vreemd..;

Teun van het Tuinpad | 03-03-09 | 18:11

Dat is een drogreden Nietvoordekat.

dr.spin007 | 03-03-09 | 18:09

Elisabeth2 | 03-03-09 | 17:52
Dat is een erg oud boek. De schrijver leeft nog steeds..
Het epistel is erg mooi.. i shit u not.

-Strotgrondel- | 03-03-09 | 18:09

sorry...
:-)
Ik dwaalde af.

dr.spin007 | 03-03-09 | 18:07

Verbeter me als ik het fout heb, maar is dit plan niet ook al eens een keer voorgesteld door ene A. Hitler? Iets met eugenetica?

Nietvoordekat | 03-03-09 | 18:07

En vrouwen tot hoerige pijpsletten...

dr.spin007 | 03-03-09 | 18:07

Een überras zou inderdaad mooi zijn. Om vervolgens de aap door te ontwikkelen tot perfecte slaaf.

dr.spin007 | 03-03-09 | 18:05

Ik zei het, ik zei het, eerst een kankergen uitsluiten, vervolgens elke andere inperfectie en dan creeëren we fijn een überras...

de modelburger | 03-03-09 | 18:00

Teun van het Tuinpad | 03-03-09 | 17:56
LOL

grote regelneger | 03-03-09 | 17:59

Elisabeth2 | 03-03-09 | 17:52
Dat klinkt niet als een gelukkig leven. En ik denk dat die film een sterk punt maakt: geboorte, opgroeien, pubertijd, volwassenheid, midlife, ouderdom, de dagen zat zijn, het hoort er denk ik wezenlijk bij en maakt het leven waarschijnlijk ook de moeite waard. Ik denk dat een eeuwig leven spuugvervelend is en alles om het even maakt. Lang leve de eindigheid.

grote regelneger | 03-03-09 | 17:59

Een lilliputter met een talent voor jongleren en eenwielerrijden. Altijd nuttig om iemand mee op te vrolijken.

SODEP | 03-03-09 | 17:58

Elisabeth2 | 03-03-09 | 17:54
Klopt, inderdaad waar.
Ik verbaas me iedere morgen steeds weer als ik onder de douche sta.;

Teun van het Tuinpad | 03-03-09 | 17:56

Teun van het Tuinpad | 03-03-09 | 17:49
Komt allemaal goed met dat "lust ik niet". Iedereen heeft die fase gehad en kijk maar eens wat een grote jongens en meisjes we geworden zijn.

Elisabeth2 | 03-03-09 | 17:54

Platypussy | 03-03-09 | 16:57 Juist, en daarmee worden kinderen eens te meer benadrukt als 'product' van deze maatschappij. Schandalig dit, om de eenvoudige reden die al eerder werd aangegeven: "Don't fuck mother nature, she'll fuck you right back"

Fabbro | 03-03-09 | 17:52

grote regelneger | 03-03-09 | 17:34
Ik heb ooit eens een film gezien over het eeuwige leven van een familie ergens in 1750 die uit een bepaalde bron gedronken hadden. In eerste instantie was het leuk, niemand werd ouder. Daarna werd het moeilijker, de twee zoons bleven eeuwig bij hun ouders wonen, ging uiteraard vervelen en de hele familie moest constant verhuizen omdat ze na vijftig jaar wonen in dezelfde buurt er geen spat ouder op waren geworden. Om hun heen stierf ook iedereen waar ze van waren gaan houden. De film eindigde met een trieste shot van de familie die ontheemd en wanhopig langs een snelweg liepen waar de auto's voorbij raasden.

Elisabeth2 | 03-03-09 | 17:52

o.t.

Teller begint weer een beetje te lopen gelukkig.

superjan | 03-03-09 | 17:51

Krachtmeester | 03-03-09 | 17:43
I pushed a button? :)

grote regelneger | 03-03-09 | 17:50

Zodra het mogelijk is om kindjes te engineeren wordt ook ontdekt dat de geslachtsdaad uitsluitend ongewenste effecten heeft. (kristallen bol na deze revelatie opbergt)

Sisyphos | 03-03-09 | 17:50

Wat nou als het kind niet word zoals je dat hebt aangegeven? Heb je dan garantie, of kun je het kind of de embryo gewoon omruilen voor een nieuwe?

Moeder Gans | 03-03-09 | 17:50

Elisabeth2 | 03-03-09 | 17:40
Teun heeft er 1 die in de "ik lust niks* fase zit.
Op sommige momenten zou je graag ergens de hand in willen hebben gehad.
Uiteindelijk zou ik het toch niet willen, dat gerommel enzo.
Het leven komt zoals het komt en gaat zoals het gaat.

Teun van het Tuinpad | 03-03-09 | 17:49

Bestelling:
1 meisje
groene ogen
lichtbruin haar
smalle rechte neus
hoge jukbeenderen
slank
kleine handen,voeten
rond de 1.70 lang
cup C
...
'Ow wacht,dit ging over je eigen kind ontwerpen.. uhmm.

*gaat kijken naar de diverse opties*
www.faceresearch.org/demos/average

de grote Anti | 03-03-09 | 17:49

Komende generaties zullen in retroperspectief op ons terugkijken als tamelijk achterlijke figuren die alles onder controle wilden houden, maar de voortplanting overlieten aan het toeval.

de Bree | 03-03-09 | 17:48

@ TheStef 17:44
Tja, maar jij ziet het uitgangsmateriaal dan ook dagelijks.

steven paul | 03-03-09 | 17:47

Ik heb ze lekker zelf gemaakt, met veel plezier mag ik wel zeggen, en ik vind dat het resultaat redelijk goed is gelukt.

TheStef | 03-03-09 | 17:44

Beertje Colargol gaat ten onder aan z' n eigen suikergehalte.

Fleauxe | 03-03-09 | 17:43

bottehond | 03-03-09 | 17:26 / grote regelneger | 03-03-09 | 17:34

Verplichte literatuur over de pro's, maar vooral over de contra's van het eeuwige leven:

James Blish - Cities in Flight (Steden doorkruisen het Heelal)

www.deboekenplank.nl/naslag/aut/b/img/...

STEDEN DOORKRUISEN HET HEELAL
1980, Amsterdam: J.M. Meulenhoff, Msf 165, 570pag., ISBN 90-290-1333-8, 1e druk
vert.van: Cities in Flight (1970: New York: Avon Books), vert.door: Annemarie Kindt, omslag: Chris Foss
bevat de vier romans:

ZULLEN STERREN HEN TOOIEN (They Shall Have Stars, 1957)
EEN LEVEN VOOR DE STERREN (A Life for the Stars, 1962)
AARDLING, KOM THUIS (Earthman, Come Home, 1955)
DE OVERWINNING VAN DE TIJD (The Triumph of Time, 1958)

Krachtmeester | 03-03-09 | 17:43

Beertje Colargol | 03-03-09 | 17:17
Een twee drie vier hoedje van...?

El Santo | 03-03-09 | 17:41

Doe mij nog eens. Ik ben perfect.
Als 't zover is, wij hem aan.
Ik ben ik hè.
W00t

-Strotgrondel- | 03-03-09 | 17:41

steven paul | 03-03-09 | 17:33
Ik gaf spruitjes en andijvie als voorbeeld. Kinderen lusten bijna niets. Maar je hebt gelijk dat het waarschijnlijk een aangeboren afweerreactie is van een normaal en gezond kinderlijf om dat volproppen tegen te gaan. Kinderen geven zelf wel aan dat ze honger hebben. Dat moet dan wel gestild worden met iets gezonds en niet met een zak chips of koekjes. Maar ja, kinderen en gezond eten is moeilijk.

Elisabeth2 | 03-03-09 | 17:40

@Krachtmeester | 03-03-09 | 17:36: Ik sta nergens meer van te kijken...
@steven paul | 03-03-09 | 17:36: Fijn dat dit misverstand ook weer uit de wereld is.

Fleauxe | 03-03-09 | 17:40

Jammer dat de praktijken van dit soort klinieken door Rouvoet c.s. straks weer misbruikt zullen worden om elke vorm van embryoselectie, ook die vormen die levens kunnen redden, tegen te gaan.

spanarchist | 03-03-09 | 17:37

Fleauxe | 03-03-09 | 17:34
'Skieterie', is dat niet een winkel die skates verkoopt? :)

Krachtmeester | 03-03-09 | 17:36

@Fleauxe 17:34
Ik ben geen taalpurist, maar Twents voor schijten is drieten en twents voor schieten is skeetn.

steven paul | 03-03-09 | 17:36

steven paul | 03-03-09 | 17:33
Spruiten worden allang bijna-zoet gekweekt door de The Greeneries van deze wereld. Ik ken geen kind meer die niet spruitjes houdt.

Krachtmeester | 03-03-09 | 17:35

bottehond | 03-03-09 | 17:26
Zeer zeker niet. Ik denk niet dat, indien ik zou kunnen kiezen om mijn kind eeuwig leven te geven, in staat zou zijn om daar een keuze over te maken. Wat betekent een eeuwig leven? Wordt je daar gelukkig van? Er is toch zoiets als klaar zijn met het leven? Moet iemand dan maar zelfmoord plegen terwijl hij gezond is en blijft? Allemaal lastige kwesties waartoe ik mezelf niet in staat acht om een keuze over te maken.

grote regelneger | 03-03-09 | 17:34

@Krachtmeester | 03-03-09 | 17:32: Da's Twents. Net als ' skieterie'.

Fleauxe | 03-03-09 | 17:34

@ Elisabeth2 17:29
Kinderen moet je niet manipuleren zodat ze spruitjes en andijvie lusten. Dat is namelijk nuttig. Kinderen lusten geen bittere dingen, omdat ze bitter beter proeven. Op die manier blijven ze bijvoorbeeld beter van giftige dingen af. Later, als ze voedsel zouden moeten kunnen herkennen, wordt de afkeer van bitter minder. Kinderen moet je dus niet dwingen spruiten te eten. Later als ze ouder worden, gaan ze die vanzelf wel lekker vinden.

steven paul | 03-03-09 | 17:33

Wat zullen we straks een diversitiet aan mensen hebben. Maar niet heus.
bennyvx78 | 03-03-09 | 17:29

Diversit i e t, lol. Daar ben ik dan wel weer voor, diverse tieten.

Krachtmeester | 03-03-09 | 17:32

grote regelneger | 03-03-09 | 17:17
Waarom zouden mensen niet geschikt zijn voor de door jou genoemde keuzes? De mogelijkheden op embryoselectie- en manipulatie gebied worden slechts door de voorhanden technieken begrenst.

JosVerbeek | 03-03-09 | 17:32

Yo, kunnen ze ook bepalen/afstellen of het een gay of hetro wordt?

Fleauxe | 03-03-09 | 17:32

Als dit nu een fanatieke gristen is die een en ander wil bereiken door heel hard te bidden, dan heeft dr Steinberg mijn zegen. Anders niet.

SheriffSharif | 03-03-09 | 17:32

Misschien moeten we kindertjes ontwikkelen die van seks houden. Is het pedofielenprobleem ook meteen opgelost.

dr.spin007 | 03-03-09 | 17:30

-weggejorist-

bennyvx78 | 03-03-09 | 17:29

j.fietsbel | 03-03-09 | 17:24
Jij zou best genetisch gemanipuleerde kinderen willen hebben die spruitjes of andijvie lusten ;-)

Elisabeth2 | 03-03-09 | 17:29

Vier armen, twee hoofden, twee meter tien.

P.C.M. Baas1309 | 03-03-09 | 17:27

met "aanpassen" ergens

dr.spin007 | 03-03-09 | 17:27

j.fietsbel | 03-03-09 | 17:24
Als we de regels omtrent abortus, is dat ook wel weer op te lossen. Bijvoorbeeld dat abortus is toegestaan tot de 252ste maand na de geboorte.

dr.spin007 | 03-03-09 | 17:27

grote regelneger | 03-03-09 | 17:17

Je maakt een grap.

bottehond | 03-03-09 | 17:26

Ronduit waardeloos, dat kind gaat zich later afzetten tegen zijn ouders met ik had dit niet en dat wel gewild. Dat probleem heb ik nu vooralsnog alleen als we gaan eten. Ik vind het helemaal niks.

j.fietsbel | 03-03-09 | 17:24

Beertje Colargol | 03-03-09 | 17:17
Ja(lu-hoedje).

Krachtmeester | 03-03-09 | 17:24

JosVerbeek heeft flink aan de sambal gezeten... scherp hoor!

Kapitein Oranje | 03-03-09 | 17:23

Wat dan wel een schrikbeeld kan worden is het Einstein/Monroe effect.

"Zou het geen fantastisch idee zijn wanneer wij samen kinderen kregen", vroeg Marilyn Monroe aan Einstein. "Stelt u zich eens voor. Kinderen met uw hersens en met mijn lichaam."

Einstein dacht daar even over na en antwoordde toen dat hij het een slecht idee vond. "Waar ik bang voor ben is dat wij kinderen krijgen met uw hersens en mijn lichaam."
www.shafe.co.uk/crystal/images/lshafe/...

JosVerbeek | 03-03-09 | 17:22

alpha_mannetje | 03-03-09 | 17:15
Dat weet ik niet. En ik ben er ook geen voorstander van dat mensen het eeuwige leven hebben, mijn ideaalbeeld is dat mensen gezond en zonder pijn tot hun 85-90ste kunnen leven en dan in hun slaap doodgaan.

Elisabeth2 | 03-03-09 | 17:21

mm ik zou een albert einstein, meets brad pitt, willen hebben.

Waarschijnlijk wordt dit soort onderzoek betaald door de gristenen in de usa, om het """homo gen"""uit te schakelen ;)

Henk jr | 03-03-09 | 17:18

bottehond | 03-03-09 | 17:07
het "voor God spelen" heeft volgens mij geeneens zozeer betrekking op het daadwerkelijk werken met deze technieken, maar meer met de keuzes die hiermee worden geintroduceerd. Ik denk dat dit keuzes zijn waarvoor eindige mensen zoals wij niet geschikt zijn en slechts door een (bestaand of onbestaand) oneindig wezen - God - kunnen worden gemaakt.

grote regelneger | 03-03-09 | 17:17

Laat dit nou in hetzelfde stramien vallen als dat die nazi wereldorde (nwo) eliten momenteel stiekem doen, bewust GMO gewassen naast biologische gewassen plaatsen om die te besmetten, te manipuleren, m.a.w voor godje spelen op aarde (doen socialisten nu eenmaal), alleen klopt dat niet want wat 'God' had geschapen was biologisch. Een lichtgevend kind met gele ogen a.u.b., zo een wezen zal waarschijnlijk veel minder oud worden als een biologisch kind, en dan laten de ouders straks zo een wezentje ook nog bij McDonalds genetisch gemanipuleerde sojaburgers opeten. En iedereen ziet er al zo kunstmatig uit dankzij de propaganda via die doctrinekast.

Beertje Colargol | 03-03-09 | 17:17

Kerkdriel gaat er dus op vooruit...

dr.spin007 | 03-03-09 | 17:17

Yes, we can!
Schoonzoon zoekt schoonvader!
Schoonvader zoekt schoonzoon!
Iemand zin in een deal;
Ik bestel een brunette, dubbel D, Rubenstype
Jij besteld een blonde, dubbel D, superslank en beregeyl
Als ze 18 zijn huw jij de brunette, ik de blonde!

disclaimer: selectieproces is van toepassing.
Voorwaarden: lid Powned, vermogend, geen Volvo-rijders
Eventuele reacties: ik@girlsfrombrazil.com

Kapitein Oranje | 03-03-09 | 17:17

Ik heb mijn siamese tweeling uit de DNA-strengen van Meester Sjaeck en Meester Botte al besteld - 'The Boys from Kerkdriel' worden ze hier al liefkozend genoemd. Ik kan n i e t wachten tot mijn bestelling bezorgd wordt! Ein-de-lijk gezellige discussies op het scherp van de snede aan de eettafel. Nooit meer die traag wegkwijnende winteravonden! Bedankt lievvve naz.. ehm wetenschappersTs! En nog een nagekomen bericht voor het Fatwawaan in Rome:
UP YOURS!

Krachtmeester | 03-03-09 | 17:15

@ Elisabeth2 | 03-03-09 | 17:12
Nobel streven, maar wanneer is het een erfelijke ziekte en wanneer is het een 'new feature'? En waar ligt die grens dan?

alpha_mannetje | 03-03-09 | 17:15

bottehond | 03-03-09 | 17:07
Ik weet niet of het mogelijk is om de dood uit te bannen, maar het moet absoluut mogelijk zijn om de kwaliteit van het leven aanzienlijk te verhogen. Daaronder versta ik onder andere het genetisch uitbannen van de gevoeligheid voor de mentale tumor die 'religie' heet. We leven in een interessante tijd wat dat betreft :-)
Jaap de Paap | 03-03-09 | 17:08
Graag gedaan. Google weet het beter :-)

JosVerbeek | 03-03-09 | 17:13

En ondertussen negeert men nog steeds de tig nadelen die aan kunstmatige fertilisatie verbonden zijn, zoals hoge bloeddruk, kans op vroegtijdig hartfalen, verhoogde kans op diabetes bij het kind en ga zo nog maar even door. Maar goed, men moet en zal een kind hebben en hoe leuk is het dan als het achterlijke hoofd van papsie en de haakneus van mamsie niet terug te zien zijn. Walgelijk! De wetenschap moet ergens haar grenzen kennen.

Von Flokkenstoffen | 03-03-09 | 17:13

ja en dan meteen een gen meegeven dat ze zichzelf nooit meer kunnen vermenigvuldigen.

*mompelt iets over de overbevolking*

NoObmetPeeCee | 03-03-09 | 17:12

Het zou heel goed zijn als men er op een gegeven moment in slaagt om zodanig aan het DNA of genen van eiercel en sperma te knutselen dat erfelijke ziekten en b.v. kanker niet meer voorkomen. Wat een zegen voor de mensheid zou dat zijn.

Elisabeth2 | 03-03-09 | 17:12

steven paul | 03-03-09 | 17:09
Echte mannen kunnen die verantwoordelijkheid wel aan hoor.

dr.spin007 | 03-03-09 | 17:11

Je gaat je eigen kind toch niet ontwerpen. Dan moet je later van iedereen horen dat het je eigen schuld is dat je van die etterbakken hebt. Je kunt later maar beter zeggen dat je er niets aan kon doen.

steven paul | 03-03-09 | 17:09

JosVerbeek | 03-03-09 | 17:06
Yep, dat is 'm. Thanx Jos; anders zit ik er de hele avond mee in mijn tonsuur.

Jaap de Paap | 03-03-09 | 17:08

JosVerbeek | 03-03-09 | 17:02

Mij lijkt het moeilijk voor te stellen dat de Mensch over 1000 jaar nog steeds bereid is zijn kroost met een eventuele pijnlijke langzame dood op te zadelen.
En je hebt volkomen gelijk. de gelovigen spelen inderdaad ZELF voor god door hetgeen het Menschelijk vernuft en kunnen mogelijk maakt tegen te houden.
Good thinking, dude.

bottehond | 03-03-09 | 17:07

Jaap de Paap | 03-03-09 | 17:00
Geen idee eigenlijk, ik heb 'm onlangs van iemand gehoord. Volgens mij is ie van Freek de Jonge. Kijk zelf maar: www.google.nl/search?q=stoere+verpleeg...
*respect heeft voor geheugen van JdP*

JosVerbeek | 03-03-09 | 17:06

ik heb rood haar en was nog niet van plan te gaan sterven, dus dat is iig niet waar...

frankie1313 | 03-03-09 | 17:06

van dal | 03-03-09 | 16:35 Ik ga dan gelijk naar DSM of Pernis de een of andere buis pakken, tenminste "overkill" en zeker van dat het fluoresceert.

Stroopdoos | 03-03-09 | 17:03

Ik wil een niet zo heel knap meisje, dan hoef ik er niet zoveel kloodtzakjes uit te schoppen.

Carnivoor | 03-03-09 | 17:03

van dal | 03-03-09 | 16:34
Gna gna....

Elisabeth2 | 03-03-09 | 17:03

Mengele revisited.

grote regelneger | 03-03-09 | 17:03

bottehond | 03-03-09 | 17:00
Okay, ik ben weer gerustgesteld, mijn dank..

SwaY | 03-03-09 | 17:03

maar goed dat mijn ouders dit nog niet konden, dan was ik lang, knap, atletisch en slim geweest.

HitchHiker | 03-03-09 | 17:02

bottehond | 03-03-09 | 16:56
Laten het nou net de religieuzen zijn die de upgrademogelijkheden tot nu toe hebben weten tegen te houden. Iets met 'voor godT spelen' en 'sleutelen aan de schepping'. Laat ze de vliegende vinkentering krijgen...
Dat de in het artikeltje genoemde ivf-kliniek deze mogelijkheid nu wel biedt is imho een stap voorwaarts.

JosVerbeek | 03-03-09 | 17:02

Kinderen zijn zo 1960, of ze moeten een aan/uit knop hebben.

Frappant | 03-03-09 | 17:02

Elisabeth2 | 03-03-09 | 17:00
Die van jou wel, maar er zitten ook hele lelijke tussen.

Heerlijk_gaby | 03-03-09 | 17:01

Onder het motto: prop je loeder in een broeder... Bedankt.

Jaap de Paap | 03-03-09 | 17:01

Nog even en we zijn al doodziek voordat de luier uitgaat . Dit kan allen maar zwakke doorgefokte kindertjes produceren die met hun 5de al op sterven na deaud zijn. natuur=sterkste>leeft, zwakke>sterft. Amerika -1 maar weer

Stroopdoos | 03-03-09 | 17:00

SwaY | 03-03-09 | 16:58

Hmjahh.... nou, laat het me zeau stellen: gelovige luiden zullen niet mee willen doen. Kunnen we tog nog blijven lachen om die bultenaars en dikbeglaasde brillejeauden van gristenhundelijken huize!

bottehond | 03-03-09 | 17:00

JosVerbeek | 03-03-09 | 16:47
Waar is die zin ook weer uit? Ik ken hem...

Jaap de Paap | 03-03-09 | 17:00

Bier-Sexueel | 03-03-09 | 16:59
een Bier-Sexueel Kloon?

SwaY | 03-03-09 | 17:00

Bier-Sexueel | 03-03-09 | 16:59
of iemand om grappen over te maken!

quackel | 03-03-09 | 17:00

Rooien zijn mooi!

Elisabeth2 | 03-03-09 | 17:00

Grappig, dit zgn. trucje deden m'n ouders al in 1963, gewoon puur natuur.
Was t perfecte kind, eigenlijk ben ik nog steeds perfect, helaas geen kind meer..

www.youtube.com/watch?v=wRMVaAz_SYg

Kapitein Oranje | 03-03-09 | 16:59

SwaY | 03-03-09 | 16:58
Dan maken we toch gewoon een grappenmakert?

Bier-Sexueel | 03-03-09 | 16:59

Vraag me af wat de neocons in de States hiervan vinden...
Wat is de volgende stap? Gaat nu nog om uiterlijke kenmerken, gaan we straks ook mensen kweken naar het ideale beeld zoals bij dieren? Het is niet voor niets dat de meesten wetenschappers van nazi-duitsland na de oorlog voor de VS gingen werken...

keizeradmiraal | 03-03-09 | 16:59

van dal | 03-03-09 | 16:48

Ik zou mijn kinderen mijn laatste sou en mijn winterjas geven als het nodig was.
Harteleauze! Hehehehe......

bottehond | 03-03-09 | 16:58

Whiskeyjack | 03-03-09 | 16:55
We zijn zover geëvolueerd dat we onzelf kunnen perfectioneren, da's pas evolutie. Darwin PowNed God!

Bier-Sexueel | 03-03-09 | 16:58

bottehond | 03-03-09 | 16:56
maar dan gaat toch ook uiteindelijke alle humor uit de wereld? als er nergens meer wat op aan te merken is?

SwaY | 03-03-09 | 16:58

De mongeaultjes sterven heel langzaam uit op deze wijze.
Wat moet dat nou met de jostiband dan?

Big Ern | 03-03-09 | 16:58

Zit er ook een 30-dagen-niet-goed-geld-terug-garantie op mocht het kindje toch een verkeerde oog- of haarkleur hebben?

Platypussy | 03-03-09 | 16:57

meatwuddle | 03-03-09 | 16:54
Miley Cyrus???!!! Go and buy yourself some Taste! NOW~!

SwaY | 03-03-09 | 16:57

Whiskeyjack | 03-03-09 | 16:55
evolutietheorie is een fabeltje. lees de Bijbel maar.

quackel | 03-03-09 | 16:56

*gaat Heroes kijken voor inspiratie*

SODEP | 03-03-09 | 16:56

Het zou eensch tijd worden dat de Mensch de hem ten dienste staande technieken in gaat zetten om ons eigen soort flink te upgraden.
Zo kan men genetisch bevorderen dat gevoeligheid voor religiositeit verdwijnt, crimineel gedrag uitgebannen wordt, nare ziektes en daarmee onnodig lijden voorkomen etc etc
De Mensch kan een glorieuze toekomst tegemoet gaan als hij zijn eigen Lot in handen neemt.
Bring it on!

bottehond | 03-03-09 | 16:56

Dicht flikkeren die kliniek.

Adriaantjeeeeeuh | 03-03-09 | 16:56

JosVerbeek | 03-03-09 | 16:52
doe nou ff mee man... :p

SwaY | 03-03-09 | 16:55

Ik dacht dat jullie van die Darwin freaks waren, dit is gewoon creationisme! Waar moet het heen met de evolutie?

Whiskeyjack | 03-03-09 | 16:55

quackel | 03-03-09 | 16:54
Ja sorry, die kudtbeesten ook altijd.

Bier-Sexueel | 03-03-09 | 16:55

ik heb 3 kinderen straks!
Rocky Balboa
Carmen Electra
en........
....
Miley Cyrus!!!!

meatwuddle | 03-03-09 | 16:54

Bier-Sexueel | 03-03-09 | 16:53
nou verpest je het.

quackel | 03-03-09 | 16:54

quackel | 03-03-09 | 16:52
Daar hebben we proefdieren voor.

Bier-Sexueel | 03-03-09 | 16:53

ziekelijk! dan kunnen ze ook baby's met allerlei ziektes kweken en daar experimenten op uitvoeren om die ziektes te bestrijden. klinkt best wel ziek, toch?

quackel | 03-03-09 | 16:52

Dan heb je er nu een Jos, veel plezier ermee!

dr.spin007 | 03-03-09 | 16:52

oud.. had ik vanochtend al gehoord op BNR

Twigg | 03-03-09 | 16:52

:-)

dr.spin007 | 03-03-09 | 16:52

dr.spin007 | 03-03-09 | 16:49
Willianus Wortelus | 03-03-09 | 16:49
Ik wist niet dat ik een vrouw/ega had...

JosVerbeek | 03-03-09 | 16:52

JosVerbeek | 03-03-09 | 16:47 je vrouw leest zeker niet mee?

van dal | 03-03-09 | 16:51

dr.spin007 | 03-03-09 | 16:49
lol!

SwaY | 03-03-09 | 16:50

JosVerbeek | 03-03-09 | 16:47
Ik wist niet dat jouw vrouw verpleegster is.

dr.spin007 | 03-03-09 | 16:49

quackel | 03-03-09 | 16:48
ja.. dat kan ook..? *grijnst*

SwaY | 03-03-09 | 16:49

JosVerbeek | 03-03-09 | 16:47 Wat een mooie beschrijving van uw ega.

Willianus Wortelus | 03-03-09 | 16:49

@dr.spin007 |16:44
En zonder schaamhaar, om het Rouvoet moeilijk te maken.

fuckje | 03-03-09 | 16:48

ben ik uitgekauwd?

Bluebook | 03-03-09 | 16:48

SODEP | 03-03-09 | 16:48
haha

quackel | 03-03-09 | 16:48

maar de op ouderwetse gemaakte kinderen.. het waren achteraf bekeken wel de twee duurste neuqjes die ik ooit gedaan heb. maar dat weet je later pas..

van dal | 03-03-09 | 16:48

Je kunt alleen maar kiezen uit eigenschappen die al aanwezig zijn in het zaad of eitje. Laat het nou net zo zijn dat ik precies over zaad beschik waar alle genetische eigenschappen in zit. Wie of wie heeft zo'n eitje en wil een expirimentje uitvoeren?

Feroy | 03-03-09 | 16:48

SwaY | 03-03-09 | 16:47
ja ik dacht dus wat wil je doen.. :P

quackel | 03-03-09 | 16:48

Eigelijk is dit toch vooral goed nieuws voor de pedo's van deze wereld; Ontwerp een leuk kindje om mee te spelen.
De meeste ouders zijn toch blij met hun kindje en zien niet eens dat 't uberlelijk is.

Heerlijk_gaby | 03-03-09 | 16:48

Normaal ben ik niet zo tegen dit soort initiatieven, maar dan wel als het om oplossen van ziektes gaat een geen Mengele praktijken.
.
Ik zeg platgooien die kliniek, zijn mij toch een tikkeltje te verkeerd bezig.

Jezweetzelluf | 03-03-09 | 16:48

Of een puppy, dat zou ook leuk zijn.

SODEP | 03-03-09 | 16:48

Dus zelfs een überlelijke verpleegster uit Dokkum met rugzak en hangtieten kan nu knappe dochters ter wereld brengen?
*perspectieven ziet*

JosVerbeek | 03-03-09 | 16:47

van dal | 03-03-09 | 16:45
wat wil je dan?

SwaY | 03-03-09 | 16:47

Het nadeel is dat je nu een mokkel in elkaar kan zetten, maar de volgende generatie heeft er pas plezier.

die ene van daarzo | 03-03-09 | 16:47

Hoe moet je dat in godsnaam uit gaan leggen aan je kind :P

"Hoi zoon."
"Hoi pap, waar is mama ?"
"Heb je niet, een machine heeft jou gemaakt"

*Kind huilt*

Biefstuk | 03-03-09 | 16:47

een neger met blauwe spleetogen, volgaarne!

quackel | 03-03-09 | 16:47

Mag ik er een met een dubbele foef?
Hier opeten.

dr.spin007 | 03-03-09 | 16:46

Als je dit zo doet dan ist niet jou kind toch? Alst kind niet op jou lijkt dan mis je toch ook de vreugde van dat het kind op jou lijkt? En als het dan mislukt? Ben je dan ongewenst? Ik zou het niet zo doen, maar gewoon lekker old-fashioned (onbeveiligd) rampetampen tijdens de ovulatie.

Nickel Son | 03-03-09 | 16:45

but.. wwjd?

van dal | 03-03-09 | 16:45

cram | 03-03-09 | 16:41
Nou dan wens ik jou veel plezier .... de rest van je leven..

SwaY | 03-03-09 | 16:44

Grote tetten en bij de geboorte meteen 18 als het even kan. Inpakken graag want het is een cadeautje. En rap een beetje.

dr.spin007 | 03-03-09 | 16:44

... zo zijn de smurfen dus ontstaan...?

HennyHenny | 03-03-09 | 16:43

van dal | 03-03-09 | 16:39
Uiteraard ik wil dat die kinderen dat krijgen wat ik ze te geven heb samen met vrouwtje dan. Meer niet. Lukt het niet? dan maar geen gezinnetje. 'k had al wel 20 jaar vader kunnen zijn maar afgezien daarvan. Puur natuur! *geitenwollen sokken ophangen gaat*

Stroopdoos | 03-03-09 | 16:43

oh... wat leuk.. Ik wil nog steeds geen kinderen..

SwaY | 03-03-09 | 16:43

*besteld een kopie van ome Geert*

lens_uit_de_struik | 03-03-09 | 16:43

Doe mij maar een albinoneger. Ik heb gehoord (van een zeer betrouwbaar persoon cache.boston.com/universal/site_graphi... ) dat als je daarvan de botten vermaalt en door een shake mengt om het op te drinken, je het eeuwige leven kan verkrijgen.

SODEP | 03-03-09 | 16:42

Neuqen is zeau 2008.

cram | 03-03-09 | 16:41

Ja maar dan is het ook geen verassing meer als t kidnje er uit komt

BigBananas | 03-03-09 | 16:40

ik ook hoor stroopdoos:)

Freedom68 | 03-03-09 | 16:40

Later ontvangen de Amerikanen dagvaardingen en schade vergoedingen voor geleden leed a 10.000.000 per stuk misvormt of "kinderziektes"in het embrioale systeem

Stroopdoos | 03-03-09 | 16:40

Roodharige mensen zijn.... nou ja, laat ook maar zitten.
Fantastisch idee, laat het eugenetica-debat maar komen. Ik ben er klaar voor.

Fleauxe | 03-03-09 | 16:40

@ van dal | 03-03-09 | 16:39

Ik weet niet. ten opzichte van mensen met zwak zaad e.d. vind ik het wel een goede uitkomst, dat ivf.

HAGELSLAG | 03-03-09 | 16:40

Stroopdoos | 03-03-09 | 16:36 met een vrouw geneukt, en die kreeg er kinderen van, van dat geneuk.
maar, met ivf enzo.. ze kunnen nog van alles verzinnen, ik blijf gewoon de ouderwetse manier doen.

van dal | 03-03-09 | 16:39

Eentje met een mute-knop graag.

PisFinger | 03-03-09 | 16:38

En ik maar zoeken naar een knappe vriendin om m'n kinderen er enigzins leuk uit te laten zien.

Heerlijk_gaby | 03-03-09 | 16:38

Nee. Moet je je voorstellen dat je een "gewoon" kind bent tussen al die "übermenschen". Recept voor minderwaardigheid. En waar houdt het dan op? Eugenetica mag gebruikt worden om ziektes en complicaties tegen te gaan, maar dit vind ik gewoon echt te ver gaan.

Nietvoordekat | 03-03-09 | 16:38

@mutsaerts.. kruizen, meervoud van kruis.
maar in het geval van een kruisje zetten..

aankruisen.

aan elkaar en met een 's'.

van dal | 03-03-09 | 16:37

Zo'n "Eva van de NOS-gezicht" compleet met dikke tieten, kan dat?

worm | 03-03-09 | 16:37

Dit staat mij ook tegen eigenlijk

Fragony | 03-03-09 | 16:36

Don Sputare | 03-03-09 | 16:35
Dat pasfotootje naast uw naam doet anders vermoeden.

Bier-Sexueel | 03-03-09 | 16:36

van dal | 03-03-09 | 16:35
oh? Vertel? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Stroopdoos | 03-03-09 | 16:36

Doe mij eens een kleine Sjuul Paradijs

KoningKudo | 03-03-09 | 16:35

eugenetica

azijnseikerT | 03-03-09 | 16:35

Wel handig, want wat ik ook doe, mijn kinderen willen maar niet op mij lijken...

Don Sputare | 03-03-09 | 16:35

Doe mij maar een verrassing van de dag meneer! Of een chef's creatie

Stroopdoos | 03-03-09 | 16:35

Stroopdoos | 03-03-09 | 16:32 neuk eens met een benzinepomp.

van dal | 03-03-09 | 16:35

Mooi, maar ik zou het niet zo snel willen./

Reez | 03-03-09 | 16:35

Weet niet hoor, mijn vriendin zegt altijd "don't fuck with mother nature, she'll fuck you right back"....

Freedom68 | 03-03-09 | 16:35

aan kan kruizen?????

h.a.n.s. | 03-03-09 | 16:34

designkinderen.. het moet niet gekker worden. zonder al die flauwekul heb ik twee prachtkinderen, echte schoonheden want ze lijken op mij.

van dal | 03-03-09 | 16:34

Zou je ook een boerka kunnen ontwerpen?

De Eeuwige Pessimist | 03-03-09 | 16:34

Blauwgrijze huid, zwarte ogen met asblondhaar en van die elvenoren, zeg maar net aan de onderkant van de twee meter dat lijkt me wel wat.

alpha_mannetje | 03-03-09 | 16:34

Van mij mogen ze! Leve de wetenschap!

El Santo | 03-03-09 | 16:34

Waar gaat dit heen.

Bos Hout | 03-03-09 | 16:33

Doe mij maar een groene met roze sproetjes, wit haar en paarse ogen!
*ongeduldig afwacht*

Stroopdoos | 03-03-09 | 16:32

Mijn kinderen worden sowieso al heel mooi.

HAGELSLAG | 03-03-09 | 16:32

Ik wil wel een aziatische met blond haar en blauwe ogen. Als ik toch mag kiezen.

Willianus Wortelus | 03-03-09 | 16:32

Kan ik ook geweaun een een foto van sjaakdeslinksesul insturen?

Bier-Sexueel | 03-03-09 | 16:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken