Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rouvoet: hulpverlening voortaan in handen van God

hulpkerk.pngWe zeiden het al eerder: die gristelijke 'hulpverlening' gaat nog eens heel groot worden in Nederland. Kwetsbare kinderen brainwashen in naam van God is dan (nog) wel een taboe, maar zodra je het hulpverlening noemt is er opeens geen vuiltje meer aan de lucht. Want hulpverlening is Altijd Goed en hulpverlening hebben we NODIG in de wijken. Zie bijvoorbeeld Youth for Christ in Amsterdam of Gezonde Liefde die in Tilburg seksuele voorlichting geeft. Vraag niet wat Gezonde Liefde adviseert aan beginnende homo's die in de knoop zitten, of hoe Youth for Christ aankijkt tegen onze automutilerende gothic jeugd. Die kunnen waarschijnlijk rekenen op een kinderbijbel en anders een enkele reis naar de hel. Maar goed, het is hulpverlening en dus is het goed. Zo vindt men ook in Almere waar gisteren het gristelijke buurthuis The Rock is geopend door niemand minder dan minister Rouvoet. De minister sprak hier lovende woorden over de gristendienstverlening, en gooide meteen maar even de scheiding tussen kerk en staat over boord: "Juist op het lokale vlak raken kerk en overheid elkaar direct. Jongerenwerk is lokaal werk en daarin moeten kerk en overheid hun beider verantwoordelijkheid kennen." Ja mensen, kerk en overheid gaan gewoon samen! Ook burgemeester Jorritsma ziet het he-le-maal zitten en heeft de zak subsidie al klaar liggen. NL ProbleemJeugd, wees blijde, jullie zijn gered. De Here is met jullie.

Reaguursels

Inloggen

Minder geloven..
Meer doen Minister A.Rouvoet..

Kinderombudsman | 18-02-09 | 12:52

-weggejorist-

Razoorsharp | 18-02-09 | 12:11

-weggejorist-

bennyvx78 | 18-02-09 | 00:46

-weggejorist-

bennyvx78 | 18-02-09 | 00:43

Precies, het is een Cultes des Doods oftewel een ernstig hersenafwijking.

jeugdzorgmedia | 18-02-09 | 00:19

Nog even over de god die er niet is van de liefde die er niet is en die je alleen na de dood zal ontmoeten (mits aan alle voorwaarden voldaan is). Het idee achter evangelisatie is dus dat de dood aantrekkelijk blijft. daarom is een veiligheid ingebouwd die zelfdoding moet voorkomen. Je mag dus je hele leven naar de dood verlangen. Of je kan martelaar worden zoals dat in sommige religieuze kringen een traditie aan het worden is.

Maar iig biedt evangelisatie geen oplossing voor de problemen van de mensen die hulp nodig hebben. Volledige zelfontplooiing is toch al geen makkie in deze maatschappij, dus laat religie er als 'ultieme probleem oplosser' er alsjeblieft buien.

Thunderchild | 17-02-09 | 19:50

Hoe lang loop ik dit al te schreeuwen als Vader van Alicia Lauxen ?
Kinderen worden gejat onder valse voorwenselen en sommigen in dit soort Sekte's geplaatst... Jawoll kinderen uit ongelovige gezinnen... het leger des Onheils b.v is hier heel goed in.

jeugdzorgmedia | 17-02-09 | 19:24

En ja, ik heb iets tegen evangeloseren over de rug van jongeren die hulp behoeven. En dan kan men over 'zingeving' mekkeren, maar houvast willen geven aan iets ongrijpbaars lijkt mij weinig zinvol. "Ja, maar er is er altijd 1 die over je waakt". Ja, niet degene die dat tegen je zegt natuurlijk, maar een zekere 'god' die je nooit zal zien. Dat wil zeggen, je zal hem alleen zien als je dood bent en geleefd hebt volgens de regels van het boek van deze 'god'. Mooi als je diep in de put zit en liefde toch al als een holle term over komt. De god die er niet is van de liefde die er niet is. Dat zal er in gaan als koek. Je moet de mensen tenslotte binnen hun eigen belevingswereld benaderen.

Wat ze nodig hebben is zelfvertrouwen en het gevoel dat ze werkelijk serieus genomen worden. Dat er naar ze geluisterd wordt. Dat ze zien dat ze als persoon best een hoop kunnen. Eigenwaarde en zo meer. Daar is geen god voor nodig.

Thunderchild | 17-02-09 | 19:24

Sinds wanneer zijn kerk en staat gescheiden? Geloof er niets van..

Jc.B | 17-02-09 | 19:11

@ mezelf:
Waarschijnlijk bedoelde ik ' down to earth' . Trouwens, als je van je geloof af valt door toedoen van anderen, ben je dan: Powned to Earth?

Thunderchild | 17-02-09 | 18:19

@ongelikte beer:

Klopt wel enigszins. Groeperingen gedragen zich nu eenmaal dilatant. Maar dat is niet slechts aan gristenen voorbehouden. Tis meer een algemeenheid en niks bijzonders dus.

Maar gadverdegadver, wat word ik kotsmisselijk van dat zalvende 'waarheids lievende' volk dat altijd het beste met iedereen voor heeft die in hun straatje wil meedenken. En alles om maar een plaatsje naast god te kunnen veroveren. Niks altruisme gewoon fown to earth eigenbelang. En er is niks mis met eigenbelang, het stoort me alleen altijd enorm dat het zo schijnheilig onder een mom van liefdadigheid en wereldverbeteren wordt gestopt.

Thunderchild | 17-02-09 | 18:15

-weggejorist-

Ongelikte Beer | 17-02-09 | 17:49

-weggejorist-

Ongelikte Beer | 17-02-09 | 17:46

@ Herrbirk | 17-02-09 | 16:53
Jij hebt zo te zien overal kritiek op... Kom jij dan eens met een opbouwende oplossing... Die christelijke organisatie probeert met liefde en barmhartigheid iets te bereiken bij die jongeren. Nu jij weer. Jij komt met termen als "christentuig" en "niet al te slimme klote Wilders" en met "die christenrollatorlijers" en je komt met het is nu of nooit voor de jeugd.... Ga jij een voorbeeld stellen voor de jeugd met je o zo positieve kijk op het leven?

Flipski | 17-02-09 | 17:17

Is er in Nederland niet eens een positief ingestelde millenial met een zak poen die dit zootje christentuig de macht uit handen gaat nemen en echt grote vraagstukken aan gaat pakken? Voel je alsjeblieft geroepen als je van politiek houdt en een beetje intelligent bent. Het is nu of nooit voor de jeugd. Met dit soort christenrollatorlijers glijdt ons land de afgrond van de conservatieve, middelmatigheid in. Wie o wie geeft dit land weer wat pit gloeiende peer,
strakz gaat die chagrijnige, intolerante, niet al te slimme klote Wilders ons land verstieren. Kom op gasten wie verzint een nieuw plan?

Herrbirk | 17-02-09 | 16:53

Rouvoet is bepaald niet mijn favoriete politicus maar dit is dom gelul.
Wees blij dat uberhaupt iemand is die iets wil doen in dat soort verpauperde teringwijken. En het reguliere jeugdwerk van de overheid sucks helemaal dus dan dit maar. Beetje pragmatisch mee omgaan.

Eikenhout | 17-02-09 | 16:50

@ dr.spin007 | 17-02-09 | 13:32

Aan je bijzondere woorkeuze te lezen voel ik vrij veel woede? Klopt dat. Ach joh de soort liefde maakt mij niks uit (voor mij is God liefde). Ik denk niet dat jij kan beweren dat elke liefde valse liefde is...

Flipski | 17-02-09 | 16:25

@ zovoklets | 17-02-09 | 13:33

Dank je wel... Voelt goed he..? Liefde zenden in plaats van frustratie, woede en intolerantie. Moest GeenStijl eens proberen.

Flipski | 17-02-09 | 16:24

valt me dan weer zwaar tegen van die Jorritsma...

lourilex | 17-02-09 | 16:06

@bennyvx78 15:08

Komkom, niet zo somber, het krachtigste wapen tegen georganiseerde religie is nog altijd gezond verstand, en wat tussen je oren zit is iets waar CDA/CU nooit aan kunnen tornen.
Verder kunnen die ultra-grefo's van SGP helemaal niets, ze halen altijd wel één of twee zetels maar ze zijn (voorlopig) veel te klein om ooit in de regering plaats te nemen nog los van het feit dat ze zó sterk verschillen van CDA/CU dat een combi met SGP waarschijnlijk nooit een feit wordt.
Ik "doe" graag oudere vrouwen (koffiemuts, let je op?) vanwege het feit dat die niet meer zitten te wachten op kinderen, een uitgangspunt van de "C" partijen.
Ik heb reeds op 12 jarige leeftijd ontdekt dat ik geen kindermensch ben, en ik sta niet toe dat een Rouvoet met een kladblokje in mijn slaapkamer staat.
Helaas zijn jongere vrouwen nog steeds beïnvloedbaar door hetzij de kerk, hetzij de familie en ik werk daar niet aan mee.
Dat ik dan als een "ongelovige zaadverspiller" te boek komt te staan, boeit mij niet.
Ik ga voor aards plezier en ik geloof niet in de hemel, noch de hel.
Dat kunnen ze ons niet verbieden, wat ik achter mijn gordijnen en in de slaapkamer doe is mijn zaak!
Net zo als werken op zondag, kopen op zondag, niet naar de kerk en vloeken wanneer mij dat goed uitkomt.
Wie houd mij tegen?

necrosis | 17-02-09 | 15:58

necrosis | 17-02-09 | 15:24
Oké, aardig van je. Kwaad worden is menselijk, kwaad blijven des duivels. Zo formuleerde mijn lieve moeder zaliger dat.

En tja, het moet maar eens afgelopen zijn met al die kindertjes produceren, misschien helpt het als de kinderbijslag wat naar beneden wordt geschroefd.

En als jouw kater nu maar met een lief klein vals terriërtje met lange scherpe tandjes kan opschieten, komt alles dik voor elkaar.

En nu ga ik naar de Tweede Kamer luisteren. De vrouw met de hamer zit geloof ik klaar (ook oudere vrouw dus kijken!).

koffiemuts | 17-02-09 | 15:50

@koffiemuts 15:06

Kwestie van veel energie (geen ADHD), één van de redenen waarom oudere vrouwen.... etc, vul zelf maar in
Overigens ben ik nooit zo actief op slappe topics, gggristenbashen behoort echter tot mijn hobbies, flitspalen (de ontplofte) en koffiemutsen trouwens ook.
Enne, ik heb je koffieban maar weer opgeheven, wat is een koffiemuts zonder koffie?

necrosis | 17-02-09 | 15:24

@de laatste man

Idd als er nog nonnen waren, waren de ziektekosten iig een stuk lager!!!!

FIGJAM | 17-02-09 | 15:18

In Dord zit ook nog zo'n holding genaamd De Hoop onder leiding van Dhr T Stortebeken...

FIGJAM | 17-02-09 | 15:16

Of mutsaerts krijgt alleen maar flutonderwerpen, of hij/zij is niet in staat leuke stukjes te schrijven. Dit is een van de betere Mutsaerts stukken, en toch is het niet boeiend, grappig en gaat het over een non-issue. Maar dat is waarschijnlijk enkel mijn bescheiden mening

Tariq el Watefaq | 17-02-09 | 15:13

-weggejorist-

bennyvx78 | 17-02-09 | 15:08

necrosis | 17-02-09 | 14:43
Ha vriend, je springt als een vlo op neer tussen de topics! Ik heb je al bericht onder Johnny de Mol! Onder Wilders. En onder....., ben de draad kwijt!

koffiemuts | 17-02-09 | 15:06

Christen worden is niet zo erg, met name als de probleemjongere moslim was. Met name moslim meisjes die als boksbal gebruikt zijn. Ik vind het een positieve vorm van integratie.

granaatwerper | 17-02-09 | 14:54

@Sikkeneur | 17-02-09 | 14:40:

Over het algemeen blijken betrokkenen niet echt gediend van aandacht en/of hulp. Dus ik zie niet in waarom je een probleem hebt met mijn statement.

Ik wil het dan ook geen discriminatie noemen, ik laat de doelgroep in z'n waarde. Dat willen ze namelijk graag (vandaar ook dat ze het verdommen te integreren). Ze weten het toch allemaal beter en ze hebben het recept voor de perfecte samenleving al eeuwen voorhanden (het Grote Sprookjesboek van Mo de Kinderneuker) dus wie ben ik om die mensen lastig te vallen met allerhande ongewenste aandacht?

miss poes | 17-02-09 | 14:47

Rouvoet moet ook nodig geholpen worden en wel op dezelfde manier als dat ik mijn kater heb laten "helpen".
Het zal zijn mening niet veranderen maar het voorkomt dat er nog meer Rouvoetjes komen.
Hoog tijd voor een maximum aantal kinderen per ouders in dit land, tenslotte zijn atheïsten/ levensgenieters vaak kindervrij terwijl die kerkschapen maar blijven fokken!
Enne... Teun (die van het tuinpad), pissen in het wijwaterbakje, dat spul drinken ze toch niet?
How about een flinke scheut accuzuur of is dat weer iets tè?
In ieder geval een zorgelijke ontwikkeling omdat ik merk dat dankzij Grijs 1 het gelovige deel van de samenleving aan invloed wint, ik dacht toch echt dat het 2009 was maar nu ga ik toch twijfelen.

necrosis | 17-02-09 | 14:43

miss poes | 17-02-09 | 14:33

Ja, laten we die vooral uitsluiten van hulp... zoiets heet discrimineren.

Sikkeneur | 17-02-09 | 14:40

Waarom klinkt "gristelijke jongerenwerker" toch altijd weer een beetje ranzig?

koolteer | 17-02-09 | 14:39

-weggejorist-

Kim Hartveld | 17-02-09 | 14:38

Trombonez | 17-02-09 | 14:29

Waarom zou je, er word je op de OK-tafel niet eerst een bekering opgedrongen.
Het staat die brave arts vrij om zijn leven zingeving te geven zoals hij/zij wil. Mogelijk is het zelfs de drijfveer geweest om jouw leven te redden.
Begrijp je dat?

Sikkeneur | 17-02-09 | 14:36

Hulpverlening via de kerken is prima toch? Ik zie geen enkel probleem.

Zolang het via de reguliere kerken verloopt is het goed, zodra de Mosketen er ook bij betrokken worden is het natuurlijk wat minder. Dan komt de hulp op het verkeerde adres aan: de bodemloze put van Allah en consorten.

miss poes | 17-02-09 | 14:33

-weggejorist-

Ondie | 17-02-09 | 14:29

-weggejorist-

Edammertje | 17-02-09 | 14:29

@sikkeneur

Ik zou niet weigeren; zijn wetenschappelijk onderlegde methode heeft niets met zijn verknipte opvatting voor het bestaan van een god te maken. Ik hoop dat ik de goede man of vrouw nog op mijn sterfbed van die waarheid kan doordringen.

en nee, god bestaat echt niet. Wat wel bestaat is Wetenschap. Religie is voor mensen die te stom zijn om te onderkennen dat ze niet alles kunnen bevatten.

Trombonez | 17-02-09 | 14:29

Mijn god druppelt nog na van een verse pisbeurt en het navocht dat god verlaat na meer nobel gebruik van god, is behoporlijk vervelend, heel het huis van god plakt.

J.N. de Kabelpen | 17-02-09 | 14:28

De overtuiging dat je hulp moet verlenen mag je dus wel uit het luchtledige grijpen maar niet uit een religie.

Bologna | 17-02-09 | 14:28

Trombonez | 17-02-09 | 14:23

De kans dat een gristelijke arts een wetenschappelijk onderlegde methode heeft ontwikkeld die jou mogelijk ooit het leven red is vrij groot, maar je kan natuurlijk altijd weigeren.

Sikkeneur | 17-02-09 | 14:27

@Edammerje: hij is verzonnen. En het kan per definitie dus niet eens een hij of een zij zijn. Het is niet. god bestaat niet; stop met zeuren en geniet van het leven! :)

Trombonez | 17-02-09 | 14:26

"hulpverlening voortaan in handen van God"
Is goed! Dan hoeft er dus ook geen geld heen ! Die almachtige God die roggelt ut wiel ............

Hobbykip | 17-02-09 | 14:24

En weer een subsidie tempel die gerund wordt door zichzelf over de bol aaiende religierakkers.
Of een dergelijke plaats nou een kerk of een buurthuis heet, de uitkomst is hetzelfde.
Neuken en drugs zijn slecht, overgave aan meneer pastoor is goed...

da wizard | 17-02-09 | 14:24

-weggejorist-

Edammertje | 17-02-09 | 14:24

jeugdhond moet natuurlijk jeugdhonk zijn. :) Zat nog met christenhond in m'n hoofd. (:

Trombonez | 17-02-09 | 14:23

Ik wordt zo misselijk van dit soort berichten... we zitten met z'n allen in een crisis en die bebrilde dropl*l van een Rouvoet gaat even lekker 't geloof loslaten op jeugd die gewoon lekker aan het werk geschopt moet worden. God bestaat niet; en een jeugdhond op zijn (met kleine z) leer is derhalve complete onzin. Laten we maar eens gaan beginnen met een wetje die er voor zorgt dat MIJN (met hoofdletters) belastingcenten worden uitgegeven aan wetenschappelijk bewijsbare zaken.

god, (kleine g) waren er maar snel weer verkiezingen... hopen dat die jokers die op de patij van hun here (kleine h) stemmen door deze crisis eens een beetje tot inzicht komen dat je er niet komt met pappen en nathouden.

Trombonez | 17-02-09 | 14:22

Modderkip | 17-02-09 | 14:18
Ik ben ook wel eens moe geworden van een gristenmeisje. Was in 's Gravenmoer, 1977... Zij was 19, ik 17... Onverzadigbaar was ze. Oh zalig verleden...

dr.spin007 | 17-02-09 | 14:22

Als de 18-jarige dames bij The Crack er een beetje uitzien, mogen ze die god uit mijn broek halen en er even overheen plassen met hun eigen god.

J.N. de Kabelpen | 17-02-09 | 14:21

Tjah... gelovigen.
Daar word ik zo moe van.

Modderkip | 17-02-09 | 14:18

Ik heb nog nergens zoveel bier gezopen als in een kerk.

OoO | 17-02-09 | 14:18

Isser | 17-02-09 | 14:13

Leuk die kruizen door haar nippels.

Die gaat wel erg ver in de liefde voor haar God.

Teun van het Tuinpad | 17-02-09 | 14:17

F. von Zeikhoven | 17-02-09 | 14:07
Helemaal waar inderdaad, dat goedbedoelende element. Maar het draait hier wel ff om het steeds breder en onoverzichtelijker wordende schemergebied tussen het publieke en het privé-domein.
Kerken die democratisch tot stand gekomen asielwetgeving frustreren, wethouders die Islamlesjes ongevraagd in het openbaar onderwijs willen proppen of een mandaatloze MP die meent uit te moeten dragen dat gelovigen een beter leven leiden (lees: lijden) dan ongelovigen: allemaal gevaarlijke, branchevervagende en in mijn ogen soms zelfs staatsondermijnende activiteiten. Hoe 'goed' deze ook bedoeld zullen zijn. De vinger mag en zal niet de hele hand worden. Punt.

Krachtmeester | 17-02-09 | 14:16

dewareik | 17-02-09 | 14:14
Ohhh... man...
Jij hebt foute pillen.

dr.spin007 | 17-02-09 | 14:15

Isser | 17-02-09 | 14:13
Leve de vrijheid.

dr.spin007 | 17-02-09 | 14:14

-Gristenbashtopic nr. 5248 CHECK!
-Week Target behaald CHECK!

Mutsaerts, ga echt eens je gristenfrustraties afreageren op je barbiecollectie!

En verder...

A. Waar geeft Almere GEEN subsidie voor...
B. Wees blij dat er wat aandacht voor jongeren is, want geen aandacht krijgen als puber = op negatieve manier aandacht zoeken...=overlast voor medemens=oppsoring verzocht= Bubba
C. Sinds wanneer is liefde/aandacht voor medemens hebben het alleenrecht van een staat of kerk? Is dat geen universeel streven?
D. En ja, nu maar hopen dat de hordes hongerige pedo's hun sollicitatiebriefjes voor de vrijwilligersfunctie nog niet hebben opgestuurd...

NEXT!

dewareik | 17-02-09 | 14:14

F. von Zeikhoven | 17-02-09 | 14:07

Ik ken een hoer met 1 tand die zich laten proppen voor 10 eu.
Ze heet Maria, dat kan toch geen toeval zijn?

Teun van het Tuinpad | 17-02-09 | 14:12

*heerlijk Dreetje Rouvoet op de achtergrond aanzet (vragenuurtje) en gulp vast openritst*

widtvoet ® | 17-02-09 | 14:10

Jaap de Paap | 17-02-09 | 14:01

4 bakjes is voldoende Jaap ( midag ).
De Doopvont gebruiken we als poepdoos.;

Teun van het Tuinpad | 17-02-09 | 14:09

Kun je die gespannen opwinding even van het beeldscherm afwenden F. von Zeikhoven?

dr.spin007 | 17-02-09 | 14:08

De welzijnszorg in 0031 wordt letterlijk al eeuwen als volgt gedaan. In de behoeften van gelovigen wordt voorzien door het kerkgenootschap waar ze bij horen. Zondergelovigen worden door de staat geholpen. De kosten van de zorg aan gelovigen werd opgebracht door de kerkgemeente, de staatszorg door belastingen. Sinds echter in de jaren 70 de geitenwollensokkenwelzijnzorg door slinks werd opgelegd, deden de kerken een stapje terug. Alhoewel men grootschalige welzijns- of ziekenzorg wel in onderlinge samenwerking bleef organiseren, maar daar ook van de staat geld voor ging krijgen. Voorzover het niet uitloopt op ongevraagd proppen van geloof dit of dat, is er niks verkeerds aan het feit dat kerken in het welzijnsgat springen dat in de jaren 90 door overheidsbeleid is veroorzaakt en dat tot op de dag van vandaag niet meer is hersteld. Ik zou niet tè krampachtig moord en brand schreeuwen, er zijn genoeg religieuze hulporganisaties actief in Nederland die hun voldoening niet halen uit het winnen van zieltjes in ruil voor hulp, maar uit het verlenen van die hulp zèlf.
*met gespannen opwinding op het eerste gristelijke bordeel wachten doet*

F. von Zeikhoven | 17-02-09 | 14:07

Frits Juppenklooster | 17-02-09 | 14:05
Klevende pagina's...

dr.spin007 | 17-02-09 | 14:06

*M109 op Almere richt*

dr.spin007 | 17-02-09 | 14:05

Sex in de bijbel dus.

Frits Juppenklooster | 17-02-09 | 14:05

Ezekiel 23:20 Yet she increased her whorings, remembering the days of her youth, when she played the whore in the land of Egypt (20)and lusted after her paramours there, whose members were like those of donkeys, and whose emission was like that of stallions. KJV- 20 For she doted upon their paramours, whose flesh is as the flesh of asses, and whose issue is like the issue of horses.

Frits Juppenklooster | 17-02-09 | 14:04

Thorbecke draait zich (weer eens) om in zijn graf.

buurvanurk | 17-02-09 | 14:04

er is nu een inhaalcampagne gaande voor de vacinatie van de 12 tot 16 jarige meisjes tegen de SOA baarmoederhalskanker
Die christenen willen hun eigen kinderen hier niet eens tegen beschermen vooral in de biblebelt dorpen is het een groot probleem er wordt wel geent maar de GGD medewerkers houden stiekem de achterdeur open zodat meisjes geent kunnen worden zonder dat de rest van het dorp er schande van spreekt
oh oh wat leven we toch in een moderne maatschappij

jemoederkijktmee | 17-02-09 | 14:03

Geheel volgens de Grrristelijke traditie dus, dat zal Wilders wel kunnen waarderen.

Nyg | 17-02-09 | 14:03

De Kerk/Staat weer eens voor de deur.
Na jaren wankelen op het vinketouw zijn beiden back with a vengeance.
Arme wij.
Arme armen.
Arme iedereen.
Tijd voor de Reformatie, versie 2.0 - van Kerk én Staat dit keer.

Krachtmeester | 17-02-09 | 14:03

"Geef ze even de kans en ze staan alweer op jouw kosten blij te wezen." het CDA,
het zal niet de laatste keer zijn dat ik deze van je citeer, echt mooi, ROFL

Rogue1 | 17-02-09 | 14:03

"Ik haaaat gristenen"
gargamelmodus/uit

Koekje-dr-bij? | 17-02-09 | 14:02

Als jij een paar lessen spelling neemt, wil hij dat best doen.

FrontStabber | 17-02-09 | 14:02

@dr.spin007 13:47

Waar menige kerk toch vaak vooral soep uitdeelt ("uw ziel voor dit kommetje opgewarmd slootwater aub.") ziet men nu blijkbaar mogelijkheden om deze zelf tot zich te nemen als het Lichaam van de BelastingbetalerT. Op die manier.

widtvoet ® | 17-02-09 | 14:02

Teun van het Tuinpad | 17-02-09 | 13:42
Kep vier wwbakjes voor je klaargezet Teun. Kun je het daarin kwijt denk je? Anders zet ik het doopvont er ook bij. ;)

Jaap de Paap | 17-02-09 | 14:01

Gagte heer Rouwvoet,
Ik heb hier twee tafels staan met tien geboden.
Wilt u die om uw nek binden en een duikje in de hofvijfer nemen??!!!

Bar_Type | 17-02-09 | 14:00

Isser | 17-02-09 | 13:56
In de gevallen dat het uitzicht mij niet bevalt, sluit ik de ogen...

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:58

Teun van het Tuinpad | 17-02-09 | 13:55
Het is in dit tijdsgewricht ook helemaal niet erg om regelmatig eens naar je eigen gezeik te luisteren. Kan namelijk heel verfrissend zijn.

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:57

widtvoet ® | 17-02-09 | 13:46

Hete brij, daar houden Gristen niet van.
Ze draaien er altijd omheen.

Teun van het Tuinpad | 17-02-09 | 13:57

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:53
Als ik op het strand ben en om mij heen kijk zou een verbod op topless zonnen een godsgeschenk zijn. Dat biertje daarentegen daar moet iedereen vanaf blijven er zijn grenzen.

Isser | 17-02-09 | 13:56

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:44
... van het Tuinpad.
Ik water waar ik kan.

zovoklets | 17-02-09 | 13:47

ghe, zo had ik het nog niet bekeken.

Teun van het Tuinpad | 17-02-09 | 13:55

God, god. Wat nu god? God in mijn reet. Opgedonderd met je god.
@Van Ebbinge, of zoiets, wat heerste je column, man.

J.N. de Kabelpen | 17-02-09 | 13:53

Isser | 17-02-09 | 13:51
Ik zie een gristofascistische staatsgreep in de dop. Als we zo doorgaan, is het afgelopen met het topless zonnen en het biertje op een zwoele zondagnamiddag.

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:53

In de USA hebben ze WEL een echte scheiding van kerk en staat, in Engeland is de koningin baas van de regering en de staat, is geen scheiding dus.
En in Nederland is een fictieve scheiding van kerk en staat, anders zouden partijen met een religieuze achtergrond wel verboten zijn.
Jorritsma als ex-VVDér valt me toch tegen.. Verder zie ik niet in wat er christelijk is aan hulpverlening. Beetje hypocriet want aan de andere kant geloven ze dat alle ongelovigen zullen branden in de hel. Alles wat je over geloof zegt is teveel.. het is te belachelijk om over te redetwisten.

Cunard | 17-02-09 | 13:52

im=ik

Isser | 17-02-09 | 13:52

Maar wel goed dat er wat aan de Gothics gedaan worden.

Mac The Ripper | 17-02-09 | 13:52

Goed initiatief. FF die bontkraagjes bekeren en je bent meteen van de problemen op straat af. Im zie een win/win situatie.

Isser | 17-02-09 | 13:51

Ik ben God, en ik ben egoïstisch.

Dus sterf.

DumpendeDenn | 17-02-09 | 13:50

God. Donder op met je god. God in mijn broek.

J.N. de Kabelpen | 17-02-09 | 13:49

Wat een achterlijke achtergestelde aap... Doe eens evolueren!

Alcoholic | 17-02-09 | 13:48

widtvoet ® | 17-02-09 | 13:46
Kerkensoep? Ik ken wel erwtensoep en kervelsoep.

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:47

Teun van het Tuinpad | 17-02-09 | 13:42

Ik water i.p.v. Wij water?

zovoklets | 17-02-09 | 13:47

Kerk en soep gaan prima samen.

widtvoet ® | 17-02-09 | 13:46

Dat deden door de eeuwen heen veel gelovigen. Bij gebrek aan eigen ideëen en wilskracht stort men zich in het geloof en hoopt dat die redding brengt.
Van Rouvoet hoeven we in deze economische crisis dus ook niets te verwachten.

knight03 | 17-02-09 | 13:45

Teun van het Tuinpad | 17-02-09 | 13:42
Teun de Doper? De nieuwe god van ...

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:44

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:39

De staat is nimmer seculier geweest en gij wetende dat, daarvoor is de gristelijke cultuur teveel verweven in de maatschappij.

Sikkeneur | 17-02-09 | 13:43

Tyler-Durden | 17-02-09 | 13:42
Opvanghuis voor 18-jarige borderlinemeisjes?

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:43

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:39

Ik denk dat ik straks maar even langs een kerk rij en in het wijwaterbakje ga plassen.
Als protest en omdat het kan.

Teun van het Tuinpad | 17-02-09 | 13:42

Bah hebben die figuren nooit geschiedenisles gehad, in de franse revolutie waren ze al verder dan sommige ministers in dit land...

Pantheist | 17-02-09 | 13:42

Owwwwwwwwwwwww... het gaat over de bijbel? 1 Kor. 13 over liefde. En ik maar denken dat het smeuige sex betrof.

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:42

Subsidie voor gristenen is een prima initiatief........


....... als ik als atheïst ook subsidie zou krijgen voor mij clubje........

Tyler-Durden | 17-02-09 | 13:42

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:34

Ik heb het over Nederland, maar goed je hebt een punt, ... overigens doen ze het nog beter dan de regering hier, daar knallen ze het over de balk.

j.fietsbel | 17-02-09 | 13:41

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:35
'A whole new ball game'

zovoklets | 17-02-09 | 13:40

@dr.spin007
zal wel 13e couplet of vers zijn uit het betreffende boek, lijkt me sterk dat de bijbel een gangbang voor dat aantal promoot.

Andy Botwin | 17-02-09 | 13:40

dondermuis | 17-02-09 | 13:38
AMEN

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:40

Teun van het Tuinpad | 17-02-09 | 13:38
Het is een grijze dag voor de seculiere staat Teun, wat ik je brom.

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:39

De linkse subsidesponsen zullen wel vol zitten. Heeft minder dan niks opgeleverd.
Als de kerk t beter kan; mijn zegen hebben ze.

HaveXS | 17-02-09 | 13:38

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:32

Onder het mom hulpverlenig gewoon ordinair zieltjes winnen.
Dat is het.
Stelletje judassen!

Teun van het Tuinpad | 17-02-09 | 13:38

Sikkeneur | 17-02-09 | 13:33
Wellicht. En misschien kreeg 'ie ook geen zakgeld, want dat moest dus naar de arme kindjes i.p.v. naar een walkman.

Watler | 17-02-09 | 13:38

-weggejorist-

dondermuis | 17-02-09 | 13:38

Yep op de zelfde manier kwam Hamas ook aan de macht in Gaza, het wachten is nu op de raketbeschietingen..

Gifkikker | 17-02-09 | 13:37

Ho even wat wil je nou nog meer
knap maatwerk van onze lieve heer
"t kan natuurlijk effkes duren
maar 't misschien wel beter dan iemand van de welzijnmaaffia in te huren

pielewaaier | 17-02-09 | 13:36

Scheiding van Kerk en Staat en nog geen scheiding van Staat en Religie vrees ik. Als dat namelijk zo was waren de Christelijke Partijen illegaal.

Hoewel dit gevalletje wel aardig tegen de grens aanzit vrees ik dat het toch allemaal wettelijk geoorloofd is.

Meneer | 17-02-09 | 13:36

Andy Botwin | 17-02-09 | 13:34
zovoklets | 17-02-09 | 13:32

Helder wat betreft Kor. Maar wat is nu 13 over liefde? Ik ken wel 13 over rood.

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:35

j.fietsbel | 17-02-09 | 13:32
Moet jij eens in de schatkamners onder de St. Pieter in Rome gaan kijken...

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:34

@dr.spin007
korintiers, ook weer een bullshitverhaal uit ome god's sprookjesboek

Andy Botwin | 17-02-09 | 13:34

Ik word niet gauw kwaad, maar nu moet ik toch even kwijt, dat ik die gristelijke klootzakken spuug- en spuugzat zijn. Tegelijk met de islam zullen we onze pijlen ook op het gristendom moeten richten. Het is net onkruid. Geef ze even de kans en ze staan alweer op jouw kosten blij te wezen.
Zo kan ik me nog goed herinneren hoe mijn dochter, die ik opzettelijk naar een openbare school had gestuurd, thuiskwam met verhalen over Jezus. Het bleek dat de juf een gelovige was. Ze bleek echter bereid, op mijn verzoek, met haar zendelingenwerk op te houden. Tja, je baan is toch net even belangrijker dan de Here.

Het CDA | 17-02-09 | 13:33

Watler | 17-02-09 | 13:31

Denk je dat Stockton 'm tussen de billen heeft gehad ofzoiets?

Sikkeneur | 17-02-09 | 13:33

Flipski | 17-02-09 | 13:29

Ik geloof dat jij wel wat liefde kan gebruiken.
*Zend liefde*

zovoklets | 17-02-09 | 13:33

Middeleeuwen 2 here we come.

Kets22 | 17-02-09 | 13:33

Kerken weten doorgaans beter met hun geld om te gaan dan al die gesubsidieerde instanties van nu, dus wat is er mis met dit voorstel.
Toevallig leven we in Nederland, en ja daar zijn nog veel mensen die naar de kerk gaan.
Dat jij daar toevallig niks aan vind N-utstaerts wil nog niet zeggen dat het plan zo verkeerd is, in elk geval beter dan dat stukkie wat jij hier plemp.
Slap suggestief gelul, baalt dat hij lid is van een dergelijke pauper club, zit met spanning op zijn kwartje rente te wachten, heb ik hard nodig in deze tijd.

j.fietsbel | 17-02-09 | 13:32

Flipski | 17-02-09 | 13:29
Rot toch op man. Dit is verkapt geld wegsluizen naar de gristelijke kerken en dat terwijl er sprake is van een recessie! Ik wil niet door een gristenmongool geholpen worden. De liefde van god is valse liefde.

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:32

Indoctrinatie is verboden, behalve als je de kerk bent. Leuk ook, om altijd de rechtsongelijkheid in het voordeel van gelovigen uit te zien slaan.

Nietvoordekat | 17-02-09 | 13:32

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:29
Is toch die Cor uit Inthiejuh?
Wel lekker hoor al die liefde. Obesitas probleem wordt zo ook opgelost.

zovoklets | 17-02-09 | 13:32

"En Ik zeg u, dat gij The Rock zijt, en op deze rots zal Ik mijn gemeente bouwen en de poorten van het dodenrijk zullen haar niet overweldigen."

Schoorsteenveger | 17-02-09 | 13:32

Amen @ Flipski
Ik heb de GS burelen altijd al verdacht van een jeugdtrauma t.a.v. De Kerk.

Watler | 17-02-09 | 13:31

Allahoe Akbar!

shaaque | 17-02-09 | 13:30

illuvatar | 17-02-09 | 13:26
Oe, uebergeyle teksten.

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:30

Er zijn mensen die hun medemens proberen te helpen. Vanuit een gelovig standpunt. Schandalig ja. Hoe durf je. Mensen zijn bezig met zingeving en geloven. En blijkbaar mag dat niet van GeenStijl. Je moet in helemaal niks geloven en alles kudt vinden. Gezellig. Ik hou niet van mensen die geloof opdringen... Maar liever iemand die mij helpt vanuit liefde en zijn of haar geloof (ik ben christen.. maar een ieder die vanuit liefde mij wil helpen (atheïst, boedhist, hindoeist, moslim.. zal mij een zorg zijn) maakt mij niks uit) heb ik nog liever dan azijnzeikers die alles wat geloven is klote en kudt vinden. Waar je ook in wilt geloven. Als dit de uitkomst is van je geloof (maakt me niks uit welk geloof dat is), respectloosheid, negativiteit en frustratie) mag je toch stevig gaan afvragen waar je dan mee bezig bent... Maar dit ben ik... Ik ben niet de weg. waarheid en het leven...

Flipski | 17-02-09 | 13:29

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:22

Hmm, ik dacht meer aan St. Antonius, Diaconesse, het voormalige Johannes de Deo..

Sikkeneur | 17-02-09 | 13:29

kwoot:
„Dit jongerencentrum is tot stand gekomen door en draait om de liefde, de liefde van God.” Hij las uit 1 Kor. 13 over de liefde".

Wie is die Kor? Is dat keiharde porno of slechts een beetje een soort Chick?

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:29

De aap komt nu uit de mouw, letterlijk..
Gristenfundamentalisme als oplossing voor sociale en economische problemen.
NL moet op dit moment de meest Gristelijke regering in Europa hebben (op Italianen na)

Stroopdoos | 17-02-09 | 13:28

-weggejorist-

RientjevdAersmade | 17-02-09 | 13:28

@dr.spin007 | 17-02-09 | 13:17
Je kunt haar meelokken door de volgende tekst (wel eerst even in de spiegel oefenen of het geloofwaardig overkomt: "Meisje, ik draag een groot kruis, als jij mijn kruis wil verlichten, laten we dan voor het zingen de kerk verlaten"

illuvatar | 17-02-09 | 13:26

@ RandyCouture | 17-02-09 | 13:24
Maar stuur jij dan ook die André Rieu CD terug?

Pa Cartwright | 17-02-09 | 13:26

Gelijk heeft Rouvoet; door hulpverlening aan God uit te besteden kan de overheid flink bezuinigen. Slim bekeken van 'm.

Walter Rathenau | 17-02-09 | 13:26

RandyCouture | 17-02-09 | 13:24
Daar krijg je spijt van jochie...

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:25

-weggejorist en opgerot-

RandyCouture | 17-02-09 | 13:24

Toch kan gristelijke hulperij best wel erg zinvol zijn!
Bijvoorbeeld: plaats lastige bontkraagjes vanaf 6-jarige leeftijd uit huis, om heropogevoed te worden in strrrrreng-grrrristelijke pleeggezinnen of instituten.
In Staphorst of Ootmarsum.
Bidden en werken, bijbel lezen voor het eten, des zondgas tweemaal naar de kerk, op klompen lopen, zuurkool met spek, rode kool met half-om-halfballetjes!
.
Moet jij eens kijken.
Hebben die "wanhopige" allochtone ouders MORGEN hun etterkroost opeens volkomen onder de duim.

Merlot | 17-02-09 | 13:24

Die Noteboom is dan wel weer heel eerlijk, en windt er gewoon geen doekjes om. Subsidie prima, als de overheid maar niet de inhoud van het werk gaat bepalen...
"The Rock heeft een aanvraag ingediend voor subsidie voor onder andere coaching en individuele begeleiding. Het jongerencentrum zelf wil geen subsidie ontvangen, omdat de overheid dan ook de inhoud van het werk zal willen bepalen, zei Noteboom desgevraagd."

Schoorsteenveger | 17-02-09 | 13:23

Kerk en Rouvoet:houden jullie ze dom, houden wij ze arm.Leve onze grijze kabinet

Andy Botwin | 17-02-09 | 13:23

Sikkeneur | 17-02-09 | 13:16
Zoals het Zuiderzeeziekenhuis?

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:22

Dus in Almere is een House of Gotic Rock geopend? Ok, wat is het adres?
*slayer sweater aantrekt*

illuvatar | 17-02-09 | 13:22

Godward | 17-02-09 | 13:20
Volgens mij is het een kwestie van de mens.

zovoklets | 17-02-09 | 13:21

RandyCouture | 17-02-09 | 13:11
3 topics tegelijk bevuilen? Dat kan nooit goed gaan.

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:21

Rouvoet heeft ongelijk. Hulpverlening is niet iets van de kerk en de staat, maar alleen van de kerk. De belastingsgeile staat moet zich niet bemoeien met deze belangrijke zaken. Laat mensen zelf maar bepalen wat ze met hun hardverdiende centen doen. Communisme is zóó 1922, Stockton.

Godward | 17-02-09 | 13:20

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:17

Met een goddelijk sausje bedekken mag altijd.

zovoklets | 17-02-09 | 13:19

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:17

Met Dr. in je nick moet het niet zo moeilijk zijn een carrière minded zustertje het bezemhok in te lokken..

Sikkeneur | 17-02-09 | 13:19

Kan ik daar ook mijn seksuele nood in een gristenmeisje lozen?

dr.spin007 | 17-02-09 | 13:17

Och. dat concept van scheiding tussen Kerk en Staat was Amerikaanse toestand.

*En stapje naar veuren, én een stapje terug.... En een stapje naar voren,...*

zovoklets | 17-02-09 | 13:17

@RandyCouture | 17-02-09 | 13:11
Overal je textje spammen levert je op een gegeven moment een ban op, krijg je je centen eauk niet mee terug.
Bezint eer ge begint. Nu is het te laat. We hebben niet alleen je ip adres, ook je bank-of gironummer en woonadres.
Vluchten kan niet meer en je GS-paspoort teruggeven is de vloek van de GS-kerk op je nek halen. Big vleesboom is watching you!

illuvatar | 17-02-09 | 13:16

Toch waren het de kerken die ooit begonnen met hulpverlening, in barre en goede tijden... Veel ziekenhuizen dragen nog de naam van hun Patroon.

Sikkeneur | 17-02-09 | 13:16

Och, een beetje tucht er in slaan kan geen kwaad.

Warme bakker | 17-02-09 | 13:16

We gaan gewoon hard Amerika achterna. Daar zijn geloof en staat officieel ook gescheiden, maar in de werkelijkheid heb je daar als openbare atheïstische politicus geen kans, dat is gewoon politieke zelfmoord. En dan te bedenken dat de founding fathers openlijk hun vraagtekens hadden bij het bestaan van een god.

Hoera achteruitgang zullen we maar denken...

unanimo | 17-02-09 | 13:15

Hee Reaufoot, Weet dat Hoeren en tollenaars U zullen voorgaan

SilenceOuttaSpace | 17-02-09 | 13:15

toch ben ik wel benieuwd wat de Gristenen met "beginnende homo's " wil gaan doen.
Een jurk aantrekken zoals de pastoor?
Alles over het kruis van Jezus vertellen?
Het kruis en Jezus verheerlijken?
Opties genoeg..

Crematorium_de_Asbak | 17-02-09 | 13:15

*iets met heel vaak popned.nl aan voelt komen*

widtvoet ® | 17-02-09 | 13:15

Die gristenbrainwashing onder het mom van hulpverlening kan 0031 missen als kiespijn. Het is gewoon bijbelpropaganda verspreiden onder makkelijk beïnvloedbare jeugd, niets meer, niets minder. Wat dat betreft hadden de communisten gelijk: Religie is de opium van het volk. Maak ze op jonge leeftijd verslaafd en stel je toekomst zeker.

Bier-Sexueel | 17-02-09 | 13:14

Ik ben in den Here halelujaaaa, laten we ons geld vooral nuttig besteden

protocus | 17-02-09 | 13:13

Tja, dat laatste had 'ie misschien niet moeten zeggen. Maar wat wil je, met 'zonder geloof kun je niet functioneren'-JP-de-MP als baas ?

Niet voor Jan | 17-02-09 | 13:12

-weggejorist-

RandyCouture | 17-02-09 | 13:11

en God zag dat het goed was.

Vadertjemak | 17-02-09 | 13:11

Kerken zijn een stuk goedkoper dan gesubsidieerde hulpverleningsclubjes of ambtenaren, ze draaien grotendeels op vrijwilligers.

de laatste man | 17-02-09 | 13:08

WTF??? Is er weer geld dan?!

Professor | 17-02-09 | 13:08

Die Gristenen altijd.."Jongerenwerk is lokaal werk"Ja gristenen.. lokaar handwerk word er bedoeld.!

Crematorium_de_Asbak | 17-02-09 | 13:07

mooi zo

de aap | 17-02-09 | 13:07

Iets is beter dan niets

grote regelneger | 17-02-09 | 13:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken