Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gezocht: iemand met een kijkkastje

hitlercat.pngWij kennen met z'n allen heel veel mensen, toch kennen we helemaal niemand die zo'n kijkcijferkastje in huis heeft. Want we willen wel eens wat meer weten over hoe kijkcijfers tot stand komen. Mensen die zelf de zogenaamde Taris 5000 kijkmeter (gebruiksaanwijzing) in huis hebben mogen dit niet melden. Maar wellicht ken u één van de ongeveer 2800 man die bepalend zijn voor onze kijkcijfertjes. Sinds we bezig zijn met dat PowNed willen we namelijk alles heel graag weten. Dus kent u iemand? mail ff naar het bij u bekende adres van de redactie @ geenstijl. Bij voorbaat dank! Waarom we dit willen weten? Inhoudelijk praten over kijkcijfers, en vooral HOE ze tot stand komen is zo'n beetje het laatste taboe in Hilversum. We willen even wat vragen stellen, meer niet...

Reaguursels

Inloggen

@Physc | 19-02-09 | 15:35

Kijk eens aan meneer weet hoe een onderzoek uitgevoerd hoort te worden! :)
Nou dan is met uw comment meteen het probleem opgelost, geen reden om uit te zoeken wie de eigenaren van de kijkkastjes zijn zonder dat te weten weet je al bijna zeker dat het een ZEER onbetrouwbaar onderzoek is.

Ok_Insanity | 21-02-09 | 13:14

"Per dag kijkt een NL'r ca 3uur TV en TV heeft ook een belangrijke culturele en maatschappelijke betekenis"........... *kuch*. Ik ben lange tijd terug afgehaakt, de amusementswaarde, de culturele en maatschappelijke betekenis ontgaan mij volledig, ik heb steeds een vreselijk deja vu en ik heb de indruk dat ik alleen reclame zit te kijken. Is btw heerlijk rustig als je ineens beseft dat je niks mist als je niet kijkt. Nog leuker wordt het als je geen bekende Nederlanders meer kent. Kijkcijfers? Laat ze er lekker in stikken. Ik heb ineens veel meer tijd voor andere leukere dingen. Oh ja, alleen voor Top Gear en andere Britse humor zet ik de TV nog aan.

pe4444 | 20-02-09 | 23:28

De enige nuttige informatie die ik heb is dat als iedereen digitale televisie gebruikt, kijkcijfers gewoon objectief bepaald kunnen worden ;)

Makkelijk | 20-02-09 | 19:01

Belgische gebruiksaanwijzing. Vond die zachte g's al zo vreemd!

dr. Weegbree | 20-02-09 | 16:51

@frickY
"en uiteraard wil ik mijn NAW-gegevens niet aan Joris geven."
Daar hoef je niet bang voor te zijn, de vereniging powned heeft gewoon een privacy policy en moet aan bepaalde eisen voldoen hoe ze met die persoonsgegevens om gaan. In principe zijn je NAW gegevens net zo veilig bij Powned als bij de tros, avro, ncrv etc.

Escovan | 20-02-09 | 16:03

@ CoJoNes
Idem hier. Ik ben erg blij dat er eindelijk een partij opstaat die de onzin niet langer slikt. Alleen ik waak er nog even voor dat die paritj niet met andere onzin net zo hard verder gaat.
Eerst zien, dan geloven, en uiteraard wil ik mijn NAW-gegevens niet aan Joris geven.

frickY | 20-02-09 | 14:58

@ CoJoNes | 19-02-09 | 15:46
Spijker, kop, au.
Helemaal mee eens, ik wil best lid worden, alleen al om het syseem te tarten, maar overtuig me ook eens met volwassen argumenten.

E.Colli | 20-02-09 | 12:21

Ik snap niet waarom dat nog steeds de norm is. Wij met uber internet verbindingen e.d. Is het echt zo moeilijk om dan een klein informatie berichtje terug te sturen met het programma waarop wordt afgestemd voor langer dan 5 minuten bijvoorbeeld? Of is dat weer privacy gevoelig? Zolang ze niet het ip adres/tv adres? erbij vermelden is er toch niets aan de hand.

King_Me | 20-02-09 | 12:19

-weggejorist-

BierBier | 20-02-09 | 11:15

was ik niet, dat was een marocaan

chriske | 20-02-09 | 10:41

Kijk... die p0rn channels halen dus nooit hoge kijkcijfers... Die mensen hebben nml geen kastje :P

luclodder | 20-02-09 | 09:38

geinig, ik wil ook zo'n kastje.
lekker meebepalen wat op de buis komt, ook al heb je zelden tijd om echt te blijven kijken.

Vitayalin | 20-02-09 | 09:07

een blik werpend op die handleiding, wil ik niet weten wat voor enge mensen aan zo'n onderzoek meedoen... Ik denk hypocriete ex-kerkgangers die toch enig wrok voelen en zich (gigantisch nep) voorbeeldig gedragen. Van dat volk dat gruwelt van een haar op een bankstel, maar stiekem harde tepels en bobbels krijgen bij het zien van de eerste de beste agent in uniform.. en nog altijd geilen op een aai over de bol?
*kots*

maar goed, geenstijl, kijk nou eens onderaan pagina 26 > Aanmelden
dus: nederlandse evenknie zoeken + undercover "representatieve" burger uit eigen omgeving opzoeken + backtrace naar en connecties met geenstijl uitwissen + die persoon laten opbellen + aanmelden = doel bereikt.
hèhè, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan, of niet dan?

bij een donkerbruine stem aan de andere kant van de lijn die zegt dat het niet zomaar kan, vraagt u sinds wanneer ze geen "representatieve" personen meer aannemen. In dat geval hang je op, wis je dit topic en weet je genoeg: dan is er meer aan de hand:
[ ] ouwejongens-krentenbrood / vriendjespolitiek
[ ] Kastjes bestaan niet, "kijkcijfers" *kuch* wel
[ ] Kastjes hebben voor jullie geen nut, jullie hebben onderbuik

Dat laatste is in elk geval waar.

Nforcer | 20-02-09 | 06:21

*schrijft zich in voor een kijkcijferkastje, aangezien het enorm veel geld oplevert (zie gebruiksaanwijzing) en maar HEEL weinig werk is*

screwyouimgoinghome | 20-02-09 | 01:32

Kheb de hele dag gezeten: niet reaguren, niet, niet.. Maar na 2 bier kan ik het niet laten. Wat moet je met kijkcijfertjes wanneer de leden gevraagd kunnen worden? U bedient óns toch? Niet de paupers?

photto | 20-02-09 | 01:11

Beëlzebul | 19-02-09 | 20:44: "Met internet zijn de stats immers glashard..." En de Paashaas bestaat ook heus echt.

Mr Dixit | 20-02-09 | 00:23

Ik ben een paar jaar terug gepolst om mee te doen aan het onderzoek, maar ben er toen niet op ingegaan. Omslachtig gedoe allemaal.

Terry | 19-02-09 | 23:39

@ CoJoNes | 19-02-09 | 15:46
Goed betoog waar ik mij volledig bij aan kan sluiten.
@ Rutger;
Grow Up!!

MANK | 19-02-09 | 23:01

edit ... geregistreerd worden

koffiekannetje | 19-02-09 | 22:53

beetje speedreading gedaan, weet niet of iemand t al bedacht had, maar anders......

we kijken digitaal met splitter met retour verkeer. Toch vrij simpel dat dan zonder enige moeite de zenders, kijktijd, zappmomenten, enz. gratis en voor niets registreert.

duh...

koffiekannetje | 19-02-09 | 22:52

Kunnen jullie niet gewoon contact opnemen met GfK? Vragen of jullie inzage kunnen krijgen in de populatie van de steekproef? 2800 huishoudens zou gewoon representatief moeten zijn. En met een aantal van deze mensen gaan praten gaat dan weer geen representatief beeld geven, niet bepaald nuttig dus.
GfK is gewoon een onafhankelijk panel bureau, zelf ook wel eens met een product van ze gewerkt. Zeer professioneel en zeker representatief.

Fritsert | 19-02-09 | 21:25

Hoxha oelewapper, die kastjes worden alleen nog in Belgie gebruikt. Check gebruikesaanwijzing...

Reutel | 19-02-09 | 21:11

Oh en geloof je echt in satan enzo dan ben ik je man, ik ben een engel en in uw ogen dan ook gevallen waarschijnlijk omdat ik bi ben.
Maar eej waren het niet ook mensen die mijn broer Jezus aan twee planken nagelden.
En het gezegde zie je wel met pasen een andere betekenis gaven bij het weglopen.
Die joint heeft de bijbel niet gehaald maar de rest is geschiedenis.

Beëlzebul | 19-02-09 | 20:48

De manier waarop kijkcijfers geteld worden is fout en niet van deze tijd.
POWNED ligt in de smaak en dat valt de redactie nu op.
Met internet zijn de stats immers glashard, een miljoen kijkers is waar te maken met byte counters.
Dat zie ik die zwakke 1,2duizend zogenaamde kijkenluister onderzoek kastjes niet zo snel doen.
En ook zal een gereformeerd of christelijk stel uit indoctrinatie er eerder voor kiezen mee te doen dan de vrije student/burger/gezin met koters en geen kerk.
Die hebben wel wat beters om aan te denken.

Beëlzebul | 19-02-09 | 20:44

Ik denk niet dat het de redactie om de cijfertjes gaat, het zou wel fijn zijn als ze al die kastjes via mail kunnen benaderen en de mensen zover kunnen krijgen om op vrijdagavond op veronica af te stemmen.... is ook tactiek..

lourilex | 19-02-09 | 20:32

Jaren geleden hebben wij een maand zo'n ding in huis gehad. Heel vervelend, voornamelijk omdat wij met z'n vijven waren en dat ding constant ingesteld moet worden op het aantal mensen dat aan het kijken is. Na een week had iedereen het wel gezien... Zullen leuke kijkcijfers zijn geweest die maand :P

FleXz | 19-02-09 | 20:23

Ik denk dat het begrip "kijkcijfers" een grote Hoax is. Ik ken een paar mensen die dicht bij het vuur zitten en zelfs zij geloven er niet in. Kijkcijfers zijn er slechts als excuus om sommige programma's op de buis te houden of ze er juist vanaf te halen.

Awan | 19-02-09 | 20:12

5000 kastjes op 7 miljoen huishoudens. Jaaaaaa dat is wel representatief.

Iefje | 19-02-09 | 20:08

@CoJoNes | 19-02-09 | 15:46 Alles goed met je? Het klopt wel wat je zei maar die 50K zijn er allang, dat heb ik 2weken geleden al gehoord in een restaurantje in Blaricum van iemand die achter me zat . (Ok, het was Ted de braak) Waarom denk je anders dat G-Unite verder niet op de comments zoals jij plaatste ingaat, ze lachen zich nu al een krul in hun lul en laten iedereen verder geweaun doorgissen, ik dacht dat jij dat eauk wel doorzag. Powned komt er wel!

gigi gorgonzola | 19-02-09 | 19:57

-weggejorist-

Gunba | 19-02-09 | 19:57

Statistisch gezien is een steekproef van 2800 zeker representatief. Zeker als rekening is gehouden met levering van die kastjes in een gespreid aantal soorten huishoudens.
De mensen die hier aan meedoen echter, zijn toch een groep die niet representatief is. Het zijn dezelfde mensen die bereikbaar zijn voor telefonisch onderzoek ed. Steeds meer blijken die onderzoeksmethodes niet meer te voldoen.

Ome Gijs | 19-02-09 | 19:39

@lelijkevent | 19-02-09 | 19:13 .... LOL!!!!

Miss Dushi | 19-02-09 | 19:31

die meting is zo onbetrouwbaar als wat,
wie kijkt er terwijl je het weet dat je afgekeken wordt, nou nog naar private spice... :-)

Dagobert | 19-02-09 | 19:28

@ CoJoNes | 19-02-09 | 15:46
Helemaal met je eens. GS, kom nu eens met echte ideeen, dan wil ik ook best wel lid worden als die me bevallen. Met banden leeg laten lopen, kijkkastjes openschroeven en ballen laten jeuken krijg je geen omroep op poten, laat staan het omroepbestel op de knieen.

Petrus de Rewa | 19-02-09 | 19:26

Bij kijkcijfers bepaalt de Staat, en de Oranjes, hoe ze de meeste SOEPSUDIE aan hun welgevallige 'journalisten' kunnen toekennen. Voor de rest is natuurlijk alles geheim voor de belastingbetalers. Die hebben er niets mee te maken hoe die 'kijcijfers' tot stand komen. Laat ze gewoon doen en die 1,500.000.000,- voor de Publieke Omroep betalen.

Johan de Witt | 19-02-09 | 19:25

Pffff...'k zat even de gebruiksaanwijzing door te kijken.... om daar aan mee te doen moet je wel over militaire dicipline beschikken. Als er iemand weggaat of bijkomt moet je dat meteen aangeven etc. Man man man.... wat een gedoe, ik zou dat ding meteen door 't raam flikkeren.

rapunzelklokje | 19-02-09 | 19:21

Vroeger keek ik nog wel eens naar de VARA. Toen Pritt Stift nog gewoon Marck Burema heette en hij daar nog werkte.

Knip | 19-02-09 | 19:14

keb schotel en het gaat geen mens aan wat ik wil en ga kijken * zet weer een pr0nkanaal op*

lelijkevent | 19-02-09 | 19:13

Onderzoeksmethode al jaren geleden onderuit gehaald. Bij Philips wilden de onderzoekers weten of de hoeveelheid licht van invloed was op de arbeidsproductiviteit. Meer of minder licht bleek geen enkele invloed te hebben. De arbeiders gingen harder werken, met het idee dat er op ze werd gelet. Beetje uitsloven dus.
Conclusie: Kijkkastjes zijn net zo achterhaald als de poging op om POWNED te lanceren.

Knip | 19-02-09 | 19:05

@Knapzak | 19-02-09 | 16:08 : dat kunnen ze dus niet. alle tv-aanbod komt tegel;ijk bij je thuis en pas op je tv maak je een keus. er is geen tweewegverkeer. Die redenering past natuurlijk niet in je straatje, maar feiten zijn feiten. Bovendien, wat moet kabelbedrijf met die kennis? kabelbedrijf is als postbode. Hij bezorgt de brif, of die nu van de blastingdienst of van de huisbaas is

jeroentjegouda | 19-02-09 | 19:04

ik heb 2 kastjes en 3 televisies/
Die met die kastejes staan op de meest lullige programma's, in een kamer welke niet gebruikt wordt. Wij zelf kijken naar programma's die we wel leuk vinden.

Pajero | 19-02-09 | 19:04

Ik heb niet zo'n kastje, echt niet. Echt niet zeg ik. Ik heb GEEN kijkcijferkastje!

Graag gedaan

ProfeetArie | 19-02-09 | 19:01

@doskabouter | 19-02-09 | 16:51:kletskoek. smartcard registreert alleen of je betaald hebt of niet. naar welke zender je kijkt is niet te herleiden via de smartcard. Idem voor gewone digitale tv via de kabel. Je moet eerder bang zijn voor de melkboer. Die weet - en kan dat aan iedere leverancier doorvertellen als hij dat wil - dat ji vaker hopjesvla dan gele vla koopt... en wat denk je van de bakker die bijhoudt dat jij elke zaterdag zakje krentenbollen koopt...

jeroentjegouda | 19-02-09 | 18:59

@Physc | 19-02-09 | 15:35: Kafka? Nee, mensen plaatsen zo'n kastje vrijwillig. Er worden niet stiekem (o, nee, in reaguurdertaal: stiekum) kastjes geplaatst. Het systeem registreert alleen naar welke zender/programma mensen kijken. neits meer en niets minder. Een elektronsiche vorm van turven dus.

jeroentjegouda | 19-02-09 | 18:53

@ CoJoNes | 19-02-09 | 15:46

Amen.

stef_haas | 19-02-09 | 18:52

Mijn god... even die handleiding doorgelezen. Wat ontzettend naief om te denken dat iedereen zich ook consequent gaat aanmelden :-O.

Kommissaris Rex | 19-02-09 | 18:51

Ik heb een kastje. Heb het open geschroefd. Zitten geen chips in. Krijg het niet goed meer in mekaar. Jullie schuld, met je gelul over een kastje en wat er in zit. Ik kijk naar het kastje, voel mezelf een nul. He, een kijkcijfer!!

Koos Knak | 19-02-09 | 18:47

Ik kan je vier adressen geven, EUR 5,72 per adres

mimimimi | 19-02-09 | 18:45

Ik zeg niets.

Lepo | 19-02-09 | 18:44

De uitgangspunten zijn prima maar het loopt jullie duidelijk over de schoenen.

Slomo | 19-02-09 | 18:37

De kijkcijfers zijn immers een belangrijk gegeven voor de televisie-zenders en zij baseren zich hierop
om te bepalen welke programma’s dagelijks voor u worden uitgezonden.

ja natuurlijk.... lees voor "welke programma's.." :

hoeveel we maximaal kunnen vragen voor extra reclameblokken tijdens uw programma.

Ik zeg boycotten; alle kastjes op real life soap- en pimpzender mtv en we kunnen weer een beetje normaal tv kijken.

Joffri | 19-02-09 | 18:35

Ik wil best lid worden hoor maar dan wil ik eerst betere filmpjes zien. Rutger is soms best leuk maar soms ook best irritant. En die muts die ik bij die grafsteen zag die is het niet, echt niet.

Verder denk ik dat GS wel een heel goed punt heeft om in tv te gaan, die linkse lobby in hilversum hangt mij ook al jaren de keel uit. En hoe dat met die kastjes zit wil ik ook wel eens weten. Je denkt toch niet dat iemand zn plasma laat openschroeven om er een chip in te laten zetten door een ambtenaar???

Boer-K | 19-02-09 | 18:25

@Los Passos | 19-02-09 | 16:31
Er is een Deutsche film over het manipuleren van die dingen..
Ben de titel ff kwijt...??

Free Rainer heet die, en is GOED !!
tipje....... kijken
weet ff geen link maar op

saugstube (.6x.to) staat ie voor de ED2K

Advocatus Diaboli | 19-02-09 | 18:10

-weggejorist-

Kim Hartveld | 19-02-09 | 18:00

@Meautie | 19-02-09 | 15:51
Voor een programma dat op Veronica verschijnt is het inderdaad knap ;)

peterweethetbeter | 19-02-09 | 17:55

Ik zie diverse mensen die geloven dat de kabelaanbieders kunnen zien waar ik naar kijk. Als ik ga slapen en de tv uitzet en de digitale decoder aan laat staan, dan krijg ik de volgende morgen meteen die zender van gisteravond in beeld. Dus kijkcijfers meten via kabelaanbieder kan gewoon niet.

DubbelzouteSalmiak | 19-02-09 | 17:53

Ik las lijkkastje.
.
ivm de lijkcijfers van de Hilversumse TV. Die dooie boel daar.
Komt er dalijk ook nog zo'n grafzender als POWned bij. Daar gaat helemaal niemand naar lijken.

robterdam | 19-02-09 | 17:52

Op mijn oude tv had ik zo'n kastje, maar die schakelde steeds automatisch naar de VARA. Is dat wat?

Het CDA | 19-02-09 | 17:48

Let op mijn woorden: als Powned in het publieke bestel komt, bestaat 60% van de berichten op dit blog uit de kijkcijfers... "Hoera, we hadden gisteren 234.600 kijkers die na de 7e minuut gingen pissen en daar - raar maar waar - ruim 2 uur over deden."

DubbelzouteSalmiak | 19-02-09 | 17:45

goh, ineens hebben ze allemaal verstand van marktonderzoek.

ceeswing | 19-02-09 | 17:45

ik kan wel iets leuks vertellen over de terugkoppeling van de kijkcijfers naar de overheid. De omroepen zijn verplicht om zoveel procent cultuur, jeugd, buitenlands, binnenlands en nog wat uit te zenden. Dit zijn ook de programma's waar subsidie voor verkregen kan worden. Er zijn een aantal omroepen die hiermee creatief boekhouden.

De tros vind bijvoorbeeld dat Jan Smits real life show en bv Tros muziekfeest kunst en cultuur is ipv vermaak, op die manier wordt er dus meer Tros meuk uitgezonden....

De vara is een kei in het maskeren van herhalingen, die mogen namelijk ook niet 2 keer meetellen voor deze genres. Dus de vara meldt dat gewoon niet, waardoor het lijkt alsof de Vara veel meer cultuur heeft geproduceerd /aangekocht en daar dus meer centen voor krijgt dan eigenlijk zo mogen...

En de baas vd NPO (Henk Hagoort) is een gristen, dus je kan wel raden wat er de komende jaren extra wordt uitgezonden... Deze meneer is namelijk tegen het transparant maken van de uitzendgegevens en op deze manier kan je achteraf nooit meer corrigeren op de budgetten....

drpsg | 19-02-09 | 17:43

de aanbieders van digitale tv kunnen toch gewoon zien wat jij kijkt? aangezien je een request moet verzenden

leonbdv91 | 19-02-09 | 17:39

@te@oud | 19-02-09 | 17:04
Deze bedoel je? www.imdb.com/title/tt0087979/
Als GS maar niet met zulke slechte formats aankomt zetten. Alhoewel, het zou wel een dikke vinger zijn naar de Vera Keurtjes als ze er op die wijze mee wegkwamen.
*zich aanmeldt als kijkdooskaper*

blinde kip | 19-02-09 | 17:27

Ik heb een film gezien die hier ook over gaat.
De film heet: Reclaim Your Brain

SpeedFire | 19-02-09 | 17:27

Ik heb er een paar dagen gewerkt (ik kwam tot de conclusie dat ik niet nerd genoeg was om de hele dag in databases te rommelen), Noordse Bosje in Hilversum dus. Er is weinig geheimzinnigs aan, alles staat zo'n beetje op de site, en dat moet ook wel openbaar zijn, omdat er zoveel geld in omgaat en iedereen de cijfers maar accepteert.

Anyway, waar het om gaat: 'snachts belt de computer die kastjes op en dan sturen die kastjes de data terug naar de computer. Met een handig bvmol-filtertje kun je best wel zorgen voor een 'bescheiden' 80% marktaandeel.

je postbode | 19-02-09 | 17:24

Vervelia | 19-02-09 | 17:11
Ben je omkoopbaar?

seven | 19-02-09 | 17:24

@Achterdocht 16:31
De mening van 1500 mensen is representatief voor héél Nederland? (17.000.000 mensen)
Dat is minder dan één op de 10.000, dus nog minder dan het aantal SGP stemmers (2 zetels = 2/150 = 0.013% = 130 per 10.000, dat is landelijk, ooit wiskunde geleerd?
Is dat representatief, NEEN, want bijna niemand neemt die grefo's serieus, dus neem ik die peilingen al helemaal niet serieus!

necrosis | 19-02-09 | 17:22

heb er een liggen, lenen?

Karige Snaak | 19-02-09 | 17:21

-weggejorist-

De Dicke Schnickell | 19-02-09 | 17:20

te@oud | 19-02-09 | 17:04

Als er iets duidelijk is in de Nederlandse normen en waarden dan is het dat de vrouw des huizes over het algemeen de zender bepaalt. Prime time is voor de familie. De man krijgt de off hours en op zondag de sport. Als hij perse iets wilt zien dan wordt het opgenomen en op een later tijdstip bekeken.
Dat is geen rocket science. Je kunt nog zo evolueren, bepaalde dingen veranderen niet.
Tv kijken is vooral voor de gezinnen en stellen belangrijk. De singles kijken minder frequent, zijn minder zendervast en kijken niet alleen via de tv.

bloedjelink | 19-02-09 | 17:15

Sinds 5 jr doe ik mee aan kijkcijfer-onderzoek en heb dus zo,n kastje (gemeld aan de redactie) volgens mij is het behoorlijk betrouwbaar.

Vervelia | 19-02-09 | 17:11

Ik heb er nooit in geloofd. Kijkcijfers die door de kijkcijfermafia worden bepaald.
Goed dat GS e.a. uitzoekt.

grote haas | 19-02-09 | 17:11

Stel je meld je aan bij kijkcijferkastje en tijdens het
het kijken gaat de bel en je staat een uur
te praten met de buurman dan moet je in de tussentijd
je weer afmelden maar ik denk dat mensen dit niet altijd doen.

Eurotokkie | 19-02-09 | 17:11

En . . . . mocht dit nou allemaal echt helemaal niets opleveren, mail me dan even. Misschien dat ik dan een kijkcijferdeskundige (gebruik maar niet bij Scrabble) kan regelen via een vriend van me. Het is een onbegrijpelijke ambitie, maar ze schijnen nou eenmaal te bestaan. Ik heb begrepen dat kijkcijfers voornamelijk benaderingen zijn, maar dat ze wel erg goed te gebruiken zijn om de wegzapmomenten in kaart te brengen. Bijvoorbeeld het woord 'reclame' blijkt een typisch momentje te zijn om de ab eens lekker beet te grijpen, of hij nou wel of niet aangekondigd is. Er wordt dan nog net niet gekwijld, maar het Pavlovmoment treedt al in werking bij slechts het uitspreken van het woord.

En kijkcijferdeskundigen schijnen behoorlijk graag over hun werk te praten, dusss...

Nillow | 19-02-09 | 17:10

bloedjelink | 19-02-09 | 15:45

sterk punt, kijk pas naar tv als iedereen naar bed is. Is de leeftijd denk, kijk tot 11 uur meuk, daarna is de afstandsbediening van mij. Moest twintig jaar geleden al mijn kinderen achter mijn computer vandaan schoppen om 11 uur.

by the way, heb ooit een heel grappige amerikaanse film gezien over manipulaties met kijkcijferkastjes. Naam even kwijt.

Tip
onderzoek wie, door welk orgaan gesubsidieerd bedrijf ( lees: aan een universitair opgeleide ambtenaar) de keuze voor plaatsing maakt.

zucht
wie zet eindelijk al die linkse professoren eens met een schep aan het werk om ze eens duidelijk te maken dat er ook mensen zijn die met hun handen moeten werken?

te@oud | 19-02-09 | 17:04

@redactie: Manuel?
Manual bedoelen jullie?

brdstck | 19-02-09 | 17:03

Wij hebben zo een kastje, maar kijken nooit....

me,myself and IK | 19-02-09 | 17:01

Mijn oma had er een, dat mag ik nu wel vertellen die is toch al 2 jaar dood.
Ze keek de hele dag naar koffietijd achtige programma's , de bold en atwt

vostro | 19-02-09 | 17:01

Goed maar ff serieus antwoord op de vraag:
Ja ik ken veel mensen en nee ik ken dan ook helemaal niemand met zo'n kastje.
Eerlijk gezegd twijfel ik ten zeerste aan 't bestaan ervan en als ze al bestaan zijn ze bij de eigen achterban in gebruik.

Professor | 19-02-09 | 16:59

@ CoJo - zou POW jouw uurtarief kunnen betalen? Zouden ze goed aan doen.

Brandbrief | 19-02-09 | 16:58

GU et all,
We hebben 2 jaar terug samen bier staan drinken naast een cafe op de gamert IRL dag die ik organiseerde. *kuch* Al je vragen over deze materie kun je daar terplekke beantwoordt krijgen *kuch*

mokum | 19-02-09 | 16:56

Toch sowieso belachelijk weinig, 2800 kastjes, om zulke gedetailleerde kijkcijfers uit te distilleren? Die hele representatitiviteitstheorie mag van mij op de helling, ook wat andere enquêtes betreft.

watsoestono | 19-02-09 | 16:53

Dus veel mensen met zo een kastje kijken naar GTST .

Eurotokkie | 19-02-09 | 16:51

Volgens mij kunnen ze bij Digitenne precies zien wat je kijkt en wanneer. Je hebt immers een smartcard met unieke code. Waar kun je eigenlijk zien wat de kijkcijfers van de Staatsomroep zijn?

doskabouter | 19-02-09 | 16:51

Brr... best creepy.
Niemand kent mensen die kijkkastjes in huis hebben.
Wedden dat het Aliens zijn?

*alu-hoedje opzet en Twilight Zone liedje neuriet*

Ahasveros | 19-02-09 | 16:48

Ik heb me ook altijd al afgevraagd wie zo een ding heeft, ik heb er nog nooit iemand over horen praten dat hij of zij er een heeft of het ergens gezien. Waarom zou dat geheim moeten zijn?

quadtuning | 19-02-09 | 16:47

Ik begrijp van wat insiders bij mediabureau's dat het zou gaan om 1500 meetpunten. duzz dat wordt nog moeilijk zoeken...

aanvallah | 19-02-09 | 16:46

Heronimus van Alphen | 19-02-09 | 16:40

Jahoor, prima opgelet tijdens mijn twee semesters statistiek.
A-selectieve steekproeven en gedoetjes met N en meer van dat soort hebbedingetjes voor de harde schijf van je intelligentie.
De kijkkastjesmethode is een methode en zoals je schrijft een methode die beperkingen kent. Het is de vraag die hier vandaag aan de orde komt of die beperkingen acceptabele beperkingen zijn om tot een verantwoord resultaat te kunnen komen. In hoeverre sturen de beperkingen een gewenst resultaat?

bloedjelink | 19-02-09 | 16:45

ach die kijkcijfers zijn best mooie cijfers... het gaat erom welke conclusies uit die cijfers trekt:
1. als iemand binnen 5 minuten wegzapt telt hij dan wel of niet als kijker?
2. als iemand binnen een uur 2 verschillende programma's bekijkt dan wordt zijn aandeel verdeelt over die 2 programma's
3. Daarnaast zijn die kijkcijfers waardeloos als je niet weet welke programma er op dat moment draait en die kastjes registreren dat niet. Er zit namelijk iemand bij kijk en luisteronderzoek de hele dag uitzenddagen van elke zender te bekijken en de programma's in tijdschema's te verdelen. Hier gaat natuurlijk nooit wat fout aan... V
4. Wist je dat de STER het meest gebaat is bij de kijkcijfers? Dus van elk reclameblok worden de kijkcijfers per blok gerapporteerd... die zijn niet openbaar.

maar de kwaliteit staat en valt bij de geautomatiseerde systemen en de Nederlandse staat is nooit zo goed geweest in het selecteren van haar toeleveranciers...

drpsg | 19-02-09 | 16:45

Ik hedde van de regering een kijkcijferbakske gekregen, jawel voor nope en hedde het al gehoord? Ik krijg er per maand € 875,-- euries voor. Alleen ik mag nie koekeloere naar Veronica en nog zunne agterlijk programma geheten PowNed. Ik krijg boete van hunnie als ik daar naar koekeloere.

hermanovice | 19-02-09 | 16:42

Vroeger had je de Kijkkastman, die deelde die dingen uit.

Conan de Rabarber | 19-02-09 | 16:41

Eurotokkie | 19-02-09 | 16:37

In ieder geval heb je daar nog seizoenen. Op de tv lijkt het constant druilerig.

bloedjelink | 19-02-09 | 16:40

necrosis | 19-02-09 | 16:20
En eigenlijk ook vele anderen.

Nooit van normaalverdelingen enz gehoord? Nooit opgelet met statistiek? Ga jullie zelf er es in verdiepen dames en heren. GS gaat er toch altijd zo prat op dat de gemiddelde reaguurder HBO of hoger geschoold is? Niks van te merken in dit topic. Beetje jammer, aangezien deze bewering op een vrij gelijke manier tot stand is gekomen als dit hele geneuzel over kijkcijfers...

En ja... Der zullen vast een hoop groepen niet vertegenwoordigd zijn in dat panel, ja de steekproef zal gebreken vertonen... Maar als je onderzoek ergens naar wil doen zul je ook de beperkingen moeten accepteren die er zo nu en dan zijn. Tis vaak de media die juist de verkeerde conclusies trekken uit onderzoeksconclusies, niet de onderzoekers zelf....

Heronimus van Alphen | 19-02-09 | 16:40

hoe ze aan die cijfers komen?
ach met de digitale tv hype is dat geen probleem meer.

zou me niks verbazen als de tv-aanbieders stiekum cijfertjes verkopen....

paco007008 | 19-02-09 | 16:39

Je kunt zoeken wat je wil maar ik gok dat ze er niet zijn een grote HOAX

zeerjammer | 19-02-09 | 16:38

bloedjelink | 19-02-09 | 16:35

Denk eerder dat de Kijkcijfers zo veranderlijk dan het weer zijn daar
krijg je ook geen hoogte van.

Eurotokkie | 19-02-09 | 16:37

Marktplaats?

Firestarter1974 | 19-02-09 | 16:37

Kijkcijfers? Het is net als de uitslag van het Songfestival. Je weet van tevoren wie er scoort en wie niet. Daar moet je niet moeilijk over doen.

bloedjelink | 19-02-09 | 16:35

Trouwens het gaat bij de publieke meer om de waardering dan om de kijkcijfers.

Eurotokkie | 19-02-09 | 16:34

Digitale televisie....

Getson | 19-02-09 | 16:33

Die kijkcijfers rammelen aan alle kanten, bovendien zijn hele groepen kijkers niet vertegenwoordigd omdat die helemaal geen zin hebben in dat gedoe.
Ook die vergoeding is een lachertje, 25 euro is wat zo'n kastje al aan stroom kost per jaar als het niet meer is.

Beëlzebul | 19-02-09 | 16:31

Er is een Deutsche film over het manipuleren van die dingen..
Ben de titel ff kwijt...??

Los Passos | 19-02-09 | 16:31

necrosis | 19-02-09 | 16:20
1500 mensen is géén representatieve steekproef? Toon dat eens netjes aan dan.

Achterdocht | 19-02-09 | 16:31

Twee anekdotes: 1. Ik heb bij een lokaal tv station rondgelopen en daar waren ooit de kijkcijfers 's-nachts verdubbeld omdat zo'n kastjeskijker 's-nachts in slaap gevallen was. 2. In een bepaalde buurt in Amsterdam (iets met flats) worden geen kastjes meer geplaatst omdat 'de bewoners de bijbehorende rapportageformulieren niet juist en tijdig invullen'. Heel betrouwbare informatie dus (als je wil wat je marktaandeel onder blanke vrouwelijke 40-ers uit schubbekutteveen is).

badassbadass | 19-02-09 | 16:27

Blijkbaar heb je een vaste telefoonlijn nodig voor dat kastje: lekker representatieve populatie heb je dan...

GTukker | 19-02-09 | 16:27

Vreemd, altijd als ik tijdens mijn rondje langs de velden CNN aanzet, begint op exact hetzelfde tijdstip - en ook nog eens op dezelfde zender! - de eeuwigdurende soapserie: 'As the World burns'.

Krachtmeester | 19-02-09 | 16:26

Van het kastje naar de muur zenden: POWNED!

bloedjelink | 19-02-09 | 16:24

Ik krijg nu 100euro per maand betaald voor minimaal 10 uur per week tv kijken, maar als ik iemand laat weten dat ik erbij eentje staat dan krijg ik een boete van 1000 euro en wordt hij weggehaald.

Moslimextremist | 19-02-09 | 16:24

@Veldwebel | 19-02-09 | 15:38
"Haha laatst dezelfde discussie gehad met een aantal mensen, wij konden ook niemand met zo een kastje. Ze zijn er eenvoudig weg niet."
Proost
 
Ja, Veldwebel, en wat konden jullie niet? Nu ja, als ze er eenvoudigweg niet zijn, kun je er natuurlijk ook niks mee.

Kloppstökl Sr. | 19-02-09 | 16:23

Naschrift:
Niemand krijgt permissie om zo'n kastje bij mij te plaatsen, ik kijk graag porno en extreme horror maar dat gaat niemand wat aan zolang ik er zelf voor betaal!
FOAD

necrosis | 19-02-09 | 16:22

Dat bedrijf wat de hele techniek verzorgt heet GFK infomart, zie www.intomartgfk.nl/default.asp
Heb daar in een donkerbruin verleden gewerkt

Koelack | 19-02-09 | 16:21

Deelnemers aan het kijkonderzoek kunnen zich dus niet zelf aanmelden, maar worden dus rechtstreeks uit de PVDA administratie aangeschreven!?
vragen vragen....

JAroen | 19-02-09 | 16:21

Tis een bepaald slag mensen die zo'n kastje willen en daardoor komt steeds dezelfde onzinuitslag naar boven....

Niets aanmelden, gewoon 10.000 mensen verplichten zo'n chip in te laten bouwen. Wedden dat de uitslag heel anders is!!

Kill Le Boek | 19-02-09 | 16:20

De cijfers van die kijkkastjes zijn net zo objectief als de uitslagen bij Maurice de hondt.
Om maar een voorbeeld te noemen, Maurice doet onderzoek naar onderwerp "X", 1500 mensen worden ondervraagt en daaruit vloeit een aantal meningen en % van "de Nederlander".
Hoe kunnen 1500 mensen representatief zijn voor bijna 17.000.000 Nederlanders/ nieuwe Nederlanders.
Overigens schijnt het leeuwendeel van die kastjes in Amsterdam te staan.
Dan schrijf ik een poll uit:
Kijkt u naar Ajax?
Kijkt u naar Feyenoord?
Kijkt u voetbal?
Bijzonder voorspelbaar dus en behoorlijk subjectief.
Is de misdaad in uw wijk toegenomen?:
1- ja
2- nee
3- geen mening

Het hangt er maar net vanaf waar die enquete wordt gehouden, A'dam Bijlmer/ Flubberkutteveen/ Wassenaar.
Behoorlijk subjectief.
Ga eens in eens kansenwijk vragen hoeveel mensen Arabische zenders kijken, uitslag: 95% (volgens de "bevolking")
Ga op Maandag eens in Staphorst vragen wie een dag eerder in de kerk zat ( 95%), etc.
Manipulatie en verdraaien van getallen is mij niet onbekend, ik accepteer die getallen niet zolang niet minstens de helft van de Nl. bevolking heeft gesproken.
Die kijkkastjes mogen ze van mij naar de schroot brengen en Maurice mag er achteraan!

necrosis | 19-02-09 | 16:20

Sorry redaktie.. ik mag niet vertellen dat ik zo'n kastje in huis heb.

Subtiel | 19-02-09 | 16:20

Schoorsteenveger | 19-02-09 | 16:17

Jij snapt het. The Bold and the PowNed.
Days of our Hips. TV is a woman's world. Wake up mensen.

bloedjelink | 19-02-09 | 16:19

Kijkcijfers = propaganda van links hilversum. Better het aantal torrents (wat zijn dat nu weer) meten, is veel accurater.

Egoblokje | 19-02-09 | 16:18

@redaktie,
Vuilnis heeft jaren lang zo een kastje in huis gehad. Pas eigenlijk de deur uitgegooid toen ik aan de bakstenen verhuur begon. Ik laat me door niemand de mond snoeren, dus schiet die vragen maar, ik zal ze naar eer en geweten beantwoorden.

Vuilnis | 19-02-09 | 16:17

bloedjelink | 19-02-09 | 16:00
"As the hip turns"

Schoorsteenveger | 19-02-09 | 16:17

Volgens mij zijn zulke kastjes echt onzin. Die kijkcijfers zijn van tevoren al vast gesteld.

Datniet | 19-02-09 | 16:16



bloedjelink | 19-02-09 | 16:09


Moet je niet op de tocht gaan staan, dan heb je daar geen last van ;-)

/\/\addog | 19-02-09 | 16:15

Probeer het anders eens bij Miaurice de Hond

Duderoo | 19-02-09 | 16:14

@paratim | 19-02-09 | 15:37

Ik heb zn nummer ff opgezocht en hm gebeld, maar toen zei hij dat zijn overbuurman zn zwager dat ding had verkocht aan de aangetrouwde neef van zijn oma's zus die vorige week naar londen is verhuist, om hm als verjaardags kado aan de nieuwe buurman van zijn opa's kleinkinderen te geven. En die heb ik gebeld maar die nam niet op.

Moslimextremist | 19-02-09 | 16:13

bloedjelink | 19-02-09 | 16:09
lol. Die is erg geméén. Boef.

-Strotgrondel- | 19-02-09 | 16:13

Als ik iets ergens achterdochtig van word zijn het wel kijkcijfers. Als iets mij totaal niet boeit zijn het kijkcijfers.

HAGELSLAG | 19-02-09 | 16:13

Ik heb er zelf geen een, maar in de haven kan je overal aankomen!

Nick!9 | 19-02-09 | 16:13

Mijn hele familie heeft zo'n kijkkastje, maar dat mag ik dus niet vertellen.

JosVerbeek | 19-02-09 | 16:12

kijkcijfers? Worden die dan niet geschreven door de omroepbaasjes zelf?

Jan Passant | 19-02-09 | 16:11

Ter overname aangeboden: Kijkkastje. Alleen de discovery en nat geographic knoppen zijn versleten, de rest is ongebruikt ter voorkoming hersenspoeling
door linkse tvprogramma's.

von sokkenstopfen | 19-02-09 | 16:11

Natte vinger in de lucht.

Reez | 19-02-09 | 16:11

Reverse engineeren en bij poont uitzending de cijfers opkrikken, gewoon omdat het kan?

Fuckitol | 19-02-09 | 16:10

En trouwens zijn er ook relmarokkaantjes met zo'n kastje in huis of tokkies?

Ronman2k | 19-02-09 | 16:10

van dal | 19-02-09 | 16:02
Lekkere doorzettert :)

Jaap de Paap | 19-02-09 | 16:09

careface | 19-02-09 | 16:03

Persoonlijk zit ik nogal met deze vraag in mijn maag:

Animadvertistine, ubicumque stes, fumum recta in faciem ferri?

bloedjelink | 19-02-09 | 16:09

69 ^^ Ghe

/\/\addog | 19-02-09 | 16:08

Ik ken iemand die vroeger zo'n kastje had. Ik heb alleen al ongeveer 8 jaar geen contact met diegene. GS redactie, als jullie heeeel graag wil dat ik contact met hem ga opzoeken om te kijken of ie nogsteeds meewerkt met het kijkcijfer onderzoek, let me know. Ik verwacht dan natuurlijk wat wat graties PowNed goodies ;)

Kortenbout | 19-02-09 | 16:08

zijn die kastjes nog wel nodig??? De providers van digitale tv kunnen echt achterhalen wat JIJ kijkt... Misschien willen ze het eigenlijk allemaal niet vermelden omdat de fap kanalen dan wel heeeel veel leden blijken te hebben.

Knapzak | 19-02-09 | 16:08

@bloedjelink | 19-02-09 | 16:03
Neehoor lieverd, maak je geen zorgen. Maar soms, heel soms, bij saaie topics, maak ik graag van de gelegenheid gebruik om rare snuiters als Teun even lichtjes aan te pakken. Normaal stoppen ze wel, maar nu liep het uit de hand.
Wat zegt Sjaak?

Lying Dutchman | 19-02-09 | 16:08

Erg interessant dit onderwerp, ik vraag me al jaren af hoe betrouwbaar deze cijfers zijn. Het gros van de Nederlanders denkt gewoon echt dat iedereen persoonlijk meetelt bij het meten van de kijkcijfers terwijl het gewoon een steekproef is.
Ik vraag me af wat de gemiddelde foutmarge is bij zo'n systeem.

Misschien is het een idee om de digitale tv tuners van UPC/ziggo etc mee te laten tellen, dat lijkt me veel betrouwbaarder

Ronman2k | 19-02-09 | 16:08


De gestratificeerde steekproef is representatief.

En mensen die zo'n kastje hebben wil niemand kennen.


Moeilijker is het niet.


/\/\addog | 19-02-09 | 16:08

Toevallig college in gehad vorige week, het dat systeem is zoo niet-transparant. Waar het op neer komt is dat pak hm beet 3000 mensen een referentiekader vormen voor een compleet land. Allemaal leuk en aardig maar persoonlijk kom ik dan weer bij de vraag: ' quis custodiet ipsos custodes' .

careface | 19-02-09 | 16:03

Lying Dutchman | 19-02-09 | 15:59

Hmm, crosstopic comments worden het helemaal. Leuk zo'n stijlfiguur-schermutseling. Tenminste ik mag hopen dat je de ondertoon opgepikt hebt. Anders is het een lucky shot- hole in one.
Maak je geen zorgen, ik blijf bij het kastje en de doos.

bloedjelink | 19-02-09 | 16:03

bloedjelink | 19-02-09 | 16:00 laat jouw heupen dan hier maar vertellen wat en hoelaat er gegeten wordt.

van dal | 19-02-09 | 16:02

bloedjelink | 19-02-09 | 15:45
Zelfs oorlogen zijn hierdoor ontstaan.

Mekker | 19-02-09 | 16:00

@fleurtje | 19-02-09 | 15:58

Och, een band van een Telegraaf-truck op het mediapark laten leeglopen, en daar lol om hebben, noem ik nou niet echt verandering....

MaupCaransa | 19-02-09 | 16:00

Ik met m'n linkjes. Doe mij een kut-met-snor. Kaal is ook goed.
Likken maar.

-Strotgrondel- | 19-02-09 | 16:00

van dal | 19-02-09 | 15:55

Tja, dat was geheel on topic.
Als je wilt weten hoe er tv wordt gekeken en radio wordt geluisterd dan moet je weten hoe de vrouw het op de heupen heeft.
Al die snelle marketing boys schijnen het maar niet te begrijpen. Die ontwikkelen kekke sjabloontjes en theorietjes over doelgroepen en controle groepen, segmenten en primaire reacties. Het is allemaal te reduceren tot de hormoonspiegel van de vrouw. Haar Schwankungen bepalen het zapgedrag.

bloedjelink | 19-02-09 | 16:00

@bloedjelink | 19-02-09 | 15:52
Je MSN geneuzel verstoort het lijntje tante Toos.

Lying Dutchman | 19-02-09 | 15:59

Ja, er keken miljoenen mensen! Dusse Coca cola, een minuut is volgende keer 6 ton!

(echte kijkcijfers: 400 duizend)

ConfuZor | 19-02-09 | 15:59

Kijkkastje = dezelfde defecte kristallen bol die dagelijks door het CPB, het CBS, het SCP, JP, WB én Saruman geraadpleegd wordt.
'Ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is... niets.'

Krachtmeester | 19-02-09 | 15:58

Niet nodig ,het is 99 procent pulp.Alles uit Hilversum wordt gemanipuleerd.
Hoogste tijd voor verandering.

fleurtje | 19-02-09 | 15:58

Gevonden.. (reaguurschuur | 19-02-09 | 15:47)
En nu?

Ja die ja | 19-02-09 | 15:57

Mijn tante van 86 heeft er daadwerkelijk een en heeft er geen moeite mee die te bedienen.
Het zal hier wel de bedoeling zijn de kluit weer eens te belazeren. De eventuele kijkcijfers van de nieuwe zenders zullen zo laag zijn dat alleen manipulatie er nog wat van maken.

antizanic | 19-02-09 | 15:57

@The Evil One | 19-02-09 | 15:53
Ja, je hebt zeker een punt. Ik vind dat geneuzel wat ze op tv laten zien ook niet bij GeenStijl passen eerlijk gezegd.

flaptop | 19-02-09 | 15:57

Een gebruiksaanwijzing van het Belgische systeem. Wat moeten we daar nou weer mee?

gezellie | 19-02-09 | 15:56

Dus jullie willen weten dat ik meer naar buitenlandse zenders kijk?
Oke bij deze dan, doe er wat leuks mee.
En als ik nog meer kan bijdragen dan hoor ik dat vast wel.
Doeiii...

Carpe@diem | 19-02-09 | 15:55

bloedjelink | 19-02-09 | 15:52 moet je maar niet over je heupen beginnen.

van dal | 19-02-09 | 15:55

Ik heb een kijkcijferkastje in huis en als Paul de Leeuw, Geer en Goor, Jan Smit en Caroline Tensen in beeld komen klik ik me helemaal suf zodat ik daar steeds meer van kan zien en genieten.

Einde van de Domheid | 19-02-09 | 15:53

Paul de Leeuw heeft vier kastjes heb ik gehoord.

Maar ff serieus, als een miepje dat banden leeg laat lopen representatief is voor het nog puberaler dan BNN niveau dat Powned wil gaan brengen dan overweeg ik mijn lidmaatschap in te trekken.

The Evil One | 19-02-09 | 15:53

Met zo'n gebruiksaanwijzing ben je toch maf als je daar aan meedoet!

René from the Café | 19-02-09 | 15:52

van dal | 19-02-09 | 15:47

Van Dal toch. Nodig je me nu heel beschaafd uit tot een rondje kijkdozen?
Ik word er verlegen van.

bloedjelink | 19-02-09 | 15:52

@redactie
Ik weet wel iemand, maar haal eerst die irritante reclame poep van dumpert!!!

Republik | 19-02-09 | 15:51

Die lijst is heel simpel om aan te komen, gewoon de PvdA-ledenlijst napluizen, de schotelbezitters op die lijst schrappen en je hebt minstens 90% van de kijkcijferkastjes in handen.
Hoe anders denk je dat de VARA (bij bijvoorbeeld zo'n debiel als Paul de Leeuw) van die mallotig hoge kijkcijfers krijgt... vanwege de kwaliteit van de programma's?

koen_c_s | 19-02-09 | 15:51

het schijnt dat de kastjes dus gewoon leeg zijn, en dat ze maurice de hond dan maar elke dag een excel spreadsheetje laten invullen om de unilevers van deze wereld gerust te stellen.

daskapitalist | 19-02-09 | 15:51

Kortgezegt de kwaliteit van Nederlandstalige programma's is zwaar kut.

winterpeen | 19-02-09 | 15:51

@ peterweethetbeter | 19-02-09 | 15:46

Vind je het niet knap dat ze op zo'n getal komen met een "representatief" panel van 2800 kastjes? Vreemd rekensommetje...

Meautie | 19-02-09 | 15:51

Pas in reactie 37 wordt het opgemerkt.
@redactie
links in een bericht worden dus niet aangeklikt (tot zover het klik- en leesonderzoek van Geenstijl, uitgevoerd door kapotte_stofzuiger).

kapotte_stofzuiger | 19-02-09 | 15:50

@ winterpeen | 19-02-09 | 15:38

Hier ook, zo erg dat m'n kastje niet goed kan functioneren...

DreqNeqSchot | 19-02-09 | 15:49

CoJoNes | 19-02-09 | 15:46

Ik hoop niet dat je gelijk hebt, maar je zou het kunnen hebben.

Drs.. Gelul | 19-02-09 | 15:48

Ik zie hier wel schroefjes in de muur.

gentle giant | 19-02-09 | 15:48

Geen Stijl is geenstijl meer, dat gezeur over een aspirant omroepje......

MaupCaransa | 19-02-09 | 15:47

Gezellig aan het lezen, kom je er op pagina 20 achter dat het de BELGISCHE gebruiksaanwijzing is (vandaar zo simpel van opzet)

kapotte_stofzuiger | 19-02-09 | 15:47

Staan allemaal bij de familie Hagoort thuis. Wel zo makkelijk.

Bos Hout | 19-02-09 | 15:47

@Veldwebel
Wat konden jullie niemand met zo'n kastje...?

delmonte | 19-02-09 | 15:47

Ja! Mijn zus heeft er één. Tenminste: het is toch gewoon zo'n afstandsbediening waarmee je op het scherm invult hoeveel mensen er kijken?
Moet ik nu echt mailen?

reaguurschuur | 19-02-09 | 15:47

bloedjelink | 19-02-09 | 15:45 om maar te zwijgen over kookculturen.. kachel aanmaken? even?

van dal | 19-02-09 | 15:47

Wat doen ze met de "kijkcijfers" van volk dat via internet (uitzendinggemist.nl enzo) programma's kijkt? Telt dat ook? Wat een bullsh*t!

Meautie | 19-02-09 | 15:47

van dal | 19-02-09 | 15:46

Ik benijd je, echt!

Drs.. Gelul | 19-02-09 | 15:47

Trouwens, powned jongens, doe eens een oproep en gooi die trots aan de kant. Jullie gaan het niet redden zo, dat ziet een kind.
Tijd voor actie! Ik durf te wedden dat 50% van jullie bezoekers geen enkele noodzaak voelt lid te worden, simpelweg omdat jullie reputatie ervoor zorgt dat iedereen denkt dat die 50 duizend er al lang zijn. Backfire heet dat.

Kom met outlines van formats, vertel waar je het verschil gaat maken en hou op met dat infantiele geneuzel over beschaafd bloot en leeglopende banden van een oplegger. Als je wat wilt zul je toch het echt liberale deel van Nederland moeten aanspreken, op dit moment richt jullie campagne zich vooral op pukkelige pubers met een porno filter op de PC. Doe wat, jullie hebben goud in je poten maar geen enkel benul wie je echte doelgroep is en wat die wil.

CoJoNes | 19-02-09 | 15:46

Niet blij met de 177.000 kijkers vorige week vrijdag?

peterweethetbeter | 19-02-09 | 15:46

Veldwebel | 19-02-09 | 15:38

Ga jij maar heel eenvoudig weg.

DANNY3960 | 19-02-09 | 15:46

Drs.. Gelul | 19-02-09 | 15:43
ik merk dat ik niet eens weet over wie je het hebt als je het hebt over 'de kale lama'. en dat ik dat best prettig vind, niet te weten wie de lama's zijn.

van dal | 19-02-09 | 15:46

Kijkkastje? Kijkdoos zul je bedoelen.
Praat met de vrouw des huizes en je hebt het kijkgedrag te pakken.
Het is zo simpel.
Moeder's wil is wet. De vriendin bepaalt.
PowNed onderschat de invloed van de vrouw en als je een beetje tijdens de geschiedenisles hebt opgelet, dan weet je dat vrouwenheupen complete beschavingen naar de mieter hebben geholpen.

bloedjelink | 19-02-09 | 15:45

Ik begin ineens vreselijk moe van Powned te worden, nou moeten wij onze medewerking geven om aan te tonen dat kijkcijfers onbetrouwbaar zijn, wat overigens best zou kunnen, so what?

MaupCaransa | 19-02-09 | 15:45

Kijkcijferonderzoek = hoax

Meautie | 19-02-09 | 15:44

CoJoNes | 19-02-09 | 15:41 tja, als de veldwebeltjes ze al niet konden.. dan houdt het op.

van dal | 19-02-09 | 15:44

Briljant plan, want die mensen zijn zogenaamd een realistische afspiegeling van de samenleving..... WIE BEPAALT DAT??? OP GROND VAN WELKE BEVINDINGEN??? vragen,vragen..... als ik kijkcijfers moet geloven is de Nederlandse bevolking zwakzinnig.... met je Linda`s, Paul de Lul en ga zo maar door.... oja de Lama`s.Dat is wellicht nog wel het meest treurige van alles. En voor mij persoonlijk is dat nog erger, want ik kijk `s ochtends recht in de keuken van die kale lama........

Drs.. Gelul | 19-02-09 | 15:43

Wij hebben er ooit voor aangemeld, en toen kwamen ze ook langs na een lange wachttijd.

Echter, ze willen ALLES (radio/tv) openschroeven en een soort chip erin zetten, dus elke keer als je iets nieuws gekocht had, dan moest je dit weer melden.

Om die reden hebben we maar nee gezegt, helaas zou ik niet weten welke mensen hier wel aan mee doen.

Rodie | 19-02-09 | 15:43

@Veldwebel | 19-02-09 | 15:38
Dusssss, jullie konden niemand met zo een kastje. Figures.

CoJoNes | 19-02-09 | 15:41

Laat ik nu behoudens films merendeel naar buitenlandse zenders kijken.

winterpeen | 19-02-09 | 15:40

Het idee daarachter? de cijfers van de legendarische uitzendingen van PowNed op Veronica omhoog te krijgen?

doehetlichtuit | 19-02-09 | 15:40

Als het zo doorgaat wordt PowNed van het kastje naar de muur gestuurd.

stuyterkuycken | 19-02-09 | 15:39

Ik kijk vanavond VTM, jullie lekker niet!

Brakke Obama | 19-02-09 | 15:39

Haha laatst dezelfde discussie gehad met een aantal mensen, wij konden ook niemand met zo een kastje. Ze zijn er eenvoudig weg niet

Proost

Veldwebel | 19-02-09 | 15:38

Het sneeuwd hier grote vlokken.

winterpeen | 19-02-09 | 15:38

Kastje --> muur..

Rik me Leet | 19-02-09 | 15:38

@Physc:
klopt helemaal, en daarnaast bestaat het gevaar dat medewerkers aan een testpanel (wat dit is) zogeheten "superconsumenten" worden: door de vermeende belangrijkheid van hun taak gaan ze zich anders gedragen dan de gemiddelde kijker, zij zijn immers de experts ?

Andreas B. | 19-02-09 | 15:37

De buurman van mijn oma's nichtjes der postbode zijn kapper heeft een fiets van een fietsenmaker zijn overbuurman, de buurman van zijn overbuurman heeft een auto uit een garage, de garagebaas heeft een hond, de dierenarts van deze hond zit naast een tandarts die illegaal die dingen verkoopt, ik zou zeggen: neem is een kijkje

paratim | 19-02-09 | 15:37

kom maar uit je kijkkastje...

boneless | 19-02-09 | 15:37

Ik heb zo'n kastje, maar mag daar niets over zeggen ;-)

Brakke Obama | 19-02-09 | 15:35

Het grote probleem is: je hebt mensen die toestemming geven om zo'n kastje te laten plaatsen en mensen die geen toestemming geven om zo'n kastje te laten plaatsen. Zo'n onderzoek is dan dus per definitie al niet meer representatief. Een bepaalde kijkersgroep (de kastjesweigeraars) valt al buiten het onderzoek.

Physc | 19-02-09 | 15:35

Alles heeft een prijs..

Zuma | 19-02-09 | 15:35

Het kijkkastje, best betrouwbaar.. duss

Bokko | 19-02-09 | 15:35

Mail me, betaal me 250 euro en ik vertel alles.

DannydeK | 19-02-09 | 15:35

Sjonge wat een handleiding joh wat een gedoe als je ff tv wilt kijken, krijgen die mensen daar voor betaald zeker?

Nickel Son | 19-02-09 | 15:34

Ik wil ook zo'n kastje. Daar zit geld in.

Willem VanDer Decken | 19-02-09 | 15:33

Onbetrouwbare meuk dat systeem. Jammer GS, heb het kastje vorige week in de kliko gepleurd.

kwark001 | 19-02-09 | 15:33

Ik geloof niet in die kastjes. mensen die toestemming geven zon ding te laten plaatsen zijn rtl4 tokkies

Bluebook | 19-02-09 | 15:33

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland