Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Banken blijven overeind: PvdA zakt in peilingen

exit.jpg Hoedoe en bedankt Agnes Wolbert. Toedeledokie Harm Evert Waalkens. Succes met het inrichten van je nieuwe huis Mei Li Vos. Leuk dat je er bij was Roos Vermeij. Dank voor alle fantastische debatten Gerrie Verbeet. We zullen je missen Eelke van der Veen. Het allerbeste met de latexallergie Anja Timmer. Beterschap met de gierende hartkleppen Jacques Tichelaar. Gewoon blijven naaien wat er te naaien valt Paul Tang. Het valt weer te merken dat Wouter Bos al een tijdje geen half failliete bank van de ondergang heeft kunnen redden. De Partij van de Arbeid giert in de peilingen van beroepshoaxer Maurice de Hond harder naar beneden dan de pannenkoeken van de Ajax-tribunes. Nog maar 24 van de oorspronkelijke 33 zetels zouden er overblijven indien er vandaag verkiezingen zouden worden gehouden. Vooral Bos' keiharde ruggengraat wanneer het ging om de extra bonussen van ABN-AMRO medewerkers lijkt de partij extra zetels te kosten. Tel daar bij op de twijfelachtig rol van de sociaal-democraten in het nakende WC-Eend onderzoek over de oorlog in Irak en het verval zet zich onverminderd voort. Dat worden dus meer backbenchers op hete kolen. Oftewel: Oppassen geblazen Attje Kuiken. Nog even en je kunt weer auditie gaan doen John Leerdam. Begin maar vast te sparen voor een nieuwe trui Hans Spekman. Binnenkort weer blokken beton afzinken in de oceaan Diederik Samsom?

Reaguursels

Inloggen

Heerlijk, de dag dat die linkse rechtspratende geldverslinders het veld moeten ruimen, gaat bij mij de vlag uit... ik ben voor duidelijkheid!

K. Metjes | 10-02-09 | 15:07

John Leerdam hoeft zich helemaal geen zorgen te maken; we hebben 'm nog niet één keer op een zinnig woord kunnen betrappen, op de Antillen zitten ze te springen om een "zwaargewicht"als hij. En omdat vanuit Nederland de schatkist op gezette tijden automatisch wordt aangevuld, gaat dan ook nog een keer de crisis aan zijn neus voorbij.

Dagelijkse Dosis | 10-02-09 | 08:10

-weggejorist-

f.s. | 09-02-09 | 13:33

"PVDA zakt verder in de peilingen..." Los van het feit dat de PVDA al jarenlang voor SINTERKLAAS speelt van uw geld, is deze partij ook schuldig aan het creeeren van PAUPERWIJKEN ten kosten van uw geld. Deze partij staat voor het sociale aspect maar creeert bewust getto's en apartheid. Brood en spelen. Zucht.

wimdorsman.hyves.nl/blog/20087611/Rott...

WimDorsman | 09-02-09 | 11:18

PS. Ik haat DITZO reclames!

leefbarbaar | 09-02-09 | 09:29

Johan de Witt | 09-02-09 | 07:13
Helaas wel. De eerste plek om te snijden in een economische crisis is in de overhead = overheid.

mail cheauvinist pic | 09-02-09 | 08:39

Maakt voor onze minster van staatsbedrijven niet uit. Hij zal de rest van zijn leven gelukkig kunnen slapen in de wetenschap dat hij als de Hugo Chavez van de lage landen de geschiedenisboekjes in zal gaan.
-Bij de weg: www.PowerBink.nl | 09-02-09 | 01:20 heeft gelijk.

Vogelbeest | 09-02-09 | 08:12

Lisbon is Dead | 08-02-09 | 20:45

Klopt idd. en geld wat in Amerika wordt bijgedrukt in Amerika is ook een lening aan Amerika. Aangezien de FED een PARTICULIER bedrijf is.
Grootste aandeelhouders zijn een aantal banken.

Ofwel elke dollar die men druk is een lening met rente.... Hoe kan je dan deze rente terug betalen ..... Dit kan alleen door geld bij te laten drukken..... met rente.... enzovoorts

Quasistatistiek | 09-02-09 | 07:40

24 zetels voor de PvdA is er ongeveer 50 teveel. Wat Morease niet vertelt is welke partij er dan zetels bij krijgt. Is dat SP?

Overigens is de enige partij die serieus verontwaardigd was tijdens het wc-eend debat de PVV. De rest acteerde verontwaardiging.

Harry Dillema | 09-02-09 | 07:32

ZDEV | 08-02-09 | 22:10
Het leger Staatsafhankelijken groeit nog steeds sterk. En die stemmen nu net PvdA.

Johan de Witt | 09-02-09 | 07:13

als iedereen die een uitgesproken mening heeft nu eens gaat stemmen, ipv te denken het haalt toch niet uit of ik stem of niet.......(of het te druk heeft met werken)
dan zal er pas wat veranderen. anders blijven die linkse honden aan de macht, en kun je straks tot je 75e blijven werken. om die handophouders in leven te houden. en geloof het of niet.... de beste nederlander is diegene die dood gaat op de dag dat hij/zij recht heeft op zijn / haar pensioen/ aow. diegene die niet werkt heeft alle tijd om te gaan stemmen, en doen dat ook!!!!!, op de pvda bijv. de mensen die klagen dat pvv ers te weinig zetels hebben moeten iedereen aansporen om te gaan stemmen. en niet achteraf lopen zeiken dat het k*t geregeld is in nederland. my 2-cents

www.PowerBink.nl | 09-02-09 | 01:20

@ Flarp | 08-02-09 | 16:47
En Flarp is blijkbaar een analfabetische Brabander want het is óók geen Haudoe... :P God zeg wat een mensen hier :P
Bewijsje: nl.wikipedia.org/wiki/Houdoe

l4mp | 09-02-09 | 00:35

Is geen Brabander geweest die dit stukje tekst heeft geschreven zeg....
.
HET IS HOUDOE en dus GÉÉN HOEDOE!! :P

l4mp | 09-02-09 | 00:31

knight03 | 08-02-09 | 22:58
Maakt niets uit. Als het goed blijft gaan met de economie komt "ons" geld wel weer terug. Als het fout gaat zijn de ABN miljarden een fooi gebleken en niet meer interessant. Dan zijn de blikken bonen in je kast belangrijker.

Lisbon is Dead | 08-02-09 | 23:07

maak je niet druk, het naait mekaar allemaal
bij de volgende verkiezingen zijn ze er allemaal weer,
dan worden wij weer genaait.

jankaas | 08-02-09 | 23:07

Izzy Lytshaw | 08-02-09 | 21:17
"copy paste". Tja, ook voor jou hoop ik dat je niet, na slachtoffer te zijn geworden van de ambitiekapitalisten, slachtoffer wordt van hordes anarchisten die je uit je 2 onder 1 kapje komen halen. Dat zou toch dubbel zuur zijn..

Lisbon is Dead | 08-02-09 | 23:03

gigi gorgonzola | 08-02-09 | 21:04
Izzy Lytshaw | 08-02-09 | 21:17

Was uiteraard niet van mijzelf, had er wel bij gemoeten. Er staan veel kernen van waarheid in. Hopen maar dat het met een sisser afloopt. Aan de andere kant, dan valt de bom wel over een jaar of 15. Dus, je hypotheek vastzetten (rente) binnen nu en 3 jaar. En geen schulden maken. Dan kan je de mensen uitlachen die om jou hebben gelachen omdat je al jaren op je fietsje door de regen naar je werk klept. Enneh, de PvdA is al lang niet meer voor de arbeider. Is alleen leuk als je veel huursubsidie krijgt of een dubbel paspoort hebt. De VVD is alleen leuk als je consultant bent, je vriend(in) 5 dagen per week werkt en als je samen 150.000,- pj verdient per jaar. De alternatieven zijn one-issue maar een coalitie van one issue partijen biedt toch perspectief ?

Lisbon is Dead | 08-02-09 | 22:58

Welke draai zal Woutertje Bos nu weer aan het volk tonen om weer in de kiezersgunst te komen of te wel hoeveel gaat de volgende stunt van dit heerschap ons burgers kosten.

knight03 | 08-02-09 | 22:58

Welke arbeider stemt er nog serieus op de PvdA dan? Een arbeider is iemand die in het bedrijfsleven werkt.

Dan wil je zo weinig mogelijk belasting betalen. Dan wil je dat je werkgever zo weinig mogelijk belasting betaalt zodat hij jou kan blijven betalen.

Dan wil je ook dat de politiek niet op jouw kosten gratis bonussen geeft aan bankiers die je eerst hebben uitgemolken met woekerpremies, vervolgens de economie bijna om zeep redden.

Dan wil je ook geen politiek die aan je zuurverdiende auto nog meer geld wil verdienen, je auto uit de binnenstad verjaagt, en aan je hypotheekrenteaftrek gaat rommelen.

Dan wil je ook geen politiek die allochtonen gratis geld, huizen en cursussen geeft. Die jou het recht ontneemt om te zeggen wat je wil, maar allochtonen wel de ruimte geeft om je buschauffeur in elkaar te trappen, je zus lastig te vallen of je supermarkt te overvallen.

De enige mensen die nog PvdA stemmen zijn ambtenaren, semi-overheidsmedewerkers en allochtonen. En die moeten eindelijk in zien dat het zo echt niet langer kan. Je geweten moet een keer opspelen: jij als ambtenaar werkt hard mee aan het zuurstofgebrek van dit land.

Arbeiders, stem rechts.

ZDEV | 08-02-09 | 22:10

@gigi gorgonzola
PvdA-ers worden inderdaad niet gevaccineerd tegen de tering (tuberculose). De rest overigens ook niet (althans niet binnen het rijksvaccinatieprogramma). PvdA-ers zijn wel resistent gebleken tegen aandoening van de hersenen. Dit i.v.m. het ontbreken van dit orgaan.

knakenpoetser | 08-02-09 | 22:04

@knakenpoetser | 08-02-09 | 21:32 Zou je denken? Wij worden toch ingeënt tegen tering, of PvdA-ers niet?

gigi gorgonzola | 08-02-09 | 21:45

Altijd heerlijk dat links keldert in de peilingen. Nu religieuzen nog. Die vetmesterij van de banken en de verzekeringsmaatschappijen gaan ons halve inkomen kosten dankzij Bos.

Groene Leeuw | 08-02-09 | 21:40

Banken moeten overeind blijven de gevolgen zijn niet te overzien. Het verleden heeft het uitgewezen... Administatief, je geld, je verzekeringen , je hypotheek, je pensioen... enz. enz. Voor enstige problemen is de overheid. Denk er eens over na als er een omvalt. Bos doet het goed, het is zo simpel, snap er geen reet van.

ikdenkwat | 08-02-09 | 21:37

Geert 1 nadert.........

pennestront | 08-02-09 | 21:35

Woutertje Bos cum sui kunnen allemaal de tering krijgen.

knakenpoetser | 08-02-09 | 21:32

@Lisbon

Zo zeg. En dat heb je net allemaal zelf geschreven?

xandernieuws.punt.nl/?r=1&id=50110...

Ik snap trouwens niet dat het bolwerk van de copy-paste journalistiek .. het RTL Nieuws, ons zo verschrikkelijk bang maakt door zeker zeven keer per minuut het woord 'kredietcrisis' uit te spugen, vervolgens oproept tot kalmte plus het advies geld uit te blijven geven .. en dan ook nog eens onderbroken wordt door herkenbare commercials, zoals Becam, Postkrediet en Lenen.nl.

Het blijft natuurlijk commercie, dat weet ik ook wel.

Izzy Lytshaw | 08-02-09 | 21:17

Hoge Dollar, lage goudprijs en ja, vice versa. (Rienk Kamer 1988)
@Lisbon is Dead: interessant en goed leesbaar stukkie vriend!

gigi gorgonzola | 08-02-09 | 21:04

De banken blijven niet overeind:

Het onvermijdelijke einde van het kapitalisme is nabij

U wilt het niet weten, maar het gáát gebeuren: ook onze economie zal instorten .

Op krediet gebaseerde economiën zoals in het Westen (het zogenaamde sic kapitalisme) kennen één grote zwakte: ze moeten voortdurend blijven groeien om het gevaar van instorten te voorkomen. Nu de kapitalistische economiën niet meer groeien maar juist zijn gaan krimpen, zowel in de VS als in Europa als ook in Japan, zal deze voortgaande krimp onvermijdelijk leiden tot een totale ineenstorting.

Omdat in het kapitalistische systeem het 'echte geld' is vervangen door krediet, en niet meer gebaseerd is op goud en zilver ('spaargeld'), is dit op krediet gebaseerde geld een enorm grote berg schuld geworden. Het einde van een dergelijke systeem was en zal niet anders kunnen zijn dan een bankroet, een faillissement. Nu onze op krediet gebaseerde economiën krimpen, zijn de overheden, de bedrijven en de burgers niet meer in staat om deze schuldenlast en bijbehorende rente af te betalen. Gevolg: de economie stort uiteindelijk in elkaar.
Waarom overvalt dit de meeste mensen?
Als op krediet gebaseerde economiën blijven krimpen, dan zijn deze niet meer in staat om de voorheen opgelopen schulden af te betalen. Deze situatie is nu ontstaan in de VS, Groot Brittannië, de EU en Japan. Na economische krimp volgen faillissementen, zowel van bedrijven, overheden als burgers. Na een voortdurende krimp klap het hele maatschappelijk-economische systeem in elkaar.
Alan Greenspan, de voormalige topman van de FED, stond voor een groot deel aan het hoofd van de enorme expansie van de wereldwijde kredietverstrekking sinds de jaren '80 van de vorige eeuw. Deze expansie heeft geleid tot een gigantische en onhoudbare wereldwijde schuldenlast.
De waarheid is echter dat de schuldenlast van de VS feitelijk al veel langer onhoudbaar is. Eigenlijk was de VS al bankroet in de jaren '30, maar is de dag van afrekening lang uitgesteld door een 'creatieve' manier van boekhouden. Kortom, de werkelijke cijfers worden al heel lang gemanipuleerd.
Terwijl iedereen Alan Greenspan volgde als 'de' expert en zijn economische voorspellingen automatisch voor waar aannam, begreep Hyman Minsky, een veel minder bekende econoom, wél hoe de Westerse, op krediet gebaseerde economiën werkten. Minsky stelde de 'financiële instabiliteits hypothese' op, waarin gesteld wordt dat op het moment dat kapitalistische systemen 'rijp' geworden zijn, deze in toenemende mate onstabiel worden.
Minsky's hypothese viel echter niet goed bij de overheid en op de beursvloer. In plaats daarvan gaven zij de voorkeur aan de veel optimistischere kijk van Alan Greenspan, onder wiens leiding de volgende Grote Depressie zich kon ontwikkelen. Als Greenspan een cardioloog was geweest, waren nu al zijn patiënten overleden.
De financiële instabiliteits hypothese
In Minsky's financiële instabiliteits hypothese is de mogelijkheid om de hoofdschuld en de rente terug te kunnen betalen, het kritieke ijkpunt. Er zijn drie financiële 'eenheden' in Minsky's model, waarvan iedere eenheid instabieler is dan de vorige:
1. Hedge eenheden
Deze hebben de mogelijkheid om zowel de rente als de schuld terug te betalen uit het bestaande kapitaal. Dit is de meest optimale situatie.
2. Speculatieve eenheden
Deze kunnen de hoofdschuld niet terugbetalen maar kunnen aan hun bestaande betalingsverplichtingen voldoen door te 'schuiven' met schuld.
3. Ponzi eenheden
Ponzi eenheden kunnen de schuld alleen betalen door het verkopen van bezittingen (/aandelen) of door te lenen. Dit is de meest voorkomende manier van terugbetalen in onze tijd. In Minsky's model zijn onze kapitalistische economiën daarom rijp, zelfs overrijp en misschien al wel begonnen te rotten en te stinken.
Het begin en het aanstaande einde van de VS

In het begin van de 20e eeuw nam de VS hetzelfde economische schema over dat werkzaam was in Groot Brittannië en daar zo succesvol was: het kapitalisme, gedefinieerd als handel in combinatie met kapitaalmarkten die gefundeerd zijn op krediet-gebaseerd geld dat door een centrale bank wordt uitgegeven.
In dit schema werd winst gemaakt door het in de schulden brengen van ondernemers, arbeiders, spaarders en de overheid. Degenen die het schema bestuurden, de bankiers, werden op deze manier rijk van het harde werk, het spaargeld en de productiviteit van anderen.
Dit schema bleek in de VS net zo goed te werken als in Groot Brittannië. Naarmate de economie groeide en de schulden in en van de landen steeds groter werden, werden de bankiers steeds rijker. Het is daarom geen toeval dat de financiële sector -of het paradigma van de parasieten- in zowel de VS als in Groot Brittannië het grootste aandeel is gaan vormen in de economie. Economiën die tegelijkertijd het laagste spaargeldniveau ter wereld ontwikkelden.
Het is eveneens geen toeval dat met het toenemen van de schuldenlast van ieder land ook de exorbitante salarissen en bonussen van de bankiers bleven toenemen. Jammer genoeg voor zowel de gast als de parasiet in onze kapitalistische economiën, is er een limiet aan hoeveel de parasiet uit de gast kan zuigen, voordat deze dood gaat. En deze limiet wordt pas ontdekt als het al te laat is, het proces al te ver gegaan is.
In 2009, of heel kort daarna, zal dit einde komen voor de Verenigde Staten. Het op de Ponzi eenheid gebaseerde financiële systeem, waarmee de schuldenlast van Amerika wordt gefinancierd, zal instorten. Het op krediet gebaseerde bankenschema, het sic kapitalisme, zal de ooit meest krachtige economie ter wereld ten onder doen gaan. Kortom: het is gebeurd met de Verenigde Staten van Amerika.
Ongekende economische tragedie in de maak

Nu het kapitalisme onder vuur ligt proberen de Westerse overheden uit alle macht te redden wat er te redden valt. De burgers komen er echter steeds meer achter dat degenen die gered worden niet zijzelf zijn, maar de bankiers - juist degenen die verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van deze enorme crisis.
Dat lijkt misschien ontzettend verkeerd, maar in feite is dit proces een perfekte afspiegeling van de machtsdynamiek die ten grondslag ligt aan het kapitalisme. De bankiers hadden namelijk nooit zo schandelijk ver kunnen komen als zij zich niet eerst hadden verzekerd van de totale medewerking en bescherming van de overheden.
Daarom worden in de VS en de EU de banken met tientallen miljarden uitgekocht, maar wordt er vrijwel niets gedaan voor de in problemen rakende burgers. De bankiers hebben de overheden voorzien van ongelimiteerd krediet, waar de overheden veel te veel van hebben uitgegeven. Hierdoor hebben de landen een grote schuldenlast opgebouwd, waardoor toekomstige generaties voor altijd slaven zullen blijven van het bankwezen. Het redden van de Amerikaanse en Europese banken is dan ook niets anders dan het van de overheden terugeisen van al dit verstrekte krediet.
De rest is geschiedenis, of staat op het punt om dit te worden. Als, zoals nu het geval is, de meeste mensen hun ogen gesloten houden en hun verstand op nul zetten, zullen ze niet zien noch begrijpen wat er allemaal zal gaan gebeuren. Maar reken er maar op dat dit niets meer zal uitmaken, want gebeuren zal het tóch.
Wat we namelijk gaan meemaken is een economische tragedie die alle vorige vele malen zal overtreffen. Zelfs de Grote Depressie uit de jaren '30 zal niets zijn vergeleken bij wat er nu zal gaan gebeuren.
Geldpers als oplossing is dodelijke injectie

In 2009 zal de schuld van de VS naar verwachting met $ 2 biljoen stijgen. In 1980 bedroeg de totale Amerikaanse staatsschuld na 200 jaar slechts $ 980 miljard. Nu, 28 jaar later, zal de publieke schuld de $ 12 biljoen overtreffen, en de totale publieke en private schuld meer dan het dubbele. De hele federale overheid is zelfs $ 57 biljoen groot, en dit is allemaal geleend geld. Dit aflossen betekent dat er 3000 jaar lang iedere dag meer dan 1 miljoen dollar afbetaald moet worden.

De waarheid is dat alle landen in de wereld een enorme schuldenlast hebben opgebouwd, en dat alle belangrijke economiën een strategie toepassen van fiscale stimulansen en reddingspaketten om een wereldwijde deflatoire instorting te voorkomen.
Waar moet al het geld dat nodig is voor deze stimulansen, reddingspaketten en 'bailouts' vandaan komen? Het antwoord is héél simpel: omdat alle valuta van alle landen ongedekt zijn, wat betekent dat het niets anders meer is dan papier, zullen de overheden het geld dat ze nodig hebben gewoon bijdrukken.
Het schijnt dat de huidige topman van de FED, Ben Bernanke, de Grote Depressie heeft bestudeerd en tot de conclusie kwam dat deze voorkomen had kunnen worden door een ongelimiteerde hoeveelheid krediet. Dit is hetzelfde als concluderen dat heroïneverslaafden alleen van hun pijn en ellende kunnen afkomen door ze een ongelimiteerde, oneindigde stroom heroïne te verstrekken.
De geldpersen draaien als nooit tevoren. De M1 geldhoeveelheid, de hoeveelheid cash geld die in omloop is, stijgt de afgelopen maanden fors, zowel in de VS als in de EU. In juni 2009 bedroeg M1 in Amerika nog -0,1%; eind december was dit razensnel opgelopen tot +32,2%. De hoeveelheid M3, de breedste graadmeter van alle monetaire instrumenten (inclusief krediet), wordt niet eens meer gepubliceerd. De M3 zal echter exploderen als de overheden zich wenden tot het nóg meer geld pompen in de krimpende markten - een feit dat de Westerse overheden liever negeren.
Ben Bernanke's geldinjecties in de Amerikaanse deflatoire Depressie kan daarom heel goed uitmonden in hyperinflatie. Dat zal onmiddellijk het einde betekenen van de Amerikaanse dollar, omdat hyperinflatie al het nog overgebleven vertrouwen in papiergeld zal wegvagen.

Vertrouwen en de leugen van 'vrijheid'
Vertrouwen is het essentiële ingrediënt in het grote spel dat 'kapitalisme' heet, zoals dat geleid wordt door de bankiers en hun onwetende medeplichtigen in de overheden. Dit bedriegelijke spel staat echter op het punt om beëindigd te worden. In de nabije toekomst zal papiergeld steeds waardelozer worden, omdat alle overheden zich wenden tot de geldpers, in de hoop dat ze het deflatoire proces kunnen stoppen. De overheden zullen echter machteloos zijn, wat zal resulteren in het bijdrukken van nóg meer geld, in de ijdele hoop iets tegen te houden wat nooit meer tegen te houden valt.
Geen enkel systeem dat was gebaseerd op papiergeld heeft ooit gewerkt. Het belangrijkste doel ervan is namelijk om uit te geven wat er niet is. Deze onderliggende doelstelling zal uiteindelijk alles vernietigen wat met dit papiergeld is gecreërd en opgebouwd.
De meeste mensen begrijpen niet dat het huidige marktsysteem niet vrij is. Geloven dat je vrij bent omdat je dit verteld wordt is niet hetzelfde als wérkelijk vrij zijn. Overheidsinterventie zoals dat nu in de kapitalistische landen wordt toegepast is precies hetzelfde als wat er in het verleden in communistische landen werd gedaan. Het enige verschil is de toegepaste methode en de subtiliteit waarmee het gebeurt.
De manipulatie van de goudprijs, de interventies in de FOREX (valuta)markt, het verhogen of verlagen van de rente, het gebruik van belastingen om bepaalde economische activiteiten te stimuleren of juist te vertragen, zijn allemaal middelen van overheidsinterventie. Vergeleken met het communisme lijkt het kapitalisme inderdaad 'vrij', maar vergeleken met écht vrije markten is het kapitalisme een opgetuigd, misleidend spelletje.
Het einde van het spel is gekomen

We naderen nu het eindspel, de ontknoping van alle in het verleden begane economische zonden die niet kunnen worden weggepoetst door overheidsinterventies. Integendeel, deze overheidsinterventies, gericht op het redden van de bankiers, verergeren juist de problemen. Meer van hetzelfde zal namelijk resulteren in... meer van hetzelfde.
De bankenzwendel had nooit kunnen gebeuren als de Engelse Koning William in 1694 de bankiers niet had toegestaan om de gouden- en zilveren munten om te ruilen voor papieren biljetten. Het resultaat was het kapitalistische imperium, dat begon als imperialisme en overging in globalisme. Het duurde 315 jaar en staat nu op het punt om tot een einde te komen.
Terwijl het papiergeld steeds minder waard zal worden, zal de prijs van goud en zilver gaan stijgen. De overheden beseffen maar al te goed dat de toenemende waarde van goud en zilver onlosmakelijk verbonden is met de afnemende waarde van hun munteenheden.
'Moderne economie' is daarom een foutieve benaming. Moderne economie is niets anders dan monetaire fraude, gehuld in de schijn van de 'vrije markt'. Als u werkelijk 'vrij' wilt zijn, dan zou u hier eens over moeten nadenken.
Goud, zilver en geloof

De recente gebeurtenissen in de wereld hebben aangetoond dat de aanname dat op goud en zilver gebaseerde economische systemen niet meer nodig zijn, vals is, en dat onze huidige economen een totaal verkeerd beeld is geleerd op onze universiteiten. Andersdenkende economen zoals Minsky, naar wiens waarschuwende woorden men liever niet wilde luisteren, blijken nu volledig gelijk te krijgen.

Professor Antal Fekete is zo'n collega van Minsky, die in een recent artikel waarschuwde dat de toegang tot goedkoop krediet de instorting van het huidige financiële systeem niet zal kunnen voorkomen, omdat het door de overheid aan de banken verstrekte geld niet zal worden gebruikt voor een ruimere kredietverstrekking, maar voor het investeren in aandelen en andere 'veiligere' financiële beleggingen. Dat is precies wat er nu gaande is in de Westerse wereld.

Dit is geen populaire boodschap. De meeste mensen luisteren nog altijd liever naar de 'experts' van de banken en in de regeringen, die de mensen vertellen wat ze willen horen, namelijk dat het allemaal wel weer goed komt.
De onplezierige, ronduit harde waarheid is echter dat het NIET meer goed komt. Het kapitalisme is ten einde en is niet meer te redden. De economiën zullen instorten, ook die van Nederland. Het is een kwestie van hooguit enkele jaren. De crisis die begon in september 2008 was slechts het begin van alle ellende.

In financieel opzicht lijken goud en zilver daarom van onschatbare waarde te worden in de uitermate zware jaren die voor ons liggen. Maar wellicht zult u tot de conclusie komen dat u de komende grote ineenstorting alleen kunt doorkomen met geloof.

Lisbon is Dead | 08-02-09 | 20:45

Bedenk ook dat het CDA en het grootste gedeelte van de VVD hetzelfde zijn als de PvdA: Majesteit behagen om dan benoemd te worden voor de beste bestuursbaantjes. Kijk naar die Nijpels. Vroeger riep hij: "Loon naar Werken" en zie hem nu met die 26000 'zielige' mensen. In de media woonruimte voor hen opeisen, maar er niet bijzeggen dat 85% nog steeds volledig afhankelijk is van de belastingbetaler.

Johan de Witt | 08-02-09 | 20:41

Maaier | 08-02-09 | 18:37

Je weet tog?

Sikkeneur | 08-02-09 | 20:36

Jullie hebben het alleen maar over die PvdA, die idd helemaal fout is. Toch gaat het daar niet om. Het gaat om een nieuw staatsbestel. Een nieuwe grondwet, die aangepast is aan de 21e eeuw, of 20e eeuw is ook goed. Nederland staat steeds meer voor schut. Nu weer met het feit dat dit land de oorlog verklaart om een politieke benoeming van Jaap dhS veilig te stellen!

Kees3382 | 08-02-09 | 20:22

Rood, voor de wat beter gesitueerde graaiers. Maakt U geen zorgen graaivolk, de massa minder betaalden verzorgen en vullen Uw graai-bezigheden.

Iwmac | 08-02-09 | 20:16

Heh de vorige keer werd dat ook al gezegd, en Wouter Boss werd toen tot man van het jaar 2008 gekroond.

Bijstandskoning | 08-02-09 | 20:04

Beste hardwerkende, (veel) belastingbetalende, blanke jonge man. Nog voor decennia zult u opdraaien voor de elite, de regenten en de "hulpbehoevenden". Van onder wordt u bespuugd, van boven wordt over u heen gepiest. U bent de geplukte generatie die zijn cultuur zag verdwijnen. Hopelijk leidt de crisis tot een protest van genoemde groep die uiteindelijk verhaal komt halen in Den Haag, bij multinationals, pensioenfondsen, bankiers, de EU voorzitter, de PvdA en bij de mensen die uitvreten zonder bij te dragen. Ja, ik ben ook zo'n sukkel die 's-morgens om 07:30 in de file aansluit en eind van de maand 3 knaken in de knip heeft. En maar meer werken, harder werken, langer werken. Mooi niet. Doe maar verkiezingen en de PvdA onder de 10 zetels. En dan doorpakken. Een coalitie van de PvdD en de PVV. Vernieuwend, verfrissend en met een groot oplossend vermogen en respect voor datgene dat respect verdient.

Lisbon is Dead | 08-02-09 | 19:54

Zolang er geen verkiezingen in aantocht zijn, zegt dit verhaal niets over de toekomst. En omdat Balkenende, Bos en Rouvoet zich realiseren dat verkiezingen op dit moment niets goeds voor hun partijen zullen betekenen, zal niemand ook maar iets op scherp zetten. Toch vind ik het wel knap dat Balkenende in deze sitauatie op deze wijze met zijn Irak standpunt wordt geconfronteerd. Maar verder, ga maar slapen, want er gebeurt toch niets

Ulle Ruttelflut | 08-02-09 | 19:10

bla bla bla bla. de hele samenleving is inmiddels (te) links georienteerd en o wee als je daar iets van zegt, dus mensen stem de volgende keer op een goeie partij, weggaan bij de verkeerde banken en je geld in een ouwe sok opbergen. laat ze maar es voelen maar dan ook echt he, niet slap ouwehoeren maar ook echt doen!

scheuvelfanatic | 08-02-09 | 18:54

WC-eend onderzoek. hahaha.. patseboem, on the spot!! Geniaal en nog meer van dat soort woorden..

_conquistador | 08-02-09 | 18:51

PVDAnnekoeken....

cwp | 08-02-09 | 18:44

Bos en Wellink werden op last van de PvdA opgehemeld bij het ´reddings´plan van de banken. Het Journaal, de publieke omroep, de tweede kamer, de oranjes, werkelijk iedereen was het erover eens dat ze het goed gedaan hadden (net als het verklaren van een oorlog in ruil voor een benoeming) . Niet als laatste natuurlijk de hoge ambtenaren en bankiers in het Gooi, Wassenaar, Bloemendaal en Aerdenhout. Die waren helemaal laaiend enthousiast. Spindoctors hadden de PvdA nog gezegd om het klootjesvolk voor te spiegelen dat die ´deal´ winstgevend zou zijn voor de belastingbetaler. Nu gedane zaken geen keer meer nemen, blijkt wel anders. Vele generaties na ons zullen nog boeten voor deze ´superdeal´ van de PvdA en het CDA.

Kees3382 | 08-02-09 | 18:41

Wie moet ik trouwens betalen om eindelijk eens van dat zwitsalletje af te komen ?

Kabouter Klop | 08-02-09 | 18:39

Zo gaat Fortis met haar privacy van haar Cliëntele om www.michelkraay.nl/michel-kraay-opdrac...
Ze laten heel je doopceel lichten achter je rug om. Waar je werkt, of je een strafblad hebt en wat je bezittingen zijn allemaal geheime informatie wat onder de Wet Bescherming Persoonsgegevens valt. Het College Bescherming Persoonsgegevens geeft toe dat de opdrachtgevers inderdaad waarschijnlijk strafbaar handelden, bijvoorbeeld door uitlokking tot het overtreden van de wet en door illegaal verkregen gegevens te verwerken. Advocaten, banken, recherchebureaus, verzekeraars, horen te weten dat ze gegevens vragen die alleen op onrechtmatige wijze verkregen kan worden.

fristie | 08-02-09 | 18:38

Die hele term "kredietcrisis" deugt niet en impliceert dat de crisis pas hersteld is als alles weer bij het oude is. Pas wanneer we echt bereid zijn te veranderen kan er resultaat geboekt worden. De grip die het establishment over ons heeft lijkt onontkoombaar, de macht blijft in handen van de oude politiek, hooguit wat gemorrel aan de zijlijn. Wanneer het echt uit de hand dreigt te lopen grijpt men naar onorthodoxe middelen (is het niet volkert ?). Het wachten is op echte revolutie.

Kabouter Klop | 08-02-09 | 18:37

Maar is De Hond nu wel te vertrouwen? Meestal als Wilders laag staat, roepen sommigen hier dat ie niet te vertrouwen is, dezelfden zijn nu weer blij dat de PvdA laag staat.

Maaier | 08-02-09 | 18:37

Een goed begin van de week!!

kuifje. | 08-02-09 | 18:28

Enneh wat dacht je van de bouwfraude: ca. 25 miljard. Boete? Luttele miljoentjes.
Wanneer ze nu eens de klokkenluiders echt hadden gesteund.
Ratten zijn het. Ik hoop dat de hele meute op nul komt en dat andere partijen die lutsers met een afdoende anti-virus programma tegen houden. Dit geldt ook voor de gluiperige CDA-ers die een nieuw vehikel zoeken.

The Prisoner | 08-02-09 | 18:26

*pom pom pom zet flesje koud*

DannyV | 08-02-09 | 18:25

necrosis | 08-02-09 | 18:09
rustig maar.
Had niet anders van je verwacht.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 18:20

Mooie actie van GU en jeauris om linkjes niet meer doorklikbaar te maken.
Koppie er af bij de kraakpand Internetactivisten die GS kaputt willen, dan wel (naar eigen zeggen in een draad) "GS moet gematigd links worden".

* botten gooit *

bottehond | 08-02-09 | 18:15

Elisabeth2 | 08-02-09 | 17:50
Niet echt leuk...

dr.spin007 | 08-02-09 | 18:12

Jammer dat in de afgelopen decennia deze partij is gehijacked door carrieremakers. Kok en Bos zijn de iconen ervan. U (het kapitaal) vraagt wij verkopen het erfgoed van Jan de arbeider.
En Paul de Leeuw houdt die miljoenen sukkels op de bank met chips en vette spekjes.
... Enkele jaren geleden werd het huis van VARA directrice te koop aangeboden voor meer dan 2 miljoen euro. Vóór de verkiezingen bleek dat aspirant Tweede Kamerleden in duurdere wijken woonden dan VVD-ers...
Maar nog heeft deze partij 24 zetels: welzijnswerkers die bang zijn hun baantje te verliezen, Marokkokanen en verstokte idioten zoals CDA er velen heeft die nog steeds stemmen als hun overgrootouders. Maar dat wordt allengs minder en daarmee ook het wisselgeld van de carrieremakers. Trouwens iedereen weet dat het CDA een carrierevehikel is. Dat de PvdA er ook één is beginnen nu langzamerhand meer mensen door te krijgen. Hè hè.
Advies van deze gevangene: stem op een partij die geen onderdeel is van de gevestigde orde (lees de netwerken die ons land volledig in de wurggreep hebben.
Dus: stem SP, PVV en TON. Accepteer geen stemmachines want die kunnen worden gemanipuleerd. In deze partijen zitten ook c. makers maar nog niet veel. Vroeg of laat gebeurt dat wel maar dan is er wel weer een alternatief. In ieder geval afbreken deze zichzelf en hun vriendjes bevoordelende klotekliek.

The Prisoner | 08-02-09 | 18:10

@Teun van het Tuinpad 17:40
IK en naar de kerk gaan, dat is hetzelfde als Geert Wilders die een kopje suiker gaat halen bij zijn marokkaanse buren.
NEVER!

necrosis | 08-02-09 | 18:09

denk het ook CO.
Was net zo leuk..... met Els en haar poes enzo....

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 18:09

tsja zie de attentiespanne in het volgende onderwerp, dan is dit onderwerp idd ten dode opgeschreven.

Isser | 08-02-09 | 18:08

O wee, nieuw topic, deze discussie sterft een langzame deaudt.

Captain Orange | 08-02-09 | 18:06

*zou Maxima ook durven squirten op de Zuidpool?*

Captain Orange | 08-02-09 | 18:04

*rent naar toilet en braakt vertrouwen in politiek NL uit*
Captain Orange | 08-02-09 | 17:57

Hopelijk heb je een laptop anders zien we je de rest van het jaar niet meer terug.

Isser | 08-02-09 | 18:01

Captain Orange | 08-02-09 | 17:57
Getverdemme, komt ook een sloot " belasting ontduiking door koningshuis" uit

Captain Orange | 08-02-09 | 18:00

Elisabeth2 | 08-02-09 | 17:56
gelukkig heb ik jou nog en jij je poes.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 17:57

VanFrikschoten | 08-02-09 | 17:52
Helaas ik kan niet meer bieden.... Freedom of speech in NL is sowieso een lachertje tegenwoordig. De christen/dimmi doctrine roeleert. En wee je gebeente als je niet conform bent... dan ben je een domme racist of laaggeschoold.
Propaganda onder Stalin is er niks bij....
*rent naar toilet en braakt vertrouwen in politiek NL uit*

Captain Orange | 08-02-09 | 17:57

@VanFrikschoten | 08-02-09 | 17:54
Hartelijk bedankt voor je aanbeveling.

Isser | 08-02-09 | 17:57

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 17:54
Nee, joh... Maar Wiegel was zo leuk begonnen en hij schijnt iemand te zijn die het ongeluk aantrekt. Ja, jammer.

Elisabeth2 | 08-02-09 | 17:56

Hmmm, zolang Samsom maar in de banken zit, weet je waar hij uithangt. Straks gaat hij met een bivakmuts op Geëngageerde Dingen doen met zijn wat minder democratisch ingestelde vriendjes.

FirstAnnual | 08-02-09 | 17:55

Waar zit Joost Eerdmans?

Frau Antje | 08-02-09 | 17:54

Wat moeten we nu eigenlijk met linkjes doen? Ctrl C en V in de adresbalk?

Elisabeth2 | 08-02-09 | 17:54

Elisabeth2 | 08-02-09 | 17:50

inderdaad zeer triest, maar denk jij nu werkelijk dat..

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 17:54

@Isser | 08-02-09 | 17:51
Veel plezier met het lezen van profielen. Ik kan je Hyves aanbevelen...

VanFrikschoten | 08-02-09 | 17:54

@VanFrikschoten | 08-02-09 | 17:45
Waarschijnlijk wel daar ik niet in Nederland woon, echter Nederland gaat mij nog steeds aan het hart. Als ik het profiel lees van genoemde PVV'ers zijn het m.i. meeliftende profiteurs.

Isser | 08-02-09 | 17:51

VanFrikschoten | 08-02-09 | 17:47
Ja, zit hier nu met zonnebril op. Alles blinkt en glimt.

Elisabeth2 | 08-02-09 | 17:51

VanFrikschoten | 08-02-09 | 17:45

Inhoudelijk hebben ze af en toe een reeel punt, kijk s naar de moties ingediend en direct weer afgewezen. Totaal geen ondersteuning van de andere oppositiepartijen.Het is een hoop geblaat maar echt iets zinnigs komt er niet uit. 't zijn geen politici, in de lobby worden ze niet gehoord. Face it, t is jammer maar helaas. Van mij had t andersom mogen zijn laat dat duidelijk zijn maar t is niets meer dan de LPF keuterboertjes toentertijd.

Captain Orange | 08-02-09 | 17:50

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 17:47
Ik weet het niet met die Wiegel. Iemand die weduwnaar is geworden van twee zusjes...

Elisabeth2 | 08-02-09 | 17:50

@Teun van het Tuinpad
Mee eens, niet stemmen is geen alternatief, echter stemmen vanuit de arremoede is dan het slechte alternatief.

@Seven
Meer duidelijkheid. Binnen de VVD is er jarenlang geen éénheid, en is de partijleiding te slap een duidelijk standpunt in te nemen. Mannen als Wiegel en Bolkestein waren dat zeker wel.

@van Frikschoten
Eens. Voor mij zou dat een rechtsere VVD zijn. De VVD waar Wilders zich prima thuisvoelde.

Isser | 08-02-09 | 17:49

Elisabeth2 | 08-02-09 | 17:43

fijn trouwens dat iemand me begrijpt.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 17:48

@Elisabeth2 | 08-02-09 | 17:43
Dag Lis2... Heb je het huis weer aan de kant..?

VanFrikschoten | 08-02-09 | 17:47

seven | 08-02-09 | 17:45

Wiegel is ook een optie.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 17:47

-weggejorist-

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 17:46

Sikkeneur | 08-02-09 | 17:44

als ze 'm goed wast..

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 17:46

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 17:44
Bolkestein dus.

seven | 08-02-09 | 17:45

@Isser | 08-02-09 | 17:40
Overigens moet je me even debriefen over wat er mis zou zijn met:
Teun van Dijck
Barry Madlener
en
Dion Graus
Heb je die te weinig op de televisie gezien de afgelopen maanden?

VanFrikschoten | 08-02-09 | 17:45

seven | 08-02-09 | 17:42
waarschijnlijk een meer duidelijk rechtse uitstraling zonder de harde toon.
Denk ik zo.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 17:44

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 17:42
French kissing spreekt meer tot de verbeelding dan een haringlucht...

Sikkeneur | 08-02-09 | 17:44

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 17:35
Hoi Teun, hoi Ilse.

Elisabeth2 | 08-02-09 | 17:43

sjaakdeslinksesul | 08-02-09 | 17:41
wat is er mis met een Urker pakje?

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 17:42

@Isser | 08-02-09 | 17:40
"echter de PVV is niet wat het had kunnen worden"
Dat hangt er maar net vanaf waar jij het nulpunt legt.

VanFrikschoten | 08-02-09 | 17:42

Isser | 08-02-09 | 17:40
Wat moet er volgens jou bij de VVD veranderen om wel een alternatief te zijn?

seven | 08-02-09 | 17:42

Isser | 08-02-09 | 17:40
Niet stemmen is zowiezo geen optie vriend.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 17:41

Zit Mei Li Vos dan straks zonder werk? Ik kan anders nog wel een schoonmaakster gebruiken. Haar Franse uniformpje heb ik ook alvast voor haar aangeschaft.

sjaakdeslinksesul | 08-02-09 | 17:41

necrosis | 08-02-09 | 17:38

vandaag zeker niet te kerk gegaan, denk ik zo..

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 17:40

VanFrikschoten | 08-02-09 | 17:34
Daar zet ik dan tegenover;
Teun van Dijck
Barry Madlener
en
Dion Graus


De VVD is al enkele jaren geen alternatief meer helaas, echter de PVV is niet wat het had kunnen worden. Nogmaals PVV doet het prima in de oppositie, als regeringspartij komen ze m.i. niet uit de verf.

Isser | 08-02-09 | 17:40

@zovoklets 17:07
Die kas is zo weer vol, te beginnen met directeuren van o.a. Nuon (jaarsalaris: dik 800.000).
Die zou ik gelijk met 75% afromen, mensen die nu beginnen te gillen over communisme en dictatuur zou ik graag willen wijzen op een simpel rekensommetje.
800.000 -75% = 200.000, als je daar niet fatsoenlijk van kan wonen en een auto (of twee) op na kunt houden dan ben je een enorme loserT.
Ik ken zat mensen die rond kunnen komen van het minimum loon en dat ligt erg veel lager dan 200.000, kwestie van prioriteiten stellen, je bent niet verplicht om een Audi A8 voor je deur te hebben.
@Frik 17:10
(ik mag toch wel Frik zeggen?) wederom heb je gelijk, er zit niets anders op dan dat de PVV 76 zetels krijgt en de huidige meuk buitenspel zet (desnoods met hulp van ijzeren Rita) en ja, ik ben bekend met de situatie in Antwerpen, Vlaams belang 25% van de stemmen en gepasseerd worden vanwege een Cordon Sanitaire ofzoiets, dit riekt naar facisme.
Dit is volgens mij geen oplossing maar erger dan Bakellende kan het niet worden, verder vind ik het een onaangenaam iets dat de hele wereld ons uitlacht omdat wij geen schuinsmarcheerders aan het roer hebben, maar slechts een zielepoot die normen en waarden schreeuwt en een kapsel draagt wat me doet denken aan een ander sneu persoon uit het verleden.
Ik mis alleen nog een snor (of groeit er niets bij baby balk)
In ieder geval eis ik een staatsgreep, Nederland kan er alleen maar beter van worden als ze die gggristenfundi's terugtrappen onder de stenen waaronder ze vandaan gekropen zijn.
Nederland seculier en wel nu!

necrosis | 08-02-09 | 17:38

VanFrikschoten | 08-02-09 | 17:34

eigenlijk heeft Wilders geen klagen wbt aandacht.
Al die mannen om hem heen..

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 17:36

Voordat Geert daadwerkelijk machtig wordt zal er een aanslag plaatsvinden. Het huidige establishment is machtiger dan menigeen denkt... Nooit zal de gevestigde orde t over zn kant laten gaan... en wij mogen rustig doorreaguren.
Denkt iemand nou daadwerkelijk dat Fortuyn vanuit t oogpunt van milieu-activisme is vermoord. Die Volkert is een scapegoat... de volgende scapegoat zal een dolgedraaide shoarmaboer zijn.

Captain Orange | 08-02-09 | 17:36

-weggejorist-

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 17:35

Hahaha LOL @verzuurd Brusselmanneke.
Sweet Dreams en handjes boven de dekens, hé.

Sikkeneur | 08-02-09 | 17:34

Isser | 08-02-09 | 17:26

Fleur kan bij mij zo aan de slag.
Functie houden we voor ons.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 17:34

@Isser | 08-02-09 | 17:31
Da's nogal kort door de bocht. Het zijn stuk voor stuk dossiervreters. Geef een Fritsma nog een jaar en ook hij hoeft nog geen 10 minuten nodig om warm te lopen om Wilders op te volgen...

VanFrikschoten | 08-02-09 | 17:34

"Mensen die op Wilders stemden, waren opvallend vaak niet westerse allochtonen " (bron wikipedia)
Die weten wat ze ontvlucht zijn....

seven | 08-02-09 | 17:32

@VanFrikschoten | 08-02-09 | 17:28
ok, dat geef ik je en dan? Kijk nou eens eerlijk naar de rest van de PVV, een samengeraapt zooitje zonder de nodige kaderdiscipline

@Eli2 17:28
No worries, die lezen geen GS.

Isser | 08-02-09 | 17:31

Punt uit!

gigi gorgonzola | 08-02-09 | 17:30

Zonder Heinsbroek, Hoogendijk, Wijnschenk, De Jong en Eberhardt was het werkelijk waar een heel ander verhaaltje geworden. Wat zou er toch van ze geworden zijn? Het zou wel een heel interessant clubje voor dat Gouden Kooi gebeuren geweest zijn. Met echte dooien en zeau...

gigi gorgonzola | 08-02-09 | 17:29

Tsja, als je niet van je eigen kracht kunt uitgaan moet je wel links of finnen gaan bashen...

links tuig | 08-02-09 | 17:28

@Isser | 08-02-09 | 17:26
Dat zal je nog mee vallen. Ik zie Brinkman hem zo opvolgen.

VanFrikschoten | 08-02-09 | 17:28

Isser | 08-02-09 | 17:24
Zo breng je onze medelanders wel op een idee, hoor.

Elisabeth2 | 08-02-09 | 17:28

@VanFrikschoten | 08-02-09 | 17:18
Is dat zo? Het boegbeeld is Wilders, valt dat weg, blijft er weinig over naar mijn bescheiden mening.

Isser | 08-02-09 | 17:26

Teun vcan het Tuinpad en zovoklets
Hulde voor jullie creativiteit!
Oh ja en Sven is kampioen

Hammer | 08-02-09 | 17:25

En ook de PVV met 80 zetels wordt de nek omgedraaid. En dat door dezelfde mensen als destijds bij de LPF. Laten we collectief schijten op onze democratie. Niet dat dat helpt maar het lucht natuurlijk wel op, zeker als je moeilijke stoelgang hebt.

gigi gorgonzola | 08-02-09 | 17:25

@Fleauxe | 08-02-09 | 17:18
Onvoorstelbaar dat de jongens en meisjes niet in willen zien dat het multiculti experiment mislukt is. En zolang dat blijft zal er gezaagd worden aan het restje overgebleven Nederlandse cultuurgoed. Ik wacht erop wanneer het Wilhelmus wordt aangepast, omdat het niet meer in deze tijd past.
Wilhelmus van Cassablanca ben ik van interracial bloed.
Het multiculturele getrouwe, dat blijf ik, want dat is goed....


enz .enz.

Isser | 08-02-09 | 17:24

Vul bij al die blunderende politici van de laatste 5 jaar nou eens als partij LPF in en ze hadden inneens wel allemaal af moeten treden. Ik geloof verdomd dat niemand dat inziet. Als nou die LPF zo'n aanfluiting was, wat maakt dat dan nu de PvdA, VVD, CDA, CU, etc.? Haudt een sop zech! Zelfs met Pim was ze de nek omgedraaid, dit was niet, ik herhaal, NIET te winnen mensen. En nou allemaal doorlopen, er is hier niets meer aan de hand.

gigi gorgonzola | 08-02-09 | 17:23

Bovendien zat de LPF vol met solitair opererende ego's. Eigenlijk mensen met net zo'n soort karakter als Fortuyn. Fortuyn mocht dan een geweldig redenaar zijn geweest met een verfrissende kijk op de zaak; een solide partij structuur in elkaar zetten is iets waar Wilders meer ervaring mee heeft.

VanFrikschoten | 08-02-09 | 17:22

@ VanFrikschoten | 08-02-09 | 17:10

Precies. Dat gaat niet gebeuren, al krijgen ze er 50. Maar het wordt wel
moeilijk vechten tegen zo'n grote oppositie.

Jimmer | 08-02-09 | 17:19

@Isser | 08-02-09 | 17:16
Dat is een vergelijk van niks natuurlijk... De LPF leunde zwaar op Fortuyn als leider. De PVV zit wel wat anders in elkaar...

VanFrikschoten | 08-02-09 | 17:18

@Isser | 08-02-09 | 17:12: Oh zij niet hoor. Nog steeds he-le-maal overtuigd van de linkse droom en alles wat daar niet in past een 'incident' noemen. Net sekteleden.
@zovoklets | 08-02-09 | 17:16: En een fikse loodklem om de vagijn.

Fleauxe | 08-02-09 | 17:18

Hee verrek, ik heb eauk 2 paspoorten ontdek ik net. Heb ik weer, tegen marokkanen roepen dat dat niet mag en nu.......

gigi gorgonzola | 08-02-09 | 17:17

@Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 17:13
Nu zijn er in Nederland weinig alternatieven dat begrijp ik, maar........ de PVV is een partij die het uistekend doet in de oppositie, ook als regeringspartij? Ik waag het te betwijfelen. Kijk naar de LPF zonder PF, wat een aanfluiting was dat.

Isser | 08-02-09 | 17:16

Fleauxe | 08-02-09 | 17:08

Tja. Ik zat al aan een bulletproof Burka kledinglijn te denken. Maar Stone-washed verkoopt waarschijnlijk beter.

zovoklets | 08-02-09 | 17:16

@Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 17:13
Zie VanFrikschoten | 08-02-09 | 17:07
Vooral wel doen...

VanFrikschoten | 08-02-09 | 17:15

Laten we hopen dat de crisis echt op gang komt want dan hebben we een alibi waar alles in mogelijk is.
En geloof me dat alles vanzelf weer goed komt, al zal het wel een jaar of 10 duren.

Nostra The Fly | 08-02-09 | 17:15

VanFrikschoten | 08-02-09 | 17:10
en dat is dus een reden om niet op ze te stemmen?

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 17:13

Deze virtuele peiling is in feite een rehabilitatie-poging van Maurice aan het fenomeen "klusjesman."
"Want klusjesmannen wacht een gouden toekomst."
Aldus Maurice in zijn toelichting:
- Ezeltje-strek-je Wouter wordt bonusmanager in de bankwereld.
- Don Quichotte Samson wordt de windmolenaar van de 21e eeuw.
- Koenders wordt rattenvanger en lokt heel Afrika met spiegels en kralen naar 031.
-Job opent een thee salon "De bij-elkaar-gehouden Boel."
- Aybarak, Aboutaleb, Marcouch openen samen een twee-paspoort winkeltje.
- Vogelaar opent een PR-bureau "Zwijgen is goud."
- Van der Laan wordt marskramer van brandstapelbare autowrakken in prachtwijken.
Maar jammer genoeg: Maurice zit er wel vaker naast.
Hoe goed zijn bedoelingen ook moge zijn.
loketten zitten en tegen de tijd van de nieuwe verkiezingen vertegenwoorden die loketten de enige hoop van zij

Mr. Bator | 08-02-09 | 17:13

@zovoklets 17:05
Nog nooit "the godfather" gezien?
Met een pistool tegen je hoofd: óf je handtekening óf je hersens op het contract!
*mooie film*

necrosis | 08-02-09 | 17:13

dr.spin007 | 08-02-09 | 17:08

* checkt olie na *

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 17:13

@Fleauxe 17:02
Thanks, but no thanks. Vanuit Londen is de overgang naar het platte land te groot. Al die zuurstof hè, dat doet het hem.


Heb het artikel gelezen en ik verbaas me nog steeds over de naiviteit van de zgn. progressieven.

Isser | 08-02-09 | 17:12

Het is dus gewoon mogelijk verkiezingen te kapen. En dat noemt zich "volksvertegenwoordiger" en dit "democratie". Kom maar op met die staatsgreep...

VanFrikschoten | 08-02-09 | 17:11

Al heeft de PVV 35 zetels na de verkiezingen: geen enkele partij zal het ook maar overwegen met ze samen te werken. Voorbeeld: zie België

VanFrikschoten | 08-02-09 | 17:10

Berserker Nr. 1 | 08-02-09 | 16:54

Onder deze voorwaarden steun ik het initiatief.

Go Wouter go!!
*voelt aan eigen voorhoofd*

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 17:10

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:35
Oh vast wel... kroegen genoeg daar.

dr.spin007 | 08-02-09 | 17:08

@zovoklets | 08-02-09 | 17:05: Een pistool!? Dat kennen ze in die kringen niet hoor, daar is good old stenigen nog in de mode.

Fleauxe | 08-02-09 | 17:08

@necrosis | 08-02-09 | 17:05
Een forse PVV in de oppositiebankjes kan een weldadiger uitwerking hebben. Veel meer zal er nooit in zitten, nee..

VanFrikschoten | 08-02-09 | 17:07

necrosis | 08-02-09 | 17:05

Waarom zou je een staatsgreep willen 'doen'? De kas is leeg! (bijna dan)

zovoklets | 08-02-09 | 17:07


koffiemuts | 08-02-09 | 16:09

Niet zo doemdenken, Nostra. Dank zij Internet komen er nu veel zaken boven water, die vroeger door de omroepen en de kranten verdraaid of verzwegen werden. De kiezers zijn niet meer helemaal achterlijk, mag ik hopen.

==================
Ik verdenk de kiezer wel van domheid maar ook van afhankelijkheid.
Vraag de willekeurige kiezer naar 3 problemen die de gevestigde partijen opgelost hebben en ze zullen deze niet kunnen benoemen. Zeg daarbij dat ze ook nog 40 jaar mogen terugblikken en weer blijft het stil.
En vraag dan welke politieke keuze ze zullen maken en je zult zien dat het in veel gevallen weer die gevestigde partijen zullen kiezen die nog nooit iet gepresteerd of opgelost heeft. Hoe achterlijk kan een kiezer zijn?

Nostra The Fly | 08-02-09 | 17:06

@van Frikschoten 16:55
Wil je mijn zondag niet vergallen, uiteraard heb je gelijk maar ik (en een heleboel nl'ers) willen dit niet weten.
Overigens zie ik geen enkel perspectief als Geert MP wordt en CDA huilend in de oppositie zit, wie BV.Nederland dan wél moet besturen weet ik niet, alternatieven genoeg maar er zit werkelijk niets tussen dat mijn goedkeuring zal krijgen.
Wellicht moet ik maar een staatsgreep plegen, over de veranderingen onder mijn bewind moet ik nog even nadenken, suggesties iemand?

necrosis | 08-02-09 | 17:05

Fleauxe | 08-02-09 | 17:02
Ja. En met een pistool op je hoofd is het niet nodig een contract te ondertekenen.

zovoklets | 08-02-09 | 17:05

@seven | 08-02-09 | 16:58
De naam is anders, de uitwerking identiek. Onze Primate Minister laat zo wat sporen van zijn aanwezigheid na, vrees ik.

HY78. | 08-02-09 | 17:04

@Isser | 08-02-09 | 16:24: Ergo; je moet eens wat vaker naar Eernewoude komen :-D
-
Vraag: Waarom doet de PVDA het zo slecht?
Antwoord: www.pvda.nl/renderer.do/menuId/2000307...
Titel: 'In een burka kun je ook emanciperen'

Fleauxe | 08-02-09 | 17:02

@Berserker Nr. 1 | 08-02-09 | 17:00
Wij denken er positief over dit land vaarwel te zeggen...

VanFrikschoten | 08-02-09 | 17:02

Groot Mufti | 08-02-09 | 16:56

Leeft die nog dan?
Binnenkort gaat de 3e trap van Brouwers raket in werking en worden al haar vastgoedvrindjes opgehangen.

zovoklets | 08-02-09 | 17:00

VanFrikschoten | 08-02-09 | 16:55
Kom op Frik, positief denken.
/Obama modus uit

Berserker Nr. 1 | 08-02-09 | 17:00

@Berserker Nr. 1 | 08-02-09 | 16:44 Je hebt gelijk, bovendien zijn wij, reaguurders, sowiezo een stuk fatsoenlijker dan dat tuig in Den Haag, zoveel is zeker!

gigi gorgonzola | 08-02-09 | 16:59

VanFrikschoten | 08-02-09 | 16:55
Balkenende 5 zou dat dus zijn.. In sommige landen hebben ze serial killers, wij hebeen een serial premier..

seven | 08-02-09 | 16:58

Groot Mufti | 08-02-09 | 16:56
Je bedoelt die taart die af en toe op proefverlof mag?

Berserker Nr. 1 | 08-02-09 | 16:58

Mmmm. PvdA.... Een partij waar arbeiders zich niet meer thuis voelen. Hoe haal je het in je hoofd om falende, graaiende, bank, bonus bobo's toe te staan zichzelf ten koste van arbeiders openlijk zonder enige schaamte te verrijken. Dat zegt meer van deze partij dan van de mogelijke witte boorden criminelen. Alhoewel dit niet de enige ondemocratisch partij is die moet verdwijnen is het toch wel de eerst. Graaise nog even en de groetjes aan de vriendenclub.
.
Trouwens meneer J.Leerdam het gedogen van corruptie maakt vaak medeplichtig aan corruptie.

Contra | 08-02-09 | 16:58

Rita for president!

Groot Mufti | 08-02-09 | 16:56

@gigi gorgonzola 16:40
Oei, pittig betoog, gelukkig heb je de klinkers weggelaten anders stond Joris ineens voor je deur.
Misschien dat Teun v/h Tuinpad kan helpen, hij doet iets met beton.
Enne.... off topic, wellicht is u een vrouw, in dat geval: U is een stoer wijf!

necrosis | 08-02-09 | 16:56

Maak je maar geen enkele illusies... Zouden er nu verkiezingen zijn dan wordt het gewoon CDA, PvdA, D66... met (goh!) JPB als opperhoofd..

VanFrikschoten | 08-02-09 | 16:55

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:46
Hee, dat rijmt! Ben jij van de rijmelarij?

Even afgezien daarvan ben ik het met je eens. 't Gaat om het 'doen'. Daar past dus ook bij dat je hier, als je dan toch op de site bent, het goede voorbeeld geeft door een beschavingsoffensief te starten. Geen beter begin dan zelf te beginnen met het pleiten voor het achterwege laten van nekschoten voor mensen of groepen met wie je het niet eens bent.
Vergis je niet, 'Het Jaar Van De Berserker' is ook een jaar waarin het fatsoen weer terugkeert op GS. 't Is een paradigmashift, denk ik, maar het lijkt me goed om een Wouter Bos nu eens géén nekschot toe te wensen. Zoals hij de PvdA naar de kloterij helpt... voorbeeldig. Ik zeg 'Go WouterT, go!'

Daarnaast is het natuurlijk weinig zinvol om levende doden een nekschot toe te wensen.

Berserker Nr. 1 | 08-02-09 | 16:54

Flarp | 08-02-09 | 16:47

Op Teksel doen ze geen AU want dan waaien je kaken uit elkaar. OE is daarentegen heel goed te doen met windkracht 12.

zovoklets | 08-02-09 | 16:51

@ URL:
Het is Haudoe, niet hoedoe!

Flarp | 08-02-09 | 16:47

Berserker Nr. 1 | 08-02-09 | 16:44
Fatsoen moet je doen en hier in Nederland hoef je niet te werken, je krijgt toch poen.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:46

Hammer | 08-02-09 | 16:42
Als je toch geen electrische wasdroger gebruikt is de valbijl ook een prima door de natuur aangedreven hulpmiddel de populistischepoliticipopulatie te verminderen.

zovoklets | 08-02-09 | 16:45

gigi gorgonzola | 08-02-09 | 16:40
Te duur ook vooral. Maar... ik pleit er dus voor om niet over te gaan tot een nekschot voor Wouter Bos cs. Op die manier hou je ook deze site fatsoenlijk.

Berserker Nr. 1 | 08-02-09 | 16:44

Hammer | 08-02-09 | 16:40

Ik wens Gerdi Verbeet een cola fles, eerste hulp en de woorden: ik ben uitgegleden in de douche toe.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:44

Overigens mogen wat mij betreft alle politici aan de wasknijper....meerdere zelfs!

Hammer | 08-02-09 | 16:42

me,myself and IK | 08-02-09 | 16:33

Bloed zo lekker conceptueel rood, wij, we en ons.

zovoklets | 08-02-09 | 16:41

@Berserker Nr. 1 | 08-02-09 | 16:38 Precies, daar komt nog bij dat een nkscht veuls te humaan is voor zulke lndvrdrs.

gigi gorgonzola | 08-02-09 | 16:40

-weggejorist-

Ongelikte Beer | 08-02-09 | 16:40

Berserker nr1
......mag een wasklnijper op het scrotum wel? Voor mij graag bij JPB

Hammer | 08-02-09 | 16:40

Het lijkt mij volkomen ongepast om Wouter Bos een nekschot te wensen. In het algemeen is dat een ongepaste bezigheid. Zo pleit ik er voor om ook JPB en EHB geen nekschot toe te wensen.

Ik dacht, ik zeg het maar even voordat er weer reaguurders zijn die zich buiten de huisregels om van alles denken te kunnen permitteren.

Berserker Nr. 1 | 08-02-09 | 16:38

aaaaaaaaa laat er nu verkiezingen komen...
a tooooooeeeeeeeeee...
WEL parlementaire enquete, GEEN rookverbod, OPEN winkels op zondag zonder gezeur...

de beer van de meer | 08-02-09 | 16:38

van dal | 08-02-09 | 16:36 ik heb vandaag al 12 keer de neiging gehad.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:38

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:35 nou had ik een link willen plempen..

van dal | 08-02-09 | 16:36

van dal | 08-02-09 | 16:34 in 1 keer raak.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:35

dr.spin007 | 08-02-09 | 16:33
weet jij nog een kroegje daar in de buurt om naderhand even wat te vieren?

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:35

Nou Jaap suc6 met je veegwagen door de straten.

winterpeen | 08-02-09 | 16:35

@seven | 08-02-09 | 16:33 Ja nou en of! Een hoer is het....

gigi gorgonzola | 08-02-09 | 16:34

dr.spin007 | 08-02-09 | 16:33
Wit eiken. Maar kersen is ook geweldig. Rozenhout nog wel het mooist, vind ik.

*echt outgeschuurd nu*

Jaap de Paap | 08-02-09 | 16:34

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:32 midden voor, ja.

tussen z'n tanden dan.

van dal | 08-02-09 | 16:34

ach ja mensen willen TOCH niet leren van hun fouten dus over een halfjaartje zijn we het weer vergeten en heeft de PVDAcherdocht weer 33 zetels...

Patrick Zweedsey | 08-02-09 | 16:33

dr.spin007 | 08-02-09 | 16:31
ik denk niet dat tie voor het zingen de kerk uit is.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:33

Jaap de Paap | 08-02-09 | 16:32
Kersenhout?

dr.spin007 | 08-02-09 | 16:33

zat er wel in, de gewone man laten bloeden voor de wanprestaties van de bankensector, zonder aan de banken voorwaarden te stellen mbt tot bonussen. Das een teken dat Bos te dom is voor een politiek leider.

me,myself and IK | 08-02-09 | 16:33

In het hele concept 'Berserker' is geen plaats voor iets als de jank- en slachtofferpartij aka PvdA.

Nu wil het toeval, maar wat heet, dat het dit jaar 'Het Jaar Van De Berserker' is, dus die hele snotterdesnot-cultuur zal onvermijdelijk dieper wegzinken in het moeras der vergetelheid. Dansen op het graf is in dit geval een must.

*Vreugdedansje maakt, getrokken zwaard in de hand*

Berserker Nr. 1 | 08-02-09 | 16:33

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:31
Goed plan... 12:00 morgen. Ergens op de A2 tussen Zaltbommel en Rosmalen... Echt zo'n stuk waar je graag iemand doodrijdt.

dr.spin007 | 08-02-09 | 16:33

dr.spin007 | 08-02-09 | 16:31
Nee, dat is allemaal klaar. Nu nog even met de nerf meeschuren (los verlijmd schuurlinnen, heel fijn), stoffen en oliën. Ouderwets handwerk, zo ontzettend mooi...

Jaap de Paap | 08-02-09 | 16:32

van dal | 08-02-09 | 16:29 heeft Jaap ook een spleetje dan....

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:32

Moet je nog een mis opdragen Jaap?

dr.spin007 | 08-02-09 | 16:31

@Frau Antje | 08-02-09 | 16:28 Oh jazeker wel, die kleaudtzack heeft zich destijds achter de wand van de fractiekamer verstopt. De hoer! En daar heeft helemaal niemand wat aan gedaan, is voor mij nog steeds 1 van de vreemdste gebeurtenissen, want zoiets is natuurlijk niet normaal, of wel dan?

gigi gorgonzola | 08-02-09 | 16:31

Jaap de Paap | 08-02-09 | 16:28
een goed verstaander.....
dr.spin007 | 08-02-09 | 16:28
je hebt gelijk.
Laten we, om een voorbeeld te stellen, er morgen om 12.00 een paar aanrijden.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:31

van dal | 08-02-09 | 16:29
Lekker is dat: beetje mijn nick ontjurken.

*verbeeten naar weerwoord zoekt en werken gaat*

Jaap de Paap | 08-02-09 | 16:30

Het is houdoe en bedankt

Hammer | 08-02-09 | 16:29

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:27 jaap trekt zo'n paapse jurk aan en doet of ie gerdie verbeet is, voor het rustgevoel.. met verbeet aan het woord slapen ze altijd een stuk beter.

van dal | 08-02-09 | 16:29

Jammer dat ik nog wat moet werken. We waren zo lekker on topic.

Jaap de Paap | 08-02-09 | 16:29

Ik ben vooral aardig voor vrouwelijke ambtenaren

dr.spin007 | 08-02-09 | 16:29

@ gigi gorgonzola 08-02-09 16:13

Volgens mij hoort Frits Wester niet op dat lijstje...

Frau Antje | 08-02-09 | 16:28

Als ik alles eens even op een rijtje zet, zijn wij best wel aardig voor ambtenaren.

dr.spin007 | 08-02-09 | 16:28

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:27
Is goed. En daarna lees ik ze rechtstreeks onder de preekstoel, alwaar... enfin: je hebt 'm wel zo, niet?

Jaap de Paap | 08-02-09 | 16:28

Jaap de Paap | 08-02-09 | 16:25
en jij leest zr de les vanaf het altaar.;

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:27

ROTLFLOLFFOLOF @ dr.spin007 | 08-02-09 | 16:26

Jaap de Paap | 08-02-09 | 16:27

Een bit torentje ;-)

dr.spin007 | 08-02-09 | 16:26

dr.spin007 | 08-02-09 | 16:23
Zo dichtbij spin... :) Ik bewaar ze voor je. En Teun voert ze.
Geen wonder dat de PVDA zakt in de peilingen, ontopicgewijs.

Jaap de Paap | 08-02-09 | 16:25

dr.spin007 | 08-02-09 | 16:23 kelders bouw je niet in je huis maar eronder.

van dal | 08-02-09 | 16:25

dr.spin007 | 08-02-09 | 16:23
noem je kelder maar het Torentje.
Lache.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:24

winterpeen | 08-02-09 | 16:21
Ja, ik heb 'm: als je 'bier' doet, en dan 'ingrediënt' krijg je hop. Op z'n Schietkutteradeels uitgesproken is dat 'hup'. 'Jaap' laat je zo, en dan krijg je "hup jaap hup." Toch?

Jaap de Paap | 08-02-09 | 16:24

@Fleauxe | 08-02-09 | 16:19
Nope, dan kennen we elkaar niet, ondanks dat mag ik je nog steeds.

Isser | 08-02-09 | 16:24

-menukaart-


een triootje van winterpeen, uien en aardappels, saillant gegaard en gemengd..

van dal | 08-02-09 | 16:24

Ik laat in mijn nieuwe huis een kelder van 6 bij 10 bouwen met een speciale nis voor ambtenaren.

dr.spin007 | 08-02-09 | 16:23

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:22
Ja, anders heb je er spoedig niets meer aan natuurlijk.

Jaap de Paap | 08-02-09 | 16:23

winterpeen | 08-02-09 | 16:21 ga jij eens een triootje aan met uien en aardappels.. hutspot.

van dal | 08-02-09 | 16:22

Jaap de Paap | 08-02-09 | 16:19

ik geef ze wel te eten hoor.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:22

winterpeen | 08-02-09 | 16:21
Ranja winterpeen ranja

*naarstig code probeert te ontcijferen*

Jaap de Paap | 08-02-09 | 16:22

van dal | 08-02-09 | 16:20
Hij blijft idd lang weg.

Jaap de Paap | 08-02-09 | 16:21

Bier Jaap bier.

winterpeen | 08-02-09 | 16:21

dr.spin007 | 08-02-09 | 16:20
Ik stop ze altijd achter het doopvont, spin, en dat weet je best.

*vast 3 ambtenaren klaarzet voor spin*

Jaap de Paap | 08-02-09 | 16:21

Jaap de Paap | 08-02-09 | 16:18
Waar anders?

dr.spin007 | 08-02-09 | 16:20

Jaap de Paap | 08-02-09 | 16:19 een kelder en vier gegijzelde ambtenaren..

van dal | 08-02-09 | 16:20

@seven | 08-02-09 | 16:13 Je vergeet de VVD in dezen, voor de rest heb je volkomen gelijk. Ach, en nu we toch bezig zijn: Frits Wester, Ferry Mengele, NOVA in zijn geheel, Volkskrant (noou ja, 85% van het nl journaille dan maar), die smeerpijp van Rosemuller, de KONINGIN!, laat ik maar stoppen want ditr lijstje kan nog veel groter en dat zonder enige moeite.

gigi gorgonzola | 08-02-09 | 16:20

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:17
Je weet in elk geval hoe je de oortjes laat spitsen: noem het woord kelder...

Jaap de Paap | 08-02-09 | 16:19

@Isser | 08-02-09 | 16:05: Bedoel je Robert uit/van Eernewoude? Die hebben daar toch ook een vakantiehuis? Of hij moet uit Bergen NH komen.

Fleauxe | 08-02-09 | 16:19

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:17 aha, jij hebt een kelder...

van dal | 08-02-09 | 16:18

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:17
Bewaar jij ambtenaren in je kelder?

Jaap de Paap | 08-02-09 | 16:18

Eurotokkie | 08-02-09 | 16:17
Vlieg op met je weerwoord.

zovoklets | 08-02-09 | 16:18

van dal | 08-02-09 | 16:11
Juistem. En flikkert er nog al eens een vogelaartje van een duivendakje.

koffiemuts | 08-02-09 | 16:18

van dal | 08-02-09 | 16:16
*nieuwe uit kelder pakt*

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:17

Lol.
4-1.

winterpeen | 08-02-09 | 16:17

LOL @ gigi gorgonzola | 08-02-09 | 16:16

Jaap de Paap | 08-02-09 | 16:17

zovoklets | 08-02-09 | 16:13

Ja goed met een beetje kunst en vliegwerk kun je ver komen zie
de PVDA maar.

Eurotokkie | 08-02-09 | 16:17

@mezelf: dat sloeg weer nergens op he, en nu eerst eens weer gaan nadenken voordat je hier wat neer plempt.*schenkt nog een Jack D. in*

gigi gorgonzola | 08-02-09 | 16:16

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:13 ik vind één ambtenaar al duur in het onderhoud.. logisch dat je fles leeg is, met vier kostgangers...

van dal | 08-02-09 | 16:16

Eurotokkie | 08-02-09 | 16:13 vannacht slapen ze in de bus. achter het van der valk restaurant in breukelen..
ze durven niet goed naar huis.

van dal | 08-02-09 | 16:15

winterpeen | 08-02-09 | 16:12 van dal kijkt altijd naar neuzen. En als er dan iemand met de nick winterpenis te proppen komt..... tjsa, da's vragen om problemen.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:15

winterpeen | 08-02-09 | 16:12 herlees mijn comment. vertel me waar de insinuatie staat.

van dal | 08-02-09 | 16:13

Eurotokkie | 08-02-09 | 16:10

Tenzij je aan de kant van de goede drijver een paar lui op de vleugel weet te krijgen die genoeg tegenwicht kunnen bieden totdat er voldoende lift is.
Tegen de wind in starten, altijd tegen de wind in starten.

zovoklets | 08-02-09 | 16:13

gigi gorgonzola | 08-02-09 | 16:10
De LPF is vakkundig vermoord door het CDA. Laat een CDA minister ruzie maken met het grootste boegbeeld van de LPF en daarna het kabinet supersnel vallen. De newbie krijgt al snel de zwarte piet. Tja laat dat maar aan de spindocters van het CDA over..

seven | 08-02-09 | 16:13

Zou van Basten nu beveiliging aanvragen ?

Eurotokkie | 08-02-09 | 16:13

van dal | 08-02-09 | 16:12 valt weinig te vieren, fles is leeg.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:13

Zoals ik bij het aantreden van dit kabinet reeds voorspelde *kuch kuch* kiest het altijd voor de makkelijke oplossing van het geld uitgeven omdat CDA en PvdU elkaar gewoon niet goed liggen en door consunsuspolitiek dan maar hun lastige maatregelen laten varen.
Uiteraard gaat dit redelijk zolang de economie draait, maar nu is de snelst groeiende staatsschuld uit de geschiedenis het resultaat.
De coalitie zal bezuinigingen zo lang mogelijk uitstellen, maar hierdoor raakt 0031 alleen maar verder in de problemen. De botsingen als gevolg van de vraag waarop er bezuinigd moet worden kan dit kabinet gewoon niet overleven, daar zijn ze te slap voor, geen leiders die ook in moeilijke tijden beslissingen durven nemen. Dus nieuwe verkiezingen.
Wie gaar hiervoor verantwoordelijkheid nemen? Je zou denken Bos, die zeker moet opstappen en we nooit meer terug zien in de politiek. Het CDA zal de schuld wel weer proberen af te schuiven. Slikt de kiezer dit weer? De VVD zal zich proberen te profileren met goedkope gelegenheidspolitiek, maar niemand neemt die Mark R. nog serieus.


Voltaire | 08-02-09 | 16:13

Nee.
Ik ben geen ajaxfan.
Hoe durf je dat te suggereren.

winterpeen | 08-02-09 | 16:12

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:11
vier? dat zul je wel vieren dan...

van dal | 08-02-09 | 16:12

koffiemuts | 08-02-09 | 16:09 nou, wat je zegt. door internet komen zaken aan het licht als grafstenen die eigenlijk een beetje op oneerlijke manier zijn afgetroggeld.

van dal | 08-02-09 | 16:11

van dal | 08-02-09 | 16:10 ik heb er vier te pakken.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:11

Mooi mooi mooi, en dat allemaal dankzij de LPF.

gigi gorgonzola | 08-02-09 | 16:10

zovoklets | 08-02-09 | 16:05

Dat bedoel ik dus je kunt niet opstijgen om
op grote hoogte te komen dus blijft de PVDA maar dobberen.

Eurotokkie | 08-02-09 | 16:10

winterpeen | 08-02-09 | 16:08 bij de dislectici van spitsnieuws.. ben jij een ajaxfan? indien ja, pak eerst een flinke borrel voordat je gaat kijken.

van dal | 08-02-09 | 16:10

Nostra The Fly | 08-02-09 | 16:04
Niet zo doemdenken, Nostra. Dank zij Internet komen er nu veel zaken boven water, die vroeger door de omroepen en de kranten verdraaid of verzwegen werden. De kiezers zijn niet meer helemaal achterlijk, mag ik hopen.

koffiemuts | 08-02-09 | 16:09

Zijn er al voetbal uitslagen.

winterpeen | 08-02-09 | 16:08

van dal | 08-02-09 | 16:05 maak er gepast misbruik van, zou ik zeggen.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:08

Eurotokkie | 08-02-09 | 16:00
Kom op zeg... het is zondagmiddag.
*verder katert*

dr.spin007 | 08-02-09 | 16:07

Hoi Ilse!

Jaap de Paap | 08-02-09 | 16:07

van dal | 08-02-09 | 16:05
LOL

Jaap de Paap | 08-02-09 | 16:07

Hoi Ilse!

dr.spin007 | 08-02-09 | 16:06

Lees net in de azijnbode dat Sörensen geen reactie krijgt van GeenStijl......
Hij (PopNed) wil nog wel een fusie met PowNed.

Frau Antje | 08-02-09 | 16:06

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 15:43 ik heb er al één gevangen.. een mooie ook nog ;-)

van dal | 08-02-09 | 16:05

@Fleauxe | 08-02-09 | 16:02
Errrr.... geen idee waar je hebt over hebt. Had het meer over mijn gevoel dat ik je irl ken van een jaartje of 15/16 geleden, maar ik kan dat ook mis hebben,
Als ik zeg Robert-Jan M. en zijn zus Miriam M. zegt dat jou iets?

Isser | 08-02-09 | 16:05

Eurotokkie | 08-02-09 | 16:03

Het watervliegtuig van Staat heeft een lekke drijver?

zovoklets | 08-02-09 | 16:05

De pvda heeft nog nooit een probleem opgelost. Ik stoorde me ook aan de bonussen en was blij dat de pvda hier iets aan wilde doen. Maar nu een paar jaar later zien we dat het gedrocht pvda geheten een hele kwalijke politieke partij is. Ze deugen van geen kant en iedere keer komen ze weer negatief in het nieuws. Toch zullen ze de grootste en sterkste criminele organisatie blijven want wie doet ze wat. Ze zitten op alle belangrijke en strategische plaatsen in onze maatschappij en het einde is niet in zicht. En zeker zullen velen denken dat een paar zetels verlies het verschil maakt, maar de volgende verkiezingen zijn ze weer de grootste of op een mooie tweede plaats. Wedden?
En de pvda is eigenlijk niets te verwijten want die deugen niet maar hun kiezers verwijt ik een boel.

Nostra The Fly | 08-02-09 | 16:04

zovoklets | 08-02-09 | 16:00

Je hebt van die vliegtuigen die kunnen ook op water landen dat is
wel cool.

Eurotokkie | 08-02-09 | 16:03

Eurotokkie | 08-02-09 | 16:00

als je het vanaf de andere kant van de wereld bekijkt wel ja.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:02

@Isser | 08-02-09 | 15:59: Ja. Je hebt het incestueuze groepje msn copy pasterTs goed begrepen.

Fleauxe | 08-02-09 | 16:02

-weggejorist-

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 16:00

dr.spin007 | 08-02-09 | 15:56

Lelijk kan ook mooi zijn het is maar net van welke kant je het bekijkt.

Eurotokkie | 08-02-09 | 16:00

Eurotokkie | 08-02-09 | 15:58
Welke metafoor wil je? Zeil- of motorschip?

zovoklets | 08-02-09 | 16:00

En nou houden we er over op!
Fleauxe | 08-02-09 | 15:54

Ben nog niet eens begonnen. Woonde jij vroeger in Amsterdam in één van die oude pakhuizen? Een ja of nee volstaat.

Isser | 08-02-09 | 15:59

Eurotokkie | 08-02-09 | 15:49
Isser | 08-02-09 | 15:48

Ja, oké. Maar als je dat eenmaal gedaan hebt, kun je de links IN de comments niet meer opendrukken met een handje (ik zeg het maar even eenvoudig, ben maar een leek). Ik krijg geen handje meer, als ik op een link wil drukken. Het handje wordt een streepje zogezegd.

koffiemuts | 08-02-09 | 15:59

@zovoklets | 08-02-09 | 15:53: Ik sta altijd klaar voor volk en vaderland, dat weet iedereen.
Fuck you zomaar@dr.spin007 | 08-02-09 | 15:56

Fleauxe | 08-02-09 | 15:59

skinner | 08-02-09 | 15:51

Deze mensen zijn de speelbal van de PVDA eerst gaan ze deze mensen
knuffelen en dan worden ze de grond ingetrapt dus dat geeft wel aan
dat de PVDA zo veranderlijk is als het weer en zelf niet meer weten
welke koers ze moeten varen en dit zit nu in de regering.

Eurotokkie | 08-02-09 | 15:58

Almere is lelijk.

dr.spin007 | 08-02-09 | 15:56

van dal | 08-02-09 | 15:20
Ernstig :-) En nog kinderen ook.

dr.spin007 | 08-02-09 | 15:55

@Isser | 08-02-09 | 15:52: Wonen. Boodschappen doen, de 'tent' runnen.
En kom nou niet aanzetten met die standaard clichés dat Almere lelijk is want dat is NIET zo.
En nou houden we er over op!

Fleauxe | 08-02-09 | 15:54

Oops, een week per zetelbezetter.

zovoklets | 08-02-09 | 15:53

Dat kan natuurlijk ook. In plaats van een coalitie te vormen moeten alle 150 kadavers eerst een week intern met Fleauxe. Zijn we al snel 3 jaar verder en hoeft er nog maar een jaar aangerommeld te worden voordat ze weer een Fleauxe-week moeten.

zovoklets | 08-02-09 | 15:53

Isser | 08-02-09 | 15:52
dat vroeg ik me nu ook af.
Je wil daar niet deaud gevonden worden.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 15:53

kapotte_stofzuiger | 08-02-09 | 15:46

toch wel geschreven op zo een afgrijzelijk geel plak papiertje, neem ik aan.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 15:52

@Fleauxe | 08-02-09 | 15:49
om vervolgens -na een gesprek van een half uur- te zeggen dat hij eigenlijk geen tijd had.
==============================================================================

LOL geweldig verhaal, maar wat deed jij in godsnaam in Almere?

Isser | 08-02-09 | 15:52

terwijl je de islamisten ziet denken: zo'n PvdA gnoom, daar steek ik m'n schoen nog niet in

skinner | 08-02-09 | 15:51

Vanaf het begin is dit griezelkabinet eigenlijk al volgens de peilingen een MINDERHEIDSkabinet geweest. Extra reden waarom ze democratische regels aan hun laars lappen en zich met ggristenslijm en PvdA-kots aan hun zetels vastplakken. Hamer en Van Geel zogen wel voor het cement en gggrristen Arie Slob staat op den uitkijk en bidt dat het goed gaat. Bah!
Weg met dit enge, antidemocratische zootje.

Vigil | 08-02-09 | 15:50

@Isser | 08-02-09 | 15:42: Grappig dat je dat zegt. Op een goede(?) dag trof ik meneer Pechtold in het centrum van Almere. Hij stond daar te folderen tegen de afschaffing van koopzondagen. Toen de gene die naast mij liep iets van hem wou aanpakken zij ik "niet doen, die man is extreem links". Dat ving hij op en vroeg me waarom ik dat zei. enfin, dat heb ik gedaan. Eerst bleef hij zich beroepen op het punt dat moslims (net als Christenen) de tijd moeten krijgen om te integreren. Daarop heb ik geantwoord dat dit weliswaar zo is maar dat dit gegeven geen problemen in het nu oplost of legitimeert. Vanaf dat moment begon hij steeds meer toe te geven een mijn rechts populistische argumenten om vervolgens -na een gesprek van een half uur- te zeggen dat hij eigenlijk geen tijd had. :-D
-
Whallah ik swier je, ies echt gebeurd.

Fleauxe | 08-02-09 | 15:49

koffiemuts | 08-02-09 | 15:47

gewoon even kopiëren en plak .

Eurotokkie | 08-02-09 | 15:49

kapotte_stofzuiger | 08-02-09 | 15:46
Je vergeet erbij te zetten, dat we ook liever niet meer op links moeten stemmen.

koffiemuts | 08-02-09 | 15:49

koffiemuts | 08-02-09 | 15:47

Oldskool knippen en plakken. Een ouderwetsch oud hollandsch spel. Net als hinkelen.

Isser | 08-02-09 | 15:48

Eventjes werd mijn Zondag weer goed.

Ffiver | 08-02-09 | 15:48

Isser | 08-02-09 | 15:44
Nee, iedereen blijft toch links plempen. Zie hierboven.

koffiemuts | 08-02-09 | 15:47

winterpeen | 08-02-09 | 15:43

idd , en mensen trappen er steeds weer in.

Eurotokkie | 08-02-09 | 15:46

@Teun van het Tuinpad 15:42
"
Beste Reaguurders,
In verband met recent misbruik van de link-mogelijkheid in de reaguurderspanelen, heeft de redactie besloten deze mogelijkheid voorlopig af te sluiten.
Met vriendelijke groet,
Joris
"

kapotte_stofzuiger | 08-02-09 | 15:46

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 15:42 .
Nee Teun, jou treft geen blaam.
Dit hebben we geloof ik te danken aan die jankbaby, yeahyeahyeah.

koffiemuts | 08-02-09 | 15:45

Gisteren is t al voorspeld, eerst de links dood op GS, daarna de rest van links!

Captain Orange | 08-02-09 | 15:45

@koffiemuts | 08-02-09 | 15:40
Daar komt men zelf toch snel genoeg achter?

Isser | 08-02-09 | 15:44

Isser | 08-02-09 | 15:42

en het kereltje als vice MP.
Kostelijk.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 15:44

koffiemuts | 08-02-09 | 15:40

de website van groen-links zit nog in de lucht .

Eurotokkie | 08-02-09 | 15:44

Het is onze eigen schuld.
We hebben deze ramp regering zelf in het zadel geholpen.
Dan moet je maar door al die mooie praatjes en beloftes heenprikken.
Het is of links of rechts.
Allebij werkt niet.

winterpeen | 08-02-09 | 15:43

van dal | 08-02-09 | 15:41 ga eens jagen op ambtenaren, moet je eens kijken hoeveel dat scheelt.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 15:43

24 zetels is best veel voor plucheplakkende herverdelers van de inkomsten uit huidige arbeid van wat niet hun achterban is.

Jan Passant | 08-02-09 | 15:43

PVV VVD D66

D66 in 1 kabinet onder MP Wilders? Lol, zou leuk zijn, maar zie het niet gebeuren.

Isser | 08-02-09 | 15:42

koffiemuts | 08-02-09 | 15:40

deze lummel hier dacht dat het aan hem lag, met dat linken enzeau.
Dus ja, even een briefje in de kantine zou welkom zijn.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 15:42

de Pvda (dhimmie Lucas) schitterde weer bij islamistenomroep NMO, samen haatzaaien tegen Israël.

skinner | 08-02-09 | 15:41

kippeNeukert | 08-02-09 | 15:27 nee, 24 zijn er nog redelijk veel.

van dal | 08-02-09 | 15:41

-weggejorist-

Rico Tampeloerus | 08-02-09 | 15:40

@ redactie.

Kunnen jullie geen klein topicje besteden aan het feit, dat de links voorlopig zijn platgelegd? Zodat iedereen even op de hoogte wordt gesteld?

koffiemuts | 08-02-09 | 15:40

Fleauxe | 08-02-09 | 15:37
wederom scherp.
En nee, ik soliciteer niet naar een kusje.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 15:40

@Mongeaul | 08-02-09 | 15:35
Daar heb je een punt, maar laten we zeggen voor de loop van deze discussie, dat een groot gedeelte van het electoraat geen CDA en geen PvdA meer wil, echter dat deze partijen nog steeds groot genoeg zijn dat je er niet omheen kan. Wat dan? Dan blijft het aanmodderen.

Isser | 08-02-09 | 15:39

@zovoklets
Natuurlijk niet. Werken is voor paupers. (En mensen met capaciteiten, maar dat weten politici niet.) Deze mensen gaan hun hand op houden onder de noemer 'wachtgeld'.

harl | 08-02-09 | 15:39

Natuurlijk hebben de banken beterschap belooft maar ja zolang die met bonussen blijven gooien zal de PVDA dit merken, hoe bedoel je een
blok aan je been.

Eurotokkie | 08-02-09 | 15:39

@Isser | 08-02-09 | 15:27:
PVV VVD D66
CDA VVD PVV
PVDA CDA D66
enz. Zoals ik gisteren al schreef, zodra de heren politici de macht ruiken kieperen ze het halve partijprogramma overboord.
Wel wil ik dit kabinet kudo's geven voor hun gevecht tegen kinderarbeid. Dat is namelijk wonderwel gelukt. Koeders heeft zoveel geld gegeven aan landen met kindsoldaten dat die kinderen helemaal geen tijd en armen meer hebben om te werken.

Fleauxe | 08-02-09 | 15:37

@da wizard 15:33
Ik zou het dan wel zwart doen, wit wordt een dure hobby met al die belastingen en toeslagen.
www.werkster.nl/

kapotte_stofzuiger | 08-02-09 | 15:36

@zovoklets | 08-02-09 | 15:31
Ok, maar hoe ga je dan om met de provincie en de lokale politiek? die zullen er alles aan doen het machtsvacuum op te vullen.

Isser | 08-02-09 | 15:36

@Isser | 08-02-09 | 15:27
Tja Isser, ook in tijden van crisis en nood stemt men op iets waaruit men hoop kan putten.
Als bestaande aardse processen niet meer helpen zoekt men het hogerop en stemt men op partijen die gesteund worden en kracht halen uit een hoger wezen.
Ook tijdens een crisis stromen de kerken weer vol.

Mongeaul | 08-02-09 | 15:35

Zijn er 23 teveel, ik gun ze 1 zeteltje voor de moeite.

Mazzeltov | 08-02-09 | 15:35

zovoklets | 08-02-09 | 15:31
ja, dan gelijk een jaar zonder zweden erachteraan.. hopa, wat zal het gezellig zijn!

kippeNeukert | 08-02-09 | 15:33

Isser | 08-02-09 | 15:27

Waarom niet een paar jaar géén politiek? Ik wil dat wel proberen.

zovoklets | 08-02-09 | 15:31

even voor het CDA gesproken.
Gerda Verburg heeft ook een hoog eng-gehalte.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 15:31

PvdA
Weg ermee. En liefst zo snel mogelijk.

TietLikker | 08-02-09 | 15:30

Waar moet Margot Kranenveldt dan weer aan de bak?

Frau Antje | 08-02-09 | 15:30

En wat is het nieuws?

Nixon1988 | 08-02-09 | 15:29

Als ie zakt, moet je hem een keertje draaien. Dan wringt ie weer omhoog. Als je de PvdA technisch benadert.

LibertasSimplex | 08-02-09 | 15:28

@Fleauxe 15:22

Gedeeltelijk. Zolang het CDA één van de grootste partijen is, blijft het slecht nieuws. Having said that, wat is een een levensvatbare coalitie?

Isser | 08-02-09 | 15:27

Wouter, daar ga je............. Hey Big Spender!!

koffiemuts | 08-02-09 | 15:27

van dal | 08-02-09 | 15:24
voor vandaag voldoet het ruimschoots hoor..

kippeNeukert | 08-02-09 | 15:27

van dal | 08-02-09 | 15:24 echt goed nieuws ligt op het kerkhof.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 15:25

Keihard door de bank genomen.

CoffeePatch | 08-02-09 | 15:24

Als het geld om die banken overeind te houden uit de pensioenen pot komt dan heeft wouter bij mij ook geen krediet meer.

winterpeen | 08-02-09 | 15:24

Fleauxe | 08-02-09 | 15:22 nee. dit is geen echt goed nieuws.

van dal | 08-02-09 | 15:24

Is dit goed nieuws? Ja nogal!

Fleauxe | 08-02-09 | 15:22

-weggejorist-

Kim Hartveld | 08-02-09 | 15:22

'EXIT' hhhm..
*probeert uit alle macht een LINK met powned te maken....*

BYO | 08-02-09 | 15:22

fuckje | 08-02-09 | 15:20
Ik zie Gerdi Verbeet idd niet zo gauw terug op de wallen, klopt.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 15:22

Die zondagen worden steeds minder saai! Nog 1 of 2 weken en Wilders is met zijn PVV partij numero 2 van Nederland. Dan nog 1 of 2 maanden en hij is de absolute nummer 1 Succes Geert.

karmahead | 08-02-09 | 15:21

@GezondVerstand 15:13
peiling september 2008: 15 zetels (bron: Elsevier)
peiling november 2008: 34 zetels (idem)
Uitgaven:
x miljard (49% belang in Fortis), 28-9
20 miljard (steungeld), 9-10
200 miljard (bankleningen), 13-10
10 miljard (kapitaalinjectie), 19-10
3 miljard (AEGON steun), 29-10
750 miljoen (SNS/reaal), 13-11
6 miljard (economisch steunpakket), 21-11
.
1 zetels winst voor de PvdA kost dus minimaal 12,5 miljard. Helaas levert 1 zetel verlies niet hetzelfde bedrag op.

kapotte_stofzuiger | 08-02-09 | 15:21

Leuk stuk, maar links blijft slinks.
De baantjesjagers gaan wel weer op marktpleintjes staan.

fuckje | 08-02-09 | 15:20

dr.spin007 | 08-02-09 | 15:08 die truienvan spekman, die worden door zijn vrouw gebreeën.. en gemakrameet, dat ook.

van dal | 08-02-09 | 15:20

Indien er vandaag verkiezingen zouden worden gehouden, zouden veel kiezers stomverbaasd zijn...

Dhr. de Wit | 08-02-09 | 15:20

is het nou de bedoeling dat we hier de reakties in Spitsnieuws over hetzelfde onderwerp hier nogmaals gaan neerplempen?

Onderbuik | 08-02-09 | 15:17

O god. Gaan die mensen dan in het bedrijfsleven werken?
Er is toch wel een NGO beschikbaar voor de opvang? Iets in Afrika ofzo..

zovoklets | 08-02-09 | 15:15

Als je nagaat hoeveel miljarden WouterT heeft vertimmerd om een paar weken hoog in de peilingen te staan kun je je voorzichtig een voorstelling maken van de geldsmijterij van straks als de verkiezingen naderen.

GezondVerstand | 08-02-09 | 15:13

In tijden van crisis stemt men extreem.
Geert kom er maar in.

Mongeaul | 08-02-09 | 15:10

Kan best zijn dat de Partij van de Allochtonen 2 zetels kwijt raakt (wat overigens altijd hiep hiep Hoera is) maar wrang genoeg gaan ze volgens BNRadio wel naar respectievelijk de communistische en de milieu-maffia partij. Dus daar schiet je geen éne moer mee op!

GeinPonempie | 08-02-09 | 15:10

Jullie vergeten te melden dat Diederik aan die blokken vast moet zitten.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 15:09

PvdA stemmers zijn heel sociaal, dus zijn vast blij dat de aandeelhouders van ING nu geen extra kosten hebben en ze vinden het fijn dat Jan Peter niet te veel in een slecht daglicht wordt gezet. Waarom daalt de PvdA dan in de peilingen?

kapotte_stofzuiger | 08-02-09 | 15:08

Petje af Brusselmans, lekker lezend stukje is dat.
Volgens mij heeft Hans Spekman geen vrouw, Antje...

dr.spin007 | 08-02-09 | 15:08

en ach het vervelende is altijd als het slecht gaat met die roden komen ze er toch weer boven op dus late we hopen dat het ze dit keer niet lukt en we nu is een rechts kabinet krijgen

komkommer | 08-02-09 | 15:08

Waar blijft de toespraak van Neqschot?

rkh | 08-02-09 | 15:08

Nee, Spekman's vrouw breit zijn truien!

Frau Antje | 08-02-09 | 15:04

24? gekleurd onderwijs sleept er vast wat meer uit

De Jood | 08-02-09 | 15:04

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Batavia Casino. Hét online casino van Nederland
Online Casino | Online Casino | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland