Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Waarom ook niet: ingegraven kundst

roetoende.jpg'De Nederlandse builenpest' wordt het wel genoemd: de onbedwingbare behoefte van gemeenten en provincies om van elke kruising een minirotonde te maken. In de provincie zijn rotonde's best nuttig te gebruiken, maar in het dagelijks gebruik zijn ze kudt, met name omdat de helft van de bevolking niet weet hoe je een rotonde goed gebruikt, en medeweggebruikers daardoor hinderen. Maar het kan nog erger. In het kader: crisis, onorthodoxe stappen is besloten om ruim 85.000 euro aan niet-conceptueel geld uit te geven aan 'conceptuele kunst'. In Lopik staat sinds afgelopen vrijdag een rotonde met ingegraven kunst. Natuurlijk ligt die kunst er helemaal niet. Dat is nu juist het conceptuele, snappie? Wat er wel staat is een soort van naar de grond gerichte pijl die qua materiaal en installatie zo'n 1.999 euro kost. ZO zorgvuldig wordt er dus met uw geld omgegaan. En maandag kopen we weer een conceptuele bank op omdat het zo slecht gaat met de economie.

Reaguursels

Inloggen

Ik ken het,hier in Zoetermeer zijn ze ook dol op waardeloze prullen op rotonde te zetten,zelfs reclame voor een restaurant van Herman Den Blijker!

Necramonium | 09-02-09 | 03:52

lees dit, en gaat even in een hoekje zitten janken.

www.PowerBink.nl | 09-02-09 | 01:27

Dit is wel een kunstwerk dat mensen aanzet tot denken. Een minder positieve gedachte is immers ook een gedachte. Dus waar hebben we het over?
Woeha !
Voor 85.000 EUR wil ik best rondlopen* met een t-shirt met opdruk: aan deze man is 85.000 EUR verstrekt.
(* m.u.v. prachtwijken).

knakenpoetser | 08-02-09 | 22:22

zolang we er ons hier druk over maken en niet de kunstenaar in kwestie en alle idioten die het budget beschikbaar hebben gesteld met pek en veren het land uit bonjouren blijft dit gewoon doorgaan en doorgaan en....

tismaareenmening | 08-02-09 | 21:46

Maar er ligt daar dus voor 85 ruggen aan vergulde kunst in een kist gemarkeert met een pijl? *pakt zn schep en gaat z'n belasting poet terughalen* En als het er niet ligt dan heeft er dus iemand idd heel makkelijk zijn geld verdiend ja haha en die lacht de ballen uit zijn broek.

jappertje | 08-02-09 | 19:12

och jonge vroeger kotste je je bacoos van de vorige avond uit in een wekpot, paar keer schudden, op naar de gemeente en je kreeg er geld voor als zijnde kunstwerk.
Dus ja, die kunstenaars van toen gaan ook mee met de tijd en hebben een gezin te onderhouden et voila!

jappertje | 08-02-09 | 19:08

overigens is dit 'kunst'werk mogelijkgemaakt door de lokale autobezitter. Kunst en cultuurpotje wordt vanuit de provinciale opcenten (wegenbelasting onderdeel) bekostigd.

Bluto Blutarsky | 08-02-09 | 18:02

Lekker actueel zeg, berichtje uit de Telegraaf van vrijdag! Zeker druk met televisie proberen te maken...

gezellie | 08-02-09 | 16:39

kkbro | 08-02-09 | 15:33
Begroting ‘Draaiende Huis':
Huis 100.000
Rails, aandrijving 150.000
Grondwerk en fundering 42.000
Honorarium kunstenaar 50.000
Onvoorzien 6.000
Totaal 348.000
En daar zal nog wel wat bijgekomen zijn.
Dat verdient lekker dat kunstenbakker zijn.
P.S. Het is een belachelijk "kunstwerk".

Kenny013 | 08-02-09 | 16:00

Niet knipperen op een rotonde is echt ghey!

Zooooooooooo irritant, of je staat stil voor niets, of je rijdt een keer door
en dan heb je bijna een ongeluk omdat een of andere oude teef niet snapt hoe
het werkt. zucht... Moeilijk... 1 klein hendeltje bedienen....

welluk...? | 08-02-09 | 15:44

in Tilburg kost het 400K en automobilisten staan voor de verkeerslichten goed op
te letten of het huis wel draait (1 rondje in 20 uur) en vergeten bij groen
te gaan rijden. Hartstikke mooi die Kunst!

www.detechnologiekrant.nl/00/tk/nl/254...

kkbro | 08-02-09 | 15:33

Dat zouden meer kuntenaars moeten doen overigens, onder de grond werken...
En daar blijven...

Reverend Ray | 08-02-09 | 15:28

Het enige lucht puntje is dat het dus onder de grond zit, gelul uiterraard maar dat terzijde.
Daar wanneer dit een top creatie van de imbeciel is, wil je zijn rotzooi niet boven de grond hebben.

Reverend Ray | 08-02-09 | 15:27

Alle gasten betrokken bij dit "project" zijn simpelweg incapabel.
Geen benul van waarde, "maar" 85.000 euro... daar kun je heel wat verneukte ouderen mee op de been houden voor een tijdje.
Deze pijl is humaner vanzelf, en die kuntenaar moet er ook lekker bijzitten, opdat de genie met nog meer van deze geweldige ideeën op de proppen kan komen.
En por favor kom me niet aan anderdaags met de filosofie, van die lul de behanger, achter dit smijten.

Reverend Ray | 08-02-09 | 15:26

Sikkeneur | 08-02-09 | 14:03
Het gaat niet alleen om de hoeveelheid geld die uitgegeven wordt, maar ook aan de manier waarop dit gebeurt.
De zorg is, net als justitie trouwens, één grote incestieuze kliek. Een numerus fixus op medische studies, die continue te laag wordt ingeschat zodat zelfs de grootste kneus met een medisch diploma zich verzekerd weet van een baan plus mega-salaris.
Wat is er tegen op concurrentie tussen medici, waarbij het volk zijn eigen keuze kan maken? Niets dus, maar in NL heeft de medische maffia een dusdanige machtspositie dat dit nooit gerealiseerd zal worden. Een absolute schande.

spanarchist | 08-02-09 | 14:40

@ Sikkeneur | 08-02-09 | 14:12

Doe es de NAW dan...

ZwartGat | 08-02-09 | 14:39

Je moet maar zo denken.. onzichtbare kunst is ook kunst.

firecow | 08-02-09 | 14:14

ZwartGat | 08-02-09 | 14:07

Doe zelf eens een poging...

Sikkeneur | 08-02-09 | 14:12

Mag ik een applausje voor de kunstenaar? Iedereen krijgt wat ie verdient en wij hebben de ambtenaren gekregen die dit *kuch* een goed idee vinden!

Wil iemand deze mensen uit hun lijden verlossen?

ZwartGat | 08-02-09 | 14:07

.. conceptueel..

J.N. de Kabelpen | 08-02-09 | 14:04

Dit zijn nu van die kunstprojectjes die de samenleving niet hoort te betalen. Schrap elke vorm van subsidie voor deze Grote Denkers. De heren/dames kunnen wellicht van een concpetueel inkomen rondkomen. Je ziet het geld niet, maar het is er wel....

J.N. de Kabelpen | 08-02-09 | 14:04

widtvoet ® | 08-02-09 | 13:44

Transparantie, pracht woord.
Ook zo verbaasd deze week dus dat het onderwijs miljarden op de rekening heeft staan?
En jaarlijks maar steen en been klagen dat er geld bij moet, net als bijv. de Zorg.
Las dat de salarissen van specialisten met 40+% gestegen waren sinds de invoering van die DBC' s en Min. Klink is absoluut niet blij met zijn streven de Zorg betaalbaar te houden.
Een beetje radioloog is goed voor 500 K p/j en Truus aan het bed krijgt een sigaar uit eigen doos ivm budget neutraliteit, dus minder Truusjes, maar wel met meer werk.

Fijne schoonfamiliedag gewenst.

Sikkeneur | 08-02-09 | 14:03

*Omdat het zo slecht gaat met de -conceptuele- economie. Optiefen en uitgeven, niks aan de hand.

Liefst Vanachter | 08-02-09 | 14:02

85.000 euro. Wat zou je zeggen als je dat kreeg? Toch wel veel geld he? 85.000 euro. Maar nu is het weg. Net als al het andere geld.

koreapassie | 08-02-09 | 14:01

Het is om te grienen. Maar ach, mssn is het maar beter dat de 'kunst' niet te zien is. Vaak wordt het zicht er niet mooier op met die oerlelijke creaties. Ik pleit voor fonteinen!

my anal pony | 08-02-09 | 14:01

zondag schoonfamiliedag vooralsnog handhaven doet: adieu!*

widtvoet ® | 08-02-09 | 13:44

Mijn schoonmoeder had het over vieze dingen.
Ik blijf thuis.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 13:46

@Sikkeneur 13:29

En de nevels waarin al die verschillende potjes gehuld gaan dienen mi. dus asap. opgetrokken te worden. Sowieso waanzin. Zelfs als je ze deels duidelijk openbaar maken zou. Gemeentelijke jaarrekeningen zijn soms dermate schimmig dat zelfs de interne akkountant zich er geen raad mee weet. Maar wel telkens de lasten voor de burgerT verhogen. Dat oppotgebeuren binnen gemeentes, provincies, waterschappen (jawel!), ministeries, (basis)scholen, semi-publieke Diensten etc. etc. loopt al jaren de spuigaten uit. Gaan ze er niet zelden nog eens mee beleggen op aanraden van vriendjes (van vriendjes) ook. Waanzin! Doe eens transparant maken.

*zondag schoonfamiliedag vooralsnog handhaven doet: adieu!*

widtvoet ® | 08-02-09 | 13:44

spanarchist | 08-02-09 | 13:07

Het geheel is groter dan de som van de afzonderlijke delen.

Sikkeneur | 08-02-09 | 13:32

widtvoet ® | 08-02-09 | 13:03
Zijn allemaal verschillende potjes. Potjes verplicht, potjes onvoorzien, potjes leuk...
Er schijnt ook een wet te zijn die zegt zoveel procent (ik dacht 3) bij de bouw van openbare gebouwen en voorzieningen te besteden aan kunst. Het oog wil ook wat!

Sikkeneur | 08-02-09 | 13:29

spanarchist | 08-02-09 | 13:07
widtvoet ® | 08-02-09 | 13:03
Hear Hear!

Ik voel net een Britse parlementaier.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 13:10

Wat widtvoet 13:03 zegt.
200 miljoen euro mag er weggegooid worden voor één of ander leuk bootprojectje maar op de politie wordt 100 miljoen bezuinigd. Kwestie van prioriteiten.

spanarchist | 08-02-09 | 13:07

@Sikkeneur 12:40

Kunst verrijkt en over smaak valt per definitie slecht te twisten. Het mag wat kosten maar dat oeverloos over de balk rotten van gemeenschappelijk geld en dan met name richting vriendjes (van vriendjes) verdient daglicht. Vol daglicht.

Wijken verder die geen geld hebben om kuilen in de weg dicht te gooien, die geen geld hebben om het groen te onderhouden, die geen geld hebben om graffiti van de muren te verwijderen, die geen geld hebben om de buurtspeeltuin open te houden, die geen geld hebben om gesloopt straatmeubilair te vervangen, die geen geld hebben om de veegwagentjes een keer extra te laten rijden, die geen geld hebben om trapveldjes te onderhouden etc. etc. kunnen mi. ook geen geld hebben om luxe Kunstprojekten te financieren.

Zolang je nog geen fatsoenlijk vreten op tafel kunt zetten moet je geen Italiaanse maatpakken willen aanschaffen. Ook die dure euro kun je maar één keer uitgeven.

widtvoet ® | 08-02-09 | 13:03

skinner | 08-02-09 | 12:52

Die van mij doet wat ik zeg, zoals het hoort.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 12:54

Dat wordt graven dus...

DONGOL | 08-02-09 | 12:54

Teun van het Tuinpad
ik kijk wel uit, mijn vriendin werkt

skinner | 08-02-09 | 12:52

Gaat maar niet adverteren op GS.

verfsmijter | 08-02-09 | 12:51

skinner | 08-02-09 | 12:42

ik zal het mijn vrouw vertellen.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 12:49

vrachtwagens hebben problemen met de draaicirkels wanneer zij over een rotonde moeten en rijden daardoor dan de bestratingsbanden aan de binnenkant kapot.

juriste | 08-02-09 | 12:48

Sikkeneur | 08-02-09 | 12:40
Ik zou de lol van dit kunstobject ook wel kunnen bevatten, als de kunstenaars het uit eigen zak zouden betalen. Alhoewel, eerlijk gezegd, dan nog vind ik er eigenlijk geen malle moer aan.

koffiemuts | 08-02-09 | 12:48

Barbatruuk! | 08-02-09 | 12:42

Zal er altijd wel weer iemand zijn die dit als 'kunst' bestempeld.

verfsmijter | 08-02-09 | 12:46

Kunnen we alle kunstenaars niet ergens ingraven, das nog goedkoper.

Barbatruuk! | 08-02-09 | 12:42

trivius | 08-02-09 | 12:38

Zeer juist!!

Kunst mag!

verfsmijter | 08-02-09 | 12:42

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 12:32
(betaalde sex bevredigt niet)
spoorloos verdwijnen heeft stijl, beter dan aan de pan blijven kleven
ik begrijp ze wel, de vaste kliek
alles is tenslotte al gezegd.

skinner | 08-02-09 | 12:42

Fleauxe | 08-02-09 | 12:21

Ach Flo, hou toch op. Ik kan de lol van dit kunstobject wel bevatten. Bedenk het maar. ( bijv. voor 1 miljoen een Parijse brug in doek te verpakken)
Over kunstsmaken kun je verschillen, al leeft het gros van de goegemeente klaarblijkelijk het liefst in saaie betonsteden met 8 baans autowegen die de woonblokken doorsnijden.
NL is nog steeds een van de rijkste landen ter wereld, maar us bin zûnig en verder geen cent teveel, hoor!

Sikkeneur | 08-02-09 | 12:40

Fleauxe | 08-02-09 | 12:11 inderdaad, waar ik me druk over maak is het feit dat de overheid als opdrachtgever een substantieel deel van de bouwkosten voor bouw tot algemeen nut verkwist aan dit soort onzin. kunstenaars mogen er best zijn, maar het maken van kunst moet geen must zijn, kunst mag/kan voortkomen uit de belevingswereld en zienswijze op de wereld van de betreffende kunstenaar om het ongedwongen tot uiting te brengen in tastbare of zichtbare objecten maar moet wel zichzelf wel bedruipend zijn als het op exploitatie aankomt, maar hetgeen er nu gaande is dat er wanstaltige geforceerde kunst ten laste van ons belastingsgeld in de openbare ruimte geplemt wordt omdat het volgens de overheid moet. kunst is er omdat het mag, niet omdat het moet.

trivius | 08-02-09 | 12:38

@Kittekatje 12:35

Misschien werkt het verhelderend even de draad door te lezen en dan mn. de bijdragen van GU.

widtvoet ® | 08-02-09 | 12:38

@KeurMeester 12:29

Nee dank u.

*nu toch ook best voordelen ziet in het staken van de linkdumpmogelijkheid*

widtvoet ® | 08-02-09 | 12:37

@spanarchist 12:30

Humor! Maar je zult doorgaans ook als hetero toch echt even met de broek op de enkels voorover moeten bukken wil je toegang tot die kring krijgen. Zijn best lezenswaardige (interne) stukken over geschreven... misschien iets voor bij de jaarlijkse Kundstmonitor. Zal binnenkort eens kijken hoeveel kwaad het kan eea. te openbaren.

widtvoet ® | 08-02-09 | 12:35

skinner | 08-02-09 | 12:12 moet Flooks zijn, scuzi.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 12:33

skinner | 08-02-09 | 12:12
Wat is er mis met betaalde sex?
*mompelt iets van huidhoudgeld*;
skinner | 08-02-09 | 12:27
misschien is het wel beter zo.
(niet dat Teun geen lid is, dat niet, maar het net zorgt wel voor enig mystiek.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 12:32

Een discussie.... precies wat de kunstenaar voor ogen had. En dan ook nog eens op geenstijl!! Project geslaagd.

Getson | 08-02-09 | 12:31

widtvoet ® | 08-02-09 | 12:27
Als hetero tussen homo´s in? Misschien windt ze dat juist op.

spanarchist | 08-02-09 | 12:30

@leefbarbaar 12:12

Nogal ernstig bruine sektor dat Kunstgebeuren hier in Rotterdam. Probeer er als hetero maar eens tussen te komen.

widtvoet ® | 08-02-09 | 12:27

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 12:19
ik zie geen verbetering tot 1 april, benieuwd wat GS daarna gaat doen.
TV gaat niet lukken met een nihilistische achterban, zoveel is nu reeds duidelijk.
verzin een list.

skinner | 08-02-09 | 12:27

Met je Ascona (of is het een Rekord?) over een rotonde driften! Da's wel kunst.

Der Stöhn Schlüßel | 08-02-09 | 12:23

@Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 12:16: De nacht is voor biertokkies en betaalde sex. Vandaar dat van Frikschoten nog niet wakker is.
@Sikkeneur | 08-02-09 | 12:18: Gewoon een goed stuk geschreven door iemand die meent dat belastinggeld niet naar dit soort onzinnige projecten moet gaan. What's eating ya?

Fleauxe | 08-02-09 | 12:21

Tja, ik ken iemand die nog geen nieuwe rolstoel krijgt, omdat er nog geen geld voor beschikbaar is. Dit terwijl de oude van ellende scheef gezakt is, waardoor klachten, waardoor dure therapie. Dan snap je zoiets dus niet en ik kan me dus echt niet voorstellen dat slimme mensen (want dat zijn bestuurders toch?) dit kunnen verantwoorden. Ik zou zeggen, dit zou als misdrijf strafbaar moeten worden gesteld, het verkwanselen van gemeenschapsgeld. Met als straf dit gepeupel ingraven in een rotonde zonder pijl erop. Ook hierbij weer een oproep om Wilders te stemmen, die is namelijk erg allergisch voor dit soort "kunst".

Dr.Zeldenrust | 08-02-09 | 12:21

Er is genoeg kunst op de wereld die ik graag ingegraven wil zien.

verfsmijter | 08-02-09 | 12:21

Bigi Bana Boy | 08-02-09 | 12:08
Zelfde orde van grootte. Misbruik om leuke kunstprojectjes te betalen en misbruik om medewerkers extra te belonen.
Het is allebei legaal, het kan allebei gezien worden als ordinair en schaamteloos misbruik van gemeenschapsgeld en het wordt allebei door dezelfde mensen, die daar niet om gevraagd hebben, betaald.

spanarchist | 08-02-09 | 12:20

skinner | 08-02-09 | 12:12

als ze het dan maar goed hebben gedaan.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 12:19

@raket | 08-02-09 | 12:16: Ik zeg; strooifolders, t-shirts en de straat op. Nu!!!!

Fleauxe | 08-02-09 | 12:18

@raket | 08-02-09 | 12:16

Jan is de sms-jes aan het tellen, denk ik zo maar.
Hoop ik althans.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 12:18

You call this quality, Hoxha?
What is this, a fuckin' joke?

Sikkeneur | 08-02-09 | 12:18

@raket | 08-02-09 | 12:16
Vraag, ben jij zelf katholiek (geweest) ?

Bigi Bana Boy | 08-02-09 | 12:17

@ Hoxha

Geen komma voor de "en"..

a1271 | 08-02-09 | 12:17

Fleauxe | 08-02-09 | 12:13

en toch kunnen die 3 R's best wel eens werken.
Mijn moeder zei vroeger altijd:
De nacht is voor het ongedierte.....

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 12:16

heerlijk zo'n zondagskrantje?... na het artikel van desanne van brederode in de azijnbode ben ik de krant nog eens aan het oppoken. een aaneenschakeling van platitudes, open deuren en ontboezemingen van een menopausale zweefteef in gewetensnood. desanne leent zich niet voor snelle soundbites en one-liners. Nee, liever spuugt ze haar gal ongedoseerd in een essay, dat past nu eenmaal beter bij de karikatuur die ze is. "soms heb ik het idee dat ik niet per se roomser dan de paus ben, maar dan toch wel hoopvoller dan hij conform zijn functie hoort te zijn"
de ledenwerving van gs lijkt over het hoogtepunt heen of gaan we nog een opleving zien?

@raket | 08-02-09 | 12:16

Bigi Bana Boy | 08-02-09 | 12:08

Ik schaam me meer voor de schaamteloosheid van de menschen die ze aannemen.
Goed, afspraak is afspraak idd.
Maar soms getuigt het betrokkenheid om te zeggen;
Weet je wat, doe mij de helft maar...... of stel het maar uit tot het weer wat beter gaat.

Van Teun mogen ze daar gelijk een reclamecampagne aan koppelen.
Kijk, dat geeft een signaal af.
Raken wij burgers wat van onze nare smaak af.
Toch?

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 12:13

@Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 12:09: Ik vrees dat die nog liggen te meuren. Ze hebben schijt aan de drie R's.

Fleauxe | 08-02-09 | 12:13

Wees blij, nou zie je die typhuszooi tenminste niet.
Ik was pas bij het Centrum voor Beelden Kunst in Rotterdam en het viel me op de daar de kunstenaars tegen alles zijn. Tegen stadsvernieuwing, tegen discriminatie, tegen controle op zwartrijden. Overal zijn ze op tegen. Behalve hun hand op handen, daar hebben ze geen problemen mee.
Vrijemarktwerking in de kunstwereld lijkt me heerlijk. Hoeven de goeden niet te lijden onder de slechten en kunnen we al dit geld voor de zorg gebruiken.

leefbarbaar | 08-02-09 | 12:12

Teun van het Tuinpad | 12:09
de vaste kliek heeft zich preventief ingegraven

skinner | 08-02-09 | 12:12

@trivius | 08-02-09 | 12:05: Toch fijn om te horen dat zulke ontdekkingen serieus genomen worden door de overheid. De gelden die nu worden aangewend voor ' rotonde-art' zou veel beter kunnen worden gebruikt om de geschiedenis van Nederland wat meer naar voren te brengen. Of de huidige musea aantrekkelijker te maken voor jonge mensen. En niet door de directrice een hippe bril op te zetten of halal koekjes bij de koffie te serveren maar door maatschappelijk geëngageerde kunstenaars een breder podium te geven. We hebben met Soorah Hera gezien dat de huidige podiums voor kunst dringend aan vernieuwing toe zijn. Maar daar hoor je die kunstzinnige linkserTs dan weer nooit over. Helaas.

Fleauxe | 08-02-09 | 12:11

o/t
Is de hele vaste kliek op bezoek bij zijn of haar schoonmoeder ofzeau.

Of doen we hier nu ook al aan zondags-rust?

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 12:09

Over de Balk en Ende?

openbaarminiserie | 08-02-09 | 12:08

1999 is (helaas)een koopje voor kunst. Ik kan merken uit welke barbaarse kringen je afkomstig bent Hoxha. Verder stoor ik mij meer aan de bonussen van de ABN/AMRO eerlijk gezegd. Dat is pas echte waanzin en pas een echte schande.

Bigi Bana Boy | 08-02-09 | 12:08

Het wordt tijd voor weer een nieuwe deel van "Over de balk". Op PowNed bij voorkeur.

Simple | 08-02-09 | 12:05

Fleauxe | 08-02-09 | 11:56 de bouwwerkzaamheden op deze locatie zijn na tussenkomst van de R.O.B. (huidig R.A.C.M.) stilgelegd, het hele complex heeft men kunnen opgraven en vastleggen. enkele jaren geleden is er een publicatie vrijgekomen met de onderzoeksresultaten.

trivius | 08-02-09 | 12:05

@drs Marcel van Dam j 11:37

Vroeger hoorde je nog weleens wat over die NVB (Nederlandse Vereniging van Belastingbetalers) die oa. jaarlijks een zwartboek uitgaf. Hilarische zaken kwam je tegen. Jammer dat er een beetje de klad ingekomen is daar. Ook hun "nieuwe" site is zo dood als een pier (www.overheidsuitgaven.nl). Jammer.

widtvoet ® | 08-02-09 | 12:04

img363.imageshack.us/img363/1006/popep...
dit is pas Kunsdt! (van Pericles Fazzini)
en nog in het vaticaan ook
precies de angstvisioenen waardoor een Desanne van Brederode bijvoorbeeld veilig katholiek blijft, uitgebeeld.
de paus die dit binnengehaald heeft chapeau!

kaasfondue | 08-02-09 | 12:04

fuckje | 08-02-09 | 12:00

En aan dat soort Grote Denkers heeft Teun een broertje dood.
Bedankt voor de tip, normaal kijk ik altijd... nu dus niet.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 12:03

@fuckje | 08-02-09 | 12:00: Zodra de naam Carel Weeber valt gelijk wegzappen. Die man heeft qua architectuur meer kapot gemaakt dan God kan herstellen.

Fleauxe | 08-02-09 | 12:02

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 11:20
Het Begin van de Domheid is een feit bij het idee dat wij politici nodig hebben om wegen aan te leggen en dokters te betalen.

Libertarian | 08-02-09 | 12:00

Straks bij " Buitenhof " een gesprek met de Rijksbouwmeester, die wil " schoonheid " terugbrengen in het " landschap van Rijksgebouwen " (kuch)

fuckje | 08-02-09 | 12:00

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 11:31

Ik heb het over nutteloze, niks tpevoegende dingen.
Trek jij het maar weer in een groter verband.
Doe je wel vaker.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 11:57

@trivius | 08-02-09 | 11:52: Boeiend hoor, wordt zo' n compex dan ook helemaal bloot gelegd of blijft het voor altijd in de grond verscholen?

Fleauxe | 08-02-09 | 11:56

F. von Zeikhoven | 08-02-09 | 11:16
ge hebt gelijk, het is heden ten dage nu niet anders zoniet erger, de resultaten van de verplichte vooronderzoeken vallen mijn inziens net iets te vaak in het voordeel van de opdrachtgever uit, een gebied vrijgeven op basis van een booronderzoek (boring om de 50 mtr) is natte vingerwerk, het zegt hooguit iets over de geologische opbouw , niet overal zijn de oudere cultuurlagen(loop/leeflagen) nog aanwezig, hooguit de grondsporen blijven over, dan moet men toevallig in een gronspoor boren om te kunnen constateren of er sprake is van de aanwezigheid van archeologische resten, heeft men in geval een nederzetting aangetroffen, vergeet men dat in de periferie van deze nederzetting ook grafvelden liggen en mogelijk sporen van een infrastructuur.
een goed voorbeeld is het tempelcomplex gevonden tijdens bouwrijpmaken van een nieuwbouwwijk in elst 2002, het gebied was door een vierletterig amsterdams bedrijf onderzocht middels boringen en vervolgens voor de bouw vrijgegeven, dat ze tijdens de veldkartering een hoop romeins bouwmateriaal gevonden hadden deed niets ter zake, hun conclusie was dat het secondair gestort was en er geen acties ondernomen dienden te worden zonder ook maar 1 proefsleuf gegraven te hebben. met als gevolg dat enkele wakkere amateurs tijdens het bouwrijp maken dit tempelcomplex vonden.

trivius | 08-02-09 | 11:52

Einde van de Domheid #11:47

# Pessimism and loss of confidence

Daar kun je met alle beste wil van de wereld met 'wijze bestuurders' tegenaan boksen. Probleem is alleen dat het wantrouwen al te ver gegroeid is voor deze 'wijze bestuurders' (zoals je terecht zegt 'als ze er zijn') om tot de dommere mensen door te dringen.

Iedere econoom kan je vertellen dat er maar 1 ding nodig is om uit deze crisis te komen, namelijk "vertrouwen". En daar ligt hem dan ook de moeilijkheid. Ga jij in alle wijsheid zorgen dat het gepeupel ineens weer vol vertrouwen tegen dit soort kunst initiatiefjes aankijkt? Ga jij in alle wijsheid zorgen dat heel Nederland ineens weer massaal de overheid vertrouwt?

Ja zeg het maar hoor...

openbaarminiserie | 08-02-09 | 11:52

einde van de domheid kan het geloof ik niet hebben dat er gezond verstand gebruikt wordt bij het besturen van dit land i.p.v. vriendjespolitiek en belangenverstrengeling. want dat heeft natuurlijk niets te maken met het ontstaan van een crisis.

fjordman | 08-02-09 | 11:50

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 11:47
Anders krijg je hooligans en is er veel politie inzet nodig? Zoiets?

zovoklets | 08-02-09 | 11:48

Bij rotondes gewoon de instructies van TomTom opvolgen, dan ontstaan de kunstwerken van zelf.

CoffeePatch | 08-02-09 | 11:48

de killing fields van Pol Pot zijn waanzinnig conceptueel

skinner | 08-02-09 | 11:48

Dr. Mabuse | 08-02-09 | 11:45
Die verdien 2K per week zwart.

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 11:48

*uithanghitlertjes weglegt en weer verder gaat met het zondagswerk*

Jaap de Paap | 08-02-09 | 11:47

Ervan overtuigd is dat er pas echt een depressie is als de F-side en Geenstijl gaan dicteren hoe er gevoetbald en bestuurd moet worden. Wijze bestuurders -als die er zijn...- zorgen ervoor dat het niet zover komt. (WIl geen groepen buitenspel zetten maar wijst -wellicht tevergeefs- op belang samenspraak alle partijen zodat domheid aller partijen geen overhand krijgt.)
*out*

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 11:47

Voor maar €85000. Dat valt wel mee *kuch*

Herr Erik | 08-02-09 | 11:46

C. M. Carlier | 08-02-09 | 11:40

Opdat ze wapens kunnen kopen en elkander met hernieuwde energie in de Kookketel kunnen hakken. Waarna er weer kindjes gemaakt moeten worden die met hun levensenergie steentjes hakken.
Conceptueel nuttig voor ons, dat wel.

zovoklets | 08-02-09 | 11:46

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 11:42
Terwijl die zwartwerkende Pool op zich natuurlijk al waanzinnig conceptueel is.

Dr. Mabuse | 08-02-09 | 11:45

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 11:38

Moet ik nou eerst in wikipedia gaan lezen voor ik kunst mag zien die gewoon esthetisch een beetje mooi is om aan te zien? Net zoals een baby mooie muziek van willekeurige herrie kan onderscheiden hebben mensen een visuele esthetiek, en alles daarbuiten is hooguit slagroom op de pudding.

disclaimer | 08-02-09 | 11:45

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 11:43
Verkocht?

koffiemuts | 08-02-09 | 11:44

Andermaal..

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 11:43

Dr Mabuse @11:33

Herken je deze fases die tot de Grote Depressie leidden:

# Debt liquidation and distress selling
# Contraction of the money supply as bank loans are paid off
# A fall in the level of asset prices
# A still greater fall in the net worths of business, precipitating bankruptcies
# A fall in profits
# A reduction in output, in trade and in employment.
# Pessimism and loss of confidence
# Hoarding of money
# A fall in nominal interest rates and a rise in deflation adjusted interest rates.

Volgens mij zijn al deze fases al in meer of mindere mate te herkennen.

openbaarminiserie | 08-02-09 | 11:43

Dr. Mabuse | 08-02-09 | 11:37

Je kunt niet overal een huisje of een olifant neerzetten en als een overheid een zwarte pool in zou huren om een stenen huisje te bouwen dan zou je eens naar geenstijl moeten gaan om te zien hoe daar op gereaguurd zou worden.

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 11:42

openbaarminiserie | 08-02-09 | 11:40

Je zit me bang te maken, engerd. Ik ga snel naar de fitness nu het nog kan.

Dr. Mabuse | 08-02-09 | 11:41

@Prof. Hoxha
Toevoeging: talkshowhost Neal Boortz heeft in zijn radioprogramma een onderdeel "Government Outrage", met allerlei voorbeelden van geldverspilling.
www.boortz.com/

drs Marcel van Dam j | 08-02-09 | 11:40

Ach, wat is nu 85K. In de Elsevier valt een artikel lezen te lezen over de begrotingsdiscipline waarin bijvoorbeeld staat vermeld dat 500 miljoen euro (!!) tot 2011 opgaat aan 'hernieuwbare energie in ontwikkelingslanden' waarvan volstrekt vaag is wat ermee bereikt moet worden...

C. M. Carlier | 08-02-09 | 11:40

disclaimer | 08-02-09 | 11:35
Je kunt het niet beheersen of redigeren. Heb je de commentjes over entartete kunst niet gelezen? nl.wikipedia.org/wiki/Entartete_Kunst

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 11:38

B E L A C H E L I J K

Kunst dient te worden afgeschaft. Zinloze torenhoge investeringen die werkelijk nauwelijks een maatschappelijk doel dienen dan behalve belastinggeld onnodig verspillen.
Net zoals de 'regenboogroute' langs de A12.

Of we volgend jaar wel even 3% meer belasting willen betalen om nog meer van die achterlijke zinspinsels van schizofrene kunstenaars te kunnen bekostigen.

Laat dat soort 'kunstenaars' bejaarden of gehandicapten helpen i.p.v. tonnen, zo niet miljoenen geld verslinden aan zaken waar bijna niemand op zit te wachten.

El Gerente | 08-02-09 | 11:37

@Prof. Hoxha
Wat dacht u van een nieuwe rubriek, Overheidsverspilling ?
Reaguurders kunnen dagelijks voorbelden aandragen van verspilling van belastinggeld. Wordt de zoveelste GS-hit !!

drs Marcel van Dam j | 08-02-09 | 11:37

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 11:31
Mee eens. Al kun je van die olifanten zien wat het voorstelt, en had een zwartklussende aannemer dat huisje wel wat goedkoper kunnen neerzetten. het meeste geld wordt weggegooid.

Dr. Mabuse | 08-02-09 | 11:37

fjordman | 08-02-09 | 11:34
Iedere cent word hier een aantal keer omgedraaid maar toch koopt mijn vrouw kleurspoeling. Capice?

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 11:36

Wie verzint dit? *mompeld iets over een nekschot*

Schaakmat | 08-02-09 | 11:35

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 11:31

Smaak is een kwestie van smaak. Feit is wel dat we sinds de eerste tekeningen van holbewoners bepaald geen evolutie hebben doorgemaakt in de kunst. Wel is het een zeer menselijke eigenschap dat men wil dat kunst iets van schoonheid in zich heeft. Je gaat toch ook geen herrie-muziek maken gewoon omdat dat zo interessant is? Waarom dan wel 'interessante' kunst ipv iets dat gewoon vaardig en knap en esthetisch gemaakt is?

De Nederlandse kunstpolitie is net zoiets als het Nederlandse linkse denken: fascistisch.

disclaimer | 08-02-09 | 11:35

Ik vind het altijd zo jammer als een ander voor mij gaat bepalen wat kunst is. De overheid moet zich helemaal niet met zulke dingen bemoeien. En andermans geld niet verkwanselen aan dingen waavan zei denken dat het leuk is.

Wiki de Viking | 08-02-09 | 11:34

Nederlanders zijn bang voor ruimte, is er ergens een metertje over wordt het meteen volgeplempt met goedbedoelde rotzooi.
Nederland Maduroland.

skinner | 08-02-09 | 11:34

einde van de domheid| U lult een eind weg alsof u de waarheid in pacht meent te hebben. U werkt zeker ook niet voor uw geld of moet op uw uitgaven letten? Kunst is alleen goed wanneer het iets toevoegt. De meeste kunst is weggegooid geld.

fjordman | 08-02-09 | 11:34

eenmaal...

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 11:34

disclaimer @11:30

Eensch. Maar waarom denk je dat ze ineens allemaal als kakkerlakken bij elkaar kruipen en zo in paniek raken (inclusief Balk en Bos) ?

13% minder industriele output in 1 maand! Sommige sectoren liggen VOLLEDIG STIL.

openbaarminiserie | 08-02-09 | 11:33

openbaarminiserie | 08-02-09 | 11:30

Nee, dat was voor mijn tijd.

Dr. Mabuse | 08-02-09 | 11:33

disclaimer | 08-02-09 | 11:29

Dat je zeg maar ken zien wie of wat het moet voorstellen zonder eerst de getormenteerde historie van de kUNSTENAAR in een oedipus context moet plaatsen? Ben je nou helemaal...

zovoklets | 08-02-09 | 11:32

*Verbaasd dat Tuinpad hier zin an heeft.*

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 11:31

Jullie zitten hier hitlertjes uit te hangen die een appel of een ei willen besparen.
Neem dat stenen huisje nou of die olifante bij Almere. Moeten we dat maar niet meer doen. Of moet er een enquete voor worden gehouden waar heel NL unaniem over moet zijn? Hou toch op!

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 11:31

Ik wil mijn belastinggeld terug!!!!!

hxl | 08-02-09 | 11:31

openbaarminiserie | 08-02-09 | 11:18

Die analisten zijn allemaal geschift. Ze konden deze economische crisis twee weken vantevoren nog niet voorspellen en nou voorspellen ze opeens hel en verdoemenis over een half jaar. Prutsers.

disclaimer | 08-02-09 | 11:30

Dr. Mabuse @11:23

Jij hebt je niet echt verdiept in wat er in de jaren 30 allemaal gebeurde, hoe lang het duurde en wat voor een impact het had zeker?

openbaarminiserie | 08-02-09 | 11:30

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 11:27
Teuntje, dus van vormgeving in het landschap maken we private giften.
Man 2K! Waar praten we over. De Herman Miller van de secretaresse van de woningbouwvereniging kost dat al. (Samen met haar Tolomeo lamp dan!)

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 11:29

Dit kunstwerk is goed bedoeld, daar niet van; het houdt ons juist een spiegel voor, hoe ons geld door de overheid wordt verspild. Kunst moet ons een spiegel voorhouden, Het is alleen jammer dat hier zoveel geld voor nodig is. Wat aangepakt moet worden zijn verplichte budgetten in deze en de vergoedingen die betaald worden. Dit had voor een fractie van het geld gemaakt kunnen worden. De nutteloosheid ervan wordt aantetoond door het plaatsen op rotondes. Onbereikbare plekken waar je alleen omheen kan rijden en waar je een fractie naar kan kijken, omdat je op de weg moet blijven letten. Laten we liever investeren in de echte openbare ruimte.

fjordman | 08-02-09 | 11:29

Kijk ik vind moderne en conceptuele kunst best wel geinig als een soort aanvulling op normale kunst. Maar er is geen bronzen naakt wijf meer te zien op straat en laten we wel wezen, da's toch wat leuker om naar te kijken.

disclaimer | 08-02-09 | 11:29

Het vervelende is dat al deze opmerkingen totaal geen indruk maken op de provicie Utrecht of gemeete Lopik. Betreffende ambtenaren hebben waarschijlijk (op hun verplichte studiedag ergens in een gehuurd zaaltje want een gemeentehuis heeft natuurlijk geen vergaderruimtes) allemaal een cursus "omgaan met weerstand"gevolgd.
Waardoor ieder protest op of aanmerking bij voorbaat kansloos is en wordt afgedaan met de gevleugelde woorden "ik begrijp dat u kwaad bent maar...." gevolgd door verwijten als onwetendheid en niet in staat het grote geheel te zien.

Graaf van Holland | 08-02-09 | 11:28

nu we toch versoberen, laat die links maar helemaal weg, rustig voor de oogjes.
als je wat te melden hebt leg je de essentie maar uit in enkele zinnetjes, googlen kan iedereen.

skinner | 08-02-09 | 11:28

DANNY3960 | 08-02-09 | 11:21
Ja Danny, je had beter naar de vroegmis kunnen gaan inderdaad. Ik heb je gemist, vriend. Maar wel trots op je, met dat inzicht ;)

Jaap de Paap | 08-02-09 | 11:27

Hmm, formatje voor Powned?: "Kunst omdat het beter moet": Het aan de kaak stellen van dit soort onzin door de burgerts van het betreffende gehucht om hun mening te vragen en op zoek te gaan naar kunst die wel ok is. Eventueel een top 10 van geldverslindende zinloze kunstprojecten in Nederland bijhouden. Alternatief idee: "Het 'Op Elke Rotonde Een Kabouter Buttplug' Kunst Magazine" hehe.

Dikr | 08-02-09 | 11:27

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 11:20

Ja.
De menschen die hun ziel en zaligheid in dit soort projecten willen stoppen betalen het zelf maar.
Kunnen ze op verjaardagen op hun borst kloppen: Kijk eens wat ik heb gedaan.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 11:27

In Rotterdam hebben ze destijds EUR 280.000,00 gelapt voor een kerstman met een buttplug in zijn knuist en dat bedrag was exclusief de sokkel.

Russ Meyer | 08-02-09 | 11:26

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 11:24

Ja graag.

azijnseikerT | 08-02-09 | 11:25

Iemand nog een reply?

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 11:24

Hier kwam Frik een paar dagen geleden mee. Belachelijk.

Nonnes | 08-02-09 | 11:23

openbaarminiserie | 08-02-09 | 11:15

Maak je niet zo druk.
Over anderhalf jaar is de crisis weer voorbij, horen we niets meer over onorthodoxe maatregelen, bouw jij een serre aan je Vinexhuis en krijgt Weesie als omroepbestuurder een bonus van zijn Raad van Bestuur.

Dr. Mabuse | 08-02-09 | 11:23

Daar gaat je belastinggeld, down the drain.

css.... | 08-02-09 | 11:23

Opgraven die zooi

Frits Juppenklooster | 08-02-09 | 11:21

Fleauxe | 08-02-09 | 11:09

Man, man, dat is dan ook nog een keer het eerste wat ik onder ogen kreeg op zondagmorgen. Ik had beter naar de vroegmis kunnen gaan. Welterusten Nederland.

DANNY3960 | 08-02-09 | 11:21

RickH | 08-02-09 | 11:06
.

weet het niet zeker maar kan me voorstellen dat deze maatregel genomen is doordat enkele zwitsalkopjes in voorbije dagen het nodig vonden om besmette links te plempen op onze reaguurderspanelen.

trivius | 08-02-09 | 11:20

Libertarian | 08-02-09 | 11:17
Omdat er anders alleen maar bier, tetten en drugs van gekocht zouden worden. Er zou geen weg worden aangelegd. Iedere ziekte zou vat krijgen op het hele volk en ga zo maar door. Libertarian.... Vrek zul je bedoelen!

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 11:20

RickH @11:14

Famous last words. De crisis is hier. Januari had 13% minder industriele output. Analysten gaan nu in 1930 mode en voorspellen, in geval de verkeerde beslissingen wereldwijd worden genomen, 'grote wereldwijde conflicten om resources' (lees 'oorlog').

Ga maar vast investeren in Militair Industrieel Complex, enige manier om nog geld te verdienen op de beurs in de komende jaren.

openbaarminiserie | 08-02-09 | 11:18

Er ligt natuurlijk niks. Dit noemen ze nou ten tijden van de kredietcrisis de maatschappij een spiegeltje voorhouden.

Absolutisme | 08-02-09 | 11:18

*Houd van columns in de comments*
Vooral als er geen alinea's worden gebruikt..

RickH | 08-02-09 | 11:17

De kunst van de illusie.
Het klootjesvolk de illusie geven dat het gestolene(belastinggeld) nog UW geld is. Probeer het maar is terug te eisen, zou ik zeggen. En wat nog erger is; naderhand het gepeupel het idee geven dat zij nog enige inspraak hebben op de besteding daarvan.
Als ze willen zo graag willen dat ons geld goed besteedt wordt en dat ze ons willen vertegenwoordigen of ons graag willen bedienen(publieke omroep), waarom nemen ze het in de eerste plaats dan van ons af?

Libertarian | 08-02-09 | 11:17

Het merendeel der Kunst ligt begraven in de opslagkelders van musea. Questie van afstoffen.
Pleur een paar Rembrandts in gewapende plexiglas units naast de A4, de bewakingscamera's staan er al.

zovoklets | 08-02-09 | 11:17

trivius | 08-02-09 | 10:51
Het zou mooi zijn als die 2% regeling aangepast werd naar 'te besteden aan archeologisch bodemonderzoek'. Scheelt tenminste een berg leegverklaringen, omdat opdrachtgever en onderzoeksbureau weten dat er hoe dan ook geld is voor extra onderzoek als er wat zit. En zit er niks, dat gaat het geld gewoon in een gemeentelijk bodemonderzoeksfonds. Kunnen we tenminste eindelijk zeggen dat Nederland het Verdrag van Malta fatsoenlijk naleeft.
Voor de meelezende onderzoeksjournalisten, volgens dat Verdrag moet iedere bodemverstoorder éérst een archeologische inventarisatie laten uitvoeren ter bescherming en behoud of beschrijving van het bodemarchief. Veel 'verstoorders' zitten daar niet op te wachten, laten wel zo'n inventarisatie maken omdat dat moet (net als MER), maar zetten het onderzoeksbureau onder druk om een 'leegverklaring' af te geven als die nog vervolgopdrachten wil hebben. Omdat die bureau's toch geen opgravingsbevoegdheid hebben, doen die daar vervolgens niet moeilijk over. Omzet per inventarisatie: al gauw tienduizenden euro's. Geleverd werk: een stuk of wat grondboringen, een historisch archiefonderzoekje, misschien nog een luchtfoto-interpretatie en een standaard rapportje. Kassa! Oh ja, en het culturele erfgoed uit het bodemarchief? Mwa, snel weggraven, afvoeren die grond en de heipalen erdoor jassen! Ik weet niet hoe het er nu mee staat bij de gemeentelijke archeologische dienst BOOR in Rotterdam, maar in '94 deden die een inventariserend onderzoek in en voor Barendrecht vanwege de aanleg van vinex-wijk Carnisselanden à raison van 100.000 goelden. Zat niks volgens de professionele mannen van 010. Totdat 'amateurs' uit de buurt van Barendrecht er ook even een kijkje gingen nemen en er ijzertijd-bewoning aantroffen... BOOR had dus wat uit te leggen in Barendrecht en kon de zaak overdoen. Anno 2009 is er wat die praktijken betreft nog geen reedt veranderd. Of BOOR meer van dit soort 'gevalletjes' op z'n geweten heeft, is mij in ieder geval niet bekend. Maar het geeft aan dat ook overheidsdiensten niet vies waren van het 'over het hoofd zien' van archeologisch waardevolle locaties.

F. von Zeikhoven | 08-02-09 | 11:16

Tommygunner | 08-02-09 | 10:17
De beurzen zijn puur conceptueel.
Dat word niet met het geld van Tommygunner betaald zegt tommygunner.
Nou Tommygunner, llet maar eens op. Dat geldconcept op de beurs is sowieso een deel Uw geld en de risico's die ermee genomen zijn worden ongetwijfels en beslist ook op Uw portemonnee afgewendt.
Ik vind het een erg leuk kunstwerk. Het maakt mijn dag goed!
*Waar hij kan storten?*

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 11:15

Dr. Mabuse @11:12

Jij vind het 'spruitjeslucht' als mensen hierover verontwaardigd zijn? Ook nadat naar buiten is gekomen dat het kabinet 'onorthodoxe maatregelen' bekijkt om de crisis te bestrijden?

Doe mij dan maar spruitjeslucht.

openbaarminiserie | 08-02-09 | 11:15

oh, heeft met gekke linkspammer te maken.
lekker basic, dat wel
*psycho killer neuriet*

skinner | 08-02-09 | 11:14

Omdat een paar kutmarokkanen de sfeer verzieken, zijn nog niet alle Marokkanen slecht. Omdat een paar kutkunstenaars denken dat een idee hetzelfde is als kunst, zijn nog niet alle kunstenaars slecht.

Het CDA | 08-02-09 | 11:14

't Gaat trouwens helemaal niet slecht met de economie.. vorige week nog een brood kunnen kopen.. zomaar omdat het kon!

RickH | 08-02-09 | 11:14

Is wel goed idee voor Joodse monumenten enzo. Onder de grond stoppen, dan kunnen de rifapen het niet onderspuiten met grafiti of het stukmaken.

openbaarminiserie | 08-02-09 | 11:13

Tommygunner | 08-02-09 | 10:17
'Laten we eerst maar eens.....'
Vul hierachter deze zin in wat U wil en voor deze zin ook wat U wilt.
Iedere huisvrouw heeft verschillende potjes en hoe vervelend je dat ook vind, niet iedere cent word functioneel uitgegeven en een deel gaat altijd naar decorum. Joe onnodig je dat ook vind, het is nodig.

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 11:13

Als ik kunstenaar was had ik een grote pan kokende spruitjes op dat kruispunt gezet. En dan kijken waar de grootste spruitjeslucht vanaf komt: van het kunstwerk of van de reaguurders.

Dr. Mabuse | 08-02-09 | 11:12

@DANNY3960 | 08-02-09 | 11:03: Pendeggo! :-D

Fleauxe | 08-02-09 | 11:09

staan alle commentlinkjes op zwart of wordt mijn PC verkouden?
begraven linkjes, best kunstzinnig

skinner | 08-02-09 | 11:08

De problemen met de multiculturele samenleving zijn conceptueel en zitten slechts verborgen onder in de buik. De integratie gaat goed. Intussen mag ook daar onbeperkt geld aan gespendeerd worden, dat is de kunst.

Zoetwaterpanharing | 08-02-09 | 11:07

Ondergetekende heeft laatste dagen iets gemist betr. plaatsen links, blijkbaar..

Hup Sven!
TVM det niet aan economie..

RickH | 08-02-09 | 11:06

prioriteiten van dit kabinet (en vele anderen) zijn zo scheef als die tanden van die pedo partij penningmeester.

Stroopdoos | 08-02-09 | 11:05

widtvoet ® | 08-02-09 | 11:01

Dat is natuurlijk geen kunst.

azijnseikerT | 08-02-09 | 11:03

Het gaat om subsidies. Daar zit de kern van het verhaal. Waar om geld 'gezeurd' wordt, kan niet op eigen benen worden gestaan. In sommige gevallen noem ik dit een Sociale Zaak en steek ik de helpende hand uit.
Maar het is toch zaak dat jij, dat ik, dat wij, op eigen benen komen te staan? Dat je het zelf moet doen? Dat is toch opvoeding? Instanties die om subsidie bedelen waaronder kunstzinnige instituten waar vermaak geproduceerd wordt dat geen mens echt raakt -- waarom sluiten we die tenten niet gewoon? Of nee, waarom moet daar geld bij? Waarom laten we ze niet failleren?
Bij een bank is dit nog een ander verhaal. Als de banken omvallen lazert het financiële systeem in elkaar. Dan zijn we nog veel slechter af dan nu, ook al wordt alles nu dubbel betaald (tegoed bij bank, en via belasting).

Heiplagger | 08-02-09 | 11:03

Gelukkig is het ruim 12 jaar geleden dat ik de laatste belastingpenningen in 0031 heb achtergelaten.

* zeker weet dat die al lang verbrast zijn, dus van mijn geld is het niet *

DANNY3960 | 08-02-09 | 11:03

Hear hear @ Hollandsche handelsgeest van Widtvoet

Fleauxe | 08-02-09 | 11:01

Het kerkhof ligt ook vol met verborgen kunst...

MichieldeMuiter | 08-02-09 | 11:01

@azijnseikerT 10:58

Hadden ze er twintig vaten zwaar chemisch afval begraven hadden ze er zelfs aan kunnen verdienen.

widtvoet ® | 08-02-09 | 11:01

Wat is het probleem? Hier is ff 115K gespaard. Ga door met het goede werk Utrecht.

azijnseikerT | 08-02-09 | 10:58

Lol, dikke kudo voor de Tijl Uilenspiegel die hiermee 't onbenul van ambtelijk nederland op pijnlijke manier blootlegt.

Ad Rectum | 08-02-09 | 10:58

Nederland in religieuze tijden:
" Stop de kunst maar in de grond"

Fleauxe | 08-02-09 | 10:57

Het klopt trouwens dat er niks in de grond zit onder die rotonde. Dat heeft Van Frikschoten vrijdagnacht al weggehaald.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/02/... VanFrikschoten | 06-02-09 | 23:00

F. von Zeikhoven | 08-02-09 | 10:57

Geen kunst = geen Geenstijl
haal alle vormgeving weg van je blog (JEZUS! wat kostte dat..?!!!) en wat hebben we dan nog?

N=1 | 08-02-09 | 10:54

G-unite | 08-02-09 | 10:38
Heb er twee jaar terug hier buiten het dorp ook al één gezien. Die was op weg naar de sociale dienst... Oh nee, hij zwom gewoon een sloot over naast een weiland. Het interessante dan weer is, is dat dat weiland in een polder ligt die onderdeel is van de Ecologische Hoofdstructuur. Da's een vondst van de toenmalige staatssecrataris Gabor in '95 en in die structuur zijn van zuid naar noord door het hele land gebieden met elkaar verbonden die bescherm zijn. Zodat het (on)gediertje zich veilig kan verplaatsen... Overigens, de pest is dacht ik dat de pest nog steeds niet uitgeroeid, schijnt nog in India voor te komen. Trouwens, qua stukje vrij redelijk nuttige informatieve wetenswaardigheid op deze zondagvoormiddag, een paar jaar geleden ontstond er discussie of de rattus rattus inderdaad overbrenger van de pest was, of dat het hier om een dodelijk griepvirus ging waar de ratten geen brood van lustten...

F. von Zeikhoven | 08-02-09 | 10:53

@Iwmac | 08-02-09 | 10:49: Als je Bergen NH binnen komt rijden dan staan er twee vierkante betonnen zuilen. Gevalletje; vier planken neerzetten en storten maar. Dat lieve grapje heeft maar liefst honderdduizend euro gekost. Dan vraag ik je...

Fleauxe | 08-02-09 | 10:52

Iwmac | 08-02-09 | 10:49
PvdA-bestuur, that's all

plastic zakje | 08-02-09 | 10:51

voortkomend uit een of ander wetje uit 1955 moet 0.5 tot 2% van de totale bouwkosten besteed worden aan totaal overbodige kunst, met gevolg dat nederland onderhand verzuipt in oerlelijke nutteloze landschapsvervuilende gedrochten in elkaar gebakken door linkse werkschuwe zichzelf kunstenaar noemende kudthippies, van half ingegraven zeecontainers tot tonnen kostende stickertjes op lantarenpalen, en nu conceptionele kunst, de uitvoerdende kunsternaar lacht zich drie slagen in de rondte en hoeft de komende jaren geen flikker meer te doen. in de onderstaande link een verkorte cursus hoe word ik staatsparasiet.
blog.langdradig.nl/2007/08/22/kunst-me...
.
we zijn toch helemaal van de pot gerukt als we dit nog langer tolereren, in een tijd van voedselbanken en half verhongerende ouden van dagen die van een aalmoes moeten rondkomen, bestaand cultureel erfgoed dat staat te verkrotten omdat er geen geld is, onzinnige belastingen die onderhand de pan uitrijzen om nederland draaiende te houden. ik krijg kloppende halsslagaderen van woede en onbegrip door dit soort ongebreidelde geldverkwisting.

trivius | 08-02-09 | 10:51

kunnen ze beter voor een muur om de 20 "prachtwijken gebruiken, check-points erbij met pas controles.

Stroopdoos | 08-02-09 | 10:49

Rare jingens, die Lopikkers...

Adriaantjeeeeeuh | 08-02-09 | 10:49

fjordman | 08-02-09 | 10:38

Definitie kunst, als het er is, moet waarneembaar zijn volgens Wikipedia. Dit "kunstwerk' is niet waarneembaar dus geen kunst. Dit riekt naar een politiek spelletje, en ja hoor, in Lopik willen ze een communicatieassitent 18 uur m/v. voelt iemand zich geroepen om deze 'kunst' beslissing te verdedigen?

DiKKoe | 08-02-09 | 10:49

En wat denk je van een compleet onbewoond 3-verdiepingen-huis, dat aan de buitenkant van de rotonde steeds op een andere plaatsje kan staan. Tilburg. Geld moest op of de kunstenaar als vriendje van een raadsbobo moest geholpen worden.

Iwmac | 08-02-09 | 10:49

pappavan | 08-02-09 | 10:45
Tis de wet.

zovoklets | 08-02-09 | 10:49

@G-unite | 08-02-09 | 10:43: Was ik al bang voor, maar het scheelt iig wel. Kan niet wachten tot die hond een koekje van eigen deeg krijgt. Go crazy zou ik zeggen.

Fleauxe | 08-02-09 | 10:48

G-unite | 08-02-09 | 10:43

Voor hem dan te hopen dat hij met een blackberrietje fuckt i.p.v. een Mainframe.

zovoklets | 08-02-09 | 10:47

G-unite | 08-02-09 | 10:43 die persoon zijn pjuter, kan die niet ergens ingegraven worden?

van dal | 08-02-09 | 10:47

Kunst, omdat het moet.... Maar van wie?

pappavan | 08-02-09 | 10:45

Fleauxe | 08-02-09 | 10:41

Snel, ff tijdelijke maatregel totdat ik bij een niet nader genoemd persoon zijn pjuter ergens kan stoppen where the sun dont shine.

G-unite | 08-02-09 | 10:43

LOL@G-unite | 08-02-09 | 10:38: Komt de mogelijkheid tot linkdumpen weer terug denk je?

Fleauxe | 08-02-09 | 10:41

KeurMeester | 08-02-09 | 10:35
Inderdaad, laat Rutger hier eens in gaan spitten; dat soort programma's op PowNed lijkt me wel wat, over de verspilling bij de overheid en hoe we dat conceptueel kunnen aanpakken.

fjordman | 08-02-09 | 10:38

Dus u kunt geen rondje rijden, waarde Professor Hoxha? Flauw om dan de andere weggebruikers de schuld te geven. Het is een rotonde of verkeerslichten of een ouderwetse kruising. Kiest u maar. Nummer 1 gaat uw vermogens te boven, voor nummer 2 moet u te lang wachten en nummer 3 levert waarschijnlijk bij u op dat u iedere maand een nieuwe auto moet kopen. Zeiken in het kwadraat dus, waarde Professor Hoxha.

YukiNo | 08-02-09 | 10:38

Een geintje moet kunnen voor 2 eurooitjes

carel5014 | 08-02-09 | 10:37

zovoklets | 08-02-09 | 10:36 2500 euro... dat dan weer wél.

van dal | 08-02-09 | 10:37

Bij die filmpjes over racen rond de rotonde viel mij weer eens op hoeveel filmpjes op youtube nu zonder geluid zijn, vanwege copyright. Geldt dit straks ook voor de dumpert? En wanneer wordt de macht van die platenmaatschappijen eens aangepakt. Echt misselijk.

fjordman | 08-02-09 | 10:37

Whoehahahahahahahaha.....

mick jagger | 08-02-09 | 10:36

van dal | 08-02-09 | 10:34
Hoeveel schade had je? ;-)

zovoklets | 08-02-09 | 10:36

iedereen ontvangt binnenkort een onzichtbare conceptuele belastingaanslag. Die moet wèl gewoon worden betaald overigens, in het kader van de bezuinigingen.

pennestront | 08-02-09 | 10:36

Rutger!?

Lijkt me een uitgelezen kans om diep te "spitten" in dit verhaal!

KeurMeester | 08-02-09 | 10:35

zovoklets | 08-02-09 | 10:33
Jij bent de vroomste van beiden.

koffiemuts | 08-02-09 | 10:35

ik heb eens een neieuwe kersverse minirotonde van kunst voorzien..
twee evenwijdig lopende lijnen er dwars overheen op de plek en in de richting waar de week ervoor nog een rechte weg was.

van dal | 08-02-09 | 10:34

het is echt zo'n GTA 4 pijl om een missie te starten, zal niet lang duren voor de eerste zijn auto erin parkeert!

Ajeto | 08-02-09 | 10:34

vive epicure | 08-02-09 | 10:32
Juist. En laat ze die kunstenaars ook maar met onzichtbaar geld bealen.

koffiemuts | 08-02-09 | 10:34

koffiemuts | 08-02-09 | 10:30
Waarom vloek jij godverdomme niet op Zondag?
Ik vloek niet van maandag t/m zaterdag.

Wie is er dan beter van ons twee?

zovoklets | 08-02-09 | 10:33

Zolang we hier comments blijven schrijven gebeurt er niks in NL. Van al hetgeen er op Geenstijl aangekaart is zie ik toch weinig verandering bij de overheid. Hopelijk verandert dit eens en gaan bezorgde burgers zelf in het bestuur zitten. Ik hoop ook dat de PVV eens voor goede verandering zorgt in Den Haag.

fjordman | 08-02-09 | 10:33

De Provincie Utrecht is ook in onderhandeling (in het diepste geheim) met een projectontwikkelaar, over de bouw van een onzichtbaar Provinciehuis.

de honden blaffen... | 08-02-09 | 10:32

Ik steek nu een onzichtbare middelvinger op als conceptueel afkeurend gebaar. Kost niks - maar dat is dan ook geen kunst.

vive epicure | 08-02-09 | 10:32

was de kunstenaar in kwestie, een bevriende relatie van?

william7055 | 08-02-09 | 10:31

Hier val je toch spontaan van van je stoel, zo op de vroege zondagochtend! Zijn ze daar nou helemaal belazerd? En nou onze AOW-ers twee jaar langer willen laten doorwerken? Moet een 67 jarige stratenmaker met versleten knieën straks weer ergens anders een gat in een rotonde gaan staan graven voor die zgn. kunstenaars? Onbegrijpelijk. Omdat het zondag is zal ik hier niet vloeken.

koffiemuts | 08-02-09 | 10:30

edit: ik bedoelde: de kunst dan maar begraven. ;)

fjordman | 08-02-09 | 10:30

superzeiker | 08-02-09 | 10:23
ghe..

zovoklets | 08-02-09 | 10:29

Rectificeren op de homepage is de nieuwe hit. Parool.nl doet ook mee.

Bos Hout | 08-02-09 | 10:29

Gootste probleem met Nederlandse rotondes in dat ze niet uit één, maar uit twee cirkels bestaan, waarbij de buitenste voor fietsers is en deze hebben ook nog voorrang.
Hierdoor gaat het komplete effect van de rotonde te niet en sta je stil op die rotonde te wachten op een fietser die nog een kwart cirkel verder moet.

hekkesluiter | 08-02-09 | 10:29

Minder uitgeven aan kunst dan 1% van de rotondebouwkosten. Mag dat wel?
Ik eis per direct een extra kunstding (Pijl omhoog?) voor de resterende 115.000,-
Dit riekt naar precedentiele concecptaantasting.

zovoklets | 08-02-09 | 10:28

Ik heb geert alvast een email gestuurd om de verkwisting van overheidsgeld eens goed aan te pakken, te beginnen met alle rotondekunst. Deze kunst is nutteloos, omdat het onbereikbaar is en je er toch maar kort naar kan kijken. Volgens mij heeft deze kunstenaar dat goed begrepen en de kunst daarom maar begrepen. Als ik goed begrijp wil deze kunstenaar dan ook juist dat het opgegraven wordt. Zo komt het verspilde geld weer terug bij de bevolking. Dus wie begint er met graven?

Als volgende concept zie ik graag een verguld gemeentehuis, waar dan iedereen stukjes af kan komen halen. Zoals het huis van de heks in Hans en Grietje!

fjordman | 08-02-09 | 10:28

goede bestemming dit geld....
gelukkig kunnen de bejaarden in tehuisen waar ze amper aandacht en normaal te vreten krijgen geen betere bestemming voor dit geld verzinnen.
Of patienten die wegens een te krap ziekenhuis budget niet goed geholpen kunnen worden een beter ideehebben voor dit geld, het lijkt me niet.
Iedere gemeente die nog op deze wijze geld uitgeeft, in deze periode, moet de verantwoordelijke b en w op het dorpsplein of voor het gemeentehuis insmeren met pek en veren en de gemeente uitjagen.

eric@fuall | 08-02-09 | 10:28

Laat dat bestuur de handleiding van SimCity eens weggooien.

superzeiker | 08-02-09 | 10:23

Er is niks mooiers dan met de motor over rotondes te rijden dus hulde voor de rotonde... meer rotondes! Drempels zijn trouwens ook leuk op een tweewieler :-)

Kommissaris Rex | 08-02-09 | 10:19

Graaf een gat in de grond, draai er een bruine matroos is en stooi er wat elfenstof overheen, Klaar is uw subsidie gerechtigde kunstwerk.

Fleauxe | 08-02-09 | 10:19

he.. geenstijl!
mag men tegenwoordig hier geen linkjes meer plaatsen ofzo?

deafhaalchinees | 08-02-09 | 10:18

Ìk ben blij dat ik in zo een cultuurgevoelig land woon waar onze gekozen volksvertegenwoordiging zo begaan is met zijn bevolking en alle middelen aangrijpt om dit te uiten. De affiniteit met kunst bestaat al langer maar komt veelal tot uiting in een roestig stuk metaal in een voor de normale burger niet te begrijpen vormgeving. Dus misschien moeten we blij zijn met de ze ommezwaai.

Pukenhappiedepeppie | 08-02-09 | 10:17

Weet U wat ook conceptueel is? De beurzen!

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 10:10
Alleen worden de beurzen MEESTAL niet betaald van mijn geld. Kijk, nu zit er toevallig een linkse oelewapper op de schatkist dus dan kun je alles verwachten. Maarnormaliter vind ik het heel normaal als we eerst de basisbehoeften voor o.a. onze ouderen verzorgen en dan pas prullen van 2 ton en meer bestellen, waar slecht een saaie deceniaoude kudtdiscussie mee van stal wordt gehaald...

Tommygunner | 08-02-09 | 10:17

Is er nou niet één ambtenaar in Nederland te vinden die nog met biede benen in de Hollandse klei staat????????????

De zwetser | 08-02-09 | 10:16

Kunstraden zijn fout.

colonnecinco | 08-02-09 | 10:13

@Einde van de Domheid | 08-02-09 | 10:10: Echte fondsen met echt geld hoor.

Fleauxe | 08-02-09 | 10:13

Kunstenaars zijn jankers.

colonnecinco | 08-02-09 | 10:12

Rotondes zijn prima ideeen. Jarenlang werden mensen doodgereden op kruisende polderwegen en iedereen vroeg zich af hoe dat kon. Dat hiel op met die rotondes.
Wegen zijn voor iedereen en als je met iedereen rekening moet het hufter- en domme mensen proof zijn.
Ik vind het conceptueel ingegraven kunstplan geniaal. Al was het maar om dit soort boeren met rieken discussies!
Weet U wat ook conceptueel is? De beurzen!

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 10:10

Kunst zonder de spoorwegen is gewoon kut.

kwark001 | 08-02-09 | 10:06

@Einde van de Domheid | 08-02-09 | 10:03
Jaaaaa, en dan gaan we elke week 16 uur vergaderen welke kunststukken "FOUT" zijn...

Tommygunner | 08-02-09 | 10:06

@Maar die douchestoel voor mijn gehandicapte moeder was toch echt een stap te ver.
de Bree | 08-02-09 | 09:58
JA maar kom op zeg, het lef om dat te vragen...

Tommygunner | 08-02-09 | 10:04

kunst

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 10:03

Weet je wat, laten 'we' met GS, Powned, Telegraaf en Elsevier een groep oprichten die zich tegen entartete kinst inzet.... Dat zal ze leren!

Einde van de Domheid | 08-02-09 | 10:03

Geheel in lijn met de meeste andere dingen die bij de overheid geld kosten en nergens meer terug te vinden zijn.

Harry Dillema | 08-02-09 | 09:59

Maar die douchestoel voor mijn gehandicapte moeder was toch echt een stap te ver.

de Bree | 08-02-09 | 09:58

Dat is van het nivo: "ik heb vandaag geen Ferrari gekocht, maar een Skoda, dus heb ik weer 3 ton bespaard".

Naakte Waarheid | 08-02-09 | 09:58

Conceptueel gezien worden wij en onze kinderen bestolen van ons geld en onze vrijheden. Gezien de precaire situatie lijkt het verstandig straks de verkiezingen uit te stellen en onschendbaarheidswetten voor ministers op te stellen. Balkenende voerde samen met Bush een prive oorlog in Irak, Bos is bezig de Nederlande credits te verspelen. Op basis van 'verkeerde informatie' overtreden de heren wetten. Nu jezelf alvast indekken door onder het mom van de crisis 'onorthodoxe' dingen te doen, het parlement uiten werking stellen ect ect. We zijn met zijn allen ongelooflijk de lul met dit stelletje idioten aan het roer.

Slomo | 08-02-09 | 09:57

Dit kunstwerk vraagt erom om opgegraven te worden! Wie doet er mee? Deze onzin moet gauw stoppen, want het geldverkwisten bij overheid en koningshuis staat niet in verhouding tot wat de gewone burger ervoor terugkrijgt. En dan gaan ze straks vanwege de crisis de belastingen maar weer verhogen.

Dus ik roep een ieder op dit kunstwerk op te graven en dan het vergulde spul te verkopen en te schenken aan de armen in die gemeente!

fjordman | 08-02-09 | 09:56

Ok, gemiddelde prijs van 2 ton, mijn vraag aan u; Geeft u 2 ton uit aan onderstaande Prachtstukken©?
-edit: deze link doet het toch niet-

Tommygunner | 08-02-09 | 09:55

@ de Bree | 08-02-09 | 09:50
Welke idioot gaat het anders betalen.
Ik zie het als een perfecte misdaad. Voor zo'n 2000 euro zet je zo'n pijl neer, en de ambtenaar in kwestie maakt de rest op in de "Hel van Holland"(lees Dorde-recht)!

G.E. Neuzel | 08-02-09 | 09:54

rotonde's = rotondes

bortor | 08-02-09 | 09:53

We zijn goedkoper uit om die nutteloze kunstenmakers gewoon voor de hele dag niks doen een bijstandsuitkering te geven dan ze op deze manier aan het werk te zetten.

Sinar | 08-02-09 | 09:51

ik betaal deze maand alleen conceptuele belasting!

ZDEV | 08-02-09 | 09:51

Als je het over nutteloze kundstjes hebt, wat te denken van die ploeg nitwits daar in 070 die zich 'kabinet' noemt?

pennestront | 08-02-09 | 09:50

In Tilburg staat op n grote rotonde ook "kunst". Er staat een Huis op, een leeg huis,waar niemand woont, en dat huis draait per uur een rondje over de rotonde.
Heeft waarschijnlijk een miljoen gekost, op zn minst, onder het mom van Kunst..... WAAROM?????????

Jointdale | 08-02-09 | 09:50

Kijk, over smaak en kunst valt niet te twisten, wel over de vraag of dit door de belastingbetalert gesubsidieerd dient te worden.

de Bree | 08-02-09 | 09:50

@ Graaf van Holland | 08-02-09 | 09:44
Ik ga ook lachen als het een hoax blijkt te zijn.
Ik zie de junken al graven........

G.E. Neuzel | 08-02-09 | 09:49

Ik houd wel rondingen met bovenop een tipje kunst.

BozeMan | 08-02-09 | 09:49

De meeste "kunstwerken" op rotondes zijn zo oerlelijk dat ze dit met al die kunstwerken zouden moeten doen. Laat dan die domme pijl nog weg, boompjes erop en de rotondes zijn perfect aangekleed.

DeKeet | 08-02-09 | 09:46

@JohnDoe | 08-02-09 | 09:40
Ik zie het. Dat witte autootje wordt bijna van de weg gereden door die truck!

ViperNL | 08-02-09 | 09:45

Ik ga lachen als ze over een maand of 6 de rotonde gaan "renoveren" er achter komen dat een of andere onverlaat de 12 vergulde objecten op zijn schoorsteenmanteltje heeft staan.

G.E. Neuzel | 08-02-09 | 09:45

Kunst, gemeenten, architecten; het geeft allemaal niets, als je verhaal maar klopt.

hanzebal | 08-02-09 | 09:45

De 12 ontwerpen van de ondernemers zijn door kunstenaars verguld en in een dichte kist gestopt, aldus een woordvoerster van de provincie. „Je kan de ontwerpen dus niet zien, alleen de verlichte pijl wijst aan dat de vergulde schaalmodellen in de grond zitten.”

't Wachten op de eerste idioot die een gat gaat graven

Graaf van Holland | 08-02-09 | 09:44

"Normaal kost een rotondekunstwerk zo'n twee ton en dit kunstwerk is maar 85.000 euro.”
Wat the f*ck! Wat is er mis met een lege rontonde? 2 ton! Daar moeten bijna 20 Jan Modalen een jaar lang belasting voor betalen! In mijn ogen kan je zulk smijtgedrag beter een stukje indammen en dit dus NIET DOEN. Met al die "kunstwerken NIET DOEN" kun je dan genoeg belastinggeld besparen om de onorthodoxe belastingmaatregelen die in het verschiet staan niet door te hoeven voeren. Ik zal wel weer simpel zijn, maar als ik voor mijn basisbehoeftes te weinig geld zou hebben zou ik ZEKER GEEN KUNST KOPEN! Helaas denkt Grijs/Grauw I hier anders over.

Tommygunner | 08-02-09 | 09:42

Rotondes zijn fantastisch, rij eens in Engeland. Hier in Nederland hebben de kamergeleerden bepaald dat op rotondes ook nog eens verkeerslichten moeten staan. Geldverspilling in het kwadraat: je staat minuten te wachten op niemand.

Pluimpje | 08-02-09 | 09:42

.. voor 40.000 euro timmert de passant een paal in de grond met een grofhouten bordje "kunsdt" erop.

Jan Passant | 08-02-09 | 09:41

Yes, We can!!!!

G.E. Neuzel | 08-02-09 | 09:41

"in het dagelijks leven zijn ze kut"
Nog altijd beter als stoplichten, en die nieuwe Turbo Rotondes i1.tinypic.com/xm8k1w.jpg lopen echt als een trein...

JohnDoe | 08-02-09 | 09:40

Dit is ernstig. Voltallige college van burgemeester en wethouders van Lopik met onmiddelijke een paar weekjes Pieter Baan centrum om onderzoek te doen naar toerekeningsvatbaarheid.

Als je dit toestaat ben je echt volledig van d epot gerukt.

Waarom kruipen ze d'r niet lekker naast?

Speitoptantje | 08-02-09 | 09:40

"RotondeLab is een uitvinding van de Provincie Utrecht"
Hoe bedoel je overbodige bestuurslaag ?

Graaf van Holland | 08-02-09 | 09:39

Ik had vanmorgen een koud kunstje.

Teun van het Tuinpad | 08-02-09 | 09:38

dus als ik het goed heb, betalen WIJ 85.000,- voor een stukje 'onzichtbaar' (lees; niks) kunst met een pijl waar niemand wat aan heeft.. JA dat is een goede oplossing tegen een crisis!

*ochtendkaterhumeur*

goh! | 08-02-09 | 09:38

typisch nederland....

kritische consument | 08-02-09 | 09:38

Het bedrog van de Kiezer 2.0

Weest gegroet | 08-02-09 | 09:37

Het is kunst...." als het hele kabinet opzout"

ONS | 08-02-09 | 09:37

De kleren van de Keizer 2.0

Weest gegroet | 08-02-09 | 09:36

Ik ben echt blij dat het in Nederland zó goed gaat met de economie, dat ze van gekheid niet meer weten wat ze met ons belastinggeld moeten doen. Ik ben trots.

ViperNL | 08-02-09 | 09:34

eh... weglaten

maatman | 08-02-09 | 09:32

De kunst van het wegdenken...

maatman | 08-02-09 | 09:32

Alle stoplichten oranje laten knipperen ... gaat altijd goed

Bjoert | 08-02-09 | 09:31

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Batavia Casino. Hét online casino van Nederland
Online Casino | Online Casino | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland