Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Van Bommel: Joden gingen wél aan het gas

ZyklonB.jpgHarry van Bommel doet hard zijn best om weer in het reine te komen bij het oude volk. Hij heeft zoals bekend het e.e.a. goed te maken. Om weer vrienden te worden met de Joden eist de SP'er op hoge poten van minister Verhagen dat de pauselijke nuntius op het matje wordt geroepen. De ambassadeur van het Vaticaan moet dan uitleggen waarom de excommunicatie van bisschop Richard Williamson is opgeheven. Deze Williamson is ook nadat hij weer in de Paapse kudde was opgenomen, nog altijd van mening dat de holocaust een fabeltje is. De gaskamers hebben volgens Williamson nooit bestaan en de Mof zou in WOII 'maar' 300.000 Joden hebben gedood. Dat is inderdaad peanuts vergeleken met de pogroms die in de afgelopen eeuwen door de kerk in Rome zijn georganiseerd. Het zou trouwens fijn zijn als Verhagen ook meteen Pius X, de priesterbroederschap waar Williamson toe behoort, ter sprake brengt. Deze club is namelijk geen haar beter dan de bisschop. Pius X neemt het de Joden bijvoorbeeld nog altijd kwalijk dat ze Jezus hebben laten kruisigen. Dat is iets wat zélfs het Vaticaan al bijna 50 jaar niet meer gelooft.

Reaguursels

Inloggen

Bulletje Bloedworst | 29-01-09 | 16:20

Kon nou echt niemand in de tussentijd deze jongen die het toch vriendelijk vraagt en ik geloof dat hij zijn vraag echt meent effe antwoorden?
Man o man, de staat van het NL onderwijs tekent zich weer eens af... Presser, come back, your country needs you.

Goed, Bulletje. Ik hoop dat je dit nog lees. Allereerst betekent zes miljoen slachtoffers natuurlijk niet dat er ook zes miljoen VERGAST zijn. Dat ten eerste. In Auschwitz zijn ongeveer een miljoen Joden vergast, (en ca 5000 zigeuners) in Treblinka 700.000. In gaskamers met zyklon b, maar tot begin 43 in Treblinka en wellicht Dachau ook in mobiele installaties, een soort zeecontainer formaat bussen op wielen, met koolmonoxide van de motoren ervan. Nou, en dan nog zo'n 260000 man in Sobibor. Dat wat betreft het gas. De rest van de zes miljoen slachtoffers zijn vermoord of omgekomen in en door o.a.: Verreweg de meeste in werk- en strafkampen (afbeulen, mishandelen en uithongeren tot de dood). In Auschwitz werd een gedeelte van de aangekomenen direct geselecteerd voor de gaskamer (bejaarden, zieken anderen onnutten) en de rest werd in een werkkamp gezet tot ze niet meer nuttig waren (te verzwakt) en dan alsnog vergast. De rest kwam o.a. om door doodschieten (massavuurpeletons, waarbij men eerst collectief het eigen massagraf moest graven) ander massaal geweld, ziektes (Anne Frank stierf aan tyfus), noma (uithongering), medische experimenten enz enz. Bovendien, in NL begon de oorlog in 1940. bij de oosterburen was het gedoe echter al een paar jaar aan de gang.

Ik hoop dat ik je vraag beantwoord heb.

campion | 30-01-09 | 17:23

Bommel: Doe wat Tom Poes!

grote haas | 30-01-09 | 13:33

Als Van Bommel het zegt...

grote haas | 30-01-09 | 13:32

Wat kan je eigenlijk anders van een Duitser verwachten die Paus is .ondanks de leeftijd van dit fossiel heeft hij kennelijk toch weinig geleerd in al die jaren Ontkennen zit bij sommige in de genen

pjotr1932 | 30-01-09 | 10:52

Rot toch op Harry! Als een christen iets negatiefs over joden zegt is Harry boos, als een moslim iets negatiefs over joden zegt staat Harry te applaudiseren. Die man meet met 2 maten. En het is nog een lul ook.

lekker wijf | 29-01-09 | 22:31

The Prisoner 29-01-09 19.37 en 19.40
Ik dacht dat ik wel zo'n beetje op de hoogte was van alle rottigheid van religie en politiek of de combinatie ervan,maar als ik dat dan allemaal over die Spellman leesblijkt het dus nog veel erger te zijn en moet je dit tuig nog beter in de gaten en op afstand houden.In elk geval Prisoner bedankt.

pielewaaier | 29-01-09 | 21:06

Katholieken moeten juist blij zijn dat Jezus gekruisigd is, want dat is de beste boodschap die Jezus achter heeft gehouden voor zijn dicipelen,... worden van Jezus waren wees blij en treur niet, als ze die boodschap nou eens konden begrijpen.

Ik ben ook gelovig en natuurlijk is het treurig het verhaal over Jezus,... maar de booschap over zijn heengaan is duidelijk gezegd.

downset | 29-01-09 | 20:23

Ik vind het altijd erg grappig als katholieken het de joden kwalijk nemen dat ze Jezus lieten kruisigen. Want door wie lieten ze hem kruisigen? En waar ligt het Vaticaan?

ZonderNaam | 29-01-09 | 20:16

Van Bommel is de allergrootste flapdrol van dit jaar,.. als een kersverse drol een award mocht zijn dan word ie overhandigd eind 2009 aan deze politicus H. Van.Bommel,... het is werkelijk onvoorstebaar hoe dit persoon in elkaar zit, van Bommel bezit tekenen van Mind-control misschien dat Dhr Van Bommel dit fenomeen ook herkent in een visietunnel als politicus.

Van Bommel, moet je nagaan universitaire opleiding en dan zo dom zijn, je bent een grote looooooser.

downset | 29-01-09 | 20:07

De kardinaal was ook niet te beroerd om atoomwapens te gebruiken. Ze oefenden al in nevada. Ja lekkere jongen.
Religie & politiek: vieze vuiligheid.

The Prisoner | 29-01-09 | 19:40

Die kardinaal heette Francis Spellman ook wel de amerikaanse paus genoemd. Hij kon het prima vinden met Pius XII en wilde WOIII ontketenen om Rusland te pakken. Ja een vredelievende jongen die Spellman.
Google maar wat en je ziet het.

The Prisoner | 29-01-09 | 19:37

deoudererijperevrouw | 29-01-09 | 16:04

Ze schijnen hier en daar zelfs wat geholpen te hebben.

Harry Dillema | 29-01-09 | 19:11

Wat een linkmichel, die Van Bommel. Liever de Van Bommel van het degelijke schoenmerk dan deze vieze rat.

metanderewoorden | 29-01-09 | 19:01

Beertje Colargal 29-01-09 16:32
Wat jij noemt is alleen nog maar het topje van de ijsberg.

pielewaaier | 29-01-09 | 17:47

Gollem van bommel is zo nep als een rolex uit Thailand

Kingeef1975 | 29-01-09 | 17:40

Inderdaad, hij komt nu geloofwaardig over als politicus. Ik bedoel het is nu volkomen geloofwaardig dat hij politicus is.

Schoorsteenveger | 29-01-09 | 17:32

*doet vanavond The Pianist kijken van het programma afhalen nu zo ontegenzeggenlijk bewezen is dat de holocaust toch niet bestaat*

keauningh | 29-01-09 | 17:22

hypocriete huichelaar.. die van bommel.. bah wat een nagemaakt mannetje zeg..

gnarfie | 29-01-09 | 17:07

Ik geloof van Bommel pas weer als hij eigenhandig een paar neo-nazies tegen de grond hoekt!

Een ding staat vast, dit keer lijken wij het te gaan worden die gaan worden abgemacht, want Nederland wordt steeds meer een nazistaat, met schaamhaarregistratie, dna databanken, orwelliaanse zendmasten, vingerafdrukken in het paspoort, epd, controlepoortjes en chipkaarten, rfid chips, persoonsregistratiesystemen.

Beertje Colargol | 29-01-09 | 16:32

Maar kan mij nou eens iemand helpen:
6 miljoen mensen in vijf jaar vergassen.
dat zijn 1,2 miljoen per jaar
dat zijn er 100.000 per maand
dat zijn er 3.000 perd dag (7 dagen per week 5 jaar lang??)
Zonder wie dan ook tekort te willen doen, en al helemaal het Joodse volk.
Maar is dit mogelijk??

Bulletje Bloedworst | 29-01-09 | 16:20

Niks mis met m.n toetsenbord.Wil zelf wat te snel door de bocht.. zal wel stress zijn.Ik beloof beterschap.Lijkt dit beter?

pielewaaier | 29-01-09 | 16:20

Wat slim van die Bommelmans. Eerst "per ongeluk" Israel verketteren en dan meteen daarop het opnemen voor de Joden. Die man moet de politiek ingaan.

Curacao | 29-01-09 | 16:18

Ik geloof niet dat Van Bommel een antisemiet is. Hij is hooguit dom en liegt over het niet horen van antisemitische leuzen. Maar dat maakt hem nog niet zelf tot antisemiet. Dan zou de gematigde Feyenoordaanhanger ook niet meer naar het stadion kunnen op het moment dat ze tegen Ajax moeten voetballen, want dan zou hij ook meteen als antisemiet worden bestemeld bij het horen van antisemitische leuzen.

En wat betreft die kerk... daar is al jaren geen zinnig woord meer uit vandaan gekomen. Als het ministerie ze op het matje gaat roepen, lijkt het alsof we ze serieus nemen en dat moeten ze toch echt niet gaan denken.

chr!!s | 29-01-09 | 16:13

Schoorsteenveger | 29-01-09 | 15:05
Beetje late reactie van me, maar....
ROTFLMAO!

Jaap de Paap | 29-01-09 | 16:10

De RK-kerk is traditioneel zeer anitsemitisch en heeft een grote schuld op zich geladen om in WOII niets te doen om de holocaust te verhinderen en zich niet uit te spreken tegen Hitler.

deoudererijperevrouw | 29-01-09 | 16:04

RickH | 29-01-09 | 15:41 Ligt eerder aan de bovenkamer dan aan het toetsenbord, denk ik

campion | 29-01-09 | 15:58

Achterdocht | 29-01-09 | 15:30 want je bent geen schatje?

campion | 29-01-09 | 15:57

@ pips | 29-01-09 | 15:47
Je mag zelfs zeggen dat JC zichzelf heeft gekruisigd..
Jezelf opofferen voor Gutmenschen, daar kan zelfs onze bijstandsKönig nog wat van leren..

RickH | 29-01-09 | 15:52

jezus is gekruisigd door de romeinen, de RK kerk is in feite een voortzetting van het Romeinse Rijk, dus de katholieken hebben zelf Jezus gekruisigd. simpel toch?

pips | 29-01-09 | 15:47

@ pielewaaier | 29-01-09 | 15:39
Je toetsenbord ?

RickH | 29-01-09 | 15:46

@Achterdocht | 29-01-09 | 15:30
Bedankt..
En koop eensch een ander toetsenbord..

RickH | 29-01-09 | 15:41

DdeDijk 29-01-09 13.49
Wat een goeie;mijn complimenten,goed doordacht +humor.
Gatverdamme:je mag niet beledigen,niet meer haat zaaien(viooltjes gelukkig nog welniet meer ontkennen,niet meer twijfelen,je maks bijn a niks meer... gelukkig zit er nog wat in m'n neus.

pielewaaier | 29-01-09 | 15:39

@ Bijstandskoning | 29-01-09 | 15:32
Gelukkig hebben we nog gematigden als u..

RickH | 29-01-09 | 15:39

Pius X, is dat niet zo'n hybride ambtenarenbak?

JaapStar | 29-01-09 | 15:37

Lutje rozewater!
D'r was nooit een Palestina.
History 101
RickH | 29-01-09 | 15:06

Mensen die het bestaan van Palestina of de Holocaust ontkennen, zijn uit hetzelfde hout gesneden. Het zijn extremisten.

Bijstandskoning | 29-01-09 | 15:32

@ Lewinsky | 29-01-09 | 15:26
Zie je de muzzels om vergeving vragen ? (retorisch)

RickH | 29-01-09 | 15:32

RickH | 29-01-09 | 15:20
Dan zet je met dus verkeerd weg. Gefeliciteerd.

Achterdocht | 29-01-09 | 15:30

@ keestelpro | 29-01-09 | 15:20
Tja.. kennis der geschiedenis kan soms tot discussie leiden.. desinformatie gevoed door de MSM leidt tot oneliners,,
Was een genoegen kennis te maken edoch, enzeau..

RickH | 29-01-09 | 15:29

Beter zwijgen we de paus dood. Ik moet altijd denken aan dat filmpje van Marcus Brigstocke als ik die kop van de paus zie.
www.youtube.com/watch?v=UY-ZrwFwLQg
voor degen hier die hem nog niet gezien hebben. Kom op zwitsalletjes klikken

miko | 29-01-09 | 15:28

Na bijna tweeduizend jaar te hebben aangezet tot haat tegen de joden en na te hebben toegekeken hoe in de jaren 1940-1945 de joden in Europa bijna allemaal zijn uitgemoord, daarna dus, in het jaar onzes heren 1965, twintig jaar na de holocaust, heeft de Katholieke Kerk in de encycliek Nostra Aetate eindelijk gezegd dat het de joden niet kwalijk genomen moet worden dat Christus gekruisigd is.
Veel te laat natuurlijk. Maar toch goed dat dit gezegd is.

Lewinsky | 29-01-09 | 15:26

@ Alweer-ijskoud
"Alweer" zo'n simpele ziel die denkt dat zonder de staat Israel een beweging als al Qaida niet zou bestaan. In werkelijkheid is Israel niet meer dan een voetnoot bij veertien eeuwen islamitische terreur.

Whimpysinger | 29-01-09 | 15:26

@ Alweer-IJSKoud | 29-01-09 | 15:22
Da's nou jammer.. tot ziens, schatje..

RickH | 29-01-09 | 15:24

-weggejorist-

Alweer-IJSKoud | 29-01-09 | 15:22

-weggejorist-

Alweer-IJSKoud | 29-01-09 | 15:20

RickH | 29-01-09 | 15:15
Ik weiger dieper op deze materie in te gaan omdat het mijn pakkie-an niet is. Voor mijn zijn Joden & Palestijnen allemaal gelijk: oninteressante figuranten uit de ver-van-mijn-bed show

keestelpro | 29-01-09 | 15:20

@ Achterdocht | 29-01-09 | 15:14
Een fundamenteel atheïst heeft (in mijn ogen) net zo weinig gehoor voor de mening van een andersdenkende dan een fundamentele religious nutcase..

RickH | 29-01-09 | 15:20

-weggejorist-

Alweer-IJSKoud | 29-01-09 | 15:19

Als het om het verdedigen van DODE Joden gaat, loopt Van Bommel voorop. Voor Hamas-Harry is de beste Jood een dode Jood.

Whimpysinger | 29-01-09 | 15:18

-weggejorist-

Alweer-IJSKoud | 29-01-09 | 15:16

Achterdocht | 29-01-09 | 15:14
Laatste zin: Welk hokje ik in gesmeten ben. Typeles!

Achterdocht | 29-01-09 | 15:16

@ keestelpro | 29-01-09 | 15:10
Palestijnen en denken in één zin?
Zoek het eensch op.. Mussels hebben het heilige land bezet.. en Palestijnen worden door de rest van de Ummah uitgekotst.. waarom toch?

RickH | 29-01-09 | 15:15

RickH | 29-01-09 | 15:11
Pat Condell, die ken ik ook. Zijn we nou allebei stoer? Of moet ik dan 1 naam meer noemen dan jij?

Wees wel even eerlijk en leg dan uit wat een fundamenteel atheist is in jouw ogen. Weet ik ook in wel hokje in gesmeten ben.

Achterdocht | 29-01-09 | 15:14

@ Achterdocht | 29-01-09 | 15:09
Duidelijk.. u is fundamenteel atheïst.
Peace, zou Pat Condell zeggen..

RickH | 29-01-09 | 15:11

RickH | 29-01-09 | 15:06
"D'r was nooit een Palestina"
Oei da's nou niet aardig!

Ik denk niet dat een Palestijn daar ook zo over denkt.
Het is bijna hetzelfde als zeggen "D'r was nooit een Holocaust" tegen een Jood, denk je niet?

keestelpro | 29-01-09 | 15:10

RickH | 29-01-09 | 15:01
Hallo, jij vraagt aan mij waarom ik beter ben. Ik zie niet in wat het een met het ander te maken zou moeten hebben. Daar geef je ook geen antwoord op trouwens. Mijn kritiek richting de paus is je al duidelijk mag ik hopen, maar anders nog in de samenvatting: Hij paus, hij gelovige. (ik aannemen he?) Hij (is paus he?) in artikel (jouw post 14:05) kritiek op andere gelovigen. Ik zeg: Geloof allemaal warrig. Verwijten geloof 1 aan geloof 2 = pot verwijt ketel. Jij begrijp?

Achterdocht | 29-01-09 | 15:09

*Wiki veur uw waere Pravda*

RickH | 29-01-09 | 15:09

Je kan wel merken dat de seculiere refo Stockton wat van het rimmen heeft overgehouden. Of beter gezegd, kwijtgeraakt, namelijk historisch besef: en.wikipedia.org/wiki/Pogrom

Godward | 29-01-09 | 15:07

@Bijstandskoning | 29-01-09 | 14:58
Lutje rozewater!
D'r was nooit een Palestina.
History 101

RickH | 29-01-09 | 15:06

Jaap de Paap | 29-01-09 | 14:27
Nou ja, wat het Christendom met zijn biechtcultuur in elk geval heeft bijgedragen aan de beschaving is een hele rits aan subtiele vormen van lust, erotiek en ranzigheid. Bodar belichaamt in letterlijke zin deze samenklontering van door schuldgevoelens bijeengedreven vurige verlangens. Je hebt altijd het idee dat de man al jaren bezig is om een aanloop te nemen naar een hemels orgasme, maar dat hij er elke dag nog een extra mystieke ervaring bij wil stoppen om de spetterende cimax nóg intenser te laten zijn.

Schoorsteenveger | 29-01-09 | 15:05

@Stockton | 29-01-09 | 13:29
@editor @Lewinsky | 29-01-09 | 14:32
Okee, ik had het mis en jullie hebben gelijk.
Uit de link (nogmaals dank) blijkt inderdaad dat het vaticaan in 1965 expliciet gezegd heeft dat het de joden niet kwalijk genomen moet worden dat hun voorouders Jezus gekruisigd hebben.
Citaat: True, the Jewish authorities and those who followed their lead pressed for the death of Christ; still, what happened in His passion cannot be charged against all the Jews, without distinction, then alive, nor against the Jews of today. Although the Church is the new people of God, the Jews should not be presented as rejected or accursed by God, as if this followed from the Holy Scriptures. All should see to it, then, that in catechetical work or in the preaching of the word of God they do not teach anything that does not conform to the truth of the Gospel and the spirit of Christ. Einde citaat.
www.vatican.va/archive/hist_councils/i...

Lewinsky | 29-01-09 | 15:04

@ Achterdocht | 29-01-09 | 14:56
Mij is nog steeds onduidelijk wat jouw 'kritische blik' betreft..
Achterdocht | 29-01-09 | 14:42

Leg je kritiek gewoon bloot, valt er nog wat te lullen, enzeau..

RickH | 29-01-09 | 15:01

Die Van Bommel heeft gewoon ballen. Die heeft zich niet laten hersenspoelen door de policor, en zich het sofistische dogma laten aanmeten dat Joden altijd zielig zouden zijn.

Israël heeft Palestina bezet, en nu gaan ze de oorspronkelijke bevolking ook nog even uitmoorden. Wie lef heeft, zegt daar iets van.

Bijstandskoning | 29-01-09 | 14:58

RickH | 29-01-09 | 14:47
Jij post een stukkie aangaande de kritiek van de ene gelovige (even de aanname hier dat de paus een gelovige is) over een ander geloof. Dat is dus iemand die in warrige onzin gelooft, die kritisch is over gelovers in warrige onzin. Mag ie best doen, maar dan denk ik dus aan de uitdrukking 'de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet'.

De herkomst van je opmerking over de paus aangaande fundamentele atheisten (whatever the fuck those are) is me totaal onduidelijk.

Achterdocht | 29-01-09 | 14:56

Broadcaster/Wereldzenders | 29-01-09 | 14:33

Holocaust: Structurele, langdurige, industriële vernietiging (destructie) van mensen of een volk.

Geen van je voorbeelden voldoet daar aan.
En wat betreft Sabra en Shatila: Israelische soldaten?
Je bedoelt Kataeb al-Qaeda, de Libanese Falangistische militie.

campion | 29-01-09 | 14:54

hoera voor TX RiX | 29-01-09 | 14:50

keestelpro | 29-01-09 | 14:52

@Broadcaster | 29-01-09 | 14:48
Er is maar een holocaust slimme.

mauzzer80 | 29-01-09 | 14:51

Ja en die Galliers oftewel Kelten dat zijn wij, de oorspronkelijke bewoners van dit moerasland. Alle andere geloven, culturen, sektes of erfelijk overgedragen dwang-neuroses hebben hier in principe niets te zoeken. | keestelpro | 29-01-09 | 13:52

Inderdaad. Het zijn ook altijd weer de aahangers van woestijn religies uit het Midden Oosten die ons willen overlopen.
Weg ermee; Laat ze het maar lekker in hun beloofde land uitvechten, gestoord stelletje voorhuidknippers dat het er zijn.

TX RiX | 29-01-09 | 14:50

@Willem de Reiger | 29-01-09 | 14:28
In onze geschiedenisboeken staan alleen de overwinningen van onze overwinnaars & onderdrukkers. De geschiedenisles op school begint waar onze ECHTE geschiedenis (dus die van onze voorvaderen) is gestopt: de komst van de Romeinen. Dit is nog niet eens 2000 jaar geleden. Dat lijkt een lange tijd maar is toch maar enkele generaties en niets vergeleken bij de 100.000-den jaren dat hier Keltische volkeren in vrede leefden. Het trieste is dat alle gebruiken van onze echte stamvaders (dus niet Abraham met alle respect) samen met de heksen op de brandstapel is verdwenen. En denk nou niet dat ik een of andere new-age freak ben want ik haat al die maffe wicca en gothic mafkezen.
In ieder geval hier zijn je kaarten om mijn verhaal te onderbouwen.

images.google.nl/images?hl=nl&q=ma...

In Normandie, Ierland & Scottland is nog een klein beetje over van deze cultuur inderdaad.

keestelpro | 29-01-09 | 14:49

@Sinar | 29-01-09 | 14:39
Over de spijker op z'n kop slaan gesproken! Alles draait om stemmen. Niet om het land, niet om idealen maar om baantjes creeren en vooral vasthouden. En dan lul je natuurlijk gewoon maar wat. Maandag zus, dinsdag zo. Af en toe een relletje voor publiciteit. Et voila: een parlementarier is geboren. En van dat volk behoort obersturmbahnfuhrer van Bommel wellicht tot de top drie. Om misselijk van te worden.

mauzzer80 | 29-01-09 | 14:49

Nu weet ik nog steeds niet welke holocaust in niet mag ontkennen.

Broadcaster | 29-01-09 | 14:48

@ Achterdocht | 29-01-09 | 14:42
Mag de paus niet kritisch zijn tov fundamentele atheïsten?
Als u geen atheïst (of niet-christen) is, mag ik dan vragen wat uw bezwaren tegen deze jurk is?

RickH | 29-01-09 | 14:47

@Lewinsky | 29-01-09 | 14:32
Bedankt voor de link, editor! Ik begin nu met lezen.

Lewinsky | 29-01-09 | 14:46

Harry van Bommel is één van die katholieke misdienaars die de jodenmoord probeert goed te maken door de volgende holocaust te verhinderen. Hij denkt dat de moslims de joden van nu zijn. Pathologisch geval van projectie.

Lewinsky | 29-01-09 | 14:44

-weggejorist-

bennyvx78 | 29-01-09 | 14:43

RickH | 29-01-09 | 14:33
Ik moet 'beter' zijn om kritisch naar anderen te mogen kijken?

Achterdocht | 29-01-09 | 14:42

Vigil | 29-01-09 | 14:34
Correctie: tussen nooit en groot moet "zo" staan.

Vigil | 29-01-09 | 14:40

@Devega | 29-01-09 | 14:13
ben jij Harry van Bommel?

Onderbuik | 29-01-09 | 14:39

Gewoon een gevalletje van twee walletjes eten. Van Bommel moet van de SP de antisemitische moslims trekken, de rest van de SP moet een zogenaamd sosjalistisch links gezicht laten zien om de geytenwollen bakfietsrijders binnen de club te houden. De PvdA volgt dezelfde strategie alhoewel minder strikt. waarschijnlijk omdat daar de stalinistische zelfdiscipline ontbreekt.

Sinar | 29-01-09 | 14:39

@Broadcaster | 29-01-09 | 14:33 Of de eerste, gepleegd door de Joden op de Medianieten?

vraagstaart | 29-01-09 | 14:37

Dat waren nog eens tijden, toch Harry?
Boefje.

Koekje-dr-bij? | 29-01-09 | 14:35

Harry - na zijn dood wordt-ie heilig verklaard.

Sint Hypocritus.

vraagstaart | 29-01-09 | 14:34

Schoorsteenveger | 29-01-09 | 14:24
Wat mooi, dat je dat zo zegt. Precies hetzelfde zei ikzelf van de week ook al tegen iemand.
En mijn vader zei altijd: Na 2000 jaar christendom is de maffia nog nooit groot geweest.

Vigil | 29-01-09 | 14:34

@ Achterdocht | 29-01-09 | 14:25
Ja..
En u is beter omdat?

RickH | 29-01-09 | 14:33

Men heeft het maar steeds over een Holocaust, die je niet mag ontkennen, maar welke bedoelen ze eigenlijk:
1. de mensen moord van US soldaten in het Vietnamese dorp Mi Lai
2. de mensen moord van Israelische soldaten in de Libanese dorpen Shaba en Shatilla
3. de volkenmoord van Pol Pot in Cambodja
4. de volkenmoord in China en Korea door Japan
5. de volkenmoord van Stalin
6. de holocaust van de Schotse Hooglanden dankzij de Ned. koning Willem III
7. de holocaust van de Nederlandse slavenhandel.
8. de rassenmoorden in de VS, Africa en m.n. Zuid Afria waar een verbleekte
Ned. vlag wappert en men een soort Nederlands spreekt.

Moet toch maar eens kiezen.

Broadcaster | 29-01-09 | 14:33

@Stockton | 29-01-09 | 13:29
Stockton, optimist! Wanneer is het vaticaan dan opgehouden het de joden kwalijk te nemen dat ze Jesuske gekruisigd hebben? Doe us een linkje.

-edit- www.vatican.va/archive/hist_councils/i...

Lewinsky | 29-01-09 | 14:32

Het is gewoon een probleem van historische waarheid: er zijn geen bewijzen voor het bestaan van God

fweddy | 29-01-09 | 14:28

@keestelpro | 29-01-09 | 14:07
Oke weer wat geleerd.
Ik dacht dat de Kelten in ( deels, klein deel) Normandie en Ierland woonden

Willem de Reiger | 29-01-09 | 14:28

RickH | 29-01-09 | 14:24
En bedankt, kan ik mijn beelscherm gaan wassen.

Achterdocht | 29-01-09 | 14:27

Schoorsteenveger | 29-01-09 | 14:24
Daarmee heb je het pakkender samengevat, dan ik de afgelopen jaren heb gehoord/gelezen, mijn vrind. Dat is precies wat ik bedoel: dat vochtig-hautaine. Hulde voor joen plemp, om het in mooi Neds te zeggen.

Jaap de Paap | 29-01-09 | 14:27

Laten we Van Bommel op audiëntie sturen... naar Pauschwitz.

Hetze Haatstra | 29-01-09 | 14:27

Alleen de titel van dit verhaal was al prima geweest. LOL.

Gallisch | 29-01-09 | 14:26

RickH | 29-01-09 | 14:15
Iemand is verder wel ok omdat hij geen genocide of wereldheerschappij predikt? Veel plezier d'r mee.

Achterdocht | 29-01-09 | 14:25

Die bisschoppen waren geexcommunicateerd, omdat ze in 1988 zonder toestemming van Rome waren gewijd. De opheffing van de excommunicatie houdt geen enkel verband met de 'geschiedkundige' uitspraken van de gestoorde Williamson. (Al in november gedaan en 'toevallig' net bekend gemaakt door de pers.) Die Pius-club heeft zich al gedistantieerd van de uitspraken net als Rome. Williamson heeft een excuusbrief gestuurd. Wat wil Van Bommel nog meer?
Er moet trouwens meer geexcommuniceerd worden: nl.youtube.com/watch?v=ym6Qgj55e3Y&...

Oei | 29-01-09 | 14:24

Jaap de Paap | 29-01-09 | 13:59
Telkens als Bodar dat hautaine, ietwat vochtige glimlachje produceert, dan zie ik in één flits tweeduizend jaar Christendom aan me voorbij trekken.

Schoorsteenveger | 29-01-09 | 14:24

Van Bommel ontpopt zich met deze uitspraken als een soort bruinhemdige Simon Wiesenthal. Er klopt iets niet aan die combinatie, pijnlijk dat Van Bommel niet inziet dat hij beter een half jaartje radiostilte in acht kan nemen met betrekking tot Joden.

Fleauxe | 29-01-09 | 14:23

Duitsers, nooit vertrouwen!

HypodePipo | 29-01-09 | 14:22


Gelovigen en religie zijn gewoon onrealistisch en dom waarom steeds nog aandacht eraan besteden. Slechte publiciteit is ook publiciteit

Capt. Iglo | 29-01-09 | 14:21

Als die holocaust-ontkenner wordt teruggefloten, deugt het vaticaan dan ineens? Harry, blikje wormen of potje pieren?

Einde van de Domheid | 29-01-09 | 14:20

Het is NIET waar dat er Joodse mensen, zigeuners, homosensuelen etc., zijn vergast tijdens de tweede wereldoorlog! Alle beelden die wij te zien krijgen zijn allemaal in scene gezet en Hitler en consorten waren allemaal acteurs, dat niemand dat door heeft, foei.

Banketstaaf | 29-01-09 | 14:19

De drie grote Van Bommel-vragen: 1) To be or not to be? 3) If not to be, what to do? 3) Nederland deel van een Khalifaat, yes or no?

Vigil | 29-01-09 | 14:15

@ Achterdocht | 29-01-09 | 14:09

Hij is iig geen Dhimmie.. verder predikt deze man geen genocide of wereldheerschappij. (bekering natuurlijk wel)
Als voormalig katholiek kan ik me slechtere pausen herinneren..

RickH | 29-01-09 | 14:15

Eerst maakt ie ruzie met de joden en nu jaagt hij de Katholieken weer de gordijnen in, de sukkel!

echt_links | 29-01-09 | 14:14

Er zijn genoeg historici die beweren dat er geen terecht bewijs is dat de holocaust daadwerkelijk heeft plaats gevonden. De historici in kwestie zeggen meestal wel te geloven dat er een holocaust heeft plaats gevonden, maar dat is vaak ook te wijten aan het feit dat het ontkennen of in twijfel trekken van de holocaust strafbaar is. Dat is ook logisch, zoiets verschrikkelijks ontken je niet, of het nou heeft plaats gevonden of niet.

Devega | 29-01-09 | 14:13

Lekker vaag. Volgens mij geldt de scheiding van kerk en staat 2 kanten op. Niet alleen dat de kerk zich niet met de staat mag bemoeien, maar ook dat de staat zich niet met de kerk mag bemoeien. Simpel.

Davido | 29-01-09 | 14:10

Mooi stuk over deze man:
bekijkhetmaar.punt.nl/?r=1&id=4485...

"Williamson schildert de Joden in zijn geschriften steevast af als vijanden van het christendom. Ze zouden de werelddominantie nastreven om de troon van de Antichrist in Jeruzalem te plaatsen. Joden en vrijmetselaars zouden plannen smeden om de Rooms-Katholieke Kerk te vernietigen. Daarbij baseert de bisschop van de traditionalistische Priesterbroederschap Sint Pius X zich mede op de zogenoemde Protocollen van de wijzen van Sion[4], die hij voor authentiek houdt.
Aha! Weer een slachtoffer door de Protocollen van Sion..

Bokko | 29-01-09 | 14:10

RickH | 29-01-09 | 14:05
Hou toch op joh. Pot ketel enz. Omdat de ene sprookjesjurk de anderen niet mag, is dat plotseling een goeie pik?

Achterdocht | 29-01-09 | 14:09

RickH | 29-01-09 | 14:05
Toegegeven, daar heeft hij een punt maar daar staat een hoop mallotigheden tegenover.

Bigi Bana Boy | 29-01-09 | 14:09

Briljante titel!

Liroy | 29-01-09 | 14:07

Willem de Reiger | 29-01-09 | 14:00
De saksen zaten in Gelderland maar "Kelten" is een overkoepelde term voor alle pre-romeinse volkeren van Europa.

keestelpro | 29-01-09 | 14:07

man man man het gaat altijd over Joden dit Islam dat Christenen zus... boeie....
We wonen hier met 18 miljoenen mensen waarvan (ik gok maar wat) 500.000 joden en 16 miljoen Atheisten en waar opent elk nieuwsbulletin ALTIJD mee??
Precies: Israël oftewel Joods nieuws. Ik heb niets tegen Joden maar het lijkt wel of de hele wereld draait om wat er in die kleine ellendige klote-zandbak gebeurd of ooit gebeurd zou zijn.

keestelpro | 29-01-09 | 14:04

Vrijheid van meningsuiting. Bij dit soort types in goede handen zeg. Stupiditeit uitdragen is zeker ook een mening. Maar dan mag ik vinden dat die katholieke kerk wel eens kritisch naar zijn personeelsbestand mag kijken. Niet dat ik daar nou heul veul van verwacht. Resultaten uit het verleden he?

Achterdocht | 29-01-09 | 14:04

Tag -1

Al was 'ie van Nappie, dan was 'ie nu -weggejorist-

Napeauleon | 29-01-09 | 14:03

Waarom niet polderen Harry ? Zeg dan bijvoorbeeld dat er drie miljoen enigzins vergast zijn. Verder is die Paus Bendictus een dwaas. Los van mijn afkeer van religie in het algemeen is deze Paus een behoorlijke achteruitgang vergeleken met Karol Wojtila.

Bigi Bana Boy | 29-01-09 | 14:00

harry van bommel is een trieste lummel. Demonstratief doen tegen een kwalijke paap met rare denkbeelden. Terwijl hij zichzelf solidair demonstreerde met de ergste vorm van opkomend fascisme sinds de vorige oplossers van de judenfrage. Een groep bovendien, die echt wat wil doen tegen joden en het Westen (ook joden voor die lui).

Jan Passant | 29-01-09 | 14:00

@keestelpro | 29-01-09 | 13:52
wij zijn de saksen.

Willem de Reiger | 29-01-09 | 14:00

@ self | 29-01-09 | 13:52
"In februari ga ik naar Turkije en dan zal ik zeker aandacht aan dit onderwerp besteden."

Stuur Rutger mee zou ik zeggen..

RickH | 29-01-09 | 13:59

Schoorsteenveger | 29-01-09 | 13:54
Maar dat is toch precies wat de roomsen doen? Al tijden? Linkerhand, rechterhand, verrijking, onderhuidse, ondergrondse en onderbroekse acties... het is één groot huichelfestijn. Daarom ben ik zo trots op mijn paapsistische inborst ;) Er zijn er echter zo weinig die het willen (of durven) toegeven; daar wringt m.i. de schoen. En ja: dan hebben we het over tiepjes als Bodar. Heb 'm overigens niet bij Paal en Wildeman gezien, ik ga even speuren naar een uitzending gemist.

Jaap de Paap | 29-01-09 | 13:59

Lying Dutchman | 29-01-09 | 13:56
Inderdaad & niet alleen over finnen maar ook over noren en zweden

keestelpro | 29-01-09 | 13:59

Williamson mag denken wat hij wil, we zijn er geen van allen bijgeweest om een telling bij te houden.

SimpelZat | 29-01-09 | 13:58

In Kraotië/Servië namen katholieke priesters in de 2e wereldoorlog o.a. in het concentratiekamp Jasenovac actief deel aan executies van zigeuners, joden en serviërs. Serviërs gingen eraan omdat het orthodoxe christenen waren en die waren niet populair in Rome. Rome: see no evil, hear no evil. Aan het eind van de oorlog hebben enkele Servische partizanendames als wederdienst nog een aantal priesters met de nijptang gecastreerd en naar hun schepper teruggestuurd. Andere tijden, andere zeden. Als ik de acties van die nieuwe paus zie, zijn ze in al die tijd nog niks wijzer geworden.

SOD | 29-01-09 | 13:57

Bruinhemd van Bommel altijd -100

QB (ja die.....) | 29-01-09 | 13:57

Richard Williamson zegt geen gaskamers maar houd zijn mond over Vernichtungszimmers. Kwetsie van interpretatie.

hapmanjoe | 29-01-09 | 13:57

@keestelpro | 29-01-09 | 13:52
Precies, en zo weten we van ELK topic een anti-finnentopic te maken. Goed van ons hé?

Lying Dutchman | 29-01-09 | 13:56

Van Bommel moet eerst zijn eigen kerk maar eens gaan uitmesten.

Oprotten van Bommel of anders.....

Dick Johnson | 29-01-09 | 13:55

Jaap de Paap | 29-01-09 | 13:50
Jij zou het als insider natuurlijk allemaal haarfijn moeten kunnen uitleggen. Ik zag die egotripper Bodar een poging doen bij Pauw&Witteman, maar daar werd ik niet veel wijzer van. Zou erop neerkomen dat letterlijk elke katholiek er schande van spreekt, maar dat desondanks de Paus als plaatsvervanger van God een andere mening is toegedaan.

Schoorsteenveger | 29-01-09 | 13:54

moet je bij van bommel beginnen over de moorden van mao, wordt hij altijd knalrood.

daskapitalist | 29-01-09 | 13:52

Lying Dutchman | 29-01-09 | 13:42
Ja en die Galliers oftewel Kelten dat zijn wij, de oorspronkelijke bewoners van dit moerasland. Alle andere geloven, culturen, sektes of erfelijk overgedragen dwang-neuroses hebben hier in principe niets te zoeken.

keestelpro | 29-01-09 | 13:52

Van Bommel heeft wel kritiek op de Katholieke kerk maar is kritiekloos naar de Islam. Zie ook zijn interview met Al-yaqeen.com.

Hoeveel aandacht moet je zo'n blind paard geven? Rustig laten pruttelen, volgende verkiezingen is ie afgeserveerd

Jeblijftjeverbazen | 29-01-09 | 13:52

LJBrinkhorst | 29-01-09 | 13:43
Het imperium staat op instorten. En dan telt elk zieltje. Ratzinger was net bezig om de volgelingen van Lefebvre weer in te lijven om te redden wat er te redden valt. Dan heiligt het doel de middelen en ga je als Paus natuurlijk snel over lijken.

Schoorsteenveger | 29-01-09 | 13:51

Dringt het dan nog steeds tot niemand door dat alle gelovigen naievelingen zijn? Als Atheisten zouden wij eens fel van leer moeten trekken en een bloederig spoor van Gelovigen achterlaten, och wat zou de wereld er toch schoon uitzien! *uch* *dagdroomt verder*

snorfiets | 29-01-09 | 13:51

Klote papen ook altijd.

Jaap de Paap | 29-01-09 | 13:50

de SP begint een minderwaardige partij te worden, hebben die kamerleden niets beters te doen?
Weer stemmen voor Geert.

Onderbuik | 29-01-09 | 13:50

Harrie is nu echt helemaal de weg kwijt geloof ik wat een kansloze actie is dit zeg

D3nniZ | 29-01-09 | 13:50

Dus de heer van Bommel vraagt een lid van de Nederlandse christelijke partij, die meer in hun macht gelooft dan hun religie, of ze een andere christelijke organisatie, die meer in hun wereldmacht geloofd dan in hun eigen geloof, of ze effe normaal willen doen?
Dit lijkt mij niet bepaald de actie van de eeuw; Verhagen belt de paus op, maar komt niet zijn woorden van het lachen. En nadat Verhagens secretaresse de paus het voorval heeft uitgelegd, rolt er een bulderende lach door Vaticaanstad, die nog drie dagen doorgonst.

D de Dijk | 29-01-09 | 13:49

Mmmm. Is die H. van Bommel nu helemaal van de pot gerukt? Je laat een wereldleider als Verhagen, zeg maar de man die over de hele wereld gaat, zich toch niet bezig houden met flut zaken. Foei Heer Van Bommel.

Contra | 29-01-09 | 13:49

Wanneer komen de atheisten een keer in het nieuws??

Het zijn altijd alleen maar die eftelingfiguren, Discrminatie!!!

Kill Le Boek | 29-01-09 | 13:47

-weggejorist-

Bert_uit_Urk | 29-01-09 | 13:47

Huilie B. Bommel wijst met vingertje naar erger tuig. Koop eens een ruggegraat, laf weekdier.

Fuckitol | 29-01-09 | 13:47

Kerkmensen en linksmensen lijken deze tijden te overleven door wederzijds parasitisme. O tempora, o mores..

De Pruis | 29-01-09 | 13:46

RM-rf | 29-01-09 | 13:40 Ach, zoals mijn lieve omaatje altijd zei, of je nu door de hond of de kat gebeten wordt....

campion | 29-01-09 | 13:44

Schandalig dat die Nazinger de excommunicatie van die gore graf antisemiet heeft opgeheven. De Rooms-katholieke kerk blijft toch een heel fout clubje.

LJBrinkhorst | 29-01-09 | 13:43

Kruiddamp | 29-01-09 | 13:36
De uitstekende bevolkingsadministratie (en registratie op grond van geloofsovertuiging!) maakte het de nazi's erg gemakkelijk ja.

JosVerbeek | 29-01-09 | 13:43

@Marcus Porcius Cato | 29-01-09 | 13:37
En die zelfde Romeinen kregen het weer aan de stok met een handjevol Galliers.

Lying Dutchman | 29-01-09 | 13:42

tjeezus wat een lutser is dat toch ook he .. Wilders kom er maarin

ijzerehand | 29-01-09 | 13:42

Niemand doet afbreuk aan de goede werken van Harry' s grote voorbeeld.
Harry overweegt dan ook een aanklacht wegens demonisering van Hitler.

Fleauxe | 29-01-09 | 13:42

't wordt een hele strijd wie nu de meeste Joden omgebracht heeft ...

de Islam, alhoewel hard bezig zich te verbeteren, staat nog slechts op een schamele derde plek, maar om de eerste en tweede plek in de verkiezing 'Grootste-Joden-Doders-aller-Tijden' voeren de Katholieke Kerk en het nationaal-Socialisme een verbeten strijd ...

RM-rf | 29-01-09 | 13:40

Sowieso die hele Pausbusiness optiefe. Het is toch belachelijk wat voor een invloed die kerkelijke zooi anno 2009 nog heeft! En voor 99% buiten de realiteit staat; ook dat nog. Voor wat Harry betreft mag hij best wel wat harder schreeuwen.

hanzebal | 29-01-09 | 13:39

Je mag als nazi-paus niet eens meer je oude vrienden een hart onder de riem steken,bah wat kinderachtig weer,meneer van Bommel.

Andy Botwin | 29-01-09 | 13:38

Van Bommel? Zit die lul nog steeds in de kamer dan?

Conan de Rabarber | 29-01-09 | 13:38

Gvd die papen motten blij zijn dat wij gristus aan het kruis hebben genageld, zonder ons geen kerst, geen pasen en geen pinksteren. Oftewel geen vrije dagen.

Isser | 29-01-09 | 13:38

Zal het er iets mee te maken hebben dat de Paus een oud SSer is?
Of hitlerjeugendpadvinder ( ik weet het niet meer)
Zal het er iets mee te maken hebben dat de kerk tientallen nazi's naar afrika gesmokkeld hebben na de oorlog?
neeeee vast niet

Willem de Reiger | 29-01-09 | 13:37

@ Lying Dutchman
Ik denk dat het de Romeinen waren. Ach,... leefde de goede Diocletianus nog maar. Die wist wel raad met Gristenen. Uw toegenegen,

Marcus Porcius Cato | 29-01-09 | 13:37

"Hamas, hamas, van B*mmel onder het gras" hoorde ik Joris roepen.

Brakke Obama | 29-01-09 | 13:37

Dit bewijst des te meer dat een seculiere overheid prio is!
Daaag gristen partij.

GraDuZ | 29-01-09 | 13:36

Wat ik wel weet is dat de Duitsers het in Nederland wel heel makkelijk hadden om de Joden op te pakken en vervolgens af toe voeren. Daar kwam vaak geen Duitser aan te pas. Het zal mij niets verbazen als we die blikjes ook nog hebben nagestuurd.

Kruiddamp | 29-01-09 | 13:36

-weggejorist-

unanimo | 29-01-09 | 13:36

Wat id die van Bommel toch een naar kruiperig wezen. Hij doet zijn linkse idealogie eer aan. Goed zo Harrie laat maar even zien hoe het ware linksche gezicht is. Laat maar zien wat voor een achterlijke cultuur links is.

thetosser | 29-01-09 | 13:35

Wie heeft jezus dan wel gekruisigd? Was daar juist zo trots op.

Lying Dutchman | 29-01-09 | 13:35

wat mij betreft is de holocaust ook een fabeltje, het is niet zo dat je bevoorbeeld naar Polen kan gaan voor gezellig een dagje naar de resten van Auschwitz te kijken, o wacht...

metalj | 29-01-09 | 13:35

Is ook een 911, Kenedy, PearlHarbor etc complotter..

Bokko | 29-01-09 | 13:34

En dat terwijl Paus Pius XII toch echt alles wat in zijn vermogen lag gedaan heeft om de holocaust te verhinderen....
en.wikipedia.org/wiki/Hitler%27s_Pope
Uw toegenegen,

Marcus Porcius Cato | 29-01-09 | 13:34

Van bommel gedoe: -1

two ball cane | 29-01-09 | 13:33

De kerk heeft inderdaad meer bloed aan haar handen dan de nazi's

man on the edge | 29-01-09 | 13:33

Volgens mij heb ik het gas aan laten staan..

DePotOP | 29-01-09 | 13:33

Wat allejezus kansloos

Fragony | 29-01-09 | 13:33

Harry krijgt nu geen koekjes meer van Gretta

Napeauleon | 29-01-09 | 13:32

Is die Pius-pias niet al een tijdje deaud? De RK-kerk heeft overigens wel een paar miljoen liter bloed aan de handen door nog net niet openlijk het nazi-regime te steunen.

JosVerbeek | 29-01-09 | 13:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken