Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Crisiswatch: Werkverschaffing komt terug

mannenwerken.jpgYes! Het heerlijke ouderwetse warme crisisgevoel zit er weer helemaal aan te komen. Als het aan het CDA ligt gaan we De Werkverschaffing weer invoeren. En dat kan helemaal geen kwaad. De partij wil werklozen inzetten voor de aanleg van wegen. Dus hup luie werkloze, met kruiwagen en schop bouwen aan de paden en lanen van morgen. Want ledigheid is des duivels oorkussen. Maar mogen we één suggestie doen? Laat ze aub ook privézwembaden bouwen, of de tuin van de werkende mens schoffelen. Misschien heeft iemand behoefte aan een vaatwasseruitruimer? Een wattenstaafjesvasthouder? Een boekensteun? Geef die werkloze gewoon een beetje keuze, vinden ze leuk. Wij ook. Instant Update De eerste commercial voor de werkloze is al gesignaleerd.

Reaguursels

Inloggen

Ik snap niet waar zij de werklozen willen inzetten. In Zuid Afrika (en een aantal landen in Azië) wordt arbeidsintensief werken beoogd om problemen met de werkloosheid op te lossen. Daarvoor zijn specifieke technieken en materialen ontwikkeld om dit te kunnen. Specifiek koud gemengd asfalt om gezondheidsrisico's en kwaliteit te waarborgen, hand stampers, speciale procedures om the primen of the chippen, etc... Voor zulke landen kan ik het begrijpen (alhoewel de kwaliteit belabberd is), maar Nederland kent hogere standaarden en (nog steeds) te dure werkkrachten. Bovendien, moeten bedrijven hun machines (en investeringen) stilzetten om mensen aan het werk te helpen. Dit kost hen extra geld (geen ROI). Denk daarbij ook langere doorlooptijden, etc... Kortom, je kunt ze alleen inzetten om kanalen te graven of om koffie te zetten. Misschien dijkverhogingen?
OFFTOPIC @sjaakdeslinksesul | 29-01-09 | 12:58
Het was eerder een fout in toezicht. Daarbij wordt inderdaad de rol van BWT betwist. BWT heeft te weinig kennis van het product en tijd om oordeel te vormen van de constructie. BWT zoekt de oplossing door de inspectie uit te besteden aan bepaalde bureau's. Er worden ook andere oplossingen gesuggereerd. BWT zou de projectorganisatie moeten controleren. Het idee erachter is dat de projectorganisatie de mate van kwaliteit bepaalt.

Lauwe pis | 30-01-09 | 15:43

Je kunt je druk maken om de bijstandskoningen onder ons (jullie) maar behalve het feit dat je in een poep en een zucht er zelf zo in kan zitten, hoor je dan weer niemand over het feit dat de zuur verdiende belasting-centjes ook naar ... nou ja,te bezopen om het af te maken. Was iets van 80 miljoen... en die goser die houd jullie gewoon voor de gek... die werkt.

uitdekleigetrokken | 30-01-09 | 03:05

prima... zolang we dan ook zo'n mooi bruinglanzend ribbel manchester pak erbij krijgen....!!

grapjasz | 30-01-09 | 01:42

Prima idee laat die profiteurs van ons belasting systeem maar eens laten werken, in plaats van te profiteren van een uitkering en daarnaast illegale inkomens, zodat ze in dure auto's kunnen rijden.
Misschien dringt de criminaliteit dan ook terug.

simca | 30-01-09 | 01:06

Ik vraag mij af wie van al diegene ,die nu om het hardst roepen dat hun kont door en werkloze afgeveegd moet worden,straks zelf een kont af moeten vegen... Uiteindelijk moet 80% van de werkenden nog steeds ja en amen zeggen tegen een baasje.. ongeacht het niveau van hun schooltje.

Loebas | 29-01-09 | 23:23

"Van Hijum vreest niet dat op deze manier vaste werknemers worden verdrongen nu werkgevers door de economische crisis al proberen te bezuinigen op personeel."

Nee natuurlijk niet Van Hijum, jullie wachten eerst tot ze er allemaal uitgeschopt zijn en dan hebben jullie ineens een vakbekwame doelgroep. En natuurlijk werken met behoud van uitkering. Schoft!!!!!!!!

LoopseTeef | 29-01-09 | 20:11

Medelanders zijn een beetje bang voor mijn hond. Laat hem dan maar een meter of 5 achter ons aanlopen met een schepje en een zakje. En als 'ie niet stinkt mag hij wel in het schuurtje slapen.

Lisbon is Dead | 29-01-09 | 19:41

Zou wel graag een niet-allochtone honden uitlater willen hebben.
Dit is géén discriminatie, maar mijn hond is een beetje bang voor onze medelanders.

Steerpike | 29-01-09 | 19:13

Meppel altijd +1

de doktert | 29-01-09 | 18:30

niet zo primitief !! Waarom moeten werklozen zwaar werk opknappen ?

Nee, doe het modern. Iedereen die een uitkering vraagt (bijstand), die moet naast solliciteren om negen uur zich melden op een centraal punt. Daar is er een keuze: Studeren, natuurlijk zinnige studie met voortgangbewaking, of werken.

(voor ww-ers geld een overgangs regeling, ww heb je tenslotte zelf opgehoest)

Ze kunnen kiezen uit de vacatures die gemeld zijn bij de sociale dienst, indien niet geschikt of geen inzet, dan moeten ze gewoon opruimen buiten op straat. Doen ze daar niet hun best, dan krijgen ze een waarschuwing, drie waarschuwingen is geen geld. Werken ze goed en tonen ze potentieel, dan kunnen ze helpen bij de organisatie van het geheel van werkverschaving (bv toezicht houden op de opruimers)

Kinderopvang wordt voorgeschoten door de sociale dienst, als je goed je best doet dan blijven ze dat voor je betalen, anders wordt het alsnog verekend met je uitkering. Mensen die na een uitkering een baan vinden, voor hen wordt renteloos drie maanden kinderopvang voorgeschoten, indien ze een onbepaald contract scoren, wordt het kwijtgescholden.

Daarnaast, want we zijn niet onmenselijk, moeten er plekken komen waar mensen die dat willen, een basis avond maaltijd kunnen nuttigen, gratis. Wel even helpen met koken, opruimen, afwassen e.d. Toegangelijk voor iedereen, dus ook die hardwerkende die zijn laatste geld aan de reparatie van zijn auto moest uitgeven.

Resultaat: thuis zitten is geen geld
Mensen die zich goed inzetten krijgen of een goede opleiding, of een leukere werkverschaffing, en uiteindelijk zullen ze een baan kunnen vinden
Er onstaan echte banen, want er onstaat meer behoefte aan kinderopvang, begeleiding van de uitkerings mensen, leraren voor de cursussen.

Iedereen die even geen geld heeft, ongeacht de reden, kan even een basis maaltijd gaan eten.

realhustler | 29-01-09 | 18:04

Ik zou er een voorstander van zijn om werkelozen pro-rato naar leeftijd en geslacht een met een handvleugel pomp een absoluut zinloze water-over-een-watermeter rondpomptaak te geven die dagelijks om 8 uur begint, 1e pauze van 10 tot kwart over 10, 2e pauze van half één tot één, derde van 3 tot kwart over 3 en om vijf uur naar huis. Ondertussen krijgt men dan gratis uitsluitend in ABN gesproken a-politieke lessen in de Nederlandse taal, geschiedenis, wereldgodsdiensten, rekenen en sociologie.

Niet komen, geen geld; niet werken en toch geld: interneren en waterrondpompen. Van bijstandontvangers moeten alle niet meer leerplichtige huisgenoten deze waterrondpomptaak vervullen.

Prof. Dr. F.A. Hayek | 29-01-09 | 16:49

Jonggehandicapten laten helpen bij de aanleg van wegen.

Bejaarden die straks geen pensioen meer hebben de dijken laten ophogen.

Ongeschoolde werkelozen inzetten in het onderwijs.

Jeetje, als je zo even doormaalt, kom je bij verrassende oplossingen voor grote problemen. Het leven kan zo eenvoudig zijn.

metanderewoorden | 29-01-09 | 16:38

ik zoek nog iemand die me lul vast houd als ik ga pissen

oewap | 29-01-09 | 16:35

De tering voor ze. Ik heb 10 jaar gewerkt en ww premie betaald. Dat is een verzekering en daar ga ik nu mooi ff een paar maanden van genieten. Zij een crisis, ik m'n baan daardoor kwijt, ik uitkering trekken. Beetje wegen aanleggen, tsss.

ProfessioneelPrutser | 29-01-09 | 16:34

Werkverschaffing terug?
Het was nooit weg. Bij mij thuis heten die mensen "ambtenaren".
Die zijn ook de reden dat ik geen bevrijdingsdag kan vieren, zolang er nog van die "ambtenaren" zijn ben ik namelijk nog helemaal niet vrij.

nootzaak | 29-01-09 | 15:50

goed plan, ik kan nog wel een vrouwelijk persoon gebruiken voor wat zuigwerk. :-) en dat voor 5 euri per dag. Wel met kots en inwoning dat dan weer wel? Nou vooruit maar.

zombie | 29-01-09 | 15:29

Meppel +1!

boinzor | 29-01-09 | 14:50

Waar blijft het kommetaar van de bijstandkoning.
zal wel ziek worden als hij al leest dat hij misschien het noordzeekanaal breder moet maken met de schop.

gerrit5042 | 29-01-09 | 14:37

Goed idee, grijs.

Herr Erik | 29-01-09 | 14:14

-weggejorist-

Oudwijf | 29-01-09 | 14:14

@JosVerbeek | 29-01-09 | 13:08
In Den Haag, op het Binnenhof...

DatWelNatuurlijk | 29-01-09 | 14:13

HistorieNet GS, heerlijke beelden.
Toen was werken nog heel gewoon..

photto | 29-01-09 | 14:13

Cheese eating surrender monkeys, die Fransen.

Fuckitol | 29-01-09 | 14:11

@ sjaakdeslinksesul | 29-01-09 | 13:20
Het gaat om het principe.

Schreeuwbuis | 29-01-09 | 14:06

Nou, daar sta je dan met je voeten in de klei: als jonge meid op de toekomst voorbereid...
Als fokzeug achter het aanrecht dan maar weer?

Sikkeneur | 29-01-09 | 14:05

@sjaakdeslinksesul | 29-01-09 | 13:20

Zal mij een rotzorg zijn of ze er 2 uur of 4 uur over doen, ze hebben immers de hele dag de tijd ;) Gaat er om dat het weer normaal wordt dat je werkt voor je centen ipv in je sociale hangmat te blijven liggen. Kunnen de belastingen ook weer wat omlaag.... van de 48% die ik overhou betaal ik over iedere aanschaf weer bijna 20% belastingen.

Bluto Blutarsky | 29-01-09 | 13:55

als we eens beginnen met die achterlijk hoge loonbelasting flink te verlagen heb ik nog wel een vracht werk

neemjemoederindemali | 29-01-09 | 13:54

Ook leuk voor de minder weerbare werkelozen die wel werk willen maar het niet krijgen door 'leeftijd' of omdat een 'omscholing niet nodig is'. Kunnen ze straks voor alsnog aan de slag maar niet tegen marktprijs.

blinde kip | 29-01-09 | 13:53

To do list voor werklozen:
-Schiphol uitbreiden
-Maasvlakte 2 & 3 aanleggen
-Snelwegen aanleggen
-Magneettrein verbinding in heel het land.
-Aantrekkelijke bedrijventerreinen voor buitenlandse investeerders
-Huizen bouwen ter verruiming van den huizenmarkt
-Oude huizen slopen, boompjes planten en stadsparken aanleggen.
-Oude benzineslurpende auto's demonteren en recyclen
-De beste universiteit van de wereld bouwen

Porrello | 29-01-09 | 13:45

Er zijn toch geen verkiezingen in aantocht? Pas dan worden dit soort populistische plannen doorgaans geponeerd.

Ook zwaarder straffen en bootcamps voor bontkragen worden elke 4 jaar van stal gehaald om goedkoop mee te scoren en er vervolgens geen reedt mee te doen.

Fuckitol | 29-01-09 | 13:44

Bigi Bana Boy | 29-01-09 | 13:32

Laten we gelijk de Grebbe linie in ere herstellen.

Teun van het Tuinpad | 29-01-09 | 13:42

Goed zo! Wie het kan, zal werken voor zijn geld. Luie uitvreters daar hebben we er al te veel van.

jimbrowski | 29-01-09 | 13:41

langeleugenaar | 29-01-09 | 13:24

Neuh.
Geil, dat ben ik.

Teun van het Tuinpad | 29-01-09 | 13:41

Goed plan! En natuurlijk laten we de ongeschoolden niet het werk van de profs doen maar er zijn zat klusjes die gedaan kunnen worden zodat de profs zich bezig kunnen houden met het echte werk. Daarnaast is er zat werk wat je op locatie snel kan leren. Ik vraag me al jaren af waarom ik moet werken voor mijn geld en er mensen zijn die thuis zitten en ook elke maand geld op hun rekening vinden.

Dus werkelozen van Nederland, ontwaakt (het is al 1335!) en gaat aan het werk! Nederland beweegt als uw lamme hand het wil!

De Denkende Mensch | 29-01-09 | 13:36

Super filmpje, zouden ze zeker in A'dam moeten toepassen. Daar kunnen ze nogal een aantal blikken werkelozen opentrekken!

power_hits | 29-01-09 | 13:35

Goed zo. Laten ze autobah eehhh autosnelwegen aanleggen. En bunkers !

Bigi Bana Boy | 29-01-09 | 13:32

Dat fijne CDA weer en ze willen verlenging van de missie in Uruzgan ook al niet uitsluiten. Ik begrijp ook ineens waar ze al die extra militairen vandaan gaan halen.....

Overigens zijn het wel weer de christenen die enthousiast een oorlog induiken. Als ik de bijbel niet zou kennen, zou ik denken dat de bijbel net zo een verschrikkelijk boek is, als dat er nu over de Koran gesuggereerd wordt.

D de Dijk | 29-01-09 | 13:31

En weer een stapje verder richting heilstaat !

Libertarian | 29-01-09 | 13:28

Het gaat in ieder geval in pageviews schelen hier.

Harry Dillema | 29-01-09 | 13:25

Werklozen zijn belangrijk! Ze zitten anderen niet in de weg.

Het CDA | 29-01-09 | 13:25

De publieke omroep is ook een vorm van werkverschaffing.

Libertarian | 29-01-09 | 13:25

Ja zeg, mag ik straks over bruggen heen die door ongeschoolde en ongemotiveerde prutsers in het beton zijn gehesen. Daar zitten we op te wachten zeg. Kost zeker niks om al die mensen daar te krijgen, te controleren en aan het werk te houden? Platte opmerking die weinig verstand van de praktijk lijkt te hebben. Gemotiveerde mensen vinden zelf snel genoeg weer werk, de ongemotiveerden wil ik niet als een blok aan het been van professionele wegenbouwers hebben.

Achterdocht | 29-01-09 | 13:25

Teun van het Tuinpad | 29-01-09 | 12:50
U bent geniaal

langeleugenaar | 29-01-09 | 13:24

Werken is voor Plebs.

George the Bush | 29-01-09 | 13:24

omg da filmke is goe. Da station was juist op tijd klaar voor de duitsers. :)

Wanneer zijn ze eigenlijk gestopt met themamuziek onder nieuwsberichten te zetten. Das toch echt grappig.

boterbier | 29-01-09 | 13:23

Ik zoek nog een fluffer! Heeft Luca Prins al een baantje?

Rik me Leet | 29-01-09 | 13:22

250 gram vleesch!
Klinkt geyl.

drijflijk | 29-01-09 | 13:20

Bluto Blutarsky | 29-01-09 | 13:00
Ik zag laatst zo'n ploeg ex-werkelozen van de stadreiniging aan de gang in mijn wijk. Wat zij met hun tienen doen in een dag doet één echte plantsoenwerker in een uur.

sjaakdeslinksesul | 29-01-09 | 13:20

Ik neem wel een optie op alle werkloze dames tussen 18 en 25. Ideeen voor hun dienstverlening heb ik al. En als ik het goed begrijp betaald de overheid :D

Ik ken natuurlijk ook mijn camera aanzetten en dan hebben we meteen content voor PowNed.

acac | 29-01-09 | 13:19

@Oudwijf | 29-01-09 | 13:05

je moet de hand die voert niet bijten, zelfs een straathond met drie poten en één oog weet dat!

Bluto Blutarsky | 29-01-09 | 13:18

dit hadden ze al veel eerder moeten doen. als je geld wil hebben moet je maar werken. of je moet echt niet kunnen, dan is een uitkering gerechtvaardigd.
op de bank zitten en handje ophouden, nee, 'vrijwilligers' werk doen. zo hoort het.
zijn we meteen van al het gezeik af in de "prachtwijken", want dan hebben ze geen tijd om rotzooi te trappen

markuitarnhem | 29-01-09 | 13:17

haha.. wegen aanlegen voor wat? De wegen worden nu al leger! Straks kan niemand het meer betalen om te rijden...

synchronicity | 29-01-09 | 13:12

Volgens mij is het al vrij gebruikelijk dat bij aanbestedingen wordt geeist dat 5% van de loonsom wordt gebruikt om werklozen in te zetten. Ik ben er al een aantal tegengekomen de afgelopen jaren. Dus ik zie het probleem niet. Overigens: werkloos wil niet zeggen ongeschoold. Een werkloze stratenmaken of bouwvakker kan dus uitstekend worden ingezet voor bouwprojecten die aanbesteed worden.

Lt_Gruber | 29-01-09 | 13:11

Chaingang voor gedetineerden zou ook mogen.

hoocheecoochee | 29-01-09 | 13:11

@ Joris Draaksteker | 29-01-09 | 12:51
Machines worden zeer overschat. Moet eens kijken hoeveel diesel je spaart als je de wals moet duwen. Heb je toch zeker 10 WW-ers + opzichter voor nodig.

PisFinger | 29-01-09 | 13:11

Zou tijd worden. Jammer inderdaad dat infrastructuur en groene energiebronnen aanleggen niet meer zo arbeidsintensief is als bijvoorbeeld met een schop het Noordzee kanaal graven. Dat plan van die dubbele beglazing is wel arbeidsintensief, maar ik geloof niet zo in het rendement ervan. Misschien dat de rest bejaaarden kan wassen.

Zoutige | 29-01-09 | 13:10

Laat de werklozen het GeenStijl-eiland bouwen! Als iedereen nog eens €5,72 beschikbaar stelt ligt dat eiland er binnen drie weken. *kuch*

JosVerbeek | 29-01-09 | 13:10

Ik zoek nog een paar water-naar-de-zee-dragers. Waar kan ik die vinden?

JosVerbeek | 29-01-09 | 13:08

Een tweede NL misschien , de eerste zijn we al ( ah ) bijna kwijt.

Carpe@diem | 29-01-09 | 13:08

Oudwijf | 29-01-09 | 13:05

Allang je baan kwijt?

Teun van het Tuinpad | 29-01-09 | 13:07

Alles leuk en wel, de goedkope arbeidskrachten mogen geen afbreuk doen aan de kwaliteit van het werk. Wegen aanleggen en dijken bouwen moesten we maar aan de professionals overlaten.

Fleauxe | 29-01-09 | 13:07

Bluto Blutarsky | 29-01-09 | 13:00

Plus flink korten als ze niet komen opdagen en controleurs langs sturen als die situatie niet verandert. Je kan het ze op z'n minst moeilijk maken.

Otis B. Driftwood | 29-01-09 | 13:07

Kan iemand Handboek even een pilletje geven ?
Doe er maar gelijk twee, hij is malende..............

Tyler-Durden | 29-01-09 | 13:06

Een tweede Amsterdamsche bos wellicht?

lounge01 | 29-01-09 | 13:06

Wat we nu zien van Spits is een herhaling.

winterpeen | 29-01-09 | 13:05

Mag ik dan een tennisbaan bij mijn derde huis?

Carpe@diem | 29-01-09 | 13:05

-weggejorist-

Oudwijf | 29-01-09 | 13:05

Teun van het Tuinpad | 29-01-09 | 13:03\
Te beginnen met BSK die de keuze krijgt
Of je hart........ of je hart.

Teun van het Tuinpad | 29-01-09 | 13:04

Tyler-Durden | 29-01-09 | 12:48

Onder dreiging van het ontnemen van de uitkering ze een orgaan laten afstaan.
Dat lost een hoop problemen op.

Teun van het Tuinpad | 29-01-09 | 13:03

Het griep virus heeft toegeslagen bij spits.
De server is terminaal.

winterpeen | 29-01-09 | 13:03

@ODapperDapper | 29-01-09 | 12:53
ze doen alsof

Willem de Reiger | 29-01-09 | 13:00

Spitsnieuwsredactie heeft vrij vanmiddag. Laatste twee uur uitgevallen. Leraar Nederlands is weer ziek.

Bos Hout | 29-01-09 | 13:00

De Spits is voorbij! Blijf met je tengels van de spullen af als je niet weet hoe het werkt! Dat had GS al moeten weten na het rijden in te dure auto's!

Handboek | 29-01-09 | 13:00

@sjaakdeslinksesul | 29-01-09 | 12:58

je moet de ongeschoolde uitvreters ook werk laten doen waar ze niets mee kunnen mollen. Zakken sjouwen, straatvegen, papier prikken, blaadjes harken.

Bluto Blutarsky | 29-01-09 | 13:00

@ Filmpje. Van Arbeidsomstandigheden en persoonlijke beschermingsmiddelen hadden ze nog nooit gehoord, zo te zien. Ben benieuwd hoeveel doden en gewonden er toen gevallen zijn...

Jeff Hawke | 29-01-09 | 12:59

Spits is weg?

winterpeen | 29-01-09 | 12:58

Wat een rasklootzakken zijn het toch bij het CDA. Eerst een grote bek over al dat platte hedonisme, populisme en kapitalisme, waartegen zij het behoud van sosjaal-gristelijke normen, waarden en fatsoen stellen. Zodat de onderlinge solidariteit in stand blijft en de verzorgingsstaat een solide fundament heeft. En dan komen die relifascisten hiermee, dwangarbeid. Maar zeg niets over misbruik van sociale voorzieningen door bepaalde personen, want dat is niet gristelijk en sosjaal.
Overigens: "Volgens Van Hijum heeft de gemeente Maastricht bij de aanleg van de A2-tunnel bewezen dat bij aanbestedingen geëist kan worden dat met 5 procent van de loonsom mensen aan de onderkant aan werk geholpen kunnen worden."
Weet uw waarom die parkeergarage op het Bos en Lommerplein is ingestort? Iets met omgeschoolde werkelozen die een verkeerde wapening hebben bevestigd terwijl de opzichter van de gemeente ergens anders aan zijn lul liep te trekken.

sjaakdeslinksesul | 29-01-09 | 12:58

De meeste werkverschaffing vind je tegenwoordig in de georganiseerde misdaad, bij straatcriminaliteit en het bedienen van de camera's die dit allemaal registreren, banen bij de vleet.

Beertje Colargol | 29-01-09 | 12:57

mmm kunsthoning en koffiesurrogaat

panadol | 29-01-09 | 12:57

wat is er met spitsnieuws gebeurt btw?

voneichbosz | 29-01-09 | 12:57

ik ben nog op zoek naar een schaamhaarplukster met 90dd

lilloo | 29-01-09 | 12:56

Lange reclames hadden ze vroeger.

Gallisch | 29-01-09 | 12:55

*zich afvraagt of de Duitsers wel werkelijk de oorlog hebben verloren*

ODapperDapper | 29-01-09 | 12:53

Fap vrouwtjes
vinden goed werk HIER
€5 per dag en vrije onderbrenging
zelf eten maken

Autochtoon | 29-01-09 | 12:53

Ohnee das geen handwerk

Harry Dillema | 29-01-09 | 12:53

@joris draaksteker

schoonlikken van het asfalt vlak na het afteren?

Harry Dillema | 29-01-09 | 12:52

Hmmm. Hoeveel handwerk-waar-je-geen-vakkennis-voor-nodig-hebt komt er nou tegenwoordig nog kijken bij de aanleg van een stuk weg?

Joris Draaksteker | 29-01-09 | 12:51

als jullie nu ff allemaal wat harder werken kan ik op me kont zitten en me hand op houden daar ben ik niks te beroerd voor grinzzz

ijzerehand | 29-01-09 | 12:51

@CDA

"Hoeveel autochtonen opeens weer geschikt zijn om te gaan werken en hoe weinig allochtonen. "

In die ene groep zat gewoon een hoop aanstellers.

Harry Dillema | 29-01-09 | 12:51

Weknee, wat een onzin. Jailbirds kun je daarvoor inzetten, niet werklozen. In de praktijk komt het er toch namelijk op neer dat de werkloze met enig perspectief de weg staat aan te leggen, terwijl de echte uitvreter met geen twintig paarden in beweging is te krijgen.

J.N. de Kabelpen | 29-01-09 | 12:51

zet de lekkerste werkloze vrouwen maar achter de ramen.

Teun van het Tuinpad | 29-01-09 | 12:50

K*T CDA

Joost wil het weten | 29-01-09 | 12:50

Harry Dillema | 29-01-09 | 12:46
als je werkt krijg je salaris. bij Arbeitseinsatz gelden die regels niet.

ODapperDapper | 29-01-09 | 12:50

@ Teun van het Tuinpad


Als ze allemaal nou watertrappeld het ijsselmeer in geflikkerd worden, dan kunnen wij in +31 in ieder geval toeristen lokken met de grootste jacuzzi van de wereld.

Tyler-Durden | 29-01-09 | 12:48

-weggejorist en opgerot-

Vlottehond | 29-01-09 | 12:48

Als het lukt, dan is het resultaat alleen maar dat autochtonen aan het werk worden gezet. De rest verstaat niks, is zielig of voelt zich gediscrimineerd. Ga maar eens bij het UWV informeren hoeveel autochtonen opeens weer geschikt zijn om te gaan werken en hoe weinig allochtonen. Iets voor PowNed wellicht? Waarom keurt het UWV zo weinig allochtonen goed bij een herkeuring? Angst? Verdwazing?

Het CDA | 29-01-09 | 12:48

mooi filmpje!

]Kasper | 29-01-09 | 12:48

Kewl, gaan ze ook Wouter Bos Bossen aanleggen?

G-unite | 29-01-09 | 12:46

Ja ho even ik verdien zo'n uitkering omdat ik juist niet werk. Als ik er nu voor moet werken wil ik gewoon selares of zo.

Harry Dillema | 29-01-09 | 12:46

en alle tbs-ers zetten we in in Uruzgan. of als pliesieagenten.

ODapperDapper | 29-01-09 | 12:44

@Tim | 29-01-09 | 12:22
Duidelijk, was het eerste interessante topic sinds weken!

Lying Dutchman | 29-01-09 | 12:43

Prima. Er is werk zat te vinden in dit land. Als je wilt werken, dan kun je ook werken. Werkloosheid is in bijna alle gevallen een keuze. (Toch enige nuance.) Schop die uitkeringstrekkers maar van hun luie kont. Aan de slag!

Romulus | 29-01-09 | 12:43

Maar alleen autochtonen, natuurlijk! Allochtonen en dan met name Moslims zijn zielug..

echt_links | 29-01-09 | 12:42

Geldt gelukkig alleen voor werklozen en niet voor WAO-ers..

wao-ertje | 29-01-09 | 12:41

Mag de Bijstandskoning dan het lintje doorknippen?

Brakke Obama | 29-01-09 | 12:38

Haha de CDA denkt nog dat wegen met de schep en kruiwagen worden aangelegd.
Op een groot werk loopt niet meer dan 10 man rond. Of gaan ze alles weer met het handje doen.

Veldwebel | 29-01-09 | 12:37

Is jullie al opgevallen dat Powned eigenlijk een zender is van Z-Korea? Nee?
Kijk maar es hier: tinyurl.com/c8gpjk

JasperdePiPaPasper | 29-01-09 | 12:36

Vroegah ja! Maar in deze tijden van luxe en comfort mogen bankzitters ook niet TE hard aangepakt worden: beetje kinderporno op zijn tijd, gevulde koeken bij de kof, 4-urige werkdagen met 1 uur pauze en natuurlijk in een verwarmd busje wordt u thuisgebracht!

Brandbrief | 29-01-09 | 12:35

offtopic, maar merk op dat Appa in het CVA van Zenit zit. Was hij niet voortvluchtig? Geinig.

arno10000 | 29-01-09 | 12:35

Wat zou dat mooi zijn, alle steuntrekkers die niet werken willen.
Kanalen laten graven met de schop ,dan is al dat zwart werken voorbij.
Laat ze werken voor hun geld.

gerrit5042 | 29-01-09 | 12:34

Ik mis de link met PowNed

copal | 29-01-09 | 12:34

Van werken is nog nooit iemand dood gegaan.
( jaja wel van domme fouten op het werk of een ongelukje)
.
Het is wel jammer dat de echte zieken mensen worden aangekeken alsof ze lui zijn dat vind ik wel een groot minpunt.
Maar 1 ding moet je de nazi's meegeven.
Arbeit mach frei.

Willem de Reiger | 29-01-09 | 12:32

goed plan, waar heb ik dat eerder gehoord.......
liet de NSDAP vroeger (fruher) ook al wegen aanleggen.....
altijd lekker goedkope arbeidskrachten......
langzaam maar zeker komt een andere gelijkenis op dan harry potter......

eric@fuall | 29-01-09 | 12:31

hé, 100 gram koffiesurrogaat, dat krijg ik hier op m'n werk ook.

Jacques Use | 29-01-09 | 12:31

@Kim
Die wil je niet al krijg je hem gratis...

de veteraan | 29-01-09 | 12:30

En een schoonmaker is ook wel handig...

flaptop | 29-01-09 | 12:29

Aaaw kan er een mijn tuin komen doen dan...

flaptop | 29-01-09 | 12:28

Alle werklozen een gratis lidmaatschap van Powned.. Dan lukt het misschien nog..

links tuig | 29-01-09 | 12:28

Kim Hartveld | 29-01-09 | 12:27

Die mag mijn kont kussen voor het afvegen.

Teun van het Tuinpad | 29-01-09 | 12:28

-weggejorist-

Kim Hartveld | 29-01-09 | 12:27

Voor f.5 per dag wil ik ook wel iemand mijn tuin laten schoffelen. Weet iemand of ik nog ergens guldens kan wisselen?

patrizio | 29-01-09 | 12:26

Ben ik helemaal voor. Kunnen we ook meteen de wachtgeldregeling voor ambtenaren en Tweede Kamerleden afschaffen.

draaiarts | 29-01-09 | 12:26

Opzich is het geen idee op een deel van de wijzijnoveraltegen/wijzijnkunstenaar/wijzijnXXXXXXX eens uit de sociale hangmat te schoppen en wat oerhollandse arbeidsethiek bij te brengen.

Bluto Blutarsky | 29-01-09 | 12:25

Shiitttttt, he ik al die jarue veur niks op school gezeten

D.A.N.O. | 29-01-09 | 12:25

Tyler-Durden | 29-01-09 | 12:23

verplicht 8 uur per dag op de hometrainer, energie opwekken.

Teun van het Tuinpad | 29-01-09 | 12:25

En pak ook direct de gedetineerden mee. Laat ze maar troep langs snelwegen opruimen terwijl ze aan elkaar zijn geketend.

chewhakbar | 29-01-09 | 12:24

Prima plan, komen die Westlanders maar even buurten in het mooie Meppel.

drs. Hunebed | 29-01-09 | 12:23

Kunnen ze niet hand in hand de noordzee in geloodst worden om daar dat fameuze windmolenpark aan te leggen ?

Tyler-Durden | 29-01-09 | 12:23

Is de ster op de kleding van die mensen langs de weg wel fluoriserend?
Anders is het nog gevaarlijk werk ook.

Pinocchio | 29-01-09 | 12:23

Toch zijn straten makers uit een recentelijk onderzoek uitgekozen tot de meest gelukkige arbeiders van de beroeps bevolking... Dus zo zo slecht is het dan nog niet behalve dan voor je rug.... Maar een zwaar shaggie in de Mond, een frikandelletje speciaal op Woensdag, een berehap op donderdag en een lekker bekkie op vrijdag... en bij tien druppels regen op je vloeitje weer de keet in duiken voor een potje jassen en op playboy kalenders te fappen...

Calihero | 29-01-09 | 12:23

Tsja... dan komen er nog meer 70km snelwegen omdat er werklozen aan het werk zijn. Hoe lang gaat zo'n weg het houden?

Broccemaeker | 29-01-09 | 12:23

droog!

DeBats | 29-01-09 | 12:22

Kan nog wel een werkloze gebruiken die m'n kont afveegt na het poepen.

Teun van het Tuinpad | 29-01-09 | 12:22

Lulle is lulle en werk is werk.

hanzebal | 29-01-09 | 12:22

Lying Dutchman | 29-01-09 | 12:20
hup terug naar het vorige dus ;)

Tim | 29-01-09 | 12:22

Prima initiatief.

Henry | 29-01-09 | 12:20

Zo, een nieuw topic en doen alsof er niks aan de hand is.

Lying Dutchman | 29-01-09 | 12:20

Precies,werken luie randdebielen zonder werk en diploma

kees2790 | 29-01-09 | 12:20

Mijn vader 80 jaar had het gelijk over de krentebollen ploeg.
Dat was schijnbaar in rotterdam zo met werklozen in de jaren 30 ,konden gaan werken voor een paar krentebollen.

Jaapioooo | 29-01-09 | 12:19

-weggejorist-

druif | 29-01-09 | 12:18

@me
No comment...

Ypho | 29-01-09 | 12:17

Eindelijk een goed initiatief. Elke mongool kan zijn hand op houden maar laat nu maar eens zien of ze ook werken kunnen.

maar_waarom_dan | 29-01-09 | 12:17

doe is </b>

druif | 29-01-09 | 12:17

FAIL voor het afsluiten van de bold tag

Bosdokter | 29-01-09 | 12:17

Sluit de <b> tag eens even af ajb...

Ypho | 29-01-09 | 12:17

-weggejorist-

/()1l) | 29-01-09 | 12:17

ik meld me als eerste aan! is dit inclusief autoomoobiel van den zaack?

SchlaffeWaffetheGoth | 29-01-09 | 12:17

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl