Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Surinamers gek op eigen woning

beelensloopwerken.jpgTrouwens, woningmarkt stil? Geen geld meer? Massaontslagen? Zeur niet. Surinamers kopen zich ziek aan woningen. Hierrr gratis een rapport van het Sociaal Cultureel Planburo:"Bijna een kwart van de allochtonen in Nederland heeft een eigen woning. Tussen 1998 en 2006 steeg het aantal Nederlandse Surinamers met een koophuis van 23 naar 33 procent en bij de Turkse Nederlanders van 15 naar 26 procent. Marokkanen blijven daar met 16 procent ver bij achter." SCP tekent er verder bij aan dat Marokkanen en Turken het liefst in hun respectievelijke zwarte wijk blijven wonen. Ook "ervaren Allochtone Nederlanders bijna geen discriminatie meer bij de verdeling van sociale huurwoningen". Uit het onderzoek blijkt verder dat allochtonen liever in een zwarte wijk wonen en autochtonen liever in een witte wijk. Probleem? Nee geen probleem. Nou dan, probleem opgelost. Vogelaar was al weg, dus kunnen we nu weer verder?

Reaguursels

Inloggen

Beste blanke nederlander: Geld stinkt niet he?

Menig allochtoon mag jaloers zijn op de integratie van de Surinamers.

Maar de gemiddelde nederlander neemt het geld van een allochtoon met de grootste glimlach aan om vervolgens 's avonds op een feestje die gasten weer uit te kafferen...

het is niet anders en zal ook niet anders worden.

Johannes de Druiper | 28-01-09 | 15:26

@g-unite sorry... niet in de gaten gelukkig nog iemand die oplet
@mufasa interpunctie ? ik niet begrijp
je hebt gelijk alleen ik was te druk met typen dat ik de leestekens vergat,
ook het overzichtelijke mis ik...
maargoed ik ben ook geen typiste, ik had niet eens door dat ik zoveel tekst had getypt

headshot | 27-01-09 | 19:20

Er gaan er weer een paar naar het huis van bewaring. Ellendelingen, domme krachten waar ik helemaal de buik van vol heb. Weg met die lui.
www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmege...

The Prisoner | 27-01-09 | 18:54

headshot | 27-01-09 | 17:30

Omdat je die op Spitsnieuws heb gepost misschien....

G-unite | 27-01-09 | 18:33

headshot | 27-01-09 | 17:30
interpunctie maakt een verhaal leesbaarder...

Mufasa | 27-01-09 | 18:09

ik weet niet waarom mijn reactie van vanochtend is verdwenen
(niet eens weggejorist o.i.d.)
maargoed
hoeveel subsidies worden er nu uitgedeeld aan een gemiddelde fin die zich niet geaccepteerd voelt... ?
hoeveel hulpinstanties moeten nog worden opgericht voor ze zich dan wel geaccepteerd voelen ?
ze krijgen een inburgeringscursus, uitkering een hulpje voor het invullen van brieven en nog een paar andere dingen zoals een persoon die werk voor ze zoekt
en dan voel je je nog niet geaccepteerd ?
je krijgt alles wat je wil omdat je roept "ik niet snap" ofzo en de mensen die wel in een gewone samenleving willen leven (ook turken marrokanen chinezen en weet ik veel wat nog meer allemaal woont in nederland...)
die werken zich kapot zodat jij je geaccepteerd gaat voelen en jij vuile uitzuiger neemt het allemaal aan en loopt naar je bankje en wacht op de volgende lading geld vind je het raar dat je dan niet geaccepteerd voelt.
de enigste manier om deze onzin te stoppen is gewoon hard ingrijpen de instanties gaan maar echte kansenjongeren helpen ofzo maar niet die parasieten van de maatschappij
zolang wij ze de kans geven te profiteren en het ons moeilijk te maken zullen ze het doen en niet eens omdat we anders zijn maar omdat ze ervoor beloont worden zogauw er weer een incidentje plaatsvind word er weer een instantie in leven geroepen die de jongeren dan maar moet helpen want ze hebben het al zo zwaar...
het is te duur om onze koningin te houden (niet dat ik een oranje fan ben) maar we kunnen wel "gratis" subsidies en andere dingen aan hun geven ? zeg zelf gratis is niet als het voor hun gratis is en de rest die dat niet eens volgt wel betalen moet.
ik betaal overal accijns en/of btw op en waar gaat het heen op de bankrekening van een fin die ook nog zijn portomonee vult met het beroven van mensen of iets anders waar ze in hun eigen land flink de lul zouden zijn maar hier niet hier hebben we hulpverleners...
ze doen hun werk fantastisch ze voelen zich hier welkom (waarom zouden ze anders hun hele familie hierheen halen) en het is wel lekker gezellig in je "eigen"wijk je kunt je eigen taal spreken en net doen alsof je gewoon in je eigen land bent je hoeft je gewoon niet aan te passen want er zijn er daar zat die ook geen nederlands kunnen
er lopen jammer genoeg wel hoeren in dit land. dat ze zich zonder hoofddoek durven te laten zien zeg! die verdienen het gewoon om uitgescholden te worden en door mijn bruine huidje kan ik bij alles roepen ies dicriminatie!
ik heb het zelf vaak genoeg meegemaakt maar als jij denkt dat niemand jou mag omdat je uiterlijk anders is en daardoor mag jij niemand dan ben jij de racist en niet ik die dan zegt dat hij dan maar een ander land lastig moet gaan vallen met zijn probleem waarbij hij veel geld nodig heeft niet kan werken omdat hij het zo moeilijk heeft en niets begrijpt en een hulpverlenersteam achter de hand moet hebben voor het geval dat...

in elk geval vind ik dat we best wel wat toleranter mogen zijn (als mens zijnde niet als nederlander of waar je ook vandaan komt)
heb respect voor je medemens en zijn spullen
ik ben respectvol alleen naar de mensen die respect voor mij hebben
of waar ik niets tegen heb
maar tegenwoordig word je al vuil aangekeken als je langsloopt en dan echt niet alleen door finnen maar ook door het merendeel van de reaguurders want zo is het nu tegenwoordig
dit land is een zinkend schip ik vind dat we degenen die het schip laten zinken overboord moet zetten en de echte rotte appels moeten kielhalen!

headshot | 27-01-09 | 17:30

Hieruit maak je eigenlijk wel weer op dat de Surinamers en de Turken een betere / vaste baan hebben en de Marokkanen niet. Wat doen die Marokkanen hier...

Klaasie | 27-01-09 | 16:55

Zwarte wijken: de helaas trieste werkelijkheid, buiten de lekkere eettentjes om. De vrouwen zonder hoofddoek worden er voor hoer uitgescholden, kinderen spelen tot twaalf uur buiten op straat, als je de groep M*****kanen op de overlast attendeert wordt je geintimideerd en/of bedreigd. Dit noemen de linkse Politiek Correct MultiCulti Nederlanders al jaren een culturele verrijking en als je daar wat van zegt wordt met de racististische kaart vals op de man gespeelt. Diegene die bij de komende verkiezingen nog links gaat stemmen hoeft bij mij nooit meer aan te komen met jankverhalen dat ze zo niet hebben gewild en geweten. Links stemmen is derhalve mee verantwoordelijk zijn voor dit Multiculturele drama (Pauk Scheffer: PvdA) en dus op zijn Noordkoreaans: "guilty by association".

Schweinchen Dick | 27-01-09 | 16:51

@de grote Anti | 27-01-09 | 12:48
Blanke Surinamer???
Maar die website is voor Amsterdammers die hun huurhuis willen opkopen.

@Moozart
Check Funda.nl, kan je leuke huizen van kopen.
www.funda.nl/woningaanbod/koop/Detail/...

@de grote Anti | 27-01-09 | 12:28
Denk je dat je zo maar een makelaar kan binnenwandelen en ff een huis kan kopen. Word jij maar autodealer, stuur ik mijn afgestudeerde zoon naar jou toe om zijn BMW te laten keuren.

Ronnie M. | 27-01-09 | 15:41

dit ruikt naar iets wat de wereld zuid-afrika heeft verplicht af te schaffen. wisten ze daar iets meer????

waandacht | 27-01-09 | 15:23

hoteldebotel | 27-01-09 | 12:03

Ik weet niet precies welk argument waar je aan refereert, maar in het rapport staat in ieder geval dat iedereen blanken in hun wijk willen hebben. Blanken willen blanken, zwarten willen blanken (op een enkele uitzondering na). Het punt wat ik maak staat even los van mijn mening, mijn punt is namelijk dat het topic doet geloven dat in het rapport naar voren komt dat mensen van nature een rassenscheiding willen in hun leefomgeving. Dit staat niet in het rapport.

Wat wél in het rapport staat (en dat klinkt wel plausibel) is dat mensen selecteren op het maatschappelijk niveau van een wijk. In het rapport noemen ze opleiding, het zal zich ook op andere manieren uiten, zoals gemiddeld inkomen, gemiddelde gezinsgrootte, gemiddelde leeftijd, gemiddelde waarde van huizen etc. En dit alles hangt natuurlijk met elkaar samen. Ik denk persoonlijk dat mensen graag 'op hun stand' willen wonen. Dat wil zeggen een omgeving met mensen met een vergelijkbare maatschappelijke status (gemeten aan de hand van de hiervoor door mij genoemde manieren). Zo krijg je dus vanzelf een soort scheiding van maatschappelijke klasse in verschillende wijken. Dat is de natuur (geen cultuur).

Als je gelooft in een maakbare samenleving dan knal je daar sociale woningbouw tussendoor en breng je het natuurlijke evenwicht uit balans. Voordeel is dat je geen echte getto's krijgt, nadeel is dat je de rotzooi uitsmeert over goede gebieden.

Mufasa | 27-01-09 | 14:47

Shalome | 27-01-09 | 09:52

Ik denk er ook zo over!!

GebuktIsGenomen | 27-01-09 | 13:01

@Moozart | 27-01-09 | 12:31
Nou alstublieft,check dan www.kopenmetvoorkennis.nl.. Ze gebruiken een surinamer voor de advertentie ziet ik,dus dat komt helemaal goed.

de grote Anti | 27-01-09 | 12:48

-weggejorist-

Moozart | 27-01-09 | 12:31

Goed nieuws dus weer voor autochtonen die dagelijks hun eurootjes moeten omdraaien.. Die allochtonen doen toch ergens iets goed,want wat is het nut van je suf studeren en/of je de pleuris werken ? Wat verdient bv een hartchirurg nou ongeveer,rond de 250 K bruto ?
Peanuts.. pff.'Open gewoon een eigen (shoarma) zaak of word autodealer,ga op zwart geld zitten en krijg zoveel mogelijk kinderen.In het verleden behaalde resultaten zijn zowiezo geen garantie voor de toekomst.

de grote Anti | 27-01-09 | 12:28

Zwarte wijken OK, maar wel met een het erom

aderkalkballenbroek | 27-01-09 | 12:17

ethan_joy | 27-01-09 | 11:30
Ach, als je je kinderen gewoon een beetje opvoedt i.p.v. ze te laten opgroeien voor Galg & Rat, vooral zonen, dan valt het allemaal best wel mee.
Je moet je kinderen natuurlijk ook niet op een slechte zwarte school doen, doet Vrouwtje Halsema en Wouter Bos ook niet: want wat niet goed is voor Vrouwtje Halsema''s en Wouter Bos' kinderen is ook niet goed voor jouw kinderen.
Ook niet in een Migrantenwijk of een Autochtone-Tokkies-wijk gaan wonen.
Dan komt het best goed met je kinderen.

Ella | 27-01-09 | 12:05

Mufasa | 27-01-09 | 11:42

Ik vind dat argument ook ongeloofwaardig. Voor sommige "zwarten", ik denk dat hier toch met name moslims worden bedoeld, zal een deel graag tussen soortgenoeten willen wonen. Normaal kuddegedrag dat je overal ziet. Ons kent ons, etc.

Toch zijn er nogal wat succesvollere en progressieve moslims die een iets minder benepen wereldbeeld er op na houden, die inderdaad graag hun kinderen zoveel mogelijk bagage willen meegeven. Zij zijn degenen die met name de "witte" wijken en scholen opzoeken. Helaas is dan toch, vanwege het onderlinge (toenemende) wantrouwen, het verschil in culturele denkbeelden en gedrag, en uiteraard weer het ons kent ons gevoel, de integratie van deze succesvollere moslims ook niet denderend te noemen.

Dit verschijnsel zie ik hier de afgelopen 10 jaar in mijn eigen wijk met lede ogen aan. Resultaat: toenemende segregatie en het niet meer herkennen van je eigen wijk.

hoteldebotel | 27-01-09 | 12:03

hoteldebotel | 27-01-09 | 11:08

klopt, ben ik helemaal met je eens. Vanaf welk percentage autochtonen zich onveilig voelen weet ik niet, maar de demografische beweging moet eenieder onderkennen. Ik ben het ook helemaal eens met je laatste zinnetje "Logisch dat blanken liever onder blanken blijven wonen."

Echter staat in de topic met zoveel woorden dat "zwarten ook liever onder zwarten blijven wonen". Volgens het rapport waaraan wordt gerefereerd is dat dus onjuist.

Mufasa | 27-01-09 | 11:42

Nonnes | 27-01-09 | 11:23

Ach, trek het je maar niet teveel aan. Niet meehuilen aub.

hoteldebotel | 27-01-09 | 11:27

hoteldebotel | 27-01-09 | 11:08

correctie: (Logisch dat blanken liever onder blanken blijven wonen), moet zijn: Logisch dat mensen die blij zijn met hun wijk en woonomgeving, dat graag willen behouden, gezien de trieste voorbeelden, waarvan nogal wat steden uitpuilen.

Ook ik ben op zoek naar een huis in een geschikte wijk in 1 van de grote steden, maar je laat je goed informeren over bepaalde wijken, je let automatisch op eventuele schotels en een wandeling door een wijk op verschillende dagen en tijdstippen leert je veel over het (toekomstige) leefbaarheidsniveau. Een mooi huis voor een schappelijke prijs garandeert tegenwoordig helaas geen woongenot meer voor de toekomst.

hoteldebotel | 27-01-09 | 11:25

@hoteldebotel | 27-01-09 | 10:51
Gheghe, de vorige keer stond ik in het rijtje met Botte.
Alleen maar meehuilen is het advies?

Nonnes | 27-01-09 | 11:23

Shalome | 27-01-09 | 09:52
Wat Shalome zegt.

Bigi Bana Boy | 27-01-09 | 11:14

Mufasa | 27-01-09 | 10:55

Het probleem met een mix van exoten en autochtonen in een wijk is dat bij een percentage van meer dan 10% exoten, de autochtonen de wijk al als onprettig en onleefbaar gaan ervaren. We hebben het dan uiteraard wel over exoten met een islamtische achtergrond die zich per definitie niet aanpassen of bij de buurvrouw op de koffie gaan!

Gevolg, vertrekkende autochtonen worden niet meer aangevuld door andere autochtonen, maar juist door andere exoten, totdat na een x-aantal jaren ook deze wijk volledig is zwart gekleurd met turken en andere moslims.

De mix die blijkbaar zo maatschappelijk gewenst is, werkt niet in de praktijk. De voorbeelden rijsen de pan uit! De oorzaak van wijkproblemen zijn trouwens ook vergelijkbaar met de aftakeling van scholen, wanneer het percentage exoten te hoog wordt. Logisch dat blanken liever onder blanken blijven wonen.

hoteldebotel | 27-01-09 | 11:08

Tuurlijk hebben ze een eigen huis en geen last van massaontslagen, ze werken tenslotte niet...

Air van Boven Dorens | 27-01-09 | 11:04

VanFrikschoten | 27-01-09 | 10:08
Nog een aanvulling:
Voor al je 8 of 9 en meer kinderen, tot 18 jaar 'gratis' ziektekostenverzekering.
(Gratis bestaat natuurlijk niet)
Kindersubsidie
.
www.jeugdengezin.nl/dossiers/kindgebon...
Voor 2009 zijn de maximumbedragen per jaar, per kind:
Maximumbedrag kind 1: 1011 euro
Maximumbedrag kind 2: 311 euro
Maximumbedrag kind 3: 183 euro
Maximumbedrag kind 4: 106 euro
Maximumbedrag kind 5 en meer: 51 euro
.
www.lifestyleagent.nl/2008/12/24/Kinde...
De overheid gaat gezinnen met kinderen extra sponsoren in 2009. Niet alleen meer mensen - zo'n honderdduizend gezinnen - komen in aanmerking voor de regeling van het kindgebonden budget, maar er wordt ook in een half miljoen gevallen meer uitgegeven.
Dat maakte minister André Rouvoet vandaag bekend.

Ella | 27-01-09 | 10:59

Wat een onzin! dat staat er helemaal niet in Hoxha, er staat dat er de voorkeur wordt gegeven aan een multiculti wijk, juist met autochtone Nederlanders, omdat allochtone Nederlanders een 'verzwarting' van een wijk ook als een verpaupering ervaren (zie p. 102)
Er staat dat enkele respondenten, m.n. turken, de voorkeur zeggen te geven aan een gekleurde BASISschool zodat de kinderen hun etnische identiteit kunnen ontwikkelen. (zie p. 105)
Vervolgens wordt er aandacht besteed aan het feit dat allochtonen zich niet prettig voelen in een volledig witte wijk. Je kunt hier natuurlijk wel allerlei dingen van vinden, met name het punt op p. 105, maar dit is natuurlijk wel heel iets anders dan het topic suggereert.

Mufasa | 27-01-09 | 10:55

Nonnes | 27-01-09 | 10:26 ja, dat hadden ze... maar dan zagen ze een deel van die poet aan hun neusje voorbij gaan..
het willemskwartier.. deelt zijn postcode met de hazenkamp.. en laten nou in de hazenkamp nogal wat raadsleden en wethouders wonen.. dus die postcode werd het zéker niet.
en het grootste gedeelte van het willemskwartier is nu afgebroken ten behoeve van ieuwbouw terwijl de vorige bewoners geen terugkeergarantie kregen, zó erg waren ze daar...

van dal | 27-01-09 | 10:52

***Moslim-alert***, de marocs krijgen bijval uit onverwachte hoek. Een paar moslims of sargosso-bruinhemden proberen hun bekende stang liedje weer eens uit op onwelgevallige waarheden. Aan saugleistung, Nonnes, jabir, R.B.Scott, en overige levende fasctische doden: graag met argumenten komen en anders snel wegwezen.

hoteldebotel | 27-01-09 | 10:51

Goede zaak, "zwarte" wijken.
Hekje er omtoe.
Klaar!

Schipperbitter | 27-01-09 | 10:46

@ Van Frikschoten | 10:28
En wat er wordt kwijtgescholden voor al die uitkeringsgerechtigden, wordt verhaald op de werkenden. Domdidom. Van 1929 naar 1933 - ik hou 'm erin.

Shalome | 27-01-09 | 10:36

-weggejorist-

dr.spin007 | 27-01-09 | 10:32

nederlanders in het buitenland klitten ook vaak bij elkaar. Vaak noodgedwongen i.v.m. werk of veiligheidsredenen. Wat denk je van een stad als Lagos of Johannesburg, als je daar niet bij elkaar woont maar in je eentje in het centrum is de kans dat je gelyncht wordt best groot.

klantvriendelijk | 27-01-09 | 10:30

@Nonnes | 27-01-09 | 10:21
Nee, eerlijk is eerlijk. Ook een korting is van invloed op de grens van een minimum inkomen en zou dus gewoon als inkomsten moeten worden worden gezien als daarmee het totaal boven het minimum uitkomt.
Zo is er al het verschil tussen iemand met een uitkering die in 020 kwijtschelding krijgt voor de gemeentebelastingen, maar een zelfstandige die op het minimum leeft krijgt dit voordeeltje niet want dan zou het concurrentievervalsing zijn. Het zit werkelijk scheef in elkaar...

VanFrikschoten | 27-01-09 | 10:28

@van dal | 27-01-09 | 10:23
Dat hadden die mevrouw Scholten en de andere betrokken wethouders kunnen voorkomen. Daar moet je wezen.

Nonnes | 27-01-09 | 10:26

CoJoNes | 27-01-09 | 10:21
En toch, Bos doet het zo goed. Zelf gehoord op de PO en gelezen in de VK en de NRC, dus dan is het waar.

spanarchist | 27-01-09 | 10:26

@ Nonnes | 10:15
Ik zou niet gelukkig worden van een uitvretersbestaan, nee. Maar ik ben dan ook anders opgevoed. Als je wordt bijgebracht dat die smerige uitbuiters/slavendrijvers/varkens (Ollanders) het verdienen om uitgevroten te worden, denk je daar anders over. Dan krijg je te horen dat uitvreterij gewoon paybacktime is, oorlogsbuit; want zij hebben Nederland opgebouwd en 'ons bevrijd van de nazi's' en premies betaald dus het is hun volle recht. Geloof me, ik heb elke lulsmoes gehoord die ze voor zichzelf hebben geconstrueerd.
Wel ja zo handig dat ze hun geschiedenis niet kennen, want reizigers die hun streek aandeden verbaasden zich er een eeuw geleden al over hoe die berbers de hele dag op een steen konden zitten en ouwehoerend met een stokje in het zand roeren, om aan het eind van de dag te komen bedelen om eten.

Shalome | 27-01-09 | 10:25

Dit vreselijke kudtkabinet met 100% struisvogel-virus hield-en houdt subsidie-deuren voor frauderende kindermachines en onterechte AOW-transfers naar rif-uithoeken laffig in stand.
Dit land wordt met rasse schreden onleefbaar,we staan volledig voor lul in het buitenland waar men nog niet eens zo lang geleden ons kenmerkte als vrij en rechtvaardig.
Triest,triest,triest.

R.B.Scott | 27-01-09 | 10:24

Neelie Kroes en de Rabo dat worden geen vrienden:
Bovendien kun je je afvragen waar eurocommissaris Kroes (die waakt over een eerlijke concurrentie) op dit moment is. Ik denk dat ze op het toilet is opgesloten en dat de sleutel is weggegooid."
www.destentor.nl/algemeen/economie/441...

CoffeePatch | 27-01-09 | 10:24

Beertje Colargol | 27-01-09 | 10:19 schei uit, vogelaarwijken.. een farce. in nijmegen bijvoorbeeld waren er twee wijken die dringend hulp nodig hadden op het gebied van vernieuwing, dat zouden vogelaarwijken moeten worden.. beide wijken delen hun postcodegebied echter met een gedeelte met kapitale villa's.. die werden het dus niet.
de gemeente heeft toen de wijk hatert aangewezen, een wijk die eigenlijk de hulp niet nodig had maar die nu bekend staat als pauperomgeving alleen omdat dat vogelaarmens een wijk moest aanwijzen..

van dal | 27-01-09 | 10:23

Beertje Colargol | 27-01-09 | 10:19
Je laten misbruiken is een keuze. Dat zegt genoeg over Vogelaar...

dr.spin007 | 27-01-09 | 10:23


OK voor één keer zal ik luisteren naar al die medelanders. Ik zeg, blijf maar gezellig bij elkaar wonen als jullie dat zo graag willen.
Zo heb ik ook mijn steentje bijgedragen aan dit Multikulti flauwekul.
* Gaat tevreden weer slapen*

truly amazed | 27-01-09 | 10:23

Het bewijs dat ze hier alleen maar voor de centen komen. Maar elk weldenkend persoon (let wel; niet zoals mevrouw Groenteman bedoelt) wist dit natuurlijk al lang.
En ik dacht vroeger altijd dat het paradijs en mooi palmenstrand met in je ene hand een biertje en je andere een leuke dame was. Hoe naief... :(

Rico Tampeloerus | 27-01-09 | 10:23

Ik woon in een blanke wijk met hier en daar een allochtoon. Niet dat iemand wakker hoeft te liggen van deze informatie maar ik wilde het gewoon even melden. Oh ja. Tegenover mij, aan de andere kant van het veldje, woonde tot voor kort een Surinaams gezin. Zij zijn verhuisd. Wie er nu zijn/haar/hun intrek hebben genomen hoop ik zo spoedig mogelijk te achterhalen. Ze hebben een stel kabouters voor het keukenraam staan dus ik vermoed dat het een 'gewoon' Hollands gezin is.

patat - generatie | 27-01-09 | 10:21

@VanFrikschoten | 27-01-09 | 10:17
Best. En een eigen huis noemen we vanaf nu pas een eigen huis als de hypotheek is afbetaald. Laten we het helder houden.

Nonnes | 27-01-09 | 10:21

@spanarchist | 27-01-09 | 10:18
Mooi man. En dat uit de mond van de man die overal ronbazuinde dat de kredietcrisis Nederland niet zou gaan raken.

CoJoNes | 27-01-09 | 10:21

Denk niet wit denk niet zwart denk eerder de kleur van de poen

veel vaak en vet | 27-01-09 | 10:21

Dat opdwepen van de huizenverkoop blijkt dus alleen te zijn gedaan om meer grijze wijken te verkrijgen, alleen heeft het planneke contra productief gewerkt, en Vogelaar moest jarenlang haar uiterste best doen. Ella is misbruikt door de PvdA, volgens mij had zij dat zelf ook al in de gaten na de Rutger affaire.

Beertje Colargol | 27-01-09 | 10:19

CoJoNes | 27-01-09 | 10:13
Niet zo kritisch. Er is 70% kans dat op deze nieuwe staatsondersteuning winst wordt gemaakt. En volgend jaar wordt AA/Fortis met een miljardenwinst verkocht.

spanarchist | 27-01-09 | 10:18

Nonnes | 27-01-09 | 10:15 hoor hoor.

van dal | 27-01-09 | 10:17

@VanFrikschoten | 27-01-09 | 10:08
Dat is les 1 van de inburgeringscursus. Overigens veruit de meest bezochte les.

SODEP | 27-01-09 | 10:17

@Nonnes | 27-01-09 | 10:15
Eens, op voorwaarde dat we het dan geen vrijwilligerswerk meer noemen...

VanFrikschoten | 27-01-09 | 10:17

DAt is dus €4500 per werkende Nederlander die je als schuld op je bord krijgt geschoven door onze neo nationaal socialist.

CoJoNes | 27-01-09 | 10:17

"Ik heb persoonlijk ervaren dat het daarbij ging om goed opgeleide en geïntegreerde Suri's met een baan, middenklasse-Suri's, zeg maar. Zij ontvluchtten de zwarte wijken met kansenmensen en willen hogerop. Steun ze, ze zijn helemaal oké!
Ha, lekker positief topic eigenlijk."
@De Ware Vrijheid | 27-01-09 | 10:07
Daar heb je helemaal gelijk in. Wie hoger op wilt komen, zoekt gelijk gestemmende op.
Niet iedereen wilt dat snappen.

Ronnie M. | 27-01-09 | 10:16

@VanFrikschoten | 27-01-09 | 10:08
Maak je het rijtje ook nog even voor niet werkloze huizenbezitters?
Iedereen kan zich toch een simpele vraag stellen: zou je willen ruilen met een uitvreter, afhankelijk van (of zelfs gelukkig met) kortingen en toeslagen?
Ik niet.
Die belastingaftrek vrijwillerswerk van die werkloze huurder van je juich ik toe trouwens.

Nonnes | 27-01-09 | 10:15

mwuahahhaha gediscrimineerd bij het toekennen van sociale huurwoningen? Welke naiveling heeft dat bedacht??

Espace Première | 27-01-09 | 10:15

Nonnes | 27-01-09 | 09:58 doet er nog twee bijmaken en je kunt je een betere auto veroorloven ;-)

van dal | 27-01-09 | 10:15

@Shalome | 27-01-09 | 10:13
Je stapt gewoon in djelaba bij een wijkteam binnen en alles word geregeld...

VanFrikschoten | 27-01-09 | 10:14

We lullen over het woningbezit van surinamers, terwijl Wouter B. de staatsschuld net vrolijk met 21 miljard heeft verhoogd. Iets met kop en zand.

CoJoNes | 27-01-09 | 10:13

@ Van Frikschoten | 10:08
En van een insider uit A'dam-Gaza weet ik dat die lui precies weten waar ze al dat extra geld vandaan moeten halen.

Shalome | 27-01-09 | 10:13

Shalome | 27-01-09 | 09:52
In de kern klopt het wel. Zoals in Gaza Hamas met aanhangende ellende de hele strook land tot het onmogelijke volwerpen met kinderen, waar ze zelf niet de draagkracht voor hebben om ze te verzorgen, zo doen onze moslims het ook in Nederland. Aanfokken Ja, aanpassen Nee.

ZSU-23-4 | 27-01-09 | 10:12

op het moment dat mensen een huis kopen gaan ze er beter voor zorgen dan dat ze zouden doen voor een huurwoning, ook de omgeving van hun woning wordt er beter van. en dan maakt de afkomst van de woningbezitter niet uit.

van dal | 27-01-09 | 10:12

@ jabir | 10:04
Natuurlijk heb ik een tweede huis; maar dat heb ik gewoon zelf verdiend. En het staat ook niet in een land waar je de ambtenaren kunt omkopen zodat je én eigen woningen kunt laten bijbouwen én je uitkering in NL kan blijven vangen. Jouw calculerende burgers heten trouwens fraudeurs.

Shalome | 27-01-09 | 10:11

Shalome | 27-01-09 | 09:52
Er zit veel waars in je analyse.

Ella | 27-01-09 | 10:10

@Nonnes | 27-01-09 | 09:58
Als werkloze huurder met kinderen onder en boven de 18, kan je, als je een beetje je best doet, o.a. van de volgende regelingen gebruikmaken:
Bijstand
Zwangerschapsuitkering (Zez)
Huurtoeslag
Zorgtoeslag
Kinderopvang toeslag
Toeslagenwet
Langdurigheidstoeslag
Tegemoetkoming Studiekosten
Kwijtschelding belastingen
Bijzondere bijstand
Kinderbijslag (AKW)
Algemene heffingskorting
Combinatiekorting
Belastingaftrek vrijwilligerswerk
Buitengewone uitgaven

VanFrikschoten | 27-01-09 | 10:08

Haat, schoonmaker, seksgebrek.
Buitengewoon adequate reacties op volkomen realistische praktijken die plaatsvinden even as we speak. Dat gaat nog leuk worden straks, als de dreunende laarzen van de kredietcrisis overal de deuren in gaan stampen. Nu is het nog iets van TV, maar we moeten nog maar eens zien wat er gaat gebeuren als de tientallen miljarden doodleuk weggeschoven blijven worden en dan nog wel naar mensen met een extra middelvinger die permanent rechtop staat.

Shalome | 27-01-09 | 10:08

trouwens wat een gezeik.. extreem rechts doet toch in onroerend goed?

jabir | 27-01-09 | 10:08

-weggejorist-

SchlaffeWaffetheGoth | 27-01-09 | 10:07

Ik heb persoonlijk ervaren dat het daarbij ging om goed opgeleide en geïntegreerde Suri's met een baan, middenklasse-Suri's, zeg maar. Zij ontvluchtten de zwarte wijken met kansenmensen en willen hogerop. Steun ze, ze zijn helemaal oké!
Ha, lekker positief topic eigenlijk.

De Ware Vrijheid | 27-01-09 | 10:07

@jabir
AKA paupers

Balzakius | 27-01-09 | 10:07

Volgens de Telegraaf worden die arme allochtonen in de witte wijken met de nek aangekeken, de zieligurds. Gelukkig wordt je als blanke in een zwarte wijk wel volledig opgenomen (kuchkuch*), als je al niet 3 keer per jaar wordt bestolen.

ZSU-23-4 | 27-01-09 | 10:06

Ja, correct, niks aan de hand dus doorlopen.

azijnsnuivert | 27-01-09 | 10:05

Zwarte landen>zwarte wijken.
Gaan!

Hoofdschudder | 27-01-09 | 10:05

Die haat zit nog best diep bij Shalome.... heb je geen tweede huis ofzow? Kunnen die mocros' verder toch ook niets aan doen? Burgers die niet calculeren heten overigens mongolen.

jabir | 27-01-09 | 10:04

Nee echt lachen is het niet dit topicje

Hammer | 27-01-09 | 10:03

"SCP tekent er verder bij aan dat Marokkanen en Turken het liefst in hun respectievelijke zwarte wijk blijven wonen."

????
En toch hardnekking melden dat allochtonen het liefst bij elkaar wonen, doe eens nieuwbericht aanpassen. Noem het beestje bij naampje of noem het niet.
De Suri's wonen lekker verspreid door het land in hun koopwoningen, sociale woningbouw is wat anders.
Word een beetje ziek van dat gegeneraliseer. Je kan een Suri niet vergelijken met een mocro en een mocro kan je niet vergelijken met een Pool, deze gedraagt zich anders dan een Italiaan welke helemaal niet lijkt op een Antiliaan.

Ronnie M. | 27-01-09 | 10:03

Chapeau voor "Shalome" over het blootleggen van "werk"wijze van uitvretende Marokkanen.
Verder verwacht ik nauwelijks nieuwe Powned leden-aanwas n.a.v. deze kudt-topic.

R.B.Scott | 27-01-09 | 10:01

@haringsoep | 27-01-09 | 09:59
Hmm. Shalome kan haat altijd mooi verwoorden hoor.

Nonnes | 27-01-09 | 10:01

@Shalome
Je lult als een schoonmaker (en dat is geen compliment).

haringsoep | 27-01-09 | 09:59

fokken doe je alleen met dieren dr. spin.

saugleistung | 27-01-09 | 09:58

@Shalome | 27-01-09 | 09:52
Ja, die kinderbijslag is echt binnenlopen. Ik heb die koters gekregen om de studieschuld af te lossen.

Nonnes | 27-01-09 | 09:58

saugleistung | 27-01-09 | 09:54
geen opvoeding gehad saugleistung?

dr.spin007 | 27-01-09 | 09:55

Als ik straks in de lommerrijke omgeving ten oosten van Den Bosch woon, kunnen die witte en zwarte wijken mij volledig gestolen worden.

dr.spin007 | 27-01-09 | 09:54

Geen sex gehad Shalome?

saugleistung | 27-01-09 | 09:54

Marokkanen hebben wel een eigen huis, maar dan in Marokko. Ze blijven spotgoedkoop in zwaar gesubsidieerde huurhuizen wonen zodat ze meer geld overhouden voor een 2de, 3de en 4de huis in Marokko dat ze makkelijk kunnen betalen van hun uitkering, kinderbijslag en alle andere toeslagen. De regering staat deze fraude toe.
Maroks fokken grote nesten en krijgen navenant veel kinderbijslag; kinderen kosten ze geen cent want ze geven geen cent aan hun kroost uit; kinderen dienen als melkkoe en voor het opstuwen van moslimaantal in Nederland - dubbel winst. Ze hebben er een werelddeal aan, dus waarom zouden ze zich in de schulden steken voor een hoge hypotheeklast in Nederland terwijl ze als nomaden dit land leven dat hen tientallen miljarden gratis in de schoot schuift.

Shalome | 27-01-09 | 09:52

vagodlos, Hollandse vrouwen van 40+ die in de supermarkt moeten werken om de eindjes aan elkaar te knopen en thuis ook nog een gezin hebben wel veel slechter af.

saugleistung | 27-01-09 | 09:51

neaupe... allemaal keaup...
heaupelijk hiepoteek te doer!

SchlaffeWaffetheGoth | 27-01-09 | 09:49

vrijgekomen huurhuisjes schat ik in..

Codeklopper | 27-01-09 | 09:47

Krant? Wat is dat?

dr.spin007 | 27-01-09 | 09:44

ik woon (vooralsnog) in een mediterrane-medemens-vrije zone. Wel staan er drie huizen te koop, niet wetende wat daar van terecht moet komen. Wel merk dat ik hard hoop op niet te veel exotische kookluchtjes HEEL DE DAG DOOR en gemekker en gejengel.
There goes the neighbourhood.....

SchlaffeWaffetheGoth | 27-01-09 | 09:44

The Prisoner | 27-01-09 | 09:41
De huurder betaalt en krijgt er het gebruik van de woning voor terug. Zo gaat dat met huren. Als je dat niet wilt, moet je kopen. Zo gaat dat.

dr.spin007 | 27-01-09 | 09:44

Nonnes | 27-01-09 | 09:39
Over het hoofd gezien, was verdiept in 'Op weg naar apocalyptische tijden' in het RD.

van Maerlant | 27-01-09 | 09:44

@Nonnes | 27-01-09 | 09:39
Met het hout dat wordt gebruikt voor een dagoplage kranten, zou in Zweden een nieuwe woningbezitter kunnen worden geboren. Denk je daar wel eens over na?

CoJoNes | 27-01-09 | 09:42

VanFrikschoten | 27-01-09 | 09:41
Best wel, mijn beste.
Ik lig er echter niet van wakker.

dr.spin007 | 27-01-09 | 09:42

We all live in The Village.
Hypotheekrenteaftrek 15 miljard subsidie van de overheid per jaar.
Huursubsidie 3 miljard subsidie van de overheid per jaar die indirect naar de eigenaren gaat want die vangen de huur.
Het nieuws van vanochtend:
Twee huizen waarvan 1 moeilijk te verkopen. Probleem? Vereniging Eigen Huis wil dat alweer de huurder de klos is want zij moeen het tweede huis van de eigenaar gaan huren onder speciale voor eigenaren versoepelde maatregelen waarbij de eigenaren ook nog de hypotheekrenteaftrek op het tweede huis mogen houden én 75% van de huurpenningen slechts belast worden.
Dit gaat de belastingbetaler zeer veel geld kosten. Wie is de belastingbetaler? 50% eigenaar dus sigaar eigen doos 50% huurder die is dus echt de sigaar. Hij betaalt maar krijgt er niets voor.
Wat een koe eh sorry huizenhandel.
Het huis is de nieuwe heilige koe. Eigenlijk hebben we dus zeer veel heilige huizen. Hé? Zijn we dan toch nog religieus? Grappig? dat Marokkanen de minste hebben... Onze makelaar als pastoor en Eelco Brinkman van Bouwend Nederland als de Paus. JPB als number two. Wat een prachtig geregeld dorp mijn huis wonen.

The Prisoner | 27-01-09 | 09:41

@dr.spin007 | 27-01-09 | 09:39
Wat erg... voor die Schaafsma, dan...

VanFrikschoten | 27-01-09 | 09:41

Prima ontwikkeling, ik ben ervoor dat iedereen zich de tiefkus moet werken om de hypotheek te betalen, niet alleen de blanke burgers

Hammer | 27-01-09 | 09:39

@van Maerlant | 27-01-09 | 09:35
En zeker voor u, heer Van Maerlant!
Ik lees net in de krant over de onbekommerde blijmoedigheid van GS. Niet moeilijk doen. Hoop. Dat jullie het weten.

Nonnes | 27-01-09 | 09:39

Indrukwekkend. Tot morgen dan maar weer.

Het CDA | 27-01-09 | 09:39

VanFrikschoten | 27-01-09 | 09:38
Jouke is een jongensnaam ;-)

dr.spin007 | 27-01-09 | 09:39

CoJoNes | 27-01-09 | 09:29
Long time no read. Welkom terug.

spanarchist | 27-01-09 | 09:36

Ja het zou geen probleem zijn als je niet opvalt dat je in sommige gedeelten van Bos en Lommer amper Nederlands om je heen hoort. Van wie moet je het leren als iedereen om je heen je moerstaal spreekt. Verder krijg je een concentratie van problematiek rond werkloosheid en lage opleidingen. Maar veel mensen vinden dat wel prettig omdat ze niet in die wijk wonen. Dat zijn die mensen die roepen dat je moet integreren maar er niks voor over hebben.

Simon_GS | 27-01-09 | 09:36

ik heb geen buren!

mail cheauvinist pic | 27-01-09 | 09:35

@vangodlos | 27-01-09 | 09:33
Daar verbaas ik me ook dagelijks over. En dat zijn geen timide hoofddoekjes trouwens.

Nonnes | 27-01-09 | 09:35

Het Libanon-scenario, kortom.
.

Goed om je te zien dat je niet echt weg bent.
Nonnes | 27-01-09 | 09:32

Vind ik ook, en geldt voor jou ook. Iemand Murdockyoufool nog gezien lately?

van Maerlant | 27-01-09 | 09:35

saugleistung | 27-01-09 | 09:28
Dat is waar. Tegelijkertijd zal je er van schrikken hoeveel allochtone vrouwen van 30 jaar of ouder (de moeders die nu de kinderen opvoeden) echt nog geen woord nederlands spreken! En die ook geen moeite meer (mogen) doen om dat te leren. Dat zijn er nog veel meer danje zou durven denken.

vangodlos | 27-01-09 | 09:33

@CoJoNes | 27-01-09 | 09:29
Gallerij? Afgeleid van vergallen?
Goed om je te zien dat je niet echt weg bent.

Nonnes | 27-01-09 | 09:32

@saugleistung
Doe dat er dan meteen bij, zodat we dat niet hoeven te vragen

Balzakius | 27-01-09 | 09:31

De meeste Hollanders kennen wel het woord Doekoe maar niet het Turkse of Marokkaanse woord ervoor :)

saugleistung | 27-01-09 | 09:30

@jos verbeek
leuk verhaal maar niet erg waarschijnlijk gezien het strenge toezicht op de wet mot.
verhaal van hoxha is bedroevend. waarom is er eigenlijk een pica bijgeplaatst waarbij we weer herinnerd worden aan de poging een start/landingsbaan voor de bijlmer neer te leggen?

meerendonk | 27-01-09 | 09:29

Sinds een gallerijflat als woning is aangemerkt, is het woningbezit dramatisch gestegen.

CoJoNes | 27-01-09 | 09:29

.. zapper | 27-01-09 | 09:25
Maar natuurlijk, wees welkom.

dr.spin007 | 27-01-09 | 09:28

vangodlos, ja 30 jaar geleden. Jonge meiden doen het juist heel goed. Beter dan de jonge mannen.

saugleistung | 27-01-09 | 09:28

Goed nieuws, of betekent dit niet automatisch dat ze uit andermans woning wegblijven?

Bier-Sexueel | 27-01-09 | 09:27

Dat fotootje, Hoxha... LOL

vangodlos | 27-01-09 | 09:26

Ik wil in een groene wijk wonen, mag dat ook?

..zapper | 27-01-09 | 09:25

Carpe Noctum | 27-01-09 | 09:09
Helemaal juist!

Heb aardig wat goed opgeleide en welbespraakte Suri-kennissen die liever naast hoog opgeleide en welbespraakte medemensen willen wonen, ongeacht kleur/afkomst, dan in een Vogelaar wijkje met feestvierende asobakken en witte/zwarte tokkies.

Als neo-hippies als Ella Vogelaar iets te veel allo's signaleren die GEEN Socio-hulp nodig hebben, krijgen ze terstond een paniek-aanval...

Ahasveros | 27-01-09 | 09:23

Zo lang de allochtone buurvrouw geen nederlands blijft spreken en van haar man alleen maar gedwongen de hele dag in huis mag zitten en haar levenstaak achter het aanrecht te vervullen, zal het inderdaad niet veel worden met deze mensen in de witte wijken. Hebben ze dan ook wel voor een groot deel aan zichzelf te wijten..

vangodlos | 27-01-09 | 09:23

@Marcus toch denk ik dat jij veel liever in Rotterdam woont dan in Johannesburg.

saugleistung | 27-01-09 | 09:23

Fleauxe | 27-01-09 | 09:21
Voor de meeste bewoners van onze Metropolis houdt het leven op voorbij de A10

Lebowski Achiever | 27-01-09 | 09:23

@FrontStabber | 27-01-09 | 09:16: Man, je weet niet wat je zegt. Je zou voor de ' grap' eens een jaarverslag van de AIVD moeten lezen. Daar lees je dan dat er rondom steden als Doetinchem, Arnhem, Nijmegen en Apeldoorn halve enclaves ontstaan van Turkse en Marokkaanse medemensen.

Fleauxe | 27-01-09 | 09:21

FrontStabber | 27-01-09 | 09:16
Kom jij weleens buiten? Ik nodig je graag uit om eens langs te komen, knul.

Lebowski Achiever | 27-01-09 | 09:21

Suri's hebben ook heel vaak *nog* een huis (goedkoop, groot, op een enorm stuk land) in Labbetangetje. Bij mij om de hoek is zo'n makelaar die dat doet. Die gasten hebben groot gelijk, alleen zie ik mijzelf op m'n ouwe dag liever in Portugal. Overigens spreekt hier een zeer tevreden bewoner van een zeer gemengde wijk in een van de grootste steden van Nederland. Voor mij was die multiculturele samenleving allang een succes. Het gelul van Geenstijl adepten hierover ten spijt - dikke lul, jongens !

Niet voor Jan | 27-01-09 | 09:21

Maar kunnen we deze witte en zwarte wijken niet tot officieel overheidsbeleid maken ? Zo'n segregatiebeleid is in het verleden al eens erg succesvol toegepast in Zuid Afrika.

Marcus Porcius Cato | 27-01-09 | 09:20

"Tussen 1998 en 2006 steeg het aantal Nederlandse Surinamers met een koophuis van 23 naar 33 procent en bij de Turkse Nederlanders van 15 naar 26 procent."
Een zeer goede ontwikkeling lijkt me.

Lebowski Achiever | 27-01-09 | 09:20

CynicalBastard | 27-01-09 | 09:11
Een kennis van me heeft twee jaar terug zijn huis (hoekwoning van een rijtje van 12) verkocht aan een Turk. Die rekende inderdaad cash af, hypotheek ies haram. Waar ze zo'n pak geld vandaan halen is mij een raadsel, dat dan weer wel.

JosVerbeek | 27-01-09 | 09:18

@TheWesp,

Je bedoelt te zeggen dat je je huis altijd zwart laat schilderen, ja dat is het zelfde.

Karel Kruizenruiker | 27-01-09 | 09:17

Trouwens, wat is de Gelderlander nou weer voor bron? Alsof er in Gelderland allochtonen wonen..

FrontStabber | 27-01-09 | 09:16

Dit is meer n Topic voor ´de Gebrek aan Beter Show´ ook wel bekend als Pauw & Witteman.

Torquemada | 27-01-09 | 09:16

Daar sta je dan als Kaaskop zonder eigen woning...... moslima`s hebben trouwens vaak nog een knappa auto ook, ze hebben smaak.

saugleistung | 27-01-09 | 09:15

Witte en zwarte wijken?
Ik schilder mijn huis altijd zwart. Is dat hetzelfde?

TheWeps | 27-01-09 | 09:15

Eigenlijk is dit best goed nieuws. We wisten al dat we niet graag naast elkaar wonen en nu hoeven we daar niet meer geheimzinnig over de toen. Dinsdag 27-01-2009 zal de boeken ingaan als de dag waarop de blanke belastingslaaf werd bevrijd van het verbod op het uitspreken van een persoonlijke voorkeur.
-
Qua huizen dan. Dat we niet gelijk enthousiast worden en zo.

Fleauxe | 27-01-09 | 09:14

soort zoekt soort, zou dat natuurlijk zijn?

hersenschade | 27-01-09 | 09:14

Mooi opgelost zo. Kunnen we nu alle ambtenaren ontslaan die, met dit onderwerp als dekmantel, maandelijks een deel van ons belastinggeld opeisen?

Snorry! | 27-01-09 | 09:14

Je zou bijna zeggen: 'leve de segregatie!'
Nu nog even de PvdA aan het verstand peuteren dat ze het 'mengbeleid' achterwege kunnen laten.

JosVerbeek | 27-01-09 | 09:14

Eerder benieuwd naar de cijfers over 2007 en 2008. Hoeveel Surinamers wonen inmiddels alweer in een kartonnen deaus?

DonQ. | 27-01-09 | 09:14

Het protest van de Vereniging van Huisjesmelkers:
Eigen Melkers Eerst! Eigen Melkers Eerst!

Venesta | 27-01-09 | 09:12

Ik wou al zeggen, is het erg dat die mensen lekker onder elkaar willen wonen?
Terecht ook, als ik zelf in een bananenland, noordfrikaans land of een andere poort naar de hel zou wonen, zou ik ook gezellig bij de andere Hollandersch of andere Ariërs willen zitten. Leuk hoor, een beetje de lokale bevolking afzeiken, biertje d'rbie, met voetbal je eigen ploeg supporten, overal en nergens Nederlands praten en doen alsof je de plaatselijke taal niet spreekt, totdat het op schelden aankomt. Verder zou ik meisjes lastigvallen, ruzie zoeken met Mohammed-en-alleman, stelen en oplichten, en ondertussen zeuren dat het in Nederland zoveel beter is. Wat zou je doehoehoen?! Een restaurant beginnen als dekmantel voor m'n criminele praktijken. Dat zou ik doen. Belasting betalen? Dat dan weer niet.

FrontStabber | 27-01-09 | 09:12

Turken en Marokkanen kopen woningen?
Hoe zit dat met hypotheken en het betalen van rente dan? Ies haram!
Of kopen ze die huizen allemaal cash?
Dan zijn ze beter geïntegreerd dan ik want als Nederlander zoveel geld ineens bij elkaar harken is mij nog niet gelukt.

CynicalBastard | 27-01-09 | 09:11

Wat een kudt topic..

WalterS | 27-01-09 | 09:11

Nou nou, Zwart wit dat dan weer wel.
Joden, Buddhisten, Katholieken en gewoon nbormaal denkenden willen niet is moslim wijken wonen. Buiten dat is er ook niet aan varkensvlees te komen.

Weatherman | 27-01-09 | 09:10

Bij mij woont er niet één! :-D

Fleauxe | 27-01-09 | 09:10

in da ghettoooooooo........

SchlaffeWaffetheGoth | 27-01-09 | 09:10

ik gun ze veel grond.... daarzo in tukkitukkiland, sta ook helemaal achter ze, op zon 300 meter wel te verstaan achter een boom

protocus | 27-01-09 | 09:10

Oh... Misschien moet jij dan je koffers pakken en verkassen naar de bijlmer, of het kanaaleiland. Dan wordt de wijk daar in ieder geval iets witter!

DeBats | 27-01-09 | 09:10

Het is bewezen dat woningbezit de buurt ten goede komt: mensen spreken elkaar eerder aan als hun eigen bezit in het geding komt. Dit kan nog wel eens een hele goede ontwikkeling zijn tegen verloedering.
Helaas vindt de PvdA dat woningbezit eigenlijk vuil kapitalisme is en dat de allochtonen vooral achtergesteld, zielig en vermogenloos moeten blijven, dus daar gaan we nog meer van horen.

JeGrootmoeder | 27-01-09 | 09:10

Hoe kun je met een uitkering nou hypotheek betalen ?

jimKorn | 27-01-09 | 09:09

Dat een zwarte in een zwarte wijk wil wonen en een witte in een witte was al lang bekend.
Gebleken is dat men het gelukkigst woont in een omgeving met gelijksoortige mensen. Dus niet alleen het kleurtje, maar ook opleidingsniveau en inkomen.
.
Maar ja, wie gaat dàt de PvdA duidelijk maken?!

Carpe Noctum | 27-01-09 | 09:09

DeBats | 27-01-09 | 09:07
Oh niet dat ik allochtonen een eigen huis misgun nee

keestelpro | 27-01-09 | 09:08

Ik moet er ook van huilen. Het eerste stukkie van de dag en dan zó slecht geschreven...

;_;

Thomas Chatterton | 27-01-09 | 09:08

Omdat ik ik geen witte en zwarte wijken wil

keestelpro | 27-01-09 | 09:08

@keestelpro

Waarom?

DeBats | 27-01-09 | 09:07

ik moet hier van huilen

keestelpro | 27-01-09 | 09:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken