Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Roept u maar: boom klimmen of hout hakken?

Langharigetc.jpgNormale mensen brengen de zondag brak op de bank door om zich voor te bereiden op de nieuwe werkweek. Hippies daarentegen klimmen in een boom om die fijn te gaan knuffelen. En u kan meedoen! Of niet. Een alternatief is om zo'n boom vol langharig tuig met uw motorzaag te vellen. Mocht u nog zoeken naar een goede reden daarvoor: de boomknuffelaars zijn tegen een hoognodige verbinding (pdf-alert) tussen de A12 en de A28. Dit stuk weg moet ervoor zorgen dat de overbelaste knooppunten Rijnsweerd en Lunetten beter gaan doorstromen. Nu wordt dit deel van het snelwegennet vooral gekenmerkt door stilstaand blik. Toegegeven, er moet wat groen wijken voor het asfalt, maar daar staat ongeveer 5 uur minder reistijd op weekbasis tegenover. Dat klantvoordeel is wel een paar bomen waard!

Reaguursels

Inloggen

gewoon kunst bomen neerzetten met plak spul en ze er aan laten kleven als vliegen

civicboy | 22-01-09 | 19:52

@actionBoy: Dat gaat ook gebeuren, als onderdeel van hetzelfde pakket aan maatregelen waartoe ook het plan van de A27-en-een-half hoort. Maar daarmee help je het verkeer dat van Amersfoort naar het zuiden wil en het verkeer dat van Hilversum naar het oosten wil niet.

BramFokke | 22-01-09 | 14:49


De Geus
Dan ga je in de achterhoek wonen als je bos wil.

bijtieakumaai | 22-01-09 | 14:36

Hohoho GeenStijl. Alsof het een onvervreemdbaar recht is om met je auto door andermans voortuin te sjezen omdat je haast hebt. Een fatsoenlijk wandelparkje in de buurt is wel een onvervreemdbaar recht.

De Geus | 22-01-09 | 13:26

Amelisweerd is het laatste stukje bereikbaar groen voor 300.000 mensen. Velen maken daar bijzonder graag gebruik van (jammer genoeg vaak tegelijkertijd, maar daar doe je niets aan. Filewandelen door het landgoed is me al meerdere malen overkomen).

Ik snap werkelijk niet dat er niet gewoon 'om de Noord' een ring word doorgetrokken. 't Is al jaren van de zotte dat je eigenlijk alleen maar onderlangs Utrecht kan. Fort De Gagel wordt daar als een probleem gezien, maar als je 'm net boven dat fort langs trekt, heb je bijzonder veel ruimte, is alleen maar weiland. Daarnaast heeft de NRU daar een bijzonder brede groenstrook richting Overvecht, dus da's ook niet onoverkombaar.

Dit kunnen toch niet de beste opties zijn?

actionboy | 22-01-09 | 13:22

OK, hippies bashen is tof. Cartman heeft zijn uitwerking gehad.

1. Zoals anderen al zeiden: de meeste mensen hier die roepen 'kappen die hap, NL zit muurvast' kennen zeker het gebied niet.

2. Het is inderdaad KLOTE dat die vega idioten van Groenfront, of hoe die club ook ook heet de aandacht trekken. De verliezers zijn de echte liefhebbers van het park en omwonenden.

Dit is een probleem die ook in het Groene Hart kan gebeuren, of een ander willekeurig natuurgebied. Zolang het autogebruik zo hard groeit, blind voor de gevolgen of noodzaak, zal dit meer en meer gebeuren. Ik werk zelf in twee verschillende steden (Amsterdam/Almere), woon in Utrecht en neem altijd de trein. Geen pretje om afhankelijk te zijn van het meest autistische bedrijf van NL, maar beter dan filerijden.
Wat mij betreft: dat filerijden is gewoon een gevolg van een hardnekkige weigering om flexibel te werken (buiten die idiote fabriekstijden), thuis te werken, openbaar vervoer te nemen, of een auto te delen. 740 km file? Deal with it! Je wist dit van tevoren, dus loop niet te bitchen of die paar bomen!

Spees | 22-01-09 | 11:55

Allemaal onzin, VWS is gewoon aan het voorsorteren om de tunnelbak van de A27 te mogen verbreden. Dat kost ook een paar boompjes, maar dat zullen de boomklimmers wel prima vinden als ze daarmee Amelisweerd 'redden'

BramFokke | 22-01-09 | 11:36

Kraker hakken, mag dat ook?

Vlekje | 22-01-09 | 11:07

Mijn keuze: in de bomen. Ik weet zeker dat heel wat Aart-Jannen van Boom toe Slooten meeklimmen. Dom plan.

Uriël Fack | 22-01-09 | 10:10

keestelpro | 22-01-09 | 09:19
Gezonde en prettige leefomgeving is ook een prioriteit.
Utrecht wordt al omgeven door snelwegen en heeft zo´n beetje de hoogste uitstoot van stofdeeltjes in Nederland. Moet dat nog erger worden?
Alleen dat is al een reden om tegen nóg een snelweg rond Utrecht te protesteren.
Afgezien van de historische waarde van Amelisweerd is er ook nog het feit dat vele Utrechters Amelisweerd gebruiken voor het doorbrengen van hun vrije tijd. Zoals al eerder aangegeven gaan vele mensen in hun vrije tijd naar Amelisweerd.
Is ook broodnodig om de hectiek van het dagelijkse leven te kunnen ontvluchten, waar alleen maar het presteren en véél geld verdienen centraal staat. Alsof dat het hoogst haalbare is??
Amelisweerd moet behouden blijven zoals het nu is, het is een mooi stukje natuur en op fiets/loopafstand van Utrecht.

borderliner | 22-01-09 | 09:55

prioriteiten schmioriteiten. Als ze een snelweg in jouw achtertuin willen plempen lul je ook wel anders. Ter info: zelfs de VVD is niet zomaar voor het verzoabiseren van de gehele leefomgeving: www.vvd-utrecht.nl/actueel_348/13585/

Meer wegen leiden uiteindelijk tot evenveel of meer files omdat mensen meer gaan rijden. Flexibelere arbeidstijden en meer thuiswerken zou al veel schelen. Waarom werkend Nederland allemaal om 9 uur op kantoor moet zijn is me een raadsel. Koffie drinken en je mail checken kan je thuis ook. En voor die 1,2 miljard in het VVD bericht kan je een heel wat technologie laten ontwikkelen en implementeren die het huidige wegennet veel efficienter kan benutten.

drek | 22-01-09 | 09:51

Wat extra asfalt hier en daar kan geen kwaad, maar er is geen enkele goede reden te bedenken om een nieuwe weg op deze plek aan te leggen.

Zoals eerder terecht opgemerkt: er ligt een enorm knelpunt op de A28, en zo lang dat niet wordt opgelost leiden extra wegen alleen maar tot nog meer files op die extra wegen.

Stel dat de A28 en verderop ook de A1 worden aangepakt, dan wordt de A27 opnieuw de zwakste schakel. Een veel betere oplossing dan een geheel nieuwe weg is m.i. een verbreding van de A27 langs Utrecht + aanpassing van de aangrenzende knooppunten. Als RWS deze verbreding net zo aanpakt als die van de A2 ten westen van Utrecht (tunneltrace) hoeft het beetje groen rondom Utrecht niet te worden aangetast en neemt de geluids- en zichtoverlast van de A27 ook meteen een stuk af.

Schrijvend Zwaard | 22-01-09 | 09:51

Neem wel een stuk touw mee dan kunnen we meteen hangen oefenen.

hou-ut | 22-01-09 | 09:36

Sorry voor de bomen, maar die wegen moeten er komen!
Nederland staat potdicht er moet gewoon veel meer asfalt bij.
En helaas is dat soms bij u door de buurt of door een stukje groen.
Hee maar een snelweg door een bosgebied is niet einde bosgebied hoor.
Dat wordt dan gewoon een goed bereikbaar bosgebied met een snelweg er door heen. Trouwens over een jaartje of tien rijden alle voertuigen op electro of perslucht (heb de mijne al besteld www.mdi.lu/english/cityflowair.php) dus dan gaat dat milieugejank ook niet meer.
Sommige mensen in Nederland moeten eens nadenken wat de ECHTE problemen zijn. Ook ik als geen stijl lezer klim graag in bomen en eet graag bananen maar ik weet wèl wat de prioriteiten zijn.

keestelpro | 22-01-09 | 09:19


Theehuis het theedrinken heeft een nog slechtere naam dan de hippies.

bijtieakumaai | 22-01-09 | 09:10

kansloze kortetermijnvisie, laat ze dat geld steken in stimulatie van flexibele werktijden en telewerken.

Ballenman | 22-01-09 | 08:57

MMM, inventaris: stihl 026: check, brandstof: check, helm: check, oordoppen: check, de wil om bomen om te zagen: check, check and double check., waar zitten die hippie groenfrontlui dit weekend?

De Bosjesman | 21-01-09 | 23:48

Bomen laten staan. Die bomen zijn toch alleen maar voor de dode bomen pers. Verzin maar plan B. Jes joe ken!

laat die bomen daar maar lekker staan. zorg eerst voor een fatsoenlijke ring van utrecht.
in plaats er nog een suffe niet werkende snelweg te plaatsen zouden ze er goed aan doen de huidige eens te gaan upgrade naar de 21ste eeuw.
wat heet alles is minimaal 3baans
weefvlakken bestaan niet
ritsen hoeft nooit, van 4 naar 3 of van 3 naar 2 zorgt juist voor de files
geen gekke enkelbaans klaverbladen ed.
geen bochten die de gemiddelde burger als scherp ervaart, bouw er dus maar wat mooie viaduct ed bij
en een afrit recht laten en niet in een of andere wierde bocht, en deze ook nog zo snel mogelijk weer opdelen in linksaf en rechtsaf.
bovenstaande kan wel, maar gebeurt veelal niet. vraag is waarom niet? waar nog een hele snelweg erbij in plaats van een bestaande te upgrade. omdat corrupte bouwers en overheden nog goede vriendjes zijn? u mag het zeggen.

boylovesgirl | 21-01-09 | 22:59

Gver hoe durven die gasten straks nog in een auto te kruipen, stelletje gore hypocrieten!!!!
Maarja beter in een boom, dan bij je aan tafel!

ONS | 21-01-09 | 22:57

Ik trek niet graag partij voor hippies maar dat stuk bos moet blijven bestaan. [sentimentele mode on] Heb er vroeger altijd sneeuwkokjes geplukt [sentimentele modus off] er staat ook een pannekoekenhuis!

Gelegenheidsterroris | 21-01-09 | 22:45

niet bomenzagen niet knuffelen maar tunnel maken. met de schop. laat die hippies maar zweten dat wil ik meemaken. we willen immers niet met machines de natuur verstoren.
doe maar ja doemaaar

mieske | 21-01-09 | 22:37

Dit stuk prachtig land dient gewoon behouden te blijven. Pak de trein maar ofzo

-edit | 21-01-09 | 22:21

De autoindustrie dondert al in elkaar. Dat helpt beter tegen files dan een extra weggetje. Kortom: effe wachte, probleem lost zichzelf op.

Koos Knak | 21-01-09 | 22:15

1. Amelisweerd heeft historisch ook waarde en mag wat mij betreft blijven.
2. Alternatieven zijn niet goed onderzocht (zie rapport)
3. Jammer dat zo'n fuck-club als GronFront de actie weer kaapt, zodat normale mensen niet mee kunnen doen zonder met die linkschterroristen geassocieerd te worden. (G-F heeft de grootste bek en de hufterigste 'aksievoerders').

JeGrootmoeder | 21-01-09 | 21:58

Met luchtbuksen op de anaalspleet knallen.....!

grapjasz | 21-01-09 | 21:42


Het zit in de boom en het plakt?
Een hippie in de regen.

bijtieakumaai | 21-01-09 | 21:40

In Bunnik en Bilthoven, plaatsen die naast Amelisweerd liggen, wonen juist veel dokters en andere rijke lui dus géén hippies. En ik neem aan dat die Amelisweerd wel willen behouden.

deoudererijperevrouw | 21-01-09 | 21:25

Mensen die zeggen dat dat bos moet worden gekapt kennen duidelijk dat gebied niet. Amelisweerd en Rhijnauwe zijn de enige stukjes natuur van de stad Utrecht. Daar gaat iedereen, en niet alleen de boomknuffelaars, met hun kinderen naartoe, eerst een wandelingetje maken en daarna een pannekoek eten in het theehuis.
En wat kunnen sommige reaguurders toch belachelijk meelullen met geenstijl, geen enkele eigen mening. Als een stel papegaaien iets schreeuwen over hippies en boomknuffelaars terwijl dit niets te maken heeft met hippies. Het gaat hier over een heleboel gewone mensen die soms daar een wandelingetje willen maken en die denken dat kinderen de mogelijkheid moeten hebben zo nu en dan in contact te komen met de natuur.
Waarom kan de Nederlandse regering niet eens een flinke beslissing nemen. Als er een snelweg moet komen, prima, maar maak er iets spectaculairs van. Bouw een verdieping over de A12/A27 of leg een tunnel aan. Als de A4 tussen Delft en Schiedam meteen in een tunnel was gelegd, was dat probleem al 40 jaar geleden opgelost en hadden we die tunnel al 10 keer terugverdiend.

Ohjajoh? | 21-01-09 | 21:18

ze kunnen mij allemaal de boom in..

timmer1 | 21-01-09 | 21:08


Het zit in de boom en het piept.
Een hippie met hoogtevrees.

bijtieakumaai | 21-01-09 | 21:03

Dat wordt kuilen graven! 5 jaar lang....

Georia | 21-01-09 | 20:59

sjaakdeslinksesul | 21-01-09 | 20:39
Amen.

Elisabeth2 | 21-01-09 | 20:50

Zouden ze in Gaza nog inkomsten hebben?

gentle giant | 21-01-09 | 20:43

Dat tuig is niet voor het milieu.
Maar tegen vrijheid (mobiliteit, zelfstandige ondernemers, vrije landen zoals USA)
En dat is héél wat anders.

Merlot | 21-01-09 | 20:43

Eurotokkie | 21-01-09 | 19:07
Ik denk dat de echte stand op de eerste dag slechts 1500 leden waren. Ze creëerde een publiciteitsstunt door er 10.000 van te maken. Tja en nu moeten ze wel geloofwaardig zijn en daarom komen er p/d maar 1% nieuwe leden bij...

cwi_client | 21-01-09 | 20:43

@Basje1738 | 21-01-09 | 20:35, u vergeet "dicht bij huis werk zoeken".

gentle giant | 21-01-09 | 20:42

@borderliner | 21-01-09 | 20:36, we zouden ook die bossen aan kunnen leggen in de Achterhoek of Groningen of Drenthe.

gentle giant | 21-01-09 | 20:39

Bomen en bos zijn erg mooi. Ze stonden daar ook al jarenlang zonder iemand tot last te zijn, dus laat die bomen gewoon lekker staan. Voor deze ene keer geef ik die klimhippies groot gelijk.

sjaakdeslinksesul | 21-01-09 | 20:39

Basje1738 | 21-01-09 | 20:35
borderliner | 21-01-09 | 20:36
Jullie kunnen beter fietsen dan internetten.

LibertasSimplex | 21-01-09 | 20:38

Weg met die snelweg! Laat nou eens een keer een stuk groen waar heel veel mensen van genieten en veel gebruik van maken, met rust.
Als je niet in de file wilt staan, dan pak je maar de trein, bus of fiets, of je neemt het maar zoals het is.
Als het zover komt, ga ik niet bepaald achterover leunen. Het is per slot van rekening mijn achtertuin. Afblijven met je fikken. Anders gaan al die 'belangrijke' bedrijven maar lekker naar de Achterhoek of Groningen of Drenthe verhuizen, mogen ze daar lekker snelwegen aanleggen.

borderliner | 21-01-09 | 20:36

Er zijn echt veel mensen die best met het ov naar het werk zouden kunnen maar dat niet doen. De opstoppingen zijn het gevolg van uitgebuikte mensen die beter zouden kunnen fietsen. Verviervoudig de accijns op de brandstof, of zorg op een andere manier dat alle nutteloze auto's van de weg blijven. Dan heb je echt geen extra bypass door Amelisweerd nodig. Sterker nog, dan kan je op de A27 skateboarden en duurt het filebericht nog maar 5 seconden.

Basje1738 | 21-01-09 | 20:35

Of hippies?

gentle giant | 21-01-09 | 20:35

Of snelwegen?

gentle giant | 21-01-09 | 20:30

Zouden ze in Gaza nog bomen hebben?

gentle giant | 21-01-09 | 20:28

We kunnen het natuurlijk wel af met het huidige wegennetwerk, ware het niet dat de bevolking zo hard is toegenomen. Leg dat nu eens uit aan links dat het een ook met het ander verband houdt. statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?D...

seven | 21-01-09 | 20:25

Ze moeten gewoon illegaal kaphout verbieden, en die weg aanleggen. 2 klappen 1 vlieg.

koreapassie | 21-01-09 | 20:24

datdoeikandersnooit | 21-01-09 | 20:06
Daar heb je wel gelijk in dat het niet de enige oplossing voor de files is.

Files ontstaan meestal bij op- en afritten. Mensen gaan dan opeens langzamer rijden. Hier ligt een grote schuld bij de rijschoolhouders en de examinators.

Elisabeth2 | 21-01-09 | 20:16

ik ben gelukkig geen pauper, dus ik heb geen auto. Van mij mogen ze dus hun gang gaan, hoewel het niets zal uitmaken.

dapperebobo | 21-01-09 | 20:10

Als je nou ergens tegen bent wil toch niet zeggen dat je er als een losert bij hoeft te lopen. Tenzij je natuurlijk een losert bent natuurlijk. Laat de vorst maar weer komen. Zitten ze zo weer in een kraakpand.

de vleesgigant | 21-01-09 | 20:09

Doe es deaudvallen. Bende boomtuig.

TietLikker | 21-01-09 | 20:08

@ elisabeth
overdrachtsbelasting moet sowieso afgeschaft worden.
maar not the answer

datdoeikandersnooit | 21-01-09 | 20:06

datdoeikandersnooit | 21-01-09 | 19:51
LOL, maar dan liever een schaatspanorama. Video van schaatstocht (niet van mij) over een zijrivier van de Amstel, vlakbij waar ik woon en waar ik ook geschaatst heb. nl.youtube.com/watch?v=diHIolz5w_w

seven | 21-01-09 | 20:04

Bluto Blutarsky | 21-01-09 | 19:49
Die overdrachtsbelasting afschaffen zou een zegen voor de files zijn. Veel mensen zijn nu eenmaal jobhoppers en zouden wel willen verhuizen maar niet als daar elke drie jaar de straf van de overdrachtsbelasting bijkomt.

Elisabeth2 | 21-01-09 | 20:00

Niet kappen. Bedenk maar wat anders. Filebestrijden met technologie ofzo. Chip in de auto, allemaal even snel en vijf centimer tussenruimte. Doorgaan op deze weg betekent over twee jaar weer een file en daarna weer eens. Voor al die asfaltprofeten: Zeker geen kinderen thuis?

howthewestwaswon | 21-01-09 | 19:59

Maar een nog veel beter idee is de salarisverrschillen ongedaan te maken. Dan kan een ieder gaan doen wat hij leuk vind en goed in is. Maar dat mag weer niet want dan kunnen de rijken zich niet meer zo verrijken en aangezien de rijken bepalen wat de armen denken via de media zal dat wel een illusie blijven.

AntiSoof | 21-01-09 | 19:57

Houthakken was meer iets voor Wilhem II..

Gezalfde | 21-01-09 | 19:55

@Mr. Bator | 21-01-09 | 19:48
Ignorance is bliss in België. "amaai, da zijn toch in ene tweu bossekes?"

Framoes | 21-01-09 | 19:55

Bluto Blutarsky | 21-01-09 | 19:49
Ja en dat lukt dus niet he
Dat is nu wel bewezen.
Behalve dat verhuizen, dan, maar dat zie ik ook niet gebeuren

datdoeikandersnooit | 21-01-09 | 19:55

@Bluto Blutarsky | 21-01-09 | 19:49
Overdrachtsbelasting afschaffen zou denk ik al heel verlichtend werken. Dan kunnen de mensen veel makkelijker verhuizen. En de grondprijzen in Nl gelijktrekken is misschien ook een goed idee, inclusief de huurprijzen.

AntiSoof | 21-01-09 | 19:54

seven | 21-01-09 | 19:39
Die mega-winkelcentra oefenen een enorme aantrekkingskracht uit op de verveelde mens. Zolang dat zo is blijft men die betonbunkers bouwen en zullen er bomen voor gekapt worden.

Elisabeth2 | 21-01-09 | 19:54

@Framoes | 21-01-09 | 19:48
Overigens vandaag wel weer goeie topics.

Framoes | 21-01-09 | 19:52

Mr. Bator | 21-01-09 | 19:48
LOL eikel!

geurtje | 21-01-09 | 19:50

Die treehuggers laten werken is geen goed plan, de eerste tijd zullen ze braaf met de fiets/ov gaan, als ze wat hoger op de sociale ladder komen te staan kopen ze een autotje om vervolgens verder weg te gaan werken. U raad het al gevolg NOG MEER FILES.

verbreden van de weg daar heeft mijn inziens weinig nut, de zaak zit linksom en rechtsom vast. De reden is al lang duidelijk, teveel bewegingen (in/uitvoegen) achter elkaar. Stuk A2(nrd)naarA12(oost) is ook al niet meer te doen sinds ze de zaak gereorganiseerd hebben, verkeer wat richting arhnem moet kruist met het verkeer wat nieuwegein/papendorp in moet.

De oplossing moet men vinden in (nog)flexibeler werken, geen overdrachtsbelasting als je binnen zoveel km van je werk gaat wonen (of een belastingvoordeel) en elkaar in godsnaam het licht in de ogen gunnen en opletten. Vaak rijdt het wel door maar zit er weer eentje zich te scheren/krantlezen/lippenstift/etc met een gat waar een boeing 747 een 360 in kan doen.

Bluto Blutarsky | 21-01-09 | 19:49

In Belgie doen ze dat veel slimmer.
Als ze daar een mooi bos hebben, leggen ze er juist een weg doorheen.
Want dan hebben ze daarna 2 mooie bossen!.

Mr. Bator | 21-01-09 | 19:48

@superjan | 21-01-09 | 18:42
Ik snap spontaan al die domme filmpjes en kinderachtige grappen. Jullie doen wat het publiek wil.

Framoes | 21-01-09 | 19:48

Gaat dat ook een 'format' van PowNed worden? Mensen die aktievoeren voor behoud van natuur afzeiken? Dan ben ik gauw vertrokken.

deoudererijperevrouw | 21-01-09 | 19:48

datdoeikandersnooit | 21-01-09 | 19:44
Hee het groene hart, daar woon ik... niet aankomen svp.

Het Groene Hart van de Randstad is het grootste nationale landschap van Nederland. Het gebied waar Holland echt Holland is.
aaggelegen veenweiden, grazende koeien, uitgestrekte polders en fraaie luchten, plassengebieden en oude waterlopen. Maar ook cultuur-historisch erfgoed in oude stadjes en dorpen.
www.groene-hart.nl/

seven | 21-01-09 | 19:47

@mezelf
oef
Ik bedoelde pak er even een kaart bij of je tomtom om de logica te zien, of google maps

datdoeikandersnooit | 21-01-09 | 19:47

ff dimme ja!
Kijk hier eens naar en naar het overzicht op pagina 21 van het "duidelijk" leesbare rapport.

Dan moet toch duidelijk zijn dat de A2 vanaf Breukelen een aftakking moet krijgen naar de A 27 bij Noordeloos. Nu staat alles vast aan de zuid en oost kant van de stad, omdat de A2 en de A27 elkaar kruizen bij Ijsselstein.
En dat stukje snelweg bij Leidsche Rijn moet er natuurlijk om heen. Niet door een woonwijk die er al 2 jaar ligt. Knettergek!
Dus poten af van Rhijnhauwen en Amelisweerd.
Ik moet nog ergens naar toe kunnen fietsen met mijn kinderen vanuit Utrecht Noord Oost.
Jullie moeten je peilen richten op de Het GROENE HART maffia.
Geen Stijl kan daar nu eens geen aandacht voor zijn ;)
Maar echt, omdat het groene hart heilig is verklaard zitten wij in de rotte lucht en staat u stil rondom Utrecht.
Dat deze variant niet eens is opgenomen in deze studie zegt voldoende.
De ambtelijke projectleider van dit stuk heeft iedereen opgeroepen deze variant toch vooral in te brengen. Ze kan daar vast iets leuks over vertellen, iets met politiek niet oportuun enzo.
Bij deze herhaal ik haar oproep alhier.

datdoeikandersnooit | 21-01-09 | 19:44

kortom, wanneer begint dit land nu eens aan een actieve bevolkingspolitiek?
10 miljoen nederlanders, dat lijkt me voldoende. en een mooi streven.
*strategie in laadje terug te vinden probeert, hoe had ik dat ook maar weer bedacht? hé, daar wel het chequeboek*

geurtje | 21-01-09 | 19:43

@NoahHafra 19:37
U heeft helemaal gelijk. En totaal verkeerd van GS dat ze altijd in de eeuwigheid TEGEN de natuur kiezen omdat ze nu eenmaal rechts willen zijn.

deoudererijperevrouw | 21-01-09 | 19:42

@NoahHafra | 21-01-09 | 19:37
Lol, er groeien daar zelfs bepaalde paddestoeltjes. Heel mooie omgeving. Ik was er zelfs met de rondvaartboot over de Kromme Rijn.

AntiSoof | 21-01-09 | 19:41

Elisabeth2 | 21-01-09 | 19:29
Ik zie ook liever normale winkels, ipv megamalls en superstores. Volgens mij niet een kant die we op moeten gaan. Als de consument kiest om in gewone winkels te kopen en niet in de megamalls dan sterft die laatste vanzelf uit. Geld is een democratisch instrument, en je bent vrij om te kiezen waar je koopt, gebruik het dan ook zo. Westerman's nieuwe wereld Shop till you drop. player.omroep.nl/?aflID=7980922 over megamalls en hoe ze de oude binnenstad naar de afgrond duwen.. binnenkort ook in Tilburg..
Collum van Westerman
www.westermansnieuwewereld.kro.nl/uitz...

seven | 21-01-09 | 19:39

Ok, on topic dan maar. Sta zelf elke dag in die ellende en ben van mening dat meer asfalt niet helpt. Wat wel? Geen idee.

Raven | 21-01-09 | 19:39

@deoudererijperevrouw | 21-01-09 | 19:36
Dat is waar. Maar er werken wel ontzettend veel mensen in en rondom Utrecht, die kunnen niet allemaal een rustieke baan vinden.

AntiSoof | 21-01-09 | 19:39

Ik hou ook meer van in mijn Benz over open wegen cruisen dan van die milieu fundies en ik vind het in dit geval dan ook jammer dat zij dit verzet geheel naar zich toe hebben getrokken want dat schrikt meer gematigde mensen af. Volgens mij zijn de meeste mensen hier nog nooit op Amelisweerd geweest en weten dus niet wat een schitterend stukje cultuurhistorisch landschap dit is. Hier ligt Nederlandse geschiedschrijving in de vorm van een prachtig bos met landhuizen en lange lanen.

NoahHafra | 21-01-09 | 19:37

@Antisoof 19:32
Boswachten is ook werk. En wat dacht je van biologen, papieropruimers, pannekoekhuisjesuitbaters. Dat is toch ook werk?

deoudererijperevrouw | 21-01-09 | 19:36

@gentle giant | 21-01-09 | 19:33
Gatverdegatver. Zo een uitgeteerd door bloedarmoede geteisterd beestje noem jij lekker eten? Nou, ja eet smakelijk. Beetje rode wijn erbij om het te maskeren.

AntiSoof | 21-01-09 | 19:35

GG Dat tofu gepraat van jou was niet terzakendoend. Dat bedoelde ik.

AntiSoof | 21-01-09 | 19:34

@AntiSoof | 21-01-09 | 19:30, ok, maar ook zinnig? *even aan het laatste blanke kalfsvlees gaat*

gentle giant | 21-01-09 | 19:33

kronkelweg tussen de bomen door ... iedereen blij ... ook meer werk al die bochten ...

rioolput | 21-01-09 | 19:33

[email protected] | 21-01-09 | 19:31

Geen zak maar als jullie nu even de wereldproblematiek oplossen hier dan kijk ik even naar wat tenen ok?

Raven | 21-01-09 | 19:33

@deoudererijperevrouw | 21-01-09 | 19:29
Maar er is wel werk, dat is het punt.

AntiSoof | 21-01-09 | 19:32

Raven | 21-01-09 | 19:30
Wat heeft dat met natuur te maken...
ach laat ook maar...

saxas | 21-01-09 | 19:31

Van files STERFT de natuur harder dan van een extra snelweg.

Domme domme domme boommensen!

Makkelijk | 21-01-09 | 19:31

Wat een slap gelul over een oude boom. Bomen gaan dood, nieuwe bomen groeien, en een stronk hout is nou niet echt een reden in een stadstaat als Nederland om de vooruitgang op pauze te zetten.

Zeddegeizot | 21-01-09 | 19:30

@gentle giant | 21-01-09 | 19:27
Onder de tafel, nu al? Dan ken je me niet, ik kan maanden praten over één onderwerp.

AntiSoof | 21-01-09 | 19:30

Als die linkse bende nou eens gewoon zou gaan werken voor hun geld, hadden ze geen tijd voor deze onzin en zouden ze de noodzaak van deze verbindingsweg inzien ... Het dringt schijnbaar niet tot hun door dat al die mensen die dagelijks in de file staan om op hun werk te komen, wel degenen zijn die belasting moeten betalen waarvan dan weer de uitkeringen worden betaald ... Als de mensheid alleen uit milieu-activisten zou bestaan, zou de wereld één groot derdewereldland zijn ... Dat mogen ze zich eens realiseren ... Omhakken die bomen!

Daarom: allemaal verhuizen uit regio Utrecht. Het is verloren, het is voorbij. Geen bos, bloemen, beesies alleen maar snelweg, huizen, drukte, lawaai. Niks meer aan. Wegwezen!

deoudererijperevrouw | 21-01-09 | 19:29

seven | 21-01-09 | 19:22
Dat ziet er in ieder geval gezelliger uit dan ons huidige winkelcentrum.

Elisabeth2 | 21-01-09 | 19:29

gentle giant | 21-01-09 | 19:24
Oke, eerlijk is genoeg. Maar je zal er maar wonen: Nieuwegein; half parkje weg, Amelisweerd; half weg, Leidse rijn; weg met het beetje groen, en dat is jammer. Om over fijnstof maar nog te zwijgen.

AntiSoof | 21-01-09 | 19:28

Moest natuurlijk deze @ zijn...
Elisabeth2 | 21-01-09 | 19:25

saxas | 21-01-09 | 19:28

Lekker laten zitten en die snelweg erover heen knallen....

StijlvolRechts | 21-01-09 | 19:28

AntiSoof | 21-01-09 | 19:18
Ze hebben hier al lang geleden de ziel uit het dorp gesloopt. Alles wat enigszins oud was maar wel authentiek was al tegen de vlakte gegaan

Heet dat niet begraven?

saxas | 21-01-09 | 19:27

@AntiSoof | 21-01-09 | 19:14, leuk trouwens, iemand stemmingmakertje noemen, terwijl je onder tafel geluld bent.

gentle giant | 21-01-09 | 19:27

AntiSoof | 21-01-09 | 19:18
Ze hebben hier al lang geleden de ziel uit het dorp gesloopt. Alles wat enigszins oud was maar wel authentiek was al tegen de vlakte gegaan. Het oude dorp is nu één en al winkelcentrum met ongeïnspireerde winkels. Waar de oude boom stond wordt nu voor de tweede keer een nieuw winkelcentrum gebouwd.

Elisabeth2 | 21-01-09 | 19:25

@AntiSoof | 21-01-09 | 19:14, ik vreet het niet, kan het amper spellen, anyway, of dat stukje bos nou persé weg moet, weet ik niet.
Ik weet wel dat er een enorme vervuiling en kapitaal vernietiging plaats vindt door stagnerende uitbreiding van wegen, ik kom redelijk vaak over de A15 europoort,
( mijns inziens de slagader van Nederland distributieland ) en de A4, en dat staat gewoon muurvast.
Dan moet je keuzes gaan maken, of je zorgt dat de meuk door kan rijden, of de zooi loopt vast.
De keuze is op het laatste gevallen.

gentle giant | 21-01-09 | 19:24

Boomknuffelaars kunnen allemaal de boom in!

Zyprexa20mg | 21-01-09 | 19:21

Elisabeth2 | 21-01-09 | 19:10
En de winkels geven de mensen die daar werken en bij toeleveranciers etc tenmisnte een inkomen om van te leven, en dus iets om überhaupt te aanschouwen.
Hoopt voor Els dat het winkelcentrum een beetje mooi gebouwd is..

seven | 21-01-09 | 19:19

@Elisabeth2 | 21-01-09 | 19:10
Erg hè? In hun onwetendheid slopen ze zo de ziel uit zo een dorp. Als het niet zo triest zou zijn dan zou ik boos kunnen worden, nu alleen maar verdrietig.

AntiSoof | 21-01-09 | 19:18

Elisabeth2 | 21-01-09 | 19:10

gelukkig hebben de menschen jouw vleesboom nog om onder te keuvelen.;

Teun van het Tuinpad | 21-01-09 | 19:15

Ik zeg: Hutten bouwen.. Klim ladder een hut klim ladder bouw hut

Femtex | 21-01-09 | 19:15

Er staan vast wel een paar mooie dikke bomen bij, jammer dat particulieren daar niet mogen zagen.
Ik denk dat er zat mensen op af komen mits we het gezaagde hout natuurlijk zelf mogen meenemen.

Beëlzebul | 21-01-09 | 19:15

@gentle giant | 21-01-09 | 19:10
Eet jij dat? Klein stemmingmakertje. Laat dat.

AntiSoof | 21-01-09 | 19:14

De Denkende Mensch | 21-01-09 | 19:11

je vind je zelf natuurlijk totaal niet kortzichtig , ugh

Eurotokkie | 21-01-09 | 19:14

@ZaK-Weg | 21-01-09 | 19:09
Dubbele snelwegen zijn idd minder dom.

AntiSoof | 21-01-09 | 19:13

Gewoon net als vroeger (met de aanleg van de A27): de hippies naar de rechtbank laten komen voor een kort geding, dan tijdens het geding de landsadvocaat namens de overheid laten vragen om 2 uur bedenktijd (om de stukken goed door te nemen), en dan na die 2 uur het hof mededelen dat de zaak niet ontvankelijk is omdat "het bos in kwestie er niet meer is!"

Voor een boom gaan ze maar naar een of ander stadspark, in de Randstad moet gewerkt worden! En dus ook lekker doorgereden!

De Denkende Mensch | 21-01-09 | 19:11

Basje1738 | 21-01-09 | 18:44
Als het een gemeente goed uitkomt (geld oplevert) om bomen te kappen zullen ze het niet laten. Ook dat historische bos zal eraan gaan. Hier in het dorp is een prachtige oude boom gekapt voor weer een nieuw winkelcentrum. Die oude boom was voor velen een plekje om even te gaan zitten in zijn schaduw op een bankje en het leven te aanschouwen.

Elisabeth2 | 21-01-09 | 19:10

@AntiSoof | 21-01-09 | 19:00, excuus, dat ik u van de tofu afruk, maar we waren net zo lekker bezig ....

gentle giant | 21-01-09 | 19:10

henkdekanarie | 21-01-09 | 19:06

net als de 80KM zone rond utrecht ja dat helpt .

Eurotokkie | 21-01-09 | 19:09

@henkdekanarie | 21-01-09 | 19:06
Het voordeel van de jeugd is juist dat zij zich afzetten tegen de gevestigde orde die in al hun rationaliteit over lijken gaat, maar dat downplayen in slimme rapportjes met grafiekjes en tabelletjes, die weliswaar mooi ogen maar o zo valsch zijn.

AntiSoof | 21-01-09 | 19:09

AntiSoof | 21-01-09 | 18:58
Die alternatieven laten al geruime tijd op zich wachten trouwens.
-

Daargelaten, ook al rijden die blikken op bio-ethanol, aardgas, bier, zonlicht of lauwe zeik, ze moeten nog steeds over dat stuk asfalt. Of wil je zeggen dat we allemaal met de trein moeten?

Zouden we allemaal en masse met de trein gaan, dan zijn er a) niet genoeg treinen b) niet genoeg grote stations en c) niet genoeg spoorlijn. Welke dan ook weer verbreed, uitgebreid moeten worden e.d.

Nee, het einde is nog niet in zicht ben ik bang. Tot die tijd eerst maar eens verhogen van de snelweg (dubbellaags) dan wel verbreden..

ZaK-Weg | 21-01-09 | 19:09

cwi_client | 21-01-09 | 19:03

ze zijn zeker druk bezig om die teller te maken of wil je zeggen dat
dit de echte stand is .

Eurotokkie | 21-01-09 | 19:07

Weegt de vermindering in de co2 uitstoot voor die bomeknuffelaars niet op tegen een strookje bomen? Ach, zeer waarschijnlijk kunnen ze überhaupt niet rationeel nadenken.

henkdekanarie | 21-01-09 | 19:06

Ik pleit voor Rutger filmpje. Waarom duurt t zo lang voordat er weer een 'reportage' komt? Snap heus wel dat er drukte is ivm powned. Maar als je ze verwijst naar geenstijl.tv en ze zien alleen defensie propaganda bereik je ook maar een beperkte groep mensen. HUP DIE AUTO IN en film die boomknuffelaars!

cwi_client | 21-01-09 | 19:03

@Agent327 | 21-01-09 | 18:59
tuurlijk, net als dat er vandaag ff ruim 1k leden bij zijn gekomen, ga jij maar zeggen dat ze leip zijn.
beaumen deaud trouwens

st0mpie | 21-01-09 | 19:01

@Spees | 21-01-09 | 18:56
Mee eens. Maar er zullen wel geheimpjes achter zitten zoals belangen van dit of dat.
Trouwens, nog even en het probleem lost zich vanzelf op wanneer de olie weer onbetaalbaar wordt.

AntiSoof | 21-01-09 | 19:00

Goed, jaap gaat even wat lekkers met een half litertje knoflooksaus naar binnen squirten; altijd leuk voor de omgeving.

Jaap de Paap | 21-01-09 | 19:00

@st0mpie | 21-01-09 | 18:58
Ah, het is GS strategie.

Agent327 | 21-01-09 | 18:59

@Elisabeth2 | 21-01-09 | 18:54
tuurlijk, iedereen, maar er moest links en rechts ff wat uit, denk dat stockton in de evaluatie vandaag tegen SJ heeft gezegt dat ie vanavond een thread over hippies zou openen en dat SJ dan over squirten moest beginnen, heb je de mannen aan je kant snappie?
klasse strategie, had t niet beter kunnen verzinnen.

st0mpie | 21-01-09 | 18:58

@ZaK-Weg | 21-01-09 | 18:54
Lopen is zeker gezond. Maar we kunnen ook alternatieven ontwikkelen.
tussendoor;
Ik moest even denken aan mensen die met de auto naar de sportschool gaan en daar dan gaan lopen zonder vooruit te gaan. Of roeien zonder water, of fietsen zonder fiets. Dat is pas onnozel.

AntiSoof | 21-01-09 | 18:58

blinde kip | 21-01-09 | 18:39
Ah, ja, dan kan een file ook leuk zijn. Lekker je medeweggebruikers voor rotte vis uitmaken en zeggen dat die lullo's eens een keer door moeten rijden.

Elisabeth2 | 21-01-09 | 18:57

1. Hij gaat niet DOOR Amelisweerd heen, maar er vlak langs.

2. De weg gaat dan wel door een stel weilanden met graasbeesten, wilgen, etc. geheel ziet er goed uit, daarom lopen/joggen daar iedere dag een leger Utrechters en buitenlui.

3. *zucht* waardeloze GS bralpartij: Er protesteren nauwelijks tot geen hippies, maar vooral (rechtse?) yuppen uit Utrecht-Oost en Bunnik. Of denk je dat een uitvretende hippie hier een huis kan kopen?

Het is overigens een achterlijk plan om een weg door een gebied heen te leggen dat wordt gebruikt als stadspark. Eronder door of erom heen was zeker te duur?

Spees | 21-01-09 | 18:56

AntiSoof | 21-01-09 | 18:44
En dan loop jij naar je werk, partner, dierentuin, 'vul willekeurige reden om verder dan je dorpskern te moeten in'?

ZaK-Weg | 21-01-09 | 18:54

st0mpie | 21-01-09 | 18:52
Ik had wel te doen met SJ.

Elisabeth2 | 21-01-09 | 18:54

st0mpie | 21-01-09 | 18:52
Maar heeft zich uitstekend geweerd. Aanwinst is hij. Dat is.
Ben je zelf een beetje geschrokken van je squirt-vraag, superjan? Ineens zo stil.

Jaap de Paap | 21-01-09 | 18:53

OK, ik doe mee.

Ik zal mijn Stihl Hot Saw meenemen. Wat dat is? Een kettingzaag met 50 (!) PK.... Yep, 50 PK. In mijn contreien zeker niet overdreven......

Voorproefje? nl.youtube.com/watch?v=GX0YAcQtyBk

Snorry! | 21-01-09 | 18:52

@Jaap de Paap | 21-01-09 | 18:50
ik denk dat SJ bij zichzelf dacht laten we t vanaaf eens anders aanpakken, lag in een deuk gisteren, kreeg de hele meuk over zich heen

st0mpie | 21-01-09 | 18:52

@AntiSoof | 21-01-09 | 18:49, oorspronkelijk denken stamt dan waarschijnlijk uit Afrika, en inderdaad, er zijn weinig snelwegen en de lucht is er heerlijk schoon.

gentle giant | 21-01-09 | 18:51

@Teun van het Tuinpad | 21-01-09 | 18:46
Dat is slim. Nu nog een klein motortje erbij om de accus continu op te laden en overal zonnepanelen waar de laadstroom ook uitgehaald wordt en dan zijn we al een heel stuk vriendelijker bezig. Ik denk ook aan een opwindauto, of aan luchtdruk. Maar paard en wagen lijken me weer romantischer.

AntiSoof | 21-01-09 | 18:51

Désanne zegt: ''Wat een apen. Laten we ze negeren.''

cockroach | 21-01-09 | 18:51

st0mpie | 21-01-09 | 18:50
Kan lullen wat je wilt, maar SJ weet de stemming er vlotjes in te squirten hier ;)

Jaap de Paap | 21-01-09 | 18:50

@Jaap de Paap | 21-01-09 | 18:48

bwoeah, zo gaat t over suffe hippies, superjan komt binnen en t gaat over squirten

st0mpie | 21-01-09 | 18:50

@gentle giant | 21-01-09 | 18:46
Nou, zeker. Oorspronkelijk denken wordt niet gewaardeerd door de gewone man. Wanneer deze het even niet volgt worden deze termen al snel gebruikt, hoezo?

AntiSoof | 21-01-09 | 18:49

st0mpie | 21-01-09 | 18:47
Het GS-supersoakers team?

Jaap de Paap | 21-01-09 | 18:48

superjan | 21-01-09 | 18:42
Altijd handig, kan ze neuqen en tegelijkertijd de ramen wassen.

Superior Bastard | 21-01-09 | 18:48

Verbindingstukken zijn prima maar zo dicht op de ring betekent maar 1 ding: sluiproutes.
Erg zonde om dan het laatste stukje echt groen rond Utrecht aan te tasten.

blinde kip | 21-01-09 | 18:47

Eurotokkie | 21-01-09 | 18:44

daar ben je als ouder zelf bij.

Teun van het Tuinpad | 21-01-09 | 18:47

we squirten die hippies uit de bomen, ik denk dat als je vrouwelijk GS bundelt dat je wel een bar of 3 hebt

st0mpie | 21-01-09 | 18:47

AntiSoof | 21-01-09 | 18:43
Ja, dennengeur denk ik.

Superior Bastard | 21-01-09 | 18:46

@superjan | 21-01-09 | 18:42
Ging het daar niet in een ander topic over?

Agent327 | 21-01-09 | 18:46

AntiSoof | 21-01-09 | 18:43

Teun gaat voor de accu.
Zijn we gelijk minder afhankelijk van de grillen van sommige menschen.

Teun van het Tuinpad | 21-01-09 | 18:46

@AntiSoof | 21-01-09 | 18:44, zegt de term "wereldvreemd" u iets?

gentle giant | 21-01-09 | 18:46

@Bas PRECIES!

Sydough | 21-01-09 | 18:46

superjan | 21-01-09 | 18:42
Niet zo mieterig doen, superjan. Badhanddoekje d'rbij... klaar.

Jaap de Paap | 21-01-09 | 18:45

@superjan | 21-01-09 | 18:42, cynisme is derde, laat dat een troost zijn.

gentle giant | 21-01-09 | 18:45

Ik vraag me af of die game en internetkids ooit wel echte boom van dichtbij hebben
gezien.

Eurotokkie | 21-01-09 | 18:44

Nouwww.. Amelisweerd is niet zomaar een strookje bomen dat in de weg staat. Het is een mooi oud stuk bos en hoort bij het landgoed Amelisweerd dat een grote historische waarde heeft. Ook is het is een belangrijk stuk groen voor de bewoners van Utrecht, het wordt drukbezocht om te wandelen, hardlopen, recreëren etc. dus om daar dan maar een bak asfalt neer te gooien zou volslagen idioot zijn.

Basje1738 | 21-01-09 | 18:44

@gentle giant | 21-01-09 | 18:43
Ja, dat zou het beste zijn.

AntiSoof | 21-01-09 | 18:44

@Teun van het Tuinpad | 21-01-09 | 18:39
Dat mag heus wel. Mijn vergelijking was idd ongepast in deze. Ik liet me even gaan, uit boosheid om deze redenatie die veel mensen toepassen, zoals bv. de benzine maatschappijen, die zouden zgn een schone brandstof hebben. Of men gaat de stank van diesel verbeteren. Hoe? door er reukstoffen aan toe te voegen.

AntiSoof | 21-01-09 | 18:43

@AntiSoof | 21-01-09 | 18:36, uw stelling: geen snelweg is goed voor het milieu?

gentle giant | 21-01-09 | 18:43

wie wil dr nou een squirtende vriendin?????

superjan | 21-01-09 | 18:42

Er is op dit moment zo'n 25 procent méér areaal bos in West-Europa dan in de jaren 70. Kortom: hippies uit de boom knallen (je hoeft immers geen eikel te zijn om in een boom te hangen) en kappen die hap !

Uiteindelijk leven die uitvreters op de centen die wij bij elkaar verdienen en we kunnen meer verdienen als we minder in de file staan.

Is simple comme bonjour !

De Droit | 21-01-09 | 18:42

Gifkikker | 21-01-09 | 18:36

je zit wel op geenstijl dus verwacht nu niet dat mensen zich gaan verdiepen
hoe dat nu zit met hippies en bomen, ghe

Eurotokkie | 21-01-09 | 18:39

@Elisabeth2 | 21-01-09 | 18:09
Rusten doe ik juist als ik op mijn werk ben.

blinde kip | 21-01-09 | 18:39

AntiSoof | 21-01-09 | 18:36

vergelijking gaat volledig mank.
Maar goed, wie ben ik om de AntiSoof terecht te wijzen.

Teun van het Tuinpad | 21-01-09 | 18:39

En linkse ballen zijn nog dommer.

AntiSoof | 21-01-09 | 18:38

Ze gaan de koningin achter na, erg interessant!

Mr.News

Mr.News | 21-01-09 | 18:38

Meer snelweg is goed voor het milieu? Ja hoor, dat is hetzelfde als de volgende vergelijking. 100 gram Arsenicum is niet goed voor de mens, zelfs zeer ongezond, dus daaruit volgt dat 99 gram gezond is. Kijk hippies zijn dan een beetje dom, rechtse ballen zijn te dom.

AntiSoof | 21-01-09 | 18:36

Kameraden van Groen Front.
Ongewapend verzet is zinloos!

Andreas Baader | 21-01-09 | 18:36

Framoes | 21-01-09 | 18:27
Eindelijk iemand met gezond verstand over dit thema, alsof het alleen maar over boom hippies gaat...

Gifkikker | 21-01-09 | 18:36

Superior Bastard | 21-01-09 | 18:32

Heb gehOORd dat Pieter een deuntje op de piano mee speelt.

Teun van het Tuinpad | 21-01-09 | 18:35

Teun van het Tuinpad | 21-01-09 | 18:28
Zij heeft zojuist de bomen de te volgen tactiek ingefluisterd.

Superior Bastard | 21-01-09 | 18:32

Simpel eigenlijk: minder auto rijden! Dan kan iedereen gewoon van het mooie Amelisweerd en Rhijnauwen blijven genieten! Afgelopen zaterdag was er een demonstratie in Rhijnauwen, tegen de aanleg van een snelweg langs de Kromme Rijn, dwars door Rhijnauwen. Twee en half duizend mensen deden daar aan mee. En dat waren geen hippies en GroenFront tuig. Nee, dit waren gewoon mensen die in Bunnik en Utrecht Oost wonen en dit soort ideeen afkeuren.
Ik ben geen groot voorstander van de taktieken van GroenFront, maar de achterliggende gedachte (geen snelweg door het groen) wordt niet alleen door mij, maar door heeeeeel veel mensen hier de buurt goedgekeurd.

Sydough | 21-01-09 | 18:32

Waar wachten we nog op, weg met die bomen. Als je natuur wilt dan verhuis je maar naar buiten de randstad.

**Fietst lekker naar zijn werk (5min.).**

Callkoen | 21-01-09 | 18:30

Iemand Prinses Irene al gezien aldaar?

Teun van het Tuinpad | 21-01-09 | 18:28

gaat toch paddo's knuffelen

Oerome | 21-01-09 | 18:28

Ik vind dit een slecht plan, een mooi stuk bos vlakbij Utrecht kappen voor een beetje minder reistijd (die binne no-time weer op het oude niveau is).

Ik werd zelfs nog uitgenodigd om mee te doen, dat gaat me dan weer iets te ver. Ik ben dan wel voor natuur, maar tegen hippies.

Framoes | 21-01-09 | 18:27

neem nu een invoegstrook daar gaan mensen in het begin al invoegen al
is die strook 2 km lang , dan heb je de weefstook waar mensen de
gekste dingen doen om aan de andere kant van de weg te komen zoals stilstaan
midden op de snelweg, ugh ugh

Eurotokkie | 21-01-09 | 18:26

Zaghúúú!

a1271 | 21-01-09 | 18:26

Ik constateer dat we allemaal wel achter Cartman staan: I hate hippies!

Jhr. v. O. B. | 21-01-09 | 18:26

@Eurotokkie | 21-01-09 | 18:14, volgens mij ontstaan de meeste files bij 3 naar 2 rijbaan situaties, "bottlenecks" noemen ze dat.
Als je die oplost zie je de volgende "bottleneck", maar als je die aanpakt zal uiteindelijk een veel betere doorstroming ontstaan.

gentle giant | 21-01-09 | 18:25

>> hippies (lees: links tuig) werken niet
>> staan dus niet 's ochtends in de file
>> hebben dus meer behoefte aan bomen dan wegen

Frenky D. | 21-01-09 | 18:24

"GroenFront! oefent in Amelisweerd""
komt mooi uut, daar oefent De Groene Jaeger ook het weekend

hetluis | 21-01-09 | 18:23

.. op een goede dag zullen zelfs de bomen roepen: "hier o broeder, er verbergt zich een hippie in mijn takken. Kom en reinig dat sujet en geef het een baan".

Jan Passant | 21-01-09 | 18:22


Motorzaag zo 2009.

bijtieakumaai | 21-01-09 | 18:22

-weggejorist-

grad | 21-01-09 | 18:21

daarbij is die tijdswinst ook beter voor het milieu
maarja, dat zien die hippies niet he
daar zijn het hippies voor
doe mij maar die motorzaag !

southposter | 21-01-09 | 18:17

Kan de BOVAG niet wat leden regelen die de heren hippies wat billenkoek komen geven?

Zeddegeizot | 21-01-09 | 18:17

Ik heb gehoord dat napalm ook een goed middel is tegen demonstr... uh... bomen.

SODEP | 21-01-09 | 18:17

Opzich is extra snelweg nooit mis, alleen staat er zonder die verbinding ook al een file op de A28 Utrecht uit savonds. Dus door extra verbindingen naar de a28 toe zou het opeens beter worden? het probleem ligt een eindje verderop... zucht. trouwens, die verbinding is er nu toch ook al een heet A27, toch?
Ik hoop geheel in eigen belang dat die "optimalizatie" van de waterlinieweg niet doorgaat. Die idioten die toch alleen maar op doorreis zijn mogen van mij lekker op de buitenring blijven!

.Johnny | 21-01-09 | 18:16

GroenFront! nl.wikipedia.org/wiki/Groenfront! is Earth First en.wikipedia.org/wiki/Earth_First!#Boo...
Lekkere club weer met bommen enz.. , Volkert van der Graaf is trots
hoor.. Hun youtubekanaal.. nl.youtube.com/GroenFrontTV

Aanvankelijk dachten de oprichters erover de naam 'Earth First! Nederland' te gebruiken, maar door commotie rond het Earth Liberation Front werd in plaats hiervan de naam GroenFront! bedacht, ook om journalisten niet op verkeerde gedachten te brengen.

seven | 21-01-09 | 18:16

Als ze ff niet kijken alles neerhalen..

iPoen | 21-01-09 | 18:15

gentle giant | 21-01-09 | 18:11

neem nu die kijkfiles die los je niet op door het omzagen van een paar bomen,
er moet echt iets gebeuren aan het rijgedrag van mensen.

Eurotokkie | 21-01-09 | 18:14

stilstaand blik is zwaar milieuvervuilend en een bosje kan ergens anders worden aangepland.

mail cheauvinist pic | 21-01-09 | 18:14

-weggejorist-

Allesiestsjlegt | 21-01-09 | 18:14

-weggejorist-

Truttekop | 21-01-09 | 18:13

@Eurotokkie | 21-01-09 | 18:07, yep, duidelijk, nokken met die ontwikkelingshulp, straks rijdt heel Azie auto, dan gaan we echt kapot.

gentle giant | 21-01-09 | 18:11

Minder files is toch goed voor t milieu? Dus wat janken die hippies dan?

B0rat | 21-01-09 | 18:09

Waarom niet gewoon die hippies tewerkstellen op straffe van korting op de uitkering?
Ze zouden dan bijvoorbeeld bomen kunnen kappen.

Superior Bastard | 21-01-09 | 18:09

Mensen moeten niet zo hysterisch doen over files. Het is even een rustpunt in de dag.

Elisabeth2 | 21-01-09 | 18:09

Alleen het feit al dat er met zo ontzettend veel regeltjes rekening moet worden gehouden em dat ze (ambtenaren) zo'n lijvig (=kostbaar) rapport produceerden zonder echte conclusie! Echt te erg voor woorden. Die boomknuffelaars hebben wat mij betreft gelijk als we zo iets eenvoudigs als een uitbreiding van het wegennet aan zulke knuppels (ambtenaren) moeten overlaten dan zijn we het niet waard om uit de brand (file) te worden geholpen!

belly | 21-01-09 | 18:09

erg voor die bomen: zit er zo;n stink hippie in je, zou ik liever omgehakt willen worden

smufinnetje | 21-01-09 | 18:06

.. oproepen tot het omzagen van hippies is niet netjes, qua justitie, maar wel altijd met begrip te begrijpen. Dat het ook nog eens de reistijd 5 uur inkort is mooi meegenomen. Heel mooi.

Jan Passant | 21-01-09 | 18:04

Als die hippies even PDFje lezen moeten ze geduld hebben. De realisatie start in 2014 :) Gaan jullie maar ff 5 jaar proefzitten in die beaum.

debully | 21-01-09 | 18:03

Iets snap ik niet. Rijnsweerd werd destijds ook gekapt omdat er teveel blik stil stond. Dat werd ook een doorsteek. Wat klopt er dus niet??? GS wil toch niet beweren dat Rijnsweerd een totale mislukking was????

LoopseTeef | 21-01-09 | 18:02


Ook een hippie valt niet ver van de boom.

bijtieakumaai | 21-01-09 | 18:01

Werpt blik op ecometer in auto.
Optie 1. Bij stilstand en stapvoets rijden verbruik minimaal 20 liter per 100 km ( een liter op 5 kilometer )
Optie 2. Bij 100 km/h verbruik 5 liter per 100 km ( een liter op 20 kilometer )

seven | 21-01-09 | 18:00

ja en over 5 jaar weer wat bomen weg en zo gaan we door dit is dus echt niet de oplossing, laat mensen eerst leren invoegen en ritsen .

Eurotokkie | 21-01-09 | 17:59

Helder document, goedgekeurd.

Homer J. Simpson | 21-01-09 | 17:57

Naief en wereldvreemd.
Is trouwens erg zielig voor die boom. Straks breekt er een tak af?

Turbo Ray | 21-01-09 | 17:57

IIIIEEEEEEEELLLLLLLLLLLLL

Hippies stinken...

seBAAS | 21-01-09 | 17:56

jeweettoch? | 21-01-09 | 17:52
Ik mag toch aannemen dat je dit andersom bedoelt?

Captain Orange | 21-01-09 | 17:56

Waar kunnen we kappen en hoe laat?

st0mpie | 21-01-09 | 17:56

Ik zeg: kettingzaag knuffelen.

Biff Eagleburger | 21-01-09 | 17:55

In de stijl van Désanne van Brederode... Het zijn apen, apen hangen in bomen.

Prof_Bukmaar | 21-01-09 | 17:54

Kap nou!

Captain Orange | 21-01-09 | 17:54

.. gewoon minder autorijden zegt ie. Mogen wij dat zelf even bepalen ongeschoren bijstandshippie. Gaat eerst zelf maar eens je leven op orde brengen voordat je in zulke grote lijnen gaat denken.

The Green*Machine | 21-01-09 | 17:54

Zo consequent zijn die bomenknuffelaars ook weer niet. Ik weet nog dat die hippies in een bos naast de Efteling zaten uit protest tegen een nieuw bungalowpark. Toen het kouder werd pleurden ze op om nooit meer terug te komen. En wat gaat er eind dit jaar open? Juist, een bungalowpark. Dus doe maar die kettingzaag. Opzouten met die tofuvreters!

Dr Mastermind | 21-01-09 | 17:53

Preek voor eigen parochie dit.

Nee dus! | 21-01-09 | 17:53

Als ze er in zitten je de bomen gewoon "ringen". Dwz, stukje bast van de boom rondom afschrapen, gaat ie vanzelf dood. De rest van de bomen waar ze niet inzitten wel omkappen.

jeweettoch? | 21-01-09 | 17:52

ik help graag mee met het kappen van die bomen.

potjandrie | 21-01-09 | 17:51

En waarom de bestaande wegen niet tweelaags? er licht al aardig wat infrastructuur dicht bij elkaar en ook een weldenkend mens ziet dan dat niet de enige oplossing een weg is die ook nog extra knooppunten oplevert op juist die drukke wegen die er al liggen, dit extra traject zal niets oplossen. een dubbele laag voor alleen doorgaand verkeer maakt doorstromen wel mogelijk.

Seculatheist | 21-01-09 | 17:51

Ik zeg zagen die zooi. Laat ze in Brazilie maar minder kappen, daar zet het zoden
aan de dijk..... hier is het pure nepperij

ServerGenius | 21-01-09 | 17:50

"Dat klantvoordeel is wel een paar bomen waard!"

Hmm het onderuit halen van die hippies lijkt me al wel een paar bomen waard en als je dan toch bezig bent, kun je gelijk wel een stukje asfalt leggen ;)

Gijsie | 21-01-09 | 17:50

Gewoon negeren die gasten en beginnen met de werkzaamheden.

3 in rij kassa erbij | 21-01-09 | 17:49

De brandslang er op en laat de winterse kou de rest maar doen.

Sinar | 21-01-09 | 17:48

Omhakken die bomen. En die hippies ook. Wegbulldozeren, scheelt weer een aantal idioten.

Heil Satan | 21-01-09 | 17:48

Onkruid wieden...

cwi_client | 21-01-09 | 17:48

Kunnen ze dat klimtouw niet gelijk ff voor iets anders gebruiken, als ze dan toch in die boom zitten...

Alcoholic | 21-01-09 | 17:47

Hakken!!! Zagen!!!!

Joey1809 | 21-01-09 | 17:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken