
Even terugkomend op
dat incident op oudejaarsnacht op station Rotterdam Alexander waarbij een 19-jarige jongen werd geschept door een trein en een ander ernstig gewond raakte. Opvallend was dat de politie vrijwel onmiddellijk na dit drama bekend maakte dat er hier sprake was van een noodlottig ongeval. Geen woord over de toedracht, want anders zou je daarmee een hele groep in de hoek zetten, die het toch al zo moeilijk heeft in Nederland. de Marokkanen. Bovendien, zo stelde de politie, is er van een achtervolging op het spoor nooit sprake geweest. Gewoon een noodlottig ongeval. Volgens de politie zou Kevin, de 21-jarige jongen die zwaar gewond raakte aan beide benen, dit direct na het ongeval notabene zelf hebben verklaard. Vandaag lezen we in de Azijnbode een
toch iets andere versie van het voorval. Zo vindt diezelfde Kevin dat het drama kan worden toegerekend aan twee Noord-Afrikaans ogende jongens. Ook vindt hij dat de politie te snel heeft geoordeeld dat er sprake was van een noodlottig ongeval. Kevin heeft inmiddels aangifte gedaan van mishandeling met als gevolg zwaar lichamelijk letsel en staat een revalidatie van een jaar te wachten. De politie blijft echter bij haar lezing dat het een ongeval betreft. Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen. Wel oppassen voor passerende treinen...
Reaguursels
InloggenNederland; Het land dat zichzelf beschouwt als een democratie maar in feite niks anders is dan een verbloemde dictatuur!! Neem deze case nou als voorbeeld...
doet het zelf wel: -weggejorist-
Verschillende geuigen zeggen dezelfde dingen en ik vind het een +1 voor de azijnbode. Zijn er geen bewakingscamera's op dit perron? Beelden hoef ik niet te zien maar de politie wsl wel. Klusje voor de stadsmariniers.
Pliesie moet toch ook de klap voelen? Aant werk =)
Gewoon oppassen mensen als jullie op de trein staan te wachten vlak voor de onderbroken streep van het perron. Vooral als er flippende Marokkanen achter jullie staan.Een ongeval is dan zo gebeurd..........
Geert kom er maar in...
ach ja je kan een fin wel uit de wilde moestijn halen
maar een wilde woestijn niet uit en fin halen.
altijd maar met het geweld van hun (finnen)
daardoor is wel een jongeman om het leven gekomen
ik zal dat volk nooit begrijpen en steeds meer door gaan haten,
tenminste als dat mogelijk is want ik haat ze nu al erg veel...
Op marokko.nl is er ook stevig gediscussieerd, met reacties varierend van volslagen idioot tot redelijk rationeel. Op www.campus.tv/?p=8789 staat een ooggetuigeverslag
-weggejorist-
jullie ook hier? | 20-01-09 | 21:38
Wel eens gehoord van oorzaak en gevolg? of heb je geen wiskunde gehad op school?
Het verhaal overtuigt niet dat de mannen van finse komaf direct schuld hebben aan het treinongeluk. Dat het de zoveelste opgefokte irritant groep kutgasten is, doet daar niets aan af. Feiten en meningen graag scheiden.
@seven | 20-01-09 | 12:15
Jawel, het lijkt hier heel erg op Noord-Korea. Er is ook hier een regentenkliek die de deksels op heel veel doofpotten houdt. En dit is er weer een. Je hebt gelijk, die camerabeelden moeten we zien. Openbaar maken!
Misschien moeten we Ella Vogelaar vragen om zitting te nemen in een nog op te richten commissie die deze kwestie gaat onderzoeken?
-weggejorist-
Wat een verschrikkelijk verhaal van deze jongen........ Maar het vermoeden van mij en veel mensen hier was dus helaas waar.
Hopelijk kunnen de daders worden veroordeeld voor op zijn minst: dood door schuld. Doodslag zou beter zijn maar heb er een hard hoofd in of deze gast/gasten überhaupt worden veroordeeld ............
Als recht wijkt voor politieke correctheid, aka: onverschilligheid of angst. Dan wordt het tijd om in te grijpen.
Dit was me trouwens vanaf het begin al duidelijk.
Volstrekt idioot hoe de politie met dit soort zaken meent te moeten omgaan.
@ Salsadippert | 20-01-09 | 11:46..
Inderdaad.. of neem nu de uit de hand gelopen demonstratie van Marokkanen voor Palestijnen, afgelopen weekend op de Rotterdamse Binnenweg.
Toevallig was er een AD-fotograaf in de buurt, maar de politie gaf hier dus geen persalarm voor.
Nu Opstelten weg is is het een beetje anders in Rotterdam. Niet dat ik daar Aboutaleb de schuld van geef, eerder de angst en besluiteloosheid bij z'n ambtenaren.
ies koeltoer
-weggejorist-
Aboutaleb dringt op deze manier het vandalisme terug,de politie moet een zo gunstig mogelijk rapport opstellen,en na een jaar zijn het juist de autochtonen die voor de meesten overlast zorgen.Kijk dat is besturen,door een Marrokaan.
Val effe lekker deud.
Kippenvel.
'Ze wachten vergeefs op de trein van 6.42 uur naar Rotterdam Centraal. '
Maar begrijp ik goed dat als de NS gewoon de treinen normaal op tijd liet rijden, het hele voorgeval niet eens was voorgevallen?
-weggejorist-
Matthijs_m | 20-01-09 | 18:36
Ze kennen het gezegde "wilt u niet wat u geschiedt, doe dat ook een ander niet" niet.
En zouden ze dat gezegde wel kennen door middel van een inburgeringscursus dan nog zouden onze finnen daar niet naar handelen.
Gebrek aan zelfkritiek, gebrek aan zelfkennis en een schromelijke overdreven, door Groen Links en anderen aangewakkerde, eigendunk.
Mezelf 18.27
naar = van
Marokkanen zijn echt probleem #1 in Nederland. Ik zit in de klas met ongeveer 55% Marokkanen alleen zijn deze Marokkanen niet een groot probleem (ik zit ook op het vwo) alleen wat me wel echt opvalt is dat ze niet tegen hun eigen grappen kunnen
dat is dan misschien ook de reden van de dood van deze jongen. ik heb ook wel eens gehad dat ze me voor tatta ofzeau uitscholden en dan zei ik van laat je kameel uit ofzeau en dan staan er na school ineens 25 marokkanen voor je.
Tuig.
Sikkeneur | 20-01-09 | 12:43
Gek toch dat jij altijd wel uitgaat naar die versie die in jouw islamofiele kraam van pas komt...
Ja jongens, we zouden toch niet willen dat het feestje van Aboutaleb's installatie op 5/1 wordt verstoord door een 'incident'?
Deze is voor het ongeschoolde tuig wat snacht's ronddwaalt op station's om te slopen roven en provoseren. pak je ''gansta'' ballen op en ren de lampen tegenmoet..
Om eerlijk te zijn zou ik juist denken dat een krant als de Volkskrant er een betuttelende (lees: Mocro's uit de wind houden) draai aan zou hebben gegeven.
Maar je hebt wel iets om aan je kinderen te vertellen
moe de loos | 16:17
ik ken Kevin en ik weet zeker dat hij zichzelf recht in de spiegel kan aankijken. Ik hoop dat die marokkanen dat ook kunnen maar heb daar grote twijfels over!!!
--> Twijfel er niet aan, die gasten rationaliseren dat weg onder de bekende "het zijn ongelovigen/minderwaardigen varkens" en zo heeft Mohamed (noc/nsf) het gewild.
Tsja, ze voelen zich alsof ze ook in bezet gebied leven, dus dan is het meer zelfverdediging, tog?
hier word ik echt zo boos om als ik dit lees.
borderliner | 20-01-09 | 13:38
ik ken Kevin en ik weet zeker dat hij zichzelf recht in de spiegel kan aankijken. Ik hoop dat die marokkanen dat ook kunnen maar heb daar grote twijfels over!!!
Wen maar vast aan de gedachte.. Binnen een jaar of tien een burgeroorlog. NL zal trendsettend zijn in EU
Je kan geen krant openslaan, naar opsporing verzocht kijken (100%) of de lijst met koppen bekijken die door de politie worden gezocht, het zijn altijd die kut Marokkanen. Ik word doodziek van die gasten... BRAAAAK
Volgens mij is ook dit de schuld van de maatschappij.
bah bah
Aan de politie heb je zoiezo al weinig in NL
Mjeh...
Kan zijn dat de pliesie weer es liever lui dan moe is (zou niet de eerste keer zijn), kan ook zijn dat Kevin een attention whore is. Zou tenslotte ook niet de eerste keer zijn dat mensen hun verhaal opeens aanpassen als ze hun naam teruglezen in de krant.
Ik hoor het wel als de aap uit de mouw is.
-weggejorist en opgerot-
Leve de revolutie weg met de corrupte machtgeile ambtenaren, ze zuigen ons leeg tot op het bod.
En telkens is het weer dezelfde groep van "Noord Afrikaanse afkomst" die
keer op keer in het nieuws komen met de meest LAFFE acties, of het nou
weer een oma is, of een bus vernield, of straatterreur in de steden, of vernielingen
hier, of uitingen tegen de joden, of verstoring van de dodenherdenking, of het
zinloos geweld plegen, of de auto inbraken, of de winkel overvallen, of het stelen
van een tasje uit de auto. Waarom zouden wij respect voor hun moeten hebben, ze
verdienen geen respect, wat ze wel verdienen zal ik maar niet vermelden.
Wanneer hebben we er nou eens een keer genoeg van?
Wanneer gaan WIJ NEDERLANDERS hier nu eens een keer iets aan doen?
Moeten er nu echt mensen uit de bevolking hier zelf iets aan gaan doen? Voordat de laffe politiek eens een keer hun linkse hoofden uit hun linkse konten trekken?
Als het volk besluit actie te nemen is het te laat heh! Denk aan de bruinhemden!
zoveelste schuif-maar-snel-onder-de-knuffelmarokkanenmat-gevalletje
Lewis | 20-01-09 | 14:53
LOL om ajax.
Ik begrijp het allemaal prima, qua hetze en zulks, maar ik wil wél graag een goed onderbouwde mening lezen. Een beetje brullen in de ruimte kunnen we allemaal, dat hoor ik wel in de kroeg, als na het alcoholgebruik direct het IQ twintig punten daalt. Hier verwacht ik een discussie op niveau met weldenkende figuren, die niet steeds hoeven te vragen waarom hun vorige reactie is weggejorist. En als die dan voor Ajax zijn, ach. Die zijn tenminste nog in de race voor het Kampioenschap (itt PSV) en de winnaar zal achteraf wel gelijk hebben.
@Jacobus Matamoros | 20-01-09 | 14:34
Heb je dat artikel niet gelezen waarin een woordvoerder van een Marokkaanse jongerenorganisatie claimde dat Marokkaanse jongeren in Rotterdam zich zo verbonden voelden met Palestijnen omdat ze het gevoel hadden dat "ze ook in bezet gebied leven"? Ik heb me kapot gelachen, want als er iemand in Rotterdam agressief doet en intimiderend gedrag vertoont (zoals de IDF soldaten dat schijnen te doen in Israël en bij grensposten) zijn het wel de Marokkanen.
Tegen beter weten in hoop ik dat zoveel mogelijk pluche-zitters in DenHaag het reaguursel van "Het Mes" zullen lezen.
Niet dat het bij die laffe bende veel zal uitmaken,maar toch...
"Hulde,couteau".
Liegen moetje alleen doen als het niet opvalt. Lutsers ontslaan dus. Het is altijd het zelfde liedje. Al eens een reportage van bv een brand gezien zonder het vaste commentaar "er zijn geen schadelijke stoffen vrijgekomen"? Zelfs als je een lepel rechtop kan zetten in de benzeenwolken?
Het zelfde geld voor "incidenten" met finnen.
Mensen wordt wakker en stem nu eens niet traditioneel de komende verkiezingen!
Doegdoeg, zwaaizwaai, Veel plezier in de Marokkaanse bak, een jaar of 30.. Onee, sorry, we leven natuurlijk in Nederland. Jongens, balen, kan gebeuren Volgende keer beter opletten!
@ dosis
Ja maar, ik geef een voorbeeld waar ik mezelf bij betrek, en ik ben nou eenmaal Ajacied. Maar als ik gelijk heb, begrijp je dus ook waar die 'hetze' tegen Marokkanen vandaan komt.
Jacobus Matamoros | 20-01-09 | 14:48
Zijn we het toch nog een beetje eens. Mooi heur. Ik ga dubbelvla eten.
@dosis
Ik doe wel vaker genuanceerd hoor. Inzake de multiculturele kwestie probeer ik echter te waken niet te verdrinken in de nuance en de essentie uit het oog te verliezen. Ik moet zeggen dat ik niet had verwacht het in zo'n grote mate eens te zijn met uw reactie. Inderdaad stapelt onze regering fout op fout. Pappen en nathouden is wat mij betreft echter geen optie meer, het wordt tijd terug te slaan, letterlijk en figuurlijk. Ik kan u namelijk 1 ding vertellen over de aard van het volk uit het rifgebergte: eenmaal gewonnen land geven zij nooit terug. Het is dan ook met grote spoed dat wij moeten stoppen de problemen te bagatelliseren en onze waarden in de uitverkoop te zetten, voor onze tolerante cultuur daadwerkelijk is uitverkocht en onze progressieve waarden gecorrumpeerd door een 7e eeuws dogma.
Nu houd ik hier op met reageren, mijn hoofd kan de frustraties van het multiculturele drama niet langer dragen.
@ rijk | 20-01-09 | 14:38
Al onze buitenlandse vrienden zijn in zekere mate slachtoffer van het beleid van de PvdA.
Lewis | 20-01-09 | 14:25
Je hebt gelijk en dat weet je best. Maar om dan Ajax als voorbeeld te nemen is wel weer erg makkelijk... PSV-hoolies kunnen óók heel goed rellen!
Jacobus Matamoros | 20-01-09 | 14:22
Volstrekt mee eens Jacobus! Het politiek "correcte" wegkijken leek even niet meer te mogen maar is weer helemaal terug.
@Jacobus Matamoros
Dat ze in de slachtofferrol konden kruipen is hun gezegd door extreem-links als sp, gl en pvda. Zelf waren ze niet op de gedachte gekomen.
wat denkt de Roermondse PvdA hier van?
Jacobus Matamoros | 20-01-09 | 14:22
Je hebt gelijk als je zegt dat mijn verhaal een linkse tint heeft en links met rechts wil vergelijken. Ik ben ook van de nuance en probeer het grote plaatje te zien. En in dat grote plaatje is ruimte voor én een falende bevolkingsgroep (jonge Marokkanen) én een falend beleid aangaande diezelfde Marokkanen. Wat voor mij ook meetelt is het gedrag van de overheid. Zogenaamd superieur van moraal, maar ondertussen [bouwfraude, Irak en Afghanistan, verkoop nutsbedrijven, cordon sanitair rond Wilders]...
Je kunt het één niet los zien van het ander. Trickle-down-morality.
`
"Waar het hier om gaat is achterlijke kereltjes uit een achterlijke cultuur met een achterlijke moraal, ondersteund door een achterlijk dogma, diep gepenetreerd in een post-moderne, overtolerante, progressieve samenleving."
`
Zij doen het en wij laten het toe. Wij spreken er schande van, maar laten we in vredesnaam niet hetzelfde gedrag vertonen, want dan zijn wij ook verfoeilijk bezig. Oh oh oh.
Waar het mij om gaat is dat we allemaal de mond vol hebben van de etterbakken op straat, maar dat niemand met een structurele lange-termijn oplossing komt. Pappen en nathouden óf terugsturen; meer smaken zijn er niet.
Rigoureus snijden in de bestaande machtsstructuren, eerlijke politici aan de macht, meer aandacht voor opvoeding en scholing. En: zelf af en toe eens een tik uitdelen op straat, desnoods met tien man, tot we het probleem vakkundig en naar tevredenheid hebben aangepakt.
`
"Eenmaal zal ik mij verwaardigen genuanceerd in te gaan op uw schrijven."
Dat mag ook vaker.
@Framoes
Klopt. Maar wat ik mij altijd afvraag: zou dat tuig zelf weten dat ze in de slachtofferrol kunnen kruipen? Ikzelf denk namelijk altijd dat ze daar te dom voor zijn, dat zou betekenen dat ze zichzelf écht zielig en gediscrimineerd voelen.
Ik wist het ik wist het ik wist het.
@borderliner | 20-01-09 | 14:08
Ik snap je punt, maar ben het er niet mee eens. Het is niet allemaal "onze" schuld. De 1e generatie was laag tot niet opgeleid en daarom kwamen ze niet verder dan ongeschoold werk. Zij hebben vervolgens hun kinderen niet meegegeven dat een opleiding belangrijk is als je in Nederland hogerop wil komen. Laat dit een aantal generaties doorgaan en je hebt een generaties doorgaan en je hebt ongemotiveerde mensen die overal maar tegen aan schoppen om het schoppen, en door de redenatie dat "wij ze geen kans hebben gegeven" lekker het gefrustreerde slachtoffer kunnen spelen.
En nu ben ik klaar.
@progressief
Ze hebben mijn mailadres
@dosis
Geeft niks, voor jou 10 anderen die het wel lezen.
Wow, wacht even.
Rotterdam zeg je? 2 Noord-Afrikaanse heren? Nieuwe burgemeester?
Gewoon de zoon en een 'homeboy' van Aboutaleb,
@ dosis
Ik ben nog wel benieuwd naar je reactie op mijn vergelijking met voetbalsupporters.
Zinloos geweld van melkchocoladekleurige medelanders, dus.
Ja dat ga je als politie natuurlijk niet onderzoeken want daar komt maar narigheid van.
"Een stelletje rifapen jaagt twee Nederlanders de dood in"
Hier ben ik gestopt met lezen.
@ HetMes | 20-01-09 | 14:18
Je zou iets met je talent moeten doen. Reacties op een website tikken, ofzo.
@dosis | 14:06
Eenmaal zal ik mij verwaardigen genuanceerd in te gaan op uw schrijven. Wat u hier doet past perfect binnen de heersende linkse moraal van bagatelliseren en kwaad met kwaad vergoeilijken. Ten eerste doet de minderwaardige moraal en spreekvaardigheid van de onderlaag der Nederlandse bevolking niets af aan de problemen die inherent zijn aan de multiculturele samenleving.
Daarnaast legt u de nadruk hier vooral op het gebrek aan een gedegen opvoeding, ik moet u nageven, hier ontbreekt het zeker aan bij onze jonge Marokkaanse medelanders. Toch gaat het hier niet zozeer om het falen van hun 'opvoeding' of het eveneens falen van inheemse jongeren.
Het gaat hier om het door de veel jonge Marokkanen vertoonde gedrag, dit gedrag staat namelijk in geen vergelijking tot het gedrag van hun inheemse leeftijdsgenoten. Deze jongens worden thuis behandeld als prinsjes en zo ook gedragen zij zich op straat: als stompzinnige, arrogante hovelingen met een flinke dosis opgekropte agressie. In hun arrogantie eigenen zij zich straten, buurten en wijken toe. Met hand en tand verdedigen zij hun territorium, zonder enige vorm van mededogen of respect voor andere mensen.
Natuurlijk is dit gedrag deels te wijten aan de opvoeding, de opvoeding is hier echter niet het voornaamste probleem. Waar het hier om gaat is achterlijke kereltjes uit een achterlijke cultuur met een achterlijke moraal, ondersteund door een achterlijk dogma, diep gepenetreerd in een post-moderne, overtolerante, progressieve samenleving. Zij zijn voor onze vrede, veiligheid en vooruitgang als een kanker die tot op de laatste cel uit moet worden gebrand,
Ik spuug op dat smerige tuig met hun smerige ideëen en bovendien op de hele linkse kerk die uit pure lafheid volstrekt onacceptabel gedrag keer op keer bedekt met de mantel der liefde, begrip en nuance.
@dosis | 20-01-09 | 14:06
Ik zeg ook niet dat dat echte cijfers zijn, maar ik probeerde een punt te maken. De officiële cijfers zullen dan ook lager liggen wat ettertjes betreft. Het feit blijft wel dat het grote merendeel van onze Marokkaanse immigranten Berbers zijn, een volk dat niet alleen hier, maar ook in Marokko bekend staat om zijn primitieve (naar onze maatstaven) en agressieve gedrag. Mijn ervaringen zijn in 80% van de gevallen dat ze constant bezig zijn met intimidatie en agressie. De zogenaamde Pro-Palestina demonstraties zijn ook een goed voorbeeld. Ze liepen stuk voor stuk uit op jongeren die antisemitische leuzen scandeerden en mensen die in de buurt waren intimideerden. Het zijn geen op zichzelf staande incidenten meer, het is typerend gedrag dat veelal door Marokkanen wordt gebezigd.
Als je een VMBO'er bent, ben op z'n oudst 16, dus dan vind ik het niet heel gek dat je ouders af en toe bijspringen. Van je baantje als vakkenvuller kan je niet altijd gelijk je boetes betalen. Mijn ouders schoten ook wel eens geld voor, of betaalden een deel van de boete als ik het zelf niet helemaal kon betalen. Dit heeft voor mij weinig met verantwoordelijkheid zelfreflectie te maken, omdat mijn ouders me wel op mijn flikker gaven als ik iets fout had gedaan. In tegenstelling tot de eercultuur van de Marokkanen, waarin dingen gewoon worden ontkend, en dan niet zijn gebeurd. In hun ogen dan.
Misselijk word ik hiervan! Een stelletje rifapen jaagt twee Nederlanders de dood in en onze eigen politie roept meteen dat het een ongeluk is, 'om de lieve vrede te bewaren', 'de boel bijelkaar te houden', 'niet te stigmatiseren', 'bepaalde groepen niet in een hoek te zetten', of meer van die laffe linkse lulkoek, terwijl het natuurlijk gewoon censuur van een omhoog gevallen politieagentje met een streepje meer met als werkelijke gedachte 'dit staat niet goed op mijn CV', 'dit past niet bij het beeld wat wij willen dat u van marokkanen heeft', 'dit leidt maar tot persconferenties en vragen uit Den Haag' en meer Cohenachtige volksmennerij. En de marokkanen, die lachen in hun vuistje, omdat ze weer in bescherming genomen worden door onze eigen politie, die er toch zou moeten zijn om Nederlanders te beschermen tegen dit soort tuig.
Goed voorbeeld ook weer van dat de polite liever een oogje toeknijpt en doet alsof er niets aan de hand is, dan dat ze een keer hun werk en morele plicht doen en het recht handhaven. Sterker nog, ze geven deze omgekomen jongens zelf de schuld: 'Eigen schuld, dikke bult. Had je maar moeten uitkijken! Niemand dwong je het spoor op te lopen, toch...?' En dat is niet alleen een klap in het gezicht van de nabestaanden, waar ik mij als Nederlander ook bij voel horen, maar natuurlijk ook de makkelijkste manier om met dit soort problemen om te gaan. Je geeft gewoon Nederlanders de schuld, want als ze naast hun werk of opleiding al tijd hebben om te protesteren in een andere vorm dan stille tocht ('als ze maar geen lawaai maken, want dan kan ik Goede Tijden niet volgen, en dan laat ik ze onder het mom van opruiing gewoon oppakken'), internetreacties of anonieme polls, dan dreigen gewoon celstraf en strafblad; weg carriere, weg opleiding, weg respect van je vrienden en familie. En deze wetsdienaren, maar ook politici en rechterlijke macht, weten donders goed dat het schorem wat ze bohoren aan te pakken bepaald niet vatbaar is voor deze argumenten; tig procent werkt sowieso niet, achterneef A. heeft een HAVO-diploma en is daarmee de uitzondering van de buurt, en als je nog geen handboeien om je 12-jarige polsjes hebt gehad, ben je toch maar een mietje en hoor je er absoluut niet bij. Is natuurlijk ook goed voor de cijfers bij de uitdeelrondes in Den Haag. 'Kijk eens, allochtonen-gerelateerde misdaad is in onze stad afgenomen, dus ons beleid werkt! We zijn een voorbeeld voor Nederland! Hulde voor ons! *handje op voor extra miljoenenvoor projecten, trapveldjes (=hangveldjes met als extra bonus de kans om jongetjes die daar willen voetballen ervanaf te trappen, vandaar [bold]trap[/bold]veldjes), theehuizen, maagdenvlieshersteloperaties*'
En wie betaalt het gelag voor het gebrek aan ruggegraat (fuck nieuwe spellingen!) en realiteitszin bij het overgrote deel van de ambtenaren bij onze drie machten? De rechters zelf, die 85% van hun tijd aan draaideurcriminelen kwijt zijn, en daarmee zoveel uren moeten maken - en maar klagen daarover! - dat ze geen idee meer hebben wat er in de maatschappij gebeurt, behalve wat ze in hun Volkskrantje - van wie dit bericht wonderwel kwam(!!!) - lezen tewijl ze 's ochtends met de broek op de enkels een bruine trui breien, en ineens, na de ene na de andere crimineel met een aai over de bol weer de straat opgestuurd te hebben, allemaal gewetensbezwaren hebben als de wet ten behoeve van de leefbaarheid in dit land dreigt te worden aangepast? Grantengordelgajes a la Witteman, Groenteman en van 't Hek dan, die vanuit hun werkkamertjes met genoegen de oogkleppencatalogus doorbladeren - 'Nieuw! De NIMBY Oogklep Multikul 2009! Als het nobel klinkt, is het goed! Het zal uw tijd toch wel duren! Inclusief handige Hitler-referentie-kaart met mooie one-liners en Nazi-feiten voor wanneer u in een netelige discussie terechtkomt waar u zelf de regie niet over voert en andere mensen ook uit mogen spreken' - om vervolgens in de pen te klimmen en al die Wilders-stemmers (= smerige racisten natuurlijk) die zich Nederlander durven te noemen eens goed op hun nummer te zetten, zonder er ook maar één moment bij stil te staan dat de enige mensen die hun mening delen, mensen zijn die ook geen idee hebben wat er 's avonds op straat gebeurt, of hoe laag het percentage Nederlandse vrouwen in de grote steden is dat nog niet voor 'hoer' of erger uitgemaakt of aangerand is, of hoe ernstig de kwaliteit van onderwijs op zwarte scholen eigenlijk is, maar wel hun eigen zonen en dochters naar de witste school van de stad laten gaan - niet dat er een zwarte school ook maar in de buurt zou zijn, 'wat denkt u wel?! Daar kan ik op de club niet mee aankomen, heur!' - en jaarlijks miljoenen aan publiek geld opslurpen om via alle mogelijke kanalen de Nederlander ervan te overtuigen dat het allemaal helemaal zijn eigen schuld is, en dat het volstrekt normaal is dat u thuis tijdens de ramadan geen biertje mag drinken, 'of heeft u geen respect voor uw medemens? Bent u soms ook zo'n walgelijke Wildersracist?' Misschien dan toch de politici, waar het vanuit juridisch oogpunt allemaal mee begint tenslotte... Helaas is het merendeel van dit ras gedwongen zich te conformeren aan de op hun moment van toetreding geldende consensus, welke onstaan is in een ver verleden van naoorlogse welwillende saamhorigheid, in de geest van 'we gaan leren van de geschiedenis! Dit mag nooit meer gebeuren!' - zonder er verder bij stil te staan dat hoewel er overeenkomsten gevonden kunnen worden tussen verschillende situaties en tijden, de geschiedenis zich nooit herhaalt omdat de omstandigheden altijd oneindig anders zijn - en dus met een kortzichtigheid waar met later versteld van zal staan, welke (de consensus dus) daardoor nog steeds voortbestaat, met als gevolg dat over het algemeen alleen politici die zichzelf een gedachtengoed uit een volstrekt andere en irrelevante maatschappij aanmaten, mee mogen doen in het hele goedebedoelingencircus.
Men mag er toch vanuit gaan dat dit tot op de bodem wordt uitgezocht. Niet nu weer politiek correct de andere kant opkijken.
Getson | 20-01-09 | 13:54
Als er geen treinen waren geweest, was Bas ook niet doodgegaan.
Jij praat ook peop zeg!
juist tuurlijk en alle andere overlast bestaat ook niet.
Wereld gasten die noord afrikanen
Jokkebrok | 20-01-09 | 13:57
Er heerst wel een bepaald eenzijdig denken hier.
Misschien dat de maatschappij zich wel te lang heeft afgekeerd van de probleem jongeren. Ook de gewone man op de straat. En dan is het zo makkelijk om de schuld aan de politiek te geven. Maar de gemiddelde man, die misschien een bedrijfje runt, heeft eigenlijk nooit een buitenlander in dienst gewild die op dezelfde hoogte staat als hijzelf. Ze mochten schoonmaken en verder hun bek houden. En nu plukken we daar de wrange vruchten van. En de politiek maar de schuld geven? Nee, want zelf waren we ergens in de vorige eeuw te beroerd om laaggeschoold werk te verrichten. Eigenlijk zijn de buitenlanders nooit van het stigma 'gast-arbeider' afgekomen.
Mijn dochtertje van 9 kwam laatst thuis met een 'Turken-mop'. Is gewoon niet meer van deze tijd, maar blijkbaar worden die nog steeds gebezigd.
Te triest voor woorden.
En nu hebben we, om de economie, onze welvaart, draaiende te houden allerlei mensen van buiten nodig. We hebben ze zelf wel, maar we hebben ze bij de vuilnis gezet, pakweg 30 jaar geleden al!!
als ik dit soort berichten lees, de reaguursels incluis, ben ik maar wat blij dat ik een doodgewone blanke sukkel ben die in en zo mogelijk nog blankere wijk woont (geen 'getint' gajes in een 300K+ wijk), dat ik hockey, schaats , tennis en ski.
Ik heb een aperte hekel aan alles wat naar racisme riekt, maar sommigen maken het ons wel érg gemakkelijk, nietwaar?
Framoes | 20-01-09 | 13:51
Ik geloof jouw cijfers niet (en met goede reden). Desalniettemin heb je een punt. Een groot gedeelte van de minderjarige vierde-generatie Marokkanen is (naar onze maatstaven) slecht opgevoed en spreekt belabberd Nederlands, met een voorliefde voor scheldwoorden.
Aan de andere kant: de gemiddelde blanke VMBO'er doet het qua moraal en spreekvaardigheid niet veel beter, wist je bijvoorbeeld dat 40% van de 'blanke' VMBO'ers bekeuringen door hun ouders laten betalen? Eigen verantwoordelijkheid en zelfreflectie is ver te zoeken, ook bínnen de landsgrenzen. Opvoeden doe je met liefde, aandacht en goede voorbeelden. daar hebben we natuurlijk een broertje dood aan als je twee kinderen alleen maar kunt bekostigen met drie banen.
Een paar uur een nieuwe Burgemeester, van bepaalde afkomst, en de Politie heeft zich al aangepast aan het regime.
Niets ten nadele van het volledige korps in 010, maar het is wel frapant, toch?
@borderliner,
Uitstekend, dan baseren we ons dus op datgene wat we voor handen hebben. Niets meer en niets minder, we moeten het er mee doen. Uitermate kritisch natuurlijk, dat wel.
Politie moet je dus ook nooit bellen. Die lullo's kunnen niet eens meer zichzelf beschermen en krijgen tegenwoordig aan de lopende band op hun flikker. En ze weten dat het makkelijker is om slachtoffers af te poeieren of als DADER neer te zetten dan om respect af te dwingen bij het agressieve straattuig. Dus voor de "welwillende" burger: knuppel in de paraplubak en watsen maar als de nood aan de man is. Denk eraan: je bent niet verplicht jezelf aan te geven en getraumatiseerde galbakken en daders zonder botbreuken gaan ook niet gauw naar de wouten.
@Ballenman
Het is inderdaad overdreven om de dood van die jongen geheel toe te schrijven aan het gedrag van dat ranzige tuig. Toch lijkt het me aan de andere kant duidelijk dat zij in deze niet geheel vrijuit gaan. Het is altijd hetzelfde met die smerige zandapen, zij kunnen zich gewoonweg niet normaal gedragen. Schijnbaar bevonden de jongens zich in het territorium van deze groep. Deze territoriumdrift, gecombineerd met het minderwaardige intellect van de zandapen, leidt keer op keer, dag na dag, telkens tot hetzelfde resultaat: onbeheersbaar en agressief gedrag. Vele mensen hebben dit gedrag met verwondingen en frustraties moeten bekopen, in dit geval heeft een jongeman de dood gevonden doordat zijn vrienden belaagd werden door een groep van deze losgeslagen wilden.
Ballenman | 20-01-09 | 13:56
Een van hen werd op het spoor gegooid/getrokken, of niet dan?
azijnseikerT | 20-01-09 | 13:51
O zeker, niets menselijks is mij vreemd. Gelukkig weet ik dat van mezelf.
@borderliner | 20-01-09 | 13:38
Uit jouw reactie begrijp ik dat je probeert om het genuanceerd te bekijken. Eigenlijk schuif je alle commotie hier terzijde als bevooroordeelde onzin. Ik constateer echter dat er iets loos is binnen onze maatschappij nml. een groeiend wantrouwen tegen alles dat politiek heet . De scheiding der machten onmiskenbaar onder druk staat en Marokkanen disproportioneel negatief in beeld komen (laat ik deze term ook maar eens gebruiken). Ik heb zelfs de indruk dat het een weleens met het ander te maken kan hebben maar dat is speculeren :).
Ik vind kortom dat jij een veel te makkelijke reactie geeft op een gebeurtenis die niet op zichzelf staat. Er is helaas maar al te vaak gebleken dat er alle reden is om daar waar Marokkanen in het spel zijn extra alert te zijn.
kunnen we asjeblieft iedereen gewoon wegmodden die godverdomme niet eens de moeite neemt om het stukje in de VK even te lezen?
ja, de naffers zijn eikels want ze zoeken ruzie, maar t slaat toch werkelijk nergens op om dan de slachtoffers, die ZELF het spoor opliepen, toe te schrijven aan de naffers?
@Hyro
Noord-Afrikanen
@dosis
Wat een walgelijk stukje politiek correct gezwam zeg. Heb je dat helemaal zelf verzonnen? "Men heeft iets tegen Marokkanen en dat moet iedere Marokkaan ontgelden." Wat lul je nou man? Dagelijks worden onschuldige mensen bedreigd, geïntimideerd, beroofd en mishandeld door die smerige kutmarokkaantjes. Het benoemen van de afkomst is dan ook totaal iets anders als het over 1 kam scheren van een hele bevolkingsgroep. Het gaat hier (helaas) om grote groepen jonge marokkanen die ons en ons land systematisch minachten en ondermijnen.
Laat ons dan a.u.b. het beestje bij de naam noemen, benoemen en afmaken, dát is wat er moet gebeuren.
Kevin heeft helemaal gelijk. Als de marokanen er niet geweest waren, was er geen dooie gevallen. Uitzetten dat tuig samen met de rest van de marokannen die in de buurt wonen.
Beste dosis,
Ik heb het woord 'buitenlanders' niet gebruikt, maar dat terzijde. Ook heb ik niet beweerd dat 'de multiculti-samenleving is mislukt', want dat is het punt van de discussie niet en dat is zo stellig gezegd ook niet mijn mening. Sommige bevolkingsgroepen vind ik een verrijking voor de Nederlandse samenleving. Maar dat 'men iets tegen Marokkanen' heeft komt dus niet opeens uit de lucht vallen, dat heeft een reden. Als er stelselmatig rellen uitbreken rond wedstrijden van Ajax waarbij onschuldige voorbijgangers in elkaar worden geramd door Ajax-'supporters,' dan vind ik het erg vervelend dat ik achterdochtig/angstig/kwaad word bekeken wanneer ik de volgende wedstrijd met mijn Ajaxsjaaltje naar het stadion ga, maar ik begrijp het wel en leg de schuld écht in de allereerste plaats bij de hooligans die het voor mij verpest hebben.
@ progressief | 20-01-09 | 13:35
Schrijven gaat me in ieder geval veel beter af dan fysiek vechten. Ik kan niet tegen geweld. Ik kan er niet tegen wanner ik op het journaal moet aanzien dat er weer zoveel onschuldigen moeten lijden.
Ik heb een gloeiende hekel aan justitie wanneer er weer eens iemand onschuldig veroordeeld wordt door gemanipuleer. Net dat stukje over Guusje Nadorst bij GS dat ze wel 4 politieagenten schorst terwijl ze zelf blijft zitten en zelfs de hoogste tante bij justitie wordt. Dit heeft niets met links of rechts te maken maar alles met carrierejagen en machtsgeilheid. Juist justitie moet integer zijn, juist de politie. En ze roepen maar dat er meer politie op straat moet maar er komen er steeds minder en steeds meer lijken ze achter burelen te zitten.
Jacobus Matamoros | 20-01-09 | 13:46
Wat zijn naffers als ik vragen mag?
Erik2008 | 20-01-09 | 13:42
Zou ik ook niet doen. Het is één van de puzzselstukjes in het geheel.
Elk nieuwsbericht is gekleurd. Sterker nog, als iemand voor de camera verschijnt, om iets te vertellen over iets wat is gebeurd, dan wordt er door diegene iets toegevoegd dan wel weggelaten. Het is de waarheid van degene waar je mee praat, of die jou informatie geeft.
progressief | 20-01-09 | 13:22
Ik las inderdaad ook iets over Bulgaren en andere verhalen het is niet zwart wit inderdaad, scusi. Een van de slachtoffers spreekt nu over 2 Marokkanen (Noord-Afrikaans) ik denk dat hij het wellicht bij het juiste eind heeft, maar als de politie camerabeelden heeft waarom dan niet (desnoods delen) openbaren om hun stelling kracht bij te zetten. Dit zaakje stinkt wel.. GS: blijven roeren...
@borderliner,
Gelukkig suggereer jij niks.
@dosis | 20-01-09 | 13:42
Ik ken best een paar aardige Marokkanen (hebben stuk voor stuk ouders uit een stad en zijn geen Berbers), maar het merendeel waarmee ik in aanraking kom zijn toch echt ongemotiveerde (qua opleiding/werk), ruziezoekende, intimiderende klootzakjes. Iedereen kan wel blijven roepen dat ik/we Marokkanen over een kam scheren, maar als 80% al er overheen is, scheer je maar 20% verkeerd. En van die 20% weet ik (en velen hier) dat ze niet tot die eikels behoren.
En dit zijn de kids, de ouders die weigeren hun kinderen normaal op te voeden of met hun hoofd nog in het Rifgebergte zitten (vrouwen zijn minderwaardig, allah is alles, ongelovigen en homo's zijn niks waard) zijn ook niet echt een waardevolle toevoeging aan onze maatschappij.
Tja er kloppen ook een aantal dingen niet in dat nieuwsbericht. Hij is bv niet 'in de kraag gepakt' door die marokkaan maar geslagen met een baksteen.
Toedels
Mijn zoon en vrienden stonden voor de kroeg, pilsje, sjekkie erbij. Kwamen een stel Marokkanen en het is weer voor de zoveelste keer raak. Alles moesten ze afgeven.
Mijn zoon stond met z'n knal oranje vest met zwarte opdruk 'NEDERLAND' achter op z'n rug in de trein. Kwamen een stel slecht sprekende moslims, hij werd uitgejoeld en uitgejouwd.
Mijn zus liep in Utrecht met haar vriendin. Ze werden opgewacht door een groep Marokkanen en werden met een mes bedreigd.
Mijn zus stond met haar fietst voor het rode stoplicht te wachten. Werd door Marokkanen bedreigd. Het wachten duurde ze te lang. Zij deed aangifte. Kreeg van de politie te horen dat ze dat maar niet moest doen, Marokkanen kunnen achter haar telefoonnummer komen.
Mijn cliënt liep achter haar rollator op de stoep, haar tasje werd met gigantisch veel geweld door twee Marokkanen op de fiets weggegrits, heup gebroken.
Nederlandse jongen van 15 werd op weg naar school van z'n lunch en zakgeld beroofd door 2 Marokkanen en 1 Turk.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is schering en inslag. En nee! Om met jouw taal te spreken Dosis, niet alle Marokkanen zijn KUT MAROKKANEN, maar het zijn er wel veel.
Jacobus Matamoros | 20-01-09 | 13:46
Hadden we eindelijk wat nuance gevonden...
-weggejorist-
Framoes | 20-01-09 | 13:40
Dat is de kern van de zaak.
@borderliner
Als je het zo bekijkt dan kun je geen enkel nieuwsbericht als feit aannemen
@ Kloppstökl Sr. | 20-01-09 | 13:35
Ik eis een rectificatie! Je doet voorkomen alsof je mij citeert. Dat had natuurlijk moeten zijn: @ seven | 20-01-09 | 13:02
Lewis | 20-01-09 | 13:33
Over de andere 'buitenlanders': dat geeft dus aan dat de multiculti-samenleving niet per sé is mislukt. Het gaat mij dan ook om het over één kam scheren van Marokkanen. Men heeft iets tegen Marokkanen en dat moet iedere Marokkaan ontgelden. Beetje laf, zeker als er alleen maar negatieve voorbeelden worden aangehaald.
Oh ja, ik ben zelf natuurlijk bijzonder blank, met rood haar en sproetjes.
@dosis | 20-01-09 | 13:32
Mocrojügend, dan kunnen we daarna de politie inzetten om de rest aan te pakken. Nu zijn ze veelal te druk bezig met "kleine" (per terroristje is het klein, maar het totaal is groot) dingen.
Zou POWNED niet een lijst kunnen maken van alle gemelde criminele feiten van de laatste 50 jaar waarbij Marokkanen zijn betrokken?
Gewoon aantal tegen tijd uit zetten.
Ben heel benieuwd hoe steil de curve loopt. Bijna 90 graden?
dosis | 20-01-09 | 13:37
Ik moet eerlijk bekennen dat je hierin gelijk hebt. Ik wilde zojuist de uitslag van de rechtszaak inzake de bouwfraude opzoeken en kwam hier op uit:
www.nrc.nl/dossiers/bouwfraude/achterg...
Het snelle handelen van de politie is op zich begrijpelijk.
Ik neem aan dat ze vrij vlot een groot aantal getuigen hebben gesproken om zich een zo volledig mogelijk beeld te vormen van de gebeurtenis.
Zeker gezien de situatie, noord-Afrikaanse, Bulgaarse en Nederlandse jongeren, waarbij de onderbuik gevoelens van sommige autochtonen een directe veroordeling tot gevolg (kunnen) hebben. Er is per slot van rekening een Nederlandse, blanke, jongen omgekomen. Als het één van de anderen(ach ja, lees dus autochtonen) was geweest, dan had GS er niet eens aandacht aan besteed. Hooguit had een reaguurder in een aangrenzend topic iets geroepen van `jippie net goed`.
Zodra dit soort nieuws bekend wordt, dan is oa. een site als GS er als de kippen bij om olie op het vuur te gooien. Want er is hier toch een grote groep, zeg maar, Fin hater. Bij Spits kunnen ze er ook wat van.
Er wordt geoordeeld, beoordeelt en veroordeeld, zonder de echte bewijzen te kennen. Men gaat af op wat men leest in de pers, op internet (noord-Afrikaans bijv.) en er wordt direct een stempel op gedrukt.
En dan het geval van de politie, die vrij snel met een verklaring komt.
Ach, als je als overheid, of politie, niet tijdig iets laat horen, dan ben je een lul want laat je het op z'n beloop, en als je tijdig iets laat horen wat men niet wil horen, ben je eigenlijk ook een lul.
Eigenlijk wilde men graag horen dat de noord-Afrikaanse jongens het hadden gedaan. Dan pas was het goed geweest. Nu is dat niet zo en wordt er gespeculeerd en geoordeeld, n.a.v. alleen maar verhalen uit de pers, inclusief GS en Spits en alle andere media.
Toch wel vreemd dat de Volkskrant met bovenstaand nieuws komt. Zou GS of Spits hier eigenlijk niet mee moeten komen? Als je toch wilt wroeten in de samenleving of hinderlijk wilt volgen, dan ga je toch niet alleen af op wat er door anderen wordt geschreven en er alleen maar opinie stukjes over schrijft?
Geldt ook voor de gratis kranten. De meeste hebben stukjes schrijvers in dienst die niet meer doen dan andere kranten lezen of internet afstruinen om hun bedenkelijke blaadjes mee te vullen.
Deze jongen, die Kevin, die nu met deze verklaring komt, kan net zo goed onder de druk van de advocaat en misschien wel ouders hebben gehandeld.
De advocaat wil misschien wel een mega-proces, met veel aandacht voor hem en een hoge geldelijke vergoeding voor Kevin, en dus ook voor hem. Daar wel eens aan gedacht?? Na bank directeuren, vertrouw ik advocaten ook niet zo erg. Zijn ook graaiers.
Ik wens Kevin alle sterkte toe en hoop dat hij zichzelf altijd recht in de spiegel kan blijven aankijken.
Hyro | 20-01-09 | 13:23
Ja als we zo gaan redeneren ken ik er ook nog wel een paar. Dan zijn Marokkaanse relschoppers gewoon weer straatcriminelen zonder achtergrond. En de bouwfraudeurs worden niet gediscrimineerd, maar de hand boven het hoofd gehouden, ondanks de tegenstand uit de samelnleving. Lijkt mij van hetzelfde laken een pak. Voor de goede vrede laten we het lopen...
@Framoes | 20-01-09 | 13:36
De bovenste alinea is overigens wat sjaak zei.
@sjaakdeslinksesul | 20-01-09 | 12:50
Hehehe... en daarom wordt zo'n portier natuurlijk kwaad. Gaat ten koste van zijn klandizie. Overigens ga ik niet naar tenten waar hangjongeren heen willen danwel binnengelaten worden.
Helaas heb je tegenwoordig meldpunten als je ergens wordt geweigerd en je denkt dat het door je huidskleur is (hangen overal reclameposters in toiletten van meldpunt geweigerd ofzo). Gelukkig herinneren velen zich de drama's bij de GetDown in Utrecht nog. Als je Marokkanen binnenliet, maakten ze ruzie en als je het niet deed knalden ze je uitsmijter overhoop.
Ik vind het niet gek dat de eigenaar z'n tent toen heeft verkocht.
Natuurlijk was dit 'noodlottig', immers de dood ten gevolge hebbend voor een van die jongens. De kop boven dit artikel slaat dan ook nergens op.
@progressief | 20-01-09 | 12:53
"de NS dat is toch een publiek orgaan, die zijn toch te wobben?"
Nooit van privatisering gehoord? De NS was ooit een semi-overheidsbedrijf met een N.V.-status, maar dat is alweer verleden tijd.
@ ecologiste | 20-01-09 | 13:30
Kijk, nu lees ik het wel. Je bent goed ik het verwoorden van mijn gedachten.
@dosis
Ik heb niet gezegd dat iedere marokkaan het land uit zou moeten. Dan zou ik niets meer of minder zijn dan zo'n "kaalkopje".
En dan nog: Surinamers, Turken, Engelsen en Chinezen zijn ook onderdeel van de multiculti. Hoor je bijna nooit wat over.
dosis | 20-01-09 | 13:05
Bingo. Hetgeen aantoont dat de samenleving dus NIET alle allochtonen maar over één kam scheert, én dat er kennelijk wel degelijk sprake is van een structureel probleem met Marokkanen. Ik snap heus de frustratie van Marokkanen wel die zich nergens schuldig aan maken, maar ik hoop dat júllie begrijpen dat ook de autochtone frustraties ergens vandaan komen.
moe de loos | 20-01-09 | 13:21
"ervaar je het ene lijfelijk en dat heeft veel meer impact "
Ja, duh. Als witte-boorden-criminaliteit ook lijfelijke inpact had, waren we er inmiddels wel klaar mee. Dat is juist mijn punt: De 'blanke' dief valt niet op en doet geen pijn. Maar ondertussen maakt hij wel een grotere teringzooi van het land dan een stel achterlijke kansloze straatcrimineeltjes. Wat moeten we nu eerst aanpakken?
Hebben we trouwens ook al een getuigenverklaring van de finnen zelf? Als ik betrokken zou raken in zoiets zou ik vast het verhaalook wel wat aandikken.
Hoor en wederhoor toch Geenstijl?
Ho ho ho, er staat marokkaans ogende jongeren, dat kunnen dus net zeau goed amsterdammers of verRotterdammers zijn geweest [/het kereltje modus]
Vredelievende mensen die niet tegen onrecht kunnen en dan ineens van dichtbij geweld zien laat in de nacht, misschien iets gedronken of anders gebruikt hebben, kunnen volgens mij volledig in shocktoestand raken waarbij ze niet een trein horen aankomen. Wanneer er geen geweld wordt uitgeoefend hoeven ze ook niet geschokkeerd te raken.
Ik vind de verklaring van de plietsie dat het om een ongeluk ging twijfelachtig, maar niet geheel onverdedigbaar. Maar dat ze er zo snel mee naar buiten komen laat maar weer eens zien dat ze vaak weinig ophebben met de slachtoffers van geweld en vooral bezig zijn met het handhaven van de orde en rust. Dat vind ik verwijtbaar.
Beetje zelf gezocht he. Die finnen zijn nogal dierlijk op dat vlak. Ofwel geef je ze hun zin, plooi je; ofwel sla je erop om te tonen dat je het meent.
Voor mensen die slaan (en niet zwaar in de minderheid zijn), zijn ze bang.
dosis | 20-01-09 | 13:23
leuk voorbeeldje, het is alleen geen realiteit en zal het nooit worden, itt. de voorbeelden van jouw vrienden..
dosis | 20-01-09 | 13:14
het zijn trouwens ook nooit rechtenstudenten of bouwvakkers die mijn zoon en zijn schoolvrienden dwingend vragen of ze nog sigaretten of wat dan ook hebben maar altijd in groepjes hangende marokkanen in 020 gaza. Maar wat jij al zei, die werken natuurlijk 's avonds, als de de pompstations overvallen of de winkeliers, want ja, je moet toch aan je geld komen voor je G-star jas of je Boss schoenen of je Bjorn Borg ondergoed en dat lukt met een gewone baan allemaal niet zo snel.
dosis | 20-01-09 | 13:14
PvdD,of je het nu met hen eens bent of niet, is een legale en legitieme (ze hebben immers zetels) politieke partij, wachtgeldregeling is ook legaal, rookverbod een doodnormaal beleid. Of je het nu eens bent met deze dingen of niet, ze passen gewoon binnen onze democratie en binnen een goedwerkende democratie zullen er altijd dingen zijn waar jij het niet mee eens bent.
Bouwfraude en overvallen zijn echter illegaal en misdadig, maar volgens mij worden bouwfraudeurs niet beschermd vanwege 'discriminatie' of omdat ze zo tendieus neergezet worden in de media. Die worden afgefikt in iedere cabaretvoorstelling, in ieder debat en komen gewoon voor de rechter.
Dit in tegenstelling tot...
Erik2008 | 20-01-09 | 13:20
Beetje makkelijk inderdaad. Bekijk het eens van de andere kant: jij gaat in Frankrijk wonen. Enkele oud-landgenoten (kaalkopjes bijvoorbeeld) valt de lokale Parijse middenstand lastig, en vervolgens wil het Franse volk iedere 'Ollander uitzetten. Terecht?
kweenie hoor, maar als ik dit verhaal zo hoor..
dan is het dus een beetje matten en schreeuwen op het spoor..
dat is niet stoer, maar ik hoor nergens dat hier mensen voor de trein geduwd zijn of zo..
The Green*Machine | 20-01-09 | 12:53
Met dank
@ seven
"Die wezen toen allemaal een kant uit, nml een groep Marokkanen die ruzie zocht, met een dodelijk slachtoffer als resultaat."
Wat ik me meen te herinneren is dat de verslagen het ongeluk niet direct als resultaat van de ruzie noemden. Met name het verslag van een meid die zich aangesloten had bij de groep kwam betrouwbaar over. Deze legde niet dit directe verband, waar jij het wel doet. Jouw recht en misschien heb je gelijk, maar je moet de eigen interpretatie wel kunnen scheiden van de getuigenissen.
Het laten lopen van deze groep in een zo vroeg stadium na een dodelijk ongeluk onder verdachte omstandigheden is zeer laakbaar. De politie ging hier in de fout en had naar mijn mening anders gehandeld als het slachtoffer een Marokkaanse jongen zou zijn. De angst voor rellen, linksom of rechtom lijkt meegespeeld te hebben. Volstrekt verwerpelijk.
dosis | 20-01-09 | 13:14
zwakke vergelijking, buiten dat ervaar je het ene lijfelijk en dat heeft veel meer impact kan ik je verzekeren! maar goed, ik wens je de ervaring toe dat je het verschil kan meemaken tussen witte-boordencriminaliteit of een bedreiging van de integriteit van je eigen lichaam. Dan spreek ik je wel. Vanavond trouwens Opsporing Verzocht: waarschijnlijk weer veel mensen met een getinte huidskleur en/of Marokkaans uiterlijk.
ThijsDoetRaar | 12:07
Je wilt naar de supermarkt en moet de straat oversteken. Je wordt geschept door een auto. Is de supermarkt dan mede schuldig? Nee he.
--> Ik ga naar de supermarkt bijna aangekomen zie ik hoe "ze" op straat met z'n vieren op Thijs zijn moeder staan in te beuken. Ik loop er naar toe om het oude besje te helpen en wordt tijdens het helpen/sussen/bemiddelen middels wat duw en trekwerk geraakt door een auto...
Doe eens niet zo raar Thijs
Misschien te makkelijk, maar toch blijf ik van mening dat dit gespuis nederland uitgegooid dient te worden.
Of topic, of toch niet....?
Op willekeurige plaatsen in steden verborgen mobiele metaaldetectoren plaatsen (zoals op vliegvelden) waar iedereen, ook hele roedels maroks, ongemerkt doorheen gaat.
Daarna hun messen en schiettuig afnemen en de bak in cq. uitzetten
De gordijnen zijn eindelijk open gegaan bij de Volkskrant?
moe de loos | 20-01-09 | 13:06
Uh huh. maar laten we dan ook even de vergelijking trekken tussen crimineel gedrag en crimineel gedrag. je zou er dus minder moeite mee hebben als jouw kind werd beroofd door 'blanken'. Dan heb"ik goed nieuws voor je: betaal dit jaar je belasting, en al je zorgen zulen voorbij zijn. Het geld dat jij jaarlijks naar de Belastingdienst schuift wordt gebruikt om oorlog te voeren, om rokers te zieken, om wachtgeld van te betalen aan klaplopers (blank!), om de Partij voor de Dieren in de lucht te houden en om bouwfraude mee te plegen.
Dus wat is nou je probleem? Dat je de Marokkaanse dief wel ziet en herkent, maar de blanke ergens rond je blinde vlek blijft steken? Oog, splinter, balk.
@ seven | 20-01-09 | 12:32 & ecologiste | 20-01-09 | 12:33
De meeste rechters, zittende magistraten, doen dat part-time. Naast hun zovele nevenactiviteiten doen ze ff rechtsspraak erbij. Ze volgen meestal blindelings de staande magistraten. En anders komen de magistraten er liggend, op hun rug, er wel uit.
Als de ene politiechef zijn pet boven die van zijn collegae houdt, daar houdt het leven van een burger op.
progressief | 20-01-09 | 13:06
Ik neem jou reaguursels ook altijd zeer serieus, kan je wijzen waar ik de bocht uitvlieg? Het is juridisch niet houdbaar bedoel je? Getuigenverslagen op het internet en ik mag daarom a de politie downplaying of b de Marokkanen niets in de schoenen schuiven? Dat de politie met a bezig is weet ik zeker, of de Marokkanen een dodelijke afloop wilde, dat denk ik ook niet, maar als je vlucht voor geweld, of juist opkomt om verder geweld te voorkomen en je sterft daardoor, wat is dan hetgene wat alles in gang heeft gezet? Het verband is sterker dan de vlinder die een orkaan veroorzaakt. Zonder de groep Marokkanen die ruzie zocht hoogstwaarschijnlijk geen dode, toch?
@ DaDa San | 20-01-09 | 13:03
We zullen je missen!
Gelukkig kunnen wij vanmiddag de gebeurtenis zien die door de media wordt omschreven als 'de gebeurtenis waarop de gehele wereld zit te wachten en popelend van verlangen naar uitkijkt: de kroning van Obama'.<BR>
Wat een minkukels toch allemaal; besteed aandacht aan deze zaak en niemand zit te wachten op de benoeming van een buitenlands Staatshoofd; als het nu nog een nieuwe gouverneur van Curacao betrof, dan was het nog iets geweest, maar de president van een failliet land....
De eerste keer dat PowNet dit soort rubbisch schijt, zeg ik mijn lidmaatschap op!!
Wel een hoop happers hier zeg!
En dat op een vervelio die zijn geit 'baby ' noemt en na drie keer stoten klaar is . .
@ seven | 20-01-09 | 13:02
NS is noch een publiek orgaan, noch zou in dit geval de WOB van toepassing zijn, helaas.
Grote kans dat Kevin zich niet precies meer de laatste 5 minuten voorafgaand aan zijn bde kan herinneren. De politie die geen gedonder wil en het beheersbaar wil houden kan hier handig op inspelen. De film wordt dus pak m beet 10-30 minuten teruggedraaid en het wordt een incident.
Het vervelende is dat de politie waarschijnlijk volgens het boekje haar werk wel goed doet maar dat eea. het beeld oproept van "onwil " (onvermogen ?) om er echt diep in te duiken. Het maatschappelijk belang enzo. een nieuwe burgemeester die nog geïnstalleerd moest worden etc. Denk aan belangen en vindt het antwoord.
Het recht dat zijn loop moet hebben en de invloed van de politiek hierop is interessante materie. Met name het ondermijnende effect dat het op een heel korps kan hebben.
Sikkeneur | 20-01-09 | 12:43
www.ad.nl/binnenland/2882845/Man_overl...
Lees het verhaal nog eens goed door. Even een aantal aandachtspuntjes, de datum 1 januarie kwam de politie al met het verhaal dat het een ongeluk was zonder strafbare feiten. Aangezien het ongeluk rond 6.45 gebeurde heeft de politie dus nog maar ongeveer 17 uur over om tot een conclusie van geen strafbare feiten te komen(helaas staat er geen tijd van het posten van dit artikel bij) Tot de middag is het spoor afgesloten geweest om dat er onbekend was of er misschien nog meerdere slachtoffers waren. Dan de hele situatie jongeren van een vriendengroep, een groep van ongeveer 20 marokkanen, een paar losse bulgaren en eventueel nog andere getuigen.
Dan komt de politie met deze stelling:" Volgens de politiewoordvoerder was het mogelijk snel een duidelijk beeld te krijgen omdat er veel getuigen aanwezig waren op het station."
Iedereen die maar een klein beetje snapt hoe het rondom getuigen werkt, weet dat de chaos die ontstaat alleen maar toeneemt des te meer getuigen er zijn. Geen enkele getuigenis is het zelfde van mensen, zeker niet over ingrijpende gebeurtenissen waar iemand bij dood gaat, zeker niet als er op een feestavond zoals oud en nieuw mensen ook nog in meer of mindere mate alcohol en drugs kunnen hebben gebruikt. Deze chaos te ontrafelen binnen een tijdsbestek van 17 uur met als conclusie geen strafbare feiten is onmogenlijk, zeker als ook 1 van de slachtoffers dusdanig gewond is dat hij nog meer als een jaar moet revalideren.
De conclusie tragisch ongeval is dus duidelijk overhaast genomen, blijft voor mij dus de vraag over waarom wou justitie deze zaak zo snel afsluiten dat zij het risico van onzorgvuldig handelen op te koop toe nam?
dosis | 20-01-09 | 12:58
toch jammer dat mijn zoon niet beroofd is door een rechtenstudent of een bouwvakker, maar wel weer door drie gekleurde medelanders. Als je dat een paar keer overkomt ben je niet meer zo objectief maar kop op, wie weet overkomt het jou ook nog een keer, of, erger nog, een van je kinderen als je die mocht hebben of ooit mocht krijgen. Maak ze dan maar wijs dat het beter is gewoon als een blanke sukkel te leren of te werken, terwijl die klaplopers het van je afpikken of van jouw belastinggeld hun uitkering gaan halen en 's avonds je auto in de fik steken omdat ze zoveel medeleven hebben met de palestijnen (of gewoon omdat ze de joden haten). Succes ermee!
@ seven | 20-01-09 | 13:02
Normaal gesproken alle waardering voor jouw posts. Hier haal je een goedkoop truukje uit door middels verwijzing naar uitlatingen van anderen een schuld te suggereren. Hetgeen waar je op reageert is dan nog goedkoper, dat moet wel gezegd.
@statler en Woldorfer,
Dit fenomeen van opportunistisch tot een groep behoren wanneer het goed uitkomt en jezelf loskoppelen van die groep als het niet uitkomt heb ik een jaar geleden hier meermalen aangehaald.
Lewis | 20-01-09 | 12:53
Een gigantisch structureel probleem is het ontbreken van loyaliteit en integriteit binnen de bestaande machtsstructuren. Slecht voorbeeld.
Als er drie weken lang hooligans in het nieuws zijn, schaam je je bijna om naar een voetbalwedstrijd te gaan vanwege de negatieve publiciteit. Als je zes jaar lang alleen maar negatief nieuws hoort over Marokkanen, laat dat wel een indruk achter. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat alle Marokkanen kut zijn.
En dan nog: Surinamers, Turken, Engelsen en Chinezen zijn ook onderdeel van de multiculti. Hoor je bijna nooit wat over.
De smeris doet er alles aan een waardig dhimmiegedrag aan te meten
www.volkskrant.nl/binnenland/article11...
@seven | 20-01-09 | 12:57: nou... dan zal het hier nog rustig worden op GS
progressief | 20-01-09 | 12:53
Zullen we pas zeker weten als de politie de ongeknipte beelden van het voorval en uren ervoor openbaart. Ergens denk ik dat die beelden nooit het archief uitkomen.
PS de NS dat is toch een publiek orgaan, die zijn toch te wobben? nl.wikipedia.org/wiki/Wet_openbaarheid...
Tja........"Groentenboer verkoopt spruitjes" of "Water is nat" is een meer verrassende kop.
De politie die het fenomeen "downplayen" heeft ontdekt is niets nieuws zie ook zeer recent www.volkskrant.nl/binnenland/article11...
Marokkaantjes die levensgevaarlijk zijn is ook niets nieuws
Inderdaad gewoon doorlopen en uitkijken voor treinen........
Lieve help, vele getuigen incl. het (overlevende) slachtoffer zeggen dat de jongens vrijwillig het spoor op zijn gelopen. Waarom zou de politie dan in vredesnaam het onderzoek niet mogen afsluiten?
Het lukt de politie(k) steeds weer, de afstand in tijd tussen de actualiteit en de waarheid te vergroten, met de bedoeling dat de reacties of wel wegblijven dan wel afgezwakt zijn.
Als de waarheid dan toch naar buiten komt kraait er bijna geen haan meer naar, terwijl deze gebeurtenis, bij mij,de associatie oproept dat wij allen vogelvrij zijn als het aanvallen van deze maroks betreft.
Waarschijnlijk speelt bij deze maroks het idee mee dat 'ongelovigen' (dus minderwaardigen) zo mogen worden behandeld.
Hoe dom ben je om op een spoor te gaan vechten.....................
moe de loos | 20-01-09 | 12:49
Alle Marokkanen in Amsterdam? Beetje vermoeiend, dat generaliseren. Natuurlijk lopen er etterbakken rond in Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Rotterdam. Maar die hebben de vooravonddienst. 's Nachts zijn het de dronken bouwvakkers, rechtenstudenten en voetbalsupporters die de straat onveilig maken. Ze doen gewoon ploegendiensten man!
Besides - zolang er geen duidelijke richtlijnen of wetten zijn voor intimidatie en straatgeweld, hebben we zelf ook nog een taak op straat. Bescherm uw medelander, kom op voor de openbare ruimte en trek je muil open. Organiseer een knokploeg voor 'die ene straathoek', in plaats van iedere Samir en Youssoef over één kam te scheren. Kom op, je kán het!
Shalome | 20-01-09 | 12:38
Ooit zat de methode die in de US gangbaar is ook in de EU voet aan de grond krijgen. Alleen al omdat door de vergrijzing op termijn het geld voor dat soort nutteloze projecten op is. Dan is het gewoon wie niet werkt, wie niet eet, en dan zal het aanpassingsvermogen opeens sterk toenemen.
Ben daar één keer na donker geweest.
Was meteen de laatste keer, brrrrrr.
@ Statler en Waldorf | 20-01-09 | 12:51
En wat zouden in dat geval de reacties op GS/SN zijn? ;)
Tja in dit land krijgt zulk ongedierte een beschermingsstatus.
Is al niet meer nodig!! Weggejorist en opgerot tralala, kan ie weer het buurthuis onveilig maken. *lekker voor je*
Ik krijg het idee dat YeahYeahYeahBaby het liefst de trein zelf had bestuurd.
Ik sluit me volledig aan bij Carpe@diem | 20-01-09 | 12:40 !
.
Gewoon niet meer reageren op Yeahyeahbaby is het beste mensen. Hij heeft al meerdere malen laten zien dat hij hier niet is om een discussie te voeren maar om de enige reden die er voor een marokkaan kan zijn: rotzooi trappen. Als er nou niemand meer op die flauwekul van hem reageert wordt het vanzelf een schreeuwende kakkerlak in de woestijn, volledig voor gek verklaard.
@ seven | 20-01-09 | 12:51
Jouw redenering is gekleurd. Het dodelijk slachtoffer was het resultaat van meerdere factoren, maar wellicht geen oorzakelijk gevolg van de ruzie.
@ dosis 12:47
Hetze? Eindelijk een reactie op een gigantisch structureel probleem, zul je bedoelen. Je moet de boel niet omdraaien.
De jongens die het spoor opgingen (volgens eerdere verhalen om het gevecht aan de overkant van het spoor te stoppen, dus niet met de bedoeling om op het spoor te blijven staan) DIE werden bij de jas gepakt en 'geschud'.
Het gevecht (rede om over te willen steken) was een groep marokkanen waarvan er 1 met een baksteen in de hand liep.... Dan ga ik niet afwachten tot die gast een mep geeft ermee, dat wil je (lees: moet je) voor zijn
Dus:
1) Marokkaanse jongeren waren de reden om het spoor over te willen steken (eerdere verhalen gaven al aan dat de groep (> 3 man) hun vrienden aanviel en 1 gast met een baksteen rond sloeg. )
- Dit is voor mij meer dan reden genoeg om mijn vrienden te willen helpen, de bedoeling was niet om op het spoor te blijven staan, maar naar de overkant te gaan waar het gevecht aan de gang was... Op dit moment kwam er dus ook geen enkele trein aan (voor geruime tijd)
2) De Marokkanen waren ook verantwoordelijk voor het blijven staan op het spoor van de NL jongeren (hij pakte hem bij zijn jas terwijl zij op het spoor stonden)
- Dit is op zijn minst dood door schuld lijkt mij.....
Jorsi, ik had nog wel even met YeahYeah... willen spelen. Was helaas wel een Vervelio, Herhalio, Dombo en Analfabeet.
Ik probeer me voor te stellen hoe deze tragedie zou zijn belicht door media en politie, indien de slachtoffers Marokaans waren geweest en de groep van 20 blanke Nederlanders. Ik denk dat het aantal beschouwingen over intolerantie en de opkomst van extreem rechts niet van de lucht zouden zijn. Alsmede natuurlijk het traditionele protest van duizenden Marokaanse medemensen, die gaarne wederom een dag vrij nemen van hun werk, om een luide roep te laten klinken over de latente discriminatie jegens deze geplaagde bevolkingsgroep binnen de Nederlandse samenleving. Maar het is nu stil... heel stil.
YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:34
Algemeen bekend is dat getuigenverklaringen in de loop van de tijd hun waarde verliezen. Ik heb voor dat het eerste topic hierover geschreven was al gediscusseerd over dit onderwerp in de panelen en her en der verhalen op het internet gelezen van mensen die erbij waren en redelijk direct hun visie gaven. Die wezen toen allemaal een kant uit, nml een groep Marokkanen die ruzie zocht, met een dodelijk slachtoffer als resultaat. Dat daarna Marokkanen en Doekele's types op het net zoals jij aan downplaying gaan doen tja, dat brengt de waarheidsvinding niet veel verder. Waarom niet de beelden openbaar maken? Bang dat het publiek zelf zijn conclusie kan trekken?
Ik zie dat het ene 'joriswaardige' de andere weer eens niet hoeft te zijn.
Enfin: andere dingen gaat doen. *KLIK*
YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:43
De Nederlandse cultuur is inderdaad kut. De vraag blijft echter waarom jij en al die allochtonen hier dan zitten. Antwoord: omdat je die vrjheid en rijkdom stiekem wel heel mooi vind. Maar dat mag je van jezelf natuurlijk niet toegeven en daarom ga je maar een beetje zitten schoppen en roepen dat het "daar" allemaal beter terwijl een kleuter kan inzien dat het "daar' kut was, is en altijd zal blijven. Face it, gozer, je komt uit de meest kansloze regio van het zonnestelsel.
Waarom verbaast dit me verhaal me niet? Waarom verbaast het handelen van de KLPD mij niet? Waarom verbaast de actie's van de Noord-Afrikaans ogende multiculturele medemens mij niet? Waarschijnlijk omdat dit al veel te vaak is gebeurt in Nederland en de politie en justitie en de gehele rechterlijke macht in mijn ogen veel te soft optreden uit angst om discriminerend over te komen! Raar eigenlijk dat ik nu (niet voor het eerst) denk aan de Centrum Democratische leus eigen volk eerst.. maar dat zal wel discriminerend zijn ben ik bang!
-weggejorist-
@GS red,
Beetje laat.
Wiedergutmachung | 20-01-09 | 12:47
Hehehe... en daarom wordt zo'n portier natuurlijk kwaad. Gaat ten koste van zijn klandizie. Overigens ga ik niet naar tenten waar hangjongeren heen willen danwel binnengelaten worden.
AAAAA, jammerrrrr. Joris, laat die YeahYeahYeahIslamslaaf nu toch even spelen.
@YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:38 :
Zolang jij niet weet wat causaliteit is neemt niemand je hier serieus.
Ergo, zonder jou is GS a better place.
Ga maar weer in je neusje peuteren.
dosis | 20-01-09 | 12:47
de marokkanen in Amsterdam zijn niet veel anders hoor!
Framoes | 20-01-09 | 12:39
Nope ik ben een Lutser :)
YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:41
Je eerste en enige correcte comment.
Bammetje op joris?
-edit met kaas -
rodovi | 20-01-09 | 12:46
nou daar ben ik helemaal niet bang voor. Laat maar eens een keer gebeuren, ruimt lekker op, vooral die rifrassen!
@YeahYeahYeahBaby
Doei!
The Green*Machine | 20-01-09 | 12:38
Babyface hier.
Ik heb inmiddels ook schijt aan de Nederlandse samenleving. Bovendien zijn Nederlanders niet veel genuanceerder, ze bedienen zich alleen van iets correctere taal. De Marokkanen in mijn lokale shop zijn niet gediend van de acties van hun 'broeders', en worden ook een beetje moe van de algehele hetze tegen Marokkanen.
We hebben het over een clubje in Rotterdam, niet over alle Marokkanen in Nederland. En wbt yeah: wie neemt die gozer serieus dan? Laat hem lekker fulmineren, ik ben wel benieuwd wat de gemiddelde debiel te zeggen heeft.
sjaakdeslinksesul | 20-01-09 | 12:45
Zeker al een tijdje niet meer uitgeweest in Rotterdam ...
@ losty | 12:43
Kwestie van tijd, no worries. Tzt worden die gewelddadige freaks wel weer teruggeschopt naar hun achterlijke, gewelddadige teringoord, waar ze thuishoren.
na het lezen van bovenstaande berichten zou de moed je in de schoenen zinken. voor licht in de duisternis wordt vandaag gezorgd door obama, yes we can.
voor alle kleuters die geen fatsoenlijk Nederlands kunnen spreken zou ik zeggen, neem een voorbeeld aan deze man.
opvallend fenomeen jaren geleden: de whigger. krijgen we nu de variant op de noord-afrikaan door yeahx3baby, aka crybaby. wat voor naam zou je hier aan geven?
Bijna goed,"yeah";nu nog van je analfabetische imam leren wanneer je wel of geen hoofdletters gebruikt.
(Gefeliciteerd trouwens dat je blijkbaar stroom hebt)
Als de ware toedracht bekend zou worden gemaakt, dan is de politie er bang voor dat er (rassen)rellen uitbreken. Maar dat gaat vast en zeker nog wel een keer gebeuren ben ik bang.
YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:43
Ik had anders die homo-roepende Marokkaan in de disco al een knal voor zijn kop gegeven. Of anders de portier erbij gehaald en gezegd dat ie in drugs handelde.
Schandalig. En walgelijk bovendien.
YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:42
daarom heb ik er geen last van wanneer die palestijnen huiliehuilie doen als ze lekker platgegooid worden door de israeli's! Van dat gejank heb ik geen last, opgeruimd staat netjes!
-weggejorist-
@YeahYeahYeahBaby 12:37
Nee prima verder. Altijd leuk zo'n fris geluid. Zou het juist jammer vinden wanneer je de huisregels dusdanig tart dat Joris zich genoodzaakt voelt in te grijpen. Moet je wéér een nieuwe nick aanmaken.
@Losty 12.29
Hoe je het ook wend of keert. Ik denk dat de nodige drank die de jaarwisseling genuttigd is een een grote factor heeft gespeeld.
Ik spring echt niet in een grote gehaktmolen om een vriend van mij te ontzetten, die alleen maar door elkaar wordt geschud of 'geslagen' wordt.
Als er nou verklaard wordt dat die vriend ziels alleen op de grond lag en door 20 man verrot wordt geschopt (lees: moet vechten voor zijn leven) is dat een heel ander verhaal, maar dat wordt niet verklaard.
Ik blijf er ook bij. Vrijwillig het spoor op gelopen dus een ongeluk.
repulse | 20-01-09 | 12:26
Ik denk niet dat de pliessie zoveel tijd nodig heeft om tot een eerste conclusie te komen dat het een tragisch ongeval betrof op basis van de getuigen verklaringen, videobeelden en het sporenonderzoek.
Jij wil dat niet aanvaarden, dat mag en nu ws een vervolg krijgt, ook omdat Justitie al had aangegeven dat het onderzoek heropend zou worden bij nadere informatie cq aangifte.
Vooralsnog ga ik uit van die eerste lezing, een eventueel hernieuwd onderzoek zal het tegendeel moeten bewijzen.
@moedeloos, Carpe@diem , Shalome
Of ik zo wil zijn is niet zeker.... 't is een kwestie van voor- en nadelen afwegen.
- Heel NL is tegen je
+ Andermans mening kan je niets schelen
- Je kunt geen normale baan krijgen
+ Geld komt toch wel binnen dankzij de NL bevolking die je op de wenken bediend.
- Je verveeld je dood de hele dag
+ Ga je scooters en tasjes stelen, je geniet toch van diplomatieke onschendbaarheid hier in NL.
Tja.... lastige keuze....
Enne..... Als dit soort types in de meerderheid komen (met dat geboorte overschot van hen niet al te moeilijk voor te stellen) zijn wij het die scheef aangekeken worden ipv zij....
Afmaken of uitzetten dit soort types.....
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
@ Smokeychris
Je bent niet de enige. De hele wereld heeft de pest aan die islamitische woestijnvolkeren.
YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:29
Het lijkt me niet dat de twee slachtoffers de oorzaak zijn voor die troep op het spoor. Net of ze daar voor hun lol staan met 20 debielen in de buurt waarvan er minimaal één er door z'n gedrag in de eerste plaats al veel te ver ging. Het opjagen lijkt in jullie genen te zitten, kan ik dus uit afleiden dat dit soort figuren nog in de tijd van de herders met schapen leven en het opjagen van koeien naar de stal. Er is nog wel meer dan dat, onderontwikkelde kansleauze kortzichtige figuren.
-weggejorist-
@smokeychris
wie zijn "ze"?
Misschien een tip. Gewoon niet meer reageren op dit ( YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:38 ) geluid. Ik kan je verzekeren dan stopt het vanzelf.
Typisch geval van nederlandse gezelligheid. Triest.
R.B.Scott | 20-01-09 | 12:37
Het is helemaal niet gezegd dat Yeah een Marokkaan is, kan net zo goed een blank racistje zijn.
In ieder geval trappen jullie er steeds opnieuw in.
paintitred | 20-01-09 | 12:34
Lastig he lezen, als je je LTS niet hebt afgemaakt? Ik neem het alweer voor niemand op, ik val alleen jou af. Grote bek altijd over wat anderen wel of niet mogen zeggen, terwijl je jezelf nimmer onbetuigd laat. En dan nog gaan lopen jammeren in dezelfde richting waarnaar je eerst loopt te schoppen.
YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:34
En toen kwam de Trein.
:)
Ja, lachen hè.
-weggejorist-
@ SMOKEYCHRIS | 20-01-09 | 12:38
Kijk, jij krijgt een wel een uitroeptekentje en YeahYeahYeahMocro niet. Gek he?
@YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:35
Verdomd je bént een Marokkaan. Ik dacht al, linksmensen proberen meestal lief te doen als ze kutgedrag goedpraten.
PS Pim Fortuyn: "en de politie wat doen ze, gvd niks, als je dat zegt discrimineert u "http://www.dumpert.nl/mediabase/285151/a26c60dc/dit_land_is_het_zat._c_est_ca.html
-weggejorist-
-weggejorist-
@ seven | 12:36
Als de politie er niet meer uitkomt, kunnen ze nog altijd de hulpverlening de schuld geven dat die er niet in is geslaagd iets fatsoenlijks van die inteeltbarbaren te bakken. En dan kunnen die inteeltbarbaren weer auto's in de hens steken om 'hun broeder te wreken' en meer van dat soort achterlijk 6de-eeuws woestijngedrag.
@Zaad Jan | 20-01-09 | 12:31 :
En daarom moet ons land verzuipen in deze terugtrekkende ijstijd.
Ik kan me namelijk nauwelijks nog voorstellen dat we te redden zijn op een geweldloze wijze. Op alle belangrijke posten zitten de graaiende linkschfacisten.
De finnen worden niet vrijgehouden, ze worden beschermd. Het is een kwestie van tijd voordat de bom gaat inslaan.
dosis | 20-01-09 | 12:33
Zeg babyface, lees widtvoet ® | 20-01-09 | 12:34 maar eens even. Dit joch bedreigt mensen online en heeft schijt aan de Nederlandse samenleving. Dat is in mijn ogen genoeg voor een permaban, ga maar lekker hier op rellen: ikbeneenkutmarokkaan.hyves.nl/
Aaah, ik zie het al, schuld van de NS. Als de trein op tijd had gereden had Bas nog geleefd.
De politie, uw beste vriend. Als u uit Marokko komt.
-weggejorist-
Kunnen de taakstraf-begeleiders die "yeah" niet manen om op te schieten met z'n broodje rif-apenvlees en hem van z'n gejatte laptop wegtrekken?
Ik word een beetje onpasselijk van die griezel.
Laten we niet stigmatiseren, Marokkanen hebben dat niet nodig om een slechte naam te krijgen.
@YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:27
Boos en gefrustreerd dat het weer Marokkanen waren? Vervelend dat al die vooroordelen altijd maar uitkomen.
Mas Rob | 20-01-09 | 12:32
Zo het het maar net, uiteindelijk werkt het averechts en wordt elk gerucht voor waarheid aangenomen; de autoriteiten liegen toch.
Heel schadelijk.
YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:34
alles wat je hier post en waar je zo makkelijk over praat, daar ga je later heel veel spijt van krijgen, als je het ook eens moeilijk krijgt in je leven. Onthoudt mijn woorden maar!
De staat is als de dood voor een stille tocht? Zinloos geweld, gepleegd door Marokkanen, is dat opeens geen zinloos geweld en geen tocht waard? Ik zeg een grote stille tocht, inclusief volop media-aandacht, thema aovnden, een tegel, en een standbeeld in naam de alle slachtoffers. nl.youtube.com/watch?v=svpsLZDgFK4
@ RechtseRotzak | 20-01-09 | 12:35
Wie is #%@#%^@#^$%&#%^@#&%@$!#$%&$%?
@YeahYeahYeahBaby
Hey daar is onze zogenaamde katholiek weer. Of kan ik beter zeggen mocro die doet alsof? Tja een katholiek zou nooit zeggen dat Palestijnen tot de islam bekeerd zijn, dus je bent gewoon aan het trollen.
-weggejorist-
@YeahYeahYeahBaby
@#%@#%^@#^$%&#%^@#&%@$!#$%&$%
@ Losty | 12:29
Je kunt Marokkaan worden, ja: gewoon zo'n wreed, barbaars, onverschillig stuk vreten dat geen zier om zijn medemens geeft omdat hij uit ouders komt die ook geen zak om mensen geven. Het enige wat ze interesseert is luilakken op een uitkering, en ze zijn te zwak en te laf en te achterlijk om ooit ergens verantwoording voor te nemen.
Wil jij ook zo zijn?
@ ecologiste | 20-01-09 | 12:33
Misschien nog een extra witregeltje erbij voor de zichtbaarheid? Jammer dat ik je reactie niet eens las, erg afgeleid door al die ruimte eromheen.
@YeahYeahYeahBaby
Goed man ben jij. Opscheppen over het kazen de rails op jonassen, gehandikapten doodwensen, een jonge jongen die door een trein is gegrepen lachend Nederlandse shoarma noemen... echt heel goed. En leuk ook. Zorg je dat je hier nog wat langer mag blijven?
-weggejorist-
sjaakdeslinksesul | 20-01-09 | 12:31
Dat jij het voor iemand opneemt die poept op de familie van een dode,
was mij al bekent.
losty | 20-01-09 | 12:29
Waar is die cursus ?, heb je daar ook nog speciale gaven, kleding, hersenen of andere zaken voor nodig. Waar kan mijn CV heen. Lekker alles ongestraft mogen doen wat de Heer verboden heeft. Joepi,,,
Waarom anders zouden deze 2 knapen een trein totaal over het hoofd gezien hebben? Omdat hun vriend vrijwel werd doodgeslagen door onze creme-kleurige "medelanders". Met een baksteen nota bene. Als dat mijn beste vriend was geweest had ik ook de trein waarschijnlijk niet gezien.
Maar dit soort barbarij kenden we al. Echter de censuur van onze kafferpliesie gaat weer een trede omhoog. Dat ze allemaal dezelfde ellende in de rest van hun nietsnuttige bestaan mogen ondervinden als deze knapen. (Ook de overledene).
The Green*Machine | 20-01-09 | 12:30
Fail. Vrijheid van meningsuiting en dergelijke. Hij heeft net zoveel recht om te spreken als om te zwijgen. Slechte smaak en woordkeuze is geen reden tot uitsluiting, gelukkig.
Het is wel een mongool met zijn hart op de plek van z'n dikke darm, en z'n hersens in de vorm van een koekblik, maar buiten dat bejubel ik zijn bijdragen aan eze discussie. Gewoon, voor het tegengeluid.
@ ooltgie | 20-01-09 | 12:15
Goeie link naar intermediair!
Ze moeten inderdaad echt de macht van de staande magistraten afnemen.
Maar wie gaan dat doen?
JPB en zijn regering? Het hele overheidsapparaat is zo corrupt als wat door de machtswellustelingen die in de bovenste lagen door egoistische carrieremakeij zijn beland waarbij de integeren zijn geslachtofferd.
Dát is de as van het kwaad.
Wanneer de politie snel met een reactie naar buiten komt is het vaak een leugen. Politie snel??
@ YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:29
Wat bedoel je met allochtoon, is dat een buitenlander die hard werkt en zich aanpast aan de cultuur van dat land ?
@ rn1970
Dit soort gespuis zit niet op school en vmbo zegt natuurlijk niks.
Het probleem is veel breder en overstijgt politieke kleuring.
Overheidsorganen en maatschappelijke organisaties hebben tegenwoordig nagedacht over hun relatie met de media.
Postmoderne ideeën over de waarheid ("iedereen zijn eigen waarheid") en marktconcepten over de relatie tussen overheid en burger ("de burger als consument van overheidsproducten") hebben de sluizen geopend naar de receptuur van de reclame in de informatievoorziening:
- selectief gebruik van feiten;
- begraven van slecht nieuws;
- selectief gebruik van citaten;
- downplayen;
- creéren van rookgordijnen;
etc. etc.
Manipulatie van informatie door overheidsorganisaties erodeert het vertrouwen van de burger in de overheid.
ooltgie | 20-01-09 | 12:15
Hopelijk verandert er wat, en doet de politie weer echt onderzoek in plaats van alleen een zaak rondkrijgen ongeacht of ze de juiste of verkeerde verdachten in het oog hebben.
"de rechtsstaat is allang tot een politiestaat verworden. Ook al hebben we nog een parlement. We zijn het nog niet voor honderd procent: Nederland is binnen “de uiterwaarden” van de politiestaat gevallen." de rechtsstaat is allang tot een politiestaat verworden. Ook al hebben we nog een parlement. We zijn het nog niet voor honderd procent: Nederland is binnen “de uiterwaarden” van de politiestaat gevallen. Het proces gaat langzaam, maar wel de verkeerde kant op nl.youtube.com/watch?v=svpsLZDgFK4 Frog in a pot..
Eens kijken; als er twee finnen onder de trein waren gekomen vlak na een ruzie met een groepje autochtone jongeren, dan was het land te klein geweest. Waarschijnlijk zouden er demonstraties georganiseerd worden waarin racisme geroepen zou worden, een stille tocht met finnenknuffelaars en linksmensen en Harry met een spandoek, kamervragen van Femke en verontwaardiging alom in de Nederlandse media - of wat daar voor door moet gaan. Maar nu... ach, laat ook maar....
paintitred | 20-01-09 | 12:23
Dat jij gaat lopen klagen over de ruimte die ze een ander schenken.
losty | 20-01-09 | 12:29
dat moet toch het laatste zijn wat je op deze wereld zou willen??? lager kan je niet zinken lijkt me!
@ YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:27
Voor mij hoef je niet weggejorist te worden, maar je valt inmiddels in de categorieën: Vervelio, Herhalio, Dombo en Analfabeet. Heeft weinig met provocerend te maken, een en ander slaat gewoon als een slappe lul op een drumstel.
@ GS redactie
Hoelang moeten we het gezever van die stinkende, puisterige, scooterrijdende inteeltmarokkaan Yeahyeahbaby nog gaan aanhoren? Voor zover ik weet draagt hij niet echt iets bij aan de discussie en zegt hij dingen waarvoor je weggejorist -en opgerot- moet worden.
.
Of zijn jullie aan een topic bezig om hem even flink voor lul te zetten? IP'tje opsporen, linken naar hyves en partypeeps, lekker voor lul zetten en je hebt een schitterende topic!!
Waar maakt iedereen zich nu toch druk om? Als puntje bij paaltje komt gebeurt er immers helemaal niets. Ditzelfde gebeurde bij de moord in Ondiep. En hoor je daar nog wel eens iemand over? Over drie maanden is dit allemaal keurig vergeten en kunnen we rustig op het volgende dodelijke incident wachten.
[...]
Dan komt de groep Marokkaans ogende jongens het perron op
[...]
Bas en Kevin gaan dan het spoor op om hun vrienden te helpen. Bas gaat in discussie met de agressieve jongen, die ook op het spoor is gesprongen. Kevin staat op het spoor als de andere belager dreigend op hem af komt gesneld. Hij pakt Kevin vast bij de kraag van zijn jas en schudt hem door elkaar.
________________
Voor iedereen die zegt dat het zijn eigen schuld is (had hij maar niet op het spoor moeten staan)
Kan iemand mij aangeven hoe jij dan zou reageren in de volgende situatie (als ik het goed lees tenminste)
Je staat met wat vrienden te wachten op de trein, aan de overkant vh spoor nog een klein groepje vrienden.
En dan komen er 20 (!!!) marokkanen aan die agressief op jou vrienden in beginnen te hakken.
Je kan kiezen, het spoor over of flink omlopen (2 trappen naar boven geloof ik bij rDam).
Wanneer je dan op het spoor staat, springt een marokkaan erbij en pakt je bij je jas vast (nog steeds op het spoor dus)
Het is lastig om de marokkanen in dit geval doodslag aan te rekenen (niet onmogelijk).
Zouden de NL jongens de marokkanen in elkaar hebben geslagen, zaten zij nu in de cel vanwege mishandeling.....
Ik denk dat ik ook maar marokkaan wordt.....
-weggejorist-
YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:17
Dat bericht is niet achterhaald, jijzelf bent dat waarschijnlijk echter wel.. of wou je beweren dat je de camerabeelden ergens hebt gezien, of was je er zelf bij?
Ik voorspel dat dit je eerste en laatste topic is waar je reaguurt.
www.google.com/search?hl=nl&client...
-weggejorist-
Sikkeneur | 20-01-09 | 12:17
Er waren alleen al 25 mensen mee geneomen naar het bureau, wil je al deze mensen binnen een zo korte tijd( ongeveer 24 uur) verhoren, dan zal je hiervoor meerdere ondervragers moeten gebruiken. Dan zullen ondertussen ook de camera beelden moeten worden geanaliseert. Al die informatie moet samen komen in een dossier geevalueerd worden dit is praktisch gezien gewoon onmogelijk binnen het juridische bestel in zo'n kort tijdsbestek.
Dus waarom is er inplaats van een gedegen goed onderzoek een haast klus van gemaakt?
Het lijkt mij dan niet meer als logisch dat je zeer kritisch naar de door justitie gewenste conclusie kijkt.
@YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:24
Zo lekker aan het posten tot het volgende "les"uur op het vmbo?
Te koud om buiten te slissen naar meiden en voor hoeren uit te maken?
YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:23
Vond je het nog niet genoeg dan?
Ben wel blij dat jij het dan weer met mij eens bent dat jij gewoon een strontvlieg bent. En nou je bek houwe, je hebt je punt gemaakt en iedereen wil je kapotschoppen. Als je snel je uitkering gaat halen, heb je een absolute topdag gehad.
En bedankt voor het lachen.
-weggejorist-
YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:20
dat bevestigt mijn comment:
YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:20
ja en bij jou zijn ze vergeten er hersens in te planten bij de geboorte, maar dat kan door je afkomst ook erfelijk zijn, dat laatste vermoed ik eigenlijk!
Al met al blijft het een triest verhaal. Ik zie echter ook nergens 'opzet' in het spel tav Kevin of Bas. Als het helemaal zo is gelopen als Kevin omschrijft kan zijn vriend inderdaad aangifte doen van mishandeling als hij is geslagen.
Het feit blijft dat Bas "vrijwillig" het spoor op is gelopen om zijn vriend te ontzetten. Ik lees niet dat Bas of Kevin belaagd zijn.
Feit blijft dat de politie dus 'juridisch'gelijk had dat het een ongeluk was.
Kent niemand het 11 gebod van ons kabinet dan ?????
Gij zult niet slecht spreken over Marokkanen of Turken !
Dus Fleischbaum doe dat dan niet want Hirsch Ballin haalt u persoonlijk uit bed !
Sikkeneur | 20-01-09 | 12:14
In het pre-PowNed tijdperk was dat een aardig onderwerp voor een topic geweest.
Chris666 | 20-01-09 | 12:08
Welke problemen dan? Dat dit land volkomen ontspoort dankzij de linkse dhimmi's die in hun blinde angst om voor racist te worden uitgemaakt een ijzeren 'weg-met-ons' cultuur propageren?
Okee, in dat geval heb je gelijk.
-weggejorist-
GS red,
Hoeveel ruimte geven jullie die troll nog?
Deze uitspraken - "Als je een vechtpartij ziet op het spoor, dan ben je een domme mongool als je er mee gaat bemoeien.
En domme Mongolen gaan snel dood."
YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:05 - gaan wel ver.
Doordat die gasten dus weer eens agresief tegen een stel Nederlandse jongens moesten doen is er nu iemand zijn benen kwijt en de ander dood....
*denkt met smart aan het wilde westen waar over dit soort dingen niet gesproken maar een touw gezocht werd*
-weggejorist-
YeahYeahYeahBaby [Zwitsal],
Jij bent van het soort dat de reaguurder een slechte naam geeft. Wegjorissen a.u.b.
@ YeahYeahYeahBaby
We doen allemaal een beetje huilie huilie als we jouw taalfouten zien.
YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:20
ja en bij jou zijn ze vergeten er hersens in te planten bij de geboorte, maar dat kan door je afkomst ook erfelijk zijn, dat laatste vermoed ik eigenlijk!
Gisteren op Utrecht Centraal zag ik dat teams van 4 agenten willekeurig marokkaanse hanggroepjes aanspraken, ID opvroegen en meteen checken of ze wat hadden uitgevreten. Tot mijn grote vreugde zag ik in verloop van tijd zeker 8 tot tien kutmarokkanen het politiebureau in verdwijnen.
.
Eindelijk gaat het een beetje de goede kant op. Er valt met die jongens niet te praten: je moet ze KEIhard aanpakken, want dat wordt op school niet gedaan en thuis ook niet gedaan. Gewoon meteen oppakken en bij het minste verzet met de knuppel erop. Met een beetje geluk horen we dan ook op een dag niks meer van YeahYeahBaby omdat ie met zn geitenneukende allahmaatjes is opgepakt. *in handen wrijft*
-weggejorist-
YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:17
Schuldig?
- verstoring van de openbare orde
- uitlokking
- lopen over het spoor
- aanstootgevend gedrag
- medewerking met politie weigeren
- aantrekken van strontvliegen zoals jij
Dit zijn dezelfde 20 finnen die overal in NL problemen veroozaken. Het is immers maar een klein groepje in het bezit van een railrunner abbo.
-weggejorist-
@ YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:16
Wanneer je mijn reactie als "huilie, huilie" classificeert, bewijs je eens te meer dat er veel is dat je begrip te boven gaat. Sneu voor je. Het irriteert me niet eens, hier past slechts medelijden.
-weggejorist-
@ YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:17
Jij wordt er toch ook wel moe van dat Marokkanen elke keer weer voor problemen en narigheid zorgen.
Zou "yeah" voor of na het geitneuken gereaguurd hebben?
YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:10
mijn zoon moet naar school in 020gaza en wanneer hij langs een groepje van die niet naar school / niet werkende finnen loopt worden hij en zijn vrienden vriendelijk doch dringend verzocht sigaretten of wat dan ook af te staan. Voor de lieve vrede geven ze het maar, want je weet wat er anders gebeurt. Door het slappe optreden hier denken die gasten dat ze alles kunnen maken hier en blijkbaar is het ook zo!
-weggejorist-
De politie zegt eigenlijk "neem maar een wapen mee en bescherm je zelf".
BTW, slecht nieuws over marokkanen in de week dat een marokkaan als burger-
meester wordt benoemd kan natuurlijk niet, ook al gaat dat ten koste van 2 Nederlandse families.
-weggejorist-
Gelukkig woon ik tegenwoordig in een dorp waar geen Marokkanen wonen, en ook nooit zullen komen...
-weggejorist-
repulse | 20-01-09 | 12:14
Wat had de pliessie dan moeten doen volgens jou, aannemende dat ze direct alle getuigen hebben kunnen horen, sporenonderzoek hebben gedaan en de beveiligingbanden bekeken?
@ YeahYeahYeahBaby
Wat zijn Marokanen ?
Binnenkort wordt het woord 'discriminatie' uit het woordenboek geschrapt en worden er speciale ME-teams voor raddraaiers (marokkanen) opgericht, mark my words. Het enige waar die jongens naar luisteren is keiharde klappen van de overheid. En als ze het dan nog een keer doen, gewoon harder slaan!
-weggejorist-
Chris666 | 20-01-09 | 12:08
Wat wil je dan horen Heel NL is toch al bijna vern$@#kt. Ons eigen schuld we kiezen zelf de regering. Moet je maar slimmer stemmen de volgende keer.
En kop op, na ons de zondvloed, toch?
Ivoren Toren | 20-01-09 | 12:07
dat je dat durft te schrijven over iemand die je niet kent, of ken je hem toevallig? WIj wel namelijk, en hij steekt zo niet in elkaar.
de wereld zou trouwens te klein zijn als het andersom was geweest en twee van die kutmarokkianen waren overreden., Ik schat een aantal autobranden in 010 en wat voor vernielingen verder nog!
"Volgens getuigen zouden de twee het spoor zijn overgestoken om aan hun belagers te ontkomen.
De politie heeft inmiddels alle camerabeelden op het station als bewijs in beslag genomen."http://www.telegraaf.nl/binnenland/2907271/__Camerabeelden_van_drama__.html?p=10,2
Ik zeg wobben die politie om de beelden in handen te krijgen. We leven toch niet in Noord Korea?
Ehm, is het niet de schuld van de NS? ;-)
"Op twee na gaat de vriendenclub het perron op. Ze wachten vergeefs op de trein van 6.42 uur naar Rotterdam Centraal. "
Als die er gewoon was geweest, dan had het nooit kunnen gebeuren...
Het is echt te gek voor woorden. Ze moeten echt de macht van de staande magistraten afnemen.
www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=511...
ff in het midden laten of die bontkraagjes schuldig zijn,het is en blijft een feit dat onze verrijking van de maatschappij in de vorm van marokkaanse jeugd één groot probleem is.Misschien moet er maar eens overgegaan worden op een gelijkwaardig "tegengeluid" misschien helpt dat.
ThijsDoetRaar | 20-01-09 | 12:07
Iedereen die een klein beetje nadenkt ziet dat er teveel informatie uit te veel verschillende bronnen vandaan komt, de conclusie van de politie binnen een paar uur van het gebeuren dat het een ongeval betreft is dus veels te snel getrokken. De politie hoort eerst open en eerlijk naar een situatie onderzoek te doen, het feit dat de politie dit dus niet heeft gedaan zorgt ervoor dat de overhaaste conclusie die politie heeft genomen dus wel degenlijk in twijfel mag worden getrokken.
Met andere woorden thijs, doe niet zo raar.
Nou, maak je borst maar nat NL www.elsevier.nl/web/10220359/Nieuws/Po...
NS: Ga mee!
94.100.113.168/248550001-248600000/248...
Rondje om het kerkhof, zullen we maar zeggen.
YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:04
Kijk, jij maakt vrienden. Natuurlijk is het stom dat ze op het spoor stonden. Maar als er iemand 'trein!' roept en het volgende moment IS die trein er al, heb je nog steeds weinig tijd om weg te springen.
Je mág natuurlijk helemaal niet op het spoor staan, laat staan op het spoor een ruzie beginnen/voortzetten.
Dat daarbij gewonden vallen is te betreuren. Maar dat jj gewond bent in je hoofd, zonder dat daar een trein bij betrokken is geweest, pleit niet voor jou. Kruip gerust weer onder je steen en trek een kratje Bestbier open bij de inauguratie.
@ Miretra | 20-01-09 | 12:09
Ok, jouw woorden stroken met mijn voorlopige conclusie.
*zoekt tranquillizer gun and butterfly net*
Pauvre Con | 20-01-09 | 12:08
De televaag doet ook mee, hoor.
Persberichtje (?) van een (letsel) advocaat en 'we' gaan los...
Eigenlijk is het helemaal niet de schuld van die finnen; het is de schuld van die jongen die in eerste instantie ruzie kreeg met die finnen; hij had daar niet mogen lopen, heeft gezien dat die finnen daar stonden en ja, daar moet je niet bij in de buurt komen!
Bontkraagjes en groupe = ellende.
Ben je alleen en heb je alles te verliezen? Benader ze dan niet, kijk ze niet aan, spreek ze vooral nergens op aan. Doe je dat wel dan is het nog maar de vraag of je het kunt navertellen.
Dit alles is mede mogelijk gemaakt door de ziende blinden club te Den Haag.
Zou Yeah misschien stiekem mocro4ever zijn?
@ YeahYeahYeahBaby
fin?
-weggejorist en opgerot-
De politie (onder leiding van B&W dit maar proberen in de doofpot te stoppen. Hoeveel vaker zal zoiets geprobeerd worden.
"De politie blijft bij haar lezing dat het een ongeval betreft. Volgens de politiewoordvoerder was het mogelijk snel een duidelijk beeld te krijgen omdat er veel getuigen aanwezig waren op het station." Laat me raden, allemaal marokkaanse vrienden van de daders? Vreemd dat ze getuigen ala deze links laten liggen, gelukkig dat hij zijn verhaal deed op het net en er bewakingsbeelden waren waarin de groep te zien was. www.geenstijl.nl/archives/images/campu...
Is gewoon koeltoer, niets aan t handje. Tsjah, als nu de pliesie ook al mee gaat denken met die mannen..
progressief | 20-01-09 | 12:08
Yeah spoort niet.
YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:08
Stond er weer ergens een hekkie open knul ?
Hebben ze je weer laten ontsnappen ?
De azijnbode durft het beestje bij zijn naam te noemen... daarvan akte...
Leuk hoor, die berichtjes met dat geinige ondertoontje op geenstijl, maar dit is wel erg vrij geinterpreteerd en smeuig aangedikt... Beetje jammer, haalt de aandacht van de echte problemen af.
@ YeahYeahYeahBaby | 20-01-09 | 12:05
Waar wil je heen met die opmerking? Ik zie niet hoe die betrekking heeft op hetgeen ik net zei. Lijkt me verder nogal grievend, je presenteert jezelf als domme mongool. Ik hoop dat je woorden bewaarheid zullen worden.
-weggejorist-
Er is een ruzie, er zijn Marokkanen bij, er is een dode. DUS: de Marokkanen zijn het schuld. Klinkt als een universele waarheid toch?
Mis!
Er is ruzie op het perron aan de overkant van het spoor. Als je dan het spoor oversteekt, loop je een risico.
Je wilt naar de supermarkt en moet de straat oversteken. Je wordt geschept door een auto. Is de supermarkt dan mede schuldig? Nee he.
Beetje slordig om zomaar te oordelen. Ik vrees dat ook een deel van de feiten ontbreekt maar ja...
Iedereen is hier nu wel heel enthousiast Marokkanen aan het bashen, en dat begrijp ik natuurlijk ook wel. Maar zou het niet kunnen dat Kevin dit verhaal ophangt op advies van zijn advocaat? Hij probeert waarschijnlijk gewoon een uitkering te krijgen uit het Schadefonds Geweldsmisdrijven. www.schadefonds.nl/
progressief | 20-01-09 | 12:03
Zit wat in.
-weggejorist-
-weggejorist-
De multiculturele samenleving is de grootste leugen van de afgelopen 25 jaar. Niet de inval van Irak, niet de missie in Afghanistan. De multikul. Daarover al alles maar dan ook alles bijeengelogen. Politie, politiek en media liegen en bedonderen ons over hoe het nu echt zit in onze multicriminele samenleving. Wij worden beroofd, verkracht, uitgescholden, gefraudeerd en aangevallen door dit gespuis en ze worden ook nog eens de hand boven de kop gehouden. Niet alleen dat, ze worden nog beloont ook met uitkeringen, subsidies en buurthuizen. De hele ellende wordt bijeengehouden door een stroom van niet aflatende leugens. En om de zoveel jaar dan mogen er nog eens 25.000 bijkomen. En het ergste is nog dat mensen er ook nog anno 2009 keer op keer weer intrappen. En wedden dat bij de volgende verkiezingen iedereen weer braaf op de Pvda/SP/CDA/GL en ja zelfs de VVD (die hebben ook heel mooi meegeholpen met de multikul vooral onder paars) stemt?
Kan me van de krant van die dag eigenlijk alleen het heerlijke Unox-meisje in bikini herinneren.
*staat even stil bij peilloos verdriet van nabestaanden van Bas en vleugel-lamme bagger-kabinet.*
volledig ontspoord
tis een terroristische aanslag zo te zien
-weggejorist-
'noodlotig' , hier zit een zwarte kip achter...
Verkozen deze jongens niet het hazenpad toen duidelijk was dat er iemand was die hulp behoefde en mogelijk in levensgevaar was? Is dit niet strafbaar in dit land?
Op het strand word ik geacht hulp te verlenen aan iemand die dreigt te verdrinken. Dit lijkt me vergelijkbaar.
-weggejorist-
Ja het blijft leuk, integratie met marrokanen. Fucking hilarisch. Wilders heeft er iig weer een paar stemmen bij.
De angst regeert in Nederland, angst voor Islam, angst voor Marokaantjes, angst voor klimaat, angst voor meningen, angst voor de economie, angst voor de toekomst... ik ben normaal gesproken vrij optimistisch, maar het gaat zienderogen bergafwaarts.
Nogmaals r.i.p. voor die jongen.
Letsel advocaat, die Martens?
Ik wacht de uitkomst van een eventueel proces wel af, voordeel van twijfel aan pliessie onderzoek ter plaatse geeft.
Resultaten 1 - 10 van circa 50.700 voor incident + marokkanen (0,19 seconden)
Aangifte in de doofpot, het was feest en ze hadden gedronken. Kortom getuigenis is onder valse voorwendselen afgelegd (of zoiets). Onze noord-Afrikaanse vrienden krijgen een paar miljoen extra subsidie voor een cursus bontkraagjes maken en Kevin een mediaverbod van 5 jaar voorwaardelijk wegens aanzetten tot haat jegens een kansengroep.
/Nostradamus mode
-weggejorist-
Volgens linkse gristeneikeltjes als Doekje Terpstra is het natuurlijk allemaal de schuld van Wilders.
@Weatherman | 20-01-09 | 11:52
ja zo kun je het ook bekijken.
De groep Noordafrikaans ogende jongens op het perron waren even daarvoor met gepast geweld OUTLAND uit gezet en gingen buiten voor de deur confrontatie zoeken met iedereen die maar wilde.(Uit zeer betrouwbare bron)En de politie weet dit ook,de portiers zijn hier over gehoord.
Zijn dat politieagenten die met korting de koran lezen en nu vinden dat een leugentje soms moet?
Kudt Algerijnen, Tunesiërs, Libiërs en Egyptenaren!
Het is wederom bewezen, schepsels van Finse afkomst zijn voor 99% vieze rif aapjes. Keihard aanpakken die schandknaapjes, net als die teringlijers van de politie die de boel in de doofpot willen stoppen. Laffe honden zijn het.
Finnen met ouders uitzetten.
En betrokken politie op staande voet ontslaan vanwege het vals voorlichten van het nederlandse volk.
Als je het linkje helemaal doorleest zie je ook dat in zijn eigen verklaring hij eigenlijk aangeeft dat het wel een ruzie betrof maar dat ze 2x gewaarschuwed zijn voor een naderende trein en te laat van het spoor afgingen.
Ruzie maken op het spoor terwijl je al staat te wachten op een trein die elk moment kan komen is... niet slim, maar dat betekent niet dat die andere jongens moord of doodslag ten laste kan worden gelegd. Ik zie dit als 2 verschillende dingen.
(Ervan uitgaande dat zijn verklaring zoals in de volkskrant beschreven, correct is.)
Tja, dat krijg je als je als nette jongen zomaar een groepje marokkanen te lijf gaat, dat moet je ook niet doen. Hoor je wel vaker, dat Marokkanen gewoon ergens staan en dat dan een Nederlander zonder reden of aanleiding totaal door het lint gaat. Dan krijg je dit he...
Continu die Marokkaantjes het hand boven het hoofd houden. Schijt en schijtziek word ik ervan. Moet ik eens flikken.....
Niet dat de finnen in kwestie helemaal sporen, maar ik vraag me af of ze verantwoordlijk gehouden kunnen worden voor het "ongeval". Als je een ruzie probeert te sussen en daarbij onder een trein gaat liggen, zijn de ruzieschopperts daar dan mede verantwoordelijk voor? En reed de trein wel volgens de dienstregeling, want je zou de NS ook aansprakelijk kunnen stellen als de trein te laat over dat stukje spoor kwam.
-weggejorist-
Had ik al gezegd dat ik over het algemeen de finnen maar een naar volk vind?
Waarom liegt de politie zoveel?? Wat denken ze daarbij te winnen bij de burgers?
Zo wordt de weerstand steeds groter.
De gehele top van de justitie dient ontslagen te worden, omdat ze een gevaar voor de samenleving vormen...........
Ja hallo, is ook wel een beetje dom om op het spoor te gaan staan bakkeleien terwijl je notabene stond te wachten op de trein...
Schuld vd NS, als de trein van 6.42 uur naar Rotterdam Centraal op tijd was geweest............. maar +1 voor de Azijnbode , valt mij niet tegen.
Kudt Algerijnen ook altijd.
@rn1970 | 20-01-09 | 11:49
je bedoeld tegen je in het hamas jagen.
In dezelfde krant: Politie spreekt liever over aanslag op Veilinghuis ipv op Synagoge.
So as we newspeak.
-weggejorist en opgerot-
Wat een tendentieus en ongefundeerd stukje voor een Volkskrant!
-weggejorist-
-weggejorist-
Ja je moet als agent niet gelijk je nieuwe baas/burgemeester tegen je in het harnas jagen.
De politie wist eigenlijk de dag voor dit drama al dat er op geen enkele manier sprake zou kunnen zijn van Marokkaans geweld dat wijlen Bas de dood injoeg.
Hinderlijk volgen, de zittende macht, maar uitkijken bij het oversteken.
pfff... tuurlijk, net 2 benen verloren... maar zegt wel even dat de Finnen er niets aan kunnen doen.
wat had die jongen anders verwacht van de politie, die hebben geen tijd voor die aanklacht, die moeten weer verder met het veilig maken van de straat, er rijden namelijk nog mensen zonder lampje op hun fiets, en die criminelen moeten zij natuurlijk hard aanpakken, jawel nederland justitie zal een voorbeeld stellen als het nodig is
"Ook vindt hij (Kevin) dat de politie te snel heeft geoordeeld dat er sprake was van een noodlottig ongeval."
Downplayen is een specialisme geworden van overheidsdienaars. Of de waarheid daarmee geweld wordt aangedaan is van ondergeschikt belang.
Nieuwe baan voor vader van overleden jongen: eigen rechter
Hij doet niet voor niks aangifte!! lutsers!
Nee tuurlijk marokkanen doen helemaal niks...
Wat heb ik toch een hekel aan de zittende macht, land veradende politie en die kudt finnen!!!
Eh ja, maar als je het nieuwsbericht goed leest, dan zul je ontdekken dat de recente aangifte betrekking heeft op /eerdere/ mishandeling op diezelfde avond, die niet plaatsvond bij het spoor (en die dus ook niet de dood tot gevolg kan hebben gehad).
Dat is het makkelijkst he, in de doofpot stoppen. Niks gebeurd, niks aan het handje.
Stel je voor dat de politie een groep in een hoek zou zetten! Schaaaam je!
Ok, geen ongeval dan, het was de maatschappij!
Natuurlijk, begin een discussie op het spoor.
zo gaat het toch altijd zodra iets ook maar riekt naar allochtone inmenging wordt de gehele linkse persdienst ingezet om het te verbloemen. Wat een prachtland leven we toch.
Wat hou ik toch van dit land en de zittende macht!
REAGEER OOK