Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoe laat je omroepgeld verdwijnen: met wolligheid!

faalplaatje.jpgDe Publieke Omroep (PO) maakt jaarlijks enkele honderden miljoen euro op. Om deze veelal absurde uitgaven te rechtvaardigen brengt de PO soms wat verslagen en begrotingen en zus en zo uit. Deze begrotingen staan vol met wollige politieke taal om iedereen uit de wind te houden, fouten te verbergen en tekorten goed te praten. Met zo veel mogelijk woorden zo weinig mogelijk zeggen, dat kan anders. Tijd voor een korte semantische analyse van zo'n meerjarenbegroting. Goed, hier gaan we. We citeren uit de meerjarenbegroting 2009-2013 er staat: Wij hanteren het begrip digitale contentstrategie, omdat de focus ligt op de inhoud van de platformoverstijgende concepten. De hierboven genoemde manieren van werken zijn niet altijd even gemakkelijk onderling van elkaar te onderscheiden. Via multimedialiteit ontwikkelt een deel van de activiteiten zich uiteindelijk tot werkelijk crossmediale concepten. Voor de korte termijn gaat het vooral om een leerproces waarin successen worden gebruikt om ervan te leren en die ervaring uit te bouwen. vertaling Het overgrote deel van wat we doen op internet mislukt. Niemand weet van elkaar wat ze doen. Om dit te verhullen praten we er heel veel poep aan vast. Dit kost jaarlijks enkele tientallen miljoenen. Alles wat mislukt en faalt we noemen een 'leerproces'. er staat: De digitale contentstrategie gaat uit van ‘minder, groter, beter’ vertaling Mislukter, duurder, slechter. er staat: De platformoverschrijdende concepten uit onze contentstrategie moeten via een groeiend aantal distributiemedia en in een zo optimaal mogelijke vorm en kwaliteit worden gedistribueerd. vertaling Fillumpjes op internet en tv knallen. er staat: Aan Cultura en Opium TV is voor 2009 in totaal € 600.000 toegekend in het kader van themagericht werken. vertaling We gaan in 2009 600.000 euro belastingeld verknallen aan een digitaal kanaal op kanaal 3234234 dat niemand bekijkt en niemand boeit. er staat: De publieke radiozenders bieden een gevarieerd aanbod. Op een aantal punten is niettemin sprake van witte plekken in thematiek en genres. De komende jaren wordt aan de oplossing van dit probleem gewerkt. vertaling We hebben nieuwe kudtmuziek ondekt in de binnenlanden van Midden-Vietnam die we prime-time op radio7 gaan uitzenden en we gaan wat succesvolle radioformats van de commerciëlen stelen. er staat: Vooral de sterk toegenomen concurrentie op de radiomarkt vanaf 2007 (Q Music, Radio 538, Arrow Classic Rock) heeft een rol gespeeld in het niet realiseren van de doelstelling. vertaling Ze spelen gemeen! Ze pikken luisteraars door te draaien wat mensen zelf willen horen. En daardoor haalden wij zelfs onze zelfopgelegde lage targets niet. -edit: ingreep eindredactie. Stop hier maar. Het is gewoon te veel. Kappuh nou. Zeg gewoon dat ze lid moeten worden van PowNed, wij zijn wel duidelijk-

Reaguursels

Inloggen

@ Nietvoordekat | 17-01-09 | 18:01

Hier is een lichtend voorbeeld: pvv.nl/index.php?option=com_deeppocket...

wilders zegt hier het volgende: "De Koran is vooral een krijgsboek – waarin opgeroepen wordt niet-moslims af te slachten (2:191, 3:141, 4:91, 5:33)".

Kijken we naar het eerste vers (2:191), maar vooral de context, dan blijkt er iets heel anders te staan. Ten eerste heet de paragraaf "Strijden uit verdediging". Verder staat in de vers ervoor (2:190) het volgende:
"En strijd langs Allah's weg tegen degenen die tegen jullie strijden, maar wees niet agressief. Allah houdt immers niet van de agressors"
En in het vers erna staat:
"Maar als zij ophouden, dan is Allah waarlijk Vergevensgezind, Barmhartig"

Hier lezen we dus iets heel anders, namelijk: als je wordt aangevallen, mag je terugvechten. Doe dit niet met buitensporig geweld ("wees niet agressief") en als je niet meer aangevallen wordt, stop dan zelf ook en vergeef.

tja, in deze context staat er al weer heel wat anders en blijft er niet veel over van het argument van wilders. Op dezelfde manier zijn andere soerahs ook op twee manieren te lezen; zoals wilders het leest ("oeee, er staat strijd! hullup!"), en op de manier zoals het waarschijnlijk bedoeld is. Zie www.koranonline.nl/koran/nl/ voor een online versie

joris strooigoed | 19-01-09 | 14:37

@ Nietvoordekat | 17-01-09 | 18:01
voor je betoog; misschien leuk om eens diep in zijn argumenten te duiken en die te ontleden. Stelling (voorbeeld) "wilders is een luchtballon". Als je kijkt naar wat hij nu precies zegt, blijkt, volgens mij tenminste, aan jou dit uit te zoeken, dat hij bijzonder sterke meningen heeft, maar dit nauwelijks met rationele argumenten weet te onderbouwen, en als hem naar een argument gevraagd wordt, weet hij dat altijd te ontwijken. Vergelijk wilders vs. pechtold in 2e kamer debat (filmpje staat op dumpert geloof ik) als wilders stelt dat marrokanen hier "de boel komen koloniseren", reactie pechtold: "noem nu eens argumenten waaruit moet blijken dat ze daadwerkelijk in georganiseerd verband hier de beol komen overnemen", en je raad het al, een duidelijk argument komt er niet.
als je drie van dit soort stellingen van wilders eruit licht en onderzoekt welke redelijke (lees: rationele) argumenten hij hiervoor heeft kom je denk ik tot een leuk betoog (of als je zelf geen stelling neemt een beschouwing).

als je zorgt dat je je verhaal goed inkadert en vooral goede en duidelijke argumenten kunt opschrijven (ook niet te veel, dan verlies je ook zelf het overzciht), dan zal de politieke voorkeur van je docent niet zo veel uit moeten maken. Veel plezier en succes!

en mogen wij je betoog ook lezen als het af is?

joris strooigoed | 19-01-09 | 14:22

goed ik wacht even op de loonstrook van de hoogovens en vervolgens meld ik me aan voor PowNed

de_tyvus | 19-01-09 | 00:14

EvertsNL | 18-01-09 | 14:15
Klinkt leuk, ga 't proberen.

Nietvoordekat | 18-01-09 | 15:31

@ Nietvoordekat | 17-01-09 | 17:26
Om de linkse examencommissie tevreden te stelen in het onderwerp Wilders, zou ik een verband leggen tussen de opwarming van de aarde en Wilders.

EvertsNL | 18-01-09 | 14:15

PowNed hier mooi voorbeeld van klassiek-coole oude TV wat absoluut weer terug mag op de buis:

www.youtube.com/watch?v=tp4PDH4E85A

@07:00 min

_/--\__/--\__/--\_ | 18-01-09 | 14:06

PowNed heeft één nadeel ! Ik mag niet verhuizen

EvertsNL | 18-01-09 | 13:56

Ongelofelijk wat een taal.
Volgens mij hebben ze heeeel veel te verbergen.
Of, ze doen zo weinig. Maar dat willen ze natuurlijk niet hardop zeggen.
Hier een prachtige voorbeeldzin, nader ontleed:
'Wij hanteren een begrip, omdat de focus ligt op de inhoud van concepten.'
Wie kan dit nog serieus verteren ??
Wat de zaak nog erger maakt, is dat ze hier ook nog heel veel geld aan verdienen.

Pierus | 18-01-09 | 13:41

Ik had trouwens even geleden een bericht gelezen dat men niet deed aan lastige dingen als rapporten, begrotingen van productiekosten, contracten etc. meeste dingen werden onderling mondeling afgesproken, per handjeklap, en niets werd hiervan vastgelegd en daarmee verschijnt het dus ook niet in lastige rapportages wat dan weer lastige dingen als controles en lastige vragen waar je geen antwoord op kunt geven voorkomt. Credo is;
Klooi maar een eind raak en vergeet vooral niet je familie en matties te voorzien van de nodige en onnodige pecunia.
Mochten er desondanks nog wat lastige vragen komen gaan we de vermoorde onschuld uithangen dan wel erg hautain/lacherig/verontwaardigd etc. doen. (streep door wat op dat moment niet van toepassing is) danwel persoonlijke aanvallen lanceren om de geloofwaardigheid van de klojo die ons aanspreekt op ons (wan)gedrag in diskrediet te brengen.

said_fred | 18-01-09 | 13:40

Mooi stukje tekst, het mag wat kosten, maar informatief ??
Ik vind niets over zendclubjes (zonder leden) als IKON, TELEAC, RVU etc.
TELEAC was vroeger bekend vanwege zijn cursusjes (o.a. hoe maak ik m'n fiets).
Hun cursuspaketten kosten altijd precies 29.99 Euro.
Tegenwoordig doen ze ook allelei spelletjes, want die zijn er al zo weinig.
Ik zie echt geen bestaansrecht voor deze en soortgelijke (geldopsoeperende) clubjes.
Laat ze maar eens uitkijken naar een echte baan.

Pierus | 18-01-09 | 13:27

Jongens, echt goed stuk, kapot gelachen!

Beaukito | 18-01-09 | 13:04

@ Einde van de Domheid | 17-01-09 | 17:22

Voor t eerst sinds juli 2008 weer eens in de grote stad? Inmiddels weer veilig thuis? Grote jongen hoor.

Jezweetog | 18-01-09 | 12:40

Boer-K
Ach het is best te begrijpen als je even doorleest en herleest, voor best wel veel mensen. Het direct begrijpen nou nee, het is daarom niet ontspannend, en soieso niet 'to the point" en al helemaal niet eerlijk, het is dieven taal dat hebben alle gangsters die hebben ook een eigen taaltje enz.

boost | 18-01-09 | 11:52

LoopseTeef
dat zou best eens kunnen maar het proberen waard, voor die paar centen gaat in iedergeval die scheve zendmast van je, helemaal tegen de grond waar deze ook hoort.
Om bij voorbaat Vlees nu al als een oplichter af te schilderen, gaat mij nu nog te ver.
Ik kan uit je opmerking alleen maar halen dat je gewoon niet wilt dat Powned tussen de oplichters die er nu acteren operationeel wordt, en wat daar dan de reden voor is.....................

boost | 18-01-09 | 11:42

godsamme stompen, wat een kulzooi en dat van mijn geld

boost | 18-01-09 | 11:31

'Het is niet gepast om afgenomen geld(belastinggeld) in eens te benoemen als omroepgeld. Als is het alleen maar omdat ik het er niet mee eens ben. Maffioso waren ook enig in sit soort 'wolligheid'. nl.wikipedia.org/wiki/Pizzo_(afpersing...)

Libertarian | 18-01-09 | 11:25

Opleidingsprogramma voor allochtone stagiairs bij Goedemorgen Nederland en verbetering formule
programma (KRO)
• Werving allochtone presentatoren en bredere inzet huidige gekleurde presentoren (KRO, VARA)
• Per programmateam verplicht stellen van 1 tot 2 redacteuren, afhankelijk van de omvang van de redactie,
van allochtone afkomst (VARA)
Hoo fdstuk 3
Programmati sche speerp unten
MEERJARENBEGROTING
17
• Masteropleiding journalistiek voor allochtonen. De bedoeling is dat twaalf deelnemers worden geselecteerd en
ieder door een omroep worden geadopteerd. Na hun opleidingsjaar krijgen ze bij hun omroep een jaarcontract.
• De VARA participeert in de Summerschool. De belangrijkste insteek is het zoeken naar nieuwe, allochtone talenten
en deze een kans te geven om, in een periode van 3 weken, d.m.v. workshops hun kennis van het televisievak te
vergroten.
• Faciliteren van circa vijf tijdelijke werkervaringsplaatsen gecombineerd met een opleidingstraject om jonge
allochtonen enthousiast te maken voor en een kans te bieden op een baan bij de VARA.
• De NPS organiseert van oktober 2007-oktober 2008 een werkervaringsproject voor zes jonge allochtonen.

Zomaar een stukje dat ik tegenkwam in de begroting. Commentaar overbodig. * pakt een teiltje*.

dr.no | 18-01-09 | 11:16

GS en hun lidmatschaapjes(mag ik hem even lenen Jaap) denken duizenden PO-parasieten naar huis te kunnen sturen(wellicht met wachtgeld). Wie O wie denkt dat ze het daarmee eens zullen zijn, terwijl zij er al jaren 'werken'.

Libertarian | 18-01-09 | 11:05

De vertaling is duidelijk, en iedereen weet natuurlijk dat er gigantisch belastinggeld verkwanseld maar ik vraag mij af of PowNed het dan echt anders gaat doen. Om voldoende subsidie te krijgen moet je nu eenmaal onzin dingen opschrijven en uitvoeren anders gaat de kraan dicht. Maar goed, ik geef ze het voordeel van de twijfel en ik hoop dat ze echt iets nieuws kunnen brengen.

Barbatruuk! | 18-01-09 | 10:27

Heb mn bevestigingsmail gehad. Gaat wel de goede kant op lijkt me.

TNCS | 18-01-09 | 10:13

Anarki | 17-01-09 | 19:42
De vrijheid van de man die een sigaar opsteekt na een goede maaltijd in een restaurant is de onvrijheid van alle bezoekers van dat restaurant. Laat dat duidelijk zijn.

Einde van de Domheid | 18-01-09 | 09:35

wat mij opvalt is dat de financiele verslaglegging stopt bij 2005. Waar zijn de finaciele verslagen over 2006 en 2007?.
Het feit dat voorgenoemde jaren niet gepubliceerd zijn doet vermoeden dat de financiele huishouding niet akkoord is verklaard door de accountants.
Met andere woorden als je twee jaar achterloopt met de financiele verslaglegging kan het niet anders zijn dat het financiele beleid van de publieke omroep is een grote rotzooi is.

protonplof | 18-01-09 | 08:53

Briljante vertaling! Als men nu het lidmaatschap van de PO niet opzegt om lid te worden van Powned, weet ik het ook niet meer...

Oswald | 18-01-09 | 08:32

Dit is spekkie voor mn bekkie, mensen die niet begrijpelijk kunnen schrijven/praten horen ook geen voorlichtingsfunctie te hebben, punt.

Boer-K | 18-01-09 | 08:11

meerjarenplan 2008 - 2012
meerjarenplan 2009 - 2013
?????
is het doel van een meerhjarenplan niet om een lange termijn strategie te volgen. wat heb je aan een meerjarenplan als je het toch ieder jaar aanpast. kun je netz o goed een jaarplan maken..

Frenky D. | 18-01-09 | 07:06

@Dr.Zeldenrust | 18-01-09 | 02:36
Meer metal?! Negers houden helemaal niet van metal...... jij snapt er ook helemaal niks van, hé?!

OneandOnly | 18-01-09 | 03:38

21.088 leden... De PO hebben echt frisse wind nodig PO(WNED!)

Mijnbescheidenmening | 18-01-09 | 02:59

Meer metal natuurlijk, lutser!

Dr.Zeldenrust | 18-01-09 | 02:36

"Op een aantal punten is niettemin sprake van witte plekken in thematiek en genres."

Hiermee bedoelen ze volgens mij dat er meer rapmuziek gedraait moet worden.

OneandOnly | 18-01-09 | 01:10

Ik hoop oprecht dat we de 50000 halen, maar de vaart is er inderdaad wel een beetje uit.
Zou een topic als dit bijdragen? Ik weet het niet.
Wanneer start de landelijke (lees met gebruikmaking van de klassieke media) ledenwervingsactie?

vangodlos | 18-01-09 | 00:40

Heel goed stukje Hoxha, weg met de verspillende socialistische propaganda.

Voltaire | 17-01-09 | 23:36

Schout-bij-nacht | 17-01-09 | 22:49
Het zal vast zo zijn dat iedereen denkt dat hij ergens goed of steengoed in is. Punt is nu juist dat de meeste mensen niet eens kunnen denken, zodat je aan die opinie geen waarde hoeft te hechten.

Je schakelt zo ongeveer alle vormen van menselijk kunnen gelijk, terwijl er in 'het eggie' toch heus een hiërarchie is in die vormen. Op scholen worden kinderen eerst en vooral cognitief benaderd, dus op hun brains aangesproken. Dat ze na schooltijd leuk kunnen voetballen is wel aardig, maar niet echt relevant. Alleen al het kale feit dat jij kennelijk slimmer bent of 1.000 keer zo slim - dat zijn geen dingen die onopgemerkt voorbij gaan, ook niet aan de onnozelaars, en al helemaal niet in een samenleving waarin je het toch voornamelijk van je kennis en intelligentie moet hebben (de enkele profvoetballerT en kunstenaar die van zijn beroep kan leven buiten beschouwing gelaten, benevens ALLE ambtenaren).

Ik heb dit van zeer nabij meegemaakt en gezien hoe het aldus bijgebrachte idee over de eigen intelligentie kinderen zeer lang kan achtervolgen en onbewust doorwerkt in alles wat ze doen; het idee niet goed genoeg te zijn en daar kwaad over blijven. Voor zover dat onbewust is, proef je maar al te vaak de rancune. Niet altijd, dat kan ik wel met je eens zijn.

Allemaal niet fraai en ook onnodig, maar wel realiteit van alledag, zoals iedereen weet die wel eens werkt met minder (hoog-)begaafden.

*Roken gaat om kans op Alzheimer te vergroten*

Berserker Nr. 1 | 17-01-09 | 23:34

Dat er jaarlijks 500 miljoen over de slagboom wordt gegooid weten we.
GeenStijl kan deze misser gecorrigeren door de leden een certificaat te geven wat recht geeft op een jaarlijks terug betaling.

Idee?

Green-wn | 17-01-09 | 23:23

Schout-bij-nacht | 17-01-09 | 22:40

Sorry, ik moest dit anders omschrijven.
Dat jij perse op de TV wilt horen dat marokkanen minder geschikt zijn, is niet belangrijk. Niet voor mij tenminste.
Ik begrijp je verhaal wel, ik ben ook met je eens. "Fox News" der lage landen zou een feit kunnen zijn. "Fair and Balanced", waar Wilders een prominente rol zal vervullen. Gewapend met spuug voor de flat screen zittend, ik zie het voor me.

Ik denk dat GS daar geen verandering in zal brengen, namelijk om zo'n geladen uitspraak te doen, moet je het keihard kunnen bewijzen.

predman | 17-01-09 | 23:18

-weggejorist-

Gunba | 17-01-09 | 23:12

Shalome | 17-01-09 | 23:07
Geschaafd bloot vinden anderen dan weer aantrekkelijk...

Jaap de Paap | 17-01-09 | 23:12

@ Schout-bij-nacht | 22:40

Met beschaafd bloot zouden de pubic omroepen erop vooruitgaan.

Shalome | 17-01-09 | 23:07

Berserker Nr. 1 | 17-01-09 | 22:30
Vraag was in hoeverre minder brains hebben zorgt voor rancune gevoelens op jonge leeftijd. Volgens mij valt dat mee omdat bijna ieder wel iets heeft waarin hij beter denkt te zijn dan anderen en dat nog relevant vind ook. Daarnaast komt iedereen ook mensen tegen die slimmer zijn dan hij, bij sommigen duurt alleen wat langer en komt het wat minder vaak voor. Maar juist in deze slimme gevallen kan dat veel 'indruk' maken. Gewoon realiteit van alledag, is geen woord fantasia aan.

Schout-bij-nacht | 17-01-09 | 22:49

Dat jij marokkanen minder geschikt vindt, is niet belangrijk in deze.
predman | 17-01-09 | 22:24

Dat is ook niet beweerd. De portee van mijn verhaal is dat een veel meer balanced insteek nodig is op de PO. Mijn taxatie is dat je dat krijgt als GS de wijze waarop ze hier met nieuws omgaan doortrekken naar tv. Hoe dat uitwerkt moeten we zien.

Overigens geldt dat overzetten naar tv natuurlijk ook voor het beschaafd bloot etc. etc. Zo speelt bijv. de vraag of plaatjes van luca prins straks bewegend gaan worden, ik ga daar persoonlijk wel vanuit. Want ben met je eens dat journalistiek gezwets boeit tot op zekere hoogte maar het moet natuurlijk wel een geintje blijven allemaal.

Schout-bij-nacht | 17-01-09 | 22:40

Schout-bij-nacht | 17-01-09 | 22:15
Je schetst wel een beetje fantasialand, Schout. Punt is dat het hebben van 'brains', zoals jij dat noemt, later heel wat belangrijker is dan het al dan niet aardig kunnen voetballen of sporten.

Het enige dat een tekort aan denkvermogen compenseert is een zeer sterke wil of ambitie. Enfin, kijk maar eens om je heen; de maatschappelijk geslaagden zijn doorgaans niet de grootste lichten, maar zijn wel doorzetters.

Kwestie van focus. Kun je dat niet, omdat je te dom of juist te slim bent, dan wordt het nooit wat. Nou ja, je kunt altijd nog ambtenaar worden o.i.d.

Berserker Nr. 1 | 17-01-09 | 22:30

Schout-bij-nacht | 17-01-09 | 22:15
Precies. Komt het er dus op neer dat je moet zorgen dat je het leven kiest dat fysiek en mentaal bij je past... Dank voor 't inzicht,
*open deur weer sluiten doet*

F. von Zeikhoven | 17-01-09 | 22:24

Schout-bij-nacht | 17-01-09 | 22:00

Je tilt de aspiraties van GS duidelijk op een andere hoogte dan ik. Ik wil vermaak en informatie, dat's it. Voor mij blijf de vraag, waar komen ze mee? Wat voor programma's gaan ze maken? Gaan ze echt iets nieuws brengen?

Dat jij marokkanen minder geschikt vindt, is niet belangrijk in deze.

predman | 17-01-09 | 22:24

Shalome | 17-01-09 | 22:09
van 21.55 naar 22.15; ik heb slechtere leercurves gezien..

Schout-bij-nacht | 17-01-09 | 22:18

F. von Zeikhoven | 17-01-09 | 22:02
Met name je laatste zin is relevant. Je hebt het hier nl. alleen even over de dimensie brains. Maar ook de verdeling van van pers. eigenschappen lijkt naar entropiemax. te zoeken. Meestal blijkt die modale leerling (die ach ja bij rekenen dan wel wordt afgetroefd door anderen) bij schoolvoetbal de klassebeste te zijn. En het domste jongetje is blijkt weer de sterkste te zijn en heeft de macht op het schoolplein. Het verschijnsel wat je dan ziet optreden is dat de brainers vinden dat alleen schoolprestaties boeien, andere dingen goed kunnen: leuk maar niet zo relevant etc. etc. Uiteindelijk heeft niemand een minderwaardigh compl.

Schout-bij-nacht | 17-01-09 | 22:15

Shalome | 17-01-09 | 21:31
Deed het pijn? Wil je het delen met 'ons'? Sorry, wil je het 'sharen'? Of ben je gewoon in een geyle bui?

Berserker Nr. 1 | 17-01-09 | 22:15

predman | 17-01-09 | 21:21
Onbewust en onderhuids, predman, roeleert dat soort dingen zwaar, zelfs bij de zwakstbegaafden.

Berserker Nr. 1 | 17-01-09 | 22:11

@ Schout-bij-nacht | 22:05

Je zou wat wolliger teksten kunnen proberen :-p

Shalome | 17-01-09 | 22:09

Shalome | 17-01-09 | 21:59
thx. ik zal de snee van Madonna niet als ref kader hanteren.

Schout-bij-nacht | 17-01-09 | 22:05

@ predman | 17-01-09 | 21:46
Maar het zijn toch zeker op de lagere school niet de extreem snellere kids die dombogevoelens uitdelen? Omgekeerd geldt namelijk precies hetzelfde gevoelsmatige uitsluitingsmechanisme. Reden waardoor in aanleg snellere kids zich als gemiddeld gaan gedragen. Daar worden ze dus net zo ongelukkig van. Rancuneus, dat zou ik zo snel niet durven zeggen. Het zijn de gemiddelde nobrainers die snellere en langzamere kids/mensen het verdere leven zuur kunnen maken. Of dat ook echt kan of zal gebeuren, hangt natuurlijk ook van andere sociale en persoonlijke faktoren rond de uitzonderlijke figuur af.

F. von Zeikhoven | 17-01-09 | 22:02

predman | 17-01-09 | 21:56
ik zie het niet als meer ellende op tv, @21.55. Politieke partij vormen? Omroepen en pol. partijen heb je allebei nodig. De competenties van GS liggen duidelijk op mediavlak. Ik ken weinig mensen/organisaties die het beide - succesvol - deden.

Schout-bij-nacht | 17-01-09 | 22:00

@ Schout bij Nacht | 21:56

Geen zorg: het was een interessante tegel en de snee van Madonna is nog altijd groter, dus schrijf rustig door en meer.

Shalome | 17-01-09 | 21:59

- scusi voor wat grote tegel -

Schout-bij-nacht | 17-01-09 | 21:56

Schout-bij-nacht | 17-01-09 | 21:42

Vind dan dat je een politieke partij moet vormen in plaats van nog meer ellende op de TV.
Als GS 50 000 leden bijelkaar kan sprokkelen kan nog 15 000 bij, dan heb je een zetel in de kamer.

predman | 17-01-09 | 21:56

@predman | 17-01-09 | 20:01
Je eerste vraag: "Ik weet niet wat voor voordeel voor ons kijkers GS op TV heeft?"
Niet om te copy pasten van eigen tegeltjes (6 jan.) maar onderstaand is wel mijn antwoord op je vraag.

Er is een grote groep mensen die nu niet bediend wordt door de publieke omroepen. Dat zijn met name hoogopgeleide mensen die genoeg hebben van de linkse kortzichtigheid waarmee bijvoorbeeld NOS journaals en actualiteitenprogramma's op de publieken steevast worden gemaakt. Een voorbeeld dat dit duidelijk weergeeft:

Op het NOS journaal was een item over dat Marokkanen minder doorstromen naar hogere functies bij de politie dan andere nationaliteiten. Dan zou je zeggen, dat kan in principe aan twee dingen liggen (nog los van triviale statistische 'oorzaken' (zoals Marokkanen gemiddeld jonger, dus minder vaak op hoge positie etc. etc.) maar ik mag ervan uitgaan dat dergelijk elementaire dingen eruit zijn):

a. de politie maakt bij benoemingen verschil in nationaliteit (niet correct politie) en/of
b. Marokanen presteren slechter dan andere groepen waardoor ze ook op basis van objectief kwaliteit (cq objectief terecht) minder doorstromen naar hoge functies. En het daarmee bij Marokkanen zelf ligt.

Hoe vult de NOS dit item journalistiek in?
NOS journaal interviewt politie en vraagt wat ze fout doen en wat ze kunnen/moeten verbeteren. Vervolgens interviewt verslaggever een Marokkanen organisatie en vraagt wederom wat politie fout doet en wat ze anders moet doen. Nergens de andere kant van zaak belichten en vragen: wat kunnen Marokkanen er zelf aan doen, is er wellicht een relatie met dat Marokkanen ook in opleidingen, criminaliteit etc. slechter scoren. Deze kant van de zaak wordt volledig bij de kijker weggehouden, de vraag mag uberhaupt niet gesteld worden (dus zelfs niet als onzin worden weg beargumenteerd). Vanwaar de linkse vooringenomenheid (het ligt per definitie niet aan de minderheidsgroep) van de NOS, of wat Marokkanen wellicht zelf kunnen doen om hun kansen te vergroten? Waarom geen enkele kritische vraag aan de minderheidsgroep stellen?

Dit is exact het soort linkse vooringenomenheid gecombineerd met journalistieke ranzigheid waarom ik geen NOS journaal kijk.

Ik hoor ook van veel andere hoogopleiden vergelijkbare klachten. Ook NOVA en Netwerk grossieren in dit soort blunders. Ook van de enorm storende grote vooringenomenheid ten aanzien van Bush zijn vele voorbeelden te geven. Het lijkt erop alsof de publieken zich uitsluitend op niet kritische en niet nadenkende lager opgeleiden willen richten.

Ik kan bij de publieke omroep nu nagenoeg niets van mijn gading vinden en sla ze bij het zappen dan ook over. En da's jammer, ook realiserend dat ik er met een inkomen van een behoorlijk veelvoud van modaal via de belasting veel aan bijdraag. Ook ik wil boeiende programma's op de publieken kunnen zien. Ik zie op dit moment geen andere partijen dan Geenstijl die een andere insteek kunnen leveren die ook nog in de juiste richting is. Geenstijl heeft mijns inziens bewezen op een geheel andere wijze nieuws te kunnen brengen. (Voetnoot: dat Geenstijl en passant ook nog eens bijna voor het televisiemoment van het jaar zorgde terwijl ze uberhaupt nog geen omroep is ook op televisievlak een mooi voorteken.)

Ook kan het pluriformiteit echt introduceren (ja introduceren). Witteman hoeft zich dan ook geen zorgen te maken dat Geenstijl moeilijk in een eenheidsworst is te persen van één publiek format. Dat is nu ook net niet de bedoeling.
Door de broodnodige vernieuwing en pluriformiteit die ontstaat worden nieuwe nu niet vertegenwoordigde groepen aan de publieke omroep gebonden. Gezien het doel, een pluriforme omroep voor zoveel mogelijk mensen (en per definitie dus een pluriforme doelgroep) is dit een enorme verrijking.

Schout-bij-nacht | 17-01-09 | 21:55

predman | 17-01-09 | 21:46
Even in mijn eigen manier van woorden spreken weetje. Oewereldbevolking en verdelen zeg je geoewohn. Maar zelfreflectie. Zoiets lukt echt niet, iemand dat onthouden. Laat staan hele oefolksstammah.

LibertasSimplex | 17-01-09 | 21:52

Jaap de Paap | 17-01-09 | 21:22
Als Fleisch nou tot die tijd voor de stijlloze kijkbuiskinderen een kwartiertje per week ofzeau inruimt voor een dagafsluitende, uit eigen werk voordragende Van Kooten of De Bie, spring ik een gat in de ozonlaag.

F. von Zeikhoven | 17-01-09 | 21:49

LibertasSimplex | 17-01-09 | 21:40
"Hersenen zijn het eerlijkst verdeeld onder de wereldbevolking.
Iedereen denkt dat ie er genoeg van heeft!
Daud & Bederf | 17-01-09 | 20:57"

Ik bedoel dat ik met bovengenoemde stelling eens ben, maar niet met deze.

Daud & Bederf | 17-01-09 | 20:57
Als iedereen dat denkt wil dat natuurlijk niet zeggen dat het ook zo is, zombie. Op z'n best kun je zeggen dat je er maar weinigen over hoort klagen - zou ook wat oenige indruk maken.

Overigens weet vrijwel iedereen wat zijn (intellectuele) positie is ten opzichte van de ander. Je hoeft alleen maar terug te denken aan je lagere schooltijd om te zien dat er zeer velen zijn geweest die gezien hebben dat er ook mensen zijn die de dingen net iets sneller of extreem veel sneller begrijpen. En nee, dat wordt niet vergeten. De gemiddelde dombo weet verdomd goed dat hij een dombo is.

De toen ontwikkelde rancune raakt hij doorgaans nooit kwijt. 't Is fraai, zei de kraai.
Berserker Nr. 1 | 17-01-09 | 21:04

predman | 17-01-09 | 21:46

Drs. Joost Baak ([email protected]) geeft graag toelichting aan de belastingbetaler.

Johan de Witt | 17-01-09 | 21:45

@predman | 17-01-09 | 20:01
"Nu de PO afzeiken omtrent belasting geld en over een half jaar zelf van gaan profiteren, hoe geloofwaardig wil je nog overkomen? "

Gaat te kort door de bocht. Dat je het geen probleem vind dat er een compacte en gerichte PO is (1 tv net, uitsluitend programma's die wel iets toevoegen) hoeft nog totaal niet te betekenen dat je het met het huidige geldverslindende 7 koppige monster van een PO met 3 tv netten, 5 radiozenders, voortdurend mislukkende en misplaatste internet initiatieven (pardon, crosmediale platforms noemt de PO dat dus) eens bent. Kost klauwen met geld en maakt futiliteiten als lingo etc. Ook de kwaliteit speelt bij de kritiek een rol, los van dat de kosten ongeacht kwaliteit sowiezo veel te hoog zijn en het verbazingwekkend is dat niemand echt durft te bezuinigen op de PO, of ze gewoon toevallig vergeet bij bezuinigingsrondes. Wordt tijd dat het licht ook eens op de financien van de PO wordt gericht. Dan geen kaasschaafjes hanteren maar gewoon slimme keuzes maken en gericht downsizen van de PO.

Dat daar dan een paar omroepen vanafgaan, of minder uitzenden en er nog ns een andere bijkomt doet daar niks aan af.

Schout-bij-nacht | 17-01-09 | 21:42

predman | 17-01-09 | 21:21
Hoe kun je nou iemand zelfreflectie onthouden? Ik wil me er niet mee bemoeien.

LibertasSimplex | 17-01-09 | 21:40

@ Berserker Nr. 1 | 17-01-09 | 21:07
De eerlijkheid gebiedt me (een fosforgranaat achter de hand houdende) te zeggen dat het een variant op een mij eerder bekend geworden Witz is.
*Najjib Amhali-scanner van Mutsaerts nog nèt op tijd ontwijken doet*

F. von Zeikhoven | 17-01-09 | 21:35

Joechei! Al meer dan 21.000 leden. Op naar de Publieke Ompoepen!

@Berserkert Nr. 1

Ik had zoiets geks net. Een synchroon kriebelprikje links en rechts in mijn hals, op precies dezelfde plek als waar Franksteins creatie die twee uitstekende staafjes had zitten.

Shalome | 17-01-09 | 21:31

F. von Zeikhoven | 17-01-09 | 20:47
Schitterend is dat, zo'n oma! En verder wat st0mpie zegt: ik stel de verwachting naar boven bij, van het aantal woorden. Powneren leg ik er vast in. Moet nog even werken, maar ik lees het later allemaal. Tnx alvast. En Van Kooten en De Bie... dat niveau wordt hopelijk nog eens gehaald op de verrekijk, al betwijfel ik dat.

Jaap de Paap | 17-01-09 | 21:22

Berserker Nr. 1 | 17-01-09 | 21:04
Nu draaf je door. Ik ben niet met je eens.
Meerdere deel van de mensheid is juist zelfreflectie onthouden.

predman | 17-01-09 | 21:21

@ st0mpie | 17-01-09 | 20:57
Dank u, in allebescheidenheid doet Von Zeikhoven ook maar 'n poging. Ziet hier de ware virtuozen... www.youtube.com/watch?v=oE-iDMXKMRM

F. von Zeikhoven | 17-01-09 | 21:18

protonplof | 17-01-09 | 21:02

Vertaling van deze betekend, " zie ons de moeite doen om nog meer geld van u te kunnen plukken"

predman | 17-01-09 | 21:14

F. von Zeikhoven | 17-01-09 | 21:02
Vond je prijs wel goed gevonden, gehgehgeh.

Berserker Nr. 1 | 17-01-09 | 21:07

Daud & Bederf | 17-01-09 | 20:57
Als iedereen dat denkt wil dat natuurlijk niet zeggen dat het ook zo is, zombie. Op z'n best kun je zeggen dat je er maar weinigen over hoort klagen - zou ook wat oenige indruk maken.

Overigens weet vrijwel iedereen wat zijn (intellectuele) positie is ten opzichte van de ander. Je hoeft alleen maar terug te denken aan je lagere schooltijd om te zien dat er zeer velen zijn geweest die gezien hebben dat er ook mensen zijn die de dingen net iets sneller of extreem veel sneller begrijpen. En nee, dat wordt niet vergeten. De gemiddelde dombo weet verdomd goed dat hij een dombo is.

De toen ontwikkelde rancune raakt hij doorgaans nooit kwijt. 't Is fraai, zei de kraai.

Berserker Nr. 1 | 17-01-09 | 21:04

@ Berserker Nr. 1 | 17-01-09 | 20:46
Ah, excuus mijn waarde...

F. von Zeikhoven | 17-01-09 | 21:02

Verandering in de komende jaren citaat:
We koersen af op een toekomst waarin de technische distributiemogelijkheden veelvoudig zijn. Het publiek versnippert over een waaier van verschillende kanalen en platforms. Content wordt mede in hybride vorm aangeboden via crossmediale concepten.

kan iemand mij uitleggen wat dit is/betekent?

protonplof | 17-01-09 | 21:02

@stadsknurft | 17-01-09 | 20:58

iemand die er dood van is gegaan
publiekeLIJK

st0mpie | 17-01-09 | 21:00

Alles waar PUBLIEK voor staat wordt misbruikt. Door iemand:
- Publieke omroep.
- Publieke vrouw.
- Publieke opinie.

Zeau zie je maar weer. Alles waar Publiek voor staat: daar gaat iemand OVER HEEN!!

stadsknurft | 17-01-09 | 20:58

mooi jaap, von zeikhoven gaat zich er mee bemoeien, kan alleen maar een boost geven, ik zeg schroef maar op naar de 1000

st0mpie | 17-01-09 | 20:57

Hersenen zijn het eerlijkst verdeeld onder de wereldbevolking.

Iedereen denkt dat ie er genoeg van heeft!

Daud & Bederf | 17-01-09 | 20:57

LoopseTeef | 17-01-09 | 20:45
Ach, je moet gewoon een beetje zoeken. Geloof dat veel mensen er niet goed tegen kunnen dat ze ook maar dieren zijn. Tref je vooral aan onder de net-niet hoogbegaafden.

Dat is een 99% van de wereldbevolking, naar beneden afgerond.

Berserker Nr. 1 | 17-01-09 | 20:50

Jaap de Paap | 17-01-09 | 20:43
Precies. Mèt ondertiteling voor de zwitsal-generatie*). www.youtube.com/watch?v=cWacXU66h6o

*) Nog onbevlekte reaguurderts dan wel herinsluipende permagebanden

F. von Zeikhoven | 17-01-09 | 20:47

F. von Zeikhoven | 17-01-09 | 20:43

Echt wel.................. en als lid mag en kun je dat ook eisen. Minimumloon voor Fleisch.

LoopseTeef | 17-01-09 | 20:47

F. von Zeikhoven | 17-01-09 | 20:38
Let even op de timing van deze post.

Berserker Nr. 1 | 17-01-09 | 20:46

Berserker Nr. 1 | 17-01-09 | 20:42

U lijkt mij een bijzonder wijs man......... ze bestaan dus wél.

LoopseTeef | 17-01-09 | 20:45

F. von Zeikhoven | 17-01-09 | 20:35

Ben bang dat Jaap de door u gevonden woorden niet gaat beschouwen als Reaguurderlijke Taal. De gebezigde woorden behoren immers al tot het veelal verguisde managers-jargon, waarmee elke manager zich - na mislukking van zijn plannen - omhoog katapulleert naar een nog beter betaalde job.

LoopseTeef | 17-01-09 | 20:44

Weet u wat trouwensch het allervermakelijst is? Fleisch zal uiteraard als omroepdirekteur meteen een anti-daad Powneren (Jaap, ook leuk?) tegen het grote graaien van de dan collegae topdogs en laten zien dat je een méér dan uitstekende omroepbaas kunt zijn met slechts een minimum loon. Tenminste, ik kan me voorstellen dat de leden van de Vereniging Powned TV zo'n keihard statement wel vanzelfsprekend zullen vinden.

F. von Zeikhoven | 17-01-09 | 20:43

F. von Zeikhoven | 17-01-09 | 20:35
Dat zou ik bijzonder waarderen. Een en ander kan altijd naar de gmail. als je daar een paapsismen voor zet, dan komt dat helemaal terecht. En in de comments is 't ook altijd goed natuurlijk!
PowneD kan straks in een geheel nieuw vocabulair, als het zo door gaat ;)

Jaap de Paap | 17-01-09 | 20:43

LoopseTeef | 17-01-09 | 20:37
't Was dan ook niet meer dan gebakken lucht wat ik in de aanbieding had.

't Grappige aan idealisme is dat altijd een ander de rekening mag betalen. Of dat trouwens zo 'grappig' is, is de vraag. Doorgaans leidt idealisme tot zelfmoord of massamoord - is er toch waaratje iets leukers te verzinnen.

Berserker Nr. 1 | 17-01-09 | 20:42

@ Berserker Nr. 1 | 17-01-09 | 20:27
Nou, voor een Eurootje of 40 - 45 weet Von Zeikhoven wel iemand voor dat idealisme van u...

F. von Zeikhoven | 17-01-09 | 20:38

Wel weer leuk stukje GS, weet ik ook weer waar een hoop zuurverdiende centen verloren gaan.

FrankTheBurned | 17-01-09 | 20:38

Wat lult Hoxha nou? Zo te zien is er een duidelijke plaats ingeruimd in het Publieke Omroepbestel voor PowNed.
<quote>
De platformoverschrijdende concepten uit onze contentstrategie moeten via een groeiend aantal distributiemedia en in een zo optimaal mogelijke vorm en kwaliteit worden gedistribueerd.
</quote>
Mensen willen toch weten wat PowNed toevoegd aan het publieke bestel. Lijkt me duidelijk! Als er 1 omroep is die in deze in de begroting beschreven strategie een grote rol kan vervullen is het PowNed. Laat ze maar zien hoe je doelgroep zowel via TV en internet kan bedienen. Nu hebben jullie zelfs de ruimte in de begroting!

En het voordeel is, je laat geenstijl gewoon bestaan, linkt Geenstijl naar PowNed en je steekt de subsidie in je zak!

chaoska | 17-01-09 | 20:38

Berserker Nr. 1 | 17-01-09 | 20:27

Nee ik wil geen idealisme en al zeker geen betaalde. Ik beschouw liever de wereld zoals die is, althans zoals die zich aan mij voor doet. is al moeilijk genoeg. Idealisme lijdt alleen maar tot wrijving met je geweten.

LoopseTeef | 17-01-09 | 20:37

Waar kan ik die "Bullshit Language Tool" downloaden?

bimbam | 17-01-09 | 20:36

Jaap de Paap | 17-01-09 | 20:19
Misschien tijd voor het nuanceren van de Jaap de Paap's ' GeenStijl Reauze Boekje - Ontluisterende Thesaurus der Reaguurderlijke Taal" - opname criteria? De verleiding voor Von Zeikhoven is namelijk best wel groot om de meerjarenbegroting even af te grazen deez avend en [x] geschikte woorden via de comments uw dictionaire in te coachen...

F. von Zeikhoven | 17-01-09 | 20:35

LoopseTeef | 17-01-09 | 20:14

Pentium 486! Dat waren ng's tijden he!
Ik gun ze wel, maar ik verwacht niets nieuws. Misschien ranzige programma's zoals, "Kleinste pik ter wereld", of "Live zelfmoord", of "Hoe word ik rijk over de rug van anderen", of " Hoe een hakbaar eruit ziet na een zelfmoord aanslag". "Beschaafd bloot" zou iets kunnen worden, maar doe het niet aub, mijn laptop pulkt van dat troep.

predman | 17-01-09 | 20:31

Ik kan niet wachten tot PowNed wordt gelanceerd.

WillieWortel | 17-01-09 | 20:29

LoopseTeef | 17-01-09 | 20:14
Goed gezien, lijkt mij. GS is gewoon een winkel, waar je als oprichter al dan niet aardigheid in hebt. Als met alles zal ook dit gaan vervelen en zal Weesie de handel t.z.t. naar de beurs brengen of verkopen.

Ik heb trouwens nog wat idealisme in de aanbieding. Kopuh?

Berserker Nr. 1 | 17-01-09 | 20:27

Ah gelukkig toch wel.

Dwaaas | 17-01-09 | 20:22

st0mpie | 17-01-09 | 20:16
Reaguurder van Oosten, die hier keihard werkt om de woorden te scoren en zo vriendelijk is deze aan jaap te mailen, zat te denken aan een 500. Ik denk dat van Oosten daar heel goed mee zit.

Jaap de Paap | 17-01-09 | 20:19

Gaat Neelie Micro$oft toch maar niet kapotmaken ?

Dwaaas | 17-01-09 | 20:18

Elisabeth2 | 17-01-09 | 20:16
Nostalgiechelt naar de koggie.

Jaap de Paap | 17-01-09 | 20:16

@Jaap de Paap | 17-01-09 | 20:11
als er iets uitfloept ben je de eerste die t leest.
btw naar welk getal streef je in woorden?
on topic.
PowneD keihard de beste

st0mpie | 17-01-09 | 20:16

Jaap de Paap | 17-01-09 | 20:14
Met koekjens (Swiebertje)

Elisabeth2 | 17-01-09 | 20:16

De teller gaat wel sneller dan een paar dagen terug. Heb ik een geniaal media-opreden van Weesie gemist?

Framoes | 17-01-09 | 20:15

*onderbroekziekte ras in het boekske noteert en koffie ruikt*

Jaap de Paap | 17-01-09 | 20:14

predman | 17-01-09 | 20:12

Natuurlijk is Fleisch geen idealist. Misschien toen hij zijn eerste plannen bedacht achter zijn 486, maar nu kan ie het gewoon niet meer zijn.

LoopseTeef | 17-01-09 | 20:14

Staaat er niets in de media regelementen dat ze zendtijd beschikbaar moeten stellen aan aspirant omroepen om campagne te voeren?

solidstate | 17-01-09 | 20:13

@ Elizabeth
die moet erin. keihard in de top tien

st0mpie | 17-01-09 | 20:13

LoopseTeef | 17-01-09 | 20:03

Ik ben een idealist, ik wil geloven dat Fleisch ook een idealist is wie vanuit zijn eigen idealen een betere wereld wil maken. Maar dat het stinkt, is me allang duidelijk.

predman | 17-01-09 | 20:12

Elisabeth2 | 17-01-09 | 20:09
Gulde voor Heur, inderdaad; mee eens.

Jaap de Paap | 17-01-09 | 20:12

st0mpie | 17-01-09 | 20:08
"onderbroekziekte" vond ik persoonlijk leuker.

Elisabeth2 | 17-01-09 | 20:11

st0mpie | 17-01-09 | 20:08
Als uitdrukking is het een mooie inderdaad. Maar geen nieuw woord of nieuwe samenstelling. Uitdaginkje voor joe wellicht, om daar eens iets fijns van te mengen? Met een beetje brandnetel wellicht... ;) Ik kom niet verder dan: 'overvuilguurders' en dat zie ik zelfs, dat dat niets is. (drie keer 'dat' in een zin is ook niet bepaald dat je zegt van 'dus' trouwens).

Jaap de Paap | 17-01-09 | 20:11

Jaap de Paap | 17-01-09 | 20:06

Natuurlijk stemt de reaguurder zelf toe, geen discussie over mogelijk. Ik proef alleen dat men er vanuit gaat dat powned precies dat gaat brengen waar zij het in haar 12 argumenten over heeft. Ben bang dat dat niet haalbaar is bij de PO. En voor mij hoeft zo'n inschrijving niet hoor. Ik roep alleen maar hard dat het er moet komen. Maar dan bedoel ik alleen dat elke nederlandse ambassadeur lid moet kunnen worden. :-)
En dat "doorloopsende" zou ik ook even aan de broeders voorleggen

LoopseTeef | 17-01-09 | 20:11

Jaap de Paap | 17-01-09 | 20:03
Lidmatschaap is nu al één van de mooiste woorden van 2009. Hulde voor Geurtje.

Elisabeth2 | 17-01-09 | 20:09

@ Jaap.
zou een kwoot als: "elkaar in vuilbekkerij overtreffende reaguurders. " ook een plaats kunnen krijgen in je dictionary ?
Vond t een pittig citaat van die belg

st0mpie | 17-01-09 | 20:08

Elisabeth2 | 17-01-09 | 20:04
Persies: dat vinden de jongens gewoon leuk ;)

Jaap de Paap | 17-01-09 | 20:07

LoopseTeef | 17-01-09 | 20:03
Ik begrijp je doorloopsende kritiek niet zo goed. Iedereen is er zelf bij, niemand is verplicht om lid te worden, hier te reaguren... aan de inschrijvingen voor uitlanders wordt gewerkt. Geen probleem toch? Waarin wordt de reaguurder volgens jou gebruikt waar hij/zij zelf niet toestemt?

Jaap de Paap | 17-01-09 | 20:06

Jaap de Paap | 17-01-09 | 20:03

Dat slaat op mannelijk lid, matte vertoning en mak schaap mag ik aannemen?

LoopseTeef | 17-01-09 | 20:06

Jaap de Paap | 17-01-09 | 20:02
Is weer even een afleiding, hè. Dat wieden in de Kloostertuin gaat ook eens vervelen.

Elisabeth2 | 17-01-09 | 20:04

Jaap de Paap | 17-01-09 | 20:02

Ga gerust uw gang.... zolang de broeders zich niet verslikken natuurlijk

LoopseTeef | 17-01-09 | 20:04

copal | 17-01-09 | 20:02
Daar heeft geurtje het woord 'lidmatschaap' natuurlijk voor gecreëerd.

Jaap de Paap | 17-01-09 | 20:03

predman | 17-01-09 | 20:01

Naarmate het grote geld voor het grijpen ligt, schuiven de principes naar de achterste rij. Waarom zou Fleisch anders zijn???? Die gebruikt de reaguurders alleen voor eigen doeleinden.

LoopseTeef | 17-01-09 | 20:03

LoopseTeef | 17-01-09 | 19:58
Laat ik 'm even door de broeders hier proeven; die vinden dat wel mooi werk.

Jaap de Paap | 17-01-09 | 20:02

Ik vind de communicatie van PowNed tot op heden nog onduidelijker. Tot op heden alleen nog maar een vage plannen over functioneel bloot gelezen en een berg topics over hoe het niet hoort. Wel al een hele kudde makke schapen verzameld. Wat op zich best knap is.

copal | 17-01-09 | 20:02

Schout-bij-nacht | 17-01-09 | 19:25

Ik weet niet wat voor voordeel voor ons kijkers GS op TV heeft? Behalve een weer ontsnapte crimineel kut mrocos te noemen. Eerlijk gezegd boeit me niet zo.
Ik zat me te bedenken, met wat voor programma's powned zou moeten komen om mij geboeid voor de buis te krijgen. Zeker niet een documentaire over misstanden omtrent 'TV moment van het jaar.' Nu de PO afzeiken omtrent belasting geld en over een half jaar zelf van gaan profiteren, hoe geloofwaardig wil je nog overkomen?

predman | 17-01-09 | 20:01

Whore Whisperer | 17-01-09 | 19:48
Wat interessant.

Elisabeth2 | 17-01-09 | 19:59

Ben blij dat er mensen zijn die het duidelijk.. LUID en DUIDELIJK.. duidelijk maken, kenbaar maken.

cwi_client | 17-01-09 | 19:58

Jaap de Paap | 17-01-09 | 19:52
Ik zou hem tijdelijk opslaan. Kun je hem altijd nog weggooien

LoopseTeef | 17-01-09 | 19:58

Schout-bij-nacht | 17-01-09 | 19:38

Geheel mee eensch. Ofschoon u er mijns insziens ten onrechte vanuit gaat dat er nog enige kwaliteit in de programmerin zit bij de PO. Overigens ben ik nog uit de tijd van de zwart-wit tv en de NTS, uitgebeeld door een schuin naar rechts geplaatste zendmast. Had toen nooit geweten dat de zendmast van de NOS als opvolger geheel naar links zou kantelen.

LoopseTeef | 17-01-09 | 19:56

was @Elizabeth

st0mpie | 17-01-09 | 19:55

@ mark twain | 17-01-09 | 19:38
Nee? Niets?!
Opmerkelijk, jij leest hier toch ook wel eens wat in het rond, niet?

Pa Cartwright | 17-01-09 | 19:54

@st0mpie | 17-01-09 | 19:48
maar als 't niet doorgaat met prem dan bashen we hem natuurlijk helemaal kapoDt, want dan zijn we natuurlijk weer de elkaar overtreffende vuilbekkers.

st0mpie | 17-01-09 | 19:53

Vind Prem irri... laat maar weg ...

Plonk | 17-01-09 | 19:53

*dubt over 'omroepstelselmatig' als de woord*

Jaap de Paap | 17-01-09 | 19:52

st0mpie | 17-01-09 | 19:48
Heel NL ligt dan in een deuk en dan kan POWNed niet meer kapot...

Elisabeth2 | 17-01-09 | 19:50

@Elisabeth2 | 17-01-09 | 19:45
ik zit me echt al te verheugen op de dag dat ze die schreeuwnegerT van een prem met die roze mic door de straten laten gaan, geloof me , dan ben je binnen een jaar een B-omroep

st0mpie | 17-01-09 | 19:48

Mail van gisteren.....

Beste W,

Gefeliciteerd, je aanmelding voor PowNed is geslaagd. Je bent lid van een omroepvereniging en je lidmaatschapsnummer is xxxxxxxxx.
Het bedrag van 5,72 euro zal een dezer dagen van je rekening worden afgeschreven.

Op dit moment kun je nog praktisch niets met je lidmaatschapsnummer, dat komt omdat we nog bezig zijn een website te bouwen waarop je kan inloggen en zaken kan wijzigen.

Dus ons verzoek is om de komende paar weken NIET te verhuizen. Maar dat zal vast dat geen probleem zijn. Mocht je het echt niet kunnen laten, correspondentie met het secretariaat kan via [email protected]

We houden je per mail op de hoogte van de vorderingen rondom de uitbouw van de zender, de ledenwerfstatus en onze programma's

Met vriendelijke groet,
PowNed

Whore Whisperer | 17-01-09 | 19:48

.. een tekort van 37 miljoen bij de televisie in 2010. Kan slechter...

Badeendje | 17-01-09 | 19:45

st0mpie | 17-01-09 | 19:26
Daar heb je gelijk in, hoor. Het filmpje was ook satirisch bedoeld, ik moest er ook om lachen.

Elisabeth2 | 17-01-09 | 19:45

Maar Prof. Hoxha... Dan zou u nu graag zien dat wij lid worden van uw klubje Powned, zodat dat klubje zichzelf schuldig kan gaan maken aan dezelfde ongein als hierboven beschreven? Dan zullen er aldus nogthans gans veel meer (taalaanpassing voor de Belgen) belastingcentjes moeten gaan vloeien.

Hijo del Sol | 17-01-09 | 19:44

Educatieve dvd's kun je via internet kopen, als je engels of duits kunt kun je op het gebied van geschiedenis en filosofie de meest interessante dvd's kopen. In Nederland is die markt mager bediend, wel heb je leuke educatieve cd's. De bibliotheek heeft soms leuke video's van Teleac.

websenior | 17-01-09 | 19:43

Einde van de Domheid | 17-01-09 | 17:36

Tjah, ik zal jou ook wel een suur persoon vinden op het moment dat jou vrijheden van je afgenomen worden en je begint er over te zijken. Bijvoorbeeld religie

Anarki | 17-01-09 | 19:42

@Pa Carthwright 19:20

" Stelselmatig verbolgen". Ik me hier niets bij voorstellen.

mark twain | 17-01-09 | 19:38

LoopseTeef | 17-01-09 | 19:27
Yep. wij van WC-eend adviseren nog steeds wc eend. Die meerjaren begroting is doorspekt met wij zijn trots op... en vervolgens komt er iets niet concreets of iets eenvoudig weerlegbaars. Het is een organisme dat zichzelf in stand houdt en graag blijft uitbreiden. Maar niet inziet dat de noodzaak om een staatsomroep te hebben ondertussen verdwenen is.

Toen televisie ontstond, nog weinig mensen tv hadden en het nog niet op eigen benen kon staan: prima dat de overheid een duwtje in de rug gaf en de NOS oid deze rol had. Sindsdien zit de PO vooral de commercielen in het vaarwater met net zulke debiele programma's alleen tegen een hoop belastinggeld.

Wat mij betreft minimaal 2 publieke netten opheffen en een stuk of 3 staatsradiozenders eraf. Het luchtige programma aanbod van de publieken onderstreept de mogelijkheden om te snijden; er hoeft daarbij absoluut geen enkele kwaliteit verloren te gaan.

Schout-bij-nacht | 17-01-09 | 19:38

@ KingHotwing | 17-01-09 | 19:36
Gewoon wat eerder begonnen vandaag? Uitstekend.

Pa Cartwright | 17-01-09 | 19:38

Haha, jow, laat maar komen die zeaui, powned mag van mijn 5euri nogwa gaan roeren waar het stinkt

KingHotwing | 17-01-09 | 19:36

Breng Eens Een Lid In..

waarnemer | 17-01-09 | 19:30

Schout-bij-nacht | 17-01-09 | 19:16

Om op uw laatste vraag terug te komen. De poll was al heel gauw gesloten toen de reaguurder er de lucht van kreeg
portal.omroep.nl/nossites?nav=zlmysCsH...
U ziet de uitslag?????

LoopseTeef | 17-01-09 | 19:27

@Elisabeth2 | 17-01-09 | 19:14
Je moet niet op het blooDt letten. is slechts iets waar het over gaat. De manier van filmen (natuurlijk is dat gespeeld) maar hondsbrutaal en daar dan nog met txt een verhaaltje in te maken vond ik best fris. Niet zo'n kapot ge-edite film.
Verfrissend imo

st0mpie | 17-01-09 | 19:26

Sikkeneur
Vanwaar je aarzeling? (hou niet zo van gevousvoyeer) Je vindt GS hier toch ook de moeite waard? Welk nadeel heeft GS op tv?

Schout-bij-nacht | 17-01-09 | 19:25

Schout-bij-nacht | 17-01-09 | 19:16

Heeft u er bezwaar tegen als ik u aanmeld bij Superjan voor een zeepkist-toer?

Sikkeneur | 17-01-09 | 19:21

@ Veritas | 17-01-09 | 19:16
Het gross van de Belastingbetalers is stelselmatig verbolgen.

De publieke omroep is in zake niet meer dan het medium. Oh ironie.

Pa Cartwright | 17-01-09 | 19:20

@ websenior | 17-01-09 | 19:05
Leuk. En die huur je ook gewoon nog lekker zeker?

Pa Cartwright | 17-01-09 | 19:16

Wel opvallend dat de po te pas (zelden) en vooral te onpas iedereen doodgooit met misplaatste allochtonen in programma's maar als het dan een keer ter zake is, bijv. als er een overval is en iha een niet-NL nationaliteit moet worden genoemd, dan zijn ze niet thuis en wordt de allochtoon doodgezwegen. Een nogal selectief muliculbeleid van de PO.

Dan kunnen ze eindelijk eens vooroordelen bestrijden (=doel in hun strategie), van al die naieve mensen die nog steeds denken dat allochtonen iets toevoegen, door nu op feiten gebaseerde informatie te geven. Namelijk de overvaller is (alweer) een k*tmarokkaan en het blijkt dan best tegen te vallen wat marokkanen toevoegen, nl niks behalve overlast. En dan hoor je ze niet, hoe inconsistent.

Of wil de PO juist oordelen bestrijden die niet in hun straatje passen? En vooral voordelen in hun eigen straatje versterken.

Schout-bij-nacht | 17-01-09 | 19:16

Publieke omroepen zijn zeer kwetsend voor de belastingbetalers....

Veritas | 17-01-09 | 19:16

websenior | 17-01-09 | 19:05

--> Bedoelt u de educatieve dvd's van Teleac of van Vivid?

_/--\__/--\__/--\_ | 17-01-09 | 19:14

st0mpie | 17-01-09 | 19:10
Ja, inderdaad.

Elisabeth2 | 17-01-09 | 19:14

yes, 21000
overigens half on topic vond ik de "dans meisje dans" film super. Gaf wel een leuk idee van wat het kan worden.

st0mpie | 17-01-09 | 19:10

Ik lach me rot, ik kan niet wachten tot jullie zedtijd krijgen

janboem | 17-01-09 | 19:08

Kijk geen TV van de PO, kijk slechts educatieve dvd's.

websenior | 17-01-09 | 19:05

*Is al lid van PowNed en heeft genoeg van al die extra extra reclame de hele tijd*

Lardeerik | 17-01-09 | 19:05

Eigenlijk is de edit dus een semantische analyse van Prof. Hoxha's artikel.

Mark2007 | 17-01-09 | 19:04

De belastingbetaler kan 50% minder Staatsboete betalen als dit soort onzin wordt opgeheven. WEG ERMEE. We weten zelf wel hoe de maatschappij te 'duiden'. Die propaganda hebben we niet nodig!

Johan de Witt | 17-01-09 | 19:04

bottehond | 17-01-09 | 18:28
[email protected] moslims in link.
Says it all.

Berserker Nr. 1 | 17-01-09 | 19:02

en is er al wat bekend over prem?

st0mpie | 17-01-09 | 19:01

@ExtremeExtremist 18:55
En dikke heaumeaux, mag dat wel?

deoudererijperevrouw | 17-01-09 | 18:59

Go PowNed Go! Ik ben al lid, ik hoop dat velen nog volgen!

Snorry! | 17-01-09 | 18:59

Ik ben trots lid van P0wned, dat ze veel van het geld mogen opmaken maar moeten ze wel veel lekkere wijven op tv plempen en niet van die VARA-snollen of zo.

ExtremeExtremist | 17-01-09 | 18:55

@Prikkebeen12

Nee.. slechts te vermoeiend.

De Boeman | 17-01-09 | 18:54

dr.spin007 | 17-01-09 | 18:44
idd maar dan geen Arabisch aub...

_/--\__/--\__/--\_ | 17-01-09 | 18:53

Uit pagina 9 het volgende citaat: "Ook voeren we experimenten met
mobiele televisie uit. Deze en vergelijkbare experimenten met nieuwe platforms hebben alle als inzet om het publiek de gelegenheid te bieden om – op de momenten dat het hen uitkomt – kennis te nemen van ons aanbod: anywhere, anytime. Een bredere implementatie hopen we te gaan realiseren in 2011 wanneer extra structurele middelen aan ons budget worden toegevoegd."

Vertaling: in 2011 krijgen we nieuwe auto's en boten van de belastingbetaler.

Nu serieus: het komt erop neer dat ze meer via internet gaan streamen, alleen al vanuit die toekomstvisie hoort PowNed er bij te zijn, er is niemand anders dan GS dat hier zo veel ervaring mee heeft.

paddootje | 17-01-09 | 18:53

Sikkeneur | 17-01-09 | 18:41
"aanschuiven" dacht ik niet echt.
"Opblazen bestel" heet het hier.
Is een leus maar als je kijkt waar de PO voor staat dan is dat wel zodanig anders dan waar GS voor staat dat het voor het bestel een behoorlijke schok kan zijn. Behalve dan dat het aantal uren de betekenis die eruit voortvloeit niet overdreven moeten worden. Maar GS zal verwacht ik wel een totaal ander geluid laten horen.

Schout-bij-nacht | 17-01-09 | 18:50

_/--\__/--\__/--\_ | 17-01-09 | 18:41
Ze zouden eigenlijk taalles op TV moeten brengen...

dr.spin007 | 17-01-09 | 18:44

Al dat powned de hele tijd gutverdurrie 10 x op 1 dag. Ben al lid.
Maar geeft wel aan wat een lutsers et bij de Publieke Oelewappers zijn

jeant | 17-01-09 | 18:41

Schout-bij-nacht | 17-01-09 | 18:33

Er daar wil PowNed bij aanschuiven. Nog meer niks van niks dan.... tog?

Sikkeneur | 17-01-09 | 18:41

wat een gelul,
Nederlandse televisie heeft zoiezo een dieptepunt bereikt in haar geschiedenis, alleen maar 0900-call me reclames, en hersenloze scheidt programmas, en op NLse zenders zie je alleen maar verhalen over fatima dit, fatima dat.... en dan die muziek: om te janken...

_/--\__/--\__/--\_ | 17-01-09 | 18:41

Elisabeth2 | 17-01-09 | 18:35
Dit alles natuurlijk na de zendtijd van politieke partijen dwz De Fabeltjeskrant

Daud & Bederf | 17-01-09 | 18:40

Arrgggh.... een klikratje.

Sikkeneur | 17-01-09 | 18:39

Soms vraag ook ik me af of GeenStijl werkelijk leuk is en/of zin heeft. En dan verschijnt er weer een stukkie als hierboven.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 17-01-09 | 18:38

ach... Tuurlijk..

Freezztyler | 17-01-09 | 18:37

Reykjavik | 17-01-09 | 18:32
Hè, ja en dan weer met z'n allen op de bank met een zak doppinda's en een glas Sinas naar één van de acht kijken.

Elisabeth2 | 17-01-09 | 18:35

"De opdracht van de publieke omroep is om zoveel mogelijk mensen te bereiken met programma's die ergens over gaan en ergens voor staan."

Que? Dus Lingo, Boer zoekt vrouw, Memories, Paul de Leeuw en die schier eindeloze reeks van andere volstrekt infantiele programma's worden uitgezonden onder de vlag van ".. programma's die ergens over gaan en ergens voor staan.." ??
Degene die dat durft te beweren heeft dringend geestelijke hulp nodig.

We weten toch allemaal dat de publieke omroep zeer duur werkt en veel belastinggeld stukslaat voor het maken van programma's voor hoofdzakelijk debielen (maar dat zou gezien de programmering heel goed de kern van het doelgroepenbeleid kunnen zijn). Met die Lingo-achtige laag bij de grond troep haalt men de kijkcijfers. Maar het zijn dus programma's die totaal niks toevoegen en zeker niet in relatie staan tot de hoge kosten. Daarnaast worden nog een aantal pretentieuze programma's gemaakt waar geen hond naar kijkt (kijkcijfers die zo laag zijn dat het typisch alleen tv's zijn bij mensen die niet kijken, want bijv. een boek lezen of in de tuin zitten maar de tv nog aan hadden laten staan.)

Per saldo een hoop belastingcenten verspild maar niks bereikt. De publieke omroep is verreweg een van de meest geschikte bezuinigingsdoelen die we hebben in NL.

Schout-bij-nacht | 17-01-09 | 18:33

Het kost wat leesminuten, maar ben je er doorheen kan het niet meer stuk.

Sikkeneur | 17-01-09 | 18:32

Ik wil terug naar de tijd van Nederland 1 en 2, zwart-wit, geen internet, duidelijk verstaanbare journaallezers, zonder dagtelevisie. Kortom: rust aan onze koppen!

Reykjavik | 17-01-09 | 18:32

Bij bullshitbingo zou je direct winnen met dit soort rapporten.

faz | 17-01-09 | 18:31

Elisabeth2 | 17-01-09 | 18:25
Geen meter dus. Tijd voor een diervriendelijke vrouw in de redactie.

koffiemuts | 17-01-09 | 18:31

Toch heeft de publieke omroep gelijk
De nadruk zal in de nabije toekomst steeds meer en vaker komen te liggen op platformoverstijgende concepten. Dit omdat de mediaconsument gewend zal raken aan een tertiaire verbinding van nieuwsbronnen. Om die mediaconsument optimaal te kunnen bedienen, zal op elk van de drie platforms een platformoverstijgend concept moeten worden gerealiseerd. Vanzelfsprekend gebeurd dat niet in één keer. Daar is een leerproces voor nodig. Dit leerproces is ook noodzakelijk, daar de mediaconsument die van de mediadiensten zal eisen in de toekomst.

(dat was dus geen citaat, maar mijn "mening")

King of controversy | 17-01-09 | 18:30

koffiemuts | 17-01-09 | 18:23
Zegt niets, ik vertrouw GS net voor zover ik ze kan gooien.

Elisabeth2 | 17-01-09 | 18:25

Hulde, een mooi en duidelijk stukje!

rodejo69 | 17-01-09 | 18:23

Elisabeth2 | 17-01-09 | 18:20
Argument 13 heeft het toch niet gehaald?

koffiemuts | 17-01-09 | 18:23

Berserker Nr. 1 | 17-01-09 | 18:17
Mensen van die leeftijd weten vaak niet eens dat het internet bestaat. Het is niet bepaald iemand die je op dit soort sites verwacht. Daarnaast zorg ik er meestal voor dat m'n privé- en internetzaken zo goed mogelijk gescheiden blijven. Maar goed: ik heb hem niet met naam en/of bijnaam genoemd, ik heb mezelf niet met naam en/of bijnaam genoemd, het enige wat men van me weet is dat ik een 6VWO'er ben. Ik zal in Nederland echt niet de enige 6VWO'er zijn die politiek geëngageerd is.

Nietvoordekat | 17-01-09 | 18:23

Einde van de Domheid | 17-01-09 | 18:15
Die blijven toch steeds terugkomen net als dat ten dode opgeschreven zieliguh poesje.

Elisabeth2 | 17-01-09 | 18:20

Cinq-Marquis | 17-01-09 | 18:00
een mooi grafiekje zou leuk zijn
kom op paarse broekenfiguren; fotosoepen!

kaasfondue | 17-01-09 | 18:19

Nietvoordekat | 17-01-09 | 18:01
Waarom denk jij eigenlijk dat je leraar NL niet meeleest?
"Ongelofelijk eigenwijs, naar, achterbaks mannetje volgens die bronnen. M'n ouders hebben nog les van hem gehad (zaten op dezelfde school als waar ik nu op zit), en die hebben ook weinig goeds over hem te zeggen."

Wat moet zo'n leraar anders doen, lesgeven?

Berserker Nr. 1 | 17-01-09 | 18:17

Heel goed, Hoxh. Ik vind je op je best als je lekker bot loopt te hakken. Maar goed: ik ben niet zo van arer gadgets en meisjes met doperwtjes. Ga zo door!

bottehond | 17-01-09 | 18:16

Elisabeth2 | 17-01-09 | 18:13
Over die domme tetten E2!
Powned adverteert al ik weet niet hoelang met modderworstelende vrouwen.
Wakker nu?

Einde van de Domheid | 17-01-09 | 18:15

Einde van de Domheid | 17-01-09 | 18:08
Waar héb je het in godsnaam over

Elisabeth2 | 17-01-09 | 18:13

Je kan 3FM veel kwalijk nemen, maar niet dat ze afwijken van Q-Music.

Matthias Reim | 17-01-09 | 18:13

Godsamme, mooi voorbeeld van hoe het niet moet. Zoveel pagina's poep, dat leest niemand. Uiteindelijk 6 pagina's (hoofdstuk 6) begroting en een bijlage (3) die echt over de centjes gaang.

deze is leuk:
Levensbeschouwelijke programmering kan een bijdrage leveren aan het beter verstaan van elkaar en daarmee de cohesie in de samenleving bevorderen. Levensbeschouwing en zingeving zijn en blijven vooral te vinden op Nederland 2. Ook op de andere netten moet ruimte zijn voor het genre, mits dat programmatisch op een zodanige wijze wordt ingevuld dat het aansluit bij de profielen en doelstellingen van de netten. In de nieuwe strategie voor de themakanalen is een kanaal gereserveerd voor het thema levensbeschouwing en zingeving.

Da's mooi, dat kanaal kan PowNed innemen...

"Dames en heren, hedenochtend spreekt tot u Koerbagh, in de reeks over zingeving die aansluit bij de profielen en doelstellingen van de netten. Het onderwerp van heden is: interculturele geyle neukseks tussen Groningers en Drenten."

dr.spin007 | 17-01-09 | 18:12

VanFrikschoten | 17-01-09 | 17:58
Rick inderdaad.

Nietvoordekat | 17-01-09 | 18:11

@redactie, dank voor het vervangen van het borstwerk met het TV-moment van het jaar!

Einde van de Domheid | 17-01-09 | 18:08

-Strotgrondel- | 17-01-09 | 17:47
Bedankt, het laatste deel van je reply zal wel weer een kamervraag opleveren.

Einde van de Domheid | 17-01-09 | 18:07

Nog negenentwintigduizend leden te gaan, kan nog lastig worden nu iedereen die vrij was van twijvel zo'n beetje wel gehoord heeft van geenstij/POWNED en reeds is ingeschreven.
Maar wie weet trekken ze eerst van alle leden de NAW gegevens na zodat ze glashard aan kunnen tonen dat men in het omroep bestel mag.
Ik kreeg mijn mailtje afgelopen week pas en heb een dag na de opening mij al aangemeld.
Dan zouden er zomaar stiekum al honderduizend in de queue kunnen zitten ghehe.

Beëlzebul | 17-01-09 | 18:05

-edit: blablabla-

_/--\__/--\__/--\_ | 17-01-09 | 18:05

Er staat: In onze contentstrategie hechten wij geen enkele meerwaarde aan functioneel bloot.

Vertaling: Geen blote tietuh!

deoudererijperevrouw | 17-01-09 | 18:01

Moet ik dit opvatten als een persoonlijke belediging ?

wolliejean | 17-01-09 | 18:01

@ A Belg | 17-01-09 | 17:31
Ik zit in 6VWO. Ik kan onze leraar niet goed inschatten, maar ik heb van verschillende kanten geluiden gehoord die me niet bepaald aanstaan. Ongelofelijk eigenwijs, naar, achterbaks mannetje volgens die bronnen. M'n ouders hebben nog les van hem gehad (zaten op dezelfde school als waar ik nu op zit), en die hebben ook weinig goeds over hem te zeggen.

De tips voor de uiteenzetting staan genoteerd, ik denk dat ik wel wat kan maken van de tactieken. Dat hij een boel schreeuwt is misschien een beetje lastig feitelijk te noemen, maar dat hij met z'n uitspraken bij tegenstanders veel teweeg brengt is moeilijk te ontkennen.

@ cor123 | 17-01-09 | 17:28
Bedankt, goede suggestie. Mailtje gestuurd naar Geert, als er iemand wat over Geert weet is hij het wel.

Voor het betoog heb ik weinig zin om concessies te doen, eigenlijk. Kwalitatief zal er op m'n betoog weinig aan te merken zijn, ik ben op de slagvelden van GeenStijl grootgebracht als argumentator. Misschien dat hij het niet leuk gaat vinden om m'n standpunt te horen, dat zou inderdaad een probleem kunnen zijn. Maar als ik een halfzacht standpunt inneem, zou dat weer een punt van kritiek kunnen zijn: een betoog moet eigenlijk gewoon keihard gaan, niet?

Bedankt voor je bijdrage, komt erg van pas.

Nietvoordekat | 17-01-09 | 18:01

Binnen 1 week 21.000 leden WOW dat gaat goed, eindelijk een omroep die de zin van de onzin kan scheiden... :)

Cinq-Marquis | 17-01-09 | 18:00

-weggejorist-

el neuvo che | 17-01-09 | 18:00

opeens weet je het... je wordt powned lid.

bobdobalina | 17-01-09 | 17:59

of Rick... hoe heet die man..?

VanFrikschoten | 17-01-09 | 17:58

Ook een punt van discussie, waar wordt de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering "gevierd" ?

cram | 17-01-09 | 17:58

@daskapitalist | 17-01-09 | 17:39
da's vast een Rock Roll... klik ik lekker niet op...

VanFrikschoten | 17-01-09 | 17:58

Stel je voor als we straks dankzij powned ook nog inzage in de vergadercultuur achter al deze bullshit gaan krijgen.
Leuk idee voor een format?
Wie het langste wakker kan blijven en zijn ergernis kan verbergen ofzoiets.

nootzaak | 17-01-09 | 17:57

Leuk geschreven.
Nu nog even doorgaan met die 50 leden per week en dan is PowNed over iets meer dan 11 jaar een feit!

ZegMaar | 17-01-09 | 17:56

cram | 17-01-09 | 17:51
Als je snel bent kan je nr.20 955 worden. Toe dan!

Dit soort topics lees ik graag. Teminste begrijpelijk. PowNed!
De Boeman | 17-01-09 | 16:54

Vertaling: Ik ben te dom om gewoon nederlands te kunnen lezen....

Prikkebeen12 | 17-01-09 | 17:53

Powned for president: yes you can!

:-)

riooldrab | 17-01-09 | 17:53

@el neuvo che | 17-01-09 | 17:49
Goed idee,dit zal veel potentiele leden (moi) over de streep kunnen trekken.

cram | 17-01-09 | 17:51

Kunnen ze gelijk het CPB en CBS ook even meenemen met hun ingeklede vergelijkingen.Daar is ook geen touw aan vast te knopen met hun oude cijfers.

bosbaan | 17-01-09 | 17:51

Meer van dit!

E-play | 17-01-09 | 17:51

frapje | 17-01-09 | 17:14
Thankz, kan ik me analoog ook inzetten voor het goede doel.

Nietvoordekat | 17-01-09 | 17:49

-weggejorist-

el neuvo che | 17-01-09 | 17:49

Wollig is beetje te lief. Onzinnig taalgebruik, rookgordijnen a la Gaza.

Einde van de Domheid | 17-01-09 | 17:36
Een goede avond, ik gun je dat.
Ja, ik wil tieten. Plus kudjes. Ik raak niet uitgelikt. En roken daarbij, graag.
Wilders kan voor mijn part een liter waterstofperoxide in z'n eaugen krijgen.

-Strotgrondel- | 17-01-09 | 17:47

Net als de cosa NOStra verbieden en aanpakken.

we_the_people | 17-01-09 | 17:46

geef ff een schop tegen die teller, staat zo lullig net een paar onder de 21 0000

st0mpie | 17-01-09 | 17:46

@VanFrikschoten
@daskapitalist

mrdoob.com/lab/youtube/superHD/

*zit nu naast het zwembad te fappen dankzij de schone dame in de video clip*

Je Verzint Het Niet | 17-01-09 | 17:43

Is het tellertje kapot? Blijft maar op 20.000 staan.

bortor | 17-01-09 | 17:42

-weggejorist-

daskapitalist | 17-01-09 | 17:39

Werken voor de PO en zelf nog een of ander vaag bedrijf hebben waar de PO (toevallig) heel veel geld spendeert (lees uw en mijn belastinggeld).

Neem bijvoorbeeld de man van het TV moment van 2008 (ahum), miljoenenen euaro's per jaar verdienen bij de PO en daarnaast nog via allerlei productiemaatschappijen nog veel meer (belasting-)geld in ontvangst nemen voor een beetje populaire nep-socialistische heaumeau te spelen.

Je Verzint Het Niet | 17-01-09 | 17:38

Hierbij mijn complimenten voor uw stuk, hooggeleerde Hoxha! Meesterlijk!

Vigil | 17-01-09 | 17:38

87 pag. gelul doorgebladerd, Primaire doelgroepen PO, hoe verzin je het:
de Standvastige Gelovigen, de Participerende Burgers, Zorgzame Opvoeders,Tolerante Wereldburgers, Zorgeloze Spanningszoekers en Ambitieuze Pleziermakers
En de uitsmijter:
Publieksonderzoek eind 2007 gaf evenwel aan dat de overgrote meerderheid van de kijkers de publieke omroep als noch links, noch rechts beschouwt.

expogt hâgenejs | 17-01-09 | 17:37

-Strotgrondel- | 17-01-09 | 17:30
Hou eens op met dat omdraaien buddy!
Ik heb een fantastische avond gehad en wil me beschermen tegen het zuur. Met name het zuur van Wilders etc. Kritisch, prima, nationalistisch, fijn. Maar zuurheid die vind je niet bij mij in huis.
Op zo'n moment dqt ik die rokers in die kas zie dan denk ik: Dit is Geenstijl/Powned en jullie willen de rook weer terug, tieten, wilders. Wie is er dan zuur?

Einde van de Domheid | 17-01-09 | 17:36

[email protected] | 17-01-09 | 17:32
Verteld u hier dat u eerdaags een tuintje op uw buik heeft?

Daud & Bederf | 17-01-09 | 17:35

zojuist een artikel gelezen over JAAP de HOOP-scheffer en vindt dat toch even belangrijker op dit moment!hoeveel NEDERLANDSE soldaten hebben we verloren voor de TOPfunktie van deze gristelijke bedrieger en HOELANG wil Bakellende een PARLEMENTAIR onderzoek noch dwarsbomen?

rooie indiaan | 17-01-09 | 17:34

Dat de PO maar hartstikke en definitief kapodt moge gaan
En een beetje pronto graag

Tobi | 17-01-09 | 17:33

Ja maar GS gaat toch straks (!) ook uit die onuitputtelijke trog eten?
Een trog die wij met z'n allen verplicht lopen te vullen.
Of kan ik mijn lidmaatschap bij deze dan eindelijk bij het grof vuil zetten.

*gaat afscheidsbrief schrijven*

[email protected] taalgebruik in meerjarenplan. Ik duizel er nog steeds van.

Fleauxe | 17-01-09 | 17:32

briljant.

blikjegrolsch | 17-01-09 | 17:31

@ Nietvoordekat | 17-01-09 | 17:26
Voor een uiteenzetting:
Beschrijving van de tactieken van Dhr. Wilders, die zijn toch niet voor de poes. Daarnaast: het feit dat hij vanalles loopt te schreeuwen maar bijzonder weinig waarmaakt. Dat wat hij roept is echter wel met veel flair en humor omhuld... Iets in die richting?

Over het betoog: je zou het ook zo kunnen omhullen dat je je afvraagt of de demonisering van wilders gerechtvaardigd is, al lijkt dat uiteraard meer op een beschouwing, maar misschien kijkt het onderwijs er dan wat neutraler naar...

Nou was mijn middelbare schoolleraar Nederlands overigens niet vies van een beetje controverse, weet niet op welk niveau het is en of dat bij jou ook geldt...

A Belg | 17-01-09 | 17:31

Lucht praten, Gewoon omdat het kan!

Huppelaar | 17-01-09 | 17:30

Einde van de Domheid | 17-01-09 | 17:22
Hè zeur niet zo, pijphoofd. Je doet 't 'm er om. Je begint op bijstandskoning te lijken. Altijd zuur.

-Strotgrondel- | 17-01-09 | 17:30

Einde van de Domheid | 17-01-09 | 17:28
LOL.

Superior Bastard | 17-01-09 | 17:29

frapje | 17-01-09 | 17:14
Thankz, kan ik me analoog ook inzetten voor het goede doel.

Nietvoordekat | 17-01-09 | 17:29

@Nietvoordekat | 17-01-09 | 17:26

Goed punt. Probeer eens bij de PVV zelf, www.pvv.nl. Succes.

cor123 | 17-01-09 | 17:28

Superior Bastard | 17-01-09 | 17:26
Voor wij uitgaan douchen wij.

Einde van de Domheid | 17-01-09 | 17:28

@ Berserker Nr. 1 | 17-01-09 | 17:20

Ik zie 't wel, kan er alleen niet op klikken... Maakt ook verder niet uit, kijk toch bijna nooit reguliere tv, eigenlijk alleen downloadables! Hoop dat er met PWND eens een beetje verandering in komt!

A Belg | 17-01-09 | 17:27

Ik vind die schaatswedstrijden die we elke week voorgeschoteld krijgen en waar geen hond publiek voor te krijgen is (ook niet gratis) ook zo'n typisch NOSfeestje voor enkelen.

cor123 | 17-01-09 | 17:26

Einde van de Domheid | 17-01-09 | 17:22
Nu rook u alleen nog maar naar ranzig zweet?
Voorwaar een hele verbetering.

Superior Bastard | 17-01-09 | 17:26

offtopic: Maandag heb ik een examen Nederlands. Dit examen zal gaan over het schrijven van een uiteenzetting, een beschouwing of een betoog. Nu heb ik voor dit examen m'n onderwerp al gekozen: Geert Wilders. Maar ik moet nog een serieuze richting hebben in welke ik mijn tekst ga schrijven.

Voor een betoog:
Stelling: Het moet afgelopen zijn met het demoniseren van Geert Wilders (vergelijkinkje Pim Fortuyn er in). Dat een goede, of kan het beter? Betoog is een opiniërende tekst, je probeert iemand te overtuigen van je standpunt.

Voor een beschouwing:
Hoofdgedachte: iets met het doorbreken van taboes, dacht ik. Moet nog beter vorm gegeven worden. Een beschouwing is geen opiniërende tekst, het laat een zaak zien vanuit meerdere perspectieven. Het verduidelijkt de zaak een beetje, waarna mensen zelf hun mening kunnen vormen.

Voor een uiteenzetting:
Geen idee eigenlijk. Een uiteenzetting is een "informerende tekst waarbij je de lezer iets probeert te leren", maar ik heb geen flauw idee wat ik de lezer dan moet leren. Verduidelijking van de standpunten van de PVV misschien, suggesties op dit vlak zijn heel erg welkom.

Zoals bekend, is het onderwijs vrij links. Het zit er dus dik in dat er met extra veel kritiek naar mijn werk gekeken gaat worden. Als iemand nog iets inhoudelijks toe heeft te voegen, zou dat dus hartstikke welkom zijn.

Nietvoordekat | 17-01-09 | 17:26

PowNed.

Deze grap is langzamerhand gewoon nodig in onze bananen republiek! Bos betaald deze onzinnige publieke oproepen met ons geld. Waarom gaan anders de boetes weer omhoog!!!

www.autokopen.nl/autonieuws/2009/janua...

DeBats | 17-01-09 | 17:24

VanFrikschoten @ 17:19

Kwestie van komma verplaatsen bij het overmaken van je contributie..

Kniftig | 17-01-09 | 17:22

Tja, misschien is dat allemaal zo. maar wat Powned gaat toevoegen is dansende tetten
Ik was gisteren in Paradiso bij de Amsterdam Klezmerband (Muziek/cultuur/mensen die echt iets kunnen.) en het was voor het eerst in Paradiso dat we er waren en er niet gerookt werd. Fan-tas-tisch! Zonder stinkende haren en kleren weer naar huis! Omhoog bij de trap stond een soort kas waar rokers dan ingingen. Ik dacht toen even 'dat zijn de geenstijlers die uit dat hol willen en hun rook met ons allemaal willen delen'.

Einde van de Domheid | 17-01-09 | 17:22

A Belg | 17-01-09 | 17:14
Linksonder, op pagina, Wie zijn wij. Als 't goed is verwijst die link daar ook naar.

Trouwens, Wie zijn wij - alsof ik een rattenreedt geef! De brutaliteit!!!

Berserker Nr. 1 | 17-01-09 | 17:20

Waar is de link om erelid te worden...?

VanFrikschoten | 17-01-09 | 17:19

Meer meer meer meer meer.... misschien ga ik wel echt lid worden

Erectus Enormus | 17-01-09 | 17:18

Opschudden,die verkwistende,zelfkritiekloze zelfgeilende zakkenvullers.
Oppakken,die griezel Beelen die in de luwte met z'n lul in z'n hand geniepig wachtte tot z'n lolita-neukertje braaf 18 geworden was zodat hij zijn in een "uitzending" door een temeier afgekloven zeentje gevaarloos in dat armoedige kleutertje kon frommelen.... V A R K E N...

R.B.Scott | 17-01-09 | 17:18

Als Powned zullen wij een andere stategie hanteren, de omroepgelden zullen rechtstreeks in de zakken van Fleisch en consorten verdwijnen, dit zonder de onschuldige burger met kwetsende uitzendingen te irriteren, transparantie gaat het helemaal worden.

Uw Verzekeringsadvis | 17-01-09 | 17:18

@ Nietvoordekat | 17-01-09 | 17:04

Poont

frapje | 17-01-09 | 17:14

@ Berserker Nr. 1 | 17-01-09 | 17:13
waar dan? kan nergens klikken...

A Belg | 17-01-09 | 17:14

Polletje verneuken? Zie onderstaande link. Meerderheid vindt dat sport en amusement op PO moet blijven.
Is PO niet voor. Is nergens goed voor, enfin. Effe op JA klikken (vraag is wat omslachtig gesteld).

portal.omroep.nl/nossites?nav=zlmysCsH...

Berserker Nr. 1 | 17-01-09 | 17:13

nu weten we het wel. Dat eeuwige geplug gaat nu averechts werken. Danku

bravvour | 17-01-09 | 17:12

zetjee | 17-01-09 | 17:07

omdat het kan.
Omdat het moet.

Teun van het Tuinpad | 17-01-09 | 17:12

Kan er tegenwoordig ook nog gepost worden zonder een link naar PowNED?
-edit: nee-

zetjee | 17-01-09 | 17:07

@ edit: hahaha

A Belg | 17-01-09 | 17:12

zetjee | 17-01-09 | 17:07
Echt hè.

Kapitein Haak | 17-01-09 | 17:11

Wat zetjee zegt.
Ben nu al Powned-moe.

niet voor de hond | 17-01-09 | 17:11

Zoeken jullie nog een radiostem? Mijn spraakgebrek wil na een goede finacieele onderhandeling nog wel eens meevallen. Na een fles JD wordt het iets minder.

1 v.d.15 man | 17-01-09 | 17:11

PownerdePown

quantum | 17-01-09 | 17:10

Kan er tegenwoordig ook nog gepost worden zonder een link naar PowNED?
-edit: nee-

zetjee | 17-01-09 | 17:07

What's new?? Ze zullen het nooit leren, dat is ongeveer net zo zeker als het feit dat de Paashaas niet bestaat. Dat hele omroepbestel uit zoveel clubjes, belangetjes, ego's, betweters, geldwolven en ander geteisem dat het altijd een bodemloze put zal blijven. Grootste boevenclub op het Mediapark? De VARA, en, nee, niet om dat Tv-Moment gedinges en ander gedoe, maar omdat het de meest commerciele omroep is binnen het bestel.

brutus68 | 17-01-09 | 17:07

ach ja als je 3x balkenendenorm gaat verdienen dan heb je wel andere
dingen aan je hoofd , bijv hoe je een BMW 5 Serie krasvrij door de
wasstraat kun krijgen.

Eurotokkie | 17-01-09 | 17:06

hahaha, het (verplicht) lezen van die miljoenennota moet een behoorlijk "Asjemenou” gevoel gegeven hebben.

verbaasme | 17-01-09 | 17:06

Ik kijk al uit naar PowNed. Vervelend dat dit soort omroepen nog steeds bestaan.

Piets Not | 17-01-09 | 17:06

@ Mezelf: lul! Ik raak in de war van al dat wollige taalgebruik, mea culpa!

A Belg | 17-01-09 | 17:05

Trouwens: hoe spreek je het uit? Ik heb gisteren met m'n vader een half uur zitten zwammen (lees: discussiëren) over hoe je het wel niet precies uit moet spreken. Zijn er nog steeds niet uit. In het kader van het makkelijker maken voor de trouwe GS'ers om dit fenomeen te verspreiden, lijkt het me duidelijk dat in deze het redactie-team van GS een beetje het voortouw moet nemen. Vertel eens: hoe zeggen jullie het?

Nietvoordekat | 17-01-09 | 17:04

Ben benieuwd of PWND (veel leuker) ook wijzigingen gaat doorvoeren als de programma's net zo ruk blijken te zijn als de publieke omroep... Ook de underdogs kunnen saai en wollig worden, laten we hopen dat het hier niet gebeurt! Ben overigens wel benieuwd of de eerste 10.000 leden daadwerkelijk een speciale treatment krijgen...

A Belg | 17-01-09 | 17:04

Valt het woord moslim ook nog ergens? Kan de PVV er vragen over stellen.

karmahead | 17-01-09 | 17:04

wacht maar een jaar of 5.
Waar je mee omgaat.........
Desalniettemin, Teun is erbij.

Teun van het Tuinpad | 17-01-09 | 17:03

Prachtige gebakken lucht bewoordingen. Ik hou daar wel van. Als je daarmee miljoenen binnen kunt halen.......... ja toch???

LoopseTeef | 17-01-09 | 17:03

Ben blij dat GS zich aan het inlezen is in de materie, maar het is wel vermoeiend hoor al die PowNed advertenties.

We zien de jaarverslagen en begrotingen van PowNed graag tegemoet.
Maar vooralsnog verdwijnt de vaart behoorlijk uit het aantal aanmeldingen. Volgens Weesie (zie artikel de Standaard) moeten er de afgelopen week 450000 (veelal de trouwste) bezoekers zijn geweest en nog geen 5% daarvan heeft zich aangemeld. Is eigenlijk nog niet echt veel.

3 Wise Men | 17-01-09 | 17:02

Er staat:
Deze informatie dient vertrouwelijk te worden behandeld, zodat Geen Stijl ons hiermee in ieder geval niet kan gaan lopen bashen.
Vertaling:
PowNed.

Superior Bastard | 17-01-09 | 17:01

Helemaal kapot gelachen! Met Bob Marley aan en 2 joints in de longen!

yHo | 17-01-09 | 17:01

Ik verheug me nu al op PauwNet. Al die topics zijn zo veelbelovend.

Giulianova | 17-01-09 | 17:00

Bij GS zou het zijn:
''Fleisch en Pritt gingen onder het kader van 'sociale vorderingen' met 100.000euri op stap. Hiermee hebben ze intotaal 14 H&M-meisjes aan stukken gescheurd dmv te veel drank.''

Wel eerlijk. Dat dan weer wel.

moesh | 17-01-09 | 17:00

Ik mis nog de stukjes over de exorbitante salarissen van overgewaardeerde presentatoren en bestuurders enzo.

PietGeniet | 17-01-09 | 17:00

Duidelijk. Ik was al om, moge er velen volgen.

Nietvoordekat | 17-01-09 | 16:59

GO PowNed

vtukkert | 17-01-09 | 16:57

Lol

Ben benieuwd of jullie over 5 jaar ook zo onder de loep worden genomen...

Wie eenmaal zn kop boven het maaiveld steekt...

Kniftig | 17-01-09 | 16:56

Eens kijken welk stukje begroting ze straks gaan schrappen om Powned te betalen..

Requiescat in pace | 17-01-09 | 16:55

Dit soort topics lees ik graag. Teminste begrijpelijk. PowNed!

De Boeman | 17-01-09 | 16:54

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken