achtergrond

Geenstijl

Christelijke cel in wording

We kwamen weer een christenstrijder tegen. Ditmaal kijken we eens naar de beweegredenen van een toekomstige christelijke counterjihadstrijder die graag naar Japan wil. Hoewel er in Japan ongeveer acht moslims te vinden zijn, is het land wel tot de nok toe gevuld met ketters en bijgelovigen. Maaike Pos is zo'n EO-meisje dat 'God' of 'de Here' in elke zin laat vallen. Zelfs op haar Zen-pagina kan ze het niet laten alles te doordrenken met Jezus en de bijbel. Over haar diepe vertrouwen in God: "Ik was vaak bang in het donker. Maar toen ik de Here Jezus leerde kennen heeft Hij mij ervan bevrijd." Joh! In haar vrije tijd bidt ze al jaren voor alle Japanse ketters. Is ze fanatiek? Ach: "Ik kopiëerde twee bladzijden van Operation world. Twee jaar lang heb ik die bladzijden gebruikt om te bidden." Maaike is op cursus in Engeland geweest om te leren bekeren en om Engelse les te geven aan buitenlanders. Hier zal ze misschien ook wel het verdraaien van feiten hebben geleerd. Op haar voorpagina staat een klein percentueel overzichtje van gelovigen in Japan: "60% Shinto / 24% Nieuwe religies / 15% Atheïst / 2,5% christen." Maar dan krijg je 101,5 procent! Ze heeft het officiële getal van het aantal christenen zelf lopen opkrikken van 1 naar 2,5 procent. Maaike mag meedoen met de Amerikaans/Nederlandse bekeerders, op voorwaarde dat ze zelf een godsvermogen bij elkaar weet te schrapen door te lobbyen bij Nederlandse kerken, familie en vrienden. Zie ook Christenstrijders deel I.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.