Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BREKEND NIEUWS: Hero Brinkman ontmaskerd

BrinkmanBalkDef.jpgLadies and gentleman: we've got him! Die akelige Hero Brinkman mag de Antillen dan één groot corrupt piratennest vinden, maar zelf is hij geen haar beter. De PVV'er is een ordinaire dief, zo onthult de gezaghebbende Antilliaanse kwaliteitskrant Amigoe. Jawel, de Antillianen hebben de aanval geopend op hun kwelduivel. En wat is het dan dat Brinkman heeft gestolen? De Porsche van de gouverneur? Heeft hij de kluis van zijn hotel gekraakt? Is Hero er met dat douceurtje van 1,7 miljard vandoor gegaan? Nee, veel erger: Brinkman heeft *shock horror* een wijnglas gestolen! Na een avond borrelen in het multicul café Cas di Cultura nam Hero het stukje servies zomaar mee de bus in. Van de plechtige belofte dat hij het de volgende dag zou terugbrengen, geloven de Antillianen niets. "Belachelijk!" roept een parlementslid dat verder anoniem wil blijven, "Dat glas ziet Cas di Cultura nooit meer terug." Dat zeggen we hier in Nederland al decennia over de hulpgelden die in de bodemloze put van het eilandenrijk verdwijnen, maar dát is natuurlijk een beschuldiging die grenst aan antisemitisme.

Reaguursels

Inloggen

Boef!!
De Antillen is toch van ons, kunnen we er dan geen mensen op machtige posities neerzetten met meer verstand van politiek dan van alcohol, stelen en niet te hard werken. Misschien kan generaal Brinkman er zelf The big man worden, krijgt hij er van JP mischien nog wel een setje kristal glazen bij...
lekker belangrijk!.!

HeerserOverHetWoud | 08-01-09 | 13:58

Neemt eauk altijd glas mee naar huis.
Dat zit toch zeker bij die huidige Horecaprijzen inbegrepen.

wachtmeester de bruy | 08-01-09 | 05:39

-weggejorist-

buggeroff | 08-01-09 | 02:05

Hij was een politieagent?

Fakkelteit | 08-01-09 | 00:37

Eerlijk is eerlijk: eens een dief, altijd een dief...

Directeur zeikzaken | 07-01-09 | 22:55

@Canis Spurcus | 07-01-09 | 18:17
Volgens jouw rekenmethode is Brinkman dus de Nederlandse staat 1.50,- schuldig.
Doet hij dit niet dan heet het alsnog verduistering. Of het aannemen van giften zonder vrijwaring en declaratie oftewel corruptie.

Lafayette | 07-01-09 | 21:31

Groot nieuws is het niet, maar van correct gedrag vind ik het ook niet getuigen. Het meenemen van een wijnglas bedoel ik dan. De opmerking dat ie het morgen wel terug zou brengen is ook niet erg gevat.
D'r gebeurt nu eenmaal niet zoveel op de antillen.

Rest In Privacy | 07-01-09 | 21:15

Krijg je ook een gratis TV-gids?

stekelige | 07-01-09 | 21:05

@sjaakdeslinksesul | 07-01-09 | 11:06
Plaats 't in de context, Maaier. Links heeft geen humor. Jammer maar helaas.

stekelige | 07-01-09 | 20:42

Ze kosten allemaal te veel Sjonny,

Geef ze kadeaux aan Chavez zouk zeggah

Chris821 | 07-01-09 | 20:41

1) Aruba komt niet in het lijstje voor van Brinkman.
2) Aruba kreeg geen 1.7 miljard het was Curacao
get your facts straight bitches!

Sjony Montana | 07-01-09 | 20:08

@HarleyD

Dus als ik het goed begrijp is in jou ogen miljardenfraude en coruptie een splinter en een glas van 60 eurocent een balk.

Je moet toch echt stoppen met verdovende middelen, want ze doen je geen goed.

Statler en Waldorf | 07-01-09 | 20:04

@HarleyD | 07-01-09 | 18:26
De D in uw naam staat voor Dhimmi?

Aussie | 07-01-09 | 19:46

Ze krijgen hem terug, in ruil voor mijn vermiste autoradio.

Q. Rieuz Obstynaed | 07-01-09 | 19:39

geef um aan joran

haagsezwerfhond | 07-01-09 | 19:23

Ik zie een verband met de Piekfijn in Rotterdam, daar barst het van de glazen. Het zou me niet verbazen als er een heel netwerk foute PVV-ers achter zit. Waar blijft Bakellende om excuses aan te bieden?

leefbarbaar | 07-01-09 | 19:10

Schande! Kindertjes in arme landen zouden een moord doen voor een glas!

mulimansheid | 07-01-09 | 18:51

Het schetst eigenlijk meteen het cultuurverschil. Als Brinkman het volle glas laat staan, wordt het weggekieperd. Zo ga je niet met zaken om, of het nu een glas wijn is, of om maar iets te noemen, 1,7 mld. Als je iets krijgt aangeboden dan gebruik je het waar het voor bedoeld is, en niet om door de gootsteen of een bodemloze put te kiepen

Lonestarr | 07-01-09 | 18:48

Typisch gedrag van een PVV'er
Zeiken over een splinter in het oog van een ander, maar de balk in het eigen oog niet willen zien.

HarleyD | 07-01-09 | 18:26

@mijzelf | 07-01-09 | 18:17

Eerst lezen. Dan grap eventueel herhalen.

Canis Spurcus | 07-01-09 | 18:19

Staatsschuld eilandje 2.400.000.000
Wijnglas 1.50 -
--------------------------------------------
Staatsschuld eilandje 2.399.999.998,50

Canis Spurcus | 07-01-09 | 18:17

Macamba Brinkman moet aftreden.

websenior | 07-01-09 | 18:00

In die tijd was ik nog een baby.

Maar net zoals hier veel mensen ongeinformeerd zijn, zijn ze dat daar ook trouwens. Er zijn wel politici die deugen, maar ook een paar die roepen dat de 'makamba's duivels zijn. De massa gelooft daar in en gaat daar weer in op. Van de antilliaanse vrienden die ik heb zitten de meeste op hbo scholen/universiteiten. Rustige mensen die niks tegen Nederland of de Nederlanders hebben.

Als er nou eens werd geinvesteerd in dat soort mensen, om die groep groter te maken.

Overigens hier in het niet corrupte Nederland zijn ook grote misstanden.. Zoals de bouwfraude en politieke moord (ja het was ene hollander), Alberto Stegeman. Laten we dat vooral niet vergeten.

EPluribusUnum | 07-01-09 | 18:00

Wegbaggeren en bij kaapstad weer opspuiten (of helemaal niet)

peenindiees | 07-01-09 | 17:56

De Glasnacht zal ons lang nagedragen worden.

en teruggerot | 07-01-09 | 17:37

@saKabaG | 07-01-09 | 17:01
"Hier in Nederland zijn er helaas wat mensen die niet alle feiten kennen".
Wat dan, welke feiten? Wat weet jij dat ik niet weet maar wel zou moeten weten over de Antillen?
Je schrijft ook:
"Mensen moeten meer tijd besteden hier aan het bedenken van echte oplossingen die de Antillen helpen. "
Waarom? En hoe volgens jou? Nog meer €-tjes brengen? Wanneer is het genoeg?

Ad Fundum | 07-01-09 | 17:35

bottehond | 07-01-09 | 16:15
Volledige zelfstandigheid (uit het koninkrijk derhalve) óf een normale Nederlandse provincie. Één van de twee wat mij betreft, maar niet deze typische pappen-en-nathouden Nederlandse polderoplossing die tot niets leidt.

Bigi Bana Boy | 07-01-09 | 17:33

iets zegt me dat balkenende ook weleens een pen van iemand (of van het hof) mee naar huis heeft genomen

Bobel | 07-01-09 | 17:27

@Lafayette
Prachtig stukkie en ben het helemaal met je eens. Hier in Nederland zijn er helaas wat mensen die niet alle feiten kennen en daarom uitspraken doen uit gemakzucht. Mekkeren op een kleine groep eilanden is makkelijk en de pers vindt het maar al te leuk hier aan mee te doen. Mensen moeten meer tijd besteden hier aan het bedenken van echte oplossingen die de Antillen helpen. If you like it or not, ze zullen d'r altijd zijn.

saKabaG | 07-01-09 | 17:01

-weggejorist-

realist09 | 07-01-09 | 17:00

Tickets geboekt naar Bonaire. 2 weekjes in maart. Heerlijk. Lekker aan het zwembad of in zee, pina coladas bij Jibe City en Bongo's, wat duikjes en vooral lekker luieren.

Lafayette | 07-01-09 | 16:32

Paar miljard geven natuurlijk aan die niksnutten daar,geef het eiland lekker aan Israel,die laten niet met zich sollen.

fleurtje | 07-01-09 | 16:26

Bigi Bana Boy | 07-01-09 | 13:12

Kortom: weg er mee. Lekker als volwassenen op eigen benen staan.
Die eilanden kunnen niet eeuwig aan mamas rokken blijven hangen, lijkt me.
Of zijn antillianen niet in staat op eigen pootjes te staan soms?

bottehond | 07-01-09 | 16:15

Lafayette | 07-01-09 | 14:27

Dat zou jammer zijn.
Volgens mij is de tijd dat we iets verschuldigd waren aan die kansloze boevenbende (de zelfbenoemde graaiende elite bedoel ik dus) voorbij.
Weg met die eilanden. Zo snel mogelijk.

bottehond | 07-01-09 | 16:14

Wanneer worden zij is independent?

O1 | 07-01-09 | 16:10

Glasomaan!!

GewoonTam | 07-01-09 | 16:07

café Cas di Cultura betekent dat soms Cafe Huis van Cultuur ?
Veel verder zijn ze blijkbaar niet gekomen met hun cultuur; Hangen, Zuipen en Nietsdoen.
Dan is het ontvreemden van een glas natuurlijk een culurele misdaad en dient dan ook ernstig bestraft te worden.
Ik denk dat de eis wordt: Het lege glas zal in de oorspronkelijke staat ( gevuld dus) terug moeten worden gegeven aan de rechtmatige eigenaar.
Met een dwangsom van 1.7 miljard euro en een verklaring tot persona non grata. !

eureka | 07-01-09 | 15:57

Voor straf moet ie een Wilders-pruik dragen tijdens zijn hele bezoek in het piratennest -correctie- de antillen.......

Dur(al)ex | 07-01-09 | 15:54

Een glas is véél waard op de Antillen hoor. SCHANDALIG, verraad van het hoogste niveau. Nu weer doen bolletjesslikken, jullie.

Maserati | 07-01-09 | 15:45

mensen WORDT WAKKER brinkman zegt dat aruba CORUPT ASS HELL is maar in zijn befaamde stuk www.pvv.nl/images/stories/artikelen_pu... is er niks te vinden over aruba

jullie kunnen via mij wel je excuses aanbieden voor beledigen van aruba, zonder de feiten te weten

la mole | 07-01-09 | 15:43

Die Arubanen worden met de dag zieliger... nou ja, "zielig" is niet het woord, "belachelijker" is beter.

Moi2 | 07-01-09 | 15:38

blijkt daar eindelijk iets goed te halen, mag er niet van worden nagenoten.
goede geste maar in de algehele context niet handig en ietwat ongepast.

Diago | 07-01-09 | 15:20

Er zal ook best wel eens een Antilliaanse jongeren en glas hebben gejat... of zo... in Nederland... Of is dat een voooroordeel....

e.t. | 07-01-09 | 15:18

Brinkman is het prototype van een proleet, ben benieuwd hoeveel putas hij daar volgeblaft heeft zonder te betalen......

laardepul | 07-01-09 | 15:10

-weggejorist-

blacksabath | 07-01-09 | 14:31

Eindhoven, ik woon er, schijnt de crimineelste stad van Nederland te zijn. Dat maakt Eindhoven naar nog geen criminelen. Als er in Nederland en Europa niet zo veel vraag zou zijn naar drugs zouden de Benedenwindse Eilanden geen doorvoerhaven zijn.
.
Nogmaals, dat Nederland beleidsmatig uitermate klungelig met de eilanden is omgegaan is een feit. Dat er iets moet veranderen staat ook vast. Maar om er in te stappen als het ligt allemaal aan de eilande en die dan tot het bot toe te beledigen en te vernederen is dom en leidt tot geen enkele oplossing.
.
Op de Benedenwindse Eilanden wonen vele duizenden autochtone Nederlanders. Dat Wilders er aan voorbij gaat dat deze staatsburgers ook maar even onder de dictatuur van Chavez zouden moeten komen te staan is in en in triest. Diezelfde man heeft het dan over Vrijheid... Kortom. Deze eilanden zullen altijd bij het Koninkrijk blijven, alleen al om de belangen van de daar woonachtige Nederlanders en andere bevriende landen (waaronder veel Amerikanen) en de daar gevestigde Nederlandse en Amerikaanse bedrijven.

Lafayette | 07-01-09 | 14:27

Zonder Nederland waren ze net zo arm als Haiti. Kraan dicht dus!

Turbo Ray | 07-01-09 | 14:19

Lekker hypocriet van die nestbewoners:Alsof het ze ooit zou lukken om wat voor aankoopnota dan ook te overleggen....

R.B.Scott | 07-01-09 | 14:12

@ -edit | 07-01-09 | 13:56

Watte? Ironie? Waar? ;)

frenkie4alllll | 07-01-09 | 14:01

-weggejorist-

SinterklaaSSPinguiN | 07-01-09 | 13:57

@frenkie4alllll | 07-01-09 | 13:43
Denk dat je de ironie niet helemaal snapt. Of doet alsof ;)

-edit | 07-01-09 | 13:56

Bigi Bana Boy | 07-01-09 | 11:36

In 2006 heb ik in Paramaribo vastgesteld dat de bezittingen die ik in 1966 aan de SR staat in wording heb overgedaan nu in uiterst belabberde toestand verkeren.

Veel van onze voormalige Surinaamse medewerkers krijgen nog steeds een pension van onze pensioenkas. Bij een bijeengeroepen vergadering, waar ik de namen van de niet aanwezige pensioenontvangers voor commentaar voorlas bleek dat zeker 60% reeds jaren overleden was ondanks een in leven zijn verklaring van de overheid.

De uitkeringen aan de bewezen nog levende ontvangers zijn met meer dan 100% verhoogd na de door detectives gedane opschoning van het bestand.

Hans Anders | 07-01-09 | 13:53

@ saKabaG | 07-01-09 | 13:39

Probeer het allemaal maar weer goed te praten. Oogkleppen op en er is niets aan de hand. En niet alleen de Telegraaf maakt hier melding van overigens.

Anti-Nederlands geweld op Curaçao

De Curaçaose overheid gaat hard ingrijpen bij demonstraties die uit de hand dreigen te lopen of gewelddadig worden.

Regelmatig werden anti-Nederlandse leuzen geroepen die zich ook keerden tegen de aanwezigheid van Europese Nederlanders op Curaçao. Minister van justitie David Dick en het Openbaar ministerie staan achter stevig ingrijpen.

antilliaans.caribiana.nl/curacao/car20...

frenkie4alllll | 07-01-09 | 13:52

Hahaha, de problemen hopen zich snel op voor Nederland. Benieuwd of we de rekening kunnen blijven betalen. Er is veel onvrede onder de Hollanders en verontwaardiging over de haat die ze over zich heenkrijgen. En op straat wordt het ook niet leuker. Gelukkig denkt deze regering dat het ophogen van de dijken, windmolens op zee en strontgas installatie,s de juiste investeringen zijn om de kredietcrisis aan te pakken.

cosmosluller | 07-01-09 | 13:44

@ -edit | 07-01-09 | 13:31

Wat een gelul zeg. De PVV wil van die boeveneilanden af om snoepreisjes naar die boeveneilanden te gaan maken? Snap de logica niet helemaal, maar het zal wel aan mij liggen. ;-)

frenkie4alllll | 07-01-09 | 13:43

@ frenkie4alllll | 07-01-09 | 13:25
Dude die persoon die het ziekenhuis in was geslagen was een Antilliaan. Ow wacht dat meldt deze objectieve krant niet.
Af en toe organiseren ze dit soort klopjachten? Hoe kom je erbij? Typische gedachte van een macamba. De groep die dit veroorzaakte was en is een kleine groep die laag opgeleid is, een simpel bestaan heeft en gewoonweg dom is. Denk je nou echt dat het hele eiland zo is? Tis helaas een kleine groep die het voor de rest verpest. Helaas!

saKabaG | 07-01-09 | 13:39

Zuivere vorm van antihollandtisme.

Beertje Colargol | 07-01-09 | 13:34

Teun van het Tuinpad | 07-01-09 | 11:58
Ben zo nu en dan aan het werk hier namelijk ;)

Jaap de Paap | 07-01-09 | 13:33

@frenkie4alllll | 07-01-09 | 13:20
De PVV maakt dergelijke lijstjes juist voor snoepreisjes met drank, glazen en spekjes enzo. Over IJsland zal je geen lijstje vinden bij die club. En daar is het allemaal ook niet zo fris. Misschien omdat je daar geen drank krijgt geschonken als parlementariër?

-edit | 07-01-09 | 13:31

Teun van het Tuinpad | 07-01-09 | 11:58
Teun, zag je plemp nu net pas... gooi het ff op de meel als je wilt, of is het iets voor hier?

Jaap de Paap | 07-01-09 | 13:31

Ze hóren bij elkaar, in alle opzichten, onze Antilletjes en onze Hero!

oze | 07-01-09 | 13:28

Als ik dronken ben, neem ik wel vaker glazen mee......

Mossad.il | 07-01-09 | 13:27

Storm in een glas....

Bertiebee | 07-01-09 | 13:26

@ El_Guapo | 07-01-09 | 13:02

Af en toe organiseren ze een soort van klopjachten op blanken, maar voor de rest valt het best mee hoor.

"Een politieke betoging op Curaçao is eergisteren uitgemond in een jacht op blanke Nederlanders. Daarbij raakten verschillende Nederlanders gewond. Een werd het ziekenhuis in geslagen.

Tientallen eilandbewoners drongen het café binnen om de blanken een lesje te leren en richtten een ravage aan. Ook werden auto's beschadigd en omgegooid.
"Hollanders werden uitgescholden en moesten vluchten", vertelt een van hen.

De haat ontstond na een politieke demonstratie tegen Nederlandse bemoeienis met de eilanden. De Antillen kwamen donderdag financieel onder curatele van ons land te staan. Een kleine groep besloot daarop de aanval te openen op Nederlanders in de Nieuwstraat. "Ze moeten oprotten naar hun eigen land", schreeuwden de betogers. "Wij mogen daar niet zijn, dus jullie hier ook niet!"

Foto's www.telegraaf.nl/binnenland/1386895/__...

frenkie4alllll | 07-01-09 | 13:25

@ Offset | 07-01-09 | 13:06

Ach het zijn maar 35 kantjes, dus het valt best mee volgens de politieke elite. Het is dat de PVV er mee naar buiten komt, want de rest stopt dit liever in een doofpot om hun reisjes niet in gevaar te brengen.

frenkie4alllll | 07-01-09 | 13:20

-weggejorist-

Moozart | 07-01-09 | 13:18

Ad Fundum | 07-01-09 | 12:49
Exact, wij weten precies de verkeerde mix van sentimentent te maken als ex-kolonialisators. Misplaats schuldgevoel, de dominee uithangen, blind zijn voor gevoeligheden, enerzijds te makkelijk en te goed van vertrouwen, anderszijds te moeilijk.

Bigi Bana Boy | 07-01-09 | 13:12

Bigi Bana Boy | 07-01-09 | 12:00
Zal ik dan maar een 'geld is niet alles' speech gaan houden? Alsof economische voordelen de enige redenen zouden zijn om een kolonie te behouden, of niet.
Zucht...

Mr. Pink | 07-01-09 | 13:09

Antilianen nemen al lenen al jaren spullen van Nederlanders zonder ze terug te brengen! Fietsje, auto, mobieltje, porto?

F010 | 07-01-09 | 13:09

Hahahahaha om je bescheuren! Wat een domme ape.. ehhh eilandbewoners.

mauzzer80 | 07-01-09 | 13:07

"frenkie4alllll | 07-01-09 | 11:12"

Niet normaal dit verslag!!!
Stoppie eruit en zinken maar met die eilanden!!

Offset | 07-01-09 | 13:06

@EpluribusUnum
Ik was er in 1988/1989. Dat was nog in de tijd dat Otra Banda een soortement van No Go zone was, met name 's avonds. Er in het centrum vaak gevochten werd en je in Campo heerlijke Copacabana rum kon drinken en je heel veilig was.
De menschjeszzz die dit deden waren altijd antillianen.
Ik spreek buiten nederlands, fatsoenlijk engels en spaans.

El_Guapo | 07-01-09 | 13:06

@Skabag,
Met goed nieuws vul je geen kranten. Je krijgt hier alleen de shit te horen en niet de normale dingen want dat is geen nieuws.
De berichtgeving doen mij inmiddels na 20 jaar ook geloven dat het een zeer gevaarlijk eiland is geworden waar je als witte nederlander bespuugd en beschimpt wordt.
Ik zou graag nog eens terug gaan naar het eiland maar weet niet of ik het durf en of ik nog welkom ben.

El_Guapo | 07-01-09 | 13:02

El_Guapo misschien is het je dan ook opgevallen dat de meeste winkeltjes in handen zijn van de portugezen, chinezen en hindoestanen?

Lafayette, Bigi Bana Boy :) de meeste mensen op geenstijl zijn zo kortzichtig enongeinformeerd. Het onderwijs in Nederland heeft het bijna niet over de Antillen. Alleen maar negatieve berichten in de media.

een voorbeeld, de bolletjesslikkers. Het is makkelijk voor Nederland om via de Antillen de bolletjesslikkers te remmen, maar daarmee wordt de kern van het probleem niet aangepakt. De cocaine komt namelijk van Zuid-Amerika, maar daar kan Nederland geen macht over uitoefenen.

EPluribusUnum | 07-01-09 | 12:57

@EL_Guapo
Goed verwoord stuk. Ik snap je punt best wel. Maar je hebt ook de blanke Antillianen daar en die kennen/begrijpen dit. Die weten dat je bij de snack gewoon je bek moet open trekken in het papiaments omdat dat zo gaat. Hier is alles achteraan sluiten/nummertje trekken en O WEE als je voordringt. Nu weten ik niet of in jou geval het met je uiterlijk te maken had, of omdat je bijv. niet papiaments spreekt. Ik ben het met je eens dat het niet echt netjes is, maar thats the culture.
@ Lafayette
Op de Nederlandse Antillen & Aruba is inderdaad een percentage gewoon Nederlands en dat zie je. Vooral tegenwoordig. Denk maar aan de penshonado's (een groep die vele reaguurders nieteens kennen). Daarom zal Nederland nooit deze weg doen.
.
Chris Rock had het vaak over ignorance. Ik merk dat veel mensen hier soms ignorant zijn tegenover de Antillen. Ik zal niet ontkennen dat er geen corruptie is e.d., maar opmerkingen van "zet ze op eBay" of "verkopen aan Venezuela". Man pleur op met die opmerkingen!
Ook over de criminaliteit daar, drugshandel bijvoorbeeld. Waar denken jullie engeltjes dat die coke heen gaat? Juist! Naar Nederland. Naar die coole/hippe hardcore parties waar 80% snuift. Denk daar maar eens over na. Destijds (en nog steeds) wordt er keihard gewerkt op de Antillen om deze dealers aan te pakken (zero tolerance, bodyscan etc.). Maar velen zijn blijkbaar ignorant en lezen alleen krantenkoppen die ze willen lezen.

saKabaG | 07-01-09 | 12:56

Het is een schande. Dit kan sterk geassoiceerd worden met het in hun ogen schofterige imperialisme van Nederland.

Jammer alleen dat vooraanstaande tegenstanders van de grotere Nederlandse invloed zichzelf onsterfelijk belachelijk hebben gemaakt door zich te gedragen als een stel opgejaagde joden in '40-'45 met bijpassende davidster en daardoor duidelijk te kennen gaven geen flauw benul te hebben hoe je vergelijkingen moet trekken.

Dat ze sterke overeenkomsten zien met razzia's en de holocaust is gewoonweg lachwekkend en het geeft wat mij betreft dat je nog lang niet klaar bent voor zelfbestuur en onttrekking aan buitenlandse invloed.

Izzy Lytshaw | 07-01-09 | 12:55

zuiplap

azijnseikerT | 07-01-09 | 12:55

heb er zelf een kast mee volstaan, dateert nog van mijn vroege jeugdjaren, collectors items heet dat tegenwoordig, toen heette dat anders in die armee.

william7055 | 07-01-09 | 12:50

De ongezonde NL houding naar de Antillen is er al decennia één van afhangende schouders, schichtig starend naar de grond. Belast met een vreemd soort schuldcomplex. Volkomen onterecht natuurlijk. Bakken met geld vloeien al vele jaren naar die eilanden met een totaal inwonertal van een stad als Eindhoven. En waarom??
De balans is totaal zoek. De houding van NL had er initieel een moeten zijn van wie betaalt, bepaalt maar dat draai je nu ineens niet meer terug. NL heeft zich in de rol gemanouvreerd van de rijke oom en de Antillen zijn hier het verwende neefje. Het neefje denkt er niet eens meer over na of het mogelijk is om misschien eens zijn eigen broek op te houden. Al dat gedoe ook; je broek dichtknopen en investeren in een riem misschien? Geef de gitarist voor de Appie jarenlang telkens een euro, doe het één keer niet en je kunt een (kwade) blik vol ongeloof verwachten.
Treurige bijkomstigheid is dat de Antillen in potentie wel degelijk in staat zijn om zich te ontwikkelen tot economische onafhankelijkheid maar het niet doet omdat het simpelweg niet hoeft..
Die rolverdeling daar is een soort consensus over ontstaan. NL lijkt te genieten van de klappen die ze krijgt en de Antillen delen ze maar al te graag uit. Sadomasochisme op politiek level.

Ad Fundum | 07-01-09 | 12:49

Zo.. dat is een ramp!

sjonkanon | 07-01-09 | 12:44

Ik heb 7 maanden op cuaracao mogen vertoeven.
ik ben van huisuit een jongen die mensen vriendelijk benader ongeacht kleur/ras/religie.,
Het gaat mij er in de basis om dat je wil deugen. Wat mij wel is opgevallen in die 7 maanden dat ik in winkels op curacao nog wel eens werd overgeslagen als ik aan de beurt was.Ik denk dat dat iets met mijn kleur te maken had maar ik heb er dan ook weer niet heel zwaar aan getild omdat ik me liever op leuke mensen concentreer en daarvan zijn er op de Antillen ook genoeg.
Wat mij wel blijft frapperen is dat ze niet in staat zijn om een fatsoenlijke huishouding te doen op de Antillen. Nederland mag zich nergens mee bemoeien maar wel steeds geld schuiven. Dat vind ik dus persoonlijk niet kloppen.
Om dat overigens maar gelijk weer te relativeren want Nederland zelf is ook behoorlijk aan het afglijden en zijn spruitjescultuur aan het verkwanselen.
Dat is dat wel weer goed voor de PVV die daar veel zieltjes mee wint.

El_Guapo | 07-01-09 | 12:44

-weggejorist-

jokololo | 07-01-09 | 12:43

Uitlokking !!

Hobbykip | 07-01-09 | 12:40

@frenkie4alllll | 07-01-09 | 11:12
mooie aanvulling op het stuk van Stockton, had die 35 kantjes even gemist

Doctorandis | 07-01-09 | 12:33

Die 1,7 miljard zijn niet van Brinkman, dat glas wel van die uitbater. Diefstal is diefstal. Of zag Brinkman dat vroeger als politie-agent toch anders? Dicht hij zichzelf toch net iets mee rechten toe?

Lafayette | 07-01-09 | 12:29

dat wordt een body search terug op sjiphol...

sjan | 07-01-09 | 12:23

*pakt zijn doe het zelf Spy-kit Roomraider koffertje erbij en gaat dit tot op de bodem uitzoeken! Iedereen weet dat de persoon in kwestie zich nooit een identiek glas zou kunnen veroorloven!

ChasesCharm | 07-01-09 | 12:22

Opvallend hoe 'mijn en dijn' ineens gedownplayed wordt...

Sikkeneur | 07-01-09 | 12:17

Ik vind dat Hero Brinkman al het gebruikte wc-papier ook moet teruggeven. En rap, schobbejak

Doctorandis | 07-01-09 | 12:16

Ik hoorde dat hij ook al eens een zeepje meenam uit het hotel, de crimineel!

Grolschje | 07-01-09 | 12:14

Heroïsch!

dr.spin007 | 07-01-09 | 12:13

Zo hee. Dat gaat 'm z'n politieke carriere kosten. Tjeetje man!

Hasjhies? | 07-01-09 | 12:11

Ook in de Amigoe eergisteren:
Commissaris Kamp arriveert op Bonaire
5 Jan, 2009, 15:04 (GMT -04:00)
.
WILLEMSTAD/KRALENDIJK — Gezaghebber Glenn Thodé verwelkomde de nieuwe commissaris Henk Kamp vanmorgen op Flamingo Airport. De voormalig minister en tot voor kort Tweede Kamerlid, is de komende drie jaar commissaris voor de BES-eilanden, Bonaire, Saba en St. Eustatius. In de praktijk zal hij namens de kleine eilanden tijdens de overgangsfase naar ‘openbaar lichaam’ van Nederland fungeren als rechterhand van staatssecretaris Ank Bijleveld-Schouten (Koninkrijksrelaties). Kamp gaat wonen op Bonaire en zal regelmatig de Bovenwindse eilanden bezoeken

Lafayette | 07-01-09 | 12:07

@JaapStar | 07-01-09 | 11:55
Mafketel. 10% van de inwoners op Aruba is Nederlands. Er staan juist heel vaak Nederanders in de Arubaanse en Antiliaanse kranten.

Lafayette | 07-01-09 | 12:03

naar verluidt heeft dhr. Brinkman het volle glas in een condoom gewikkeld en in zijn arie gepropt om de plaatselijke douaniers op het vliegveld om de tuin te leiden

DrKaasschaaf | 07-01-09 | 12:03

Hellsmurfje | 07-01-09 | 11:54
Idd. Helemaal met je eensch. Ik had het zelf zo kunnen zeggen.

Bigi Bana Boy | 07-01-09 | 12:03

@Bigi Bana Boy 11:47: Wat een groot verschil is geweest, denk ik, is dat Nederland daar zat vanwege de handel, en dat we Indonesië voornamelijk als wingewest zagen. Engeland daarentegen was bezig met empire building.

Muxje | 07-01-09 | 12:02

Mr. Pink | 07-01-09 | 11:48
Moet ik echt uitleggen dat het voordeel van een taal spreken vooral van economisch belang is ? En wat we met goede relaties met ex-kolonies moeten ? Wat dat je van leveringen van grondstoffen en andere natuurlijke rijkdommen ? Waarom denk je anders dat we eeuwen dat soort landen gekolonialiseerd hebben ? Kijk ik doel even niet direkt op de Antillen, al hebben die ook groot economisch (lees toerisme) potentieel, maar op kolonies als India en Indonesië e.d. Mij dunkt dat dit landen zijn die tot (lokale) economische grootmachten kunnen uitgroeien met een enorme thuismarkt. Kansen te over voor het Westerse bedrijfsleven, mits we een regering hadden die weet hoe goede relaties te onderhouden.

Bigi Bana Boy | 07-01-09 | 12:00

Bijstandskoning | 07-01-09 | 11:56
LOL!

Einde van de Domheid | 07-01-09 | 12:00

Capt. Iglo | 07-01-09 | 11:53
Helemaal mee eens; los van alles; (quote van officier van justitie) "Je moet gewoon met je poten van andermans spullen afblijven!"

hanzebal | 07-01-09 | 11:59

Jaap de Paap | 07-01-09 | 11:37

Jaap mijn Waarde, Teun heeft een vraagje voor U.
Komt het gelegen?

Teun van het Tuinpad | 07-01-09 | 11:58

-weggejorist-

ofjepoepenmoet | 07-01-09 | 11:58

Wel grappig dat dat parlementslid anoniem wil blijven. Zeker bang dat we erachter komen dat hij ook een paar paperclips van het werk mee naar huis heeft meegesmokkeld...

Neuzerpeuter | 07-01-09 | 11:58

Haal Joran op en laat hem wijn in zijn gezicht gooien!!

Bijstandskoning | 07-01-09 | 11:56

"WTF ! die incidentenlijst

slootschurftklootzak | 07-01-09 | 11:51 "

Zeg dat wel. Dan vind ik de uitlatingen van Hero nog een understatement.

luisindepels | 07-01-09 | 11:56

Zo dan die incidentenlijst is niet mis. En dan ontkennen dat het een corrupt boevennest is. Hahaha wat een grap die negers.

dikkegek | 07-01-09 | 11:56

Goh, staat er ook eens een Nederlander in een Antilliaanse krant. Hier in Nederland staan de kranten vol van Antillianen. Humpry D gepakt voor verboden wapenbezit, Bubba F. krijgt 2 weekjes schoffelen voor verkrachtingsmoord, Bolletjes S. gepakt voor het smokkelen van 5 kilo snuifgoud etc etc etc.

Verhouding is nog steeds totaal zoek. Wanneer is er eens een (amerikaanse, bij voorkeur) toerist die die hele eilandengroep jat en meesmokkelt in z'n koffer?

JaapStar | 07-01-09 | 11:55

Inderdaad schandalig. Als toevallig een parlementarier die niet wit en Gristelijk-Judeisch-Arisch was (lees allochtoon) dan had de PVV de eerste geweest om te brullen typisch dit, typisch dat, achterlijke cultuur zus en zo. Ik zeg talk the talk, walk the walk. Aftreden die lutser. Stelen is stelen.

zooishettoch | 07-01-09 | 11:54

Hero? Dat is toch jam?
Sproetsel | 07-01-09 | 11:26

ook, en vroeger hadden ze ook nog van dat heerlijk boer-water (cassis)

QB (ja die.....) | 07-01-09 | 11:54

@Bigi Bana Boy | 07-01-09 | 11:12
Daarom behoren leden van de tweede kamer geen tokkie taal constructies te gebruiken tijdens debatten. Dat je de dingen brengt zoals ze zijn is prima. Uiteindelijk moet je alles kunnen zeggen, zeker in een debat. Maar in het geval van de pvv overschreeuwen (ondanks misschien hun gelijk) ze zichzelf nogal eens, waardoor de boodschap verloren gaat.

Hellsmurfje | 07-01-09 | 11:54

Het gaat niet om het glas maar om het principe! Een glas stelen, boeiend! maar als je andere lui van corruptie en criminaliteit beschuldigd moet je natuurlijk zelf zeker met je poten van andermans spullen afblijven, zelfs al gaat het maar om een lullig glas. Maar ja, we wachten rustig af, misschien brengt ie het nog wel terug (na deze "ophef" zal ie dat zeker gaan doen, lijkt me).

Capt. Iglo | 07-01-09 | 11:53

Bigi Bana Boy | 07-01-09 | 11:47
BS, het zijn die 6 miljard buitenlanders die het vertikken om zich aan te passen aan ons!

sjaakdeslinksesul | 07-01-09 | 11:53

Musician | 07-01-09 | 11:18

Argument ondersteunend? die gasten luisteren niet eens naar vaststaande feiten, net als ons ongelooflijk stomme kutte gristenhondenkabinet die maar miljarden in die sociale kliko tieft!

Bommenleggert | 07-01-09 | 11:52

Als Brinkman terug in Nederland is dan stuurt hij het glas in een container terug en doet er metteen een paar negers bij...

Pauvre Con | 07-01-09 | 11:52

tommedic | 07-01-09 | 11:37
Sorry, ik was onnadenkend, je hebt gelijk.

langeleugenaar | 07-01-09 | 11:51

Bravo Brinkman , wat al die B Z kukels hebben laten versloeren wordt eindelijk aan de kaak gesteld , reken maar dat de bobo's aan de overkant groen en geel schijten omdat ze hun riante posities zien belaagd.

de heer ooievaar | 07-01-09 | 11:51

WTF ! die incidentenlijst .. ik zeg verkopen die bende. Wat een corrupt zooitje zeg.

slootschurftklootzak | 07-01-09 | 11:51

@Bigi Bana Boy | 07-01-09 | 11:36
Eens... NL is altijd een beetje halfslachtig als het gaat om de kolonien. We willen ons er niet mee bemoeien maar toch wel. Het is NL maar toch ook weer niet. Pappen en nathouden in de beste Calvinistische traditie. Beslis nu eens!

Maar die Hero (ik weiger om het op z'n Engels uit te spreken!) heeft wel boter op z'n hoofd. Het is zo gemakkkelijk (=PVV) om alles maar slecht te vinden en de botte hond (no pun intended) uit te hangen...

none@yourbusiness | 07-01-09 | 11:50

Bigi Bana Boy | 07-01-09 | 11:16
Die Chavez is gek maar dat is wel een goede aktie van hem. Zouden we hier ook moeten doen.

mail cheauvinist pic | 07-01-09 | 11:50

De Antillen, mooi van buiten, zo rot als de tyfus van binnen.

Watcher | 07-01-09 | 11:49

@El_Guapo | 07-01-09 | 11:41
De regering van de Antillen is gewoon een soort gemeenteraad. Net zo amateuristisch als menig Raad in Nederland zelf. Volgens mij verdien je in Nederland beter als minister. Hoef je ook niet zo veel te doen, mag je nog meer geld uitgeven, alleen het weer he?
Met het vertrek van Bonaire, Saba en St. Eustatius. En de status aparte voor St.Maarten is de regering van de Antillen enkel nog Curacao.
.
@saKabaG | 07-01-09 | 11:43
Inderdaad typisch (macamba) gedrag. Arrogant/hautain, commanderen, veel voor weinig claimen, luidruchtigheid en onbeschoftheid zijn de Nederlandse toerist niet vreemd. Kunnen ze in Antwerpen ook over meepraten.

Lafayette | 07-01-09 | 11:49

Die Hero is gewoon voorzichtig. Voor je het weet heeft de minister van justitie Hero's DNA van het wijnglas geplaatst bij het bewijsmateriaal van Natalie Holloway en komtie nooit meer van dat eiland af.

Iko Nal | 07-01-09 | 11:49

Bigi Bana Boy | 07-01-09 | 11:36
Eigenaar van een grote Multinational? Plannen om de fatsoenlijk de grens over te gaan?
Ik denk juist dat Nederland het goed aangepakt heeft, en toen het tijd was om te gaan voormalige kolonies geholpen heeft tot wederopbouw. Je moet die problemen met voormalige kolonies maar zien als het kind dat op eigen benen leert staan. De puberteit zullen we maar zeggen. Ik snap niet wat er zo mooi is aan het feit dat men de taal spreekt van de kolonisator als dat ten koste gaat van lokalen talen. Nederland heeft zijn kolonies altijd onafhankelijk achter gelaten. Heeft ook zo zijn charme, niet?

Mr. Pink | 07-01-09 | 11:48

Lafayette | 07-01-09 | 11:41
Ik weet. Ik vind het van Indonesië echt een gemiste kans. Wat hadden we daar geen mogelijkheden gehad als we het wat slimmer hadden aangepakt. Het is een mix tussen Hollandse botheid, ongevoeligheid, dominee mentaliteit, calvinisme in combinate met linkschdenken waardoor wij zo lomp en dom optreden in het buitenland.

Bigi Bana Boy | 07-01-09 | 11:47

@Bigi Bana Boy | 07-01-09 | 11:36
Volgens mij hebben de Britten het onze Nederlandsche achtersten knetterhard gewhoopt.. en was het 200 jaar niet echt aan ons om hier de kolonie te besturen.. en Frankrijk met z'n moordende kolonies in donker Afrika is ook niet echt alles he!
Ik zou zeggen.. Antillen.. mooi vakantie gebied, maar laat mijn belasting centjes hier.. en hun draaideur crimineeltjes daar..

Eauranje | 07-01-09 | 11:47

*Seth Gaaikema modus aan*
Llen, is dat Antilliaans voor werken?
*Seth Gaaikema modus rap weer uit*

harry pikkel | 07-01-09 | 11:47

@saKabaG
hier is het niet veel anders, mn vader heeft een horeca-bedrijf. Een lekker speciaalbier op de tap (Texels Skuumkoppe), helft van de glazen is al verdwenen. En nee we zitten zelf niet op een eiland..

Balzakius | 07-01-09 | 11:45

Ze zoeken een excuus om nog minder te hoeven werken......

Kooipah | 07-01-09 | 11:45

Verkopen aan de russen of amirikanen als test terrein dat eiland, wordt het misschien nog net zo beroemd als bikini.

Beëlzebul | 07-01-09 | 11:45

Mooi gesproken na dat laatste citaat, Stockton.

Soep | 07-01-09 | 11:43

@ DonnieD
Laat me raden, nu opeens vind je dat omdat er zoveel media aandacht is de laatste tijd? Afstoten gaat nooit gebeuren. Misschien moet je maar wat meer gaan nadenken over de problemen hier in Nederland. Of nee wacht, het is hier een perfect (koud) paradijsje waar er geen corruptie, nepotisme, criminaliteit is. Wake up zou ik zeggen.
LOL @Lafayette
Dat zou een prachtige kop zijn
Betreffende Hero. Een wijnglas meepikken is not a big deal. Maar ik denk wel dat het typisch gedrag is van hoe sommige Nederlanders zich gedragen op zo'n eiland.

saKabaG | 07-01-09 | 11:43

@El_Guapo
Antillen - het weer = Nederland

Balzakius | 07-01-09 | 11:43

Alles rondom deze ex-dienstklopper heen is hysterisch, net als rondom zijn Blonde Voorman trouwens. Moet je niet gek opkijken dat de bal kaatst; als je mensen maar lang genoeg pest, zijn ze wel degelijk bereid om tot op jouw niveau af te dalen.

Niet voor Jan | 07-01-09 | 11:42

@van dal | 07-01-09 | 11:39
Ja, dat vind ik nou ook. Dat zal hem leren!

-edit | 07-01-09 | 11:41

@Bigi Bana Boy | 07-01-09 | 11:36
+1
Heb zelf een jaar in Jakarta gewoond. Enkel de ouderen spreken nog Nederlands. Na de Nederlanders hebben de Yanken en Jappen het van ons overgenomen. Wat mij altijd op viel is dat het sentiment van de Indonesier naar de Nederlander veel minder rancuneus was dan de meeste Nederanders denken. Sterker nog, de meesten waren altijd postief over Nederland. Het bedrijfsleven heeft tijdens de dekolonisatie zo'n tik gekregen dat zo nooit meer echt terug durfden te komen. Het typisch Nederlandse schuldgevoel deed de rest. De manier waarop Nederland vanaf 1950 met de Antillen en Aruba is omgegaan is minstens zo klungelig, gedomineerd door moralisme en schuldgevoel.

Lafayette | 07-01-09 | 11:41

Ik zou best in de regering van de Antillen willen zitten. Riant salaris en je hoeft niet te beschikken over capaciteiten. Droombaan. Altijd mooi weer, niets doen en maar geld verbrassen.

El_Guapo | 07-01-09 | 11:41

Ik blijf het zielig vinden... al dat genetisch overgeërfde slavenleed.

Hellsmurfje | 07-01-09 | 11:39

grote regelneger | 07-01-09 | 11:36

scuzi Waarde, ik volg U geloof ik even niet.

Teun van het Tuinpad | 07-01-09 | 11:39

Ook schijnt hij al jaren wijnglazen te smokkelen vanuit Thailand naar Nederland.

hou-ut | 07-01-09 | 11:39

-edit | 07-01-09 | 11:36 het begint met een glas, en het volgende is een handdoek in het hotel om het glas in de bagage in te kunnen pakken... deze serie-misdadiger moet natuurlijk aangepakt worden.

van dal | 07-01-09 | 11:39

De antillen hebben eindelijk ECHT nieuws...
*pakt matje om Hero op te roepen*

Eauranje | 07-01-09 | 11:38

van dal | 07-01-09 | 11:36
Kom er aan, van dal. Effe koffie pakken; minuutje

Jaap de Paap | 07-01-09 | 11:37

@ langeleugenaar | 07-01-09 | 11:28 ... en ze dan nog belonen met een aangenaam klimaat??? Ik hoorde dat op groenland ook nog plek genoeg is... misschien kunnen we de eilanden ruilen tegen een stuk Groenland. Halen we eerst alle grondstoffen weg daar en maken daarna een strafkolonie van. Niks matsen met een gematigd klimaatje.

tommedic | 07-01-09 | 11:37

Men zocht een stok en heeft er een gevonden. Beetje onhandig van Hero is het wel om juist exact in het zelfverklaarde boevennest een glas niet terug te brengen. Dan kán je verwachten dat zoiets buitenproportioneel wordt uitvergroot.

-edit | 07-01-09 | 11:36

Heeft een kind van 9 dat amigoe bericht geschreven ofzo? Mijn opstel uit groep 5 is nog beter te lezen.

Floris001 | 07-01-09 | 11:36

Teun van het Tuinpad | 07-01-09 | 11:33
wegmoduleren naar C

grote regelneger | 07-01-09 | 11:36

Jaap de Paap | 07-01-09 | 11:33 doet eens secundair met blikje en touw aanzetten.

van dal | 07-01-09 | 11:36

Maar even serieus, los van deze kwestie met de Antillen moeten wij ons als Nederlanders toch eens afvragen wat we zelf verkeerd doen in onze relaties met onze voormalige kolonies. Het moet toch opvallen dat we met praktisch al onze voormalige kolonies regelmatig ernstige konflikten hebben en, nog erger in mijn visie, nauwelijks meer een rol van betekenis spelen (ik noem Indonesië). Onze taal en cultuur speelt nauwelijks een rol meer in dat laatste land en dat is jammer. Het is een enorm land met mogelijkheden en als klein land hadden we er beter aan gedaan wat meer subtiel met ze on te gaan. Mij valt verder op dat praktisch alle andere voormalige kolonialisatoren (Spanje, Portugal, Frankrijk, Engeland) wél in staat zijn min of meer constructieve relaties te onderhouden. Zo is de cultuur van die landen vaak nog leidend in de voormalige kolonies en onderhouden die landen praktisch altijd taal- en kultuur instituten zoals de Goethe, Cervantes en Descartes instituten. Verder zit het bedrijfsleven uit het thuisland vuistdiep in die kolonies. Mij dunkt dat dit alleen maar grote voordelen oplevert. Zo niet Nederland. Wij hebben toch al nauwelijks kaas gegeten van buitenlandse poltiiek in het algemeen en begaan blunder na blunder internationaal gezien, maar ij de omgang met voormalige kolonies zijn we echt totaal onbeholpen. Het ene probleem en konflikt na het andere. We moeten ons toch ook echt ene keer afvragen waarom alleen wij blijkbaar als oud-kolonialisator niet in staat zijn vruchtbare relaties te onderhouden. Stel dat Indoniesië en Zuid-Afrika nog volledig Nederlands als taal hadden gebruikt. Mij dunkt dat we dan een aardig taalgebied hadden gehad.

Bigi Bana Boy | 07-01-09 | 11:36

Fragony | 07-01-09 | 11:33 hee bouwvakkert met komma's hier en daar gaat het beter

van dal | 07-01-09 | 11:34

@repulse | 07-01-09 | 11:29
Wie de mond vol heeft over boeven, moet zelf ook niet andermans spullen ontvreemden. Dus ook geen glas. Afijn. Wie zonder zonde is...
Wacht het bericht af: "Brinkman belooft geld aan hoer echt wel over te boeken."

Lafayette | 07-01-09 | 11:33

frenkie4alllll | 07-01-09 | 11:26
Precies frenkie. jaap zou ons Hero graag eens wat zeden bijbrengen. Maar Hero reageert nooit op de uitnodigingen, helaas ;)

Jaap de Paap | 07-01-09 | 11:33

werkelijk schandalig onderste steen boven

Fragony | 07-01-09 | 11:33

het is echt hoog tijd om de antillen af te stoten.....
laat dat roversnest zn eigen boontjes doppen.
ik vind bedreigingen toch ietsje erger dan een fucking wijnglas.....

DonnieD | 07-01-09 | 11:33

Een glas, een plas en de corruptie bleef zoals die was.

mail cheauvinist pic | 07-01-09 | 11:33

Kan gewoon NIET geloven dat Hero zoiets doet. Schandalig. Ongelofelijk! Ik zeg hij is persona non grata!
@Bigibanaboi: goed artikel.

saKabaG | 07-01-09 | 11:32

Het moet niet veel gekker worden. Wat een stelletje verwende kinderen daar op Aruba, maar dat zal vast al wel gezegd zijn.

liggend_streepje | 07-01-09 | 11:32

Da's dan erg dom van onze Hero

recessieloos | 07-01-09 | 11:31

multicross-topic: was dat glas wel ijsvrij?

van dal | 07-01-09 | 11:31

Wat een zwerver die Hero.

Siebrandt | 07-01-09 | 11:31

lol .. dat glas gaat ie uiteraard gewoon terugbrengen

slootschurftklootzak | 07-01-09 | 11:30

Lafayette | 07-01-09 | 11:24
het ligt er aan of hij het glas zelf heeft gepakt of dat het hem is overhandigd, verder kan je vragen er bij stellen of het in de huisregels van de bruine kroeg is opgenomen, dat glazen (vol of leeg) het pand cq het omliggende terrein niet mogen worden afgenomen.
Ik stel voor een aruba tribunaal op te richten, alle daders van deze misdaad tegen de menselijkheid moeten voor het gerecht worden gebracht. Zoals natuurlijk de barman ( die de drank heeft geschonken), de kelner( die het glas heeft geserveerd), de "onschuldige" omstanders die deze walgelijke misdaad hebben laten gebeuren, De buschauffeur die het vluchtvoertuig heeft bestuurd.

repulse | 07-01-09 | 11:29

@spanarchist | 07-01-09 | 11:27
Er is een lijst met mensen die Wouter Bos geen kerstkaart hebben gestuurd. Hopelijk sta jij daar niet op, jongeman.

tipo | 07-01-09 | 11:29

Waarom maken we er geen groot gevangenis eiland van, de goede antilliaan komt naar NL en wij sturen alle bont kraagjes en aanverwante luilakken daar heen.
Denk dat het niet alleen een humane maar ook een goedkope oplossing is van dit probleem.

langeleugenaar | 07-01-09 | 11:28

@ Neon | 07-01-09 | 11:24

Hij laat zich tenminste nog rijden, geyle Ter Horst kruipt zelf nog achter het stuur. Nu mag jij bepalen wie hier een tokkie is.

frenkie4alllll | 07-01-09 | 11:27

@sjaakdeslinksesul | 07-01-09 | 11:24
Er was wel degelijk een volle programmering, maar die gaat nu niet door, omdat er te weinig wijnglazen zijn.

tipo | 07-01-09 | 11:27

OT
Benieuwd wat al die stercolumnisten van de VK, die vinden dat GS op de onderbuik inspeelt, selectief is en manipuleert, van dit uitermate belangrijke, interessante, noodzakelijke en objectieve artikel vinden.
www.volkskrant.nl/economie/article1117...

"De minister dankt verder op zijn blog de mensen die hem een nieuwjaarskaart stuurden. Velen bedankten hem voor het terugbezorgen van hun spaarcenten die gestald waren bij Icesave."

spanarchist | 07-01-09 | 11:27

@ Jaap de Paap | 07-01-09 | 11:17

Ex premier Cock heeft met zijn kwartje miljarden euri gestolen van de burgert, maar die had natuurlijk geen voorbeeld functie. En Ter Horst die als baas van de politie met een slok op achter het stuur kruipt is geyl natuurlijk. En nu neemt Hero een glas van 0,25 euro mee de bus in, het is toch wat allemaal. Hero vindt het gewoon zonde om die wijn weg te gooien.

frenkie4alllll | 07-01-09 | 11:26

Hero? Dat is toch jam?

Sproetsel | 07-01-09 | 11:26

Wat natuurlijk wel vaststaat, is dat die Brinkman zich hiermee kwalificeert als een tokkie. Een hork die met een glas wijn in een bus stapt. Doe effe normaal. Bang dat je in je hotel niks meer kunt drinken ofzo?

De berichtgeving van die corrupte boevenbendeskrant is natuurlijk verder hilarisch, net als de verontwaardiging van de Antilliaanse "parlementariërs" (echt, die titel kan ik niet aan die eilandnegerts koppelen zonder te gaan lachen)

Neon | 07-01-09 | 11:24

LOL, cas di cultura is de schouwburg van aruba, waar met veel inzet en gelden uit NL het culturele klimaat op de antillen een duw in de rug krijgt. De agenda voor januari:
casdicultura.com//index.php?option=com...

sjaakdeslinksesul | 07-01-09 | 11:24

Dat meen je niet! Wat een ramp voor ons land. Wat nu? Nu moeten we dat landje wel verkopen.

Innocenti | 07-01-09 | 11:24

Ik stel voor dat Hero per ommegaande het glas terugbrengt en dat hij midden in die toko zijn vinger in zijn keel steekt.
Onder het mom;

Zo, nu heb je alles terug.

Teun van het Tuinpad | 07-01-09 | 11:24

Volgens de rechtlijnigheid van oud-politieman Hero is ook een glas ontvreemden diefstal. Diefstal = diefstal. Dat moet Brinkman weten. ZERO Tolerance.
Een vol wijnglas mee de bus innemen zegt ook genoeg over hoe die gast zich daar gedraagd.
.
Amigoe is overigens eerder een soort lokaal roddelblaadje. Zoals de Trompetter rond Eindhoven :-) "Betere" nieuws staat in het AD Antilliaanse Editie.

Lafayette | 07-01-09 | 11:24

Hmmm één wijnglas of enkele miljarden 'steun'.
Ik denk toch dat ik voor dat geld zou kiezen..

HOP | 07-01-09 | 11:23


Is dit niet meer een eenzijdige opzegging van een bruikleen overeenkomst ipv diefstal?

hekkesluiter | 07-01-09 | 11:23

Dit gaat nog een staartje krijgen.

tipo | 07-01-09 | 11:22

lol @ fuckje

shakermaker | 07-01-09 | 11:22

kruisten met een varken en nooit meer vervoeren

randemiel | 07-01-09 | 11:21

fuckje | 07-01-09 | 11:20
ghe, geestig.

Teun van het Tuinpad | 07-01-09 | 11:21

Maaier | 07-01-09 | 11:10
Antisemitisme is een rechtse uitvinding. Typisch links, eerst verklaard tegen zijn en dan mooie sier gaan lopen maken met rechtse successen.

sjaakdeslinksesul | 07-01-09 | 11:21

hij had het hele restaurant mee moeten nemen als een soort extratje is toch normaal in die buurt.

skafloc | 07-01-09 | 11:21

Vanavond bij Nova special over Brinkman de crimineel?

spanarchist | 07-01-09 | 11:20

Dat John Leerdam meer dan veertig velletjes toiletpapier nodig had om zijn dikke billen af te poetsen, daar hoor je dan weer niemand over.

fuckje | 07-01-09 | 11:20

Bigi Bana Boy | 07-01-09 | 11:16

Ghe,ghe.

DANNY3960 | 07-01-09 | 11:19

Hahaha. Niet te geloven. Wel erg triest van deze corrupte lieden. Omdat JP en Verhagen als wereldleiders het te druk hebben stel ik voor om Herfkens en Van Bommel het onderzoek te laten doen naar dit ernstige misdrijf. Lol....

Contra | 07-01-09 | 11:19

Tjsah, Hero 'hol vat' Brinkman, als je nou met een met argumenten ondersteund plan aankwam op de problematiek op de Antillen was aangekomen, hadden ze je dat echt niet kwalijk genomen hoor! Voorstellen om het te verkopen aan een ander land, dat kweekt echt goodwill!

Musician | 07-01-09 | 11:18

Hopelijk nodigt Hero tientallen camerateams uit als hij het glas terubrengt.
Hup, Rutgert!

fuckje | 07-01-09 | 11:18

Amigoe, klinkt als koosnaampje van een gevangeniskontmaatje.
Waar is toch die goeie tijd van de plantage's (werken met die luie donders).
*belt Chaves*

Arendje777 | 07-01-09 | 11:18

Schandalig! en hij komt er natuurlijk weer van af met een paar uurtjes schoffelen!

Patrick1982 | 07-01-09 | 11:18

Tja, blijkt maar weer waarom we ze zo snel mogelijk moeten lozen.

Reageren ze ook zo als iemand een glas omstoot, of laat vallen waaroor het breekt?

Lijkt mij een duidelijk geval van vernieling als dat gebeurt.

Antillen doe Huilie, wij lachen ons dood...

Lord-Fearless | 07-01-09 | 11:18

Iets met appels en peren.

Snorro | 07-01-09 | 11:17

* zich nu pas realiseert hoe dikwijls hij door het oog van de naald is gekropen*

DANNY3960 | 07-01-09 | 11:17

En dat heeft dan een voorbeeldfunctie. Tsss.

Jaap de Paap | 07-01-09 | 11:17

Ik vind het wel een mooie plek om de Palestijnen te herplaatsen.

..zapper | 07-01-09 | 11:16

Niveautje daar op die eilanden hoor... Zo'n parlementariër aldaar had het hier niet verder gebracht dan hoofd-bakplaat bij de Burgerking...

Tommygunner | 07-01-09 | 11:16

Dat glas wordt kapot gegooid bij de aankomende kristallennacht.... we zijn tenslotte "bezetters"!

Wim-Lex | 07-01-09 | 11:16

oppakken en vastzetten een dagje dan ziet hij hoe het in de antiliaanse bak gaat kunnen ze hier nog wat van leren hahaha

soekijaki | 07-01-09 | 11:16

Chavez heeft gisteren de Israelische ambassadeur en praktisch al zijn personeel gelast Venezuela te verlaten ivm de Gaza crisis. Eens zien of Geert nu nog zo enthousiast is om met Chavez te praten.

Bigi Bana Boy | 07-01-09 | 11:16

tja, het begint met het stelen van paperclips en memo-blaadjes.

ganzo | 07-01-09 | 11:15

Er zit een storm in dat glas water

Iko Nal | 07-01-09 | 11:15

trek de waarde van het glas maar af van de schuldenlast.

Teun van het Tuinpad | 07-01-09 | 11:15

Van die 1,7 miljard euro.... daar zien wij niets meer van terug. Dat is pas erg.

Kingeef1975 | 07-01-09 | 11:14

shocking nieuws! niks aan de hand, zoals ProW zegt, gewoon netjes retourneren

p0wning | 07-01-09 | 11:14

Maar hoe moest hij anders de aangeboden wijn meenemen ? De wijn weigeren zou ook niet goed geweest zijn.

Exped | 07-01-09 | 11:13

Een wijnglas en links meteen er als de kippen bij.... ja je moet ergens je stok vandaan halen.... Triest en treurig. Geeft het niveau van de antillen (corrupt bolletjesslikkend tuig... allemaal) en links alleen maar weer.

Kingeef1975 | 07-01-09 | 11:13

Domme Antillen-mensjes toch... dat glas is niet gestolen maar gegijzeld tot wij onze knaken terughebben. Briljante actie, Hero (??) had geen betere gijzelaar kunnen nemen... ze zijn kennelijk nogal aan dat glas gehecht.

Multiflauwekulti | 07-01-09 | 11:12

Tsja, het is natuurlijk wel zo dat de PVV onder aanvoering van Geert zelf de verruwing in het debat zijn begonnen door onparlementair taalgebruik in de 2e kamer. Als je dan soortgelijke ruwe taal terug krijgt moet je niet janken zoals Geert dat gisteren wel deed.

Bigi Bana Boy | 07-01-09 | 11:12

Hij brengt het vandaag gewoon terug, dus wat een gezeik.

"Aan het einde van de avond viel het Arubaanse en Antilliaanse politici op dat Brinkman als enige een vol wijnglas meenam in de bus waarmee de gasten naar het hotel zouden worden vervoerd.
Erop aangesproken dat zo’n glas bij Cas di Cultura moet blijven zou Brinkman iets hebben gemompeld in de geest van: “Ik breng het morgen wel terug.”"

De PVV heeft trouwens een Antillen incidentenlijst van 35 kantjes gemaakt. Maar daar hoor ik ze niet over.
www.pvv.nl/images/stories/artikelen_pu...

frenkie4alllll | 07-01-09 | 11:12

Maaier | 07-01-09 | 11:06
Als het een groenlinksert was geweest had hij dat glas, en meer, gratis gekregen als dank voor de miljoenen extra subsidie die die groenlinksert beloofd zou hebben.
En waarschijnlijk was deze feestelijke bijeenkomst georganiseerd door een aan groenlinks gelieerde organisatie, die daar een redelijke *kuch* vergoeding voor zou hebben gehad.

spanarchist | 07-01-09 | 11:12

Ik denk dat we dat eiland beter kunnen laten afzinken, geldput!

Polderdandy | 07-01-09 | 11:12

Kan de delegatie die vandaag met Chavez praat over een *gas* incident niet meteen een mooie strik meenemen en Chavez meteen de hele klote zooi kado doen... Is kijken of die eilandbewooners dan nog veel te zeggen hebben...

webcrew | 07-01-09 | 11:12

Hero pakt op een originele manier de "corrupte boevenbende" aan!

slachterskeesje | 07-01-09 | 11:11

Jeminee! Dat is erg zeg. Moeten ze maar eens naar Nederland komen met carnaval, hoeveel bierglazen er dan gestolen worden!! Het moet niet nog gekker worden. En daar schenkt men een artikel aan en men wil zich serieus noemen, wat een grap! Zet inderdaad maar de antillen op Ebay of zo. Zijn we er vanaf en zij krijgen geen geld meer van ons. We hebben er toch niks aan. Oprotten die hap!

ProTaylorisme | 07-01-09 | 11:11

Geert: het is een grote schande!

niet voor de hond | 07-01-09 | 11:11

Haha kostelijk. Vooral die zin: "Dat glas ziet Cas di Cultura nooit meer terug"
en de overtuiging en redenatie die daar achter ligt.

Dommelsch | 07-01-09 | 11:11

sjaakdeslinksesul | 07-01-09 | 11:08

antisemitisme en multicul hebben wij linkserts toch uitgevonden in plaats van slavernij?

Maaier | 07-01-09 | 11:10

En het stoplicht springt op groen, en het stoplicht springt op rood, op Curacao is altijd wat te doen en Hero ligt in de goot.
Je moet wel héél erg wanhopig zijn als journalist.

luisindepels | 07-01-09 | 11:10

Waar dacht meneer aan toen hij dat glas stal? Dat hij een pvda'er is die weg kan lopen met miljoenen zonder dat er een journalist naar blaft?
Sufferd.

Jan Passant | 07-01-09 | 11:10

Gewoon een beetje een domme jongen, net als z'n partijgenoten.

Bos Hout | 07-01-09 | 11:09

Foei!
Dat is het deurwaardersprincipe. Als je geen geld hebt dan moet je de spullen maar verpatsen. De schuld van de antillen is nu teruggelopen tot 1.699.999.998 euro, dat scheelt toch weer een slok op een borrel.

JosVerbeek | 07-01-09 | 11:09

lach me dood als ie hem gewoon netjes terug geeft

DGNAT | 07-01-09 | 11:08

Nou ja, slavernij is ook niet echt winstgevends. Minimaal had links eerst na moeten denken over wat ze ervoor in de plaats zouden willen hebben, apartheid ofzo.

sjaakdeslinksesul | 07-01-09 | 11:08

Daar hebben ze nog nooit gehoord van een BVOtje zeker (of WVOtje in dit geval)

Omega | 07-01-09 | 11:08

Sjee, die meneer Brinkman, en dat voor een ex-copper foei. Ws. iets met een glas en een plas, iets niet goed met het toilet ofzo... kwam tot mij via de tamtam.

60CX | 07-01-09 | 11:08

Corrupt is corrupt. Hangen met die gast!

Zippy | 07-01-09 | 11:07

WAAAT! In de bak gooien die Hero en de sleutel weggooien! Knap stukje onderzoekshoernalistiek hoor. Een heel glas, daar kom je echt niet meer mee weg tegenwoordig.

Grunnie | 07-01-09 | 11:07

Tsss wat een crimineel! Oh nee, als hij zegt dat ie het terugbrengt, dan moeten we eerst afwachten of hij dat doet.
*Wacht af*

Grasgriezel | 07-01-09 | 11:07

En alweer de schuld van links, hadden ze de slavernij maar niet af moeten schaffen.

sjaakdeslinksesul | 07-01-09 | 11:06

Als het een groenlinksert was geweest had je m wél veroordeeld Stockton.

Maaier | 07-01-09 | 11:06

Oppakken en vastzetten. Lik op stuk.

Kop Koffie | 07-01-09 | 11:06

Glas, plas, en alles bleef zoals het was.....

W@tikzeggunwil=diDt | 07-01-09 | 11:06

Wat! Weet Peter Rrrr dat al? Wat een schavuit

Klukkluk | 07-01-09 | 11:05

De deugniet!

Cesar Millan | 07-01-09 | 11:04

Dat glas moet wel degelijk terug. Bij voorkeur middels een slingerworp.

ProW | 07-01-09 | 11:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl