Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Marsman verneukt door moslims

kijk zoon, een christelijke moskeeHaha, de provincialen zijn nu de lul. Moesten we van den goedwillende provinciale geytenwollensokker jarenlang aanhoren dat ook moslims recht hebben op een gebedshuis. Dat we in de stad niet zo moeten zeiken over 45-meter hoge Katyusha-torens met drie maal daags geloei. Dat we verdomd intolerant zijn omdat moslims toevallig niet kunnen fietsen dus daarom hun Transits in duizendtallen dubbelparkeren in de straat. Enzovoorts. Maar dat is nu voorbij! Moslims verkiezen nu de provincie:"Alleen al in deze zomermaand zijn dertien islamitische gebedshuizen in aanbouw. Opvallend genoeg gaan vooral op de Veluwse bible-belt steeds meer heipalen voor moskeeën de grond in. Zo verrijzen in Harderwijk op een paar honderd meter afstand een Marokkaanse moskee en een Turks gebedshuis. Ook zwaar christelijke dorpen als Barneveld en Ede moeten er aan geloven" Eigen schuld dikke bult, doe dan goedverdoemme ook eens iets aan de zending in Nederland in plaats van Ecuador of Guinee. Anyway, kom maar weer terug jongens, ies hier opeens weer gezellie!

Reaguursels

Inloggen

@Maaier 01-08-06 @ 12:12
Dat heb ik gisteren ook al betoogd. Bottehond gebruikt ook woorden van die strekking. Alleen het is zo makkelijk om de boodschapper te veroordelen. Wij grebruiken ons vestand en proberen aan de hand van de geschiedenis enlogisch redeneren trends en ontwikkelingen te ontdekken.
Daarom ben ik pessimistich wat betreft een verandering in houding bij de moslims. Kijk maar eens op wijblijvenhier.nl en maroc.nl.

Weisse rose | 01-08-06 | 12:32

Weisse rose 01-08-06 @ 11:52

Gelukkig dat je dat niet hoopt! Dat is in ieder geval goed nieuws. Dat moslims zelf mee rkunnen doen tegen een tweedeling in Nederland, is zeker waar. Dat autochtone Nederlanders mee rkunnen doen, door niet metene op het 'moslim-zijn'van iemand te wijzen, staat voor mij ook als een paal boven water. Ik denk dat het te gemakkelijk is om te zeggen: het komt eraan zo'n pogrom, je moet ook er iets tegen doen. Door zowel mensen te wijzen op verantwoordelijkheden als mensen niet onnodig provoceren en tegen de haren in strijken.

Internationaal gezien, mogen verschillende moslimgroeperigen zich zeker beter presenteren, het is natyuurlijk van de gekken dat Saudie-Arabie (het vorstenhuis dus) geen cent aan de opbouw van de palestijse staat meebetalen, op een paar moskeeen na)terwijl de EU er wel volop in investeerde. Daar heb je helemaal gelijk in.

Maaier | 01-08-06 | 12:12

@Maaier 01-08-06 @ 11:30
Op jou vraag heb ik al meerdere malen antwoord gegeven je bent dusdanig verblind dat je de realiteit van mijn antwoord niet kunt bevatten.

Ik vrees met grote vreze dat de pogroms waaraan ik refereer plaats zullen vinden op het moment dat de kruik niet langer te water kan, de emmer is overgelopen, de maat vol is. Omdat de moslims niet tevreden zijn met een vinger maar het hele lichaam willen.

De toekomst zal bepalen hoe de geschiedenis er uit ziet de winnaar bepaalt of Srebenica de eerste van vele was ja of nee.

Jij verwijst keurig naar de Batavieren. Deze verwijzing rechtvaardigt ieder Nederlander nu de wapens op te nemen tegen de moslim bezetter. Jouw redenatie volgend. In de komende jaren gaat dit dus een keer gebeuren.

Ik spreek niet mijn hoop uit maar ik spreek slechts een verwachting uit. Het enige wat ik hoop is dat de moslims in Nederland zich eens positief gaan opstellen en deelnemen aan het debat en accepteren dat ik kan en mag zeggen dat de islam een schterlijk geloof is wat een kleine zes eeuwen achterloopt in mentale ontwikkeling. Zonder meteen discriminasie te roepen.

dat moslim groeperingen over de hele wereld oproepen om op te treden tegen Hamas, hezbollah en Al Qaida. Dat moslim organisaties het voortouw nemen als er weer een humanitaire ramp dreigt in een islamitisch gebied. In plaats van te wachten op dhimmi hulp. Dat moslims zelfstandig kunnen operen in de maatschappij en op het wereld toneel zonder daarbij uit te gaan van het ubermensch zijn van zichzelf.

Weisse rose | 01-08-06 | 11:52

Mijn (autochtone) buurman is een nogal verwarde vreemde eenzame man. De enigen die zich om hem bekommeren, hem helpen en af en toe langsgaan zijn zijn marrokaanse bovenburen. Mijn marrokaanse buurjongens komen mij vertellen dat ik per ongeluk mijn sleutelbos in de voordeur heb laten zitten. De turkse slager maakt speciaal voor mijn verjaardag Köfte. Die kwade bedoelingen zijn dan wel heel erg abstract. Dit is het laatste wat ik erover wil zeggen, ik hou erover op..

yurp | 01-08-06 | 11:39

BalKan 01-08-06 @ 10:34

IN kosovo is in de loop van de geschidenis inderdaad de bevolkingssamenstelling gewijzigd. Is dat egr: nee, zo gebeurt het altijd. Ooit "verdreven" hier de batavieren de plaatselijk bevolking. Dat heet geschiedenis. Daar hoef je niet 'zomaar klat laten geeburen, je moet echte rwel in de loop der eeuwen accepteren dat de bevolking van samenstelling wijzigt.

Weisse rose 01-08-06 @ 08:37

Misschien kan ik inderdaad niet goed lezen. Kun je me even helpen door aan te wijzen wat je nou wilt? Ik stel de vraag, maar er komt geen antwoord op. Nogmaals: wil je die pogroms of niet?

Maaier | 01-08-06 | 11:30

Ik ben bang voor mensen die alleen maar 'de ander' zien, als groep vol met kwade bedoelingen.

Maaier 01-08-06 @ 01:28

Dan hoef je voor mij niet bang te zijn want ik zie die "groep" niet als een groep met bewust "kwade bedoelingen". Op dat niveau kun je dit fenomeen ook helemaal niet begrijpen. Het speelt veeleer op bijna abstract niveau, in het collectieve bewustzijn en de collectieve identiteit. Met andere woorden: de kwade bedoelingen zijn er wel degelijk. Vanuit hun geloof. Jammer voor die mensen dat zij met hart, ziel en vezel en haar overgeleverd zijn aan die dwaalleer.

bottehond | 01-08-06 | 11:20

@BalKan 01-08-06 @ 10:45
Inshallah.
U heet gelijk

Weisse rose | 01-08-06 | 10:57

Wisten jullie dat gebouwde moskeen in niet islamitische landen zoals Nederland gezien worden als trofees... Trofee der overwinning op de heidenen.

BalKan | 01-08-06 | 10:45

Vooral blijven stemmen op de linkse-rakkers...
Zijn jullie er wel klaar voor om te sterven voor Nederland, die idioten moslims wel... Kijk maar naar Kososvo. Hier kregen moslims ook te veel moskeen, scholen, universiteiten, etc. EN WANNEER ZIJ IN DE MEERDERHEID ZIJN EISEN ZE GEDEELTES VAN NEDERLAND OP.. want Kososvo is een provincie van Servie..

A.U.B. WORDT WAKKER EN STEM WAT RECHTSER (later stemmen we wel weer links)

BalKan | 01-08-06 | 10:34

@Maaier 01-08-06 @ 01:28
Als je mijn eerdere commnets goed gelezen zou hebben dan weet je beter.

Weisse rose | 01-08-06 | 08:37

ik hoop het voor je winshots

q18 | 01-08-06 | 05:03

ach q18 jij en ik moeten ons redden in dit tijdsgewricht, mijn stiefdochters moeten dat straks in het hunne (hm?) maar die meiden weten echt wel hoe ze een knie hard tussen de ballen moeten plaatsen hoor.
Het komt wel goed met NL.

winshots | 01-08-06 | 04:59

Mohammed dat is toch de equivalent van Sjonnie ?
Of was het Adolf ?

wachtmeester de bruy | 01-08-06 | 04:58

ok winshots maar ik ben wel blij dat ik geen dochters heb.

q18 | 01-08-06 | 04:32

q18 01-08-06 @ 02:59
klopt... wel of niet?
dan kan het mij ook allemaal niet meer schelen want dan ben ik er niet meer... :-)
ieder nadeel hep s'n foordeel

winshots | 01-08-06 | 03:20

het is alleen maar een kwestie van tijd over 1 generatie weten we niet beter.

q18 | 01-08-06 | 02:59

Ik beoordeel mensen wel degelijk, met name op hun gedrag. Als dat op een gegeven moment ergerlijk genoeg is, interesseert mij de achterliggende oorzaak niet meer. Dan benader ik hem/haar idd als individu.
Doet niets af aan het feit dat er een groeiende anti-islam stemming is in NL, en ik denk met reden. Islam propageert en adverteert de laatste jaren wereldwijd agressie, onverzoenlijkheid en disrespect voor het menselijk leven.
Ik corrigeer mezelf: niet alleen in NL, niet alleen de laatste jaren.
Een organisatie die in staat is tot 9/11 heeft geen benul van de humanistische waarden waarop de westerse beschaving gebaseerd is. Je mag het niet eens zijn met fouten uit het verleden (die wil ik in het verleden laten, wij gaan elkaar niet het gedrag van onze voorouders verwijten), je mag het niet eens zijn met een kapitalistisch gedachtengoed (gebaseerd op olie-handel ;-), je mag het niet eens zijn met democratie (het minst slechte systeem). Dat mag allemaal.
Wat niet mag is een ander een mening door de strot duwen "or die".
En moskeeën zijn misschien mooi in Islamistan, maar in Nederland zijn het gewoon gedrochten. Verschil is niet slecht, als je het er maar over eens bent.

winshots | 01-08-06 | 02:30

bottehond 31-07-06 @ 20:44:

heel simpel: ik weier mensne op hun religie danwel afkomst te veroordelen danwel beoordelen. Dat betekent, dat ik me afvraag, waarom doet iemand iets. En ik kom dan niet uit bij het makkelijkste, want zichtbare 'afkomst' of gegokte 'religie' ik probeer te kijken wat er verder achter zit. En dat is vaak een gevoel van buitengesloten zijn. Ik zeg niet dat dat dingen goedmaakt, helemaal niet, misdaden moeten bestaft worden. Maar ondertussen wél kijken naar de achterliggende oorzaak. Doet een marrokaanse jongen van 15 iets omdat ie moslim is, of puber? Doet ie het slecht op school omdat ie niet wil leren in een nederlands, westers onderwijsstelsel, of omdat ie 0 voorbeelden en inspiratie van thuis meekrijgt, met een analfabete moeder en een half-alfabete vader?

Het mooie van de westerse beschaving is dat we in de loop der tijd mensen steeds meer als individu zijn gaan benaderen. Daar wil ik me aan vast houden. Natuurlijk, cultuur speelt een rol, maar cultuur is ook heel erg veranderlijk. (neem bijvoorbeeld het leeglopen van de R.K. Kerk in de jaren '60, binnen 10 jaar was het gebeurd). Dus daar ben ik niet zo bang voor. Ik ben bang voor mensen die alleen maar 'de ander' zien, als groep vol met kwade bedoelingen.

Weisse rose 31-07-06 @ 21:15

en witte rose, wil je er wat tegen doen, tegen die pogroms of verheug je je er al op? Het lijkt op het laatste en dat hoop ik toch niet.

Maaier | 01-08-06 | 01:28

Zit al een moskee in Barneveld ( asbesthokje), nu komt er zo'n vaag ding met twee van die kuttorens bij... Wordt hier gek van de torens (kerktorens, moskeetorens).

Tjappo | 31-07-06 | 23:02

Botte,
Laten we bot zijn. Ik voorzie binnen niet al te lange tijd de eerste pogroms in Nederland gericht tegen de moslim bevolking. Een paar maanden geleden was er een Egyptische proffessor in NL die de sfeer in NL tov de Moslims vergeleek met die tov de Joden in Duitsland voor WOII. Ik moet zeggen dat ik dat wel herken. Het is wel een prestatie om dergelijke gevoelens van onbehagen en haat in een kleine 40 jaar te creeeren in NL terwijl het in Duitsland zo'n 1500 jaar heeft geduurd.

Weisse rose | 31-07-06 | 21:15

Weisse rose 31-07-06 @ 21:03

Geachte Witte Roos. Progressief van vroeger is conservatief van vandaag. En inderdaad. Ik herken wat je zegt sterk.

bottehond | 31-07-06 | 21:05

@ botte
Ook even jou post gelezen. ik moet me bij jouw conclusie aan sluiten. Ik merk onder mijn vrienden en collega's al een toenemende intolerantie tov de moslims in Nederland. Zij zien de gevaren die de Islam met zich mee brengt.
Dit zijn vrijwel allemaal mensen met een universitaire opleiding afgestudeerd voor 1998. Mid dertigers dus. Zij beginnen langzaam wakker te worden terwijl er nog af en toe progressief gedachten goed door heen klinkt

Weisse rose | 31-07-06 | 21:03

@botte
Mijn beste ook ik heb maaier de draaier al een keer moeten wijzen op het feit dat hij zijn leesvaardigheid moet verbeteren. Ik vrees echter dat het verspilde moeite is. Hij is verblind door de groen rode waas voor zijn ogen.

Weisse rose | 31-07-06 | 20:54

Maaier 31-07-06 @ 17:23

Lezen, dude. Er staat: dhimmies. Jij dus. Wollige prietpraat zeg ik je! Vanwege met name één zin.

"Ik ben erg tegen importbruiden, het is echter nog gevaarlijker om dat te verbieden, juist wegens de rechten van de mens."

Je bent naíef. Ga denken. Sluit geen enkele gedachtengang of idee uit. Geef je geest de ruimte en lieg niet tegen jezelf dat je een goed ontwikkelde ethiek hebt. Je durft gewoon niet dieper door te denken. Je ethiek is laf en onvolledig. Laat me je één laatste hint geven: met de slachting van Theo van Gogh is het ondenkbare denkbaar geworden in Nederland, het vrijste leukste landje ter wereld. Ooit. Niet leuk. Fijner om je ogen te sluiten en je geest te sussen. Gewoon doorgaan met je hobbies, je meisje(s), je vrienden, je voetbalcluppie, boodschapjes doen bij Appie en dan lekker op de bank met een boek of een DVD. Niet denken aan je tot op het bot verdeelde volkje. Dan houd je je leven overzichtelijk.
Not my cuppa tea. Hoeveel ethnisch/religieus geweld wens jij te aanvaarden vóór je door gaat denken? Of een streep trekt: tot hier en niet verder? Hoeveel straatterreur? Hoeveel frontale aanslagen op de vrijheid van expressie? Hoeveel moorden op islamcritici? Nog 1? Nog 15? 150? 85.000? Tell me.... hoeveel? Wanneer ga jij daar iets aan doen? Niet iedereen in de wereld is even vreedzaam als jij. Beschimp GS maar. Noem mij een intolerante pseudo- fascist. Maar let me tell you. Stick around. Een half jaartje of zeau. Hier, op het door jou kennelijk verfoeide GS. Luister naar de wanstaltige toestanden die de cultuurverrijkerTs veroorzaken. Naar wat hun "geloof" (eigenlijk een (geo)politieke doctrine) aan goeds gebracht heeft voor jouw land. Naar de pijn van mensen over de toestand van hun landje. Luister en huiver. En please, maak je er niet van af door mensen die het gehad hebben met de islam en haar slaven te beschimpen. Daarmee beledig je je eigen intelligentie. Jij hebt nog een lange weg en een harde strijd met jezelf te gaan. Sterkte. I'll be watching you.

bottehond | 31-07-06 | 20:44

@ orderafterchaos 31-07-06 @ 19:35

Helemaal waar, te gek voor woorden dat dit door door de multiculturele machiene nooit wordt opgepakt, altijd blijven ze maar mooi weer spelen om ''de boel bij elkaar te houden''..

Meneer de Groot | 31-07-06 | 19:45

uit: "terwijl europa sliep"! een echte aanrader!

Toen Bruce Bawer in 1998 zijn geboorteland de Verenigde Staten verliet om naar Nederland te gaan dacht hij dat hij daarmee ook ontsnapte aan de greep van het religieuze fundamentalisme. Hij besefte al snel dat hij van de wal in de sloot was beland. In Amsterdam en later in Oslo, Kopenhagen, Parijs, Berlijn, Madrid en Stockholm ? kwam Bawer grote, zich snel uitbreidende moslimenclaves tegen waarin vrouwen werden misbruikt, 'ongelovigen' belasterd, joden en homoseksuelen gediscrimineerd, barbaarse tradities (zoals eerwraak) regelmatig voorkwamen en de vrijheid van meningsuiting onder druk stond. Even zorgwekkend was dat Bawer ontdekte dat het Europese establishment de politiek en de media deze praktijken stelselmatig negeerde en de radicale islamisten tegemoetkwam om de illusie van een multiculturele harmonie in stand te houden. Bawer zag dat Europa in de greep was van een politieke correctheid die onafwendbaar op culturele zelfmoord afstevende. De weinige publieke figuren die de radicale islam bekritiseerden en opkwamen voor liberale waarden werden systematisch uitgemaakt voor fascistische fanatici ? iets wat mede geleid heeft tot de moorden op Pim Fortuyn en Theo van Gogh.
Terwijl Europa sliep met zijn intrigerende combinatie van opzienbarende reportages uit de eerste hand en ongezouten, scherpe analyses ? is essentieel voor iedereen die zich zorgen maakt over de toekomst van Europa.

orderafterchaos | 31-07-06 | 19:35

@ controle 31-07-06 @ 17:29

Goede video, heb hem net gekeken. Ik verbaas me er werkelijk om hoe destructief hun religie is of lijkt te zijn..

Meneer de Groot | 31-07-06 | 18:54

mooi gesproken botte

the_w | 31-07-06 | 18:49

Wacht maar af, als de Nederlanders eenmaal het onderspit hebben gedolven en een onderdrukte minderheid zijn ontwikkelen zij zich tot een westerse variant van Hezbollah en dan pakken wij ze terug !!

Rubberen regenburka | 31-07-06 | 18:45

@botte hond: fijn dat je mij niet zult missen, terwijl je me niet eens kent maarja.

Leuk dat jij Nderland zo in hokjes opdeelt, maar ik ben net zo min moslim als leon de winter, laat staan dat ik intrinsiek gewelddadig ben. Ik probeer juist zo tolerant mogelijk te zijn.

Over jouw "aanbevelingen": Ik ben erg tegen importbruiden, het is echter nog gevaarlijker om dat te verbieden, juist wegens de rechten van de mens. Maargoed.
Jongeren in de teugel houden: tuurlijk is iedereen voor, maar bedenk wel dat het jongeren zijn, die per definitie evrvelend zijn, wanstaltig groepsgedrag vertonen en gaag flirten met opvattingen die anderen, met name volwassenen, kut vinden. Dus vooral niet te serieus nemen, dat doe je bij in het zwart gehulde 'metalheads' van 15 ook niet.

Het belangrijkste: ik wil mij ook niet overgeven aan ongeletterde barbaren, die ie latent het zaad van de psychotische en hysterische machtswellust van de proleet in zich dragen (je bedoelt toch proleet he, geen tikfout?). Mooi gezegd trouwens. Ik heb een hekel aan proleten en in Nederland is de laatste jaren al veel te veel geluisterd naar proleten, die alleen maar kunnen roepen dat buitenlanders weg moeten. Zoals bijv. op GS.

Maaier | 31-07-06 | 17:23

@bottehond 31-07-06 @ 16:56
Wijze woorden

Weisse rose | 31-07-06 | 16:58

Pharan 31-07-06 @ 15:04
Maaier 31-07-06 @ 16:38

Beste dhimmies/ islamieten,

Ik persoonlijk kan en zal jullie missen als kiespijn. Nederland is een vrij land, het resultaat van eeuwen ontwikkeling en strijd en wij gaan dat niet , ik herhaal NIET overgeven aan (on)geletterde barbaren die latent het zaad van de psychotische en hysterische machtswellust van de proleet in zich dragen. Nooit, begrijp je dat woord. En aangezien jullie leer onverdraagzaam, (intrinsiek) gewelddadig en buitengewoon mens- en vrijheidsvijandig is en immer op confrontatie en dominantie uit is is jullie geloof en de slaven daarvan niet opm zijn plaats in Nederland. Mijn advies: ga campagne voeren onder jullie eigen mensen om te stoppen met importhuwelijken, jongeren in de teugel te houden en anderszins de overlast en weerzin die jullie zelf veroorzaken tegen te gaan. Zo niet: dan trekken jullie uiteindelijk aan het kortste eind. Prent het in je hersens, doe er iets mee en durf anders achteraf nooit te zeggen dat je het niet aan zag komen of dat je oom Botte jullie niet gewaarschuwd heeft.

bottehond | 31-07-06 | 16:56

Maaier dat is vragen naar de bekende weg. Als ik jou moet vertellen wat ik denk dan is iedere discussie al onmogelijk lees mijn commnets er maar eens goed op na.
BTW ik ga ook zo

Weisse rose | 31-07-06 | 16:51

dus je vind het wel een goede redenering? Jij vind dat oog om oog, tand om tand, gewoon altijd geldig is?

In dat geval zijn we uitgepraat, want dan ben je net zo dom als een willekeurige jihadleider.

Mooi, kan ik naar huis.

Maaier | 31-07-06 | 16:48

Maaier
Lezen mijn waarde, lezen is een kunst.

Weisse rose | 31-07-06 | 16:43

Weisse rose 31-07-06 @ 16:31

je geeft zelf die voorbeelden over de 17e eeuw. maargoed:

jij vind het dus ook een domme en foute redenering?

Maaier | 31-07-06 | 16:38

@Maaier
Donau vallei,
Geen kcommentaar op de Handschar en Kama divisie? Oom Husseini van Yasser Arafat.

Weisse rose | 31-07-06 | 16:38

@Maaier 31-07-06 @ 16:16
@Yurp
1 Wat betreft de moslims dit gaat niet over honderden jaren geleden maar ik denk hierbij aan de Handschar en Kama (moslim SS divisies) die op de Balkan hebben huisgehouden. De opmerking van mij is wel degelijk standpunt gebonden ik bekeek het namelijk van huit het Servische stadpunt. die ik overigens ook maar een stel boeven vind.
2 Die redenering volgend geeft mij het recht om alle moslims in Nederland te vermoorden. Familie van mij is vermoord door moslim terroristen, andere familie van mij is aangevallen door Hindoe extremisten. Moslims bezetten nederland en horen hier niet thuis en hebben mijn land gestolen. Hezbollah, Hamas redeneren ook zo. Joden horen niet thuis in Israel en hebben ons land gestolen daarom mogen we ze vermoorden.Zo ver zou ik niet willen gaan. Familie van mij is vermoord door moslim terroristen, andere familie van mij is aangevallen door Hindoe extremisten.

Weisse rose | 31-07-06 | 16:31

oja, het is historisch ook helemaal niet correct wat beteft die "ontvolkingspolitiek": de duitsers zijn met name in de huisige vojvodina gaan wonen, waar moerassen ontgonnen werden (novi sad, nieuwe vestiging). verder zijn in dat gebied nogal wat hongaren en roemenen geimporteerd, ter verdediging tegen het ottomaanse rijk.

De 'bosnische moslims' waren bekeerde serven/kroaten. Andere duitsers die er al woonden waren vanaf de 14e eeuw gekomen.

edit: post hierboven: vervolgen moet zijn vervoeren.

Maaier | 31-07-06 | 16:20

@v maerlant

hey sorry man, was inderdaad niet tegen jou gericht.

yurp | 31-07-06 | 16:20

yurp 31-07-06 @ 16:15

Yurp, heb hier niets over Srebenica gepost! Je moet bij Weisse Rose zijn. Sorry, mooie bloem! En nu ben ik weg.

v Maerlant | 31-07-06 | 16:19

yurp 31-07-06 @ 16:13

(met een ongeduldige kleine prins aan de arm) Yurp, bottehond is een meester van het schokeffect. Lees wat posts van hem op archiefdraden en zie: er gaat een wereld voor je open! De Botte is een unicum, een begrip op geenstijl, en geloof me Yurp: hij heeft het beste met Nederland voor.

v Maerlant | 31-07-06 | 16:17

Weisse rose 31-07-06 @ 16:09

"De moslims in Srebenica zijjn met gelijke munt terug betaald. "

Ga jij het de vluchtelingen en nabestaanden even zeggen recht in hun ogen, dan weten zij het ook.

Wat is dat nou voor onzin. Volgens die redenering is het gerechtvaardigd dat er uit west-afrika nu ff een heel stel neger skomen die ons vervolgens naar ergens op de aarde gaan vervolgen. Of dat israel nu Duitsland binnenvalt en 6 miljoen duitsers vermoord. Het is een hele domme, idd. balkanachtige redenering, "zo'n 2-3-4 honderd jaar geleden hebben zij dat gedaan, dus nu mogen we ze terugpakken. "

Maaier | 31-07-06 | 16:16

@v Maerlant

pfff hoever wil je teruggaan in de geschiedenis? De moslims van Srebrenica werden terugbetaald voor iets dat in de 17e, 18e en 19e eeuw is gebeurd? Moeten wij dan ook niet eens iets terugdoen tegen die vuile Spanjolen die hier complete steden hebben uitgemoord?

yurp | 31-07-06 | 16:15

@v Maerlant

je moet toch toegeven dat bottehond's opmerking over ranzige heers- en moordzucht wel erg kort door de bocht was. Daar wilde ik hem op wijzen. Blij dat het over is.

yurp | 31-07-06 | 16:13

yurp 31-07-06 @ 15:22
De moslims in Srebenica zijjn met gelijke munt erug betaald. In de 17, 18e en 19e eeuw heft het ttomaanse regime een ontvolkings politiek gevolgd in de BAlkan met als gevolg grote herbevolkingsinitiatieven van de duitse en Austo Hongaarse keizers in de 18e en 19e eeuw. Vandaar ook de grote diversiteit van verschillende bevolkingsgroepen op de Balkan. Ook vergeet je de Janitsaren kinder christen slaven in dienst van het ottomaanse rijk. Ieder gezin was gedwongen zijn derde of vierde kind af te staan als dhimmi belasting.

Weisse rose | 31-07-06 | 16:09

yurp 31-07-06 @ 16:04

Je maakte me zuur door bottehond te stigmatiseren. 't Is alweer over. Nog snel dit: de koran verdeelt de wereld in dar al harb (land van de oorlog) en dar al islam (land van de 'vrede' , dat is als de oemma, de wereldgemeenschap, islamitisch geworden is!). In de dar al harb (da's hier) moeten ze streven naar de meerderheid. Als jij daar het gevaar niet van wil inzien, jij je zin.

v Maerlant | 31-07-06 | 16:08

Maaier 31-07-06 @ 16:02

De imperialistische tendens van de islam is al decennia bezig, en Nederland gaat dat niet stoppen. Ik weet ook dat velen een soort van knip-en-plak - geloof hanteren, maar door gemeenschapsdruk bekennen ook de geseculariseerden - sommigen met tegenzin - zich tot het eigen kamp. Wat niet wegneemt dat ik je je optimisme gun.

-

Meneer de Groot 31-07-06 @ 15:59

Kijk meneer, in Denemarken is de islam niet erkend als beschermde godsdienst. De daar zittende minderheidsregering doet momenteel haar tweede termijn uit. Ze voert een strenge immigratiepolitiek, en is daar door de kiezer voor beloond. In Frankrijk zijn ze verplicht om in bestaande gebouwen te werken. Overigens is een gebedsruimte niet geboden door de koran: het is een niet 'verplichte' faciliteit.

-

Zo, enkele ideetjes, en nu moet ik eruit. Prettige dag nog, meneer!

v Maerlant | 31-07-06 | 16:06

@v Maerlant

waarom moet je toch steeds van die zure opmerkingen tussendoor gooien? Dat doe ik toch ook niet. 'denk, in plaats van je gelijk te willen halen', 'lees toch eerst iets over een problematiek vooraleer je stelling neemt.' Hiermee doe je mijn mening van de hand als een onnozele stelling en die van jezelf als absolute waarheid. Die quote vam Isram Manji zegt helemaal niets. Wat wil je met die quote? Dat zij hun religie als enige ware zien? Geldt hetzelfde voor Christenen en Joden. Het is het inherente probleem met Monotheistische godsdiensten.

yurp | 31-07-06 | 16:04

v Maerlant 31-07-06 @ 15:48

van Maelrant: ik denk na. En ik weet dat de meeste allochtone kinderen opgroeien in Nederland, dus in een seculiere maatschappij waar ze zelf de vruchten van plukken, opgevoed door steeds meer geseculariseerde ouders.

Oja, neem de verhoudingen in acht: 16 miljoen Nederlanders, waarvan 800.000 moslims.

Maaier | 31-07-06 | 16:02

Dit vraagt om een wet die de bouw van moskeeen verbiedt... iemand een ideetje?

Meneer de Groot | 31-07-06 | 15:59

Maaier 31-07-06 @ 15:44

'Generalisatie': nog zo'n inmiddels uitgewoond cultuurrelativistisch begrip. Irshad Manji, een moslim, in the New York Times:

'Wij moslims, inclusief de gematigden die hier in het Westen wonen, zijn gewoontegetrouw opgevoed met het geloof dat de koran de ultieme, definitieve en derhalve volmaakte manifestatie is van Gods onaantastbare en onveranderlijke wil. In feite lijden moslims aan een superioriteitscomplex.'

v Maerlant | 31-07-06 | 15:52

yurp 31-07-06 @ 15:43
Maaier 31-07-06 @ 15:44

Neem de verhoudingen in acht. De SGP gaat het land echt niet overnemen hoor. Er is een simpel demografisch gegeven: voor elk autochtoon kind, vijf allochtone. Denk daar de gegevens over gezinshereniging, asielzoekerij en mensensmokkel bij. Denk, in plaats van je gelijk te willen halen.

v Maerlant | 31-07-06 | 15:48

dat de bijbel allegorisch wordt opgevat is helaas net zo'n verkeerde generalisatie als dat de koranletterlijk wordt opgevat.

Maaier | 31-07-06 | 15:44

v Maerlant

De bijbel allegorisch opgevat? Heb je dat wel eens in Barneveld op het dorpsplein gezegd zonder gestenigd te worden? Door moderne geseculariseerde christenen wel ja, ik heb echter een jongen gekend die mij probeerde te overtuigen van het feit dat er dinosauriers op de Ark van Noach zaten, dat stond namelijk in een christelijk boek van hem. Ook in de Verenigde Staten gelooft 63% (!) dat de bijbel letterlijk waar is. (www.wnd.com/news/article.asp?ARTICLE_I...).

yurp | 31-07-06 | 15:43

Het is alleen kwestie van tijd, over 1 generatie weten we niet meer beter. Dus wen er maar gauw aan.

q18 | 31-07-06 | 15:42

ik woon zelf in ede..
het uitgaan hiero is 1 groot fin-gebeuren..
als je hier vrijdagavond de macdonalt's binnen wil lopen kan je beter niet alleen zijn.
't is hier niet gezellig meer..
basisscholen zijn best gevaarlijk vaak.
lekker bezig..
en het wordt niet beter... laatste 20 jaar wordt het slechter..
maroc-maat van mij heeft een hekel aan zijn eigen... volk zeg maar
"door hun kan ik door mijn achternaam geen baan krijgen."
en geef hem ongelijk..

the_w | 31-07-06 | 15:40

yurp 31-07-06 @ 15:31

Hier word ik zooooo moe van. Yurp, je lijkt me de kwaadste niet, maar lees toch eerst iets over een problematiek vooraleer je stelling neemt.

-

Voor de zoooooooooveeeeeeeeeelste keer:

- de bijbel wordt allegorisch opgevat
- de moslims zitten met de ellende van de letterlijk te interpreteren koran

v Maerlant | 31-07-06 | 15:35

Onderwerp je, en je zult 'vrede' kennen. Ja da's niet vriendelijk. Heb je echter de psalmen in de bijbel wel eens gelezen? Allemaal haat en 'vermorzel de ongelovigen'... Worden uit volle borst gezongen door brave gristenen over de hele wereld. Het gaat erom wat ze ermee doen niet wat ze bidden of zingen. Dat zijn voornamelijk rituelen.

yurp | 31-07-06 | 15:31

@solidstate

En? Die zul je best hebben inderdaad. Ik ben hier niet de mening van moslims aan het verdedigen. Ik val de in mijn ogen gevaarlijke manier van denken hier aan die oa door jou wordt uitgedragen.

yurp | 31-07-06 | 15:27

ja het is niet helemaal raar dat Ede moskeeen krijgt, omdat Ede zo nodig een stad wilde zijn hebben ze eerst 3 grote woonwijken vol met huurhuizen uit de grond gestampt, en sindsdien heb je daar hele moslimwijken. Dus niet zo raar dat daar moskeeen uit de grond komen als paddestoelen.

Heau_Meau | 31-07-06 | 15:23

@solidstate

waren die Kosovaarse moslims niet zo enorm pissig omdat ze werden afgeslacht door christelijke serviers? Want christenen zijn natuurlijk geen haar beter. Kijk maar naar de geschiedenis van Libanon (Sabra en Shatila), Sebrenica etc.

yurp | 31-07-06 | 15:22

ik bedoel dus: het heeft weinig zin om nu zo'n filpje ebrij te zetten. tiotaal eigen contaxt, een conflict met een eigen dynamiek, met ongeveer de slechtste moslims (vanuit iraanse ogen) die er te vinden zijn.

Maaier | 31-07-06 | 15:21

Mijn verhaal is het niet.

Maar het verhaal klopt wel.

solidstate | 31-07-06 | 15:19

solidstate 31-07-06 @ 15:14

ik doelde op je verhaaltje over de patriarch.

DIt is Kosovo tegen Servie. Weer een ander verhaal. Ook heel vervelend.

Maaier | 31-07-06 | 15:17

Brouhaha 31-07-06 @ 15:11

Da's wel lastig, dan zijn straks de pinapparaten uitgezet en alle middenstand dicht van vrijdag tot en met zondag..

Maaier | 31-07-06 | 15:14

Mooizo! Kunnen we de naam van de Bible-belt veranderen in de Reli-belt. Bijbel- en Korantalibaan gebroederlijk naast elkaar, kunnen ze onderling ruzieen over wie de ware god heeft. En dan kunnen we hier in het Westen gewoon doorevolueren, zonder steeds dat gezeik van die zielepoten die nog steeds in een Sinterklaas voor volwassenen geloven.

Geloven begint waar denken ophoudt: hoe geloviger, hoe eerder gestopt met denken!

Brouhaha | 31-07-06 | 15:11

solidstate 31-07-06 @ 15:04

nee, ik zeg dat de oorlogen tussen katholieken en moslims geen godsdienstoorlogen waren, maar oorlogen over in wezen seculiere kwesties (macht, land, handelsroutes), waar de leiders aan diverse kanten gretig geburik maakten van de motivatie die eruit kon gaan van godsdienst.

Verder heb ik geen zin om tegen jouw wikipediafeitjes aan te ageren.

Maaier | 31-07-06 | 15:10

@ yurp

De laatste keer dat ik hoorde "de joden moeten vernietigd worden" was laatst nog door moslimleiders uitgesproken.

Dus wat is je punt. Moslims zijn nazi's en niet diegene die een ander daarop attenderen.

solidstate | 31-07-06 | 15:09

yurp 31-07-06 @ 15:02

Schei toch uit man, met die ranzige Godwinpraat. Wat hij bedoelt is dit: over de hele wereld, ongeacht of het over sjieten of soennieten gaat, of het nu in Indonesië, Turkije, Marokko, Saoedi-Arabië, Pakistan of ... Nederland is, begint het gebed als volgt: aslim, taslam. Onderwerp je, en je zult 'vrede' kennen. En dit is niet de meest pessimistische vertaling. Dat hebben ze al-le-maal gelijk.

-

En dat gemarchandeer met de alevieten, daar wil ik ook nog wel eens meewarig mee lachen. Ze vormen, in absolute getallen gesproken, een erg kleine minderheid, en ze worden ook nog 's gehaat door andere... moslims alweer.

v Maerlant | 31-07-06 | 15:07

@Maaier 31-07-06 @ 15:00
De eerste kruistochten werden ook gemaakt op verzoek van de patriarch van Byzantium nadat zijn gebieden aangevallen Jeruzalem was bezet door Moslims en de zijde route was afgesloten door moslims. In dit geval waren de moslims dus de agressors. Voor die tijd woonden er nog geen palestijnen in wat we nu palestina noemen.
Ook aan deze veldtochten lagen politieke motieven ten grondslag. Namelijk de expansie politiek van de islam.

Weisse rose | 31-07-06 | 15:07

@ voost met pim: je hebt gelijk, je bent geen uilskuiken. Volgens mij ben je eerder een koekoeksjong!

wijsvinger | 31-07-06 | 15:06

Weisse rose 31-07-06 @ 15:00

Hoezo zijn halal financiele instellingen in strijd met de grondwet? Jij of Ik mag daar ook geld 'beleggen'. Bovendien, de grondwet gaat over de verhouding
tussen burgers en staat, niet over banken. En dat is maar goed ook.

Maar het gaat er dus inderdaad om, in hoeverre een maatschappij een religie of beter gezegd religieuze opvattingen wil laten meespelen in het staatsbestel. Ok, zijn we het daarover eens. Dus maakt het dan op de keper beschouwd niet uit of de meerderheid moslim danwel christelijk is.
Ik geef je gelijk als je zegt dat er inderdaad mislims zijn die graag zouden zien dat de staatsinrichting naar islamitisch model wordt verandert. Maar ik geef je geen gelijk als je zegt dat dat de meerderheid is van de moslims, laat staan in nederland. Wel eens een gemiddelde marokkaanse kutpuber gezien? Nou, die kan je weinig over de islam vertellen op een paar algemeenheden na. Net zo islamitisch als de gemiddelde nederlandse katholiek. Dus niet zo bang zijn.l

Maaier | 31-07-06 | 15:06

@weisse rose

excuses het was een wat verlate post...

yurp | 31-07-06 | 15:05

@ maaier

Ik kom tenminste nog met bewijzen drol.

Het enige wat jij daar tegenover kan stellen is roepen ik ben katholiek en de islam is vrede.

Begrijp je dat ik je beweringen in het geheel niet serieus neem.

solidstate | 31-07-06 | 15:04

Oh ja, enne Hakbarr, leer eerst eens Allah Akbar fatsoenlijk schrijven voordat je hier komt faken!

Pharan | 31-07-06 | 15:04

@bottehond

"... dat er in diepste wezen maar één islam is, al vertoont ze haar ranzige heers- en moordzucht middels diverse gezichten. Maar het is hetzelfde monster, just the same." Damn. De laatste keer dat ik zoiets hoorde stond er Jood op de plaats van islam. Blijkbaar zijn er toch nog een paar ontsnapt uit de Berlijnse bunker...

yurp | 31-07-06 | 15:02

@yurp 31-07-06 @ 14:56
Moet je al mijn commnets van vandaag eerst lezen.

Weisse rose | 31-07-06 | 15:01

Moslims wees welkom en blijf welkom. Echter moderniseer! Maar dat is moeilijk als je gelooft dat de woorden in de Koran rechtstreeks van Allah komen en dus het heilig zijn. Dit in tegenstelling tot de Bijbel, dat eigenlijk niets meer is dan een verzameling dagboeken van ooggetuigen van die tijd.
Het verschil zit 'm ook in de beeldspraak die beide boeken bevatten, maar waarvan, vanwege het heilig zijn v/d Koran, in de Islam nog steeds een letterlijke betekenis wordt gegeven....
Doe es wakker worden en niet van de haatdragende taal uitslaan!

Pharan | 31-07-06 | 15:01

@Maaier, draaier, d66er
Betreft het functioneren van halal financiele instellingen dit is in strijd met de grondwet. De banken die jij noemt zijn niet gebaseerd op een discriminerende, politieke, ideologie. terwijl de halal banken dit wel zijn.

Over het woord nog dit houdt een behoudens in. Of wel een conditie waar voorlopig aan voldaan wordt.

BTW Lijdens voorwerp? Wat ik met de zin wel aangeven dat we voor zolang het zo is leven in een samenleving waarin godsdienst geen dominerende rol speelt. de moslimgemeenschap spant zich welgdegelijk in voor een samenleving waarin de Islam een dominerende rol zal gaan spelen in de toekomst met zeer nadelige gevolgen voor de de dhimmi's in nederland.

Weisse rose | 31-07-06 | 15:00

hier een link.., Dan is het waar?

beste solidstate, ik ben gedoopt, dus katholiek. Ik heb ook nog het Heilig Vormsel ontvangen en natuurlijk zeer vaak de Heilige Communie. Trouwen, en sacrament der zieken heb ik (nog) niet ontvangen, evenals de Biecht en de priesterwijding. Die laatste twee zullen er ook wel niet meer van komen.

Verder: de geschiedenis van de islam en het katholicisme, daar weet ik wel het een en ander vanaf ja, wat bedoel je daarmee? dat ik net zoals de spanjaarden de 'moren' uit europa moet verdrijven. Of ze bij de poorten van Wenen tegenhouden? Fout, dat waren geen geloofsissues, maar machtspolitieke oorlogen. Altijd handig als je daar domme gelovigen voor kunt laten sneuvelen onde rhet mom van kruistocht of jihad. (mm, eigenlijk doen osama en co en bush en co dat nu nog steeds)

Maaier | 31-07-06 | 15:00

@Weisse rose

Het oude testament bestaat voor een groot deel uit de wetten van Mozes, hoe je geacht wordt te leven in een Joodse samenleving. Overtredingen en hoe je daar voor gestraft wordt. Het joden-/christendom gebruikt dit boek in haar religie. Zijn deze geloven dan ook politiek?

yurp | 31-07-06 | 14:56

Maaier jij en katholiek laat me niet lachen.
Dan zou je ook de historie kennen tussen de islam en het katholisisme.

Hier een link voor de mensen die willen weten hoe de islam over andere geloven denkt. Als niet gelovigen een kerk zouden hebben zouden ze die ook nog slopen.

www.flurl.com/item/hurch_Destruction_u...

solidstate | 31-07-06 | 14:53

Wie mijn posts af en toe leest weet al lang dat ik met niet-moslimorthoxe allochtonen die over de nodige documenten beschikken geen enkel probleem heb: ze hebben dezelfde rechten en plichten als iedereen. Ik vind wel dat er genoeg zijn nu. En dat vindt de overgrote meerderheid van de bevolking ook.

-

De hier postende psychopaat wens ik medicatie en nauwgezette opvolging toe.

v Maerlant | 31-07-06 | 14:51

Weisse rose 31-07-06 @ 14:39

gelukkig hebben Willem van Oranje en Calvijn en Rouseau de bijbel iets anders sgelezen, want je kan wel degelijk opstaan tegen het gezag.

Maaier | 31-07-06 | 14:50

Weisse rose 31-07-06 @ 14:39

ik ben zo katholiek als de paus. Althans, een eindje die kant op. Moslim dus.

Over jouw woordje nog: Het gaat juist om de zin erom heen. daarin zeg je zelf, dat het gaat om de mate waarin een maatschappij religieuze regels toepast. Het woordje nog is een bijwoord in die zin, waarmee je alleen wil aangeven dat Nederland al zo goed als een herkerelijkte samenleving is. Dat is niet eens waark maar de zin gaat er ook niet over (weet je nog, gezegde, lijdens voorwerp).

"Er functioneren intussen in nederland al Halal financiele instellingen. Wat een ondergraving is van de seculiere staat."

waarom zouden er geen halal banken mogen zijn? Er zijn toch ook boerenleenbanken, triodosbanken en dirkscheringa banken. Dat die banken anders om gaan met rente, moeten zij toch weten. Heeft de staat niets mee van doen, behalve als toezichthouder.

Niet zo bang zijn dames en heren, wel goed opletten, dan komt het allemaal goed.

Maaier | 31-07-06 | 14:48

Maaier 31-07-06 @ 14:39

Nooit te beroerd om een geestelijk minder bedeelde wegwijs te maken in het ingewikkelde bestaan van de mensch.

bottehond | 31-07-06 | 14:41

Maaier 31-07-06 @ 14:36

Ow, excuses. Er zit toch een halfgare de strontlucht van veest op te snuiven. Dat ze nog bestaan. Best cute, eigenlijk. Binnekort in opgezette vorm in ons rariteitenkabinet: veest en zijn sidekik maaier

bottehond | 31-07-06 | 14:40

bottehond 31-07-06 @ 14:32

"De werkelijkheid is dat er in diepste wezen maar één islam is, al vertoont ze haar ranzige heers- en moordzucht middels diverse gezichten. Maar het is hetzelfde monster, just the same."

Ik ben wel heel blij dat jij even zegt wat wél de waarheid is...

Maaier | 31-07-06 | 14:39

@ voost met pim: heb je een half uur moeten doen om mijn stukje tekst dat zelfs door een allochtone vmbo-er in anderhalve minuut gelezen kan worden? Het is wel heel treurig met je gesteld zeg!

wijsvinger | 31-07-06 | 14:39

Maaier 31-07-06 @ 14:31
Christenen baseren zich meer op het Nieuwe Testament waar dergelijke duidelijke indelingen verordeningen en regelgeving niet in voorkomen. Maar waarin duidelijk de boodschap naar voren komt accepteer het wereldlijke gezag of dit nu socialistisch of liberaal is.
Verder heb ik mijn laatste zin het woordje nog gebruikt. Het is maar drie letters maar juist in deze context van wezenlijk belang. Er functioneren intussen in nederland al Halal financiele instellingen. Wat een ondergraving is van de seculiere staat.
En verder leeft er bij de Moslims de aanname dat de Koran de onbetwistbare waarheid is. Zoals blijkt uit jouw opmerkingen, je praat als een moslim je redenatie trant lijkt islamitrisch je zult dus wel moslim zijn.

Weisse rose | 31-07-06 | 14:39

veest van pim 31-07-06 @ 14:32

hulde!

Maaier | 31-07-06 | 14:36

yurp 31-07-06 @ 14:24

Nee dude. Jij maakt een denkfout. Cultuurrelativisten geloven ook niet in the clash of civilisations, onder verwijzing naar de argumenten die ook jij aanhaalt. De werkelijkheid is dat er in diepste wezen maar één islam is, al vertoont ze haar ranzige heers- en moordzucht middels diverse gezichten. Maar het is hetzelfde monster, just the same. Sus jezelf lekker in slaap, dromerT. De meesten hier zijn aanzienlijk wijzer dan jij, dunkt me.

bottehond | 31-07-06 | 14:35

veest van pim 31-07-06 @ 13:37

Jij bent volgens mij echt helemaal gestoord, maffe stalker. Alsmaar: v Maerlant dit, v Maerlant dat.... man, obsessieve relnicht, besef eens dat je ook een eigen leven hebt. Sjonge jonge, wat een stumper ben jij. BTW: er is hier geen levende ziel meer te bekennen die zich laat ondersneeuwen door jouw prietpraat. Je zou haast denken dat je er op een of andere manier baat bij hebt om als zowat enige GS-er in het voorbije jaar geen enkele mentale progressie geboekt te hebben. De meesten bezoeken weblogs om lol te trappen en zich te ontwikkelen, inzichten te krijgen en uit te wisselen. Jij daarentegen staat volkomen stil. Als een zoutpilaar. Te veel over je schouder gekeken naar je verwoeste hippie-sodom, gelijk de vrouw van Lot? Je verdiende straf. Mensen die leven in het verleden hebben geen leven. En zo is het cirkeltje rond. Mijn advies: schiet een kogel door je knar en verlos ons uit jouw lijden, wil je. Howdoe!

bottehond | 31-07-06 | 14:32

@wijsvinger: "blabla doet niet anders dan ad hominem reageren" en dan nog een half uur zo door over mij. Physician, heal thyself. De inhoudelijke argumenten gaan aan je voorbij, maar dat betekent niet dat ze er niet zijn. Wat jij niet ziet, kan er toch zijn.
@v maerlant: misschien toch even duidelijk maken dat iets zeggen over iemand niet hetzelfde is als 'ad hominem' reageren. Mij een beroepsuilskuiken noemen is ad hominem: uit niks van mijn posts blijkt dat ik een uilskuiken ben, en dat ik er een beroep van maak, is al helemaal ongegronde onzin. Dat is dus ad hominem reageren.
Jou een racist noemen is dat niet, omdat je zelf genoeg stof levert om die typering waar te maken. Want in tegenstelling tot wat je achteraf probeert om te lullen, 'waarschuw' je helemaal niet voor 'de islam' ("ik waarschuw alleen maar"... waar heb ik dat de laatste tijd nog gehoord): je donderpreekt dat "over tien jaar meer moslimkinderen dan autochtone geboren worden". Waarmee je meteen allochtone kinderen en moslimkinderen op één hoopje gooit, als iets waartegen blijkbaar 'gewaarschuwd' moet worden, een gevaar dus. Dat is racistisch, en dat heb jij hier gepost, niet ik. Je hele gedaas over 'de moslims' is bovendien, indien niet 'racistisch', op z'n minst discriminerend, want in strijd met de vrijheid van godsdienst. Je jakkert maar door en leeft er blijkbaar voor om bij elke gelegenheid 'de moslims' alle kwaad van de wereld in de schoenen te schuiven en als de baarlijke duivel voor te stellen. Als dàt niet ad hominem is - guess what: moslims zijn mensen. Dus kom alsjeblief niet aan mijn broek trekken en blubberen dat ik je 'ad hominem' zou aanpakken. Wees blij dat iemand je nog als een mens beschouwt in plaats van als een willoos propaganda-instrument. In het laatste geval werd je namelijk gewoon genegeerd, en wat moest je dan? Je troosten met steunbetuigingen als die van Dutch123 neem ik aan.

Ik herhaal het nog eens: als je ergens last van hebt, doe er dan wat aan. Ga je voortplanten. Je bent er aan toe.

veest van pim | 31-07-06 | 14:32

Weisse rose 31-07-06 @ 14:25

Je laatste zin haalt je hele verhaal onderuit. Het gaat er helemaal niet om wat er in een of ander heilig boek geschreven wordt, het gaat erom hoe staten omgaan met zo'n heilig boek. Dus is niet de islam een politiek, maar zijn er islamieten die de islam willen gebnruiken voor hun eigen poltiek.

Maaier | 31-07-06 | 14:31

solidstate 31-07-06 @ 14:00

De islam is een godsdienst, geen politiek. Wel zijn er islamistische rijken geweest, die Europa zijn binnengevallen, net zo goed als er romeinse rijken zijn geweest, die de rest van Europa en noord-afrika binnenvielen, Duitse rijken die hetzelfde deden, katholieke rijken, die het midden-oosten binnenvielen etc. etc.

Maaier | 31-07-06 | 14:26

@v Maerlant 31-07-06 @ 13:52
@solidstate 31-07-06 @ 14:00
Islam geen reigie maar een politieke ideologie. Is een correcte goed verdedigbare stelling.
In het nieuwe testament zegt Jezus: " Geef aan de keizer wat de keizer toekomt" Deze uitspraak deed hij in verband met te betalen belastingen. En de erkenning van de werellijke macht van de Romeinse Keizer.
Het ideologische pamflet van de voorloper van van de PNVD, Mohammed, bevat:
Een levensbeschouwelijk paragraaf, hoe gedraag ik me als burger van een Islamitische staat daar is niets mis mee.
Een maatschappelijke met betrekking tot de inrichting van de maatschappij en de minderwaardigheid van dhimmis (niet moslims) en hun rechten en rol in de samenleving
Een politieke paragraaf met betrekking tot de rol van de overheid, de verantwoordelijkheden van de overheid en de macht van de overheid.
Een juridische paragraaf waarin straffen zijn bepaald en de wijze waarop deze moeten worden toegepast. En hoe overtredingen moeten worden geinterpreteerd.
Een economische paragraaf waaarin wordt bepaald hoe handel gedreven moet worden en aan welke (halal) eisen financiering moet voldoen.

Een aantal van deze bepalingen zijn wellicht overgenomen uit oude testament maar spelen in de gesculariseerde maatschappij die wij nog zijn geen rol van betekenis meer.

Weisse rose | 31-07-06 | 14:25

@v Maerlant/solidstate

.. en de denkfout die jullie maken is om alle islamitische stromingen als één geheel te zien. Een alaviet verschilt net zoveel van een wahabiet als een veluwse zwarte kousen protestant van een siciliaanse katholiek. Allebei christelijk maar compleet anders. Hoe kun je het dan hebben over 'de islam'? En over het feit dat dit een bedreiging is? Generalisaties als deze zijn bijzonder gevaarlijk. Zoals solidstate al laat zien kun je zo gemakkelijk een vijandbeeld laten ontstaan over een groep mensen. Waar dat toe kan leiden hebben in de geschiedenis al vaak genoeg gezien.

yurp | 31-07-06 | 14:24

@ v Maerlant: voost met Pim doet niets anders dan ad hominem reageren. Door zijn onvermogen om met argumenten te komen is dat natuurlijk wel te begrijpen. Gezien zijn verlangen om een kind te baren met behulp van een al dan niet kunstmatige geimplanteerde baarmoeder en bevruchting door een geyle arabier heb ik zijn nick met recht verdraaid. Het doorlopend doorelkaar halen van kritische beschouwingen over onze toekomstige onderdrukkers en racisme bewijst dat hij de rationaliteit nog niet heeft ontdekt. Waarschijnlijk ligt dat aan zijn IQ!

wijsvinger | 31-07-06 | 14:08

That does it. Alweer zo'n randstedelijke journalistieke mongeaul die niets van de Veluwe afweet, maar ja: het AD haalt dan ook marktaandelen van gemiddeld 0,3%. Barneveld en Harderwijk zijn zeer gristelijk (protestants in alle smaken) maar Ede valt wel mee, zeker nu de PvdA bij de raadsverkiezingen binnen dit pokkendorp de grootste werd.

Kbee | 31-07-06 | 14:05

De islam is een politiek geen godsdienst.
Het daarom ook geen godsdienstige bescherming en kan aangemerkt worden als een gevaar voor de democratie.
Dus het moet verboden worden en verbannen worden naar het M-O.

Het zal niet de eerste keer zijn de islam aan de poorten van europa staat te rammelen. Dat is al sinds de oprichting van de islam aan de gang.
Eeuwen dus, dus laat je niks wijs maken dat we een nieuwe vijand hebben verzonnen. Dat is dus niet waar. De islam is al eeuwen de vijand van europa.

solidstate | 31-07-06 | 14:00

Maaier 31-07-06 @ 13:44

Laat ik dan maar eens duidelijk stellen dat ik niets, maar dan ook niets heb tegen het moslimindividu an sich, integendeel: ik vind het sneu voor die mensen dat ze terechtkomen in een systeem dat op haat is geschraagd. Ik herhaal nog eens dat voor mij alle mensen gelijk zijn; ik voel me niet beter of slechter dan wie dan ook.

-

De denkfout die jij maakt is het fenomeen islam te beperken tot een religie. Het is een ideologie die geen plaats laat voor andersdenkenden. Het lijkt me dat jij daar een mooie illustratie van geeft, bij de weg. Je zinsnede 'paar moskeeën' is overigens hilarisch en wijst waar jij naartoe wil: ontkennen en minimaliseren. Een paar moskeeën?? Alleen al in Rotterdam staan er op één na zoveel als in heel Frankrijk! Overigens 'subsidieert' Saoudi-Arabië de bouw van dui-zen-den moskeeën, all around the world. En dan zouden we niet van een systeem mogen gewagen? Slaap rustig verder.

Over je artikel 1 nog snel: als goedbedoelde wetsartikels op het terrein funest dreigen uit te draaien, dan moeten die wetsartikels worden aangepast. Het zijn geen stenen tafelen, of wel?

v Maerlant | 31-07-06 | 13:52

v Maerlant 31-07-06 @ 13:31

Misschien geemn racisme, als je dat puur toepast op ras, wel schending artikel 1 van de grondwet door alle aanhangers van één geloof over een kam te scheren, een slechte nog wel. (als dat mogelijk zou zijn, immers grondwet beschermt burgers tegen staat, niet tegen elkaar). Je suggereert immers duidelijk dat een paar moskëeen een gevaar bezorgen voor Nederland. Dat vonden Alva en kornuiten ook, een paar hagepreken die voor gevaar zorgden in nederland..

Maaier | 31-07-06 | 13:44

v Maerlant 31-07-06 @ 13:38: jij hebt gelijk. laat die nurd met "een vuist van pim in zijn reet" maar lullen.

Dutch123 | 31-07-06 | 13:43

veest van pim 31-07-06 @ 13:34

Ik dacht dat jij niet aan ad hominem deed? Oja, jij mag dat wél, natuurlijk!

-

Er zit geen ene spat racisme in m'n post, en dat weet jij donders goed. Ik waarschuw voor het gevaar van de islam, en dat is mijn goed recht, en daar komt geen 'ras' aan te pas, beroepsuilskuiken. Zo'n 80 % van de Duitsers denkt er net zo over, en dat is illustratief voor Europa. De diletttant, gestoord denkertje, ben jij, met je eeuwige zelfhaat en je moslimvazallerij.

v Maerlant | 31-07-06 | 13:38

Maar dank zij die comment weten we nu eindelijk waar het bij v maerlant scheef zit: hij neukt niet vaak genoeg, de blanke superheld. Als daar wat aan gedaan wordt, zijn minstens twee problemen in één klap opgelost. Vrijwilligsters? Toeps?

veest van pim | 31-07-06 | 13:37

@van maerlant: als ik over tien jaar een kind op de wereld zet, zal ik in de eerste plaats beseffen dat de wetenschap erg ver gevorderd is sinds de tijd dat een zwangere schwarzenegger nog fictie was. Een dilletant hetzertje als jij zal dan goddank het laatste zijn waar ik aan zal denken. Beschuitje met muisjes, racist?

veest van pim | 31-07-06 | 13:34

wijsvinger 31-07-06 @ 13:27
De voorspellingen van Muhlhiasl, de jungen werthers, of wat andere Duitse helderzienden zij verwijzen ook veelvuldig naar olmen, vervallen kerken, rook, uitgestorven dorpen

Weisse rose | 31-07-06 | 13:33

van twaalf keer daags gebeier en een gevalletje kinderneuken per jaar naar drie keer daags gemekker en een gevalletje vlaggetje branden per jaar. tel uit je winst.
Voor de idioten onder ons nog maar eens mijn officieel standpunt: op de zevende dag bedacht de duivel de godsdienst.

veest van pim | 31-07-06 | 13:32

Voor de zoveelste keer geven de moslims de Nederlanders een lange neus. Hier wordt gebruik gemaakt van de onnozel-naïeve 0031-wetgeving om de volgende stap in het kolonisatieproces van Nederland symbolisch en provocerend te markeren. De steden zijn al veroverd, dit is het logische vervolg. Is overigens enkele maanden geleden al door CBS voorspeld.

-

Voor ieder die denkt dat kolonisatie alleen door Westerlingen kan gebeuren: think again. Nederland wordt gekoloniseerd, en jullie staan erbij en kijken ernaar. Dit is een sluipende kolonisatie, en ze verschilt van 19e eeuwse kolonisatie door Westerlingen in die zin dat het een kolonisatie van onderaf is: een kolonisatie die mogelijk wordt gemaakt door de macht van het getal.
Een kolonisatie die doelbewust door imams wordt gevoed en uitgedragen door talrijke orthodoxe gelovigen.

-

Om te begrijpen wat er met jullie gebeurt wordt het tijd om de begrippen immigratie en integratie te verlaten. Ze suggereren immers dat er een mogelijk beheersbaar probleem is en dat de Nederlander nog het stuur in handen houdt. Beter is het te spreken over kolonisatie. De Nederlander ondergaat de gebeurtenissen en zal straks niets meer te sturen hebben, als vreemde in z'n eigen land.

-

Aan alle jonge snaken die denken dat ik hallucineer: als je binnen een goeie 10 jaar een kind op de wereld zet, besef dan dat je dat doet in een land waar er meer moslimkinderen dan autochtone geboren worden.

v Maerlant | 31-07-06 | 13:31

moskeeën, dorpen,
geknotte torens,
kerken en olmen
in een groots verband.

net zo mooi, dit gedicht.

Maaier | 31-07-06 | 13:28

@ maaier: er hoeft inderdaad niet veel aan veranderd te worden.
Denkend aan Holland
zie ik brede wadi's
traag door oneindig
laagland gaan,
rijen ondenkbaar
geile populaties
als droge pruimen
aan de einder staan;
en in de geweldige
ruimte verzonken
de moskeeën
verspreid door het land,
dode boomgroepen, afgebrande dorpen,
vervallen torens,
kerken en olmen
in een groots verband.
De rook hangt er laag
en de zon wordt er langzaam
in grijze veelkleurige
dampen gesmoord,
en in alle gewesten
wordt de stem van allah
met zijn eeuwige rampen
gevreesd en gehoord.

wijsvinger | 31-07-06 | 13:27

@Maaier: Wie kent Marsman niet, zou'k zeggen. Maar in dit verband citeer ik liever ons aller Van Randwijk: een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.

@Hakbarrr: als je jezelf nou eens even in het juiste perspectief plaatst: de aarde is miljoenen jaren oud. Pas in de laatste split-second van de evolutie bedenkt de mensheid verklaringen waarvoor nog geen verklaring was. En bedenkt dus maar een opperwezen, die wel overal verantwoordelijk moet zijn. Nou vindt de een ZIJN opperwezen nog beter dan de ander, dus slaan we elkaar de hersens in. Iedereen gaat immers uit van zijn eigen gelijk. Is er in jouw benepen denkwereld ook nog ruimte voor atheisten, mensen die zich volledig afzijdig willen houden van het gezeik om (letterlijk) niets van de geestelijk minder bedeelden onder de wereldbevolking, ook wel gelovigen genoemd? Zo nee, ga dan eens snel deaud.

Breinstein | 31-07-06 | 13:23

@ helsmurfje: de aarde het schild van een schildpad? Nu begrijp ik waarom ze zo traag van begrip zijn. En nu maar hopen dat ze niet net zo oud worden!

wijsvinger | 31-07-06 | 13:13

trouwens, over 30 jaar, als de eerste generatie niet-westerse allochtonen is gestorven, moeten we voor al die dingen weer een andere bestemming zoeken net als voor veel kerken heden tendage. Worden weer veel sfeervolle appartementjes....

Maaier | 31-07-06 | 13:06

die domme moslims gooien miljoenen weg om een moskee neer te zetten. Alles betalen ze van de zakken van hun medestanders.Maar zoals het nu gaat , worden straks al die moskeen net als in bosnie afgeschoten .Niet door de serviers maar door de mensen die hier hun mening hebben gegeven ,denk ik .

prins74 | 31-07-06 | 13:01

Moskeeen kunnen zo ingepast worden in de strofen van Marsman.

Denkend aan Holland
zie ik brede rivieren
traag door oneindig
laagland gaan,
rijen ondenkbaar
ijle populieren
als hoge pluimen
aan de einder staan;
en in de geweldige
ruimte verzonken
de boerderijen
verspreid door het land,
boomgroepen, dorpen,
geknotte torens,
kerken en olmen
in een groots verband.
De lucht hangt er laag
en de zon wordt er langzaam
in grijze veelkleurige
dampen gesmoord,
en in alle gewesten
wordt de stem van het water
met zijn eeuwige rampen
gevreesd en gehoord.

Maaier | 31-07-06 | 12:59

hmm, linkje werkt niet. kan iemand vertellen hoe dat moet?

neemjemoederindemali | 31-07-06 | 12:58

Laten we afgelopen vrijdag nu net trekkertrekken, klompenrace enz. enz. hebben gehad. Voor het echte dorpswerk ga je hier kijken www.eendrachtspelen.nl

neemjemoederindemali | 31-07-06 | 12:57

Veel interessanter is de vraag.

Wie in deze gemeenten geeft zonder goede reden een bouwvergunning af voor de bouw van moskeeen als er drie moslims in een gemeente wonen.

Heeft iemand daar info over?
Die mensen kunnen dan eventueel geconfronteerd worden met hun falen en onmiddelijk ontslagen worden.

solidstate | 31-07-06 | 12:57

bottehond 31-07-06 @ 12:09
"Voor mij is dan ook slechts nog 1 vraag relevant: wie van hen zou wat mij betreft wél mogen blijven."

Chinezen, Hindustanen, Europeanen... kortom zij die zich aan onze wetten houden.
Dus vrijwel alle niet-moslim allochtonen.

Moi | 31-07-06 | 12:53

@koekje-dr-bij
Hij weet het dan wel verdomd goed te verbergen. De twee woorden die meestal duiden op iemand van buitenlandse komaf zijn: deze topic.

controle | 31-07-06 | 12:50

Imperialistisch koloniaal boeventuig, dat is ut

Jan Passant | 31-07-06 | 12:33

@Hakbarrrr
Volgens mij ben jij een 17-jarige kaalkopje wat hier een beetje zit te provoceren. Geen enkele mogelijkheid dat iemand echt ZO dom is...

Koekje-dr-bij? | 31-07-06 | 12:19

hee jongens zie het van de positieve kant
als de moslims een keer weer naar hun eigen land gaan
dan hebben wij extra kerken.

cast | 31-07-06 | 12:15

sjaakdeslinksesul 31-07-06 @ 12:02

Ik ben inmiddels zo cynisch geworden over de mogelijkheden en de wens van deze groep om zich tot volwaardige Nederlanders te ontwikkelen dat ik me al ingesteld heb op grootscheepse repatriëring binnen 10 jaar. Het was niks, het is niks en op basis daarvan stel ik nu dat het ook he-le-maal niks gaat worden met 80 % van de islamitische cultuurverrijkerTs. Die mensen zijn wat dat betreft dubbel gehandicapt: ze komen uit een samenleving die net zoveel overeenkomt met de Westerse cultuur als een drol met een maanlandschap. Daarnaast (en er is uiteraard een verband met het voorgaande) zijn ze ongeschikt om mee te draaien vanwege hun mensvijandige fascistoide nepreligie. Voor mij is dan ook slechts nog 1 vraag relevant: wie van hen zou wat mij betreft wél mogen blijven.

bottehond | 31-07-06 | 12:09

Is er hier iemand die Marsman kent?

Maaier | 31-07-06 | 12:08

Weisse rose 31-07-06 @ 11:59
Bien Bien! Bienvenido.

Roberto Fransisco | 31-07-06 | 12:06

Good News. Lets learn something from this.

undutchable | 31-07-06 | 12:04

@Shani 11:50
is niet serieus.
@bottehond 11:49
Wordt idd alleen maar erger bij een grote groep 'zoekende' jongeren. Wat me wel meevalt, is dat ze elkaar in ideologisch opzicht al even hard bestrijden als de gereformeerden een eeuw geleden. Ik ben even op marokko.nl geweest en het is een en al haat voor iedereen die ook maar een millimeter van de eigen interpretatie afwijkt. Zolang ze zich maar niet richten op een gemeenschappelijke vijand (nu Israel, straks misschien de andersdenkenden). Misschien moet je als overheid dus juist een vorm van verdeel en heerspolitiek invoeren.

sjaakdeslinksesul | 31-07-06 | 12:02

Wordt tijd dat Anja Meulenbelt start met de cursus "Moskee bouwen voor beginners"

Karel kwakbol | 31-07-06 | 11:59

@Roberto
G'day mate bij de antipodes blijft het hopelijk beter onder controle ik ben al bezig om daar over niet al te lange tijd terecht te komen.

Weisse rose | 31-07-06 | 11:59

Weisse rose 31-07-06 @ 11:52
Tegen de tijd dat het te erg wordt, bent u van harte welkom op mijn 'range' in Mendoza (Argentina).

Roberto Fransisco | 31-07-06 | 11:56

@Hakbarrr 31-07-06 @ 10:57 "En door wie is die Oerknal dan gekomen?? Juist de echt God." Zal best. Allah was zeker de Allereerste Terrorist.

Shani | 31-07-06 | 11:56

Roberto Fransisco 31-07-06 @ 11:43
Groepen migranten vertonen de neiging samen te klonteren en de oude oorspronkelijke samenleving en cultuur te idioliseren en daar aan vast te houden zeker in een door hen ervaren vijandelijke omgeving.
Dit ongeacht hun religie of afkomst. De broeders van de zatte trui kunnen er ook wat van. NOg steeds in Rusland
home.planet.nl/~hans.farjon/weichsel_v...
Linkje naar de burghers
www.lankalibrary.com/geo/dutch.htm
Amish
www.800padutch.com/amish.shtml

Weisse rose | 31-07-06 | 11:52

@Hakbarrr 31-07-06 @ 10:32 Liever dood dan moslim.

Shani | 31-07-06 | 11:50

Roberto Fransisco 31-07-06 @ 11:43

Kijk, daar heb ik wat aan. Het lukt mij absoluut niet om mijn "gevaar-radar" het zwijgen op te leggen, maar na jouw optimistische kop in het zand uiteenzetting weet ik nu ook hoe ik mezelf in slaap kan sussen.

bottehond | 31-07-06 | 11:49

LoudAndProud 31-07-06 @ 11:12

Bezorgde Nederlanders bashen. Het gaat er bij Loud and Proud (waar zo die man nou trots op kunnen zijn??) in als het ochtendgebed in de aars van een vorovergebogen moslim.

bottehond | 31-07-06 | 11:47

Even over die tante uit Marokko... www.liedjesland.com/Liedjes/kinderlied...
En we braden dan een varken aan het spit, knor, knor (2X)
En we braden dan een varken,
we braden dan een varken, (2X)
aan het spit, knor, knor

*proest*

Ventilatorje | 31-07-06 | 11:45

Ontmoskeeing (LET OP VAN DALE: Nieuw Nederlands woord!)
Dat er ergens in Sri Lanka of waar dan ook nog een clubje calvinisten standhoudt (mocht het waar zijn) is niet vreemd; de wereld is daar relatief klein en 'over de schutting' kijken is daar niet mogelijk. Overal waar de belevingswereld van mensen wordt vergroot (westerse wereld) is sprake van het proces dat mensen minder in bovennatuurlijke wezens geloven, maar meer met beide benen op de grond staat. Feit is dat de moskeen vooral door ouderen worden bevolkt, en feit is dat islam onder jongeren meer een culturele achtergrond is dan een religieuze belevingswereld. Op vrijdagmiddag sport ik vaak en zie ik gezinnen naar de moskee gaan. Pa verdwijnt in de moskee en de jeugd verdwijnt of in de biljartzaal links van de moskee, of in de sportzaal vlak naast de moskee. Islamonderwijs heeft het hoogtepunt al gehad en enkele scholen zijn wegens een tekort aan leerlingen al gesloten, de rest volgt vanzelf. Het is een proces dat niet te stoppen is, tenzij de grenzen wagenwijd opengaan voor een nieuwe eerste generatie. De toekomst is aan de ontwikkelden!

Roberto Fransisco | 31-07-06 | 11:43

.. oeps... verkeerde post ... hoorde eigenlijk bij het "breezahbierkrattenstapelentotopgrotehoogte " onderwerp...

pimpadiddiehustlah | 31-07-06 | 11:38

Is goed tegen de vergrijzing al die moskeeën ook op de Veluwe. Als om kwart over vier s'morgens de toeter gaat voor het ochtendgebed en je kan daarna de slaap niet meer vatten wat doe je dan als gezonde Hollandsche vent ! Juis ja, dat !

OpaWizzkid | 31-07-06 | 11:35

@Hellsmurfje Goed gesproken, overgens weet ik bijna zeker dat het een mannutje is, hoef ik niet eens voor naar de rim. Een vrouwtje zou namelijk gewoon rustig blijven zitten en wachten tot het mannutje komt.

OpenDeur | 31-07-06 | 11:33

*zingt mee *

en een tante in marokko en een tante in marrokko en een tante in marokko en die komt.

hiep hoi!

pimpadiddiehustlah | 31-07-06 | 11:29

*zingt*
Ik heb een tantuh in Maroqqo en die komt
IK heb een tantuh in Maroqqo en die komt

aso-sjaal | 31-07-06 | 11:27

Kan die Job Cohen niet wat aardiger zijn voor de moslims, zodat ze in 020 blijven?

Karel kwakbol | 31-07-06 | 11:21

Vroeger zongen we een lied, Ik denk zo vaak aan´t heidenland,ver van hier, ver van hier. Ik geloof echt niet dat het ver van hier is, maar gewoon hier in nederland, Allemachtig prachtig waarom zouden de moesjlims ons anders willen bekeren?

Als er 10 kerken tegen de vlakte gaan, rijst er een moskee en/ of gebedshuis op. Ontkerkelijking geeft dus de Moesjlims de gelegenheid voor hun zending

Petekind | 31-07-06 | 11:18

Ik stem voor gratis bommenmaakcursussen voor de plaatselijke kaalkopjes.

Hodja | 31-07-06 | 11:17

Een Koptisch-IJslandse moskee en een Saudië-Arabische wahabietenkerk, da's pas nieuws. Tot die tijd doen ze hun best maar, het boeit me niet. Laat toch gewoon ieder in zijn waarde.

Horror Scoop | 31-07-06 | 11:16

@Hakbarrr
Salaam Aleikum Broeder! Moge de profeet (VZMH) veel geiten en kamelen op je pad schenken. Pas wel op met wat je zegt, het stikt hier op GS van de kafurs en zionisten.

sjaakdeslinksesul | 31-07-06 | 11:13

Roberto Fransisco 31-07-06 @ 10:41

Helaas is niet waar kijk maar naar de burghers op Sri Lanka. Al een kleine 400 jaar weet daar een gemeenschap Calvinisten en Lutheranen (?) stand te houden en ze zijn nog conservatiever dan het de zwartekousen in Nederland. Ze spreken ook nog steeds een vorm van oud Nederlands.

Weisse rose | 31-07-06 | 11:13

Moslims bashen- het gaat er bij de lezers van GS in als gods woord in een ouderling.

LoudAndProud | 31-07-06 | 11:12

@Hakbarrr 31-07-06 @ 11:09
Ouwe privatiseringsfan van me. 'k Ga je ruiken!

Murdockyoufool | 31-07-06 | 11:10

LOL @ Hellsmurfje 31-07-06 @ 11:08. De grote A'Tuin.

Ventilatorje | 31-07-06 | 11:10

Hahaha. Mzzzls mensen!

Hakbarrr | 31-07-06 | 11:09

Hakbarr denkt dat de Big Bang hetzelfde is als Allah die een scheet heeft gelaten... Zegt veel over de afkomst van Hakbarr... Deodorant, anyone?

evilbelgian | 31-07-06 | 11:09

HOAX, Hakkbarrr!!!

Comrade Enver Hoxha | 31-07-06 | 11:09

@wijsvinger 31-07-06 @ 11:05
Dat is niet waar, de aarde is de schild van een schildpad die op weg is naar de paring. Het enige wat we nog niet weten is: of het een mannetjes- of vrouwtjes schildpad is.

Hellsmurfje | 31-07-06 | 11:08

Kan die Hakbarrr nu ff ophouden. Ies leuk geweest, aardig geprobeerd, megagrappig en nu opzouten...

Gies van Agt | 31-07-06 | 11:08

@Hakbarrr 31-07-06 @ 11:02
Dude, het is 'Allah ho' Akhbar'.

Murdockyoufool | 31-07-06 | 11:06

@Hakbarrr @ 11:02
Dat zal best, want als je geen echte moslim bent moet je dood, volgens dat 'vredige' geloofje van je, toch? Mare, moet je niet weer eens tot die pedoprofeet van je bidden, wel 5x per dag richting Mekka doen hoor, anders kom je niet in je paradijsje!

fortuynlijk | 31-07-06 | 11:06

@ hakbarrr: aardbol? volgens de koran is de aarde toch plat? Nog platter dan een pita-broodje?

wijsvinger | 31-07-06 | 11:05

Een turkse EN een marokkaanse moskee, wat....... apart

Multikuli | 31-07-06 | 11:04

@Murdockyoufool 31-07-06 @ 11:00

Jij mag hopen dat je zoveel Moslim als ik ben. Allah Auhakbar!!

Hakbarrr | 31-07-06 | 11:02

Een mooie moskee is niet lelijk.

Berendt | 31-07-06 | 11:02

@Moi 31-07-06 @ 11:00
LOL :)

Hellsmurfje | 31-07-06 | 11:01

@Roberto Fransisco
maar de ideologie blijft bestaan.

onze samenleving is onstaan uit de normen en waarden van het christelijke geloof. Hun hebben de islam, en dat blijft er voorlopig nog wel in zitten, ook al gaan ze niet meer naar de moskee.

DeDerdeKamer | 31-07-06 | 11:01

... zoals Jacobse en van Es het al zo mooi zeiden:"Er is maar 1 God, en das mijn God en nou OPGEROT!"

Comrade Enver Hoxha | 31-07-06 | 11:00

Hellsmurfje 31-07-06 @ 10:53

"Ooit wel eens van de big bang theorie gehoord? "

Daar staan ze om bekend onze "Hakbar-Boem"s

Moi | 31-07-06 | 11:00

@Hakbarrr 31-07-06 @ 10:57
Hahaha, jij bent net zoveel moslim als ik, waus. Nada! Leuk gepeeld, dat wel.

Murdockyoufool | 31-07-06 | 11:00

@Hakbarrr 31-07-06 @ 10:57
Kip en het ei verhaal, zegt je ook zeker niets.

Hellsmurfje | 31-07-06 | 10:59

De Echt God? Neee... t is Echt Hema!!!

Comrade Enver Hoxha | 31-07-06 | 10:58

@Hakbarrr 31-07-06 @ 10:53
heel typerend, alle 3 drie de geloven hebben vvoor een groot deel dezelfde verhalen in het boek staan. Maaar, jij verkeerd in de ontkenningsfase en weigert in te zien dat de andere twee ook tot jouw god bidden, alleen vanuit een ander standpunt. Zelfs jezus staat in de koran, het hele oude testament ook (het boek van de joden). Het enige wat jullie hebben gedaan is mohammed toegevoegd. ALS LAATSTE. Leg dat eens even uit hoe dat zit... Ik gok erop dat je niet verder komt dan : "ik gelijk heb, jullie niet snap [email protected]"

Hellsmurfje | 31-07-06 | 10:58

No way dat Harderwijk een christelijk bolwerk is. En Ede ligt ook zo lekker op de veluwe.

Droopy | 31-07-06 | 10:57

@Ventilatorje 31-07-06 @ 10:48

Dat stukje over die 'loophole' die ze gevonden hadden in de wet in de states, terwijl ze de polka op een vlag stonden te doen, is precies wat er hier aan het gebeuren is...

KaiserSoza | 31-07-06 | 10:57

@Hellsmurfje 31-07-06 @ 10:53

En door wie is die Oerknal dan gekomen?? Juist de echt God

Hakbarrr | 31-07-06 | 10:57

@hakbarrr
dus iedereen die leefde voor Mohammed ging schuimbekken, vertoeft in de hel. De islam bestaat 1400 jaar man, toen ze werd bedacht ontwikkelde Philips de eerste gloeilamp en liepen ze in het MO op papyrus te schrijven.

CoJoNes | 31-07-06 | 10:57

Xenofobe stemmingmakerij. Ach ja, de Genegraaf moet ergens mee scoren natuurlijk.

Horror Scoop | 31-07-06 | 10:57

@ hakbarrr
ach flikker op met je goden er is maar een god en dat is bmw die heeft pas power

cobus1 | 31-07-06 | 10:56

@Hakbarrr, is je internetuurtje al bijna afgelopen? Ik neem aan dat je in de bijlmerbajes zit, met die onnozele ideetjes van je...

fortuynlijk | 31-07-06 | 10:56

In de bible belt moeten ze hun smoel houden. Daar is de klok zeventig jaar stil blijven staan, dus een moskeetje erbij maakt niets uit. Kan Achmed aan de grefo's uitleggen dat ze aan de zondagdis geen varkensvlees mogen eten, terwijl Jan en Suus aan Achmed vertellen dat tv op zondag verboten ies.

Murdockyoufool | 31-07-06 | 10:55

hallelujah!

wN.Dani | 31-07-06 | 10:55

... ach ik sluit me maar aan wat Foute You zei over t guhleuf:
"Allemaal PRIMA, maar hou dat THUIS dat gelul!!!"

Comrade Enver Hoxha | 31-07-06 | 10:54

@Hellsmurfje 31-07-06 @ 10:52

Die goden bestaan niet. Er is een God en dat is Allah. Allah Ahakbar!!

Hakbarrr | 31-07-06 | 10:53

@Hakbarrr 31-07-06 @ 10:49
PS: Ooit wel eens van de big bang theorie gehoord? Of beter nog, probeer eens over het concept eeuwigheid / oneindigheid na te denken!

Hellsmurfje | 31-07-06 | 10:53

hopelijk komt er een duitse loodgieter de boel aansluiten in de moskee dat ie de gasleiding aan de waterleiding sodeert dat dede ze vroegert ook al

cobus1 | 31-07-06 | 10:52

@Moi 31-07-06 @ 10:49

Wat boeit die uitkering nou.; Het gaat er om dat deze wereld voor ons bedoeld is, en niet voor jullie de ongelovigen. en die tijd zal komen, wacht maar, wacht maar...

En je zal smeken om de echte god te mogen aanbidden, en wij zetten de ongelovige op het land en zullen voor ons het eten maken.

Hakbarrr | 31-07-06 | 10:52

@Hakbarrr 31-07-06 @ 10:49
uuuhm jij mist een klein detail. De joden christenen en islamieten bidden allemaal tot de zelfde (god van abraham). Waarom zou jou gelijk hebben? Oeeeei da's een moeilijke of niet.

Hellsmurfje | 31-07-06 | 10:52

Op de veluwe wonen al veel vrouwen met snorren, dus moslims vallen daar niet zo snel op. Laat al die zwarte kousen knakkers type Elco Brinkman maar lekker zweten, die gore gristenen zijn net zo eng als de hardcore moslims.
Weg met die kerken en moskeen op de veluwe, gewoon ombouwen tot pannenkoeken restaurants. :)

Balletmof | 31-07-06 | 10:52

Wij hebben hier ook een moskee gehad.
Is helaas afgebrand, daders zijn nooit gepakt.
Omdat we niets gezien hebben......................

Jim Beam | 31-07-06 | 10:51

@Hellsmurfje 31-07-06 @ 10:46

Al lopen we 1500000 jaar achter, onze God zal zegen vieren. En als je het niet leuk vindt, zal je echt van deze aardbol afmoeten, want Allah heeft deze wereld bedoeld voor alleen die mensen die hem aanbidden.

Hakbarrr | 31-07-06 | 10:49

Hakbarrr 31-07-06 @ 10:41
Als jullie moslims het hier voor het zeggen krijgen is het weer geitenhoeden, nix uitkering !
Jullie zijn namelijk niet is staat iets op te bouwen... en dat is nu jammer voor je.
Kan je namaak Nederlander zijn, maar waar geen geld is is geen uitkering...

Moi | 31-07-06 | 10:49

@Roberto Fransisco 31-07-06 @ 10:41
Dat klinkt nu als goed nieuws.

Hellsmurfje | 31-07-06 | 10:49

@Hakbarrr
Als idioten zoals jij in de "hemel" terecht komen, geef mij dan maar de hel!

fortuynlijk | 31-07-06 | 10:48

KaiserSoza, same here. Alleen ik keek hem rond half 6 vanmorgen. En de trieste grap is. www.dalailama.com/news.32.htm
Moslims zijn inmiddels dus in overleg om een manier te vinden om hun religie minder gewelddadig te krijgen. Zoals die geleerde Islamiet in die film al zei: Wij hebben haat geleerd aan onze kinderen, géén liefde! Zelfde ging op voor de Gristenhonden, evenwel heeft die stroming meer respect getoont de afgelopen eeuwen. Nu de Islam nog even uit de prehistorie trekken, en er staat wel weer een andere gestoorde op. *zucht*

Ventilatorje | 31-07-06 | 10:48

Volgens mij hebben we net 31 tomahawk kruisraketten gekocht, laten we die eens uitproberen...

Moskee in Nederland, op de uitbundige manier zoals nu het geval is, mag van mij direct verboten worden! Die dingen verpesten het stadsbeeld en zijn een broedplaats voor terroristische hakbarren... het hoort hier niet en het past hier niet.

Ik zeg platwerfen die gedrochten van steen!

klootveger | 31-07-06 | 10:48

@implant 10:38
Lekker blijven plakken he.

Aars | 31-07-06 | 10:47

Gelukkig laat de gemiddelse tukkerse boer niet zo makkelijk met zich spelen als de zigenaamde "sterke arm der wet". Ik hoop dat die al die debiele geitenneuqers zo snel mogelijk weer eruit geslagen worden. En ja, mijn opmerkingen klinken weer lekker ongefundeerd en tendentieus, so what. Ik ben dat kudttuig zo langzamerhand gewoon zat dus wat mij betreft: optiefen uit NL!

DeKeet | 31-07-06 | 10:47

@Hakbarrr 31-07-06 @ 10:32
Ga eens deaud, sukkel!!!! Niemand hier zal die god van jou aanbidden. Verklaar jij eerst maar eens waarom je in iets moet geloven dat haat geweld en onderdrukking van vrouwen predikt. Misschien tijd om eens na te denken dat aan bepaalde zaken zoals boeken een bepaald tijdsbeeld hangt, jij en jou gelovigen lopen zo'n 1500 jaar achter op de rest van de westerse beschaving met nadenken. Maar dat is voor jou en je zooitje aanhangers wat moeilijk te vatten.

Onwaarschijnlijk, wil je een dakkappel plaatsen dan loopt de gemeente te zeiken dat het niet in het bestemmingsplan past. Doen die het niet heeft de schoonheidscommisie wel wat te miepen. Maaaarrrrrrrrrr, we kunnen blijkbaar wel 1 of ander achterlijk oosters bouwwerk, want dat is een verrijking voor de cultuur. In mijn beleving heet dat landschapsvervuiling.

Hellsmurfje | 31-07-06 | 10:46

@fortuynlijk 31-07-06 @ 10:41

Wacht maar tot Allah de grond onder jouw voeten zal doen beven, en dat je weggetrokken wordt in een hel die pijnlijker ios dan je ooit had voor kunnen stellen
-edit zeker aangetrouwt met zo'n oerhollandse achternaam? -

Hakbarrr | 31-07-06 | 10:45

God is het meest gebruikte smoesje.(de belastingdienst een goede tweede)

OpenDeur | 31-07-06 | 10:44

Een 50 meter hoge moskee in het centrum van Staphorst is natuurlijk wel een toeristische attractie. 7e wereldwonder of zoiets..

OokVaag | 31-07-06 | 10:44

Sommige moslims zijn ook te lang.

Antira | 31-07-06 | 10:43

@Ventilatorje 31-07-06 @ 10:16

Gisteren zitten kijken, werd derKaisert niet vrolijk van....

KaiserSoza | 31-07-06 | 10:41

@Gies van Agt 31-07-06 @ 10:37

Prima, lekker op mn uitkering die jij voor mij betaald. En wij bereiden ons voor op de mooie tijd die komen zal. Allah [email protected]!!

Hakbarrr | 31-07-06 | 10:41

@Hakbarrr Ik zal nooit een god of opperwezen aanbidden, ieder geloof is onzin en veroorzaakt alleen maar intollerantie en oorlog. Domme geitenneukers, joden of ggggristenen denken allemaal dat hun godje de ware is, ongelofelijk wat een mongolen.

fortuynlijk | 31-07-06 | 10:41

De schatting is dat de kentering over een jaar of 10 komt. De jeugd gaat bijna niet naar de moskee. De oude generatie (eerste generatie) groeit nog in aantal en daarom zijn er extra moskeen gewenst, maar de tweede generatie 'ontmoskeet' (variant op ontkerkeling) harder dan de ontkerkelijking in Nederland. Een aantal grote steden met aantal idiote fundamentalisten daar gelaten.

Nog een jaar of 10 en het aantal praktiserend moslims daalt en kunnen de eerste moskeeen weer worden gesloopt.

Roberto Fransisco | 31-07-06 | 10:41

OT.
Filmpje met die halve baby weggejorist? Eindelijk. Foute zooi.. Oud filmpje, nieuwe titel..

OokVaag | 31-07-06 | 10:41

Ach ja, zoals iedere kanker woerkert deze ook verder.
Met dank aan "verlichte" geesten zoals Wouter Bos en Femnke Halsema die voor een baantje als minister president graag dit land verkopen aan de laagst biedende.

Moi | 31-07-06 | 10:39

Als jij OOIT 's van school komt RooKuu dan zul je weten dat er niets hogers is een god of zo, een godsdienst is alleen om te onderdrukken. Pak 's een boekje over de middeleeuwen erbij dan zie je dat de mens jaranlang onderdrukt is door religie, nu we vrij zijn om te kiezen gaat de politiek zegeltjes geven bij elke nieuwe moskee.

Implant | 31-07-06 | 10:38

Hakbarrr 31-07-06 @ 10:32

Hahahaha, voel jij je wel helemaal lekkerrrr zoo op den maandagochtend en dan hier een beetje te gaan lopen dreigen met van die ronkende en zichzelf overschattende retoriek.

Gies van Agt | 31-07-06 | 10:37

@The Elusive,

Er komen toch alleen maar varkens.......... dat is de ironie :-)

Toch eens vragen aan israel of zie niet eens kunnen oefenen op een volle moskee in de provincie ;-)

cecotto | 31-07-06 | 10:37

rita doe d'r wat aan alsjeblieft!

kut-kotert | 31-07-06 | 10:34

Liever 100 kerkklokken, 1 zo'n zak met een megafoon die loopt te jammeren vanaf een torentje.

Hellsmurfje | 31-07-06 | 10:34

@fortuynlijk 31-07-06 @ 10:24

LAch maar mannetje... de over een paar jaar zullen wij de wereld besturen... en je zal smeken om ook de ware god te mogen aanbidden...

Hakbarrr | 31-07-06 | 10:32

@FonyTonie Islam is vrede en als je het er niet mee eens bent blazen we je op.

..zapper | 31-07-06 | 10:32

Wanneer komt GS met een Arabische versie?

Zijne Majesteit | 31-07-06 | 10:32

GS is broedplaats voor extremisten zoals jullie

RooKuu | 31-07-06 | 10:31

Het wordt tijd voor een heilige oorlog, er zijn hier wel 86 kerkgemeenschappen, maar geen moskeën goddullekes.

..zapper | 31-07-06 | 10:31

Wat maakt dat nou uit lieve mensen, Ieslam is toch keihard vrede?

NIET VREDE? WAT DAN WAT DAN! WAT ZEG JIJ OVER PROFEET, TZZ

FonyTonie | 31-07-06 | 10:30

Tot ziens buurman
*doet deur dicht*
*kan dvd-speler niet meer vinden*
*vindt dochter uitgescheurd in keuken*
*verhuist naar randstad*

TeenEnKaas | 31-07-06 | 10:28

Ik ben tegen iedere vorm van religie en kerk. Waren we eindelijk op de goede weg met de gristenmafia gaan we deze piemels krijgen... zucht. PS Ben overgens niet tegen geloof, mensen moeten vooral geloven wat ze wilen, maar doe dat vooral met kleine groepjes en met niet al te veel regeltjes. (10 is meer dan genoeg)

OpenDeur | 31-07-06 | 10:27

"Pickwick opent nieuwe productiecapacitiet in de provincie vanwege explosieve vraag naar rooibos"

ffreaguren | 31-07-06 | 10:27

ik ben altijd nog een keer van plan om een varken in de moskee een eindje verderop los te laten. varkens zijn onreine beesten, en als dat beest één keertje een bezoekje doet, is die plaats voor altijd onrein en gaan er nooit meer hakbarrrs in.

The Elusive | 31-07-06 | 10:26

Soort zoekt soort. Achterlijke kut gelovigen.
@Hakbarr, moet jij niet eens een jaartje op pelgrimtocht naar Mekka ofzo, om die pedoprofeet van je te aanbidden?

fortuynlijk | 31-07-06 | 10:24

Mooizo ben erg blij met deze topic, is beter voor de moslims!

RooKuu | 31-07-06 | 10:24

Aha het word weer rustig in 020/010/030/etc

AlCapsones | 31-07-06 | 10:24

Dat douwen ze je als gewone NEE derlander ,,lekker" door je strot , ze kweken gewoon Neo Nazi's die hufs in de provincie en den Haag !
Moskee NEE !!!!

opa tokkie | 31-07-06 | 10:24

het gaat de goeie kant op in nederland...

reade romke | 31-07-06 | 10:23

@Criticast 31-07-06 @ 10:20

Wacht maar tot dat alle ongelovige zullen branden in de hel. Wacht maar...

Hakbarrr | 31-07-06 | 10:22

Broedplaatsen voor extremisten ... Vernietig de ongelovigen "citaat uit de koran", zorg ervoor dat ze niks in de gaten hebben. En wij Hollanders met onze grote platvoeten trappen er dik in!

JustMe27 | 31-07-06 | 10:20

gebedshuizen zijn Hezollah/Hamas recruiterings stations

andreea | 31-07-06 | 10:20

Hakbarrr 31-07-06 @ 10:18
heersers?
als je een moskee mag bouwen
jullie zijn ook snel tevreden

Criticast | 31-07-06 | 10:20

Hakbarrr 31-07-06 @ 10:18
heersers?
als je een moskee mag bouwen
jullie zijn ook snel tevreden

Criticast | 31-07-06 | 10:20

Waarom bouwen ze geen leegstaande kerken om tot moskee? Horizonvervuiling met religieuze relikwieen is één ding, maar de horizon is kwetsbaar, dus laten we er zuinig op zijn. Ik ben voor een internationaal verdrag dat de horizonvervuiling in 2020 met 10% moet terugdringen.

CoJoNes | 31-07-06 | 10:19

*Zet thee*
* Stemt tv af op TRT*
*Doet deur open*
Salaam aleikum Buurman!

TeenEnKaas | 31-07-06 | 10:19

@gigi gorgonzola 31-07-06 @ 10:16

Maar helaas nu kunnen de door de burgers gekozen gemeenteraadslieden 't karwei afmaken.

bad to the bone | 31-07-06 | 10:18

Allah Ahakbar!!!! Wij zijn de heersers!! Allah Hakabar!!

Hakbarrr | 31-07-06 | 10:18

Ho ho, ik woon nu al mijn hele leven in "de provincie" en neem van mij aan dat de finnenhaat hier al jaren (plm. 20) heerst. het is bij ons vooral de "sterke arm" die faalt als het gaat om het aanpakken van fins tuig. kom maar een s langs op, pak m beet , elke zaterdag avond in het gemiddelde stadje/dorpje.

gigi gorgonzola | 31-07-06 | 10:16

Shit ... moet ik weer verhuizen.

Morc (gegarandeert n | 31-07-06 | 10:16

Ah, over tweehonderd jaar zijn er alleen nog maar moskeeen hier.

Bombadil_NL | 31-07-06 | 10:15

Zal wel weer een rage zijn die overwaait als alle nederlanders verdwenen zijn

Tobiasje | 31-07-06 | 10:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken