Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zapruden wordt helemaal de bom

u weet nietsDe BilderbergGroep werd opgericht door snode Neanderthalers. Bonifatius is door militante katholieken bij Dokkum vermoord. Johan van Oldebarneveldt zat achter de aanslag op Willem van Oranje, Anne Frank werd verraden door haar toekomstige uitgever. Limburgse aannemers saboteerden in 1953 de dijken van Zeeland. En de AKO Literatuurprijs 2005 was een inside job. Tel daarbij op de vuurwerkramp van Enschede (wat een aanval was van Heineken op de Grolsch-fabriek), de Cafébrand in Volendam (was wraakactie van de Urkse drugsmaffia) en de moord op Pim Fortuyn (was werk van buitenechtelijke zoon van Prins Bernhard.) En als je dan ook nog eens bedenkt dat de Rijn helemaal niet bij Lobith ons land binnenkomt, en dat houtovenpizza's van de Albert Heijn niet op houtovens voorgebakken worden, dan is het allemaal duidelijk. De aanslag op het WTC in NY was allemaal het werk van George Bush zelf. Bush zat zelf (op persoonlijke titel!) in die vier vliegtuigen en na z'n dood glipte hij via de artiesteningang het Witte Huis weer binnen, om vervolgens de schuld te geven aan Osama Bin Laden Aannemersbedrijf zodat Amerikaanse bouwbedrijven konden expanderen naar de Arabische markten. Zo is het, en niet anders.

Reaguursels

Inloggen

@ fanta,
Ik las ergens dat Larry Silverstein de winst die hij heeft gemaakt op 11 september heeft geïnvesteerd in het laesen van de Sears Towers in Chicago. Dat wordt daar dus opletten geblazen!

inanna | 01-08-06 | 14:21

het feit dat er na een officieel onderzoek nog zoveel ruimte is om tot complottheorieen te komen geeft te denken. ik vind t in ieder geval vreemd dat een brand in een cellencomplex in nederland schijnbaar uitvoeriger onderzocht wordt dan de "trigger" tot het binnenvallen van afghanistan en irak (tot nu toe). en ik zou ook nergens meer in amerika in een wolkenkrabber durven gaan. als er ergens een prullemand in de hens vliegt kan het gebouw immers instorten. maar dat schijnt dan weer afhankelijk van de eigenaar te zijn.

fanta | 01-08-06 | 01:11

Quote op Trouw:

"Wat opvalt is dat de 'anti-complottisten' met zo weinig argumenten komen die de officiële verklaring ondersteunen, of de 'complot'-argumenten op feiten tegenspreken. Zolang ik geen beter verhaal hoor dan 'Linkse kerk', 'zonde van het geld', 'ik heb de vliegtuigen zelf (op tv) gezien', 'psychisch niet helemaal goed', 'moslim-steuners' denk ik dat het juist goed is dat de Delftse studenten een studie doen naar de wetenschappelijke (on)mogelijkheden van de officiële en alternatieve verklaringen rondom de aanslagen. Kunnen op iets meer gefundeerde basis een discussie voeren. Vragen als 'hoeveel energie is nodig om een wolkenkrabber in te laten storten, en kon dat geleverd worden door een vliegtuig?' lijken me relevant, en wel degelijk op wetenschappelijke wijze (in NL) te beantwoorden. Hen van snoepreisjes betichten is wel een erg goedkope afleidingstruc. Wie is er bang voor een objectieve studie? De daders lijkt me.
Rik R, Enschede, (31-07-2006, 16:51:49 uur) "

En gelijk moest ik aan het commentaar hierboven mij denken.

Kyokushinkai | 31-07-06 | 23:30

filter 31-07-06 @ 22:37 Ontzettend eens: Links moet zn bek houwen met zn maoistische kutpropaganda. However: 'met een item dat al jaren geleden weerlegd is.' Wat een gelul! Er is helemaal niks aan dat item weerlegd. Inanna heeft volledig gelijk. Het officiele verhaal is een volstrekt onbewezen complottheorie. Hoogst onwaarschijnlijke complottheorie ook.

LibertasSimplex | 31-07-06 | 22:47

Uit de link naar Trouw:
.

"Middelkoop schrijft over de alternatieve theorieën. Het Vara-programma ’Zembla’ werkt aan een uitzending."
!!!
.

Ik zag op Jan Marijnissen's weblog dat hij ook al aandacht aan dit fenomeen besteedt.
.

Volgens mij krijgt 'Links' het een beetje benauwd met de verkiezingen in het zicht.
.
Ze weten van gekkigheid niets anders meer te verzinnen dan Amerika zwart maken - EN de moslims beschermen - met een item dat al jaren geleden weerlegd is.
.
*gaap*
Is dat het beste wat jullie kunnen doen, PvdA, SP & GroenLinks? [oftewel VARA TV]
Dan vrees ik het ergste.......

filter | 31-07-06 | 22:37

Internet bestaat niet, het is een hoax. En jullie reaguurders bestaan al helemaal niet. Dus waar heb ik het nog over?

de Conciërge | 31-07-06 | 18:11

Pritt, wat een lutser ben je.

rennie b | 31-07-06 | 17:20

@ Big Gay Allah:
Je schrijft: "Ik sta overal voor open, maar 'extraordinary claims require extraordinary evidence' Dus als je wil beweren dat het allemaal een groot complot is, moet je met vrijwel onweerlegbaar bewijs komen. "

Volgens de regering van de VS was het een complot van 19 suïcidale moslims, die wat vlieglessen hadden genomen. Daarna zijn ze zonder tickets, maar met plasic hobby-mesjes, aan boord van die Boeings gestapt. Ze hebben enige uren zonder transponders door het luchtruim van de VS gebanjerd, maar de NORAD had het te druk met oefeningen waarin zogenaamd ook vliegtuigen werden gekaapt. Daarom liet de NORAD de standaardprocedure voor wat hij was en steeg zelfs niet op. Zonder de hulp van Ground Control, maar met hulp van Allah, hebben die kapers hun doelen gevonden. Dat er zowel bij het Pentagon als in Shanksville geen vliegtuigwrak van een Boeing te zien is, dat komt omdat die vliegtuigen bij de inslag zijn verdampt.

Het "vrijwel onweerlegbaar bewijs" voor deze complottheorie is, dat het paspoort van een van de kapers onbeschadigd werd teruggevonden in de puinhopen van het WTC. Maar de films van bewakingscamera's vlak buiten het Pentagon, die de inslag van de Boeing moeten hebben gefilmd, zijn binnen een kwartier na de inslag door de FBI in beslag genomen. Die zie je nooit meer terug!

Kortom: Sinterklaas was óók een snijboon.

inanna | 31-07-06 | 17:09

Het rapport van de commissie Versteeg is nog steeds niet openbaar, in het lands belang. Waarom komt mij dit zo bekend voor?

q18 | 31-07-06 | 15:24

He Crypt.. lachen :D Die had ik ook al eens voorbij zien komen toen ik heel toevallig zo'n uitzending (uiterst per ongeluk natuurlijk) getaped had.

Saboteerik | 31-07-06 | 15:02

Hmm.. mooie post hierboven.. volgende keer effe kijken of ik er nog wat meer fouten in kan plempen

Persoonlijk denk ik dat er vast wat waarheid is in beide theorieen. Ik denk niet dat het voor de US government volledig als een verrassing kwam en dat het alleen de hijeackers waren die erachter zat, maar ik denk ook niet dat het een compleet door US government gestagede show is. Er zit gewoon een geurtje aan het hele verhaal.

.. een soort van muppet-geurtje :P

Saboteerik | 31-07-06 | 14:40

Samenvatten?

die lange post is mijn vraagtekens bij "Screw Loose Change" (de documentaire die "Loose Change" probeerd te weerleggen).

Loos change is op zijn beurt weer een docu over dat 9/11 gestaged was.

Persoonlijk is er vast wat waarheid in beide theorieen. Ik denk niet dat het volledig een staged show was en ik denk ook niet dat het volledig gepland was door de USA government.

Eigenlijk denk ik dat ik gewoon een goeie show van de muppets zit te kijken door mijn twee oogjes :P

Saboteerik | 31-07-06 | 14:34

En geenstijl is in handen van de CIA

proats | 31-07-06 | 14:26

Saboteerik 31-07-06 @ 14:07

Waar heb je het over joh? Doe es samenvatten

LibertasSimplex | 31-07-06 | 14:20

owja.. haha.. en Pen en Teller die gaan lullen over wat waar is en wat niet? En vertellen dat Oswald wel JFK killde?

Whahahahah!

... ehm.. Pen en Teller zijn toch goochelaars?

ok, ok, ok, .. doe mij een docu waarin Hans Kazan over de moord op Pim Fortuyn en de relatie met de Joint Strike Fighter gaat babbelen, please.

Saboteerik | 31-07-06 | 14:07

Dat een TU dit doet.. Ga verdoemme lekker een vliegtuigmotor ontwikkelen!!!Wil de laatste landverrader het licht SVP uitdoen. Ik ga kijken in welke prachtige staat (Florida, Cali, Arizona??) Ik mijn kinderen wil laten opgroeien.. Niet hier!!

Vladimir | 31-07-06 | 14:06

Even vooraf: Ik heb Loose Change 1 of 2 nog niet eerder gezien. Boeide me eigenlijk niet zo. Verder boeit het me ook geen ene reet wie of wat het nou eigenlijk gedaan heeft, er zijn levens bij verloren. Dat is erg genoeg.

Maar dacht dat dit wel een mooie kans was om beide kanten voor en tegen effe tegelijkertijd te bekijken, dus ik heb video.google.nl/videoplay?docid=150602... deze docu effe een beetje geanalyseerd. En ik kom toch echt een paar grote fouten tegen in de weerlegging van de hoax.

Hahaha.. echt mooi hoe in die "Screw Loose change" documentaire op 03.13m, dat stukje van "1999, Norad begins conducting excercises in which hijacked airliners are flown into the World Trade Center and the Pentagon" ook totaal niet tegengesproken wordt :D

4.02m Wederom: Simulatie van het crashen van een boeing 757 in het pentagon (24 oktober 2000), niet tegengesproken.

6.56m : ??? Het feit dat er op 9/11 een oefening van Norad is die exact gelijk is aan de echte aanslag wordt tegengesproken door te zeggen dat voor 9/11 er alleen maar oefeningen waren die waren gericht op aanvallen van buiten de USA ??? Goh.. mooi weerlegd! :S

9.10m: Deze undertext is echt niet meer wetenschappelijk weerleggen, maar puur het inspelen op emoties van de kijker. "Oooh! ze respecteren onze doden niet, omdat ze een journalist laten praten over het partijdig rapporteren over deze ramp!!"... ehm... uhuh. Ja. Goed punt ook!

Non-minute related: Ik neem toch aan dat Loose Change 1 ook een eind heeft en niet zomaar stopt? Waarom switchen ze ineens naar het weerleggen van Loose Change (second edition)?

13.46m Mooie weerlegging voor de Hardstylers (en ja, ik was ook op Defqon 1 :P): "De muziek is kut"

13.52 / 13.57 : Emotie, niet wetenschappelijke weerlegging.

14.07m : De weerlegging is hier dat je je moet inschrijven voor websites om de waarheid over 9/11 te horen en dat het gewoon commercieel is, omdat je t-shirts kan kopen. Bullshit. Genoeg sites te vinden zonder inschrijving en zonder t-shirts te koop die toch verhalen over een 9/11 hoax. Ik denk toch echt dat er meer verdiend is aan 9/11 memorabilia dan aan 9/11 hoax memorabilia.

14.12m Ze zeggen hier dat als Hunter S. Thompson deze mensen kende dat hij had moeten waarschuwen om de ramp te voorkomen. Hunter zegt echter niet dat hij de terroristen kende, maar dat hij genoeg tijd met mensen binnen het witte huis heeft doorgebracht om te weten hoe die mensen te werk gaan qua coverups. Dus wat nou voorkomen? Hij wist niets over 9/11. Eerder in de documentaire zeggen ze nog dat het irrelevant is dat Hunter aan het woord komt omdat hij het niet over 9/11 heeft. Dat klopt ongetwijfeld. Het klinkt alsof Hunter in het algemeen over de regering praat. Waarom dan hier als weerleggin beweren dat Hunter aan de bel had moeten trekken over terroristen van 9/11 waar hij het dus duidelijk niet over heeft? Stay consistent!

15.45m De weerlegging is hier dat het succesvol maken van een 330 graden bocht op 530mph een bewijs van slecht vliegen is? En dat terwijl hij toch het Pentagon invliegt? Wat? Was het eigenlijk z'n bedoeling om netjes in het bos te landen ofzo? Meer uitleg graag.

18.22m Die piloot kon dus niet goed landen? Toch knap dattie hem dan in het pentagon mikt, via een bocht van 330 graden.

18.37m Weerlegging zegt dat volgens alle mensen in de control room het vliegen van de vlucht die in het pentagon crashte leek op het manouvreren van een militair vliegtuig... ?? Die piloot was toch slecht volgens de weerlegging? Dus militaire vliegtuigen hebben over het algemeen slechte piloten aan boord? Vaag..

22.12m Het feit dat Boeing geen informatie geeft over het materiaal waaruit de 757 wordt opgebouwd, naar aanleiding van 9/11 wordt ook niet weerlegd. Nu kan ik me persoonlijk gelukkig nog voorstellen dat dit gedaan wordt om andersoortige terroristische aanvallen te voorkomen. :P

23.22m Ze proberen hier de source van het verhaal te demoniseren in plaats van het verhaal van de source. Het artikel waar ze op wijzen gaat over totaal iets anders. Irrelevante weerlegging dus. Het feit dat de telegraaf publiceerd over een puma op de veluwe zegt toch ook niet dat de verhalen over Hirsi Ali bullshit zijn?

27.33m Weerlegging is dat het een tent is... mooi vage tent. En zo'n zware tent die je met 40 man moet dragen? Beetje far-fetched. Verder kun je een tent toch inpakken?

Verder zitten er in Loose Change ook echt te veel niet 9/11 related dingen (zoals de weerlegging ook mooi aangeeft) en worden er door de critici toch succesvol best nog wat dingen weerlegd. Lijkt me ook bijvoorbeeld best stug om er maar zo vanuit te gaan dat het hele vliegtuig dat het pentagon is ingevlogen een militair vliegtuig was. Het hele drones verhaal aan het begin van Loose Change is ook gebaseerd op twee identieke vliegtuigen die verwisseld worden (ik ken dat verhaal toevallig van een andere source). Dus dikke fout van Loose Change om dan nu te gaan beweren dat het geen charter was maar een military plane.

Niet dat ik nou zo'n onwijze conspiracy aanhanger ben.. maar dingen direct op voorhand afwijzen is ook echt ignorant, he GS! :D

Enne.. verder zijn jullie allemaal slechts figuranten in mijn leven. Jullie bestaan alleen bij de gratie van mijn hersenspinsels. Cuz I am the chosen one! MOEHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Saboteerik | 31-07-06 | 13:57

ff los van linkse anti-amerika heaumeaux en onduidelijke filmpjes, ik weet zelf nog heel goed op 9/11 van het bericht, live op CNN van nog een vliegtuig dat gekaapt zou zijn, en op het Witte Huis af vloog. Om vervolgens CNN, ook live, net te zien doen alsof het vliegtuig en het bericht er nooit waren geweest. Ze zijn er nooit meer echt op teruggekomen. Ik ben daarna, zo af en toe, blijven zoeken naar die gebeurtenis, en ben zeker dat het niet om dat neergestorte ding op die akker ging, en ook niet om het -ahumba kuche kuche- vliegtuig in het Pentagon. Je kan lullen wat je wil, maar als je kritisch zoekt, klopt van het hele officiele verhaal niets. Complot of niet, dat doet er niet toe. Er is niet gebeurd wat men zegt dat er is gebeurd. (punt)

LibertasSimplex | 31-07-06 | 13:52

je moet wel een neanderthaler zijn om waarde te hechten aan de officiele versie. wie heeft er tenslotte het meeste baat gehad bij deze aanslag?

bakkerbruin | 31-07-06 | 13:39

er is oneindig meer archief materiaal dat het tegendeel bewijst op het net dan de officiele beelden en weet ik niet wat .. die gewoon niet worden vrijgegeven

als het klopt wat ik in filmpes tegenkom, dat meerdere camera's de boeing moeten hebben vastgelegd.. waarom geeft de VS die beelden niet vrij dan??
Alles is meegenomen en we moeten het doen met tekst en uitleg van allerlei figuren binnen defensie

Bigdaddy | 31-07-06 | 13:05

Ik sta overal voor open, maar 'extraordinary claims require extraordinary evidence'

Dus als je wil beweren dat het allemaal een groot complot is, moet je met vrijwel onweerlegbaar bewijs komen, en niet wat bij elkaar geraapte beelden, wat uit hun context gehaalde uitspraken, wat anonieme postings op internet en wat suggestief commentaar..

Iets is wat het lijkt, totdat het tegendeel bewezen is

BigGayAllah | 31-07-06 | 13:00

@BigGayAllah: Zo, ik heb ze gezien. Tnx voor de tip, want het is zeker goed om ook eens een ander geluid te horen. Naja, eens... het officiele verhaal stinkt nog steeds hoor. De torens was wel interessant, maar daar had ik ook de minste twijfels over. Ik 'weet' nog nix, maar het Pentagon gedoe blijft wat mij betreft echt stinken. Het hele contra verhaal van "Screw Loose Change" geeft absoluut onvoldoende tegengas. Weinig tot geen debris enz. Ook building 7 blijft stinken. Nogmaals dank, maar misschien moet jij ook open blijven staan voor de mogelijkheid dat... bla bla. Enfin, je snapt wat ik bedoel.

exhxv666 | 31-07-06 | 12:53

Hoe complex 9/11 ook is geweest om te onderzoeken, hoef je eigenlijk alleen te bekijken wie er baat bij heeft gehad. Dat politici niet in staat zouden zijn om zoiets te flikken is naiëf en achterhaald door de geschiedenis.

Hitler brandde het gebouw van de Rijksdag af en gaf de schuld aan zijn politieke tegenstanders.

Er is trouwens nog een directe link tussen Bush en Hitler. De grootvader van Sjors, (Herbert Walker Bush) was Wallstreet bankier en regelde de zaakjes voor Hitler en andere nazi's, totdat zijn praktijken werden opgedoekt.

Ik zeg het nogmaals: politici zijn schuim van het ergste soort en knipperen niet met hun ogen als er flink wat dooien moeten vallen als dit ze goed uitkomt. De Amerikaanse economie draait voor een groot deel op drugshandel. Nadat de Taliban werden verdreven, is de opiumproductie, onder toezicht van de CIA, zelfs nog hoger dan ooit daarvoor. Grote bedrijven wassen drugsgeld wit, Wallstreet ook weer blij en iedereen verdient eraan. Dat er legio Amerikanen de pijp uit gaan door drugs is bijzaak.

Colossi | 31-07-06 | 12:51

@rodka 31-07-06 @ 11:32: zeker nog nooit in Enschede geweest? En het Binnenhof is zeker ook niet in Den Haag?

sammy de moraalridde | 31-07-06 | 12:43

@Morrizz 31-07-06 @ 11:54
Juist.

Kenny013 | 31-07-06 | 12:43

Ik heb er in ieder geval het volste vertrouwen in dat een paar Delftse studentjes in twee weken tijd de onderste steen boven zullen krijgen in deze uiterst complexe zaak!

Confucius | 31-07-06 | 12:40

Hoor-en-Dol 31-07-06 @ 12:10

"naar de niet te ontkennen feiten,"

want het staat op een videoband? Of op youtube? Onzin natuurlijk. Net zo goed feiten als de officiele versie of de afghaanse versie of de versie voor sesamstraatpubliek. Niet dus.

Tuurlijk, je moet zelf nadenken en vraagtekens, met name over het al dan niet hebben van aanwijzingen voor 9/11, moet je zetten. Maar een uitspraak als hierboven is natuurlijk heel dom, juist als je beweert dat je zelf na moet denken.

Maaier | 31-07-06 | 12:14

"het officiële verhaal kan domweg niet kloppen"

Waarom niet? Het is niet de eerste keer dat hakbars een kaping en/of aanslag plegen.

BigGayAllah | 31-07-06 | 12:13

@Hoor-en-Dol 31-07-06 @ 12:10
en stel altijd de vraag: WIE HEEFT HIER HET MEESTE BAAT BIJ ???

... eh Bill Gates; het hele internet staat er immers vol mee

pala pala | 31-07-06 | 12:12

@biggay
ik heb die hele screw loose change gezien en er wordt de ene na de andere aperte leugen in verteld... sorry geen overtuigende weerlegging

ik had het over gebouw 7.
Ga de filmpjes maar nakijken, de Twintowers stortten binnen 10 seconden in... das 110 verdiepingen in 10 seconden
reken vervolgens uit hoe lang het duurt voordat iets wat je van het dak af gooit beneden is....

dan heb ik het nog niet eens over de puffs of smoke die uit ramen onder het instortingsgebied komen of puin wat tientallen meters opzij geblazne (?!) wordt. Er zijn foto's van hele stalen balken die in gebouwen ertegenover steken...

inferno | 31-07-06 | 12:12

fortuynlijk 31-07-06 @ 09:27
zo'n nickname, en het dan hebben over de ' hoge heren' ..... pauper.

piet0r | 31-07-06 | 12:12

gemakkelijk belachelijk te maken, maar feiten liegen niet.
vergeet alle idiote complot theorien en kijk naar de niet te ontkennen feiten, denk vervolgens zelf na.
één ding staat als een paal boven water: het officiële verhaal kan domweg niet kloppen.
en stel altijd de vraag: WIE HEEFT HIER HET MEESTE BAAT BIJ ???

Hoor-en-Dol | 31-07-06 | 12:10

Colossi 31-07-06 @ 12:00

ja ik snap het. Da's toch duidelijk. Ik ga wer even verder met complotje smeden,. ok?

Maaier | 31-07-06 | 12:04

@BigGayAllah: part 1 gezien. Sommige dingen zijn interessant, andere 'feiten' die Loose Change moeten ontkrachten zijn minimaal net zo suggestief of 'niet aan de orde' als het origineel van Loose Change.

Ik heb nergens gezegd dat Loose CHange de waarheid verteld. Ik zeg slechts dat de verzameling van docu's op www.question911.com wat mij betreft wel degelijk aangeeft dat een hoop zaken stinken en in ELK geval erg dubieus zijn.

Nogmaals, iedereen moet zelf oordelen. Ik kijk nu naar Screw Loose Change part 2, want ik ben nieuwsgierig genoeg.

exhxv666 | 31-07-06 | 12:01

@Bigdaddy. Tonkin Gulf is een aardig voorbeeld van US regering die iets in werking zet om een excuus uit te lokken om aktie te kunnen ondernemen

de Botte Bijl | 31-07-06 | 12:01

Maaier 31-07-06 @ 11:57:
Zolang JIJ maar snapt wat er mee bedoelt wordt is het al goed, oké?

Colossi | 31-07-06 | 12:00

@Morrizz 31-07-06 @ 11:54
Verrek ja dat is waar.
Inderdaad lekker bier.
Ik ga weer wat nuttigs doen.
De kabelmaatschappij maar eens bellen.
Ik betaal voor geen beeld.
Ik kom er net achter dat we hier hoaxkabel hebben liggen.
Je kunt nergens meer op bouwen in dit land.

De Intrigant | 31-07-06 | 11:59

Colossi 31-07-06 @ 11:32

Een barrel is in Nederland volgens mij een oude auto of fiets. Je bedoelt denk ik 'vat'?

Maaier | 31-07-06 | 11:57

mss is het onderzoek van thierry meyssan interessant

er zijn meerdere gevallen bekend in de geschiedenis van de VS dat de CIA bereid zou zijn geweesst een aanslag in scene te zetten. Cuba is een goed voorbeeld.

Ik weet t niet eerlijk gezegd maar de feiten van Meyssan doen een hoop stof opwaaien. Het is van de VS kant allemaal heel snel de doofpot ingegaan en het enige wat voortvloeide waren zaken als de PATRIOT act, oorlogen en verhogingen van vele defensiebudgetten..

Bigdaddy | 31-07-06 | 11:56

Het 11de gebod bestaat al: heel lekker bier

Morrizz | 31-07-06 | 11:54

@pala pala 31-07-06 @ 11:45
Ja ok zo kan je er wel meer verzinnen.
Elfde gebod toegevoegd :
"Gij zult geen moslims bashen".

De Intrigant | 31-07-06 | 11:53

Op national geographic was er laatst een interessante docu over de voorbereidingen van 911. Zo werd onze libanese vriend Ziad Samir Jarrah op 9 september nog beboet voor te snel rijden. Verder was er een interessant verhaal over een pakistaanse jongen die net naar de VS was gekomen. In zijn klas keek hij naar de twin towers. De lerares vroeg waarnaar hij keek. Hij wees naar de twee torens en vertelde dat deze de volgende week er niet meer zouden staan. Deze conversatie is later bevestigd door de FBI.

controle | 31-07-06 | 11:42

Moslims of niet ze hadden gevoel voor humor
Hulpdiensten en 911.

De Intrigant | 31-07-06 | 11:34

Zonnekoning 31-07-06 @ 10:54
De behoefte aan olie is exponentieel gegroeid en met China's enorme energiebehoefte gaat dit in een angstaanjagend tempo omhoog. Die schaarste is niet fictief en ook niet volledig kunstmatig gecreeërd.

Grote, veelbelovende olievoorraden zoals in de Kaspische zee, blijken heel erg tegen te vallen. BP heeft er in 2002 geboord en een voorraad van 200 miljard barrels vastgesteld.
Op dit moment is de olieconsumptie ca. 75 miljoen barrels per dag, in 2020 is dit (conservatieve schatting) ca. 120 miljoen per dag.

Het probleem is niet eens de beschikbaarheid van alternatieven, maar het gebrek aan investeringen in de benodigde infrastructuur.

Amerika's dominantie zal snel verbleken. China's handelsoverschot met de VS is 100 miljard dollar. Ze kunnen dus alle verhandelbare grondstoffen in Amerika opkopen, inclusief olie, graan, etc. Het is een markt en de VS ziet graag klanten komen, al of niet ten koste van haar eigen burgers.

Colossi | 31-07-06 | 11:32

De Grolsch fabriek staat niet in enschede stelletje lutsers.

rodka | 31-07-06 | 11:32

@pala pala
- politiek
- fbi & cia
- de media
- hulpverleners (brandweer, medisch personeel, slachtofferhulp)
- getuigen
- slachtoffers
.....
vergeet ik nog iemand?

BigGayAllah | 31-07-06 | 11:30

@pala pala... niet iedereen hoeft alles te weten, wanneer er een enkeling is met de overkoepelende visie is het voldoende om weer anderen met minimale informatie handelingen te laten verrichten zonder dat ze besef hebben van het grotere geheel. Is niet zo moeilijk dus.

de Botte Bijl | 31-07-06 | 11:29

exhxv666, als je nou even alle 3 delen gaat kijken ipv alleen de intro

BigGayAllah | 31-07-06 | 11:27

hoeveel mensen zouden er wel niet bij zo'n aktie betrokken zijn;
iets dergelijks kan je nooit en te nimmer onder de pet houden

pala pala | 31-07-06 | 11:27

Dat 'weerleggen' is een lachertje BigGayAllah, sorry. Ze gaan amper op zaken in en vinden gewoon dat veel zaken nix met 9/11 te maken hebben. De makers van Loose Change willen echter duidelijke verbanden aantonen. Kun je het mee eens of oneens zijn. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen over de ontbrekende vliegtuig brokstukken bij het Pentagon, het opblazen van building 7 enz enz. :)

exhxv666 | 31-07-06 | 11:27

@viagrafalls
Objectief? Het verhaal haalt totaal irrelevante feiten aan en verbindt deze op een slimme wijze tot een geheel. Werkelijke bewijzen zijn er niet maar een hoop aannames. Denk er even over na: waarom zijn 2 aanslagen niet voldoende? Waarom nog het pentagon erbij? Waarom eerst vliegtuigen en daarna een raket in het pentagon? Lets face it: de enige met een ongekende haat tegen amerika en de bereidheid om zichzelf op te offeren zijn extremistische moslims. Of denk je dat 9/11 alleen staat? Wat dacht je van kenia (in de clinton tijd, nadat OBL de oorlog aan de VS had verklaard op amerikaanse tv). Hierna zijn er nog tig aanslagen tegen amerika uitgevoerd en gefinancierd door al-qaida. We gaan nog wat te stellen krijgen met die gasten.

controle | 31-07-06 | 11:24

Nou de studenten van de TU zullen ons wat nadere info geven. Ze doen onderzoek hierna en krijgen een beloning van 1 miljoen dollar, Niet te sjlecht, niet te sjlecht, maar blijven we dan nog vrienden van George.

Zelfs HM Beatrix is lid vd Bilderberg, in navolging van papa´s voettreden.
Maxime Verhagen en noem nog een wat van die politici en vermogenden

Petekind | 31-07-06 | 11:24

Okay, ik was het. Sjors Boes belde me persoonlijk om via deze actie alvast de volgende verkiezingen veilig te stellen. 'T was overigens een ideetje van de onvolprezen 'spindoctor' K. vd Linde

etterspetter | 31-07-06 | 11:22

@BigGayAllah: de eerste 3 zaken die ze 'onderuit' proberen te halen zijn al lachwekkend. Over het Northwood gedoe: rejected of niet, het plan was er. Dit geeft aan dat er zo gedacht kan worden binnen de regering van een land. Geen bewijs inderdaad... maar de Loose Change docu bewijst ook niet veel, ze stellen echter WEL dingen aan de orde.

Enfin, ik blijf kijken.

exhxv666 | 31-07-06 | 11:21

controle 31-07-06 @ 09:59 - Ik vond juist dat de eindconclusie van Loose Change was dat er een aantal vragen bleven. Op zich heeft de maker ervan dingen redelijk objectief weergegeven (dit in tegenstelling tot Michael Moore, die een duidelijke agenda heeft). Ik zal de 'tegen-sites' ook eens gaan bestuderen, maar blijf van mening dat een aantal van de vragen uit Loose Change gerechtvaardigd zijn.

ViagraFalls | 31-07-06 | 11:17

@Colossi 31-07-06 @ 11:06 LOL
Het beste uit de mens halen is aan jou wel besteed.

De Intrigant | 31-07-06 | 11:16

@BigGayAllah: ik ga kijken.

exhxv666 | 31-07-06 | 11:15

Colossi 31-07-06 @ 11:06
Ik hoor net dat Levereter en Amoebe klaar zijn met emmertjes water halen. Geef het adres van die fabriek even door.

Der Icebear | 31-07-06 | 11:13

never the less.... de inca's voorspellen t einde van de wereld op 28 december 2012... dus wat fuckt die olie ook. :p

de Botte Bijl | 31-07-06 | 11:13

@exhxv666
begin eens met het kijken hiernaar, daar wordt elke bewering van loose change onderuit gehaald

video.google.nl/videoplay?docid=150602...

aangezien loose change een samenraapsel is van zo'n beetje alle conspiracy-argumenten, blijft er weinig ander 'bewijs' over.

BigGayAllah | 31-07-06 | 11:11

@Kroepoeksklan
LOL
Omdat ik deze BS niet geloof ben ik een , ach laat ook maar.

Het heeft allemaal een hoog humoristisch gehalte.
Na de hype rond de da Vinci code wordt het tijd voor een volgend sprookje.

Morrizz | 31-07-06 | 11:11

Der Icebear 31-07-06 @ 11:09
Eh.... ja.

nl0raf | 31-07-06 | 11:10

Colossi, dat die olie in canada duurder was had ik al gezegd, dus dat hoef je niet te herhalen. En het is nu alleen onrendabel omdat we nog genoeg goedkope olie hebben, als die aan z'n eind komt stijgt de prijs wat, en worden andere olievelden rendabel, zo werkt de markt.

En het produceren van olie uit biomassa is ook niet bedoeld om auto's mee te laten rijden, ik reageerde hierop 'maar niet voor voedselvoorziening, medicijnen en andere toepassingen van oliederivaten.' de genoemde toepassingen zijn dus altijd nog wel mogelijk, omdat olie nooit 'op' raakt, maar gewoon te produceren is.

BigGayAllah | 31-07-06 | 11:09

De samenzweringstheorie is de enige theorie die met wiskundige zekerheid niet onjuist is. Elke weerlegging van de samenzwering is immers onderdeel van het complot en zo kan de onjuistheid nooit worden aangetoond.

Der Icebear | 31-07-06 | 11:09

BigGayAllah 31-07-06 @ 10:49
Die oliehoudende zandgronden in Canada zijn niet expoitabel, wegens een EPR van <1. Het kost heel veel energie om daar bruikbare olie aan te onttrekken.

De olie-economie is gebaseerd op 'sweet crude' a.k.a. Brent olie. Dit heeft een EPR van 10. Alle andere vormen (zuurhoudende olie e.d.) hebben een veel lagere EPR, waardoor het onrendabel is.

Enne, hoeveel houtsnippers zou je nodig hebben om auto's te laten rijden? Denk eens na man, is hout in zulke hoeveelheden aanwezig en zelfvervangend?

Deze nieuwe technologie TD (Thermal Depolymerization) kan van alles omzetten in olie. Er is zelfs al een fabriek operationeel in de VS.

Als je het lijk van een volwassen Amerikaan van 175 pond in zo'n TD fabriek gooit, wordt deze omgezet in: 7 pond gas, 7 pond aan mineralen, 123 pond water en 38 pond olie.
Als de nood hoog wordt, kunnen we altijd nog lijken in een TD pleuren. Soylent Green, anyone?

Colossi | 31-07-06 | 11:06

@BigGayAllah: Kom maar met de links naar sites waar al deze aanteigeingen worden weerlegt. Ik ben echt heel benieuwd. Ik geloof namelijk *niet* dat alles weerlegt KAN worden.

exhxv666 | 31-07-06 | 11:06

Vrij logisch dat dit soort informatie er bij het grootste deel van de reageerders niet in gaat. Tegenwoordig is namelijk 80% breezah drinkend, hardstyle luisterend en paul frank dragend. Proost.

Kroepoeksklan* | 31-07-06 | 11:05

Elvis leeft!

Nevermind | 31-07-06 | 11:03

HEMA zit achter 9/11

BigGayAllah | 31-07-06 | 11:00

Het enige complot waar ik dagelijks de bewijzen van zie is de islam die werelddominantie nastreeft.

9/11 was daar het start schot voor. Die hakbars waren niet voor niks zo blij.

Zo daar heb je je bewijs.

solidstate | 31-07-06 | 10:56

@ Colossi 31-07-06 @ 10:20

"de olie is bijna op, nog slechts 10-15 jaar, etc..." Dat soort riedeltjes hoor je al decennia. Voor het grootste deel afkomstig vanuit de olieindustrie zelf. (vraag > aanboid = 'schaarste' = hogere prijzen tegen dezelfde kosten....)

De nu (publiekelijk) bekende oliebronnen waaruit gepompt wordt, worden tot een amximum van ongeveer 50% leeggepompt. Dat is de hoeveelheid olie die er 'quick & cheap' uitgehaald kan worden. Is dit percenatge bereikt, dan stapt men over op een volgende bron. Er zijn genoeg bronnen bekend op dit kunstje nog een aantal decennia te herhalen. Daarbij worden er nog altijd grote reservoirs onder land ontdekt. Aan de zee is men pas amper begonnen vanwege diepte beperkingen. Ook hierin schreidt de techniek steeds verder voort.

Door de stijgende olieprijzen wordt het bovendien economisch aantrekkelijker (volgens de olie-industrie 'haalbaar') om van 50% naar 75% leegpompen te gaan bij bekende bronnen. Daarnaast wordt alternatieve oliewiing haalbaar, bijvoorbeeld zandgronden in Canada (potentiele capaciteit vergelijkbaar met Saudi Arabie).

Feit blijft dat aardolie zowel een basis is voor diverse producten (plastic, medicijnen, etc.) als dat het voor energieopwekking gebruikt wordt (verkeer, energiecentrales). Feit blijft ook dat de voorraden aardolie eindig zijn.

Voor elektriciteitsopwekking (kernsplitsing en in de toekomst misschien kernfusie) zijn er wel degelijk meer duurzame alternieteven. Ook vervoer via de weg zou elektrisch kunnen; vervoer via de lucht via waterstof (gecreerd middels veel elektriciteit). Als gronstof zijn er ook wel degelijk alternatieven: glas(vezel) en koolstof in opkomst.

De Amerikanen hebben dit allemaal ook wel door, alleen wedden zij heel slim op twee paarden. Ze 'eigenen' zich eerst de oliebronnen elders toe (Midden-Oosten, voormalige USSR en draaien de eigen bronnen (Alaska, Golf van Mexico, texas) niet volledig open. Anderzijds noemt Bush de VS 'Sick on oil' en is men wel degelijk bezig met (de ontwikkeling) van alternatieven. Of men van olie zal afstappen is niet de vraag. Wanneer is de vraag. Het antwoord: als het de VS economisch het beste uitkomt. Gezien de huidige voorraden in de wereld, de Amerikaanse belangen/macht (incluis de olie-industrie) wereldwijd en de technologische voorsprong van de VS denk ik eerder aan 100-150 jaar dan 10-15 jaar....

Zonnekoning | 31-07-06 | 10:54

@Xixulon Gralgrathor 31-07-06 @ 10:44:
De olie is niet op, maar als het meer energie kost om het te exploiteren, dan dat het oplevert, is de betreffende bron onrendabel en feitelijk 'droog'.

EPR voor kernenergie weet ik niet. Vrij hoog, vermoedelijk. Helaas geen volwaardige vervanger voor fossiele energie.

Steenkool heeft een EPR van 50:1, maar zou in korte tijd zoveel vervuiling opleveren, dat de planeet onbewoonbaar wordt.

Colossi | 31-07-06 | 10:54

@colossi
Ik dacht dat we het over het scenario hadden dat de olie op zou zijn. Ik zou me nergers zorgen over maken, mensen zijn inventiever dan je denkt. They'll come up with something.

controle | 31-07-06 | 10:53

Gaan we weer met dat gelul.... En wat dan nog, al was het een inside job? We hebben er toch een retegave oorlog aan overgehouden?

Kingeef1975 | 31-07-06 | 10:51

@controle 31-07-06 @ 10:38
Ik heb laatst ook iets gezien over zaad veredelen en bedrijven die gebascht worden door de overheid. Jammer.
Genetisch moet dat wel mogelijk zijn lijkt me.
Fuckje is tenslotte ook veredeld tot man.

De Intrigant | 31-07-06 | 10:51

@Colossi
Ten eerste is er nog zat olie voor de komende paar honderd jaar, we beginnen alleen door onze makkelijk toegankelijke oliebronnen heen te raken. In Canada en Siberië liggen nog gigantische hoeveelheden olie, die iets duurder omhoog te krijgen zijn.

Verder is olie ook vrij makkelijk zelf te maken, recentelijk is de Koninklijke Shell Prijs uitgereikt aan iemand die een apparaat heeft ontwikkeld om van biomassa (houtsnippers) olie te maken.

BigGayAllah | 31-07-06 | 10:49

@controle 31-07-06 @ 10:38
En jij denkt dat je met genmanipulatie een factor 500 meer olie uit koolzaad gaat krijgen?

Zelfs al zijn er alternatieve energiebronnen in overvloed, er is geen infrastructuur om er iets mee aan te vangen. Oliemaatschappijen en andere bedrijven investeren hier geen stuiver in. Ze hebben aandeelhouders die niet investeren in iets dat geen ruk oplevert binnen korte tijd.

Bush, Cheney, Gore en andere promintenten wonen in huizen die 'off the grid' kunnen. Vol met zonnepanelen en energiebesparende troep.
Zouden die misschien iets weten wat anderen niet weten?

Colossi | 31-07-06 | 10:49

@inferno
welk gebouw heb je het nou over? WTC7 stortte pas in na uren van brand. En vrije val? ik zag het puin wat eraf kwam, toch echt een stuk sneller vallen. Laat je toch niet zo makkelijk dingen wijsmaken.

BigGayAllah | 31-07-06 | 10:46

"de 9/11 hoax is een onderdeel van een Islamitisch complot om de aandacht van de politieke Islam af te leiden"
Morrizz 31-07-06 @ 10:43
Past ook goed in het rijtje.

Antira | 31-07-06 | 10:46

Colossi 31-07-06 @ 10:36
Voorzover ik weet is het *niet* zo dat olie bijna op is.
Wel is de produktie op dit moment op zijn piek, en bereiken we binnenkort het punt waarop aanbod niet meer aan vraag kan voldoen.
Verder: wat is de EPR voor kernenergie?

Xixulon Gralgrathor | 31-07-06 | 10:44

We doen er min of meer lollig over, ikzelf incluis.
Maar als we het toch over complottheorien hebben weet ik er ook nog wel een.
Het gewenste onderzoek naar de 9/11 hoax is een onderdeel van een Islamitisch complot om de aandacht van de politieke Islam af te leiden. Ook de door Iran gewenste onderzoek naar het bestaan van Nazi-vernietigingskampen is daar deel van.
Wie vraagt zich af welke krachten achter het zaaien van de twijfel over de daders van de 9/11 aanslagen zitten?

Morrizz | 31-07-06 | 10:43

@colossi
Niet als je de planten genetisch kan manipuleren om meer olie eruit te krijgen.

controle | 31-07-06 | 10:38

@DjNoDip
doe je huiswerk s wat beter, er zijn concrete plannen voor een pijpleiding door Afghanistan
9-11 was het begin van de Oorlog tegen terrorisme, wat het beginnen van de oorlog tegen Irak zeker heeft vergemakkelijkt
Olie speelt zeker een rol in het geheel

@BigGayAllah 31-07-06 @ 10:24
vertel jij ons dan eens even hoe een gebouw met 47 verdiepingen binnen 8 seconden kan instorten zonder dat er een vliegtuig in gevlogen is en hoe de WTC torens in vrijevalsnelheid kunnen instorten

Er is $1 miljoen uitgeloofd voor degene die wetenschappelijk kan staven dat 911 idd zo is gebeurd als de 911 commissie beweerd... ga ervoor jongens!

inferno | 31-07-06 | 10:37

@BigGayAllah,
dat zeg ik niet, ik sluit alleen niet uit dat er organisaties druk bezig zijn op grote schaal alles naar hun hand te zetten en dat dat al jaren en jaren aan de gang is. Alleen zal er niet 1 enkelle organisatie zijn maar meerdere die onderling ook vast tegenstrijdige agendapunten hebben. Als je denkt dat een regering de meeste macht heeft dan kom je toch echt van een koude kermis thuis, geld regeert, niet democratie.

de Botte Bijl | 31-07-06 | 10:37

@BigGayAllah 31-07-06 @ 10:23:
Als jij nou eerst eens googled op Peak Oil en daarna met een mening komt, dat schiet meer op. Het is niet mijn mening dat olie bijna op is, maar een gegeven.

De gevolgen bagatelliseren is begrijpelijk, maar niet erg slim. Er zijn GEEN alternatieve energiebronnen die olie kunnen vervangen. Voor electriciteit, verwarming en transport misschien, maar niet voor voedselvoorziening, medicijnen en andere toepassingen van oliederivaten. Zo simpel is het.

Er is ook nog zoiets als EPR (Energy to Profit Ratio) als het alternatieve enegergie betreft. Olie heeft nu een EPR van 10:1. Het kost één barrel olie aan energie om 10 barrels te exploiteren. Dit was eerst 100:1

Ethanol: EPR van 1
Methanol: EPR van 2.6

Dan zijn er nog mongeaulen die bijvoorbeeld koolzaadolie een grote rol toedichten. Je zou 3x het totale aardoppervlak moeten beplanten om alleen in de VS auto's te kunnen laten rijden.

Colossi | 31-07-06 | 10:36

@bijl, dus omdat er een clubje rijke, invloedrijke figuren bestaat, moet 9/11 een hoax zijn..

BigGayAllah | 31-07-06 | 10:33

Toch gek dat 90% van de afgevaardigden van de Sennaat in de US aangesloten zitten bij een gezelligheids gezelschap als de CFR (Counsil on Foreign Relations), welke een directe zuster organisatie is van het vage clubje Bilderbergers (welke voorheen geen benaming had en die enkel kreeg naar aanleiding van een conferentie in Nederland in het Bilderberger Hotel).

Het lijkt mij in ieder geval niet onwaarschijnlijk dat grote kapitaal krachtige multi-nationals er alles aan zullen doen om de wereld economie naar hun hand te zetten. Daarnaast hebben deze meer macht dan al de regeringen bij elkaar, meer geld en meer middellen.

de Botte Bijl | 31-07-06 | 10:32

Dat de trein zo vaak vertraging heeft, komt door de ondergrondse strijd die aan de gang is tussen FNV-bondgenoten (mantelorganisatie van de illuminati) en de VVMC (idem dito voor VN) om de macht om het spoor!

sjaakdeslinksesul | 31-07-06 | 10:26

@exhxv666, al die sites gebruiken hetzelfde rijtje argumenten, die stuk voor stuk al weerlegt zijn

BigGayAllah | 31-07-06 | 10:24

De Twin Towers zijn helemaal niet ingestort, maar zijn door David Copperfield verplaatst. Ik zag ze vorige week zelf staan toen ik in de Sahara liep. Bij de 18de bult zand rechtsaf, honderd meter doorlopen en dan recht voor je, daar staan ze.

Roberto Fransisco | 31-07-06 | 10:24

@Colossi
50 kudo`s voor Colossi, hij heeft een punt.
Wat als de olie op is?

De Intrigant | 31-07-06 | 10:23

@Colossi, je lijkt wel zo'n hippie uit de jaren 60/70, die liepen ook de hele dag stencils uit de delen over dat de aarde in circa 10 jaar ten onder zou gaan als we ons niet aansloten bij hun clubje.. het was ook altijd 10-15 jaar, want 5 jaar is te kort om iets te kunnen doen, en 20 jaar spreekt niet tot de verbeelding..

BigGayAllah | 31-07-06 | 10:23

Zo... reacties tot nu toe lekker niet gelegen. Het zal me namelijk aan m'n ballen roesten of mensen het een 'belachelijke' complot theorie vinden.

Hier, nog een bron. Oordeel zelf ipv met de meute mee te lullen. *Ja, maar jij lult ook met een meute mee!". Klopt, gedeeltelijk. Und? Check dan zelf ook beide verhalen/versies en denk ervan wat je zelf wilt, maar niet vooraf al roepen dat er geen redenen zijn om in een complot te geloven. Succes.

www.question911.com/

exhxv666 | 31-07-06 | 10:22

@ZwikZwak 31-07-06 @ 10:09:
Dat rapport is afkomstig van een denktank, onder leiding van Zbigniew Brzezinsky, een heel eng mannetje die de geopolitiek van de VS grotendeels heeft bepaald. Wat die man aan maatregelen voorstelde, wordt tot op de letter uitgevoerd.

Wie denkt dat er over 15 jaar nog iets van onze huidige levensstandaard overblijft, kan er niet meer naast zitten. Olie en aardgas zijn bijna op en niets kan dat meer veranderen. Als de hele infrastructuur en onze manier van leven hiermee samenhangt, wat denk je dan dat er zal gebeuren? Een vreedzame overgang naar een niet-technologische maatschappij?

Na alle oorlogen die uit dit simpele gegeven voortvloeien, blijft ca. 10% van de wereldbevolking over, nadat de rest door geweld en verhongering is omgekomen. Het wordt een globaal wasteland, denk aan Mad Max taferelen.

Colossi | 31-07-06 | 10:20

baksteen is het meest kankerverwekkende goedje.

Stealth Ninja Pirate | 31-07-06 | 10:19

Dat het een hoax is dat klopt.
De Amerikanen hebben hierbij de hulp gehad van de beste decorbouwers
van de wereld. Die Hezbollah toch.
En vooral die lijken die onder het puin lagen waren spectaculair.
Die kwamen uit de privéverzameling van mister president himself.

De Intrigant | 31-07-06 | 10:18

@ Karel kwakbol 31-07-06 @ 10:13
en wie zijn die "sommige" dan wel ?

pala pala | 31-07-06 | 10:18

"De trein kan lachend de concurrentie aan met de auto"

KaiserSoza | 31-07-06 | 10:18

@whappie, die is inderdaad ook leuk, alle stemmen zijn gefaked met bepaalde software... het bewijs ervoor is een vaag nieuwsartikeltje die beweert dat de techniek bestaat, toch is dat voor veel mensen genoeg bewijs..

BigGayAllah | 31-07-06 | 10:17

TeenEnKaas 31-07-06 @ 10:11

mijn vriendin in ieder geval niet.

Wist U dat dat Fortuyn en Van Gogh ook nog leven. Het was een complot van de Linkse kerk om ze "om te laten brengen", zodat rechts aan de macht komt om de buitenlanders onschadelijk te maken, waarna links de macht kan grijpen zonder last van die vervelende moslims.
\
zo, nu maar weer een nieuw complotje bedenken. Ik zal femke, Wouter, de kranten en de NOS maar weer bellen om vanavond met een biertje weer lekker te conspireren.

Maaier | 31-07-06 | 10:16

Colossi 31-07-06 @ 10:13
Ik geloof in een multiculturele samenleving? Jij niet?

gevallenverstand | 31-07-06 | 10:15

@Gripzz
ik probeer jou niet serieus te nemen want het is echt triest voor woorden dat simple zielen zoals jij zoiets kunnen roepen maaaaaar..

-in Afghanistan loopt GEEN ENKEL belangrijke pijpleiding (je verwart het waarschijnlijk met de pijp waarmee opium gerookt wordt) Iran is van plan om in de toekomst zon leiding naar India trekken maar dat zijn nog vage plannen.

-aanval van Amerika op Iraq heeft NIKS met 11 sep. te maken, amerika had zonder 11-09 ook Iraq kunnen aanvalen op basis van zijn vermeende nucliare programma.

-Wat heeft Iran en olie hiermee te maken? Iran is op geen enkele wijze in verband gebracht met de aanslagen op twin towers dus dit klopt ook niet.

de hele complottheorie is net zoiets krankzinnigs als je hele familie de keel doorsnijden om in de toekomst je energyrekening bij Eneco omlaag te krijgen.. pfffff

DjNoDip | 31-07-06 | 10:15

@Morrizz en anderen: je gelooft ook nog in Sinterklaas, Paashaas en de multiculturele samenleving zeker?

Pearl Harbour is gedocumenteerd en uitgebreid beschreven. Wat valt daar aan te interpreteren. De OSA (Official Secrets Act) geeft gevoelige documenten vrij na 50 jaar, dus over Pearl is vrij veel bekend geworden.

Uit diezelfde periode is een CIA plan opgedoken om een Amerikaans passagiersvliegtuig neer te halen en Fidel Castro de schuld in de schoenen te schuiven. Lydnon Johnson keurde het plan af, maar het geeft wel weer hoe er over mensenlevens wordt gedacht.

Colossi | 31-07-06 | 10:13

-weggejorist-

Jim Beam | 31-07-06 | 10:12

Wat beweren die complot-denkers eigenlijk?

1. VS werd aangevallen, maar deed expres niets..
2. VS huurde/trainde terroristen die de aanvallen konden uitvoeren
3. VS zette alles in scene met explosieven en militair personeel

Ik kom bovenstaande theoriën door elkaar tegen, die leipo uit Trouw lijkt bijvoorbeeld in een mengelmoesje van 1 & 2 te geloven..

BigGayAllah | 31-07-06 | 10:12

Vrouwen kunnen geen orgasme faken.

TeenEnKaas | 31-07-06 | 10:11

Het is een tijd terug ook al een keer een item geweest in 2Vandaag. Daar werden 2 vooraanstaande politici uit Engeland en Duitsland ook gevraagd naar de gebeurtenissen en zei waren toch erg kritisch omdat er op veel vragen geen antwoord is gekomen en het onderzoek wat is uitgevoerd alleen gespitst was op het voorkomen van dergelijke rampen ipv de toedracht. Ook kwam daar het Amerikaanse rapport 'Rebuilding America's defenses' naar voren. Hierin staat dat na het wegvallen van de grootmacht Rusland en het verdwijnen van de koude oorlog moet worden geïnvesteerd in basissen in het Midden Oosten en een eventueele oorlog. Maar om het Amerikaanse volk zo ver te krijgen een oorlog te steunen er een 'grote' ramp dient plaats te vinden, er zou letterlijk in het rapport staan: 'Iets als Pearl Harbor'.
Ik wil niet zeggen dat er een complot is, maar van 'zuievere koffie' is er ook geen sprake lijkt me!

ZwikZwak | 31-07-06 | 10:09

ps) De hele NL literatuur is een inside babyboomhoax waarbij de ene grauwe bejaarde zuipschuit de ander veren in de reet stopt.

gevallenverstand | 31-07-06 | 10:08

Ongelofelijk dat mensen zo absurd kunnen denken. Ik vraag me daadwerkelijk wat zij missen in hun leven. Ondertussen wordt er een klimaat gecreeerd waarin Israel en America de grote duivels zijn, de moslims eigenlijk zo ontzettend lief zijn zoals Links altijd al heeft geroepen en de Christen is niet tolerant genoeg en zometeen zijn de humanisten,atheisten e.d. het helemaal zat met de gelovigen en dan mogen de Christenen de prijs betalen... maar ach, gelukkig weet een Christen waar het naar toe gaat met de geschiedenis... toch blijft het verbazingwekkend te zien hoe vertroebeling intreedt in het realiteitsbeeld.

e.thunder | 31-07-06 | 10:07

Na lang onderzoek ben ik erachter gekomen dat Geenstijl niet bestaat

BigGayAllah | 31-07-06 | 10:07

CoJoNes 31-07-06 @ 09:15
Interessant dat je de dood van vam Traa meld. Heb me altijd afgevraagdof het toeval was dat een leider van zo'n gevoelig inderzoeksdossier in enen een autoongeluk kreeg. (De dood van de Franse clown Coluche, is een vergelijkbaar dossier.)

gevallenverstand | 31-07-06 | 10:06

"De AKO Literatuurprijs 2005 was een inside job."
.
moet zijn: de AKO Hoax 2005 was een inside Geenstijl job

Baron von Proxy | 31-07-06 | 10:05

TeenEnKaas 31-07-06 @ 10:01 Ok, dat moet te doen zijn. Maar het zou mij zeer gerust stellen als u alvast begint na te denken over deze alternatieve oplossing. Hoe eerder, hoe beter!!

Vlindertje | 31-07-06 | 10:04

@Gripzz, als 9/11 in scene ie gezet, waarom hebben ze die kapers dan uit Saudi-Arabië laten komen, en niet uit Afghanistan of Irak (waar het ze om te doen was)

BigGayAllah | 31-07-06 | 10:04

Zijn de Amerikanen nou wel of niet op de maan geland?

OoO | 31-07-06 | 10:03

Prittje, Prittje toch.
Jij bent toch juist wel van de conspiracy? Does the name Tommy ring a bell?

Blfrt | 31-07-06 | 10:02

@DjNoDip 31-07-06 @ 09:37
Jezus hoe ziek moet je zijn om zoiets achterlijks te roepen, van mij mag de hele amerikaanse regering doodvallen, daar gaat het niet om maar als ik goed heb begrepeen:
je vernietigt je eigen economische centruum + de hele economie van een land inclusief 3500 van je aller aller beste mensen, het hele land belandt daardoor en een diepe crisis (zowel economisch als maatschapelijk) en dit allemaal om een dorp in Afghanistan te mogen binnenvallen????

---------------------------------

Door Afghanistan loopt een hele belangrijke oliepijpleiding, Irak heeft veel olie en de yanken willen ook de olie van Iran. Alles heeft met olie te maken.
Een economisch dipje en een paar duizend doden wegen niet op tegen olie en economische voorspoed op de lange termijn dus....

Gripzz | 31-07-06 | 10:02

Vlindertje 31-07-06 @ 09:51
Geen paniek Vlindertje!! Wij hebben nog tijd om een alternatieve oplossingte verzinnen. Tot dan moeten wij alleen de Tros zien te vermijden!

TeenEnKaas | 31-07-06 | 10:01

Mensen die deze verhalen geloven op basis van documentaires als Loose Change 2 hebben een serieus gebrek aan kritisch denken en een overvloed aan de wens is de vader van de gedachte. Onder moslims is het geloof in deze conspiracy echt schrikbarend. Deze website moet de volgers van Loose Change overtuigen. www.ccdominoes.com/lc/LooseChangeGuide... Verder wordt Loose Change steeds aangepast om de aangetoonde leugens er uit te halen.

controle | 31-07-06 | 09:59

zo het begint eindelijk een beetje door te dringen... zal tijd worden zeg
goed stuk van de Trouw....

Het wordt tijd dat dit echt een keer goed wordt uitgezocht, al is de kans daarop helaas klein

Als mensen zich tenminste maar beseffen dat het niet zo gegaan is als Bush c.s. beweren, de 911 commissie was een farce

inferno | 31-07-06 | 09:58

@ Stijlvol stijlloos 31-07-06 @ 09:46
<br>
De expert die was aangezocht door de nerds om hen te begeleiden naar het licht noemt e.e.a. al prima facie (en dus buiten iedere redelijkheidsmarge) onzin. Zal ook wel familie zijn van Bush. En dat verholen hebben voor de nerds, zodat ze hem uitzochten. Terug naar mythlutsers jij...

private vices | 31-07-06 | 09:53

Colossi 31-07-06 @ 09:49

cool, de komende 15 jaar alleen nog maar zuipen, ik ga er toch aan!

Maaier | 31-07-06 | 09:53

Ze komen weer massaal uit de krochten van hun eigen verwrongen geestesleven. Alles aangrijpen om maar niet te geloven dat het leven bestaat uit toevalligheden en banaliteiten.
@stem des volks 31-07-06 @ 09:43
Lee Harvey Oswald die Kennedy doodgeschoten heeft? Pfft man, wat ben jij goedgelovig, wordt wakker! Het is toch algemeen bekend dat kogels uit een remington 12 kaliber bij temperaturen boven de 25 graden celsius een afwijking naar rechts krijgen van 0,3 mm op een schotsafstand van 250 meter. Nou, nou, nou...

sjaakdeslinksesul | 31-07-06 | 09:52

TeenEnKaas 31-07-06 @ 09:45 Dit kan toch niet waar zijn. :( Betekent dit dat we nu voor eeuwig met die HOAX opgescheept zijn? Er moet hier een oplossing voor zijn! Denk na, TeenEnKaas, DENK NA!!

Vlindertje | 31-07-06 | 09:51

@ Stijlvol stijlloos 31-07-06 @ 09:46
<br>
Ja, en sommige niet. Zeker als er kleine voorvalletjes zijn (vliegtuige erin, of gebouwtje ernaast dat even met een paar -miljoen- tonnetjes neerkomt) waarop het niet is gebouwd...

private vices | 31-07-06 | 09:50

@Stijlvol Stijlloos
Na dit geweldige weekend bven ik blij dat mijn huis nog staat.

Morrizz | 31-07-06 | 09:49

@fortuynlijk 31-07-06 @ 09:27:

Juist, Michael Ruppert is een toponderzoeker. Ik heb Truth and Lies of 9/11 gezien en dat heeft mijn ogen wel geopend.

Waar het om draait is Peak Oil. Het laatste beetje rendabel te exploiteren olie is inzet voor de huidige oorlogen en velen die nog zullen komen. Het hamsteren van olie en andere grondstoffen is in volle gang, want veel landen zien het einde aankomen.

Waarom horen we niks over Peak Oil? Als mensen snappen wat de gevolgen zijn, breekt wereldwijd de pleuris uit en gaan alle beurzen op hun reet.

En alle imbecielen die denken dat alternatieve energie iets gaat oplossen, slaap maar verder. We zijn van olie en gas afhankelijk voor bijvoorbeeld medicijnen, voedselvoorziening (pesticiden, kunstmest, etc.)

Het meest waarschijnlijke scenario: reductie van de wereldpopulatie met 90% binnen 15-25 jaar, voorafgegaan door (wereld)oorlogen met nucleaire wapens.

Colossi | 31-07-06 | 09:49

Nu zal Bush zich wel zorgen gaan maken. (kuch)Immers.... VARA's Zembla werkt nu ook aan een uitzending. we hebben gezien hoe ze Ayaan Herschi Cola het land uitgewerkt hebben. Toch kan dit voor ons, reaguurders, veel gein opleveren want de CIA zal nu Driehuis liquideren.... toch?
Nu even serieus, we hebben toch ook al de docu's gezien waarin zeer gedetaileerd weergegeven wordt hoe Osama en consorten in plm.2 jaar tijd het hele zaakje in touw hebben gezet. Of klopt dat nu ook allemaal niet meer? Ik zou zeggen, kom op Vara, laat Bush aftreden.
Hou toch op met die onzin! Ik heb gezegd.

gigi gorgonzola | 31-07-06 | 09:48

@private vices Sommige gebouwen blijven gewoon staan na een aardbeving, zeker die wolkenkrabbers die er op gebouwd zijn om die trillingen te weerstaan.

Stijlvol stijlloos | 31-07-06 | 09:46

Vlindertje 31-07-06 @ 09:37
Ik ben bang dat je gelijk had met je laatste post. Het is niet zo makkelijk als verwacht :-(

TeenEnKaas | 31-07-06 | 09:45

@ Colossie: Ook namens mij gefelici-dingetje.

stem des volks | 31-07-06 | 09:44

En daar is de eerste complotdenker:
Colossi!!!!!!!!!!!!
Met stip als eerste binnen en verkrijgt daarmee 10 binuspunten voor het klassement van de grootste sukkels.
Porficiat.
Roku verslagen, doordat hij even de demarage van Colossi miste.

Morrizz | 31-07-06 | 09:43

sjaakdeslinksesul 31-07-06 @ 09:40

Hoe zit Lee Harvey Oswald hierin?

stem des volks | 31-07-06 | 09:43

Oh daar gaan we weer. Steeds het zelfde liedje. En Kana is niet echt gebeurd. Het is gewoon een filmpje van een Parijse banlieu tijdens de rellen. Foei Chirac!m Oh ja, even voor Crazyfool, RooKuu en anderen. Inderdaad. Ik kreeg een telefoontje.. ;-)

Mokum Kosher | 31-07-06 | 09:42

www.hcad.nl/

Laten we hopen dat die stakkers in Uruzgan geen enge stralingsziekte oplopen in al die radioactieve stofwolken, want dan heeft Henk Kampf nog heel wat op z'n geweten.
Waar is trouwens het ggristelijke geluid in het debat ? Dat zijn toch van die rentmeesters ?

Greetje Duizendberg | 31-07-06 | 09:42

@zapper: rammstein = pussycatdolls

FonyTonie | 31-07-06 | 09:41

Kennedy, waarvan het familiekapitaal vergaard werd door de ontvoering van baby Linbergh, is vermoord door Cubaanse bannelingen die betaald werden door Jimmy Hoffa, die het geld weer had gekregen van Tesla, die had namelijk het recept vooor koudefusie verkocht aan de illuminati, die zoals algemeen bekend is de heilige graal verstopt hebben onder het WTC. Kennedy wist dit en wou het bekend maken. Via hun contacten met Bush, ook een illuminatie, is ZOG hierachter gekomen en zij zijn het die de radioactief bestuurde vliegtuigen het WTC hebben ingestuurd. Nu wil ZOG de heilige graal ruilen tegen de ark des verbonds, die ligt opgeslagen in het vaticaan. Niet geloven? Doe je ogen open en kijk verder dan je neus lang is, jullie worden geleefd, the truth is out there, op het internet!

sjaakdeslinksesul | 31-07-06 | 09:40

@Morrizz 31-07-06 @ 09:30

Nou, dat zou mij nog niets verbazen. Waarom wil ze anders zo graag naar een Amerikaanse denkTANK. Jaha. Waarom nou een TANK, waarom niet gewoon een club of instituut?

Je moet de cijfers van haar geboortedag en -jaar trouwens eens optellen bij de omtrek van haar hoofd + schoenmaat en wat denk je wat? Inderdaad: 911 - toeval? Ik denk het nietttttttttt.

stem des volks | 31-07-06 | 09:39

Er staat wel:

Hij wijst erop dat WTC-gebouw 7 het begaf hoewel het niet door een vliegtuig werd geraakt.

rico tico | 31-07-06 | 09:38

@ Stijlvol stijlloos 31-07-06 @ 09:20
<br>
Ja, hoe kan een gebouw nu instorten zonder dat je het direct aanraakt?!? Wel eens een aardbeving gezien? Of een kaartenhuisje gebouwd en lekker aan de tafel geschud (zonder het huisje aan te raken, natuurlijk)? Ga mythbusters kijken lutser.

private vices | 31-07-06 | 09:38

Met Pearl Harbour is hetzelfde gebeurd. De Japanse codes waren allang gebroken, dus ze wisten in Washington wanneer de aanval zou komen.

Pearl Harbour was nodig om het volk achter deelname aan WWII te krijgen. Met eigen politici heb je geen vijanden meer nodig.

Het formele onderzoek naar 9/11 is afgesloten. Net als de onderzoeksresultaten van de Warren commissie na de moord op JFK, zal het hierbij blijven.
Politici zijn schuim van het laagste soort. Ze offeren alles en iedereen op voor hun eigen doeleinden.

Colossi | 31-07-06 | 09:37

OT @TeenEnKaas 31-07-06 @ 09:36 Heb je nu al een passend riool gevonden voor ons groot probleem? ;)

Vlindertje | 31-07-06 | 09:37

jezus hoe ziek moet je zijn om zoiets achterlijks te roepen, van mij mag de hele amerikaanse regering doodvallen, daar gaat het niet om maar als ik goed heb begrepeen:
je vernietigt je eigen economische centruum + de hele economie van een land inclusief 3500 van je aller aller beste mensen, het hele land belandt daardoor en een diepe crisis (zowel economisch als maatschapelijk) en dit allemaal om een dorp in Afghanistan te mogen binnenvallen????

DjNoDip | 31-07-06 | 09:37

Ja, en de Islam is een vredelievende godsdienst... De Hezbollah strijders werken vrijwillig in Joodse bejaardencentrums en de president van Iran stopt met het ontwikkelen van een atoombom... YEAH RIGHT!!!

Lachende Scheerkwast | 31-07-06 | 09:37

Amerika bestaat niet

MasterR. | 31-07-06 | 09:36

Houtovens zijn helemaal niet van hout!!!!

TeenEnKaas | 31-07-06 | 09:36

.. zapper 31-07-06 @ 09:33 Nee.. zeg dat het niet waar is!! Mijn wereld vergaat! Koffie iemand?

Vlindertje | 31-07-06 | 09:36

grappig, dat mensen films aanhalen die net zo biased zijn als welke nieuwszender dan ook. En dat ze dan doen om aan te tonen dat het écht wel een complot was.

Pjeutr 31-07-06 @ 09:20

Maaier | 31-07-06 | 09:36

die chicks uit de banner zijn eigenlijk manneuh..

Juan Zaque | 31-07-06 | 09:35

Ja mensen, complotten en samenzweringen! Ik denk dat de Amerikaanse vlaggenindustrie achter 9/11 zit! En voor de harcore complotdenkers onder ons: een 'interessant' (althans lang) artikel:
www.newyorkmag.com/news/features/16464...

stem des volks | 31-07-06 | 09:34

Ik hou 't erop dat Porsche wel wat extra media-aandacht voor z'n 911-lijn kon gebruiken.

ZoekDeNuance | 31-07-06 | 09:34

En zijn jullie toch weer vergeten te vermelden wie de werkelijke breinen achter Hitler waren, nl. de Zionistische duivels die op deze manier voet aan grond probeerden te krijgen met 'Israël'! Overigens heeft Jezus zichzelf opgehangen, en Adam kreeg Eva alleen zover door haar een niet te versmaden cock(!)tail van pure rohypnol en GHB te geven...

private vices | 31-07-06 | 09:33

Emancipatie en rechten voor de vrouw zijn ook een HOAX! Vlindertje, buck dich!

..zapper | 31-07-06 | 09:33

Ach... De Waarheid.... Zong Borsato daar niet over? Het is een fascinerende hobby hoor, dit soort complottheorieen, maar je moet er niet te ver in gaan, anders word je gewoon GEK. en wat kopen we DAARVOOR? Noppes.

Comrade Enver Hoxha | 31-07-06 | 09:32

Boeiend!
-edit: doet eens on-topicen-

Vlindertje | 31-07-06 | 09:31

en joris is een pseudoniem van joost ravoo

Kniertje | 31-07-06 | 09:31

Benzine is een HOAX! Je auto doet het prima zonder, moet je alleen even de HOAX beveiliging ertussenuit slopen.

..zapper | 31-07-06 | 09:30

Zembla werkt aan een programma hierover.
Dat doet het ergste vrezen.
Straks is Hirsi alias Ali er ook bij betrokken.

Morrizz | 31-07-06 | 09:30

twee woorden / een naam: alex jones

QB (ja die.....) | 31-07-06 | 09:28

Ik ga terug met m'n houtoven pizza's dan :( Oplichters

Tom1337 | 31-07-06 | 09:28

Hee, ik mis de Joden en de Mossad.
Volgens Arabieren hadden zij het toch gedaan???
Maar ja, die geloven alles.
Zelfs de sprookjes van hun profeet de kinderverkrachter.

Morrizz | 31-07-06 | 09:28

Leest allen het boek "Crossing the Rubicon - The Decline of the American Empire at the end of the Age of Oil": www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfini...
Dan weet je genoeg! Er kloppen ZO enorm veel dingen niet rond 9/11, de hoge heren hebben er vanaf moeten weten, kan niet anders!

fortuynlijk | 31-07-06 | 09:27

Flavor Flav voorspelde het al in 1990: 911 is a joke.

Dr. Faustus | 31-07-06 | 09:27

Wisten jullie eigenlijk dat Ehud Olmert in het pak van Bush zit? En Condoleeza is Carl Lewis...

FonyTonie | 31-07-06 | 09:26

Blijkt maar weer eens dat verstand dun gezaaid is. Net als toen met dat geleuter over de maanlandingen die niet echt gebeurd zouden zijn.

Shani | 31-07-06 | 09:26

Misschien is GS wel opgericht door de AIVD als antwoord tegen al die linksche weblogs of misscihien wel door grun links, om te laten zien hoe dom rechtsche menschen wel niet zijn... we zullen het waarschijnlijk wel nooit weten...

litebyte | 31-07-06 | 09:26

www.911myths.com/

Hiermee kunnen al 90% van de theorietjes de kast in...

Hakbarrr | 31-07-06 | 09:24

Die HOAX-theorie is volgens mij een dikke vette HOAX (en JFK pleegde zeker zelfmoord...)

Il Cileno | 31-07-06 | 09:23

AIDS is verspreidt om bandeloze hongernegerts en homo's uit te roeien

Traag | 31-07-06 | 09:22

straks wordt er ook nog beweerd dat GS een onderdeel is van de telegraaf.
Of dat superman en batman niet echt bestaan, of dat Bassie wel grappig is.

Juan Zaque | 31-07-06 | 09:22

@Lemau

Aldi?! *proest*

Meneer | 31-07-06 | 09:21

Vind het wel wat overtrokken, maar op sommige punten hebben ze wel gelijk. Bijvoorbeeld dat gebouw wat ingestort is terwijl het niet geraakt was. Maar ach, gebeurt is gebeurt....

Stijlvol stijlloos | 31-07-06 | 09:20

WAT? De houtoven pizza's van de AH niet uit een houtoven? DENK EENS AAN AL DIE MENSEN DIE DACHTEN...<BR>

Gelukkig haal ik mijn houtovenpizza's bij de Aldi, en daar beloven ze me plechtig dat ze daar wél uit de houtoven komme.

Lemau | 31-07-06 | 09:19

en geenstijl is eigenlijk in handen van Reed

Meneer | 31-07-06 | 09:19

Voor diegene die hem nog niet gezien hebben:

[url]http://video.google.nl/videoplay?docid=1519312457137943386[/url]

Trek je conclusies......

Pjeutr | 31-07-06 | 09:18

Is Skinny nu ook al collumist?

kw_nl | 31-07-06 | 09:18

Albert Heijn houtoven pizza's niet echt uit een houtoven? Waar gaat de wereld heen?

Symphony No. 9 In D | 31-07-06 | 09:16

Als 911 een hoax is, dan is Maarten van Traa zeker ook niet echt verongelukt.

CoJoNes | 31-07-06 | 09:15

... en dan nu weer even serieus: hoe is het nu met de gezondheid van Sinterklaas?

Kardinaal Meier | 31-07-06 | 09:15

Pas als er ook een vliegtuig het witte huis binnen vliegt dan geloof ik het

import | 31-07-06 | 09:14

ik roep op kroongetuige; "micheal moore".....

btw ik ga ervan dat het een sublieme pr stunt was van Guliani, de toenmalige major van NY voor de verkiezingen van 2008. Wedden?

exarchos | 31-07-06 | 09:14

Ik mis de vrijmetselaren in het bovenstaande stukje...

ViagraFalls | 31-07-06 | 09:14

en de dood van jezus was een uit de hand gelopen sm-actie van hemzelf

Hon van Toof | 31-07-06 | 09:13

Bush is toch een verzinsel!?

bad to the bone | 31-07-06 | 09:12

Fahrenheit 9/11 zal als bewijs dienen.

De Intrigant | 31-07-06 | 09:11

Pim is door Ruud de Wild geveld

Traag | 31-07-06 | 09:10

zo, GS heeft het ook eindelijk door!

drijflijk | 31-07-06 | 09:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken