Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Grefo Kalifaat valt papen aan

Tempelierskruis.jpgDe zwarte kousen variant op het Islamitische kalifaat wordt steeds meer een realiteit. De mannenbroeders proberen Nederland stukje bij beetje over te nemen. De score van de week tot nu toe: de foetus-mailing van onheilsprofeet Dorenbos, de kerstening van de allerarmsten via de Voedselbank en de bidsessie tegen de homoos van Pink Christmas. Er is echter nog een groep die de weg naar grefo hegemonie verspert: de katholieken. Maar niet voor lang! De verovering van het paapse zuiden IS BEGONNEN. Zaterdag begint een evangelisch proefproject in Den Bosch en als dit aanslaat, is "het concept eenvoudig te kopiëren in andere plaatsen in Brabant en Limburg". En dat zou wel eens een mooie testcase kunnen worden voor het new and improved artikel 137C WvSR dat godsdienst-kommissar Ernesto Hirski Balenko er door probeert te drukken. Want wat als Gristenen kritiek gaan leveren op elkaar? Voor je het weet heb je dan North & South op z'n Nederlands. En dan is het duimen dat het katholieke België zich buiten het conflict wil houden. Voor je het weet stuurt Crembo zijn troepen de grens over om de onderdrukte Brabo's en Limbo's van die zotte 'Ollanders te redden. Nee, Christendom is vrede...

Reaguursels

Inloggen

Kleuterneuqers onder mekaar... dat ze mekaar maar mooi de koppen inslaan. Boejuh dus

Aktivist | 12-12-08 | 13:20

@Jenesepa 20:45
De aarde is plat
Zeker weten doe ik dat
Geen formules geen getallen
Ik heb een aambeeld op mijn globe laten vallen
(gejat van Hein de Kort, maar beter goed gejat dan slecht verzonnen)
En de bijbel, koran of thora is zo slecht verzonnen dat ik simpelweg niet KAN geloven!
De aarde scheppen in 6 dagen, jezus als bastaardkind (dan heeft die god toch overspel gepleegd!)
Dat verklaard in ieder geval waarom gggristenfundi's vaak pedo zijn of andermans vrouw neuqen.
Helaas voor alle mensen die volgens "het boekje" leven is de aarde niet geschapen maar geëvolueerd, volgens de bijbel zou de aarde zo'n 6000 jaar oud zijn, C-scans (Carbon oftewel koolstof) hebben de werkelijke leeftijd van skeletten van dino's gemeten en die blijken (via de halfwaardetijd van koolstof) dik 300 miljoen jaar oud te zijn.
Sterker nog, er leven minstens nog twee succesvolle dino's (de krokodil en de haai) die qua design beter scoren dan de mens.
De mens is uiteraard superieur maar dan wel met explosieven, een Remington .223 of een harpoen, terwijl eerder beschreven dieren in een mens tot dier gevecht ALTIJD winnen, probeer het eens met een Zambezi haai, een dier dat letterlijk alles eet (ook kentekenplaten van auto's EN mensen).
Alle ggristenfundi's raad ik aan om Darwin's the origine of species eens te lezen in plaats van dat slappe en onverteerbare gelul uit "het boek".
En verder zou ik het fantastisch vinden als ik kan bewijzen dat opperwezens niet bestaan.
Ik hoef er geen enkele prijs voor, als ik Vaticaanstad bankroet zie gaan en die rotmof (Ratzinger aka Benedictus 16) naar "die Heimat" zie terugkeren, dan is mijn missie geslaagd.
@Porello
Kom er maar in, ik ben er klaar voor!

necrosis | 12-12-08 | 05:13

Waar blijft die RSS-feed op refo topics?

Porrello | 12-12-08 | 01:11

Ik kan die reli's ook niet begrijpen. Ze zouden vol vrede moeten zitten maar niks daarvan.

Waarom nemen ze niet een voorbeeld aan ons reaguurders?
Wij zijn namelijk allemaal vredelievend, vergevingsgezind, verdraagzaam, barmhartig, geduldig, liefdevol.

nooit zul je iets slechts in onze reacties lezen. Nooit wraak, geweld, onverdraagzaamheid, hardvochtigheid.

Ik kan het niet begrijpen. Wij zijn immers het beste dat de samenleving ooit is overkomen.
Was iedereen maar zoals wij, dan hadden we een geweldige wereld.
Een utopia.
Een paradijs.
Echt een plek waar iedereen wil wonen.

relatief | 11-12-08 | 22:51

@koerbagh
Ik ben het niet altijd met Bodar eens, maar als hij iets zegt, is het wel doordacht.

websenior | 11-12-08 | 21:36

Jenesepa
Onzin, wat zijn uw bronnen en om welke wetenschappers gaat het die naast religeus tot hun wetenschap zijn gekomen.

da salvo | 11-12-08 | 21:07

Homer J. Simpson | 11-12-08 | 20:01

De grootse wetenschappers en filosofen waren gelovig... joden en christenen...

Oproep aan atheistenfundi's; haal je eigen fundamenten nou niet onderuit.

Jenesepa | 11-12-08 | 20:45

Gelovigen zijn per definitie ontoerekeningsvatbaar, ik bedoel maar: Geloven in een opperwezen????? Zou het kunnen dat geloof voor een deel bestaat uit de wetenschap dat dit niet erg waarschijnlijk is + de lafheid om hier de onvermijdelijke conclusie uit te trekken? Zou het gebrek aan daadkracht van deze memsen wel verklaren...

Gelovigen, doe eens gek en handel eens uit KUNDE

Homer J. Simpson | 11-12-08 | 20:01

Het probleem dat je bij elke groepering, religieus of niet, hebt: fanatisme.

Envoorjehetweet | 11-12-08 | 19:29

In welke tijd leef ik 1500 ofzau, rot op met die kerkbende.
Laat me mijn gang gaan en vermoei me niet met dat (zucht) gezeur.
Begin een kruistocht naar iran ofzoiets, of een doe en schiet vakantie in irak.

bunbun | 11-12-08 | 18:39

Ik vind die beelden onder dat 'vrede' linkje nogal tam overkomen in vergelijking met -ik noem maar wat- 9-11...

Bert M. | 11-12-08 | 18:21

Die van boven de rivieren hebben zelfs met geweld geprobeerd het katholieke zuiden te kerstenen. Is niet gelukt. Zal ook nu niet lukken. We zijn hier katholiek, omdat het katholieke geloof rulez. Als je iets verkeerds doet, biecht je gewoon een keer en kom je toch in de hemel. Het is een kwestie van mentaliteit. Daarom hebben wij hier ook carnaval. Dus, hou je chagrijn maar lekker in Noord-Nederland. Dan houden wij het hier wel gezellig.

Het CDA | 11-12-08 | 18:00

necrosis | 11-12-08 | 17:09
Tnx. Nice.

Jaap de Paap | 11-12-08 | 17:49

-weggejorist-

Ongelikte Beer | 11-12-08 | 17:38

-weggejorist-

Ongelikte Beer | 11-12-08 | 17:37

Beeldenstrom anno 2008.
Gaat lekker warm worden deze zomer.
Maar enfin, laat ze elkaar maar lekker afmaken.

en teruggerot | 11-12-08 | 17:31

@Jaap de Paap 12:32
Wat een mooi stukje proza, en ik kan ook niet wachten tot een gggristenfundi zo'n plastic feutis bij mij wil aanbieden.
Plm. 3 meter stalen ketting, een honkbalknuppel en mijn anti religie onderbuikgevoelens staan al te wachten achter de voordeur!
Leve het vrije woord, leve GS en een award (maakt niet uit wat) voor Jaap!

necrosis | 11-12-08 | 17:09

Kunnen ze gewoon niet in een hoekje gaan zit bidden tot hun ontzichtebare vriendje oke thx en nu opzoute!

Annaal_Ridder | 11-12-08 | 16:39

Grefo = aanduiding voor Gereformeerd (vrijgemaakt). Refo = aanduiding voor Reformatischen.
Die worden hier wel vaker door elkaar gehaald. Niet dat het boeit...

Overigens:
GS lijkt met een kruistocht bezig tegen iedereen die nog overtuigingen over heeft en wil uitdragen. Of je nu links, christen of anderszins geëngageerd bent...

Wie zelf geen overtuigingen heeft, heeft dit als enige optie over, denk ik... Jammer.

blessedpersistence | 11-12-08 | 16:38

Ongelikte Beer is raar en vreemd, waarschijnlijk ook een goed gelovige

dennisdemennis | 11-12-08 | 15:42

wat is er mis met een daggie jeauden bashen ? , die christenen is geen lol aan

st0mpie | 11-12-08 | 12:44

Het komt... het komt... Zoekmachine Chabad en heb plezier.

P.C.M. Baas1309 | 11-12-08 | 15:35

Gristenhonden menstrueren niet elke maand. ze zijn gewoon 2 keer per jaar loops. en dat 2 weken lang

pesego | 11-12-08 | 15:27

-weggejorist-

Ongelikte Beer | 11-12-08 | 15:12

-weggejorist-

happiness | 11-12-08 | 15:01

@Jaap de Paap | 11-12-08 | 14:47
Maar de goede paap zou zijn wierookslinger aan mijn kinderhand hebben toevertrouwd en na een pposje de hostie rechtsreeks in de kindermond hebben gedeponeerd.

@websenior | 11-12-08 | 14:48
Ja, dat begreep ik toen hij ruw mijn hand omdraaide. Die katholieken met hun voodoorituelen...

J.N. de Kabelpen | 11-12-08 | 14:54

@J.N. de Kabelpen
Natuurlijk, je moet je handjes ook openhouden zodat hij de hostie er op kan doen.

websenior | 11-12-08 | 14:48

J.N. de Kabelpen | 11-12-08 | 14:45
Vind ik geen suf verhaal: eerlijke belevenissen zijn altijd boeiend, mijns inziens.
Dat was dan een heel foute paap (die zijn er volop helaas). Een goeie had u even meegetroond na de mis en onder het genot van een opgestroopt kazuifel de beginselen van het hostiesabbelen bijgebracht ;)

*nu echt boodschappen doen gaat*

Jaap de Paap | 11-12-08 | 14:47

@Jaap de Paap 14:43

Vergeet de zure Rooms niet. Geeft vaak net dat prikkelende smaak accentje...

widtvoet ® | 11-12-08 | 14:47

@Jaap de Paap
Suf verhaal, maar als klein kind 'ns in een paapse kerk geweest in het kader van een gezellige begrafenis. Als niet-ketteliek begreep ik niets van hosties, 'k hield ze voor stickertjes. Toen het m'n beurt was om zo'n rondje te halen, gaf ik de priester mijn vuist: hij moest die sticker op de bovenkant mijn hand plakken. En ik bleef aandringen. Die kutkatholiek raakte me toch een partij geïrriteerd...

J.N. de Kabelpen | 11-12-08 | 14:45

Ik vind het wel aandoenlijke folklore dat anti-paaps gedoe. Een traditie die je in ere moet houden. Andries Knevel staat tegenwoordig te juichen als hij Antoine Bodar mag interviewen en het Reformatorisch Dagblad heeft soms zelfs lovende woorden voor de paus. Waar gaat dit land naar toe ?

websenior | 11-12-08 | 14:43

Dreams Of Leaving | 11-12-08 | 14:37
Jazeker!

*ingrediënten halen gaat*

Jaap de Paap | 11-12-08 | 14:43

Jaap,
moet je het dorp er aan de haren bijhalen of is er wel animo voor?

Dreams Of Leaving | 11-12-08 | 14:37

J.N. de Kabelpen | 11-12-08 | 14:35
U snapt het. Al knabbelend van het heilig lichaam komen wij nader tot elkaar. Dat is dan ook de functie van de cirkelvorm uiteraard.

Jaap de Paap | 11-12-08 | 14:36

@Jaap de Paap | 11-12-08 | 14:32
En dan heul 't durp tegelijk aan die gigahostie?

J.N. de Kabelpen | 11-12-08 | 14:35

Teneinde een perfect ronde dorpshostie te verkrijgen, steken de dorpsen alhier de eerder volgens widtvoets werkwijze verkregen substantie uit met een ontdakte graansilo, opdat geen der hongerigen het ook maar een moment aan het lichaam gristus mag ontbreken.

Jaap de Paap | 11-12-08 | 14:32

@J.N. de Kabelpen 14:19

Dank voor de tip maar wij hanteren daartoe thuis altijd de wasteil.

widtvoet ® | 11-12-08 | 14:29

@widtvoet ® | 11-12-08 | 14:13
Aha, ouwel-plus dus. Tip: je kunt een borrelglaasje gebruiken om mooie ronde vormen te verkrijgen.

J.N. de Kabelpen | 11-12-08 | 14:19

vroeger zette je mensen die het juiste geloof niet aanhingen gewoon op de brandstapel en stookte ze op. Dan lieten ze het verder wel. Maar ja, met alle CO2 wetgeving en het Kyoto verdrag is dat tegenwoordig niet meer te realiseren en echte gristenen balen daar zwaar van.

jan-lul-de-behanger | 11-12-08 | 14:16

Verder waren de Spanjaarden in retroperspektief zo gek nog niet met hun brandstapels voor ketterse gereformeerden en protestanten.

Bigi Bana Boy | 11-12-08 | 14:14

@J.N. de Kabelpen 14:04

Widte vloed vangen wij hier thuis altijd af. Wat verse tuinkruiden en een druppeltje tabasko erdoorheen en je hebt een prima dipsausje voor bij je hosties...

widtvoet ® | 11-12-08 | 14:13

Voor persoonlijke zaligmaking zoek in wel een Thaise hoer uit. Happy ending gegarandeerd.

Bigi Bana Boy | 11-12-08 | 14:13

*slaat lunch vandaag maar over*

Dreams Of Leaving | 11-12-08 | 14:09

*Gaat naar de super om een paar flessen tomatensap te halen teneinde aan het idee te wennen*

Frederik Puntdroad | 11-12-08 | 14:08

@widtvoet ® | 11-12-08 | 13:59
En denk bij het aantreffen der witte vloed, dit is Zijn lichaam, welk een smakelijk brood. *hapt*

J.N. de Kabelpen | 11-12-08 | 14:04

widtvoet ® | 11-12-08 | 13:59

Als recht opgevoede joodse jongen stuur ik mijn echtgenote gedurende tien dagen per maand terug naar mijn schoonmoeder, miin schoonzuster neemt dan de huishoudelijke taken op zich.

verfsmijter | 11-12-08 | 14:03

Nou ik moet wel zeggen: Als je een vrouw kunt beffen als ze ongesteld is en zij zelf vind dat ook prima.. heb je wel ballen..

SwaY | 11-12-08 | 14:02

J.N. de Kabelpen | 11-12-08 | 13:57
Dat, is anders niet te merken.

SwaY | 11-12-08 | 14:00

Voor diegenen die nu en dan toch een slok bloed binnenkrijgen uit het heiligste der heilige van moeder de vrouw een tip: denk niet "Bah, welk een goor lichaamsvocht!" maar denk "Gristus, welk een heerlijke wijn!"

*blij is dat hij zijn genoten godsdienstlessen nog eens positief-praktisch aanwenden kan*

widtvoet ® | 11-12-08 | 13:59

Hè, nieuw topic. Godzijdank.

Jaap de Paap | 11-12-08 | 13:57

@SwaY | 11-12-08 | 13:53
Maar, ik heb slechts drie seconden nodig.

J.N. de Kabelpen | 11-12-08 | 13:57

koerbagh ® | 11-12-08 | 13:54
*creditcard opscharrelen doet*

Bier-Sexueel | 11-12-08 | 13:56

Jaap de Paap | 11-12-08 | 13:51
De mannelijke niet volgens mij, tenzij je ze een handje (of mesje, pistooltje etc.) helpt.

Bier-Sexueel | 11-12-08 | 13:54

J.N. de Kabelpen | 11-12-08 | 13:50
Ik zei 3 dagen N00B

SwaY | 11-12-08 | 13:53

Bloeden grefo's ook trouwens? Wij papen lusten er wel pap van, maar hoe zit dat met het fijne gedeelte van ons godsvrezend volkje? Misschien zijn die in hun verheven heerlijkheid daarvan ontheven, een soort van vrijgesteld in plaats van ongesteld. Ik ga straks 's kijken bij het boodschappen doen voor de broeders. Grefo's zat hier, dus er moet ergens een druppelspoor te vinden zijn.

Jaap de Paap | 11-12-08 | 13:51

@SwaY | 11-12-08 | 13:35
Nee, wacht, vergeet Karwei. Ik zou je, terwijl je slechts bent gekleed in het bovenste gedeelte van een mantelpak, door een versgebouwde Vinexwijk heen jagen met behulp van een natte, roodwit-geblokte theedoek, onderwijl hoeihoeihoei, hoehoeihoei, hoeihoeihoei roepend.

J.N. de Kabelpen | 11-12-08 | 13:50

Frederik Puntdroad | 11-12-08 | 13:45
En aan de mate waarop ze hapt is het duidelijk dat haar hormoontjes alles weer degenlijk in de war aan het schoppen zijn, jezus wat zijn vrouwen toch een stelletje onaangepaste ruziezoekers, hun verliezen een beetje bloed en de rest van de wereld mag er onder lijden.

kheriheb | 11-12-08 | 13:50

Bier-Sexueel | 11-12-08 | 13:46
*Begint tevreden te grommen*
(Probeert te spinnen!)

Frederik Puntdroad | 11-12-08 | 13:48

Frederik Puntdroad | 11-12-08 | 13:45
Dat doel is bereikt inderdaad.
*schouderklopje geeft*

Bier-Sexueel | 11-12-08 | 13:46

Bier-Sexueel | 11-12-08 | 13:35
Völlig einverstanden!
Maar SwaY 13:41 Hapt al lekker! TOCH?

Frederik Puntdroad | 11-12-08 | 13:45

SwaY | 11-12-08 | 13:41
LOL, ook maar kapodt bidden dan?

Bier-Sexueel | 11-12-08 | 13:44

Nee, nee, niet Gristenen maar "Sristenen"'.

Tol | 11-12-08 | 13:43

Frederik Puntdroad | 11-12-08 | 13:30
uUit welke grot kom jij gekropen zeg? Ga eff lekker zelf iedere maand half deaud bloeden! Kommopzeg.. DamZ Dat dit soort figuren nog bestaan..

SwaY | 11-12-08 | 13:41

darmflora | 11-12-08 | 13:37
Uiteindelijk komen we al ovulerend wel tot een consensus, me dunkt.

Jaap de Paap | 11-12-08 | 13:39

LOL@Bier-Sexueel 13:34

liggend_streepje | 11-12-08 | 13:39

Dat de discussie over een Holy War in 0031 is veranderd in een discussie over menstruatie is een doekje voor het bloeden.

darmflora | 11-12-08 | 13:37

J.N. de Kabelpen | 11-12-08 | 13:25
Ja, maar aangezien je mijn vent niet bent.( en Traag) Ik zou dan gewoon lekker niets zeggen. Als je daadwerkelijk wél wat te melden hebt bedenk dat dan 3 dagen van te voren wil je scherp overkomen. Goed.. terug naar de orde van de dag.
Bier-Sexueel | 11-12-08 | 13:25
Ja! dat had ik er ook neer kunnen zetten natuurlijk... ;)

SwaY | 11-12-08 | 13:35

Frederik Puntdroad | 11-12-08 | 13:30
De vorige was aan u gericht inderdaad.

Bier-Sexueel | 11-12-08 | 13:35

Liever één week per maand een chagrijnig wijf dan 18 jaar alimentatie per nakomeling.

Bier-Sexueel | 11-12-08 | 13:34

Laten we alle de heilige menstruatie aanbidden en andere bekeren tot het enige ware geloof.

pesego | 11-12-08 | 13:33

@Balzakius | 11-12-08 | 13:27
Ervan uitgaande dat je de vleugel voor de "rode zee" bedoelt: het is pas echt zielig dat je een vleugel voor moord krijgt.

liggend_streepje | 11-12-08 | 13:32

*nijverig 'menstrusquirting' op de ww-lijst noteert*

Jaap de Paap | 11-12-08 | 13:30

Menstruazie is goed.
Menstruazie moet!
Het is de straf voor vrouwen die zich niet laten bezwangeren als de tijd er rijp voor is!

Frederik Puntdroad | 11-12-08 | 13:30

Jezus was een zelfmoordterrorist.

verfsmijter | 11-12-08 | 13:29

Christendom is vrediger.
Het artikel is van 21 april 2008.
En er werd niemand opgeblazen en er waren geen onschuldige burgerslachtoffers.

watergeus | 11-12-08 | 13:29

GS begint een beetje geobsedeerd te worden...

atheistische fundi's

pmb | 11-12-08 | 13:28

@widtvoet ® | 11-12-08 | 13:24
Mon Dieu, een squirtende menstruant.

J.N. de Kabelpen | 11-12-08 | 13:28

@liggend_streepje
Dat is echt het zielig.

Balzakius | 11-12-08 | 13:27

@Jaap de Paap | 11-12-08 | 13:24 -> liggend_streepje 13:24
Daar heb je er nog eentje, aangezien dit toch een reli-topic is en blijft.

liggend_streepje | 11-12-08 | 13:27

SwaY | 11-12-08 | 13:22
Dank je, daar kan ik wat mee!

Bier-Sexueel | 11-12-08 | 13:25

liggend_streepje | 11-12-08 | 13:24
;)

Jaap de Paap | 11-12-08 | 13:25

@SwaY | 11-12-08 | 13:21
Vermoeiend, vermoeiend, vermoeiend. Als ik je vent was, zou ik je dwingen bottomless naar Karwei te fietsen en me wat keilbouten te halen.

J.N. de Kabelpen | 11-12-08 | 13:25

Jaap de Paap | 11-12-08 | 13:18
Ja en persoonlijk vind ik het errug smerig. Maar goed.
Bij de Hells Angels krijg je er zelfs een vleugel voor :)

liggend_streepje | 11-12-08 | 13:24

pesego | 11-12-08 | 13:21
Dat is een mooi bruggetje, pesego! compli's.

Jaap de Paap | 11-12-08 | 13:24

@J.N. de Kabelpen 13:09

Twee bruggen te ver dank u. U kent de vochthuishouding van mevrouw widtvoet niet. Toen we jaren geleden tijdelijk op een flatje woonden kwam na de eerste maandelijkse golf de politie aan de deur omdat onze benedenbuurman, gealarmeerd door de stroom bloed die langs zijn muur aardwaarts stroomde, vermoedde dat we illegaal kleinvee aan 't slachten waren.

widtvoet ® | 11-12-08 | 13:24

@Walter Rathenau | 11-12-08 | 13:02
Hij benadrukt gewoon dat moslims en Christenen 2 handen op 1 buik zijn. 1 pot nat. Beiden geloven hebben een losgeslagen expansiedrift. Beiden geloven zijn fout door te denken dat zij de waarheid zijn. Beiden geloven vinden dat Jezus of z'n broer mohamed/allah je zonden vergeeft als je maar alles opbiecht.
Dus je mag iemand vermoorden en als je dat daarna aan de iman/priester opbiecht dan zijn je zonden vergeven en dan kom je in de hemel terecht.

En laat ik maar nix zeggen over pedofilie want dat is een open doel.

Ronnie M. | 11-12-08 | 13:23

Eerst strategisch partnerschap tegen de islam, daarna gaan we weer ouderwets de garistenen bashen. Een goed generaal begint geen strijd op alle fronten tegelijk. De garistenen kosten ons geen geld zoals de achterlijke islam doet.

cugel | 11-12-08 | 13:23

Bier-Sexueel | 11-12-08 | 13:21
euhm..

SwaY | 11-12-08 | 13:22

@stockton
als je filmpje van een half jaar geleden over een opstootje je case moet maken over het geweld van het christendom (in de huidige tijd), heb je inderdaad een mooi voorbeeld genomen van het meest 'extreme'.
prima vergelijkingsmateriaal met het moslimextremisme!

Octavianus | 11-12-08 | 13:21

Jaap de Paap
Nou dat zou dan het bloed van Madonna moeten zijn.
van voor de overgang

pesego | 11-12-08 | 13:21

Kanaleneiland, Diamantbuurt en compleet Al Gouda dienen te worden hernoemd. Odo de St Amand plein, Baldwinstraat, omdat het kan.

J.N. de Kabelpen | 11-12-08 | 13:21

Nu we het hier toch over hebben (knappe wending btw), wanneer gaan de hoge heren in Den Haag eens wat doen aan de menstruatie? Dat is toch echt niet meer van deze tijd naar mijn mening.

Bier-Sexueel | 11-12-08 | 13:21

J.N. de Kabelpen | 11-12-08 | 13:19
En daar kom je nu pas achter.. Wat jou dus: Traag maakt..
@ Paap..

Nou niet op mijn boot!

SwaY | 11-12-08 | 13:21

J.N. de Kabelpen | 11-12-08 | 13:19
Dat hoort u mij ook niet beweren, J.N. Het zijn veel stoffen die... nee, laat ik het beperken tot het topic: Ehm... klotepapen ook altijd, dat ze die grefo's de hele tijd uitlokken, dan krijg je ook zulks natuurlijk, dat ze acties gaan voeren. Groot gelijk!

Jaap de Paap | 11-12-08 | 13:21

@J.N. de Kabelpen
idd, tis net een volle kroeg, eerst wat mensen eruit voordat er weer iemand in kan ?..

Balzakius | 11-12-08 | 13:20

@SwaY | 11-12-08 | 13:16
Jij bent vermoeiend.

J.N. de Kabelpen | 11-12-08 | 13:19

@SwaY & Jaap de Paap
Ik val terug op een oude comment van "kapotte_stofzuiger".
"Menstrautie is moord!" - Bijbelgenootschap spamt de allerarmsten
.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/12/...

Balzakius | 11-12-08 | 13:19

@Jaap de Paap | 11-12-08 | 13:13
U, mijnheer, bent smerig. Want 't is niet enkel bloed dat de vulva verlaat.

J.N. de Kabelpen | 11-12-08 | 13:19

pesego | 11-12-08 | 13:18
Het bloed van gristus, doelt u op?

Jaap de Paap | 11-12-08 | 13:19

liggend_streepje | 11-12-08 | 13:17
Natuurlijk niet, even tot jezelf komen is altijd goed. Afhaken staat vrij. Ieder zijn meug, ieder zijn teug, zakmazegge.

Jaap de Paap | 11-12-08 | 13:18

bloed dus.

Bier-Sexueel | 11-12-08 | 13:18

Jaap de Paap
Dit is een zeer christelijke topic.

pesego | 11-12-08 | 13:18

Zo daaar is GS weer met haar reli-topic nummer zoveel van de week..
Maar goed ..@Stockton, wat is nu het probleem?

Met het project wil IRS rooms-katholieken bereiken „die Jezus niet kennen als hun persoonlijke Zaligmaker.”

Daar is toch niets mis mee?

Boellie | 11-12-08 | 13:18

Jaap is een viezerik
Jaap is een viezerik
Jaap is een viezerik

verfsmijter | 11-12-08 | 13:18

Jaap de Paap | 11-12-08 | 13:13
Dan maar een landrot, geen andermans (-vrouws red) in mijn bek.
*Mompelt iets van baas in eigen bek*

Bier-Sexueel | 11-12-08 | 13:18

SwaY | 11-12-08 | 13:16
Bijna alsof het per ongeluk was! Wel mooi zo, die meningen bij elkaar.

Jaap de Paap | 11-12-08 | 13:17

Jaap de Paap | 11-12-08 | 13:13
Dude! Vind je het erg als ik hier afhaak?

liggend_streepje | 11-12-08 | 13:17

@Tobi
origineel...

Balzakius | 11-12-08 | 13:16

Jaap de Paap | 11-12-08 | 13:13
Toch frapant.. mijn comment zo onder de jouwe,...

SwaY | 11-12-08 | 13:16

Bier-Sexueel | 11-12-08 | 13:07
LOL!!!
-
J.N. de Kabelpen | 11-12-08 | 13:09
O god! (gna) JIj bent er zo eentje van *doet een man na* Een echte schipper vaart ook over de rode zee?

SwaY | 11-12-08 | 13:16

J.N. de Kabelpen | 11-12-08 | 13:09 Nou, J.N: een goede zeeman bevaart ook de rode zee; zelfs mondeling. Denk eens aan het enorme ijzergehalte en, waar het de stolsels en andere vaste weefsels betreft, de eiwitten. Om nog maar te zwijgen over de weldadige werking voor huid, tong en slijmvliezen. Een weldaad, mag men wel stellen. Zij die vampirisme als onderzoeksel ambiëren, vinden tevens een goed begin hier.

Jaap de Paap | 11-12-08 | 13:13

Ik begrijp die Christenhonden nooit: "Met het project wil IRS rooms-katholieken bereiken 'die Jezus niet kennen als hun persoonlijke Zaligmaker'.”

Iemand?

plaklul | 11-12-08 | 13:13

@Zwarte Zwadderneel 13:03

Bommel roeleert! Uw nick belooft wat.

widtvoet ® | 11-12-08 | 13:13

Jee Pee lult wel over de VOC-mentaliteit, maar laat hem eens een voorbeeld nemen aan de werkelijk greaute Nederlanders die we hier gehad hebben, als bv Jan van Swaffelaar die het in Barneveld helemaal gemaakt heeft, en ene Van Speyk(ert) die lonten in een kruitvat (NB:geen kruidvat!) gooide en riep van "Dan liever de lucht in" of zo iets. Eeuwige roem zal JP z'n deel zijn!!!

Frederik Puntdroad | 11-12-08 | 13:13

Religie -1 :(

De Hertog | 11-12-08 | 13:12

Het lijkt trouwens wel kerstmis: het ene reli-bash topic na het andere! Telkens in een mooie verpakking en met een leuke strik eromheen. Oh joy.
*in de handen wrijft voor komende stukjes*

liggend_streepje | 11-12-08 | 13:11

M'n joodse buurman verkoopt kerstbomen!

verfsmijter | 11-12-08 | 13:11

@widtvoet ® | 11-12-08 | 12:43
Hahaha. Een echte vent neukt gewoon door, bloed aan de paal of niet, maar beffen... ja, dat is een brug te ver.

J.N. de Kabelpen | 11-12-08 | 13:09

SwaY | 11-12-08 | 13:02
Ik heb zijn comments helemaal kapodtgebeden en het werkt! Had ie toch gelijk; God bestaat!
pesego | 11-12-08 | 13:04
Sorry, ben al helemaal ziek van de milieulobby. Maak maar ruimte op de stapel, die rubberbootterroristen e.d. mogen er wat mij betreft ook bij.

Bier-Sexueel | 11-12-08 | 13:07

liggend_streepje | 11-12-08 | 13:05
Een stad als Almere ontbreekt er nog aan daar in Friesland!

Frederik Puntdroad | 11-12-08 | 13:07

Breng eens wat interessants om te lezen. Word ook een beetje moet van dit soort topic's. De discussie zal uiteindelijk toch wel weer terug vallen op de vraag of Atheïsme een geloof is. Onzin dus.

Kop Koffie | 11-12-08 | 13:07

@e.thunder, niet helemaal schijnbaar, ze willen de katholieken bekeren tot het christendom, schijnt iets te maken te hebben met geen beelden in de kerk en heiligen.
Tja na luther kreeg je een nieuwe kerk, en weer 1 die het daar weer niet mee eens was en toen weer iemand die ook weer vond dat de boodschap anders luidde etc etc etc.
En nu zie een paar honder jaar later het resultaat: allemaal kleine kutkerkjes die allemaal vinden dat ze de waarheid in pacht hebben. Jezus draait zich om aan z'n kruis.
Weer een rede waarom ik daar nooit kom.
@ de organisator van deze spamactie. Mocht ik zo'n folder door de bus krijgen kom ik hem hoogstpersoonlijk rectaal inbrengen bij u, met de scherpe papierandjes naar buiten. U maakt mij onpasselijk met dit soort ongein.

Stevie_Ray_Vaughn | 11-12-08 | 13:06

Zwarte Zwadderneel | 11-12-08 | 13:03
Strak! Kudo's.

Jaap de Paap | 11-12-08 | 13:05

Foetus in m'n brievenbus is ok maar dan wel van marsepein
Gedicht is niet nodig

Tobi | 11-12-08 | 13:05

Betalen ze goed?
*zieltje verkopen gaat*

Stroopdoos | 11-12-08 | 13:05

Frederik Puntdroad | 11-12-08 | 13:01
Muah. Ja ze praten raar maar hebben over het algemeen wel een gezonde werklust en juiste instelling. Alleen is er niets te doen in Friesland, je kunt er uren rondrijden en nog niets tegenkomen. Een beetje het Flevoland van toen.

liggend_streepje | 11-12-08 | 13:05

Zwarte Zwadderneel | 11-12-08 | 13:03
Daar heb je lang over na gedacht he?

SwaY | 11-12-08 | 13:04

Bier-Sexueel
Dat hoort thuis bij het chemisch afval. Denk ook aan het milieu.

pesego | 11-12-08 | 13:04

Het CDA wordt opgedoekt. Dat is goed nieuws.

Niet voor Jan | 11-12-08 | 13:03

'De wind is in de bomen,
De regen op 't struweel.
Nu zal hij weldra komen;
De Zwarte Zwadderneel!'

Zwarte Zwadderneel | 11-12-08 | 13:03

Bier-Sexueel | 11-12-08 | 12:37
Ja of! hij heeft het eindelijke opgegeven??!?!?!? ( Make My Day! )

SwaY | 11-12-08 | 13:02

Beste Stockton; waarom gebruikt u een filmpje van meer dan een half jaar geleden om uw mening te "onderbouwen"? Beeldmateriaal van meer dan een half jaar oud verdraaien is in de islamitische wereld een goed gebruik, maar hier in het Westen is actualiteit ook nog een prominente speler in het nieuwsgebeuren.

Walter Rathenau | 11-12-08 | 13:02

F. von Zeikhoven | 11-12-08 | 13:00
Dat is juist, F. En wij kijken daar nog met ontzag op terug. En de martelaren van Gorcum... tssss, zooitje slaplullen waren dat. Een schande voor de orde.

Jaap de Paap | 11-12-08 | 13:02

liggend_streepje | 11-12-08 | 12:58

Ik mis de Friezen...........(?)

Frederik Puntdroad | 11-12-08 | 13:01

Ach, de verre voorouders van Jaap de P. zijn dan alweer in de vroege zomermaanden van 1572 van teiland afgejogen hier door de enige echte warlord en oorlogsmisdadiger die we in 0031 hebben gehad, Lumey. Bij deze gerechtvaardigde was Raymond Westerling een padvindert. Eén van de mensen die Lumey dwars durfden te zitten, was Andries Wouters uit Heinenoord. Samen met nog wat na-papers is die de geschiedenis ingegaan als 'Martelaren van Gorcum". De huilebalken... ;) Dus Grouvoet hoeft hier al niet meer te zijn.
*nog een baaltje hooi van d'n deel gooien doet*

F. von Zeikhoven | 11-12-08 | 13:00

Je zou haast gaan denken dat GS een mening probeert op te dringen aan christenen.

Walter Rathenau | 11-12-08 | 13:00

kheriheb | 11-12-08 | 12:46
Niet ouwehoeren maar aan den slag nu! Bij geruchte verneaumen dat Balk en Rouw een etmaal vertoefd hebben boven op den Sint Pietersberg en teruggekomen zijn met een hele kruiwagen vol tegeltjes (Sphinx) met nieuwe ge- en verboden. De heilige koeien, de eauteauxen, worden op termijn nu ook verboden. Verder natuurlijk spreuken als: "Gij zult niet reauken in den kroeg, Eert den MP, Hebt den Finnen lief gelijk uzelven, Leef om te werken" etc.

Frederik Puntdroad | 11-12-08 | 12:59

ik voorspel ook dat dit embleem het logo gaat worden tegen de islamisering. hier is echt een zeer vette kans op. en hij's ook prachtig: hirch balin zou niet durven een kruis te verbieden. die tempeliers zijn genoeg zwartgemaakt...

Octavianus | 11-12-08 | 12:58

Het enige waar ik als "Nederlander" dan nog trots op ben zijn de Geuzen, helaas kwamen nu weer net niet uit Brabant. Zij schopten wel kont. 80 jaar lang. Gek genoeg vind ik de Spanjaarden nu zeker wel te pruimen. Dat in tegenstelling tot Fransen, Finnen, Amsterdammers, Tukkers, Limbo's en Italianen.

liggend_streepje | 11-12-08 | 12:58


vrede op aarde!

gekke gerrits | 11-12-08 | 12:56

-weggejorist en opgerot-

Dr. Schwanz | 11-12-08 | 12:55

Binnenkort krijgen we dus weer brandstapels in het zuiden.
Verbranden die ketters.

pesego | 11-12-08 | 12:54

Alle fundamentalisten moeten aan de waslijn.

Truttebol | 11-12-08 | 12:52

OhJee | 11-12-08 | 12:49
"Jezus als persoonlijke Zaligmaker" Hmm zou Hij slikken??

kheriheb | 11-12-08 | 12:51

Stockton je probeert iets in de schoenen van christenen te schuiven dat je volledig uit je duim zuigt.

e.thunder | 11-12-08 | 12:51

Met het project wil IRS rooms-katholieken bereiken „die Jezus niet kennen als hun persoonlijke Zaligmaker.”

Jezus als persoonlijke Zaligmaker... Mag je dat zomaar zeggen?

OhJee | 11-12-08 | 12:49

wat een prachtig embleem bij het artikel. dit zal ons laatste houvast worden in bange tijden....
(bijna kerst en jaarwisseling, tijd voor onheilsvoorspellingen!)

Octavianus | 11-12-08 | 12:49

-weggejorist-

Kan-a-bizzz | 11-12-08 | 12:48

Waar is Het_leuke_zuiden als je hem nodig hebt. Trouwens, alles wat boven EN onder Brabant ligt is toch kut. Vooral Tukkerland en Holland (en Zeeland na JPB). Die mogen de moslims best hebben wat mij betreft.

liggend_streepje | 11-12-08 | 12:47

solidstate | 11-12-08 | 12:40
Zolang de ongelovigen maar geloven in de overwinning, geloof ik dat we geen van de gelovigen nodig hebben in de strijd tegen de anders gelovigen. Ik geloof dat de gelovigen een beetje van een geloof gepleurt zijn als ze denken dat zij hun geloof, geloofwaardig over kunnen brengen door middel van het steeds meer verbieden van dingen die ongelovigen wel mogen en hun door hun eigen beperkte geloofswereldje niet mogen.
Ik geloof dat ik doodziek word van ieder kut geloof.

kheriheb | 11-12-08 | 12:46

kheriheb | 11-12-08 | 12:40
Zit wat in. Als het maar niet negerT heet want dan werkt het vaak niet.

Bier-Sexueel | 11-12-08 | 12:45

LOL @ widtvoet ® | 11-12-08 | 12:43

Jaap de Paap | 11-12-08 | 12:44

Religie is ellende.

Vogelbeest | 11-12-08 | 12:44

wat is er mis met een daggie jeauden bashen ? , die christenen is geen lol aan

st0mpie | 11-12-08 | 12:44

@J.N. de Kabelpen 12:30

Zou u wellicht enige terughoudendheid kunnen betrachten met het tegelen van teksten die rode kruizen op blanke ondergronden met happen in verband brengen aub. Tis weer díe tijd van de maand nl. bij mevr. widtvoet...

Bij voorbaat dank.

widtvoet ® | 11-12-08 | 12:43

Als dat maar goed gaat, ik moet zo dadelijk naar het paapse Eindhoven.

Karel Kruizenruiker | 11-12-08 | 12:43

Religion is back bigtime!
Het is nu of nooit, laten we het ook maar meteen doorzetten en van 2009 het jaar van de wederopstanding maken.
Taal en rekenen op school? Wat ouderwets, religion is what the people want!
www.elsevier.nl/web/10215545/Nieuws/Po...

spanarchist | 11-12-08 | 12:42

Zucht....

Hemzelf | 11-12-08 | 12:42

Ik wil niks zeggen maar die muzzelmannen zijn eauk geen lievertjes.

Tijd voor een nieuwe gezamelijke kruistocht.
Pappen, grefo's, reforo's, joden, hindu's, boedisten en ongelovigen.

Is al eerder gezegd mooi zo een kruisvaarderskruis op wit achtergrond.

solidstate | 11-12-08 | 12:40

Bier-Sexueel | 11-12-08 | 12:38
In dit geval maakt het niet uit hoe het heet, zolang het maar werkt...

kheriheb | 11-12-08 | 12:40

Hoe zou het met Bas van Toor zijn?

grote regelneger | 11-12-08 | 12:40

Frederik Puntdroad | 11-12-08 | 12:36
Doe maar Guillotine

Bier-Sexueel | 11-12-08 | 12:38

Dogmatische geloven maken mensen dom en houden ze dom. Helaas is er tegewoordig sprake van een omgekeerde Verlichting. Christenenfundi's samen hand in hand met moslimfundi's die alles er aan doen om de macht te krijgen en zo hun waanideeen bij de mensen door de strot te duwen.

ExtremeExtremist | 11-12-08 | 12:37

Ik heb liever katholieken dan refo's. Krijgen we misschien nog eens een kruistocht.

Modderkip | 11-12-08 | 12:37

SwaY | 11-12-08 | 12:29
Zou hij al in de leasebak gesprongen zijn? Het blijft verdacht rustig in de comments.

Bier-Sexueel | 11-12-08 | 12:37

Ha, eindelijk eens weer lekker beelden stormen.
Frederik is er helemaal klaar voor!
*Haalt meaukert en koeienvoet uit de schuur en legt de laatste hand aan de electronisch gestuurde quillotine (EGQ)*

Frederik Puntdroad | 11-12-08 | 12:36

Gaaaap... fantasieloos.... Hiervoor kom ik niet op GS. Graag iets originelers.

Eikenhout | 11-12-08 | 12:34

Dat evangelisch christendom heeft het evangelisme van het atheïsme. Een kwalijke zaak dus. Tijd om de Inquisitie weer van stal te halen.

Godward | 11-12-08 | 12:33

De katholieke taliban was al in 020 actief.
Overigens wil dit -met al dat badwater- niet zeggen dat er geen kind is.

Einde van de Domheid | 11-12-08 | 12:33

Geen zorgen hierom hoor. Alles wat een minzaam, wetend lachje heeft (u vult zelf maar even in wie dat zijn, zoals grefo's, linkse betweters en sommige papen), ram je op de bovenkant van het neusbot. Hard. Dat geeft één groot tranendal, zoals ze de wereld toch al beschouwden - immers: het leven is lijden - en daarna is het klaar. In het noorden hier bidden ze nu voor herstel, de lieverds. Ik wacht nu op degene die met een feut-poppetje aan de deur komt.

Jaap de Paap | 11-12-08 | 12:32

En al die schijnheiligen maar fappen als ze Madonna aan het kruis zien hangen.

R.B.Scott | 11-12-08 | 12:32

@knus & gezellig | 11-12-08 | 12:24
Daarom winnen die gristenen ook alrijd :-p

Dibbes | 11-12-08 | 12:31

'k Moet zeggen, het rode kruissymbool op een witte ondergrond bevalt me vanwege ernstig happen door de moslimgemeenschap. Kruispunten mogen dan ook met een dergelijk bord worden aangeduid, opdat zij niet vergeten dat hun woestijngeloof hier geen plaats mag hebben. Voor het overige dient religie slechts in de privésfeer een rol te spelen.

J.N. de Kabelpen | 11-12-08 | 12:30

Leuk initiatief om sprookjes te verspreiden maar dan wel in 020GAZA of in Kanaleneiland: doe es stoer zijn.

knus & gezellig | 11-12-08 | 12:29

*nieuwe cd "Het wordt Winter!" van Paul de Leeuw opzet*

widtvoet ® | 11-12-08 | 12:29

Ik stap alleen over als ik Tineke H mag neuqen.

dickel | 11-12-08 | 12:29

Nou dit zal ene Porello ook wel niet over zijn kant laten gaan.. Safe us! aaaahhrrrggg...

SwaY | 11-12-08 | 12:29

In North & South had Bent de leukste rol. Maar als ik echt moet kiezen... doe mij die zuidelijke wijnen en spijzen maar! Waarom staan ze trouwens niet op de Tilburgse kermis op roze maandag? Als ze toch in al hun goedheid willen redden en lekker iets van het bourgondische zuiden willen proeven, doe het dan en daar of is dat eng?

Granaatappel | 11-12-08 | 12:29

Ik zie liever rutger live vanuit Athene.... Die stockton kan beter helemaal geen stukjes schrijven.

keizeradmiraal | 11-12-08 | 12:28


Jaap de Paap zal ons redden.

bijtieakumaai | 11-12-08 | 12:25

Begon de Nederlandse reformatie al niet in het nu weer katholieke zuiden? Ik zeg: Rome, herstel het apostolisch vicariaat!

Maaier | 11-12-08 | 12:25

Er is sinds Constantinopel niets veranderd: de xristenen vechten leiver met elkaar dan tegen de moezelmannen. Resultaat is daarom ook voorspelbaar.

knus & gezellig | 11-12-08 | 12:24

Tsja, ze zijn niet zo dominant aanwezig vanwege vreedzame acties, maar meer vanwege de inquisitie en aanverwante gewelddadige oplegging van het geloof. Het is echter logisch dat je doel en middelen scheidt en dus is het Christendom Goed, God vrede en moet iedereen die het lef heeft dat niet 100% te onderkennen, ehhh, effe gauw ehhhh, is artikel 137c al van kracht in nieuwe vorm?

NoMinister | 11-12-08 | 12:24

Superjan gaat wel even een biertje drinken bij Pink Christmas. ... Fleauxe?

superjan | 11-12-08 | 12:24

Alwéér een reli-topic. Ik wordt die reli-fundi's kotsbeu met dat opdringerige gedoe de hele fucking tijd. Stel dwazen. Zelfs hier ben ik niet veilig want ook tussen de reaguurders zitten figuren die koste wat kost heidenen willen overtuigen van hun gelijk. Wanneer komt er weer 's wat luchtigers met breezâh-sletjes die elkaar met naaldhakken verkrachten enzo...
Voor deze zou ik zeggen... reaguurders 'Jaap de Paap' en 'Religion is war'... komt u er maar eens even in... Multi takes a religion-break

Multiflauwekulti | 11-12-08 | 12:23


Vooral die ene zin of ze even een ruimte van de RK Kerk mochten gebruiken is hilarisch:

"De parochie was niet tegen het plan als zodanig. Het kon niet doorgaan vanwege praktische bezwaren.”

Die zwartsokken leren het nooit: 2000 jaar politieke ervaring jongens.... In het paaps betekent dit: het moet niet gekker worden, over my dead body....

Dur(al)ex | 11-12-08 | 12:22

North and South: Nors en Sous.

J.N. de Kabelpen | 11-12-08 | 12:22

Gelukkig hebben wij Jaap de Paap.

Bier-Sexueel | 11-12-08 | 12:19

Voor de goeie orde: Ernesto is een paap..

godsammekrake | 11-12-08 | 12:18

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl