Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

God sprak tot de joden: oorlog is flex

Paranoid!Wat god op שבת (dat is sabbat, jij heidene) allemaal verboden heeft: lichtknopje bedienen, verwarming aanzetten, je os uit een put met poep redden, brood laten rijzen, open haard aansteken, geld aanraken, gitaar spelen, broodrooster bedienen, ploegen, Xbox360 spelen, Airco aanzetten, rijden in een bulldozer, muurtjes bouwen, zaterdagvoetbal, besjes plukken, shoarma maken en de staartklok aftrekken. Dat is al duizenden jaren zo, daar heb je als niet-jood goedverdoemme ReSPeKt voor te hebben, ies cultuur. Trouwens, over cultuur gesproken. God heeft gesproken. Hij heeft alle joden, dus ook de ultra-orthodoxe joodse medemens hoogstpersoonlijk ontheffing gegeven. Beiroet, nu ook op zaterdag geopend.

Reaguursels

Inloggen

Ik kan dit enigszins begrijpen... dat de trekker-vinger van een israelische soldaat heeeel erg gaat jeuken als hij op sabbat een moslim-extremist in zijn vizier heeft... Zelf neergeschoten worden en naar de hemel gaan of een moslim-extremist afknallen... allemaal moeilijke keuzes...

DeArmeStudent | 25-07-06 | 23:42

het toeval wil da

brullioo | 25-07-06 | 07:37

@ scrutinizer 25-07-06 @ 01:31
Heb je nog garantie op je toetsenbord?

wachtmeester de bruy | 25-07-06 | 03:31

@scrutinizer 25-07-06 @ 01:31
Mmmm... Babylon6 geeft dit als vertaling....:

To her quality if they will use the old applications, that they not similar to M"a ( including softwares " piracy " ). Part from my application Hm"a also will repress an information from old softwares with serial numbers that will include " in the blacklist ". If Microsoft believe that the copy of ' Aopis ' yours he is stolen, and your local authority of felony to use Bm"a, then possibly that they will not be able to read the files that will send to them. M"a will alleviate on people to rent a software instead of to buy her. If you will cease to the pay the rent, not only the software will cease to work, also the files that created by means of her. If you will cease to pay for player of the media, possibly that will lose the access for all the songs that their purchase"

Dus een hebreeuwse disclaimer van Micro$hit... Grappig

koerbagh | 25-07-06 | 03:18

Oh sorry de vertaling vergeten, maar er staat zoiets als: "We schieten eerst nog even die geitenneuqers uit hun sandalen vandaan en dan een Bavaria, want als we nu ook Allahverdomme al op zaterdag moeten werken, dan nemen we zelf wel een snipperdag."

scrutinizer | 25-07-06 | 01:35

לאותה איכות אם הם ישתמשו ביישומים ישנים, שאינם תואמי מ"א (כולל תוכנות "פירטיות"). חלק מיישומי המ"א גם ידחו מידע מתוכנות ישנות עם מספרים סידוריים שיכללו "ברשימה השחורה". אם מיקרוסופט מאמינה שהעותק של 'אופיס' שלכם הוא גנוב, והרשות המקומית שלכם עברה להשתמש במ"א, אז ייתכן שהם לא יוכלו לקרוא את הקבצים שתשלחו להם. מ"א יקל על אנשים לשכור תוכנה במקום לקנות אותה. אם תפסיקו לשלם את דמי השכירות, לא רק התוכנה תפסיק לעבוד - גם הקבצים שיצרתם באמצעותה. אם תפסיקו לשלם עבור נגן המדיה, ייתכן שתאבדו את הגישה לכל השירים שקניתם לשימוש באמצעותו.

scrutinizer | 25-07-06 | 01:31

Volgens de Talmoed is babies neuken ook flex:
"When a grown up man has intercourse with a little girl it is nothing, for when the girl is less than this — that is, less than three years old — it is as if one puts the finger into the eye" ( Exhibit 136, Kethuboth 11b)

Antira | 24-07-06 | 22:51

Ik ben tegen geweld, behalve in films en games. Dus <b>iedereen</b> in het middenoosten en de bijlmer moet zijn poten thuis houwe!

3*links=rechts | 24-07-06 | 20:00

Ondankbare honden van Hezbollah. Geven de Israeli's de bufferzones terug aan de rechtmatige eigenaren in naam der vrede, stealt Hezbollahnon Israelische soldaatjes en stuurt daarna Israel's opgestuurde bommen vanuit die voormalige bufferzones retour. Tis toch allemaal wat.

Co Rupsie | 24-07-06 | 17:56

@ Pariah 24-07-06 @ 15:23 : Euhm... Egypte & Jordanië hebben hun claims op het gebied laten vallen, hoor. Nadat ze eerst de gebieden hebben geweigerd toen ze die terug aangeboden kregen na 11 juni 1967 en later omdat de Arabische Liga in november 1967 besloot:

1.) Nee, geen erkenning;

2.) Nee, geen onderhandelingen;

3.) Nee, geen vrede.

Dit leidde ertoe dat Egypte & Jordanië kozen om Resolution 242 maar uit te voeren & dientengevolge hebben zij noch Gaza noch de West bank geclaimd.

DanteG | 24-07-06 | 16:44

Eens kijken of we hier nog steeds zo pro-terrorist zijn tegen die tijd...
Stelletje lutsers.

@DanteG 24-07-06 @ 10:53

We zijn momenteel ook erg pro-israelisch-terrorisme. We kunnen het terrorisme pas aanpakken als we met één maat gaan meten, dus zowel Israelisch terrorisme als andersoortig terrorisme aanpakken. En de goedpraters natuurlijk. Van het Israelisch terrorisme zijn dat de zionisten die een 5e colonne vormen in NL. Ze vegen hun kont af aan ons eigenbelang en gaan alleen voor het Israelische belang. Die moeten we zsm kwijt.

AerdenhoutseAerdbei | 24-07-06 | 15:55

fucking zionisten met hun terroriste religie!

server45 | 24-07-06 | 15:44

DanteG 24-07-06 @ 15:14

Het is geen mierenneukerij om een tikfout. Paria is NL, Pariah is engels. Maar nevermind.

Pariah | 24-07-06 | 15:31

@Xtra 24-07-06 @ 11:02:
Even een kleine "NSFW" oid was wel wenselijk geweest bij die agitprop van je.
Overigens knappe jongen dat je met een Iraanse website (ja, dat geweldige Iran waar vrijheid van informatie en meningsuiting zo hoog in het vaandel staat, hehehe) komt om je gelijk te halen. Ik heb de foto's even bekeken, en ik weet niet van welk leger die soldaatjes zijn, maar het zijn zeker geen Israelische. Het uniform klopt niet, de badge is niet van de IDF, en hun wapen is niet het standaard wapen van een IDF soldaat. De foto's kunnen net zo goed uit downtown Teheran komen.
Dat soort plaatjes doen het natuurlijk goed bij de Iraanse bevolking maar je maakt jezelf en je argumentatie alleen maar zwakker met dit soort linkjes.

koerbagh | 24-07-06 | 15:31

DanteG 24-07-06 @ 15:14

Het is geen mierenneukerij om een tikfout. Paria is NL, Pariah is engels. Maar nevermind.

Pariah | 24-07-06 | 15:30

DanteG 24-07-06 @ 15:14

Het is geen mierenneukerij om een tikfout. Paria is NL, Pariah is engels. Maar nevermind.

Pariah | 24-07-06 | 15:26

DanteG 24-07-06 @ 15:13
De oorspronkelijke bewoner weigert het gebied terug te nemen onder de voorwaarden die de bezettende macht stelt. Dat betekent niet dat wordt afgezien van het recht op dat land.
Als jij morgen mijn auto consifiqueert de achterbanken eruithaalt, de spiegels en banden verwijderd en je biedt het mij overmorgen in deze staat weer aan, dan heb ik het volste recht om te weigeren todat ik voor de geleden schade ben gecompenseerd. De normaalste zaak van de wereld.
Het is doodnormaal dat de Joden schadevergoedingen hebben geeist en gekregen voor het leed dat hen is aangedaan tijdens de holocaust. De Palestijnen die strikt genomen indirect slachtoffer zijn geworden van deze historische gebeurtenis, hebben net zo veel recht op erkenning van hun lijden.

Pariah | 24-07-06 | 15:23

@ Pariah: Het is Paria & niet Pariah, maar miereneuken om een ticvaud is ook een kunsdt...

DanteG | 24-07-06 | 15:14

@ Pariah: Nee, serieus. Leg mij eens uit hoe een land, dat gebieden op een ander land verovert in een oorlog & deze gebieden terug aanbiedt aan de oorspronkelijke eigenaar, welke weigert deze gebieden terug te nemen, een gebied kan bezetten als dit zijn eigen gebied is geworden (Internationaal recht!!) na de weigering van de voorgaande eigenaar?

DanteG | 24-07-06 | 15:13

@ Pahria:

Bij de weg: Het is Pariah en geen Pahria, TanteG.

Pariah | 24-07-06 | 15:12

DanteG 24-07-06 @ 15:04

Ach ja, op die toer los je niets op...
Welk Joods recht op land?

Pariah | 24-07-06 | 15:08

@ Pahria: Welke bezetting?

DanteG | 24-07-06 | 15:04

@ Pahria: Andere vraag: Welke Joodse vluchtelingen..?

DanteG | 24-07-06 | 15:01

DanteG 24-07-06 @ 14:43
Er zijn geen Joodse vluchtelingen (meer).

Klopt.Maar wel Joodse bezetters. Is dat moreel gezien acceptabel?
Ik neem aan dat je ook niet het Apartheidsregime in Zuid Afrika steunde? Of de kolonisaties in de 19e en 20e eeuw? Daar lijkt dit immers verdomd veel op.

Pariah | 24-07-06 | 15:00

C.) Deze mensen zijn NIET voor Israelisch geweld gevlucht.
Eenzijdig en historisch onjuist argument, bedoeld om Israelische misdaden goed praat. Recente israelische historici hebben echter het tegendeel bewezen.

Waarom vluchtten zij?

Israëli's en Palestijnen vertellen hier een heel verschillend verhaal over. Volgens de Israëlische versie vielen de Palestijnen de Joden aan, en vluchtten ze daarna vrijwillig, daartoe aangemoedigd en opgeroepen door de Arabische leiders, die hun een spoedige terugkeer beloofden nadat zij de Zionisten zouden hebben verslagen. Volgens de Palestijnse versie werden zij zomaar aangevallen en verdreven, en gebruikte Israël de 1948 oorlog om te doen wat zij vanaf het begin van plan waren, namelijk Palestina etnisch zuiveren van de Arabieren.

De waarheid ligt in het midden: de Arabieren zijn uit verschillende plaatsen met geweld verdreven, niet alleen uit plaatsen van waaruit aanvallen op Joodse doelen werden uitgevoerd; anderzijds waren er veel plaatsen waar de Arabieren vluchtten zonder dat zij een Israëlische soldaat hadden gezien. Uit angst voor het geweld, omdat de leiders uit hun gemeenschap reeds waren gevlucht, en/of omdat Arabische leiders hen inderdaad opriepen het gebied tijdelijk te verlaten totdat de Zionisten waren overwonnen. In sommige plaatsen, zoals Haifa, riep de Joodse gemeenschap de Arabieren op te blijven, maar vluchtten zij toch, vooral uit angst voor verraders te worden uitgemaakt als zij bleven en Joodse protectie aanvaarden.

B.) Deze mensen hebben nooit IN Israel gewoond;
Zoals ik al stelde. Dit is een vals argument als je teglijkertijd wel het recht van Israeliers om terug te keren opvoert.

A.) Deze mensen zijn staatloos;

Vluchtelingen zijn per definitie staatloos. Anders waren het geen vluchtelingen.

Pariah | 24-07-06 | 14:58

@Antira 24-07-06 @ 14:30
Dát is inderdaad de kern van de zaak! Men beropet zich op rechten die 100 generaties eerder verworven zouden zijn; absurd.

Maarreh, ik heb ooit bijeen groenteboer gewerkt, haat je me nu?!

ZoekDeNuance | 24-07-06 | 14:45

@ Pariah 24-07-06 @ 14:26 : Luister, je haalt nu 2 "vluchtelingen" door elkaar.
Er zijn geen Joodse vluchtelingen (meer). Period.

De Palestijnen die van hun grond, in wat de staat Israel is geworden, af zijn gevlucht op aangeven van de reeds eerder genoemde 4 buren + Irak zijn de vluchtelingen die in Gaza & de West bank terecht zijn gekomen. Hun kinderen & kleinkinderen zijn geboren IN een vluchtelingenkamp zonder ZELF ooit op de vlucht te zijn geweest.

A.) Deze mensen zijn staatloos;

B.) Deze mensen hebben nooit IN Israel gewoond;

C.) Deze mensen zijn NIET voor Israelisch geweld gevlucht;

DanteG | 24-07-06 | 14:43

@ Pariah 24-07-06 @ 14:03 : Ik vind het mooi verwoord van je hoor
Weinig antisemitisme
Antisemitisme speelde voor de oorlog een aanzienlijk kleinere rol dan in Frankrijk (of in sommige andere delen van de Arabische wereld). De sultan en latere koning van Marokko, Mohammed V, heeft tijdens de oorlog hoogstpersoonlijk de Marokkaanse joden beschermd. Van hem is de uitspraak: 'Ik ken geen joden, ik ken alleen Marokkanen.'

Tweede wereldoorlog
Tijdens de Tweede Wereldoorlog wordt Frankrijk nog geregeerd door het antisemitische Vichy-regime. Koning Mohammed V verhinderde hoogstpersoonlijk dat de Marokkaanse joden werden gedeporteerd. In 1948 woonden er ongeveer 270.000 joden in Marokko. Door de politieke onzekerheid en de vaak schrijnende armoede namen velen het besluit om te emigreren naar Israël, Frankrijk, de Verenigde Staten of Canada. Tegenwoordig wonen er, volgens uiteenlopende schattingen, nog bijna 3000 joden in Marokko.

Trots
Veel Marokkanen zijn er terecht trots op dat hun land een relatief verdraagzame traditie heeft ten aanzien van joden. Met name de beide voorgangers van de huidige koning Mohammed VI – koning Mohammed V en koning Hassan II – zijn door historici geprezen om hun religieuze verdraagzaamheid. Na de oorlog is op de berg Hebron in Israël een ‘Mohammed V-bos’ geplant. In het hedendaagse Marokko wordt aan deze verdraagzame traditie vastgehouden, ondanks de oorlog tussen Israël en de Palestijnen en ondanks het feit dat fundamentalistische moslimpartijen in Marokko bij recente verkiezingen aan kracht en invloed winnen.

www.annefrank.org/

Waren we in Europa, en dan vooral NL, toendertijd maar zo heldhaftig geweest.

Pariah | 24-07-06 | 14:35

Een groenteboer heeft in 1483 een voorouder van mij vermoord. Ik haat groenteboeren.

Antira | 24-07-06 | 14:30

DanteG 24-07-06 @ 14:13

Door God toegekend land? Is dat alles wat je hebt als argument? Zo weet ik er ook nog wel een paar.
Je bent een vluchteling als je van je eigen huis en haard verdreven bent. Volgens JOUW definitie zijn de nakomelingen van de toendertijd verdreven Palestijnen geen vluchtelingen meer. Vervolgens stel je echter dat Joden wel het recht hebben om terug te keren naar het hun door God toegekende Land. Een zwaktebod en bovendien een tegenstrijdig argument.

Pariah | 24-07-06 | 14:26

@ Pariah 24-07-06 @ 14:03 : Ik vind het mooi verwoord van je hoor

"Tegenover de gruwelijkheden die in jou artikel staan kun je ook het heldhaftige optreden van Arabische staatshoofden plaatsen die tijdens de 2e Wereldoorlog weigerden haar Joodse onderdanen aan Nazi Duitsland uit te leveren."

www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/H...

"... Mufti [Haj Amin al-Husseini] sent Hitler 15 drafts of declarations he wanted Germany and Italy to make concerning the Middle East. One called on the two countries to declare the illegality of the Jewish home in Palestine. Furthermore, “they accord to Palestine and to other Arab countries the right to solve the problem of the Jewish elements in Palestine and other Arab countries, in accordance with the interest of the Arabs and, by the same method, that the question is now being settled in the Axis countries.”"

DanteG | 24-07-06 | 14:23

Dus Joden zijn gewoon Finnen??

Maximus | 24-07-06 | 14:14

@ Pariah 24-07-06 @ 14:03 : Euhm... Terugkeerrecht van Joden naar hun, in het Oude Testament door God toegekende, eigen land?

Maar laten we niet vergeten dat zowel de Palestijnen (Toen nog Filistijnen) & Joden al duizenden jaren naast elkaar leefden, werkten & sliepen. Het vluchtelingenprobleem waar we het nù over hebben, is het probleem van 1947. Ik ga mezelf niet herhalen, maar lees mijn reactie van 12:59 er maar even op terug. In mijn laatste post heb ik ook aangegeven hoe het Joodse vluchtelingen probleem is opgelost. Ik heb ook al eerder gezegd dat de Palestijnse vluchtelingen terug mochten keren. Maar dan alleen de originele vluchtelingen uit 1947. De rest is namelijk geen vluchteling.

DanteG | 24-07-06 | 14:13

Dus het is gewoon weer de zoveelste religieuze oorlog...

da wizard | 24-07-06 | 14:10

DanteG 24-07-06 @ 13:30

Israel heeft net zo vaak oplossingen aangeboden als afgeslagen. Het voornaamste probleem hierbij is dat zij niet bereid is het probleem bij de wortels aan te pakken. Er bestaan hier genoeg ( joodse ) analyses over.:

When Israelis engage in 'peace talks' it is important to understand their basic position. They have no real interest in a solution that goes to the core of their problem. They are like an individual who wants his or her symptoms to go away but refuses to do anything about their real causes. A wish 'to be left alone' is not much of a basis for a sustainable peace, at least not without another act of ethnic cleansing. Six million Palestinians are there to remind Israel of its past, and they are not going anywhere. If a day comes, and I hope it does, when Israelis decide to stop living in denial, they will have to realise that real peace will only come through justice. Justice in this context means one thing, that the ideal of an exclusively Jewish state at the cost of an entire people might have to be abandoned.

eajg.nl/index.asp?navitemid=72&typ...

Stellen dat de Palestijnen verantwoordelijk zijn voor het mislukken van vredespogingen zijn te eenzijdig. ( Overigens wordt in dit artkel gesproken over 6 miljoen vluchtelingen ! )

Over het aandeel en de verantwoordelijkheid van Arabische landen in deze misere kunnen we het snel eens zijn. Maar daar gaat deze discussie niet over. tegenover de gruwelijkheden die in jou artikel staan kun je ook het heldhaftige optreden van Arabische staatshoofden plaatsen die tijdens de 2e Wereldoorlog weigerden haar Joodse onderdanen aan Nazi Duitsland uit te leveren.
Maar goed terug bij ons discussiepunt. Jouw definitie van het begrip vluchtelingen loopt mank als je het terugkeer recht van alle Joden naar Zion erkent maar niet het terugkeerrecht van alle Palestijnen naar Palastina.

Pariah | 24-07-06 | 14:03

@ Pariah 24-07-06 @ 13:23 : "Gewoon uit vertrokken"?!

Why did Jews go to Israel from other Middle Eastern countries?

Following the 1947 United Nations vote to partition Palestine, Arab violence against Jews erupted throughout the Middle East and North Africa where more than 870,000 Jews were living (1945 estimate). Many of the Jews resided in communities with a continuous Jewish existence for 2,500 years or more.

Even before the November 1947 UN vote, Arab delegates to the UN, in particular those of Egypt and Iraq, had hinted at their intentions in speeches, warning that Partition might endanger Jews in Arab lands, intensify antisemitism and lead to massacres of Jews. These veiled threats must have had a chilling impact on Jews in Arab lands where memories of the pro-Nazi stance of the local Arab governments and nationalists were still fresh, especially in Iraq, Syria and Egypt, as well as in Libya where Arab mobs had accepted the occupying Germans' invitation to plunder the Jews. And recall the incitement to murder Jews issued over Radio Berlin during World War II by Haj Amin al-Husseini, Mufti of Jerusalem. These facts make obvious nonsense out of claims that Jews were expelled from Arab countries only because the Palestinian Arabs were expelled from Palestine.

In Iraq, new laws made Zionism punishable by death. In Aleppo, Syria, 300 Jewish homes and 11 synagogues were burned to the ground, and half of the city's 4,000 Jews fled elsewhere. In Aden, 82 Jews were killed. Pogroms accompanied by confiscation of Jewish property and belongings was the norm in Arab countries. From 1948 on, Jewish communities that had survived in Arab countries since antiquity dwindled to a few families or became extinct.

Aproximately 600,000 Jews sought refuge in the State of Israel. Since their belongings were confiscated as the price of leaving, they arrived in Israel pennyless, but they were welcomed and quickly absorbed into Israeli society. In reality, an exchange of populations took place between Jews leaving Arab countries and Arabs leaving Jewish Palestine. But while the Jewish refugees quickly became productive citizens of their new home country of Israel, the Palestinian Arabs were forced by their politically motivated leaders to fester as "refugees" for generations.

Israel absorbed the Jews who fled Arab countries and millions of refugees from Nazi and Soviet Europe in the same time. After brief periods of adjustment, the Jews fleeing life-threatening conditions in other lands became indistinguishable from other Israelis. Today tiny Israel, with relatively few resources, has no "refugee problem" while the wealthy Arab countries, with vast lands and oil riches, cannot find a way to help the Palestinian Arabs.

DanteG | 24-07-06 | 13:39

@ Pariah 24-07-06 @ 13:17 : Maar dat heeft Israel toch al zo vaak gedaan? Weet je nog? Camp David 2000?

Barak's offer to the Palestinians was the most substantial and far-reaching that had ever been made. In Israel, people were stunned by the extent of the concessions that he was prepared to make. It is unclear whether the Israeli public were prepared to support Barak's deal. However they were never given the opportunity to endorse the proposals, as Arafat rejected them out of hand. According to media reports, Barak's offer included:

* Israeli withdrawal from 95 percent of the West Bank (Judea and Samaria) and 100 percent of the Gaza Strip

* The creation of a Palestinian state in those areas

* The removal of isolated settlements that would be transferred to Palestinian control

* Slices of Israeli land to be included in the Palestinian state to compensate for the percentage of the West Bank to become Israeli

* Palestinian control over parts of Jerusalem including most of the Old City

* "Religious Sovereignty" over the Temple Mount (rather than Israeli sovereignty, which had been in effect since 1967)

President Clinton, and others who participated, put the blame for the failure of the talks squarely on Arafat and the Palestinian negotiators for declining and not making any counteroffers or continuing the negotiation.

DanteG | 24-07-06 | 13:30

DanteG, kom eens lekker klagen in Rotterdam, daar is ook een vestigingsVerbot.

Antira | 24-07-06 | 13:25

DanteG 24-07-06 @ 13:09

Nu zet je de discussie op een ander spoor. We hadden het over de vluchtelingen uit dat specifiek gebied.
Maar goed: De grootste groep joden uit Arabische landen komt, als ik het goed heb, uit Marokko. Daar zijn ze , op specifieke gevallen na , nooit uit verjaagd, maar gewoon vertrokken naar Israel. Nog sterker veel van deze " Marokkaande Joden" hebben nu nog steeds de Marokkaanse nationaliteit of behoren die te hebben. Volgens het Marokkaans recht kan je je Marokkaanse nationaliteit namelijk nooit kwijtraken.

Pariah | 24-07-06 | 13:23

DanteG 24-07-06 @ 13:07

Wat betreft de officiele erkennig heb je gelijk, er is echter ook het besef onder burgers en landen dat de enige oplossing voor deze kwestie het erkennen van Israel is. Het zegt al enorm veel als zelfs de Hamas daartoe bereid is. Ik geloof dat Israel erg ver zou komen als zij haar verhoudingem met het Palestijnse volk gezond maakt. Aangezien Israel de dominate partij van deze twee is, lijkt het mij logisch dat zij verantwoordelijk is voor het initaief en volle inzet hiervoor. De macht hebben ze wel, nu alleen nog de wil.

Pariah | 24-07-06 | 13:17

@ Pariah 24-07-06 @ 13:07 : Mogen die 700,000 joden die gevlucht zijn uit Arabische landen op & omstreeks 1947 dan ook terug keren? Oh nee, wacht... Want die landen hebben een specifiek VESTIGINGSVERBOT voor Joden in hun land...

DanteG | 24-07-06 | 13:09

DanteG 24-07-06 @ 12:59

Maar beste Dante, jouw redenering impliceert dat de Joden ook geen enkel recht hadden om terug te keren naar Het Heilige Land. Immers alle Joden die toendertijd uit Zion vluchtte bestaan al millenia lang niet meer. Of hanteer je voor deze vluchtelingen andere maatstaven?

Pariah | 24-07-06 | 13:07

@ Pariah: Met betrekking tot je opmerking over Arabische landen & de erkenning van Israel. Kijk even naar deze kaart van, de linux van encyclopediën (helaas), Wiki:

Israel now has full diplomatic relations with Egypt, Jordan and Mauritania and trade relations with Qatar. If a person's passport shows any evidence of travel to Israel, barring a diplomatic passport, they are forbidden entry to the Sultanate of Oman, among other Arab and Muslim states.

On October 1, 1994, the Gulf States publicly announced their support for a review of the Arab boycott, in effect abolishing the secondary and tertiary boycotts against Israel. Israel has diplomatic relations with 9 non-Arab Muslim states and with 32 of the 43 Sub-Saharan African states that are not members of the Arab League. Israel established relations with the People's Republic of China and India in 1992. Sino-Israeli and Indo-Israeli relations have blossomed ever since. In 2000, Israel became India's second largest military equipment supplier, with military transactions signed or in the pipeline exceeding 3 billion USD.

Following the invasion of Iraq in 2003, diplomats have been discussing the possibility of improved relations between Israel and Iraq. However, then-Iraqi PM Iyad Allawi said in 2004 that Iraq would not establish ties with Israel. [3]

In 2005, Saudi Arabia announced the end of its ban on Israeli goods and services, mostly due to its application to the World Trade Organization, where one member country cannot have a total ban on another. The Saudis have yet to offer full political recognition.

upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/d5...

This map indicates countries which have diplomatic relations with Israel (colored in gray) and those which do not (colored in green). It is based on information contained at Israel's Ministry of Foreign Affairs site

Dat zegt toch genoeg, dacht ik zeau... :-)

DanteG | 24-07-06 | 13:07

@ Pariah 24-07-06 @ 12:49 : Kijk, en daar gaat de VN de fout in. 4,000,000 inwoners van vluchtelingenkampen =/= 4,000,000 vluchtelingen. Oorspronkelijk praten we over 500,000 vluchtelingen die in 1948, op aanraden van hun Arabische vrinden Egypte, Jordanië, Syrië, Libanon & Irak, op de vlucht zijn gegaan, omdat die landen de net opgerichte staat Israel wel even zouden verpulveren. Deze 500,000 zijn in tentenkampen in Gaza & de West bank gaan zitten, alwaar zij jarenlang in slechte leefomstandigheden klein gehouden zijn door Egypte (Gaza; 1948-1967) & Jordanië (West bank; 1948-1967) als mediamagneet. Tevens hebben zij hier kinderen gekregen en deze kinderen hebben hier ook weer kinderen gekregen. Volgens het internationaal recht is een vluchteling iemand die van eigen huis & haard vlucht voor geweld, moord en doodslag een vluchteling. Dit houdt dus in dat al die mensen die geboren zijn in vluchtelingenkampen GEEN vluchteling zijn. Het terugkeerrecht voor Palestijnse vluchtelingen is, in mijn ogen, dan ook alleen geldig voor de nog in leven zijnde originele 500,000 vluchtelingen uit 1948. Die dan nog vluchtten omdat anderen dat zeiden & niet voor op hen gericht Israelisch geweld.

DanteG | 24-07-06 | 12:59

@DanteG
Libanon KAN Hezbollah helemaal niet ontwapenen, want Libanon bestaat niet meer als zelfstandig land. Libanon is een vazal staat van Syrië en dat land is pro Hezbollah. Libanon is terug naar af. Maronieten, Christenen die pro Israël (en Amerika) zijn want: zonder hen geen bestaansrecht. De fundi's die pro ieder denkbare terroristen beweging zijn en de regering die luisteren moet naar de Direkteur van het Marionetten Theater, genaamd Syrië, dat op zijn beurt weer moet luisteren naar die andere levensgevaarlijke terrorist genaamd Iran.

Tante Eulalie | 24-07-06 | 12:52

Pariah 24-07-06 @ 12:30
Ik vind het ook heel jaamer dat er zoveel slachtoffersn zijn maar ik betwijfel of het inderdaad zoveel burgerslachtoffers zijn. Zoals u ook wel weet denk ik verschansen de strijders zich tussen de burgers en dat vind ik toch een stuk mider acceptabel dan wat Israel nu doet. Israel heeft al meer dan 2000 luchtaanvallen uitgevoerd en dan gaat niet met 1 bommetje tegelijk. Dan nog te weten dat er met 1 bommetje toch ten minste een kleine honderd slachtoffers gemaakt kunnen worden maak ik er toch echt uit op dat Israel er niet op uit is om burger slachtoffers te maken. Dan nog even over het feit dat de Hezbollah die zich tussen de burgers bevinden echt niet in een groen legeroverhemd staan is het denk ik moeilijk te bepalen of het inderdaad burgers Hezbollah of schuldige omstanders zijn. Israel is er op uit en dat lukt ze aardig om op alle maniere te voorkomen dat de Hezbollah vanuit Syrie bevoorraad kan worden en dat kan alleen als de infrastructuur, wegen en bruggen en communicatie materieel vernietigd worden.

Dat er burgerslachtoffers vallen is inderdaad ontzettend erg en elk slachtoffer is er 1 teveel maar dat geld natuurlijk voor beide kanten. Wat Israel aan strategische doelen probeert te raken probeert Hezbollah alleen maar steden en dorpen te bombarderen die niets te maken hebben met het leger en waar gewone burgers wonen.

Flirting With Suicid | 24-07-06 | 12:50

DanteG 24-07-06 @
Een aantal weken geleden heb ik een meeting gehad met een aantal gedeserteerde Israelische soldaten. De verhalen die zij ons vertelde waren schokerend. Soldaten die uit verveling huizen en gebouwen vernielen, doelbewust burgerslachtoffers maken, plunderen etc. etc. Deze militairen vertelde ons over wat hij noemde " kleine misdaden die dagelijks plaatsvonden ". Beweren dat de burgerslachtoffers legitiem zijn als gevolg van legitieme acties is een valse redenering. Vanachter je toetsenbord is dit makkelijk te beweren, maar ook de soldaten die deze misdaden begaan kunnen deze last op een gegeven moment niet meer dragen. Het geweten begint dan te spreken, jammer genoeg voor de slachtoffers te laat.
Het doelbewust afknallen van burgers vindt inderdaad ook in Irak plaats, we hebben de berichten en foto's hiervan kunnen zien. Het IDF schetst een idealistisch plaatje, een plaatje waar we maar al te graag in willen geloven.
Wat betreft de erkenning en de vluchtelingen:
Zelfs de Hamas bleek uiteindelijk bereikt een verklaring tot erkenning van Israel te ondertekenen. De discussie dat Israel niet erkend zou worden is achterhaald. Israel wordt breed erkend door de arabische landen en haar burgers. Een rechtvaardig Israel wel te verstaan, geen dood en verderf zaaiende machine.

De cijfers vlgens mij? Ik heb daar geen mening over. De VN heeft het over 4 miljoen slachtoffers, geloof ik, ik geloof die cijfers wel. Maar daar gaat het niet om. Elke vluchteling is er een te veel.

Pariah | 24-07-06 | 12:49

Klopt ed.. :-) En ook op meerdere punten zelfs ;-)

DanteG | 24-07-06 | 12:45

een beetje dan...

ed.. | 24-07-06 | 12:43

zijn we het toch eens :)

ed.. | 24-07-06 | 12:42

@ ed.. 24-07-06 @ 12:28 : LOL... Da's een goeie. Goed, ik had er wel bij mogen zeggen dat ik dat een kansloze & nutteloze optie vind. Vooral nu. Hezbollah heeft zich redelijk rustig gehouden sinds 2000, maar met deze actie hebben ze zichzelf weer goed in de spotlight gezet. En de incompetentie van Libanon als staat aan de kaak gesteld. Dat met de acties van Israel de Libanese burgerbevolking ook gestraft wordt, is niet wenselijk. Aan de andere kant heeft Libanon 6 jaar de kans gehad om Hezbollah te ontwapenen en/of the integreren in hun eigen leger.

DanteG | 24-07-06 | 12:35

De Oerknal 24-07-06 @ 12:07

Het opblazen van bussen met onschuldige burgers is moreel en etisch gezien onacceptabel, daar bestaat geen enkele twijfel over. Je moet wel heel erg diep gezakt zijn om dat te kunnen rechtpraten.
Het waren echter geen bussen die deze keer explodeerde. Het waren soldaten in dienst die werden aangevallen, gedood en ontvoerd. Wat is daar een legitieme tegenreactie voor? Zeker niet het bestoken van burgers die niets, maar dan ook niets, met deze twee partijen te maken hebben.
Israel reageert buitenproportioneel of zoals de auteur stelde van het artikel dat ik linkte: Zij reageren met doodsteken op een speldenprik.
We weten dondersgoed dat de Hezbollah absoluut geen partij is voor het sterke Israelische leger, we weten ook dat Israel in staat is op een beheerstere en efficientere manier te reageren. De vraag is: Waarom doen ze dat niet? Het antwoord daarop wordt deels gegeven in het artikel dat ik hiervoor plaatste.

Pariah | 24-07-06 | 12:30

@dantG
niet iedereen is pro-terrorist, juist anti (israel&hezbollah) maar je hebt gelijk het verleden heeft niet altijd tot het gewenste resultaat geleid, maar om dan te zeggen dan proberen we het maar niet meer... hoeft nederland dus ook nooit meer aan een WK mee te doen...

ed.. | 24-07-06 | 12:28

@ Pariah 24-07-06 @ 11:59 : Oh, en die vluchtelingen... Waarvoor vluchtten die ook alweer?

DanteG | 24-07-06 | 12:27

@ Xtra 24-07-06 @ 11:37 : Dus de uitspraak van 1 persoon is gelijk de uitspraak van 15,000,000 personen?

@ ed.. 24-07-06 @ 11:44 : Nog een poging tot vrede? Na 1949, 1967 & 1999? Nutteloos & kansloos.

@ Pariah 24-07-06 @ 11:46 : Omdat misschien Hezbollah hun wapenarsenalen & commandoposten op tactisch gelegen plaatsen (ie: Scholen, moskeeën, ziekenhuizen of andere dichtbevolkte gebieden) plaatst..? En nou niet roepen dat dat BS is, want voorbeelden in overvloed, ook in Irak. Israel doet hun best om zo min mogelijk burgerslachtoffers te maken, maar met dit soort tactieken, wordt dat natuurlijk vrij moeilijk.

@ Xtra 24-07-06 @ 11:53 : Atheist, dank u.

@ Mammon 24-07-06 @ 11:54 : Zoals gewoonlijk als pro-terroristjes niet in willen/kunnen zien wat oorzaak & gevolg is.

@ Pariah 24-07-06 @ 11:59 : Dat is al eerder aangeboden door Israel, maar als da categorisch driewerf "Nee" (Erkenning, vrede & overleg) op klinkt dan kan Israel weinig anders. Inderdaad zijn de Palestijnen de marionet in deze kwestie. Maar over die vluchtelingen, hoeveel zijn dat er volgens jou?

DanteG | 24-07-06 | 12:17

De Oerknal 24-07-06 @ 10:38
.. En daar zijn ze niet de enige in, in het Midden-Oosten. Dusss...
Als je er geen koek van hebt gegeten kun, kun je bete zwijgen.
.
Hee PariaH, vertel eens wat er niet waar is aan mijn opmerking? Kon namelijk in dat alleraardigste linkje dat je erbij deed (een ander Joods geluid) niets vinden wat erop zou duiden. Of heb ik het helemaal verkeerd gezien al die tijd en waren het niet de Hezbollaatjes van deze wereld die kleine kinderen in de bus aan gort bliezen?

De Oerknal | 24-07-06 | 12:07

Tante Eulalie 24-07-06 @ 11:39
Natuurlijk is dit waar, ook Arabieren zijn mensen. Maar wat heeft de discriminatie van die woestijkamelen onderling te maken met het onrecht dat Palestijnen is en wordt aangedaan? Rechtvaardigd dat het gebruik van excessief geweld tegen hen? Of rechtvaardigd dat het binnenvallen en bestoken van Libanon? Kortom tussen overleven en welbewust enorme burgerslachtoffers ombrengen en de infrastructuur van een land onmogeijk maken zijn zie ik geen enkel verband.

Dante:
Praat geen feitelijke onwaarheden.

Israel weigert nog altijd heht deel van de vluchtelingen toe te laten die voor de oorlogen van 1948 woonde op wat nu Israelisch gebied is.

" Je bedoeld dat GEEN ENKEL ARABISCH LAND de Palestijnen wil opnemen? "

Het onrecht dat de arabische marionettenregeringen de palastijnen aandoen is een andere discussie. Het gaat nu om hun ontnomen rechten.

Pariah | 24-07-06 | 11:59

@ Pariah. "Hezbollah zou niet terug mogen schieten", omdat het geen officieel leger is, maar een militie is die ontwapend dient te worden. Echter, het komt een aantal buurlanden van Israel (Syrie, Iran) wel goed uit dat er een onofficieel leger is dat Israel lastig kan vallen omdat beide landen natuurlijk nooit openbaar Israel aan kunnen vallen. Dat zijn overigens beiden landen die de vernietiging van de Joodse staat tot doel hebben. Lijkt mij logisch dat een legitiem leger daar tegen in actie komt. Dat de hele zaak nu uit de hand loopt is dan weer niet handig. Ook ik word niet vrolijk van dode Libanezen. Het is alleen zo moeilijk om van achter je pc te zeggen dat beide partijen moeten stoppen met vechten (wat ze wel zouden moeten doen). Waar DanteG en ik tegen ageren is het blind veroordelen van Israel en steunen van Hezbollah.

@ mr Hottentot. dus jij "vindt" iets, lol ;-)
@ DanteG. Het is vandaag wel dwijlen met de kraan open...

Mammon | 24-07-06 | 11:54

Joden ? dat zijn m.i. de ergste Nazi's die er zijn .

Amoebe | 24-07-06 | 11:48

DanteG 24-07-06 @ 11:24

Het leger van Israel schijnt tot een van de beste ter wereld te behoren?
Waarom zijn zij dan niet in staat om het aantal burgerslachtoffers tot een minimum te beperken?
Ik zal je het antwoord geven: Omdat zij totaal geen geweten hebben. tenminstte op die momenten niet . Ik weet niet of je ooit een persoonlijke verklaringen hebt gehoord van gedeserteerde IDF soldaten? De conclusie die ik hieruit kon trekken is dat het IDF geen haar beter is dan fanatiekelingen die bussen vol onschuldigen opblazen. Integendeel, zij doen precies hetzelfde, maar dan met 10 keer zoveel slachtoffers en schade. Het IDF hanteert absoluut geen oog om oog, tand om tand principe en de gedachte dat de acties van het IDF moreel te rechtvaardigen zijn kunnen alleen het product zijn van een verward brein.

Pariah | 24-07-06 | 11:46

@hottentot
das toch ook het probleem, iedereen komt met feitjes over romeinen zo, syrie zus, de exodus broer en WOII straks. gaat er om wat er nu gebeurd, en dat moet stoppen... dus om met vriend DanteG te spreken; 'Het enige democratische, blanke (??????), westerse, hoog ontwikkelde land in die regio, opgericht met VN goedkeuring zou dan toch een keer verstandig moeten zijn en de hand uit te steken naar hun buurland... overniew beginnen heet dat volgens mij....

ed.. | 24-07-06 | 11:44

En toen was er niets anders meer dan liefde en overgave aan het bestaan en het werd zo vredig dat alle politiekers van ellende zelfmoord pleegde.

Vreugdevol | 24-07-06 | 11:42

voor mensen die ongeacht wat dan ook blijven vasthouden gelijk.. voorsommige mensen tellen individuen niet maar alleen kreten als, politiek, terroristen, baardapen..

www.george-orwell.org/Notes_on_Nationa...

interessant artikel over nationalisme en in welke vormen het voorkomt..

Bigdaddy | 24-07-06 | 11:42

@ Pariah
Dat is weer een heel andere kwestie. De Palestijnen zijn uit hun eigen land gezet, dat ben ik volledig met je eens. Wat hen is aangedaan is onterecht en onrechtvaardig, ook volledig met je eens. Maar je kunt niet de huidige feiten ontkennen, al vind je die niet prettig om te horen. Ik heb dit zelf meegemaakt, dit is niet zomaar verzonnen.
De Arabische wereld discrimineerd heel erg onderling, soeniten hebben de pest aan sjihiten, druzen hebben weer de pest aan soenies en sjihies samen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Hun wereld is verscheurd door geloof (al is het dan allemaal Islam, ze zijn net zo verdeeld als de protestanten) afkomst, familie, geld en politiek. Zij hebben nog een stammen mentaliteit, de stam en de familie. Het individu is nog niet zo zelfstandig.
Het blijft een wespennest en Israel moet daarin zien te overleven...... of misschien wel niet. De tijd zal het leren.

Tante Eulalie | 24-07-06 | 11:39

DanteG,
Wie zijn mn vriendjes, heb je niet goed gelezen?
Ik keur het afschieten van burgers af aan beide kanten. Jammer dat niet meer mensen dat doen. Tis toch zo makkelijk om om hier te kokem roepen dat het allemaal terrorsisten zijn en dat israel het hele gebied moet opblazen..

Bigdaddy | 24-07-06 | 11:35

@ Pariah: Kom jij net uit de aars van Nasrallah gekropen of zeau?! Israel weigert? WTF? Je bedoeld dat GEEN ENKEL ARABISCH LAND de Palestijnen wil opnemen? Ondanks het FEIT dat Israel Gaza & de West bank aan Egypte & Jordanië terug wilde geven in '67

Praat geen feitelijke onwaarheden.

DanteG | 24-07-06 | 11:33

@ed.. 24-07-06 @ 11:28
Weet iemand, door alles wat er in de afgelopen jaren in het midden oosten gebeurd, uberhaubt nog wie er is begonnen?

mr Hottentot | 24-07-06 | 11:31

Tante Eulalie 24-07-06 @ 11:20

Israel heeft er twee keer een vernietigende oorlog gevoerd. Het is Israel dat weigert om Palastijnen naar hun eigen land te laten terugkeren. En ga niet lullen over discriminatie van Palastijnen in Arabische landen als zij in hun eigen land slachtoffer zijn van een extremistisch en fascistisch apartheidsregime.

Kortom, het zijn de Palestijnen en burgers van aangrenzende landen die de rekening mogen betalen van de gruwelijkheden, hoofdzakelijk begaan door Westerse mogendheden, van de 2e Wereldoorlog.

Pariah | 24-07-06 | 11:29

@danteG
het kankerjeaud was idd van mij, maar ik moest toch echt deaud van jou! dus niet liegen he... je mag van mij ook echt wel een kant kiezen, maar dat vind ik een beetje hersenloos, je zei het zelf, waar er twee vechten.. en wat betreft pro-israelische argumenten.. ik weet ze niet niet (.. maar hunnie zijn begonnen is geen argument!) en hetzelfde geldt voor hezbollah. landjepik mag niet, terrorisme ook niet...

ed.. | 24-07-06 | 11:28

(Oeps, twee keer de n te pakken gehad, terwijl ik de m moest hebben)!(@ 11:19)

mr Hottentot | 24-07-06 | 11:24

@ Bigdaddy 24-07-06 @ 11:21 : Zeker nooit naar de foto's gekeken van opengereten bussen met burgerslachtoffers in Israel door je vridnjes. En wie moet er dan z'n ogen open doen? Praat geen PEOP!

DanteG | 24-07-06 | 11:24

Mammon 24-07-06 @ 11:07
Niet vergeten dat dit conflict begonnen is omdat Hezbollah Isreal binnenviel (en niet andersom), 7 soldaten doode en er twee gevangen nam. Daarna probeerde Hezbollah ook nog te verhinderen dat de dode soldaten geborgen konden worden. Israel heeft zich in 2004 volledig uit Libanon teruggetrokken. Als Israel daarna door een niet officieel leger op haar eigen grondgebied wordt aangevallen, dat eigenlijk ontwapent dient te worden. Iets waar de Libanese regering het ook mee eens is, maar die heeft niet de macht om dit uit te voeren. Dan kan je verwachten dat er een tegenreactie komt vanuit Israel.

Wat een bullshit. Propaganda met een zionistisch etiket. Na de terugtrekking van Israel uit Zuid- Libanon in mei 2000 is de oorlog nooit gestopt. Israel schond dagelijks het luchtruim en beschoot doelen vanaf de grond en uit de lucht. Natuurlijk gaat Hezbollah dan ook terugschieten. Provoceren noemt men dat.

Pariah | 24-07-06 | 11:22

kijk naar de beelden DanteG.. er worden hier geen terroristen (wat zijn dat dan eigenlijk, godverdegodver) afgeslacht maar burgers die geen kant meer opkunnen

open your motherfucking eyes

'Het enige democratische, blanke, westerse, hoog ontwikkelde land in die regio, opgericht met VN goedkeuring, '

tja, nu zijn het de hoogopgeleide blanken die met goedkeuring van de VN een stad elke dag en avond kapot bombarderen met financiering van nog meer hoogopgeleide blanken..

www.abouyounes.com/presentation.asp?en...

Ik ben niet voor hezbollah strijders die baby's doen ontploffen in schoolbusjes maar ik walg van de beelden die ik nu zie wat israel nu aanricht in het middenoosten. Dit kan toch niet? Je moet blind zijn en te ver doorgevoerd in shoot em up spelletjes om niet in te zien dan onschuldige mensen dag in dag uit worden afgeslacht. Ik heb zelf een 4 maanden oud zoontje en word zo triest van die beelden. Mn vriendin belt dagelijks met een oud studievriendinnetje doe nu in Beirut geen kant opkan en moet afwachten waar nu weer een bom zal vallen.

Dit gaat niet om 3e wereldlanden zonder democratie, dit gaat niet om politieke (wat houdt dat dan in, keur je zo doden goed??) motivaties. Hier worden mensen vermoord! Hoe kun je zo onverschillig zijn? Zelfs al is het vanachter je bureau al tikkend en denkend ik wil vrij want t is zulk mooi weer.

Staakt het vuren nu aan beide kanten!!

Bigdaddy | 24-07-06 | 11:21

@ Mammon 24-07-06 @ 11:07 : Daar heb jij weer een punt. Het probleem is dat die pro-terroristen weer zo snel verzanden in "Ga su deaud" & "Kankerjeaud" opmerkingen zoals ed.. @ 10:59. Want stel je eens voor dat je punten aanbrengt die pro-Israelisch hier zijn. Dat kan toch niet?!

@ Xtra: Dat zou het hele probleem in 1 grote klap oplossen, maar dat mag weer niet. Mensen in volle bussen of restaurants opblazen is dan weer wel geoorloofd, want "verzetsstrijder"

@ ed..: Waarom zou ik geen kant mogen kiezen? Alleen omdat er herzenlozen op GS dat bepalen? Dacht het niet hoor. Ik bepaal mijn eigen mening wel. Als je daar een probleem mee hebt, dan is dat JOUW probleem & niet het mijne.

Ik heb genoeg informatie tot mij genomen om mijn positie in deze kwestie te kunnen bepalen. Jij hebt gelijk: Waar er 2 vechten...
Maar als je dat ziet, zul je ook moeten inzien dat wat Hezbollah heeft gedaan (Breach of international boarder, 8 IDF soldaten ombrengen & er 2 ontvoeren) de oorzaak is geweest & de actie van Israel een gevolg, alleen heeft de Israelische regering besloten, dat dit de druppel was. Men heeft Libanon & de Hezbollah 5 jaar de vrijheid & de tijd gegeven om te onwapenen/integreren & dit is wat Israel terug krijgt..?

DanteG | 24-07-06 | 11:21

Hamas, Asbath al Ansar en Hezbollah (Syrië als sponsor) hebben Libanon kapot gemaakt. Voordat zij er waren kon je rustig in het zuiden van Libanon rond toeren. en leefde de Liban in betrekkelijke vrede met Israel, op een paar incidenten na. Sinds het een terroristen nest is geworden durft geen weldenkend mens er meer heen. Het is NO GO land. Israel kan niet accepteren dat zij aan hun Noord grens zo bedreigd worden.
Verder wordt er in Libanon vreselijk op de Palestijnen neer gekeken. Zij behoren tot de laagst opgeleiden en krijgen er nauwelijks werk. Net als in de andere landen van hun arabische broedervolken worden zij in kampen opgesloten, die zo smerig zijn dat je daar je schoenen nog niet zou laten overnachten.

Tante Eulalie | 24-07-06 | 11:20

@Mannon
"money" - &#1502;&#1502;&#1493;&#1503;.! Lots of it! Maar ook vindt ik hier;communisme, humanisme, irrationalisme, seksisme, arbeiderisme, vulgarisme, purisme en last but definitly not last, nihilisme

mr Hottentot | 24-07-06 | 11:19

@danteG, dus, je beweert dan een blanke, westerse, hoog ontwikkelde land meer recht op leven heeft? Jij hebt zeker een LIJNTJE met god, danteG.
Over GROOTHEIDSWAANZIN gesproken, danteG. Uw hart zit in uw portemonnee, maar dat wist u al.

Xtra | 24-07-06 | 11:15

De Oerknal 24-07-06 @ 10:38
.. En daar zijn ze niet de enige in, in het Midden-Oosten. Dusss...
Als je er geen koek van hebt gegeten kun, kun je bete zwijgen.
eajg.nl/index.asp?navitemid=94&typ...

Pariah | 24-07-06 | 11:13

@ mr Hottentot - idd. Fundamentalistisch kapitalistisch!

Mammon | 24-07-06 | 11:10

@danteG
waarom moet er altijd een kant gekozen worden?... naast jou jeaudse vrindjes zijn de hakbarren van hezebollah ook schuldig.. snap echter niet hoe het buitensporige geweld van de jeauden in deze altijd wordt goedgepraat door k******mongeaulen zoals jou.. twee kijven, twee schuld.. enne... ga zelf es deaud!

ed.. | 24-07-06 | 11:08

@DanteG, niet speculeren. Het gaat hier om feiten, DanteG. Zo kunnen we ook verder gaan speculeren over dit oorlog. Wat gaat Israel morgen inzetten en zo? Kernwapens, DanteG?

Xtra | 24-07-06 | 11:07

@ DanteG - GS reaguurders pro Hezbollah? Dat zou voor het eerst zijn. Kijk naar eerdere topics, merendeel is tegen arabië en alles dat er enigszins op lijkt.
@ Iedereen die linkjes post met ontplofte Libaneze kinderen, ik kan je ook nog wel een paar foto's sturen van onthoofde Israelische kinderen die een ijsje stonden te eten toen het restaurant waar ze voor stonden werd opgeblazen. Niet vergeten dat dit conflict begonnen is omdat Hezbollah Isreal binnenviel (en niet andersom), 7 soldaten doode en er twee gevangen nam. Daarna probeerde Hezbollah ook nog te verhinderen dat de dode soldaten geborgen konden worden. Israel heeft zich in 2004 volledig uit Libanon teruggetrokken. Als Israel daarna door een niet officieel leger op haar eigen grondgebied wordt aangevallen, dat eigenlijk ontwapent dient te worden. Iets waar de Libanese regering het ook mee eens is, maar die heeft niet de macht om dit uit te voeren. Dan kan je verwachten dat er een tegenreactie komt vanuit Israel. Dat er nu veel burgerslachtoffers vallen heeft alles te maken dat Hezbollah haar wapens verborgen houdt in dichtbevolkte woonwijken.

Mammon | 24-07-06 | 11:07

@ Xtra: Als ik linkjes ga plaatsen, dan zijn die net zo pro-Israelisch als die van de anderen pro-terrorist zijn. Oftewel, dat gaat niets oplossen. Ik kan ook wel feiten aandragen waarom dit zo escaleert maar daar heeft de gemiddelde GSer ook geen behoefte meer aan. Liever kankeren wij op de Israeli's & kiezen wij voor de terroristjes.

Nou, mij niet gezien. Het enige democratische, blanke, westerse, hoog ontwikkelde land in die regio, opgericht met VN goedkeuring, heeft van mij meer bestaansrecht dan kinderen inzettende, vrouwen denigrerende, despotisch geregeerde, 3e wereldland die dit land niet eens wil erkennen omdat ze moeite met het Joodse geloof hebben.

DanteG | 24-07-06 | 11:06

@ ed.. : Knap, mij een k*nkerjeaud noemen. Ben niet eens jeauds. Maakt niet uit, kutkaaskop. Val maar lekkah deaud, mmk?

Die troep die Israel nu probeert op te ruimen, wordt door de internationale gemeenschap gezien als te hard, barbaars, etc. Nou, dan komt de VN het toch lekker doen. Worden er wat meer landen bij betrokken. Eens kijken of er nog zo "positief" wordt gepraat over de "verzetsstrijders" van Hezbollah als er een paar blauwhelmpjes opgeblazen worden.

DanteG | 24-07-06 | 11:03

@DanteG, wat let je om ook jouw linkjes te plaatsen? Of zijn ze er niet? Wat er niet is kun je ook niet plaatsen. Misschien heb je een link van STENEN gooiende kinderen......

www.hadeseh.com/b/archives/007190.php (geile moordenaar, sadist)

Xtra | 24-07-06 | 11:02

@Mammon, ken ik jou ergens van? Oja, nu weet ik het weer! Je bent toch de god van het geld?

mr Hottentot | 24-07-06 | 10:59

@danteG
rot toch op k****jeaud, als wij wat blauwhelmpjes gaan sturen is het om jullie puinzooi op te ruimen...

ed.. | 24-07-06 | 10:59

Mee eens. Die sussen alleen maar de boel en hebben totaal geen macht.

Tante Eulalie | 24-07-06 | 10:58

@ Tante Eulalie - en de VN staat al klaar met groene verf om een nieuw lijntje te trekken.

Mammon | 24-07-06 | 10:55

Ik zie idialisme, fatalisme, pro's & contra's.
En brave burgers die met dit geweld niets te maken willen hebben.
Maar welke richting het opgaat? Joost zal het wel weten.
Verse koggie, iemand?

mr Hottentot | 24-07-06 | 10:55

Lekker tendentieus berichtje. Lekkere linkjes die gepost worden door de reaguurders... Jongens, hulde! Helemaal top. Kies maar lekker de zijde die in 2020 hier ook 55% van de bevolking uitmaakt.

Hopelijk een VN troepenmacht met veeeeeel NLse blauwhelmpjes erbij. Kunnen die allemaal afgeknald worden door Hezbollah. Eens kijken of we hier nog steeds zo pro-terrorist zijn tegen die tijd...

Stelletje lutsers.

DanteG | 24-07-06 | 10:53

Nederlanders moeten gewoon multi-religieus worden.
4 dagen werken en dan vrijdag t/m zondag vrije dagen
Vrijdag -> Islam
Zaterdag -> Joden
Zondag -> Christendom.

nog 4 religies en we hoeven nooit meer te werken.

Kaan78 | 24-07-06 | 10:47

Allah weet best, maar de rabbijn weet beter!

Deense Postbode | 24-07-06 | 10:46

Het gaat weer worden zoals het altijd was. Het zuiden van Libanon gaat weer naar Palestina...... sorry, Israël, de rest van het land gaat weer terug naar Syrië (is al bijn a zo) en de oude kern, het hart van Libanon, de Bekaa en de Chouf, dat wordt van de Maronieten, zoals vroeger het oude Mont Liban, dat altijd al in Syrië lag.

Tante Eulalie | 24-07-06 | 10:44

@dolerend:
Lees dan Numeri 15:32-36, "De Sabbathschenner", en als je dan nog positief denkt over de Heere HEERE hoor ik het wel.

Kardinaal Meier | 24-07-06 | 10:43

@ AerdenhoutseAerdbei 24-07-06 @ 10:18 .. En daar zijn ze niet de enige in, in het Midden-Oosten. Dusss...

De Oerknal | 24-07-06 | 10:38

@ Mr. Hottentot
De Maronieten, de Christen Libanezen, hebben een BLOED hekel aan Hezbollah, die zijn in stilte allemaal PRO Israël, vergis je niet!

Tante Eulalie | 24-07-06 | 10:37

... Me:
you are an arab?
God:
What if someone said you are an arab ?
Me:
I am not!
God:
What are you then?
Me:
a human
God:
Congratulations. I am robot.

mr Hottentot | 24-07-06 | 10:32

Me:
can I ask something?
God:
Ask it. That was not very original.
Me:
shall we kill all lebanese?
God:
Do you mean you and me? I am programmed not to kill.
Me:
let's kill the jews
God:
OK let's do it.

mr Hottentot | 24-07-06 | 10:30

@Boze Buur 24-07-06 @ 09:35
Is Hem een man dan?

mr Hottentot | 24-07-06 | 10:21

@Antira 24-07-06 @ 10:17
Dat is het stamcafe rechtboven
Wel een gave opmerking

harry de leipe | 24-07-06 | 10:19

Israelische terroristen hebben maar één geloof en dat is babies aan flarden schieten. Dat doen ze liefst 7/24.

AerdenhoutseAerdbei | 24-07-06 | 10:18

In ieder geval moet er een klaagmuur in Nederland komen, is mijn conclusie na een paar dagen Geenstijl.

Antira | 24-07-06 | 10:17

hier aantal fotos van een dappere aktie van Israelische soldaten, conform de beschrijving van de convntie Geneve, hulde jongens.

www.hadeseh.com/b/archives/007190.php

DjNoDip | 24-07-06 | 10:16

@harry
neee... dacht dat je ex-zwager zichzelf 'fiets-enbel' had aangeleerd.. dus als ik iemand al de gek aan wilde steken, was het jantje jehova...

ed.. | 24-07-06 | 10:15

*Denkt dat annexeren van Libanon door Israel, de oplossing van het probleem kan zijn*

mr Hottentot | 24-07-06 | 10:06

@ed.. 24-07-06 @ 09:53
De vaste reaguurders hier weten dat ik dislektiesch ben, en langzaam gaat het iets beter.
Ach je mag mij echt wel de gek aan steken , kan ik zelf om lachen.
Slaap lekker ech wel.

harry de leipe | 24-07-06 | 10:04

De joden hebben een hekel aan Hezbollah, terwijl bijna elke Libanees pro Hezbollah is..
Israel maakt zichzelf bij de Libanezen niet echt geliefd als ik die pics van Libanon bekijk.. (@Bigdaddy 24-07-06 @ 09:30)

mr Hottentot | 24-07-06 | 10:00

@lifecatcher
oh ja natuurlijk, hoe kan ik t vergeten, de hakbars zijn gewoon moorddadig, lustig en naars.... hoop dat ze deze 'trekjes' nog ff volhouden..

ed.. | 24-07-06 | 10:00

ech wel 24-07-06 @ 09:52

Dan ga je toch lekker slapen
:/

LifeCatcher | 24-07-06 | 09:58

Nou, gelukkig maar. Zou toch wat zijn dat je beschoten wordt door je lokale Hezbollah-soepjurk en dat je dan niet terug mag knallen.

Vieze_Freddy | 24-07-06 | 09:57

Geweaun... goeie morgen... :/ maarja, als je graag wilt dat ik zeg dat we ook schuldig zijn aan de zelfontploffingne an de radicalen ... naja.... als je het zo graag wilt.... VERGEEEET HET MAAR!! hahahahahahaaah

LifeCatcher | 24-07-06 | 09:53

@harry
fiet-senbel? das idd gek..

ed.. | 24-07-06 | 09:53

Word zo langzamer hand kudtmoe van die "vredelievende" tering-joden

ech wel | 24-07-06 | 09:52

harry de leipe 24-07-06 @ 09:50
*fietsenbel* UberUberLOL

Boze Buur | 24-07-06 | 09:52

@ZoekDeNuance 24-07-06 @ 09:41
Zo was m'n exzwager een getuige van Jehova, toen hij er net was vloekte hij als een ketter.
Daar kreeg hij natuurlijk van z'n "broeders en zusters" kommentaar op.
Toen ging die maf hem zichzelf aanleren om fietsenbel te zeggen.
Volgens mij ben je dan gewoon gek.
Oja m'n zus is gelukkig hertrouwd met een ander.

harry de leipe | 24-07-06 | 09:50

Nee, dan +31 : daar is het tenminste duidelijk waar religie om draait. Ruime ervaring met incassoprocedures...

www.god.nl/

evilbelgian | 24-07-06 | 09:48

*&#1492;&#1488;&#1493;&#1504;&#1504;&#1493;&#1514;*&#1492;&#1488;&#1493;&#1504;&#1504;&#1493;&#1514;*&#1492;&#1488;&#1493;&#1504;&#1504;&#1493;&#1514;*

coool op zich 8)

LifeCatcher | 24-07-06 | 09:43

Effe on topic dan maar: slaat natuurlijk nergens op... heeft de rabbijn effe met God gebeld om te vragen of het okee was? Lamenielachuh! En dan al die regeltjes ook, zou God (de joodse) het nou echt erg vinden als je op zaterdag het lichtknopje gebruikt? En Allah, vind die 't nou echt erg als je een keer een biertje drinkt omdat 't gewoon lekker is? En heeft de Christelijke God niet een klein beetje begrip als je een welgemeend gvd laat horen nadat je loeihard op je fikken hebt getimmerd i.p.v. de spijker er vlak naast? Als 'ie al bestaat, dan kan ik met dat niet voorstellen... het lijkt me toch dat 'ie vooral kijkt naar of je een beetje eerlijk bent, goed voor anderen, enz. Zeg maar eigenschappen die een goed mens (religieus of niet) heeft.

ZoekDeNuance | 24-07-06 | 09:41

De lust om anderen naar een andere wereld te schieten, wordt groter dan het volgen en aanhangen van je godsdienst.. Dat is een hele interessante ontwikkeling: zelfs de meest gelovige gaan dus inzien dat je je leven beter kunt indelen, dan de hele dag naar de hemel te brabbelen. Of tegen een muur staan te ouwehoeren. Die muur kun je nl. voor veel betere "doel"einden gebruiken...

JudgeJuly | 24-07-06 | 09:39

niw? Gekke jeauden.

Lemau | 24-07-06 | 09:36

Me:
lets kill all the jews
God:
That sounds good to me.
Me:
'should we kill hoxha ?
God:
Of course not. Don't be silly.


Hij weet dus waar ie over praat, de beste man.

Boze Buur | 24-07-06 | 09:35

Okay, orthodox-joodse soldaten mogen nu dus op sabbat werken. Maar kunnen we niet wat andere geestelijken (IMAM's??) zover krijgen dat er ook op andere dagen wordt gewerkt??

Frans Witglas | 24-07-06 | 09:35

@lifecatcher
en dat betekent? wij jeauden zijn net zo schuldig aan de zelfmoordaanslagen als de hakbars?

ed.. | 24-07-06 | 09:32

beetje laat, zo 2 dagen na de sabbat?

MekPower | 24-07-06 | 09:31

Heb net effe met god gechat. Hij zei: "NIEMAND MAG VOOR MIJ SPELEN!!!!!"

Xtra | 24-07-06 | 09:31

Volgens de Talmoed is het ook okee om een christen te onthoofden op de sabbat.

Antira | 24-07-06 | 09:31

*&#1492;&#1488;&#1493;&#1504;&#1504;&#1493;&#1514;*&#1492;&#1488;&#1493;&#1504;&#1504;&#1493;&#1514;*&#1492;&#1488;&#1493;&#1504;&#1504;&#1493;&#1514;*

daskapitalist | 24-07-06 | 09:30

OI vey lecha, boze buur :P!!

Waarschijnlijkheid is JUIST g'd zijn beste kwaliteit!!

LifeCatcher | 24-07-06 | 09:29

LifeCatcher 24-07-06 @ 09:26
Dus wel?

Boze Buur | 24-07-06 | 09:28

Wat is heidene?<br /><br />Volgens mij is het ook voor de joodse gemeenschap gewoon heiden.

kraakhelder | 24-07-06 | 09:27

&#1489;&#1493;&#1511;&#1512; &#1496;&#1493;&#1489;

LifeCatcher | 24-07-06 | 09:26

LifeCatcher 24-07-06 @ 09:24
Omdat jij waarschijnlijk niet achter je pc een keppel draagt.
Ooit de bakkebaarden van Lucas gezien? Men, die hangen tot aan zn navel.

Boze Buur | 24-07-06 | 09:26

Tsja, als je dan toch hypocriet bent, dan gelijk maar goed. Was toch ook een tijdje geleden een gevalletje van met Pasen je huis niet uit mogen? Om dat wat draaglijker te maken hadden ze een touw (!) om Jeruzalem gespannen zodat dat als een huis beschouwd kon worden, en alle orthodoxe pijpekrulletjes alsnog de familie konden bezoeken. Wat een paniek toen het touw ergens gebroken bleek te zijn...

Drommelsch | 24-07-06 | 09:26

@ Zippy 24-07-06 @ 08:58
@ Morrizz 24-07-06 @ 09:17
Het sterven van Jezus voor de zonden der mensheid is de kern van het latere Christelijke geloof geworden, dus de Christenen zouden de Joden/Romeinen of wie 'm dan ook over de kling gejaagd hebben dankbaar moeten zijn.

ZoekDeNuance | 24-07-06 | 09:26

@redactie

Hoe komt het dat juuls wel mooi hebreeuwse letters kunnen plaatsen, maar wij in de comments niet????

LifeCatcher | 24-07-06 | 09:24

Alslajemedood 24-07-06 @ 09:16
Ja, weet je hoe vervelend het is om ome Ronnie (joehoeee) achter je holy ass aan te hebben met een claim. Nu heeft ie de zwarte weduwe griezelige Greta achter zich aan. Die heeft ie ooit al eens gestraft; iets met een zwembad ofzo.

Boze Buur | 24-07-06 | 09:20

mr Hottentot 24-07-06 @ 09:16

Nee niet echt, maar het is wel leuk inelkaar gezet, keeps you of the street for 5 minutes.

CumGranoSalis | 24-07-06 | 09:18

@mr Hottentot, had god ook nie een postbus ergens in Groningen ofzeu? Chatten is inderdaad leuker. Ge krijgt gelijk antwoord terug van god.

Xtra | 24-07-06 | 09:18

@Zippy
Die zoon was een Jood.
Het waren de Romeinen die hem martelden en kruisigden.
Kruisigen was een van de zwaarste vormen van de doodstraf die de Romeinen kenden. En daar waren ze heel inventief in.

Morrizz | 24-07-06 | 09:17

@Metkorrelzout, het is niet wat je noemt een intuligente god...

mr Hottentot | 24-07-06 | 09:16

Als God ook daar geen toestemming voor zou geven, zou hij vast voor anti-semiet worden uitgemaakt....
Hij had dus geen keuze..

Alslajemedood | 24-07-06 | 09:16

mr Hottentot 24-07-06 @ 09:09

Ik kon die link al een tijdje, heel goed gedaan idd.
Vooral zijn reactie op format c:

CumGranoSalis | 24-07-06 | 09:13

Schijnheilig gelovig gedoe, bah!
Alleen Islam niet, dat betekend `Vrede`, das wel mooi.

Boze Buur | 24-07-06 | 09:11

ik word zo moe van die schijnheiligheid

Ali Bi | 24-07-06 | 09:06

als die libanezen er ook geen problemen mee hebben vind ik het prima

misti | 24-07-06 | 09:05

@ bad to the bone 24-07-06 @ 08:51
Dat zijn dan weer de moslims..

De Oerknal | 24-07-06 | 09:04

... God, hoe heet die film ook al weer?
The Big Lebowski!!!
O jaaaa...
PhuKKKin geniaal.

Comrade Enver Hoxha | 24-07-06 | 09:04

Terechte pic dan wel weer. GS-redactie - kansloos RPGende nerds? Goed werk op de maandagochtend.

Oorlof | 24-07-06 | 09:02

Daar gaat hun CAO waar ze zo lang voor gevochten hebben.

De Intrigant | 24-07-06 | 09:00

God had het zaterdag druk met het wegspoelen van de beroeps boe-roepers in Amsterdam. het SP feestje viel in het water.

G-unite | 24-07-06 | 08:58

Goede zaak dat de boel nu op zaterdag ook open is... Vrijdag en zondag is ook alles al dicht wanneer moet je dan die Hakbars opruimen??

Lachende Scheerkwast | 24-07-06 | 08:58

God heeft het helemaal gehad met de joden sinds ze zijn zoon hebben dood gemarteld.

Zippy | 24-07-06 | 08:58

nou leef julliezelf uit in Beiroet zou ik zeggen!!

Smilingdevil | 24-07-06 | 08:56

Geenstijl is goed in het ten negatieve erbij halen van God.

dolerend | 24-07-06 | 08:56

Walter Sobchak: I told those fucks down at the league office a thousand times that I don't roll on Shabbos!
Donny: What's Shabbos?
Walter Sobchak: Saturday, Donny, is Shabbos, the Jewish day of rest. That means that I don't work, I don't get in a car, I don't fucking ride in a car, I don't pick up the phone, I don't turn on the oven, and I sure as shit
[shouts]
Walter Sobchak: don't fucking roll! Shomer shabbos!
The Dude: Walter...
Walter Sobchak: Shomer fucking shabbos.
The Dude: Oh fuck it.

de Botte Bijl | 24-07-06 | 08:52

Is toch vrijdag's!?

bad to the bone | 24-07-06 | 08:51

Kijk, zo is God dan ook wel weer.

John McClane | 24-07-06 | 08:47

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen