Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lekker knus met de bus

NS op rubber banden U dacht dat de NS de enige vervoersmonopolist is die peop heeft aan haar klanten? Fout gedacht! De Amsterdamse bus- en tram supplier GVB vervoert haar betalende reizigers dagelijks in levensgevaarlijke wrakken en bommen op wielen (nu ook waterstofbommen op wielen!). Onlangs besloot de 020-pliesie eens wat bussen ter controle van de weg te drukken. Resultaat: 15 van de 25 bussen werden onveilig verklaard en mochten geen meter meer rijden. Ja, dat is die bus waar u elke morgen inzit. Ja, daar betaalt u grof geld voor. Nee, de chauffeurs controleren niet elke dag hun bus, ook al zijn ze dat verplicht. En nou maar hopen dat het GVB ook een briljant communicatiestrateeg in huis heeft om deze shit te downplayen.

Reaguursels

Inloggen

Wie zegt dat politie het bij het rechte eind heeft ? Er zal vast wel weer een kas moeten worden bijgespekt.

DeSteef | 21-07-06 | 16:16

Gut, gut, we zijn weer in Nederland, hoor, het land waar geen krasje aan het toeval mag worden overgelaten, waar stoepen elke twee jaar de schop op moeten omdat er een tegeltje los zit, waar de hele godvergete openbare ruimte vol wordt geplempd met waarschuwingsborden, waar altijd alles moet worden vernieuwd zodat het nog lelijker wordt, want oh, oh, een ambtenaar wil promotie.
Ik reis wel eens met de bus in 020, die van Connexion naar het strand bijvoorbeeld, en ik zit me juist altijd zo te verbazen dat ze er zo smetteloos uitzien. Er moet zeker weer ergens een paar miljoen verspild worden, net zoals bij die domme Combino-trams - alsof de oude niet voldeden.

kapoerewiet | 21-07-06 | 10:13

Levensgevaarlijk! onverantwoordelijk! uw auto is 2 dagen over tijd voor de APK... o, o, o, o, o

Dat is dan ook een dikke bekeuring voor mij.

css | 21-07-06 | 08:16

Alle potentieele amsterdamse zelfmoordenaars dienen zich volgens noodverordening morgenochtend om 08.00 bij de GVB te melden voor een enkele reis richting hel.
Hierbij nodig ik ook al mijn vijanden uit, zich eveneens om dezelfde tijd bij de GVB te melden, zo kan de GVB alle kandidaten in 1 keer en met 1 bus afhandelen, spaart onnodige kosten uit.
Dank u wel voor de getoonde medewerking en begrip.
P.s. volgens deze noodverordening moeten ook alle amsterdamse pedoos zich om 08.00 bij de GVB melden, zij kunnen dan de overgebleven staanplaatsen in deze bus opvullen.
Bij hoge uitzondering is de GVB bereid, voor deze pedoos een uitzondering maken mocht de bus vol zijn.
In dit geval zal er een extra-bus ingezet worden.
Einde dienstmededeling.

Creap | 21-07-06 | 00:36

Busjes kunnen zo naar iesrael

more ron | 20-07-06 | 23:37

Alleen toeristen en werkleauzen zitten in 020 in de bus/tram. De rest weet beter.

Shareholder | 20-07-06 | 23:33

Vaak ga ik met de 33 van buiksl.pl. naar CS. Ongelooflijke ouwe barrels zijn 't!

flapstra | 20-07-06 | 23:31

Geloof me, in Rotterdam is het echt niet veel beter. Metro's verdwijnen spoorloos, trams worden obstinaat en verlaten de rails en bussen die doorrijden bij de halte.
Ik werd gepushed om zo'n ov-chipknip aan te schaffen. Op de hele route van huis naar werk is geen automaat waar ik kan betalen. Het enige betaalmiddel dat die kregen schijnen te accepteren zijn stenen munten uit het oude Egypte.

F Jacobse | 20-07-06 | 23:09

haaaaa: ga bounchen op die bus; is weer iets anders dan een ambu; iedereen weer welkom, ook de negerin als ze nog leeft

fransje | 20-07-06 | 22:57

Ik neem het even op voor het GVB, met uw goedvinden. In tegenstelling tot de NS, die dan aartsleugenaar Joost Raveau op pad sturen om oppositie de mond te snoeren, verschijnt bij het GVB gewoon de technisch directeur voor de camera, die eerlijk zegt dat er inderdaad dingen beter moeten, dat ze gaan uitzoeken hoe dit kon gebeuren en dat ze gaan werken aan een beter onderhoudsrooster. Geen kudtsmoezen, maar gewoon eerlijke taal. Daar kan dat liegzooitje bij de stoorwegen nog wat van leren!

Driek Oplopers | 20-07-06 | 22:04

Bert Graat 17.35
Beetje negatief verhaal van je over de metrolijnen 51 en 53
Met alleen maar kansarme mensen
Die alleen maar de Spits en Metro lezen
Het gaat volgens mij over de gebreken met de bussen van het GVB
Dus laat de mensen die in de metro/bus stappen en op weg naar hun werk zijn er even buiten
Misschien zit je zelf niet even lekker in je vel
Maar weet wel op je sloffen kan je alles aan

op mijn sloffen | 20-07-06 | 21:40

Gelukkig is alles wat door de staat geregeld wordt (GVB) wel veilig.... Gaaaappp...

Hakbarrr | 20-07-06 | 21:25

Samengevat; de strippenkaart gaat u weer veel meer kosten volgend jaar...
Net als de aardappels, (veel te droog dit jaar) en gaan we toch lekker niet terugdraaien met een wat mindere zomer, dus het patatje blijft die prijs... en die strippenkaart vast ook wel...

datisookwat | 20-07-06 | 20:53

als ze zoiets nou aan het einde van de dag in de Remise doen dan hebben de passagiers daar geen last van. Maar dan zal pliesie wel moe zijn of willen fap*fap*fappen

whappie de flappie | 20-07-06 | 20:46

Knalgas H2 + O + vlammetje/vonkje = H2O maar wel gezond voor de luchtwegen....

Tomahawk33 | 20-07-06 | 20:17

Plankenvloer?

Bouwfraudeur | 20-07-06 | 20:07

Helaas zijn dit soort praktijken overal te vinden. Zelfs 50 jaar geleden bij de GVB Arnhem (nu Connexxion) moest je als chauffeur niet wagen om te zeggen dat er iets mis was met je bus. Je paste ineens niet meer in de groep o.i.d.

phu-q | 20-07-06 | 19:55

gvb is een prima bedrijf dat door overmatige overheidsengineering gestript is. Er was een directeur met een flipperkast op de kamer, dat soort dingen.

gevallenverstand | 20-07-06 | 19:31

@ Valpa.tk-Meister 20-07-06 @ 17:22

HerPes. Met een P schrijf je dat.

Apotheker | 20-07-06 | 18:38

Ach ja, voor de pliesie is het ook komkommertijd heh, de caravanners hebben ze net gehad dus jah wat nu eens te doen? Owjah stads- en streekbussen!

RonZo | 20-07-06 | 18:31

@pjotr1932 20-07-06 @ 17:44,
15 jaar geleden nam ik nog wel eensch de nachtbus richting nieuw-sloten,
regelmatig alleen de chauf en ik,
en scheuren dat ze dan kunnen met zo'n bus, geweldig, wat nou dienstregeling, planken!

vander F | 20-07-06 | 18:16

Kan er nou niet eens iets positiefs geplaatst worden over 020 .Eerst die parkeergarage en die flats die op instorten staan .Dan die Fin van de PVDA die zaterdag gaat demonstreren tegen Israel en nou dus gammele bussen weer .Lijkt mij dat je in Libanon minder gevaar loopt als in 020

pjotr1932 | 20-07-06 | 17:44

Als je in Amsterdam drie haltes verder moet zijn kan je het beste gaan lopen. Op de dienstregeling is geen peil te trekken. Voor de iets langere afstanden: pak toch de fiets. Leuk is dat hoor; 's morgens om 8 uur ingeblikt in de 53 of 51. Met allemaal kansloze mensen die Spits en Metro zitten te lezen. Hoezo hebben wij geen hakbars in de Amsterdamse metro?

Bert Graat | 20-07-06 | 17:35

wat ben ik blij dat ik nooit in a'dam met de bus (, metro of metro) ga... 't zal wel iets met de xfiles uit alkmaar te maken hebben... ;)

Alkmaar_Aso | 20-07-06 | 17:33

Tsja, dat krijg je wanneer je tegenwoordig vmbo'ers laat slagen als ze een 3 halen voor hun examen. Daarna gaan ze lekker bij het GVB aan het werk en een paar jaar later: voila, alles naar de kloten.

Achtertuyn | 20-07-06 | 17:26

in limboland hebbe we teminste hermes, honderde busse, en dan niet meer moge rijde omdat de provincie (staat, land, wathever) de licentie inneemt, losers

Valpa.tk-Meister | 20-07-06 | 17:22

schakelarmband om de pols *check
snor *check
irrante houdig tegen buitenlander, want iedereen met kleur is fout *check
kenmerkende groet door draai met pols en vingers omhoog *check

pfff, wat een checks

Pharan | 20-07-06 | 17:17

Wahhaha, Goed voor ze... Lekker... Nu moeten ze alleen eens (uit zichzelf) het personeel onder de loep nemen.

Trouwens kunnen ze daar allemaal wel een cursusje normen en waarden krijgen...(overigens, is dat niet het enige wat ze daar allemaal kunnen krijgen)

Vol gas lachend weg planken omdat er een opa, op de deur klopt(was overigens zeer slecht ter been) is gewoon niet aardig, tevens ben ik nu al zo vaak, nabij dood gereden terwijl ik over een zebrapad loop dat ik ze nu helemaal niet meer ken luchten het is gewoon beter voor het GVB en mij, als ik me niet meer laat vervoeren door het Gemeente Vuil Bedrijf.

szol2001 | 20-07-06 | 17:16

Nou grof geld...

veest van pim | 20-07-06 | 17:14

Wat maakt het uit: met de zomerdienstregeling rijdt een derde toch niet. En dankzij de pliesie blijven er nu nog meer bij de haltes wachten, want busjes zijn afgekeurd. Hoezee!

3*links=rechts | 20-07-06 | 17:13

"Het vervoersbedrijf is verrast, en zoekt uit met wie contact is geweest."

binnenkort nieuwe liquidaties in 020?

op de zeepkist | 20-07-06 | 17:12

Bert If you're cold: who keeps you warm?

keinstiel | 20-07-06 | 17:09

Die chauffeurs zijn geen haar beter dan het trampersoneel. Asociaal, lui, en onbeschoft. Het verbaast mij niets dat er zo af en toe eentje wordt geprikt. Sterker nog, ach, laten we het gezellig houden.

Bert Graat | 20-07-06 | 16:56

wie rijdt er nou met de bus in 020 alleen als je in noord moet zijn of de nachtbus en naar noord moet je gewoon NIET gaan en 's nachts kun je ook fietsen die nachtbus komt sowieso 1x per uur dus hoezo handig waar hebben we het nou over

Duitse helm 20-07-06 @ 16:35
haha

piet0r | 20-07-06 | 16:51

Zelfs het openbaarvervoer is niet meer Nederlands... Iraakse invloeden...

dextar | 20-07-06 | 16:42

Dit møet het werk van slapende terreurcellen zijn:de sukkels zijn de boemen vergeten.Hamas,Al-quaida Staphørster bevrijdings frønt:doe eens wakker wørden.

Høng | 20-07-06 | 16:41

Pornstar
Ja, en toen waren de brandstoftanks nog heel en de banden nog goed ;)

Tobi | 20-07-06 | 16:41

Zelfs de bussen passen zich aan de kwaliteit van het openbaar vervoer in de landen van herkomst van de meeste passagiers, zodat zij zich heerlijk thuis voelen. Niets mis mee toch. Amsterdam begint dus steeds meer op een bananenrepubliek te lijken.

Waarom hoor ik steeds de naam: "Kai van der Linden" door mijn hoofd razen??

humpydumpty | 20-07-06 | 16:41

De busdienst heeft natuurlijk moeten bezuinigen en bezuinigen. Op een gegeven moment spaarde de directie uit door oude onderdelen opnieuw te gebruiken in plaats van te vervangen. En dan natuurlijk die onzin dat ze zouden moeten cnocurreren. Onzin natuurlijk, collectief vervoer kost meer dan het oplevert. De mensen die vervoerd worden leveren meer op dan ze kosten. Dat gezeur van die marktwerking, het is vaker het begine van het einde in plaats van een nieuw begin.

O ja, Duitse helm. Sodemieter eens even op naar je Duitse soldaten. Die hebben overigens goed collectief vervoer.

gevallenverstand | 20-07-06 | 16:39

Wat lopen ze nou te zeiken, er zitten toch amsterdammers in? Wat is het probleem dan?

Duitse helm | 20-07-06 | 16:35

@Prof. Dr. Paardekuth 20-07-06 @ 16:27

U is zwaar in het Ravootje genomen...

KaiserSoza | 20-07-06 | 16:31

Ik voel me ge-Ravoo't.....

Prof. Dr. Paardekuth | 20-07-06 | 16:27

De chauffeur van lijn 36 waar ik gisteravond laat mee reed was dronken en scheurde keihard door smalle straatjes van Slotermeer. Gelukkig was ik ook zat en had lol als op de kermis........

sluipschutter | 20-07-06 | 16:27

*.. Als onderzeeérs op kernkracht kunnen varen, dan kan het openbaar vervoer dat toch ook?*

mr Hottentot | 20-07-06 | 16:25

... en verder betrof het in 12 gevallen een bus beschuit

Atheïst tot in de ki | 20-07-06 | 16:22

Is allemaal heel erg leuk dat de overheid probeert iedereen uit zijn auto te jagen door dit steeds duurder te maken.
Het is helaas onderhand aardig duidelijk dat dit puur geldklopperij is want telkens weer blijkt dat de overheid niet in staat is om een fatsoenlijk alternatief te bieden. Het wordt hoog tijd dat de overheid eens serious na gaat denken over hoe we verondersteld worden ons te verplaatsen in de komende 10 jaar ofzo. Het zou een stuk nuttiger zijn als ze zich hier in zouden verdiepen inplaats van het uitzuigen van automobilisten die vaak geen alternatief hebben om naar hun werk te gaan.

Zwelinzima Vavi | 20-07-06 | 16:20

Met de bus iz zeau jaren '90

Pornstar | 20-07-06 | 16:20

De naam zegt al genoeg: GVB = Geen Veilige Bussen

Flitspaal | 20-07-06 | 16:19

Ja hoor eens, die banden worden glad omdat de tank diesel lekt. Dus dan is flauw om van twee problemen te spreken. Olielekkage is natuurlijk ook gewoon diezelfde diesel olie dus dat telt ook niet.

Een nooddeur heb je bijna nooit nodig en met een lekkende tank rijdt ie toch niet echt ver dus da's ook onzin.

J'sus wat een ophef over niks.

Atheïst tot in de ki | 20-07-06 | 16:19

Kamikaze-chauffeurs uit BAHgdad ingehuurt door GVB.
Ze hebben allen het certificaat; eerst de passagiers en
dan pas iek!

deaardeisplat | 20-07-06 | 16:17

Bij het gvb is alles een bende.vooral die ouwe metro;s

biertje44 | 20-07-06 | 16:14

*Scabies(=schurft), is een veelvoorkomende mijt bij reizigers en buscheauxfeurs*

mr Hottentot | 20-07-06 | 16:13

ja, kansloos, maar niet zo kansloos als de NS

hoe zit het met trams ? :P

er-zijn-geen-vrije-n | 20-07-06 | 16:05

Als woordvoerder zou je natuurlijk kunnen stellen dat de onderdelen in bestelling stonden, de politie te zwaar controleert en dat het rijk te weinig geld geeft voor deugdelijk onderhoud.

Als ze een beetje de boel van de NS afkijken dan zijn de defecten uiteraard ontstaan door het uitermate droge weer. Het rubber blijft dan aan de weg plakken, waardoor je te weinig profiel hebt en anders is het wel het asfalt wat het profiel loopt op te vullen.
De lekkende tank was uiteraard ontstaan door de trekkrachten in het materiaal door uitzetting.

Gijsie | 20-07-06 | 16:05

Jeaust heeft er een klusje bij!

Xyphor | 20-07-06 | 15:59

Natuurlijk; alleen maar winst te maken en niets investeren, dan krijg je dit he

Tobi | 20-07-06 | 15:59

wielen - check*
stuur - check*
stoel met ultra-vette-lucht-vering - check*
stempel - check*
radio - check*
bammetjes - check*

--
Genoeg controle lijkt me?

gouden eikel | 20-07-06 | 15:57

@Pooface: De Belastingdienst. Maar dat vinden we dan ook weer niet leuk.

Breinstein | 20-07-06 | 15:57

Dat wordt een harde dobber voor het GVB,
hier is minstens een Al-Sahaf nodig....
(of krijgen we Kay v/d L. weer in beeld?)

vander F | 20-07-06 | 15:55

Wie kent er een ambtelijke organisatie die zijn werk wel goed doet?

pooface | 20-07-06 | 15:55

sja.. alsof de nz lijn al niet genoeg geld kost.. paar nieuwe bussies erbai dan maar he?!

Donna Karan | 20-07-06 | 15:55

Grijpink dus. Duhh...

ffwd | 20-07-06 | 15:54

Grijpstra lijkt mij de aangewezen persoon om dat varkentje te wassen. Hij heeft nu toch tijd zat.

ffwd | 20-07-06 | 15:53

ik wil gordels en klapzakken in de bus.

van dal | 20-07-06 | 15:53

Busje komt zeau

Berk | 20-07-06 | 15:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken