Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De paden op, de lanen in

Lopen kreng, we winnen pas als je dood gaat Stijlloze uittip: gezellig wandelen met 45 graden, in en om het mooi heuvelgebied van Nijmegen. Het evenement duurt vier dagen en wie vrijdag levend de finish haalt wint. Wij raden u aan vooral weinig water te drinken, veel bier te drinken, ongetraind van start te gaan en vooral geen gezondheidsadviezen op te volgen. Zojuist zijn er twee doden gevallen en vijf man gereanimeerd (twee bleven dood) dus de vierdaagse is weer de moeite waard, ook voor de thuisgokkers. Morgen wordt het nog veeel warmer. Gentlemen, place your bets. Hoeveel gaan er nog vallen? en NEE, heaumeaux, niet die tocht inkorten! Brekend nieuws update: de vierdaagse is afgelast. Maar er ies nog wel feescht (live streams).

Reaguursels

Inloggen

2 Mensen hebben hun kruisje in ieder geval al te pakken..

mhelvert | 19-07-06 | 23:55

DIE LIEP EEN DOODLOPENDE STRAAT IN

flox3dhille | 19-07-06 | 20:56

De deaud of de gladieaulen

boertje | 19-07-06 | 12:45

Sja, de Darwin 4-daagse zou gewoon moeten doorgaan.

Shareholder | 19-07-06 | 12:39

Totdat de campingzender de 4daagse zo leuk in beeld begon te brengen heb ik ook enige keren de 200km getrotseerd. Toen waren er ook lieden die, door dronken overmoed of een kroegweddenschap, deze uitdaging aangingen. Door de "getrainden" werden deze lieden, wanneer ze er soms al na 10km de brui aan gaven, een beetje meewarig bekeken.
Helaas is het evenement nu "ontdekt" door de massa, die alleen maar oog heeft voor de "ludieke" tv beelden en er ook eens bij wil zijn.
Gevolg: een stoet halfdronken lieden die sloffend in de weg lopen, het tempo er voor de geoefende loper uithalen en zorgt voor soms gigantische opstoppingen.
Verder

Drs. O.H. Oeverloos | 19-07-06 | 11:10

Wat mij nu interesseerd is het fijt dat wij als lopers een beloning krijgen in de vorm van een medaille of een volgnummertje, het zou de KNBLO-NL sieren indien zij zouden overgaan om alle regelementair afgemelde personen alsnog hun beloning thuis te sturen, ze hebben genoeg geld in kas om dat te financieren en als het regelement daar niet in voorziet moeten ze dan maar even aanpassen, het zijn uiteindelijk ook bijzondere omstandigheden.

interesseerd???
fijt??
regelementair??
en hoofdzin, bijzin, bijzin, bijzin, bijzin, hoofdzin, bijzin enz.

korte zinnen en het woordenboek even gebruiken lijkt mij raadzaam

psycho_ab | 19-07-06 | 10:08

Reactie van een wandelaar op de 40 km, 64 jaar oud.
Wat mij nu interesseerd is het fijt dat wij als lopers een beloning krijgen in de vorm van een medaille of een volgnummertje, het zou de KNBLO-NL sieren indien zij zouden overgaan om alle regelementair afgemelde personen alsnog hun beloning thuis te sturen, ze hebben genoeg geld in kas om dat te financieren en als het regelement daar niet in voorziet moeten ze dan maar even aanpassen, het zijn uiteindelijk ook bijzondere omstandigheden.

Tinus Plotseling | 19-07-06 | 10:00

@Ichikoh 19-07-06 @ 08:32

Niet typisch Nederlands gaan reageren, diegene die overleden zijn waren prima getraind en ervaren lopers volgens familie op radio Gelderland. Dit wekt natuurlijk onrust als getrainde mensen omvallen hebben we het nog niet eens over die idioten waar jij het over hebt die dus maar 50% renderen. Dus ff een tip voor je voor je weer uitspraken raaskalt, LAAT JE INFORMEREN

The Patriarch | 19-07-06 | 09:59

De overlevenden hebben gisteren dus de eerste en laatste dag gelopen, twee dagen in een keer. Sjapo! Als je de laatste dag uitloopt, heb je een kruisje verdiend. Dus ik zou 'm gaan ophalen als ik die sukkels was.

Weg van terug gewees | 19-07-06 | 09:52

@Korreltje Zout 09:25
Nee, nu zijn er juist weer 43138 mensen meer in de file :\

rufter | 19-07-06 | 09:45

Dingen aflasten of verbieden omdat onvoorzichtige sukkels een kans van 1 op 20.000 hebben dat ze eraan dood kunnen gaan is zoo Nederland 2006.

Korreltje Zout | 19-07-06 | 09:31

Mooi, weer drie mensen minder in de file. Of ben ik nu cynisch?

Korreltje Zout | 19-07-06 | 09:25

Vallen er met dit weer sowieso niet veel meer doden dan normaal? Is het dan zo raar dat er tussen 40.000 mensen twee omvallen en niet meer opstaan?

exhxv666 | 19-07-06 | 09:06

@Ichikoh
Als je de vierdaagse zelf eens meegelopen hebt zul je weten dat die eerste dag een eitje is en de tweede een martelgang, vanwege de eindeloos lang lijkende 'saaie' stukken, waar je dan ook geen kip langs de weg ziet. Die route aanpassen gaat niet in 1 dag, laat staan in 1 jaar. Persoonlijk had ik liever dat de organisatie de mars liet doorgaan, zorgde voor extra voorzieningen langs de weg en de lopers op eigen risico (met een duidelijke waarschuwing vooraf) liet vertrekken. Zoals iemand eerder al opmerkte dat bij de marathon van New York ook jaarlijks doden vallen. Daar leggen ze die tocht ook niet stil voor. In de reportages van gisteren waren al genoeg mensen die uit eigen beweging toch niet meer gingen starten. Laat dan de die-hards en echt getrainde mensen de kans krijgen om deze tocht onder de allerzwaarste omstandigheden wel te lopen!

OoO | 19-07-06 | 09:04

Knuisje 19-07-06 @ 02:48

persconferentie....

pers·con·fe·ren·tie (de ~ (v.))
1 voorlichtende bespreking van een persoon met journalisten => persbijeenkomst

c0ne | 19-07-06 | 08:53

@gavrillo
54 jaar?? Dan zijn er pas 432 deauden...

dalendepoepkrul | 19-07-06 | 08:49

walk the line

de Botte Bijl | 19-07-06 | 08:46

@ Ichikoh 19-07-06 @ 08:32

Zo, en ben je nu een beetje opgelucht?

psycho_ab | 19-07-06 | 08:40

Typisch Nederlands, als er mensen ongetraind en zonder voldoende voorzorgsmaatregelen aan dit soort activiteiten gaan meedoen kan je er op wachten dat dit gaat gebeuren. Er wordt aangekondigd dat het heet wordt, er zijn zelfs richtlijnen en men wil toch lopen. Volgens mij overschat je jezelf als je hier aan meedoet onder dit soort weersomstandigheden. 2 wellicht 3 doden en de overige 36 mensen in het ziekenhuis in de leeftijd van 17 tot 89 jaar. Daar moeten dus ruim 40.000 mensen die wellicht onder dezelfde omstandigheden de volgende dag wilden starten onder lijden. Dat de organisatie het totaal afgelast is wel erg overdreven, er zijn wel meer dagen geweest tegen de dertig graden en de gevoelstemperatuur die er boven lag, maar er zijn ook andere maatregelen. Als blijkt dat de organisatie het niet aankon, hadden ze bij voorbaat als wegens het weer al 'andere' maatregelen moeten nemen. Het was van te voren al bekendgemaakt. Helaas voor de overledenen en nu gaan we medeleven tonen, maar er zijn meer activiteiten waar nog meer doden bij vallen, daar wordt ook niet direct de maatregel voor genomen om direct of de volgende keer af te gelasten. Nu moeten omwille van 2 of helaas al 3 doden de rest het wederom het ontgelden. Voor de volgende keer een medisch attest bij inschrijving zou al een hoop schelen,

Dit jaar en vorig jaar zijn er al diverse personen overleden door duur en buitensporten, zullen we daar ook maar meteen maatregelen voor nemen en dan is het nog geen eens 25 graden!

Ichikoh | 19-07-06 | 08:32

Een overdekt wandeltraject met airco? Op rollerbanen met medische staf voor elke tien wandelaars? Met dispensatie voor de Via Gladiola op de laatste dag - mits voldoende steun van hartbewakingsmonitoren en hulpverleners langs de kanten.
Ik weet niet of dat links of rechts is, maar laat het gaarne aan de deskundigen over.

Jan Passant | 19-07-06 | 08:10

@Veest: ook mooi rechts: de boel opruimen, inclusief de kampen en arrangementen, en de mensen lekker aan hun lot overlaten verder. En dan roepen in de media: wij doen er tenminste iets aan!

blikjegrolsch | 19-07-06 | 07:10

Stelletje zeikerds. Eerst is het te warm om te lopen en dan lassen ze dat gewandel af en dan begint iedereen weer te zeiken.
Als je dan graag wil wandelen, loop dan maar lekker van amsterdam naar Timboektoe!

Euroboerrrt | 19-07-06 | 07:03

Ik snap nog steeds niet hoe je, je eigen kapot loopt overigens, ik bedoel in den militairy moesten we altijd door met die graf boomstam op de nek, dat je dan stuk gaat ok, maar dat wandelen is een privé aan gelegenheid lijkt me. Als het spul van binnen serieus door de rode lijn gaat lijkt het me toch dat je bij je eigen zegt zeau nu eerst even een tabakje. Ik kan me er iets bij voorstellen als er een allerjezus stuk stoot voor je sjouwt, maar dan nog wat wil je daar dan mee uithalen.

..Whatever | 19-07-06 | 06:34

De eerstvolgende Elfstedentocht zal nu ook wel afgelast worden wegens extreme weersomstandigheden.

wachtmeester de bruy | 19-07-06 | 06:07

Als vuurwerk was afgelast had er wel iets gestaan à la "Voor niks een jaartje gemeentebelasting betaald, Nijmegenezen". Ik vind dat de organisatie van de 4daagse wel wat had kunnen nadenken à la "Hm, met zo'n weer misschien beter niet", maar niks zegt me dat ze dat niet hebben gedaan. Als er iéts is waar je geen verweer, verhaal of vat tegen of op hebt, is 't het weer wel. Nijmeegs bestuur heeft mij trouwens helemaal niet de indruk van 'links' gegeven: ze zeiden: 'we halen de pijlen weg en vertrouwen er op dat de meeste mensen dan door hebben dat het niet doorgaat. Willen ze toch, dan vertellen we ze aan de officiële startpunten dat dat geen goed idee is". Is lekker rechts: informeren en dan de mensen zelf laten beslissen. Links zou zijn: we pakken iedereen met wandelschoenen preventief op en deporteren ze naar een bollenplukkersveld.
Ook rechts: wel de wandeltochten afblazen, maar niet de optredens. Dat kost ook geld en daar moeten ook een boel middenstanders van leven. Dus zomaar pats boem weg omdat er twee doden vielen, dat zou het algemeen belang (het imago van de gemeente) boven het individueel belang (de middenstanders van Nijmegen die Heineken willen verkopen) laten gaan. Niks van, zegt het stadsbestuur, dat voor een compromis kiest. Respect voor de slachtoffers, maar ook voor de kassa. Rechtser dan dit wordt het niet. Dus kudos voor het Nijmeegs bestuur.

veest van pim | 19-07-06 | 03:03

Je zult maar verdomme een half jaar hebben geoefend...

da wizard | 19-07-06 | 02:52

Ben ik nou gek of kunnen ze daar het woord persconverentie niet spellen? Het staat er een keer met een f....

Wel sneu voor al die beren die nu met een tent vol kratten bier zitten die voor de volgende dagen bestemd waren.

Knuisje | 19-07-06 | 02:48

De organisatie had natuurlijk van te voren kunnen weten dat er wat risico gevallen tussen zouden zitten met deze tempraturen, maar niet afblazen nee ben je gek, tijd, organisatie en centjes… F*ck valt er toch één om, nou dan direct maar kappen, lassen we wel een minuut stilte in net voor het zuipen elke avond. Dat 80% van de feestgangers echt geen ruk om de vierdaagse geven en nog veel minder om een dode, dat doet er dan weer niet toe. De organisatie zit in ieder geval weer lekker in het vel. Man man man hou toch op met dergelijke circussen. Gewoon doorlopen en des avonds zuipen dat je er nog bij zit. Die 80% van de feestgangers moet je er al helemaal niet bij betrekken, die hebben er überhaupt niets mee van doen.

..Whatever | 19-07-06 | 02:47

Wat een gelul om het af te lasten. 300 dagen per jaar loopt het kwik hier de 40 te stiften en hoor je mij zeiken? Veel Gatorade zuipen, of water voor de paupers. Dergelijke risico’s horen bij een publiek evenement, het zijn niet exact getrainde wandelaars die mee doen, wat wil je dan? Beetje elke publiek evenement verneuqen voor een ieder omdat er één of twee, die al in geleende tijd leefden, het idee opdoen hun eigen even te bewijzen. Het zou wat. Bij 50 sterfgevallen kun je misschien overwegen de debielen tegen hun eigen te beschermen. Beetje in de hitte wandelen als je dat niet trekt, dan brandde het olie lampje al een tijdje zeg ik. Anyway Nijmegen... en de feesten gaan door, dat is toch het belangrijkste in die contreien, zuipen.

..Whatever | 19-07-06 | 02:18

@Weest gegroet 19-07-06 @ 02:02:
*Kuch... hoest...* Moment... ik steek even eentje op.
Prima. De conditie is uitstekend. Een stukje wandelen is in ieder geval geen punt. Maar ik was van plan morgen een paar uurtjes te gaan liggen. In een hangmat, met een paar koude biertjes erbij.

koerbagh | 19-07-06 | 02:11

@koerbagh 19-07-06 @ 02:01
Hoe zit het met jouw rokersconditie?

Weest gegroet | 19-07-06 | 02:02

@Mellorenz 19-07-06 @ 01:47:
That's the spirit! Doorlopen tot je er dood bij neervalt. Wie zijn die organisatoren dan wel in hun airco-kantoortjes? Sukkels!
Evenals de kneusjes die zonder petje en zonder voldoende water op pad gaan. Dan is doodgaan niet zo moeilijk op zo'n dag. Waarom moeten diegenen die zich wel goed hebben voorbereid de dupe worden van klootzakken die door eigen schuld een beetje doodgaan van een stukje wandelen. Kom op zeg! Zover is 50 kilometer nou ook weer niet. Het is in elk geval de wereld niet uit. Even van Scheveningen naar Delft en weer terug. Of van Assen naar Groningen vice versa. Of even van Den Helder naar Harlingen over de Afsluitdijk. Nou, da's allemaal op één dag best te doen. Niet zeiken, doorlopen!

koerbagh | 19-07-06 | 02:01

Wie bepaalt dat er wel of niet gelopen wordt, dat zijn de deelnemers toch zelf. Ik stel voor iedereen gewoon van start morgen en kijken wie je tegen houdt.

Mellorenz | 19-07-06 | 01:47

@Shareholder 19-07-06 @ 01:25:
Inderdaad... die worden zeldzamer als het elfstedenkruisje 1963.
www.drf.nl/sport/11steden/gastenboek/r...
Fijn beleggingsobject. Ik bied alvast €20.

koerbagh | 19-07-06 | 01:43

Twee doden waarvan zeker één deelnemer was van de vierdaagse, de ander heeft waarschijnlijk een broodje bedorven beenham gegeten.

gavrillo | 19-07-06 | 01:27

@Koerbagh, ook leuk : er staat ergens dat er toch nog 2 kruisjes zijn uitgedeeld.
Hardcore collectors item, wat ik je brom :o)

Shareholder | 19-07-06 | 01:25

.. von der Waal bis an der hemel

whappie de flappie | 19-07-06 | 01:25

a bridge too far

daskapitalist | 19-07-06 | 01:24

von der Maas bis an der hemel

whappie de flappie | 19-07-06 | 01:23

Spaziergang macht Frei

daskapitalist | 19-07-06 | 01:17

Als er twee doden per dag vallen dan duurt het ongeveer 54 jaar voordat alle 40.000 wandelaars dood zijn.

gavrillo | 19-07-06 | 01:17

Dat die campingzender geen verslag meer uitbrengt is niet zo'n ramp. Maar ik had toch wel graag willen zien hoe het met Hella en de mariniers af zou lopen.

ISDN adapter | 19-07-06 | 01:16

@koerbagh 19-07-06 @ 01:05
Yep, een paar keer gezien op GS of NN.. De variant van dit jaar is de dood en de gladiolen, kun je een aardige grafkrans van maken van die dit jaar overtollige bloemen.

Weest gegroet | 19-07-06 | 01:13

Is de grap "de dood of de gladiolen" al gemaakt? Vast wel, maar hij blijft leuk.

koerbagh | 19-07-06 | 01:05

@ berepik

Die Mediteraanse Militairen ( voorzover ze al mee lopen ) zijn niet de meest volhardende ... op oefeningen in Egypte zijn busladingen van dat ijdele . met veren getooide volk ( en dat noemt zich marinier ) afgevoerd omdat meer dan de helft van pelotons bruine pis had en Maria voor zich zag verschijnen ......

Der Werner | 19-07-06 | 00:59

Je bent een vierdaagse-commando ofniet... doorgaan gewoon doorgaan

deaardeisplat | 19-07-06 | 00:54

@Korreltje Zout 19-07-06 @ 00:37
En hoe gaan die dode deelnemers dat doen? Met de auto?

George Bush | 19-07-06 | 00:52

Leve de bikkels die nou staan te kantelen en morgen gewoon op pad gaan.

Shareholder | 19-07-06 | 00:48

zodra je al een pacemaker draagt, kortademig bent omdat nog maar 1 long functioneert en last hebt van spataderen, lijkt het mij gezond om zo'n 4 daagse te laten voor wat het is en met de lokale seniorenclub een buitenbingo onder een parassol te organisren. Aan iedereen waarvoor bovenstaand geld die dat niet heeft gedaan: ongezien de tyfus, dus ga maar lekker deaud.

whappie de flappie | 19-07-06 | 00:38

Heet nieuws: er komt een stille tocht voor de dode deelnemers. De tocht begint morgen.

Korreltje Zout | 19-07-06 | 00:37

Niemand is gedwongen die 4 daagse te lopen, hier in Madrid (42 graden in de schaduw al een maand lang) staan de bouwvakkers nieuw teer op de weg te leggen, en lopen zo per dag eauk 40 kilometer. Die worden wel gedwongen, anders staat er geen brood op de plank ! En nee, hier kennen ze geen bouwvakvakantie in de zomer... Lekker aanmodderen wandelbestuur, zullen die mediteraanse militairen die daar lopen vast wel snappen dat het is afgelast....

berepik | 19-07-06 | 00:25

"mensen zijn niet te spreken, over het tekort aan hulpverlening"

Je kan toch goedverdoemme niet verwachten bij 5000 onwel, dat er 5000 dokters uit de lucht komen vallen? I mean, jeez... (corky)

bd | 19-07-06 | 00:15

Gaan ze nou de organisasie de schuld geven?

Als je met die hitte meedoet kun je dat zelf wel verwachten, dus diegene die nu deaud zijn, LEKKER VEAUR JULLIE!!!!

RoekelooS | 19-07-06 | 00:07

Of een mix, dag 2 nacht 2 = 4 daagsen, uh...

bd | 19-07-06 | 00:04

Waarom maken ze er geen nacht 4 daagse van, probleem opgelost.

bd | 19-07-06 | 00:03

Daarentegen is het wel een sport die kan worden beoefend door jan en alleman, dus ook door lallende studenten met in de ene hand een krat bier en met de andere lekker de pielemuis helicopteren en roepen hoe stoer het wel niet is dat ze niet getraind hebben. Daar vallen dus de eerste dooien... (Nee niet van helicopteren, hoewel...)

MacManiac | 18-07-06 | 23:57

@CoJoNes,
zo'n ultra-links stadsbestuur maakt zich niet druk om taalfouten. Als het onderwijs maar " leuk" is....

fuckje | 18-07-06 | 23:48

nu kan die campingzender niet meer doorgaan met die jolige onnozele kudtprogramma's over wandelsport.. als je écht geen sportrechten kunt krijgen (john is beter, puh puh)

Valpa.tk-Meister | 18-07-06 | 23:45

De 4-daagse 2006 deaud, 2 deauden ook.. uhmm.. deaud dus.... maar de feesten gaan geweaun door... als nou eauk het bier maar niet deaudslaat...

Tassie! | 18-07-06 | 23:45

@CoJoNes 18-07-06 @ 23:24
Ja,en de voltooid tegenwoordige tijd van 'het onderspit delven' is
"ik heb Delft ondergespoten".
Wat zit je je druk te maken over wat woewerkwoorden cultuurbarbaar.
Is het veel te warm voor.

De Intrigant | 18-07-06 | 23:41

4-daagse is prima te doen, mits je ooit met je reet van de bank bent af geweest en een beetje karakter hebt. bier maakt het alleen maar makkelijker trouwens...

zakje pinda´s | 18-07-06 | 23:38

StierenPis!
2 op de 44.000 is minder dan 4 promille.
Eikels die zichzelf moeten bewijzen, bah.
Laat ze bij bosjes neervallen, zijn we er mooi af.

MvvM | 18-07-06 | 23:37

@haasje over, dankje, jij ook!

..zapper | 18-07-06 | 23:32

@ zapper
was nog even aan het werk, maar alsnog: kusje!!

haasje over | 18-07-06 | 23:31

Morgen ffies een paar duizend t-shirts laten drukken:
I'm Tough... I survived the 1/4-daagse 2006

coal | 18-07-06 | 23:30

@Z.K.H.Prins Carnaval 18-07-06 @ 21:15
Ja, een van 3 dagen en 40 KM/dag.

Kenny013 | 18-07-06 | 23:30

Hoppa lekker wandele met ze allen en 3 dooien en nog een stel gereanimeerden... Wat een mongolen die organisatoren dat ze het dan in de herfst houden of zo, kunnen ze verzuipen in de regen... Overigens een prachtige sport hoor dat wandelen.... idioten

drol3 | 18-07-06 | 23:29

Gelukkig hebben we de feesten nog.

Pitcher | 18-07-06 | 23:27

.. dus NIET af lasten,.... correctie

CoJoNes | 18-07-06 | 23:24

En kan het nou ook voor eens en voor altijd duidelijk worden dat het werkwoord afgelasten is? dus af lasten, laat staan af lassen? Zelfs het Vierdaagse bestuur is hiervan niet op de hoogte, hoewel ze de treurmars wel moesten afgelasten.

CoJoNes | 18-07-06 | 23:23

kut wandelaars

Gleipaal2001 | 18-07-06 | 23:22

Count Spatula 18-07-06 @ 23:02

Mijn idee.
Of ik ga gewoon lekker 30 kilometertjes wandelen in de snikhete stinkende zon.

Niet insmeren natuurlijk. Ik wil wel met een gezonde paarse tronie huiswaarts keren.

Harige Bangmaker | 18-07-06 | 23:05

morgen gewoon niet van je plek komen. stil blijven zitten en alleen de rechter danwel de linkerarm naar de mond brengen om het bier naar de juiste plek te dirigeren.

Count Spatula | 18-07-06 | 23:02

Count Spatula 18-07-06 @ 22:52
bubka 18-07-06 @ 22:54
Inderdaad. Misschien een idee voor volgend jaar?

orange_revolution 18-07-06 @ 22:53
Ja, dat is de Duitse titel.

En dan nog een liedje als toetje: Das Wandern ist des Müllers Lust!
Heerlijk wandelen met de scouting, chanter, cantare, akoustische gitaar erbij.... tralalalalala.

Der Lehrer | 18-07-06 | 23:01

Heb je als Nijmeegse bloemenkeizer net bakken vol met gladiolen en gerbera's afgemijnd voor net iets te veel geld in Aalsmeer, maar je weet één ding zeker: Vrijdag loop ik binnen.

Gelasten ze de vierdaagse volledig af. Gevalletje ondernemersrisico, in de categorie tranentrekkend.

CoJoNes | 18-07-06 | 23:00

Z.K.H.Prins Carnaval,
Maar natuurlijk! Als het verwende kuddeklootjesvolk iets tegen zit, gaan ze rellen, maar dat is logisch.

fuckje | 18-07-06 | 23:00

@.. zapper 18-07-06 @ 21:36
Helaas heb je hier ongelijk in. Er zijn ook getrainde militairen plat gegaan. Zojuist gesproken met mijn zus die in een ziekenhuis in Nijmegen werkt. Deze hebben ook geadviseerd te stoppen aangezien ze vrezen dat ze anders morgen in de problemen komen. Het punt is nou net dat je het inderdaad het risico niet kan nemen. Het is een festijn wat nu al vergald is. Als er morgen weer doden vallen dan moet je de reaguurders horen. DAN heeft de marsleiding het gedaan. En ja, ik woon in Wijchen. En ja, ik vind het klote. En ja, ik vind het een verstandige en moedige beslissing die niet makkelijk genomen is.
Morgen zou mijn eerste dag van Wijchen worden en ik baal als een stekker. Morgen ga ik lekker hier naar het terras en pak een pilske....

RedFrits | 18-07-06 | 22:57

@fuckje 18-07-06 @ 22:04
anders komen er natuurlijk rellen;-)

Z.K.H.Prins Carnaval | 18-07-06 | 22:56

@Der Lehrer,
Ja, daar mocht er maar een finishen, toch? Een ieder die wat achter bleef werd afgeschoten, da's pas echt survival of the fittest!

bubka | 18-07-06 | 22:54

deaudenmars?

orange_revolution | 18-07-06 | 22:53

jawel der lerher, maar daar ging je nou juist dood als je stopte met lopen.

Count Spatula | 18-07-06 | 22:52

Kent iemand De Marathon van Stephen King/Richard Bachman?

Der Lehrer | 18-07-06 | 22:46

Heb net samen met mijn neef zijn hele handeltje naar de binnenstad van Nijmegen verplaatst. Wel een gesleep met die 3000 liter erwtensoep en 6500 warme worsten em broodjes.

Karel kwakbol | 18-07-06 | 22:45

18. De Stichting DE 4DAAGSE is op geen enkele wijze verantwoordelijk of (geldelijk) aansprakelijk voor ongevallen en/of ziekte van deelnemers of verlies van bezittingen.

19. De Stichting DE 4DAAGSE behoudt zich het recht voor de route, start- en/of finishtijden en/of -plaatsen te wijzigen of de Vierdaagse geheel of gedeeltelijk af te gelasten op grond van extreme weersomstandigheden of andere calamiteiten, waarbij dit in redelijkheid niet anders van de Stichting DE 4DAAGSE kan worden verwacht. Er bestaat alsdan geen recht op teruggave van het inschrijfgeld.

klulmaarwat | 18-07-06 | 22:44

hardloper zijn doodlopers ?

kingsjors | 18-07-06 | 22:43

@Harige Bangmaker 18-07-06 @ 22:22
Alleen de echte bikkels blijven over.

Kenny013 | 18-07-06 | 22:42

@TRS Zwarte Kip moet meteen een kort geding aanspannen wegens plagiaat!

..zapper | 18-07-06 | 22:42

Hé psssssst,
FIETS kopuh......?

pocoloco | 18-07-06 | 22:37

hmmm.... waar kennen we dit type hoax toch van?

www.michielsmit.com/?p=135


-edit bij Ome Reet aan het buurten?-

TRS | 18-07-06 | 22:34

On/Off topic:

Terughoudendheid lijkt HET woord van juli 2006 te worden;
Feesten 4-daagse gaan door, maar wel met gepaste terughoudendheid
Israel mag bommen gooien, echter terughoudend
JP III mag verder knopen doorhakken, maar zal dat zeer terughoudend doen...

vanmiddag maar eens terughoudend aan de cocktails
en morgen terughoudend retour naar de tijdszone van Nederland..

wu wei | 18-07-06 | 22:33

Reclame bij deze topic: Verbrand puur lichaamsvet
Google Ads Roeleren!!!!!!!!!!!!!

Thalassa | 18-07-06 | 22:32

@lijn5

Valt aardig mee daar, is net een geriatrische inrichting die aan je voorbij trekt...

Lepo | 18-07-06 | 22:32

Boeiend, het is geweaun evolutie. ... zapper heeft helemaal gelijk.

Barbapappa 18-07-06 @ 21:03
Een kwartvierdaagse?

En niet al te moeilijk doen over statistiek. Het was gewoon een mooie berekening van Obelix, perfect voor een plek als deze. lijn5, nee, er doen dus genoeg mafketels mee die niet eens weten hoe je veters strikt, laat staan leaupen.

Der Lehrer | 18-07-06 | 22:31

goedkope gladiolen dit jaar

beller | 18-07-06 | 22:30

Doorgaan... we zullen doorgaan tot we bij 't gaatje zijn... doorgaan

deaardeisplat | 18-07-06 | 22:28

God God.
Stinkhitte van 45 graden, waar de mussen dood uit de lucht vallen, de penetrante geur van zwetende soortgenoten niet te harden is, het bier dood slaat, zodra je het uit de ijskast hebt gehaald en zelfs ventilators het begeven, omdat de stoppen om de minuut doorslaan vanwege de Stinkhitte.

En dan denk je, ja, ik ga eens even lekker wandelen. In de stinkende zon. Moet kunnen.

Echt, Tokkies zijn het. Achterlijke Tokkies.

Darwin doet zijn werk.

Harige Bangmaker | 18-07-06 | 22:22

@cobus1 dat krijg je van dat anti-alcohol beleid achter het stuur, dan gaan ze lopen met een slok teveel op.

..zapper | 18-07-06 | 22:11

sukkels er zijn tegenwoordig auto's met airco gaan ze heel da tyfus eind lope veel bier op natuurlijk dan vraag je erom

cobus1 | 18-07-06 | 22:10

2 doden en 5 bijna dood door een beetje hitten....
vind het wel erg zwak....

ianz | 18-07-06 | 22:08

In een willekeurige groep van 30.000 lieden zijn dus ook wel een paar 100+ jarigen, die al de pijp uitgaan als ze alleen al denken aan lopen. Echter de groep wandelaars zal dus niet willekeurig zijn, maar gezonde en geoefende jonge mensen.

lijn5 | 18-07-06 | 22:08

Heeft iemand Bush al verteld dat "Intelligent warming" niet helemaal volgens plan werkt?

ViagraFalls | 18-07-06 | 22:08

fuckje 18-07-06 @ 22:04
Een links stadsbestuur is altijd al dol geweest op chinees vuurwerk.

Karel kwakbol | 18-07-06 | 22:08

@fuckje we kunnen nu niets anders dan het op een zuipen zetten om deze catastrofale beslissing te verdrinken.

..zapper | 18-07-06 | 22:07

Moet je eens trachten om het volgende voor te stellen; Je sloft daar voor een bepaalde vorm van herkenning, en (!) erkenning, in een tergende hitte. Stap na stap, na stap na stap, na nog méér stappen!! Water? Zij aan de zijkant drinken iets anders, goedverdoemme! Desondanks krijg je fruit, drinken... en zelfs eten, naast een ultiem gevoel! Een grandioos gevoel, 'zij' doen 'hun ding', terwijl jij iets meer monter weet door te stappen! Is het dan nu echt tijd om eisen te gaan stellen betreffende de lichamelijke gezondheid van de wandelaars, scans? Wat te denken van al die 'overaged geezers' die ook hun bijdrage wensen te leveren, alweer. De "bejaarde" soldaten doel ik op, in deze wandeling plus meer! De Nijmeegse is zekers -staats tv- populair te noemen. Ik heb deze lichamelijke pijniging nooit zelf gelopen, dat voorop, naast mijn +/- rugzakkie. Hoeveel doden zijn er ooit gevallen tijdens de Nimway 4-daagse, Bert B/ Lukas.?

Lintworm | 18-07-06 | 22:06

Maar het vuurwerk gaat door in Nijmegen!!!Jippie!!!!!!!!!!

fuckje | 18-07-06 | 22:04

@haasje over, jij bent zeker het type dat binnen blijft zitten omdat zodra je een voet buiten de deur zet je iets op zou kunnen lopen, is het niet? Sissie die je bent.

..zapper | 18-07-06 | 22:04

@Duitse helm,
Dus?? Waar sla jij op? Nergens, volgens mij. Ik zei alleen maar dat ik geen kuddedier ben, maar goed, wees gelukkig, helm!

fuckje | 18-07-06 | 22:02

Stelletje watjes.

bad to the bone | 18-07-06 | 22:00

@Obelix 18-07-06 @ 21:45
Je maakt het jezelf te makkelijk. Je hebt de foute rekenmethode. Bel maar eens een actuaris of of verdiep je eens in levensverzekeringsstatistieken. Uitgaande van jouw redenatie zou slechts ëën enkele wandelaar een kans hebben van 1 op 30.000 om dagelijks te sterven, ongeacht zijn leeftijd. Een 60 jarige heeft volgens jou dus een kans van 1 op 2 om 100 te worden.

Weest gegroet | 18-07-06 | 21:57

fuckje 18-07-06 @ 20:27

Dus Fuckje gaat het komende seizoen op maandag middag een kijkje nemen in het stadion van de plaatselijke SV of VC, om vooral maar niet met 15 000 andere groningers in het stadion te zitten!

Duitse helm | 18-07-06 | 21:55

@De Intrigant

Geachte pnvd.nl,
Ga toch lekker de 4daagse lopen.
Minachtend,
P. Deauville

Operaspook | 18-07-06 | 21:55

@operaspook ,

Deelname lijkt me toch eigen verantwoordelijkheid, je kan stoppen wanneer je dat wilt. Ze hadden het beter in kunnen korten, velen zullen nu teleurgesteld zijn, met name degene die WEL hebben geoefend en het makkelijk konden volhouden. Claims lijken me toch onmogelijk, je kan toch zelf stoppen?

Boberius | 18-07-06 | 21:55

@ zapper
Nee, geen 40, maar morgen wel 36. En het temperatuurtje hier in de regio werd vanmiddag redelijk onprettig maar nog geen 36.
Daarnaast roep je allerlei dingen over dooie mensen terwijl je daar geen flikker van weet. Je hoeft echt niet in een hoekie te gaan zitten janken, maar een beetje realiteitszin kan geen kwaad.
En door analfabeten als jij voor mietje worden uitgemaakt wil mij maar niet als een belediging binnen komen, vreemd......

haasje over | 18-07-06 | 21:54

Bij enig evenement in de wereld (Afghanistan, Irak, Libanon) vallen doden bij de vleet in een bloedhitte, maar afgelasten is voorbehouden aan mietjes, Nederlanders die het al zien weerlichten bij twee doden, dus.

ventus_aqualis | 18-07-06 | 21:54

Trieste gebeurtenis. Ook triest dat 44k anderen nu moeten stoppen. Hoe moeilijk die beslissing ook was, het lijkt mij te overhaast. 't Zijn toch volwassenen die zelf risico's kunnen inschatten? Of is d'organisatie bang voor claims/aansprakelijkheid?

Operaspook | 18-07-06 | 21:53

Ok afgelast.
Effe wat anders.
Onze vrienden zijn in de lucht:
www.pnvd.nl/

Of was dat al bekend?

De Intrigant | 18-07-06 | 21:50

en zeker wel lekker feest gaan vieren gore mietjes. staan ze vanavond weer hoor, op mijn falckhof nog wel. nijmegen roelz

alweestrak | 18-07-06 | 21:49

Breng die gladiolen naar Sandra

Hij werd beroemd met nummers als, Rosemarie, Arrivederci Ans, Naar de kermis en niet te vergeten Rozen voor Sandra.

Goed voor een miljoenenverkoop. Deze zomer loopt hij de Vierdaagse mee. Voor het goede doel.

'Tingelingeling, hier komt de wandelexpress’. Een markant gezelschap van dertig personen zal de komende Vierdaagse van Nijmegen opfleuren. De opvallende groep banjert elke dag 40 kilometer, met als aanvoerder en leadzanger niemand minder dan Ronnie Tober. Daarmee wil en zal hij zichzelf zeker in de kijker lopen voor een goed doel, de
Ronnie Tober Foundation.
Een stichting die zich inzet om mensen met een verstandelijke beperking uit hun isolement te halen.
Daar kom jij goed weg, Ronnie!

gentle giant | 18-07-06 | 21:47

Weest gegroet 18-07-06 @ 21:42

Ik zal het gemakkelijk voor je maken; Stel dat een mens gemiddeld 2 dagen leeft. Dan vallen er op één dag (niet per de tijdens de tocht) 22000 doden onder de 44000 deelnemers.

Obelix | 18-07-06 | 21:45

@haasje over van mijn part struikelde die over een bielz en viel van een viaduct af. Het is nonsense om de vierdaagse af te zeggen, het is fuckin nog geen 40 graden? MIETJES dat zijn het, en jij ook haasje.

..zapper | 18-07-06 | 21:44

4-daagse afgelast na 2 doden...

zouden ze bij een oorlog ook moeten doen.....!

laardepul | 18-07-06 | 21:42

@Obelix 18-07-06 @ 21:36
Kennelijk heb je de berekening al klaar liggen. Dus tik ajb maar even de berekening obv n = 30.000, gem leeftijd= 35 of 40 ofzo en gem levensverwachting is 30.000 dagen.

Weest gegroet | 18-07-06 | 21:42

@ zapper
Jij kunt sleuren en pleuren tussen NN en GS, ik doe effe mee....

Ik begrijp dat jij in het Radboudt werkt en weet wie er wanneer, waaraan is overleden voordat er een obductie is uitgevoerd, lutser

haasje over | 18-07-06 | 21:41

Obelix heeft een streepje tegen. Overdwars, zeg maar. Rare reaguurders, die wannabe Aziaten.

Lintworm | 18-07-06 | 21:39

Rare jongen die Obelix!

clandestino | 18-07-06 | 21:37

Ik denk dat de gemidelde afrikaanse vluchteling hiet toch wel een beetje om moet lachen bij zo'n kudt afstandje(s)... lopen met begeleiding, ondersteuning (al dan niet ... geestelijk) er ontvallen een paar en dan wordt het hele zaakje opgedoekt.. behalve de feesten dan, want feesten is ten slotte geld.

litebyte | 18-07-06 | 21:36

Ik vind het absurd dat het wordt afgelast puur omdat er mongolen zijn die koffie en bier in plaats van water drinken terwijl ze zich het hele jaar met een taxi hebben verplaatst ipv met de benenwagen, en mensen van 70 die zo dement zijn dat ze denken dat ze de benen van een 20 jarige hebben. Als dat soort gasten doodgaan tijdens zo'n tocht heet dat gewoon natuurlijke selectie. En die moeten dan ook nog de feestvreugde bederven met een minuut stilte :kots:.

..zapper | 18-07-06 | 21:36

Weest gegroet 18-07-06 @ 21:33

Klopt wel hoor. Denk maar beter na of vraag iemand in je buurt die wel kan rekenen.
Sterker nog aangezien er geen babys meedoen moet gemiddeld 1 op de 25000 mensen normaliter sterven.

Obelix | 18-07-06 | 21:36

Gaan de zomerfeesten in het centrum van 024 wel door of zijn die nu ook afgelast? Het is veel te heet om te zuipen. Je kunt wel een alcoholvergiftiging oplopen. Mensen drinken met dit weer meer dan verantwoord is. Aflasten die feesten dus. En niet alleen in 024 alcohol verbieden maar in heel 0031!

Obelix | 18-07-06 | 21:33

@Obelix 18-07-06 @ 21:26
How to lie with statistics gelezen? Van #mensen naar #dagen overgaan. Jij denkt zeker ook dat je bij elke staatsloterijtrekking een kans van 1 op 2 hebt voor de hoofdprijs?

Weest gegroet | 18-07-06 | 21:33

grote kans dat één der doden mijn irritante burrman is, de vetklep had recentelijk nog een hersenbloeding.
Terwijl instanties oproepen tot matiging van inspanning zijn er idioten die gaan wandelen.

Don Quichote | 18-07-06 | 21:31

Aanstellers.

..zapper | 18-07-06 | 21:30

vanderf, uiteraard! Wanneer? Dia lust er dan ook wel 1. Bier dan...;-]

Lintworm | 18-07-06 | 21:28

Krijgen ze toch nog een kruisje !

[/smakeloos]

blackbirdiscool | 18-07-06 | 21:27

En hoe moet dat nou met al die mensen die nu niet deaud gaan? Nekschot? Afzinken in de noordzee? Terug naar Limburg sturen?

Specht | 18-07-06 | 21:27

@Donna Karan, 'friet van Piet' is dan meestal het eerste adres waarnaar men gaat. Of profetische shoarma, uiteraard!
.
Oh, ik heb nep-rapperts als buren kom ik net achter door dit warme weer. Iets als Tijmen die redelijk 'Kerstklaas' gedichten weet te lijmen.

Lintworm | 18-07-06 | 21:27

He de livestream crashed er uit.

Tinus Trekveer | 18-07-06 | 21:27

@clandestino
LOL!
clandestino 18-07-06 @ 21:17

@clandestino
LOL
clandestino 18-07-06 @ 21:23

???????????????
Je hebt nogal wat LOL met juzelluf of niej? :)

Donna Karan | 18-07-06 | 21:26

nou we hebben weer cnn gehaald. wij nederlanders slaan weer een mooi figuur in het buitenland.

ganzo | 18-07-06 | 21:26

Ik betreur natuurlijk de doden die er gevallen zijn, maar.... Afgelasten om deze reden vind ik onzin en wel hierom: Een mens leeft gemiddeld 30.000 dagen. Dus statistisch gezien sterft van een willekeurige groep van 30.000 mensen er per dag één. Dat betekent dat normaliter er onder de 4-daagse deelnemers 1 a 2 per dag zouden moeten sterven. 4 dagen zonder doden dat zou pas een wonder zijn. M.a.w. er is niets bijzonders aan de hand. Zo kun je ieder festijn waar >30.000 mensen komen wel bij voorbaat aflasten...

Obelix | 18-07-06 | 21:26

De 4 mei daagse.

Roberto Fransisco | 18-07-06 | 21:25

@Lintworm 18-07-06 @ 21:03,
doe mij de maroc maar.

vander F | 18-07-06 | 21:23

@clandestino

LOL

clandestino | 18-07-06 | 21:23

Ik heb een beetje last van lijkstijfheid vandaag!

clandestino | 18-07-06 | 21:21

"dat de weersomstandigheden extremer waren dan verwacht."..
kijken ze dan ook nooit naar onze Pietje-Oat-Moan?

Donna Karan | 18-07-06 | 21:21

De dood of de Gladiolen.. is vandaag wel letterlijk genomen.

goudbrasem | 18-07-06 | 21:20

Het is gelukkig helemaal afgelast.

Ed Cetera | 18-07-06 | 21:17

@clandestino

LOL!

clandestino | 18-07-06 | 21:17

Detox, doe je nick eens eer aan. Wat is nou 37 graden Celsius, wat is nog maar een HITTEgolf in 0031? ( hint: www.knmi.nl ) Doe eens een dak beleggen, van een paar honderd vierkante meter groot, waar de volle zon opstaat! Luiers voor jou allerminst! Ben ik, nog steeds, blij dat het goedverdoemme éénmalig was! Zelfs de Sahara is dan niet vergelijkbaar rond het middaguur!
.
Uiteraard is de volgende babbelboxvraag; "Heeft U ooit aan zo een manifestatie, als "de Nijmeegse", meegedaan? En wat was het resultaat?"
Als het eerste antwoord nee is, tja... loop eens een blokkie om, lutsers!

Lintworm | 18-07-06 | 21:16

Er zou een stille tocht georganiseerd moeten worden voor de slachtoffers:-(

Z.K.H.Prins Carnaval | 18-07-06 | 21:15

Tja,diepzeeduiken is ook niet een slimme hobby als je zware sjek rookt.

de grote Anti | 18-07-06 | 21:15

Typisch gevalletje van brandblaren dit jaar!

clandestino | 18-07-06 | 21:14

Het is wel weer makkelijk grappen maken over twee doden (of deauden, voor de meelopers van de Geenstijl vierdaagse).

Marinus | 18-07-06 | 21:12

Vlug doorlopen,zijn ze voor het donker thuis.

braadlap | 18-07-06 | 21:12

Iemand nog een lading gladiolen voor weinig overnemen?
De stelen goed schuin afsnijden. De bloemen in ruim water zetten waaraan een lepel witte azijn is toegevoegd.

Weest gegroet | 18-07-06 | 21:11

Ziet dat Lucas eindelijk ook wakker is geworden en zowaar een "late news update" heeft toegevoegd.

-Edit: ja maar wel toen jij sliep, zo'n 17 minuten geleden...-

Karel kwakbol | 18-07-06 | 21:09

laten we wel zijn, die 2 waren toch wel dood gagaan vandaag, en dan nog wat: waar was het nos journaal toen ik vandaag op een zolderkamer een plafond stond te timmeren? 37 klein nulletje C meneer!!
kudtweer maar ik ben wel aant werk....4-daargse lutsers

Detox | 18-07-06 | 21:08

@Mongeaul: wat dacht je van die 40 jaar in de woestijn onder leiding van Mozes?

Woefwoefgrrr | 18-07-06 | 21:08

jammer, ik mag geen klein eindje meer mee lopen...

Laten we allemaal als protest een stijlleauze protestmars gaan laufen!

KwalSter | 18-07-06 | 21:07

Stelletje mietjes.
Ik liep 40 kilometer dwars door de woestijn met 40 rovers achter mij aan.

Mongeaul | 18-07-06 | 21:07

Als je niet het vermogen hebt om te voelen dat je niet verder kan... dan ga je dood.

Henk de Denktank | 18-07-06 | 21:06

4 dagen is ook zo ongeveer de tijd tussen overlijden en begraven, da's dan wel weer toevallig.

CoJoNes | 18-07-06 | 21:06

Boem deaud. I love Vierdaagse.

bloemetjesgordijn | 18-07-06 | 21:05

@bengel 18-07-06 @ 21:04
Got the fucking the t-shirt?

CoJoNes | 18-07-06 | 21:05

Een eendaagse?

blikjegrolsch | 18-07-06 | 21:05

Nah, iig zijn er toch 2 kruisjes verdiend..

G-unite | 18-07-06 | 21:05

Tsja weer dat oranje publiek, na de wortels op het hoofd hadden ze nu op de blaren op de poten gegokt. Alles met maar 1 doel: Been there, seen that, done that.

bengel | 18-07-06 | 21:04

Net nadat Talpa de rechten had gekocht en live uitzendingen zou gaan verzorgen. Damn...

CoJoNes | 18-07-06 | 21:04

Laten we gezellig de G8-top ook maar inschrijven, heel Israel en Libanon, dan hoeven die elkaar ook niet meer uit te roeien, Balkenende kan ook wel wat beweging gebruiken, de PVND loopt dan ook maar gezellig mee. Veel plezier dames en heren!

KwalSter | 18-07-06 | 21:04

*Neemt zelf nog wat te roken, updates boeien toch niet, overduidelijk*

Lintworm | 18-07-06 | 21:04

Hoe heet dat eigenlijk een vierdaagse die maar één dag duurt?

Barbapappa | 18-07-06 | 21:03

vander F, pijpje Maroc of link?... beide kan ook. ;-]

Lintworm | 18-07-06 | 21:03

@preacher 18-07-06 @ 20:31
Win ik nou, na anderhalf jaar, verdoemme eens een t-shirt ?

preacher | 18-07-06 | 21:03

Weer typisch Hollands. Is het eens een keer mooi weer en dan kunnen ze daar weer niet tegen en gaan ze dood. Wat een gemekker. Hier in Antalya is het al weken tussen de 30 en 40 graden celcius en voor zover ik weet heeft niemand daar last van. Mij bevalt het in ieder geval prima.

Jan-Istanbul | 18-07-06 | 21:02

Jahoor net nu het een beetje ergens op begon te lijken............ wat een babies. En wat gaat er een mooi mongeaulenfilter verloren, Zonde!

collapse | 18-07-06 | 21:01

in 1972 vieke er ook al een dode dus nu maar afschaffen mars

fransje | 18-07-06 | 21:01

Hebben die twee zichzelf dan voor niets dood gelopen??

--neus-- | 18-07-06 | 21:01

Dat valt dan weer tegen.
4 daagsche is AFGELAST.

vander F | 18-07-06 | 20:59

Yep, Vierdaags is finito voor dit jaar en terecht. Je kan er een hoop grappen over maken, maar ik denk dat men niet wil weten weten hoeveel debielen er compleet ongetraind aan dit gebeuren meedoen, met alle gevolgen die dat kan hebben, voor debiel in kwestie, en organisatie. Wijs besluit...

brutus68 | 18-07-06 | 20:58

Ik moet er niet aan denken! Vier dagen sjokken & sjouwen in een tergende hitte. En dat alles voor... Géén F5 duim/ GS-verslaving, géén onzin, géén airco, géén bier, en maar zorgen voor die proletarische inen! Over al die blaren op je gehele voet nog niet eens te spreken! Alléén maar afgematte mensen, die wandelen langs een rij met mensen die het voorgaande juist weer wél hebben! En dan is het ook nog eens vandaag begonnen, ik heb zowaar melij met hun die zich Nijmeegse *proest* wandelaars durven te noemen! Nimway, zoals de Yanks het durven te noemen! Schande!
En nu tijd voor een gekoelde Palm! (Bier)

Lintworm | 18-07-06 | 20:58

Mooooooi, niemand een medaille. Nog maar een jaartje oefenen dan. Preaust! www.vierdaagsefeesten.nl/

Naadster | 18-07-06 | 20:57

Prachtig tog die Neerlandsche tradities....

skeuri | 18-07-06 | 20:56

Gewoon twee liter water per uur drinken *klots klots*
Ik gok op nog Zes lijkenzakken,dus acht in totaal.Krijg ik nou eindelijk die cewle ericson als ik het juist had?

de grote Anti | 18-07-06 | 20:55

Ze korten hem niet in, ze lasten hem zelfs af... HEAUMEAUX

Fanboy | 18-07-06 | 20:55

gisteren hoorde ik weer van dat evenement; al weer een jaar voorbij? daar gaan die idioten weer. Tip als de ambulance komt: ga er lekker op bouncen; levert weer een leuk filmpje op; die negerin mag er ook weer op

fransje | 18-07-06 | 20:55

2 Down, 44,013 to go...

DanteG | 18-07-06 | 20:54

Vierdaagse is afgelast (update)

japoll | 18-07-06 | 20:53

De Dood of De Gladiolen wordt het ook wel genoemd.
Het krijgen van gladiolen wil dus zoveel zeggen als: "Je hebt het overleefd!"
Dit jaar maar eens wat anders inslaan voor m`n kennissen die meedoen.
www.aquarelle.nl/bloemen-bestellen/blo...

1021 Uitgevallen wordt vermeldopde 4daagse-stie.
Dat zijn er nogal wat voor dag 1.

De Intrigant | 18-07-06 | 20:51

1021 wandelaars uitgevallen... staat doodleuk op de site, beetje luguber dat er 2 van de 1021 gestopt zijn met roken... lijkt er dus op dat pizza's eten achter de pc gezonder is op dit moment :D

Tommygunner | 18-07-06 | 20:50

4-daagse is afgelast

Carl Einsteen | 18-07-06 | 20:50

@henkie

tis hier niet alleen maar allemaal VMBO-volk hier op GS, er zitten ook zowaar mensen met enige bagage hier... Ik ben van de generatie die idd Meta nog van de radio kent.., vroeger op Hilversum 3 bij mijn ouders thuis.., Meta met d'r stijlloze uitgaantips voor de zondagmiddag.., vogels kijken in pakweg Lunteren ofzo, dat soort werk. Niet dat m'n ouwelui er wat mee deden, maar tog...

brutus68 | 18-07-06 | 20:49

Indien er bier ipv water wordt geschonken kan het wel eens in de honderden lopen...

Boberius | 18-07-06 | 20:49

Iemand die de 4 daagse gaat lopen met dit weer moet sowieso deaud, iets met natuurlijke selectie enzeau.

Specht | 18-07-06 | 20:46

Als we een beetje door demoniseren krijgen we die gezwellige vierdaagse echt wel een keer kaput.

blikjegrolsch | 18-07-06 | 20:45

Nog zeker 10 deaud.

KopfSchmerz | 18-07-06 | 20:44

Dik Berlijn loopt mee met de delegatie van Gay Amsterdam en is in topconditie.

superjan | 18-07-06 | 20:42

Aan de andere kant: bij activiteiten als parachutespringen, de racesport, zeilen, vliegen, bergbeklimmen en een weekendje Pamplona vallen voortdurend doden. Voetballers en wielrenners vallen soms ook dood neer.

Laat den wandelsport nu ook maar 'zijn onschuld verliezen'!

driest vannacht | 18-07-06 | 20:41

En waarom deed Dries Roelvink niet dit jaar mee ipv vorig jaar?

Barbapappa | 18-07-06 | 20:41

heeeeeel lang geleden heb ik 7x in Nijmegen meegelopen.
maar dat er 2 dooie vielen heb ik nooit meegemaakt.
en dat nog wel op de eerste dag!
Morgen wordt het nog warmer.
Het zouden klasbakken zijn die geitenwollen sokken bestuurders van de KNBLO als ze de 90ste vierdaagse afblazen.
Maar dat zullen ze niet doen.
Teveel ECONOMISCHE belangen.
Dus ik schat dat er morgen 10 dooie zullen vallen.
Staatsecretaris van Defensie van der Knaap of
de chef staf van het Nederlandse leger generaal Berlijn?

keesss | 18-07-06 | 20:41

Als je Meta heet is het leuk als je achternaam "Stase" is of "Bolisme" of desnoods "Foor".

superjan | 18-07-06 | 20:40

@Henkie,
ken je die ster-reclame niet?

fuckje | 18-07-06 | 20:40

@fuckje
Ben je niet een beetje te jong om meta de vries te kennen?

Henkiemaardannietgek | 18-07-06 | 20:38

@brutus68
Wie niet?

garincha | 18-07-06 | 20:37

Is de delegatie van Gay Amsterdam zwaar getroffen?

superjan | 18-07-06 | 20:36

het zijn toch allemaal volwassen mensen die deelnemen, die moeten ook maar de verantwoording over zichzelf nemen. Ik denk dat morgen 5 mensen overlijden en 12 gereanimeerd worden. Tevens denk ik dat 3 Israelische soldaten ook niet over de streep zullen komen om andere redenen dan de hittegolf

Ghosthawk | 18-07-06 | 20:35

Krijgen die deauden hun inschrijfgeld terug?

count von ziegenpuss | 18-07-06 | 20:33

wtf militairen zonder rugbepakking van 10 kg?! in afghanistan waar het 40 tot 45 graden wordt zullen ze soms met 25 kg een paar kilometer moeten afleggen...

De AraBier | 18-07-06 | 20:32

Ik gok er op dat ze het afblazen... De betutteling heerscht in Nederland... Mensen mogen zelf niet meer beslissen waar ze eventueel aan dood wllen gaan..
Ik zeg, een boete voor iedereen die morgen toch gaat lopen....;-)

preacher | 18-07-06 | 20:31

pffff mietjesss......

hoevaak had ik dan al niet moeten sterven achter de vuilniswagen???

uberjosti | 18-07-06 | 20:28

lijkenzakken terug gehaald uit Uruzgan,moeten ze maar niet vrijwillig meedoen aan de vierdaagse,je weet ut,als je tekent moet je GAAN !!!!!!

kookaburra | 18-07-06 | 20:28

49000 eikels. Morgen komen we in de dubbele cijfers.

driest vannacht | 18-07-06 | 20:27

Typisch Nederland, het is nationale molendag, en iedereen gaat een molen bekijken; het is nationale fietsdag, DUS kruipt iedereen op een fiets.
Weer of geen weer, nederlanders zijn kuddedieren, die slaafs de tips van VVV en Meta opvolgen. Teiltje. En voor diegenen die nu nog twijfelen om morgen mee te lopen dit ekxtragrais advies: Wees geen meelopert, gebruik je verstand!

fuckje | 18-07-06 | 20:27

tsss 40km lopen MET water en dan al neervallen... in Afrika lopen ze 4 dagen VOOR een beetje water en die komen toch ook altijd weer thuis?

mzzl! | 18-07-06 | 20:27

Pass me the cucumber please!

Zure prak | 18-07-06 | 20:24

@garincha 20.20

Jij ziet Lange F. als een groot denker annex filosoof??

brutus68 | 18-07-06 | 20:22

Zoals Lange F. het zou verwoorden: "Ik sterf elke dag, onderweg waarnaartoe.."

garincha | 18-07-06 | 20:20

Als ik dat elk jaar weer zie, niet dat het me eigenlijk maar een seconde boeit, al die dwazen die zich vier dagen de tiefus gaan lopen daar in de buurt van Nijmegen, dan moet je wel stapelgek zijn en vraag je om problemen...

brutus68 | 18-07-06 | 20:18

vrijdag worden de overlevenden ingehaald op de "Via Gladiola". de weg van de gladiolen. Verder commentaar overbodig dunkt me.

fluxie | 18-07-06 | 20:16

En Ad van den Berg en consorten lopen hopelijk ook mee.

sinatra | 18-07-06 | 20:15

Wouter Bos mag van mij ook meedoen...

Aldi informeert | 18-07-06 | 20:14

darwin-award kanshebbers?

rara | 18-07-06 | 20:13

k heb Roodharige Conny per direct ingeschreven voor de opengekomen plekken.. hoop van harte dat ze morguh ook dood neer pleurt daaroh!!

Donna Karan | 18-07-06 | 20:13

De belangen van de Gladiolenlobby om dit door te laten gaan zijn jennelijk groot.

Weest gegroet | 18-07-06 | 20:12

Hoeveel moeten er nog komen? Hoeveel moeten er nog gaan?...

Aldi informeert | 18-07-06 | 20:12

Het loopt de spui-gaten uit!

Pudy__ | 18-07-06 | 20:11

Die NCRV-ers, DIE!

collapse | 18-07-06 | 20:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken