Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Aegon: het was een fantastische avond!

Dank voor die centjes...Aegon heeft een beroerd jaar achter zich. Kredietcrisis, tegenvallende bedrijfsresultaten en dan ook nog eens beleggers die je keer op keer een pak slaag geven. Dus besloot de verzekeraar vorige maand zijn hand op te houden bij Wouter Bos. En met succes. Namens de belastingbetaler stopte Wouter de verzekeraar maar liefst 3 miljard euro toe, waardoor de rekeningen voorlopig weer kunnen worden betaald. Reden dus voor een feestje. Niet alleen is er weer geld in overschot, de shirtsponsor van Ajax bestaat dit jaar ook nog eens 25 jaar. En kredietcrisis of niet: zo’n mijlpaal moet natuurlijk groots worden gevierd. Voor je gasten dan, naar buiten toe hou je zoiets stil. In tijden van massaontslagen en dalende beurskoersen past geen feest. Zeker wanneer heel Nederland aandeelhouder is van je bedrijf. Maar laten wij als GeenStijl nu lezers hebben in alle lagen van de bevolking. Zo ook werkstudenten. Vannacht uit de brievenbus gevist: "Geachte redactie, vanavond heb ik gewerkt voor een besloten feestje voor 550 personen van Aegon. Hiervoor was het stadhuis van Den Haag alsook de tegenover gelegen Dr. Anton Philipszaal afgehuurd (incluus de parkeergarage). Het eten geregeld door Maison de Boer (ook wel bekend van de staatsbanketten van Bea) en de muziek werd verzorgd door pianist Lang Lang. De bezetting qua personeel was 1 personeelslid op 8 gasten (normaliter bij een galadiner in bijvoorbeeld het Kurhaus is het 1 op 20). Alle drank (bier, wijn, fris, sterk, sterker) was afgekocht. Saillant detail was dat ons van tevoren werd verteld dat wij 'de pers' vooraf geen info mochten verschaffen over het feestje, maar ik heb niks gehoord over achteraf inlichten..." Dank voor de info. Via deze weg willen wij Aegon dan ook alsnog feliciteren met het 25-jarig bestaan. Zonder ons hadden jullie dat niet gered...

Reaguursels

Inloggen

@ Framoes 16:25

Heb je daar gewerkt en hebben ze je daar ontslagen? Ik werk zelf voor het bedrijf wat jij noemde, maar op zulke partijen werken verschillende uitzendbureau's. Ik werk met regelmaat voor gelijknamige partijen en dan werken er op 1 avond mensen van 6 verschillende uitzendbureau's.

En ik kan je vertellen dat het mij heel sterk lijkt dat het een JMW'er is, omdat bepaalde partijen in den haag niet wordt gedaan door JMW

DaZtorm | 24-11-08 | 22:10

Ach stelletje calvinisten... of ze het nou dit jaar of volgend jaar vieren... afzeggen kost vaak meer :-P

Sidewinder | 24-11-08 | 20:51

Ach heb klussen voor zowel bedrijven als ministeries gedaan. Opviel dat ik de meest luxe diners kreeg op kosten van juist ministeries.
Een besef van kostenbeheersing bestaat niet bij overheidsorganisaties. Aegon leert kennelijk snel.

Schout-bij-nacht | 24-11-08 | 19:48

@Boardcult | 23-11-08 | 20:23
Niet over koersdalingen maar over kosten die niet of verborgen zijn opgevoerd. Overigens was het tegen advies in. Ze hadden me aangeraden een 4% ABN rekening te nemen ipv een 10 - 12% rekening van Spaarbeleg. Maar aangezien alle addertjes goed verborgen zaten ben ik er toch ingetuind bij Aegon.
Mekker | 23-11-08 | 20:41
Nee, ook hierover hoef ik niet te praten. ;) Sorry dat ik je reactie zo laat zag. Ik probeer wat minder tijd op de compjoeter door te brengen.

cugel | 24-11-08 | 16:13

Zo gewonnen, zo geronnen.....

**Nimrod** | 24-11-08 | 14:24

@Canninefaatje
Nou, de ABN-AMRO stond raar te kijken, toen ik vanochtend € 25.000 kwam lenen om zoveel vertrouwen op te vijzelen. Niet omdat ik het nodig had. Eg nie.
Toen ik hen vertelde, dat ik dit advies had overgenomen van Canninefaatje vroegen ze of je soms bij AEGON werkte...

reddingo | 24-11-08 | 12:56

@Canninefaatje 17:49
Mooi verhaal. Doe effe de groeten aan je collegae op de PR afdeling daar bij Aegon.
Vergeet ook niet de secretaresse uit te bonen, voor de goede zaak.

TonySoprano | 24-11-08 | 12:11

/angry mode off
Ach, wat maakt die paar ton nou uit op zo'n bedrag?
/angry mode on

reddingo | 24-11-08 | 11:35

Zeg flappies, zo'n feest als dit is waarschijnlijk al lang geleden vastgelegd met bijbehorende betaalverplichtingen. Volgens mij hadden ze geen hol bespaard door het niet te doen. Alleen hadden ze negatieve PR vermeden...

Pilsvogel | 24-11-08 | 11:15

Dankzij alle ophef die hier (terecht) over wordt gemaakt, komt er dit jaar geen persooneelsfeest bij ING, gewoon omdat ze deze publiciteit niet willen. GS bedankt!

Moreel Soeperieur | 24-11-08 | 11:03

En wat doet de afdeling communicatie van Aegon nog meer? Een citaat van hun website:
'AEGON is in de kern een gezonde financiële instelling. De huidige marktomstandigheden zijn echter uitzonderlijk. AEGON is er daar één van.'
De schrijver zat waarschijnlijk al met zijn hoofd bij het feest..

SheriffSharif | 24-11-08 | 09:26

*koopt wat aandeeltjes Aegon*

wao-ertje | 24-11-08 | 09:21

pfff niets nieuws in de 1 ste en 2 de kamer kan je gewoon kreeft vreten voor de lunch in des indes op het lange voorhout.....

De arrogantie! Ik eis Kamervragen! Dit kun je gewoon niet maken nadat je geld van de mensen hebt 'geleend' die je normaal toch al afknijpt. Mag ik refereren aan de woekerpolis affaire en het simpele feit dat verzekeraars pakweg alles verzekeren, tenzij het echt plaats heeft gevonden... Aegon FUCK YOU!

Doc Damage | 24-11-08 | 09:00

ach, wat is 550 x ca 200e op 3 miljard? Laat ze lekker.
Werkstudent van de haagse hogeschool zeker...

Studist...

vitaliserende cocos | 24-11-08 | 08:23

25 jarig bestaan moet gewoon geviert worden lijkt me.
Het blijft een commercieel bedrijf en die mogen van mij lekker doen wat ze zelf willen. Hebben " wij" daar ook maar iets mee te maken?

Nope, ze hebben alleen geld geleend van de staat.

Niet zo zeuren dus en zoals velen al zeggen zo een groot feest is waarschijnlijk al lang geleden gepland en veel dingen kunnen dus al niet meer afgezegd worden.
Anders betaal je alsnog en heb je niks.....

Quasistatistiek | 24-11-08 | 07:28

@Framoes | 23-11-08 | 16:25 25 à 30 euro per uur?? Als dat zo was begon ik meteen een uitzendbureau.

concon | 24-11-08 | 02:24

Ze waren donderdagavond ook in de Schouwburg Almere. Is ook geen goedkoop feesie. Ook hier waren hapjes en drankjes geregeld, waaronder italiaanse wijn. Ze hadden ook de grote zaal afgehuurd en het podium verranderd in een dansvloer. Ik weet dat de Schouwburg je de boel niet laat afhuren huren onder de €10.000. En dan komen daar nog de personeelskosten, drank, eten etc, etc bij. Kortom het heeft een ook flink wat duiten gekost.

*BEEP* | 24-11-08 | 01:41

@claro | 23-11-08 | 23:13
iets zegt mij dat de 550 aanwezigen op dat feestje echt niet bang hoeven te zijn voor een ontslag briefje, wel dat klootjesvolk op kantoor, maar ach ook dat zijn maar belasting betalers.

krumel | 23-11-08 | 23:47

Maak je niet druk; was een soort afscheidfeestje voor binnenkort te ontslaan overtollig personeel. . Want er gaan koppen rollen in de financial sector..... Zie citycorp e.a. Laat ze nog een biertje drinken, die stakkers!

claro | 23-11-08 | 23:13

@Norman N. Warden | 23-11-08 | 22:30
Daar moet ik ook elke keer weer aan denken als ik hun 'eerlijk' en 'genieten' reclames heel erg vaak voorbij zie schieten.
Die oplichters zullen nooit een stuiver van me krijgen.

Hangbar | 23-11-08 | 23:12

jongens doe toch niet zo moeilijk. Geld moet rollen, veel mensen verdienen hieraan weer geld dat weer uitgegeven gaat worden.

Quivive | 23-11-08 | 22:41

Terug dat geld!!!
Ongelooflijke onzin, beetje zielig doen bij wouter de kredietkabouter en ondertussen geld over de balk gooien.

airportfirefighter | 23-11-08 | 22:37

Aegon is het grootste gajesbedrijf in Nederland en omstreken. Het is de moeder aller spaarleaseproducten. Ze hebben de belgische oplichtersbank Dexia bij de neus gehad met de verkoop van Labouchere (=Legiolease):

www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/c...

Ook een mooi voorbeeld van pure diefstal door Aegon de affaire "Stichting Optas" een pensioenfonds voor havenarbeiders dat door Aegon is overgenomen. In plaats van het geld aan de rechthebbenden uit te keren willen ze het domweg aan socioculturele projecten gaan bestaden. Pure oplichting.

www.ad.nl/rotterdam/economie/2784801/H...

Norman N. Warden | 23-11-08 | 22:30

Doe dit soort flauwe berichtjes dan ook 's over de feestjes die worden gegeven voordat een bedrijf naar de klote is....
Dan niet zeuren dat het op onze kosten is.... dat is het natuurlijk altijd al.... heeft kabouter Bos niets mee te maken...

Meneus | 23-11-08 | 22:18

Dysphemian | 23-11-08 | 20:58

U bent SGP-er?

Maaier | 23-11-08 | 22:08

Wat grof, die mensen moeten in de hoek gaan zitten en zich ten diepste schamen. Als ze in staat waren geweest de eigen broek op te houden, dan hadden ze het allemaal zelf moeten weten. Nu hoop ik dat Wouter Bos morgen effe naar de Aegon belt?! Jongens..... Hoe zit dat??

Basje1738 | 23-11-08 | 21:34

-weggejorist-

master potter | 23-11-08 | 21:33

Heb begrepen dat de gasten als bedankje voor hun komst konden kiezen tussen een DB9 en een 911. Kan iemand dit bevestigen?

Dolle Dries | 23-11-08 | 21:20

werkt zelf ook in de horeca op dit soort gelegeheden en moet daarom even opmerken dat:
1. masion VAN de bour gewoon 'een betere party cateraar' is en alles behalve haute cuisine.
2. een personeels bezetting van 1 op 8 bij gelegenheden van dit type is volstrekt normaal.

Frenky D. | 23-11-08 | 21:07

Even mijn sigarenkist pakken. Achterop schrijf ik:
Staatsschuld - 3 miljard = 3 miljard *extra* staatsschuld. Het is uitgegeven, besteed, en je hebt het niet 'in de pocket'.

Nederlanders zijn echt verzekeringsgeil. Maar ik beloof jullie reaguurders dat wij dit rap gaan afleren: Niemand heeft nog vertrouwen in verzekeraars. Als je alleen het aantal woekerpolissen ziet in NL, dan heb ik er een heel hard hoofd in. Ik denk dat de een en ander nog hard onderuit zullen gaan. Aegon mag van mij als eerste. Alleen verwacht ik dat ik de BV Nederland dan weer mag spekken middels het betalen van extra belasting.... Bah!

Die gasten die zogenaamde 'producten' verzinnen mogen ze van mij kaalplukken. Net zoals de NSB-ers na de oorlog: De haren eraf. Dan zijn ze makkelijk herkenbaar en kunnen we naar ze gooien met bedorven visch % vleesch.

Verzekeringen zijn geen producten. Je kunt het niet opvreten, kapotmaken, in de fik steken of naar iemand toe gooien. het zijn DIENSTEN !!!!!!! GOEDERDOEMME!

Dysphemian | 23-11-08 | 20:58

Dit was al lang van tevoren bekend. Wat nou scoop?

emmertjevol | 23-11-08 | 20:51

cugel | 23-11-08 | 20:07
Wilt u ook hierover praten?
;-)

Mekker | 23-11-08 | 20:41

Grote schande.
Als onze overheid iedereen aan boord laat op 'De Ark van Bos' schieten we er nog geen flikker mee op. Toch zeker niet als ze ook nog eens gaan feesten van ons geld.

Ook hier hoort Darwin te tellen. Onderbrengen die handel bij een commerciele partij die wél in staat is om te overleven. De recessie zal mijn inziens net zo lang aanhouden totdat er een nieuw financieel stelsel is waar iedereen vertrouwen in heeft. Straks klopt de spermabank ook nog aan.

Pinocchio | 23-11-08 | 20:40

Het was waarschijnlijk handiger geweest om het iets af te zwakken maja, gepland is gepland...
Maar wil GS dan ook nog ff met terugwekrende kracht even gaan zeiken op Fortis waarvan het personeel naar Monaco is geweest op kosten van de zaak.

@cugel
Zeker rechtstreeks afgesloten zonder advies, niet zeuren over koersdalingen, dat hoort erbij!!

Boardcult | 23-11-08 | 20:23

KOERSPLAN KOERSPLAN KOERSPLAN KOERSPLAN
Met het oplichten van duizenden Nederlanders hebben ze dit feestje kunnen betalen!
KOERSPLAN KOERSPLAN KOERSPLAN KOERSPLAN

cugel | 23-11-08 | 20:07

over 25 jaar volgende feessie?

bones | 23-11-08 | 20:07

Eruit met die lutsers.

bunbun | 23-11-08 | 20:03

Het lijkt me meer een soort afscheidsfeestje van die Aegon.
Citybank ging dit jaar van een waarde van 374 miljard naar 25 miljard nu. Het is over en sluiten, en het ergste moet nog komen volgens het IMF.
Chinezen, de kamelenboys en kozakken nemen het hele zaakje in de wereld over binnenkort.
Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.

mick jagger | 23-11-08 | 20:00

Maaier | 23-11-08 | 16:04

Ok, gewon eens. Wat een gedoe. GS is op de reltoer met een feessie dat niks kost omdat afblazen duurder is en mentaal zeer ongewenst ook nog. Beetje de Azijnbodebroek aantrekken, vermoeiend. Anyway, ik ben het, toch bijzondere gebeurtenis, helemaal met you eens.

NoMinister | 23-11-08 | 19:48

Maaier | 23-11-08 | 15:57

Precies, da's hoe het moet. En zoveel hoef dan niet te downgraden, het gaat erom dat je laat merken dat je zelf wel beseft dat dit geen feestje is om 25 jaar succes te vieren, maar dat je het toch door laat gaan.

NoMinister | 23-11-08 | 19:43

Schaamteloos, immoreel, oliedom en knettergek. Binnen de branche niks bijzonders.

Bosje Bloemen | 23-11-08 | 19:41

Het was héérlijk die zaterdagavond. Ok, ik was er zelf niet bij, maar ook leuks to do.

Housop met piepen. Mensen hebben motivatie nodig en als je 25 jaar bestaat en alles zat al in de pijplijn, hou het dan maar eens droog. NOT.

Dus het was goed dat het doorging. Stoppen met klagen a.u.b.. Lijkt de Azijnbode wel zeg.

NoMinister | 23-11-08 | 19:40

Ondanks dat Aegon haar budget voor de heuglijke viering van haar 25-jarig bestaan danig heeft bijgesteld nav. de huidige financiele krisis en het feit dat zij zich bewust is van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid die juist in tijden van mineur helder genomen en onderstreept dient, is zij er toch in geslaagd naast haar hardwerkend personeel ook de lokale middenstand een welverdiend hart onder de riem te steken. Bij deze wil zij eenieder bedanken die deze mooie avond mogelijk heeft gemaakt en EERLIJK IS EERLIJK: zonder u hadden we het nooit gered.





(Dit is een gesponsord reaguursel. Klik voor onze scherp geprijsde produkten op www.aegon.nl/ Aegon, geweaun omdat 't kan!)

widtvoet ® | 23-11-08 | 19:29

Ik heb in alle comments nog niks gezien over de kunsten van Lang Lang...

Het is niet alleen een van de duurste, maar ook absoluut een van de beste pianisten ter wereld op dit moment.

Een tijdje geleden maakte ie nog veel fuore door samen met Andrea Bocelli op te treden. Omdat ik ook heb meebetaald aan Aegon had ik wel een kaartje verwacht eigenlijk.
Hopelijk heeft Aegon nog flink kunnen lobyen voor wat extra investeerders?

DEreaguurder | 23-11-08 | 19:24

Heb net boven de wc pot gehangen om te kotsen.
Ziek wordt je van dit soort akties.
Jan met de pet maar interen, GVD.

wateenzooitje | 23-11-08 | 19:16

Zakkenvullers!!!

AllochtoonZiek | 23-11-08 | 19:10

HA ha ha, ik werk ook bij Aegon, en we hebben jullie belastingbetalers, pensioengerechtigen en aandeelhouders zonder voorkennis maar weer eens mooi te pakken. Zelf hebben we een CAO waarbij we er alleen maar op vooruit gaan. Op ons kan je vertrouwen.

jospeh6085 | 23-11-08 | 19:00

zak_arme_turf | 23-11-08 | 18:47

'Slaat zich vol voor zijn domme kop en gaat even reauken alvorens naar Sjipshol te rijden.'

zovoklets | 23-11-08 | 18:53

crechtsekoerd | 23-11-08 | 18:47
Zei ik toch, ze moeten gewoon de hele dag gaan feestbeesten, levert geweaun het meeste op, volgens jullie dan.

zak_arme_turf | 23-11-08 | 18:51

Ik vraag me werkelijk af of er maar ook 1 manier is waarop ons belasting geld wordt uitgegeven zonder dat iedereen hier erover loopt te zeiken. Laat ze maar genieten, ik gun het ze iig wel.
Denk trouwens eraan dat zonder die hulp, waarschijnlijk verzekeringen veel duurder zouden worden dan het nu al is.

crechtsekoerd | 23-11-08 | 18:47

zovoklets | 23-11-08 | 18:44
Kijk nog eens naar buiten, check 2 topics trug voor weerswaarschuwing en vertragingen, en 3 x raaien wat iedereen gaat doen die een vlucht heeft - kijken of en hoeveel. Allemaal, en normaal niet natuurlijk.

zak_arme_turf | 23-11-08 | 18:47


Ik heb nergens beweerd slim te zijn, wel?

zovoklets | 23-11-08 | 18:44

Is Schiphol.n/ vertrektijden nou langzaam of ligt het aan mijn computer?
zovoklets | 23-11-08 | 18:23
Ben je nou echt zo stom, of ligt het alleen maar aan je hersens?

zak_arme_turf | 23-11-08 | 18:35

Canninefaatje | 23-11-08 | 18:10
Dus eigenlijk wilde Aegon dat geld helemaal niet, maar zei, nou vooruit, maar dan wel tegen een hoge rente, op die manier weet je wel heel zeker dat je het snel terug hebt, want dat soort rentes is niet leuk meer? Oh, DIE boodschap - nee die zal niet aankomen.

zak_arme_turf | 23-11-08 | 18:31

Fokkin hell.
Is Schiphol.n/ vertrektijden nou langzaam of ligt het aan mijn computer?

zovoklets | 23-11-08 | 18:23

@Canninefaatje 18:04

Dat meent u toch niet werkelijk? Bovendien bent u niet ingegaan op mijn vraag.

widtvoet ® | 23-11-08 | 18:19

Bo Dreksma | 23-11-08 | 18:14

Helaas, ik ga pas in Maart.
Jij binnenkort?

zovoklets | 23-11-08 | 18:16

Canninefaatje | 23-11-08 | 18:10
Vraag blijft waarom een bedrijf tegen zo´n hoge rente 3 miljard leent als ze het niet nodig hebben, en op welke wijze een lening tegen zo´n hoge rente precies het vertrouwen weer herstelt. Konden ze dit geld niet ergens anders goedkoper lenen, en zo nee, waarom niet? En dit herstelde vertrouwen dat baseer je op de beurskoers?

spanarchist | 23-11-08 | 18:15

Check ook de Europeesche buienradar, God bestaat en is bezig om de skipistes in de Alpen van een verse sneeuwdeken te voorzien.

Bo Dreksma | 23-11-08 | 18:14

spanarchist | 23-11-08 | 18:03
De rente is zo hoog gelegd om er zo snel mogelijk weer vanaf te raken want het is geen fijne rente, het is een incentive om dit niet al te lang te hoeven doen.

Dit is uitgebreid door Bos en Aegon en ING toegelicht , echter dit heeft het reaguursel volk niet bereikt en dat zal ook niet lukken.

Canninefaatje | 23-11-08 | 18:10

Canninefaatje | 23-11-08 | 18:04

Eauk zeau. Doch Aegon is eauk middenstand a.h.w.
De bron blijft mensen en de samenleving waarin men 'staat'.

zovoklets | 23-11-08 | 18:09

widtvoet ® | 23-11-08 | 17:54

Ja en waar is dat geld voor dat feestje heen gegaan?
Naar de plaatselijke middenstand.. en vervolgens naar Bos. Aegon pompt er continue heel wat geld in.... stelletje domoren...

Canninefaatje | 23-11-08 | 18:04

Canninefaatje | 23-11-08 | 17:29
Dus Aegon betaalt 255 miljoen euro rente voor een lening die ze niet nodig hebben? Bedrijfseconomisch gezien een zeer verstandige beslissing, daar heeft een aandeelhouder begrip voor. O nee, dat is om het vertrouwen te herstellen, want een bedrijf dat 3 miljard van de overheid leent, dáár gaat vertrouwen naar uit. Dank voor deze klare uitleg.

spanarchist | 23-11-08 | 18:03

Ik heb nog een woekerpolisje bij deze mannen lopen. Wordt tijd dat ze daar eens geld voor vrijmaken.

GSpot | 23-11-08 | 18:02

widtvoet ® | 23-11-08 | 17:54
Is vrij zinloos om autisten het concept empathie uit te leggen, of door te zeiken over een bepaalde kleur tegen een blinde.

zak_arme_turf | 23-11-08 | 17:59

@Canninefaatje 17:49

Over dit "feestje" wordt morgen in menige krant gerept. Hoeveel reklamebudget zou men er weer tegenaan moeten gooien om een dergelijk wrang beeld dat nu helleklaar is ontstaan "recht" te zetten? Of is daar reeds mee begonnen en raguurt u eauk niet gratis...

widtvoet ® | 23-11-08 | 17:54

Het niveau is te laag.
Canninefaatje | 23-11-08 | 17:49
Buk nog een keer.

zak_arme_turf | 23-11-08 | 17:50

zak_arme_turf | 23-11-08 | 17:39
Laat maar, jullie snappen het toch niet. Het niveau is te laag.
Ik heb het nog niet eens over de 100 + miljoen die alleen Aegon al betaalt aan Loonbelasting. Daarnaast de Assurantiebelasting etc ,.
Gaat allemaal via Bos naar Zakken Arme Turfen

Canninefaatje | 23-11-08 | 17:49

Afgezien van de vraag of Aegon het geld nodig heeft, vind ik het beschamend dat men in een tijd van (uch) recessie dit soort fratsen uithaalt. Dit is een verkeerd signaal naar de maatschappij.

Snorry! | 23-11-08 | 17:43

was het een leuk feestje?

JohnnyBeGood | 23-11-08 | 17:41

Aegon heeft 3 miljard geleend om vertrouwen te herstellen, niet omdat ze het nodig hebben
Canninefaatje | 23-11-08 | 17:29
Geweaun een beetje mee flashen, niet echt uitgeven bedoel je?

zak_arme_turf | 23-11-08 | 17:39

Feest is niet van deze tijd. En zeker niet voor banken.
Uitkotsen die hap en je gaan schamen.

en teruggerot | 23-11-08 | 17:30

Wat een onzin verhaal weer ,inclusief de overwegend zeer DOMME reaguursels, de naam Aegon bestaat 25 jr, de bedrijven waar dit concern uit opgebouwd is minimaal 100 tot 200 jaar, voor de NL bedrijven en iets minder voor de US en de UK.

Verder gaat er niks op kosten van de staat o.i.d.
De gezamenlijke belasting betalers betalen helemaal niks.
Aegon heeft 3 miljard geleend om vertrouwen te herstellen, niet omdat ze het nodig hebben,.

Dit levert Bos en de GS Bijstandstrekkers , zo'n 4.5 procent van 3.000.000.000 op (het verschil tussen wat Bos voor de lening betaalt en wat Bos aan Aegon door berekent) : 135 miljoen.

Daarnaast kan Bos dit jaar rekenen op enkele honderden miljoenen Vennootschapsbelasting an Aegon en ook van de ING want fiscaal gezien worden er winsten gemaakt.

Canninefaatje | 23-11-08 | 17:29

Common_Sense | 23-11-08 | 17:16
Als ik jou zo hoor zouden ze dat eigenlijk de hele dag moeten doen, voor goed geld uiteraard. Is echt hun core business, begrijp ik.

zak_arme_turf | 23-11-08 | 17:23

Verdomme, m'n woe... nu ja, hypo loopt bij die gasten. Waar was mijn uitnodiging? En maar 'administratiekosten' in rekening brengen.

J.N. de Kabelpen | 23-11-08 | 17:17

Ok.. feestje geven, netwerken , vertrouwen winnnen. en de koers gaat weer omhoog.. dus waarom zo zanikken?

Common_Sense | 23-11-08 | 17:16

grad | 23-11-08 | 17:11

Vanavond Marokkaans eten zeker?

zovoklets | 23-11-08 | 17:15

grad | 23-11-08 | 17:11
De natuur schijnt ook nooit in te grijpen, al hopen sommigen dat wel eens, en noemen dat dan God.

zak_arme_turf | 23-11-08 | 17:14

-weggejorist-

grad | 23-11-08 | 17:11

bekend of niet: helemaal toppie GS!! Laat die vuile opvreters hun eigen broek ophouden. Was de grote Opvretert Wouter B. er ook? Met zijn nutteloze vriendje de Waal? Vogelblaar?

leefbarbaar | 23-11-08 | 17:01

Ik wil me geld terug

Hamburglar | 23-11-08 | 16:57

Zijn ze nou helemaal van de pot gepleurd.

Boomschade | 23-11-08 | 16:56

zovoklets | 23-11-08 | 16:43 huh?

ethan_joy | 23-11-08 | 16:51

Wouter Bos, denkt idd dat ie Sinterklaas is.

Pr0nfessor | 23-11-08 | 16:45

Ballen gehakt gaat maken voor het diner extravagant met uitsluitend genodigde gasten.

De rest zuurtjes laat toekijken... *KLIK*

Sikkeneur | 23-11-08 | 16:41

Agent327 | 23-11-08 | 16:05
www.nieuwsbank.nl/inp/2002/04/17/E031....
staat er weer niet bij dat het om een moslim gaat
die kerk staat overigens in deze buurt
maar goed je mag niet oordelen aan de hand van aannames daar heb jij weer gelijk in

ethan_joy | 23-11-08 | 16:39

betaalde net 6 euro voor mn pakje sigaretten..
nu snap ik waarom

arthur h. fonzarelli | 23-11-08 | 16:37

Schijt, deze festiviteiten waren waarschijnlijk al lang van tevoren gepland, en ga je niet afzeggen vanwege zoiets onbenulligs als een kredietcrisis.... *lijkt hier wel het weblog van de SP*

C. M. Carlier | 23-11-08 | 16:35

Mmmm. En wederom draait de burger op voor het wanbeleid van de groot graaiende bobo's die eigenlijk in het gevang thuis horen..

Contra | 23-11-08 | 16:35

Haha, geweldig dit. Gewoon overal schijt aan hebben en er mee wegkomen ook nog. Ik kan ze geen ongelijk geven. Als ik een vrijbrief kreeg om straffeloos te graaien (roven) deed ik dat ook. Ik zou graag de buik zijn waarop de handen van CEO's en politici rusten!

johannes bernardes | 23-11-08 | 16:31

wat een onzin stuk dit zeg. Bos is geen aandeelhouder , hij heeft alleen geld geleend en als ze daar weer vanaf kunnen dat gaat dat zo snel mogelijk gebeuren. Zo kun je iedere ambtenaar die op kosten van de staat gaat eten met zijn afdeling ook gaan afzeiken, is toch ook ons belastinggeld? zondag = geen nieuwsdag bij geenstijl en dan dit soort slappe stukjes..

prinslief | 23-11-08 | 16:31

Hoelang hebben wij nog persvrijheid in Nederland? Ik bedoel, als constant in het nieuws komt dat de bovenlaag alleen bestaat uit een stelletje parasitaire uitvreters dan zou het verlangen bij diezelfde elite wel eens kunnen gaan ontstaan om de pers aan banden te leggen en blogs als GS te muilkorven door zware internetcensuur in te voeren.

Jeremia | 23-11-08 | 16:30

Geld moet rollen, al die €€€'s in je huis helpen de economie niet.
Heel veel mensen hebben weer iets verdiend aan dat feest.
De hotels en hun personeel, de catering, all die taxi-chauffers en de bewaking.
En die betalen ook allemaal belasting, dus, laat je €€€'s maar rollen.
Ga naar de kroeg, de wallen, de coffeshops, bijenkorf, de HEMA etc.
Dan heb je nog lol ook!

skit | 23-11-08 | 16:29

Dat is waarschijnlijk een uitzendkracht van JMW. Maison betaalt iets van 25-30 euro per uur voor deze uitzendkrachten op dit soort feesten (waar je als uitzendkracht een tientje van terug ziet).
Aegon komt binnenkort weer een handje ophouden.

Framoes | 23-11-08 | 16:25

je moet het zien als stimulans voor de eekunnummi
kaasfondue | 23-11-08 | 16:11
en de Aegon-directie moet het maar zien als doorstroming

zak_arme_turf | 23-11-08 | 16:23

BroodenSpelen | 23-11-08 | 16:19

Ik wist niet dat het klootjesvolk vergunning heeft geld te drukken.

zovoklets | 23-11-08 | 16:22

Ik zou die 3 miljard onmiddellijk terughalen, blijkbaar weten ze het beter dus laat ze hun eigen boontjes dan ook maar doppen.

TonyM | 23-11-08 | 16:21

De witeboordenmaffia heeft nog steeds niks geleerd. Ze lachen zich kapot om het belastingbetalende klootjesvolk wiens centen ze verbranden.

BroodenSpelen | 23-11-08 | 16:19

-weggejorist-

Ongelikte Beer | 23-11-08 | 16:19

mail cheauvinist pic | 23-11-08 | 16:17

Twee aandelen t.w.v. een tientje en dan uitgenodigd willen worden op een feestje van 500,- p.p. is eauk brutaal?

zovoklets | 23-11-08 | 16:19

En waarom ben ik als aandeelhouder niet uitgenodigd?

mail cheauvinist pic | 23-11-08 | 16:17

Sikkeneur | 23-11-08 | 15:58
Het grauw, het janhagel ... je weet wel ... ons.

Bigi Bana Boy | 23-11-08 | 16:14

je moet het zien als stimulans voor de eekunnummi

kaasfondue | 23-11-08 | 16:11

Maaier | 23-11-08 | 16:04
Omdat dat saai is, en men toch beetje de blitse boy wil uithangen, en ook nog beetje stout doen en lange neus maken. Totdat iemand je lange neusvingers je hersens intikt, uiteraard. Dan is het niet leuk spelletje meer. Zou in bedrijven soort interne sanity control officer moeten zitten, maar ja die houden ze er dan uiteraard fijn buiten.

zak_arme_turf | 23-11-08 | 16:10

het mag best normloos zijn, als het maar niet waardeloos is
lieve reaguurders

foxmean | 23-11-08 | 16:10

Ik mag hopen dat ze failliet gaan. Lulige is alleen dat de grote meneeren aan de top er toch wel weer komen en wel weer in een bestuur van een of ander klotebedrijf komen.
Banken en verzekeringsmaatschappijen: Legale sjacheraars, waar we niet zonder kunnen, die je mogen plukken zoals hun het betaamt. En wanneer ze in de shit raken, worden we nog eens extra geplukt. Legale oplichters .... en ik kan nog wel even doorgaan.

Koudguipje | 23-11-08 | 16:09

Jolly Jumper | 23-11-08 | 15:16
*applause* Hear hear! Cheers mate.

darmflora | 23-11-08 | 16:08

@ethan_joy | 23-11-08 | 16:01
Wat lul je dan? Of vond je het gewoon nodig om het woord moslim maar even te plempen?

Agent327 | 23-11-08 | 16:05

zak_arme_turf | 23-11-08 | 16:01

Je hoeft het eigenlijk niet eens écht te downgraden. Zeggen dat je het doet is al voldoende. Ik snap niet dat dit soort bedrijven, die blijkens de -juridisisch ridicule- geheimhoudingsvoorwaarde wel vantevoren nadenken over de PR-consequenties, niet zelf het heft in handen nemen.

Maaier | 23-11-08 | 16:04

Amerika - Land van onbegrensde mogelijkheden.
Nederland - Land van onbegrensde idiootheden.

25 jarig bestaan mag natuurlijk gevierd worden. Ik vraag me alleen af wat het feestje heeft mogen kosten in het kader van de opgehouden hand en de vangst van 3 miljard.
Ik hoef godverdomme noch bij Aegon, noch bij de staat m'n hand op te houden omdat het me even slecht gaat. Iemand die in de bijstand zit (en zo zie ik de 3 miljard staatsbijdrage aan Aegon ook) wordt ook gecontroleerd en/of aangepakt wanneer hij boven z'n stand leeft.
Gewoon publiekelijk niet te verantwoorden op dit moment. Hoeveel personeel gaat straks ontslagen worden bij Aegon?

Koudguipje | 23-11-08 | 16:03

Bigi Bana Boy | 23-11-08 | 15:56

Tsjeenz. Jes wie ken!

zovoklets | 23-11-08 | 16:02

Maaier | 23-11-08 | 15:57
Da´s inderdaad de enige gepaste reactie.

zak_arme_turf | 23-11-08 | 16:01

Agent327 | 23-11-08 | 15:54 nergens

ethan_joy | 23-11-08 | 16:01

@me

Met ons bedoeld de andersmoetenzienvertellers...

Sikkeneur | 23-11-08 | 16:00

Woutertje was ongetwijfeld eregast net als zijn topambtenaren van het departement.

faz | 23-11-08 | 16:00

Nadat ik keer op keer misleidende of helemaal GEEN informatie van Aegon heb gekregen ben ik dus als belegger OPGESTAPT, WEG. Mijn geld ergens anders neergezet omdat AEGON een KUT bedrijf is zonder enig gevoel voor de wensen van klanten. Schrijf maar op mijnheer, van mij mag Aegon pleite gaan, oprotten.

Masturwasbeer | 23-11-08 | 15:59

Sikkeneur | 23-11-08 | 15:49
En? Aegon heeft, om wat voor reden dan ook, overheidssteun nodig, dwz dat alle belastingbetalers mee betalen om het bedrijf overeind te houden. Dan begrijpt een ieder, zelfs het personeel, dat het niet het moment is om de bloemetjes buiten te hangen, kwestie van gezond verstand. Het is een minachting tov diegenen die je bedrijf overeind houden om dit soort feesten te houden en het brengt imagoschade toe.

spanarchist | 23-11-08 | 15:59

De gepaste maatregel voor hen die zich aan dit feestje irriteren in een vrije markt economie is nu naar Datzo gaan voor de verzekering en Aegon de middelvinger opsteken. Tenslotte, je mag als klant bepalen met wie je zaken doet.

En als we het best vinden dat de heren zich feteren van Wouter's kadootjes dan gaan we toch lekker door met premie betalen aan Aegon?

granaatwerper | 23-11-08 | 15:59

Sikkeneur | 23-11-08 | 15:58

De internethordes?

Maaier | 23-11-08 | 15:59

Bigi Bana Boy | 23-11-08 | 15:56

Wie is 'ons' ?

Sikkeneur | 23-11-08 | 15:58

ZO'n feestje plan je inde3rdaad lang vantevoren, zoals nordic | 23-11-08 | 14:32 zegt. Afzeggen kost allen maa geldc. Maar AEGON is wel stupide., Wat je dan moet doen is proactief zielig doen. Zelf een persbericht de wereld insturen dat het reeds geplande feestje is afgeslankt, in het kader van de recente ontwikkelingen. Maison de Boer bellen dat er gewoon bitterballen en erwtensoep moet komen en de wijn downgraden. Kun je én een feestje vieren (ondanks nederlaag Ajax en heb je de berichtgeving zelf in de hand.

Maaier | 23-11-08 | 15:57

Fleauxe | 23-11-08 | 15:55
Ik heb werkelijk geen idee maar verwacht wel dat ons verteld wordt dat we het allemaal anders moeten zien, vandaar mijn vroege waarschuwing.
Dus, ga het allemaal anders zien mensen.

Bigi Bana Boy | 23-11-08 | 15:56

@Bigi Bana Boy | 23-11-08 | 15:50: Toon ons de weg o machtige goeroe!

Fleauxe | 23-11-08 | 15:55

Gewoon de middelvinger, niks mis mee toch?

HeerBommel | 23-11-08 | 15:55

@ethan_joy | 23-11-08 | 15:50
Waar wordt het woord moslim genoemd in dat stukje?

Agent327 | 23-11-08 | 15:54

Als je iedere euro aan (semi-)gemeenschapsgeld moet gaan belichten die verkeerd uitgegeven wordt, dan kun je tien telegraafs per dag vullen. Whatever.

patrizio | 23-11-08 | 15:53


Hey, handen af van de personeels feestjes.
Ik verdien daar mijn geld mee als technicus, dus op deze manier houden ze mijn economie draaiende..

Op naar de volgende!

MarK321B | 23-11-08 | 15:53

in gouda zijn ze alvast begonnen hun orthodoxe moslim zijn volop de ruimte te gevenhttp://www.ad.nl/groenehart/gouda/2794726/Kerk_bekogeld_met_brandbom.html

ethan_joy | 23-11-08 | 15:50

Niet zo negatief allemaal hier. Jullie zien het verkeerd en moeten het anders zien.

Bigi Bana Boy | 23-11-08 | 15:50

spanarchist | 23-11-08 | 15:35
Aegon maakte de 1e 2 kwartalen nog een winst van 153 en 276 miljoen euro, hoewel een forse duikeling tov van 2007 en een dramatische 2e helft naar zich laat aanzien.
Feestje al geboekt ver voor de beursafstraffing en Bos zijn injectie noem ik uit eigen verdiensten, alleen nu reden om zuur te doen.

Sikkeneur | 23-11-08 | 15:49

de kater zal nog wel komen als volgende week de t-notes omlaag donderen en de dollar valt.

ganzo | 23-11-08 | 15:47

Van dit soort berichten word ik altijd zó verdrietig en woedend tegelijk....

semper penis | 23-11-08 | 15:47

Lang Lang is een chinees. Inderdaad, de broer van Hoe.

Cunnilingus | 23-11-08 | 15:46

Nieuwe carnavalskraker van Aegon: het feest kan beginnen, het geld is binnen.

sgandaalich | 23-11-08 | 15:45

ko Nal | 23-11-08 | 15:31

Wordt het geld in Ned. uitgegeven of niet? Nou dan!Liever een feestje van 500.000,- in 0031 dan een feest van 100.000,- in 0044 o.i.d.

En daarvan kun jij je centjes weer afdragen ter herdistributie.

zovoklets | 23-11-08 | 15:45

Ze hadden ipv Lang Lang (heeeeeele dure pianist) gewoon een plaatselijk conservatorium-bandje kunnen huren?

Maarreh, dit bewijst dus dat er helemaal geen kredietcrisis is.

Hodja | 23-11-08 | 15:43

Je gelooft het toch niet? Bovenstaande is een grof schandaal!

Boris Poepnagel | 23-11-08 | 15:41

zovoklets | 23-11-08 | 15:35

Lutser!

zovoklets | 23-11-08 | 15:35

Sikkeneur | 23-11-08 | 15:34
Als ze dat uit hun eigen verdiensten kunnen betalen.

spanarchist | 23-11-08 | 15:35

R Skicker | 23-11-08 | 15:30

Dat was dan ook dom!

Hetzelfde als tegen je kinderen zeggen dat ze uit de, op de tweede plank van het rechter keukenkastje achter de Broodtrommel staande, snoeppot moeten blijven.

zovoklets | 23-11-08 | 15:35

R Skicker | 23-11-08 | 15:30

Dat was dan ook dom!

Hetzelfde als tegen je kinderen zeggen dat ze uit de, op de tweede plank van het rechter keukenkastje achter de Broodtrommel staande, snoeppot moeten blijven

zovoklets | 23-11-08 | 15:35

Iwmac | 23-11-08 | 15:32
Hmmm, dat is 'm wel - Geenstijl, Vrijheid en Democratie. Thx.

zak_arme_turf | 23-11-08 | 15:34

spanarchist | 23-11-08 | 15:30

Wanneer mag een bedrijf als Aegon van jou wel een feestje vieren?

Sikkeneur | 23-11-08 | 15:34

En we stonden erbij en keken er naar.

realiteitswaanzin | 23-11-08 | 15:34

T was reuze gezellig, alleen de Valet Parking ontbrak moest eigenhandig de Jag parkeren, minpuntje.

Uw Verzekeringsadvis | 23-11-08 | 15:33

GVD, en wij maar ploeteren.

Iwmac | 23-11-08 | 15:32

Aegon krijgt van mij noooooooit meer centjes na het ge-eikel met Spaarplan. Hebben we het niet eens over Vliegwiel waar ik gelukkig niet in zat.

zeiksmurf | 23-11-08 | 15:31

@zovoklets | 23-11-08 | 15:27

Jan L. betaald geen belasting. Ik wel. Ik mag daarvoor verwachten dat dat geld fatsoenlijk wordt besteed. Feestjes voor falende bobo's zijn daar niet bij inbegrepen.

Iko Nal | 23-11-08 | 15:31

Benieuwd hoe al die mensen die dit wel een goede of begrijpelijke zaak vinden zouden reageren als ze een inzamelingsactie zouden houden zodat die arme buurman zijn hypotheek zou kunnen betalen, waarna diezelfde buurman van dit geld op vakantie zou gaan, eerste klas en 5 sterren hotels en restaurants.

spanarchist | 23-11-08 | 15:30

zovoklets | 23-11-08 | 15:28
En hoge bomen, enzo.

zak_arme_turf | 23-11-08 | 15:30

Dat ze verzoeken vooraf niks naar buiten te brengen wijst er toch al op dat ze het ook niet echt netjes vinden naar buiten toe.

R Skicker | 23-11-08 | 15:30

superjan | 23-11-08 | 15:21

Niet van andermans centen...
Is wat voor te zeggen, gewoon het Scrooge-model in NL dienstenland invoeren?

Sikkeneur | 23-11-08 | 15:30

een grof schandaal lijkt me

Ploegschaar | 23-11-08 | 15:29

daswa | 23-11-08 | 15:20

Precies. Maarr vele kleintjes, enzo.

zovoklets | 23-11-08 | 15:28

BlitzFlicker | 23-11-08 | 15:18

Laat het 500,- euri p.p. hebben gekost.
Is inderdaad veel voor Jan L. uit de Pauperstraat maar hij is met 1 miljoen medepaupers en krijgt 150,- huursoepsidie per maand/1800,- per jaar voor zijn levensfeestje. Of niet dan?

zovoklets | 23-11-08 | 15:27

koen_c_s | 23-11-08 | 15:20
Of hun uitnodiging wijselijk terugstuurden *maar er wel van wisten*.

zak_arme_turf | 23-11-08 | 15:26

@BlitzFlicker | 23-11-08 | 15:18
U leest ergens "personeelsfeestje". Heeft U daar een linkje bij?
"550 gasten uit binnen- en buitenland" is genoemd, dit smaakt naar bobo-feestje met golfvrindjes erbij. Afgezet tegen het aantal personeelsleden van AEGON-NL, zijn er bij 550 "gasten" toch wel wat thuisblijvers blijkbaar....

HY78. | 23-11-08 | 15:23

BlitzFlicker | 23-11-08 | 15:18
Als ze dat geld NIET hadden gekregen, was het feest uiteraard ook doorgegaan? *proest*

zak_arme_turf | 23-11-08 | 15:21

@jolly je haalt dingen door elkaar. Ben het met je eens dat je door moet gaan met feesten leven neuquen enz. maar niet van andermans geld ajb. Daar moet je EERLIJK over zijn.

superjan | 23-11-08 | 15:21

Dit gaat weer kamervragen opleveren.
Ik zie de SP/PVV/GL nu al over elkaar heen buitelen om maar bij de interruptiemicrofoon te kunnen komen, teneinde Woutertje het vuur aan de schenen te leggen.
.
Ik vraag me overigens af welke prominente politici allemaal op dat feest aanwezig waren.

koen_c_s | 23-11-08 | 15:20

Groten stelen meer dan kleinen stelen......

daswa | 23-11-08 | 15:20

Roverstuig is het
Ik zit gelukkig bij een nadere [rovers]bank

Tobi | 23-11-08 | 15:20

Dit is schandalig en een teken van wanbelied van het kabinet! Ach ja laat ik ook eens wat roepen. niks nieuws aan.

galaxie500 | 23-11-08 | 15:19

Het is al eerder gezegd maar dit soort feesten zijn al lang van te voren geregeld en betaald. De timing is wellicht een beetje vervelend, maar het is vrij gebruikelijk dat er voor het personeel iets gedaan wordt als een bedrijf een lustrum of een mijlpaal bereikt heeft, kredietcrisis of niet. Boeie dus dat afdeling administratie, P&O en HRM een avondje mochten zuipen.. Van die paar duizend euro zal het bedrijf niet minder presteren.

BlitzFlicker | 23-11-08 | 15:18

Wat een calvinistisch gezeik hier! Laten we allemaal in het zwart gaan lopen en zij die ontslagen ook met een sandwichbord om de nek met "Ik wil werken"
Laten we gaan stoppen met verjaardagen, huwelijken en begravenissen te vieren.
Sleep de kolen maar aan en laat de auto staan! Kan het nou eens GVD uit zijn met die depri roeptoeters! F*ck the recessie, gewoon schouders er onder en door blijven gaan met wat je vorig jaar ook deed rond deze tijd!

Jolly Jumper | 23-11-08 | 15:16

@keyzer-soze
uw beeld is ook eenzijdig. ageon moest een paar honderd miljoen afschrijven op slechte hypotheken, amerikaanse hyptheken dus. Vraag doet zich voor of het wel terecht is dat een verz mij die in buitenland schade oploopt daar nederlandse steun voor moet ontvangen. Per saldo heeft de aegon de amerikaanse overheid ook om een klein miljardje gevraagd, uiteraard tegen zeer zachte voorwaarden.
Denk dat daar die rentevergoeding van betaald wordt, zo deze vergoeding ooit betaald zou worden gezien de gewone burger geen inzage heeft in de werkelijke voorwaarden.

meerendonk | 23-11-08 | 15:16

Maison de Boer, pfft... paupercateraars.

Muxje | 23-11-08 | 15:14

ach het verhaal zal wel zijn dat de reservering al was gemaakt, dus dat de kosten hoe dan ook betaald moesten worden.....kosten zullen al wel in het verlies van Q3 zijn inbegrepen, en wie weet wat nog meer.

@doskabouter: vind steunfraude wel geniaal, maar is dat strafbaar dan?
er zijn veel mensen die vinden dat als iemand zo dom is je aan te bieden waar je in ieder geval moreel gezien geen recht hebt, jij nog dommer bent als je het niet aanneemt, en die types komen blijkbaar in alle lagen van de bevolking voor.

tismaareenmening | 23-11-08 | 15:13

De klere voor de keyzer.
Het heeft te maken met arrogantie van de top. Het is gewoonweg ongepast om zoiets triviaals als een 25 jarig bestaan exorbitant te vieren terwijl op de werkvloer van menig bedrijf de broeksriem moet worden aangetrokken.
550 mensen uitgenodigd uit binnen en buitenland en dat is het totale personeelsbestand? Dus de koffie juffrouw en die man van de repro was ook aanwezig? Ik denk eerder dat het een feestje voor de bobo's was. Maar goed dat moet allemaal kunnen in deze orwelliaanse maatschappij.

Zaankanter | 23-11-08 | 15:13

ik mis kennelijk iets. hooguit een ton voor wat teambuilding. tis de leiding van Aegon van harte gegund, of denkt GS dat al die (overbetaalde) administratieve krachten bij Aegon zonder hun chefs hetzelfde kunnen verdienen.

k. hanke | 23-11-08 | 15:12

Keyzer_Soze | 23-11-08 | 15:05
Stel, Aegon blijkt die rente niet op te kunnen brengen, wat niet onwaarschijnlijk is. Laat Bos Aegon dan failliet verklaren of komt er dan een nieuwe, "voor de belastingbetaler uitermatige gunstige" regeling?
Denk je niet dat het waarschijnlijk is dat Bos in dit geval de schuld kwijt scheldt in ruil voor 2 commissariaten (liefst vrouw en/of allochtoon vanwege het gelijkheidsgedachtengoed)?

spanarchist | 23-11-08 | 15:11

Keyzer_Soze | 23-11-08 | 15:05
En dat geld hadden ze net zo goed elders kunnen lenen, toch? *proest*

zak_arme_turf | 23-11-08 | 15:10

wouter
de
dwaal
kabouter
ziet
door
het
bos
de
vleesbomen
niet
meer

-Strotgrondel- | 23-11-08 | 15:10

Maar het was wel beregezellig!

dr.spin007 | 23-11-08 | 15:09

@Keyzer_Soze | 23-11-08 | 15:05, was het leuk?

gentle giant | 23-11-08 | 15:07

Was Wouter er ook?
de honden blaffen... | 23-11-08 | 14:34
Je zou 't bijna hopen - maar zo stom is zelfs Wouter niet - toch ? (vingers achter rug kruist)

zak_arme_turf | 23-11-08 | 15:07

@keyzer_Soze> was zeker een leuk feestje.. Wel EERLIJK zijn he?

superjan | 23-11-08 | 15:07

@Keyzer_Soze | 23-11-08 | 15:00, Aegon zit volgens mij in Leeuwarden, dus een personeelsfeestje zal ook wel in die contreien gehouden worden.

gentle giant | 23-11-08 | 15:07

Peter_S | 23-11-08 | 15:01
wessel kan gewoon een werkstudent zijn toch? of een tbc-lijder in een regenjas die zijn ontmoetingen plant in parkeergarages..
of.. de gs redactie spit het internet af en komt van tijd tot tijd met dingen die in een satirisch jasje worden gestoken..
die werkstudent kan best bestaan, maar het hoeft niet persé.

van dal | 23-11-08 | 15:06

ps, aegon heeft geen geld gehad maar gewoon geleend tegen 8,5 %
dus al die lutsers die het hebben over "zuipen op de kosten van de staat"
moeten misschien naast GS en spitsnieuws ook af en toe ander media raadplegen om een evenwichtig beeld van de wereld te krijgen.

Keyzer_Soze | 23-11-08 | 15:05

lol @ flowert

superjan | 23-11-08 | 15:04

Begrijp ik nou goed dat er 3 miljard in mijn pensioenpot is gestort?
Wouter B. +1
en een feestje is dan wel op zijn plaats inderdaad.

flowert | 23-11-08 | 15:04

Hahaha... de échte Mise-en-Place mentaliteit!

MEP + 1

Angryman | 23-11-08 | 15:03

De CEO´s van Ford, Chysler en GM vlogen van Detroit naar Washington, ieder met hun eigen privé-jet, om daarna de regering om miljardensteun te vragen. Geen van hen bleek bereid om het bedrijfsvliegtuig te verkopen en voortaan met een lijntoestel te vliegen, maar ze vonden allen wel dat de Amerikaanse regering belastinggeld moest gebruiken om hun bedrijf te redden. De arrogantie van de bestuurders is overal vergelijkbaar.

nl.youtube.com/watch?v=OOGyzkAfcJA

spanarchist | 23-11-08 | 15:02

@keyzer> tuurlijk feestje mag!. Maar wees er EErLIJK over. En probeer het niet in de doofpot te stoppen. Verder klinkt het wel als heel luxe, gezien het feit dat "wij" dit mede betalen.

superjan | 23-11-08 | 15:02

Achteraf?

Gelezen in artikel "De kloof van wantrouwen" van Wessel Aslander op wallstreetweb.nl van 21/11/2008:

"Zaterdag viert Aegon zijn zilveren jubileum; zij ontvangt honderden gasten uit binnen- en buitenland in Den Haag’s Anton Philipszaal.
etc... etc.

Peter_S | 23-11-08 | 15:01

Ronduit belachelijk, beschamend, schandalig, over the hill, en absolutely not done. Dikke platen roomboter op het hoofd, egwel.

Reykjavik | 23-11-08 | 15:01

nou nou nou wat een schande geen stijl. jongens het is gewoon een leuk feestje voor al het personeel van aegon op een 25 jarige bestaan wat is hier nu mis mee. Als ze nu iets exclusiefs hadden geregeld voor alleen de top van het bedrijf had ik het ook niet vinden kunnen. maar ik denk dat er bij aegon genoeg mensen zijn die al meerder jaren hard gewerkt hebben en best een leuk uitje verdienen. bovendien is zo iets al ver vooruit gepland en de contracten al ondertekend. wat meoeten ze dan doen wel betalen en niet gaan?

Keyzer_Soze | 23-11-08 | 15:00

Hoe ging die AEGON campagne ook al weer....

EERLIJK OVER "en dan een onderwerp"

Beste AEGON Marketeers, Volgens mij kunnen jullie beter deze campagne even in de ijskast stoppen.

superjan | 23-11-08 | 14:59

Hoop dat dat stelletje aasgieren ervan genoten heeft, en dat op onze kosten...

brutus68 | 23-11-08 | 14:58

*schuldig voelt 2 verzekeringen te hebben lopen bij een bedrijf dat zo schaamteloos de bevolking naait*
maar welke bank/verzekeraar is er nog wèl okay tegenwoordig?

panadol | 23-11-08 | 14:58

En weer +3 zetels erbij voor de PvdA. Het domme volk stemt toch wel. Alles komt goed.

Dr Mastermind | 23-11-08 | 14:58

tis natuurlijk al een gotspe dat het daalijk zo zal zijn dat we middels de belastingpenningen de overspannen salarissen gaan betalen van een paar allochtone voetballertjes die het aan fatsoen en enig voetbaltalent ontbreekt.
Neem toch ook aan dat aegon bij deze financiele meevaller wel in staat is om enig dividend uit te gaan keren en dat we deze meevaller toch enigszins terug mogen zien in de aandelenkoers. Opvallend is dat de putopties zo duur zijn dat je bijna zou gaan vermoeden dat de top van aegon hier een dubieuze rol in speelt.

meerendonk | 23-11-08 | 14:56

+1 voor het achteraf inlichten van de pers!

Hobbykip | 23-11-08 | 14:56

bedrijfsfeestje.. aftrekbaar voor de belastingen.. we betalen dit nu en later nog een keer..

van dal | 23-11-08 | 14:55

En dan te bedenken dat de kosten van dit gejatte verwennerijtje nog in het niet vallen tegenover de geldsmijterij aan reclame-en wervingcampagnes van dit witte boorden-gajes.
Kan AJAX niet met de shirts binnenstebuiten spelen totdat dit door de Aegon-direktie uit eigen zak is terugbetaald?

R.B.Scott | 23-11-08 | 14:54

mevrouw peijs kan denk ik wat vragen tegemoet zien komen.

van dal | 23-11-08 | 14:53

Was er ook een docters in de zaal?

CoffeePatch | 23-11-08 | 14:50

Rammstein | 23-11-08 | 14:50 briefje van de werkstudent was ook niet kort kort..

van dal | 23-11-08 | 14:50

En DAAROM moet je dit soort verziekte bedrijven gewoon om laten vallen. Die zullen het nooit leren en gaan gewoon op de oude voet verder.

Iko Nal | 23-11-08 | 14:50

rotorkotor | 23-11-08 | 14:46
hij is fraai!

nordic | 23-11-08 | 14:50

Dankzij Lang Lang werd het laat laat.

Rammstein | 23-11-08 | 14:50

ja, dat krijg je als je geen dividend en premies mag uitbetalen.
bedankt vrienden

foxmean | 23-11-08 | 14:49

Het stadhuis? Was de ridderzaal bezet?

de honden blaffen... | 23-11-08 | 14:49

Laat dat bedrijf toch failliet gaan. (en Ajax meenemen)

azijnseikerT | 23-11-08 | 14:49

*loopt naar brievenbus om te kijken of ik een uitnodiging over het hoofd heb gezien*

lono | 23-11-08 | 14:48

AEGON ontslaat niemand.
De arbeidsvoorwaarden worden juist verbeterd.
www.aegon.nl/overaegon/nieuws-en-pers/...
Dit feestje is van AEGON NL.
Het moederbedrijf AEGON NV heeft 3 miljard gekregen.

Weeraanmelden | 23-11-08 | 14:47

widtvoet ® | 23-11-08 | 14:33 tegenstrijdig woord, dat wel.

van dal | 23-11-08 | 14:46

Feestje aegon

Doe mij
nog maar
zo n plak
ganzenlever
met truffels
en champagne.

rotorkotor | 23-11-08 | 14:46

Dit neigt naar steunfraude.

doskabouter | 23-11-08 | 14:46

Hoe vaak zou er proestend geproost zijn op Bos en de belastingbetalers?

lono | 23-11-08 | 14:45

ik weet niet waarom, maar heb het gevoel dat we zwaar belazerd worden door die bankjongens

mick jagger | 23-11-08 | 14:44

Dit is toch goed voor de economie? Horeca een beetje stimuleren, mensen. Andere landen laten nu snelwegen aanleggen, wij geven feestjes. :)

BigBabou | 23-11-08 | 14:43

Uit onbetrouwbare bron vernomen dat ABN Fortis volgende week een feestje geeft met veel Zalm.

bortor | 23-11-08 | 14:43

Typisch PvdA: potverteren

Roemeense_Straathond | 23-11-08 | 14:42

Als iedere nederlander bij de volgende belastingopgave het bedrag wat per nederlander in mindering brengt, eens kijken of AEGON nog steeds zo blij is met het feestje in besloten kring.

Isser | 23-11-08 | 14:40

Kortom, het gaat weer goed met Aegon.

Fleauxe | 23-11-08 | 14:40

dit is de schaamte voorbij

Teun van het Tuinpad | 23-11-08 | 14:39

Gaat de goeie kant op met Fatsoenlijk Nederland...

[email protected]

Sikkeneur | 23-11-08 | 14:38

Vuile bloedzuigers, ontslaan, de hele hap.

Homer J. Simpson | 23-11-08 | 14:37

Student + 2

Aegon directie: f*ck you.

*gaat weer verder met bidden op de zondag*

Poffertjesbakker | 23-11-08 | 14:37

Zo zie je maar hoe nijpend de situatie is. We worden aan alle kanten in de luren gelegd. Door bedrijven, door de overheid, maakt niets uit. Als je maar betaalt en je smoel houdt.

artbrut | 23-11-08 | 14:37

Ach ja, zo werkt het.

Ome WiIlem. | 23-11-08 | 14:36

Bos en Balkenende zijn later op de avond ladderzat bij elkaar in bed teruggevonden.

SODEP | 23-11-08 | 14:36

@ nordic | 23-11-08 | 14:32

Lekker hè dineren op andermans kosten waaronder die van mij.

Mise en Place'ertje uit de slof geschoten?

Sjaaq | 23-11-08 | 14:35

Kom op zeg! Feest is feest en dat moet gevierd worden.
*neemt nog een uitgeperste sinaasappel tegen de kater*

Stijlloze bezoeker | 23-11-08 | 14:35

Was Wouter er ook?

de honden blaffen... | 23-11-08 | 14:34

-weggejorist-

e-disco | 23-11-08 | 14:34

Tja, wat dacht je dan?

_ILT_ | 23-11-08 | 14:33

Wouter Bos heeft als eigenaar toch hopelijk wel een vorkje meegeprikt hè?

Aussie | 23-11-08 | 14:33

Het komt aan de linkerzijde van het politieke spectrum veel vaker voor dat gemeenschapsgelden worden aangewend voor onjuiste doeleinden. Cruciale vraag is of Wouter Bos bij dit partijtje van Aegon aanwezig was.....
Zo ja: medeplichtig, zo nee: wat zal hij zich dan vern**kt voelen!

kommabijmebinnen | 23-11-08 | 14:33

nordic | 23-11-08 | 14:32 Was het lekker ?

Rammstein | 23-11-08 | 14:33

Werkstudent +1

widtvoet ® | 23-11-08 | 14:33

Wouter Bos, oftewel 'Hij die denkt dat hij Sinterklaas is".

Prikker | 23-11-08 | 14:33

Had van te voren toch leuker geweest, Rutger met zijn nieuwe speelgoed.

Rammstein | 23-11-08 | 14:32

Dit soort feestjes worden normaliter ver vooraf besproken en georganiseerd. Bedragen voor deze zaken zijn dan ook gewoon netjes in de begroting opgenomen.

Afzeggen zou principieel goed zijn, maar dan ben je wel een hoop euro's kwijt, is dat beter?

nordic | 23-11-08 | 14:32

Uitvreters

Tjos | 23-11-08 | 14:32

Joh wat een verassing en let op Wouter gaat dit rechtlullen.

Windwak | 23-11-08 | 14:32

mooi is dat hebben ze mij niet eens ns uit genodigd

Stiff | 23-11-08 | 14:32

"Saillant detail was dat ons van tevoren werd verteld dat wij 'de pers' vooraf geen info mochten verschaffen over het feestje, maar ik heb niks gehoord over achteraf inlichten..."

+ heel veel

BookaShade | 23-11-08 | 14:32

Stijlloos hoor.

Collivery | 23-11-08 | 14:31

*stopt met belasting betalen*...

da wizard | 23-11-08 | 14:31

De Arrogantie.

Rammstein | 23-11-08 | 14:31

Gewoonweg ridicuul.

TSquares | 23-11-08 | 14:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken