
CDA-voorman Pieter van Geel blies de discussie
nieuw leven in, maar in Amsterdam pakken ze nu door: maar liefst
43 coffeeshops gaan op slot, waaronder ook de wereldberoemde Bulldog op het Leidseplein. Laatstgenoemde ligt te dicht bij het Barlaeusgymnasium, waar heel Amsterdam Zuid zijn kinderen naar school doet. Te dicht bij een school gesitueerd, geldt overigens ook voor die andere 42 koffiebarretjes die moeten sluiten. Burgemeester Cohen beroept zich op regelgeving vanuit Den Haag.
BOEIEN! Zelfs als alle coffeeshops verdwijnen laten wij geen traan. Als het kamp niet meer heeft, bellen we Rachid de Marokkaan. En naast hem woont een oma die haar zoldertje vol heeft staan. Zo kom je eraan, zo kom je eraan zo kom je eraan...
Reaguursels
InloggenWaar gaat dit heen? waar gaat dit toch nou naartoe? de regering doet gemeen, en dat maakt me toch zo moe !! :S .
Ik ben geen wiet roker maar ik kan zelf ook wel bedenken als je de coffeeshops sluit dan al het spul wat daar wordt verhandelt verhuist naar de straat. -1 regering +3 amsterdamse criminele
Ha, grappig dat ze popeye er ook bij hebben getiefd mijn vaste shop in de haarlemmerstraat
Het is toch echt 257 meter.. via Google maps. (of 1,3 km met de auto).
Routebeschrijving voor lopen naar "The Bulldog Palace" (Leidseposthuis)
0,3 km ca. 3 min.
Barlaeus Gymnasium
1. Vertrek in noordwestelijke richting op de Weteringschans naar Max Euweplein 92 m
2. Ga rechtdoor op Kleine-Gartmanplantsoen 37 m
3. Flauwe bocht naar rechts om op de Kleine-Gartmanplantsoen te blijven 44 m
4. Sla linksaf om op de Kleine-Gartmanplantsoen te blijven 57 m
5. Kleine-Gartmanplantsoen draait naar rechts en wordt Leidseplein. U vindt uw bestemming rechts 27 m
-weggejorist-
Ze hebben weer wat gevonden wat goed voor ons is. kutkutkutland.
Legalize it!
Stoppen met gedogen, alle coffeeshops dicht.
De criminelen gaan dan vanzelf bollen pellen of in verzorgingstehuizen werken.
Toch?
De gemeente hoeft de bulldog niet te sluiten want het is 300m lopen vanaf de school.
www.volkskrant.nl/binnenland/article10...
De naam "coffeshop" verbieden en vervangen door " verslavingswinkel" . Omzet in 2 dagen tot de helft verminderd. Gegarandeerd.
In principe zal het m'n reet roesten dat die überdure toeristenvallen dicht gaan. Maar dit is pas het begin. Als het gristensociale social cleansing offensief achter de rug is, mogen we alleen nog psalmen zingen met een kopje kamillethee erbij.
Dit kabinet maakt helpt al uw vrijheden om zeep
2 op de 3 nederlanders is voor legalisering
Ik zou toch wel eens een keer willen gaan stappen met die geile chick Ciska Joldersma van het cda, om haar toch eens effe te laten zien wat er echt aan de hand is in "deze samenleving" zoals zij dat noemt, die gristen trol moet je echt nog uitleggen dat er in een gemiddelde coffeeshop geen heroine spuitenbatterijen staan....
Net nog even dat stukje in de Volkskrant over Cohen gelezen.
Wat een ontzettend slappe zak is dat toch ook.
Vaag een beetje lullen over dat hij het niet zo'n goed plan vindt maar het wel lekker uitvoeren in A'dam.
Dit is 1 van de zaken waarvoor A'dam beroemd is en vereerd wordt in de hele wereld. Is er natuurlijk ook nog The Red-Light-District, die ook al van vele kanten onder vuur ligt.
Maar de werkelijke problemen worden niet bespreekbaar gemaakt, verdoezeld, met statistieke goochel-truckjes omgedraaid.
Een keertje benoemd, Cohen was The man, en dan direct weer in de kast. Vooral niet eens de kern van de problemen aanpakken
En al die vrijheden waarvoor A'dam beroemd is over de Hele Wereld worden allemaal maar eventjes weggemaaid, keihard onderdrukt, de vrijheden simpel weggenomen (niet eens enkel ingeperkt).
En dan worden rechtse partijen nog eens met Nazi's vergeleken als ze de werkelijke problemen benoemen.
Dit soort vrijhieds-inperkingen komen VEEL MEER bij dictatoriale bestuursvormen in de buurt!!
Stalin!!!
Maar niet Jobje, Jobje doet het voor de idealen, het geld, de carriere en de macht, eigenlijk doen ze dat allemaal, Woutertje, Femke, Agnesje.........
Eigenlijk deed Stalin het ook voor de idealen, het geld, de carriere, de macht...... Is toendertijd ook enigsinds uit de hand gelopen.....
WAT?!?!?!
Onze koffie-shops en ons liberale soft-drugs-beleid was altijd 1 van de mooie voorbeelden van Nederland.
Wij toonden heel de Wereld zien dat het anders kon, BETER kon. Beetje eigen verantwoordelijkheid, beetje vertrouwen.
Nu is ook dat Grootse voorbeeld KAPOT gemaakt door de verharding en verloedering die onze Multi-Culti-Samenleving ons heeft opgeleverd.
Het was nooit een probleem, liep alles perfect, relaxed man...... Tot onze gelievde medelandse kansjongeren dat ook gingen proberen.
Escaleerde natuurlijk van kwaad tot erger.
En.............. WAT IS DE OPLOSSING VAN ONZE POLITICIE..........?????
De Probleem-Kansjongeren aanpakken?????
NEEEE......, Ze sluiten de koffie-shops, want de Probleem-Kansjongeren bestaan niet.
Dat wordt allemaal veroorzaakt door externe factoren die hen te zeer in verleiding brengen. Als die factoren/ gezwellen uit onze samenleving weggesneden worden, worden onze Probleem-Kansjongeren vanzelf Professoren, Ingenieurs, vooraanstaande wetenschappers en voorbeeldige Nederlanders.
De Koffieshops zijn niet het gezwel dat uitgesneden moet worden...........
Als het dak lekt zet je er een emmer onder, als de emmer vol is en overloopt geef je toch niet de emmer de schuld, haal je toch ook niet de emmer weg?
Dan ga je het dak repareren!!!
Jaap de Paap | 21-11-08 | 19:19
Da's uit de kast, da's iets anders. :P
Eerst rookverbod, wallen straks dicht en nu dit.. Straks mag je helemaal niets meer wat eerst alleen in Nederland mocht.
Wie wil er dan ook op een barleaus gymnasium zitten? Niemand kan zonder bar!
Overigens; blowen is voor petjes & Kempi's...
Niets aan de hand mensen gewoon door lopen... tralalaa....
Overigens dikke pluim voor de shops. Doorgaans strenger dan de doorgaanse slijterij.
De echte shopgangers kennen ook allemaal de code wanneer jeugdigen rond
zo een shop vragen of ze wat voor ze kunnen meenemen, geen koter die wat krijgt.
Kunnen de nee-mensen der kerken van de schone schijn nog heel wat van leren trouwens...
dagdag stukje erfgoed..
Gelukkig is de cannabiscup deze week. Kan ik al mijn uitwisselingsstudentenvriendjes Amsterdam nog in volle glorie laten zien.
Volgend jaar hebben ze daar ook niks meer te zoeken
hehe, eindelijk.... kunnen we tenminste weer grof geld gaan verdienen aan de handel van een paar illigale grasstengels, beetje mixen met wat lood, zand en suiker en op naar het schoolplein, hosselen! ik hou van nederland en hun gedoogbeleid betreffende de criminelen. nu nog een goeie gun kopen voor m'n eigen veiligheid en we zijn weer vrij van al die irritante legaliseringen!!!
@ Stuffkikker en Capt Iglo !
Helemaal mee eens !!
19 % BTW / 25 % Accijns / 10% provinciale opcenten / 7,5 % gemeentelijke genotstax.
Kassa !
zak_arme_turf | 21-11-08 | 19:07
Nou, ik ben al jaren uit de mouw hoor...
Kijk, de paap komt uit de mouw:
www.telegraaf.nl/binnenland/2610475/__...
Sodom en Camorra, wat ik je brom!
RubberLex | 21-11-08 | 17:19
* Bloedserieus * Praat eens met Spanarchist die al jaren in Spanje woont. die kan je de pro's en con's van het leven in dat land vertellen. Voor de rest oprecht succes toegewenst. Maak er wat van en beloof niet alleen maar te kankeren op Nederland hier op GS als je er eenmaal zit.
Het is natuurlijk ook wel drama, dat blowen en internet........... stel je nou voor dat iemand een beetje knetterstoned gaat zitten filosoferen met de informatie die vandaag de dag op het internet te vinden is.................. eh ja dan moet je dat als overheid natuurlijk direct de kop in drukken, WANT JE HOEFT NIET ALLES TE WETEN!!!!!! voor degene die dat wel willen: www.infowars.com & www.prisonplanet.com, overigens de documentaire's die op de site staan vermeld, zijn gratis (wel in iets mindere kwaliteit, maar toch op die manier zichtbaar voor iedereen) te zien op video.google.com
Om onzinnige vragen en of commentaar te voorkomen:
1 Ik zeg niet dat het zo is.......... je kan zelf de feiten bekijken en daaruit een conclusie halen.
Waarom: Geweaun omdat het kan, en omdat blijkbaar veel mensen de feiten niet kennen.
het kamp, rachid ook zeker Haha that cracked me up.
de waarheid is grappig!
+1 voor t kamp en rachid!
Ja, en ik lees net dat eindhoven zelf wiet wil gaan kweken.
www.nu.nl/news/1851694/12/Eindhoven_wi... om als enige in einhoven de coffeeshops in eindhoven te voorzien van wiet.
dat heet volgens mij monopolie en dat mag niet in europa.
@Kniftig | 21-11-08 | 12:54
100% met je eens. bij overheidsinstanties is de regel dat op een afdeling waar tien mensen werken, 4 in de ziektewet zitten (rouleringssysteem), er 1 of 2 verlof of vakantie hebben, 3 uit hun neus zitten te vreten of dossiers aan het verprutsen of zoekmaken zijn en er misschien 2 hun werk wel goed doen, maar daar zo'n routine in hebben dat ze na elven niets meer te doen hebben, zodat ze het werk van hun zieke collega's moeten doen, waardoor ze zelf de volgende op ziektewetrouleringslijst zijn. O ja, ik vergeet nog de uitzendkrachten die moeten worden ingehuurd en die van toeten noch blazen weten en ieder probleem verkeerd oplossen of bij het weggaan even de dossiers in een alternatieve volgorde in de kast zetten.
Op politie, leraren en verzorgend personeel na is de ambtenaar er om tegen te werken, meer werk te crëren en obstakels op te werpen en in het algemeen alleen bezig om zijn eigen baan in stand te houden. Ambtenaren produceren niets en voegen geen waarde toe aan het leven. Integendeel. Het is een grote, altijd maar groeiende kostenpost waar de samenleving onder zucht. Bovendien is ambtenarij dictatoriaal.
Welnee, maakt geen zak uit. Er worden toch geen stemmen geteld, alleen maar zetels verdeeld.
Als je vóór verhoging van eerdergenoemde leeftijd bent, wil je dan ook pleiten voor vervroegd afnemen van het stemrecht (als in: niet na de dood)?
Maar het was dus geen andere discussie. Mooi.
De stemgerechtigde leeftijd omlaag?
Ben je nu helemaal van de pot gerukt?
Die naive broekies trappen stuk voor stuk in de sprookjes van de PvdA/GL/PvD en anderssoortig links tuig.
Dan heeft dit land niet enkel een "linkse lente".. dan ettert het door tot aan een barre linkse hongerwinter.
Omhoog met die stemgerechtigheidsleeftijd.
@ Bigi Bana Boy | 21-11-08 | 16:20
Ik ben nu al blij dat ik wegga!!! Per 1 januari gaat én de belasting een stuk achteruit en heb ik geen ruk meer te schaften met al dat christelijke gespuis. En als je me je mailadres geeft zal ik het je iedere dag mailen! Buitenland minder ruimdenkend? 10 jaar geleden misschien.. In Spanje zijn ze tegenwoordig een stuk liberaler hoor dan hier... Zal wel komen door de onderdrukking die ze daar zo lang hebben moeten ondergaan. (en die er hier nu aankomt, de christen dictatuur!) Ook Denemarken en Zwitserland zijn een stuk liberaler tegenwoordig..
Oh hell, dat gedoe ook altijd met werken. Ben je de hele dag weg en kun je achteraan sluiten in de discussie.
Ik ben voor legalisatie. Gewoon een beetje belasting er op en een lange neus trekken naar de rest van de EU. De rozen.
En daarnaast moeten er ISO-waardige kweekkasten op de markt, waar iedereen lekker zijn eigen voorraadje kan kweken. Ze bestaan al, weet ik, maar het zou een mooi voorbeeld zijn als Plasterk zo'n apparaat ook gewoon bij de Action kan halen.
Op z'n minst mag er een maximum gesteld worden aan het THC-percentage. Geen enkel probleem om te ijken, dikke vette boete voor de eigenaar bij overtreding. En de minimumleeftijd omlaag naar 16 jaar. Net als de stemgerechtigde leeftijd. Of was dat een andere discussie?
gezien de vrijheid van het vestigen van een school zou een groepje christenfundi's gewoon opzettelijk een schooltje kunnen beginnen in de buurt van een coffeeshop, om vervolgens de gemeente te dwingen die te sluiten, alwaarna dat schooltje verhuist naar de volgende buurt met een cofeeshop.
Stelletje kudchristenen.
En voor de scholieren die bang zijn dat ze nu een eind moeten fietsen: maak je geen zorg. de`pushers komen vanzelf naar de school toe.
o ja:
7: sexshops en boekwinkels die expliciet materiaal verkopen, bijvoorbeeld in tijdschriften.
Bigi Bana Boy | 21-11-08 | 16:27
De egocentrisch zakkenvullende morele brulapen, verweten hun ouders lafheid onder een horror regime en noemen hun kinderen een verloren generatie, ondertussen plukten diezelfde babyboomers de vruchten van verzorgingsstaat die door hardwerken en loonmatiging door hun ouders werd opgebouwd en ze gaan nu vervroegd op de pof met pensioen den schuiven de rekening door aan de generatie na hen. Ik heb echt geen goed woord over voor die zelfbenoemde geangageerde morele leeghoofdjes.
De regering en gemeenten moeten consequent zijn als ze zo bezorgd zijn voor de toekomst van de jeugd:
1:Geen kroegen in een straal van 200 meter van een school en geen slijterijen
2:Geen verkoop van alcohol binnen een straal van 200 meter van een school , dus ook geen supermarkten.
3:Geen casino, gokautomaten of verkoop van krasloten binnen een straal van 200 meter van een school
4: Geen tabakszaken of winkels die tabak verkopen binnen een straal van 200 meter van een school .
5:Geen snackbars binnen een straal van 200 meter van een school .
6:Geen autoverkeer binnen een straal van 200 meter van een school .
7:etcetera.
We kunnen die kids ook gewoon een voetband om laten doen. Als ze dan de limiet van 250 meter overschrijden, explodeert de voetband. Strak plan eigenlijk wel...
Wat zegt de koning van Marokko hier wel van ?
Is er met hem wel overleg gevoerd ?
We zouden juist de dingen samen doen.
Rammstein | 21-11-08 | 11:51
Toch niet. Imho is de meeste schade aan de Nederlandse maatschappij toegebracht door de linkschmensen die jong waren begin jaren 70, de babyboomers zeg maar. Ik was acht toen ik hier kwam dus vind niet dat ik noch mijn generatie verantwoordelijk kan worden gehouden voor de maatschappelijke ontwrichting die we anno 2008 zien. Daar voor moet je toch echt bij de generatie Freek, Hanneke en Hedy e.d. zijn. Wij generatie X'er begonnen pas eind jaren 80 een beetje mee te draaien in de maatschappij en dan nog bovendien in de lagere echelons omdat de voormalige blommenkinders met hun inmiddels vet gevreten linksche togus overal op het pluche zaten, zowel in de politiek als in het bedrijsleven. Pas nu gaan wij 40-50'ers een beetje carriere maken nu die fossielen de AOW in bokken. En dan te bedenken dat die bourgeouis revolutionairen van de jaren 60 ons de verloren generatie durven noemen.
En weer een stap dichter bij de Christelijk/socialistische heilstaat. Nou, dan maar weer marokkaanse nepstuff kopen van een junkie in een steeg, of naar de huisdealer met pistool in broeksband, alwaar ik kan kiezen uit wiet, speed, coke, heroine, crack, etcetera, allemaal zwaar verdund en vermengd met rotzooi.. Amsterdam gaat fijn weer ondergronds, romantisch hoor. Er komt weer een aanwas van junkies (lees: verwoeste levens). De politie krijgt weer wat te doen. Beseft de overheid nou niet dat ieder verbod nieuwe problemen creëert en meer mankracht van politie/justitie eist?
Van alle EUlanden hebben wij het minste last met drugs. Nu gaat het hele nederlandse ( poging tot) beleid van de afgelopen 30 jaar op de helling. Job Cohen moet zich schamen. Als hij zo doorgaat, wordt Amsterdam een wildweststadje. (Wat het eigenlijk al is).
MarkvanBommel | 21-11-08 | 15:45
Nee, je mag niet te hard rijden, fout parkeren of zonder licht fietsen. Je mag wel fietsen stelen, kraken of autoos in de fik steken, maar dan moet je wel van een duidelijke signatuur zijn. Drugsgebruiken mag, kleine hoeveelheden verkopen ook, de tussen- en groothandel in verdovende middelen mag weer niet. Geld dat verdiend wordt met die detail-, tussen- en groothandel, mag natuurlijk wel weer door de vastgoedboys worden witgewassen op de zuid-as, maar speculeren met grachtenpandjes dat is not-done. U snap, tot zover een korte inleiding in Amsterdams recht....
RubberLex | 21-11-08 | 16:08
Succes in het buitenland Lex en met name met dat blowen.
Daar zijn ze over de grens nog wel ruimdenkend in .... geloof ik.
Als je maar niet steeds hier "ik ben zo blij dat ik weg ben" gaat posten.
Er zijn al vervelio's van dat kaliber genoeg hier.
oja, want als kinderen meer dan 250 meter moeten lopen voor een coffeeshop vanaf hun school blowen ze minder.
Ik ga emigreren en maar goed ook want ik wordt KOTS en KOTS misselijk van die Kenker Kinderneukers! Waar moet ik nu nog trots op zijn als ik zeg ik kom uit Holland..? Vroeger waren de reacties altijd positief vanwege ons liberale beleid. Moet ik nu trots worden op tulpen of molens ??? De tulp is niet eens van Holland maar geimporteerd uit Turkije en de molens... Tja.... Ik was ooit trots een Nederlander te zijn maar heel Nederland is verkankert.. En het gezwel is begonnen.. Idd in de randstad... Daaaaaaaag Nederland.. Ik zal zelden aan jullie denken!
Flikker nou toch eens op met de bemoeizorg. Iedereen die hier schijfd "goed" en "is nodig" heefd dit absoluut nog niet gesnapt.
Niemand heefd ooit last van hash/wiet en als het niet verboden was had je ook geen gezijk met stroom tappen/gevaarlijke situaties.
Schaf gelijk ook alchol af, en nu we toch bezig zijn, chocolade, alle vormen van snoep, kaugom, en alle zoete dingen van de bakker. Is nergens goed voor en ongezond. En als dan niemand iets meer hebben waar ze van kunnen genieten raar opkijken dat iedereen vet chagerijnig is.
Haiku voor blowers van Klaartje
Een verveeld gezicht
maakt een grindpad op tabak
in de coffeeshop
Eindelijk een goede reden om die scholen te sluiten ze liggen te dichtbij de coffeeshops.
Fimbulvetr | 21-11-08 | 15:28
Amsterdamsche vrijheden? Het is er gewoon een puinhoop omdat iedereen alles maar mag doen en laten.
best wel grappig en dan lees je erna dat er eentje gaat experimenteren met deo
gewoon legaliseren en er over informeren is de beste optie maarja ik ben een burger ik moet niet denken
Betutteling = een kudwoord!
Feit | 21-11-08 | 15:17
Tis niet alléén Balk, ook Cohen krijgt een hele harde besneden plasser van het Verboten Verklahren van Amsterdamsche vrijheden.....
Hear hear @ Feit!
Bulldog Leidse is een landmark. Prominent op het Leidse een coffeshop in een oud politiebureau. Kan het symbolischer? Bakken met toeristen die het top vinden, geen amsterdammer die er last van heeft en voor goeie wiet/hasj loop je 1 straatje door naar de Rokerij en dat weten de jongens en meisjes van het Barleus ook. Totale onzin, politieke sluiting en lekker door met het land terug bombarderen naar die heerlijke tijd van tucht en ascese in de 50er jaren. Daar wordt balkie cum suis nu opgewonden van. In plaats van dat ze nu eens de uitwassen en de schoften aanpakken gaan we Amsterdam ontmantelen. Hiep-hoi wat een feest.
koen_c_s @ 15:02
ja reken maar op epistels van mijn hand...
Wat een gezeik - volgens mij mag canabis helemaal niet aan minderjarigen verkocht worden en de meeste 16, 17 jarigen hebben voldoende verstand om zich op het eindexamen te richten en de loosers, dat zijn loosers, dus dit is echt een onzin regeling. What´s next, kroegen bij scholen dicht? AH geen alcohol meer verkopen in de buurt bij scholen? Ik word gek van de betutteling. Gewoon middenstanders die aan jongeren verkopen hard aanpakken en het kroost dronken\stoned bij papa of mama op het werk afleveren, met het cynische verzoek een beetje beter op de koters te letten....
Lol, voorpost protesteert met borden tegen drugs voor de camera's van RTL-7.
Waar blijft AFA als je ze nodig hebt?
Liggen zeker nog te meuren in hun kraakhol..
jan-lul-de-behanger | 21-11-08 | 11:36
Wel onhandig dat je eers helemaal naar kutwijk moet om dat 06 nummer te bellen...
Best een riskante actie van grijs I.
Stel dat blowend Nederland ineens een paar weken gedwongen nuchter is....
Dan gaat men ineens daadkracht aan de dag leggen.
Dan blijft het niet bij een hoop gefilosofeer en het voornemen om er morgen wat aan te doen (om vervolgens een dag later wederom het voornemen te hebben om er morgen wat aan te doen), dan gaat men er gewoon voor.
Menigeen zal nog een ongekend chagerijn aan de dag leggen.
Dan kan je er gif op innemen dat de Volkertjes in deze wereld ineens uit hun kraakpanden verschijnen met het doel de wereld te veranderen.
Wat er op neerkomt dat menig boer z'n vee op straat ziet lopen, menig automobilist 4 nieuwe banden nodig heeft, en menig politicus toe is aan wat extra beveiliging.
Heel onverstandig van het CDA.
Tsja mannen dat wordt weer kikkers likken binnenkort.
Hoe was dat vroeger met koffie en chocolade? Wiet is nog altijd maatschappelijk niet geaccepteerd. Je bezuipen is gewoon algemeen geaccepteerd, ik verwacht eigenlijk dat het zoals met meerdere stoffen in het verleden een transitieproces betreft. Qua schadelijkheid is marihuana een stuk minder slecht dan alcohol imo. Om maar te zwijgen over de pharmaceutische die gewoon hele slechte drugs aan mensen verkopen, en dat mag allemaal gewoon. Zal wel iets met geld te maken te hebben.
Ik heb de afgelopen jaren in Den haag al meerdere keren mijn vaste zaakje in moeten ruilen voor een ander omdat deze dicht moest. Dat geneuzel over scholiertjes die blowen is echt onnodig tijdverdrijf. Ze komen toch wel aan hun handel, op school of via een shop die verder zit. Althans, in mijn geval werkte dat wel altijd zo.
Met het ook op kostenbesparing en een hoop onnodige verspilling van mankracht raad ik de overheid aan om verdomme eens die aanvoer van koffieshops te herzien. Legaliseren die zooi! Dan kunnen al die wouten echte boeven gaan pakken en zorgen dat al die openstaande criminele zaken opgelost worden die nu blijven liggen (moordzaken, verkrachtingszaken en nog meer van dit kaliber). Volgens 1vandaag (gisteren) heeft de politie een tekort van honderden rechercheurs en ander blauw gespuis.
Gek he!? Rookbeleid, weedbeleid, allemaal geneuzel waar ze te veel tijd aan kwijt zijn met te weinig personeel... Weer een schwalbe van het kabinet, pretenties met vooronderzoek en de onderbouwing vergelijkbaar met een halfzachte hondendrol.
Ik kan dat ook wel waarderen hoor. Een dikke joint op zijn tijd. Vet relaxed man.
Amsterdam heeft toch kudt-wiet, heerlijk top wiet in de kronkel Nijmegen!
@ Kniftig | 21-11-08 | 14:21
Nee, De-Verdamper (punt en el)
:vape:
Van mij mogen ze allemaal dicht. De shop bij ons in het dorp zorgt ook voor niks anders dan overlast veroorzaakt door tuig! En tuig daar heb ik een broertje dood aan.
Typisch een aktie van een bekrompen geest om de geest-verruimende kruiden
in de ban te doen.
van dal | 21-11-08 | 11:27
LOL
terug van een aantal andere dingen doen, maar moet zo weer aan de gang.
suffie63 @ 14:12
Vapir?
@(R)evolutie 14:17
Onnodig of niet: bevel is bevel! (Volgens Cohen mbt. dit specifieke dossier.) Wie haalt 't nou in z'n botte hoofd maatregelen te gaan toetsen aan zaken als nut, noodzaak of wenselijkheid?
toehttp://www.telegraaf.nl/binnenland/2602869/__School__Sluiten_coffeeshops_onnodig__.html
Ben geen CS bezoeker, wel fanatiek buitenkwekerT.
Ik blow evenmin, hier wordt gedampt met de Rolls Royce onder de verdampers.
Zouden er veel 'smokers' onder de reaguurders zitten?
Steek even je hand op als je af en toe.... je weet tog.
Als ze mijn shop maar niet sluiten... wiet is bijna nog de enige manier om het allemaal nog zonnig te zien in nederland. een blow a day keep the doc en psych away.
De NL samenleving is gebouwd op het principe dat alles mag, tenzij er ergens staat dat het niet mag (met concept van goede zeden en openbare orde to fill in the gaps)
Als ergens staat dat iets niet mag, dan heeft dat een reden, en liefst een goeie
wat NLers onderscheidt van niet NLers (NL identiteit!) is dat wij die regels altijd inividueel mogen heroverwegen, om te zien of de regel nog wel voldoet. Indien Ja, dan volgen we hem, indien Nee, dan volgen we hem niet
Blowen is niet schadelijk en niet direct gevaarlijk voor de volksgezondheid. Het iswl verslavend. Allerlei andere verslavende versnaperingen zijn vrij verkrijgbaar, de mogelijkheid tot verslaafd raken heeft niet geleid tot illegaliteit.
dus het verbod is raar, en dan soort verboden wordt in NL niet nageleefd.
Ow ja en al die mensen die lopen te zeuren over de bull dog... mij maakt het echt niet uit ze willen niet de orginele 1e shop van Nederland sluiten maar alleen die uitbaatkiet op het leidseplein, en aangezien ze daar alleen maar toeristenwiet verkopen voor de hoogste prijzen zou ik iedereen willen adviseren daar sowieso niet heen te gaan!
Ik vind alles best als ze the stud maar niet sluiten!
REVOLUTIE!!!
Add
Leuke Gay Vinden?
Honderden Gays op zoek naar Jou. Vind die leuke Gay in jouw Buurt!
Ik vind het in ieder geval een boeiende discussie.
Capt. Iglo | 21-11-08 | 13:16
Verbeter de wereld en begin bij je zelf, toch?
Kansloze actie! Ik zeg, in elke middelbare school een coffeeshop. Heb je echt 100% minder spijbelaars / schoolverlaters. Wel pas om 12:00 lessen volgen natuurlijk...
goed bezig daar in nederland... geen coffeeshops = driekwart minder toeristen. julie zullen dus was extra belastingen mogen betalen om dat tekort in de begroting te dichten
@ vanderF @ 13:19
iet automatishc inderdaad...
De rechter mag iemand het kiesrecht ontnemen (bijv. wanneer iemand een ernstig delict tegen de staat gepleegd heeft);
De rechter mag bepalen dat iemand geestelijk niet staat is te stemmen (De rechter kan bijv. iemand onder curatele stellen)
nl.wikipedia.org/wiki/Kiesgerechtigde
Een pakkend artikel: www.volkskrant.nl/binnenland/article10...
Kortom in vergelijking met de buurlanden roken we een stuk minder...
Let vooral even op het plaatje onder aan. Verhelderend en ik hoop dat ze dit op die skunk top van vandaag ook uitgedeeld krijgen.
Waar zijn we mee bezig.
@Rammstein | 21-11-08 | 13:13
Whaaaaa? Expo?!!!! Dus dit is geen werk van de redactie? Baphomet aan je taas, ik haat Expo. Schaam me diep. Maar het idee blijft goed.
@Kniftig | 21-11-08 | 13:17 ,
jawel hoor.
@Rammstein | 21-11-08 | 13:08: Inderdaad.
Waarom hebben gelovigen eigenlijk nog stemrecht? Gestoorden, criminelen en ontoerekeningsvatbare hebben dat toch ook niet?
@LJBrinkhorst | 21-11-08 | 13:07
Verworvenheid en recht, noch de wens om de hele dag stoned rond te karren, zijn geen argumenten. Een goed werkend beleid is dat wel. De Nederlandse openheid t.a.v. softdrugs heeft geleid tot een stabiel aantal verslaafden, regulatie van de aanvoer, controle én economisch gewin. Als tegenargument valt slechts aan te voeren dat de andere landen het niet zo doen en we te boek staan als Narco Etat. Nu, voor die onzin hoeft men geen koerswijziging te forceren. Maar de gristenhonden zien hun kans schoon....
@ zak_arme_turf | 21-11-08 | 13:14
Ik wil eigenlijk geen kerk of moskee meer... :P
zak_arme_turf | 21-11-08 | 13:14 Dat zou een aardige actie zijn, mochten ze dit verder doordrukken. Geen kerk/moskee/usw in de buurt van scholen, allemaal op een worship strip langs de A1. Oprotten.
Ik wil eigenlijk geen kerk of moskee meer binnen 250 meter van mijn rookhol.
J.N. de Kabelpen | 21-11-08 | 13:05 RechtseRotzak | 21-11-08 | 13:09
Hey Einsteins, loop even bij de expo naar binnen.
Religie en al z'n verboden is de meest vernietigende verslaving op deez aardkloot.
LJBrinkhorst @ 13:09
Ja ik wordt er ook moe van! Schrappen dat recht op waanzin.
@LJBrinkhorst | 21-11-08 | 13:00 ,
wil de Ware God nu opstaan...
nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_goden_...
LJBrinkhorst | 21-11-08 | 13:09 Jammer dat dit Uw manier van discusieëren is.
020 vervroomt!
*eigenlijk best grinniken moet om de wijze waarop men daar hun Kroonjuwelen behandelt, voor je 't weet wordt dalijk die stadsbrede rioollucht ook aangepakt*
@J.N. de Kabelpen | 21-11-08 | 13:05 ,
yeah..!
www.youtube.com/watch?v=hKRAFPHD8W4&am...
Kniftig | 21-11-08 | 13:01
*gaap*
LJBrinkhorst @ 13:07
En op basis van wat dacht jij dat je hier dingen kan roepen over God...
Sukkel je snijdt in je eigen vingers.
Ben ook zeer te spreken over de collage, kan deze niet in Hi-res beschikbaar komen?
LJBrinkhorst | 21-11-08 | 13:07
Tja ik hoor van jou ook alleen maar verbieden omdat het kan, en je lult slap over veel ergere verslavingen.
Fleauxe | 21-11-08 | 13:05 Ja. Ja! JA!
@J.N. de Kabelpen
Maar je mag er toch over discussieren? Ik hoor van de fanatiekste aanhangers van het softdrugsbeleid vaak alleen het 'verworvenheid en recht' argument. Tsja, als we zo gaan lullen...
Zomaar het idee dat 2010 HET jaar van de mysterieuze uitslaande schoolbranden in Amsterdam kan gaan worden. Daar zet je geen premie op, zo?
@LJBrinkhorst | 21-11-08 | 13:00
Hahaha.
*Trouwens erg te spreken over bovenstaande collage van logo's en uithangborden is* Uitprinten, vergroten, in lijst doen en aan de muur hangen. Je reinste pop-art. Titel: The devil made us do it.
Wat een kudtzooi zeg, er moet juist méér geblowed worden. Hoe háált die achterlijke, religieuze van Geel het in zijn beschimmelde kop?
LJBrinkhorst @ 13:00
Je bent geestesziek weet je dat. Geloven in iets wat je nooit heb gezien en voor lief aannemen dat alles wat je opgelegd het beste voor je is... Zo is Hitler aan de macht gekomen...
Ach ja ik zou er wel handel in zien,
Koop en scooter en verkoop in de pauze je gescoorde wiet :D
Verslaving zit bij de mens in de genen.
De missing link op zoek naar de missing link.
LJBrinkhorst @ 12:58
Je wordt steeds inhoudlozer. Is misschien niet zo erg gezien de onzin die je verkondigde...
verfsmijter | 21-11-08 | 12:58
Gokken, ook iets wat ze rap moeten gaan verbieden. Het is tijd dat we de ware God weer eens gaan aanbidden!
StuffKikker | 21-11-08 | 12:58 Pakken de fiets ? Je hoeft het schoolplein niet eens af in sommige gevallen. Laat ze eerst weer knap onderwijs bieden in plaats van drukte om wiet.
Amsterdam is sowieso al een kutstad en zonder Yab Yum en coffeeshops blijft er al helemaal niks over....
@LJBrinkhorst | 21-11-08 | 12:49
Sorry, maar gaan we nu een aanhanger van de maandemon, die eigenhandig de uitvoering van een toneelstuk over de profeet Mohammad (NSFW) en zijn relatie met een 6-jarige blokkeerde, serieus nemen? Ik ben geschokt. Het Nederlands beleid werkt. Punt. Niet afhankelijk van buurlanden, nee, het levert goede resultaten in eigen land. Verder is het niet logisch om een succesvol beleid op de helling te zetten omdat het beleid in de buurlanden -die met grotere drugsproblemen kampen- faalt. Alles ten faveure van een Europese eenheidsworst? Dacht 't niet.
Zet 25 euro op Kniftig
Kniftig | 21-11-08 | 12:57
Wat laat jij je kennen joh...
Dit gaat net zoveel zin hebben als in Den Haag. Hier zijn jaren geleden al koffieshops gesloten in de buurt van scholen. En wtf maakte dat uit, niets! Een beetje zelf respecterende blowende scholier pakt zijn gestolen oma-fiets en fiets een stukje verder om daar zijn jointje voor in de kleine pauze te scoren. KANSLOZE ACTIE!
LJBrinkhorst @ 12:52
ja is toch niks raars aan. Alles wat ik zelf kan hoef ik niet bij geholpen te worden... Of roep jij je vrouw en kinderen er altijd bij om je reet te vegen...
Typisch Christenhondenmentaliteit...
LJBrinkhorst @ 12:52
ja is toch niks raars aan. Alles wat ik zelf kan hoef ik niet bij geholpen te worden... Of roep jij je vrouw en kinderen er altijd bij om je reet te vegen...
Typisch Christenhondenmentaliteit...
43 Coffeeshops vs 1 school... zucht...
Omgekeerde wereld lijkt 't.
@ Plastic zakje
Hennepzaad in vogelvoer is compleet anders dan waar je rookbare weed van maakt,
maar ga je gang hoor paar maanden energie in steken en dan kun je een mooie Hennep mand maken. Maar roken zal weinig effect hebben!
zijn
Verbieden werkt misbruik en dus verslaving in de hand.
Harde data is beschikbaar om die stelling te onderbouwen.
Een ieder die zich zorgen maakt over verslavingen zou dus keihard moeten vechten tegen een verbod en strijden voor regulering.
250 meter "loopafstand" dus...
Dat moet dalijk wanneer ook alkoholholen er aan zullen moeten geloven, mits gemeten op de terugweg naar sgool, voor het gemiddelde kafé en haar bezoekers toch weinig roet in het eten gooien.
*van voor naar achter van links naar rehechts, van voor naar achter van links naar rechts*
Kniftig | 21-11-08 | 12:54
hahahahahahahahahahahahhaha(p)
LJBrinkhorst @ 12:49
Zit je zo af te geven op coffeshop eigenaren die aan onze economie bijdragen en die een toegevoegde waarde leveren in tegenstelling tot achterlijke ambtenaren (en ik kan het weten heb er ook gewerkt, van Justitie tot EZ, allemaal nutteloze klaplopers, 95% van het werk wordt gedragen door v/d 10% ambtenaren. De rest misbruikt het als veredelde uitkering. Aan die indruk ontkom jij ook niet. Wat voor arrogantie moet je wel niet bezitten om af tegeven op ondernemers die dikke omzetten en winsten weten te draaien: roepen dat ze ECHT werk moeten vindne. Terwijl jij op onze kosten hier op GS zit te reageren en dan durf je van een ECHTE baan te spreken.
Ga eens snel tegen de muur staan
Capt. Iglo | 21-11-08 | 12:53
Daarmee kan ik het alleen maar eensch zijn.
het 11de gebod: Gij zult niet genieten..........
@ LJBrinkhorst | 21-11-08 | 12:37
maar verbieden, is gebleken, helpt niet tegen verslavingen en beperkt mensen wel in hun vrijheden... Dus ze moeten met beleidt komen dat idd, de verslavingen bestrijdt, niet de middelen. Sowieso leiden de mensen die er wel mee om kunnen gaan (de meerderheid) onder verboden, niet de verslaafde want die gaan verder in de criminaliteit... De voorlichting en handhaving moet verbeterd worden!
(R)evolutie | 21-11-08 | 12:49 Ik wil niet al te alu overkomen maar het is slikken of stikken en de nederlandse overheid slikt er lustig op los. Als Europa zegt "bend over" vraagt Nederland "how deep".
Kniftig | 21-11-08 | 12:47
Oh, op het moment dat u het nodig acht, mag de overheid zich wel met u bemoeien en anders niet? Zo kennen we de hyperindividualist weer.
Rammstein | 21-11-08 | 12:39
Missie Europa? Niet zelf nadenken?
zak_arme_turf | 21-11-08 | 12:47 Thanx !
J.N. de Kabelpen | 21-11-08 | 12:42
Bewezen succesvol ten opzichte van onze buurlanden of de VS misschien. Waar inderdaad veel meer kiddo's wiet roken. Maar A zegt dat niets over de ver(s)lavingsproblemen en B werkt het Nederlandse beleid alleen als de Belgen, Duitsers en Frans het ook invoeren. Om met Fatima Elatik te spreken, waarom zou softdrugs niet verboden mogen worden?
J.N. de Kabelpen @ 12:42
Ik zeg Beeldenstorm: The Revival!
LJBrinkhorst @ 12:32
Als ambtenaartje heb je er toch weinig van begrepen Sjaak. Een vrije burger betekent nog niet dat je het sociaal vangnet wegtrekt. Wat zijn dat voor geindoctrineerde ongenuanceerde denkbeelden die je er op nahoudt?
Vrij waar kan, helpen waar nodig. Verder heeft een overheid zich nergens mee te bemoeien.
Over echt werk gesproken? beginnen jij en al je nutteloze collega's maar een echte baan te zoeken enige wat jullie doen is jullie onmogelijke luxe positie in stand houden.
rotvent | 21-11-08 | 12:42 www.elsevier.nl/web/10212743/Simon-Roz...
Rammstein | 21-11-08 | 12:31
www.telegraaf.nl/buitenland/2600946/__...
Ik voer slechts het regeringsbeleid uit, aldus Job Cohen.
Klinkt bekend>
Capt. Iglo | 21-11-08 | 11:21
zowel op de consumptie van stuff als brandstof zit huftertax; Komt gewoon een groot percentage van de prijs terecht bij mensen die je liever geen geld geeft, en dan heb ik het niet over bos...
@Kniftig | 21-11-08 | 12:20
Dat kuurtje mag dan bestaan uit het trepaneren van relipschoten. Of als levende fakkels in een ArenA, zoals vriend Nero placht te doen. Werkelijk, ik ben dat geloofsgedreven gelul zo spuugzat. Nederland wordt er niet beter op door het softdrugsbeleid -dat BEWEZEN succesvol was- in de ban te doen.
Achterlijk! Bull Dogg leidseplein gaat dicht. Als je 100 meter verder loopt heb je een andere shop. Nu is het 250 meter dan 500 meter. In plaats dat de politiek eens echt belangrijke dingen gaat doen. Maar nee. Dit is wel een simpele klus waar CDA zich weer eens hard voor kan maken.
Fileprobleem, gezondheidszorg, onderwijs, integratiebeleid, zeespiegelstijging. Dat is pas belangrijk!
Wat is men toch bezig plotseling, zeer opvallend. Rookverbod, massale controles all over the place (sommigen zien dit als NS Duitsland of de DDR), en dan nu worden vele 'coffeeshops' gesloten. Dat wordt dan ergens anders 'coffee drinken'.
ethan_joy @ 12:26
Ja kan je nagaan, dan ben ik nog getempert door de thc...
Dat gehalte valt ook wel mee en heeft ook zn positieve kanten. Je hoeft er minder in te doen om het gewenste effect te bereiken = minder schadelijke stoffen. Maar goe ddat hangt allemaal af van de discipline van de gebruiker.
Ik ben ook voor regulering overigens... en tegen een verbod
waar blijft de top 5 van coffeeshops :P?
(R)evolutie | 21-11-08 | 12:24 Dat weten ze ook wel, maar er is een andere missie gaande.
Capt. Iglo | 21-11-08 | 12:29
Eensch. Al heeft de overheid naast het aangeven van kaders ook op veel terreinen een 'uitvoerende' taak: in de gezondheidszorg onder meer. Een overheid die er, als subsidiegever, voor zorgt dat er verslavingszorg is, mag toch ook proberen om die verslaving uit te bannen? En ja, dat geldt ook voor nico- en alco-verslaafden.
Ask not what your government can do for you. Ask what your government is doing to you.
David Friedman
Kniftig | 21-11-08 | 12:25
Tis te hopen dat jij nooit een arbeidsongeval krijgt of dat je spaarcentjes wegsmelten bij een IJslandse bank. Want ik zal als 'dienaar' er in Den Haag op aandringen dat jij geen cent van de samenleving krijgt.
Als je werkelijk vrij wilt leven, moet je ook niet bij mij aankloppen als het fout gaat. Doei.
*Mannen kunnen zo ontzettend slecht toegeven dat ze het mis hebben, verbaast me elke keer weer*
Dit gaat niet eens over cannabis, dit gaat over controle over je "volk". Aanpassen aan Europa und schnell !!
Tjonge Jonge Nederland is echt kapot aan het gaan!!!
Wordt alsmaar erger niet meer normaal!!
@LJBrinkhorst | 21-11-08 | 12:17
Wij verwachten idd dat de regering over ons waakt, in de zin van dat de wet een kader vormt voor de samenleving waarbinnen iedereen vredig en op z'n eigen manier naast elkaar kan samenleven, dit houdt in dat iedereen die buiten dit kader stapt aangepakt moet worden en iedereen die daar binnen blijft z'n leven kan inrichten zoals hij/zij zelf als bevredigend beschouwd. Wat ze nu doen is dat kader steeds verder inkrimpen tot alleen de mensen die zou denken als zij vredig kunnen samenleven en iedereen die daarbuiten valt als een paria buiten de maatschappij dreigt te vallen, legio voorbeelden zijn: rokers, automobilisten, ongelovigen, blowers
cram | 21-11-08 | 12:24
Geelwortel (ook wel koenjit) is wel weer goed tegen galstuwingen en leverkwalen.
Kniftig | 21-11-08 | 12:15 sow weten we meteen waarom jij je toetsenbord niet met rust kunt laten
thc gehalte van de nederteelt is gevaarlijk hoog, de bavo's zitten vol met zombies die eigenlijk gewoon op school horen te zitten en waar behalve hun dope verslaving verder weinig mee mis is. dus strenge regulering lijkt mij een goed punt. je krijgt als 18 jarige tenslotte ook geen fles whiskey mee voor n knaak, kreeg je dat wel was het alcohol probleem vele malen groter geweest. bovendien zijn er grenzen aan het percentage gesteld. Levert bovendien de schatkist heel veel doekoe op en Rachid die de belastingen ontduikt gaat voor gaas voor een economisch delict en die laat je plukken door de belastingdienst. Die kunnen dat het beste tenslotte.
Hou je nog wat geld over om problematische schizofrene hangrokertjes een behoorlijke behandeling te geven
LJBrinkhorst @ 12:17
Kijk daar zeg je iets waar een ontwikkelde vrij burger zich onderscheid van een onderdaan...
"Wij verwachten toch ook de van de overheid dat zij -op afstand- over ons waakt? "
Inferieure onderdanen verwachten dat inderdaad. Superieure vrije burgers waken op afstand over de overheid. Nederland is een vrij land. Nederlanders zijn vrije burgers.
@LJBrinkhorst: als jullie nu eerst eens een definitie van overlast geven die h\eb ik nooit gehoord. Overlast van buitenlandse drugstoeristen, parkeren ze fout?
Wat ik van Roosendaal weet uit eigen ervaring (heb er tenslotte jarenlang m'n wiet gehaald) in de buurt van het station, waar je enorme overlast van hebt is nagesist worden door bontkraagjes of je niet iets sterkers wil kopen (oh nee jij onderscheidt geen soft- en harddrugs sorry), in de shop komen de buitenlanders gewoon bestellen, ze betalen en gaan weer weg.
Overlast dus vooral van buitenlandse binnenlanders. Dus doe eerst eens de overlast definieren dan praten we verder.
Coffeeshop Balou weg?? Het Gelderse? Hillstreet Blues? Pick up the pieces, Free Adams? Dat zijn godverdegodgloeiende ICONEN in de Amsterdamse binnenstad man! Trekpaardje voor hordes toeristen! Hebben er tientallen jaren gezeten! Waar bemoeit het CDA zich IN GODSNAAM mee! Ze maken mijn stad, waar ik ben geboren en mijn hart heb verloren, helemaal KAPOT!! Grrr *bericht beeindigt om wegjorissen te voorkomen*
Percentage Amerikanen van 12 jaar en ouder dat marihuana heeft geprobeerd: 33. Percentage Nederlanders van 12 jaar en ouder dat marihuana heeft geprobeerd: 16
Feitjes: drugwarfacts.org/cms/?q=node/67 waar hebben ze het hier dan over.
Pieter van Geel is de wortel van al het kwade.
En een trut.
Overigens: bij die 250 meter-regel gaat 't om "loopafstand" toch? Dus het sluiten van een doorgangetje of het plaatsen van een verboden-in-te-lopen-bord bij de mond van bepaalde straatjes zou zomaar kunnen opleveren dat met al dat dan verplichte omloopgebeuren een coffeeshop opeens weer in the Green-zone komt te liggen...
@van dal | 21-11-08 | 12:10 Ik ben en blijf gloednieuw, dat is eigen aan mij, nog net zo heerlijk fris als toen ik hier voor 't eerst kwam, in 2003. Mijn devies: Tegen sommige kudtwijven zeg je "kerel", en tegen sommige kerels zeg je "mevrouw", daar heb je geen versufte coffeeshop voor nodig.
Overigens ben ik niet tegen een paffertje, die heb ik zelf nog uitgevonden: Ik ben alleen tegen die gore troep die opgekweekt wordt met behulp van bloeddoping en gemalen navelstrengetjes. Kortom, smook naturel, paf geraniums uit je eigen vensterbank en wordt een levenslustige bejaarde ....
alle drugspanden dicht/op slot /in de fik/bombaderen/van de kaart vegen/berechten.
Ik heb een gekloonde halfbroer die woont in Kenia.
Kreeg net een SMSje, ben bij de tweede boom, over 2 uur bij de derde.
Draai ff de kraan open voor de lol, zo kan nog 2 uur over blowen ouwehoeren.
J.N. de Kabelpen @ 12:18
Kwestie van een chemokuurtje om de (kan)kerk te bestrijden...
Capt. Iglo | 21-11-08 | 12:17
Tell me. Als roker word je ook regelmatig onheus bejegend door 66% van de andere Nederlanders. Ik heb er mee leren leven.
widtvoet ® | 21-11-08 | 12:17 die sporters-high.. dat is de doping hoor.
Leers had trouwens ook een aardig punt aangaande de economische schade. Belgen, Fransen, Duitsers en Engelsen brengen miljoenen naar Nederland. De SStaat gaat aardig wat geld mislopen. Maarrrrr... het prijzen der Here kost nu eenmaal geld.
Dit. Is. Een. Kankerland. Geworden.
Zo effectief zeg, gelukkig maar dat scooters helemaal niet zo populair zijn onder de jeugd. Iets verder weg, waarschijnlijk haal je dan alleen maar grotere zakken.
Volgende speerpunt: het aanpakken en belasten van de sporters-high. Wat denken al die Dolfgraten wel niet. Dat zij eenvoudig om de doortastende anti-genotsaanpak van dit Grefokabinet heen kunnen rennen?
Religie is de verzuchting van het onderdrukte wezen, het hart van een harteloze wereld, en de ziel van zielloze omstandigheden. Het is de opium van het volk.
Da's dan ook de enige zin waar ik het eens ben met Marx...
J.N. de Kabelpen | 21-11-08 | 12:09
Het softdrugsbeleid werkt niet, doe maar eens een belrondje naar Maastricht, Roosendaal en Bergen op Zoom. De overlast, van buitenlandse drugstoeristen, is daar NOOIT weggeweest. En ik denk dat we heel lang kunnen wachten eer Duitsland, Frankrijk en Belgie ons softdrugsbeleid gaan overnemen.
En nog wat anders, waarom mag de overheid het misbruik van alcohol, tabak en drugs niet ter discussie stellen (wat wat anders is dan alles zomaar te verbieden)? Wij verwachten toch ook de van de overheid dat zij -op afstand- over ons waakt?
Koffieshops, daar moet je over kunnen praten, ook al zijn ca. 700.000 Nederlanders (toch mooi zo'n 4 procent) heel trots op dat toonbeeld van tolerantie. Wat is er mis mee als het aantal shops wordt beperkt, of als ze weg worden gehaald uit de buurt van scholen?
@ LJBrinkhorst | 21-11-08 | 12:07
Verbieden gaat daar zeker niks aan bijdrage, legaal maken ook niet helemaal maar dat is dan de beste optie... Als je het verbied wordt het gebruik niet drastisch minder maar de handel wordt door criminele overgenomen, die ook andere dingen dan wiet verkopen wat de stap naar een verslaving aan een zwaardere drug in de handwerkt. Verder vinden kinderen/jongeren alles wat verboden is een stuk interessanter dan de dingen die mogen. Bij legalisatie, kun je in de gaten houden wat je kweekt (kwaliteit), aan wie het verkocht wordt, wat er mee gebeurt etc... Verder hou je geld en mensen over die nu achter de kweekers etc. aanzitten om de eventuele overlast te bestrijden. Je kan er nog belasting over gaan heffen ook, win/win lijkt me. Ik zou er dan wel voor pleiten om de shops naar de randen van steden te verplaatsen en daar een goed toezicht op te organiseren, zo blijft de overlast helemaal tot een minimum beperkt.
Verder praat u vrij minachtend over mensen die blowen, dat draagt niet echt bij aan een gezonde discussie...
Kunnen ze trouwens niet veel beter gewoon de openingstijden van shops in de buurt van scholen veranderen? Als die shops overdag niet geopend zijn is er toch ook geen probleem lijkt me?
@ Kniftig | 21-11-08
3 regels zijn al meerdere rond 21.00 lukt 4 ook wel weer.
Ik heb het niet over woorden gehad.
De werkelijke reden voor deze sluiting is,
dat de CU dit bij de kabinetsformatie heeft binnengehaald.
Hetzelfde voor de halvering van de raamprostitutie in Amsterdam.
Cohen en Asscher zijn paladijnen van de PVDA die dit mogen uitvoeren.
ethan_joy @ 12:11
Valt best mee. Daarnaast is het altijd nog beter dan die 5 stuks Ritalin die ze me per dag door de strot probeerde te schuiven. Zelfs mn arts was er niet van overtuigd en zei als marihuana beter werkt voor je ga ik dat niet tegenhouden, Ritalin zijn amfetamine dus niet beter.
Is er ergens een complete lijst van de shops die onder deze regeling zouden vallen? Elk artikel gaat maar over de Bulldog, maar geen woord over de overige 42 gevallen. Ben nou eigelijk wel benieuwd of mijn favoriete shops hier ook toe behoren.
Bij de Greenhouse (Tolstraat) hadden ze zo'n 1,5 jaar geleden nog een petitie tegen de komst van een school in de buurt omdat met de komst van de school de Greenhouse ook onder deze regeling zou vallen.
@van dal | 21-11-08 | 11:59
Verslaving aan fietsen, vertel mij wat. Werkelijk vernietigend.
The Evil One | 21-11-08 | 12:09 een christelijke regering spreekt nu eenmaal voornamelijk verbiedenderwijs. die vorm hebben wij op school nu eenmaal niet geleerd en daarom roept dat weerstand op. het ligt derhalve aan onszelf.
Kniftig | 21-11-08 | 11:56 als jij echt 5 joints per dag rookt ben jij die afspraak over 5 jaar na 5 uur alweer vergeten
Behaard smaalkopje | 21-11-08 | 12:09 Zeg jij eerst maar mevrouw.
@ LJBrinkhorst | 21-11-08 | 12:07
interesseren mij geen reedt ?,
Is dat een elite reet.
LJBrinkhorst | 21-11-08 | 12:00
TElevisie niet goed?
Zeezwijntje @ 12:04
Mijn excuses in het vervolg zal ik pogen mijn reactie te beperken tot een drietal regels. Is er ook een omslagpunt ergens op de dag dat je weer meerdere regels aankan? Indien dit het geval is. Verneem ik dat graag van je. Heeft de beperking overigens betrekking op het aantal woorden of regels?
Behaard smaalkopje | 21-11-08 | 12:09 'kerel'? tegen een kutwijf? jij bent nieuw hier hé?
@LJBrinkhorst | 21-11-08 | 12:00
Ja... maar je reageert niet op m'n post van 11:54. Beleid van softdrugs werkt, maar dit kabinet spuit liever religieus gif in deaderen van jongeren. Kunnen ze geen concurrentie van soft drugs bij gebruiken.
@Rammstein | 21-11-08 | 12:05 Kerel ik heb zoveel humor, ik geef het gratis weg, zeg eens 'dank je'?
Dit is allemaal nog maar peanuts vergleken met Hirsch met z'n godverdomde artikel 137, dat wordt de grote klap voor GS,NN, Geert W. Rita V etc. etc.
@ Rene Freauger
Thnx! Weet ik dat eauk weer!
Ow wacht.. Geld ja
www.drugsbeleid.nl/nederlands/faq.htm
Drugs zijn toch veel gevaarlijker dan alcohol en tabak ?
ANTWOORD:
Het aantal verslaafden en doden tengevolge van drugsgebruik is uiterst bescheiden vergeleken met alcohol en tabak. Er zijn in ons land 13x meer alcoholisten dan drugsverslaafden, en er vallen 15x meer doden door alcohol (nog zonder het verkeer), en 133x meer doden door tabak !
-
Dat is dus ongeveer hetzelfde als : Laat je Toyota Prius staan, pak de Hummer want de prius vervuilt het millieu iets minder
Behaard smaalkopje | 21-11-08 | 12:06 lol lul.
Capt. Iglo | 21-11-08 | 12:03
Maar nou hebben wij een discussie die niet gaat over truttige symboolpolitiek van dit kabinet. Die paar quasi hippe mensen die op hun 40ste nog blowen interesseren mij geen reedt. Je moet kijken hoe je ver(s)laving bij jongeren kunt tegengaan. En inderdaad, daar helpt een verbod op koffieshops niets aan.
Lange leve het Gereformeerd zooitje in Den Haag!!!
Bulldog?
Fucking tourist trap.
Beetje blowen is overigens nergens echt een probleem,
ik ben nog nooit in een land geweest waar niks te blowen viel.
Cannabis groeit bijna overal prima.
Maar goed, de gristenkudten willen blijkbaar de jeugd aan de chemicaliën hebben.
Idioten.
@van dal | 21-11-08 | 12:00 Da's fideel. Ik wens jou dan op mijn beurt een sluitende dekking van je dure verzekering en een mooie nieuwe boot tegen dagwaarde ...
Eindelijk, blowen wordt weer KEWL!!! Iets wat legaal is kan nooit kewl zijn.
Behaard smaalkopje | 21-11-08 | 12:00 Dat je geen humor hebt, hoef je niet extra te demonstreren.
@ Kniftig | 21-11-08 | 12:00 ,
en thenummer | 21-11-08 | 12:00
Nogmaals,
Zeezwijntje | 21-11-08 | 11:57
@ Brinkhorst | 21-11-08 | 11:57
Ja en die gaan, ze zijn immers verslaafd, dan niet op de fiets naar de volgende shop nu die 1 naast de school gesloten is? of naar een dealer als alle coffeeshops weg zijn?? Verslaving houdt in dat je niet zonder kan en er alles aan doet om er aan te komen dus daar heeft deze maatregel helemaal geen effect op... Deze maatregel is uberhaubt niet effectief, nergens voor!
LJBrinkhorst @ 11:59
Nou kom maar op. Ik geef je een voorsprong van 10 jaar mee.... Wedden dat ik nog van je win... Niks is zo vernietigend als alcohol
ServerGenius | 21-11-08 | 12:01 die er nog wel zitten zitten er nog vanwege de geestverruimende werking..
Dat blowen ontwricht je besef van tijd zo heerlijk trouwens. Een minuut lijkt een uur en een jaar slechts een dag... En toen ik drie kwartier geleden aan het typen van dit komment begon wist ik volgens mij nog wat ik er mee wilde gaan zeggen.
*horloge raam uit rot*
Moet er ook een bord veboden te blowen komen. Strals verliezen we nog onze #1 positie wereldwijd van borddichtheid.
Hoe meer regels hoe beter, niks moet meer mogen en het liefst kracht bijgezet met een bord!!!
Kudt smoes, je moet 18 zijn EN je legitimeren als je een coffeeshop wilt. Ik denk niet
dat er veel 18 jarigen nog op de middelbare school zitten.
Ach, dan haal ik mijn wiet in het vervolg 's avonds.... of ik loop honderd meter verder.
Erg krom allemaal
Ik blijf toch lekker in de pauze een joint roken met mijn klasgenoten.
En als blower juich ik dit toe!!!
Als kenner kan ik zeggen dat de meeste shops niet gemist gaan worden.
Het kaf wordt van het koren gescheiden... hoezee!
Behaard smaalkopje | 21-11-08 | 12:00 ik wens je een mooie uitvaart.
J.N. de Kabelpen | 21-11-08 | 11:58
Ja, maar dan geldt: overal waar 'te' voor staat is niet goed, behalve teringlijer.
van dal @ 11:55
Hmm goed punt...
Misschien zijn preekaccijnzen en profeetbelasting ene beter idee.
Elke keer dat je de naam van je profeet uitspreekt 10 euro naar de schatkist. En van elke preek moet een ieder die het aanhoort 40% van zijn inkomsten afstaan aan de staat ter compensatie voor de schade die ze de samenleving bezorgen met hun gewoonten.
@van dal | 21-11-08 | 11:36 Ik ben toch zeker sinterklaas niet? Zal ik jouw boot maar nemen dan? Even lekker stukje kieltraining doen?
J.N. de Kabelpen | 21-11-08 | 11:58 weet je wat pas echt verslavend is? een bromfiets op je 16de.. maar je bent wel meteen van je fietsverslaving af, dat dan weer wel.
Kniftig | 21-11-08 | 11:56
Lijkt me een mooie test! ;-)
@Rammstein | 21-11-08 | 11:33 Van jouw dak? Wat wil jij dat ik op jouw dak kom doen? Je huis van bovenaf sluiten? Kan, hoor, vraag maar een offerte aan ...
De Bulldog. Het enige in 020 wat nog de moeite waard is. Zodra ze die tent sluiten kunnen we wat mij betreft de boel écht laten afzinken. Mag nu ook, maar dan móet het.
@LJBrinkhorst | 21-11-08 | 11:53
Alcohol is toch werkelijk meer verslavend en op termijn schadelijker dan weed. Zie ook Truttebol | 21-11-08 | 11:30.
Bigi Bana Boy | 21-11-08 | 11:54 maar de groepssex mocht je niet mee naar toe? ja, dan hadden ze zulke kleren van mij ook meteen terug kunnen brengen.
(hoe zat dat dan met die ribcordbroeken?)
bekrompenheid alert!"$·"!$·"$"!
Capt. Iglo | 21-11-08 | 11:48
Maar met eens in de week een blowtje roken is ook helemaal niets mis. Ik heb het over de ver(s)laafden...
Wiilen we als we voor we op post drukken,
wel ff kijken of het korter is dan 3 zinnen.
Anders moet ik me te veel inspannen, en het is nogal vroeg. Thanx.
Vertrutting, Ja absoluut. Maar dit is een prima, zolang ze de andere coffeshops maar met rust laten. Kids moet je beschermen, gebeurt niet voldoende! Ze kunnen inderdaad overal vanalles vandaan halen, maar je moet ergens beginnen.
Blowen is oke voor pubers tussen de 14 en 17. Als je daarna nog niet bent overgestapt op zwaardere middelen ben je gewoon een mietje. Een mietje!
LJBrinkhorst @ 11:53
Lol je gelooft zeker ook in Jezus?
Wil je een proef op de som nemen? Rook ik 5 joints per dag, drink jij 5 liter bier per dag. nemen we een meetpunt nu, een meetpunt over 5 jaar na je levercirrose en 3 jaar daarna, nadat je gestorven bent aan een kapotte lever. En nog eens 2 jaar daarna als ik uitgelachen ben..
Kniftig | 21-11-08 | 11:52 ja, dan krijg je verschillen.. de rechtopstaande moskee of de onderuitgezakte moskee.. de rechtopstaande is wat strenger in de leer, maar die is dan ook duurder.
van dal | 21-11-08 | 11:48
Ik weet nog als de dag van gisteren dat ik een jaar of zes geweest zal zijn toen mijn moeder met zo'n hippe soulbroek voor mij thuis kwam .... zwart en oranje. De pijpen van die broek (uiteraard bellbottoms) hadden afwisselend een zwart gedeelte boven de knie en een oranje gedeelte onder de knie, de andere pijp preices tegenovergesteld. Reuze hip in die dagen maar ze heeft ze terug naar de winkel kunnen brengen. Ik was een reuze braaf en gezeggelijk ventje en juist daarom moest het voor haar duidelijk zijn geweest dat het mij menens was. Ik verdomde het ten ene male om ze aan te trekken en ik zeg je dat je bij Surinaamse moeders van goede huize moet komen om ze tegen te spreken. Hetzelfde gold voor de destijds uberhippe Afghanistan jassen die toen in waren. Ook die heeft ze terug naar de Hema (.. ja ha, die verkochten ze ook) kunnen brengen.
Decno | 21-11-08 | 11:51
En al die long stay toeristen.
Nederland heeft door een tolerant drugsbeleid de minste verslaafden en de minste criminaliteit.
Die scholen moeten dan op vrijdag ook maar les geven en niet staken, nu zitten al die kids in een koffieshop buiten het centrum. Dan zien pa en ma het niet...
@LJBrinkhorst | 21-11-08 | 11:40
Welk een vreemde orthodoxe houding? U is SGP'er?
Het Nederlands softdrugsbeleid verricht al decennia prima werk. De handel is overzichtelijk en het aantal harddrugsverslaafden is relatief kleiner dan in de ons omringende landen. Het zou juist zo moeten zijn dat andere landen meer van Nederland overnemen dan andersom. Dit is niet meer dan een wassen neus. Scholieren komen toch wel aan hun weedje, is het niet in den nabijgelegen koffieshop dan maar via de schooldealer die vanuit z'n scooterbak handelt. Dag overzicht en controle, hallo slechte troep, wildgroei van hasj- en weedbendes, en oorlogen tussen dealers.
Decno | 21-11-08 | 11:51 loopt een gids door amsterdam, achter hem een groep toeristen.. hij wijst aan: "hier waren vroeger de hoeren, hier waren vroeger wat coffeeshops"...
Jezweetog | 21-11-08 | 11:44
Sterf zelf ff snel af man. De gezondheidsrisico's van 'matig' structureel drugsgebruik zijn vele malen groter dan de risico's van 'matig' structureel alcoholgebruik. Zeker nu het THC-gehalte in de huidige wiet vele malen hoger is dan pakweg tien jaar geleden... Maar blijf vooral geloven dat het allemaal geen kwaad kan...
Geheel mee eens met de vertrutting!
Alles wat geintroduceerd werd in de 60's jaren is op een fiasco uitgelopen; en leidde uiteindelijk naar keiharde criminaliteit.
En laat de Socialisten in ieder geval hun waandenkbeelden en rampspoed zelf hestellen! Dus: ga door met de Vertrutting! Er kan niet genoeg vertrut worden...
@ Brusselmans
Laatstgenoemde ligt te dicht bij het Barlaeusgymnasium, waar heel Amsterdam Zuid zijn kinderen naar school doet.
U komt zeker niet uit 020?
Verder: dat die coffeeshops zch op 250m afstand van een school bevinden, maakt geen fuk uit. Vroeger spijbelden we om vervolgens vanuit 020-Zuid de fiets naar de shop te pakken in het Centrum.
LJBrinkhorst @ 11:46
Ow vandaar dat er zoveel ondernemers Nederland ontvluchten... Heeft niks met regulering te maken??? En jij was minister van EZ... Lutster!
Prima wat jij wil. Gaan we toch religie reguleren.
Belastingen en accijnzen heffen. Wil je geloven? Prima, gaat je geld kosten ook.
Religie in het openbaar verbieden.
Religie preken strafbaar stellen.
Illegale predikanten vervolgen.
Nieuwe kerkbelasting invoeren. Voor elke meter dat je kerk of moskee hoog is betaal je 1% belasting over je inkomsten...
Zullen we eens zien hoe weerbaar ze zijn en hoe uitdagend ze dat zullen vinden... Ik zie er wel een uitdaging in... Ontkerkelijking (lees: bevrijding) van Nederland
van dal | 21-11-08 | 11:50
O ja, excuus. Nou, omkanerken doe je als iemand je wil bewrichten over een goerapperskweet. Dan kanerk je zo iemand slutzenderwijs om, zeg maar. Snaps?
Bigi Bana Boy | 21-11-08 | 11:47 Poor excuse !
Decno | 21-11-08 | 11:51
Stond
Amsterdam staat bekend op de red light district en de coffeeshops...
Jaap de Paap | 21-11-08 | 11:49 ja, en de betekenis?
omkanerken als nieuw woord toevoegt. Het gaat om woordenschat.
@ LJBrinkhorst | 21-11-08 | 11:40
De drugs helpt ze niet in de goot hoor, de manier waarop die lui er mee omgaan... Als je gewoon 1x in de week, 2x in de maand ofzo een jointje rookt... Net als met drinken, dat doen normale mensen ook alleen op een verjaardag/feestje of in het weekend met stappen... Dan eindig je echt niet in de goot hoor en de meeste mensen op scholen zijn jonger dan 18 dus zouden het al helemaal niet mogen kopen. Er moet veel meer tijd, energie en geld in goede voorlichting en criminaliteit bestrijding worden gestoken. En verder zou iedereen zelf moeten mogen uitmaken of en wat hij/zij wil roken, drinken, snuiven, spuiten, slikken zolang je daarmee geen overlast veroorzaakt, degene die dat wel doen moeten hard worden aangepakt...
Bigi Bana Boy | 21-11-08 | 11:47 ik kan me jou helemaal niet voorstellen als pubertje met stropdas.
The Evil One | 21-11-08 | 11:46
Maar ook prima adresje voor al uw ijzerwaren, en boekjes over zelfgemaakt vuurwerk.
Nou de optredens van Snoop D o Double Dizzle kunnen we dus ook wel vergeten ?
JohnDoe | 21-11-08 | 11:46
Hennepzaad zit ook in diverse vogelvoer. Moet je ze er wel zelf uithalen en hopen dat het zaadje van het juiste geslacht is.
Ik zie dit meer als een wet voor scholieren met een overgewicht.
@van dal 11:43
Softdrugsverlaving kan natuurlijk ook betrekking hebben op het verlaven, het tot laaf worden door het langdurig en intensief gebruiken van softdrugs.
cram @ 11:44
Van Geel
Klink
Balkenende
Rouvoet
Bos
Hirsch Ballin
Donner
Middelkoop
De Vries
Er is weinig aan dit kabinet wat nog deugt!
Teken de petitie nu!
Jan Peter ik vertrouw je voor geen meter!
Rammstein | 21-11-08 | 11:40
Niet onze generatie (45-) de schuld er van geven, liebchen.
Wij gaan door voor de generatie X ofwel de verloren generatie en waren kind toen onze linkse gutmensch ouders in de jaren 70 de maatschappij finaal aan het ontwrichten waren (wanneer ze niet aan het groepsexen of partnerruilen waren want jongens dat was mij toch hip toen zeg). Ik was als 6 jarige al conservatief als Bismarck (net een soort Michael J. Fox in Family Ties), geloof het of niet en vond de jaren 70 toen al een hel voor zo ver ik begreep wat er aan de hand was natuurlijk. Maar dat ik er toen al niets van moest hebben weet ik nog wel. Blijkbaar voelde ik het intuitief aan.
Gellukkig dat cannabis zaad gewoon nog 100% legaal is. Kunnen we zelluf lekker door blijven kweken... www.dutch-passion.nl/home.php?p=welcom...
@Kniftig | 21-11-08 | 11:43
Een echte ondernemer wordt niet bang van regulering, die ziet dat als een uitdaging...
@ van dal | 21-11-08 | 11:42
Precies al dat plastic in de "natuur" kan natuurlijk niet!
Maarja dat kunnen we de gemeente werkers ook niet aan doen, anders kunnen ze echt niks anders meer dan op hun bezem leunen....
*Gaat dadelijk lunchen bij de Mac"
van dal | 21-11-08 | 11:42 één troost heb ik wel.. die van mij, die doen dat niet..
Straks net als in Portugal wiet en bruin xtc, ghb, coke crack scoren op hetzelfde adres, bij de huisdealer, alwaar de kindertjes die voorheen niet in de shop binnen mochten ook terecht kunnen. Briljante oplossing, gristen horden...........
*overweegt de wiet-teelt* in te gaan, wordt zo wel errug lucratief gemaakt.
En beter dan mijn WAO-uitkering natuurlijk :)
Het derde rijk heeft het roken destijds ook al verboten,
Maar ja.. toen kwamen die amies met hun peuken aanzetten.
Iedereen wilde toen de Marlboro man zijn.
Ik ga die laarsen van mijn opa maar weer eens oppoetsen, en me aansluiten bij zo een ontruimingsploeg zoekend naar de ongehoorzame kroeg eigenaar.
@LJBrinkhorst | 21-11-08 | 11:40
Doe eens normaal joh. Alcohol is niet verslavend?? Ga eens gauw opzoeken hoeveel mensen zich jaarlijks letterlijk doodzuipen op dat spul, andere kapot rijden terwijl ze onder invloed zijn van alcohol, hoeveel vechtpartijen er zijn onder invloed van alcohol enz.enz.
Ga dus gauw deaud met je poep-argumenten. Nog nooit last gehad van iemand die n jointje te veel op had.
ELK weekend last van gasten die te veel alcohol op hebben.
En n kroegbaas heeft dus volgens jou wel normaal werk? Echt jij bent echt precies wat r mis is met dit land ; zo kortzichtig als n mol.
Die Pieter van Geel is een heel eng mannetje.
*ziet nieuwe markt, doet lange regenjas aan en deelt snoepjes uit bij schoolplein*
LJBrinkhorst | 21-11-08 | 11:40 goed woord, softdrugsverlaving. ze laven zich aan softdrugs..
*alternatieve vormen van geestelijke ontsluiting cq. bedwelming gaat zoeken en begint met het schrapen en drogen van z'n voetschimmel*
LJBrinkhorst @ 11:40
Echte baan gaan zoeken? Je zou willen dat je zoveel kon verdienen als ondernemer. Dat jij nou een loonslaaf bent geeft je weinig recht af te geven op succesvolle ondernemers. Wil je nutteloze beroepen aanpakken laat de dominee's pastoren, priesters, rabbi's en imams maar een ECHTE baan zoeken!
Echt iets voor onze held Cohen om zich te beroepen op regelgeving vanuit
Den Haag,treft hem geen blaam.
RechtseRotzak | 21-11-08 | 11:40 en de cafetaria's in de buurt van scholen.. anders wordt de jeugd te dik... en het scheelt ook met de in het plantsoen gedonderde, van thuis meegekregen pakjes brood.
überbrain | 21-11-08 | 11:21
Hahahaha, helemaal waar. Over hooligans wordt ook altijd gezegd dat er veel mensen met hele goede banen tussen zitten. Nou, zo zien ze er niet uit als ze de patatkar bij het stadion omkanerken.
Ik hoorde gisteren de Rotterdamse loco-burg vertellen dat een softdrugsverlaving voor jongens en meiden op VMBO's en ROC's net datgene kan zijn wat hen in de goot doet belanden. Vind ik een sterk argument om i.i.g. de shops in de buurt van scholen allemaal te sluiten.
En met koffieshopeigenaren heb ik al helemaal geen probleem. Laat ze maar eens normaal werk gaan zoeken.
jan-lul-de-behanger | 21-11-08 | 11:36 katwijk is dan ook ernstig gereformeerd, daar hebben ze het niet en als ze het wel hebben ontkennen ze gewoon dat ze het hebben.
Bigi Bana Boy | 21-11-08 | 11:36 Waarom moet deze generatie jouw gelanterfant goedmaken ? Als jij/jullie iets meer kloten haden gehad, was het nu niet zo'n zootje.
Nog een extra toevoeging:
Waarom dan niet alle cafe's in de buurt van scholen sluiten? Denk dat de drank iets schadelijker is voor de jeugd!
HAHA, dadelijk gaan ze roken in de horeca nog verbieden
Hoewel ik niks met blowen heb, is dit een krankzinnig plan. Cohen (of zijn opvolger) zit straks met een groot probleem. Op het huidige (gedoog)-beleid valt het nodige op- en aan te merken, maar werkt op dit moment toch echt het beste. Maar zoals bekend, dit kabinet, en met het CDA, leeft wat dan aangaande zelf in een andere dimensie....
Blijf er toch bij alles legaliseren,
anti-drugs beleid kost alleen geld en leverd geen donder op!
Hoe veel geld kost per jaar de harddrugs aanpak?
En uiteindelijk kun je in iedere stad/middel groot dorp waar je als onbekende bent binnen een kwartier aan harddrugs komen!
Steek dat geld maar eens onderwijs!
*Steekt vanavond na een dag productieprocessen verbeteren weer eens een heerlijk toeter op!*
De ware opium voor het volk is natuurlijk den bijbel.
in katwijk kun je gewoon een 06 nummer bellen en dan wordt de bestelling netjes en discreet thuis bezorgd. Het is net de pizzakoerier, maar dan met een bontkraag
Opbokken met die slappe dweilen met hun eeuwige Bob Marley postertjes.
Ik wens een sterke en gezonde frisse jeugd, vrij van drugs.
Behaard smaalkopje | 21-11-08 | 11:31 vaar eens uit..
van dal | 21-11-08 | 11:34
Dank je wel! :)
plastic zakje | 21-11-08 | 11:32 het blijft een kunstje, linken..
handtasje.xs4all.nl/
Behaard smaalkopje | 21-11-08 | 11:31 Val eens van het dak of zo ?
Als er een geestverruimend middel is wat dodelijk is voor mens en maatschappij dan is het wel religie. Daarom roep ik op voor elke coffeeshop die wordt gesloten 10 kerken in de fik te steken. Aangezien het gevaar van religie een factor 10 hoger ligt dan die van drugs.
Oproep geldt niet ik herhaal NIET voor monumentale en historische panden!
Vive la resistance!
handtasje.xs4all.nl
Zo dan?
@ Zandkorrel | 21-11-08 | 11:23
Ja veel succes, jij bent vast zo'n gast die in een gehucht woont en niks anders doet dan de hele dag gamen...
als ze de coffeeshops willen sluiten krijg je een illigale handel, denk dat je daar niet meer mee op schiet.
überbrain | 21-11-08 | 11:14
Mag wel zo zijn, maar de keuze mag men toch nog steeds wel zelf maken ? Ik ben ook geen fan van coffeeshops, maar je zal maar hebben geinvesteerd in een rokersruimte zo'n 20000 euro ertegenaan hebben gegooid, en dan te horen krijgen dat je kan oprotten. Dit is gewoonweg asociaal. Straks moeten alle sexshops binnen een straal van 300 meter van kerken dicht omdat dat wellicht gelovigen op nare gedachten zou kunnen brengen. Waanzinnig.
handtasje.xs4all.nl
Prima, sluit die handel maar. Het argument dat verbieden niet helpt is onzin. Als er aanbod is, is de vraag groter. Bij verminderde verkrijgbaarheid zal de vraag afnemen. En natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die de rotzooi toch willen gebruiken en er toch wel aan komen.
Uit tal van studies blijkt dat drugsgebruik schadelijk is. Wie wil gebruiken, moet dat zelf weten maar dat de overheid ingrijpt om de verkoop er van te ontmoedigen is uitstekend. 43 down, more to go!
de burgemeesters waren wiet toppen, was gisteren in het nieuws..
Sinx | 21-11-08 | 11:30
Filosoof ?
Shops dicht omdat de aanvoer illegaal is? Dat slaat echt helemaal nergens op.
Alle geloven de politiek uit trappen, ouderwets gedoe.
Gewoon lekker dicht al die relikwieën uit de antieke "alles kan" tijd. Weg ermee, pleur maar mooi dicht. Die in de buurt van de school van mijn eigen kindje heb ik zelf gesloten, en die gaat ook nooit meer open, hehe.
Het tegenwoordige delta-THC-gehalte in die opgefokte sensimiliatroep, opgekweekt op hyperaktieve kokosmat verrijkt met gemalen tijgerplacenta, is zó hoog dat we het niet meer hebben over een simpel paffertje, maar over een hallucinogeen waar dhr. Hoffman met zijn LSD-25 niet aan kon t(r)ippen.
Dus dicht al die krengen, behalve dan die éne in Oegstgeest, in Centrum '40-'45 ...
Ik ben zooooooo boos, ik zeg beter niets, behalve dit: schijtgristenen. Taliban der Lage Landen.
Ga maar gebukt staan.
Hé Cohen wel van de Eerste kamer afblijven hè
überbrain | 21-11-08 | 11:29 oh, ben je er weer? de betere reaguurdert was het toch?
Blowen is nog uit de tijd dat je met gemak jaren op de bank blowend de dag kon
doorbrengen. uitkering kreeg je toch wel.
Tegenwoordig willen ze dat je gaat werken voor je geld.
Maar er is helemaal geen werk!
Als ik 500K krijg ben ik wellicht te porren.
Uit The Lancet van een paar maanden terug, onderzoek door hoog aangeschreven wetenschappers, naar de schadelijkheid van drugs - de hitlijst:
1. Heroin
2. Cocaine
3. Barbiturates
4. Street methadone
5. Alcohol
6. Ketamine
7. Benzodiazepines
8. Amphetamine
9. Tobacco
10. Buprenorphine
11. Cannabis
12. Solvents
13. 4-MTA
14. LSD
15. Methylphenidate
16. Anabolic steroids
17. GHB
18. Ecstasy
19. Alkyl nitrates
20. Khat
Naaktheid is de grens van de barmhartigheid.
Multiflauwekulti | 21-11-08 | 11:28
Zucht, scherpe opmerking... Nu weet ik in ieder geval op welk niveau jij staat.
"Amsterdam had het"
Stop de vertrutting van Nederland. Viva la revolucion! Tering gristenen. Ben geen blower, maar blijf met je poten van ons gedoogbeleid af. Wat maakt het uit dat het Barleus in de buurt is? Je moet toch 18 zijn om weed te kopen, of niet?
@ überbrain | 21-11-08 | 11:21
Misschien ken je ze wel, maar weet je het niet...
cugel | 21-11-08 | 11:26 komt hard aan hé, zo'n bericht.
cugel | 21-11-08 | 11:23 voor 98% blijft t bij plannetjes uitbroeden, wat is jouw oplossing dan?
Ze betuttelen de nederlanders steeds meer nog even en het is een communistisch land.
* kijkt naar buiten help het sneeuwt, ik blow niet dus het is echt *
een uurtje out.
Verbieden werkt niet. Gebruikers zorgen toch wel dat ze er aan komen, het gaat nu alleen maar meer de criminaliteit in, waardoor we alleen maar meer Holleders en Bruinsma's creeëren.
Denk ook aan het totale verbod op alcohol in de jaren 20 in de VS, het gaf de maffia een enorme boost.
Het enige dat werkt is vrijgeven.
Waar praten we eigenlijk over, planten, paddestoelen, tabak etc, natuurprodukten die er altijd geweest zijn. Voor de CDA-ers en CU-ers die zo van verbieden houden: dat zijn creaties van jullie god toch?
Je verbied ook geen eikeboom omdat de vallende eikels zoveel overlast veroorzaken. Het is te krom voor woorden. Laat mensen lekker zelf bepalen welke producten ze al dan niet gebruiken. Ik kots echt op dit verbied/betuttel kabinet.
Ze moeten nog veel meer shops sluiten.
Als ze softdrugs lekker de illegaliteit in laten zinken valt er tenminste weer een hoop geld in te verdienen.
De overheid zorgt gewoon voor een economische stimulans in het grijze gebied.
Haal het kabinet dan ook weg uit de samenleving!
Die brengen echt alleen maar schade toe, zelfs aan de democratie en de vrijheid, en dat is het allerergste vergrijp dat een 'zogenaamd gekozen regering ' kan maken.
Dan maar aan de eigen teelt.
ethan_joy | 21-11-08 | 11:19
Misschien heb je gelijk. Volgens mij haalt het vooral de energie weg. Schoolcarrieres naar de knoppen. Of ze daarna wel het initiatief hebben voor tasjesroven weet ik niet.
Boeien, jezus, er zijn zoveel fucking coffeeshops in amsterdam dat het niet meer normaal is, ik vind het best goed dat er wat dicht gaan. Als alle coffeeshops albert heijns waren en er gingen er 50 dicht zou het me net zoveel schelen als dit.
kheb zo'n idee dat den haag ook wel zal volgen, ik zie hier een trend ... ook in 070 zijn de hoeren der al uit net als in 020, nu nog de coffeeshops .....
Is toch gezeik of wat?
@ flesje bier
Ja precies, dat kan je hierdoor toch niet vermijden.
"het is goedkoper om te masturberen in het openbaar" LOL
@ überbrain | 21-11-08 | 11:14
Hoezo zijn mensen die anders in het leven staan als u gelijk losers?? Door als onwetende zo te reageren bewijst u eigenlijk alleen maar dat u zelf onder die catagorie kan worden geplaatst
@adminitor | 21-11-08 | 11:14
Waarom?
Multiflauwekulti | 21-11-08 | 11:17
Grappig, ik ke ontzettend veel ondernemers waaronder ik zelf maar geen enkele die blowt. Maar misschien zit ik wel in een heel ander segment. Ken geen kroegbazen, melkboeren of tweedehands kleding winkeliers.
En het is waarschijnlijker dat ik jou aan het werk hou dan jij mij.
wat een deceptie zal dat zijn voor al die toeristen, geen temeiers meer op de wallen en geen coffeeshops meer in het centrum... ja, united coffe, die wel.. maar vraag daar maar eens om een grammetje of drie van het een of ander.
ik zou het hele leidscheplein sluiten.. er zitten namelijk ook cafeetjes waar je kunt drinken... en casino moet ook weg... daar kun je gokken.. Ik snap het niet zo goed... je moet je toch overal legitimeren?? (casino, café en koffie-shop)
hoeren weg, roken weg, paddo's weg, coffeeshops weg .. vrijheid weg
dan lopen die kindjes 500 meter verder... Als ze willen blowen, komen ze echt wel aan wiet.
Dan zet ik volgend jaar toch gewoon 10 planten ipv 2.
Kan ik lekker beetje bij gaan verdienen
cugel | 21-11-08 | 11:11
en voor de pseudo crimineeltjes die onder invloed de meest krankzinnige gangster plannetjes zitten te bedenken/bespreken
Zapper zegt: gristenen genezen kan NIET!
*pakt zwarte Smoking en draait er een*
En zo veranderen onze Gristenhonden, Nederland langzaam in een grote zwarte-kousenband-landje...
oprotten met al die ranzige koffieshops uit die historische panden, drugs kun je toch wel krijgen, daar heb je echt geen koffieshop voor nodig. Verder interesseert "reguleren en kwaliteit bewaken" me geen fuck, kan mij het schelen dat die potheads af en toe slechte dope krijgen.
2 attracties in dat open riool 020 en beiden exit
Als die hoeren en junks maar niet naar mijn pittoreske Rotjeknor komen
Nu snap ik het.
De teelt de handel en verkoop moet in Finse handen komen.
@ überbrain | 21-11-08 | 11:14
Onder welke steen lig jij/heb jij gelegen?? Ik ken er de nodigen van 'mijn soort', zijnde ondernemers en/of beslissers die er zo af en toe nog wel 1 lusten. Ofwel degenen die jou aan het werk of uitkering-rukken houden.
-weggejorist-
Symbool politiek, als 16 jarige mag je geen koffieshop in.... dus gaat nergens over...
Waarom verplaatsen ze het Barlaeusgymnasium niet? Probleem opgelost en Bulldog kan blijven bestaan.
Kewle openingsfoto, ook in highres ergens te vinden? * zoekt nog iets nostalgisch voor aan de muur..*
-edit: PATS! www.dumpert.nl/mediabase/309031/d0990d... -
Cohen had natuurlijk eauk gewoon die scholen kunnen sluiten...
Zelfs als alle coffeeshops verdwijnen laten wij geen traan.
Wie zijn wij?
Kan niet wachten tot het gaat sneeuwen:Altijd zo'n leuk gezicht als op één bepaald dak waaronder geteelt wordt de sneeuw smelt en elders blijft liggen.
Met blowen steun je, net zoals met autorijden, immorele mensen.
Blowen is voor losers, werkelozen, hippies en ander mislukt spul.
@Rene Freauger 11:11
Kzie 't net: www.gevonden.cc/telefoonnummer/0204207... My bad.
*merkt dat hasjontbijt in begint te slaan*
Het capuchonkloodtzakje om de hoek heeft de shit voor de helft van de prijs ouwe, waarom zou ik dan uberhaupt naar de coffeeshop gaan?
Tesmas | 21-11-08 | 11:10
En wel moskeeën bouwen...
Blowen,zuipen,neuqen,roken...........
"Der Sinn des Lebens........ es ist vergebens.!"
Harrie Turtle | 21-11-08 | 11:07
paas die joint ff door gozer
Het mooie, vrije Nederland gaat kapot door dit gristenkabinet. Straks allemaal op zaterdagavond aan de limonade, kroeg om 23:59 dicht, dan naar huis 1 keer op de vrouw klimmen voor het nageslacht en dan gaan slapen om de volgende morgen op tijd in de kerk te kunnen zijn.
Leve het kabinet, hoera hoera hoera....
Al te laat voor velen die mede door gedoogbeleid weed net het duwtje hebben gekregen over de rand van de schizofrenie. Ook veel allochtonen overigens.
lol @ doorkeeper | 21-11-08 | 11:10
@ widtvoet ® | 21-11-08 | 11:09
En ook die zit wel in Amsterdam. op de Geldersekade.
Barlaeus sluiten was geen optie?
Moet nou gelijk heel die zaak sluiten.. Ze kunnen toch ook gewoon koffie gaan verkopen
Dit zien jullie verkeerd. Dit is het nieuwe plan om scholieren meer te laten bewegen. Nu moeten ze 300 meter lopen ipv 200. Zo krijgen ze 2 minuten extra beweging per dag.
Waar gaat het toch heen met onze hoofdstad ? Eerst de wallen ontruimen van de dames van plezier, nu de coffeeshops eruit .. waar gaat het heen waar gaat het heen ...
Is niet erg. In Schotland was ik niet anders gewend. Daar neem je gewoon een huisdealer die gezellig bij je langs komt.
@ widtvoet ® | 21-11-08 | 11:07
Was het maar zo'n feescht. *traantje wegpinkt*
@ Deport | 21-11-08 | 11:05
Dit is landelijk beleid, dit heeft A'dam niet zelf verzonnen. Cohen staat er ook niet eens achter maar ja, het zijn de regels, hoe hopeloos ze ook zijn...
De staat zou zich bezig moeten houden met het bestrijden van de criminaliteit niet met of ik wel of niet mag blowen, dat maak ik zelf wel uit!
@Harrie Turtle 11:07
Joh. Zou Coffeeshop "Het Gelderse" misschien eauk niet in 020 zitten?
@ Harrie Turtle | 21-11-08 | 11:07
En ook eentje in Amsterdam dus. In de St. Antoniesbreestraat.
Goede wet, ik loop mij altijd al te ergeren aan dat geschreeuw van die pubers als ik relaxed loop te blowen.
*t
@ monaco | 21-11-08 | 11:07
Ja, lekker rooibos graag.
@Multiflauwekulti 11:05
Maar dude, het is toch eauk nog steeds 1997?
*hasjcake-ontbijt wegspoelt met drie glazen wietbier en waterpijp vast aansteekt*
Waar bemoeid de overheid zich toch in godsnaam mee?
Coffeeshop de Reefer zit bij mijn weten in Rotterdam
Iemant een kopje thee?
En terrecht!
Stomme softdrugsbeatles.
Ies diet dan geen Koeltoer? Koeltoer moet je RepescT geven!
Blowen is zoooooo 1997...
elk uithangsbord in bovenstaande roept nostalgische gevoelens op.
En dan rap rap rap zeau stoned als een banaan.
Mooi zeg, als iedere gemeente zelf stappen gaat ondernemen tegen een falend gedoogbeleid, omdat politiek Den Haag de ballen niet heeft om dit probleem breder aan te pakken. Zal een potje worden zo.
psst.. XTC?
REAGEER OOK