Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kerncentrales voor de Gewone Man

nukebaby.jpgAmsterdam - Van onze Redacteur Nucleaire Verslaggeving - Dat is nou echt goed nieuws! Bijna gratis jarenlang stroom uit een betonnen kubus van zo'n 2,5 meter hoog. Het kan echt, zo zeggen de de nerds van Tweakers, en ze hebben gelijk. Het Amerikaanse Hyperion Power Generation heeft een vergunning hebben gekregen voor de verkoop en productie van 25MW nucleaire minicentrales. Hyperion is een officiële spin-off van het Los Alamos Lab, daar waar ze kernenergie zo'n beetje hebben uitgevonden. De centrales worden simpelweg ingegraven en om de zeven jaar tot tien jaar worden ze bijgevuld met een klein beetje nucleare brandstof, soort van Uranium maar dan veiliger. Schoon, save en meltdownproof. De reactor is gebouwd volgens het 'hot tub-design'. Belangrijkste voordeel van dit ontwerp is dat de nucleaire brandstof waardeloos is voor terroristen en plaatselijke vandalen. Wij zeggen, DOEN! Dingen kosten 25 miljoen dollar, en één unit kan 20.000 Amerikaanse huishoudens van energie voorzien, dus dat betekent ongeveer 80 duizend Nederlandse huishoudens. Kubus kan ingegraven worden, er is geen personeel voor nodig, geen onderhoud. Gewoon twee kabels aansluiten op het electriciteitsnet en klaar. Makkelijker kunnen we het niet maken, wel nóg makkelijker. The future is now!

Reaguursels

Inloggen

Mooi, zet er bij mij in de tuin maar 3 neer. Perfect man! Dat ik het nog mag meemaken dat alle energie problemen opgelost zijn. Vet! Dat ik geen tuin heb zijn overigens vervelende details.

deuZige | 11-11-08 | 08:52

Heeeeeee, Cor van Spaendonck, ouwe crossdressert. Zijde gij 't?

JanVergoor | 11-11-08 | 08:52

@itiseye | 10-11-08 | 22:22
Sorry, had geen idee van uw leeftijd: eikel dus.

stekelige | 11-11-08 | 00:08

stekelige | 10-11-08 | 22:02
ik weet het niet. Lijkt erop dat dit artikel gelijk heeft, want Greenpeace l*lt wel meer uit z'n nek. Echter ik ben economisch geoloog en noem me dan ook expert op het gebied van economische geologie. Vandaar dat ik vond dat ik hier nog even op moest reageren.
Van radioactieve straling en het gevaar daarvan, radioactief afval, subsidies, nieuwe technologieën, e.d. weet ik niet veel af.

Pietje Pukje | 10-11-08 | 23:13

ik wel zo'n apparaat ook en wel snel. Als er toch afval is dan dump ik wel in het bos of beter nog bij mijn buurman in de tuin (heeft ie ook weer eens wat te doen, die gast is al jaren werkeloos en doet de hele dag geen flikker, en ik sta 's ochtends om zeven uur mijn auto schoon te krabben om naar mijn werk te gaan)

Dikke Worst | 10-11-08 | 23:03

@stekelige 22:02

Oh,kijk eens aan: Stekel meent het voor Pietje te moeten opnemen. Hebben wij samen op school gezeten of ergens geknikkerd misschien. Nee? Dan is het Meneer Eikeltje voor jou. Snotneus!

itiseye | 10-11-08 | 22:22

@itiseye | 10-11-08 | 21:04
Als je in dit topic niets verloren hebt, omdat 't jouw petje kennelijk te boven gaat, ga dan buiten spelen. Eikeltje.
@Pietje Pukje | 10-11-08 | 20:32
Vind jij dat www.newclearpower.eu/greenpeace-liegt-... gelijk heeft en dat je ook van onderaf de vraag naar kernenergie moet pushen?
Naar mijn mening wel degelijk.

stekelige | 10-11-08 | 22:02

@Pietje Pukje
Zeg professor, de zaal begint leeg te lopen....

*gaapt*

itiseye | 10-11-08 | 21:04

synchronicity | 10-11-08 | 14:54
ps: jou conservatisme zit 'm dus in het feit dat je alleen maar uit wilt gaan van economische reserves (en technoligische vernieuwingen). Zeer, maar dan ook zeer conservatief, omdat geologische reserves al veel groter zijn.

Pietje Pukje | 10-11-08 | 20:37

synchronicity | 10-11-08 | 14:54
ik ben geoloog en heb jaren in Australie gewerkt. Er is veel meer Uranium dan de huidige reserves. Hiervoor zijn zeer goede aanwijzingen. Het linkje van Cojones is zeer conservatief! Toen men in het verleden naar Uranium is gaan zoeken zocht vond men zo snel genoeg Uranium, dat het niet lucratief is om meer te zoeken. Bijna geen geoloog die naar Uranium zoekt, niet interessant. Zet dat af naar de 10.000-en geologen die over de wereld naar olie zoeken, of zelfs naar iets als goud of koper.
Ook zou ik me maar eens inlezen over de verschillende begrippen economische en geologische (geschatte en bewezen) resources en reserves, dan zul je zien dat er wat betreft grondstoffen voor kernenergie geen enkel, maar dan ook geen enkel probleem is. Alle energie van de aarde, lees vulkanen, aardwarmte e.d. komt voort uit kernenergie.
Vergeet dus niet: geologische resources van Uranium is schier onuitputtelijk. Wel is het zo dat bij een lage prijs voor Uranium de reserves maar in de 100-jaren lopen, vertienvoudig je de prijs van Uranium, dan lopen de reserves flink op, omdat men dan met een veel lagere cut-off kan werken (de reserves zullen dan met veel meer dan het 10-voudige toenemen!). Denk niet dat dat een ramp is voor de prijs bij je thuis: merk je niets van, de grootste kosten zitten in de beveiliging van de centrales, niet in de Uranium prijs!
www.americanenergyindependence.com/ura...
www.worldenergy.org/publications/surve...
let op, hier spreekt men alleen over reserves en gaat met nieuwe technologien al uit van 30000 jaar, laat staan bij als we het hebben over resources:
www.ecolo.org/documents/documents_in_e...
Andere naslagwerken:
www.world-nuclear.org/info/inf75.html
www.iaea.org/NewsCenter/News/2006/uran...
www.smh.com.au/news/business/but-wait-...

Pietje Pukje | 10-11-08 | 20:32

@ eppy | 10-11-08 | 19:32
In Rusland lekt er wel vaker iets. Ga nou niet de veiligheid van Russische kerncentrales uit de jaren tachtig vergelijken met die van Europa.
Btw, wij houden dik poen over als we die kudtolie niet niet meer hoeven te kopen. Kunnen de boeren mooi een graantje van meepikken. Daar al eens aan gedacht?
Oh, en ff voor jou nog, niet in de buurt van elke werkplek woont een huis en ja fietsen mag altijd, als je wilt dan...

Houtbar | 10-11-08 | 20:13

eppy | 10-11-08 | 19:32
Ook leren lezen blijkbaar, dit soort centrales is van een heel ander type dan Tsjernobyl, en kan niet ontploffen, staat er toch? Of je WIL het gewoon niet weten, kan ook, maar dan zal niets je helpen. Ga jij lekker turf steken, maar verbied andere mensen niks op basis van jouw ongefundeerde fundi-angsten.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 20:06

ik verbaas me over reactie's die hierboven gegeven worden, want als ik iets niet vertrouw dan is het wel kernenergie of zijn we met z'n allen tsjernobyl vergeten.
'k moet er niet aan denken dat zo'n ding achter bij ons in de wijk staat, het zou maar gaan lekken.
nee doe mij dan maar iets anders, iets wat ook mooi bij ons neerlandse landschap past en waarschijnlijk ook onze biefstuk, koteletje en kippeboutje een stuk goedkoper maakt. namelijk de boederij, 1 boederij kan zo ongeveer 120.000 huishoudens van stroom voorzien. zo kan de boer wat bijverdienen, zijn we van het mestoverschot af en de mest die is gebruikt voor het winnen van energie kan in overvloed over het land worden uitgestrooit want deze is fosfaatarm.
in duitsland is dit al een succes en frankrijk is al geintreseert. nu nederland nog....
oh, en ff voor die debiele hierboven die dit artikel aangrijpen om te klagen over de kostprijs van hun heilige koe, zoek een huis dichter bij je werk en koop een (snor)fiets en ga voortaan lekker op de tweewieler, is nog gezond ook!!!

eppy | 10-11-08 | 19:32

Doen!

TonySoprano | 10-11-08 | 19:03

Wil er ook wel een. Wat kosttie met ambilight?

Houtbar | 10-11-08 | 19:01

Hier de URL van de Honda huiscentrale world.honda.com/FuelCell/FCX/station/
Ik heb niets tegen kernenergie (mits/maar) maar dit is gewoon sneller, sjieker en goedkoper.

Einde van de Domheid | 10-11-08 | 18:57

Honda's visie op de energievoorziening: het Home Energy Station. Deze huiscentrale op aardgas produceert waterstof voor de auto, wekt elektriciteit op voor thuis en benut de restwarmte voor de warmwatervoorziening.

Einde van de Domheid | 10-11-08 | 18:50

Voor een fractie van dat bedrag kun je een waterstof huiscentrale kopen.

Einde van de Domheid | 10-11-08 | 18:41

Itiseye zegt: DOEN! Plaatsen die dingen en wel NU!
Heb ik verstand van deze materie? NEE!
Maar al is t alleen om die groene maffia tot op het bot te tergen.

itiseye | 10-11-08 | 18:30

Ik zeg ook doen. Was al onder de indruk van de voorloper hiervan, de Rubiacentrale ofzoiets, ooit ontwikkeld bij het NRG in Petten door de heel leuke Aliki van Heek c.s. Scheelt afval ipv het te creeëren ook. Voor.

campion | 10-11-08 | 18:21

kwillereen

GezondVerstand | 10-11-08 | 18:02

Komt er niet doorheen in NL. Althans niet de eerstkomende 30 jaar. Zie de verlening van de A4... En als het dan eventueel bijna zover is dan vinden ze vast een of andere zwaar met uitsterven bedreigde grondwoelkever en duurt het vast nog langer

Tabula Rasa | 10-11-08 | 17:52

Blue Leader | 10-11-08 | 17:27
Ook weer eentje de perpetuum mobiles op youtube ontdekt. Snap nou toch 's dat die dingen na 20 jaar ontwikkelen (per persoon) nog steeds niet uit de kinderziektes zijn - kan ook niet anders, want perpetuum mobiles kunnen helemaal niet. En zero point energy is alleen maar een wetenschappelijk klinkende naam voor hun troep, met het echte fenomeen van die naam heeft het nooit ook maar ene ruk te maken.
Dit is echt. Ga lekker joetjoeben, en zo.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 17:45

Doe mij maar Zero Point Energy. Maar dat mag uiteraard niet.
Daar valt geen geld aan te verdienen en kan wereldwijd economieen doen stoppen.
Je lacht je ziek, of wordt weggejoritst omdat het vervelens is.
Of zoiets.
Blessed are the ignorant, beware of the followers, fear the enforcers, that call themselves God!

Blue Leader | 10-11-08 | 17:27

Weer een systeem waarbij een leverancier zich kan verijken,
ik zie liever een kleiner model die voldoet voor een huishouding en eenmalige aankoop.

Day Of Defeat | 10-11-08 | 17:27

synchronicity | 10-11-08 | 14:54
Darwinistische aanpak?

Fimbulvetr | 10-11-08 | 17:17

CoJoNes | 10-11-08 | 13:33
Het zijn boefjes, die Groene Khmer (boos Diederik gaat mailen dat zijn vriendjes niet mogen liegen)

Fimbulvetr | 10-11-08 | 17:12

krappaal | 10-11-08 | 16:34
Die 80 dollar kost per kg uranium is uiteraard grotendeels opgebouwd uit - je raadt het al, energiekosten om het op te graven. En die gaan weer zakken, zeker als stroom ook goedkoper wordt.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 16:44

Brandstof prijzen kelderen as we speak

krappaal | 10-11-08 | 16:34

Hoefnagel | 10-11-08 | 15:55
Hij vergeet dat deze centrales het sommetje van bijv. olie uit teerzand halen al verstoren. Bij huidig gebruik en kosten, ja - maar hoe meer van deze dingen, etc. Is nooit statisch rekensommetje. Volgende generatie is waarschijnlij ook geen uranium-hydride maar weer iets anders, en gaat weer langer mee, want zuiniger. Etc. etc.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 16:28

@synchronicity | 10-11-08 | 14:54
Je berekeningen zijn interessant, maar hoe ziet het plaatje eruit als men grootschalig op snelle (lees:trage) kweekreactoren overstapt. En dan is er natuurlijk ook nog een boel thorium te verstoken. Is jouw visie, in dit licht bezien, niet wat te somber?

Hoefnagel | 10-11-08 | 15:55

Hoxha, doe topic eens nalezen voordat je post...

Stijlloos persoon nr | 10-11-08 | 15:48

Mijn "oplossing" zou zijn niet werken aan de aanbodkant van energie, maar aan de vraagkant ofwel zsm zorgen dat we ipv met 6.7 miljard met
synchronicity | 10-11-08 | 14:54
Ik zei nog, niet het blauw-groene draadje maar het groen-blauwe doorknippen.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 15:38

"heeft een vergunning hebben gekregen"
doe s verbeteren...

Broxy | 10-11-08 | 15:14

@CoJoNes | 10-11-08 | 14:17
Pardon? Rare interpretatie van de cijfers op die site en wel erg veel aannames en veronderstellingen in het betoog...

Ik baseer me op dit:
Volgens de meest recente gegevens over mondiale uraniumvoorraden van het Nuclear Energy Agency en het International Atomic Energy Agency is de totale voorraad winbaar uranium op aarde 3.537.000 ton; dit is de som van de goed toegankelijke voorraden plus de geschatte extra voorraden die winbaar zijn voor minder dan $ 80/kg. Uitgaande van het huidig uraniumgebruik, dat 67.000 ton per jaar bedraagt, zou er voldoende uranium beschikbaar zijn voor ongeveer 50 jaar. De totale uraniumvoorraad is uiteraard veel groter. NEA en IAEA schatten het totaal van alle reserves op 14.4 miljoen ton. Maar deze reserves zijn heel moeilijk winbaar (wat je imho in tegenstelling tot jouw site wel zeer serieus moet nemen).

We hebben nu is iets van 14% kernenergie.... dus we hebben 7x zoveel nodig om energie uit fossiele brandstof te vervangen. Met het huidige gebruik hebben we dus 50 jaar: 50/7=7 jaar! Er zit meer in de grond en zeewater, maar haal het er maar eens uit (oh ja oplevertijd kerncentrale =12-15 jaar)! Kern energie zou heel mooi zijn, als we er 30-40 jaar geleden mee gestart waren om het serieus te nemen, maar we waren zo stom om met z'n allen anti te wezen (ik niet trouwens, nu ook niet)! Dus too little en too late... ik hoop dat je snapt dat er ivm de problemen met de wereldolieproductie gruwelijke haast geboden is?)

En ook al hadden we zat energie, dan hou je wel het probleem van overbevolking (op dit moment hebben bijna een miljard mensen al hongersnood) en de grotere aanslag op overige grondstoffen...

Mijn "oplossing" zou zijn niet werken aan de aanbodkant van energie, maar aan de vraagkant ofwel zsm zorgen dat we ipv met 6.7 miljard met <1 miljard mensen zijn (ik bied mezelf niet aan als vrijwilliger voor euthanasie)... maar ja als je dat zegt, dat komt er al gauw een godwinachtig einde aan de discussie (helaas in de praktijk meegemaakt). Nou ja we zullen wel zien.. een ding staat vast... moeder natuur onderhandeld niet, dus als we alles niet goed aanpakken, worden we keihard aangepakt....

synchronicity | 10-11-08 | 14:54

azijnseikerT | 10-11-08 | 12:22

Zelfs die vele gammele USSR grafiet centrales van het Tjernobil type veroorzaken geen ongelukken meer nu ze door de USA voorzien zijn van een beveiligings automatisering.

Er staan in de wereld ondertussen zo'n 12.000 grote en kleine kerncentrales. Er gebeurt zelden een ongelukje mee, ze zijn nagenoeg allemaal "idiot prove".

Fout gaat het alleen als, volgens zwaar verouderde nationale voorschriften, het veiligheidsprotocol voorschrijft dat de operators regelmatig het werken in de volledige handbediening moeten oefenen.

Hans Anders | 10-11-08 | 14:46

Meteen verkopen aan Iran...

da wizard | 10-11-08 | 14:27

Energie voah weinag? Doen! Wa kan mij dat nucleaire afval nau bouten. Hooguit dat zestien generaties verder ze een probleempje hebben met dat spul. Dan ben ik er allang niet meer. Als ik moet kiezen tussen nu zelf in weelde leven of een probleempje minder voor de over-over-kleinkinderen van mijn buurman (ik neem geen kinderen: ik haat ze), dan weet ik het wel.

Zwavelzuur | 10-11-08 | 14:21

Rammstein | 10-11-08 | 14:09
nee hoor het klopt luister maar naar de profetie van deze amateur jomanda/full time redneck. :-O www.youtube.com/watch?v=LMuTGrvMKQM... de puzzelstukjes vallen in elkaar

ichiro | 10-11-08 | 14:18

Save? Das mooi maar ook safe?

Koekje-dr-bij? | 10-11-08 | 14:18

Ze hebben zelfs geprobeerd er een bom van te maken, maar die zei volgens een van de aanwezige technici alleen maar "pop". Het lukte nog niet eensch de toren waar-ie aanhing kapodt te maken...

en.wikipedia.org/wiki/Uranium_hydride_...

dr. De Wit | 10-11-08 | 14:12

ichiro | 10-11-08 | 14:02 Ga toch heen met je Y2K 2.0

Rammstein | 10-11-08 | 14:09

@zak_arme_turf 13:48
Het bordje zegt dat ik dat echt moet doen (geen foto bij de hand)

kapotte_stofzuiger | 10-11-08 | 14:08

Ja handig dit! Nog even een paar puntjes oplossen. Ten eerste: waar halen we de brandstof vandaan? Ooit gelezen dat alle centrales op de hele wereld kerncentrales zouden zijn we binnen 7 jaar door de voorraad heen zouden zijn, maar kan ook korter zijn. Zeker als we er ook waterstof mee willen maken. Dus dat moet nog ff opgelost worden. Ander puntje is dat als we weer allemaal voldoende energie hebben de wereldbevolking hard door blijft groeien (net als het de afgelopen 150 jaar deed onder invloed van olie) en er dus nog meer vraag naar andere grondstoffen en uiteraard naar plek op aarde komt. Dus het wordt wel allemaal nog even wat inschikken... maar als je ook dat kunt oplossen en het allemaal binnen 2-3 jaar weet te implementeren (voordat de wereldolieprodcutie begint te dalen), nou dan zijn we er uit! Problem solved!

synchronicity | 10-11-08 | 14:08

WaarDeWindWaait | 10-11-08 | 13:59
Da's ook weer niet waar, het is een goede zaak soms om iets met een lichte vertraging te brengen, en dan goed - zonder de kinderziektes - het is toch ook gestoord om iets te bouwen dat ONTPLOFT als je wegloopt?

zak_arme_turf | 10-11-08 | 14:02

@ All

Het is nog veel erger. Die 108 Mw is het nominale vermogen van het windmolenpark. Dit is berekent op het maximale vermogen, wat pas bereikt wordt bij een constante windkracht 6 a 7. In de praktijk is de opbrengst in Nederland hooguit 1/5 daarvan, op zee nog minder omdat zout water en golven gigantische aanslagen plegen op de molens, en een deel continue buiten gebruik of in onderhoud zullen. 1 zo'n doosje op de Maasvlakte en het windmolenpark is overbodig.

Het afval van de mini kerncentrale heeft de grootte van een basebal, eens in de 7 jaar! Je doet meer dan eeuw om 1 vat te vullen, waar praten we dan nog over? Het idee zit in de mensen hun hoofd, straling, eng brr. Waren we 50 jaar geleden massal overgestapt op kernenergie hadden we het hele milieu probleem niet gehad.

WaarDeWindWaait | 10-11-08 | 13:59

Ollie!

Conan de Rabarber | 10-11-08 | 13:56

Sgt. Pepper Spray | 10-11-08 | 13:36
Nee, kwibussen.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 13:55

Hulde voor zoiets, maar de groenpartijen vinden vast wel weer een tegenstandpunt...

Taurus NL | 10-11-08 | 13:51

kapotte_stofzuiger | 10-11-08 | 13:46
Kan ook al niet lezen. Die dingen ploffen niet. Sta je dan met je bangmakerij. Zeg toch, links is in 1 x door zijn argumenten heen, rest alleen de Folkert-methode nog.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 13:48

Dit bericht is getypt op 100% kernenergie.
Het enige nadeel is dat de auto in ambtenarenstijl geparkeerd moet worden i.v.m. eventuele evacuatie.

kapotte_stofzuiger | 10-11-08 | 13:46

mjorter2 | 10-11-08 | 13:31
LOL, @Joris kan edit nu weg bij CoffeePatch | 10-11-08 | 12:23?

CoffeePatch | 10-11-08 | 13:43

Desnoods dumpen we het afval op de maan, dan is kernenergie helemaal 100% schoon voor onze planeet.

merkava_mk4 | 10-11-08 | 13:40

Quote: "Ballast Nedam en de Deense windmolenbouwer Vestas hebben de opdracht gekregen het eerste windmolenpark voor de Nederlandse kust, bij Egmond aan Zee, te realiseren.In opdracht van NoordzeeWind, een gezamenlijke onderneming van Shell en Nuon, plaatsen de bedrijven 36 windmolens op 10 kilometer uit de kust. De molens, die maximaal 115 meter hoog worden en waarvan de fundering 18 meter beneden zeeniveau komt, moeten eind 2006 draaien. Met de bouw die eind 2005 begint, is 200 miljoen euro gemoeid. De molens kunnen 108 megawatt opwekken, in theorie voldoende om 100.000 huishoudens van elektriciteit te voorzien."

Lijkt me dus een simpel rekensommetje, met uitgangspunt van de Amerikaanse gezinnen kan op een veel milieuvriendelijker wijze voor de helft van de prijs hetzelfde vermogen worden geleverd..... zijn we tenminste ook gelijk van die lelijke molens af die momenteel in hoog tempo, in het kader van milieu, het Nederlands landschap aan het verzieken zijn....

All | 10-11-08 | 13:39

Ding, dong,.... goedemorgen, ik kom u kubus even bijvullen. Handel!!!!

Badeendje | 10-11-08 | 13:38

Prepare for the future, neemt niet weg dat dit een héél erg mooi idee is om die tijd dat die olie (ooit) een keer gaat opraken en zonne energie blah (hopelijk dan verbeterd is) op de markt komt. Het liefst nu al natuurlijk...

Jezweetzelluf | 10-11-08 | 13:36

Tweakers: "De in beton verpakte elektriciteitscentrales worden met een vrachtwagen afgeleverd"

*** sluit ogen en ziet in openingsscene van Mad Max 4 een road train met betonnen kubussen van zo'n 2,5 meter hoog voorbij denderen ***

oof-topic: of is het mv van kubus toch kubi?

Sgt. Pepper Spray | 10-11-08 | 13:36

Fimbulvetr | 10-11-08 | 13:29 Kijk de foto's op SN en je hebt een flashback van hier, tot de tachtiger jaren.

Rammstein | 10-11-08 | 13:34

@Fimbulvetr | 10-11-08 | 13:28
Klopt. kernenergie is de enige energiebron waarvan het afval NIET in het milieu komt. Leg dat maar eens uit aan die groenfundamentalisten. Enig idee hoeveel een windmolen aan afval produceert? Om over een zonnepaneel nog maar te zwijgen.

Hoeveel energie gaat het kosten om straks dat windmolenpark weer af te breken in de Noordzee? En in de NOP?
Daar hoor je niemand over, sterker nog, Greenpeace neemt die kosten wel mee in de berekening van de CO2 uitstoot van kernenergie maar doet dat consequent niet bij zogenaamde 'duurzame' bronnen. Greenpeace heeft liegen en oplichting tot een hogere kunstvorm verheven.
www.newclearpower.eu/greenpeace-liegt-...
De typhus voor ze.

CoJoNes | 10-11-08 | 13:33

-weggejorist-

mjorter2 | 10-11-08 | 13:31

Vet!
Ik wil hebben!
Hot tub en kernreactor in één! Brilliant!

Hobbykip | 10-11-08 | 13:31

Fimbulvetr | 10-11-08 | 13:29
Ja, ja ..................

Rammstein | 10-11-08 | 13:30

Rammstein | 10-11-08 | 13:27
LOL

Fimbulvetr | 10-11-08 | 13:29

koerbagh ® | 10-11-08 | 13:25
hmmm, je was mij voor....

Fimbulvetr | 10-11-08 | 13:29

Er zijn natuurlijk 100.000 redenen om tegen te zijn, geen van alle rationeel, maar Jakeline Kramer schuift wel wat subsidiesponsjes een zak geld toe om er voor te zorgen dat dit soort alternatieven voor de globel warming swindle geen voet aan de grond krijgen....

Fimbulvetr | 10-11-08 | 13:28

koerbagh ® | 10-11-08 | 13:25 Ik zag de beelden en dacht heel even dat mijn tijdmachine het tóch had gedaan ....

Rammstein | 10-11-08 | 13:27

koerbagh ® | 10-11-08 | 13:25
Aanslagen, wat ik je brom, aan hun geld mag je nooit komen - ze zijn zo idealistisch.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 13:26

@Rammstein | 10-11-08 | 13:05:
Tja, logisch. Die milieufreaks houden het spul liever boven de grond zodat het potentieel het milieu zou kunnen "vervuilen". Ligt het eenmaal diep onder de grond (waar het ook vandaan komt...) kan het niks meer "vervuilen" en hebben ze ook niks om tegen te protesteren (en kan de subsidiekraan dicht).

koerbagh ® | 10-11-08 | 13:25

Doen ze ook aan franchise?

Badeendje | 10-11-08 | 13:22

Nog 'n rekensom. Als 25 mjoen echt gelijkstaat aan de energievoorziening van 80.000 0031-huishoudens en er zijn er 10.000.000 van à 1.6 persoon gemiddeld, dan zou de staat voor 3,125 mjard ons allemaal thuis van stroom kunnen voorzien. Doe het, Grijs-I, en 0031 stroomt niet meer leeg.

doedeljantje | 10-11-08 | 13:18

de gristenhonden in het kabinet zullen wel weer tegen zijn

Duderoo | 10-11-08 | 13:14

stuyterkuycken | 10-11-08 | 13:08
En links stond er met open mond bij, Obama-vlaggetje nog in de hand, en keek er naar. Dat is inderdaad het idee.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 13:13

Doe dan kopen Nederland :)

Huppelaar | 10-11-08 | 13:12

En als ze het niet meer doen, kan Greenpeace ze laten afzinken in de Noordzee. Hoe kunnen ze nu nog tegen zijn?

blinde kip | 10-11-08 | 13:08

mjorter2 | 10-11-08 | 13:05 weg met je commerciele meuk

CoffeePatch | 10-11-08 | 13:08

@ zak_arme_turf | 10-11-08 | 12:54

Het zou de zwaar bouncende negert sieren als hij hier verder mee gaat. Aangezien (bijna) iedereen in politiek Nederland goede sier maakt met Obama staat ons niets in de weg om dan ook de weg van Obama te volgen. Het kan nog eens wat worden met ons mooie landje.

stuyterkuycken | 10-11-08 | 13:08

Doet u maar een stuk of 3, steuntrekkers scheppen geven en laten graven. Alles komt goed....

Bier-Sexueel | 10-11-08 | 13:05

-weggejorist-

mjorter2 | 10-11-08 | 13:05

In de Heimat wordt er toch weer behoorlijk gedemonstreerd tegen, in dit geval, kernafval.

Rammstein | 10-11-08 | 13:05

Falder Aldera | 10-11-08 | 13:00
Ze hebben geen bewegende delen, dus in principe het eeuwige leven. Verwijdering?

zak_arme_turf | 10-11-08 | 13:02

Mezelf;| 10-11-08 | 12:51
Correctie
.
Het vermogen blijft natuurlijk hezelfde, maar de kostprijs blijft 15% duurder dan nu in NL.
.
i35.tinypic.com/2ntw6e9.jpg
.

ADO-Le-Cent | 10-11-08 | 13:02

Ben benieuwd wat de verwijderingsbijdrage zal zijn van dat kreng.

Falder Aldera | 10-11-08 | 13:00

,,heeft een vergunning hebben gekregen,''
,,om de zeven jaar tot tien jaar,''
,,beetje nucleare brandstof,''
Stijlfouten daargelaten. Zullen we nu stukjes weer nalezen voordat we publiceren? Thanks!

Verdamper | 10-11-08 | 12:57

@Hoxha,
Het Amerikaanse Hyperion Power Generation heeft een vergunning hebben gekregen...?

Burt Cocaïne | 10-11-08 | 12:57

Een hennep kwekerij heeft ook veel stroom nodig.

wiers | 10-11-08 | 12:56

@azijnseikerT
Milieu Verantwoorde Pauper

mentalernie | 10-11-08 | 12:56

stuyterkuycken | 10-11-08 | 12:51
Obama is volgens mij ook van plan om zoiets uebergrootschalig te gaan neerzetten, dat van die onafhankelijkheid van SA was niet voor de vaak. SA staat na Iran en Pakistan tenslotte nog steeds op de long-term hitlist.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 12:54

Die pica is het resultaat van een privé-melt down?

Superior Bastard | 10-11-08 | 12:53

Hier is niets op tegen. Het is schoon, veilig en wij zijn minder afhankelijk van de olie van de haatbaarden en het gas van de ruskies. Doen, nu, meteen, onmiddellijk.

stuyterkuycken | 10-11-08 | 12:51

@hoxha: save=safe trouwens

kolojoeris | 10-11-08 | 12:51

Mensen vergeten de gelegaliseerde diefstal in NL
Het is met het huidige prijspeil zelfs 15 % duurder.
Hoewel je de eerste 7 jaar geen prijsverhogingen zou mogen hebben.
Maar dat zal met ónze regeringen wel ijdele hoop zijn.
.
i33.tinypic.com/a2d4ed.jpg
.
Energie kostprijs is maar 34% van de NL prijs
.
www.nuon.nl/producten-en-diensten/ener...

ADO-Le-Cent | 10-11-08 | 12:51

Het is al jaren mogelijk om auto's op lucht te laten lopen zie www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8012 en dat word niet gepromoot omdat er dan geen geld meer te verdienen is zowel met belasting als met raffineren evenzo werkgelegenheid. Wel automobilistje pesten en uitzuigen dat kunnen ze goed maar echt iets aan het millieu doen dat doen ze niet want dan is er niets meer aan te verdienen. Het is net zo'n witte boorden criminaliteits industrie als derdewereld landen die in stand gehouden worden en zelfs niet met honderden miljarden verder komen dan een waterputje en schooltje.
En het domme volk ziet het allemaal niet en kiest die volksverlakkers iedere keer weer. Dus nog een extra roetfiltje hier en een extra belasting op de auto en de benzine en het komt nooit meer goed.

Nostra The Fly | 10-11-08 | 12:49

Enig nadeel is dat iedereen een Diederik Samson kapsel overhoudt aan de straling.
Maar het blijft een koopje.

blinde kip | 10-11-08 | 12:48

kom maar op met zo'n ding, mag bij mij in de achtertuin.

QB (ja die.....) | 10-11-08 | 12:47

Wat een goed nieuws! Ik pleit al jaren voor kernenergie als tijdelijke vervanger van Kolen/Gas/Olie centrales.

merkava_mk4 | 10-11-08 | 12:47

Er komt natuurlijk een groentaks bovenop om de energiebedrijven de tijd te gunnen zich aan te passen. Het wordt daarmee slechts *ietsje* duurder dan normale stroom. Importvergunningen worden gegarandeerd binnen 6 jaar in behandeling genomen.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 12:45

Maar als ze er komen, wil ik er wel een huisje bovenop hebben. Handig tegen het stijgende water en koude voeten.

blinde kip | 10-11-08 | 12:43

Wat een geweldig nieuws! Weg met die milieuzeikerds, kijk dan wat er kan!

DeRuk2008 | 10-11-08 | 12:42

Egt wel lekker makkelijk nou nog achterin de auto en klaar

veel vaak en vet | 10-11-08 | 12:41

"Belangrijkste voordeel van dit ontwerp is dat de nucleaire brandstof waardeloos is voor terroristen en plaatselijke vandalen."
Belangrijkste nadeel is dat er mutatie optreed zoals op de pica? brrr...

lichtpunt | 10-11-08 | 12:41

CoJoNes > Prof. Hoxha

Ow en zeker doen dus. Vet kewle mono-rails dinges magneet geval (CoJoNes hoe heet dat?) er op laten rijden en we zijn helemaal bij.

De StoorZenDer | 10-11-08 | 12:40

Als een dergelijke energie opwekking werkelijk zo goedkoop is, zal er wel een of andere belasting bedacht worden om de gederfde kosten te compenseren. Bedenk wel, vooruitgang is een vies woord.

blinde kip | 10-11-08 | 12:39

hottube? is dat net zoiets als redtube?

a_tomba | 10-11-08 | 12:35

20.000 huishoudens hebben de neiging om niet allemaal op dezelfde paar vierkante meter te wonen; gaat dit getal ook van de kosten van stroomverlies door transport uit ?

Niet voor Jan | 10-11-08 | 12:35

fuckje | 10-11-08 | 12:31

Lagge... wat?

Sikkeneur | 10-11-08 | 12:34

-weggejorist-

Nee dus! | 10-11-08 | 12:33

@geiteneuker,

Eerst zien, dan geloven.

azijnseikerT | 10-11-08 | 12:33

And there goes my job...

Homer-Simpson | 10-11-08 | 12:32

Sinds wanneer heeft Van Jole een snor?

fuckje | 10-11-08 | 12:31

progressief | 10-11-08 | 12:25
van een autochtone junk is de grens

Pilsvogel | 10-11-08 | 12:28

14.88 dollar per maand, onbeperkt energie...
10 euries p.m is natuurlijk niet...
wil het niet dat dit kabinet er een godsvermogen voor zal vragen...

Curse of the Scorpio | 10-11-08 | 12:27

@ azijnseikerT | 10-11-08 | 12:22

azijnseikert... Onmogelijk om meltdown te krijgen..

Geiteneuker | 10-11-08 | 12:27

Ik moet me nog een beetje verder in lezen, maar als het echt zo veilig is vind ik dat in ieder geval een goed ding...

Ohja | 10-11-08 | 12:26

pffff in nederland zeker, geld uitgeven onzinnige ontwikkelingen jaar 2050 , innovatief jaar 0

kapt.Jerkoff | 10-11-08 | 12:26

Eneco, Essent, Nuon en de andere kartelafsprekerTs uit de gewèèèldige privatiseringsronde zeggen: nee!

J.N. de Kabelpen | 10-11-08 | 12:26

@ Pilsvogel | 10-11-08 | 12:23
Hangt ervan af wat jouw gedachten zijn over hoe ze aan de fietsen zijn gekomen.

progressief | 10-11-08 | 12:25

@alpha mannetje,

Ik doe ook mee. (met die vinger wel te verstaan)

azijnseikerT | 10-11-08 | 12:25

Komt dus neer op een maandbedrag van nog geen 15 eurootjes (en da's uitgaande van 20.000 hooggebruikers)... DOEN dus.

Prof. Zweistein | 10-11-08 | 12:24

Ik zeg alle buitenlanders op zo'n stilstaande fiets om stroom op te wekken voor de autochtonen. Of valt dat ook alweer onder de noemer discriminatie?

Pilsvogel | 10-11-08 | 12:23

-weggejorist-

CoffeePatch | 10-11-08 | 12:23

en dan weer een tweede TsjerNobiel zeker

azijnseikerT | 10-11-08 | 12:22

@alpha mannetje

Dan doe ik mee.

inquisitra | 10-11-08 | 12:21

Leuk voor m'n hennepplantage.

de peer | 10-11-08 | 12:20

*belt nieuwe baan af, neemt hypotheek voor graafmachine*

kweettzeker | 10-11-08 | 12:20

Tja dit zullen de grienpissers wel niet leuk vinden. Doei schuldcomplex aanlullen over CO2, opwarming. Maar ze zullen wel alles mobiliseren tegen kernenergie, nu. Niet raar opkijken als ze met aanslagen gaan dreigen, ook al willen die dingen helemaal niet ploffen.

zak_arme_turf | 10-11-08 | 12:20

@Vogelbeest | 10-11-08 | 12:14 het is nog goedkoper zelfs, want het bijvullen is niet nog een keer 25 miljoen aan kosten, alleen maar een beetje wannabe-uranium

Matteej | 10-11-08 | 12:20

Kunnen we niet gewoon ff met die 90.000 geregistreerde gebruikers allemaal een paar honderd euro bijelkaar leggen en een dikke vinger naar de Nuon opsteken?

alpha_mannetje | 10-11-08 | 12:19

Sterk spul dat Uranium.

ouwelauwe | 10-11-08 | 12:19

Ik ben voor! Waar kan ik me aanmelden?

Geiteneuker | 10-11-08 | 12:19

Kernenergie (mits verantwoordelijk gebruik) is gewoon dé energiebron!
Niks accu's, windmolenparken, onderwaterturbines en weet ik veel wat voor onzin...
Paar dikke centrales (of een boel kleine bovenstaande) en je wereldwijde energievraagstukken zijn opgelost!
Wat wil je nog meer?
Ik snap die milieupaupers niet... Als iedereen Priejûhs zou rijden en al die Priejûhssen moeten voor een nieuw setje accu's --> da's pas vervuiling ;)

mentalernie | 10-11-08 | 12:19

Ja, maar wat zijn de gevolgen voor het milieu? Of willen we soms weer massaal zure regen zoals in de jaren '80?

Teen | 10-11-08 | 12:19

De eerste wordt verkocht aan Roemenië...! FF Checken?

Sikkeneur | 10-11-08 | 12:18

Zeer goed. Decentralisatie van energievoorziening is vele malen belangrijker dan het terugdringen van de milieuvervuiling. Weg met achilleshielen die energiecentrales en energieconcerns heten!

flame_me | 10-11-08 | 12:17

Zijn ze wel een beetje graafmachine bestendig die dingen?

*zich zorgen maakt*

Gristus | 10-11-08 | 12:17

Doen.... hoe duurzamer wil je zijn? Met getijdecentrales? Met windmolentjes? Met uitpersen van burgers middels milieutaxen voor hun CO2-fantasie? Wacht.... maar dat kost links nogal wat baantjes en subsidies... dus ze zullen wel weer tegen zijn.

inquisitra | 10-11-08 | 12:16

Lijkt me wel wat, ja.

Overigens, in Duitsland zijn ze weer aan het demonstreren tegen kernafval vervoer.
deze demonstranten brengen half Europa in gevaar, door een veilig gemaakt vervoer te terorriseren. Het zijn juist deze mensen die de grootste bedreiging vormen met hun protesten en daarbij behorende verzet.

mcclone "wars" | 10-11-08 | 12:16

Wat heeft die pica van ons Hilda met dit onderwerp te maken dan...?

VanFrikschoten | 10-11-08 | 12:15

kost dat ??,,, en waar precies bij de gamma staan ze in het rek,.

frozenhenk | 10-11-08 | 12:15

25.000.000 / 20.000 = 1250,-. Dus voor $1250,- heb je 7 jaar electriciteit. Graag per onmiddelijk in serieproductie nemen! Energieprobleem opgelost. Geen olie meer nodig want zelf thuis waterstof maken.

Vogelbeest | 10-11-08 | 12:14

ik zeg vandaag nog..

Vincent Voorvocht | 10-11-08 | 12:12

Als er subsidie voor is wil ik er wel 2.

G-unite | 10-11-08 | 12:12

Is alleen beetje duurder...

progressief | 10-11-08 | 12:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken