Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

HP/De Tijd demoniseert Kidsweek

kidsweek.jpgVermakelijke ontboezeming van mevrouw Corinne Bierman in de HP/De Tijd. De directrice van de Stichting Dag van het Respect werd door een verslaggever van het noodlijdende weekblaadje nogmaals over de knie gelegd aangaande de nazificatie van Geert Wilders in lesmateriaal voor scholieren. Wie is er nu eigenlijk verantwoordelijk voor die onsmakelijke Godwin, wilde de altijd *kuch* zorgvuldige Boudewijn Geels nu wel eens weten. Bierman natuurlijk. Die was en is opdrachtgever van de uitgave. Bovendien was zij het die haar goedkeuring aan de folder verleende voordat deze naar de drukkerij ging. En ook voordat het lespakket onder scholen werd verspreid zag ze geen bezwaar in de gewraakte zin: "Ik heb er over heen gelezen. En bied Wilders mijn verontschuldigen aan." Jahaa, dat hebben we nu al 1000 maal gehoord. Maar van wiens hand komt die Hitler-zin? "Dat is niet relevant" Cut the crap, mevrouw Bierman. We komen er toch wel achter. Voor de draad ermee! Na wat aandringen wijst ze Kidsweek aan als auteur van de passage. U weet wel. Die vrolijk gekleurde jeugdkrant voor Balkenende-bedreigers tot 10 jaar. Navraag van GeenStijl - we lunchen driewekelijks met uitgever Roland Pelle - leert dat werknemers van de commerciële tak van Kidsweek inderdaad de folder hebben gemaakt. "Maar die leugenaar van een Geels zet gelijk een foto van Hitler naast een afbeelding van Kidsweek. Terwijl de krant er niets mee te maken heeft." Daar heeft Pelle een punt. Best wel tendentieus van Geels. Maar wie exact heeft nu die zin bedacht? Pelle: "Dat wil ik niet zeggen" Dan doet GeenStijl het maar: Mevrouw Corinne Bierman van de DvhR. Ga maar na: Pelle is een zakenman. Bierman een subsidiehoer. De schoorsteen moet blijven roken...

Reaguursels

Inloggen

Hou toch eens op over die zielige Geert. Tjonge jonge. Het zal die geert volgens mij de reet roesten hoe die met zijn domme vreter in de krant komt. Laat die man toch met rust. Misschien laat ie dan eindelijk ons ook eens met rust.

Galeislaaf | 09-11-08 | 09:38

Schoorsteenveger | 07-11-08 | 17:17
Ik denk dat je gelijk hebt. Het is te bizar voor woorden ook.

Jaap de Paap | 07-11-08 | 19:00

Wat zeurt die Wilders eigenlijk.... Hij heeft toch dezelfde denkbeelden? Hij wil toch aandacht?

Eindelijk landelijke erkenning voor em, is het weer niet goed...

Rattenvanger | 07-11-08 | 18:19

Schoorsteenveger | 07-11-08 | 17:37

De Gutmenschen zijn de ethische Untermenschen van onze tijd.

bottehond | 07-11-08 | 17:44

bottehond | 07-11-08 | 17:11
Als de PVV dit nou een slim aan zou pakken en inderdaad tot het gaatje zou willen gaan, zonder zelf meteen te gaan schelden, dat zou inderdaad mooi zijn. Ik ben helemaal geen fan van Wilders, maar de wijze waarop hij hier door Corinne Fatsoen Bierman is neergezet vind ik stuitend. Ze mag het van mij overal zeggen waar haar opinie gevraagd wordt of waar ze haar zieleroerselen als opinie kwijt kan, maar het is onverteerbaar dat ze de ruimte heeft genomen haar haat in lesmateriaal te gieten. Wat eigenlijk onverteerbaar is, is dat het kamerbreed aan de PVV over wordt gelaten om die club te kielhalen. Echt fatsoenlijk zou het zijn wanneer politici geheel los van hun waardering van Wilders of de PVV hier op zouden springen. Maar zoveel respect mag je niet meer verwachten vandaag de dag. Men laat Corinne Fatsoen Bierman het sloopwerk verrichten in de koppen van de kindertjes en wast zijn handen in onschuld. Wilders is een demon. Deze opvatting wordt perfect verwoord door die leuke grap van Frank Jongbloed:
"Waarschijnlijk had Hitler de vergelijking met Wilders ook niet leuk gevonden."

Schoorsteenveger | 07-11-08 | 17:37

Jaap de Paap | 07-11-08 | 16:44
Het is een weloverwogen actie geweest, willens en wetens uitgevoerd. Om in een lespakket voor kindertjes uitgerekend Mein Kampf aan te halen als schoolvoorbeeld van eenzijdigheid is al tendentieus. Het boek is op diverse bibliotheken aanwezig maar in de praktijk nauwelijks in te zien en op de gemiddelde schoolbibliotheek niet aanwezig. Didactisch gezien zou Mein Kampf ook een slechte keuze zijn, want het is warrig geschreven en eigenlijk niet om door te komen. Voor die arme kindertjes, de doelgroep waar Corinne Fatsoen Bierman zich met haar stichting op richt, is het onmogelijk om zich een beeld te vormen, een kader te scheppen, en als die arme docenten dat dan moeten doen, dan kunnen ze niet veel anders dan beginnen over Hitler en het Nationaal-Socialisme. Dan komen ze al snel uit bij de Kristallnacht, bij de jodenvervolging en de concentratiekampen. Mij maak je niet wijs dat een 'deskundige' als Corinne Fatsoen Bierman dit niet overziet wanneer ze die woorden allemaal neerpent, dat ze niet verdomd goed snapt dat 'eenzijdigheid' hier refereert aan discriminatie, racisme, xenofobie etcetera, net zoals 'respect' als verzamelterm wordt gebezigd. Achteraf beweren dat dit 'onbedoeld' was is werkelijk onbegrijpelijk.

Schoorsteenveger | 07-11-08 | 17:17

Schoorsteenveger | 07-11-08 | 16:40

Laat Wilders aangifte doen. Dan komt de waarheid vanzelf op tafel en kan mevrouw een volgend e soepsidiespons gaan zoeken. Wilders is toch zo tegen dit soort soesidiesponzen? Uitroken dan!

bottehond | 07-11-08 | 17:11

Eindredacteur: Esther Smid • Redactie: Esther Smid, Annemarie Terhell. Medewerkers special: Corinne Bierman, Pauline Lemberger, Martine Willekens."

Schoorsteenveger | 07-11-08 | 15:35

Ha! Allemaal gegeleufde demoniserende Gutmenschen.
Laat GS daar volgende week maar op de redactie langsgaan.

bottehond | 07-11-08 | 17:10

Jaap de Paap | 07-11-08 | 16:44

Halsema vind ik slecht gekozen als de kern eenzijdigheid aangaande politieke standpunten een (1) bevolkingsgroep betreft.
Ze had idd beter politiek correct kunnen blijven, laat het incorrecte maar aan de 'markt' over.

Sikkeneur | 07-11-08 | 16:58

Sikkeneur | 07-11-08 | 16:15
Wellicht. Maar ik vraag me af of er zo'n zin - met dan wel zonder punt - in zou komen met Halsema, in plaats van Wilders, om maar een voorbeeld te noemen. Want als er nou echt geen bepaalde bedoelingen achter dat stukje zaten, zou dat op hetzelfde neerkomen. Beide politici zijn niet eenzijdig in hun standpunten, vind ik. Dat staat los van wat ik van hun standpunten zelf vind natuurlijk. Ik denk dat het ondenkbaar is dat de naam Halsema gebruikt zou worden door dit clubje, en daar leid ik de prop (of poging daartoe) uit af. Het blijven mijn aannames, dat mag duidelijk zijn.

Jaap de Paap | 07-11-08 | 16:44

zak_arme_turf | 07-11-08 | 16:31
Ja, maar toch. Mevrouw de 'deskundige' (vrij naar Frank Jongbloed) heeft glashard beweerd 'Ik heb de tekst over het hoofd gezien', en daarmee zichzelf vrij willen pleiten. Als je dat plaatst naast de bewering dat de vergelijking Wilders-Hitler 'onbedoeld' was, dan kun je niet anders dan concluderen dat hier sprake is van huichelarij, gesubsidieerde huichelarij wel te verstaan. Ik vind dat werkelijk onverteerbaar.

Schoorsteenveger | 07-11-08 | 16:40

Schoorsteenveger | 07-11-08 | 14:53
Ik wed er 1 euro om dat zij die zin zelf heeft neergepend. Ook als zij dat niet toe gaat geven, en het burootje zich verschuilt achter privacy werknemers, is het in haar opdracht/verantwoordelijkheid, dus for all practical purposes, is die zin helemaal de hare, en zal ze zich er voor moeten verantwoorden, ALSOF ze hem zelf heeft geschreven. Same difference.

zak_arme_turf | 07-11-08 | 16:31

Jaap de Paap | 07-11-08 | 16:11

Ik snap wel wat je bedoeld, er had eigenlijk een punt ergens in die zin gezet moeten worden... dan was het eenzijdige wat helderder.

Sikkeneur | 07-11-08 | 16:15

Sikkeneur | 07-11-08 | 16:04
jaap is nu voor het werk nodig en weet niet hoe lang, maar ik lees je antwoord straks even.

Jaap de Paap | 07-11-08 | 16:14

Frank4486 | 07-11-08 | 16:07
Verdorie, liet ik me toch helemaal op een dwaalspoor brengen door dat stukje over Marcouch. Nadat je me duidelijk maakte dat alles wat op digischool.nl staat dient te worden beschouwd als geschreven door Frank Jongbloed zélf ging ik van de veronderstelling uit dat je ook hier aan het woord was:
wp.digischool.nl/leerkrachtpo/2008/06/...
Maar dat is niet het geval natuurlijk. Het is een dialoogje, waarbij de lezer zelf positie moet zien te kiezen, een Biermannetje zogezegd.

Schoorsteenveger | 07-11-08 | 16:14

Sikkeneur | 07-11-08 | 16:04
Het gaat mij overigens niet om de vergelijking zelf, maar om de grondslag, de motivatie van mensen om zoiets te schrijven; helemaal in een leerboek voor kinderen. Snap je wat ik bedoel?

Jaap de Paap | 07-11-08 | 16:11

Sikkeneur | 07-11-08 | 16:04
Yep, dat klopt.

Jaap de Paap | 07-11-08 | 16:08

Shit, zit ik toch op die F5 toets te drukken. Islamles op school? No thanks. Maar ook geen bijbelles. Ik geef les op een openbare school. Dat betekent dat je de kinderen uitlegt welke geloven er zijn, dat je uitlegt dat iedereen recht heeft om te geloven wat hij wil, dat je de algemene kennis van kinderen op een goed peil houdt (waar komt Kerst vandaan, waarom wordt het suikerfeest gevierd, wat is een synagoge), maar dat je al het bovenstaande NIET doet vanuit de overtuiging van één religie. Dan ga ik nu écht nokken met de computer, er moeten nog boodschappen gedaan worden. Groeten, schoorsteenveger, het plezier was wederzijds.

Frank4486 | 07-11-08 | 16:07

Weet Erik Stam niet nog wat leuke anecdotes te noemen om Corinne Bierman tot as te verbranden? Hij is het tenslotte die deze bal - terecht - aan het rollen bracht en die daardoor een opdracht misliep. Bierman moet de WW in: zij is immers een kleine Goebbels van het jaren '90 neofascisme, die de meest valse woorden gebruikt om haar politieke opponenten te besmeuren. Dit soort mensen zijn er meer, maar dat is juist de reden om voorbeelden te stellen. Lesmateriaal mag geen politieke lading hebben.

granaatwerper | 07-11-08 | 16:04

Jaap de Paap | 07-11-08 | 14:32

Maar wel klagen als Wilders in een 'of' zinnetje wordt vergeleken?

Sikkeneur | 07-11-08 | 16:04

Frank4486 | 07-11-08 | 15:52
Prettig kennis gemaakt te hebben, Frank4486.
Fijn te weten dat je dat lespakket niet gebruikt, maar hoe denk je over islamles op je school? Was me niet helemaal duidelijk, maar ik vrees dat we te veel van mening verschillen.

Schoorsteenveger | 07-11-08 | 16:02

Deal.

Frank4486 | 07-11-08 | 16:00

@Frank4486 | 07-11-08 | 15:54
Mooi! Maar dan ook niet stiekum Thieme uitnodigen, he? ;)

tipo | 07-11-08 | 15:57

Geen Dag van Respect-lesfolders bij ons op school, Tipo, dus ook geen politieke propaganda. Stamt nog uit een discussie die ooit bij ons op school gevoerd werd over folders van landbouwbedrijven en de bio-industrie.

Frank4486 | 07-11-08 | 15:54

Natuurlijk mag je mij citeren, doe ik dat zo ook met jouw woorden op mijn site, zal vast ook geen geheim zijn, toch? Je zegt dat mijn digischoolsite Bierman volledig in bescherming neemt. Mijn site, mijn zogenaamde bescherming, dus ja; je schreef wel dat ik haar in bescherming neem. Verwarrend, he?

Overigens noem ik mijzelf geen deskundige en noem ik de lezers hier geen gepeupel. Dat zou vreemd zijn, want dan noem ik mijzelf ook gepeupel. Omdat je zo begaan bent met het lot van 'de kindertjes' wil ik je geruststellen; bij mij op school wordt geen gebruik gemaakt van de lesfolder. Wie het lespakket samenstellen, interesseert mij dus niet zo.

Laat ik het daar maar bij laten, ik heb geen zin om de hele middag te F5-en. Kom gerust nog eens kletsen op digischool.

Frank4486 | 07-11-08 | 15:52

@Frank4486 | 07-11-08 | 15:35
Politici moeten zich niet direct bezig houden met de inhoud van educatief materiaal, maar dan moet je ook geen politieke propaganda in de klas gaan gegeven.

tipo | 07-11-08 | 15:42

Frank4486 | 07-11-08 | 15:35
Ach, een deskundige mengt zich in de discussies van het gepeupel. Goed lezen, Frank4486. Ik zeg nergens dat u als weldenkend mens mevrouw Bierman, het fatsoen in persona, in bescherming neemt. Ik citeer u letterlijk.
Dat zal toch geen geheim zijn? Ik begrijp dat u het opvoeden van onze kindertjes wilt beperken tot diegenen die door u worden gekenschetst als 'deskundigen'. Dat zijn dus die fatsoensmensen die Wilders en Hitler op één lijn zetten en het dan aan de kindertjes overlaten om te snappen wat hier geprobeerd wordt, maar kunt u ons, als ingewijde in het metier, wellicht mededelen wie officieel de samenstellers van het lespakket 2008 zijn?

Schoorsteenveger | 07-11-08 | 15:41

Als het lesmateriaal van 2008 uit dezelfde koker komt als dat van 2007, dan is het kringetje klein en heeft Bierman er actief aan meegewerkt:
"De Dag van Respect Special 2007 is een uitgave van Uitgeverij Kidsweek in opdracht van Stichting Dag van Respect. Eindredacteur: Esther Smid • Redactie: Esther Smid, Annemarie Terhell. Medewerkers special: Corinne Bierman, Pauline Lemberger, Martine Willekens."

Schoorsteenveger | 07-11-08 | 15:35

Waarom kom je niet op mijn site reageren, Schoorsteenveger, dan kan ik je precies uitleggen wat er rammelt aan jouw reactie hier. Ik geloof niet dat ik Corinne Bierman 'volledig in bescherming' neem, ik geef haar een compliment omdat zij reageert op mijn woorden daar waar ik ze geschreven heb, iets waar jij nog een voorbeeld aan kan nemen. Of ben je bang dat al die onverantwoordelijke juffen en meesters zich spontaan bezig gaan houden met je spelfouten?

Frank4486 | 07-11-08 | 15:35

Jan Zand | 07-11-08 | 14:42

Zou daar een reden voor kunnen zijn?
Wat denk jij? Je bent behoorlijk stellig in je kritiek, dus heb je er vast en zeker ook ideeën over. Op tafel die hap!

bottehond | 07-11-08 | 15:33

Schoorsteenveger | 07-11-08 | 15:14

Vraag je eensch af wat die Gutmenschen drijft tot hun weerzinwekkend fanatisme?

bottehond | 07-11-08 | 15:30

Krom citaat Bierman, zoals te vinden op www.digischool.nl, een site waar de arme vrouw volledig in bescherming wordt genomen:
wp.digischool.nl/leerkrachtpo/2008/11/...
“Wij vergelijken Hitler en Wilders niet met elkaar. Voor ons als stichting gaat het daar ook absoluut niet om. Het ging hier om het woord ‘eenzijdig’. De politiek veronderstelt dat kinderen dat niet begrijpen. Hiermee zijn wij het vanzelfsprekend niet eens.”
Ene Frank Jongbloed, de hooghartigheid zelve, vindt dat nieman zich met Corinne's pennevruchten had mogen bemoeien:
"Ik had het er vandaag nog over op school: politici moeten zich niet direct bezig houden met de inhoud van educatief materiaal, laat staan dat ze aanpassingen en rectificaties gaan eisen. Laat dat maar over aan de deskundigen."
En dan krijgt Wilders nog een fijne trap na van de weldenkende Jongbloed:
"Waarschijnlijk had Hitler de vergelijking met Wilders ook niet leuk gevonden."
Heerlijk dat we nog mensen hebben die zo veranwoord met de zieltjes van onze kinderen omspringen.

Schoorsteenveger | 07-11-08 | 15:14

Schoorsteenveger | 07-11-08 | 14:57
Ja, dat blijft een klassieker: en zo waar ook. "Als je geen problemen hebt, kun je niet eens gekwetst worden." Ik print 'm uit en hang 'm op de moskee verderop.

Jaap de Paap | 07-11-08 | 15:11

LOL @ Schoorsteenveger | 07-11-08 | 14:51

Jaap de Paap | 07-11-08 | 15:05

De Eeuwige Pessimist | 07-11-08 | 14:54
Deze nog maar eens een keer. Zouden ze klassikaal moeten vertonen daar op die school.
www.youtube.com/watch?v=dMFupC13_D8

Schoorsteenveger | 07-11-08 | 14:57

Schoorsteenveger | 07-11-08 | 14:51
Boston Tea Party 2.0. Jottum!

De Eeuwige Pessimist | 07-11-08 | 14:54

zak_arme_turf | 07-11-08 | 14:48
Accoord, Respectgate. Maar toch zou ik wel helder willen hebben wie de gewraakte zin heeft geschreven en waarom. Het gaat om onze kinderen.

Schoorsteenveger | 07-11-08 | 14:53

De Eeuwige Pessimist | 07-11-08 | 14:42
Ik vind dat we maar iets moeten doen voor die arme marokkaantjes, om een signaal af te geven aan autochtoon nederland. Een lampion-optocht of zo.

Schoorsteenveger | 07-11-08 | 14:51

De Eeuwige Pessimist | 07-11-08 | 14:42
Me too, Eeuwige. Ik walg van dat ontkennende, zich weldenkend noemende uitschot. Als ze zich 'übermensch' of 'hoger wezen' zouden noemen, waren ze tenminste moedig en eerlijker, en konden we ze nog sneller herkennen.
Rijken gaven vroeger aan de armen: niet uit medeleven, maar om geen last van ze te hebben; ze rustig te houden dus. Intussen lieten ze 'in alle bescheidenheid' lekken hoeveel en hoe vaak ze doneerden. Er is nog geen reet veranderd.

Jaap de Paap | 07-11-08 | 14:48

Schoorsteenveger | 07-11-08 | 14:05
RespectGate, denk gelijk groot en help dat hele woord de vernieling in, Bierman is maar een exponentje.

zak_arme_turf | 07-11-08 | 14:48

Jaap de Paap | 07-11-08 | 14:32
Walgelijk stuk! Kan ik echt kwaad om worden.

De Eeuwige Pessimist | 07-11-08 | 14:42

@bottehond
Anders dan Opinio is HP de open zenuw van GS.

Jan Zand | 07-11-08 | 14:42

bottehond | 07-11-08 | 13:53
Veel. Daar ben ik gewoon zeker van. Onuitroeibaar, dat gebroed. Hier nog iets lekkers om te lezen voor het weekend:
extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/sho...

Jaap de Paap | 07-11-08 | 14:32

@Frans Laarmans | 07-11-08 | 14:14
Heb helaas nog niet de apparatuur. Maar het is uiteraard voor iedereen te controleren: VARAgids no.45 blz 85. Misschien dat een medereaguurder een screenshotje wil maken.

Ni fallor | 07-11-08 | 14:31

Jan Zand | 07-11-08 | 14:20

HP de Tijd heeft haar kans gehad om zich richting Opinio te ontwikkelen maar heeft steeds niet door weten zetten. Wat motten we dan met dat blad?

bottehond | 07-11-08 | 14:28

Misschien lachen om daar een wiki van te maken. Kidsweek SF... Onder de bezielende leiding van de nog door Goebbels (Godwin alert!) opgeleide kolonel C. Bierman. Enige Special Forces die vrouwen toelaten blijkbaar... Maar het gaat hier dan ook om erg geraffineerde propaganda!

His Goofness | 07-11-08 | 14:24

Schoorsteenveger | 07-11-08 | 14:18
Nou nee dus... Ze opereren under de cuffer of darknes natuurlijk! In een keldertje, met gebarricadeerde deuren, dat je eerst een wachtwoord moet zeggen voordat je binnenkomt. Per direct onder schot wordt gehouden, stripsearched voordat je een blik mag werpen op het werk dat gedaan moet worden...

His Goofness | 07-11-08 | 14:22

Jan Zand | 07-11-08 | 14:20
Ik vertaal dat persoonlijk naar nuance.

De Eeuwige Pessimist | 07-11-08 | 14:22

@Brusselmans
Best lastig zo'n spagaatje.
Zowel HP als Bierman in één stukkie afzeiken.
Ook al omdat GS en HP op één lijn blijken te zitten.
Maar ja — HP afzeiken zit verplicht in jullie CAO.
Sterkte!

Jan Zand | 07-11-08 | 14:20

Nou, hier moeten die special forces dus tussen zitten:
www.kidsweek.nl/node/17

Oproep. Is er iemand die toegang heeft tot het lesmateriaal in kwestie? Daar moet toch in vermeld staan wie de samenstellers zijn?

Schoorsteenveger | 07-11-08 | 14:18

Aaaah, Jugendwoche!

J.N. de Kabelpen | 07-11-08 | 14:18

alpha_mannetje | 07-11-08 | 13:59

Goede uitleg en volkomen mee eens.

Dorian Gray | 07-11-08 | 14:15

@Ni fallor | 07-11-08 | 13:53
Inderdaad ook een schandelijk stukje. (screenshotje anyone?) Weliswaar geen lesmateriaal voor kinderen maar ditmaal gepublicieerd in een blaadje van een omroepstichting die haar bestaan dankt aan grote stromen subsidiegeld. Bosma: actie!

Frans Laarmans | 07-11-08 | 14:14

En als het puntje bij het paaltje komt, is het natuurlijk weer een stagiair geweest.
*Zwaait naar geloofwaardigheid van de DvhR*

De Eeuwige Pessimist | 07-11-08 | 14:08

Ni fallor | 07-11-08 | 13:53
Die tekst was natuurlijk geschreven vóór Biermangate. Gewoon een inlegvelletje erbij.

Schoorsteenveger | 07-11-08 | 14:05

Krijg ik dus toch gelijk. Die stichting is gewoon het fallische verlengstuk van een vrouw met te veel penisnijd (vrij naar Freud). Ze dacht Geert te kunnen pakken, maar wordt nu zelf van achteren flink gepakt, en het zal goed pijn doen. Want dat was ze niet gewend. Ze was gewend om vanuit een veilige positie haar Dildo van Respect voor te binden en 'm in het hol van rechts te rammen, maar nu staat ze met de billen bloot en moet ze ruimte geven waar ze nooit ruimte heeft gegeven. Au, wat doet dat pijn.
Haar eigen Winkeltje van Respect met een dure etalage waarin zij dure linkse wereldbeelden aanbood aan de subsidiegevers blijkt een eigen werkplaatsje te hebben waar op goedkope wijze de eigen denkbeelden in elkaar worden geknutseld. Die Bierman heeft die zin woord voor woord zelf, eigenhandig eigenstandig en met volle verstand, geschreven. Wat een ogelooflijk laffe teef om dan te beweren dat ze er overheen gelezen heeft, wat een ongelooflijk laffe trut.

Schoorsteenveger | 07-11-08 | 14:02

Corinne Bierman is aanhanger en toejuichster van massamoordenaars
want links

Tobi | 07-11-08 | 14:02

Mijn oog valt op het slot van het artikel van Geels: 'Dus wat nu? Bierman: "Dat weet ik nog niet. Het zou kunnen dat we een verklaring sturen naar de scholen." '
Had ik dikke Sharon, de staatssecretaris, niet horen zeggen dat er een inlegvelletje zou komen om de bewering over Hitler en Wilders recht te trekken? Is dat nog niet tot mevrouw Bierman doorgedrongen, hoeft dat ineens niet meer of vraagt mevrouw Bierman zich nog af of ze het al dan niet zal doen?
Geert, lees je dit????

MAD1950 | 07-11-08 | 14:00

@ Dorian Gray | 07-11-08 | 13:44
Ik denk dat het punt was: Dat het helemaal geen zin heeft om hedendaagse acties te vergoeilijken met massamoordenaars die al jaren dood zijn.
Mevrouwtjes als Bierman klinken, goed beschouwd, ongeveer zo: "Politiek is in essentie een waarde tussen 0 en 1, waarbij 0 "links" heet en 1 "rechts". Hoe hoger jouw getal hoe meer je op Hitler lijkt. Dat getal wordt dan weer bepaalt door je gedrag, grof gezegd komt het er op neer dat ik bepaal, wat "links" gedrag is".

alpha_mannetje | 07-11-08 | 13:59

Die Bierhoer moet inmiddels een reet als een kurketrekker hebben van al dat gedraai.
Hopen dat dat ook zo is,want dan herkennen we dat gluipwijf tenminste.

R.B.Scott | 07-11-08 | 13:55

HP citeert een Kidsweek-woordvoerster die verklaart dat de Hitler-zin is
geschreven door een 'speciale tak van Kidsweek die losstaat van de krant'.
Wie is er nou een leugenaar? Niet Boudewijn Geels. Eerder Brusselmans.

Jan Zand | 07-11-08 | 13:53

Misschien is Corinne Bierman ook medewerkster bij de VARAgids. Zie de gids van volgende week blz. 85 bij een voorbespreking van een radioprogramma over Glimmerveen. Ik citeer: "Joop Glimmerveen is de meest beruchte extreemrechtse politicus die Nederland ooit heeft gekend. In de Jaren 80 werd hij veroordeeld voor uitspraken die nu door Geert Wilders worden gedaan. Verschil: Glimmerveen sympathiseerde openlijk met het gedachtegoed van Adolf Hitler." Goed, het betreft hier geen lesmateriaal voor kinderen maar de beschuldiging is nog perfider. Wilders wordt hier openlijk voor nazi uitgemaakt.

Ni fallor | 07-11-08 | 13:53

Benieuwd hoeveel van die onderwijskundig verwaarlozende wereldverbeterende idioten die voor de klas staan de gewraakte passage geweaun tóch voorlezen aan onze kids.

bottehond | 07-11-08 | 13:53

Zoals ik al eerder zei: Corinne Bierman is een zeer gevaarlijke linkse teringhoer.

Varreke | 07-11-08 | 13:51

wasn't me...

demonizer | 07-11-08 | 13:50

Pas als heel Nederland eroverheen gevallen is komt de heer Geels ook nog eens met een *kuch actueel artikel.. well done, lekker veilig, wat een lutser!!

Tam Tam | 07-11-08 | 13:50

*iets over Stalin en grotere snor mompelt*

ODapperDapper | 07-11-08 | 13:50

Kidsweek? Mag de zesling dan zeven dagen lang aan de waslijn? Wat een rust zal dat geven!

Truttebol | 07-11-08 | 13:48

@ Dorian Gray | 07-11-08 | 13:44
Hitler was Nationaal-Socialist, anders valt het niet te duiden.

Bier-Sexueel | 07-11-08 | 13:48

Demo.. nogwat, wie doet daar niet aan mee?

Sikkeneur | 07-11-08 | 13:45

RechtsTuigje | 07-11-08 | 13:41

Hitler was toch ook links?

Dorian Gray | 07-11-08 | 13:44

Dolf voor duizend jaren zei in 1939: Seit heute früh, 5.45 Uhr, wird zurück geschossen!“, bespeur ik een parallel met wat Mw. Bierman mompelt?

De Pruis | 07-11-08 | 13:43

dlseth2 | 07-11-08 | 13:38
Ze kan net zo min lezen als jij kan schrijven blijkbaar... Het is vooralsnog in het Nederlands: DIE teef... :P

His Goofness | 07-11-08 | 13:42

oei!

Broertjedood | 07-11-08 | 13:41

Dapperdapper heeft gelijk: ze zit vast in dat clubje zielsverwanten van Volgelnest. Stuur Rutger maar, dan zul je zien wat ik bedoel.

Rammstein | 07-11-08 | 13:41

De linkshemens is toch maar wat blij met de Holocaust, want bij elke rechtse politicus of opininie maker kunnen ze hun besnorde vriend weer uit de kast halen om het spelletje zoek de 10 gelijkenissen op te spelen.

Waar zou de linksemens toch zijn (en Pim Fortuin) als Adolf niet die 6.000.000 over de kling hadden gejaagd? als je diep in de hart van een linksemens kijkt is die Adolfje heel dankbaar.

RechtsTuigje | 07-11-08 | 13:41

Nu weten jullie meteen wat Bierman met dat inlegvelletje doet. haha!

tipo | 07-11-08 | 13:40

Zal wel een van de groupies van Vogelaar zijn. Dan weet je wel wee welke kant het uit gaat.

ODapperDapper | 07-11-08 | 13:40

Mevrouw de subsidiehoer heeft er spontaan overheen gelezen. Het naieve linkse kontkind van de dag van het respect *kots* krijgt het voor elkaar om over de EERSTE REGEL heen te lezen.
.
Kan dat teef uberhaupt wel lezen, vraag ik me dan af... Verantwoordelijkheid nemen in ieder geval niet.

dlseth2 | 07-11-08 | 13:38

-edit ik kan je bannen, gewoon, omdat het kan -

Dannydeman | 07-11-08 | 13:37

Alice D. | 07-11-08 | 13:30
Die tekst is van haar hand, wedden om 1 euro?

zak_arme_turf | 07-11-08 | 13:36

maar dan wel een bier drinkende hoer

afperser | 07-11-08 | 13:33

Politiek op hoog niveau.
Debat op het scherpst van de snede tussen Wilders en Kidsweek.
(afvaardiging bestaat uit de 3 beste inzendingen van de wekelijkse kleurplaat)

Dorian Gray | 07-11-08 | 13:32

Kidsweek en GS hebben toch dezelfde baas? Begint een beetje naar te ruiken zeau...

-edit: ja GS heeft PCM gekocht -

Alice D. | 07-11-08 | 13:30

@ me
dat = dan

Jaap de Paap | 07-11-08 | 13:30

Een 'artikel' van frustie Geels: tja... dan vraag je om ellende, dieper dat Verlinde ooit kan komen.

Jaap de Paap | 07-11-08 | 13:29

-weggejorist-

koekerrroe | 07-11-08 | 13:29

Bierman is een linkse naive trut! of is links en naïef een pleonasme?

pykenike | 07-11-08 | 13:29

Een discussie met open vizier wou mevrouw Bierman, toch? Dat je weet wie wat gezegd heeft, enzo - is vrij normaal. En nou heeft opeens NIEMAND die tekst geschreven. Mevrouw Bierman, val toch dood met uw open vizier, spring met moraalridderharnas en al de gracht in met Uw hypocriete gehits tegen onze KINDEREN. Uw praktijken zijn nog ERGER dan die van Goebbels, die deed het openlijk, en zonder te draaien en te liegen.

zak_arme_turf | 07-11-08 | 13:29

Exit Bierman me dunkt? Zeker naar aanleiding van de zin: "ik ben verantwoordelijk". Neem je verantwoordelijkheid dan ook, als dit de manier is waarop je kinderen opvoedt met respect, denk ik dat het goed is dat je je verre van kinderen houdt. Waarom moeten anderen elke keer met een oplossing komen... Afzetten die trut!

His Goofness | 07-11-08 | 13:29

Wie is bierman ?

vossejongk | 07-11-08 | 13:28

Vergelijken met Adolf en/of de Nazi's is zóó jaren 70. Gebeurde voornamelijk door lieden die meer met Hitler gemeen hadden dan de beschuldigden, maar dat is nog steeds zo.

Willem VanDer Decken | 07-11-08 | 13:28

Nazi's en schoorstenen die moeten blijven roken, brrrrr.

cram | 07-11-08 | 13:27

-weggejorist-

T-Bone | 07-11-08 | 13:27

Boudewijn Geels rules! Prima journalist die Geels.

leo dijkstra | 07-11-08 | 13:26

tja en intussen doet er niemand wat aan die marokaantjes die kinderwagens omgooien en optochten verstoren. de enige die er echt wat van durft te zeggen wordt uitgemaakt voor Hitler.

T-Bone | 07-11-08 | 13:26

*Naerden-Vesting Hoerr op Wilders fapt denkt*

ODapperDapper | 07-11-08 | 13:22

*Gaat aan zijn kinderren nog maar eens uitleggen dat Hitler die man de de rare snor is, en niet de man met het mooie kapsel"

RechtseRotzak | 07-11-08 | 13:16

We moeten miss Bierman maar vasthouden totdat de auteur van dat walgelijke stukje naar voren stapt, dus bij deze vind ik dat Bierman maar eens ontslagen moet worden.

Karelhoudtvanbier | 07-11-08 | 13:14

Lijkt me een poging van HP/De Tijd om wat aandacht te genereren, dat is ze bij deze gelukt. 6 blaadjes extra verkocht en het doodbloeden gaat langzaam verder.

Bier-Sexueel | 07-11-08 | 13:12

Voor mij is het elke week kidsweek.

Teen | 07-11-08 | 13:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken