Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wat u niet wist over trajectcontroles

Hoi Koos, SMERIGE BEDRIEGERHoe zat dat ook alweer met trajectcontroles? Laten we de website van het Openbaar Ministerie er eens even op naslaan: "Aan het begin van het traject maken camera’s boven of naast de weg opnames van elk passerend voertuig, op alle rijstroken. Een computer bewaard alle beelden. De computer identificeert vervolgens ieder voertuig dat passeert. Aan HET EINDE VAN HET TRAJECT maken camera’s wederom een opname. Die opname wordt automatisch gekoppeld aan de opname van het betreffende voertuig bij de start van het traject. Vervolgens rekent de computer uit hoeveel tijd er verstreken is tussen de twee opnames. Met een simpel rekensommetje (lengte van het traject gedeeld door de tijd) berekent de computer hoe hard ieder voertuig heeft gereden. Is er niet harder gereden dan de voor dat voertuig geldende maximum snelheid, dan worden de opnames direct gewist. Is er te hard gereden, dan worden de beelden en het daaruit ‘gelezen’ kenteken automatisch doorgestuurd naar de politie." Helder verhaal nietwaar? Welnu, ER KLOPT GEEN ENE TIEFUS VAN! Sterker nog: u bent willens en wetens jarenlang voorgelogen door Koos Spee. Blijkt namelijk dat u tussentijds ook wordt bekeurd, omdat trajectcontroles zijn opgedeeld in kleine minitrajectjes. Niks geen gemiddelde snelheid over het gehele traject, zoals justitie u met deze animatie wil doen geloven. Neen, we hebben hier gewoon te maken met vier veredelde flitspalen binnen een paar kilometer. In normaal Nederlands noemen wij zoiets gewoon: NAAIEN VAN HARDWERKENDE BURGERS. En dit alles onder leiding van opperlandwachter Koos Sp$$. Kom maar op Koos, met die dagvaarding! Wij hebben geld zat om het tot het Europese Hof met je uit te vechten. Jij gooit het op de verkeersveiligheid, wij op de vrijheid van meningsuiting. Smerige geld uit de zakken klopper dat je er bent...

Reaguursels

Inloggen

Niet zo zeiken allemaal: als je geld genoeg hebt voor een auto en benzine dan heb je ook geld genoeg voor die bekeuring. Vind je dat vervelend? Houd je dan aan de snelheid, voor al in gebieden waar traject controle is gaat dat heel gemakkelijk: je krijgt het echt nauwelijks voor elkaar om harder te rijden dan de rest. En opgejaagd word je ook niet. Doeiiiiii!

Zwavelzuur | 02-11-08 | 19:56

Binnen 6 maanden is mijn nieuwe auto 2 keer bekrast; pakkans dader(s) is ongeveer0,000000000000000000000000000000000000000000000000000001...
Naar mijn werk rijden met 8 km te hard pakkans=100% met de hoeveelheid flitspalen.
Worden er geen verkeerde prioriteiten gesteld door de politie...??????
Van mijn mag het een politiestaat worden met legio camera's maar dan ook voor ALLE vergrijpen!

Eek-A-Mouse | 02-11-08 | 06:35

Dat die trajectcontroles zo werken had ik al ondervonden. Ik zie ze als een snelheidscontrole over een traject.

de tandarts | 01-11-08 | 14:08

Ba in dit land gaat werkelijk alles om het geld, ziek.

souty | 01-11-08 | 12:45

Is dus toch een nsb-er die z'n eigen volk naait.

Koudguipje | 01-11-08 | 12:13

Of je doet als al fietsdragertjes van 60+ !
Je gaat 60 rijden waar je 80 mag, weet je zeker dat geen prent krijgt.

koekje erbij? | 01-11-08 | 02:36

Denkt die Koos wel aan zijn vrouw en kinderen en zo?
Ik bedoel, hij moet toch zelf ook wel in de gaten dat bij iedereen de vlag uitgaat als die vent kapot is?
Een legale NSB'er, te veel gepest op school vroeger, je kent het wel...

Ik ben mij er eentje | 01-11-08 | 01:09

O, ik weet nog wel een land waar ze helemaal nergens op letten. Egypte. Vandaag nog 6-8 doden gevallen bij een busongeluk (Belgen, dus het was in het nieuws om e.o.a. reden) maar dat mag de pret niet drukken.

El-Sevir | 01-11-08 | 00:14

Zowiezo ben ik het absoluut niet eens met de snelheidswetgeving in Nederland.
Ik ga regelmatig naar Italie en daar valt mij altijd op als ik op de Autostrada rijd, de maximumsnelheid daar 130 is, bijna altijd de mensen 150 á 160 rijden en dat La polizia giudiziaria vrolijk meetuft in de horde auto's.
Dit is een perfect voorbeeld van als iedereen zich aanpast aan het verkeer er niks aan de hand is.

Trajectcontrole brengt alleen maar stress met zich mee, als ik op de ring van Amsterdam rij, zit ik meer op me snelheidsmeter te kijken dan op de weg, en dat is volgens mij ook niet tof.

En verder zullen mensen altijd te hard rijden, daar is niks tegen te doen.

Oja en Koos Spee wat ben je toch altijd een zo goed geinformeerde aarsklever bij wegmisbruikers met die midget tegenover je

Schrikbeest | 31-10-08 | 23:18

masyna70 | 31-10-08 | 20:33
Ja goeie!
En als de bijrijder dan hard weet te maken dat hij/zij er niets mee van doen had dan had deze zelfde betrokkene de bestuurder natuurlijk moeten aanspreken en weerhouden van de overtreding.
Dat is dan niet gelukt en = alsnog dokken.
Waterdichte constructie. Geen speld tussen te krijgen.

Jeaup | 31-10-08 | 22:05

Een computer bewaarT alle beelden.

minkukkels van het OM .. vier jaar LO gehad?

Quivat | 31-10-08 | 21:24

masyna70 | 31-10-08 | 20:33
Ja!!! En dan vooral jagen op voortjakkerende Interliners, met meer dan 40 passagiers. Kassa!!!

Dr.Zeldenrust | 31-10-08 | 20:54

Ohja, Koos: nog 1 tip. Straks nog het fenomeen 'medepleger' introduceren. Werkt als volgt: iedereen die in de auto zit, wordt onmiddellijk als medepleger gekwalificeerd, wanneer de bestuurder (de feitelijke pleger), want ingeval van een overtreding zal er zonder meer sprake zijn van een soort van samenzwering tussen de pleger en medepleger. De medepleger moet achteraf maar zijn te bewijzen, of aannemelijk maken, dat hij/zij er niks mee van doen had.
Kan dit zomaar voor administratieve boeten? Ja, dat kan, gewoon een kwestie van de regeltjes over plegen en medeplegen overzetten naar de het systeem voor verkeersboeten. BINGO.

masyna70 | 31-10-08 | 20:33

Ja joh! Met zoveel parasiterende hongerlijers in dit land moet er legaal geroofd worden! En de staat heeft hierin het monopolie! Samen met de riffers dan, hè!

Dwarsgebakken | 31-10-08 | 20:28

We hebben het hier over de 2e Belastingdienst. Er moet zoveel per jaar binnenkomen anders sluit de begroting niet. De (verzonnen) rechtvaardigingsgrond is 'veiligheid' en sinds kort 'milieu'. Als je het maar vaak genoeg herhaald, ga je er nog in geloven.

masyna70 | 31-10-08 | 20:23

Vuile streken,, zoals altijd worden wij keihard verneukt om de staatskas te spekken,
overheid helpt ons niet ons leven te verbeteren maar werkt als een bedrijf hoe meer winst hoe beter. SCHANDE!!

Bemaxed | 31-10-08 | 19:54

Nieuwe petitie: Koos moet dood. Kom maar op met die handtekeningen!

RomperStomper | 31-10-08 | 19:41

Achter de blauwe verkeersborden hangt de traject controle apparatuur. Elke auto die voorbij rijdt zie je een blauwe flits lamp even oplichten.
Een oplettende bestuurder ziet in zijn achteruitkijkspiegel die rommel wel hangen en de meeste weten wel dat er meerdere op 1 traject hangen.
Gemener is dat ze gekoppeld zijn aan matrix borden en als die 50km/u aangeven tijdens de file en u rijdt er met 70 voorbij omdat op dat punt de file die snelheid haalt krijgt u mooi een acceptgiro.

Baldrick | 31-10-08 | 19:41

Het maakt me allemaal geen reedt uit. Ik beschouw flitsboete's als verkapte belasting op het met iets hogere snelheid rijden. Ik rijd altijd 20 plus op de snelweg (dus 120 waar je 100 mag en 140 waar je 120 mag) en dat levert dan af en toe 28 euro boete op (140 is bij mijn auto 136 echte kilometers minus 4 km correctie is 12 km te hard). So what???
Met verkeersveiligheid moeten ze bij mij niet aankomen. Dan hadden ze allang alle Eaupel Astrarijderts van de snelweg moeten bannen, als het daarom zou gaan.

Dr.Zeldenrust | 31-10-08 | 19:22

Een boete voor 5 Km\uur op de snelweg is geen verkeersveiligheids boete. Het is een makkelijk geld boete. En hoe zachter hoe veiliger is ook onzin, in Engeland hebben ze op bepaalde trajecten zelfs de cameras weggehaald omdat het aantal ongelukken toenam. Zelfs in het nieuws geweest. Dat sommige mensen zich nog in een bocht wringen om onze naaiende overheid te geloven is gewoonweg triest. Nog triester is dat de boetes de laatste keer duurder zijn geworden omdat het Europees gemiddelde wat betreft de autoongelukken omhoog was gegaan. In de praktijk komt het erop neer dat nieuwe landen als bijv half oost europa onze boetes opdrijven. Je kan er nog zoveel over lullen, voor 90% is het diefstal, voor 10% verkeersveiligheid. Als iedereen zich vanaf morgen aan de snelheidslimiet houd, gaan de parkeerboetes met sprongen omhoog, het geld moet ergens vandaan komen.

Frotklob | 31-10-08 | 18:17

Ze geven je in principe het valse gevoel dat je harder mag rijden als je aan het eind maar op de gewenste snelheid uitkomt en het lijkt mij sterk dat dat mag. Dus we krijgen natuurlijk straks allemaal ons geld terug WHOEHAHAHAHA DIE KLOOTZAKKEN GEVEN NOOIT IETS TERUG DIE STELEN ALLEEN MAAR DAT HEET NOU LEGALE MAFFIA

Martijn12345 | 31-10-08 | 18:15

@Fleischbaum | 31-10-08 | 09:59
Verbazingwekkend stukje. Ik vind het nogal naief als je werkelijk zou hebben gedacht dat ze de mogelijkheden van die camera's niet optimaal zouden benutten.

jimbrowski | 31-10-08 | 18:02

Wat is er gelogen aan meerdere trajectcontroles achter elkaar? Je kunt dat geld om te procederen beter steken in racen op het circuit, dan mag je zo hard als je durft en dan nog word je waarschijnlijk uitgelachen door iedereen die er verstand van heeft. O, geen geld voor autoracen? Dat is dan je lot als 'hard werkende burger'. Harder werken zou ik zeggen i.p.v. zeiken dat je genaaid wordt.

El-Sevir | 31-10-08 | 17:35

'Koos Sp€€' was leuker geweest ...

vooruit dan maar! | 31-10-08 | 17:22

NSB en Koos Spee. Zoek de verschillen.

I (8)You fokker | 31-10-08 | 17:03

Laten we nou eerlijk zijn de politie is er alleen om de burgers te naaien.
Snap ook niet dat er burgers zijn die de politie inlichtingen geeft .
Want als ze kunnen geven ze daarna ook nog een bekeuring.

gerrit5042 | 31-10-08 | 15:52

Tssss, de "verkeersveiligheid" m'n hoela. Het is ze alleen maar om de pingels te doen! Als een agent aan het eind van het jaar onder een bepaald bedrag aan uitgeschreven bekeuringen zit, dan word die er op aangesproken door zijn meerdere!

semper penis | 31-10-08 | 15:36

Traject controle bij den haag is bedoeld om de doorstroming te verbeteren ? uhum, dat was bedoeld om de lucht kwaliteit zogenaamd te verbeteren, vandaar die borden met dat roodharige pleuris bekkie voor de traject controle '' rij schoner rij 80 '' of zoiets, en aangezien uit onderzoeken is gebleken dat de lucht vervuiling alleen maar is toegenomen worden de controle's niet gewijzigd enof verwijderd, dikke vinger Koos Speen.

Zwaan | 31-10-08 | 15:16

Hiereen bovenstebeste en gouden tip voor Koos.
Doe zoals ze het in de gemeente Tilburg doen.
Op de snelweg (120kmtr) vanaf Waalwijk naar Tilburg staat er 3 kilometer (normaal is 300 mtr) voor je bij de stoplichten van Tilburg komt eerst een bord van 90 kmtr en 300mtr verder een bord van 70kmtr.
Gelukkig wordt daar niet al te veel gecontroleerd. Druk,Druk,Druk.
Een goede controle levert daar al gauw 10 à 15000 bonnen per dag op en 1000 à 2000 wagens die wegens de overschrijding van meer dan 50 kmtr snelheidsgrens in beslag kunnen worden genomen.
Gauw landelijk die truuk toepassen, Koos.
En Tilburgse agentjes die nog niet aan hun bonnennorm zitten, GRIJP JE KANS.

Dostranamus | 31-10-08 | 15:10

-weggejorist-

koetjeka | 31-10-08 | 14:59

",,We kunnen niet het gemiddelde over de totale afstand nemen. Dat zou namelijk niet eerlijk zijn voor mensen die tussentijds in de trajectcontrole komen", verdedigt woordvoerder Ernst Koelman van BVOM de minitrajecten. "

Kijk, meneer Koelman lijkt me ook rijp voor de Reichssicherheitsdienst. Mafkees dat je der bent. Keiharde oplichting is het. Ooit opgericht "voor het milieu", maar daar hoor je niets meer van. De luchtkwaliteit wordt er niet beter op, of zelfs slechter, omdat de hele weg vaststaat voor het stukje trajectzone en het door de overheid verzuimen secundaire routes aan te leggen (ja, ik doel op de A13 / A4 middel-delfland).
Ja, dat staat allemaal gerapporteerd, maar die rapporten zijn zoek, dus de uitslag zal wel niet bevallen zijn. Door de wet Mulder is iedereen met een motorvoertuig altijd schuldig totdat onschuld bewezen is, hetgeen u doorgaans niet eens kunt. Fijn land he, dat Nederland! Betalen zal je!

Tobus | 31-10-08 | 14:57

-weggejorist-

koetjeka | 31-10-08 | 14:54

-weggejorist-

jokololo | 31-10-08 | 14:51

Duh, vertel eens wat nieuws. Waarom hangen er anders op 4 plaatsen camera's bij één trajectcontrole, toch niet voor de lol zeker...

Okkiedepokkie | 31-10-08 | 14:31

Alhoewel ik bij Koos Spee ook associaties krijg met de NSB, SS, SD en Gestapo realiseer ik me dat de beste remedie de cruise control is om aan het kleptomane gedrag van dit heerschap te ontkomen. Als ik wil speeden ga ik wel even verderop de grens over bij onze oosterburen. Vreemd eigenlijk dat in dit tijdperk waar alles op het grote verenigde Europa is gericht je in Duitsland gewoon zo hard mag rijden als je wil en hier in Nederland waar je dan bv. 100 km/u trager rijdt je als een misdadiger op TV wordt gepresenteerd.

Crusher | 31-10-08 | 14:28

Mijn vader was tot net voor de invoering van de Euro ook zo'n aanhanger van scherpe controles op te hard rijden. Hij woont ergens achter Amersfoort tussen de koeien en bij hem waren tot voor kort de meeste N-wegen 100km wegen. "Nee, ik zet hem op de cruise control, mij kunnen ze niks maken". Totdat hij een lang weekend naar Zeeland ging, waar bijna alle N-wegen 80km zijn. Lekker cruisen door Zeeland met een vaartje van 98km. Hij heeft toen zowat alle flitspalen in Zeeland in werking gezet. De ene boete na de andere (14 stuks à ƒ 195,-) kreeg hij in een week tijd voor zijn kiezen. Hij heeft de Officier van Justitie nog onderdanig een brief geschreven, maar dat mocht niet baten. Hij kreeg een brief terug waarin in netjes Nederlands stond van "dikke neus drie bier, betalen!!!". Heb hem aangeraden om het toch maar voor te laten komen en bij de rechter de problematiek voor te leggen. Hoefde uiteindelijk maar twee boete's te betalen. Toen mij vader zij dat door de uitspraak van de rechter zijn geloof in de rechtsstaat weer hersteld was., flipte ik

Ulle Ruttelflut | 31-10-08 | 14:27

"... computer bewaard alle beelden..." Spellen kunnen die flitsnichten ook al niet.

Brouhaha | 31-10-08 | 14:25

- edit: topic gesloten -

Marquis de Saab | 31-10-08 | 14:23

Conclusie: Fleischbaum heeft een boete gekregen omdat hij 240 reedt met de DB7. Niet afreageren op Ome Koos.

Maserati | 31-10-08 | 14:21

Waar weinig van is, wordt veel over gezeurd. Geld in deze. Fleischbaum en consorten zijn de grootste zeurders met een krappe beurs.

Blij dat zij het niet voor 't zeggen hebben en dat er regels zijn die hen een beetje in toom houden. Voor een kwartje zit je niet op de eerste rij. Leer die les en maak je niet zo druk. Nergens goed voor; niet eens vermakelijk meer...

Marquis de Saab | 31-10-08 | 14:15

Lekker dan, daarom heb ik dus een berg boetes thuis liggen van 20-30 euro met overtredingen van 4 tot 8 km/u. Dit gaat dus precies in tegen de uitspraken van Koos Spee in het AD dat je pas een boete zou krijgen als je het gehele stuk 90km/u rijdt.

Ik ga tegen elke boete bezwaar aantekenen aan de hand van de uitspraken van Koos Spee en deze praktijken dus. Nu ik weet dat het systeem zo werkt kan je er rekening mee houden, ik ging er vanuit dat als die schapen op de A10 70 rijden ik er wel met 90 langs mag om ze in te halen. Daar komt nog eens bij dat het volstrekt belachelijk is dat je zo'n boete pas na 3 tot 4 maanden binnen krijgt terwijl het een digitaal systeem is. Boetes van buiten de regio Amsterdam krijg je meestal met enkele weken thuis, maar in dit geval weet je achteraf pas dat je al maanden bijna dagelijks geregistreerd word.

Uruzgaan | 31-10-08 | 14:15

1: een computer bewaarT

2: Maximumsnelheid lijkt me een beetje achterhaald, waarom geen adviessnelheid? Vrijheid blijheid.

3: Niet zeiken over veiligheid, het is namelijk toch al verboden om onveilige situaties te creeren. 180 op een rustige snelweg in een 750 is niet onveilig, dus dom om te verbieden. 120 in een Justy is kamikaze, dus verboden.

4: Ik wens echt maar heel weinig mensen ziektes toe, maar Koos Spee...

TheFlix | 31-10-08 | 14:09

Nog een aardige: Bij Overschie, richting Den Haag, mag je 80. Iedereen weet waar de meetpunten staan (vlak voor de afslag naar Zestienhoven). Daarna is het nog wel even 80 voordat het overgaat in 100, maar iedereen gooit het gas er al op.

Alleen, nu staan ze redelijk vaak met een lasergun op het viaduct van de Doenkade, met twee motormuizen op de oprit (zie je dus pas als het ruim te laat is).

In bepaalde perioden staan ze daar meerdere keren per week. Dat je het even weet, zeg maar.

johan9991 | 31-10-08 | 14:02

Hoe bedoel je, houd je aan de maximum snelheid...!!
Bereken de gemiddelde snelheid op de A12 van denhaag naar Utrecht op een donderdag 17:00!! Dan ben je allang blij als je even dat gas op kan!!

krappaal | 31-10-08 | 13:57

Waarom zie ik toch steeds parallellen tussen het optreden van Spee en zijn gekostumeerde handlangers en het optreden van politie en landwacht in de periode 1940 - 1945!
Hoe kan het toch in onze Kromstaat, dat de mensen van het Gewelds Monopolie niet in staat zijn u en mij te Beschermen en te Dienen, maar wel tijd hebben miljoenen te verdienen voor de schatkist en dat in opdracht van een door zichzelf benoemde 'officier van verkeerszaken'. Gezien de huidige buitentemperatuur wordt nu niet alleen de burger genaaid. Ook het milieu wordt extra vervuild vanwege het met stationair draaiende motor warm houden van alle flitsautootjes. De Spee-ers mochten het eens koud krijgen!

supersniper | 31-10-08 | 13:57

Een dictatuur is het hier in Nederland. We worden door de media dom gehouden omdat de media ook van de linkse kerk is. En Koos............... Doe aub je best en maak een einde aan je cariere. Mocht je hulp nodig hebben kijken we even wat de overheid het minste geld kost om je te laten verdwijen van het toneel. Dat doen jullie immers ook met UFO spotters en mensen die het linkse verwerpen en voor het vrije woord zijn. Vooral zorgen dat we dom blijven... vooral zorgen dat niemand wijzer wordt, dat is de werkelijke agenda van onze on-democratische dictatuur.

towari | 31-10-08 | 13:52

-weggejorist-

jokololo | 31-10-08 | 13:42

Ik begrijp Fleischbaum...
De mensen die (bijna) nooit op de weg zitten, hebben vaak de grootste mond over het feit, dat je je aan de snelheid houden.
Het argument "veiligheid", is vaak complete onzin! (het helpt hooguit ook nog eens files in de hand)
Het is gewoon weer een vorm van graaien bij de mensen, die de werkelijke inkomsten voor het land moeten verdienen.

saintinel | 31-10-08 | 13:33

Een beetje een rare tendens van de gemiddelde reaguurder: mekkeren over hoe men erachter komt dat iemand de regels overtreedt. Man verkracht vrouw voor het oog van een bewakingscamera, en dan klagen dat je geen rood lampje hebt zien branden waardoor je kon opmerken dat-ie aanstond?

Neem je verlies, wie snel wil rijden moet hiervoor een prijs betalen. En wie gedwongen sex wil hebben, moet naar Utrecht of Alkmaar.

Marquis de Saab | 31-10-08 | 13:29

@ Avignon: welterusten...

Mr Dixit | 31-10-08 | 13:28

Sikkeneur | 31-10-08 | 11:33
Anderen moeten zich aan de regels moeten houden, maar diezelfde regels zijn ineens achterlijk als ze op de persoon zelf toegepast worden, dat is een beetje de mentaliteit...

Fimbulvetr | 31-10-08 | 13:26

1. Oud nieuws, kijk eens in je spiegel tijdens het rijden, en je ziet ze gewoon hangen die tussenstations. Lijkt me ook logisch, anders kan je gewoon met 150 door het begin crossen en dan een afslag nemen halverwege. Duh!
2. Je kan ook niet te hard rijden.

Studeerdert | 31-10-08 | 13:25

Voor ieder interview kleedt Spee zich apart om. Hij ziet er wel altijd kek uit, dat wel.

Jan Boule | 31-10-08 | 13:23

Het is het braafste jongetje van de klas die je bij de meester aangeeft voor spieken in je eigen belang. Kom op GS, maak m gek!!

PTX | 31-10-08 | 13:22

@ Maaier | 31-10-08 | 12:56
ah, u heeft een 'nuance-dag' vandaag ?

baba4oog | 31-10-08 | 13:10

koning pak aan schorriemorrie

MH026 | 31-10-08 | 13:06

mensen die te hard willen rijden zijn per definitie sneu.

Maaier | 31-10-08 | 12:56

Mr Dixit,

Je stuurt een linkje waarin wordt aangegeven waarom je niet te hard moet rijden. Hallo, ben je zelf wel wakker?

En los van de hoogte van de overtreding: je rijdt te hard. Daar krijg je een boete voor. Wees eens een kerel en accepteer dat.

Avignon | 31-10-08 | 12:53

-weggejorist-

WoutH | 31-10-08 | 12:49

Hij staat altijd te liegen in dat programma met die tuinkabouter, dat is altijd het moment dat ik denk: "Oh, ja dit kutprogramma was het" en switch naar een andere zender. Dat andere programma "Blik op de weg" is wel aardig, niet zo betweterig.

Wilde $peetje dat ook niet verbieden ?
En dan dat affiche dat door die $pee stiekum in een dossier geplaatst werd, opsluiten die [s]gast[/s] $truikrovert !

Cinq-Marquis | 31-10-08 | 12:47

Aanklagen en vermorzelen !

Suc6 !

ZooKeY | 31-10-08 | 12:44

Nu ik begrijp. Heb net een bekeuring ontvangen van, let wel!!!, 16 euri voor, let wel, 4 KM!! te hard op A10 Amsterdam West met traject controle. Ik vermoedde al dat dit kwam door een noodgedwongen inhaalmaneuvre maar kon dat eigenlijk niet geloven omdat er toch TRAJECT controle is daar? Bewijs dus geleverd, wij worden ook hiermee genaaid.

HeerBommel | 31-10-08 | 12:41

Geen nieuws, ik wist dit al jaren. Iedereen die zich ooit een beetje verdiept heeft in hoe het werkt is hiervan al tijden op de hoogte!

wigoo | 31-10-08 | 12:41

Mr Dixit | 31-10-08 | 12:15

Het draait om het woordje 'relatief'.
In het bijna uitgestorven Noorden is de (relatieve) kans dat je gepakt wordt idd hoger als je te hard rijdt en dat wordt daar eerder en makkelijker gedaan vanuit de gedachte dat er toch maar weinig verkeer is op de weg.

Sikkeneur | 31-10-08 | 12:41

Nou op de A13 een keer maar ff op de vluchtstrook gaan staan bij het einde omdat ik het was vergeten... geen bekeuring gezien.
Van de week op de a10 ook ff niet opgelet de helft vanhet traject 120 gereden.
Ben benieuwd of ik er daar dan 1 van krijg

Kees Kogel | 31-10-08 | 12:40

@ @ Avignon | 31-10-08 | 12:09
Je wil nog meer wetenschappelijk? Je krijgt nog meer wetenschappelijk. Recentelijk ontving ik nog een bekeuring voor 3 kilometer te hard. 83, waar je 80 mag. Wat zeggen de regiopolitiekorpsen? Dat kan helemaal niet! Wij flitsen pas vanaf 8 kilometer boven de maximumsnelheid, vanwege eventuele afwijking in de kilometerteller van de auto. En als bonus trekken we er dan alvast 3 kilometer van af, want dat moet van de rechter, dus je ontvangt pas een boete vanaf 85 km/uur. Een simpel briefje aan het CJIB met een verwijzing resulteerde in vernietiging van de bekeuring. Kijk bijvoorbeeld eens op www.politie.nl/Limburg-Noord/projecten.... Hallo, zijn we wakker?!

Mr Dixit | 31-10-08 | 12:31

@ Sikkeneur | 31-10-08 | 11:33
was u in het pittoreske 010 ? daar moet idd met de chip betaald worden. eventueel kan betaling per mobiel ook, al heb ik geen idee of/hoe omslachtig dat werkt. en anders is er de parkeergarage waar cash afgerekend kan worden.
overigens qua 'Vergeet niet dat het ook de burger is geweest die (ooit) deze regels heeft gewild' : dat is in meer dan een aantal gevallen de vraag, zeker in onderhavige. spee schermt er ook graag mee, dat 'we dit met z'n allen in het land hebben afgesproken', maar daar is het nodige op af te dingen. een dergelijk statement lijkt verdacht veel op ouders, die tegen hun lastige kinderen zeggen 'dat dat niet zo afgesproken was'. is meestal niet 'afgesproken' maar een handig verpakt (dat dan weer wel) eenzijdig dictaat van de machthebber.

baba4oog | 31-10-08 | 12:30

Goed dat art. 147 op Godslastering gaat vervallen dan, dan kun je die lul met een godcomplex dan zeggen hoe je over hem denkt.

DickieDick | 31-10-08 | 12:28

Hier geen enkel probleem met het NAAIEN VAN HARDRIJDENDE BURGERS. Ik lees op geen stijl dat iedereen zich aan regeltjes moet houden, duzz.
En daarbij: als wij nu allemaal netjes niet meer te hard rijden, hoeft de politie niet meer achter de hardrij-boefjes an, en kan ze echte boeven gaan vangen.

Bert op Safarie | 31-10-08 | 12:27

Ik ben het helemaal eens met Koos Spee. Paar weken terug getuige geweest van een dodelijk ongeval..... vader van drie kinderen!!! Waarom?? Een of andere mongool moest zo nodig te hard rijden, roekeloos gedrag vertonen om vervolgens een onschuldige 40er dood te rijden. Dingen zijn heel simpel; houd je aan de verkeersregels en je hebt geen last van Koos Spee of welke politieagent dan ook, geen trajectcontrole of flitspaal zal je hoe dan ook naaien. We leven hier in een dichtbevolkt landje.... en dan zijn nu eenmaal zulke regels nodig. Doe normaal, gedraag je in het verkeer en je hebt geen CENTJE last!!! Oh ja, mocht je toch als een mongool willen rijden.... jank dan niet om die boete of het innemen van je rijbewijs...... kijk voor de aardigheid eens op www.deverstomdeschreeuw.nl ......

W@tikzeggunwil=diDt | 31-10-08 | 12:24

PS Die zogenaamd aangehaalde tekst over de uitleg van de trajectcontrole is nergens bij RWS of het OM te vinden...

Tele Romeo | 31-10-08 | 12:21

Geenstijl wordt ook wakker?
Niemand ooit die paarse lichtjes gezien achter elk matrixbord? Maar het is een hel, trajectcontrole staat gelijk aan file en ik woon vlakbij zo'n snelweg, ik merk nou niet dat de lucht er beter op wordt of het geluid stiller wordt, ik heb meer last van mijn overbuurman met zijn zwartspuwende sierra en het geluid van de tram die het nodig vind om snachts ook aan zijn bellen te trekken.

poepkop | 31-10-08 | 12:19

Sjonge, hoe dom ben je als automobilist als je niet doorhebt dat er over zo'n traject meerdere keren gemeten wordt? Wie oplet, zie de extra detectielussen in het wegdek, wie weleens in de spiegel kijkt ziet die cameraatjes ook op punten binnen het traject (waar? bij diezelfde detectielussen, duh).
Ik snap sowieso de hele berichtgeving en stemmingmakerij niet.

Tele Romeo | 31-10-08 | 12:17

@ Avignon | 31-10-08 | 12:09 zie mijn post @ 11:48

Mr Dixit | 31-10-08 | 12:16

@ Sikkeneur | 31-10-08 | 12:03
Opmerkelijk genoeg is de relatieve bekeuringsfrequentie in het Noorden en Oosten van het land hoger dan in de Randstad. Dankzij het fileprobleem is het eigenlijk al een godswonder als je in de Randstad überhaupt bekeurd wordt, dus de wens om op de A4, A12 of A10 de snelheid te verhogen is veel minder relevant.

Mr Dixit | 31-10-08 | 12:15

Verdomme ! zie je wel .

een paar jaar geleden rij ik bij Overschie de trajectcontrole in met een snelheid van net over de 90.. ik denk.. ah ja gemiddelde !.. ik rem af en laat me terugzakken naar 70.. ik denk da's mooi opgelost , prima systeem , niet een moment en hup betalen maar gewoon een langere tijd die 80 gemiddeld aanhouden... en ik weet zeker dat het gemiddelde ver onder de 80 zou komen op die manier.
Wat kreeg ik binnen ... bekeuring van 93 KM .. dus 13 te hard bruto.
Nu weet ik waarom !! en ik maar denken .. geen een officier die ik kan overtuigen want die grijpt gewoon terug naar dat verhaal van gemiddelde en ijkrapporten e.d.
KOOS SPEE , je bent een LEUGENAAR , een JOKKEBROK , ik ben echt heel erg boos op je.
ik stap zo in de auto en ga dat kunstje nog een keer doen maar dan bewust !!.
Zie je in de rechtbank.

Baron de laclou | 31-10-08 | 12:13

lol @Mr Dixit 12:01

Verzoek om wetenschappelijke onderbouwing als je zelf met borrelpraatjes aan komt zetten?

Avignon | 31-10-08 | 12:09

Omver met die hele gore kutbende! Slopen die handel en de fik erin.... Ow, En mijn geld terug.

Merk | 31-10-08 | 12:08

it's science stupid!

Grisha Eisenov | 31-10-08 | 12:06

Struikrover met Narcistische persoonlijkheidsstoornis

1.De persoon heeft gevoelens van grootsheid en eigen belangrijkheid (hij overdrijft bijvoorbeeld zijn prestaties, talent, kennis, contacten en persoonlijke eigenschappen en eist als superieur beschouwd te worden, ook als zijn prestaties hiertoe geen aanleiding geven
2.De persoon is geobsedeerd met fantasieën over succes, roem, (al)macht, genialiteit (de cerebrale narcist), schoonheid of seksuele prestaties (de somatische narcist) of een ideale, blijvende liefde.
3.De persoon ziet zichzelf als uniek en meent dat hij alleen begrepen kan worden door even unieke of speciale mensen (of instellingen).
De persoon heeft enorme behoefte aan bewondering, aandacht en bevestiging of wil gevreesd en berucht zijn.
4.De persoon gelooft dat hij meer rechten heeft dan anderen. Hij wil dat anderen zich aanpassen aan zijn onredelijke verwachting van een voorkeursbehandeling.
5.De persoon gedraagt zich arrogant. Hij voelt zich superieur, boven de wet verheven en alom aanwezig (magisch denken). Hij wordt kwaad als hij wordt tegengesproken door mensen die hij als minderwaardig beschouwt.

Als er een rechtzaak komt stort ik mee in het budget......... go GS go GS.

wtc | 31-10-08 | 12:06

Mr Dixit | 31-10-08 | 11:48

Aan een steekproefstudie in Friesland hecht ik minder waarde dan eentje gedaan in het randstedelijk gebied.

Sikkeneur | 31-10-08 | 12:03

@ Avignon | 31-10-08 | 11:54
Lees mijn comment nog maar een keer goed, maar als je je dan toch in de discussie mengt, leg dan eens uit waar de maximumsnelheden toe dienen. En graag wetenschappelijk onderbouwd.

Mr Dixit | 31-10-08 | 12:01

Zucht. Mr Dixit legt het nog één keer uit om 11:33

- Hardrijders krijgen megaboetes voor kabouter-kleine overtredinkjes
- En wie zich aan de snelheid houdt is een moraalridder/wijf/mietje die vééééél te langzaam rijdt.

Gast, je rijdt te hard en daar wordt je voor beboet. Take it like a man.

Avignon | 31-10-08 | 11:54

Op de site van OM staat "bewaard" toch echt geschreven met een t...
leer eens kopiëren... lutsers...

eeneind | 31-10-08 | 11:52

Overigens zijn reaguurders met de inhoud "of je houdt je aan de snelheid" en "het komt de verkeersveiligheid ten goede" off topic, want da's een andere discussie. De maximum snelheid wordt door de overheid bewust laaggehouden, vanuit inmomstenoverweging. Een lagere maximumsnelheid geeft nu eenmaal een grotere kans op overtreding. Dit causaal verband is niet uit de lucht gegerepen, maar wordt onder andere aangetoond met het relatief hoge aantal overtredingen op 80 kilometer zones. Er zijn de afgelopen decennia meerdere onderzoeken geweest die aantonen dat er geen correlatie is tussen rijsnelheid en het aantal ongelukken dat op een wegdeel plaatsvindt. Sterker nog, een onderzoek van het SWOV toont aan dat op wegen waar een hogere gemiddelde snelheid is de ongevalfrequentie juist LAGER is. Voor de niet-gelovers: www.swov.nl/rapport/R-2006-11.pdf en leest u vooral 4.1.1

Mr Dixit | 31-10-08 | 11:48

Wat zeurt iedereen toch, is toch niks mis mee denk ik zo. ik vind het zowieso al raar dat ze aangeven waar ze controleren, zo van; hier kun je ff rustig aan doen en daarna weer gas op de plank. als je je gewoon aan de snelheid houdt is er niks aan de hand.

btw. rij zelf ook meestal iets te hard, maar ben er (gelukkig) nog nooit op gepakt. maar zou er iig niet over lopen te zeuren

Gurb | 31-10-08 | 11:48

houd je gewoon aan de regels dan heb je ook geen gezeik

pietjePuke | 31-10-08 | 11:46

@fappefras | 31-10-08 | 11:42
Eensch. De GPS snelheid en de tellersnelheid verschilt per auto. Soms is t zelfs een klein beetje omgekeerd heb ik gehoord.

Kale Karel | 31-10-08 | 11:45

@Brimstich | 31-10-08 | 10:03

Nog zo een sprookje dat Koos S. de bevolking probeert wijs te maken, snelheid veroorzaakt niet meer ongevallen maar het maakt een ongeval erger. De hoofdreden voor ongevallen is het niet geconcentreerd rijden, afstand bewaren en alcohol.

De reden dat er eenzijdig naar snelheid wordt gekeken is een puur financiële de overheid zou niet graag de boetemelkkoe kwijtraken.

TheStef | 31-10-08 | 11:43

Als het "minitrajecten" zijn, dan zijn het toch nog steeds gewoon aansluitende TRAJECTcontroles niet 4 flitspalen? Ik snap het probleem niet zo.

Wat inderdaad wel heel irritant is, is dat die mongolen allemaal zo langzaam gaan rijden binnen een traject controle. Over de A4 kan ik met 133 op de teller rijden en dan is mijn gemiddelde snelheid volgens de GPS 126km/h. Ik zet hem aan het begin op de cruise control op 133 en rijd het hele stuk zo door (als het rustig is). Nooit een bekeuring mee gehad.

Alleen rijden al die dwazen met 119 op de teller en dat is in echte kilometers dan iets van 110 ofzo. Blijven ze natuurlijk ook nog links hangen om die mede debiel die net 118 rijd met 1 km/h verschil in te gaan halen.

fappefras | 31-10-08 | 11:42

Ik kreeg vorig jaar een boete bij Arnhem (Trajectcontrole) omdat ik 90 reed inplaats van 80. Ik had namelijk een aanhangwagen. Blijkbaar kan die apparatuur dat ook onderscheiden. Echter stond er niets over de aanhangwagen op het procesverbaal.
Heb dat altijd vreemd gevonden. Hen wel nog een bezwaar ingediend maar trok natuurlijk aan het korste eind.

Artwido | 31-10-08 | 11:41

Boutkaboster | 31-10-08 | 10:29
Ga het propedeusevak inleiding strafrecht nog maar eens (over)doen. Ne bis in idem ziet op dezelfde overtreding/misdrijf, niet op een voortgezette overtreding/misdrijf.
.
ReaguurDit! | 31-10-08 | 10:35
Ga jij het VO nog maar eens overdoen. Auto's kunnen harder rijden, kunnen wellicht iets sneller remmen en hebben een betere veiligheidskooi, maar natuurkundige wetten zijn niet veranderd. Bij 180/u rijdt je in de reactietijd al zo'n 40 meter en de kinetische energie is bij die snelheid meer dan jij en de auto aankunnen.

Inert | 31-10-08 | 11:40

Waar kan ik financieel bijdragen aan die rechtszaak tegen dit soort ongein???

Truttebol | 31-10-08 | 11:38

Tja, dit was al algemeen bekend toen de cameras aan het ophangen waren.
Snelle jongens bij GeenStijl. Ze hebben het na een paar jaar al door.

Jettor | 31-10-08 | 11:36

Weet iemand waar de draaibare kentekenplaten verkrijgbaar zijn?

BarneyBoner | 31-10-08 | 11:33

Voor de moraalriddertjes onder de reaguurders: als het ècht een enorm issue zou zijn als je een beetje te hard rijdt, zou de boete bij een kleine overtreding wel hoger zijn. Maar 16 euro omdat je 3 hele kilometers te hard hebt gereden, come on! Da's gewoon verkapte belasting. En bovendien zijn die 80 kilometer zones en anale snelheidscontroles de ware veroorzakers van de steeds langer wordende files. Jan modaal durft niet te hard te rijden, ook niet een klein beetje, dus doet voor de zekerheid nog even 10 km/uur onder de toegestane snelheid. Zet daar 100.000 van op de weg elke ochtend et voilà. Volgens mij is er een eenvoudig principe: sneller van A naar B rijden = korter op de weg = minder files.

Mr Dixit | 31-10-08 | 11:33

Fimbulvetr | 31-10-08 | 11:11

Het is een en/en verhaal.
Zeker spekt het boetebeleid de staatskas, net zoals bijv. A'dam 40 miljoen aan parkeerboetes op de Gemeentebegroting incalculeert. Kijk gewoon eens op evenementendagen hoeveel parkeerhandhavers er ineens opduiken.
Aan de andere kant hebben heel veel mensen maling aan snelheids- en parkeerregels en daar treedt de Overheid tegen op. Vergeet niet dat het ook de burger is geweest die (ooit) deze regels heeft gewild.
Als voorbeeld: de invoering van betaald parkeren, het gevolg van geklaag van bewoners die hun auto niet meer voor de deur kwijt konden, 50 meter lopen als een ramp beschouwen en hun 'heilige koe' niet meer in de gaten konden houden.
Laatst nog in een van Godvergeten plaats geweest, waar ze parkeerautomaten hadden die enkel werken op een chipkaart. Ik gebruik geen chipkaart en kon gelukkig een deal sluiten met een voorbijganger. De parkeerautomaat tikte echter minimaal 50 cent per zoveel minuten af van de chipknip en dus kassa voor de Gemeente, want zelden blijft iemand de volle tijd geparkeerd staan of te lang en dan heb je een boete.

Sikkeneur | 31-10-08 | 11:33

Naaien van hardwerkende burgers?
Je rijdt zelf toch te hard? Zwak stukje...

Koops | 31-10-08 | 11:33

Kan wel zien dat het tegen de Sinterklaas loopt. Al die bange braverikken hier die gedwee knikken dat je je aan de snelheid hoort te houden.
Zwarte Piet, doe er wat aan!
Dat gezeik... u rijdt ietsie te hard. Ga lekker langzaam dood dan!

robterdam | 31-10-08 | 11:33

God,wat een nieuws weer.
Misschien dat de gemiddelde Telegraaf lezer dit nog niet wist,maar de messte mensen die ik spreek zijn juist erg blij hiermee,aangezien je maar 1x de posities van de meetpunten hoeft op te slaan,en daarna op veel trajecten straffeloos 140 kan knallen,mits je maar weer op tijd eraf bent.
Fijn dat dat nu misschien verziekt wordt.

captainobvious | 31-10-08 | 11:32

Ik eis al mijn betaalde bekeuringen terug

Marat | 31-10-08 | 11:29

Te hard rijden mag gewoon niet. Maar als men kijkt hoeveel moeite justitie doet om het hardrijden "aan te pakken" met allerlei dure technieken en dat vergelijkt met wat de burger qua actie kan verwachten als zijn huis leeggeroofd is of hij tegen de straat getimmerd wordt door een club finnen, is dat inderdaad een beetje zuur.

Hertogin v. Pauperen | 31-10-08 | 11:26

"Ons" NSB kopstuk vind echter waarschijnlijk dat er te weinig binnen komt en besluit om de weggebruiker aan te moedigen "iets" harder te rijden.
www.ad.nl/binnenland/article678558.ece...

das boot | 31-10-08 | 11:25

Hardwerkende burgers?
Hardrijdende burgers zul je bedoelen.

Dr. Mabuse | 31-10-08 | 11:23

Fimbulvetr | 31-10-08 | 11:21
escort, zucht....

Fimbulvetr | 31-10-08 | 11:22

der Mann | 31-10-08 | 11:20
LOL @ excort.....

Fimbulvetr | 31-10-08 | 11:21

@Fimbulvetr | 31-10-08 | 11:11
'klanten per taxi bezoek'? Wat doe jij eigenlijk qua job, iets in de escort service? Of laat ik het anders vragen: wat doe ik loser verkeerd?

der Mann | 31-10-08 | 11:20

Godgloeiende gdvrrrrrrrrr, vandaar die kleine K boetes bij 020.......

zoonvanrita | 31-10-08 | 11:19

Uhh. ben ik de enige die het snapt?
Na elke oprit / afrit op de A10 begint het opnieuw.
Als je bij de coentunnel erop komt en je gaat er bij de baarsjes af, dan is het toch logisch dat je voor de afrit van de baarsjes nog een keer gecheckt wordt? als je dus doorrijd naar zuid vanaf de coentunnel wordt je dus meerdere keren gecheckt, bij elke afrit. Als dat niet zo is en ze zetten vanaf de coentunnel tot zuid 2 stellages dan ontloopt iedereen die er tussentijds vanaf gaat toch die controle?
Zijn jullie nou zo dom dat jullie dat niet snappen?
Dat het evengoed een grote gore naai-traject is, dat ben ik met iedereen eens, maar de rede waarom er meerdere controles staan op een traject lijkt me nogal logisch.
Dus ik zeg: topic is nutteloos.

----TWISTED---- | 31-10-08 | 11:19

Kom op jongens, dit is al ZOOOO LANG bekend! Oud nieuws! En volledig terecht ook, een snelheidsovertreding wordt niet minder erg als je dat verderop compenseert.

bordewolf | 31-10-08 | 11:18

Wat kan iemand toch snel veranderen in zijn gezicht he.

wiers | 31-10-08 | 11:16

Waarom is de Nederlands Overheid weer zo goed met het zagen aan de eigen stoelpoten? Dat is echt een aangeboren talent. Ik vind het crimineel (en niet een valse voorstelling van zaken o.i.d.) dat de (zelfbetaalde) informatie die aan de hardwerkende burger word verschaft zo sterk afwijkt van de werkelijkheid. Deze uitvoering van de trajectcontrole is een ordinaire belastingaanvulling voor MinvanFin en geen verkeerveiligheid verhogende maatregel. Het blijkt dat je de overheid moet wantrouwen, net zoals het zijn eigen burgers wantrouwt. Het staat bij deze genoteerd.

web_krijter | 31-10-08 | 11:15

Gogh.

wiers | 31-10-08 | 11:14

Klopt wel hoor, zijn gewoon meerdere losse trajectcontrolles achter elkaar.

Kees Kernraket | 31-10-08 | 11:13

Kansleaus stuk, jongens, dat weet toch iedereen? Als je zo'n klein stukje binnen de TC ook nog te hard rijdt ben je een lutsert en verdien je een prent.

Kale Karel | 31-10-08 | 11:13

baba4oog | 31-10-08 | 11:05

Ik gaf je een inhoudelijke reactie, maar goed, idd autootjes slaan geen buschauffeurs. Heb je helemaal gelijk in.

Sikkeneur | 31-10-08 | 11:13

Ik betaal al genoeg belasting. Dus bij de trajectcontrole zet ik de cruise control op 80/100/120. Doe ik al jaar en dag. Aan mij verdienen ze niets.

Maar de zogenoemde rechte (rechtgeaarde) burger wil wel harder rijden zonder te betalen en denkt dat oerconservatieve gasten zoals Koos Spee een linke zakkenvuller is.

Weer een voorbeeld dat rechts niet automatisch slim betekend.

Als je slim bent zorg je ervoor dat je niet te hard rijd, dan blijf je ook eigenaar van je geld.

acac | 31-10-08 | 11:13

Vuile tyfus hond!

wout3r | 31-10-08 | 11:12

LOL@de gele acceptgiro die waarschijnlijk vanochtend op Fleischbaum's deurmat lag.

sjaakdeslinksesul | 31-10-08 | 11:11

Sikkeneur | 31-10-08 | 10:59
Ik kan mij de onvrede voorstellen, pliese en justitie hebben targets om boetes te scoren en canvassen daarom plekken waar de pakkans groot is en daarmee geeft het een beetje hetzelfde gevoel aan automobilisten als verblijfsvergunningen controleren bij een demonstratie voor asielzoekenden, iets NSB-erig, het draait om de extra inkomsten voor het rijk en niet noodzakelijkerwijs om de verkeersveiligheid te verhogen.
Persoonlijk vind ik het gelul, als je een boete krijgt, heb je een overtreding begaan en als je gepakt ben je dus of fout. Als het financieel pijn doet, dan ben je in mijn ogen dom, zelf nam ik een gecalculeerd risico en accepteert de financiele toeslag die ik moet betalen. Soms vond ik dat idd zonde geld, als ik met 5km te hard geflitst word, maar goed, ik reed 60k km per jaar, zo tussen de 80 - 120 Euros per maand aan boetes en de tijd winst die mij dat opleverde vond ik een redelijke afweging.
Ik ben blij dat ik tegenwoordig mijn klanten via taxi, vliegtuig of internationale trein bezoek, hoop minder gezeik en het is te declareren....

Fimbulvetr | 31-10-08 | 11:11

Doe als ik: pak de fiets!

Doe-eens-rustig | 31-10-08 | 11:05

@ Sikkeneur | 31-10-08 | 10:59
die autootjes schijnen geen buschauffeurs te slaan.

baba4oog | 31-10-08 | 11:05

meeste flitskastjes staan op plaatsten waar het de verkeersveiligheid gewoon helemaal niet ten goede komt(lange rechte stukken zonder fietsers/voetgangers). Maargoed in nederland mag je toch al helemaal niet leven onder het mom van milieu en veiligheid.

maarja daar raak je aan gewend! bij mijn motor gooi ik er binnekort gewoon een ander kenteken op!

Pool | 31-10-08 | 11:04

Geachte Fleischbaum,
Leuk hoor dat gekots op Spee, maar wat winnen de mensen met een zware rechter voet er mee?
Kom nou eens met een slim plan om mensen met deze voet ziekte een beetje genoegdoening te verschaffen.
Allemaal foto opvragen, en dat zijn er met trajectcontrole dus 4 (natuurlijk eerst de boete betalen), gewoon omdat je daar recht op hebt.
Laat die Geen Stijl jurist zijn geld eens opbrengen, en kom met acties waardoor het hele boete systeem uit de zijn voegen barst!

Mr.Ruthless | 31-10-08 | 11:04

Ik had het niet beter kunnen zeggen. Hoe kan het dat er mensen zijn die het met $pee eens zijn??!

Axela | 31-10-08 | 11:03

Rik me Leet | 31-10-08 | 10:35
Zie Sgt. SuperJost | 31-10-08 | 10:56

Sgt. SuperJost | 31-10-08 | 11:02

@60cx. Ben het wel met u eens. Ik wil hier, indien u belieft, aan toevoegen dat het 0031 wegennet in de spitsuren (heden ten dage 24/7) simpelweg maximum snelheden nodig heeft. Ook ik baal daar op gezette tijden van, met name om 02.15 op een lege A15, maar what the fuck maakt het uit of je om 02.36 thuis komt of om 02.43.

de directeur | 31-10-08 | 11:01

@His Goofness | 31-10-08 | 10:46: Bedankt, ik zat me al helemaal af te vragen waar ik dit pas op tv had gezien.

T'o Malaak | 31-10-08 | 11:01

Fleischbaum

Hoe dom ben je als je niet eens weet hoe een trajectcontrole werkt, blijf jij maar op die tractor rijden waarmee ze je uit de klei hebben getrokken.

oudezeur | 31-10-08 | 11:01

dit riekt naar incestueus cross-media populisme...
optreden als coalitie-partner van de Teleaag in het aanwakkeren van volks onbehagen, met een door zero gesponsorde diebieseven Spee uit z'n Haagse holletje trekken, links en rechts een rookbommetje en een publicitair relletje is geboren
morgen het vervolg in de Televaag?

Grisha Eisenov | 31-10-08 | 11:01

@ Jaap de Paap | 31-10-08 | 10:53
Heerlijk, doet het altijd goed.

Bier-Sexueel | 31-10-08 | 11:01

Gewoon binnendoor rijden!

Btw: waar woont die Koos $p$$ eigenlijk?

Boris Poepnagel | 31-10-08 | 11:00

baba4oog | 31-10-08 | 10:54

Wat je voorstelt is het 'oprekken' van wettelijke regels en daar zal een ieder weer een ander gedachte bij hebben. Jij 15 km als boeteloze marge, een ander vindt 25 km een redelijke marge.

Ik blijf het een vreemd fenomeen vinden op GS, law & order als het gaat allochtoontjes en andersoortig mensen, maar kom niet aan het autootje.

Sikkeneur | 31-10-08 | 10:59

kanswaardig | 31-10-08 | 10:58 ja.. en dus?

van dal | 31-10-08 | 10:59
-weggejorist-
kanswaardig | 31-10-08 | 10:58

Subtiel... en duidelijk... Afknallen dus, of een flitspaal in zijn rectum. :)

Biels | 31-10-08 | 10:56

Hopelijk doet GS het nog ook.

Schreeuwbuis | 31-10-08 | 10:56

kanswaardig | 31-10-08 | 10:48 buitenlands kenteken... en dan meteen je boete's af mogen rekenen.. of bij gebruik als nederlands ingezetene nog even de bvb bijbetalen... slecht (want duur) plan.

van dal | 31-10-08 | 10:56

MrFancyPants | 31-10-08 | 10:28
Haha, ik lach je bij deze hard in je gezicht uit. Ooit wel eens aan begrijpend lezen gedaan?

Sgt. SuperJost | 31-10-08 | 10:56

van dal | 31-10-08 | 10:47
Precies! Als je een snelheidsbekeuring krijgt moet je niet janken, de maximale snelheid is duidelijk aangegeven, maar als de overheid zijn spullenboel niet ijkt, dan kunnen ze dat niet meten, dus dan moet de overheid niet janken.
Ik beschouw een bon niet als boete, maar als een doorrijtoeslag, die EUR 90,- per maand extra betekend dat ik per rit een al gauw een kwartiertje bespaar en dat loopt aan het eind van de maand op tot een uurtje of 15. Die is 6 Euro per uur is minder dan ik mijn poets betaal om de remsporen uit de pot te poetsen en de keuken vetvrij te houden, ik vind dat een acceptable prijs.

Fimbulvetr | 31-10-08 | 10:55

a gussie Fleischboom, moest je je boete van je lease opel van de telegraafdirectie zelf betalen? ik vind het zielig hoor, schrijf het maar lekker van je af ...

rog | 31-10-08 | 10:55

Ja, wel het wegennet waterdicht tegen ahrdrijders beveiligen maar neit kunnen voorkomen dat je eigen agenten worden mishandeld en onder schot gehouden. Het is duidelijk waar het geld aan wordt uitgegeven.... Lang leve de marktwerking...

Sparky79 | 31-10-08 | 10:54

Snelheidsbelasting is de enige belasting waarvan je zelf de hoogte kan bepalen. Heerlijk toch?! Je kan er lang en kort over praten maar de enige manier om die gasten in Leeuwarden (en daarmee de MvF) eens goed te pakken is door allemaal een jaartje geen overtredingen te begaan.

witwas | 31-10-08 | 10:54

@ Sikkeneur | 31-10-08 | 10:44
correcte observatie. de onderliggende vraag is en blijft overigens of het - anders dan het spekken van de staatskas - nut heeft om voor (laten we zeggen) 8 echte kilometers 'te hard' te bekeuren. ik vind van niet. lijkt me beter om - bij een max van 120 km/u - een boeteloze marge van 15 km/u 'te hard' aan te houden. en degenen, die dáár nog bovenuitgaan te beboeten. voor elke kilometer overschrijding boven die 120 km/u, wel te verstaan.

baba4oog | 31-10-08 | 10:54

Niet voor Jan | 31-10-08 | 10:53 psst.. drugsrunners...

van dal | 31-10-08 | 10:54

Gompie-65 | 31-10-08 | 10:22
.
Ik dacht dat de Grote Geert Wilderts zelf gezegd had dat de allochtonen de schuld van alle files waren ? Maar als die allochtonen niet voor hun werk in spits in de file staan, waarom dan ?!

Niet voor Jan | 31-10-08 | 10:53

Sikkeneur | 31-10-08 | 10:51 burberry-petjesgroep..

van dal | 31-10-08 | 10:53

Bier-Sexueel | 31-10-08 | 10:51
Heee! Zijn we dan toch met z'n tweeën? LOL
Jahaa, Zuurkool... tijdloos toch.

Jaap de Paap | 31-10-08 | 10:53

man on the edge | 31-10-08 | 10:51 van 23.00 tot 05.00 uur die dingen uitzetten.. mad-maxperiode...

van dal | 31-10-08 | 10:52

Het wordt tijd dat de automobilisten zich gaan verenigen ala milieu clubjes. Dat er permanent een stel juristen procedures tegen deze staatsterreur voeren, uiteraard betaald uit dikke subsidies van diezelfde staat. Deze automobilisten club mag dan ook dingen vernielen en bezetten, en krijgt mensen op een paar sleutelposities bij de ministeries want er mag natuurlijk niet gediscrimineerd worden tussen de diverse idieele organisaties.

WaarDeWindWaait | 31-10-08 | 10:52

van dal | 31-10-08 | 10:46

Is dan ook een specifieke groep, die sowieso al maling hebben aan (snelheids)regels, dus mij niet vaak genoeg geflitst mogen worden.

Sikkeneur | 31-10-08 | 10:51

@ Jaap de Paap | 31-10-08 | 10:47
U bent die andere persoon die Plat kent?

Bier-Sexueel | 31-10-08 | 10:51

@ 60CX | 31-10-08 | 10:47

Bijdehandje. Gaat nou niet over de discussie wel - niet te hard rijden. Is gewoon een feit dat bewust verkeerd uitleg wordt gegeven over trajectcontroles. Gebeurt dat per ongeluk denk je? Nee tuurlijk niet, tis een sneaky manier om geld binnen te tikken.

Tik tik | 31-10-08 | 10:51

widtvoet ® | 31-10-08 | 10:49 op basis van camera detectie een stroboscoopje naast je nummerbordje.. terugflitsen, dan krijgen ze een witte vlek op de foto waar ze je kentekenplaat verwachtten.

van dal | 31-10-08 | 10:51

Hardrijden heeft niets te maken met verkeersveiligheid.
In Duitsland, op de stukken waar geen snelheidslimiet geldt, is het aantal ongevallen niet hoger. Het is dus gewoon geldklopperij.
Dat aso rijgedrg hard aangepak wordt vind ik prima maar niet iemand die om 23:00 uur na een werkdag van 16 uur met 140km/h naar huis rijdt.

man on the edge | 31-10-08 | 10:51

Wat een ophef over verkeersboetes.
Dat gaat allemaal naar de staatskas en daardoor heeft Nederland in de wereld het beste onderwijs, de beste zorg, de veiligste wijken en de minste files.
Wees blij!

bidlip | 31-10-08 | 10:51

Wat hebben een hoop nederlanders toch een kut-mentaliteit.

Als je je aan de snelheid houdt, dan ben je een bejaarde of een wijf.
Rij je stevig door en wordt je gepakt, dan is het dikke boehoe en "iedereen is tegen mij. "

Hou je aan de snelheid of neem je verlies als een echte man, sneue gasten.

Avignon | 31-10-08 | 10:51

van dal
Dat hele Grun. is trouwens kudt.

dickel | 31-10-08 | 10:49

Plijt voor een 3 baans tolring Amsterdam - Utrecht - Rotterdam - Den Haag - Amsterdam, 5 euro per traject, ongelimiteerde snelheid, parallel, boven of onder de A4, A13, A20, A2....

Fimbulvetr | 31-10-08 | 10:49

60CX | 31-10-08 | 10:47 .... werken lul, een beetje om 10.47 zitten te reaguren hé? ambtenaar!

van dal | 31-10-08 | 10:49

Onzin betoog. Raakt kant noch wal.

antizanic | 31-10-08 | 10:49

Het is niet de snelheid opzich die gevaarlijk is maar het VERSCHIL in snelheid (denkt aan Volvo 340 met twee bejaarden met Alpenhoedje op hoedenplank in een 120 km zone).
Overigens voor de verstokte hardrijders: er bestaat een speciale hoes die je over je kentekenplaat kan schuiven, als je er niet rechtvoor staat dan zie alleen een witte vlek.
NB: die hoezen zijn ook verboden!

necrosis | 31-10-08 | 10:49

@van dal 10:21

Toch zou eea. best eens waar kunnen zijn hoor. Heb een medewerker van de flitsmafia eauk ooit eens deze "truuk" horen opboeren na een paar borreltjes. Hij had er trouwens nog meer: je radio loeihard zetten en je sigarettenaansteker ingedrukt houden of gewoon het hele trajekt in z'n acheruit afleggen.

widtvoet ® | 31-10-08 | 10:49
-weggejorist-
kanswaardig | 31-10-08 | 10:48

Wat een drukte voor niks, reed voorheen de Coentunnelweg dagelijks, en regelmatig A2 naar Den Bosch, ik houd me idd aan de voorschreven snelheid, nog nooit een bon gehad, dus wat is het probleem nou eigenlijk? Zie het helemaal niet voor die oelewappers die hier allemaal reaguren, die hebben sowieso geen werk waar ze naar toe moeten...

60CX | 31-10-08 | 10:47

fuckje | 31-10-08 | 10:09
Bov'm de twaihonderd, din bist doe veuls te snel (mooi nummer van Plat)...

Jaap de Paap | 31-10-08 | 10:47

Fimbulvetr | 31-10-08 | 10:45 je moet dan ook meteen de ijkgegevens opvragen.. vinden ze niet leuk.. en meestal is de ijk-periode verlopen.. weg bonnetje.

van dal | 31-10-08 | 10:47

Je IQ = toegestane maximumsnelheid. Zaak opgelost.

FustViking | 31-10-08 | 10:47

Fimbulvetr | 31-10-08 | 10:45
Als je met 120km/u op een 80km/u traject geflitst wordt.....

Fimbulvetr | 31-10-08 | 10:46

Sikkeneur | 31-10-08 | 10:44
hangt van je wielen af.. heb je van die lekkere blitse 19 inchers eronder dan wijkt je teller de andere kant op af. dus geeft ie dan te weinig aan.

van dal | 31-10-08 | 10:46

Ga boeven vangen Spee!

T@ Riest | 31-10-08 | 10:45

Leuk hoor, traject controle aanvechten, maar volgens mij is een snelheidsovertreding gedefinieerd als het overtreden van de maximaal toegestane snelheid ter plekke, dus als je met 120km op een trajectcontrole geflitst wordt door een geijkt en erkend meetinstrument, dan ben je gewoon het bokje.

Fimbulvetr | 31-10-08 | 10:45

Voor een website van het OM mogen ze wel eens degelijk Nederlands neerzetten:

Een computer bewaard alle beelden lijkt mij toch stam + t waardoor de computer bewaart net als de computer maakt.

Voor de rest is het natuurlijk schandelijk.

Eddie Vedder | 31-10-08 | 10:45

Mensen met een Koos Spee-frustratie kunnen gewoon niet sturen.

Akabei | 31-10-08 | 10:45

Opnieuw een voorbeeld van een overheid die de burgers vals voorlicht. Postbode kom er morgen maar in met het nog niet door de kamer goedgekeurde Elektronisch Patienten Dossier! Wedden dat dit binnen no-time net zo'n een hot-news-item wordt?

James Lost | 31-10-08 | 10:44

Zijn er eigenlijk lieden die een boete voor 5 km te hard rijden op een stuk snelweg met 120 km hebben gekregen?
1. de snelheidsmeter in de meeste auto's is naar 'boven' afgesteld,
2. er is een wettelijke correctie van 3 km.

M.a.w.: je reed (op je snelheidsmeter) dus echt een stuk harder dan het zielige geklaag over die 5 km.

Sikkeneur | 31-10-08 | 10:44

Phone home.... phone home ...

* het even niet meer weet *

PeerB | 31-10-08 | 10:44

Trajectcontrole is nooit bedoelt om op 1 stuk 150 te rijden en op een ander stuk 50.

tele2 | 31-10-08 | 10:44

zak_arme_turf | 31-10-08 | 10:43 z'n vader?

van dal | 31-10-08 | 10:44

Was de loopstal/melkstraat ook niet uitgevonden door een Nederlander?

zak_arme_turf | 31-10-08 | 10:43

Betere naamgrap is natuurlijk:
Koos Sp€€

RvdP1013 | 31-10-08 | 10:41

Koo$ $p€€ -1534

ouwe buizerd | 31-10-08 | 10:41

OK GEENSTIJL! Laat nu eens echt zien wat je in huis heb en zorg voor uw reaguurders een verbod op de trajectcontroles wegens voorliegen van de maatschappij!

GO GEENSTIJL!

[vrijheids-van-meningsuiting-mode-AAN]
Owja en Koos Spee! Volgens mij kan je de tyfus krijgen en hoop ik dat je om een boom gevouwen wordt.
[/vrijheids-van-meningsuiting-mode-UIT]

D3fix | 31-10-08 | 10:40

dickel | 31-10-08 | 10:38 als je ze kunt horen praten rijdt je zeker te langzaam, zo langzaam dat het eigenlijk parkeren heet.

van dal | 31-10-08 | 10:40

gadverdamme, als ik word genaaid wil ik ook zoenen, maar met koos? laat maar

neemjemoederindemali | 31-10-08 | 10:39

Als ik zeg dat K. Spee een NSBer is mag dat niet, dan zeg ik het niet, ik heb niets gezegd en zal het ook niet zeggen, mij hoor je niet en ik wek ook niet de suggestie dat het zo is of ooit zal zijn, denk er niet eens aan, zeg maar K. Spee denkt met u mee dan maar.pfffft

Meurende Felix | 31-10-08 | 10:38

@fuckje

Zeker nooit op de randweg van Grun geweest ( groene Vectra ) met boers pratende dienders erin.

dickel | 31-10-08 | 10:38

@fleish
En ik maar denken dat Koos was ingehuurd door de overheid om het beleid van diezelfde overheid uit te voeren.
Als de tirade bedoelt is tegen de makers van deze wetten (snelheidcontroles) ben ik het volmondig eens.
Waardeloos namelijk al die controles, terwijl omas in elkaar worden geslagen en daar niets aan gedaan wordt.
Het is mij te simpel om dat op de persoon te spelen.
Tevens stel ik voor om Albayrak weg te sturen en op te laten volgen door Koos Spee en dan hopen dat hij dan ook het beleid zo stringent uitvoert

Kuttje | 31-10-08 | 10:38

Volgens mij moet Fleisch even zijn blauwe enveloppe afreageren....

noorderling | 31-10-08 | 10:37

CoffeePatch | 31-10-08 | 10:35 trouwens, ding (aston martin) opgezocht bij rdw.. tenaamstelling sinds 2004..

van dal | 31-10-08 | 10:37

Kooosiie kooooosiie, Kooosiie kooooosiie, Kooosiie kooooosiie je moeder is een ......

vraaghetmijdanniet | 31-10-08 | 10:37

@ Telegraafhoerrr | 31-10-08 | 10:08
wil je dat niet meer doen, vlegel, je verstoort het rustige verkeersbeeld.

baba4oog | 31-10-08 | 10:36

Ik reed laatst een keer 120 een trajectcontrole van 100 binnen... ik zat te slapen ofzo, of te bellen... Halverwege ben ik 80 gaan rijden en nooit en bekeuring gehad.

Wim-Lex | 31-10-08 | 10:36

Kan iemand die NSBer i.v.m. de veiligheid op de weg doodrijden

veel vaak en vet | 31-10-08 | 10:36

van dal | 31-10-08 | 10:27
Zal wel een Cola Zero Tolerance gevalletje zijn van Koos.

CoffeePatch | 31-10-08 | 10:35

Toch jongens, meisjes... Ik leg veel bij mochten jullie Koos Sp$$... eens heerlijk de hele dag volgen en alle overtredinging die hij maakt of zijn chauffeur vastlegd..

Verder je mag hem ook gewoon een koppie kleiner maken, ik kan mij niet voorstellen dat iemand hem zal missen... Gewoon meer filmpjes bij wegmisbruikers, dan naar zijn onzin text te luisteren..

Ik zeg laat de weggebruikers met rust en laat de verkeersplisie maar gaan collecteren bij de allochtonen die hebben wij al wel 50 jaar overgeslaan..

garlicha | 31-10-08 | 10:35

@Sgt. SuperJost 10:24

Een kind dat oversteekt bij een traject controle??
Sufferd!

Rik me Leet | 31-10-08 | 10:35

@zelf
En uiteraard moet het zijn:
180 voor moderne auto's is wat 120 voor auto's 20 jaar geleden was.
zucht...

ReaguurDit! | 31-10-08 | 10:35

Kun je daar op die postzegel überhaupt nog te snel rijden dan, met al die files?

pykenike | 31-10-08 | 10:34

Maximum snelheden zouden omstandigheid-afhankelijk moeten zijn. Dat ik als ik 's avonds om 23:00 van Schiphol terugkom 80 moet rijden op een lege weg, of zelfs 120 slaat helemaal nergens op en werkt ergernis en protest in de hand. 120 voor moderne auto's is wat 180 voor auto's 20 jaar geleden was. De techniek schrijdt voort, de wetgeving niet.

De meeste verkeersboetes die worden uitgedeeld gaan over een paar km te hard, dat is ordinaire geld-uit-de-zak-klopperij en iedereen weet het. De eerste partij die hier echt eens iets aan gaat doen heeft mijn stem. Misschien een idee om een "partij voor variable maximum snelheden" (PVVMS) op te richten? Als PVDD kan, kan dit ook

ReaguurDit! | 31-10-08 | 10:33

Moet je een keer voor je werk naar het oosten des lands, tank je daar ook bij een of andere boer om die economie daar op te krikken. Gaat er alsnog meer geld naar die ouwe diender K. Spee

Großglockner | 31-10-08 | 10:30

kan mij een opmerking van die rotschoft nog herinneren "u mag best af en toe wat harder rijden in een trajectcontrole, als u gemiddeld maar niet te hard hebt gereden, krijgt u geen bon"
wat een leugenaar, maar da's niets nieuws natuurlijk.

DualDenz | 31-10-08 | 10:30

Waarom doen jullie alsof dit een verassing is? de overheid naait toch altijd waar je bij staat dit is niks anders...

Capt. Iglo | 31-10-08 | 10:30

Ik kom ook altijd bij de trajectcontrole in Amsterdam aan met 110 op de teller uit de Coentunnel. Trap vervolgens demonstratief op 50 meter voor de camera's boven op de rem en zet vervolgens de cruisecontrol op 85 op de teller.
.
En dan maar uitzitten, en zitten en zitten. Gelukkig is de snelheid zo laag dat je lekker allerlei andere dingen gaat zitten doen, even je stoel verstellen, je stuur op en neer, even die CD uit het dashboardkastje halen, even je telefoon checken. Dat is lekker veilig!

-=PyP=- | 31-10-08 | 10:29

iets met ne bis in idem....

*wettenbundel erbij pakt*

Boutkaboster | 31-10-08 | 10:29

Jordi5966 | 31-10-08 | 10:27 dat ze er langs konden, die oren.. heb je wel eens opgelet? koos kan zeilen op een roeiboot.

van dal | 31-10-08 | 10:28

Maak trouwens jullie borst maar nat voor de kilometereheffing, zou me zeer verbazen als die data niet direct word gelinked aan de boetemachine van Koos S.

Multikuli | 31-10-08 | 10:28

Kunnen we geen fonds oprichten waar we iets vreselijks met deze Nieuwe Nationaal-Socialistische tiran kunnen uithalen?

Zou het enig vinden om hem met zn reet op mn trekhaak te zetten en dan langs alle flitspalen den landen te trekken. Ik vermoed dat hij dan ook wel inziet dat het er best veel zijn. Te veel. Veels te veel. Overdaad schaad veel...

Kniftig | 31-10-08 | 10:28

@Sgt. SuperJost
Niet de slimste van de klas zeker? Overstekende kinderen op de snelweg? Ik heb geen idee waar jij gaat picknicken met je kroost, maar de pechstrook langs snelwegen is geen A-locatie kan ik je vertellen. Verder een kansloze reply van een argeloze burger.

MrFancyPants | 31-10-08 | 10:28

Traject controles hebben 99/100 keer niks met verkeersveiligheid te maken. net als tussen Rotterdam en Delft. je mag daar 80 maar je kan er 120 (als iedereen het zou doen, en er geen file staat) dus verkeersveiligheid is BS

Klein | 31-10-08 | 10:27

Koos is nog mediageil ook.

kplbakstra | 31-10-08 | 10:27

Het argument niet te hard rijden is gedeeltelijk onzin, aangezien iets te hard rijden volkomen logisch is (de ene auto hanteert een andere model snelheidsmeter en geeft andere waarden weer) en omdat je bij een veilige inhaalmanoeuvre nu eenmaal harder dient te rijden dan de voorganger die je probeert te passeren gaat jouw gemiddelde snelheid omhoog en zul dit weer dienen te compenseren door langzamer te rijden om een boete te vermijden.
Ergens mee ik me te herinneren dat het aantal boetes wat word uit gegeven m.b.t. tot de 1 tot 5 km pu te hard het leeuwendeel van de uitgeschreven boetes bedraagt. Hopelijk zijn een paar reaguurders wiskundig onderlegd, dat is helaas niet mijn forté en kunnen zij dit met een berekening aan tonen.

Mo™ | 31-10-08 | 10:27

zou er een bonnetje binnen zijn komen wapperen? nu rutger met zo'n 12 cylinder rondtoert?

van dal | 31-10-08 | 10:27

@ brimstich:
Los van het feit dat ik zelf bepaal of ik te hard rijd, en daar de consequenties voor neem, is het niet vastgesteld of er door het 'te hard rijden' meer ongelukken gebeuren, ja, door links gesubsidieerde clubjes die alleen van paard en wagen houden. En door langzaam rijden minder files? whatever...Neem de slogan van vandaag die dag die je langs de weg tegenkomt : 'Word geen slaaprijder'. Hoezo? word geen slaaprijder... als ik niet harder mag dan 80 op een 3 baansweg...val ik vanzelf wel in slaap. Dus wat willen ze nou?
En dan Koos Spee, wanneer gaat die man eens tegen de muur? Altijd met zn 'goede bedoelingen' en het goede voorbeeld geven, tijdje geleden zag ik hem op sbs praten over veilig dit en dat, staat die druiloor midden op t fietspad te ouwehoeren met die presentator! De brommers vlogen langs zn oren.. lekker voorbeeld.. hypocriet!

Jordi5966 | 31-10-08 | 10:27

Ik vind het prima dat al die debielen die menen dat zij zich niet aan de maximumsnelheid hoeven houden worden leeggeklopt, of ze nu Rutger heten of een vleesboom onder de hersenpan hebben.

En please vleesboom, houdt op over het Europese Hof als je niet weet welk Hof dat is, en wat de bevoegdheid van het Hof behelst. Quiz voor vleesboom:
A: ik ga naar het Europese Hof voor de rechten van de mens omdat...
B: ik ga naar het Europese Hof van Justitie omdat...

Inert | 31-10-08 | 10:25

Hoewel ik vind dat je niet te hard moet rijden (maar zeker ook niet te zacht) bewijst dit voorbeeld vooral dat de politie haar prioriteiten niet op orde heeft. Het complete apparaat is er op gericht om de ongevaarlijke burgerlul meer geld uit de zak te kloppen. Bij de echte criminelen verschuilen ze zich achter onderbezetting, gebrek aan bewijs en andere excuses.

Iko Nal | 31-10-08 | 10:25

die koos zegt zelf nog op radio één dat het een gemiddelde is en je best even wat sneller kan rijden om lastige situaties op te lossen. "als je gemiddeld dus maar niet harder dan 87km/u rijdt" ... specifiek over de haagse a12 controle ...

49 | 31-10-08 | 10:25

Fleisch, wat een televaag-huilverhaal zeg. Hou je gewoon aan de maximumsnelheid, dan is er niks aan de hand. En rij je harder, ja: dan loop je de kans om geflitst te worden. Eigen schuld, dikke bult.

plaklul | 31-10-08 | 10:25

analyse: koos mocht vroeger als kind niks, helemaal niks, van zijn ouders.. er waren regels in het huishouden van de ouders van koosje, en als hij de regels overtrad, kinderen doen dat wel eens, dan kreeg hij géén zakgeld.. of hij kreeg het wel en moest het meteen weer inleveren..

wacht maar, moet de kleine koos gedacht hebben... wacht maar tot ik groot ben.

van dal | 31-10-08 | 10:25

Alleen de hoogste boete wordt verstuurd, dat is dan wel weer netjes van Koos.

CoffeePatch | 31-10-08 | 10:24

[flame] boeiend, hard rijden is alleen voor mensen met kleine pikkies die zichzelf moeten bewijzen. Wat nou als er een kind oversteekt terwijl jij 130 ipv. 120 km/h rijdt?![flame/]
Smerige nazi-staat wordt het hier... wanneer worden wij geannexeerd door de Russen?

Sgt. SuperJost | 31-10-08 | 10:24

Koos Spee is een pisvent.

quantum | 31-10-08 | 10:23

@ Nee dus! | 31-10-08 | 10:14 heb je dat animatie-dingetje gezien?? daar zeggen ze dat het wel zo is...

goeiemoggel! | 31-10-08 | 10:23

Koos Spee. De arme man. Hij maar braaf 110 rijden, wordt ie door iedereen met 160 ingehaald.

ZDEV | 31-10-08 | 10:22

Hardrijden? Wattisda? Ik kom zowel des ochtends als des avonds amper in de derde versnelling, en dan mag ik van de signalering boven de weg niet harder dan 50. Auto is voor het beluisteren van ceedeejen, en om vreemde talen te leren, veel meer kun je er niet mee.

JumboXL | 31-10-08 | 10:22

Gewoon betalen? Dit is discriminatie. Alleen blanke mensen zijn hier de dupe van. Een [kuch] gekleurde rijdt niet te hard naar zijn/haar werk, daar hij/zij helemaal niet weet wat werken betekend.

Gompie-65 | 31-10-08 | 10:22

RatKing | 31-10-08 | 10:19 dus jij denkt dat als je de witte streep maar in het midden onder je auto houdt, dat je dan níet gefotografeerd kunt worden? volhouden, echt een verjaardagsfeestjespraatje.

van dal | 31-10-08 | 10:21

Oud_en_wijs? | 31-10-08 | 10:14
Is al langer zo.
"De deskundigen van het "Kriminal-technische" Institut der Sicherheitspolizei stonden paf: het door de Nederlander Lentz ontworpen persoonsbewijs was aanzienlijk beter dan de Duitse "Kennkarte!"" (Loe de Jong, Het Koninkrijk, deel 5 pag. 428).
nl.wikipedia.org/wiki/Jacobus_Lambertu...

zak_arme_turf | 31-10-08 | 10:21

Iemand de Man van 16 miljard al gefeliciteerd?

Nee....?

Nou bij deze dan: Van harte WouterT, alleen wel even wachten met verkopen tot je die prijs er ook voor krijgt.

Sikkeneur | 31-10-08 | 10:21

'Een computer bewaard alle beelden.'
Ze kunnen daar niet eens fatsoenlijk spellen.. zegt wel wat!

Sr. Martinez | 31-10-08 | 10:20

Zijn jullie daar nu al achter... toe maar dat was al een publiek geheim voor die dingen werden ingevoerd. Over het algemeen zijn het drie locaties, start midden en eind, maar soms ook vier of vijf.<br />
<br />
<br />
De manier om ze toch voor de gek te houden (van de ontwerpers zelf gehoord) is in het midden van twee rijbanen te rijden. En dat is dus ook de rede dat er meerdere locaties zijn, je zal maar iemand missen door dat zij aan het inhalen zijn bijvoorbeeld... ome Koos wil natuurlijk wel gewoon zijn geld zien. Er zijn nog wel wat andere manieren denk maar aan een foto en hoe je die voor de gek kan houden... want dat is wat er uit eindelijk gebruikt wordt. Omdat het een automatisch systeem is is de pak kans erg klein als je eenmaal een manier gevonden hebt om de beelden onbruikbaar te maken voor zo ver mij bekent worden dat soort beelden niet naar Koos & co. gestuurd maar gewoon gelijk weg gesmeten.

RatKing | 31-10-08 | 10:19

Waar blijft die GS partij nou?

randemiel | 31-10-08 | 10:18

Gewoon precies op de doorgetrokken streep gaan rijden op het moment dat je de kastjes passeert.
Hatsee!

Turbo Ray | 31-10-08 | 10:18

CoJoNes | 31-10-08 | 10:17 dát zijn de mooiste.. en als ik zoiets zie, en ik zie de auto met het betreffende kenteken wil ik nog wel eens even wijzen en uitlachen... mooi man.

van dal | 31-10-08 | 10:18

Slakkenman | 31-10-08 | 10:04
Zie je wel, dan vraag je zelf ook om een boete.

Teen | 31-10-08 | 10:18

Waarom komen deze mafkezen altijd overal mee weg, door het simpel op verkeersveiligheid te gooien? En ik moest Opa in de pausmobiel even inhalen want die reed net geen 100 natuurlijk dus geef ik gas om de 'doorstroming' niet te verhinderen en dan wordt ik op 900meter geklokt op te snel rijden!!
*hmm, hier klopt iets niet*

Leutje | 31-10-08 | 10:17

Nou nou Fleisch, lekker toontje op de vroege morgen, maar ik vrees wel dat je gelijk hebt.

Karel Kruizenruiker | 31-10-08 | 10:17

@ fuckje | 31-10-08 | 10:09
Bijna correct Grunnegs, maar je komt toch ook nog weleens in de rest van de wereld?

Bier-Sexueel | 31-10-08 | 10:17

@captain pervert
Argeloze burger in spee? Het idee is dat maximumsnelheden gerelateerd zijn aan 't wegbeeld en realitisch cq. veilig zijn op een bepaald wegvak. Een wegvak dat voorheen een Vmax van 100km/u en nu is gedegradeerd naar 60km/u om milieu redenen is pure duimenzuigerij van de instanties. Of een nieuwe kassalocatie als d'r nu wekelijk een controle staat krap 200-meter achter het eerste 60km/u bord. Of wat dacht je van een lege A4 op drie uur 's nachts, is daar een bekeuring voor 5km/u ook te billijken? Als je wet=wet, regels=regels hanteert wel ja, maar da's wel erg zwart-wit en het verkeer is alles behalve zwart-wit. Of heb je liever dat de overheid je leven van wieg tot graf in regelgeving vormgeeft? Of maak je liever zelf ook nog keuzes?

MrFancyPants | 31-10-08 | 10:17

@fuckje | 31-10-08 | 10:09
Pardon?
Op de ring heb je een hele spooky controle,
"00-ZT-XX u rijdt te hard!"
Hoezo grote broeder?

CoJoNes | 31-10-08 | 10:17

Las ik nu dat alleen een boete voor de 'hoogste' snelheidsovertreding wordt verstuurd?
"Aangezien alleen de hoogste boete wordt verstuurd"
JA, verrek....!

Best aardige man, die Koos Spee, dat hij eigenzinnnige en maling aan de wet hebbende macho' s nog zit te matsen ook.

Sikkeneur | 31-10-08 | 10:16

@ fuckje | 31-10-08 | 10:09
Groningen, dan ben je al harverwege in de richting van Siberie.

Korreltje Zout | 31-10-08 | 10:16

Overigens is een cruisecontrol een perfect middel om niet te hard te rijden bij dit soort controles.

il barbiere | 31-10-08 | 10:16

Wist wel dat die Spee een jokkende leugenaar was!
*Pakt een stuk touw om iemand in de hoogste boom te hangen*

Rik me Leet | 31-10-08 | 10:15

Koos Spee liegt? Nee maar...

ExtremeExtremist | 31-10-08 | 10:15

@Kipz0r | 31-10-08 | 10:12
dit geldt ook voor de A13 Den Haag - Rotterdam.

il barbiere | 31-10-08 | 10:15

en koos maar roepen dat je best wat meer mag doorrijden in zo'n traject.. "kék, de téllert van de moderne wagûh heeft een afwéking"...
(uitspraak van koos, meerdere malen, in het programma 'wegmisbruikers')
dus volgens koos zou je dan best 85 op je teller mogen hebben staan...
maar dan wordt de marge tussen betalen en niet betalen wel erg klein...
bovendien geldt die afwijking in de teller alleen maar als je de originele wielen en banden onder je auto laat zitten, de meeste auto's worden aftermarket door de eigenaar voorzien van mooiere en bredere velgen met een andere bandenmaat, en als de omtrek van het wiel ook maar iets toeneemt is de afwijking weg.. en als je echt de blits wil maken met 19 inch of groter, geeft je teller zelfs te weinig snelheid aan ten opzichte van de gereden snelheid.

koos doet niks voor niks, koos is een dief. met voorbedachte rade.. dat ook nog.

van dal | 31-10-08 | 10:15

Zou niet echt nieuws hoeven te zijn: als we in dit land wat doen, doen we het goed!

Oud_en_wijs? | 31-10-08 | 10:14

-weggejorist-

Nee dus! | 31-10-08 | 10:14

Moet er dan eerst oorlog komen in dit land,
wil men dit soort nasiballen oppakken en veroordelen?

Sjeik de Friemel | 31-10-08 | 10:14

fuckje: d'r goat niks boomn grunn, racen moar.

afperser | 31-10-08 | 10:14

Het was toch allang duidelijk dat de 80km limiet op de A12 bij Den Haag files veroorzaakte. Iedereen komt aan met 100km/u en moet dan afremmen naar 80. Ze kunnen nu het niet zomaar terugdraaien want dan moet er weer allerlei vergaderingen komen en daar hebben plee en zijn handlangers geen zin in.
Het wordt eens tijd voor een flitserstorm.

Kipz0r | 31-10-08 | 10:12

Hardrijden is voor petjes in golfjes. Een echte heer houdt zich aan de maximumsnelheid. Gewoon, omdat het kan.

Captain Pervert | 31-10-08 | 10:10

Flitspalen? Trajectcontrole? Doar hebb'n wie ien Grunn gain last von!

fuckje | 31-10-08 | 10:09

@ Iedereen
Los van of je nou wel of niet te hard rijdt, je wordt gewoon verneuqt! Koos en co vertellen iedereen hoe een trajectcontrole werkt, wetende dat ze uit hun nek staan te lullen. Niks geen gemiddelde snelheid, je kunt niet corrigeren halverwege het traject, je wordt gewoon genaaid.

Bier-Sexueel | 31-10-08 | 10:09

Is toch al lang bekend dat er bij iedere afrit een controle punt is, Dus niet huillie huillie doen.

kneuterzak | 31-10-08 | 10:09

@ Fleischbaum
Moet dat nou weer zo'n taal!!!

Rechtsetterbakje | 31-10-08 | 10:08

Ik duik bij Overschie altijd met 130 de trajectcontrole in en compenseer dat dan door halverwege 35 te gaan rijden. Nooit een prent gehad.

Telegraafhoerrr | 31-10-08 | 10:08

@ teen en Nee dus! eerst stellen ze 80 km (!) als max in op de snelweg vanwege *kuch* millieu en *kuch* betere doorstroming. Vervolgens zeggen ze dat het een gemiddelde is etc. en achteraf blijkt zowel de doorstroming, het millieu en het 'gemiddelde' niet te kloppen.

goeiemoggel! | 31-10-08 | 10:08

Ko SSpee dat is toch die rover in de struiken, die zich altijd ophoudt met een dwerg?

Korreltje Zout | 31-10-08 | 10:07

Koos Spee is de vleesgeworden manifestatie van het twee Nederlanden, alles wat oneerlijk is aan het overheidsbeleid van zij de rechten wij de plichten.

Multikuli | 31-10-08 | 10:07

Hoewel je gewoon over het hele traject de voorgeschreven snelheid zou moeten rijden, is het wel 'wrang' dat de verkeersovertredingen de enige tak van sport is waar justitie een beetje kan/wil scoren.

Bluto Blutarsky | 31-10-08 | 10:06

Oh ja, en die bekeuringen van 5km/u op lange rechte wegen, zonder zebrapaden, kruisend verkeer etc. etc. da's voor de verkeersveiligheid? Echt? Da's ook gelogen Koos, da's puur vulling voor de staatskas. Want ja, de argeloze burger (degenen die in jouw leugens geloven) denkt nog steeds dat 't hier om verkeersveiligheid gaat, toch? Wanneer vallen bij de gewone burger de schellen eens van de ogen? Of is zelf nadenken door de burger not-done anno '08 in Nederland?

MrFancyPants | 31-10-08 | 10:06

Koos Speer , de architect van de politiestaat?

CoJoNes | 31-10-08 | 10:06

kijk dit ligt nou precies in mijn straatje, lol

afperser | 31-10-08 | 10:06


@ Nee dus! | 31-10-08 | 10:02

Jij rijdt alleen op Zondag,bent 70 plusser en je draagt een (bol)hoedje ??

slim blontje | 31-10-08 | 10:05

Koos Spee is de grootste matennaaier van het noordelijk halfrond, met zijn gelul over veiligheid en 'de wetgever'. Kan iemand ff uitzoeken wat Koos zelf allemaal op zijn kerfstok heeft?
*wacht op reaguursel in Koos Spee modus*

Bier-Sexueel | 31-10-08 | 10:05

Yeah right. Wist ik. Next

Estragon | 31-10-08 | 10:05

Hé Fleischbaum het is NAAIEN VAN HARDRIJDENDE BURGERS. Hou je gewoon aan de maximum snelheid, dan hoef je hier (voor de zoveelste keer) niet zo'n zeikverhaal aan te komen.

Gotthard | 31-10-08 | 10:05

Oud nieuws.

Soup nazi | 31-10-08 | 10:05

Val toch lekker deaud , smerige liegert

Sassah | 31-10-08 | 10:05

Goedzo Vleesboom, zo mag ik het horen, Koos kom er maar in!

milo | 31-10-08 | 10:04

Dat je belazerd wordt dat is allang niets nieuw meer.Het wordt tijd dat die lui zelf eens aangepakt worden door de rechter met hun valse verklaringen

klaretaalzeewolde | 31-10-08 | 10:04

Gewoon aan de maximum snelheid houden. Lijkt me simpel.

Niertje | 31-10-08 | 10:04

Ok, take him down!

Cesar Millan | 31-10-08 | 10:04

@ Teen | 31-10-08 | 10:02
Nou ik moet zeggen dat als ik haast heb en ik op de A10 rijd, ik soms weleens 89 km per uur rijd, heb nu al een paar keer een boete gehad voor 1 km te hard rijden daar.

Slakkenman | 31-10-08 | 10:04

Naaien van hardwerkende burgers??? come on, hardrijdende burgers zul je bedoelen. Verder moet je niet zeiken over de max. snelheid, die is er niet voor nix, zorgt voor minder ongevallen en daaruit voortvloeiende files waar je ook altijd op zit te zeiken. Kortom, door hard te rijden naai je je zelf!

Brimstich | 31-10-08 | 10:03

Mag ik de eerste zijn die Koos een vieze, hypocriete leugenaar noemt?

MrFancyPants | 31-10-08 | 10:03

Is het dan zo moeilijk om gewoon niet te hard te rijden?

Teen | 31-10-08 | 10:02

-weggejorist-

Nee dus! | 31-10-08 | 10:02

Pak die mafkees is aan. En die kleine valse hobbit van wegmisbruikers ook.

zwitser | 31-10-08 | 10:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl